[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.751 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:43
Ik denk dat je er voorzichtig vanuit mag gaan dat ze heus geen monteur naar de wijkkast gaan sturen om jou adertje eruit te trekken.
Het is namelijk toch al ongecodeerd wat ze de lijn over gooien.

3 jaar geleden zat er nog signaal op de lijn toen wij het gingen aanvragen.
Ook sturen ze rustig een monteur als je WCD out-of-date is.
wian schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:24:
Ik denk er serieus over om naar een internet-only abonnement te gaan. TV kijken we nauwelijks, alleen Netflix, youtube en af en toe NL 1-2-3. Ik ga eens kijken of het ongecodeerde digitenne signaal voor NL 1-2-3 nog bestaat.

Weet iemand of Caiway strikt is met het afsluiten van het COAX signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Deshmir schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:08:
Ik denk dat je er voorzichtig vanuit mag gaan dat ze heus geen monteur naar de wijkkast gaan sturen om jou adertje eruit te trekken.
Het is namelijk toch al ongecodeerd wat ze de lijn over gooien.

3 jaar geleden zat er nog signaal op de lijn toen wij het gingen aanvragen.
Ook sturen ze rustig een monteur als je WCD out-of-date is.

[...]
Mijn COAX was anders 2 maand nadat ik naar Internet Only ging afgesloten. Ik ben een paar dagen geleden weer terug gegaan naar Alles in 1 en ze vertelden mij dat de netwerkbeheerder de COAX weer opnieuw moest gaan aansluiten hier. Ik heb 0 signaal op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Digitenne lijkt nog steeds ongecodeerd te zijn (1-2-3). Ik ga een antenne kopen en kijken of mijn Samsung TV DVB-T2/HEVC ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:37:
[...]

Nou, dat is ook erg persoonsafhankelijk. Ooit een Harmony One gehad, maar van touchknoppen op een schermpje word ik dus niet blij.

@Chaser2600 misschien heb je hier iets aan?
LG Magic Remote en Amino set-top box
Bedankt voor de link.. dat is inderdaad hoe ik het nu werkend heb maar is niet ideaal
Lijkt erop dat een Logitsch Harmony de enige optie is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:32
wian schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:24:
Ik denk er serieus over om naar een internet-only abonnement te gaan. TV kijken we nauwelijks, alleen Netflix, youtube en af en toe NL 1-2-3. Ik ga eens kijken of het ongecodeerde digitenne signaal voor NL 1-2-3 nog bestaat.

Weet iemand of Caiway strikt is met het afsluiten van het COAX signaal?
Volgens Mijn Caiway heb ik vanaf 3 oktober 2017 het internet-only abonnement. Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds signaal op de COAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Chaser2600 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Bedankt voor de link.. dat is inderdaad hoe ik het nu werkend heb maar is niet ideaal
Lijkt erop dat een Logitsch Harmony de enige optie is
Bij mij werkt het ook niet helemaal lekker op m'n Sony TV. Vaak als ik de TV uit wil zetten met de afstandsbediening van het TV kastje gaat hij naar zender (analoog) 1, in plaats van dat de TV uit gaat. Soms gaat hij dan alsnog gelijk uit, maar dan staat hij dus op zender 1 bij het aan zetten en moet ik eerst weer switchen naar HDMI..
Blijft lastig om iets goed universeel te maken blijkbaar. Die van m'n Telfort kastje het wel gewoon goed, maar dat kan ook 'geluk' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Ik heb sinds een aantal dagen een LG OLED55B8PLA, helaas kan de TV op geen enkele manier zenders vinden via de COAX.

Ik heb al contact gehad met Caiway, maar die zeiden dat ik maar contact op moest nemen met LG. Dat heb ik gedaan, meerdere stappen doorgelopen maar helaas.. Helemaal niks.

Iemand nog een ander idee? Ik ben er nu al een aantal dagen mee bezig, en Caiway blijft zeggen dat het geen probleem is aan de kant van Caiway en dat ik het met LG op moet proberen te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:27

lier

MikroTik nerd

BlazeMuis schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:54:
Ik heb sinds een aantal dagen een LG OLED55B8PLA, helaas kan de TV op geen enkele manier zenders vinden via de COAX.
Wat heb je gedaan en hoe heb je dat gedaan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
lier schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:03:
[...]

Wat heb je gedaan en hoe heb je dat gedaan?
Wat ik al heb gedaan:
Locatie op Finland zetten (volgens LG klantenservice moest dat de oplossing zijn).
Meerdere netwerk id’s geprobeerd (2642, 9001, 9004).
2 andere COAX kabels geprobeerd waarvan de laatste een Hirschmann is.
TV ge-update en gereset.
Gescand naar zenders met de CI+ Module erin en eruit, zelfs een andere geprobeerd maar ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:45
Je moet meestal twee zaken vullen: frequentie en netwerk ID

Even in de tabel van je woonplaats kijken!

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:41:
Je moet meestal twee zaken vullen: frequentie en netwerk ID

Even in de tabel van je woonplaats kijken!
Dat was ik gelukkig nog niet vergeten te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joranvk
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-05-2023
Snap er nu weinig meer van met al die verschillende pakketten en prijswijzigingen. Heb sinds december vorig jaar Buitengewoon voordelig alles in een pakket voor € 52,- per maand met internetsnelheid 100/100. Er staat dat Gewoon Voordelig pakket naar € 51,- gaat (vanaf € 48,50) met snelheid 150/150.

