[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.761 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Svennos1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:32:
Tja, is streamen of casten naar je TV zo handig dan? Niet mijn ding, zelf liever een kastje. Maar zo zie je weer! Het is niet perse duurder, het hangt sterk van je eigen wensen af. Ik ben min of meer hetzelfde kwijt, maar zeker niet duurder ;)
Casten zuigt, want die Chromecast krengen genereren idioot veel onnodige data die echt nergens op slaat, maar het is nog steeds beter dan elke maand huur betalen voor extra kastjes :)

In een ideale wereld heeft elke provider zoiets : FunFair in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"
(Er is ook al zoiets van KPN beschikbaar, maar kan die post effe niet vinden...)

Maar helaas is dat niet zo! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terencew47
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-04 10:01
dolopfriet schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:37:
Nu biedt Caiway bij glasvezel zelf een glasvezelmodem waarbij Wifi is ingebouwd. Weet iemand of die WIFI een stuk beter is, vergeleken bij het coaxmodem?
Ik heb m hier, de Genexis. Weinig bereik zoals verwacht. En inclusief bug in de firmware dat SSID's elke 24 uur weer worden aangezet. Bridgemodus nog niet gelukt, bij uitschakelen DHCP weigert de modem nog dienst. Melding bij ACM loopt hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Weinig bereik, de Genexis? Waarom pronkt Caiway dan in zijn reclame met WIFI met de kracht van glasvezel en dat hun WIFI zo geweldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56
Is iemand bekend met het probleem dat de Genexis Platinum-7840 z'n instellingen verliest na herstarten? Ik probeer de ingebouwde wifi uit te krijgen, maar die springt dus steeds weer aan. :(

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Z-Dragon schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:38:
Is iemand bekend met het probleem dat de Genexis Platinum-7840 z'n instellingen verliest na herstarten? Ik probeer de ingebouwde wifi uit te krijgen, maar die springt dus steeds weer aan. :(
Is al meerdere keren in dit topic genoemd! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dit is een bekend probleem. Hier wordt aan gewerkt heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De dag waarvan je wist dat hij komen zou... :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/we6r0yPAhtPTjZVYu5Ks3e5n/medium.jpg

Vanaf 6 mei moet het werken. Van de week maar even ophangen en dan ben ik heel benieuwd.
4 poortjes is niet overdreven veel als router.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@PaT : Jij had toch je oude NTU meegenomen :?

En ehh... gecondoleerd! :+

Maar aan de andere kant : Welkom bij een steeds groter wordende club! })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:40

basdej

OutSystems Consultant

PaT schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:27:
De dag waarvan je wist dat hij komen zou... :X
[Afbeelding]

Vanaf 6 mei moet het werken. Van de week maar even ophangen en dan ben ik heel benieuwd.
4 poortjes is niet overdreven veel als router.
RIP. Wat ben ik blij met de oude FTU zeg. Gelukkig heb je straks zeer goede wifi in je meterkast 8)7

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:52:
@PaT : Jij had toch je oude NTU meegenomen :?

En ehh... gecondoleerd! :+

Maar aan de andere kant : Welkom bij een steeds groter wordende club! })
Rustig, rustig! Ik mag van Caiway dit apparaat voorlopig gebruiken en voordat ik definitief verhuis en mijn oude woning moet opleveren gaat deze naar mijn oude woning en mag mijn oude NTU meeverhuizen.

Dat is voorlopig wel zo praktisch. Zo kan ik mijn Unifi AP's nog even thuis houden en heb ik in het nieuwe huis ook (een beetje) wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
wian schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:14:
Als je van de Caiway router afwilt, is dit een goedkope oplossing:

Deze mediaconverter

deze SFP

En een LC UPC to SC APC fiber kabeltje.

Wel een router gebruiken die VLANs aankan (bv een Ubiquiti USG of pfSense routertje).
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de media converter. En heb je nog een specifieke 'compatibility' en 'transceiver type' geselecteerd voor de SFP? @wian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Werving is niet toegestaan.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 30-04-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Wat doet zo'n mediaconverter ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:38
Voor de liefhebbers een voorproefje van de nieuwe TV-app van Caiway:
https://webtv.caiway.nl/

Deze kan wel streamen/casten naar Chromecast, dus weg met die CI+ modules voor de tweede en derde tv!

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:52:

Deze kan wel streamen/casten naar Chromecast, dus weg met die CI+ modules voor de tweede en derde tv!
Klinkt goed, maar op mijn mobiel krijg ik een link naar de huidige app in de Playstore. Wat zou ik moeten kunnen zien volgens jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Op de computer krijg je wel de nieuwe TV app te zien. Ziet er een stuk beter uit. Maar gek genoeg geen uitbreiding van HD zenders, terwijl de kabel steeds leger wordt. 192 TV, Horse and Country, Out TV, CNN, RTL Lounge en RTL Crime, WDR, NDR, zijn allemaal in HD beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Sjakie0101 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:52:

Met welke gegevens moet worden ingelogd? Ziet er tevens mooi uit :)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:25

lier

MikroTik nerd

d22wth schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:46:
Met welke gegevens moet worden ingelogd? Ziet er tevens mooi uit :)
Op MijnCaiw kan je deze gegevens opzoeken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
Een media converter doet in principe niets anders dan het medium (de glasvezel) omzetten naar een andere, (RJ45/koper) In principe een kastje die omzet van glas op koper signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:05
Zijn er al mensen die caiway internet en 2 tv kastjes werkend hebben buiten dat Genexis Platinum-7840 glasmodem (onding) om???
Ik vraag dit omdat ik kan overstappen op dit moment, en vooralsnog de kat uit de boom kijk met al die aanbiedingen voor nieuwe glasvezelverbindingen die hier in Gouda aangelegd gaan worden...

[ Voor 45% gewijzigd door Arjan1986 op 01-05-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Wat is het voordeel om die twee Amino kastjes buiten de Genexis om te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Volgens mij kan dat helemaal niet. Je hebt 2 tv GV uitgangen op je modem en daar moet je het mee doen. Anders heb je altijd nog je coax kabel of de Caiway tv app. Werkt ook allemaal prima.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:05
dolopfriet schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:50:
Wat is het voordeel om die twee Amino kastjes buiten de Genexis om te laten werken?
Omdat dat genexis op dit moment een onding is vanwege wifi die telkens terug komt.
En wat andere firmware bugs zoals geen bridge modus en ik zelf al 2 hotspots voor mijn wifi heb daar zit ik dus niet op te wachten bovendien heb ik mijn eigen dns (unbound/pihole), vpn en telefonie geregeld via cheapconnect in de fritzbox 7581 van xs4all.
Dinictus208 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:18:
Volgens mij kan dat helemaal niet. Je hebt 2 tv GV uitgangen op je modem en daar moet je het mee doen. Anders heb je altijd nog je coax kabel of de Caiway tv app. Werkt ook allemaal prima.
Volgens mij kan dat wel dacht ergens in dit topic gelezen te hebben dat het over een apparte vlan gaat?

