Nee, dit is de Amino Aria 7X. De 710 is het model daarvoor en zit nog op het oude platform.Denizz schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:15:
Is de "Amino Aria Model 710" nu de nieuwste met het nieuwe platform wat over elke internetpoort zou moeten werken? Heb zelf al jaren geen Caiway Glasvezel meer dus ben er niet van de op de hoogte maar ben iemand aan het helpen die hem via zo'n stopcontact adapter wilt verbinden omdat het leggen van een kabel door het hele huis heen nogal een onaangename verrassing was.
Dank, vreemd dat er een "oud" model wordt geleverd terwijl het abonnement vorige week is opgeleverd, en dat dus binnenkort weer vervangen moet worden. Dus Powerline spul gaat niet werken daarmee?CaiGil schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:35:
[...]
Nee, dit is de Amino Aria 7X. De 710 is het model daarvoor en zit nog op het oude platform.
[ Voor 6% gewijzigd door Denizz op 10-07-2019 14:13 ]
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Het ligt aan het pakket wat word besteld, het model 7X word alleen uitgeleverd bij het abonnement genaamd 'Internet en Televisie ...', indien je een pakket daarvoor hebt, bijv. '(Buiten)gewoon ...' krijg je een oudere Aria.Denizz schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:12:
[...]
Dank, vreemd dat er een "oud" model wordt geleverd terwijl het abonnement vorige week is opgeleverd, en dat dus binnenkort weer vervangen moet worden. Dus Powerline spul gaat niet werken daarmee?
Even inhakend op de powerline, dit kan wel degelijk werken maar word officieel niet ondersteund vanuit Caiway. Dit is ook een stuk makkelijker met 1 powerline, maar kan ook werken met 2. De sleutel hiervoor is eigenlijk de IPTV boxes direct aansluiten zodat ze in het modem staan en dan de powerline ertussen. Indien je meer vragen daarover hebt, PM me even!
We zijn weer ruim een week verder en nog steeds ontbreken de HD zenders op de Amino Aria 7X. Ik begrijp niet dat dit maar niet opgelost wordt, terwijl ik er als klant wel voor betaal.
Zo lang ze er bij Delta niet bijkomen, komen ze ook niet bij Caiway. Het is één zenderpool, de pool van Delta.dolopfriet schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:29:
We zijn weer ruim een week verder en nog steeds ontbreken de HD zenders op de Amino Aria 7X. Ik begrijp niet dat dit maar niet opgelost wordt, terwijl ik er als klant wel voor betaal.
Waarom communiceert Caiway hier dan niet eerlijk over naar zijn klanten?
Ik hoor nu al zes weken, we zijn ervan op de hoogte en gaan er mee aan de slag.
De realiteit is echter dat er niks is verbeterd en dat ik nu zelfs geen lokale zender meer heb uit mijn eigen regio. Het is een compleet drama en Caiway doet er helemaal niets aan!!
De realiteit is echter dat er niks is verbeterd en dat ik nu zelfs geen lokale zender meer heb uit mijn eigen regio. Het is een compleet drama en Caiway doet er helemaal niets aan!!
Het contract laten ontbinden. Je kan blijven klagen maar ook jij weet dat dit bij Caiway geen zin heeft. Gelukkig zijn er meer providers op glas.dolopfriet schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:02:
Wanneer ik teruglees dan is dit toch ook een bewuste keuze van dolopfriet om op het nieuwe pakket over te stappen. Caiway heeft hem zelfs gewaarschuwd dat dit eigenlijk nog niet kon.Roberto...... schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:16:
[...]
Het contract laten ontbinden. Je kan blijven klagen maar ook jij weet dat dit bij Caiway geen zin heeft. Gelukkig zijn er meer providers op glas.
Ik heb voordat dolopfriet instapte de beelden gezien van iemand anders en daar ook al gehoord dat HD-zenders onbraken en sommige zenders niet werken.
De vraag is of je nu nog terug kan en mag naar Multiscreen en de oude omgeving of dat het toch wachten is tot er beweging komt. En die moet er komen bij Delta. Daar zitten ook de ontwikkelaars en de mensen die dit platform verbeteren en onderhouden. Zo lang Delta de HD zenders niet aankondigd voor hun klanten gebeurt er niets.
En ja Caiway is op de hoogte en dat ze er aan werken om Delta zo ver te krijgen dat geloof ik ook.
Maar wellicht zijn er contractuele blokkades...
Mijn schoonouders zijn dit weekend overgestapt van Caiway Coax naar Caiway Glas (Twente). Gisterenavond voor ze aangesloten. Kregen de nieuwe Genexis glasmodem en de Amino Aria 7X tv decoder. Leuk apparaatje de nieuwe Aria, wel iets trager voor me gevoel dan mijn eigen "oude" Entone 51X, maar werkt prima.
