[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste
Acties:
  • 414.958 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 23:37
sigmundfreund schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:18:
Internet only is nu ook leverbaar met 450/450 voor 55 euro. Alleen vraag ik mij af als ik daarnaartoe upgrade of ik dan ook opgezadeld word met nieuwe apparatuur. Normaal gesproken heb ik weinig issues met vernieuwing alleen is het niet kunnen bridgen en wifi niet uit kunnen schakelen een nogo. Heb de vraag uitstaan bij de helpdesk.
Even mezelf quoten, maar update: geen hardware wijziging nodig. Vanochtend laten aanpassen, nu 515/515 op de speedtest. Altijd leuk om over de cap te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:39
Zelfs het downgraden / upgraden kan niet naar een ander pakket...
Dat is momenteel helaas nog niet mogelijk :( Er zijn op het moment namelijk technische redenen waardoor het voor bestaande klanten nog niet mogelijk is over te stappen naar de nieuwe pakketten. Er wordt hard aan gewerkt dat zo snel mogelijk recht te trekken, echter heb ik geen zicht op wanneer dit ongeveer zal gebeuren..

[ Voor 72% gewijzigd door Isane op 09-05-2019 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als Caiway klant op het Coaxnetwerk van Rekam denk ik dat er helemaal geen toekomst meer is voor het nieuwe tv platform, uiteraard wel meebetalen voor alle zogenaamde productverbeteringen, maar afgescheept worden (pas sinds maart 2019 toegang gekregen, eerder helemaal niets..) met een afgedankte, einde levensduur, prut/brakke multiscreen omgeving waar je maar een fractie van je zenderpakket mee kan bekijken.

Jammer, want het nieuwe platform ziet er veel belovend uit.

Hieronder een stukje vanaf caiway.gebruikers (moest even stoom afblazen..)

Hoewel ik pro Caiway ben is het idd nog steeds waardeloos qua loze beloftes.

Als ik klant zou kunnen zijn via het glasvezelnetwerk zou het nog iets kunnen worden, het nieuwe tv platform vind ik er oprecht mooi uitzien, nette app met chromecast ondersteuning, webtv, waarop al de zenders beschikbaar zijn, met prima epg, en mogelijkheid van gratis terug kijken.

Maar ik zit in Rekam coax gebied, en hier worden we afgescheept met een marginaal tv pakket, waar het HD aanbod om te huilen is (basis, plus, en zelfs premium pakketten in sd..)
Sinds maart 2019 toegang gekregen tot de afgedankte multiscreen omgeving, welke eigenlijk maar zeer beperkt is (terwijl ik extra pakketten afneem), terug kijken hebben ze nog nooit van gehoord, alleen maar live een beperkt tv aanbod, en op een pc niet meer werkend is te krijgen (apps op tablet werken nog...wel)
En dat krijg je dus voor wel de zoveelste jaarlijkse prijsverhoging...niets dus, beetje sponseren van de Delta Fiber toekomst, zonder ooit ook zelf maar iets van de diensten in kwaliteit af te kunnen nemen. Ik heb er geld voor over, maar momenteel voel ik me toch echt een beetje genaa..
Contact opgenomen of er voor de coax abonnees een toekomst is met het nieuwe multiscreen platform, ja natuurlijk meneer, al onze huidige gebruikers zetten we over in de toekomst.... nou sorry hoor, hier geloof ik dus helemaal niets van, het nieuwe platform zit verweven met het nieuwe interactieve televisie aanbod op de glasvezel pakketten, dus hier kunnen we naar fluiten... maar uiteraard wel mee betalen aan product verbeteringen(ik wordt al blij als ze daarmee de oude multiscreen op orde zouden kunnen maken, of mij van een login kunnen voorzien van de nieuwe omgeving >:) )..bah...

Momenteel ben ik aan het kijken om over te stappen naar KPN, ook niet ideaal maar iig een vollediger HD aanbod (toch heb ik voorkeur voor het caiway tv zoals het via glasvezel is), goedwerkende apps, (ook web tv) gratis 7 dagen terug kijken, en een prima iptv ontvangertje. Gewoon standaard inclusief zoals het hoort. DSL kan hier tot 100mb/s dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:40:
[...]

Dus de procedure om het modem te activeren deed niks of hoeft dat tegenwoordig ook niet meer :?
Zover ben ik dus niet eens gekomen. Je sluit je modem aan op de NTU, stekker in het modem en maximaal 5 minuten wachten tot alle lampjes branden.

Bij mij bleven er 3 van de 5 uit, dus ik kon nog niet eens beginnen met activeren.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Beste ReBr. Je kan straks in Gouda ook de nieuwe glasvezelpakketten krijgen, geheel gelijk zoals overal in het Delta Fiber gebied.

Glavezel in Gouda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:06
ReBr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:43:
Als Caiway klant op het Coaxnetwerk van Rekam...
In drie wijken van Gouda (Plaswijck, Bloemendaal en Goverwelle) legt Caiway (Delta) zelf glasvezel aan en kan je binnen een jaar hun glasvezel dienst afnemen zeggen ze. De rest van het Rekam coax netwerk wordt ook verglaasd binnen 3 jaar (zegt Rekam) maar daar bied Caiway (nog) geen glasvezel pakketten aan. KPN/T-Mobile/Tweak/... daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PaT schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:32:
Zover ben ik dus niet eens gekomen. Je sluit je modem aan op de NTU, stekker in het modem en maximaal 5 minuten wachten tot alle lampjes branden.

Bij mij bleven er 3 van de 5 uit, dus ik kon nog niet eens beginnen met activeren.
Heb ik niet eens op gewacht : Gewoon aangesloten, de laptop erbij gepakt en de zooi via WiFi geactiveerd! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
esky schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:09:
[...]

In drie wijken van Gouda (Plaswijck, Bloemendaal en Goverwelle) legt Caiway (Delta) zelf glasvezel aan en kan je binnen een jaar hun glasvezel dienst afnemen zeggen ze. De rest van het Rekam coax netwerk wordt ook verglaasd binnen 3 jaar (zegt Rekam) maar daar bied Caiway (nog) geen glasvezel pakketten aan. KPN/T-Mobile/Tweak/... daarentegen wel.
Ben woonachtig in de Krimpenerwaard, dus iets minder goed voorzien van toekomstige glasvezel ambities.
Het klopt dat Rekam uiteindelijk het huidige coax gaat verglazen, al zie ik het hier voorlopig nog niet gebeuren, ruim 2 jaar geleden wel bericht gehad dat er graafwerkzaamheden voor de deur waren, en dat er dus enkele dagen overlast zou zijn, prima, ik blij....Niet dus, 2 dagen graven, 3,20 vanaf mn voordeur glasvezel, maar geen huisaansluiting, maar een transportleiding voor Rekam t.b.v het huidige coax, en gedeeltelijk verderop aanwezige glasvezelnetwerk. (verbindingen naar wijkverdelers toe zijn opgewaardeerd, en eerlijk is eerlijk, het coax netwerk is hier prima nu.)

Wat een verspilling van Delta Fiber om in Gouda ook zelf te gaan graven, bied gewoon je volledige diensten aan via de Rekam Fiber/coax ipv het huidige slappe coax aftreksel (waarvoor wel de volledige hoofdprijs betaald dient te worden)

Dit, en na gezien te hebben wat de nieuwe Delta fiber/caiway qua tv beleving krijgen (prima apps, en prachtige multiscreen, zelf zit ik al jaren naar premium zender pakketten te kijken in lage SD kwaliteit..) heb ik besloten om dit Delta/caiway gebeuren niet meer te sponseren, en is het per vandaag direct opgezegd.
Jammer voor de Rekam (draag ik een redelijk warm hart toe) maar Caiway benadeeld zn Rekam Gouda klanten behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik denk dat jouw zienswijze anders is als die van mij. Al jaren verwaarloost de Rekam zijn coaxnetwerk. Caiway kan geeneens alle HD zenders doorgeven die elders in het Caiwaygebied wel op de coaxkabel zitten. De Caiwayklanten gingen klagen over het mindere aanbod in het Rekam gebied.
Op een bepaald moment omdat Rekam het vertikt het coaxnetwerk degelijk te onderhouden en te upgraden heeft DeltaFiber besloten zelf maar een glasvezelnetwerk aan te leggen.

Nu opeens gaat de Rekam het in precies dezelfde wijken versneld aanleggen waar DeltaFiber het gaat doen.

Dus wie is er nu slecht voor zijn klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Grr, vanmiddag is de monteur geweest. Conclusie is dat de glasvezel beschadigd is. Ik zou niet weten hoe en waar, maar het gaat dus nog wel even duren voordat ik een werkende glasaansluiting in mijn nieuwe woning heb :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eergisteren interactive tv aangevraagd, en vandaag 2 maal de animo aria 710 ontvangen. heb ik hiermee de nieuwste?
Sjakie0101 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:41:
[...]

Het is toch te bezopen voor woorden. Dus als bestaande klant moeten we nu massaal nieuwe pakketten gaan bestellen om de nieuwe Amino-ontvanger en Interactieve tv-app te krijgen. Die hadden toch al voor een ieder klaar moeten liggen en opgestuurd moeten zijn. Ik snap deze hele actie niet waarbij nieuwe klanten het beter voor elkaar hebben dan klanten die al 5 jaar abonnee zijn en steeds maar verhogingen voor de kiezen hebben gehad juist om de diensten te verbeteren!

Ik ga geen nieuw pakket aanschaffen, dat is gewoon WEER duurder na de vorige verhoging.
Overigens zal Delta het TV-pakket gaan aanpassen, let maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:20
nnndoh schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:48:
Eergisteren interactive tv aangevraagd, en vandaag 2 maal de animo aria 710 ontvangen. heb ik hiermee de nieuwste?