Dus wederom mijn vraag:
Zijn er al mensen die caiway internet en 1 of 2 tv kastjes werkend hebben buiten dat Genexis Platinum-7840 glasmodem (onding) om???

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan1986 op 01-05-2019 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Arjan1986 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:29:
Dus wederom mijn vraag:
Zijn er al mensen die caiway internet en 1 of 2 tv kastjes werkend hebben buiten dat Genexis Platinum-7840 glasmodem (onding) om???
Ik denk dat deze posts je wel op weg zullen helpen :
wian schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:24:
Internet is VLAN 100, IPTV is VLAN 102
wian schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:14:
Als je van de Caiway router afwilt, is dit een goedkope oplossing:

Deze mediaconverter

deze SFP

En een LC UPC to SC APC fiber kabeltje.

Wel een router gebruiken die VLANs aankan (bv een Ubiquiti USG of pfSense routertje).
Xentor schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:04:
[...]

Sorry voor late reactie, druk bezig met verhuizen en installeren.

Ik heb uiteindelijk deze SFP module besteld: https://www.fs.com/de/en/products/29892.html (1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km)
En daarbij gebruik ik deze kabel: https://www.fs.com/de/en/products/41663.html (LC APC to SC APC Simplex)

Als je dit direct aansluit zonder je glaslijn te activeren werkt het niet. Dus eerst even het caiway modem erachter, activeren en testen. Daarna modem vervangen met je eigen, werkte hierna vlekkeloos (internet zit op vlan 100).

Als je ook een edgerouter x SFP hebt vergeet niet je SSH en GUI vanaf WAN uit te zetten, anders kan iemand die jouw publieke IP heeft verbinden richting router (Via WebGUI of SSH).

Een how to:
SSH naar je Ubiquiti Edgerouter X SFP.
Login en type het volgende:
192.168.1.1 = het ip van je Router (Dus als je een 192.168.88 range gebruikt is het 192.168.88.1)
code:
1
2
3
4
5
6
configure
set service gui listen-address 192.168.1.1
set service ssh listen-address 192.168.1.1
commit
save
exit

Have fun
wian schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:20:
De lege houder heb ik niet meer, alleen de houder die bij de Genexis zat, dus die moet ik voorzichtig zien open te werken. De tweede houder bij de FTU is verzegeld, dus die wil ik laten zitten.

Kreeg van @DJSmiley als een reactie op een PM de volgende fotos. Die laten mooi de houder zien, dicht en opengewerkt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

@Xeroxr0x bedankt voor de info. Had geen idee dat ze van VLANs gebruik maken.
Verder dus effe de VLAN's op je switch splitten, zoals men over het algemeen een Bridged IPTV setup maakt bij andere glasvezel ISP's :
- Internet VLAN 100 naar je router toe.
- IPTV VLAN 102 naar je IPTV kastjes toe zonder je router ertussen!

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
lier schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Op MijnCaiw kan je deze gegevens opzoeken.
Nope… de inlog is nog niet vrijgegeven. Het is een een voorproefje zoals ik al zei :-)
Ik denk dat we binnenkort een entone/amino-update kunnen verwachten en dan zullen we ook wel een brief krijgen met de inlogcode.

Ik had tegelijkertijd ook meteen meer HD verwacht. Eigen regio-omroep in HD, NDR, WDR, RTL Television, RTL Lounge, RTL Crime, CNN, 192TV en ik had ook toevoegingen van nieuwe zenders verwacht. Bijvoorbeeld MTV Live HD, die ook bij Delta al aanwezig is.

[ Voor 25% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-05-2019 17:21 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Welke recorder gebruiken jullie voor tv? Momenteel heb ik een IRHD-5300C van Caiway zelf, maar deze kan niet op 1 kanaal opnemen en op een ander kanaal tegelrijk kijken bijvoorbeeld. Daarnaast gaat het ook via een externe HDD wat ik niet lekker vind werken.

Hiervoor hadden wij een SMT-C7140 van Samsung, deze kon 2 programma's opnemen tegelijk en ook kijken en opnemen. Deze heeft echter de geest gegeven en was ook vrij traag inmiddels.

[ Voor 8% gewijzigd door Metalbuster op 01-05-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Metalbuster schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:21:
Welke recorder gebruiken jullie voor tv? Momenteel heb ik een IRHD-5300C van Caiway zelf, maar deze kan niet op 1 kanaal opnemen en op een ander kanaal tegelrijk kijken bijvoorbeeld. Daarnaast gaat het ook via een externe HDD wat ik niet lekker vind werken.

Hiervoor hadden wij een SMT-C7140 van Samsung, deze kon 2 programma's opnemen tegelijk en ook kijken en opnemen. Deze heeft echter de geest gegeven en was ook vrij traag inmiddels.
Op glasvezel kun je tot 5 opnames gaan, in de cloud. geen gekloot met HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Sjakie0101 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:22:
[...]

Op glasvezel kun je tot 5 opnames gaan, in de cloud. geen gekloot met HDD
Hoe werkt dit dan precies? Nog nooit van gehoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik dacht dat het aantal opnames tegelijk op de glasvezel onbeperkt is? Alleen heb je te maken met maximaal 75 uur op te nemen of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Oke, wonderlijk verhaal. Mijn buurman is gisteren verhuisd en had zijn glasmodem laten hangen. In zijn nieuwe woning werkte het modem wat daar hing niet en met wat gebabbel met de helpdesk werd duidelijk dat je je modem dus wel mee MOET verhuizen. Dat is toch wel wat anders dan dat er op de website van Caiway staat.

De buurman heeft dus net zijn oude modem uit de meterkast geschroefd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@PaT : Maar is het MAC adres van dat ding dan aan je account gebonden of zo :?

