[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 54 Laatste
Acties:
  • 414.949 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:45
nero355 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:14:
[...]

Lekker klantvriendelijk allemaal! :/
Ik ga het morgen gewoon proberen via de website.

Overstap aanvragen, en gewoon alles invullen. Kijken waar ze dan mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
ActualFantasy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:15:
[...]

Ik ga het morgen gewoon proberen via de website.

Overstap aanvragen, en gewoon alles invullen. Kijken waar ze dan mee komen.
Gebruiker @dolopfriet heeft het ook zo gedaan en heeft inmiddels de nieuwe pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:32
ActualFantasy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Ik heb inmiddels gebeld met Caiway.

Door mijn oude modem, lukt het nog niet. De Amino die ik heb kan het wel, maar het modem laat het niet toe. Ik kan wel poort 2 en 3 gebruiken voor TV, dus ik moet alleen een extra kabel trekken naar mijn tv boven, naast de kabel voor de switch daar.

Modem wordt voorlopig nog niet vervangen, zeker niet dit jaar zei de service desk.

Ik vroeg dus of ik niet gewoon nieuw pakket kon aanvragen, en dan de oude opzeggen. Dat mag helaas ook niet, want ze mogen geen twee glasvezel verbindingen registreren op 1 adres. Dus dan moet ik eerst de oude opzeggen, en dan heb ik misschien wel 10 tot 15 dagen geen internet/tv/telefoon.
Dit staat haaks op wat Caiway ons tot nu toe verteld: iedereen wordt dit jaar gemigreerd naar het nieuwe platform... Maar goed wellicht zal niet bij iedereen met modem omgewisseld worden.
Ik heb het Genexis Modem (volgens mij zelfde als dolopfriet). :( :( :( :(
Wat denk Caiway wel niet? Bestaande klanten kregen verhoging op verhoging met als reden verbetering van diensten. Maar als die verbeteringen alleen maar worden ingezet bij nieuwe klanten!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Die oude glasvezelmodem van Genexis waarvan de telefonie steeds plat gaat, heb ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:12:
Die oude glasvezelmodem van Genexis waarvan de telefonie steeds plat gaat, heb ik niet meer.
Welke wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
https://genexis.eu/product/hybrid/

[ Voor 109% gewijzigd door dolopfriet op 05-06-2019 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bijzonder, ik heb dit modem ook en ben er uitermate tevreden over.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
PaT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:32:
[...]

Ik heb alleen deze antieke Genexis, ben 1 van de weinige nog blijkbaar.

https://d1uyvls174j03l.cl...e4b-b6e8-6ef15f10da13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Roberto...... schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:39:
[...]

Ik heb alleen deze antieke Genexis, ben 1 van de weinige nog blijkbaar.

https://d1uyvls174j03l.cl...e4b-b6e8-6ef15f10da13.jpg
Als je je pakket wisselt naar een nieuwer pakket dan kan je deze laten omwisselen. De gehele aansluiting word dan vervangen en je krijgt dan een nieuw modem erbij. Voordeel is dan ook dat je van de nieuwere IPTV kastjes gebruik kan maken, ik gok dat je nu een Entone hebt?
PaT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:32:
[...]

dolopfriet geeft ook aan dat dit zijn huidige modem is, en hij niet meer de oude heeft waarvan de telefonie plat gaat. Dat is dus ook een ander model.

[ Voor 22% gewijzigd door CaiGil op 05-06-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
CaiGil schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:47:
[...]

Als je je pakket wisselt naar een nieuwer pakket dan kan je deze laten omwisselen. De gehele aansluiting word dan vervangen en je krijgt dan een nieuw modem erbij. Voordeel is dan ook dat je van de nieuwere IPTV kastjes gebruik kan maken, ik gok dat je nu een Entone hebt?
Dit heb ik zojuist aangevraagd.

Gewoon via de website een nieuw abbo besteld.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ik hoop niet dat ze mijn oude glasvezel eerst afsluiten of zo nu. Ik hoop dat ze dat pas doen als ik mijn nieuwe spullen al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Sjakie0101 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:40:
[...]

met ontvangst van nieuwe decoders en/of modems (indien echt noodzakelijk, maar dat betwijfel ik sterk).
Even nog toch een reactie hierop.

Je moet wel een nieuw modem krijgen. De oude modems blokkeren gewoon die nieuwe amino kastjes.
Je krijgt wel de guide, maar de streams kunnen niet gestart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
ActualFantasy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:32:
[...]

Even nog toch een reactie hierop.

Je moet wel een nieuw modem krijgen. De oude modems blokkeren gewoon die nieuwe amino kastjes.
Je krijgt wel de guide, maar de streams kunnen niet gestart worden.
dolopfriet schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:35:
Ook bij de tweede generatie Genexis modem werkt het IPTV kastje op alle poorten.
Blijkbaar niet. Bij Dolopfriet werkt het gewoon lees maar eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Het glasvezelmodem wat ik heb blokkeert niet de Amino kastjes.
Ik kan op alle poorten een Amino kastje aansluiten en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
dolopfriet schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:00:
Het glasvezelmodem wat ik heb blokkeert niet de Amino kastjes.
Ik kan op alle poorten een Amino kastje aansluiten en het werkt.
Ik heb deze.

https://genexis.eu/product/hybrid/

Entone op poort 2. Als ik de amino aansluit op poort 1, achter mijn router, dan heb ik dus wel de guide, verder niks.

Als ik de amino op poort 2 of 3 aansluit, heb ik wel beeld.

[ Voor 23% gewijzigd door ActualFantasy op 05-06-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
ok, heb jij wel alle zenders die je moet hebben op je Amino, Actual Fantasy of mis je er ook een paar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
dolopfriet schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:17:
ok, heb jij wel alle zenders die je moet hebben op je Amino, Actual Fantasy of mis je er ook een paar?
Ik ben zover niet eens gekomen.

Ik zie wel de guide, ik zal vanavond eens kijken.

Vraag mij wel af hoe het kan dat ik wel de guide zie, maar niet het beeld.

Ik ga vanavond eens mijn amino aansluiten op poort 1. Kijken wat er dan gebeurt.

Want misschien blokkeert mijn unifi Gateway wel het beeld, en heeft het niks met het modem te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door ActualFantasy op 05-06-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ActualFantasy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:18:
[...]

Ik ben zover niet eens gekomen.

Ik zie wel de guide, ik zal vanavond eens kijken.

Vraag mij wel af hoe het kan dat ik wel de guide zie, maar niet het beeld.

Ik ga vanavond eens mijn amino aansluiten op poort 1. Kijken wat er dan gebeurt.

