[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.760 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:10
Xeroxr0x schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:08:
[...]

Onjuist.

[...]

Misschien beetje stom om hier over te vallen maar ik begin soms een beetje moe te worden van deze 'desinformatie'.
Geen fake nieuws... Cbizz valt al jaren onder CAIW, dezelfde moeder als Caiway.
En zoals in een van de berichten hiervoor al staat valt het nu onder Delta Fiber Nederland.
Het blijft dus onder één hoedje, veel van hetzelfde etc etc

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

kraades schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:49:
@nero355
Zit er geen DDNS functionaliteit in de router die je gebruikt?
Ik geloof het wel, maar omdat ik daar nooit wat mee heb gedaan heb ik er ook verder niet naar gekeken :$

Sinds vandaag WEER een nieuw IP trouwens! _O- Bizar gewoon! :F
lier schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:34:
It depends...Synology NAS heeft daar (bijvoorbeeld) geen last van.
Dan is die eis er niet meer blijkbaar en krijg ik dat vast wel gefixt! :)
Ben blij dat ik modem only heb ;)
Hou vast aan je NTU kastje en laat nooit meer los zou ik zeggen! :Y) d:)b
En ook niet meer verhuizen hé... :+
Neyluzz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:39:
Niet echt, ik heb ruim 2 jaar hetzelfde IP gehad. Sinds deze week viel me op dat ik een ander IP adres toegewezen heb gekregen. Kan wel eens gebeuren :)
Ik weet bijvoorbeeld dat je bij Ziggo een ander IP krijgt als je een weekje of 2 a 3 op vakantie gaat en dan terug komt en je modem en router uit hebben gestaan gedurende die periode, maar dat je zomaar ineens een ander IP krijgt slaat echt nergens op! 8)7

Maar goed... zolang er geen concurrent op hetzelfde netwerk erbij komt zullen we waarschijnlijk met dit soort onzin moeten leren leven :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:40

basdej

OutSystems Consultant

Wij hebben inderdaad ook weer een ander ip adres dan gisteren. Merk er verder niks van want ik gebruik https://now-dns.com/ om automatisch mijn DNS te updaten.

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xeroxr0x
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Deze week zijn er een aantal informatieavonden in Gouda voor de aanleg van glasvezel. Ik heb al bij een paar andere providers geïnformeerd maar die mogen waarschijnlijk niet over de lijn gaan leveren.

Van de week ga ik dit dus navragen want heb zelf niet echt een goed gevoel over de keuze die geboden wordt.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Dinictus208 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:01:
[...]

Heb inderdaad net 1 extra decoder toegezegd gekregen. Vind dat eigenlijk wel top van Caiway. Zit er nog een addertje onder het gras?
Er is geen addertje onder het gras, dat de 2de decoder gratis is was onderdeel van de tarief/portfolio wijzigingen van 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:45:
[...]

Er is geen addertje onder het gras, dat de 2de decoder gratis is was onderdeel van de tarief/portfolio wijzigingen van 2019.
Het enige addertje zit bij zgn "oude abonnementen".

Die van mij is 2 jaar oud en daar wordt het opeens niet ondersteund...

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Sjakie0101 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:29:
[...]

Het enige addertje zit bij zgn "oude abonnementen".

Die van mij is 2 jaar oud en daar wordt het opeens niet ondersteund...
En wat is de officiële naam van je 2 jaar oude pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:44:
[...]

En wat is de officiële naam van je 2 jaar oude pakket?
G500 en dat is nu G600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terencew47
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-04 10:01
Ik ga verhuizen van een Ziggo gebied via coax naar een Caiway gebied. Ik lees hier dat Caiway de modem niet in Bridge modus wil zetten. Caiway heeft inmiddels bevestigd dat ze de modem niet in Bridgemodus willen zetten. Voor zover ik het begrijp is Caiway de enige die via COAX en Glasvezel TV en internet kan leveren.

Kan iemand mij uitleggen welke gevaren ik loop als ik eigen router en AP's achter de modem van Caiway plaats, die dus niet in bridgemodus staat? Ik heb overigens een eigen bedrijf, dus zakelijke aansluiting kan ook? Helpt dat?

Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:47

Red Boll

Kick Ass!

Die had ik ook. Dat zou dan nu G700 moeten zijn. :P
(Volgens mij is de abonnementsvorm/naam al 5 keer over de kop gegaan.)

Wanneer ik echter inlog op https://mijn.caiway.nl/ zie ik:
Abonnement: Gewoon Snel

(Het vreemde is wel dat er staat : Abonnee sinds: 4 April 2017 , ik zit er al veeeeeeeeeeeeeel langer bij zonder onderbreking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:47

Red Boll

Kick Ass!

Terencew47 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:52:
Kan iemand mij uitleggen welke gevaren ik loop als ik eigen router en AP's achter de modem van Caiway plaats, die dus niet in bridgemodus staat?
Mogelijk struikelgevaar wanneer je een te lange kabel tussen deze modems gaat leggen. :+ 8)

(Iets meer info is welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Ik ga verhuizen van een Ziggo gebied via coax naar een Caiway gebied. Ik lees hier dat Caiway de modem niet in Bridge modus wil zetten. Caiway heeft inmiddels bevestigd dat ze de modem niet in Bridgemodus willen zetten. Voor zover ik het begrijp is Caiway de enige die via COAX en Glasvezel TV en internet kan leveren.

Kan iemand mij uitleggen welke gevaren ik loop als ik eigen router en AP's achter de modem van Caiway plaats, die dus niet in bridgemodus staat? Ik heb overigens een eigen bedrijf, dus zakelijke aansluiting kan ook? Helpt dat?

Alvast super bedankt!
Eigen router gaat niet werken aangezien de DHCP dan in de problemen komt. Je gebruikt het modem als hoofdrouter en stelt je andere routers in als AP. Dit werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CaiGil schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:31:
Eigen router gaat niet werken aangezien de DHCP dan in de problemen komt. Je gebruikt het modem als hoofdrouter en stelt je andere routers in als AP. Dit werkt zonder problemen.
Je zou een eigen router in de DMZ kunnen gooien als Client en zo ondanks NAT achter NAT toch een beetje dat Bridge Mode gevoel behouden, maar fijn is anders!