En leuke extra is dat casting word ondersteund voor Youtube. Kan me schoonvader nu makkelijk via zijn telefoon het beeld op de TV krijgen!
En leuke extra is dat casting word ondersteund voor Youtube. Kan me schoonvader nu makkelijk via zijn telefoon het beeld op de TV krijgen!
Hier (Friesland) lopen de campagnes van GlasvezelBuitenaf op dit moment volop. Het lijkt er op dat er in onze kernen bebouwde kom ook een goede kans is dat er gegraven gaat worden; het buitengebied gaat al aangelegd worden.BehindCorner schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:36:
Via GlasvezelBuitenaf in december 2017 gerigistreerd voor een aansluiting. Dit jaar in februari is er gegraven en midden juni is de huisaansluiting gemonteerd. Vorige week pakketje met de router en de Amino decoder ontvangen, met daarbij een brief dat ik een sms zou ontvangen wanneer de lijn actief zou zijn en ik alles kon installeren.
In de doos zat de Genexis platinum 7840 router, de Amino Aria Model 7 decoder / set-top box en 15m UTP kabel.
De installatie is simpel en binnen een paar minuten klaar. Ervaring met de decoder is qua zap snelheid wel goed, volgens mij dien ik nog wel gebruik te maken van de oude multiscreen app i.p.v. de nieuwe interactieve TV app.
Na onze verhuizing mochten we 'terug' van glas naar coax, en nu lijkt het er zomaar op dat wij in ons dorp ook weer glasvezel gaan krijgen!
Maar nu die aanbieders nog zien te vergelijken. Particulier kun je kiezen uit Caiway, Delta en Online. Die laatste lijkt al af te vallen, afgaande op de ervaringen die ik her en der lees. En laten we nu in onze oude woonplaats Caiway glas hebben gehad, die over het algemeen (op wat geneuzel met de Entone na) prima beviel qua betrouwbaarheid en snelheid. Maar zou Delta óók een goede keuze zijn, en wat zijn de voordelen tov Caiway?
Er kan nog aangemeld worden tot 1 oktober dus ik verwacht niet eerder dan dat er gegraven gaat worden in de lente van 2020. Qua pakketten en samensmelting van Caiway en Delta (HD-zenders, hardware, etc) zal het koffiedik kijken zijn, maar toch. Wat zouden jullie doen? Dank voor de meningen alvast!
We kunnen kort zijn. Delta zit in één pand met Caiway. Televisie is qua product nu minder (minder HD zenders) tov Caiway, maar dat wordt zo goed als gelijk getrokken. Internet en telefonie zijn goed voor elkaar.
In dit geval gaat het niet zo veel meer uit maken of je nu door de kat of de hond wordt gebeten. Delta en Caiway zijn zustermaatschappijen onder de vlag Delta Fiber.
Kortom je hebt keuze uit feitelijk 2 providers ipv 3.
In dit geval gaat het niet zo veel meer uit maken of je nu door de kat of de hond wordt gebeten. Delta en Caiway zijn zustermaatschappijen onder de vlag Delta Fiber.
Kortom je hebt keuze uit feitelijk 2 providers ipv 3.
https://www.totaaltv.nl/n...ding-bij-delta-en-caiway/dolopfriet schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:02:
Hier het eerste bewijs dat er inmiddels gezamenlijk zenders worden ingekocht.
De vraag is nu wel of deze zenders op interactief wel meteen HD is bij Delta en bovendien of Delta vanaf morgen meer naar HD zet op interactief of daar later mee gaat komen.
Volgens mij is Insight HD al een maand geleden toegevoegd.
Insight HD heeft vandaag een persbericht uitgedaan over het tekenen van de overeenkomst met Delta Fiber NL (de moedermaatschappij). Kortom helemaal rond was het nog niet, de zender is inderdaad al een maand beschikbaar.dolopfriet schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:25:
Volgens mij is Insight HD al een maand geleden toegevoegd.
Caiway één van de aanbieders met de grootste prijsstijging
Caiway paste de tarieven de afgelopen periode zelfs twee keer naar boven aan. In maart werd een prijsstijging van EUR 2,50 per maand voor Alles-in-1 glasvezelpakketten doorgevoerd, gekoppeld aan een verhoging van de snelheid.
In juni volgde de introductie van een nieuw portfolio met Alles-in-1 pakketten die nog eens EUR 1,00 per maand duurder zijn. Opvallend genoeg werd de eerdere verhoging van de snelheid met de introductie van de nieuwe pakketten weer tenietgedaan.