[...]
Yep, en dat bevestigd dus mijn verhaal dat nieuwe interactieve tv/glasvezelklanten (want interactief is in de nieuwe pakketten standaard geworden) het beter voor elkaar hebben dan de bestaande klanten die al 2 jaar op deze upgrade zitten te wachten en al twee jaar te horen krijgen dat de prijsverhogingen worden doorgevoerd om de diensten te verbeteren. Kortom de bestaande klant betaald voor de vernieuwingen bij nieuwe klanten en ziet er zelf niets van.

De beleid is niet goed te praten. Zoals ik al schreef hadden de nieuwe ontvangers voor de bestaande klanten al klaar moeten liggen voor verzending en de migraties hadden al gestart moeten zijn.
Bestaande klanten hadden al via nieuwsbrief geinformeerd moeten worden.
Dat is wat een normale fatsoenlijke provider doet.

En wanneer ik naar een ander pakket MOET, schrijf me dat dan en doe een goed migratieaanbod.
Caiway communiceert niet in de hoop dat hun bestaande klanten dit beleid gaan pikken! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Ik ben een bestaande klant , had interactive tv voor een week , maar afgelopen jaar weer opgezegd tot vandeweek. misschien anders ook opzeggen en een week later weer opnieuw aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
nnndoh schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:30:
Ik ben een bestaande klant , had interactive tv voor een week , maar afgelopen jaar weer opgezegd tot vandeweek. misschien anders ook opzeggen en een week later weer opnieuw aanvragen?
Dat soort truukjes zouden niet nodig moeten zijn om dit voor elkaar te krijgen. Bovendien wil dat in mijn geval zeggen dat ik WEER een prijsverhoging krijg.Daar zit ik niet op te wachten.

Caiway zou dit al lang voor hun bestaande klanten klaar moeten hebben staan en moeten communiceren.
We worden als bestaande klant met een kluitje in het riet gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 18:54
nnndoh schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:48:

[...]
Zou je jou eerste ervaringen kunnen beschrijven? Snelheid, look and feel, algemene indruk?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Cauway kan het in dit geval blijkbaar nooit goed doen. Blijkbaar werkt die app alleen op een nieuw platform (en de oude niet?).

Moeten ze dan wachten met de nieuwe app totdat iedereen gemigreerd is?

Caiway heeft duidelijk voor een gefaseerde aanpak gekozen. Zeuren dat je die app niet NU, ONMIDDELIJK EN GRATIS !, krijgt komt op mij over als een verwend kind die altijd alles wil en krijgt.

Die nieuwe app komt vanzelf, gewoon wat geduld. Blijkbaar was het gebrek aan cast mogelijkheden geen probleem toen je je abbo afsloot. Nu het - bijna- beschikbaar komt blijkbaar wel.

Ik ben wel blij met de komende cast functionaliteit. Dat scheelt mij een hoop coax kabels trekken door het huis. Zodra de kinderen groot genoeg zijn voor een tv op hun kamer krijgen ze lekker een tv'tje met een chromecast en kunnen ze helemaal los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
PaT schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:59:
Cauway kan het in dit geval blijkbaar nooit goed doen. Blijkbaar werkt die app alleen op een nieuw platform (en de oude niet?).

Moeten ze dan wachten met de nieuwe app totdat iedereen gemigreerd is?

Caiway heeft duidelijk voor een gefaseerde aanpak gekozen. Zeuren dat je die app niet NU, ONMIDDELIJK EN GRATIS !, krijgt komt op mij over als een verwend kind die altijd alles wil en krijgt.
Tja denk dat ik maar niet reageer op je laatste regel. Waarschijnlijk zit je nog niet zolang bij Caiway (glasvezel).

Maar goed heb zelf ook gebeld met de helpdesk. De nieuwe app werkt inderdaad met de nieuwe pakketten en ontvangers. We mogen binnenkort ook overstappen waarbij de app wel werkt en dan krijg je ook nieuwe ontvangers. Inderdaad zal dit gefaseerd gaan anders ontstaan er leveringsproblemen van de ontvangers. Oude pakketten zullen geen (nooit) toegang krijgen tot de nieuwe app. Dat was dus een eerlijke medewerker die er niet om heen draait.

Feit blijft natuurlijk dat je eerst had moeten zorgen voor bestaande klanten.

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto...... op 11-05-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Roberto...... schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Tja denk dat ik maar niet reageer op je laatste regel. Waarschijnlijk zit je nog niet zolang bij Caiway (glasvezel)..
Ik durf gerust te zeggen dat ik in Albrandswaard 1 van de eersten was met glasvezel. Nog begonnen onder de pilot van de gemeente bijna 10 jaar terug en na de overname van Caiway gelijk overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
PaT schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:05:
[...]

Ik durf gerust te zeggen dat ik in Albrandswaard 1 van de eersten was met glasvezel. Nog begonnen onder de pilot van de gemeente bijna 10 jaar terug en na de overname van Caiway gelijk overgestapt.
Krimpen/Loenen was eerder. Toen jullie erbij kwamen kregen jullie al een ander soort glasvezel pakket met de Entone. Hier hadden we de Airties. Je raadt het al. Wij konden niet overstappen naar de vernieuwde pakketten. Elke keer dit soort mededelingen van Caiway maken je verzuurt zeker als er geen echte alternatief (was) is. Gelukkig lijkt Delta fiber wel een echte alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Roberto...... schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:12:
[...]

Krimpen/Loenen was eerder. Toen jullie erbij kwamen kregen jullie al een ander soort glasvezel pakket met de Entone. Hier hadden we de Airties. Je raadt het al. Wij konden niet overstappen naar de vernieuwde pakketten. Elke keer dit soort mededelingen van Caiway maken je verzuurt zeker als er geen echte alternatief (was) is. Gelukkig lijkt Delta fiber wel een echte alternatief.
Dat is dus inderdaad ronduit qudt en zou mijn beeld van Caiway ook flink veranderen.
Wat dus wil zeggen dat er nog duidelijk geen sprake is van '1 Caiway'.

Overigens is dat bij Ziggo net zo. Daar zijn ook verschillen tussen voormalig UPC gebied en de abonnees in voormalig... Ehh hoe heetten ze ook alweer.
Kennis van mij verhuisde van Zoetermeer naar Nieuw Weerdinge (Drenthe). Dan moet je ook ineens een ander modem ondanks dat je bij Ziggo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ja, maar Ziggo doet niet bij nieuwe pakketten de snelheden naar beneden, terwijl ze twee maanden terug nog verhoogd zijn. Caiway doet dat met een stalen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:02:
Ja, maar Ziggo doet niet bij nieuwe pakketten de snelheden naar beneden, terwijl ze twee maanden terug nog verhoogd zijn. Caiway doet dat met een stalen gezicht.
Tel daar dan even bij op dat je dus naar een nieuw pakket MOET om wel de nieuwe interactieve app te kunnen gebruiken.
Dan MOET je dus kiezen voor een snelheidverlaging of een Prijsverhoging die ik al eens heb gehad.
Je kan niet iets nieuws uitrollen en niet regelen voor je bestaande klanten en er OOK niets over communiceren naar je bestaande klanten. Mijn grootste ergernis is dat ik GEEN nieuwsbrief heb gehad, NIET geinformeerd ben OOK niet over WANNEER ik wel over kan en HOE en wat er wordt geregeld voor mij als bestaande klant!

IK voel me in mijn zak getast als klant, kort gezegd. Veel beloftes tegenover de liederlijke prijsverhogingen en als puntje bij paaltje komt doen we met nieuwe zaken niet mee en komen in een lange lange wachtrij. Zo behandel je je vaste klanten niet! :( :( :(

[ Voor 59% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-05-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:02
Sjakie0101 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Yep, en dat bevestigd dus mijn verhaal dat nieuwe interactieve tv/glasvezelklanten (want interactief is in de nieuwe pakketten standaard geworden) het beter voor elkaar hebben dan de bestaande klanten die al 2 jaar op deze upgrade zitten te wachten en al twee jaar te horen krijgen dat de prijsverhogingen worden doorgevoerd om de diensten te verbeteren. Kortom de bestaande klant betaald voor de vernieuwingen bij nieuwe klanten en ziet er zelf niets van.
Wat zit je toch weer te kletsen ... :(:) Ben al jaren een bestaande Caiway abonnee (met interactieve TV), en heb in Maart keurig ook een (Gratis) Aria 710 ontvangen als 2e ontvanger! Je mist btw niks ten opzichte van de Entone 510 ... menu's zijn allemaal hetzelfde, OK hij is kleiner .... Dacht je dat ze overal de bestaande ontvangers gaan omruilen? Zou niet weten waarom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Svennos1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:38:
[...]

Wat zit je toch weer te kletsen ... :(:) Ben al jaren een bestaande Caiway abonnee (met interactieve TV), en heb in Maart keurig ook een (Gratis) Aria 710 ontvangen als 2e ontvanger! Je mist btw niks ten opzichte van de Entone 510 ... menu's zijn allemaal hetzelfde, OK hij is kleiner .... Dacht je dat ze overal de bestaande ontvangers gaan omruilen? Zou niet weten waarom!
Dat de menu's hetzelfde zijn... daar gaat het niet om.
Kennelijk moet er een migratie komen om de bestaande klanten naar het andere platform te krijgen en ook naar andere pakketten en in veel gevallen een Amino de 4K ondersteund. Mijn bezwaar is niet dat ik nog geen andere Amino heb ontvangen, mijn bezwaar is dat we NIET worden geinformeerd over hoe en wat. COMMUNICATIE.

En zoals er al meer schreven had Caiway voor moeten sorteren zodat men al kon beginnen met migreren.
Iedereen had al een brief moeten hebben etc etc. Bestaande klanten zijn volkomen genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:02
Sjakie0101 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:47:
[...]
......mijn bezwaar is dat we NIET worden geinformeerd over hoe en wat. COMMUNICATIE.

En zoals er al meer schreven had Caiway voor moeten sorteren zodat men al kon beginnen met migreren.
Iedereen had al een brief moeten hebben etc etc. Bestaande klanten zijn volkomen genegeerd.
Ik sta echt verbaasd waar jij je elke keer druk over kan maken! Althans de grote woorden die je gebruikt in je posts, me nekharen gaan ervan overeind staan! ...... Chill man! Alles komt op z'n tijd. ;)

(Ik mag hopen dat je niet zo op alles reageert in het leven ...... Maar volgens mij heb ik je dat al jaren geleden verteld ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Svennos1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:55:
[...]