Het is niet echt logisch i.c.m. het verhaal van een paar man uit dit topic die gewoon dat hele Genexis ding hebben losgekoppeld en een eigen SFP module in hun switch hebben gestoken om de VLANs vervolgens naar hun router of IPTV kastjes door te zetten :)

Ik kan me herinneren dat ik ook een keer op de website van Caiway heb gelezen dat "de NTU gebruikers" eerst hun DHCP adres moeten releasen VOORDAT ze hun router vervangen!
Is dat niet misschien gewoon het probleem geweest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 16:25
PaT schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:22:
Oke, wonderlijk verhaal. Mijn buurman is gisteren verhuisd en had zijn glasmodem laten hangen. In zijn nieuwe woning werkte het modem wat daar hing niet en met wat gebabbel met de helpdesk werd duidelijk dat je je modem dus wel mee MOET verhuizen. Dat is toch wel wat anders dan dat er op de website van Caiway staat.

De buurman heeft dus net zijn oude modem uit de meterkast geschroefd ;)
Typisch, ik lees toch echt dat het modem meegenomen moet worden:

https://www.caiway.nl/kla...jzigen-opzeggen/verhuizen.

Misschien weet je buurman niet het verschil tussen een modem en een glasaansluiting (FTU). Het is niet te hopen dat hij de FTU heeft los geschroefd.

[ Voor 10% gewijzigd door lazaroj32 op 02-05-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:23:
@PaT : Maar is het MAC adres van dat ding dan aan je account gebonden of zo
:?
Exact dit werd hem medegedeeld.

En nee, hij heeft niet zijn aansluitpunt er vanaf gesloopt. Mijn buurman weet het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:12
lazaroj32 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:13:
[...]

Typisch, ik lees toch echt dat het modem meegenomen moet worden:

https://www.caiway.nl/kla...jzigen-opzeggen/verhuizen.

Misschien weet je buurman niet het verschil tussen een modem en een glasaansluiting (FTU). Het is niet te hopen dat hij de FTU heeft los geschroefd.
Je krijgt dat modem in bruikleen, dus waarom zou je het achter laten? Het is niet gezegd dat nieuwe bewoners Caiway of glasvezel nemen, wie heeft dat verhaal de wereld in geholpen dat hij moet blijven hangen ?

[ Voor 30% gewijzigd door Wimlem op 03-05-2019 06:22 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wimlem schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 06:21:
[...]

Je krijgt dat modem in bruikleen, dus waarom zou je het achter laten? Het is niet gezegd dat nieuwe bewoners Caiway of glasvezel nemen, wie heeft dat verhaal de wereld in geholpen dat hij moet blijven hangen ?
Mee eens. Als je https://www.caiway.nl/kla...jzigen-opzeggen/verhuizen leest staat daar ook dat je het modem mee moet nemen. Ze hebben het echter ook over de NTU die achter moet blijven, wellicht dat daar de verwarring door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als je overstapt naar Delta glasvezel, krijg je dan ook weer een ander glasvezelmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Op zoek naar de reden dat mijn verbinding vannacht er even uit was kwam ik dit tegen : https://nieuws.caiway.nl/verhuizen-in-vijf-stappen/

Doe er je voordeel mee! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Hier het nieuwe zenderoverzicht van Caiway per 1 juni 2019.
Helaas nog steeds veel zenders die beschikbaar zijn in HD, die Caiway gezellig blijft doorgeven in antiek SD.

Zenderoverzicht Caiway juni 2019

Ik had nu toch weleens graag Horse and Country, RTL Lounge en RTL Crime en 192TV in HD willen hebben in 2019. Blijkbaar kan dit ondanks alle tariefsverhogingen en verschraling van de televisiepakketten het er niet vanaf bij Caiway.

[ Voor 28% gewijzigd door dolopfriet op 03-05-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
dolopfriet schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:52:
Hier het nieuwe zenderoverzicht van Caiway per 1 juni 2019.
Helaas nog steeds veel zenders die beschikbaar zijn in HD, die Caiway gezellig blijft doorgeven in antiek SD.

Zenderoverzicht Caiway juni 2019
Zie geen nieuwe zenders behalve verplaatsing van Comedy Channel. Helaas zijn de regiozenders nog niet in HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:12:
[...]

Zie geen nieuwe zenders behalve verplaatsing van Comedy Channel. Helaas zijn de regiozenders nog niet in HD
Eens dat er gewoon veel meer HD beschikbaar is en dat wij als klanten dat ook verwachten.

Enige nuance op dit overzicht: blijkbaar wordt COAX nu wel gelijk getrokken met glasvezel. Dus COAX krijgt nu OOK de HD zenders die men eerder NIET had (bijv, OranjeTV, Ketnet etc).

Maar het wordt toch tijd dat per juni ook RTL Lounge en Crime, RTL Television, NDR, WDR, CNN en alle regionalen of minimaal de "eigen" regionale in HD doorkomen!

Verder zijn er wel degelijk nieuwe zenders:
Kika
Insight
ShortsTV (HD)
MTV Brand NEW (ooit in HD bij Ziggo, dus slechte service dat deze al SD-kanaal terugkomt!)
MTV Music 24 , (ook slecht dat deze niet in HD terugkomt als nieuwe zender, bij Delta wel in HD!)
Iconcerts (HD)
Stingray Classica

Hiermee is volgens mij het zenderaanbod al een beetje gelijk getrokken met Delta, dat overigens Omroep Zeeland in eigen regio netjes in HD doorgeeft... waarom dan niet bij Caiway de regionale in HD ??
Je had zeker voor de entone-gebruikers meer HD verwacht en in elk geval alle nieuwe zenders in HD. Welke provider voegt er nog nieuwe zenders toe zonder dat ze HD zijn?

Verder heeft Delta ook nog VOX, SWR, Nautic, Kabel 1 of deze daar gaan verdwijnen of dat Caiway deze mogelijk ook nog door gaat geven is mij dan even niet duidelijk. Wel vreemd, men zit in één pand, contract aanpassen, lijntjes doorprikken en hoppa!

[ Voor 42% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-05-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Volgens mij geeft Delta ARD en ZDF en Arte nog in SD door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even een vraag; ik ben hier 2 huishoudens (familie) aan het helpen met overzetten van KPN ADSL naar Caiway glasvezel. (Glasvezel Buitenaf gebied).
Ben er nu duidelijk achter gekomen dat je zelf dus voor een router moet zorgen, tenzij je bij bestelling van abonnement (tijden geleden alweer) hebt aangegeven dat je een Wifi-router wilde mee bestellen (à €50). Handig...
(Ik dacht dat je standaard een modem/router zonder AP zou krijgen en hun keuze voor Wifi-router zou betekenen dat je dan een modem/router mét AP zou krijgen). Maar nu krijg je dus zelfs geen modem/router maar alleen een modem. |:(

Anywho; na hulp van Tweaker @Annuk hier ben ik daar dus achter gekomen.