Caiway paste de tarieven de afgelopen periode zelfs twee keer naar boven aan. In maart werd een prijsstijging van EUR 2,50 per maand voor Alles-in-1 glasvezelpakketten doorgevoerd, gekoppeld aan een verhoging van de snelheid.
In juni volgde de introductie van een nieuw portfolio met Alles-in-1 pakketten die nog eens EUR 1,00 per maand duurder zijn. Opvallend genoeg werd de eerdere verhoging van de snelheid met de introductie van de nieuwe pakketten weer tenietgedaan.
Ik mag hier helaas nooit beginnen over mijn gouwe ouwe Ziggo, maar als ik de prijzen daar zie dan is Ziggo behoorlijk goedkoper met veel meer waar voor je geldt, een IPTV-box UHD, snelheid waar je versteld van staat, HD waar het maar kan, met stembediening, alle standaard apps die je verwacht, alles terug kunnen kijken (waaronder Netflix). Kortom via die box kan je alles doen qua tv wat je maar wil.
Dan komt Caiway met zijn Amino7 die niet iedere klant krijgt, geen snelheid, geen stembediening, restricties, UHD wordt niet geleverd en staat dicht, niet werkende ondertitels, HD zenders die er niet zijn, geen favorietenlijstjes, geen apps.
Dan loop je met je nieuwe product met software uit 1990 opnieuw jaaaaaaaaaaaaaaaaren achter.
Dan komt Caiway met zijn Amino7 die niet iedere klant krijgt, geen snelheid, geen stembediening, restricties, UHD wordt niet geleverd en staat dicht, niet werkende ondertitels, HD zenders die er niet zijn, geen favorietenlijstjes, geen apps.
Dan loop je met je nieuwe product met software uit 1990 opnieuw jaaaaaaaaaaaaaaaaren achter.
In de plaats waar ik woon is GlasvezelBuitenaf ook in de afrondingsfase. In de afgelopen periode bij 4 huizen van familie de boel geïnstalleerd. Twee van hen hebben een Alles-in-1 abbonement met 75Mbit up/down, waarover niks op te merken valt (m.u.v. het Genexis modem die behoorlijk dichtgetimmerd is).
Twee anderen hebben een F300 abbonement, waarbij ze dus betalen voor 300/300. Caiway geeft zelf aan op hun website dat van de 10 metingen minimaal 1 binnen 90% van die opgegeven snelheid moet komen. Nu komt het, ik haal bij speedtests (bekabeld en via WiFi) maximaal 110 up, download strand net onder de 100.
In dit topic lees ik alle ervaringen met het Genexis modem, en dat er nog weinig zicht is op het vervangen of bridgen van het glasmodem. Met het oog op de F300 abbonementen en het niet behalen van die snelheid, heb ik nu de stok om af te dwingen dat ze zorgen dat ik die snelheid ga halen? Wat uiteraard neerkomt op het toepassen van een ander modem, ik kan me namelijk niet voorstellen dat die Genexis deze snelheid gaat halen.
Twee anderen hebben een F300 abbonement, waarbij ze dus betalen voor 300/300. Caiway geeft zelf aan op hun website dat van de 10 metingen minimaal 1 binnen 90% van die opgegeven snelheid moet komen. Nu komt het, ik haal bij speedtests (bekabeld en via WiFi) maximaal 110 up, download strand net onder de 100.
In dit topic lees ik alle ervaringen met het Genexis modem, en dat er nog weinig zicht is op het vervangen of bridgen van het glasmodem. Met het oog op de F300 abbonementen en het niet behalen van die snelheid, heb ik nu de stok om af te dwingen dat ze zorgen dat ik die snelheid ga halen? Wat uiteraard neerkomt op het toepassen van een ander modem, ik kan me namelijk niet voorstellen dat die Genexis deze snelheid gaat halen.
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat die krengen net als de meeste Fritz!Boxen bijvoorbeeld simpelweg niet meer instellingen hebben dan dat er worden weergegeven!kj_dunnink schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:59:
(m.u.v. het Genexis modem die behoorlijk dichtgetimmerd is).
Dat is wel raar... Ik haal makkelijk ietsje meer dan de geleverde 150/150 Mbps wanneer dan ook!Twee anderen hebben een F300 abbonement, waarbij ze dus betalen voor 300/300. Caiway geeft zelf aan op hun website dat van de 10 metingen minimaal 1 binnen 90% van die opgegeven snelheid moet komen. Nu komt het, ik haal bij speedtests (bekabeld en via WiFi) maximaal 110 up, download strand net onder de 100.
