[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste
Acties:
  • 414.856 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
Dat laatste is niet helemaal duidelijk omdat Sony bezig is met een vervanger van Film1

De pakketten en zenderpakketten zullen nog steeds wel af kunnen wijken al is mijn verwachting dat de zenders op zich hetzelfde zullen zijn op wellicht enkele niche zenders na.
Als voorbeeld waarom zou Caiway wachten met ZeelandTV in HD door te geven, terwijl deze in HD beschikbaar is bij Delta? En andersom zijn er voorbeelden te bedenken voor Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:18:
[...]

Dan blijft toch de vraag open wat hebben we de afgelopen 2 jaar voor verbetering gekregen waar we wel extra voor betaald hebben. Dit stond duidelijk vermeldt in de brief van jaarlijkse verhogingen. Dit jaar kan je ook afschrijven. Ik word niet vrolijk van deze gedachten. :(

Bericht van Caiway webcare:
Ook onze bestaande klanten zullen hier gebruik van kunnen maken, echter duurt dit nog even. Vandaar dat we dit niet actief promoten. Zodra je hier gebruik van kunt maken, zullen we je hier uiteraard over informeren. ^JA

Niet zo zeuren maar gewoon betalen. 8)7
Dit is precies wat me zo steekt. We kunnen EN niet meteen aansluiten (maar ik ik vind dat nu niet zo erg nadat ik het filmpje zag van Jassy vol kinderziektes), maar er is OOK geen enkele communicatie over hoe ze het aan gaan vliegen en wat er gaat gebeuren.
Het bericht van Amino getuigd van 200% meer transparantie tov Caiway, dit terwijl ik niet van Amino verwacht dat ze me gaan informeren! 8)7 8)7 8)7

Amino geeft netjes aan dat in de loop van 2019 iedereen over is op het nieuwe platform. Kortom dit gaat niet duren tot december....

Overigens ben ik zeer benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers van het nieuwe platform om zo een meer algemeen beeld te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-05-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Is die nieuwe afstandsbediening van die Animo kastjes nog steeds dat dikke logge Caiway geval of hebben ze een fatsoenlijker en platter model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://webtv.caiway.nl/#/live/tv

Dit is de webvariant van de app die ook op de nieuwe decoders staat.
Ik zie inderdaad ARTE niet in HD en ARD en ZDF staan er per vandaag even niet bij, daar zijn ze inmiddels mee aan het 'sleutelen' zo lijkt het. Maar ik zie meer kanalen niet op HD staan zoals Fox Sports en Ziggo Sports… maar wellicht zijn die streams wel HD ondanks dat het er niet bij staat vermeld.

Zelfde geldt voor Schlager TV, TV Oranje en TV5. Toch allemaal wel vreemd.... Het lijkt wel het oude pakket uit 2018, alsof iemand de verkeerde streams gepakt heeft op basis van het pakket van 2017/2018.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-05-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:52
Sjakie0101 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:44:

Ik zie inderdaad ARTE niet in HD en ARD en ZDF staan er per vandaag even niet bij, daar zijn ze inmiddels mee aan het 'sleutelen' zo lijkt het. Maar ik zie meer kanalen niet op HD staan zoals Fox Sports en Ziggo Sports… maar wellicht zijn die streams wel HD ondanks dat het er niet bij staat vermeld.

Zelfde geldt voor Schlager TV, TV Oranje en TV5. Toch allemaal wel vreemd.... Het lijkt wel het oude pakket uit 2018, alsof iemand de verkeerde streams gepakt heeft op basis van het pakket van 2017/2018.
Ehh.. Waarom staat daar Delta? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g3nKJhom.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 10:36
Ik lees veel negatieve dingen omtrent Caiway en hun TV aanbod. Nu heb ik al ruim twee jaar geen televisie abonnement meer bij mijn huidige aanbieder, en ga binnenkort verhuizen naar een glasvezelbuitenaf gebied waar caiway het meest interessantst geprijsd is.

Hoe zijn de algemene ervaringen met enkel glasvezel internet? latency? jitter? snelheid? stabiliteit?

Dat die bridge modus niet permanent werkt is wel problematisch, maar ik heb de optics besteld die op dit forum gemeld zijn, dus gooi mijn eigen switch of usg-pro er direct achter nadat ik eerst ben aangemeld met de bestaande router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@Zendith : Dan komt het allemaal wel goed! :)

Persoonlijk vind ik als Internet Only abonnee dit de grootste nadelen van Caiway :
- Geen Dynamisch vast IP.
- Geen duidelijke vaste DNS Servers.
- Geen fijne webmail interface.
- Geen newsserver.
- Al een paar keer meegemaakt dat ik ineens laat in de avond geen internet heb, doordat er onderhoud is op dat moment, maar als ik daarna mijn e-mail check dan is daar niet vooraf over gecommuniceerd :?
Zelfs Ziggo doet dat wel... Kom op zeg! :/

En dus inderdaad het gedoe omtrent de Bridge Mode en de gevolgen daarvan voor het gebruik van eigen apparatuur... :F

Maar goed... Toch geen andere keuze hier en voor de rest werkt alles wel prima :)
Dat is ook zo typisch tegenwoordig : Waarom moet ik een app downloaden als ik ergens prima gebruik van kan maken door erheen te gaan met mijn browser ?!

Een hele grote hoeveelheid apps zijn ook niks anders dan "een browservenster die zich als applicatie voordoet" |:(

[ Voor 25% gewijzigd door nero355 op 22-05-2019 12:59 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
nero355 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:56:
@Zendith : Dan komt het allemaal wel goed! :)

Persoonlijk vind ik als Internet Only abonnee dit de grootste nadelen van Caiway :
- Geen Dynamisch vast IP.
- Geen duidelijke vaste DNS Servers.
- Geen fijne webmail interface.
- Geen newsserver.
- Al een paar keer meegemaakt dat ik ineens laat in de avond geen internet heb, doordat er onderhoud is op dat moment, maar als ik daarna mijn e-mail check dan is daar niet vooraf over gecommuniceerd :?
Zelfs Ziggo doet dat wel... Kom op zeg! :/

En dus inderdaad het gedoe omtrent de Bridge Mode en de gevolgen daarvan voor het gebruik van eigen apparatuur... :F

Maar goed... Toch geen andere keuze hier en voor de rest werkt alles wel prima :)

[...]

Dat is ook zo typisch tegenwoordig : Waarom moet ik een app downloaden als ik ergens prima gebruik van kan maken door erheen te gaan met mijn browser ?!

Een hele grote hoeveelheid apps zijn ook niks anders dan "een browservenster die zich als applicatie voordoet" |:(
Wel degelijk heeft Caiway een nieuwsserver, deze wordt echter niet meer aan nieuwe klanten aangeboden.
Overigens kun je goedkoper een abo afsluiten voor een nieuwserver bij een derde partij met een historie 3x zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
In het Cogas-gebied zijn ze de zenders aan het bijprikken. Ik wordt er niet vrolijk van:
* Slechts 3 van de 6 nieuwe zenders zijn HD, dat mag je toch verwachten dat ze allemaal in HD zijn. Wie voegt er nu nog SD-zenders toe ?

* Deze zenders worden WEL aan COAX toegevoegd, de eerder aan interactief toegevoegde HD zenders helaas NIET. Wat een beleid :-(

Graag de volgende keer de wijzig-knop gebruiken en geen 2 posts onder elkaar plaatsen. Verder is het overmatig gebruik van vraagtekens ook nergens voor nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 22-05-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Misschien zijn ze nog bezig en ben je gewoon ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:49:
Misschien zijn ze nog bezig en ben je gewoon ongeduldig.
Ik ben wel vaker te voorbarig met kritiek heb ik de afgelopen twee weken gezien... Soms is het beter om even te wachten. Wie weet komen er nog wel HD verrassingen bij.