Ik sta echt verbaasd waar jij je elke keer druk over kan maken! Althans de grote woorden die je gebruikt in je posts, me nekharen gaan ervan overeind staan! ...... Chill man! Alles komt op z'n tijd. ;)

(Ik mag hopen dat je niet zo op alles reageert in het leven ...... Maar volgens mij heb ik je dat al jaren geleden verteld ...)
Gelukkig niet, Caiway heeft er vanaf het begin alles aan gedaan om slecht te presteren en dat doen ze nog steeds. Ze kunnen op heel veel fronten heel veel leren van andere kleinere en grotere providers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 20:51
Nou, ik heb ook een interactieve ontvanger gekregen! Het is inderdaad ook een Amino Aria 710. Deze is prima en lekker snel. Mijn vergelijkingsmateriaal is een Humax 5200c. Het geluid en beeld is beter en de epg e.d. zijn behoorlijk snel. Ik ben wel tevreden. Of de menu's op de ontvangers op het nieuwe platform er anders uit zien weet ik dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
vind het beeld niet vloeiend , vergeleken met mijn humax op de kabel. menu is net zoal de entone flink uitgekleed en valt er niet veel in te stellen.

[ Voor 36% gewijzigd door nnndoh op 11-05-2019 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik neem aan dat je nog op het oude platform zit, nndoh., omdat het menu bij jou net zo uitgekleed is als op de Entone?

Ik heb de nieuwe menustructuur op de Amino nog niet gezien, maar ik verwacht er veel van. Als ik de app bekijk ( waarop ik nog niet kan inloggen) zie ik toch een hoop verbeteringen in het nieuwe menu. Ik hoop ook dat Caiway vanaf nu met alle UHD uitzendingen van de NPO gaat meedoen nu de Amino kastjes 4K/HDR geschikt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
kan het niet liggen aan dat alles word uitgezonden in 1080i ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaT schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:59:
Ik ben wel blij met de komende cast functionaliteit. Dat scheelt mij een hoop coax kabels trekken door het huis. Zodra de kinderen groot genoeg zijn voor een tv op hun kamer krijgen ze lekker een tv'tje met een chromecast en kunnen ze helemaal los.
De Chromecast is IMHO maar een irritant apparaat : Neem lekker een nVidia Shield TV die dat ook kan of koop een TV die de functionaliteit ingebouwd heeft!

Het is echt heerlijk om iets wat iemand anders aan het casten is met één druk op de knop weg te drukken i.p.v. elke keer je telefoon te moeten zoeken samen met de juiste app om die zooi te stoppen >:) :P
Ook handig als je het huis verlaat en effe snel alles wil uitzetten! :Y)

Ideaal zou uiteraard zijn als Caiway gewoon net als KPN de hele zooi in een app pleurt en je gewoon vanaf elk apparaat dat met Android TV is uitgerust TV kan kijken, maar zoals we al weten : Zo slim zijn ze niet bij Caiway! :+
PaT schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:29:
Overigens is dat bij Ziggo net zo. Daar zijn ook verschillen tussen voormalig UPC gebied en de abonnees in voormalig... Ehh hoe heetten ze ook alweer.
Kennis van mij verhuisde van Zoetermeer naar Nieuw Weerdinge (Drenthe). Dan moet je ook ineens een ander modem ondanks dat je bij Ziggo blijft.
@Home en Casema gebieden verschillen inderdaad van UPC gebieden 8)7

Best naar trouwens dat die twee zijn verdwenen, want vooral Casema deed het op een gegeven erg goed als ISP en IMHO misschien zelfs wel beter dan ooit UPC gedaan heeft en Ziggo zal doen, maar goed... helaas pindakaas!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik verwacht in de toekomst echt wel een app voor Apple TV en smart televisie platformen. Dat hebben steeds meer aanbieders, dus kan Caiway echt niet achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dolopfriet schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:40:
Ik verwacht in de toekomst echt wel een app voor Apple TV en smart televisie platformen. Dat hebben steeds meer aanbieders, dus kan Caiway echt niet achterblijven.
Volgens mij is dat wel vaker geroepen in dit topic over andere features en dat ging ook niet allemaal echt bepaald snel... >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dat is waar, maar ik verwacht nu Caiway en Delta samen optrekken, dat alles in een stroomversnelling komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoop doet leven zeggen ze wel eens.
Maar 'don't hold your breath' zeggen de Amerikanen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 13:19
De laatste tijd merk ik dat er in de avonden veel packet loss optreed, vooral irritant tijdens het gamen, maar ook het normale browsen heeft er last van.

Nu heb ik dus even mijn monitoring systeem er op nageslagen, en zie ik dat dit probleem zich al in zekere zin voordoet sinds December 2018. Nagenoeg elke avond vanaf ~1900-2000 tot 2300-2400 loopt de hoeveelheid packet loss die gezien wordt op van 0% (zoals het hoort) naar 10, soms wel 19%.
Een simpele aanname lijkt mij dat Caiway capaciteitsproblemen heeft.

Hebben meer hier last van? Ik ga iig morgen even aan de lijn hangen met Caiway, want dit is natuurlijk niet erg nuttig.

[edit] ter verduidelijking, de packet loss treed pas op _na_ de ingress gateway, en _voor_ de egress gateway op het Caiway netwerk, niet lokaal. Vanaf extern is de egress gateway niet te pingen (zoals het hoort), maar de ingress gateway wel, en die vertoont identieke packet loss taferelen.

[ Voor 18% gewijzigd door DXaroth op 12-05-2019 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@DXaroth : Waarmee monitor jij de packetloss ?!

Soms heb ik namelijk ook het idee dat de verbinding effe niet reageert of zo, maar het is zo kort en sporadisch dat ik het niet echt zeker weet...

Misschien ligt het wel aan die geweldige Genexis router! >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 13:19
nero355 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:33:
@DXaroth : Waarmee monitor jij de packetloss ?!

Soms heb ik namelijk ook het idee dat de verbinding effe niet reageert of zo, maar het is zo kort en sporadisch dat ik het niet echt zeker weet...

Misschien ligt het wel aan die geweldige Genexis router! >:) :+
Ik heb op mijn server thuis collectd draaien die ping stats wegschrijft in graphite (samen met nog een bak stats zodat ik kan zien hoe mijn systeem zich gedraagt). Maar tijdens zo'n incident kan je het volgende doen:

1. doe een traceroute op een bekend extern ip (zoals 8.8.8.8 of 1.1.1.1), let op de eerste paar hops. In mijn geval krijg ik dit:
1 mijn.netwerk.router.ip (mijn.netwerk.router.ip) 0.613 ms 0.612 ms 0.605 ms
2 002-128-128-083.dynamic.caiway.nl (83.128.128.2) 1.337 ms 2.300 ms 2.346 ms
3 cn-asd-kbw-cr15-be2001-2010.caiw.net (62.45.30.253) 2.162 ms 2.279 ms 2.321 ms
4 72.14.223.133 (72.14.223.133) 3.244 ms 3.288 ms 3.239 ms
Hop 2 en 3 zijn hierbij dus de interessante hops, dat zijn de ingress en egress punten van het caiway netwerk. Hop 4 is in dit geval dus een van Google's peering hops

Daarna kan je deze dus apart pingen. In mijn geval zag ik 0% packet loss op hop 2, en ergens tussen de 0 en veel % op hop 3. Dat betekend dus dat het probleem zich voor doet tussen die hops (let wel, 1% is geen %. en ping over een langere periode, alles onder N=1000 is niet significant genoeg).

Het belangrijkste gedeelte van dit soort problemen is dat je het kan reproduceren. Het is zeer mogelijk dat het probleem intern is, dus in eerste opzet ook altijd hop 1 monitoren, zodat je 100% zeker weet dat het niet je interne netwerk is dat problemen geeft. En rapporteer ook deze bevindingen als je met caiway praat (vermeld welke IP adressen je test, dat je over een langere periode hebt getest, welke IP adressen wel werken, welke niet, etc etc).

Om een korte update te geven ook w.b.t. Caiway. Ik heb via hun chat contact gehad met een eerstelijns, deze heeft het netjes doorgezet naar een 2e lijns. Hiervan heb ik al een mail gekregen dat het onderzoek 2-5 dagen kan gaan duren. Ik heb ze ook deze informatie meegegeven, waaruit het zichtbaar is dat het probleem zich over meerdere maanden voor doet, en incrementeel erger wordt: https://imgur.com/a/I97CdtU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:38:
Dat is waar, maar ik verwacht nu Caiway en Delta samen optrekken, dat alles in een stroomversnelling komt.
Voorlopig staan bestaande klanten van Caiway in de kou cq wachtrij. Ik zie die stroomversnelling niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Vorige week heb ik als bestaande Caiwayklant ,mijn nieuwe glasvezelpakket met twee interactieve ontvangers besteld. Netjes de e-mail ontvangen met de bevestiging dat het binnen twee weken is geregeld.

Daarna bleef het een week angstvallig stil. Dus vandaag heb ik Caiway maar eens gebeld. Tot mijn grote ontsteltenis werd mij verteld dat ik op dit moment als bestaande klant, niet de nieuwe glasvezelpakketten kan bestellen en dat mijn bestelling automatisch is tegengehouden om deze reden.
Ik heb daar van Caiway geen e-mail of brief over gehad. Nog steeds is mijn laatste schriftelijke bevestiging dat ik volgende week aangesloten ben en de hardware onderweg is.

Schandalig dat de communicatie van Caiway naar zijn klanten nog steeds even belabberd is als vroeger.
Zorg dan als je online bestelt, dat je in beeld krijgt met je postcode dat het nu niet kan. Nu kan je gewoon bestellen. Daarna komt nog gezellig de bevestiging per e-mail. Terwijl het dus helemaal niet kan.