Zit dit verschil in 'Buiten' (zit in buitengebied, netwerk aangelegd door CIF) of ga ik juist minder betalen en krijg ik daar een hogere snelheid bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

BlazeMuis schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:56:
Dat was ik gelukkig nog niet vergeten te doen ;)
Maar wel vergeten te melden :9

Ik weet dat ik bij mijn ouders lang bezig geweest omdat ik twijfelde tussen digitale televisie of kabel (Samsung, weet niet meer wat ik uiteindelijk moest kiezen).

Kan je met een andere tv of digitale ontvanger testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
lier schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:19:
[...]

Maar wel vergeten te melden :9

Ik weet dat ik bij mijn ouders lang bezig geweest omdat ik twijfelde tussen digitale televisie of kabel (Samsung, weet niet meer wat ik uiteindelijk moest kiezen).

Kan je met een andere tv of digitale ontvanger testen?
Ze gaan een monteur sturen nadat ik gevraagd heb of ik een leidinggevende kon spreken. Leidinggevende kon mij vertellen dat ze inderdaad konden zien dat er een zwak signaal verstuurd werd, zit waarschijnlijk niet goed met een kabel in de verdeelkast. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 01:39
Joranvk schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:46:
Snap er nu weinig meer van met al die verschillende pakketten en prijswijzigingen. Heb sinds december vorig jaar Buitengewoon voordelig alles in een pakket voor € 52,- per maand met internetsnelheid 100/100. Er staat dat Gewoon Voordelig pakket naar € 51,- gaat (vanaf € 48,50) met snelheid 150/150.

Zit dit verschil in 'Buiten' (zit in buitengebied, netwerk aangelegd door CIF) of ga ik juist minder betalen en krijg ik daar een hogere snelheid bij?
inderdaad, heel onduidelijk allemaal... Buitengewoon Voordelig is anders dan Gewoon Voordelig.
Buitengewoon pakketten worden aangeboden in de buitengebieden ("Glasvezel buitenaf", "Mabib")
Het belangrijkste verschil:
Bij Buitengewoon zit interactieve televisie inbegrepen. Op deze adressen ligt geen coax.
Bij Gewoon krijg je standaard alleen kabeltv en is interactieve televisie een betaalde optie.

Heel onhandig, er zijn twee losse websites. Op de ene website is niets te vinden over de andere pakketten en visa versa.
http://buitengewoonglasvezel.nl en www.caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40
Kan iemand eens een filmpje posten van de nieuwe Amino Aria (710?) ontvanger?
Die waardeloze IPTV ontvangers weerhouden mij er altijd van om IPTV te nemen, maar volgens mij is dit een behoorlijk nieuw apparaat. Wat zijn de ervaringen hier? Kan iemand een filmpje posten van de zapsnelheid, EPG, Opname menu e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Flappie schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:04:
Die waardeloze IPTV ontvangers weerhouden mij er altijd van om IPTV te nemen, maar volgens mij is dit een behoorlijk nieuw apparaat. Wat zijn de ervaringen hier? Kan iemand een filmpje posten van de zapsnelheid, EPG, Opname menu e.d.?
Ik ben ook wel benieuwd. Op zich ben ik ook wel benieuwd wanneer je in aanmerking kan komen!
Ik zou als ik een UHD-tv had deze gewoon geleverd willen krijgen in ruil voor de oude.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Wat je gewoon moet doen als je nu een Entone hebt, deze opzeggen ivm tariefsverhoging.
En dan neem je een maand later weer interactieve tv. Kans is groot dat je dan een Amino krijgt, omdat dit nu het model is wat in het magazijn ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 16:31
Flappie schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:04:
Ik heb de 710. Ik ben niet bekend met de vorige versies van Amino Aria, maar wel met de Ziggo Horizon box.
Als ik die vergelijk met deze:
+ Vele malen sneller. Zowel bij opstarten, maar ook bij het schakelen tussen menu's
+ Eenvoudige interface met de minimaal benodigde functionaliteiten
+ Werkt netjes samen met de Harmony Elite
- Weinig instellingen mogelijk
- Maken van opnames voelt niet helemaal "zeker". Als je een programma herhalend wilt opnemen, ga je naar de TV Gids, je kiest je programma en kiest voor "Opnemen". Daarna moet je de opname gaan bewerken en daar krijg je dan pas de keuze of het herhalend moet zijn. En ook die opties zijn vreemd: "zelfde programma elke dag", "zelfde programma elke week" en "zelfde programma elke werkdag".
- Het zappen gaat snel genoeg, wel merk je duidelijk dat er de eerste 2/3 seconden het beeld op snelheid moet komen met het geluid. Tot nog toe vind ik dit wel acceptabel omdat ik zap via de kanalenlijst. Het is vooral irritant als je snel wilt zappen waarbij je elke zender even een paar seconden wilt bekijken.
+/- Sobere interface

Het menu bestaat uit 4 onderdelen:
1. Live TV
- Teletekst
- TV / Radio switch
- Gids
2. Opnames
- Geplande opnames
- Opgenomen programma's
3. Caiway
- Multiscreen TV
- Pathe Thuis
- NPO gemist
4. Instellingen
- Video en Audio
- Geblokkeerde zenders
- Kijkwijzer
- Favorieten
- Profielen

[ Voor 9% gewijzigd door r_acker op 24-01-2019 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
BlazeMuis schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:54:

Ik heb al contact gehad met Caiway, maar die zeiden dat ik maar contact op moest nemen met LG. Dat heb ik gedaan, meerdere stappen doorgelopen maar helaas.. Helemaal niks.