[ Voor 44% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-05-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:39:
Wel degelijk heeft Caiway een nieuwsserver, deze wordt echter niet meer aan nieuwe klanten aangeboden.
Ook handig! _O- :D
Overigens kun je goedkoper een abo afsluiten voor een nieuwserver bij een derde partij met een historie 3x zo groot.
Uiteraard, maar Caiway is IMHO al duur genoeg als je de prijzen vergelijkt met andere ISP's op Glasvezel dus daar mag best wel wat tegenover staan! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 21:53
Sjakie0101 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:44:

Hoe kom je aan inlog gegevens voor die webtv? Het is niet de inlog van MIjn Caiway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 09:38
jaaoie17 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 01:43:
[...]

Hoe kom je aan inlog gegevens voor die webtv? Het is niet de inlog van MIjn Caiway.
Caiway kennende krijg je daar vast weer een raar gegenereerd account voor om te kunnen gebruiken. Kan best naast een account voor je e-mail, mijn caiway en multiscreen ;)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb vandaag de twee Amino Aria 7X kastjes ontvangen. Ik heb nog niet alle zenders die ik zou moeten hebben. Een aantal regionale zenders werken nog niet.

Maar de nieuwe afstandsbediening ligt lekker in de hand.
De ontvanger is netjes in snelheid. Ik weet niet of hij net zo snel is als de KPN ontvangers, maar hij werkt gewoon lekker vlot. Hij heeft een fijn menu en de beeldkwaliteit is uitstekend.
Ze zijn aangesloten op een switch waar gewoon internet op staat.
Die ontbrekende zenders zullen best snel komen verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Huh? Een switch met gewoon internetaansluiting? Het was toch zo dat iptv via poort 2 binnen kwam en internet via poort 1 van de NTU?
Dus jij hebt zowel iptv als internet via poort 1?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik ben nu ook heel benieuwd.. De nieuwe kastjes hebben geen TV-poort meer nodig??
Hoe kan het zijn dat je nog kanalen mist??

OOk even nieuwschierig naar Zeeland TV, en ARD en ZDF?? Hoe zit dat?? Of is het HD aanbod helemaal gelijk aan wat je had??

In elk geval loont het dus om naar een ander pakket over te stappen wil je gebruik maken van de nieuwe app... Al heb ik het idee dat bestaande klanten ook zonder overstap naar een ander pakket vanzelf aan de beurt komen?

Jij had de oude entones toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
PaT schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:01:
Huh? Een switch met gewoon internetaansluiting? Het was toch zo dat iptv via poort 2 binnen kwam en internet via poort 1 van de NTU?
Dus jij hebt zowel iptv als internet via poort 1?
https://www.caiway.nl/kla...andleidingen/alles-1-glas

Denk inderdaad dat er op het wifi modem geen verschil zit wat je voor poort gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto...... op 23-05-2019 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Je hebt voor de nieuwe kastjes geen aparte televisiepoort meer nodig.
Ik heb op mijn glasvezelmodem ( 2e generatie, dus niet die nu bij de nieuwe pakketten wordt geleverd) een Netgear router aangesloten met acht uitgangen. Op één van die uitgangen is een UTP kabel aangesloten welke naar de woonkamer gaat. In de woonkamer heb ik daar een switch op aangesloten ivm Smart TV en Sonos. Op de derde uitgang van de switch heb ik de Amino Aria 7X aangesloten en het werkt probleemloos en snel.
Dus je hoeft geen twee LAN kabels meer te trekken naar je smart televisie.
Best een behoorlijke verbetering ten opzichte van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:30:
Je hebt voor de nieuwe kastjes geen aparte televisiepoort meer nodig.
Ik heb op mijn glasvezelmodem ( 2e generatie, dus niet die nu bij de nieuwe pakketten wordt geleverd) een Netgear router aangesloten met acht uitgangen. Op één van die uitgangen is een UTP kabel aangesloten welke naar de woonkamer gaat. In de woonkamer heb ik daar een switch op aangesloten ivm Smart TV en Sonos. Op de derde uitgang van de switch heb ik de Amino Aria 7X aangesloten en het werkt probleemloos en snel.
Dus je hoeft geen twee LAN kabels meer te trekken naar je smart televisie.
Best een behoorlijke verbetering ten opzichte van vroeger.
Kun je nog terugkomen op de HD-zenders etc?? Heb jij dezelfde bevindingen?? ZDF en ARD nog niet in HD?? En TV Zeeland ?? Kortom meer of minder HD?

PS ik verwacht gezien het feit dat je ALLEEN nieuwe decoders hebt dat iedereen gewoon een omruil krijgt van de decoders en dat het echt niet noodzakelijk is een nieuw pakket te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:34:
[...]

PS ik verwacht gezien het feit dat je ALLEEN nieuwe decoders hebt dat iedereen gewoon een omruil krijgt van de decoders en dat het echt niet noodzakelijk is een nieuw pakket te bestellen.
Jij denkt dat Caiway minimaal 50k decoders ff snel afschrijft en iedereen een nieuwe geeft. |:(
Mensen uit mijn dorp hebben nog steeds de Airties in huis staan en dat na 9 jaar.
Overigens heb ik nog een glasvezelmodem 1e generatie. Kost ze ook nog inzet van monteurs

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto...... op 23-05-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik denk dat Caiway wel moet aangezien het oude platform niet meer wordt ondersteund. Zowel administratief als technisch gaat men over op het platform waar Delta al op opereert.

Kijk ook eens naar de websites, dat lijkt ook al allemaal op elkaar. Het groeit steeds meer naar 1 bedrijf.
Jouw glasmodem doet kennelijk niet veel meer ter zake als ik het verhaald van dolopfriet zo lees, hij heeft geen ander modem ontvangen en de amino's hebben alleen een internetsignaal nodig.

En de arties en entones zijn door de bestaande klanten al drie keer betaald, ook gezien de prijsverhogingen komen we echt wel aan de beurt! Daarnaast is Amino partner in dit geheel, dus ga er maar van uit dat de decoders voor een zacht prijsje zijn aangeschaft in één keer en dat de entones worden ingezet elders bij andere providers. Amino bevestigd mijn stelling in een eigen persbericht waarin ze praten over een migratie die in de loop van 2019 (en niet eind 2019) is afgerond.

Caiway gaat echt niet vlak voor 4K 2020 (ik denk een EK 2020, OS2020, Tour de France en wellicht Songfestival ??) de plank misslaan. Die zullen er alles aan doen om iedereen minimaal te voorzien van een 4K decoder en NPO1 UHD

Verder lees ik hier dat Delta de prijzen verhoogt, veel Delta-klanten vragen zich op het forum af waar de HD zenders blijven die het zusje Caiway al wel heeft nu ze op een gezamenlijk platform zitten... Lijkt me een goede vraag, die ik andersom ook had... Ook het toevoegen van nieuwe zenders door Caiway geeft te denken nu daar nog steeds SD zenders tussen zitten. Ik zie geen enkele provider meer die nog SD zenders durft toe te voegen. De nieuwe MTV zenders zijn allebei in HD verkrijgbaar, dat had ik 5 jaar terug bij Ziggo al. Het rijtje HD zenders dat ik toch echt mis wordt alleen maar groter:
NDR
WDR
RTL Television
RTL Lounge
RTL Crime
192TV
CNN
TVOost (eigen regionale omroep!)
MTV Live
MTV Brand New

https://www.totaaltv.nl/n...n-kpn-abonnementsprijzen/

[ Voor 58% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-05-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Roberto...... schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:14:
[...]

https://www.caiway.nl/kla...andleidingen/alles-1-glas

Denk inderdaad dat er op het wifi modem geen verschil zit wat je voor poort gebruikt.
@dolopfriet heeft toch niet het wifi-modem?