Want misschien blokkeert mijn unifi Gateway wel het beeld, en heeft het niks met het modem te maken.
Het kan gezien het bericht van dolopfriet dat hij af kan met een simpele switch niet anders... Volgens dolopfriet kan alles via poort 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik baal hier als een stekker. De breuk in de glasvezelkabel wordt pas 11 JULI hersteld. Dat betekent 2 tot 3 weken zonder internet. Onvoorstelbaar dat dat zo lang moet duren :(

Mocht het de 11e gefikst worden heeft dit geintje 2 maanden geduurd!

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 05-06-2019 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:24
PaT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:48:
Ik baal hier als een stekker. De breuk in de glasvezelkabel wordt pas 11 JULI hersteld. Dat betekent 2 tot 3 weken zonder internet. Onvoorstelbaar dat dat zo lang moet duren :(

Mocht het de 11e gefikst worden heeft dit geintje 2 maanden geduurd!
Woon je in het Cogas/Coteq gebied? Zo ja, bel ze ff in plaats van Caiway zelf. Ik heb ooit een keer iets gehad met de COAX (voor TV) kabel onder de grond en via Caiway konden ze dat pas enkele weken later oplossen omdat de "agenda" vol zat. Ik had daar weinig zin in dus had ik Cogas zelf gebeld, volgende dag kwamen ze al langs om het te fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
BlazeMuis schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:52:
[...]

Woon je in het Cogas/Coteq gebied? Zo ja, bel ze ff in plaats van Caiway zelf. Ik heb ooit een keer iets gehad met de COAX (voor TV) kabel onder de grond en via Caiway konden ze dat pas enkele weken later oplossen omdat de "agenda" vol zat. Ik had daar weinig zin in dus had ik Cogas zelf gebeld, volgende dag kwamen ze al langs om het te fixen.
Klopt helemaal. Cogas rechtstreeks bellen en het is snel opgelost. De lijntjes van Caiway naar Coteq/Cogas gaan als dikke stront door een trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 14:46
Sinds een paar weken heb ik ook internet van Caiway (in vorige woning van KPN). Voorheen had ik een Unifi USG direct aan de KPN lijn hangen (dus geen Experiabox). Nu wil ik dat ook op mijn Caiway verbinding.

Ik heb een media converter gekocht en de SFP uit het genexis modem hierin geplaatst.

Nu heb ik alleen wat hulp nodig bij de configuratie van de USG. Kan iemand mij helpen aan deze info (username/password, etc.)?

connection type: DHCP, user VLAN ID: 100

klaar :)

[ Voor 7% gewijzigd door rkrythe op 05-06-2019 21:18 . Reden: iets te snel om hulp geroepen :X ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Caiway heeft wat dingen aangepakt, maar het is nog lang niet goed op de Amino 7X kastjes.
Ik heb nu alle regionale zenders, behalve TV Noord. Ook heb ik nu Ketnet, maar wel in SD.....
Omroep Zeeland is inderdaad in HD, net als Euronews.
BBC World, TV Oranje, Schlager TV, Ketnet, ARD, ZDF, Arte, allemaal in SD.

Het lijkt er dus inderdaad op dat wat Delta op zijn interactieve platform aanbiedt in SD, ook Caiway nu verplicht in SD doorgeeft. Hierdoor is het Interactieve televisie product wel aanzienlijk minder met HD zenders dan op het Entone platform.

Eigenlijk is dit dus gewoon een afgang van jewelste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:54:
Caiway heeft wat dingen aangepakt, maar het is nog lang niet goed op de Amino 7X kastjes.
Ik heb nu alle regionale zenders, behalve TV Noord. Ook heb ik nu Ketnet, maar wel in SD.....
Omroep Zeeland is inderdaad in HD, net als Euronews.
BBC World, TV Oranje, Schlager TV, Ketnet, ARD, ZDF, Arte, allemaal in SD.

Het lijkt er dus inderdaad op dat wat Delta op zijn interactieve platform aanbiedt in SD, ook Caiway nu verplicht in SD doorgeeft. Hierdoor is het Interactieve televisie product wel aanzienlijk minder met HD zenders dan op het Entone platform.

Eigenlijk is dit dus gewoon een afgang van jewelste..
Maar ook niet wat ze beloven op hun website. Krijg je nu korting ???

Zoals ik al zei, Delta zal binnenkort de zenders wel naar HD zetten, maar dat moet eerst gecommuniceerd worden. Ik zou dit overigens wel bij Caiway neerleggen en korting eisen.

Bovendien vind ik dat wanneer men Omroep Zeeland wel in HD doet de overige regionalen ook moeten, of de regionale van het gebied waarin je zit ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-06-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

rkrythe schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:01:
Sinds een paar weken heb ik ook internet van Caiway (in vorige woning van KPN). Voorheen had ik een Unifi USG direct aan de KPN lijn hangen (dus geen Experiabox). Nu wil ik dat ook op mijn Caiway verbinding.
Gecondoleerd met het verlies van KPN :+
Ik heb een media converter gekocht en de SFP uit het genexis modem hierin geplaatst.
Wablief :? Leg eens uit... Dat klinkt te simpel voor een zeer bruikbare oplossing! :D
Nu heb ik alleen wat hulp nodig bij de configuratie van de USG. Kan iemand mij helpen aan deze info (username/password, etc.)?

connection type: DHCP, user VLAN ID: 100

klaar :)
Dat klopt! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BlazeMuis schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:52:
[...]

Nee, ik woon niet in dat gebied. Ik heb al rechtstreeks contact met Alied (of zoiets, ik versta die naam heel slecht als je ze belt) en ze zijn al langs geweest, 1 week na de melding. De breuk zit net in openbaar gebied en blijkbaar is er iets bijzonders met onze straat waardoor ze niet zomaar mogen graven. Ik baal als een stekker, maar kan er weinig aan veranderen ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 14:46
nero355 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:11:
[...]

Gecondoleerd met het verlies van KPN :+

[...]

Wablief :? Leg eens uit... Dat klinkt te simpel voor een zeer bruikbare oplossing! :D

[...]