Iemand nog een ander idee? Ik ben er nu al een aantal dagen mee bezig, en Caiway blijft zeggen dat het geen probleem is aan de kant van Caiway en dat ik het met LG op moet proberen te lossen.
Probleem opgelost, het coax aansluitpunt in de woning was defect. Cogas heeft een nieuwe geplaatst en alle zenders worden netjes gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

BlazeMuis schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:20:
Probleem opgelost, het coax aansluitpunt in de woning was defect. Cogas heeft een nieuwe geplaatst en alle zenders worden netjes gevonden.
Gelukkig, tof dat je het nog even terugkoppelt! Nieuwe tv wil je niet gelijk terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nou... hetgene waar ik al bang voor was is uitgekomen :
nero355 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:43:
Dit ding heb ik inderdaad van de week ook gekregen : https://genexis.eu/product/platinum/

Er zaten echter wel maar liefst TWEE handleidingen bij die suggereren dat dit ding mij straks van WiFi gaat voorzien wat dus echt NIET de bedoeling is!

Ik heb Internet Only aangevraag met gebruik van eigen apparatuur dus dacht dat de Genexis alleen een Glasvezel -> UTP omvormer zou zijn straks, zoals men weleens zegt : Het NTU kastje!

Maar goed... ergens op/na de 25ste deze maand kan ik aan de slag als het goed is dus ik zie wel hoe het allemaal uitpakt...
Dat kreng is dus inderdaad een WiFi Router en Caiway wil deze niet voor hun klanten in Bridge Mode zetten of bijvoorbeeld alleen maar Poort 1 bridgen, zoals bij andere ISP's wel voor hun klanten wordt gedaan! :F

W-T-F?!?! |:( :(

Echt onbegrijpelijk gewoon!

Dit wordt dus helaas een noodzakelijke oplossing over een tijdje :
Heb ik heel effe overwogen, maar voorlopig pleur ik er gewoon een eigen router achter en dan kan ik altijd nog een keer ook daarvoor eigen apparatuur neerzetten :)
De bijbehorende info van @wian in dit topic : wian in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Gelukkig heb ik twee SFP poorten over op mijn Core Switch!

Baal hier echt van, want voor zover ik heb begrepen is dit alleen maar zo, omdat ze tegenwoordig met dat Genexis 7840 onding werken sinds eind 2018 ongeveer! -O-
PaT schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:37:
Nou, dat is ook erg persoonsafhankelijk. Ooit een Harmony One gehad, maar van touchknoppen op een schermpje word ik dus niet blij.
De Logitech Harmony 555/650/665 zijn dan ook een veel betere oplossing, tenzij je apparaten hebt die via RF/BlueTooth/WiFi bestuurd moeten worden, want dan moet je aan de Hub en Elite Remote en zo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
een eigen router is toch verplicht met nieuwe wetgeving ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
@nero355 vast wel iemand in dit topic die graag ingebouwde WIFI heeft en zijn oude genexis NTU wil ruilen voor jouw nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:15:
Nou... hetgene waar ik al bang voor was is uitgekomen :

[...]

Dat kreng is dus inderdaad een WiFi Router en Caiway wil deze niet voor hun klanten in Bridge Mode zetten of bijvoorbeeld alleen maar Poort 1 bridgen, zoals bij andere ISP's wel voor hun klanten wordt gedaan! :F

W-T-F?!?! |:( :(

Echt onbegrijpelijk gewoon!

Dit wordt dus helaas een noodzakelijke oplossing over een tijdje :

[...]

De bijbehorende info van @wian in dit topic : wian in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Gelukkig heb ik twee SFP poorten over op mijn Core Switch!

Baal hier echt van, want voor zover ik heb begrepen is dit alleen maar zo, omdat ze tegenwoordig met dat Genexis 7840 onding werken sinds eind 2018 ongeveer! -O
Dit is toch wel een dingetje. Straks bij de verhuizing binnen het dorp wil ik gewoon hetzelfde pakket van Caiway. Nu twijfel ik of het glasvezelmodem al geinstalleerd is of dat alleen de fiber er zat...

Ik hoop ernstig het eerste want ik was niet van plan afscheid te nemen van mijn Ubiqity apparatuur. De stabiliteit van dat spul is ongeëvenaard.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dolopfriet schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:53:
een eigen router is toch verplicht met nieuwe wetgeving ?
Geen idee... Is die wet dan eindelijk aangenomen :?

Vroeger had ik xDSL van KPN en had je dit gezeik niet : Gewoon direkt op de telefoonlijn een eigen modem/router aansluiten, de zooi configureren en gaan met die banaan! :)
wian schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:59:
@nero355 vast wel iemand in dit topic die graag ingebouwde WIFI heeft en zijn oude genexis NTU wil ruilen voor jouw nieuwe :)
Dat is ook geen gek idee :)
PaT schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:26:
Dit is toch wel een dingetje. Straks bij de verhuizing binnen het dorp wil ik gewoon hetzelfde pakket van Caiway. Nu twijfel ik of het glasvezelmodem al geinstalleerd is of dat alleen de fiber er zat...

Ik hoop ernstig het eerste want ik was niet van plan afscheid te nemen van mijn Ubiqity apparatuur. De stabiliteit van dat spul is ongeëvenaard.
Neem dan gewoon je huidige NTU mee en geef de nieuwe bewoners dat nieuwe Glasvezelmodem onding :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Zo te zien is de snelheidsupgrade bij mij al uitgevoerd :)
Ik dacht dat deze pas vanaf maart doorgevoerd zou worden?