[ Voor 17% gewijzigd door PaT op 23-05-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Nee, ik heb niet het Wifi modem,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:58:
Nee, ik heb niet het Wifi modem,
En hoe ziet het met de HD-zenders?? Kun je iets mee info geven over hoe dat bij jou zit in relatie tot eerdere meldingen die hier zijn gedaan? Wellicht ook een filmpje plaatsen?

Ik krijg het idee dat het bij jou allemaal een stuk soepeler werkt en de dat aansluiting van Jassy niet helemaal goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb nog nooit een filmpje geplaatst op het internet , maar ik ga kijken hoe ik dat moet doen.
ARD en ZDF worden inderdaad doorgegeven in SD.
De volgende zenders hoor ik wel te zien, maar zijn op dit moment geblokkeerd:
Ketnet, TV Noord, Omroep Brabant, TV Rijnmond, Omroep Zeeland.

Euronews daarentegen lijkt wel HD, zo scherp.
Soms moet de ontvanger nog even nadenken, bijvoorbeeld met de TV gids en dan draaien er even rondjes.
Ik ervaar het niet als storend.
Het beeld van de HD zenders vind ik erg goed.
Het is makkelijk om opnames te kunnen programeren met de app op je smartphone.

Je kan op dit moment nog niet de volgorde veranderen in de zenderlijst. Ook kan je nog niet een favorietenlijst aanmaken. Maar het product is net uitgezet dus ik heb daar begrip voor.
Er zullen ongetwijfeld functionaliteiten bijkomen en ik heb best verwachtingen van de samenwerking met Amino.

De afstandsbediening die erbij wordt geleverd ligt lekker in de hand en je hoeft niet echt te richten op de ontvanger. Hij werkt prima.

Ik hoop stiekem ook als er door de publieke omroepen 1080P zenders beschikbaar is ( want ik altijd lees dat Digitenne dat al doorgeeft en NLZiet dat wil gaan doen, dat Caiway dit ook gaat doen op deze ontvangers.
De Duitse ARD willen bijvoorbeeld gaan uitzenden in 1080P met HDR en 10 bit kleuren. Dat kan zon Amino 7X denk ik keurig weergeven en op geschikte televisies heb je daar veel profijt van.

Al met al denk ik dat het product nog beter gaan functioneren met updates en dat het een aardig toekomst zekere ontvanger is.

Ik ga even googelen hoe ik een filmpje plaats op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Euronews is bij Delta in HD, dus het zou zo maar kunnen dat deze in HD wordt doorgegeven. ARD en ZDF zijn bij Caiway weer in HD, dus dat zit allemaal niet helemaal goed ben ik bang.
Je zult zien dat wanneer je wel Omroep Zeeland hebt deze ook HD is.

Delta kondigt gek genoeg geen upgrades aan op hun interactieve platform qua HD, wel zenderstoevoegingen die erg lijken op die van Caiway. En Delta interactief heeft zo ook weer meer HD zenders dan Delta COAX. Dus mogelijk dat Delta Interactief wel een upgrade krijgt qua HD en dat vanaf dat moment de zenders die nu in HD ontbreken wel in HD zijn.

Ik vermoed dat TV5 ook niet in HD is bij jou en de zenders TV Oranje en SchlagerTV ook niet en Ketnet ook niet, gewoonweg omdat het een gedeeld platform is het dus het wachten is op het feit dat de Delta-klanten ook deze HD zenders erbij krigen. Ik zou het wel zo eerlijk vinden mocht Omroep Zeeland in HD blijven dat de rest van de regionalen ook meegaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-05-2019 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
TV Oranje en Schlager TV zijn in HD op de Amino Aria 7X. ( ARD, ZDF en Arte dus weer niet)

Wel vind ik het terugkijken wat aantal zenders nog vrij beperkt.
Ik kan niet terugkijken op BBC1 en BBC2 en ook niet op TV5 Monde.
Op BBC Entertainment gaat dit weer wel, maar dan ben je de ondertiteling kwijt.
Dus er is best nog genoeg te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:01:
TV Oranje en Schlager TV zijn in HD op de Amino Aria 7X. ( ARD, ZDF en Arte dus weer niet)

ARD/ZDF en BBC kon je toch nooit terug kijken. Kan ook niet op het oude "platform" of is dit sinds kort aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Of het voorheen wel kon het terugkijken van die zenders weet ik niet, maar ik mis dat gewoon.
Je gaat het gewoon vinden en dan verwacht je bijna dat het op alle zenders kan.
Op Netflix heb je toch ook niet dat de je ene serie wel kan bekijken en de andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 20:22
dolopfriet schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:48:
Ik heb vandaag de twee Amino Aria 7X kastjes ontvangen. Ik heb nog niet alle zenders die ik zou moeten hebben. Een aantal regionale zenders werken nog niet.

Maar de nieuwe afstandsbediening ligt lekker in de hand.
De ontvanger is netjes in snelheid. Ik weet niet of hij net zo snel is als de KPN ontvangers, maar hij werkt gewoon lekker vlot. Hij heeft een fijn menu en de beeldkwaliteit is uitstekend.
Ze zijn aangesloten op een switch waar gewoon internet op staat.
Die ontbrekende zenders zullen best snel komen verwacht ik.
Heb je dezelfde interface als ik die had?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:01:

Wel vind ik het terugkijken wat aantal zenders nog vrij beperkt.
Op BBC Entertainment gaat dit weer wel, maar dan ben je de ondertiteling kwijt.
Dus er is best nog genoeg te verbeteren.
Ik vind persoonlijk het ontbreken van de genoemde HD zenders wel een breekpunt.
Ik ben dan blij dat ik nog niet over ben, ik wil niet terug in kwaliteit zenders en in zenders die er opeens nog niet zijn. Maar goed, dit zal wel recht worden gezet. Heb je daar al vragen over gesteld aan Caiway hoe het kan dat de zenders niet conform de zenderlijst zijn?

Wel vreemd dat een Euronews dan wel HD is. Dat klinkt al we pakken de HD-stream van Delta en Delta heeft geen SD-variant die we door kunnen geven.

Het komt allemaal nog een beetje gekunsteld over nu het zenderpakket niet volledig en juist is.
Maar goed, zal echt niet lang duren dan zijn de bestaande klanten aan de beurt.
Ik verwacht nadat het gedoe met die zenders op orde is en de nieuwe klanten en de overstappers getest hebben. Een ding is zeker. Ik stap niet over op een nieuw pakket, dan wordt het weer duurder.
Dan moet Caiway echt over de brug met een nieuw aanbod.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-05-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Natuurlijk heb ik vragen gesteld aan Caiway over de ontbrekende zenders en ze zijn er druk mee bezig is me verteld. Ze weten ervan in Schiedam. Binnen afzienbare tijd loopt het interactieve zenderpakken van Caiway gelijk met dat van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Grrr, vanmiddag waren de kabelboeren er om mijn glasvezel te vervangen. Blijkbaar zit de breuk net onder de openbare weg en de gemeente heeft van onze straat een soort bunker gemaakt waar er blijkbaar niet zomaar in gegraven kan/mag, worden. Er moet dus toestemming komen van de gemeente en dat gaat waarschijnlijk wel weer een paar weken duren.