Dat klopt! :)
In het Genexis modem zit een SFP met glasvezel kabel welke naar de splitter gaat. Je haalt dat klepje weg (zegel verbreken) aan de onderkant van het Genexis modem en maakt de blauwe stekker los. Vervolgens trek je de SFP eruit en steekt deze in de media converter. Daarna steek je de blauwe stekker weer in de SFP en je hebt weer verbinding. Je hoeft dus geen nieuwe SFP en glasvezelkabel te kopen, enkel de media converter 8)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

rkrythe schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:33:
In het Genexis modem zit een SFP met glasvezel kabel welke naar de splitter gaat. Je haalt dat klepje weg (zegel verbreken) aan de onderkant van het Genexis modem en maakt de blauwe stekker los. Vervolgens trek je de SFP eruit en steekt deze in de media converter. Daarna steek je de blauwe stekker weer in de SFP en je hebt weer verbinding. Je hoeft dus geen nieuwe SFP en glasvezelkabel te kopen, enkel de media converter 8)
Interessant! :D

Ik heb namelijk twee SFP poorten op mijn switch over dus dat zou betekenen dat ik de boel zo over kan prikken! >:) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zit trouwens net nog even de website van Caiway te bekijken. Het kijken via coax wordt in zijn geheel niet meer genoemd en je krijgt bij ieder pakket een interactieve ontvanger.

Nu ben ik benieuwd of de coax dan ook daadwerkelijk uitgefaseerd wordt of dat dit stilletjes in stand gehouden zal worden.

We hebben het dan over de regio Albrandswaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
PaT schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:07:

Nu ben ik benieuwd of de coax dan ook daadwerkelijk uitgefaseerd wordt of dat dit stilletjes in stand gehouden zal worden.

We hebben het dan over de regio Albrandswaard.
Als je eerst je postcode intoetst dan krijg je het aanbod te zien, als het goed is zie je onder regel televisie:

Standaard inclusief
70+ zenders, 43 in Full HD
Opnemen
Live TV pauzeren
Programma gemist
Begin gemist
Online tv-kijken via app
Inclusief digitale tv via kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Roberto...... overheen gelezen, je heb helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Je kan hooguit een uitfasering van analoog verwachten en wie weet een uitfasering van de HUMAX decoders.

Voor sommige gebieden lijkt COAX ook niet meer te redden, niet onderhouden.

[ Voor 31% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-06-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Analoog is in de meeste gemeenten in het Caiway gebied al uitgeschakeld per 10-10-2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Niet in Twente o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Er kijkt denk ik bijna niemand meer analoog in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

In Albrandswaard hebben we ook nog gewoon een analoog signaal.

Heel soms denk ik, 'wat is dat beeld beroerd'. Dan hebben de kinderen weer met de afstandsbediening zitten spelen en staat hij op analoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zie op de Caiway website dat er nu ook een 450Mbit internet-only abonnement is voor 55 euro. Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05 17:53
Ik ben van de week overgestapt omdat ik de nieuwe modem wilde en 2 amino 7x kastjes. Tot mijn verbazing sturen ze me maar 1 kastje en geen modem. Had er specifiek nog navraag over gedaan. Heb die hybrid nog, maar krijg de amino met geen mogelijkheid aan de praat. Al van alles geprobeerd. Zelf weten ze het volgens mij ook niet. Ik krijg elke keer een login scherm van Delta!? Iemand dat ook gehad toevallig? En wat ik ook probeer, inloggen lukt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ze zullen een migratie moeten doorvoeren op een bepaalde datum... Je zult dus het nieuwe kastje pas kunnen gebruiken na deze datum. Wanneer je een Genexis 2 modem hebt zoals dolopfriet heb je geen nieuw modem nodig en zul je die ook niet krijgen. Wel heb je recht op 2 aminokastjes omdat op de entone de nieuwe software niet draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Ok. Ik heb geen entone, maar zoals ik had gelezen horen bij dit abonnement inderdaad 2 kastjes. Wel gek dat ze niet werken en dat Caiway medewerkers dit dan ook niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Northernstar1 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:23:
Ok. Ik heb geen entone, maar zoals ik had gelezen horen bij dit abonnement inderdaad 2 kastjes. Wel gek dat ze niet werken en dat Caiway medewerkers dit dan ook niet weten
Lijkt wel dat ze je de verkeerde hebben gegeven met Delta software. Krijg je nu nieuwe of een monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:37:
[...]

Lijkt wel dat ze je de verkeerde hebben gegeven met Delta software. Krijg je nu nieuwe of een monteur?
Ik begreep van Dolopfriet dat bij hem er eerst een softwareupdate werd opgehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Zie wel dat hij updates ophaalt. Maar eindig dan bij dat login scherm, wat ik bij het nieuwe abonnement van mijn dochter niet heb gehad. Die heb ik vorige week aangesloten en werkte meteen.
Ik denk ook aan een verkeerd kastje, maar caiway kan me vooralsnog niet helpen meer en gaat een storingsmelding doen . Dus geen idee wanneer ik iets hoor.
Sjakie0101 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:38:
[...]

Ik begreep van Dolopfriet dat bij hem er eerst een softwareupdate werd opgehaald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik hoefde op de Amino Aria 7X kastjes niet in te loggen. Dat was al ingesteld voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Northernstar1 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:13:
Zie wel dat hij updates ophaalt. Maar eindig dan bij dat login scherm, wat ik bij het nieuwe abonnement van mijn dochter niet heb gehad. Die heb ik vorige week aangesloten en werkte meteen.
Ik denk ook aan een verkeerd kastje, maar caiway kan me vooralsnog niet helpen meer en gaat een storingsmelding doen . Dus geen idee wanneer ik iets hoor.

[...]
De eerste monteur komt meestal vrij snel. Werkt het daarna nog niet, dan kan het even gaan duren....
#tweemaandenwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Northernstar1 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:13:

[...]
Zeer waarschijnlijk is de registratie van de IPTV STB niet helemaal goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Mijn (voorlopige) conclusie is dat er nog veel mis is en dat ik het advies van Caiway om geduldig te wachten niet in de wind ga slaan. Caiway roept via meerdere kanalen dat eind dit jaar iedereen over is op het nieuwe platform. En voor de verandering is dat toch echt een eindige periode die men noemt.... Meestal heeft men het over in de toekomst, binnenkort etc.

Wat ik nu zie is abonnees die te snel het nieuwe pakket alvast gaan kiezen (helemaal niet nodig) en van de regen in de drup vallen.
Die HD zenders gaan echt pas komen wanneer Delta ook zo ver is met communiceren. Kan dus nog wel even duren.

Ik blijf het wel zot vinden dat er nu een nieuw, niet volwassen en volwaardig product is gelanceerd zonder bestaande abonnees te laten testen en zonder de bestaande abonnees fatsoenlijk te informeren wat er staat te gebeuren en wanneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb nog steeds de HD zenders niet die ik wel zou moeten hebben. Blijkbaar is het erg lastig voor Caiway om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik wil niet telkens in de herhaling vallen, maar zoals ik er naar kijk is het wachten op het moment dat Delta haar klanten gaat informeren over meer HD vanaf moment X.
Maar wie weet zit ik er naast en zitten er toch straks verschillen qua SD en HD tussen Delta en Caiway. Het is echter dan wel gek dat jij Euronews en Omroep Zeeland in HD hebt (Het roept de vraag op waarom de andere regiozenders dan niet, hier in het oosten willen we dan graag TVOost in HD...)