Diep triest het gebrek aan communicatie van Caiway naar zijn klanten. Ik ben sprakeloos !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:42:
Vorige week had ik als bestaande Caiwayklant ,mijn nieuwe glasvezelpakket met twee interactieve ontvangers besteld. Netjes de e-mail ontvangen met de bevestiging dat het binnen twee weken is geregeld.

Daarna bleef het een week angstvallig stil. Dus vandaag heb ik Caiway maar eens gebeld en tot mijn grote ontsteltenis werd mij verteld dat ik op dit moment als bestaande klant, niet de nieuwe glasvezelpakketten kan bestellen en dat mijn bestelling automatisch is tegengehouden om deze reden.
Ik heb daar van Caiway geen e-mail of brief over gehad. Nog steeds is mijn laatste schriftelijke bevestiging dat ik volgende week aangesloten ben en de hardware onderweg is.

Schandalig dat de communicatie van Caiway naar zijn klanten nog steeds even belabberd is als vroeger.
Zorg dan als je online bestelt, dat je in beeld krijgt met je postcode dat het nu niet kan, maar je kan gewoon bestellen. Daarna nog de bevestiging per e-mail. Terwijl het dus helemaal niet kan.

Diep triest het gebrek aan communicatie van Caiway naar zijn klanten. Ik ben sprakeloos !
Had je anders verwacht dan? Bestaande klanten worden gewoon genegeerd en minimaal een half jaar in de wacht gezet. En communicatie over het nieuwe platform en wat we als bestaande klant moeten gaan doen of wat ons te wachten staat ho maar. En dat laatste vind ik het meest bezwaarlijke!

PS krijgen bestaande klanten de smartcardhuur nu gratis omdat ze niet de mogelijkheid hebben om via de nieuwe app de casten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Vandaag liep Delta fiber over mijn plein om pakketten te verkopen. Keurig werden Caiway klanten overgeslagen. Laat die maar in ontwetendheid en extra betalen. |:(

Daarom communiceren ze niet Sjakie

[ Voor 28% gewijzigd door Roberto...... op 15-05-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:35:
Vandaag liep Delta fiber over mijn plein om pakketten te verkopen. Keurig werden Caiway klanten overgeslagen. Laat die maar in ontwetendheid en extra betalen. |:(

Daarom communiceren ze niet Sjakie
Of er komt een finale fusie aan.. Kortom uiteindelijk zitten we allemaal bij Delta straks.
Dat kan ook nog een reden zijn waarbij eind van het jaar die "migratie" toch wel gaat plaatsvinden.

*EDIT: ik kan nu wel weer bestellen bij Delta maar ga toch eerst Caiway zelf uitdagen om mij korting oid te geven. De voordelen gaan wel heel erg naar de nieuwe klanten! En ik betaal nog steeds extra voor 2 smartcards die ik met de nieuwe app niet meer nodig zou hebben. Dus wel zo eerlijk om dit voor de maanden waarin ik nog niet ben gemigreerd kwijt te schelden.

Ik zou bij Delta (Flexpakket) voor een 250Mbit pakket € 87,50 betalen incl Fox en Ziggo en Extra pakket. Ik moet daar zelf dan nog Nieuwsgroepen op een andere manier bij aanschaffen.

Het scheelt mij een dikke € 15,= per maand en ik krijg ook nog instapkorting. Die paar zenders die dan even niet in HD zijn kan ik wel overheen stappen. Sterker nog ik verwacht dat Delta binnenkort toch ook dit portfolio samenvoegt met Caiway.

Maar goed, er komen meer abonnees met dezelfde vragen. Ik ga het afwachten want dit houden ze mijns inziens op deze manier niet droog.

[ Voor 59% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-05-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
En nog steeds heb ik geen e-mail gehad van Caiway, dat mijn bestelling van het nieuwe glasvezelpakket vertraagd is. Gewoon helemaal niets.

Als je zo in gebreke blijft met je communicatie naar klanten, terwijl iedere bestaande klant gewoon de nieuwe glasvezelpakketten kan bestellen via de website, hebben ze daar in Schiedam wel een grote plaat voor hun toeter!

Zien ze nou echt niet, dat ze dit niet kunnen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Het vreemde is, mijn switch van 3p naar InternetOnly was zonder aankondiging doorgevoerd.
De bestelbevestiging was ook erg slecht opgemaakt (dubbele regels bijv).
De brief kreeg ik pas een dag later (einde dag) 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:35:
En nog steeds heb ik geen e-mail gehad van Caiway, dat mijn bestelling van het nieuwe glasvezelpakket vertraagd is. Gewoon helemaal niets.

Als je zo in gebreke blijft met je communicatie naar klanten, terwijl iedere bestaande klant gewoon de nieuwe glasvezelpakketten kan bestellen via de website, hebben ze daar in Schiedam wel een grote plaat voor hun toeter!

Zien ze nou echt niet, dat ze dit niet kunnen maken?
Nieuwsbrief ontvangen maar ook daarin wordt de nieuwe interactieve app en de nieuwe ontvangers doodgezwegen. Ons wel meer laten betalen, maar vervolgens al het nieuwe uitrollen bij nieuwe klanten!
Dit gaat veel te ver! :( :( :( :( Zo ga je niet met je abonnees om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor het nieuwe huis van m’n vader ook Caiway aan het overwegen. Er ligt naar alle TV punten al UTP en het modem + eigen managed switch komen in de meterkast. Kan ik IPTV verkeer gewoon een bepaald VLAN opsturen om het werkend te krijgen? Of hoe heeft Caiway dat geregeld?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DennusB schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:47:
Voor het nieuwe huis van m’n vader ook Caiway aan het overwegen. Er ligt naar alle TV punten al UTP en het modem + eigen managed switch komen in de meterkast. Kan ik IPTV verkeer gewoon een bepaald VLAN opsturen om het werkend te krijgen? Of hoe heeft Caiway dat geregeld?
Gebruik de Search bovenaan alsjeblieft : Alles daarover staat in dit topic! :)

TL;DR : Je kan de hele zooi als een "Bridged IPTV setup" doorsturen vanaf dat Genexis onding en je hoeft niet met een IGMP Proxy te klooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:41:
[...]

Gebruik de Search bovenaan alsjeblieft : Alles daarover staat in dit topic! :)

TL;DR : Je kan de hele zooi als een "Bridged IPTV setup" doorsturen vanaf dat Genexis onding en je hoeft niet met een IGMP Proxy te klooien!
Oké klinkt goed! En zou je er dan nog wel een USG tussen zetten of alleen een switch na de Genesis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Is al bekend wanneer bestaande klanten de nieuwe glasvezelpakketten van Caiway geleverd krijgen? Caiway informeert zijn klanten hierover namelijk totaal niet! Wel kan je op de website gewoon de nieuwe pakketten bestellen als bestaande klant. Het is een onbegrijpelijk janboel geworden bij Caiway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DennusB schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:17:
Oké klinkt goed! En zou je er dan nog wel een USG tussen zetten of alleen een switch na de Genesis?
Tja, ik weet niet...

Het is maar net waar je zin in hebt denk ik :
- Je zou de USG als router kunnen gebruiken. Maar... NAT achter NAT :/
Desondanks heb ik het lekker eigenwijs wel zo draaien, want er zal een dag komen dat Bridged Mode eindelijk leverbaar wordt... ooit... in een verre, verre, heeeele verre toekomst! :+
- Je zou de USG als "VLAN manager" kunnen gebruiken, maar dat is wel een erg duur geintje...
Bovendien heb je aan de switches gewoon genoeg over het algemeen.

Kortom : Pick your poison! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:56:
[...]

Tja, ik weet niet...

Het is maar net waar je zin in hebt denk ik :
- Je zou de USG als router kunnen gebruiken. Maar... NAT achter NAT :/
Desondanks heb ik het lekker eigenwijs wel zo draaien, want er zal een dag komen dat Bridged Mode eindelijk leverbaar wordt... ooit... in een verre, verre, heeeele verre toekomst! :+
- Je zou de USG als "VLAN manager" kunnen gebruiken, maar dat is wel een erg duur geintje...
Bovendien heb je aan de switches gewoon genoeg over het algemeen.

Kortom : Pick your poison! :)
Caiway vandaag gesproken, maar volgens hun kan t glas modem gewoon in bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DennusB schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:36:
Caiway vandaag gesproken, maar volgens hun kan t glas modem gewoon in bridge?
Zou ik knap vinden, want tot nu toe was het verhaal dat er alleen aan werd gewerkt en dat je de Bridge Mode kwijt bent na een reboot van de Genexis net als de WiFi die ineens aanspringt ook al heb je die uitgezet in de Router Mode! _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:42:
Is al bekend wanneer bestaande klanten de nieuwe glasvezelpakketten van Caiway geleverd krijgen? Caiway informeert zijn klanten hierover namelijk totaal niet! Wel kan je op de website gewoon de nieuwe pakketten bestellen als bestaande klant. Het is een onbegrijpelijk janboel geworden bij Caiway!
Heb jij al opnieuw gebeld waar je pakket blijft?
Ik zou er maar op rekenen dat ze jou ook nog een half jaar in de wacht zetten.
Dat de huidige situatie een zooitje is, dat is een understatement.
Ik heb het idee dat rechts niet weet wat links doet en de bestaande klanten zijn hiervan de dupe.
Wanneer je iets nieuws lanceert dan is de eerste voorwaarde al je klanten informeren hoe ze aan dit nieuws mee kunnen doen of wanneer het beschikbaar komt. Nu krijgen alleen de nieuwe klanten de nieuwe app
doordat iemand heeft bedacht dat ze die per mei aan nieuwe klanten gaan lanceren.

Bij het ingaan van de prijsverhogingen was hetzelfde al aan de hand. Klanten met de nieuwste pakketten kregen opeens de tweede entone gratis (logisch achteraf, daar moesten ze toch vanaf).

Iemand moet ongelofelijk tot de orde worden geroepen bij Caiway, want je had meteen bij de lancering al je bestaande klanten OOK moeten informeren hoe en wanneer ze OOK de nieuwe app kunnen gebruiken.