Klopt helaas...In dit topic lees ik alle ervaringen met het Genexis modem, en dat er nog weinig zicht is op het vervangen of bridgen van het glasmodem.
Vergis je niet in de kracht van NAT Offload chips : Die pompen gewoon 1000/1000 Mbps aan NAT verkeer over je verbinding heen zonder enig probleem!Met het oog op de F300 abbonementen en het niet behalen van die snelheid, heb ik nu de stok om af te dwingen dat ze zorgen dat ik die snelheid ga halen? Wat uiteraard neerkomt op het toepassen van een ander modem, ik kan me namelijk niet voorstellen dat die Genexis deze snelheid gaat halen.
Ik denk dat er meer aan de hand is als je de 300/300 Mbps niet eens haalt

Caiway is een rare ISP gebleken voor mij, maar de beloofde snelheid kunnen ze echt wel leveren gewoon en ik denk dat de meesten in dit topic het daar wel mee eens zullen zijn ?!
Het is vooral de TV service waar men totaal niet tevreden over lijkt te zijn...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik kan je met alle zekerheid zeggen dat het Genexis modem zeker zulke snelheden aan kan, en deze zou je ook zeker moeten halen met een bekabelde verbinding. Ik zou even bellen vanaf locatie naar de helpdesk van Caiway om het signaal te laten meten en het een en ander uit te sluiten, denk dat je het zo opgelost hebtkj_dunnink schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:59:
.......
Bedankt voor jullie antwoorden! Mooi om te horen dat het modem het bij jullie wel aan kan. Ik ga er dan inderdaad even een poging aan wagen met de klantenservice. Echter zit er meer kennis bij de gemiddelde Tweaker dan bij de klantenservice, vandaar mijn post.
De ervaring is dat je bij Caiway altijd de beloofde snelheden bedraad haalt. Wel moet je bijvoorbeeld geen VPN software draaien bij de meting, want dan haal ik mijn beloofde snelheid ook niet.
Dat is ook een bekend probleem bij Caiway helaas!kj_dunnink schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:04:
Echter zit er meer kennis bij de gemiddelde Tweaker dan bij de klantenservice, vandaar mijn post.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zou het modem een keer stroomloos maken. 5 minuten wachten en dan weer aanzetten. Half uur wachten met op laten komen en dan nog eens kijken.kj_dunnink schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:04:
Bedankt voor jullie antwoorden! Mooi om te horen dat het modem het bij jullie wel aan kan. Ik ga er dan inderdaad even een poging aan wagen met de klantenservice. Echter zit er meer kennis bij de gemiddelde Tweaker dan bij de klantenservice, vandaar mijn post.
Na schriftelijk bevestiging dat wij een glas modem zouden ontvangen, hebben we wij de nieuwe Genexis platinum 7840 modem/router met wifi ontvangen 
De snelheid komt overeen met de 300 Mbps up/down abbo.
En TV is ook niet slecht, alleen het zappen zou iets sneller kunnen, maar is niet storend.
Heb de Genexis onding wel een keer of 5 moeten resetten naar fabrieksinstellingen om het te laten werken.
Heeft iemand al een oplossing om IPTV en Internet zonder de tussen komst van de Genexis platinum te doen werken?
Zo niet, kan iemand mij vertellen hoe ik een opt-out kan doen bij het verzamelen van de analytische gegevens voor een beter gebruikersgemak? die optie blijkt bij mij verborgen te zitten in de systeem pagina van de Genexis.
En TV is ook niet slecht, alleen het zappen zou iets sneller kunnen, maar is niet storend.
Heb de Genexis onding wel een keer of 5 moeten resetten naar fabrieksinstellingen om het te laten werken.

Heeft iemand al een oplossing om IPTV en Internet zonder de tussen komst van de Genexis platinum te doen werken?
Zo niet, kan iemand mij vertellen hoe ik een opt-out kan doen bij het verzamelen van de analytische gegevens voor een beter gebruikersgemak? die optie blijkt bij mij verborgen te zitten in de systeem pagina van de Genexis.
Beetje rondkijken in het topic vind je het zoxavier_82 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:49:
Na schriftelijk bevestiging dat wij een glas modem zouden ontvangen, hebben we wij de nieuwe Genexis platinum 7840 modem/router met wifi ontvangen
Heb de Genexis onding wel een keer of 5 moeten resetten naar fabrieksinstellingen om het te laten werken.![]()
- rkrythe in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"
- nero355 in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"
- rkrythe in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"
- nero355 in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ik dacht laat ik eens die Multiscreen TV eens proberen, maar hij pakt mijn inlog/paswoord niet. Hij geeft ook niet aan als hem fout in getoetst heb. Wat doe ik fout?