Een eigen router aan de switch kant verbinden met de Genexis lijkt me best wel zonde van het geld : Daar hebben we switches en accesspoints voor :)

En dit kan altijd nog :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1643651?data[filter_keywords]=sfp

Ondertussen zit ik er stiekem aan te denken om dit geneuzel eens voor te leggen bij zo'n programma als Kassa of iets dergelijks... Beetje herrie schoppen kan geen kwaad denk ik ?! >:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Alvast super bedankt!
Caiway heeft inmiddels bevestigd dat ze de modem niet in Bridgemodus willen zetten.
Is er tegenwoordig een ander modem dan o.i.d.? Ik sluit gewoon mijn USG aan op Lan poort 1. Geen problemen. De rest is voor IP-TV (2 poorten en 1 poort voor VOIP).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kecin schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:12:
[...]

Caiway heeft inmiddels bevestigd dat ze de modem niet in Bridgemodus willen zetten.
Is er tegenwoordig een ander modem dan o.i.d.? Ik sluit gewoon mijn USG aan op Lan poort 1. Geen problemen. De rest is voor IP-TV (2 poorten en 1 poort voor VOIP).
Yup

nero355 in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tsja, ik zal er binnenkort toch aan moeten geloven :( Ik lees net op Caiway.nl dat het modem echt bij je huis hoort). Ik ben niet zo brutaal om dat dan toch mee te verhuizen. Hopelijk heeft dat ding een beetje fatsoenlijke wifi bereik en is het net zo stabiel als mijn huidige modem (en UBNT router).

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 18-03-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PaT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:23:
Tsja, ik zal er binnenkort toch aan moeten geloven :( Ik lees net op Caiway.nl dat het modem echt bij je huis hoort). Ik ben niet zo brutaal om dat dan toch mee te verhuizen. Hopelijk heeft dat ding een beetje fatsoenlijke wifi bereik en is het net zo stabiel als mijn huidige modem (en UBNT router).
Meen je dat? 2 bevriende koppels hebben pas een woning gekocht waarbij de modem wel was verwijderd en er zeker weten CAI had opgezeten (regio Twente).

Wordt er niet leuker van zo :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kecin schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:35:
Meen je dat? 2 bevriende koppels hebben pas een woning gekocht waarbij de modem wel was verwijderd en er zeker weten CAI had opgezeten (regio Twente).

Wordt er niet leuker van zo :(
Ik gok dat ze die dingen aan de abonnee koppelen of zo... erg jammer inderdaad!

Maar dit zou je nog wel kunnen doen als je zin hebt om wat te knutselen :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1643651?data[filter_keywords]=sfp

Je eigen "NTU" maken als het ware en de Genexis buitenspel zetten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

nero355 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:48:
[...]

Ik gok dat ze die dingen aan de abonnee koppelen of zo... erg jammer inderdaad!

Maar dit zou je nog wel kunnen doen als je zin hebt om wat te knutselen :
code:
1

Je eigen "NTU" maken als het ware en de Genexis buitenspel zetten })
Ik zag het inderdaad! Zou wel een leuke manier zijn. Toevallig over gehad met een vriend van me om zoiets een keer als test op te zetten. SFP module hoeft niet zo duur te zijn en hij heeft een fatsoenlijke SFP switch en kabel genoeg :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kecin schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:55:
Ik zag het inderdaad! Zou wel een leuke manier zijn. Toevallig over gehad met een vriend van me om zoiets een keer als test op te zetten. SFP module hoeft niet zo duur te zijn en hij heeft een fatsoenlijke SFP switch en kabel genoeg :P
Ik dacht misschien heb je ook één van deze switches :
- pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+)
- pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)

Dan heb je 2x SFP om mee te spelen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

nero355 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 00:03:
[...]

Ik dacht misschien heb je ook één van deze switches :
- pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+)
- pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)

Dan heb je 2x SFP om mee te spelen! :)
Ik heb helaas de goedkopere variant zonder :(. Maargoed, mocht het nodig zijn dan koop ik ze wel :P. Tweedehands Unifi brengt nog redelijke waarde op op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:12
Kecin schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:35:
[...]

Wordt er niet leuker van zo :(.
Ik heb dat ding altijd meegenomen, ook bij vrienden die gingen verhuizen. Niks aan de hand.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
PaT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:23:
Probeer anders even te bellen naar de klantenservice, kies voor de technische en vraag of je je Genexis modem mee kan nemen tijdens je verhuizing. Dit kan de helpdesk voor je regelen mocht je de juiste persoon treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

CaiGil schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:35:
[...]

Probeer anders even te bellen naar de klantenservice, kies voor de technische en vraag of je je Genexis modem mee kan nemen tijdens je verhuizing. Dit kan de helpdesk voor je regelen mocht je de juiste persoon treffen.
Ik heb de vraag nu uit staan via het webcare team. Als die geen oplossing kunnen bieden, dan ga ik deze weg proberen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:05
Vannacht is hier het ip veranderd. Is daar een gedachte achter? Met adsl jaren hetzelfde adres gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Hier is het IP al een aantal keer veranderd de afgelopen maand, had zo'n 2 jaar hetzelfde IP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:12
Wouter36 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:24:
Vannacht is hier het ip veranderd. Is daar een gedachte achter? Met adsl jaren hetzelfde adres gehad.
Nieuwe reeksen? Ik zit nu zelf in de 163 reeks, die had ik nog nooit gezien.

Overigens, je hebt geen vast ip, dus hij kan inderdaad veranderen. Of dat dagelijks is of per week/maand/jaar, is maakt niet uit.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Wouter36 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:24:
Je IP is bij Caiway altijd dynamisch en kan dus op willekeurige momenten wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
@Wimlem van 63 naar 83

Ik snap dat ie niet vast is. Maar mijn ervaring was dat ie bijna nooit deed wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
Wouter36 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:11:
@Wimlem van 63 naar 83

Ik snap dat ie niet vast is. Maar mijn ervaring was dat ie bijna nooit deed wijzigen.
Dat zijn beide oude reeksen. Is je glasmodem wellicht van de stroom geweest langer dan ~30 min of is het signaal langer dan 30 min weggeweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Stroom niet. Signaal zou misschien wel kunnen, ze zijn hier in het buitengebied nog druk aan de knutsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
Wouter36 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:02:
Stroom niet. Signaal zou misschien wel kunnen, ze zijn hier in het buitengebied nog druk aan de knutsel.
Wellicht is dat het. Na 30 minuten verloopt je lease en is er een kans dat je een nieuw IP adres toegewezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wimlem schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 06:50:
[...]