Op die nieuwe app zitten we al twee/drie jaar te wachten. De vele vragen via allerlei kanalen van Caiway tonen dit aan. Op diezelfde vragen werd steeds geantwoord dat wanneer de nieuwe app er was we geinformeerd zouden worden via de nieuwsbrief of de gebruikelijke kanalen. Vervolgens is het zo ver en spelen ze doofstom. :( Ze schofferen hiermee de bestaande klanten die verder mogen gaan met de oude meuk en daarvoor wel een liederlijke prijsverhoging voor de kiezen hebben gekregen.

Ben ik negatieveling? Het zal allemaal wel. Ik sta vrolijk in het leven maar ben wel iemand die houdt van eerlijke mensen en iemand die niet schroomt zijn mening te geven over bepaalde zaken. Wat Caiway hier doet is beneden alle peil. En ja, wanneer ze iets goed doen zal ik de eerste zijn die staat te juichen!
Zo onderhand zou ik het eerlijk vinden dat bestaande klanten een korting krijgen totdat we ook over de nieuwe zaken kunnen beschikken.

Verder gaat het er mij nog niet eens om dan ik nog een half jaar zou moeten wachten op de nieuwe app of een nieuwe decoder, maar ik verwacht daarover en over de nieuwe app geïnformeerd te worden.
Een feestje vier je samen en niet met alleen de nieuwe klanten die bovenop de nieuwe app ook nog eens de instapkortingen krijgen. De bestaande klant wordt niet belangrijk gevonden.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-05-2019 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Sjakie0101 : Hou er rekening mee dat Caiway vroeger iets van Kabelfoon was of zo en nog heel lang als Caiway ook een "Kabel ISP" is geweest en op de een of andere manier heb ik daar nooit echt een positief beeld over gehad!

Dat is ook de reden dat ik altijd xDSL heb gehad in een Ziggo/oud UPC gebied : KPN FTW!!! :Y) 8) O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
nero355 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:50:
@Sjakie0101 : Hou er rekening mee dat Caiway vroeger iets van Kabelfoon was of zo en nog heel lang als Caiway ook een "Kabel ISP" is geweest en op de een of andere manier heb ik daar nooit echt een positief beeld over gehad!

Dat is ook de reden dat ik altijd xDSL heb gehad in een Ziggo/oud UPC gebied : KPN FTW!!! :Y) 8) O+
Waarom denk je dat juist Delta fiber zo actief adverteert in de bestaande Caiway gebieden. Juist om de mensen die zeer negatief zijn over Caiway om alsnog over te halen om op glasvezel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-05 13:46
Roberto...... schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 07:43:
[...]

Waarom denk je dat juist Delta fiber zo actief adverteert in de bestaande Caiway gebieden. Juist om de mensen die zeer negatief zijn over Caiway om alsnog over te halen om op glasvezel te gaan.
Tis dat ik door fout caiway een G250 pakket heb aangeschaft aantal maanden geleden... Fout van hun... Anders was ik nu overgestapt naar Delta.. Maar ja heb een jaarcontract

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Je raakt wel je coaxsignaal kwijt Migow, als je overstapt naar Delta,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:15:
Dat is voor mij ook een reden om te wachten. Heb niet altijd de Entone aan en kijk dan via de coax. Ander probleem is dat ik dan een (extra) modem/wifi router van hun moet nemen. Nu heb ik alleen de Genexis NTU waar ik gelijk mijn router op kan aansluiten. Zou ik ook mijn stopcontact moeten aanpassen en het verder moeten doen met matig wifi. Nee dan is zo'n App het ook niet waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migow
dolopfriet schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:15:
Das waar en moet zeggen.. kijk bijna altijd via coax tv maar vind het wel belachelijk dat we totaal niet geïnformeerd worden. Al 3 jaar zegt men dat ze bezig zijn met die App.. Nu is die er en wéér kunnen de vaste klanten wachten tot? .. zeg het maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Roberto...... schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:28:
[...]

Dat is voor mij ook een reden om te wachten. Heb niet altijd de Entone aan en kijk dan via de coax. Ander probleem is dat ik dan een (extra) modem/wifi router van hun moet nemen. Nu heb ik alleen de Genexis NTU waar ik gelijk mijn router op kan aansluiten. Zou ik ook mijn stopcontact moeten aanpassen en het verder moeten doen met matig wifi. Nee dan is zo'n App het ook niet waard.
Neem toch wel aan dat je achter dat modem/router gewoon je eigen router kan blijven gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Migow schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:38:
[...]

Neem toch wel aan dat je achter dat modem/router gewoon je eigen router kan blijven gebruiken.
Nog niet. In de nieuwe wifi/router/modem zit nog een bug waardoor hij niet in bridge kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Zou dat de reden zijn waarom de oude Caiwayklanten nog niet omgezet kunnen worden naar de nieuwe glasvezelpakketten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Sinds vanavond het nieuwe glasvezel pakket van Caiway aangesloten met de nieuwe TV ontvanger. Graag deel ik met jullie mijn ervaring. Mijn huidige provider is XS4ALL.

Het installeren van het modem op de NTU ging verrassend makkelijk. Daar waar bij Reggefiber/KPN een monteur moet komen kan je dit makkelijk zelf doen. Dit heeft mij erg verbaasd. Vervolgens ging het Genexis modem z'n werk doen en heb ik glasvezel geactiveerd. So far so good! Snelheden zijn dik in orde. Wifi snelheid op 5ghz is goed, het modem heeft een moderne en snelle gui en past zich goed aan op de telefoon en tablet. Jammer dat er geen bridge mode op zit maar dat wisten we vantevoren.

Waar ik echter zwaar in teleurgesteld ben is het interactieve TV gedeelte. De afstandsbediening is mooi qua formaat maar bij het instellen op de tv moest ik tot twee keer toe de batterijen eruit halen omdat hij vast zat in de configuratie modus.
De nieuwe interface vind ik onwijs traag, doet me denken aan de eerste generatie Horizon box van Ziggo die ook vreselijk traag is. De overall look en feel is een heel stuk trager dan bij XS4ALL. Het zappen gaat ook beduidend langzamer, wellicht nog wel langzamer dan bij DVB-C (wat ik niet kan testen, alle coax uit het huis gehaald). De guide is een drama. Wanneer je door de programma's scrollt blijft de selectie op het meest linkse programma staan. Dit betekent als je dus van programma opschuift dat de hele gui weer opnieuw opgebouwd moet worden, waardoor het trage gevoel alleen maar wordt versterkt. Je kan dus niet snel door de guide heen. Er is ook geen directe optie om alleen door de programmalijst te gaan, dit zit in het menu verdtopt. De Arcadyan van XS4ALL is heel snel en zapt ook razendsnel, beduidend sneller dan de ontvanger van Caiway. Het beeld bij Caiway is dan weer wel een heel stuk beter en ook qua zender keuze is er niks mis mee.

Ik hoop dat ik er nog vanaf kan maar ik ben er bang voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:44
Jassy schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:04:
Sinds vanavond het nieuwe glasvezel pakket van Caiway aangesloten met de nieuwe TV ontvanger. Graag deel ik met jullie mijn ervaring. Mijn huidige provider is XS4ALL.

Het installeren van het modem op de NTU ging verrassend makkelijk. Daar waar bij Reggefiber/KPN een monteur moet komen kan je dit makkelijk zelf doen. Dit heeft mij erg verbaasd. Vervolgens ging het Genexis modem z'n werk doen en heb ik glasvezel geactiveerd. So far so good! Snelheden zijn dik in orde. Wifi snelheid op 5ghz is goed, het modem heeft een moderne en snelle gui en past zich goed aan op de telefoon en tablet. Jammer dat er geen bridge mode op zit maar dat wisten we vantevoren.

Waar ik echter zwaar in teleurgesteld ben is het interactieve TV gedeelte. De afstandsbediening is mooi qua formaat maar bij het instellen op de tv moest ik tot twee keer toe de batterijen eruit halen omdat hij vast zat in de configuratie modus.
De nieuwe interface vind ik onwijs traag, doet me denken aan de eerste generatie Horizon box van Ziggo die ook vreselijk traag is. De overall look en feel is een heel stuk trager dan bij XS4ALL. Het zappen gaat ook beduidend langzamer, wellicht nog wel langzamer dan bij DVB-C (wat ik niet kan testen, alle coax uit het huis gehaald). De guide is een drama. Wanneer je door de programma's scrollt blijft de selectie op het meest linkse programma staan. Dit betekent als je dus van programma opschuift dat de hele gui weer opnieuw opgebouwd moet worden, waardoor het trage gevoel alleen maar wordt versterkt. Je kan dus niet snel door de guide heen. Er is ook geen directe optie om alleen door de programmalijst te gaan, dit zit in het menu verdtopt. De Arcadyan van XS4ALL is heel snel en zapt ook razendsnel, beduidend sneller dan de ontvanger van Caiway. Het beeld bij Caiway is dan weer wel een heel stuk beter en ook qua zender keuze is er niks mis mee.

Ik hoop dat ik er nog vanaf kan maar ik ben er bang voor....
Welk tv kastje heb je nu gekregen? Het klinkt bijna alsof je een oude hebt? :?

Die ik nu heb (amino aria) is het snelste die ik zelf gehad heb, en ook vele malen sneller en stabieler dan de horizon box van Ziggo die ik bij familie/vrienden zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Tankiej schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:11:
[...]

Welk tv kastje heb je nu gekregen? Het klinkt bijna alsof je een oude hebt? :?

Die ik nu heb (amino aria) is het snelste die ik zelf gehad heb, en ook vele malen sneller en stabieler dan de horizon box van Ziggo die ik bij familie/vrienden zie..
Ik heb ook de amino aria maar het is bij mij een vreselijk traag ding. Misschien moet ik hem morgen even herstarten en eens kijken of het beter wordt. Hij is trouwens rechtstreeks bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Heb je wel het nieuwe menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jassy schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:04:
Dat moet een pijnlijke overstap zijn...