Ik heb als abonnement Alles-in-1 Glas G600.
Wij zijn echt niet de enige.Sjakie0101 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:19:
[...]
Dan noemen ze mijn cynisch en negatief af en toe....
Caiway wordt door niemand opgedreven. Echte concurrenten zijn er niet. Dus wanneer zaken nog een jaartje duren dan doen ze dat. En dat geldt ook voor de prijsverhogingen. Er is toch niemand die overstapt. Goede alternatieven daar houden ze de deur voor dicht.
https://www.emerce.nl/wir...-door-marktontwikkelingen
Lees het topic eens door zou ik zeggenjaaoie17 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:38:
Ik dacht laat ik eens die Multiscreen TV eens proberen, maar hij pakt mijn inlog/paswoord niet. Hij geeft ook niet aan als hem fout in getoetst heb. Wat doe ik fout?
Caiway is dan wel hekkensluiter, maar Ziggo staat toch ook erg onderaan op plaats 8.
ik weet niet wie deze peilingen doet, maar ik zou met hangende pootjes wel weer terug willen naar Ziggo.
Daar was ook wel eens wat maar door mekaar was alles goed in orde en het is een provider die continu met de tijd mee gaat en zelfs voor op de muziek loopt met zaken.
Caiway is duur, achterhaalde producten, zelfs bij introductie van iets nieuws en totaal niet meedenken met wat de klant wil. Een echte monopolist die je alles door de strot drukt, met name liederlijke prijsverhogingen.
5 jaar terug toen we over moesten bleken ze al vele malen duurder te zijn dan Ziggo. Toen hebben ze alles "rechtgetrokken" waarbij de diensten alsnog vele malen minder bleken. Intussen 5 jaar verder zijn de prijzen weer sky high bij Caiway en de diensten nog steeds inferieur bij Ziggo en KPN. Wat mijn betreft legt KPN er een glasvezel naast, dan ben ik weg.
Daar was ook wel eens wat maar door mekaar was alles goed in orde en het is een provider die continu met de tijd mee gaat en zelfs voor op de muziek loopt met zaken.
Caiway is duur, achterhaalde producten, zelfs bij introductie van iets nieuws en totaal niet meedenken met wat de klant wil. Een echte monopolist die je alles door de strot drukt, met name liederlijke prijsverhogingen.
5 jaar terug toen we over moesten bleken ze al vele malen duurder te zijn dan Ziggo. Toen hebben ze alles "rechtgetrokken" waarbij de diensten alsnog vele malen minder bleken. Intussen 5 jaar verder zijn de prijzen weer sky high bij Caiway en de diensten nog steeds inferieur bij Ziggo en KPN. Wat mijn betreft legt KPN er een glasvezel naast, dan ben ik weg.
De nieuwe app die eind dit jaar op alle decoders wordt geinstalleerd kan omgaan met enkel een internetverbinding. Ik zou dus nog even wachten met allerlei draden trekken of andere toestanden.xavier_82 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:49:
Heb de Genexis onding wel een keer of 5 moeten resetten naar fabrieksinstellingen om het te laten werken.![]()
Zelfs toen ik in een UPC/Ziggo gebied woonde heb ik die als de pest vermeden dus dat is een hele dikke NOPE.AVISjakie0101 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:23:
ik weet niet wie deze peilingen doet, maar ik zou met hangende pootjes wel weer terug willen naar Ziggo.
Dat absoluut wel!Wat mijn betreft legt KPN er een glasvezel naast, dan ben ik weg.
Ik heb namelijk bijna 20 jaar lang 100% tevreden een abonnement van KPN gehad
@CaiGil Mij dank voor de links.
En ik heb alle kamers hier al voorzien van UTP, wij hebben geen coax hier in het buitengebied.
Wat ik wil is alleen de Genexis Platinum vervangen voor een USG pro.
Ik heb nu een Amino Aria 7 gekregen, deze werkt ook enkel met een internetverbinding, tenminste zo heb ik het geïnstalleerd de Genexis modem/router -> cisco sg200 switch -> Amino Aria.Sjakie0101 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:24:
De nieuwe app die eind dit jaar op alle decoders wordt geinstalleerd kan omgaan met enkel een internetverbinding. Ik zou dus nog even wachten met allerlei draden trekken of andere toestanden.
En ik heb alle kamers hier al voorzien van UTP, wij hebben geen coax hier in het buitengebied.
Wat ik wil is alleen de Genexis Platinum vervangen voor een USG pro.
Het heeft bijna 3 maanden geduurd, maar we hebben weer glasvezel! Het 'even' repareren van de kabelbreuk duurde uiteindelijk 6 uur en de straat ging op 3 of 4 plekken open.