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7991513032.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:40

basdej

OutSystems Consultant

EDIT schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:43:

[Afbeelding]
Hier is de upgrade ook al uitgevoerd. van 500/500 naar 600/600.

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

B2

wa' seggie?

Wat zijn de mogelijkheden als je toch je eigen router (Unifi USG in mijn geval) wil gebruiken?
Bij het aanmelden verzekerde Caiway mij nog dat een eigen router mogelijk was, nu kan het opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
EDIT schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:43:

[Afbeelding]
Bij mij was die vorige week al doorgevoerd, maar ik neem aan dat jij de 700MBit pakket hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
jaaoie17 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:03:
[...]

Bij mij was die vorige week al doorgevoerd, maar ik neem aan dat jij de 700MBit pakket hebt.
Kan goed dat het vorige week al was doorgevoerd, maar 600 of 700 mb/s merk je niet tijdens regulier browsen :P
Ik heb inderdaad het Gewoon Snel pakket (nu dus 700 mb/s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

B2 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:19:
Wat zijn de mogelijkheden als je toch je eigen router (Unifi USG in mijn geval) wil gebruiken?
Bij het aanmelden verzekerde Caiway mij nog dat een eigen router mogelijk was, nu kan het opeens niet meer.
In welk Caiway gebied zit je dan ?

Hoop echt voor je dat je niet in dezelfde situatie als ik terechtkomt, want ik werd er echt helemaal :| van eerlijk gezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

nero355 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:31:
[...]

In welk Caiway gebied zit je dan ?

Hoop echt voor je dat je niet in dezelfde situatie als ik terechtkomt, want ik werd er echt helemaal :| van eerlijk gezegd!
Buitengebied, Veluwe Oost van GlasvezelBuitenaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

B2 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:40:
Buitengebied, Veluwe Oost van GlasvezelBuitenaf
Dan heb je misschien kans dat je wat anders krijgt dan in het Albrandswaard gebied of de Albrandsgreppel, zoals @PaT het zo leuk noemt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:43:
[...]

Dan heb je misschien kans dat je wat anders krijgt dan in het Albrandswaard gebied of de Albrandsgreppel, zoals @PaT het zo leuk noemt :)
Albrandsgreppel blijft natuurlijk een duf setje dorpen wat dat betreft. Op internetgebied heeft Caiway wel zo'n ongelooflijke monopolie gecreëerd dat zelfs maar denken aan ADSL kansloos is. Met downloadsnelheden die vaak niet boven de 8 Mb/s komen moet je wel erg jezelf willen kwellen om dat te nemen.

Overigens is de upgrade hier nu wel al doorgevoerd... 150mbit down. De Windows app heeft alleen wat moeite met mijn upload. Die gaat via de website ook keurig over de 150 heen, maar blijft in de app hangen rond de 70Mb/s.

Ach, snel zat in ieder geval.
basdej schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:06:
[...]

Hier is de upgrade ook al uitgevoerd. van 500/500 naar 600/600.
Yup, hier ook dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:32
Sinds vandaag een upload die niet boven de 50mbits komt. Download zit keurig op 300+. Router en ntu opnieuw opstarten brengt geen soelaas.

edit: Na 24 uur is alles weer normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Wouter36 op 28-01-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:40

basdej

OutSystems Consultant

PaT schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:14:
[...]

Albrandsgreppel blijft natuurlijk een duf setje dorpen wat dat betreft. Op internetgebied heeft Caiway wel zo'n ongelooflijke monopolie gecreëerd dat zelfs maar denken aan ADSL kansloos is. Met downloadsnelheden die vaak niet boven de 8 Mb/s komen moet je wel erg jezelf willen kwellen om dat te nemen.

[...]
Dan had je nog pech, wij mochten het vroeger bij kpn doen met 14/1 :9

Als we nu terug zouden gaan, dan overigens ook...

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
B2 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:19:
Sinds afgelopen juni hier glasvezel, via buitengewoonglasvezel dat is Caiway. Maar gewoon een ntu waar je je eigen router op kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Wouter36 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:40:
[...]

Sinds afgelopen juni hier glasvezel, via buitengewoonglasvezel dat is Caiway. Maar gewoon een ntu waar je je eigen router op kan zetten.
Contact gehad met caiway. Wat ik nu begrepen heb is dat er een datum op 1 november 2018 ligt. Heb je je voor die tijd aangemeld, dan krijg je een oude NTU (met ethernet) waar je je eigen router op kunt aansluiten.
Aanmeldingen van 1 november 2018 en later krijgen een NTU zonder ethernet aansluiting, en dus het nieuwe genexis modem.

Wat eventueel ook nog een mogelijkheid is, is om een media converter te gebruiken zoals de Ubiquiti UFiber ActiveEthernet. (nu in early-adopters fase, komt dit jaar uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
@B2 Hoe doen andere providers dit dan? Wij konden hier namelijk ook voor fiber en solcon kiezen? Maar de aanleg word gedaan door de CIF, die hing de ntu op. Daarna is voor de provider naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wouter36 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:49:
@B2 Hoe doen andere providers dit dan? Wij konden hier namelijk ook voor fiber en solcon kiezen? Maar de aanleg word gedaan door de CIF, die hing de ntu op. Daarna is voor de provider naar keuze.
NTU of FTU :?