Ik ben nu 5 maanden verder en mis KPN nog steeds! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Ik ken het verschil tussen oud en nieuw niet, maar aangezien ik er een gebruikshandleiding bij heb met hele andere menu's,veel meer opties (Ik kan op deze ontvanger ook geen dingen instellen zoals Dolby Surround etc) en waar bovendien een andere afstandsbediening in afgebeeld ga ik er vanuit dat ik op het nieuwe platform zit en dat nog niet alle documentatie is bijgewerkt. Als dit het nieuwe veelbelovende platform moet zijn.... Zelfs mijn 5 jaar oude satellietontvanger met Linux en Enigma 2 is beduidend sneller. Ook vind ik de interface die ik in het boekje zie staan een stuk logischer. Op de nieuwe ontvanger kan je zelfs geen zenders verbergen die niet in je abo zitten!
nero355 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:44:
[...]

Dat moet een pijnlijke overstap zijn...

Ik ben nu 5 maanden verder en mis KPN nog steeds! :+
Ik zit nog in de bedenktijd en ik kan de overstap nog volledig terugdraaien, en dat gaat ook gebeuren.

Vanmorgen heb ik de ontvanger stroomloos gemaakt en opnieuw opgestart en even met rust gelaten. Ik merkte dat de ontvanger behoorlijk warm was. Deze staat bovenop de schotelontvanger die ook wel wat warm wordt. Dit was voor de XS4ALL ontvanger nooit een probleem, misschien voor deze wel. De traagheid blijft, door de gids gaan is een tenenkrommend drama. Nadat ik door de gids heen zapte ben ik op CNN uit gekomen, en bij die zender duurde het bijna 10 seconden voor ik beeld had. Tevens was de UI behoorlijk aan het laggen, dacht bijna dat die gecrashed was. Nee, dit gaan we niet doen, ik zeg de boel snel binnen de bedenktijd op.

Wat mij overigens ook op viel is dat ARD en ZDF níét in HD zijn, terwijl dat wel wordt aangegeven in de gids en op de site. Zitten ze stiekem op het Delta platform met een Caiwaysticker?

Over de internetsnelheid heb ik niks geen klagen! Ik haal keurig de aangegeven 75/75, de ping is lekker laag en het WiFi bereik van het modem is conform verwachting. Het is puur het TV platform en de vreselijke besturing van het geheel dat me doet besluiten om de boel ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Jassy schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:33:
[...]

Wat mij overigens ook op viel is dat ARD en ZDF níét in HD zijn, terwijl dat wel wordt aangegeven in de gids en op de site. Zitten ze stiekem op het Delta platform met een Caiwaysticker?
Dat is inderdaad heel raar. Caiway geeft al vele jaren ARD/ZDF in HD door. Het lijkt er inderdaad op dat ze dan op het Delta platform zitten. Ook de traagheid verbaast me aangezien de Entone Kamai gewoon goed werkt en vrij snel is.

Overigens kan je geen favorietenlijst maken dan???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jassy
Roberto...... schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:52:
[...]

Dat is inderdaad heel raar. Caiway geeft al vele jaren ARD/ZDF in HD door. Het lijkt er inderdaad op dat ze dan op het Delta platform zitten. Ook de traagheid verbaast me aangezien de Entone Kamai gewoon goed werkt en vrij snel is.
Ze zijn wel als HD aangegeven in de zenderlijst maar worden vervolgens niet in HD doorgegeven. Het verschil tussen SD en HD is duidelijk te zien en de duitsers zenden ook 'HD' mee in hun zenderlogo en die is niet te zien.
Roberto...... schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:52:
[...]

Overigens kan je geen favorietenlijst maken dan???
Nee, ook dat is niet mogelijk, of dat heb ik dan nog niet ontdekt. Ik ben alle menu's doorgelopen en heb op alle knoppen gedrukt maar er gebeurd niks. Omdat de handleiding die ik heb niet aansluit met het product dat ik heb ben ik daar ook niet mee geholpen.

Ik zal vanavond een video maken van de nieuwe ontvanger en deze op Youtube zetten.

Update: Ik heb zojuist de opzeggingen gebeld en deze heeft mij vervolgens doorverbonden naar de technische dienst.

De meneer die ik sprak herkende zich niet in het beeld wat ik schetste en heeft ruggespraak gehouden met zijn collega. Omdat ik nog een ontvanger heb zal ik deze vanavond aansluiten om te kijken of daarmee de symptomen weg zijn om uit te sluiten dat de ontvanger defect is.

Ik heb nog nagevraagd of er een bridge mode komt op het modem en dit was hem niet bekend en voor zover hij wist ook niet gepland..... Het gerucht dat dit dus niet kan vanwege een bug in de software lijkt daarmee van tafel want Caiway is dit zo het lijkt helemaal niet van plan te gaan ondersteunen.

Update 2: Nog even voor ieders duidelijkheid: In de berichten die ik hier schrijf, schrijf ik objectief wat ik van het product en dienstverlening vind als nieuwe klant. Dit is dus geen hetze tegen Caiway maar mijn ervaring ten opzichte van XS4ALL.

[ Voor 30% gewijzigd door Jassy op 20-05-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Erg vreemd dat je ARD en ZDF niet in HD hebt. Het lijkt inderdaad dat je op het Delta platform zit. Maar dan heb je ook waarschijnlijk de nieuwe menu structuur. Als deze nieuwe menustructuur zo traag is schrik ik hier toch wel enorm van. Dan zal Caiway overstelpt worden met klachten vrees ik. Want iedereen kent de snelheid van de KPN ontvangers en ik had eigenlijk toch wel verwacht dat Caiway zich met deze nieuwe Amino kastjes kon meten hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Jassy schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:19:
[...]

Ik heb nog nagevraagd of er een bridge mode komt op het modem en dit was hem niet bekend en voor zover hij wist ook niet gepland..... Het gerucht dat dit dus niet kan vanwege een bug in de software lijkt daarmee van tafel want Caiway is dit zo het lijkt helemaal niet van plan te gaan ondersteunen.
Oke is duidelijk voor mij, niet overstappen dus. Ze gaan dus echt de lijn van Delta volgen. Jammer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, dat valt weer mee. Er was een kabelbreuk geconstateerd in mijn glasvezelaansluiting en reparatie kon wel eens even op zich laten wachten volgens Caiway.

Ik heb net met het bedrijf gesproken die de vervanging moet uitvoeren en ik sta aanstaande vrijdag al in de planning. Al met al 2 weken geduurt. Het geluk bij het ongeluk is dat ik er nog niet woon en er dus nauwelijks last van heb.

Alleen de mobiele data bij mijn vrouw was wat snel gegaan door dagenlang via 4G naar Spotify te luisteren. 8) Ik heb haar maar even verteld dat je playlists ook kan downloaden.
Roberto...... schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Oke is duidelijk voor mij, niet overstappen dus. Ze gaan dus echt de lijn van Delta volgen. Jammer
Het enige wat dit 'bewijst' is dat helpdeskmedewerkers soms ook maar wat roepen. Ik heb namelijk exact het tegenovergestelde te horen gekregen. Dat het dus WEL nog een bug is en dus NIET persé bewust achterwege gelaten functionaliteit is.

[ Voor 28% gewijzigd door PaT op 20-05-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik moest vorige week in Naaldwijk zijn.

De enige Caiway shop die er nog is, in Naaldwijk, kon mij niet de nieuwe kastjes met het nieuwe platform laten zien. Toch wel erg vreemd als je de nieuwe pakketten al twee weken verkoopt op de website, maar dat jouw etalage, de Caiway shop het niet kan laten zien.

Het is nog behoorlijk vaag allemaal bij Caiway, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Jassy schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:19:
[...]

Ze zijn wel als HD aangegeven in de zenderlijst maar worden vervolgens niet in HD doorgegeven. Het verschil tussen SD en HD is duidelijk te zien en de duitsers zenden ook 'HD' mee in hun zenderlogo en die is niet te zien.

[...]

Nee, ook dat is niet mogelijk, of dat heb ik dan nog niet ontdekt. Ik ben alle menu's doorgelopen en heb op alle knoppen gedrukt maar er gebeurd niks. Omdat de handleiding die ik heb niet aansluit met het product dat ik heb ben ik daar ook niet mee geholpen.

Ik zal vanavond een video maken van de nieuwe ontvanger en deze op Youtube zetten.

Update: Ik heb zojuist de opzeggingen gebeld en deze heeft mij vervolgens doorverbonden naar de technische dienst.

De meneer die ik sprak herkende zich niet in het beeld wat ik schetste en heeft ruggespraak gehouden met zijn collega. Omdat ik nog een ontvanger heb zal ik deze vanavond aansluiten om te kijken of daarmee de symptomen weg zijn om uit te sluiten dat de ontvanger defect is.

Update 2: Nog even voor ieders duidelijkheid: In de berichten die ik hier schrijf, schrijf ik objectief wat ik van het product en dienstverlening vind als nieuwe klant. Dit is dus geen hetze tegen Caiway maar mijn ervaring ten opzichte van XS4ALL.
Ik ben erg benieuwd naar dat filmpje! Als ik vanavond tijd heb kan ik ook wel een dergelijk filmpje maken, anders wordt het morgen.

Het klinkt alsof we hetzelfde kastje hebben, maar jij hebt blijkbaar een andere/nieuwe UI/software erop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
PaT schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:11:
Het enige wat dit 'bewijst' is dat helpdeskmedewerkers soms ook maar wat roepen. Ik heb namelijk exact het tegenovergestelde te horen gekregen. Dat het dus WEL nog een bug is en dus NIET persé bewust achterwege gelaten functionaliteit is.
Oké dat is dan wel bijzonder dat Caiway hier met twee talen spreekt. Ik ga vanavond weer bellen nav mijn bevindingen met de tweede ontvanger en zal het dan nog eens vragen aan de collega van dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jassy schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:16:
[...]