Zo komt alles wel heel dicht op de verhuisdatum te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:42:
Natuurlijk heb ik vragen gesteld aan Caiway over de ontbrekende zenders en ze zijn er druk mee bezig is me verteld. Ze weten ervan in Schiedam. Binnen afzienbare tijd loopt het interactieve zenderpakken van Caiway gelijk met dat van Delta.
Ik vind dat je het erg luchtig opneemt. Je verwacht toch dat alles gelijk goed staat wanneer je nieuwe pakketten aanbiedt. Ik zou als nieuwe klant me een beetje bedrogen voelen. Jij hebt nog coax en dus de juiste zenders maar de klanten die alleen via glas kijken worden een beetje belazerd. En ja uitspraken van " we zijn ermee bezig" betekend vaak niet veel goeds bij Caiway. Krijg je korting nu??? :+

Overigens we hebben de beelden van Jassy gezien, werkt het bij jou wel snel dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto...... op 25-05-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:32:
[...]

Ik vind dat je het erg luchtig opneemt. Je verwacht toch dat alles gelijk goed staat wanneer je nieuwe pakketten aanbiedt. Ik zou als nieuwe klant me een beetje bedrogen voelen. Jij hebt nog coax en dus de juiste zenders maar de klanten die alleen via glas kijken worden een beetje belazerd. En ja uitspraken van " we zijn ermee bezig" betekend vaak niet veel goeds bij Caiway. Krijg je korting nu??? :+

Overigens we hebben de beelden van Jassy gezien, werkt het bij jou wel snel dan?
Het verhaal "ik heb nog COAX" gaat niet helemaal meer op... Op Interactief zijn er meer HD zenders tov COAX en dat is nog steeds niet rechtgetrokken (waarschijnlijk o.a. omdat het Cogas-gebied nog analoog heeft)

Verder denk ik dat de performance/snelheid echt sterk zal verbeteren. In Amino/Stoneroos hebben ze toch betrouwbare partners die dit product ook al bij andere providers hebben weggezet.

Ik ben ergens wel benieuwd naar de migratie van de bestaande klanten. Eerlijk gezegd zou ik, wanneer er toch gewisseld moet worden tzt best wel naar een ander pakket willen zodat ik ook een tweede decoder in het pakket heb voor nagenoeg dezelfde prijs. Maar men moet dan wel een superaanbieding komen aangezien, het verhaal van dolopfriet zo lezende Delta hetzelfde gaat leveren!!

[ Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-05-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had per abuis verkeerde tv ontvangers besteld. en met bijgevoegd retour formulier weer terug gestuurd.
Helaas heb ik mijn verzendbewijs niet bewaard en caiway beweerd ze niet ontvangen te hebben. kost mij 280 euro :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Heb je geen post NL app? vaak staan daar je retouren ook in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ja heb ik. maar er staat niets in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:54
Mijn Windows Update was vrij traag met downloaden (max 20 Mbit/s), dus ik dacht: ik doe even een speedtest om te kijken of het wellicht aan mijn PC of verbinding ligt. Echter tot mijn stomme verbazing lijkt elke cap die er op zat (ik heb een 700 Mbit/s verbinding) van mijn verbinding afgehaald te zijn, ik haal behoorlijk consistent 1 Gbit/s, waar ik de vorige keren eigenlijk altijd keurig op ongeveer 730 Mbit/s uitkwam. Meer mensen die ervaring?
Of is die cap niet meer van toepassing naar Netflix (aangezien daar die speedtest uiteraard vandaan komt)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pt0KD3xjdZM9GiA0xZ2Sps3L/thumb.png

Edit: Als ik vervolgens via speedtest.net check kom ik wel weer keurig op 730/750 Mbit/s uit. Dus het lijkt er op dat de limitatie alleen bij de Netflix servers er af is, of dat de Netflix servers ergens in het lokale Caiway netwerk staan, waardoor ik wel de volle 1 Gbit/s haal.

[ Voor 21% gewijzigd door EDIT op 25-05-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
EDIT schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:47:
Mijn Windows Update was vrij traag met downloaden (max 20 Mbit/s), dus ik dacht: ik doe even een speedtest om te kijken of het wellicht aan mijn PC of verbinding ligt. Echter tot mijn stomme verbazing lijkt elke cap die er op zat (ik heb een 700 Mbit/s verbinding) van mijn verbinding afgehaald te zijn, ik haal behoorlijk consistent 1 Gbit/s, waar ik de vorige keren eigenlijk altijd keurig op ongeveer 730 Mbit/s uitkwam. Meer mensen die ervaring?
Of is die cap niet meer van toepassing naar Netflix (aangezien daar die speedtest uiteraard vandaan komt)?

[Afbeelding]

Edit: Als ik vervolgens via speedtest.net check kom ik wel weer keurig op 730/750 Mbit/s uit. Dus het lijkt er op dat de limitatie alleen bij de Netflix servers er af is, of dat de Netflix servers ergens in het lokale Caiway netwerk staan, waardoor ik wel de volle 1 Gbit/s haal.
Je cap zit op je modem. Ik denk dat je even speedtest.net of gewoon de speedtest van Caiway moet doen.

De speedtest die jij gebruikt is volgens mij onbetrouwbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-05-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
dolopfriet schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:42:
Maar hoe ziet jou interface er nu uit op de nieuwe ontvangers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-05 13:58
@EDIT 300mbs abbo, speedtest.net 320. Fast.com 550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Je kan gewoon de Caiway speedtest gebruiken. Ik kwam er zelf achter dat er bij mij iets niet juist was. Ik heb de hele handel nu gereset en nu heb ik wel de juiste snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:54
De Caiway speedtest is gewoon speedtest.net, alleen dan standaard geforceerd op de Caiway server.
Overigens lijkt bij mij ook bij fast.com nu alles weer normaal te zijn, dus ik gok op een korte glitch in de matrix ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolopfriet
Hierbij een filmpje gemaakt met de nieuwe interface.

[YouTube: Caiway interactieve televisie]

[ Voor 32% gewijzigd door dolopfriet op 26-05-2019 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Thanks, net zo traag dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als je haast hebt is het wellicht traag. Maar als je gewoon de ontvanger gebruikt is het goed te doen.
Als je echt langs veel kanalen wilt schakelen achter elkaar kan je het te langzaam vinden, maar meestal heb ik een aantal kanalen waar ik naar kijken en dan gaat het prima.

Verder hoop ik omdat dit platform nog vrij nieuw is dat er nog wel een veel verbeterd wordt. De zenders in eigen volgorde zetten komt er nog aan.
Het is natuurlijk vreemd dat ik Ketnet en een aantal regionale zenders niet kan zien nu.

[ Voor 6% gewijzigd door dolopfriet op 26-05-2019 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik vind het niet traag ogen, al verwacht je dat de ontvanger met de hoge upload ook snel de zender kan weergeven. Ik vind het tov de entone iets sneller ogen en juist dat ronddraaiende circeltje zou me op het verkeerde been zetten. Was deze er niet dan zou alles snel en soepel ogen...
Er zit wel geteld minder dan een seconde tussen die ik op COAX met CI+ ook ervaar wanneer ik tussen HD kanalen moet switchen.
Ik heb het al gezegd, positief verrast hierover en ik blijf wel wachten tot Caiway met de omruil komt en wellicht een ander aanbod. Tegen die tijd zullen alle zenders ook up to date zijn met alle HD zenders van Delta en ook de regionalen in HD.