Mijn vraag dus; stel dat ze daar een Wifi-router bestellen bij Caiway; wat krijgen ze dan eigenlijk?
Hij had het over vermoedelijk een TP-Link C5 of C7 en dat is voor €50 natuurlijk geen gekke deal.
(Aangezien die los duurder zijn). Mits Caiway op hun geleverde Wifi-routers niet hun eigen (dichtgespijkerde) firmware zet.
Als het gewoon een standaard C5/C7 is voor €50, dan is dat nog wel een aardige keus aangezien je voor dat geld in de Pricewatch geen betere router vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hey... pssst... @Piet91 ...Genexis 7840 WiFi Router kopen ?! >:) 100% Caiway APPROVED!!! :+

/Serieus : Er zijn dus toch nog steeds gebieden waar Caiway zo'n simpel NTU kastje levert dat meteen het WAN IP doorgeeft :?
Begrijp ik dat goed ?!

Lekker logisch allemaal... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Volgens mij krijg je tegenwoordig een glasvezelmodem waar WIFI ingebouwd is bij Caiway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terencew47
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-04 10:01
Hi Piet91, grappig he, de meeste zijn echt op zoek naar alleen een modem, jij niet. Wees er voor nu maar gelukkig mee en zorg voor een mooie WiFi oplossing.

Overigens, volgens Caiway zou ik niet kunnen doorlussen, maar dat gaat wel degelijk.
Netgear router als AP aangesloten op tv uitgang, die verspreidt de WiFi en aan Netgear UTP gehangen en gewoon TV kijken via het Caiway kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:09:
Hey... pssst... @Piet91 ...Genexis 7840 WiFi Router kopen ?! >:) 100% Caiway APPROVED!!! :+
Ik heb zo'n vermoeden dat ik niet heel blij ga worden als ik op dit aanbod inga. :P
/Serieus : Er zijn dus toch nog steeds gebieden waar Caiway zo'n simpel NTU kastje levert dat meteen het WAN IP doorgeeft :?
Begrijp ik dat goed ?!

Lekker logisch allemaal... 7(8)7
Blijkbaar. Als je dus überhaupt wilt kunnen internetten e.d. moet je dus al extra opties nemen/bijbetalen i.p.v. dat ze het gewoon meeleveren zoals elke andere degelijke provider.
dolopfriet schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:54:
Volgens mij krijg je tegenwoordig een glasvezelmodem waar WIFI ingebouwd is bij Caiway.
Blijkbaar niet. Hier hebben ze een glasmodem type 2 gekregen in zo'n formfactor (niet mijn foto).
Die doet geen router of AP functies...
Terencew47 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:57:
Hi Piet91, grappig he, de meeste zijn echt op zoek naar alleen een modem, jij niet. Wees er voor nu maar gelukkig mee en zorg voor een mooie WiFi oplossing.
Correctie; de meeste Tweakers willen dat. De 99% van de huishoudens willen gewoon modem/router/AP in meterkast aansluiten, Wifi-netwerk naam en wachtwoord aanmaken en TV-decoder aansluiten en klaar zijn.
In het geval van die twee huishoudens was dat ook de wens geweest; dan was ik daar ook klaar geweest, maar dankzij dit ontbreken van een router (en in 1 geval falen van een KPN Wifi versterker en in het andere geval van niet werkende/geactiveerde modem) nu dus niet.

(Overigens staat hier de Ziggo modem vanaf dag 1 in bridge-modus, maar dat was meer vanwege hoe de kabels in dit oude huis lopen, niet zozeer vanwege het willen van een eigen router. Hoewel die laatste nu wel de mogelijkheid biedt voor OpenVPN server wat ik nu erg handig vind)

Maar dat is nog duidelijkheid voor mijn oorspronkelijke vraag; wat voor Wifi-router krijg je tegenwoordig als je die €50 bij hun neerlapt? Of is dat een loterij tussen deze 4 exemplaren?
Want zo'n Asus of TP-Link zal wel prima zijn, maar als ik even snel scan op de ervaringen met die Genexis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

B2

wa' seggie?

dolopfriet schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:54:
Wat ik van Caiway begrijp is dat alle aanmeldingen (in ieder geval voor glasvezel via GlasvezelBuitenaf) vanaf 1 november 2018 een modem krijgen met ingebouwd router en wifi. Alle aanmeldingen daarvoor krijgen alleen een modem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DGj7idOGvKdq32NSOjS9VX2O/full.png

[ Voor 24% gewijzigd door B2 op 04-05-2019 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
In Krimpen/Loenen krijgen wij niet eens een modem maar kunnen we rechtstreeks onze router aansluiten op de Genexis NTU kastje. Caiway heeft zoveel variaties uitgevoerd sinds eind 2010 toen we als eerste waren aangesloten op glasvezel. Ook is er een wirwar van glasvezelpakketten. Er zijn meer dan 15 internet/tv pakketten actief zijn in hun administratie. Ze gaan nu meer uniform werken t.o.v. Delta Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:19:
In Krimpen/Loenen krijgen wij niet eens een modem maar kunnen we rechtstreeks onze router aansluiten op de Genexis NTU kastje. Caiway heeft zoveel variaties uitgevoerd sinds eind 2010 toen we als eerste waren aangesloten op glasvezel. Ook is er een wirwar van glasvezelpakketten. Er zijn meer dan 15 internet/tv pakketten actief zijn in hun administratie. Ze gaan nu meer uniform werken t.o.v. Delta Fiber.
Over het algemeen zie je dat alles heel langzaam opschuift naar elkaar toe.
Het zenderpakket zal zich ook steeds meer uniformeren. Het nieuwe pakket van Caiway voor juni is al bekend en ik verwacht dat Delta ook met een nieuw pakket komt in juni met juist meer HD.

Helaas is daar nog geen verbetering te bespeuren om bestaande zenders van SD naar HD te zetten. Je zou verwachten dat tegen het einde van het jaar er geen SD zenders meer zijn (tenzij het niet anders kan!) via glasvezel. RTL Lounge en Crime, NDR, WDR, RTL Television en de eigen regionale zender(s) zie je bij ander providers langzaamaan allemaal in HD gaan. En al zou men het niet via de entone of via COAX doen, geef ze dan in de nieuwe tv-app door in HD.