Ik heb dat ding altijd meegenomen, ook bij vrienden die gingen verhuizen. Niks aan de hand.
Ja, lijkt mij ook. Ik zou hem dus ook gewoon meenemen. Bij KPN hangt er ook geen Xperiabox meer aan de muur bij overdracht toch? Tenzij het huur is met all-in o.i.d. lijkt me?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je van de Caiway router afwilt, is dit een goedkope oplossing:

Deze mediaconverter

deze SFP

En een LC UPC to SC APC fiber kabeltje.

Wel een router gebruiken die VLANs aankan (bv een Ubiquiti USG of pfSense routertje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terencew47
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-04 10:01
wian schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:14:
Als je van de Caiway router afwilt, is dit een goedkope oplossing:

Deze mediaconverter

deze SFP

En een LC UPC to SC APC fiber kabeltje.

Wel een router gebruiken die VLANs aankan (bv een Ubiquiti USG of pfSense routertje).
Zou je dit voor mij nog iets kunnen verduidelijken? En kan ik met mijn Netgear R700 dit bewerkstelligen?

Overigens Caiway nog eens telefonisch gesproken, medewerker beweerde dat natuurlijk de modem in bridgemodus kon worden gezet, want daarvoor was het bedoelt. Natuurlijk wilde ik zo'n Netgear zelf werkende hebben. Op mijn advies vroeg hij het nog even na en z'n collega had het wel door. Beheerder van de apparatuur bij Caiway was teleurgesteld in het besluit van de baas en snapte mijn frustratie volledig. Ook diegene aan de telefoon snapte er niets van. Een oude modem kon niet worden toegestuurd. Ik heb de ACM eens op de hoogte gesteld, eens kijken welke reactie ik krijg. Ik vind dit echt te gek voor worden dat ik verplicht gebruik moet maken van de wifimogelijkheden van een flut router en ik geen eens m'n eigen netwerk kan samenstellen op de Netgear. En coax kan niet = geen interactieve TV en koper ligt er geen eens.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik kreeg vanmorgen onderstaand bericht van de Caiway helpdesk:
... Het modem kan in principe in bridge modus gezet worden echter is er nog een bug waardoor het modem instellingen na een reset of na bijvoorbeeld een week vergeet. Helaas is het niet mogelijk om de modems om te ruilen, deze worden technisch aan het abonnement gekoppeld...
Los van of het laatste stukje wel of niet klopt wordt gesteld dat het nieuwe wifi modem in de toekomst dus wel in bridge modus gezet kan worden. Dat maakt de pijn al een stukje minder erg.
Nu alleen afwachten hoe ver in de toekomst dat mogelijk wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Terencew47 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:41:
Zou je dit voor mij nog iets kunnen verduidelijken? En kan ik met mijn Netgear R700 dit bewerkstelligen?
R7000 bedoel je neem ik aan :?

Die kent geen VLAN's voor zover ik weet dus dat gaat hem niet worden :)
Overigens Caiway nog eens telefonisch gesproken, medewerker beweerde dat natuurlijk de modem in bridgemodus kon worden gezet, want daarvoor was het bedoelt. Natuurlijk wilde ik zo'n Netgear zelf werkende hebben. Op mijn advies vroeg hij het nog even na en z'n collega had het wel door. Beheerder van de apparatuur bij Caiway was teleurgesteld in het besluit van de baas en snapte mijn frustratie volledig. Ook diegene aan de telefoon snapte er niets van. Een oude modem kon niet worden toegestuurd. Ik heb de ACM eens op de hoogte gesteld, eens kijken welke reactie ik krijg. Ik vind dit echt te gek voor worden dat ik verplicht gebruik moet maken van de wifimogelijkheden van een flut router en ik geen eens m'n eigen netwerk kan samenstellen op de Netgear. En coax kan niet = geen interactieve TV en koper ligt er geen eens.........
PaT schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:38:
Ik kreeg vanmorgen onderstaand bericht van de Caiway helpdesk:

Los van of het laatste stukje wel of niet klopt wordt gesteld dat het nieuwe wifi modem in de toekomst dus wel in bridge modus gezet kan worden. Dat maakt de pijn al een stukje minder erg.
Nu alleen afwachten hoe ver in de toekomst dat mogelijk wordt.
Lijkt me ook niet meer dan logisch, want andere ISP's die dat Genexis ding gebruiken zetten hem gewoon in Bridge Mode voor hun klanten op aanvraag!

Bij sommigen kan je dat zelfs vanuit een Klanten Control Panel doen zeg maar en wordt er waarschijnlijk via TR-069 of iets dergelijks Bridge Mode op afstand geconfigureerd :)

Ik kan echter wel die bug van ze bevestigen : Als je bijvoorbeeld de WiFi uitzet en je bewaart alle instellingen dan staat de WiFi weer aan na een reboot via de WebGUI 8)7 W-T-F?!?! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:21
Misschien dat Caiway een aangepaste firmware gebruikt. mijn genexis modem (oude) heeft ook een aangepaste firmware van Caiway. dit is te zien aan de GUI ( als je de glasvezel kabel eruit trekt dan kan je in de GUI komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Wouter36 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:11:
@Wimlem van 63 naar 83

Zelfde hier :) van 64 naar 83...
CaiGil schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Dat zijn beide oude reeksen. Is je glasmodem wellicht van de stroom geweest langer dan ~30 min of is het signaal langer dan 30 min weggeweest?
Hier is de stroom er niet vanaf geweest en ik ben ook niet in een buitengebied (neem aan, Krimpen aan den IJssel.) Zou het signaal dan echt zomaar 30 minuten er vanaf zijn geweest?

Had overigens het 64 wan adres al voor meer dan 3 maanden (sinds dat we op Caiway glas zitten.)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb jaren in de 163 reeks gezeten en (zelfs na een stroomstoring van een aantal uur) altijd hetzelfde IP adres behouden. Nu is deze ook bij mij recent opeens gewijzigd naar een ander IP (wel in dezelfde reeks).
Hopen dat het niet te vaak gebeurt, anders moet ik ook eens gaan kijken naar een dyndns adres voor mijn VPN naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:06
Denk dat het niet alleen buitengebied is; hier in IJsselstein ook random een nieuw IP (vreemd, mijn VPN werkt niet meer vanaf kantoor..).
Stroom is er zeker niet vanaf geweest, dus ik denk dat ze weer zijn gaan husselen met IP's.
Laatste keer was zeker > 6mnd geleden, en in 3 jaar tijd mijn 4e IP nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
[...]