Heeft Caiway naar jou toe een termijn genoemd? Of doen ze het af met "binnenkort"

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-06-2019 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Caiway heeft geen termijn genoemd. Ik krijg als antwoord dat ze het weten van het ontbreken van de HD zenders en dat ze ermee bezig zijn.

Daar moet ik het mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:45:
Caiway heeft geen termijn genoemd. Ik krijg als antwoord dat ze het weten van het ontbreken van de HD zenders en dat ze ermee bezig zijn.

Daar moet ik het mee doen.
Heb je al een klacht ingediend bij klacht.nl. Zag er al meerdere staan.
Je zal wel flinke korting krijgen denk ik.

[ Voor 46% gewijzigd door Roberto...... op 20-06-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Heb je al een klacht ingediend bij klacht.nl. Zag er al meerdere staan.
Je zal wel flinke korting krijgen denk ik.
Geachte X,Er is op dit moment een centrale storing met het uitzenden van deze zenders in HD. Wij zijn aan het schakelen met de leverancier van deze zenders en zoeken naar een oplossing.Excuses voor het ongemak. Ik hoop dat het z.s.m. is opgelost.Met vriendelijke groet.Leroy Team Webcare Caiway

Voor "de leverancier" moeten we denk ik Delta lezen ???
Centrale storing is dan wel weer een rare term aangezien deze zenders op Multiscreen, de entones en COAX WEL in HD zijn.

Maar goed zo kan men het wel even weer rekken. Onder het mom van storing die niet in onze handen ligt, derde partij, gaat langer duren etc etc. Het klinkt ongeloofwaardig dat de streams van 9 totaal verschillende zenders van een en dezelfde partij afkomen, terwijl diezelfde streams er gewoon zijn. Ik lees niet anders dan dat Delta deze streams (nog) niet mag gebruiken ivm contractuele verplichtingen oid en dat Delta op dit moment alle content van het nieuwe platform aanlevert waarop Caiway meeboogt.

Dit wordt een heel lastig verhaal dat nog wel eens langer kan gaan duren dan verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-06-2019 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Caiway blijft erg wazig doen.Nog steeds veel niet in orde buiten de HD zenders om. Uiteraard verwacht ik een riante compensatie voor dit geklungel.

Als je terugkijkt naar BBC Entertainment via de EPG zijn de ondertitels weg. Dit geldt ook voor Shorts TV, waarbij ook nog eens de ondertiteling foutief op Engels staat.

Blijkbaar heeft het veel voeten in aarde om dit op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:46:
Online staat al net zo slecht aangeschreven als Fiber.
Maar goed volgens mij kan een ieder nu ook via Online een pakket bestellen.... Bij de postcodecheck wordt aangegeven dat men glasvezel kan leveren.
Niet alleen in het Cogas gebied maar ook in de voormalige Cif gebieden kun je glasvezel via Online krijgen. Eindelijk echte concurrentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Moet dit niet in een ander onderwerp? Dit gaat over Caiway glasvezel. Dat er nog een aantal vastgeroeste onderwerpen aanmaken die niet over een aanbieder gaan, maar over een gebied van Nederland, maakt de discussie per aanbieder onzuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ik vind het wel fijn om het in dit topic te bespreken. Ben klant bij Caiway, maar hou graag in de gaten wat de concurrentie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
wian schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:48:
Ik vind het wel fijn om het in dit topic te bespreken. Ben klant bij Caiway, maar hou graag in de gaten wat de concurrentie doet.
Precies. Heb verder er nog geen persbericht over gezien maar misschien officieel per 1 juli. Als Online inderdaad komt dan is het tv pakket van Caiway een lachertje zeker omdat Online "gratis" Foxsports doorgeeft en alle regio zenders in HD. Ook de nieuwe pakketten incl nieuwe app van Caiway verbleekt erbij zeker omdat je nog steeds niet de juiste zenders krijgt waarvoor je betaald. Snap je frustratie @dolopfriet maar dan moet je echt bij Caiway zijn die nog steeds de zaken niet op orde heeft.

Overigens het prijs verschil is ook aanzienlijk tussen deze providers

Denk dat ik spoedig van deze Caiway topic weg ben. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto...... op 26-06-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als Online erbij komt op de glasvezel van Delta Fiber is dat niet uitsluitend voor het Cogas gebied. De noodzaak voor een apart topic per gebiedje van Nederland ontgaat me.

Ik zie ook nergens topics van KPN glasvezel in Schoonhoven of KPN glasvezel in Friesland....
T Mobile Vast, Denthe …. uche .

[ Voor 3% gewijzigd door dolopfriet op 26-06-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42
Ik kan via de website online.nl ook gewoon glasvezel aanvragen.

Qua prijs is Caiway wel iets goedkoper (55 voor online.nl vs 50.50 voor Caiway), maar als online.nl een werkende app heeft die kan chromecasten hoef ik die 2e ontvanger niet, dus is het lood om oud ijzer.

Ik lees alleen nog weinig succesverhalen van online.nl, en je kun van Caiway zeggen wat je wil, het werkt wel altijd.

Om nog wat kolen op het vuur te gooien zojuist maar eens geapped met Caiway
[20:16, 6/26/2019] ****: Goedenavond, kunt u aangeven wanneer "oude" klanten gebruik kunnen gaan maken van de interactie TV app op Android?

[20:16, 6/26/2019] +31 88 224 9111: Bedankt voor je bericht en welkom bij Caiway! We staan iedere dag tussen 9:00 en 21:00 voor je klaar via WhatsApp. Laat ons weten waar we je mee kunnen helpen en vergeet niet je postcode en huisnummer erbij te vermelden. Dan doen we ons best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden :)

[20:23, 6/26/2019] +31 88 224 9111: Hier heb ik helaas geen concreet antwoord op. Ik raad je aan hiervoor de nieuwsbrief in de gaten te houden. Als je een Alles in 1 pakket hebt, kan je tot die tijd gebruik maken van onze app Multiscreen:

https://www.caiway.nl/kla...ultiscreen-tv/installeren

https://www.caiway.nl/kla...tiscreen-tv/inloggegevens

[20:26, 6/26/2019] ****: Maar die eeuwenoude multiscreen app kan nog steeds niet chromecasten helaas......