Ik vermoed zelf dat een aantal oude pakketten ook uit de systemen gaan omdat men administratief ook op het Delta platform gaat.

Maar goed, een tweede entone (Die ik nu niet gratis kan krijgen) is ook niet nodig aangezien de app zelf kan streamen. Scheelt me smartcards. Mocht ik het huidige pakket houden dan scheelt me dat 4 euro

[ Voor 42% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-05-2019 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Ik heb dan wel een nieuw kastje, maar waarom heb ik dan nog een oud interface die beduidend sneller is dan in het filmpje hierboven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terencew47
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-04 10:01
DennusB schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:30:
Vraagje voor de mensen die Caiway glas al hebben : Hoe zit dat nou met IPTV? Routen ze dat over een apart VLAN naar het modem? Of is het echt een fysiek gescheiden netwerk poort?
Late reactie, maar voor zover het nog niet duidelijk was: Het TV signaal kan je over alle poorten krijgen van de nieuwe Genexis modem. Ook kan je gewoon doorlussen, dus vanaf Genexis modem naar Netgear voor WiFi en doorlussen naar TV.

Ik ga nu eens proberen UniFi werkende te krijgen, ben wel klaar met deze trage combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ook bij de tweede generatie Genexis modem werkt het IPTV kastje op alle poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:35:
Ook bij de tweede generatie Genexis modem werkt het IPTV kastje op alle poorten.
Gezien het feit dat jij nu werkt op het internetsignaal (eerste poort) zal het niet meer uitmaken welk modem je hebt. Het lijkt er op dat de nieuwe kastjes alleen een internetsignaal nodig hebben. Op die manier kan je dus ook via andere systemen (WifI en dan weer bedraad) tv kijken. KPN heeft dit al veel langer.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-05-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
nnndoh schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:09:
Ik heb dan wel een nieuw kastje, maar waarom heb ik dan nog een oud interface die beduidend sneller is dan in het filmpje hierboven?
omdat je nog een oud pakket hebt.... Ik weet niet hoe Caiway het gaat aanpakken of men per pakket migreert of dat iedereen met een oud pakket verplicht gemigreerd wordt naar een nieuw pakket met een aanbieding.
We zullen dat moeten afwachten....
Alleen de pakketten na 6 mei draaien administratief en technisch op het nieuwe platform.

Kort gezegd, heb je een oud pakket en ontvang je een nieuwe Amino-decoder dan zal daar de oude software nog op staan omdat de nieuwe software niet praat met het oude systeem. Dat is technisch gewoon onmogelijk. Dan moet iedereen met jou pakket tegelijk over zijn op het nieuwe technische en administratieve platform. Kortom iedereen wordt "individueel" overgezet naar het nieuwe platform met ontvangst van nieuwe decoders en/of modems (indien echt noodzakelijk, maar dat betwijfel ik sterk).

Het blijft onduidelijk en schimmig, maar dat komt omdat Caiway niet communiceert over wat er staat te gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-05-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb trouwens wel mijn oude klantnummer gehouden hoor Sjakie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:34:
Ik heb trouwens wel mijn oude klantnummer gehouden hoor Sjakie.
Dat lijkt me vanzelfsprekend... Dat zal men wel mee overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 61295

Ook ik heb de door Xentor aanbevolen SFP module en kabel aangeschaft, en het werkt prima!

Maar:
Ik zit hier op een /20 WAN segment, en ontvang nu gemiddeld 450 ARP requests per seconde.
Is dat niet wat erg veel?

Alle ARP requests zijn van mijn CAIWAY peer, source MAC is constant hetzelfde.
Nog vreemder, source IP geeft ook adressen buiten mijn eigen /20 network
ARP requests bevatten ook source IP
Ik zit in x.y.64.0/20 network, en x.y.64.2 als source IP in ARP request kan ik begrijpen, dat IP is een hoger dan mijn gateway

Maar ik zie veel meer requests met source IPs vanuit aangrenzende subnets:
x.y.16.2
x.y.32.2
x.y.48.2
x.y.80.2
x.y.96.2
x.y.112.2
x.y.128.2
x.y.160.2
x.y.176.2

18:28:37.307010 ARP, Ethernet (len 6), IPv4 (len 4), Request who-has x.y.127.163 tell x.y.112.2, length 46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb nu een week de Amino Aria 7X kastjes van Caiway. Ik heb Caiway deze week twee keer gebeld over het ontbreken van zenders welke wel in mijn abonnement zitten.
Toch lukt het blijkbaar niet om dit snel in orde te krijgen. Dan denk ik, zijn die lijnen dan zo lang naar de technische mensen?
In ieder geval zijn dit de nog steeds ontbrekende zenders waar ik wel voor betaal:

Ketnet
NPO Zappelin
TV Rijnmond
Omroep Brabant
TV Noord
Omroep Zeeland

Daarnaast zijn ARD, ZDF en Arte nog niet in HD.

En als je terugkijkt op BBC Entertainment is de Nederlandse ondertiteling weg.

Je kan daarnaast ook niet van alle zenders opnemen. ( wat me verbaast wat met een Humax kan dat wel op de kabel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:34:

Je kan daarnaast ook niet van alle zenders opnemen. ( wat me verbaast wat met een Humax kan dat wel op de kabel)
Je maakt hopelijk een geintje toch?? Wat heb je dan aan die Animo. Ben blij dat ik nog de Entone Kamai heb icm oude pakket. Valt me wel op dat er steeds meer "gaten" ontstaan met het terugkijken. Programma 's kan je soms niet meer terug zien. Zelfs niet meer op NPO icm Nederlandstalige series/films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Ik heb nu een week de Amino Aria 7X kastjes van Caiway. Ik heb Caiway deze week twee keer gebeld over het ontbreken van zenders welke wel in mijn abonnement zitten.
Toch lukt het blijkbaar niet om dit snel in orde te krijgen. Dan denk ik, zijn die lijnen dan zo lang naar de technische mensen?
In ieder geval zijn dit de nog steeds ontbrekende zenders waar ik wel voor betaal:

Ketnet
NPO Zappelin
TV Rijnmond
Omroep Brabant
TV Noord
Omroep Zeeland

Niet van alle zenders opnemen, hoeveel zenders hebben we 't dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101

Ketnet
NPO Zappelin
TV Rijnmond
Omroep Brabant
TV Noord
Omroep Zeeland

Dan hebben we het toch over veel te vroeg uitgerold... Ze adverteren toch met deze zenders en deze genoemde HD zenders. Ik zou me bedrogen voelen als nieuwe klant.
Ik snap ook niet waarom ze niet eerste bestaande klanten pilot hebben laten draaien.

PS je hebt nu wel Omroep Zeeland?? Is deze SD of HD ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Roberto...... schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:20:
Je maakt hopelijk een geintje toch?? Wat heb je dan aan die Animo. Ben blij dat ik nog de Entone Kamai heb icm oude pakket. Valt me wel op dat er steeds meer "gaten" ontstaan met het terugkijken. Programma 's kan je soms niet meer terug zien. Zelfs niet meer op NPO icm Nederlandstalige series/films.
Helaas de werkelijkheid anno 2019.

Ik geloof dat gelijkwaardige problemen ook zijn bij de nieuwe Ziggo Mediabox Next.
Aangezien deze (IP)TV-decoders alles via de cloud/provider doen, kan de provider allerlei beperkingen inbouwen en zelfs on-the-fly toevoegen als ze dat willen.