Het zal nog wel even een jaartje duren maar dan verwacht ik dat Caiway ook de oude pakketten gaat omzetten naar nieuwe op een zo gunstig mogelijke manier.

Die hele pakkettenstructuur van Caiway leidt ook tot oneerlijkheid. Klanten die al 5 jaar abonnee zijn krijgen bijvoorbeeld niet de tweede entone gratis omdat ze een oud pakket hebben. Nieuwe klanten die al het voordeel hadden van kortingen etc die krijgen die tweede entone wel gratis.
Dat is een beleid dat slaat als kut op dirk. Voordelen deel je aan alle klanten uit en niet een selecte groep, nota bene nieuwe klanten.

Ook het beleid dat het "laagste" pakket steeds weer anders is. Het is al eens 150 MBit geweest, toen weer 75Mbit en later weer 100 Mbit en de pakketten kregen vervolgens weer upgrades waardoor dat weer uit de pas liep met andere pakketten. Wat dat betreft is het bij Caiway een janboel waar als leek niet meer uit te komen is. Op die manier geldt er voor elke klant weer iets anders en zoals ik al schreef, dat leidt tot oneerlijke voordeeltjes waar de ene klant wel van profiteert en de andere niet.

Je bespeurt wel dat de nieuwe CEO zijn werk doet en langzaamaan Caiway aan het vernieuwen is en Delta en Caiway aan het uniformeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:45:
[...]

Het zal nog wel even een jaartje duren maar dan verwacht ik dat Caiway ook de oude pakketten gaat omzetten naar nieuwe op een zo gunstig mogelijke manier.
22 verschillende glasvezelpakketten hebben ze.

https://www.caiway.nl/voorwaarden/tarieven

Hoop dat ze snel met de nieuwe multiscreen komen voor alle klanten en zonder bijbetaling.

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto...... op 05-05-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De nieuwe instapsnelheid bij Caiway wordt 75 mbits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Als ze nu dus een Wifi-router bestellen bij Caiway; krijgen ze dan een willekeurige exemplaar van deze 4 of is het nu allemaal 1 apparaat (de Genexis?)
Er word hier veel geklaagd over de Genexis vanwege het feit dat die niet in bridge-modus kan en wifi geforceerd wordt.
Beide is hier geen probleem; Bridge is niet nodig (juist niet; ze hebben een router nodig), en Wifi is ook niet erg; dan hebben ze juist in het achterhuis (waar meterkast staat) extra bereik.
Plus; als er iets mee is kunnen ze bij Caiway aankloppen; dat zal na een paar jaar makkelijker gaan lijkt me dan bij een willekeurige webshop waar je je eigen router het gekocht.

[ Voor 51% gewijzigd door Piet91 op 05-05-2019 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
De nieuwe glasvezelpakketten staan nu online.

Caiway glasvezelpakketten

De internetsnelheden van de pakketten zijn weer behoorlijk gezakt.
Erg raar, nadat ze in maart 2019 nog omhoog zijn gegaan.

Caiway zwabbert wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
dolopfriet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:26:
De nieuwe glasvezelpakketten staan nu online.

Caiway glasvezelpakketten

De internetsnelheden van de pakketten zijn weer behoorlijk gezakt.
Erg raar, nadat ze in maart 2019 nog omhoog zijn gegaan.

Caiway zwabbert wat af.
Ik ga er vanuit dat de snelheid bij bestaande klanten niet omlaag gaat. Anders is dat voor mij een reden om alsnog over te stappen naar Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dat verwacht ik niet, maar ik vind het triest dat Caiway zijn producten niet innoveert maar juist achterop brengt met lagere internetsnelheden. Dat zie je toch verder nergens!

Je leest toch ook niet dat Ziggo of KPN zijn internetsnelheid verlaagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
De nieuwe multiscreen werkt alleen met de nieuwe pakketten. Wist dat er wat achter zat. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Voor de mensen die willen overstappen op de nieuwe pakketten; dit kan nog niet.
Wij hebben het Gewoon Voordelig pakket (3-in-1) met 150Mbps + Bellen + Interactieve TV voor 56.50 (inflatie).
Nieuwe pakket is langzamer (75) en geen bellen, maar wel goedkoper. (2e decoder hoeven we niet, dus die €5 verschil maakt dan ook niks uit).

Systeem (=back-end) kan hier nog niet mee overweg want "nieuw portfolio".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Is er dan al een nieuwe app met de nieuwe vormgeving van de Multiscreen van Caiway? Ik alleen nog steeds de oude app in de Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:06:
Is er dan al een nieuwe app met de nieuwe vormgeving van de Multiscreen van Caiway? Ik alleen nog steeds de oude app in de Apple store.
Ja voor Android is er een nieuwe app.
Inlog werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto...... op 07-05-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje voor de mensen die Caiway glas al hebben : Hoe zit dat nou met IPTV? Routen ze dat over een apart VLAN naar het modem? Of is het echt een fysiek gescheiden netwerk poort?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
dolopfriet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:06:
Caiway Interactieve TV van CAIW Diensten B.V. https://itunes.apple.com/...ieve-tv/id1459352271?mt=8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
* Deze Interactieve TV app is beschikbaar voor klanten met een Internet en TV glasvezelpakket vanaf 1 mei 2019. Bij alle andere abonnementen is de Multiscreen TV app beschikbaar voor glasvezelklanten. *

Schandalig dit. Jaren op een goede multiscreen gewacht en nu doen ze dit. Kansloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:55:
* Deze Interactieve TV app is beschikbaar voor klanten met een Internet en TV glasvezelpakket vanaf 1 mei 2019. Bij alle andere abonnementen is de Multiscreen TV app beschikbaar voor glasvezelklanten. *

Schandalig dit. Jaren op een goede multiscreen gewacht en nu doen ze dit. Kansloos
En weer moet ik berichtgeving van Roberto rechttrekken. De nieuwe Interactieve tv app komt ook beschikbaar voor bestaande klanten. Die moeten echter nog even wachten want dit wordt gefaseerd uitgerold door Caiway omdat hier een migratie aan vast zit.

HOEZEEEEEEEEE!

(Neemt niet weg dat de communicatie zoals gewoonlijk RUK is :-) )

[ Voor 122% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-05-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:58:
[...]

En weer moet ik berichtgeving van Roberto rechttrekken. De nieuwe Interactieve tv app komt ook beschikbaar voor bestaande klanten. Die moeten echter nog even wachten want dit wordt gefaseerd uitgerold door Caiway omdat hier een migratie aan vast zit.