[20:26, 6/26/2019] +31 88 224 9111: Dat lukt inderdaad niet in alle gevallen, helaas. Dan raad ik je zeker aan om de nieuwsbrief in de gaten te houden!
[20:27, 6/26/2019] ****: Bedankt voor de info, binnenkort maar eens overstappen naar een andere provider. Anno 2019 nog steeds geen fatsoenlijke app die kan chromecasten 😬

[20:32, 6/26/2019] +31 88 224 9111: Ik had je graag een ander antwoord willen geven. Uiteindelijk zullen alle klanten over kunnen naar het nieuwe portfolio met de nieuwe app, maar helaas vergt dit een grote migratie naar een ander platform.

Als je verder geen andere vragen hebt, wens ik je nog wel een hele fijne en zomerse avond!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik denk dat ze een storm aan klachten willen voorkomen en daarom nog niet alle klanten migreren naar het nieuwe platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Men zal eerst Deltaklanten moeten voorzien van HD-zenders. Vereist communicatie etc.
Ik schat in dat ergens september de migraties starten. Echter is alles schimmig. Want gaan ze serieus de app op de entone uitrollen en niet iedereen voorzien van een 4K amino ??
Volgens jaar wil ik een nieuwe tv ivm voetbal en Olympische spelen in UHD. Dan moet ik wel voorzien zijn van een Amino!!!

Het is belachelijk dat men verwijst naar de nieuwsbrief. In de nieuwsbrieven staat nooit iets zinnigs in.
Er is niet eens gemeld dat er een nieuwe app is of nieuwe pakketten en men communiceert ook niet actief dat er een migratie aan zit te komen. Caiway is in vijf jaar tijd qua communicatie niet veel opgeschoten.

Ze kunnen echt een voorbeeld nemen aan Ziggo die alles ruim op voorhand deelt. Bij Ziggo weet men al maanden van te voren waar ze mee bezig zijn en wat de schatting is van waanneer het wordt uitgerold en voor wie.

[ Voor 41% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-06-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Sjakie0101 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:55:
Men zal eerst Deltaklanten moeten voorzien van HD-zenders. Vereist communicatie etc.
Ik schat in dat ergens september de migraties starten. Echter is alles schimmig. Want gaan ze serieus de app op de entone uitrollen en niet iedereen voorzien van een 4K amino ??
Volgens jaar wil ik een nieuwe tv ivm voetbal en Olympische spelen in UHD. Dan moet ik wel voorzien zijn van een Amino!!!

Het is belachelijk dat men verwijst naar de nieuwsbrief. In de nieuwsbrieven staat nooit iets zinnigs in.
Er is niet eens gemeld dat er een nieuwe app is of nieuwe pakketten en men communiceert ook niet actief dat er een migratie aan zit te komen. Caiway is in vijf jaar tijd qua communicatie niet veel opgeschoten.

Ze kunnen echt een voorbeeld nemen aan Ziggo die alles ruim op voorhand deelt. Bij Ziggo weet men al maanden van te voren waar ze mee bezig zijn en wat de schatting is van waanneer het wordt uitgerold en voor wie.
4K Amino?

Vorige week liet Caiway mij nog weten dat er, op een enkele van hun leveranciers na,geen 1 leverancier 4K streams aanbiedt en dat ze nog niks gaan doen met 4K.

Kortom, nog geen enkele intentie 4K aan te bieden bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:22
ActualFantasy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:02:
[...]

…... mij nog weten dat er, op een enkele van hun leveranciers na,geen 1 leverancier 4K streams aanbiedt …..
Niet 1 leverancier..... maar wel enkele. Wat is het nou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ActualFantasy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:02:
[...]

4K Amino?

Vorige week liet Caiway mij nog weten dat er, op een enkele van hun leveranciers na,geen 1 leverancier 4K streams aanbiedt en dat ze nog niks gaan doen met 4K.

Kortom, nog geen enkele intentie 4K aan te bieden bij Caiway.
Dat is onjuist. Wanneer je in de zenderlijst van Delta kijkt dan is er al voorgesorteerd op twee 4K kanalen.
De amino is geschikt voor 4K en NPO1 UHD zal er zeker gedurende EK voetbal zijn en de OS anders zou Caiway volledig de plank mis slaan.

Maar webcaremedewekers weten echt niet van de hoed en de rand kan ik je vertellen.
Echter de huidige Amino 7X is niet geschikt voor UHD en dat is niet meer van deze tijd. Caiway slaat de plank volledig mis.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-08-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:00
Algemene vraag.
Als men nu (in Twente) interactieve digitale tv neemt bij Caiway. Krijg je dan een entone of een amino? Zit je dan op het nieuwe systeem?

*heb nu nog geen interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:59:
Algemene vraag.
Als men nu (in Twente) interactieve digitale tv neemt bij Caiway. Krijg je dan een entone of een amino? Zit je dan op het nieuwe systeem?

*heb nu nog geen interactieve tv.
Dan moet je een nieuw glasvezelpakket bestellen en je krijgt dan 2 amino's gratis erbij.
COAX blijft ook beschikbaar. De Amino werkt op iedere internetverbinding van Caiway (geen extra poort meer nodig)

Ik wil wel waarschuwen. De software die draait op de amino's is in ontwikkeling en niet alle beloofde HD-zenders zijn nog beschikbaar. Je krijgt wel toegang tot de nieuwe app en daarmee kan je wel streamen (dat is voor de meesten een voordeel op zich).

[ Voor 20% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-06-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:37:
[...]

Precies. Heb verder er nog geen persbericht over gezien maar misschien officieel per 1 juli. Als Online inderdaad komt dan is het tv pakket van Caiway een lachertje zeker omdat Online "gratis" Foxsports doorgeeft en alle regio zenders in HD. Ook de nieuwe pakketten incl nieuwe app van Caiway verbleekt erbij zeker omdat je nog steeds niet de juiste zenders krijgt waarvoor je betaald. Snap je frustratie @dolopfriet maar dan moet je echt bij Caiway zijn die nog steeds de zaken niet op orde heeft.

Overigens het prijs verschil is ook aanzienlijk tussen deze providers

Denk dat ik spoedig van deze Caiway topic weg ben. _/-\o_
Roberto, Ik heb even gekeken naar 500 Mbit variant. Die is bijna 15 euro goedkoper. Maar weet heel goed dat je net als bij Fiber de ellende en problemen er gratis bij krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:42
DirkZzZ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:09:
Heeft iemand hier al wel eens met de linkjes gespeeld :P? Ik heb zelf een F250 abonnement voor E61.50 per maand, via de onderstaande link kan ik deze schijnbaar gewoon omzetten naar een G150 abonnement van E50.50 welke straks ook 250Mbit is.