Hier is de stroom er niet vanaf geweest en ik ben ook niet in een buitengebied (neem aan, Krimpen aan den IJssel.) Zou het signaal dan echt zomaar 30 minuten er vanaf zijn geweest?

Had overigens het 64 wan adres al voor meer dan 3 maanden (sinds dat we op Caiway glas zitten.)
Lijkt me inderdaad sterk, gezien de meldingen lijkt het dat meer mensen een nieuw IP hebben verkregen. Wellicht een migratie van iets o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sinds een maand of 2 nu glasvezel van Caiway, abonnement Alles-in-1 glas F500
Dit abonnement kost inclusief interactieve tv zo'n 72 Euro
Destijds aangegaan toen het glasvezel initiatief hier begon, iets meer dan een jaar geleden.

Ik zie nu in mijn Caiway dat er nieuwe abonnementen zijn.
Volgens mijn Caiway is er een Buitengewoon Snel abonnement.
De snelheid ligt wat hoger 600mbit ipv 500mbit, maar verder zie ik eigenlijk niet wat de verschillen zijn, als die er al zijn.
Volgens de site heb ik de mogelijkheid mijn abonnement om te zetten en het lijkt een goede deal aangezien het nieuwe Buitengewoon Snel abbonement maar 1,50 euro duurder is dan het huidige.

Ik zoek eigenlijk het addertje maar heb em nog niet gewonden.
Iemand ervaring met het omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:20
Deshmir schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:08:
Denk dat het niet alleen buitengebied is; hier in IJsselstein ook random een nieuw IP (vreemd, mijn VPN werkt niet meer vanaf kantoor..).
Stroom is er zeker niet vanaf geweest, dus ik denk dat ze weer zijn gaan husselen met IP's.
Laatste keer was zeker > 6mnd geleden, en in 3 jaar tijd mijn 4e IP nu
Ik woon ook in IJsselstein. en ik had (ik dacht)dinsdag even een piek. stroomeraf en stroomerop.
Sindsdien heb ik weer een ander ip adres. Wat bij mij elke keer gebeurt als er stroomstoring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Chaser2600 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:43:
Sinds een maand of 2 nu glasvezel van Caiway, abonnement Alles-in-1 glas F500
Dit abonnement kost inclusief interactieve tv zo'n 72 Euro
Destijds aangegaan toen het glasvezel initiatief hier begon, iets meer dan een jaar geleden.

Ik zie nu in mijn Caiway dat er nieuwe abonnementen zijn.
Volgens mijn Caiway is er een Buitengewoon Snel abonnement.
De snelheid ligt wat hoger 600mbit ipv 500mbit, maar verder zie ik eigenlijk niet wat de verschillen zijn, als die er al zijn.
Volgens de site heb ik de mogelijkheid mijn abonnement om te zetten en het lijkt een goede deal aangezien het nieuwe Buitengewoon Snel abbonement maar 1,50 euro duurder is dan het huidige.

Ik zoek eigenlijk het addertje maar heb em nog niet gewonden.
Iemand ervaring met het omzetten?
Als ik goed kijk naar de tarieven, kost F500 op dit moment €70,- en een IPTV ontvanger kost dan €2,50 dacht ik, wat een totaalprijs is voor €72,50 voor 1x IPTV en €75,- voor 2 ontvangers.

Buitengewoon Snel is als het goed is €74 en een IPTV ontvanger kost dan €2,50. Een 2de IPTV ontvanger is wel gratis bij Buitengewoon Snel. Volgens mijn berekening komt het dus uit op een verschil van €4,- voor 1x IPTV en een verschil van €1,50 met twee ontvangers, maar wellicht zie ik nog iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
chimera2 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:47:
[...]

Ik woon ook in IJsselstein. en ik had (ik dacht)dinsdag even een piek. stroomeraf en stroomerop.
Sindsdien heb ik weer een ander ip adres. Wat bij mij elke keer gebeurt als er stroomstoring is.
Klopt en ook bij een snelheidsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 22:32
davides schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Gewoon een testadres invullen en je weet het.
Bijvoorbeeld testpostcode 2804WL nr 1

Kabelinternet aanbod Caiway (via coax netwerk van Rekam):
https://keuzehulp.rekamverbindt.nl/

Glasvezelaanbod Caiway (via FTTH netwerk van Delta Fiber Nederland):
https://www.gavoorglasvezel.nl/

De prijzen:
40 Mb kabelinternet + kabeltelevisie + telefoon => 48,45
75 Mb glasvezelinternet + interactieve tv + telefoon => 49,50
120 Mb kabelinternet + kabeltelevisie + telefoon => 59,45
250 Mb glasvezelinternet + interactieve tv + telefoon => 61,50
600 Mb glasvezelinternet + interactieve tv + telefoon => 73,50

Oftewel, om je vraag te beantwoorden: het aanbod via het Rekam netwerk is goedkoper.

Niet iedereen is overigens op zoek naar de goedkoopste mogelijkheid.
Wie nu iets sneller wil, of symetrisch wil, gaat voor glasvezel. En mogelijk gaat Rekam op termijn weer docsis 3.1 uitrollen in het coax netwerk, dan is er nog meer keuze.
Positieve ontwikkeling voor bewoners van deze wijken!
Ze zijn bij Rekam wakker geworden en hebben een brief verstuurd met de melding dat Rekam zelf ook bezig is met verglazen van hun netwerk.
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c9f57bc48caa/5c9f57bc43651-IMG-20190330-WA0003_-_kopie.jpeg

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan1986 op 30-03-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Arjan1986 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:49:
[...]

Ze zijn bij Rekam wakker geworden en hebben een brief verstuurd met de melding dat Rekam zelf ook bezig is met verglazen van hun netwerk.
[Afbeelding]
Zelfde brief gehad. Dus krijgen 2 glasvezel aansluitingen. (Lekker effectief) rekam en caiway zijn hier op de coax het alleen recht. Verbaasd mij dat caiway dus geen gebruik maakt van het glasvezel netwerk dat rekam aanlegt. Welke als 'open netwerk voor verschillende aanbieders genoemd wordt. Grappig want op hun coax is caiway de enige.

Dus rekam komt glasvezel aanleggen (providers onbekend) en caiway/delta/
Kliksave(volgens mij zelfde moeder bedrijf).

Ben benieuwd of het dit jaar gerealiseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 22:32
ReQuiem83 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:32:
[...]

Zelfde brief gehad. Dus krijgen 2 glasvezel aansluitingen. (Lekker effectief) rekam en caiway zijn hier op de coax het alleen recht. Verbaasd mij dat caiway dus geen gebruik maakt van het glasvezel netwerk dat rekam aanlegt. Welke als 'open netwerk voor verschillende aanbieders genoemd wordt. Grappig want op hun coax is caiway de enige.