Alles direct geactiveerd en het draait weer als een dolle. Nu alleen nog van dat wifimodem af!
Alles direct geactiveerd en het draait weer als een dolle. Nu alleen nog van dat wifimodem af!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Per 1 september weer wijzigingen: https://www.caiway.nl/ove...wj2kqrvV6-5W2wabgS5N3Ckbg
Voor mij is dit een verbetering waarvoor ik niets extra betaal, van 100 naar 150. Vaste telefonie wordt start tarief 1 cent duurder, maar dat gebruik ik niet. Voor klanten die een 2e ontvanger huren in een buitengewoon abonnement (nu 5 euro per maand) wordt het zelfs een flink stukje goedkoper, want die wordt gratis.Wouter36 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:19:
Per 1 september weer wijzigingen: https://www.caiway.nl/ove...wj2kqrvV6-5W2wabgS5N3Ckbg
18x Hanwha Q cells peak blk 290WP - SolarEdge SE7K PVoutput.org
Kortom, de nieuwe pakketten zijn weer gelijk getrokken met de verhoging van de oude pakketten, of zijn dit wéér andere pakketten?Wouter36 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:19:
[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 19-07-2019 13:05 ]
De laatste pakketten ; internet en televisie, Voordelig, Slim en Snel krijgen dus geen snelheidsverhoging?
Ik dacht al, ik mis wat 
Zit op Gewoon Voordelig en die is al 150, dus hier geen voordeel helaas.
Ik zit op het oude G600 en kan nog steeds fluiten naar een tweede decoder en de eerst betaal ik ook nog steeds 5 euro voor. Kortom nog steeds ongelijkheid troef bij Caiway!The.Terminator schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:56:
Ik dacht al, ik mis wat
Het prijzenbeleid is wat dat betreft onnavolgbaar bij Caiway. Ik schiet er ook niets mee op, maar had t.o.v. de vorige abbo's al een snellere verbinding. Nu is de boel dus weer een beetje gelijk
Volgens mij niet. De prijzen en snelheden van de normale huidge abonnementen blijven zoals ze zijn....PaT schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:02:
Het prijzenbeleid is wat dat betreft onnavolgbaar bij Caiway. Ik schiet er ook niets mee op, maar had t.o.v. de vorige abbo's al een snellere verbinding. Nu is de boel dus weer een beetje gelijk
Alleen de glasvezel buitenaf prijzen en snelheden gaan wijzigen.
Dus de snelheid van het instappakket
Internet en Televisie Voordelig blijft gewoon 75 mbit/s ?
Het is steeds minder te volgen bij Caiway.
Ja, die snelheden blijven gelijk. Dat zijn de Gewoon Slim etc,,,,, De veranderingen gaan over buitengewoon (buitengebied)dolopfriet schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:15:
Dus de snelheid van het instappakket
Via de site van Caiway heb ik een paar weken geleden een nieuw “internet en televisie” pakket besteld. Daarna werd ik gebeld en een datum afgesproken voor de omzetting naar het nieuwe platform. Inmiddels kan ik gebruik maken van de nieuwe TV app. De Amino Aria 7x heb ik ter vervanging gekregen van de Entone. Het nieuwe UI design op de Amino is wel een verbetering. Waar ik echter nog niet aan kan wennen is de traagheid van de Amino Aria 7x. Deze heeft bij gebruik van de EPG nog last van lag en freezes. Ik hoop dat dit binnenkort kan worden verholpen met een software update. Om deze reden is Caiway waarschijnlijk nog wat terughoudend met het overzetten van klanten naar het nieuwe platform. Is bekend of er ook daadwerkelijk wordt gewerkt aan een software update of is de Amino Aria 7x dermate traag dat een update niet zal helpen?
De ontwikkelaars van Stoneroos zullen we druk bezig zijn. Delta is de initiator van de ontwikkelingen, dus je zou eens op het Delta forum moeten vragen naar e.e.a.Credence schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:47:
Via de site van Caiway heb ik een paar weken geleden een nieuw “internet en televisie” pakket besteld. Daarna werd ik gebeld en een datum afgesproken voor de omzetting naar het nieuwe platform. Inmiddels kan ik gebruik maken van de nieuwe TV app. De Amino Aria 7x heb ik ter vervanging gekregen van de Entone. Het nieuwe UI design op de Amino is wel een verbetering. Waar ik echter nog niet aan kan wennen is de traagheid van de Amino Aria 7x. Deze heeft bij gebruik van de EPG nog last van lag en freezes. Ik hoop dat dit binnenkort kan worden verholpen met een software update. Om deze reden is Caiway waarschijnlijk nog wat terughoudend met het overzetten van klanten naar het nieuwe platform. Is bekend of er ook daadwerkelijk wordt gewerkt aan een software update of is de Amino Aria 7x dermate traag dat een update niet zal helpen?