En dan verklaart men mij hier op Tweakers (en elders) bijna voor gek als ik zeg dat ik wil vasthouden aan onze (zelf gekochte) Humax i.c.m. externe schijf i.c.m. Ziggo.
Ik kan alles opnemen wat ik wil, kan opnames jaren later nog terugkijken, kan opnames via FTP op de NAS zetten en Ziggo kan hier niets aan dit apparaat veranderen.

Helaas is dit een unieke situatie, want ik geloof dat dit zo ongeveer nergens meer kan behalve bij Ziggo op de kabel. En gezien de ontwikkelingen ben ik bang dat - hoe erg ik ook de Humax blijf vasthouden - Ziggo dit mogelijk nog wel eens actief gaat weren (via nieuwe smartcard of whatever).

Dit zijn natuurlijk ook gewoon de laatste stuiptrekkingen van lineaire tv waar zenders/providers nog van alles aan het proberen zijn om hier toch nog aan te verdienen. Want een paar jaar geleden kon je gewoon nog alles zelf opnemen (denk aan de vele modellen van Humax, DVD recorders en met andere soorten HDD recorders) of zelfs eerder toen je op VHS kon opnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 29-05-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dat probleem zit meer in de content die bijvoorbeeld NPO via NLziet "verkoopt" en RTL via Videoland.
SBS en Veronica gaan daar weer anders mee om, maar goed ook daar speelt rechten een probleem.

Je mag al blij zijn dat je content terug mag kijken een week lang. Opnemen om het later terug te kijken... Dat zou het verdienmodel van NLZiet en Videoland er niet beter op maken.

De hele Netflix en apps en on demand wordt ons ook een beetje aangepraat. Ik heb Netflix voor erbij en verder niets. Ik kijk nog steeds lineair en af en toe terug wanneer ik een programma niet live kan zien (ik zie dat een beetje als het oude opnemen).

Maar het is niet zo dat ik mijn eigen kijktijd indeel zoals zo veel mensen elkaar napraten.
Er komen ook te veel apps die vervolgens ook in twee jaar tijd van 4 euro per maand naar 12 euro per maand gaan.... (kijk naar Netflix). En met Amazone, Videoland, Netflix, Pathé, Apple Media etc etc zijn er ook veel te veel.
De strategie om maar een on demand app te lanceren buiten die van Netflix snap ik niet, daar gaat geen hond op blaffen, simpelweg het is te duur.

Kortom het wordt te duur en we zijn daarna weer terug bij af. Mensen stoppen met al die apps en gaan weer lineair kijken of de illegaliteit in door te downloaden.

[ Voor 56% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-05-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vraagje;

Ik ga binnenkort verhuizen en neem mijn Caiway glasvezel abonnement mee. Mijn nieuwe huis heeft echter alleen glasvezel en geen kabel. In mijn huidige huis heb ik in de slaapkamers de tv’s via de kabel aangesloten op eigen COAX decoders, iets wat in mijn nieuwe huis dus niet meer mogelijk is.

Sowieso heb ik straks meer extra tv aansluitingen nodig dan nu; naast de hoofdaansluiting heb ik vijf extra tv aansluitingen nodig (extra zithoek, kantoor, chill ruimte voor de kids en 3 slaapkamers). Al deze ruimten zijn wel voorzien van UTP maar dus niet van COAX.

Is het mogelijk om de UTP uitgang van digitale televisie aan te sluiten op een aparte switch om zo het signaal te splitten maar vijf extra Amino’s? Wie heeft daar ervaring mee?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 25-05 09:42

lier

MikroTik nerd

Han schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:40:
Is het mogelijk om de UTP uitgang van digitale televisie aan te sluiten op een aparte switch om zo het signaal te splitten maar vijf extra Amino’s? Wie heeft daar ervaring mee?
Ja, je kan gewoon een switch inzetten. Echter is er (volgens mij nog steeds) een beperking van maximaal twee digitale ontvangers (om precies te zijn twee MAC adressen). Weet echter niet zeker of dat ook voor glas-only huizen zo is. Al contact gehad met Caiway?

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 30-05-2019 11:45 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

lier schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:45:
Al contact gehad met Caiway?
Nope... de reden daarvan is dat de reguliere oplossing vanuit Caiway, het huren van extra tv decoders, voor mij af valt als optie. Dat vind ik geen billijke oplossing. Die extra kastjes huren voor € 5,- per maand vind ik belachelijk duur, helemaal aangezien ze met grote hoeveelheden via Marktplaats worden aangeboden voor weinig.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 25-05 09:42

lier

MikroTik nerd

Bedenk wel dat je de kastjes van Marktplaats niet kan gebruiken: de MAC adressen van actieve ontvangers worden geregistreerd. Heb ik helaas zelf al ondervonden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Han schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:59:
[...]

Nope... de reden daarvan is dat de reguliere oplossing vanuit Caiway, het huren van extra tv decoders, voor mij af valt als optie. Dat vind ik geen billijke oplossing. Die extra kastjes huren voor € 5,- per maand vind ik belachelijk duur, helemaal aangezien ze met grote hoeveelheden via Marktplaats worden aangeboden voor weinig.
Je hebt toch bij de nieuwe pakketten een nieuwe app. Deze kan nu via Chromecast.
Weet alleen niet of je opnames ook via Chromevast kan laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:47:
[...]

Je hebt toch bij de nieuwe pakketten een nieuwe app. Deze kan nu via Chromecast.
Ja volgens mij wel. Via de nieuwe app kun je ook opnames starten, vanaf een bepaald punt verder kijken en een programma later bekijken. Alle functies die ook op de Amino zitten.

Bij glas only kan je tot 4 amino's gaan en bij de nieuwe abonnementen zijn de eerste twee gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

lier schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:40:
Bedenk wel dat je de kastjes van Marktplaats niet kan gebruiken: de MAC adressen van actieve ontvangers worden geregistreerd. Heb ik helaas zelf al ondervonden.
Ah, kijk, thanx voor de info :)
Roberto...... schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:47:
Daar had ik niet aan gedacht, dat is inderdaad een prima optie :)
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:41:
Ja volgens mij wel. Via de nieuwe app kun je ook opnames starten, vanaf een bepaald punt verder kijken en een programma later bekijken. Alle functies die ook op de Amino zitten.

Bij glas only kan je tot 4 amino's gaan en bij de nieuwe abonnementen zijn de eerste twee gratis.
Dank voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Je kan inderdaad met de nieuwe app je opnames programmeren voor je Amino Aria 7X kastjes.
Dat werkt prima.
Alleen zijn er helaas nog veel zenders bij Caiway waarbij je helemaal niks kan opnemen met interactieve televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:32:
Je kan inderdaad met de nieuwe app je opnames programmeren voor je Amino Aria 7X kastjes.
Dat werkt prima.
Alleen zijn er helaas nog veel zenders bij Caiway waarbij je helemaal niks kan opnemen met interactieve televisie.
Zou je morgen nog eens willen rapporten nadat de nieuwe zenders per 1 juni (o.a. MTVlive en Iconcerts) zijn toegevoegd? Wellicht dat men dit in één keer oplost?