Dus rekam komt glasvezel aanleggen (providers onbekend) en caiway/delta/
Kliksave(volgens mij zelfde moeder bedrijf).

Ben benieuwd of het dit jaar gerealiseerd wordt.
Als ik op adres van mijn vader kijk kom ik op de volgende 5 providers uit die op het glasnetwerk van Rekam zitten:
Netrebel
Glasnet
Solcon
Trinet
Cbizz
Voor zakelijk:
Comsafe
Fibety
Onfiber
Blackgate
Unet
Xxinet
I4ip
Fibernow
Cbizz
Dds
Signet

[ Voor 6% gewijzigd door Arjan1986 op 31-03-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Tjonge, het is wel een luxe dat KPN daar ook glasvezel gaat aanleggen en de Rekam dan gelijk meelift .
Hier in het Caiway gebied is het behalve met nieuwbouw, nergens KPN beschikbaar op de glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dolopfriet schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:48:
Tjonge, het is wel een luxe dat KPN daar ook glasvezel gaat aanleggen en de Rekam dan gelijk meelift .
Hier in het Caiway gebied is het behalve met nieuwbouw, nergens KPN beschikbaar op de glasvezel
Daar baal ik ook best wel van : Als ik Caiway vergelijk met de ervaring die ik had met KPN dan heb ik toch wel liever die laatste :) _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
nero355 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:22:
[...]

Daar baal ik ook best wel van : Als ik Caiway vergelijk met de ervaring die ik had met KPN dan heb ik toch wel liever die laatste :) _O_
Vergeet ook niet dat Caiway met alles duurder is. Nu gaan zie mobiel aanbieden voor prijzen waar de honden geen brood van lusten. Ja, je krijgt korting. Maar niet op de basis TMobile prijs maar op een sterk verhoogde prijs.

Daar waar KPN, VodafoneZiggo en TMobile zelf WEL korting geven op hun normale marktprijzen.
Je wordt gewoon bedonderd waar je bij staat!

We kunnen ook niet meeliften op overstapkortingen en keuze uit veel providers is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:52:
Vergeet ook niet dat Caiway met alles duurder is.
Mwa... ben van € 39 per maand naar € 39 per maand gegaan dus zo'n ramp is het niet... :+
Eerste 6 maanden € 29 zelfs!
Nu gaan zie mobiel aanbieden voor prijzen waar de honden geen brood van lusten. Ja, je krijgt korting. Maar niet op de basis TMobile prijs maar op een sterk verhoogde prijs.

Daar waar KPN, VodafoneZiggo en TMobile zelf WEL korting geven op hun normale marktprijzen.
Je wordt gewoon bedonderd waar je bij staat!

We kunnen ook niet meeliften op overstapkortingen en keuze uit veel providers is er niet.
Dat is wel waar, maar ik was toch al niet zo'n overstapper en mijn belbundel kost me maar liefst een hele flinke € 7,50 per maand bij T-mobile inclusief een epische 8 KB/s onbeperkt internet! :Y) >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Nou schijnt ook KPN glasvezel in gouda te gaan aanleggen. Zitten we straks met 3 glasvezel aansluitingen. Ik klaag alleen dat er dus 3x gegraven gaat worden..

REKAM
KPN
Delta/CaiW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ReQuiem83 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:32:
Nou schijnt ook KPN glasvezel in gouda te gaan aanleggen. Zitten we straks met 3 glasvezel aansluitingen. Ik klaag alleen dat er dus 3x gegraven gaat worden..

REKAM
KPN
Delta/CaiW
Dat denk ik niet, dat gaat allemaal in 1x gebeuren, met 1 aansluiting in je meterkast...Je moet alleen op een andere poort je glasvezelaansluiting maken.

Hier in Twente hebben we ook een poort 2 waar mogelijk andere providers op gaan leveren (al komt daar geen beweging in, dus zal nog wel 15 jaar duren). Ik zou blij zijn wanneer zoveel aanbieders beschikbaar zouden komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 13:46

REKAM
KPN
Delta/CaiW
Klopt het zijn inderdaad drie losse netwerken en je zou dan drie glasvezelkastjes naast elkaar in de meterkast krijgen, nogal bizar!

Gelukkig is Rekam in gesprek met zowel Delta/CaiW als KPN om te kijken of ze kunnen samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

REKAM
KPN
Delta/CaiW
Wees blij man! :P

Als ik hier KPN zou kunnen krijgen dan zou ik dat meteen aanvragen en als ze dan de hele voortuin moeten omspitten dan doen ze dat maar lekker! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Delta Fiber gaan gewoon zelf glasvezel aanleggen en trekt niet mee op met de Rekam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
esky schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:33:
[...]

Klopt het zijn inderdaad drie losse netwerken en je zou dan drie glasvezelkastjes naast elkaar in de meterkast krijgen, nogal bizar!

Gelukkig is Rekam in gesprek met zowel Delta/CaiW als KPN om te kijken of ze kunnen samenwerken.
Dat zou dan voor het eerst zijn. Tot nu toe weert Caiway en Delta KPN op hun kabel, wat een zeer slechte zaak is. In mijn visie willen Caiway en Delta (investeringsmij EQT) overal een monopolie zodat ze geld kunnen verdienen aan hun inferieure producten. Ik was als ik keuze had gehad NOOIT naar Caiway over gestapt.
Die staan onderaan in de pikorde bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
KPN en Ziggo willen ook verdienen aan hun producten. Ik zie het verschil niet.
Ziggo is ook in beroep gegaan tegen het moeten toelaten van andere aanbieders op zijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 04:14:
KPN en Ziggo willen ook verdienen aan hun producten. Ik zie het verschil niet.
Ziggo is ook in beroep gegaan tegen het moeten toelaten van andere aanbieders op zijn netwerk.
Het grote verschil is hetgeen ze leveren en de klantgerichtheid.
Caiway en Delta gaan niet met de tijd mee, upgraden veel te langzaam als het gaat om HD, UHD, Multiscreen, Ipv6. Alles loopt vier jaar achter bij wat KPN en Ziggo doet, maar ook de andere providers als bijvoorbeeld TMobile en NLE. Bovendien is Caiway aantoonbaar duurder dan Ziggo die eerder in Twente leverde.
Bij Ziggo wel een mobiel abonnement voor een normale marktprijs EN DAAR BOVEN OP de korting.
Bij Ziggo wel een Multiscreen waarmee je kan casten. Bij Ziggo:
* WEL gratis video on demand en films
* wel een gratis TV-pakket extra
* WEL meer HD en straks UHD
* gratis Formule 1
* De eerste decoder is gewoon gratis zoals het hoort, ik snap de actie van Caiway niet om de tweede gratis te doen begrijp ik niet, het is helemaal niet nodig om een tweede decoder te hebben wanneer ze een Multiscreen zouden hebben met castmogelijkheid. De eerste decoder zou gratis moeten zijn zoals bij iedere provider het geval is!
* WEL IMAP mail