Huidige
https://mijn.caiway.nl/my...c?soapReference=GLAS-F250

Goedkoper maar staat officieel niet in het lijstje met te kiezen abonnementen :P
https://mijn.caiway.nl/my...c?soapReference=GLAS-G150
Afgelopen week trucje uitgevoerd met de GLAS-G150, was binnen 1 dag verwerkt en heb nu een abonnement van Glas G250 voor €53,-. :D

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:46
Xentor schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Afgelopen week trucje uitgevoerd met de GLAS-G150, was binnen 1 dag verwerkt en heb nu een abonnement van Glas G250 voor €53,-. :D
hahahaha heb ik aantal maanden geleden gedaan Dus ze zijn nog steeds zo dom daar 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Er is ook nog een G100 voor €42,50 per maand te selecteren. Goedkoper en sneller dan het huidige laagste pakket van 75 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 12:29
Is dit nog steeds van toepassing?
Krijgen we ooit meer keuze op de Cogas glasvezel?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5ixo9qF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02
Migow schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:07:
[...]

hahahaha heb ik aantal maanden geleden gedaan Dus ze zijn nog steeds zo dom daar 8)7 8)7 8)7 8)7
Ik heb dit ook gelijk geprobeerd :9

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:00
Sjakie0101 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:14:
[...]

Dan moet je een nieuw glasvezelpakket bestellen en je krijgt dan 2 amino's gratis erbij.
COAX blijft ook beschikbaar. De Amino werkt op iedere internetverbinding van Caiway (geen extra poort meer nodig)

Ik wil wel waarschuwen. De software die draait op de amino's is in ontwikkeling en niet alle beloofde HD-zenders zijn nog beschikbaar. Je krijgt wel toegang tot de nieuwe app en daarmee kan je wel streamen (dat is voor de meesten een voordeel op zich).
Thnx. Net contact gehad met Caiway. Helaas kunnen bestaande klanten niet worden overgezet naar de nieuwe abonnementen met interactieve tv. Caiway geeft aan dat ik het over 1 tot 2 maanden nogmaals moet proberen. Ivm technische problemen die dan (zeker) ontstaan..... Er is een hold voor wijzigingen van deze aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Migow schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:07:
Muse schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:39:
Er is ook nog een G100 voor €42,50 per maand te selecteren. Goedkoper en sneller dan het huidige laagste pakket van 75 Mbit.
Wimlem schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:04:
Ik heb dit ook gelijk geprobeerd :9
Wat is daar zo geweldig aan als je ook gewoon dit kan afnemen tegenwoordig :
wian schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:51:
Zie op de Caiway website dat er nu ook een 450Mbit internet-only abonnement is voor 55 euro. Interessant.
"Doe mij die maar!" voor dat geld :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:50
Wat zit er in het G250 pakket wat betreft televisie?
[...]

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:50
Heeft iemand dit al eens geprobeerd bij een Fxxx abo naar Gxxx abo? En wat betekent dit voor (interactieve) tv?
[...]

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:42
wiljums schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:39:
Wat zit er in het G250 pakket wat betreft televisie?

[...]
Heb gewoon standaard tv twente en dus via de COAX. Geen idee hoe dit invloed heeft op je interactieve ontvanger.

Wat betreft overstappen van een compleet ander abonnement maakt niet uit, ben van Gewoon Voordelig naar G150(250) gegaan.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:46
Xentor schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:55:
[...]

Heb gewoon standaard tv twente en dus via de COAX. Geen idee hoe dit invloed heeft op je interactieve ontvanger.

Wat betreft overstappen van een compleet ander abonnement maakt niet uit, ben van Gewoon Voordelig naar G150(250) gegaan.
Had entone 515 en nog steeds. Dus er veranderde niks alleen snelheid nu 260/260 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:28:
[...]

Thnx. Net contact gehad met Caiway. Helaas kunnen bestaande klanten niet worden overgezet naar de nieuwe abonnementen met interactieve tv. Caiway geeft aan dat ik het over 1 tot 2 maanden nogmaals moet proberen. Ivm technische problemen die dan (zeker) ontstaan..... Er is een hold voor wijzigingen van deze aard.
Dan zit dolopfriet tegen wil en dank nog 2 maanden vast aan een minder tv product.
Klopt redelijk met mijn eerdere uitspraken. Eerst moet Delta bewegen dan kan Caiway weer iets.
Zelfs bij Delta worden niet alle regionalen doorgegeven (slotje zit er op) en je zou deze nu zo onderhand in HD verwachten nu Omroep Zeeland wel in HD is.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-06-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik ben nu ook een aantal lokale televisiezenders kwijt en op de lokale televisiezender van mijn eigen woongebied zit nu ook een slotje.

Het gaat tot nu toe niet best met het interactieve platform op de Amino Aria 7X,
Als ik iets opneem van BBC Entertainment en/of TV 5 Europe is de Nederlandse ondertiteling met de muziek mee...
Als ik Shorts TV kijk heb ik Engelse of geen ondertiteling, terwijl het op de coax gewoon Nederlands is.

De snelheid van de ontvanger is acceptabel, maar als ik de snelheid van de nieuwe Ziggo Next box zie, snap ik niet waarom de aanbieders zo beknibbelen op werkgeheugen met de aannschaf van die ontvangers, want daardoor zijn die kastjes zo traag.

Leuk is om te weten voor de bezitters van een Samsung televisie van 2018 en 2019 ( misschien ook jaren ervoor). Het is mogelijk je Amino Aria 7X, maar ook de Amino Aria 6 te bedienen met de Samsung smart remote control;

- Druk op thuisknop en kies vervolgens Bron.
- Kies dan instellen universele afstandsbediening.
- Kies dan als aanbieder Caiway
- Kies voor kabel/televisie ontvanger
- Je ziet een paar testknoppen met kanaal omhoog en naar beneden. Als je probeert, die werken niet
- Kies merk ontvanger Ämino en toets links in het zoekscherm het woord "Aria" in.
- Er verschijnt een lijst van Amino ontvangers, voornamelijk Amulet types. De Aria zit daar nog niet bij.
- Kies toon meer modellen, er verschijnt dan zowel de Aria 6 als Aria 610

Beide keuzes werken.

[ Voor 36% gewijzigd door dolopfriet op 28-06-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik verwacht dat Caiway zelf ook geschrokken is. Wellicht gaat men inderdaad praten over het werkgeheugen en over de opvolger van de Amino om uit te rollen. De uitrol gaat alles behalve soepel en ik kan me voorstellen dat Caiway hier zelf ook niet blij van wordt. De mensen daar hadden gehoopt op een product dat ze vooruit gaat stuwen.