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 31-05-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik laat het je morgen weten. ( maar mijn gevoel zegt dat zolang het interactieve zenderaanbod niet compleet gelijk is getrokken met Delta, deze problemen blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:09:
Ik laat het je morgen weten. ( maar mijn gevoel zegt dat zolang het interactieve zenderaanbod niet compleet gelijk is getrokken met Delta, deze problemen blijven).
Dat zou toch vreemd zijn? Hoewel ik meer zenders dan jij noemt niet in HD zie, neem Oranje TV, SchlagerTV, TV5.

De app is wel verschillend tov Delta qua zenders op dit moment. Maar inderdaad lijkt het er op dat de HD zenders die Delta niet heeft ook niet in HD zijn op deze app bij Caiway…
Men komt nu in een spagaat waarbij men bij Delta moet gaan communiceren dat vanaf moment X er meer HD zenders beschikbaar zijn op het interactieve platform. En dat moet ik Delta nageven: ze communiceren tenminste!

Kijk je naar Caiway dan:
* Wordt er niet gecommuniceerd over de ontbrekende zenders en HD zenders op interactief en hoe en wanneer het opgelost is
* Wordt er niets gecommuniceerd naar bestaande klanten over de nieuwe Amino-decoders en de nieuwe app en wanneer het beschikbaar komt.

Communicatie is het middel om een klant tevreden te houden. Men gaat nu morren omdat nieuwe klanten gewoonweg bevoorrecht worden en ook nog eens profiteren van instapkortingen, dus dubbelop terwijl de bestaande klanten oude troep hebben (zelfs Arties lees ik hier) en geconfronteerd zijn met behoorlijke prijsverhogingen en daar niets voor terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Caiway is altijd slecht geweest in het tijdig informeren van zijn klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:24:
[...]

Men komt nu in een spagaat waarbij men bij Delta moet gaan communiceren dat vanaf moment X er meer HD zenders beschikbaar zijn op het interactieve platform. En dat moet ik Delta nageven: ze communiceren tenminste!
https://www.totaaltv.nl/n...dt-zenderaanbod-fors-uit/

Zie toch geen verschuiving naar Caiway toe, hoe kan dit nou?? Jij gaf aan dat dit zsm zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:51:
[...]

https://www.totaaltv.nl/n...dt-zenderaanbod-fors-uit/

Zie toch geen verschuiving naar Caiway toe, hoe kan dit nou?? Jij gaf aan dat dit zsm zou gebeuren.
Ik denk even de post van dolopfriet lezen... hij heeft hierover contact gehad met Caiway en die geven aan dat o.a. ARD HD er bij komt wanneer deze ook bij Delta wordt toegevoegd.
De zendersuitbreiding is van COAX en niet van interactief waar Delta net als Caiway meer mogelijkheden heeft om HD door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:46
dolopfriet schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:32:
Op de site van Caiway vind ik: "Je kunt programma’s van meer dan 40 zenders terugkijken en bijna alle programma’s opnemen. Vanwege rechtenkwesties is vanuit de zenderaanbieder niet mogelijk om alle uitzendingen terug te kijken of op te nemen."

Weet iemand concreet welke zenders en programma's we nu wel of niet kunnen opnemen? Op de schotel met CanDig ondervinden we momenteel geen enkele beperking. Maar alles lijkt erop dat het aanbod per Satelliet vroeg of laat uitgefaseerd gaat worden. Indien we België 1 en Canvas zouden kunnen opnemen dan zou dat bij onze keuze een flinke plus voor Caiway betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Bij mijn weten is dat mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor wat betreft het opnemen, momenteel heb ik nog DVB-C en net als OttiglioM (via DVB-S) geen enkel probleem / beperkingen met opnemen.

Aangezien de toekomst dus ook bij Caiway ligt, in het opnemen (en beperken) via de cloud ben ik eigenlijk benieuwd naar het volgende.

Zo te zien zijn de nieuwe Amino ontvangers nog steeds uitgerust met een composite video output, dus in principe moet het mogelijk zijn om net als 'vroeger' bij satelliet/digikabel analoog op te kunnen nemen met een externe hd recorder. Kwalitatief minder, maar verder zonder beperkingen. (Amino afstemmen op juiste zender, en aan laten staan, en de timer van de recorder instellen..voila geen beperkingen?)

Werkt deze output ook, of wordt deze vanuit de provider firmware geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb vandaag in ieder geval op de glasvezel nog niet de nieuwe zenders op mijn Amino Aria 7X kastjes.
Anderen wel op de coax of Entone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Nope, in tegenstelling tot andere keren zijn ze laat. Dit zal maandag wel worden.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik ze dagen eerder al had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-05 13:21
Piet91 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:15:
[...]

[...]

Helaas de werkelijkheid anno 2019.

Ik geloof dat gelijkwaardige problemen ook zijn bij de nieuwe Ziggo Mediabox Next.
Aangezien deze (IP)TV-decoders alles via de cloud/provider doen, kan de provider allerlei beperkingen inbouwen en zelfs on-the-fly toevoegen als ze dat willen.

En dan verklaart men mij hier op Tweakers (en elders) bijna voor gek als ik zeg dat ik wil vasthouden aan onze (zelf gekochte) Humax i.c.m. externe schijf i.c.m. Ziggo.
Ik kan alles opnemen wat ik wil, kan opnames jaren later nog terugkijken, kan opnames via FTP op de NAS zetten en Ziggo kan hier niets aan dit apparaat veranderen.

Helaas is dit een unieke situatie, want ik geloof dat dit zo ongeveer nergens meer kan behalve bij Ziggo op de kabel. En gezien de ontwikkelingen ben ik bang dat - hoe erg ik ook de Humax blijf vasthouden - Ziggo dit mogelijk nog wel eens actief gaat weren (via nieuwe smartcard of whatever).

Dit zijn natuurlijk ook gewoon de laatste stuiptrekkingen van lineaire tv waar zenders/providers nog van alles aan het proberen zijn om hier toch nog aan te verdienen. Want een paar jaar geleden kon je gewoon nog alles zelf opnemen (denk aan de vele modellen van Humax, DVD recorders en met andere soorten HDD recorders) of zelfs eerder toen je op VHS kon opnemen.
Er zijn gebieden waar Caiway ook nog TV en radio via de TV kabel levert (dus zowel kabel als glasvezel naar binnen).
In die gebieden kan het dus wel gewoon en ook geen gedoe met extra smartcards voor het basis pakket waar ook gewoon HD in kanalen in zitten in tegenstelling tot Ziggo met alleen NPO 1,2,3 en Ziggo Sport in HD ongecodeerd.
Ideale situatie als je inderdaad zelf op wilt nemen, via FTP op de NAS etc. Geef je groot gelijk.

In de nieuwe gebieden alleen glasvezel als ik het zo lees?
Via glasvezel zouden er meer zenders en meer in HD aangeboden kunnen worden, maar volgens mij zijn de kabel en IPTV pakketten nog altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Niet bij Caiway. Daar worden via glasvezel meer HD kanalen doorgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:39:
Ik heb vandaag in ieder geval op de glasvezel nog niet de nieuwe zenders op mijn Amino Aria 7X kastjes.
Anderen wel op de coax of Entone?
Ook hier zijn de regio zenders nog in SD zowel Entone als coax. :)
Dolopfrietje nog steeds geen ARD/ZDF in HD op je Amino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:33:
[...]

Ook hier zijn de regio zenders nog in SD zowel Entone als coax. :)
Dolopfrietje nog steeds geen ARD/ZDF in HD op je Amino?
Hoe kom je er bij dat deze naar HD gaan ??? Nergens gelezen.
Ik beweer enkel Omroep Zeeland mogelijk in HD op de amino (het nieuwe platform).