De prijzen zijn aantoonbaar lager bij Ziggo in vergelijking wat je er voor terug krijgt en Ziggo blijft klantgericht zoeken naar nieuwe noviteiten. Bij Caiway voert men geen ruk uit, alles is van het jaar kruik.
Cogas heeft Ziggo ingeruild voor Caiway en dat is nog steeds iets wat niet uit te leggen valt, met name omdat Caiway duurder uitvalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Sjakie0101 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:21:
[...]

Cogas heeft Ziggo ingeruild voor Caiway en dat is nog steeds iets wat niet uit te leggen valt, met name omdat Caiway duurder uitvalt!
Delta Fiber levert nu op alle CAIW gebieden, is dat niet wat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:29:
[...]

Het zusje van Caiway??? Mij niet gezien.
Prijzen en producten zijn gelijk aan Caiway.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-04-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als ik eerlijk ben vind ik het Delta product op de glasvezel ook niet echt concurrerend.
Delta geeft aanzienlijk minder HD zenders door.
De NPO themazenders zitten in het duurste aanvullende televisiepakket

Wel krijg je als je ook mobiel afneemt een extra televisiepakket bovenop je korting.
Bij Caiway kan dat er blijkbaar niet vanaf, ondanks het dure tarief van Caiway mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:48:
Als ik eerlijk ben vind ik het Delta product op de glasvezel ook niet echt concurrerend.
Delta geeft aanzienlijk minder HD zenders door.
De NPO themazenders zitten in het duurste aanvullende televisiepakket

Wel krijg je als je ook mobiel afneemt een extra televisiepakket bovenop je korting.
Bij Caiway kan dat er blijkbaar niet vanaf, ondanks het dure tarief van Caiway mobiel.
De "flexibele prijzen" actie heeft Caiway nu ook voor exact dezelfde prijzen.
Je kan er op wachten dat deze twee providers in elkaar opgaan in de loop van dit jaar en dan zal het tv-pakket ook wel geuniformeerd worden.

Het blijven beide bagger providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik hoop niet dat het televisiepakket van Caiway richting dat karige aanbod van Delta gaat.
Dan gaan we 6 jaar extra terug in de tijd met zenderaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:26:
Ik hoop niet dat het televisiepakket van Caiway richting dat karige aanbod van Delta gaat.
Dan gaan we 6 jaar extra terug in de tijd met zenderaanbod.
Ga er maar van uit dat alle HD zenders van beide zullen blijven en het aanbod geuniformeerd wordt, dus alles wat de een wel heeft komt ook bij de andere. Het scheelt apparatuur en dus geld.... Dus dat gaat echt wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Internet Only van Caiway en https://f1tv.formula1.com/en/ voor € 65 per jaar werken perfect samen! ;)

Heb je ook nog eens geen last van Olav Mol en co. :+ maar wel fatsoenlijke commentaar van Sky U.K. of zelfs helemaal geen commentaar : HEEEERLIJK!!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik vind de prijs van internet only bij Caiway erg hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

dolopfriet schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:33:
Ik vind de prijs van internet only bij Caiway erg hoog.
En ik vind witlof niet lekker!

Klagen over prijzen heeft natuurlijk weinig zin. Maar vergekijk het Caiway aanbod eens met dat van Ziggo, KPN Glasvezel enz. Dan zijn ze nog steeds niet het goedkoopst, maar zoveel scheelt het nu ook weer niet.

En ik heb persoonlijk 0,0 problemen met ze. En ik mag straks mijn modem-only apparaat van ze meeverhuizen! Ik ben dus best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Inmiddels zijn ze hier in de buurt vragen gaan stellen en willen eigenlijk gaan eisen dat er 1 kabelaar komt waar alle providers hun diensten op mogen aanbieden en de gemeente eisen dat er maar voor dus 1 kabelaar een vergunning komt voor aanleggen hiervan. Leuk maar not going to happen. Elke kabelaar wil gewoon winst en laat moeilijk andere providers toe / of vragen hoge kosten tenzij ze dus wettelijk verplicht zijn/worden? Laat ze lekker 3 kabels aanleggen en lekker concurreren met elkaar. Men zit meer in over 3x graven in de tuinen en overlast....iemand ervaring met hoeveel overlast het nou oplevert?

[ Voor 4% gewijzigd door ReQuiem83 op 14-04-2019 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ReQuiem83 schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:58:
Inmiddels zijn ze hier in de buurt vragen gaan stellen en willen eigenlijk gaan eisen dat er 1 kabelaar komt waar alle providers hun diensten op mogen aanbieden en de gemeente eisen dat er maar voor dus 1 kabelaar een vergunning komt voor aanleggen hiervan. Leuk maar not going to happen. Elke kabelaar wil gewoon winst en laat moeilijk andere providers toe / of vragen hoge kosten tenzij ze dus wettelijk verplicht zijn/worden? Laat ze lekker 3 kabels aanleggen en lekker concurreren met elkaar. Men zit meer in over 3x graven in de tuinen en overlast....iemand ervaring met hoeveel overlast het nou oplevert?
Volgens mij moeten ze een navraag gaan doen over hoe glasvezel wordt aangelegd. Ja, de stoep moet open, NEE men graaf niet in opritten of tuinen, daar wordt de vezel tegenwoordig doorheen "geschoten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Interessant. Dank voor je antwoord. Overlast in de voortuin/vooraf valt dus reuze mee als ze het op deze manier aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Nu biedt Caiway bij glasvezel zelf een glasvezelmodem waarbij Wifi is ingebouwd. Weet iemand of die WIFI een stuk beter is, vergeleken bij het coaxmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

dolopfriet schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:37:
Nu biedt Caiway bij glasvezel zelf een glasvezelmodem waarbij Wifi is ingebouwd. Weet iemand of die WIFI een stuk beter is, vergeleken bij het coaxmodem?
Ik kan het je begin mei vertellen, dan krijg ik hem op het nieuwe adres. (Gelukkig tijdelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Het probleem is wel dat je dat ding in de buurt van je FTU moet aansluiten, want de glasvezelkabel die erbij zit is niet heel erg lang zeg maar...