HOEZEEEEEEEEE!
Hahahah mijn tegenvraag aan jou is wanneer..........
Kan merken dat je nog niet zo lang klant bent van Caiway. 8)7

Wil je dit jaar nog gebruik willen maken van de nieuwe app moet je overstappen naar de nieuwe pakketten.

Noteer dit maar. Dit jaar krijgen de "oude" abonnementen geen toegang tot de nieuwe app.

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto...... op 07-05-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:01
Internet en TV voordelig is wel interessant geworden. KPN is 61,50 met 2 TV ontvangers, Caiway 54,50. Daarbij uiteraard over glas geleverd.

Hoe snel/traag zijn nu die ontvangers in vergelijk met de KPN ontvangers? Kan je je eigen modem aansluiten of ben je verdoemd tot het modem van Caiway?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Je kan nog steeds je eigen router gebruiken. Je moet dan iets uitschakelen in het nieuwe glasvezel wifi modem. Ik vind het mooi dat interactieve televisie nu wat goedkoper is geworden, maar waarom de internetsnelheden zo zijn gezakt is voor mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:20:
[...]

Hahahah mijn tegenvraag aan jou is wanneer..........
Kan merken dat je nog niet zo lang klant bent van Caiway. 8)7

Wil je dit jaar nog gebruik willen maken van de nieuwe app moet je overstappen naar de nieuwe pakketten.

Noteer dit maar. Dit jaar krijgen de "oude" abonnementen geen toegang tot de nieuwe app.
nope… nog dit jaar! migratie vindt in delen plaats omdat ook de entones nieuwe software krijgen/om moeten worden geruild. Je krijgt vanzelf bericht. Die actie gaat niet voor alle klanten in één keer, dus dat zal in delen gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-05-2019 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

dolopfriet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:04:
Je kan nog steeds je eigen router gebruiken. Je moet dan iets uitschakelen in het nieuwe glasvezel wifi modem. Ik vind het mooi dat interactieve televisie nu wat goedkoper is geworden, maar waarom de internetsnelheden zo zijn gezakt is voor mij een raadsel.
Met de nieuwe wifi modems/routers kan je nog niet je eigen router gebruiken. Dat werd hier een tijdje terug gezegd omdat er blijkbaar nog een bug in dat apparaat zit waardoor hij niet (stabiel) in bridge modus kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Waarom zijn eigenlijk de internet snelheden bij Caiway verlaagd?
Weet jij dat Sjakie? Bij het zusje Delta is de instapsnelheid het dubbele ten opzichte van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Roberto...... schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:55:

Ik ben benieuwd. Mijn nieuwe abbo is vanaf gisteren ingegaan. Ik moet van de week nog even de boel installeren. Daarna krijg ik per brief de inlog voor MyCaiway en dus waarschijnlijk ook voor de nieuwe TV app.
dolopfriet in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"dolopfriet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:19[/messdage]:
Weet jij dat Sjakie? Bij het zusje Delta is de instapsnelheid het dubbele ten opzichte van Caiway.
Verlaagd, ze zijn 2 maanden geleden juist verhoogd. Het instapabonnement was 100/100 en nu 150/150.

[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 07-05-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ja, de snelheden zijn verhoogd twee maanden geleden, maar nu met de nieuwe pakketten weer verlaagd! Dat snap ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
dolopfriet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:04:
Ik heb inmiddels al een paar tips alhier gelezen om je eigen modem aan te sluiten... Na verder lezen zie ik dat Caiway nu een nieuw soort Animo ontvanger uit deelt die ook 4K kan.

75/75 is voor ons gebruik meer dan genoeg, de upload is dan vooral heel erg lekker.

Ik zit nu bij XS4ALL maar vind dat het zenderaanbod behoorlijk aan het verschralen is, waarbij het toppunt is dat NGC eruit wordt gegooid. Mocht IPTV bij Caiway een soorgelijke ervaring bieden qua snelheid en bedieningsgemak dan bij XS4ALL (KPN) dan ga ik de overstap serieus overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De nieuwe Amino kastjes bij de nieuwe glasvezelpakketten hebben al gelijk de nu nieuwe veel betere menustructuur en ik verwacht snel filmpjes op YouTube waarop je kan zien hoe dat eruit ziet. De nieuwe app van Caiway in de Applestore ziet er al veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:19:
Dat is een compleet raadsel. Maar wellicht wil Caiway bewust dat je alvast naar Delta gaat kijken.
Die is goedkoper, maar besef dat je geen COAX meer hebt en voorlopig nog minder HD zenders (al verwacht ik dat Delta in juni ook gaat upgraden).

Verder weten we nog niet hoe lang de actie van Delta loopt en of Delta ook met nieuwe pakketten gaat komen.
Tot nu toe sprak ik hier over een duidelijk en helder beleid, maar dat spreekt de introductie en downgrade van de snelheden weer tegen.

Overigens kan men in de Delta-gebieden weer kiezen voor flexpakketten van Caiway ipv de normale pakketten. Die pakketten zie je dan weer wanneer je op postcode gaat rommelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-05-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:56:
De nieuwe Amino kastjes bij de nieuwe glasvezelpakketten hebben al gelijk de nu nieuwe veel betere menustructuur en ik verwacht snel filmpjes op YouTube waarop je kan zien hoe dat eruit ziet. De nieuwe app van Caiway in de Applestore ziet er al veel belovend uit.
Dan zit daar dus ook de migratie... Oude klanten moeten waarschijnlijk omwisselen, dat kan niet in één keer tegelijk, maar Caiway geeft aan dat ook dit er aan zit te komen. Bovendien zijn de nieuwe kastjes incl 4K ondersteuning, dus meteen geschikt voor het EK voetbal EN OS2020 volgend jaar!

[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-05-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DennusB schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:30:
Vraagje voor de mensen die Caiway glas al hebben : Hoe zit dat nou met IPTV? Routen ze dat over een apart VLAN naar het modem? Of is het echt een fysiek gescheiden netwerk poort?
Dat is het enige wat WEL Bridged wordt aangeleverd volgens mij :+

Je hebt straks VLAN 102 die aankomt op je Genexis WAN Poort en bridged wordt doorgestuurd op 2 LAN Poorten van de Genexis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Zijn er al mensen die de nieuwe IPTV boxen met de nieuwe menuvormgeving al hebben ? Zo ja, hoe bevalt het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

dolopfriet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:28:
Ja, de snelheden zijn verhoogd twee maanden geleden, maar nu met de nieuwe pakketten weer verlaagd! Dat snap ik dus niet.
Krijg nou wat! 75/75 is wel wat karig tegenwoordig.
Blijkbaar net op tijd mijn abbo aangevraagd, want ik heb nog gewoon 150/150.