Oké dat is dan wel bijzonder dat Caiway hier met twee talen spreekt. Ik ga vanavond weer bellen nav mijn bevindingen met de tweede ontvanger en zal het dan nog eens vragen aan de collega van dienst.
Mijn ervaring is dat ze via messenger net even wat meer tijd nemen om het antwoord uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Tankiej schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:42:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar dat filmpje! Als ik vanavond tijd heb kan ik ook wel een dergelijk filmpje maken, anders wordt het morgen.

Het klinkt alsof we hetzelfde kastje hebben, maar jij hebt blijkbaar een andere/nieuwe UI/software erop :?
Het lijkt er sterk op dat er een kastje met de Delta-software is geleverd, dus eentje die kijkt naar de uitzendstraat/kopstations van Delta. Je kan dat prima testen door eens te kijken of Omroep Zeeland in HD wordt geleverd of in SD. Wanneer die zender HD is dan heb je een decoder ontvangen met Delta-software (dus niet goed ingepakt)

Bij Caiway is ARD en ZDF in HD en dat zou je ook moeten zien.
Ik denk dat je technisch gesproken wel met hetzelfde platform praat, maar dat jij de Delta-route pakt terwijl je op het Caiwaynetwerk zit. Kan het zijn dat jou kastje eerste nog een softwareupdate moet doen of dat er eerst nog een installatie van nieuwe software moet plaatsvinden?

Overigens bevestigd e.e.a. wat ik al een tijdje roep, het duurt niet lang en dan komt er een fusie tussen beide providers. Delta zal op den duur de zenders die ze nog niet in HD hebben ook naar HD zetten en andersom.

Blijft de grote vraag waarom bestaande klanten niet voldoende worden geïnformeerd over e.e.a.
Het minste wat Caiway kan doen is een brief sturen over het feit dat er veranderingen aankomen op het gebied van de decoders en het platform waarom Caiway opereert en dat dit gepaard gaat met een grote migratie die gefaseerd wordt uitgevoerd. Dat de nieuwe naam CaiwayDelta zal worden of Delta Caiway of Delta dat kunnen ze ook nog even vermelden of laten voor wat het is.
Maar alle abonnees even berichten over hoe en wat vind ik het minste wat je als provider nu moet doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-05-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Caiway informeert zijn klanten geeneens die een lopende bestelling hebben staan voor de nieuwe glasvezelpakketten, dus wat jij verwacht kan je zeker op je buik schrijven, Sjakie.

Het is nu twee weken geleden dat ik het nieuwe glasvezelpakket heb besteld. Uiteraard geen email over een vertraging of een brief, dus heb maar via facebook Messenger de vraag gesteld, en ze weten nog niet wanneer de omzetting mogelijk. Caiway weet het dus niet en informeert de klant ook niet.

Het is werkelijk weer om te gillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:43:
Caiway informeert zijn klanten geeneens die een lopende bestelling hebben staan voor de nieuwe glasvezelpakketten, dus wat jij verwacht kan je zeker op je buik schrijven, Sjakie.

Het is nu twee weken geleden dat ik het nieuwe glasvezelpakket heb besteld. Uiteraard geen email over een vertraging of een brief, dus heb maar via facebook Messenger de vraag gesteld, en ze weten nog niet wanneer de omzetting mogelijk. Caiway weet het dus niet en informeert de klant ook niet.

Het is werkelijk weer om te gillen!
Maar wel grappig dat door toedoen van niet oplettende medewerkers er decoders met Delta-software worden uitgeleverd in het Caiway-gebied. Zo doen ze onbedoeld een boekje open. Kennelijk is er al één magazijn met spullen en komen alle nieuwe spullen uit dat magazijn.

Verder is elk denkbaar scenario mogelijk, ook dat beide providers los van elkaar verder blijven bestaan, echter dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, aangezien ze dan elkaar beconcurreren op één netwerk.
Dat terwijl ze in hetzelfde pand zitten waar DeltaCaiway op de gevel staat

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-05-2019 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Nou ik heb zojuist een half uur met de technische dienst gebeld. Ik heb de tweede ontvanger die ook had besteld aangesloten. Deze ging, volgens mij, twee softwareupdates installeren voordat deze in bedrijf ging. Conclusie: Interface net zo traag als op de eerste ontvanger.

Bij het doormeten van de verbinding kon de dienstdoende medewerker de TV ontvanger niet zien. Deze was op LAN 1 aangesloten, terwijl dit LAN 2 3 of 4 moest zijn. Nadat ik deze had omgestoken merkte ik geen verschil en is alles net zo sloom.

Na een prettig gesprek besloten dat dit niet is wat ik er van had verwacht en dus heb ik de boel binnen de bedenktijd weer opgezegd.

Toen ik het punt over het boekje aanstipte zei hij dat dit een algemeen boekje was en dat de nieuwste TV ontvanger hier nog niet in staat. Ook bevestigde hij mij dat de features in het boekje niet overeenkomen met de ontvanger, namelijk dat de nieuwe ontvanger bijna niks kan ten opzichte van de oude.

Tot slot heb ik nog aangestipt dat ARD en ZDF niet in HD zijn. Daar was hij zeer verbaasd over en ging dit nakijken, dit zou namelijk wel moeten zijn.

Ik heb zonet Omroep Zeeland geprobeerd en dat is een zender die schijnbaar in een aanvullend pakket zit (Melding op het scherm en geen beeld) terwijl deze volgens het zenderoverzicht in het basispakket zit.

Wat mij betreft is het TV product iets wat nog duidelijk in de kinderschoenen staat en nog veel verbeteringen moet doorvoeren alvorens het zich aan het KPN product kan meten qua responsiveness. Een ervaring rijker, en een illussie armer.

Voor de liefhebber bij deze het filmpje van de nieuwe (?) interface, die ik dus niet responsiveness genoeg vind. Ook zie je dat hij op een gegeven moment vast loopt als ik het apps menu op roep:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Omroep Zeeland zit bij beide providers in het Basispakket. Het verschil tussen Caiway en Delta is dat bij Delta Omroep Zeeland in HD wordt doorgegeven.

Dat je Omroep Zeeland helemaal niet ontvangt lijkt dan ook HELEMAAL niet goed.

Kun jij eens kijken of Nautical Channel in je lijstje staat?
https://www.delta.nl/tv-i...tv-basis/zenderoverzicht/
Waarom de nieuwe ontvanger minder zou kunnen is me een raadsel, de interface zelf wordt ook door KPN partijen gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-05-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Inderdaad werkt het traag wat je hebt opgenomen. Ik snap nu wel waarom Caiway de bestaande klanten niet laat overstappen. Denk dat het wel uiteindelijk goed komt maar gaat even duren. Inderdaad ziet de interface er allemaal nieuw uit .

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto...... op 20-05-2019 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Sjakie0101 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:43:
Omroep Zeeland zit bij beide providers in het Basispakket. Het verschil tussen Caiway en Delta is dat bij Delta Omroep Zeeland in HD wordt doorgegeven.

Dat je Omroep Zeeland helemaal niet ontvangt lijkt dan ook HELEMAAL niet goed.

Kun jij eens kijken of Nautical Channel in je lijstje staat?
https://www.delta.nl/tv-i...tv-basis/zenderoverzicht/
Waarom de nieuwe ontvanger minder zou kunnen is me een raadsel, de interface zelf wordt ook door KPN partijen gebruikt.
Nautical Channel heb ik niet voorbij zien komen, sowieso wijkt de nummering behoorlijk af op deze lijst.

De interface lijkt totaal niet op die van KPN, dit is een heel andere indeling met zeer beperkte mogelijkheden.

Heb inmiddels alles al in de doos gedaan en wacht op bericht van Caiway waar alles naartoe moet. De TV ontvanger geef ik een schop na, de rest was wel erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:37

vliegnerd

Nintendo fan.

Ongelooflijk dat prutswerk. Caiway en delta rollen nu glasvezel uit in Gouda, maar het is mij duidelijk dat ik gewoon bij KPN xDSL moet blijven zitten.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
@Jassy dat ziet er wel erg traag uit, ben blij dat ik die versie niet heb...

Heb bij die van mij nog even gekeken, als ik kijk in de systeeminfo dan staat er type 'ENTONE-82', maar het kastje zelf is een Amino Aria. Heb ik dan het nieuwe kastje met de software van de oude? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Tankiej schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:03:
@Jassy dat ziet er wel erg traag uit, ben blij dat ik die versie niet heb...

Heb bij die van mij nog even gekeken, als ik kijk in de systeeminfo dan staat er type 'ENTONE-82', maar het kastje zelf is een Amino Aria. Heb ik dan het nieuwe kastje met de software van de oude? :?
Dat lijkt dan inderdaad op oude software op de nieuwe ontvanger.

Overigens zie je in het filmpje nog wel meer eigenaardigheden:

- Constant opnieuw laden van data (Draaiende cirkel)
- Zenders overslaan (Hij gaat op een gegeven moment van 4 direct naar 6 terwijl ik maar 1x commando geef, heb dit wel vaker gehad)
- Apps is helemaal leeg
- Kastje staat vast op 1080i, dus als dit een 4K ontvanger is heb je niet de mogelijkheid om dit in te stellen.

Het criterium is overigens dat de ontvanger binnen 5 seconden de zender moet weer geven. Er werd dan ook geirriteerd gereageerd toen ik zei dat de KPN ontvanger beduidend sneller is als deze ontvanger. Ze wensten mij veel succes bij een provider die wel een snellere ontvanger kon leveren als die van Caiway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:06
vliegnerd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:57:
Ongelooflijk dat prutswerk. Caiway en delta rollen nu glasvezel uit in Gouda, maar het is mij duidelijk dat ik gewoon bij KPN xDSL moet blijven zitten.
Kijk eens op rekamglasdraad.nl, die gaan alle huizen in Gouda op glasvezel aansluiten en KPN levert over dat netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik schrik me echt tandjes!
Wat is die nieuwe Amino met de nieuwe menustructuur traag zeg.

Ik denk niet dat veel klanten blij zijn met zulke trage kastjes. Iedereen heeft wel ergens een KPN ontvanger zien werken bij zichzelf of een ander en die lopen als een trein!