En waar staat je FTU over het algemeen... juist! :+

Niet bepaald optimaal voor je WiFi ontvangst dus :P

Maar ehh... over het stomme ding gesproken : Iemand al Bridge Mode voor elkaar gekregen ?!
Misschien maar eens de Caiway Helpdesk effe pesten één dezer dagen >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:40

basdej

OutSystems Consultant

ReQuiem83 schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:58:
Het graven in je tuin bestaat uit een putje op straat, en een putje bij je voordeur waar de kabels uitkomen. Vervolgens wordt met een apparaat de glasvezelbuis onder je tuin door geboord. :)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De bridgemodem moet mogelijk zijn met de laatste versie van het glasvezelmodem. Wel heb ik gehoord dat na een software update die bridgemode er weer uit vliegt en je het op nieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Het is vergelijkbaar met een TP-Link C1200, maar hij staat natuurlijk over het algemeen in de meterkast wat het Wi-Fi bereik minder maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

mijn ouders willen aan de glasvezel.. bij hen Caiway only.
De aanbieding is nu 3 maanden voor €35 ipv €51.

Ik weet dat bij Telfort soms bellen zin heeft om en hogere/langere korting te bedingen. Iemand ervaring hiermee met Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@greatgonzo Welk type abonnement :?

Internet Only is namelijk eerder langsgekomen voor € 29 per maand i.p.v. € 39 per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:29:
[...]

Ik ga eerlijk zijn. Het is het zusje van Caiway.
Als ik de prijzen vergelijk dan ben je met een 250 Mbit abo tov 350Mbit van Caiway behoorlijk goedkoper uit.
Er zitten echter ook haken en ogen aan. Delta heeft op glasvezel nog een beproefd concept en er zijn minder HD zenders.

Wat voor mij zwaar weegt is de COAX. Bediening van mijn eigen tv met mijn eigen afstandsbediening.

Er zijn echter ook veel voordelen. Bij een TMobile-abo krijg je fatsoenlijke korting en ook nog eens een tv-pakket gratis (en dat maakt het NOG goedkoper). Casten werkt met de Fiber Go-app en het scheelt mij ca 15 euro per maand. Dan heb ik het over 3 smartcards die als gevolg van casten niet meer nodig zijn, een goedkoper abo omdat ik nu wel voordelig in snelheid terug kan en gratis Fox Sports!

Het is wel vreemd dat twee providers, in één pand elkaar op deze manier kunnen beconcurreren.
Sterker nog, wanneer je voor Caiway kiest op de Fiber glasvezel dan krijg je opeens de Flexvoorwaarden van in beeld die Fiber ook biedt. Dus op de ene glasvezel waar Caiway het eerst was gelden dure prijzen van Caiway en goedkope van Fiber, daar waar Fiber aanlegt is Caiway goedkoper...

Totale waanzin. Ik zou zeggen samen gaan en de prijzen voor iedereen fatsoenlijk houden!

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-04-2019 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Heeft Caiway dezelfde Flex pakketten als Delta nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Alleen in gebieden waar Delta aanlegt..... Men vraagt alleen voor 750Mbit waanzinnige prijzen tov de andere pakketten.

[ Voor 47% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-04-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als ik op de website van Caiway kijk, zie ik nergens iets over Flexpakketten. Wordt het televisiepakket ook ala Delta? Dan vliegt het product wel enorm achteruit opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:29:
Als ik op de website van Caiway kijk, zie ik nergens iets over Flexpakketten. Wordt het televisiepakket ook ala Delta? Dan vliegt het product wel enorm achteruit opeens.
Dat gaat via de postcodecheck. Dat geldt ook voor Delta.

Nee er is nog niets bekend over samen gaan, maar dat kan op den duur niet uitblijven.
Ik denk niet dat het TV pakket dan minder wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:25
Het ding hangt bij een kennis in de meterkast. Echt te matig signaal om er verder in huis wat mee te kunnen, dus reken op uitzetten (geeft alleen maar storing) en losse AP's op de juiste plekken.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Toch wel vreemd, want in hun reclamecampagne loopt Caiway namelijk flink op te scheppen met hun WIFI met de kracht van glasvezel …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Als je echt goede wifi wilt, moet je Ubiquiti Unify apparatuur kopen, zie hier.

In de afgelopen 15 jaar heb ik veel verschillende WIFI routers gehad van Asus, Linksys, TPlink en Netgear. Meestal voorzien van OpenWRT en DDWRT. Op zich goede verbindingen, maar veel geklooi om het goed te krijgen en vaak een probleem met roaming. Dus als je van de tuin naar de zolder loopt bleef ik verbonden met de router in de woonkamer, ipv over te gaan naar de router op zolder.

Vorig jaar verhuisd en toen gekozen om al mijn netwerk apparatuur te vervangen door Unify spullen. Nog nooit zo'n goede WIFI ontvangst gehad en apparatuur die zo makkelijk en overzichtelijk in te stellen is. Als je alleen WIFI wilt, ben je met een of twee accesspoints klaar. Mooie grafiekjes, automatisch optimale instellingen van kanalen en zendvermogen en perfecte roaming tussen access points en van 2,4 naar 5ghz. Ook handige extra functies zoals 's-avonds bepaalde SSIDs automatisch uitzetten. De kinderen baalden aanvankelijk, maar op tijd naar bed gaan is veel makkelijker als de telefoon op een vaste tijd geen internet meer heeft.