Iemand heeft ook te vroeg met te weinig kennis van zaken een go gegeven op het nieuwe product. Dit had ook nog niet beschikbaar mogen komen voor bestaande klanten. Het verbaast me zeer dat er geen pilots zijn gedaan met bestaande klanten.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-06-2019 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is er eigenlijk al iets bekend over het in bridge modus zetten van het wifi modem? Is men daar nog mee bezig of kan dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Muse schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Ik zie het :P

https://mijn.caiway.nl/my...c?soapReference=GLAS-G100

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ujrord76xb2u.jpg

Wat gaat er gebeuren als ik op bestellen klik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Niets waarschijnlijk. Ik denk dat je op een goedkope manier van je buitengebied-heffing afkomt.
Ik maak me sterk dat Caiway alles op een rijtje heeft met al die pakketten die ze onderhand hebben.
Ze sturen gewoon een nieuw pakketje op met nieuwe decoders...

Die G100 is op zich al vreemd, die is normaal gesproken niet meer te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Grolsch schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:59:
[...]

Wat gaat er gebeuren als ik op bestellen klik :P
Waarschijnlijk krijg je het gewoon geleverd. Niet geschoten is altijd mis 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Wat is het verschil tussen de F en de G?

Krijg ik dan ook nieuwe apparatuur?

En ik gebruik ook zakelijk internet, dus kan/Wil niet riskeren zonder internet te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Grolsch schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:58:
Wat is het verschil tussen de F en de G?

Krijg ik dan ook nieuwe apparatuur?

En ik gebruik ook zakelijk internet, dus kan/Wil niet riskeren zonder internet te zitten.
Volgens mij is het verschil coax. Bij de G pakketten zit dit erbij in en bij de F pakketten is dit niet aanwezig.
Overigens als je de tekst G100 vervangt voor G250 of G500 kan je die ook bestellen.

https://mijn.caiway.nl/my...c?soapReference=GLAS-G250

https://mijn.caiway.nl/my...c?soapReference=GLAS-G500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Sinds vandaag werken de Nederlandse ondertiteling bij opnemen van BBC Entertainment en TV5 Europe.
Helaas nog steeds geen Nederlandse ondertiteling bij Shorts TV.

En nog steeds veel SD zenders die in HD moeten zijn.
Ik ben verbaasd dat het zo lang duurt voordat Caiway zijn zaakjes op orde heeft op het nieuwe interactieve platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:37:

Ik ben verbaasd dat het zo lang duurt voordat Caiway zijn zaakjes op orde heeft op het nieuwe interactieve platform.
Nou als dit al een probleem is dan heb ik geen hoop dat we eind van dit jaar als bestaande klant gebruik kunnen maken van de nieuwe app. Ben benieuwd wat we nou weer als reden krijgen voor de nieuwe prijsverhoging volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Roberto...... schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:32:
[...]

Volgens mij is het verschil coax. Bij de G pakketten zit dit erbij in en bij de F pakketten is dit niet aanwezig.
Overigens als je de tekst G100 vervangt voor G250 of G500 kan je die ook bestellen.

https://mijn.caiway.nl/my...c?soapReference=GLAS-G250

https://mijn.caiway.nl/my...c?soapReference=GLAS-G500
Ik heb dus geen COAX in onze (nieuwe) woning.

Ik gok het er maar niet op, alles werkt nu goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:50:
[...]

Nou als dit al een probleem is dan heb ik geen hoop dat we eind van dit jaar als bestaande klant gebruik kunnen maken van de nieuwe app. Ben benieuwd wat we nou weer als reden krijgen voor de nieuwe prijsverhoging volgend jaar.
Dan noemen ze mijn cynisch en negatief af en toe....
Caiway wordt door niemand opgedreven. Echte concurrenten zijn er niet. Dus wanneer zaken nog een jaartje duren dan doen ze dat. En dat geldt ook voor de prijsverhogingen. Er is toch niemand die overstapt. Goede alternatieven daar houden ze de deur voor dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Beetje door dit topic zitten lezen ove de Genexis 7840. Dacht dat ik de enige was met problemen en ergenissen. Mar blijkbaar niet dus :+

Zelf inschakelende Wifi terwijl je het uitgezet hebt, veranderende instellingen, etc. Heel herkenbaar.

Ik zat eerst bij Fiber, die hadden ook een Genexis met 1 LAN poort. De bijgeleverde Fritzbox 7390 regelde de rest.
Deze heb ik later zelf vervangen door een Fritzbox 7490. Werkte verder allemaal prima.

Nu bij Caiway heb ik op de Genexis maar de DHCP server aangezet, zoals deze eerder op de Fritzbox was ingesteld. De Fritzbox is nu een access point.

De problemen begonnen bij mij nu Pi-Hole op een raspberry niet meer werkt. Ik ging er van uit dat dit probleemloos zou moeten werken. Op de Genexis heb ik het IP adres van de Raspberry als DNS ingevuld bij Home network. Op de Fritzbox heb ik dit ook gedaan.
Maar gek genoeg werkt het niet.

Het liefst wil ook dat Genexis onding :+ ertussen uit.

Begrijp ik uit deze post dat het hiermee zou moeten lukken?
Ik snap alleen niet helemaal goed wat die 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM Transceiver Module for FS Switches nou precies voor aansluiting is.
Als ik met die TP Link hetzelfde kan bereiken met hoe het eerst bij Fiber zat aangesloten, ben ik tevreden.

Overigens werkt IPTV gewoon via mijn Fritzbox. De Caiway klantenservice medewerker had mij op het hart gedrukt vooral poort 2 of 3 van de Genexis te gebruiken voor IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Buffalo, heb je de nieuwe decoder, de Amino en sottware (app) van Caiway? Dan werkt tv op iedere internetaansluiting en zijn die andere poorten niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Sjakie0101 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 00:18:
Buffalo, heb je de nieuwe decoder, de Amino en sottware (app) van Caiway? Dan werkt tv op iedere internetaansluiting en zijn die andere poorten niet meer nodig.
Ja, klopt. Ik heb een Amino. Maar de Caiway app gebruik ik niet. Die kan toch niet naar een Chromecast streamen.