Dan zal ik die nieuwe tv app ook nog wel niet gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Sjakie0101 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:07:
[...]

Dan zit daar dus ook de migratie... Oude klanten moeten waarschijnlijk omwisselen, dat kan niet in één keer tegelijk, maar Caiway geeft aan dat ook dit er aan zit te komen. Bovendien zijn de nieuwe kastjes incl 4K ondersteuning, dus meteen geschikt voor het EK voetbal EN OS2020 volgend jaar!
Het kastje dat ik nu heb ondersteund al 4K, is er dan alweer een nieuwer kastje?

En waarom zou je eerst een nieuw TV kastje moeten hebben voordat je in de nieuwe app kan inloggen? Wat zijn dit voor rare beperkingen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Caiway heeft al zo vaak rare beperkingen en beslissingen genomen. Net zoals met de nieuwe pakketten opeens de snelheden zijn verlaagd, terwijl ze twee maanden geleden nog verhoogd zijn.

Geen hond die dat begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Tankiej schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:25:
[...]

Het kastje dat ik nu heb ondersteund al 4K, is er dan alweer een nieuwer kastje?

En waarom zou je eerst een nieuw TV kastje moeten hebben voordat je in de nieuwe app kan inloggen? Wat zijn dit voor rare beperkingen? :?
De Amino is het nieuwe kastje wat 4K kan... Welke ontvanger heb jij? Wat is je ervaring met deze ontvanger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:31:
Caiway heeft al zo vaak rare beperkingen en beslissingen genomen. Net zoals met de nieuwe pakketten opeens de snelheden zijn verlaagd, terwijl ze twee maanden geleden nog verhoogd zijn.

Geen hond die dat begrijpt.
Het begint me langzaam duidelijk te worden dat Caiway het B merk gaat worden van Deltafiber.. Vind het asociaal dat klanten al jaren smeken om vernieuwingen van online kijken waarvoor er ook extra maandelijks betaald moest worden en nu zoet gehouden worden met een bericht van misschien/hopen we eind van het jaar. Kansloos. Stap denk ik over naar het A-merk Deltafiber

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto...... op 08-05-2019 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
A merk Delta? Die geven nog geeneens ARD en ZDF door in HD .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Jassy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:11:
[...]

De Amino is het nieuwe kastje wat 4K kan... Welke ontvanger heb jij? Wat is je ervaring met deze ontvanger?
Ik heb de Amino Aria 701 (volgens het stickertje op de onderkant).
Hij werkt prima, stuk sneller dan die ik hiervoor had van Telfort (motorola ding).

Het enige nadeel dat ik tot nu toe gevonden heb is dat bij het terugkijken van een programma, de stream soms opeens stopt en hij terug gaat naar live tv. Dan moet je het programma opnieuw starten, waarbij je hem wel gewoon verder kan laten gaan vanaf het moment waar je gebleven bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Tankiej schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:55:
[...]

Ik heb de Amino Aria 701 (volgens het stickertje op de onderkant).
Hij werkt prima, stuk sneller dan die ik hiervoor had van Telfort (motorola ding).

Het enige nadeel dat ik tot nu toe gevonden heb is dat bij het terugkijken van een programma, de stream soms opeens stopt en hij terug gaat naar live tv. Dan moet je het programma opnieuw starten, waarbij je hem wel gewoon verder kan laten gaan vanaf het moment waar je gebleven bent.
Dank je wel! Dat klinkt allemaal erg positief. Ik ben met Caiway aan het chatten en ze vertellen me ook dat de nieuwe Multiroom app Chromecast ondersteuning heeft.

Ik denk dat dit hem gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jassy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:58:
Dank je wel! Dat klinkt allemaal erg positief. Ik ben met Caiway aan het chatten en ze vertellen me ook dat de nieuwe Multiroom app Chromecast ondersteuning heeft.

Ik denk dat dit hem gaat worden...
Mocht er een Android TV versie beschikbaar zijn dan kan je beter een dergelijk apparaat kopen : Kan je ook nog eens ongewenste Chromecast content met één druk op de afstandsbediening wegclicken! >:) :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Internet only is nu ook leverbaar met 450/450 voor 55 euro. Alleen vraag ik mij af als ik daarnaartoe upgrade of ik dan ook opgezadeld word met nieuwe apparatuur. Normaal gesproken heb ik weinig issues met vernieuwing alleen is het niet kunnen bridgen en wifi niet uit kunnen schakelen een nogo. Heb de vraag uitstaan bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
Ik heb zojuist even gebeld met Caiway om een "bestelling" te plaatsen.
Momenteel heb ik nog een 250/250 abonnement met telefonie en TV via de coax kabel en heb dus momenteel geen interactieve TV.

De medewerker wist mij te vertellen dat momenteel bestaande klanten nog niet overgezet kunnen worden naar deze nieuwe abonnementsvormen. Dit is een "storing" maar het zou vooral administratief zijn.
Tevens kon hij niet aangeven welke TV ontvangers er geleverd worden. Zijn advies was om over een week nog eens te bellen.

Ik heb gevraagd wat er zou gebeuren als ik het nu online zou bestellen. Dat kon hij zo niet zeggen maar vermoedelijk moet je via een web bestelling ook administratie kosten betalen en als je belt kunnen ze dat eraf halen ;)

Weet iemand of de Entone ontvangers nog worden geleverd? Of zijn het allemaal de nieuwe Amino Aria ontvangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en zojuist het Internet voordelig pakket incl twee ontvangers besteld. Totaalprijs 54,50 na de actieperiode, en dus bijna 10 euro per maand goedkoper dan KPN via DSL.

Ik zal jullie over de nieuwe ontvangers uitgebreid op de hoogte houden, ik ben zelf namelijk bijzonder benieuwd naar de werking hier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik ben ook erg benieuwd hoe de nieuwe ontvangers bevallen met de nieuwe menustructuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mooi verhaal, ik dacht gisteren even snel het glasmodem aan te sluiten. Modem opstarten, geen internetsignaal.