Ik heb namelijk wel gewoon een FTU (dat ding waar je de glasvezel module in doet) maar een NTU was er echt niet, totdat ik dat Genexis onding kreeg...
B2 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:44:
Contact gehad met caiway. Wat ik nu begrepen heb is dat er een datum op 1 november 2018 ligt. Heb je je voor die tijd aangemeld, dan krijg je een oude NTU (met ethernet) waar je je eigen router op kunt aansluiten.
Aanmeldingen van 1 november 2018 en later krijgen een NTU zonder ethernet aansluiting, en dus het nieuwe genexis modem.
Zoiets had ik dus ook begrepen :/
Wat eventueel ook nog een mogelijkheid is, is om een media converter te gebruiken zoals de Ubiquiti UFiber ActiveEthernet. (nu in early-adopters fase, komt dit jaar uit).
Dat is misschien ook nog wel interessant :)

Maar ik kan gelukkig ook gewoon een SFP connector in mijn switch doen en vanuit die poort alles regelen dus over een tijdje daar maar eens mee klooien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
@nero355 FTU excuse moi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Iemand hier waarbij het G150 abonnement al in snelheid verhoogd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

basdej schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:31:
[...]

Dan had je nog pech, wij mochten het vroeger bij kpn doen met 14/1 :9

Als we nu terug zouden gaan, dan overigens ook...
Dat is het vreemde. Ik heb toen ik deze woning kocht in 2009, zeg maar in het pre-glasvezeltijdperk, Telfort ADSL gehad en die haalde bijna 20 down. Maar in de loop der jaren heeft KPN zijn netwerk blijkbaar gedownscaled oid, want nu is het echt een teleurstellende 8Mbit wat ze voorspellen.

@nero355 Voor mijn beeld, krijg je nou na het witte modem van CIF nog een apparaat van Caiway of vervangt dat nieuwe router/wifi geval het witte CIF kastje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaT schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:58:
Dat is het vreemde. Ik heb toen ik deze woning kocht in 2009, zeg maar in het pre-glasvezeltijdperk, Telfort ADSL gehad en die haalde bijna 20 down. Maar in de loop der jaren heeft KPN zijn netwerk blijkbaar gedownscaled oid, want nu is het echt een teleurstellende 8Mbit wat ze voorspellen.
Dat lijkt me raar en je moet er ook rekening mee houden dat die online databases niet altijd helemaal kloppen!

Als jij gewoon een verbinding met de centrale had over ADSL2+ dan is dat op die locatie waarschijnlijk nog steeds zo en is die 20 Mbps nog steeds haalbaar.
Het enige wat er veranderd kan zijn is of er wel of niet VDSL2 beschikbaar is d.m.v. een signaal uit de centrale of een wijkkastje : That's it! :)
@nero355 Voor mijn beeld, krijg je nou na het witte modem van CIF nog een apparaat van Caiway of vervangt dat nieuwe router/wifi geval het witte CIF kastje?
Ik denk dat als je deze afbeelding ziet je wel genoeg weet :
Afbeeldingslocatie: https://www.caiway.nl/application/files/1115/3874/7373/Genexis_platinum.png
En de bijbehorende Installatie Handleiding :
https://www.caiway.nl/kla...ap-2-glasmodem-aansluiten

Er is dus geen NTU kastje meer : De Genexis wordt direkt als NTU/Router/WiFi apparaat op de FTU aangesloten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:55:
[...]

Dat lijkt me raar en je moet er ook rekening mee houden dat die online databases niet altijd helemaal kloppen!

Als jij gewoon een verbinding met de centrale had over ADSL2+ dan is dat op die locatie waarschijnlijk nog steeds zo en is die 20 Mbps nog steeds haalbaar.
Het enige wat er veranderd kan zijn is of er wel of niet VDSL2 beschikbaar is d.m.v. een signaal uit de centrale of een wijkkastje : That's it! :)

[...]

Ik denk dat als je deze afbeelding ziet je wel genoeg weet :
[Afbeelding]
En de bijbehorende Installatie Handleiding :
https://www.caiway.nl/kla...ap-2-glasmodem-aansluiten

Er is dus geen NTU kastje meer : De Genexis wordt direkt als NTU/Router/WiFi apparaat op de FTU aangesloten!
The Horror! :r

Zou dat echt werken, het meenemen van de NTU naar mijn nieuwe adres? Zo niet, dan komt er in ieder geval over een half jaar een mooie Ubiquiti Edgeroute Lite op de markt :(
Sjonge wat een kansloze actie dit zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Grote kans dat het werkt. Gewoon proberen. Geef het wel een paar uur de tijd. Het kan een tijdje duren voordat je router achter de NTU een IP adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:14
PaT schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:27:
[...]

The Horror! :r

Zou dat echt werken, het meenemen van de NTU naar mijn nieuwe adres? Zo niet, dan komt er in ieder geval over een half jaar een mooie Ubiquiti Edgeroute Lite op de markt :(
Sjonge wat een kansloze actie dit zeg...
Als beide huizen dezelfde FTU hebben dan zal het wel werken, is de FTU anders dan past de NT mogelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wian schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:09:
Grote kans dat het werkt. Gewoon proberen.
Inderdaad : Een NEE heb je al :)
Geef het wel een paar uur de tijd. Het kan een tijdje duren voordat je router achter de NTU een IP adres krijgt.
Ik had begrepen dat als je eerst netjes een DHCP Release doet dat het dan allemaal wat sneller gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dennis-L schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:27:
[...]

Als beide huizen dezelfde FTU hebben dan zal het wel werken, is de FTU anders dan past de NT mogelijk niet
Die zijn hetzelfde, dus dat is geen probleem.
Nu alleen Caiway nog overtuigen dat ik mijn NTU mag meenemen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoMu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-07 15:50
Was je er al achter wat het VLAN ID is voor de IPTV? Wil dit zeg maar scheiden met VLAN's maar kom er niet echt uit zeg maar.