Ik ga wel serieus overwegen om die Genexis er tussenuit te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Buffalo schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:54:
Beetje door dit topic zitten lezen ove de Genexis 7840. Dacht dat ik de enige was met problemen en ergenissen. Mar blijkbaar niet dus :+
:D _O-
Zelf inschakelende Wifi terwijl je het uitgezet hebt, veranderende instellingen, etc. Heel herkenbaar.
Bij mij alleen na een reboot, maar bij jou dus ook op een willekeurig moment ?!
Ik zat eerst bij Fiber, die hadden ook een Genexis met 1 LAN poort. De bijgeleverde Fritzbox 7390 regelde de rest.
Deze heb ik later zelf vervangen door een Fritzbox 7490. Werkte verder allemaal prima.
Wat lijkt me dat heerlijk zeg! :)
Nu bij Caiway heb ik op de Genexis maar de DHCP server aangezet, zoals deze eerder op de Fritzbox was ingesteld. De Fritzbox is nu een access point.

De problemen begonnen bij mij nu Pi-Hole op een raspberry niet meer werkt. Ik ging er van uit dat dit probleemloos zou moeten werken. Op de Genexis heb ik het IP adres van de Raspberry als DNS ingevuld bij Home network. Op de Fritzbox heb ik dit ook gedaan.
Maar gek genoeg werkt het niet.

Het liefst wil ook dat Genexis onding :+ ertussen uit.
Don't we all... Don't we all! :+
Begrijp ik uit deze post dat het hiermee zou moeten lukken?
Ik snap alleen niet helemaal goed wat die 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM Transceiver Module for FS Switches nou precies voor aansluiting is.
Als ik met die TP Link hetzelfde kan bereiken met hoe het eerst bij Fiber zat aangesloten, ben ik tevreden.
Dat is een SFP module als ik het goed heb en die steek je dan in een SFP capable Router of Switch ;)

Maar... kijk ook eens hier effe naar :
- rkrythe in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"
- nero355 in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ik heb nog niks getest, maar het klinkt als een simpele optie die voor iedereen makkelijk bruikbaar zou moeten zijn i.c.m. een kleine investering in een SFP router of switch! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
nero355 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:09:
[...]

:D _O-

[...]
Bij mij alleen na een reboot, maar bij jou dus ook op een willekeurig moment ?!
De eerste keer dacht ik 'ik heb Wifi uitgezet op de Genexis'. Toen was ook de DHCP reeks veranderd :?
Volgens mij was het modem toen niet opnieuw opgestart.
Daarna een paar keer gehad dat Wifi weer aanstond nadat de spanning van het modem af was geweest, en ik zelf het modem heb herstart.

[...]

Wat lijkt me dat heerlijk zeg! :)

[...]

Don't we all... Don't we all! :+

[...]
Dat is een SFP module als ik het goed heb en die steek je dan in een SFP capable Router of Switch ;)

Maar... kijk ook eens hier effe naar :

Ik heb nog niks getest, maar het klinkt als een simpele optie die voor iedereen makkelijk bruikbaar zou moeten zijn i.c.m. een kleine investering in een SFP router of switch! :Y)
Wellicht dat ik er ook een extra Fritzbox 5490 voor kan gooien?

Edit: rkrythe schrijft in het tweede bericht dat hij die SFP uit de Genexis heeft gehaald. Dit lijkt mij persoonlijk niet zo heel handig, aangezien de apparatuur in bruikleen is. Als de apparatuur ooit terug moet krijg je daar gegarandeerd gezeik mee lijkt mij.
Het zegel is ook niet netjes te verwijderen. In de plaklaag zitten letters of tekens die achterblijven, en het zegel plakt niet meer (ik heb zelf een klein stukje losgemaakt).

[ Voor 13% gewijzigd door Buffalo op 07-07-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BehindCorner
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-05 08:35

BehindCorner

Battlcruiser operational!

Via GlasvezelBuitenaf in december 2017 gerigistreerd voor een aansluiting. Dit jaar in februari is er gegraven en midden juni is de huisaansluiting gemonteerd. Vorige week pakketje met de router en de Amino decoder ontvangen, met daarbij een brief dat ik een sms zou ontvangen wanneer de lijn actief zou zijn en ik alles kon installeren.

In de doos zat de Genexis platinum 7840 router, de Amino Aria Model 7 decoder / set-top box en 15m UTP kabel.

De installatie is simpel en binnen een paar minuten klaar. Ervaring met de decoder is qua zap snelheid wel goed, volgens mij dien ik nog wel gebruik te maken van de oude multiscreen app i.p.v. de nieuwe interactieve TV app.

Dit weekend de router maar eens gaan bekijken, vooral benieuwd of het gaat lukken om een apart VLAN in te stellen voor de IPCamera.

18x Hanwha Q cells peak blk 290WP - SolarEdge SE7K PVoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

BehindCorner schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:36:
In de doos zat de Genexis platinum 7840 router, de Amino Aria Model 7 decoder / set-top box en 15m UTP kabel.
15 meter UTP ?! NICE! :D
Dit weekend de router maar eens gaan bekijken, vooral benieuwd of het gaat lukken om een apart VLAN in te stellen voor de IPCamera.
Met de Genexis :? Nee joh! :D

Wees blij dat je enkele simpele dingen kan instellen/veranderen op dat ding, want anders was het helemaal een hopeloos ding geweest! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BehindCorner
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-05 08:35

BehindCorner

Battlcruiser operational!

nero355 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:33:
[...]

15 meter UTP ?! NICE! :D

[...]

Met de Genexis :? Nee joh! :D

Wees blij dat je enkele simpele dingen kan instellen/veranderen op dat ding, want anders was het helemaal een hopeloos ding geweest! _O-
Ik heb een Netgear GS108PE managed switch, ik moet me er nog in verdiepen maar ik hoop dat ik de IPCamera kan scheiden van het overige verkeer op die switch.

correct, 15 meter, CAT5e.

18x Hanwha Q cells peak blk 290WP - SolarEdge SE7K PVoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

BehindCorner schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:17:
Ik heb een Netgear GS108PE managed switch, ik moet me er nog in verdiepen maar ik hoop dat ik de IPCamera kan scheiden van het overige verkeer op die switch.
Het probleem is dat je daarmee wel het een en ander kan scheiden, maar niet routeren tussen die VLANs en dus toch nog een losse router nodig hebt die dat wel kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:53
Is de "Amino Aria Model 710" nu de nieuwste met het nieuwe platform wat over elke internetpoort zou moeten werken? Heb zelf al jaren geen Caiway Glasvezel meer dus ben er niet van de op de hoogte maar ben iemand aan het helpen die hem via zo'n stopcontact adapter wilt verbinden omdat het leggen van een kabel door het hele huis heen nogal een onaangename verrassing was.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Pagina: 1 ... 15 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.