Ik heb uiteraard de helpdesk gebeld en na de gebruikelijke herstarts zegt de beste man 'kan je het modem eens open klappen'. Ik nog kijken of dat kan, maar dat leek mij bijzonder raar bij het nieuwe wifi modem.

Terwijl ik dat ding bijna aan het slopen ben zeg ik nog 'ik heb het nieuwe Genexis wifi modem he'. Blinde paniek aan de andere kant van de lijn, 'oh, oh, nee die moet u niet proberen open te klappen, dan is hij stuk'.

Joh... O-)

Morgen komt er een storingsmonteur. Caiway ziet het modem wel, maar hij kan blijkbaar niet terugpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:31
PaT schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:16:
Caiway ziet het modem wel, maar hij kan blijkbaar niet terugpraten.
Herkenbaar aangezien ik dit ook gehad heb in het huis van mijn vriendin. Uiteindelijk is er een nieuw modem ingezet door de monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
Nog even via Twitter contact gehad met Caiway om interactieve TV bij mijn huidige abonnement te krijgen.
De verkoper aan de telefoon vertelde mij dat ze huidige klanten nog niet konden overzetten naar de nieuwe abonnementen en dat dit nog een weekje zou duren. Via Twitter kreeg ik dit als reactie:

Voor bestaande klanten is het op dit moment nog niet mogelijk om over te stappen op het nieuwe portfolio.Dit zal pas later in het jaar mogelijk zijn (niet over een week helaas), klanten worden geïnformeerd zodra het mogelijk is om over te gaan op het nieuwe pakket. Alleen als je nog geen enkele diensten van ons afneemt is het op dit moment mogelijk om het nieuwe portfolio (Internet en Televisie) af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Vreemd verhaal, ik heb gewoon als bestaande klant een nieuw pakket besteld met twee interactieve ontvangers en geen bericht ontvangen dat de bestelling niet door kan gaan. Wel dat mijn installatiepakket eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Flappie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:14:

Voor bestaande klanten is het op dit moment nog niet mogelijk om over te stappen op het nieuwe portfolio.Dit zal pas later in het jaar mogelijk zijn (niet over een week helaas), klanten worden geïnformeerd zodra het mogelijk is om over te gaan op het nieuwe pakket. Alleen als je nog geen enkele diensten van ons afneemt is het op dit moment mogelijk om het nieuwe portfolio (Internet en Televisie) af te nemen.
Klopt hier hetzelfde verhaal te horen gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
Ik heb via Twitter nog even contact gehad. Met de huidige abbonementen kun je wel gewoon een Interactieve ontvanger krijgen als je die nu nog niet hebt. Je kunt er ook 2 krijgen en kosten dan € 5,00 per maand.

Van wat ik begrijp krijg je NIET de nieuwste ontvanger. Blijkbaar zijn de ontvangers gekoppeld aan het TV platform en de nieuwste ontvangers (Amino Aria?) zit dus alleen bij de nieuwe pakketten.

Ik heb nog even een vraag uitstaan of we straks allemaal nieuwe modems en ontvangers gaan krijgen als bestaande klanten ook "overgaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaT schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:16:
Mooi verhaal, ik dacht gisteren even snel het glasmodem aan te sluiten. Modem opstarten, geen internetsignaal.
Dus de procedure om het modem te activeren deed niks of hoeft dat tegenwoordig ook niet meer :?
Ik heb uiteraard de helpdesk gebeld en na de gebruikelijke herstarts zegt de beste man 'kan je het modem eens open klappen'. Ik nog kijken of dat kan, maar dat leek mij bijzonder raar bij het nieuwe wifi modem.

Terwijl ik dat ding bijna aan het slopen ben zeg ik nog 'ik heb het nieuwe Genexis wifi modem he'. Blinde paniek aan de andere kant van de lijn, 'oh, oh, nee die moet u niet proberen open te klappen, dan is hij stuk'.

Joh... O-)

Morgen komt er een storingsmonteur. Caiway ziet het modem wel, maar hij kan blijkbaar niet terugpraten.
Mooi verhaal dat goed aangeeft hoe ik over het kennisniveau van hun helpdesk denk! _O- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Flappie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:34:
Ik heb via Twitter nog even contact gehad. Met de huidige abbonementen kun je wel gewoon een Interactieve ontvanger krijgen als je die nu nog niet hebt. Je kunt er ook 2 krijgen en kosten dan € 5,00 per maand.

Van wat ik begrijp krijg je NIET de nieuwste ontvanger. Blijkbaar zijn de ontvangers gekoppeld aan het TV platform en de nieuwste ontvangers (Amino Aria?) zit dus alleen bij de nieuwe pakketten.

Ik heb nog even een vraag uitstaan of we straks allemaal nieuwe modems en ontvangers gaan krijgen als bestaande klanten ook "overgaan".
Het is toch te bezopen voor woorden. Dus als bestaande klant moeten we nu massaal nieuwe pakketten gaan bestellen om de nieuwe Amino-ontvanger en Interactieve tv-app te krijgen. Die hadden toch al voor een ieder klaar moeten liggen en opgestuurd moeten zijn. Ik snap deze hele actie niet waarbij nieuwe klanten het beter voor elkaar hebben dan klanten die al 5 jaar abonnee zijn en steeds maar verhogingen voor de kiezen hebben gehad juist om de diensten te verbeteren!

Ik ga geen nieuw pakket aanschaffen, dat is gewoon WEER duurder na de vorige verhoging.
Overigens zal Delta het TV-pakket gaan aanpassen, let maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Flappie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:34:

Nieuwe ontvangers zeker, dat is onderdeel van de migratie voor bestaande klanten. Anders kun je niet praten met het nieuwe TV-platform (wat men deelt met Delta). Maar ik voorzie/vrees dat de "migratie" straks een verplichte overstap naar een ander pakket zal inhouden en dat dit later in het jaar gaat gebeuren.
Ik vind het allemaal niet zo netjes zoals Caiway acteert. Je verwacht dat men geheel en al voorbereid is, netjes per nieuwsbrief IEDEREEN informeert en ook netjes aangeeft wat er te wachten staat.
In plaats daarvan stilzwijgen en er wordt alleen gereageerd op vragen via helpdesk/webdesk/Twitter.
Een normale provider had een maand geleden al aangekondigd wat er aan zit te komen en hoe dit zal gaan landen bij de nieuwe en bestaande klanten.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-05-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik wacht nog het gratis pluspakket als je ook een mobiel abonnement afsluit ( naast de korting), net zoals bij Delta.
Pagina: 1 ... 12 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.