Menno
nero355 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:39:
[...]

Iemand idee of dit ook zo is in de Albrandsgreppel ? @PaT ;)

Zit er stiekem ook aan te denken om vanuit de FTU direkt glasvezel naar een router te trekken : Scheelt weer één apparaat dat stuk kan gaan en een stopcontact inneemt!

Maar stel dat je telefonie of TV afneemt : Hoe regel je dat dan verder :?
Ga ik waarschijnlijk niet doen, maar... "Nou wil ik het weten ook!" zeg maar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaT schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:42:
Die zijn hetzelfde, dus dat is geen probleem.
Nu alleen Caiway nog overtuigen dat ik mijn NTU mag meenemen.... :X
Retourneer je toch de Genexis ? :D })
MennoMu schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:37:
Was je er al achter wat het VLAN ID is voor de IPTV? Wil dit zeg maar scheiden met VLAN's maar kom er niet echt uit zeg maar.
Voorlopig ga ik er niks mee doen, maar je kan denk ik makkelijk zelf erachter komen door gewoon de hele zooi door te sturen naar een PC of laptop en daar via WireShark of TCPdump een stukje van het verkeer te capturen :)

Als je de internet verbinding (VLAN 100 als het goed is) niet wil storen dan zou je nog gebruik kunnen maken van Port Mirroring als de switch dat kan!

Zelf heb ik trouwens "Internet Only" als abonnement ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoMu
Thanks, ja ik heb port mirroring ook op mijn switch. En idd kan altijd nog wireshark doen.

Thanks voor de tip

Menno
nero355 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:29:
[...]

Retourneer je toch de Genexis ? :D })

[...]

Voorlopig ga ik er niks mee doen, maar je kan denk ik makkelijk zelf erachter komen door gewoon de hele zooi door te sturen naar een PC of laptop en daar via WireShark of TCPdump een stukje van het verkeer te capturen :)

Als je de internet verbinding (VLAN 100 als het goed is) niet wil storen dan zou je nog gebruik kunnen maken van Port Mirroring als de switch dat kan!

Zelf heb ik trouwens "Internet Only" als abonnement ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
MennoMu schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:37:
Was je er al achter wat het VLAN ID is voor de IPTV? Wil dit zeg maar scheiden met VLAN's maar kom er niet echt uit zeg maar. [...]
Internet is VLAN 100, IPTV is VLAN 102

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoMu
That was it! Thanks a million

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Volgens mij is per wet straks vrije modem en of routerkeuze toch verplicht in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:29:
Volgens mij is per wet straks vrije modem en of routerkeuze toch verplicht in Europa?
Succes ermee! Een provider kan nog altijd een voorkeursmodem voorschrijven... Kies je iets anders en het werkt niet, tja.. dat hebben ze toch gezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
dolopfriet schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:29:
Heb je hier ergens een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dit stuk zegt het al. Het ACM zet iets op papier waar je straks alle kanten mee op kunt.
In praktijk schrijft de provider toch voor wat het beste modem is voor hun netwerk en zullen er geen garanties worden gegeven op de andere modems. Met name de investeringen om alle modems te ondersteunen zijn veel te groot, dus dit plan in een grote zeepbel.

PS We praten over hetzelfde ACM dat toelaat dat Caiway een monopolie heeft op het netwerk van EQT en daar geen vrije keuze van providers is omdat moedermaatschappij CAIW de hoofdprijs vraagt voor aansluiten en alle deuren dicht smijt voor de landelijk bekende providers.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-02-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb dan ook geen probleem met het Glasvezelmodem, maar met het feit dat Caiway daarop simpelweg weigert een Bridge Mode in te stellen... :/

Een simpel NTU kastje mag uiteraard ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:25
De 2e interactieve decoder is nu gratis te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:44

wouter1981

w00t

Merkt iemand al iets van een snelheidsverhoging? Ik heb G150/G250 en zit nog steeds tussen 150 en 200 Mbit/s.

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik nog niet, kwam er door die verhoging achter dat ik nog oude cat5 kabels gebruik :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
De snelheidsverhoging was bij mij eind januari al doorgevoerd (EDIT in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Bij mij (Doorn) begin februari (uit mijn hoofd), in ieder geval ruim voor 1 maart.

Hoe test je @wouter1981 ?

[ Voor 15% gewijzigd door lier op 04-03-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

@lier wifi AC, bedraad 1Gbps, altijd met router ertussen. Dat is mijn volgende stap, even rechtstreeks op glasvezelmodem testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wouter1981 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:42:
Merkt iemand al iets van een snelheidsverhoging? Ik heb G150/G250 en zit nog steeds tussen 150 en 200 Mbit/s.
Mijn snelheid is in de laatste week van februari volgens mij verhoogd. Kan ook eerder zijn geweest, want ik heb niet iedere dag een speedtest gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

Rechtstreeks op modem krijg ik gewoon 250 Mbit/s. Probleem zit waarschijnlijk in mijn router. Brakke kabels heb ik vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
wouter1981 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:45:
Rechtstreeks op modem krijg ik gewoon 250 Mbit/s. Probleem zit waarschijnlijk in mijn router. Brakke kabels heb ik vervangen.
Welke router heb je? Wellicht ondersteund deze de snelheden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

@CaiGil TP-Link TL-WDR3600
https://www.tp-link.com/nl/products/details/TL-WDR3600.html

Zou toch aanzienlijk meer dan 200Mbit aan moeten kunnen..