Morgen zullen de nieuwe zenders er wel bij komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-06-2019 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Sjakie0101 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:29:
[...]

Hoe kom je er bij dat deze naar HD gaan ??? Nergens gelezen.
Ik beweer enkel Omroep Zeeland mogelijk in HD op de amino (het nieuwe platform).

Morgen zullen de nieuwe zenders er wel bij komen.
https://cdn.caiway.nl/-/m...rzicht-juni-2019hrdef.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
In Twente zijn de nieuwe zenders nu actief op COAX en de entone, nog niet in de Multiscreen waarvan ik me afvraag of deze nog geüpdatet wordt.

[ Voor 53% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-06-2019 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:18:
In Twente op COAX zijn de nieuwe zenders nu actief, nog niet in de Multiscreen waarvan ik me afvraag of deze nog geüpdatet wordt.
Zie geen verschil in mijn fav.lijst, gaat waarschijnlijk dus om onzin zenders als tv oranje of Schlager

Vraag me sowieso af of Caiway klanten wel op deze HD zenders zaten te wachten. Als ik kijk naar Solcon daar wel alle regiozenders in HD incl WDR en RTL+ vooral de laatste voor de formule1 liefhebbers. Deze zenders zijn een meerwaarde voor een groter publiek.
Doen ze wel eens onderzoek bij Caiway wat de klant wil of is het een goedkoop trucje om de prijs volgend jaar weer te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik dacht dat ik de gene was die klaagde over te weinig HD :-)
Volgens mij ben ik minder kritisch geworden.

Maar goed, hier nogmaals het rijtje nieuwe zenders:
Iconcerts HD
InsightHD
ShortsTV HD
MTV Brandnew
MTV Music24
Kika

Makkelijke keuzes aangezien dit zenders zijn die Delta al had of ook gaat doorgeven.
MTV Live HD was een betere keuze geweest.
Kika is van ARD/ZDF en geloof het of niet, maar deze zenders zit volgens mij ook nog niet op het nieuwe platform. Het lijkt wel of er problemen zijn om het aanvoersignaal om te zetten naar het nieuwe platform.

Lijstje van zenders die men gemakkelijk ook naar HD kan zetten:

NDR
WDR
RTL Television
RTL Lounge
RTL Crime
192TV
CNN
TVOost (eigen regionale omroep!), TV Zeeland (bij Delta al in HD) en de andere regionalen
Euronews (al bij Delta in HD)

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-06-2019 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Van mij mogen ze MTV uit het basis pakket omruilen in 1 van bovenstaande. want wat een bagger zender is dat geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Op de Amino Aria7X is van de nieuwe zenders alleen Shorts TV zichtbaar, Insight HD komt geeneens in de zenderlijst voor.

De andere zenders die reeds ontbreken, kan ik niet nog steeds niet zien.

Het wordt zo langzamerhand een klucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

nnndoh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:35:
Van mij mogen ze MTV uit het basis pakket omruilen in 1 van bovenstaande. want wat een bagger zender is dat geworden.
Dat ^^^^ en daarnaast snap ik ook niet dat mensen zoveel naar al die zenders kijken of überhaupt TV kijken eerlijk gezegd! :$ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:59:
Op de Amino Aria7X is van de nieuwe zenders alleen Shorts TV zichtbaar, Insight HD komt geeneens in de zenderlijst voor.

De nieuwe MTV zenders zie ik er wel bij staan:

Kika is van ARD/ZDF en staat er niet bij en Insight HD ook niet. Kika zit al op het platform van Delta dus dat verbaasd enigszins . Men is er vandaag wel mee bezig geweest zo lijkt het.. Welicht dat het in de loop van de week verder wordt opgepakt. Het blijft gissen, maar ergens bekruipt me het gevoel dat het nog een maand gaat duren voordat Delta aan zijn klanten naar buiten brengt wat er aan HD bij komt op het interactieve platform.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-06-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:15
Vraagje.

Vandaag naast mijn oude entone, een tweede ontvanger gekregen. Ik had ergens begrepen dat die aria 7 box of zo, die ik nu heb, niet meer specifiek op poort 2 van mijn glasvezel modem moest.

Maar nu sluit ik hem dus gewoon op mijn switch aan, en krijg ik wel de guide, maar als ik een zender wil bekijken, dan zegt ie dat er een fout is opgetreden.

Moet ik die nieuwe kastjes nou wel of niet rechtstreeks op mijn modem aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ActualFantasy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:46:
Vraagje.

Vandaag naast mijn oude entone, een tweede ontvanger gekregen. Ik had ergens begrepen dat die aria 7 box of zo, die ik nu heb, niet meer specifiek op poort 2 van mijn glasvezel modem moest.

Maar nu sluit ik hem dus gewoon op mijn switch aan, en krijg ik wel de guide, maar als ik een zender wil bekijken, dan zegt ie dat er een fout is opgetreden.

Moet ik die nieuwe kastjes nou wel of niet rechtstreeks op mijn modem aansluiten?
Je zult moeten wachten tot je bent gemigreerd. Dan krijg je andere software en waarschijnlijk nog een Amino.
Vanaf dat moment is het door die software niet meer noodzakelijk om op de tv-poort van het modem te zitten, je kan dan tv-kijken via iedere internetverbinding van Caiway.

Helaas blijft Caiway zo gesloten als een oester over wanneer de bestaande klanten aan de beurt zijn, maar in dit geval wacht ik nog graag even tot het moment dat ook echt alle zenders beschikbaar zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-06-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:59:

Insight HD en Iconcerts zie ik er nu wel bij staan in de nieuwe app. De drie Duitse kanalen ARD HD, ZDF HD en Kika n(ARD/ZDF) nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:15
Sjakie0101 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:39:
[...]

Je zult moeten wachten tot je bent gemigreerd. Dan krijg je andere software en waarschijnlijk nog een Amino.
Vanaf dat moment is het door die software niet meer noodzakelijk om op de tv-poort van het modem te zitten, je kan dan tv-kijken via iedere internetverbinding van Caiway.

Helaas blijft Caiway zo gesloten als een oester over wanneer de bestaande klanten aan de beurt zijn, maar in dit geval wacht ik nog graag even tot het moment dat ook echt alle zenders beschikbaar zijn.
Ik heb inmiddels gebeld met Caiway.

Door mijn oude modem, lukt het nog niet. De Amino die ik heb kan het wel, maar het modem laat het niet toe. Ik kan wel poort 2 en 3 gebruiken voor TV, dus ik moet alleen een extra kabel trekken naar mijn tv boven, naast de kabel voor de switch daar.

Modem wordt voorlopig nog niet vervangen, zeker niet dit jaar zei de service desk.

Ik vroeg dus of ik niet gewoon nieuw pakket kon aanvragen, en dan de oude opzeggen. Dat mag helaas ook niet, want ze mogen geen twee glasvezel verbindingen registreren op 1 adres. Dus dan moet ik eerst de oude opzeggen, en dan heb ik misschien wel 10 tot 15 dagen geen internet/tv/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ActualFantasy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:09:
Modem wordt voorlopig nog niet vervangen, zeker niet dit jaar zei de service desk.

Ik vroeg dus of ik niet gewoon nieuw pakket kon aanvragen, en dan de oude opzeggen. Dat mag helaas ook niet, want ze mogen geen twee glasvezel verbindingen registreren op 1 adres. Dus dan moet ik eerst de oude opzeggen, en dan heb ik misschien wel 10 tot 15 dagen geen internet/tv/telefoon.
Lekker klantvriendelijk allemaal! :/

Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.