Heeft iemand ervaring met het opnemen van programma's met Caiway interactief? Ik heb gelezen dat niet alle zenders/programma's opgenomen kunnen worden maar kan niet vinden welke dat zijn.
Helpdesk Caiway zegt dat niet alle programmamakers hun content in de cloud wil hebben. Ze kunnen me geen voorbeelden geven of zeggen hoe vaak dit het geval is.
Helpdesk Caiway zegt dat niet alle programmamakers hun content in de cloud wil hebben. Ze kunnen me geen voorbeelden geven of zeggen hoe vaak dit het geval is.
Ik heb dit met opnemen nog niet meegemaakt.willow1961 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:43:
Heeft iemand ervaring met het opnemen van programma's met Caiway interactief? Ik heb gelezen dat niet alle zenders/programma's opgenomen kunnen worden maar kan niet vinden welke dat zijn.
Wel is het zo dat sommige programma's niet opnieuw gestart kunnen worden bv Opsporing Verzocht.
Wat ik wel irritant vind is dat je niet kunt doorspoelen (reclames
)
Dan krijg ik de melding "Content aanbieder staat dit niet toe" of zoiets.
Dan krijg ik de melding "Content aanbieder staat dit niet toe" of zoiets.
Het niet kunnen doorspoelen is bij alle aanbieders volgens mij.
https://www.totaaltv.nl/n...n-bij-leveren-fox-sports/
De volgende kostenverhoging zal er bij Caiway wel aan zitten te komen.
Wanneer 1 provider hier mee begint dan zal de rest wel volgen. Fox Sports zal deze omzetting wel eisen.
Het wordt dus per saldo weer een berg duurder.
De volgende kostenverhoging zal er bij Caiway wel aan zitten te komen.
Wanneer 1 provider hier mee begint dan zal de rest wel volgen. Fox Sports zal deze omzetting wel eisen.
Het wordt dus per saldo weer een berg duurder.
Even polsen hier wie nog meer ellende heeft gisteren en vandaag met Caiway glas. Gisteren tot 22.00 uur slecht of geen verbinding. Vandaag een paar uur o.k. Nu weer ellende. Meer mensen last?
Hier was er niks aan de hand voor zover ik dat kon merken tijdens het gamen gisterenBeyondThunder schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:39:
Even polsen hier wie nog meer ellende heeft gisteren en vandaag met Caiway glas. Gisteren tot 22.00 uur slecht of geen verbinding. Vandaag een paar uur o.k. Nu weer ellende. Meer mensen last?
In welk gebied zit je ?
Aalsmeer,
https://allestoringen.nl/storing/caiway
https://allestoringen.nl/storing/caiway
Hier al sinds donderdagmorgen internet op en af, heel irritant. Gisteravond ook problemen gehad met de tv.
Midden van het land, buitengebied.
Hier lijkt inmiddels alles weer up te zijn.
Onbegrijpelijk dit dat het zo lang moet duren. In de avond veel problemen. Veel sites niet bereikbaar waaronder Youtube, Netflix.Wouter36 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:44:
Hier al sinds donderdagmorgen internet op en af, heel irritant. Gisteravond ook problemen gehad met de tv.
https://www.nu.nl/tech/59...aperingen-in-netwerk.html
Klanten van Caiway hebben mogelijk last van beperkte toegang tot het internet, omdat er haperingen optreden in het netwerk van de aanbieder. De problemen doen zich sinds 1 augustus voor, zegt een woordvoerder maandag tegen NU.nl.
"We hebben sinds donderdag een storing, waarbij er niet continu een storing is", aldus woordvoerder Levi Bosselaar van moederbedrijf DELTA Fiber. "Dit betekent dat een aantal klanten af en toe problemen heeft met het internet."
Volgens de woordvoerder is er sprake van een storing in een aantal gebieden in een straal van zo'n 45 kilometer rondom Utrecht. De stad zelf is niet getroffen. Klanten in specifieke gebieden tussen bijvoorbeeld Utrecht en Rotterdam, Den Haag, Gorinchem, Den Bosch, Wageningen en Harderwijk kunnen er wel last van hebben, hoewel er ook uitschieters zijn buiten deze cirkel.
Binnen het gebied bevinden zich ongeveer 40.000 Caiway-klanten, maar niet elke klant ervaart problemen. Ook werkt het internet voor getroffen gebruikers soms wel en de andere keer weer niet. "Het kan zijn dat de ene site wel bereikbaar is en de andere niet."