Overigens wel met DD-WRT firmware.

[ Voor 11% gewijzigd door wouter1981 op 05-03-2019 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@wouter1981 Mogelijk is hardware accelaration bij non-stock firmware niet beschikbaar. Waarom draai je DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

Ooit gedaan om meer opties te hebben waaronder DDNS (DuckDNS). En wat meer kunnen tweaken aan wifi. Tegenwoordig heb ik UBNT accesspoints dus staat wifi van de router uit. Sowieso staat de router al ruim een jaar op de nominatie om vervangen te worden. Dus ik heb geen zin meer om weer terug te gaan naar stock firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Als je dan toch al UBNT AP's hebt, wellicht een UBNT USG een optie? Ik haal hier met gemak 620 up en down mee....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

@MasterMaceMichu Dat is mijn wens inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

Probleem is gefixt. Door DD-WRT firmware update.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8095527424.png

[ Voor 78% gewijzigd door wouter1981 op 07-03-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Dat is goedkoper dan een USG.... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Inderdaad. Maar zou toch de DDWRT router vervangen door een USG. Integreert zo mooi met de controller, mooie grafiekjes met welke clients het meeste verkeer veroorzaken, overzichtelijke DHCP en DNS instellingen en met een paar klikken kun je een extra SSID en VLAN aanmaken voor onbetrouwbare wifi apparaten. En qua prijs goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

wian schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:46:
Inderdaad. Maar zou toch de DDWRT router vervangen door een USG. Integreert zo mooi met de controller, mooie grafiekjes met welke clients het meeste verkeer veroorzaken, overzichtelijke DHCP en DNS instellingen en met een paar klikken kun je een extra SSID en VLAN aanmaken voor onbetrouwbare wifi apparaten. En qua prijs goed te doen.
Hou op met mij te plagen! ;-)
Die gaat er wel een keer komen. Denk in mijn nieuwbouw. Hopelijk heeft UBNT tegen die tijd de USG een keer vernieuwd. Voorlopig nog even 'behelpen' met de DDWRT router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 13:46
Ik las dat Delta glasvezel wil gaan aanleggen in Gouda. Dan kan je daar straks kiezen tussen Caiway via Delta Fiber of Caiway via Rekam. Welke zou goedkoper zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Isane schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:46:
De 2e interactieve decoder is nu gratis te bestellen :)
hoe ziet dit er exact uit? Een gratis 2de decoder voor tv via glasvezel?
Die kosten toch 3,5 of 7 euro per maand om te huren. (belachelijk)

[ Voor 12% gewijzigd door Dinictus208 op 08-03-2019 11:33 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 01:39
esky schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:37:
Ik las dat Delta glasvezel wil gaan aanleggen in Gouda. Dan kan je daar straks kiezen tussen Caiway via Delta Fiber of Caiway via Rekam. Welke zou goedkoper zijn...
Gewoon een testadres invullen en je weet het.
Bijvoorbeeld testpostcode 2804WL nr 1

Kabelinternet aanbod Caiway (via coax netwerk van Rekam):
https://keuzehulp.rekamverbindt.nl/

Glasvezelaanbod Caiway (via FTTH netwerk van Delta Fiber Nederland):
https://www.gavoorglasvezel.nl/

De prijzen:
40 Mb kabelinternet + kabeltelevisie + telefoon => 48,45
75 Mb glasvezelinternet + interactieve tv + telefoon => 49,50
120 Mb kabelinternet + kabeltelevisie + telefoon => 59,45
250 Mb glasvezelinternet + interactieve tv + telefoon => 61,50
600 Mb glasvezelinternet + interactieve tv + telefoon => 73,50

Oftewel, om je vraag te beantwoorden: het aanbod via het Rekam netwerk is goedkoper.

Niet iedereen is overigens op zoek naar de goedkoopste mogelijkheid.
Wie nu iets sneller wil, of symetrisch wil, gaat voor glasvezel. En mogelijk gaat Rekam op termijn weer docsis 3.1 uitrollen in het coax netwerk, dan is er nog meer keuze.
Positieve ontwikkeling voor bewoners van deze wijken!

[ Voor 35% gewijzigd door davides op 08-03-2019 13:26 . Reden: aanvulling van de prijzen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Het coaxnetwerk van Rekam is het slechtste van Nederland. In veel wijken nog een antiek rijgnetwerk. Dus Caiway heeft gelijk dat het stopt met het leveren van signaal over het brakke Rekam netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 13:46
davides schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:12:
En mogelijk gaat Rekam op termijn weer docsis 3.1 uitrollen in het coax netwerk, dan is er nog meer keuze.
Rekam rolt geen docsis 3.1 uit, maar glasvezel. Goede kans dus dat de huizen in deze wijken op termijn twee glasvezel aansluitingen hebben. Die luxe zou ik ook wel willen hebben, sterker nog één glasvezel aansluiting zou al erg leuk zijn :)

Edit: Bekijk 2804XZ nr 2 eens voor de gein op keuzehulp.rekamverbindt.nl, dat is ook in de wijk die Delta gaat aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door esky op 08-03-2019 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
esky schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Rekam rolt geen docsis 3.1 uit, maar glasvezel. Goede kans dus dat de huizen in deze wijken op termijn twee glasvezel aansluitingen hebben. Die luxe zou ik ook wel willen hebben, sterker nog één glasvezel aansluiting zou al erg leuk zijn :)

Edit: Bekijk 2804XZ nr 2 eens voor de gein op keuzehulp.rekamverbindt.nl, dat is ook in de wijk die Delta gaat aansluiten.
Delta Fiber is volgens mij de nieuwe naam van CAIW.
Over de glaslijn kun je gewoon kiezen voor Caiway, Delta, Fiber NL, Solcon, Weserve en Cbizz (ook Caiway).