En als je ook je switches vervangt heb je een super makkelijk te beheren netwerk waarin je makkelijk vlans aanmaakt voor onveilige IP cameras, een apart gastnetwerk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wian schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:42:
Als je echt goede wifi wilt, moet je Ubiquiti Unify apparatuur kopen, zie hier eens van het domme idee afstappen dat 1 WiFi Router in de meterkast je hele huis van WiFi gaat voorzien en gewoon overstappen op meerdere accesspoints door het hele huis heen!
There... I fixed it! :)

Ubiquiti is leuk (heb het zelf ook) maar als het puur om de WiFi gaat kan het echt een heel stuk goedkoper...
In de afgelopen 15 jaar heb ik veel verschillende WIFI routers gehad van Asus, Linksys, TPlink en Netgear. Meestal voorzien van OpenWRT en DDWRT. Op zich goede verbindingen, maar veel geklooi om het goed te krijgen en vaak een probleem met roaming. Dus als je van de tuin naar de zolder loopt bleef ik verbonden met de router in de woonkamer, ipv over te gaan naar de router op zolder.
Kwestie van afstellen en ja, dat moet bij Ubiquiti ook als je het echt goed wilt doen! ;)
Vorig jaar verhuisd en toen gekozen om al mijn netwerk apparatuur te vervangen door Unify spullen. Nog nooit zo'n goede WIFI ontvangst gehad en apparatuur die zo makkelijk en overzichtelijk in te stellen is en een heleboel instellingen mist t.o.v. mijn DrayTek routers uit het verleden!
O-) :+
En als je ook je switches vervangt heb je een super makkelijk te beheren netwerk waarin je makkelijk vlans aanmaakt voor onveilige IP cameras, een apart gastnetwerk etc.
Dat dan weer wel! d:)b

Gelukkig blijft zowel de software als de firmware doorontwikkeld worden zal ik maar zeggen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Een heel stuk goedkoper? Niet in mijn geval. De routers van Asus en Netgear die ik gebruikte waren duurder dan de AC Pro en in-wall die ik nu gebruik. Het werd pas duurder toen ik ook al mijn switches verving.

Maar goed, dit is het Caiway topic. Ben het 100% eens met je tip om de WIFI router / access point iig uit de meterkast halen. Dat is vaak de meest ongunstige plek in huis, met veel metaal en achter deuren en muren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33

REKAM
KPN
Delta/CaiW
Inmiddels is bekend gemaakt dat de 3 partijen die in gouda glasvezel willen aanleggen gaan samenwerken:

Rekam, GlasDraad en KPN werken samen aan FTTH-uitrol in Gouda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 13:46
Speed61 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:13:
Inmiddels is bekend gemaakt dat de 3 partijen die in gouda glasvezel willen aanleggen gaan samenwerken:

Rekam, GlasDraad en KPN werken samen aan FTTH-uitrol in Gouda
Rekam, KPN en glasdraad werken samen en gaan via één glasvezel netwerk leveren.
Delta/Caiway is nog steeds van plan zelf glasvezel aan te leggen en heeft een derde wijk (Goverwelle) aan zijn planning toegevoegd waarmee ze nu ruim 10.000 adressen in Gouda (van de 30.000) willen gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
En dit is precies waar men Caiway in de wielen rijdt. Er is straks geen straathond te vinden die nog op het netwerk van Caiway gaat.

Langzamerhand wordt Caiway/Delta ingehaald door hun eigen arrogantie. Ik mag hopen dat hier in Twente iets soorgelijks gaat gebeuren. Ik sta te juichen op de banken wanneer Reggefiber of een andere glasvezelpartij waarop KPN mee gaat leveren hier glasvezel aanlegt naast die van Caiway.

In Twente hebben we dan ook nog Cogas die ook als arrogante partij meegraait en elke andere provider weert door veel te hoge aansluitprijzen te vragen. Ik hoop echt dat er een partij opstaat die hier een vezel extra gaat leggen. Ik ben de eerste die gaat aansluiten. Wanneer je op zo'n manier glasvezel aanlegt waarop maar twee partijen uit je eigen ruif leveren en een nietszeggende (Solcon) dan vraag je er om.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-04-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45
Sjakie0101 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 00:05:
[...]

Ik ga eerlijk zijn. Het is het zusje van Caiway.
Als ik de prijzen vergelijk dan ben je met een 250 Mbit abo tov 350Mbit van Caiway behoorlijk goedkoper uit.
Er zitten echter ook haken en ogen aan. Delta heeft op glasvezel nog een beproefd concept en er zijn minder HD zenders.
Goedkoper? Ik denk dat het erg ligt aan je specifieke situatie.

Internet only 150MB? Delta Flex 45,- vs 39,95 bij Caiway. 250MB Internet Only is niet mogelijk bij Caiway.

Als ik mijn specifieke situatie uitreken Delta vs Caiway dan ben ik welgeteld 45 cent duurder uit bij Caiway ... niet schokkend zou ik zeggen.

Overzicht Delta Maandelijkse kosten:
Flexpakket Basis € 45,-
250 Mbps € 7,50
50+ zenders € 10,-
Tweede Interactieve 4K-ontvanger € 5,-
Ziggo Sport Totaal, inclusief Ziggo Sports Go € 15,-

Totaal per maand € 82,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Je vergeet denk ik dat je bij Delta WEL kan streamen/casten. Een tweede interactieve ontvanger is overbodig. Bij mij scheelt dat twee CI+smartcards a 2 euro stuks, Fox Sports a 7, 50 en het is al goedkoper....

Ik wil echter COAX nog even behouden.

En mocht je kiezen voor een T Mobile abo dan vervalt ook nog eens het Totaalpakket a 10 euro en krijg je WEL de normale korting die Caiway niet geeft op het abo van T Mobile!

[ Voor 32% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-04-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als je een Flexpakket afneemt bij Delta, behoudt je niet meer het televisiesignaal op de coaxkabel van Caiway.

Dan zou je nog een apart coax televisie abonnement erbij moeten nemen bij Caiway en dan wordt het wel erg duur.

Je merkt aan alles dat Caiway af wil van de coaxkabel. In Gouda biedt Caiway ook geen coaxsignaal meer aan in de wijken waar glasvezel wordt uitgerold, hoewel de coaxkabel daar nog wel beschikbaar is.

Ik verwacht dat Caiway zijn interactieve tv product nog meer onder de aandacht gaat brengen met gunstigere prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45
Sjakie0101 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:38:
Je vergeet denk ik dat je bij Delta WEL kan streamen/casten. Een tweede interactieve ontvanger is overbodig. Bij mij scheelt dat twee CI+smartcards a 2 euro stuks, Fox Sports a 7, 50 en het is al goedkoper....

Ik wil echter COAX nog even behouden.

En mocht je kiezen voor een T Mobile abo dan vervalt ook nog eens het Totaalpakket a 10 euro en krijg je WEL de normale korting die Caiway niet geeft op het abo van T Mobile!
Tja, is streamen of casten naar je TV zo handig dan? Niet mijn ding, zelf liever een kastje. Maar zo zie je weer! Het is niet perse duurder, het hangt sterk van je eigen wensen af. Ik ben min of meer hetzelfde kwijt, maar zeker niet duurder ;)
Pagina: 1 ... 11 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.