Waarom het Caiway zelfs op dit nieuwe platform nog niet lukt een ontvanger neer te zetten die een beetje normaal werkt, is mij een raadsel.

Zijn die kastjes van KPN nou zoveel beter, of gebruikt Caiway brakke software?

Die nieuwe Ziggo 4K mediabox is ook razend snel en erg goed, heb em gezien bij iemand.

Caiway kan daar eens een voorbeeld aan nemen in plaats van zijn klanten op te zadelen met trage boxjes.

[ Voor 25% gewijzigd door dolopfriet op 20-05-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik ben nu toch iets genuanceerder. Ik snap nu waarom Caiway met de uitrol wacht bij bestaande klanten. Ze zullen zelf toch ook gezien hebben dat dit het nog niet helemaal is.

Je ziet ook dat men het platform deelt met Delta aangezien ARD en ZDF nog niet in HD zijn. Ik verwacht per 1 juni wel. Maar ook ik vind het vooralsnog heel traag ogen, zeker zo traag als mijn huidige entone.
Maar ik ben dan niet degene die zou zeggen ik stuur alles terug. Ik zou net zo lang leuren tot het werkt.
Maar om nieuwe klanten nu gelijk de pilot te laten zijn op deze manier.... Tjonge wat worden er een inschattingsfouten gemaakt. Had dan bestaande klanten gevraagd om te testen en terug te koppelen wat men er van vindt en wat er goed en slecht gaat.

Maar goed op het eerste gezicht oogt het platform traag en de software en/of decoder zeer instabiel.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-05-2019 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Sjakie0101 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:16:
Ik ben nu toch iets genuanceerder. Ik snap nu waarom Caiway met de uitrol wacht bij nieuwe klanten. Ze zullen zelf toch ook gezien hebben dat dit het nog niet helemaal is.

Je ziet ook dat men het platform deelt met Delta aangezien ARD en ZDF nog niet in HD zijn. Ik verwacht per 1 juni wel. Maar ook ik vind het vooralsnog heel traag ogen, zeker zo traag als mijn huidige entone.
Maar ik ben dan niet degene die zou zeggen ik stuur alles terug. Ik zou net zo lang leuren tot het werkt.
Maar om nieuwe klanten nu gelijk de pilot te laten zijn op deze manier.... Tjonge wat worden er een inschattingsfouten gemaakt. Had dan bestaande klanten gevraagd om te testen en terug te koppelen wat men er van vindt en wat er goed en slecht gaat.

Maar goed op het eerste gezicht oogt het platform traag en de software en/of decoder zeer instabiel.
Ik heb nu een goed werkend product bij XS4ALL en ik heb geen zin en tijd om met Caiway te lopen leuren om alles goed werkend te krijgen bij hun, dan kan ik net zo goed, en voor hetzelfde geld, bij XS4ALL blijven. Daar weegt voor mij het voordeel van de symmetrische glasverbinding niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Dat valt idd tegen zeg, wat je (Jassy) fragment laat zien. Enkele dagen terug zat ik nog te klagen over Caiway, wat hier op het Rekam Coax netwerk zit, maar ik ben weer helemaal genezen van een evt overstap naar interactieve televisie oplossingen (van welke provider dan ook, heb enkele dagen praktijk testen gedaan met KPN, en Tele2, maar met hangende pootjes terug naar Rekam/Caiway met DVB-C, icm mn eigen apparaten..)

Je fragment is wel het nieuwe Caiway interactieve tv pakket (de zenderindeling, icl de lokale omroepen)
Het valt me trouwens op dat er meer zenders niet in HD zijn, en dit is niet alleen bij jou, hier zie ik ze ook op tv.caiway.nl, dat ARD, ZDF, maar ook ARTE niet HD zijn (te zien in de snapshots bij 'Live') dus momenteel dus bij iedereen op dit platform in sd?
Hier op de coax zijn ze wel keurig in HD, dus dit moet eventjes doorgegeven worden (ze zullen er uiteindelijk zelf ook wel achter komen, zo is Fashion tv HD tijd lang in de sd uitvoering doorgegeven, even een berichtje gestuurd, en het was zo weer opgelost)

Jammer dat het voor jouw als nieuwe klant zo tegen valt.

Die ontvanger loopt echt op zn tenen zo te zien (je zij ook al iets over de warmte, en die vertraging, icm zenders overslaan is typisch dat soort gedrag)

Hier is nog wat werk in uitvoering..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 10:32
Al lange tijd kijk ik als huidige Caiway klant uit naar een upgrade. Dit is inderdaad al meerdere malen (jaren) aangekondigd en ja, elke prijsverhoging werd er weer vermeld dat dit nodig was om te investeren in 'nieuwe' diensten en betere service. Maar goed, zoals velen had ook ik de hoop op een tv-platform dat je tegenwoordig mag verwachten al opgegeven. Ook voor mij was de reden dit maar te accepteren, dat er geen waardig alternatief was op mijn adres (DSL was te traag).

Nu ben ik ook redelijk verrast dat er uit het niets een nieuw tv-platform live is gegaan voor nieuwe klanten. Wel iets wat vreemd dat Caiway hier niets over meldt, al is dat blijkbaar ook intern zo als je de diverse berichten leest. Ook de klantenservice/helpdesk is maar half geïnformeerd over deze nogal grote verandering. Helaas blijkt ook ditmaal weer dat Caiway er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor is als ik bovenstaande berichten mag geloven, een gebruikerstest vooraf zou ze goed hebben gedaan.

Natuurlijk hoop ik als bestaande gebruiker snel over te mogen op het nieuwe platform, maar dan moet dit wel goed werken. Tot die tijd blijf ik toch liever op het oude vertrouwde platform.

Tevens kwam ik ook nog een persbericht hierover tegen: AminoTV selected to consolidate Caiway and DELTA TV services on to a single multiscreen platform

[ Voor 3% gewijzigd door Kevsk op 21-05-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Delta en Caiway bundelen krachten bij televisie

Ik wordt overigens niet blij van zo'n afschuwelijk lichtgevend wit kastje.

[ Voor 21% gewijzigd door dolopfriet op 21-05-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
dolopfriet schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:18:
Delta en Caiway bundelen krachten bij televisie

Ik wordt overigens niet blij van zo'n afschuwelijk lichtgevend wit kastje.
Volgens mij was dit witte kastje bij een coax abonnement wat een en al ellende gaf /geeft. . Gewoon verkeerde foto. Totaaltv slaat wel eens vaker de plank mis

[ Voor 4% gewijzigd door Migow op 21-05-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Migow schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:39:
[...]

Volgens mij was dit witte kastje bij een coax abonnement wat een en al ellende gaf /geeft. . Gewoon verkeerde foto. Totaaltv slaat wel eens vaker de plank mis
Klopt. Voor nu ben ik eigenlijk (na al mijn onnodige gemopper) ergens wel blij dat ik nog even in de wachtrij sta voor migratie. Als ik de berichten lees is het niet nodig een ander pakket te kiezen, voordat je wordt gemigreerd krijg je bericht over hoe en wat. Er zullen in elk geval vele decoders worden omgeruild en wellicht is het zelfs noodzakelijk om abonnees over te zetten op andere pakketten.

Ik wacht het vrolijk af zodat wanneer ik aan de beurt ben alles goed werkt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:59:
[...]

Ik wacht het vrolijk af zodat wanneer ik aan de beurt ben alles goed werkt! O-)
Dan blijft toch de vraag open wat hebben we de afgelopen 2 jaar voor verbetering gekregen waar we wel extra voor betaald hebben. Dit stond duidelijk vermeldt in de brief van jaarlijkse verhogingen. Dit jaar kan je ook afschrijven. Ik word niet vrolijk van deze gedachten. :(

Bericht van Caiway webcare:
Ook onze bestaande klanten zullen hier gebruik van kunnen maken, echter duurt dit nog even. Vandaar dat we dit niet actief promoten. Zodra je hier gebruik van kunt maken, zullen we je hier uiteraard over informeren. ^JA

Niet zo zeuren maar gewoon betalen. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Roberto...... op 21-05-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:18:
[...]

Dan blijft toch de vraag open wat hebben we de afgelopen 2 jaar voor verbetering gekregen waar we wel extra voor betaald hebben. Dit stond duidelijk vermeldt in de brief van jaarlijkse verhogingen. Dit jaar kan je ook afschrijven. Ik word niet vrolijk van deze gedachten. :(

Bericht van Caiway webcare:
Ook onze bestaande klanten zullen hier gebruik van kunnen maken, echter duurt dit nog even. Vandaar dat we dit niet actief promoten. Zodra je hier gebruik van kunt maken, zullen we je hier uiteraard over informeren. ^JA

Niet zo zeuren maar gewoon betalen. 8)7
Dat is maar hoe je het ziet. De vergoedingen om zenders door te geven zijn fors verhoogd. Dus om die reden is de prijs OOK verhoogd. En we krijgen nog een paar HD zenders er bij per 1 juni (toegegeven nadat er een aantal zijn vervallen). Daar zullen er ongetwijfeld nog meer bij komen op het nieuwe platform, Delta Fiber zal in vervolg wel gaan onderhandelen voor zowel Delta als Caiway. Door die schaalvergroting zullen ze beter prijzen kunnen afdwingen en meer HD kunnen doorgeven.
Ik geloof niet dat we een heel jaar moeten wachten, wanneer ik de berichtgeving lees moeten in de loop van 2019 iedereen over zijn op het nieuwe platform.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-05-2019 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Is er dan op dat nieuwe platform nog verschil tussen het zenderaanbod van Caiway en Delta?
Delta werkt namelijk op een andere manier met flexpakketten.
Ook gaan over een paar maanden alle Film1 zenders verdwijnen.

Ook is het voordeel als je mobiel combineert bij Delta ,aanzienlijk beter als bij Caiway.

Delta geeft behalve een korting ook een gratis pluspakket bij afname mobiel bij vast internet.

[ Voor 30% gewijzigd door dolopfriet op 21-05-2019 18:28 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.