Verder zitten Caiway en Delta in 1 pand en maken ze gebruik van elkaars infrastructuur. Op termijn wordt dat één provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:25
Dinictus208 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:29:
[...]

hoe ziet dit er exact uit? Een gratis 2de decoder voor tv via glasvezel?
Die kosten toch 3,5 of 7 euro per maand om te huren. (belachelijk)
Yes voor glasvezel. Is nu gratis per maand. (Alleen eenmalige verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Wordt het één provider, denk je dat echt? De producten en zenderaanbod zijn nu nog behoorlijk verschillend tussen Delta en Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 05:24:
Wordt het één provider, denk je dat echt? De producten en zenderaanbod zijn nu nog behoorlijk verschillend tussen Delta en Caiway.
Op termijn gaan ze samen. Ze vallen onder de dezelfde moedermaatschappij en het is rendebaler om er één grote provider van te maken en ook kostendrukkend. Dus dat gaat zeker gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dan doen ze nog niet erg hun best met de harmonisering.
192 TV en ONS zitten bij Caiway gelukkig in het basispakket. Twee zenders waar ik vaak naar kijk.
Bij Delta zitten ze in een duur pluspakket. Delta loopt ook enorm achter met het aantal HD zenders.

Al met al is het verschil nu veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Is het normaal dat je bij Caiway één keer in de zoveel tijd opeens een ander WAN IP hebt :?

Ik mis KPN steeds meer op deze manier... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
@nero355
Weet ik eigenlijk niet. Ik gebruik al jaren DDNS.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Normaal gesproken niet, maar laatste tijd idd wel vaker een wan adres wissel, steeds tussen het 83. en 62. adres (krijg wel steeds mn vorige adres weer terug, vreemd..)

Net als bovenstaand wordt het wel via een DDNS service snel bijgewerkt, maar is idd hinderlijk, maar verder geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DDNS is leuk, maar dan moet je wel een apparaat hebben dat direkt een WAN IP krijgt om zo het IP van de DNS record te kunnen updaten volgens mij :?

Dat kan een Genexis niet! :+

Ik kan echt slecht tegen dit soort kabel ISP trekjes... Het is 2019 alweer en als je dan nog steeds als ISP dit soort dingen flikt... kansloos gewoon! :F

Ter vergelijking : Bij KPN heb ik bijna 20 jaar lang gewoon een vast IP gehad!
Bij elk Klantennummer hoorde één bepaald IP uit de DHCP pool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
@nero355
Zit er geen DDNS functionaliteit in de router die je gebruikt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

nero355 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:07:
DDNS is leuk, maar dan moet je wel een apparaat hebben dat direkt een WAN IP krijgt om zo het IP van de DNS record te kunnen updaten volgens mij :?
It depends...Synology NAS heeft daar (bijvoorbeeld) geen last van. Ben blij dat ik modem only heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Isane schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:46:
[...]

Yes voor glasvezel. Is nu gratis per maand. (Alleen eenmalige verzendkosten)
Heb inderdaad net 1 extra decoder toegezegd gekregen. Vind dat eigenlijk wel top van Caiway. Zit er nog een addertje onder het gras?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeroxr0x
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:22:
[...]

... Cbizz (ook Caiway). ...
Onjuist.
Per december 2011 heeft CAIW het resterende belang in CBizz verkocht aan het management van CBizz.
bron: Wikipedia: Caiway
Misschien beetje stom om hier over te vallen maar ik begin soms een beetje moe te worden van deze 'desinformatie'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Xeroxr0x schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:08:
Misschien beetje stom om hier over te vallen maar ik begin soms een beetje moe te worden van deze 'desinformatie'.
Valt wel mee toch?

Delta Fiber Nederland neemt CBizz over :
DELTA FIBER NEDERLAND HEEFT NETWERKOPERATOR EN SERVICEPROVIDER CBIZZ OVERGENOMEN - 20 FEBRUARI 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:31
nero355 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:04:
Is het normaal dat je bij Caiway één keer in de zoveel tijd opeens een ander WAN IP hebt :?

Ik mis KPN steeds meer op deze manier... :/
Niet echt, ik heb ruim 2 jaar hetzelfde IP gehad. Sinds deze week viel me op dat ik een ander IP adres toegewezen heb gekregen. Kan wel eens gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kabelfoon(1995) en IGR(1997) waren vroeger twee losse Internet service providers met o.a. Demos-1 kabelmodems - start juni 1998 in Rhoon/Poortugaal (gem:albrandswaard) en kabelfoon deed hetzelfde maar dan in het westland. IGR richte zich destijds ook op de zakelijke markt (access (dial in, leased line, cable ), e-mail services, webhosting consultancy en internetsecurity). Beide bedrijven zijn samen gegaan zie: 19 feb 2001 - Kabelfoon neemt Internet Gate Rotterdam (IGR) over. Hiermee kregen inwoners van Rhoon/Poortugaal (1nov 2002) Docsis v1 modems (768kbit) van kabelfoon. Kabelfoon veranderde zijn naam in caiway/caiw en IGR veranderde zijn naam in Cbizz. Later is Cbizz zelfstandig geworden en nu zijn ze weer terug.

[ Voor 18% gewijzigd door lt_cmd_data op 13-03-2019 11:47 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.