Wat er precies fout gaat, is nog onduidelijk. De DELTA Fiber-woordvoerder durft geen harde uitspraken te doen over hoelang de problemen naar verwachting nog zullen aanhouden.
Is al bekend wanneer Caiway gaat beginnen aan de migratie van het TV platform naar de nieuwe software?
Is er bekend wanneer ze starten en met welke groep/regio?
@Roberto...... hier inderdaad nog steeds problemen. Ad random wat het wel en niet doet. Hier werkt YouTube wel, maar diverse sites en diensten niet.
@Roberto...... hier (Doorn) ook sinds een half uurtje wederom issues met bijv. Nu.nl of netflix terwijl Tweakers het wel weer doet.
Het is ook geen dns issue zoals ze vroeger wel eens hadden. Kan alles gewoon pingen. Klinkt als een lastig issue (soms wel / soms niet problemen zijn zo lastig te tackelen).
Het is ook geen dns issue zoals ze vroeger wel eens hadden. Kan alles gewoon pingen. Klinkt als een lastig issue (soms wel / soms niet problemen zijn zo lastig te tackelen).
Wie weet is er verkeerde software naar de modems verzonden?
Dit is wel slechte reclame, ik ben ook benieuwd of het alleen Caiway en Delta betreft en of de Online en Solcon klanten geen problemen hebben?
Dit is wel slechte reclame, ik ben ook benieuwd of het alleen Caiway en Delta betreft en of de Online en Solcon klanten geen problemen hebben?
@Sjakie0101 Hier in de buurt alleen Caiway. Fiber/online, Solcon, klicksafe geen problemen.
STORING INTERNET VERHOLPEN
06-08-2019 15:15
De storing waardoor een aantal klanten af en toe problemen had tijdens het internetten, is opgelost. Werkt het nog niet helemaal goed? Herstart dan je modem. Dit doe je door de stroom één minuut van het modem af te halen. Als je ook gebruikmaakt van een router, herstart deze dan ook. Let op: zet de router pas aan nadat de lampjes van het modem weer normaal branden.
05-08-2019
Naar aanleiding van technische problemen kunt u mogelijk geen programma's zien via het terugkijken met ReplayTV of gemaakte opnames.
Gaat nog niet zo lekker dan de omzetting
De storing waardoor een aantal klanten af en toe problemen had tijdens het internetten, is opgelost. Werkt het nog niet helemaal goed? Herstart dan je modem. Dit doe je door de stroom één minuut van het modem af te halen. Als je ook gebruikmaakt van een router, herstart deze dan ook. Let op: zet de router pas aan nadat de lampjes van het modem weer normaal branden.
STORING REPLAY TV EN OPNAMESSjakie0101 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:25:
Is al bekend wanneer Caiway gaat beginnen aan de migratie van het TV platform naar de nieuwe software?
05-08-2019
Naar aanleiding van technische problemen kunt u mogelijk geen programma's zien via het terugkijken met ReplayTV of gemaakte opnames.
[ Voor 38% gewijzigd door Roberto...... op 06-08-2019 16:16 ]
Je hoort er nog niets over, over de migratie. Het zou fijn zijn wanneer je een klein beetje weet wanneer je aan de beurt bent. Er is al weer een maand voorbij, dus nog 5 maanden en dan moet iedereen over zijn op het nieuwe platform dat op zichzelf nog hapert aan alle kanten:Roberto...... schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:13:
STORING INTERNET VERHOLPEN
[...]
STORING REPLAY TV EN OPNAMES
05-08-2019
* Er ontbreken HD zenders (ca 10 stuks)
* Terugkijken wordt meer en meer geblokkeert tov Multiscreen
* Zenderinfo toont niet snel genoeg
* Geen favorietenlijstjes mogelijk
* Verkeerde ondertitels
* Verkeerde (buitenlandstalige) programmainfo
De voordelen:
* Sneller zappen (nog steeds niet bevestigd)
* Werkt op veel meer devices
* Casten/Streaming mogelijk
* Videoland , Pathé Thuis en YouTube ondersteuning.
* Werkt op iedere internetaansluiting
[ Voor 25% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-08-2019 16:40 ]
Via een ander forum lees ik dat de telefonische servicedesk nu roept dat bestaande klanten niet worden gemigreerd en zelf een nieuw pakket moet kiezen om overgezet te worden naar het nieuwe platform en de nieuwe ontvangers. Dat zou het toppunt zijn!
We krijgen wel de abonnementsverhogingen voor de kiezen, maar de beloofde verbetering van diensten is alleen weggelegd voor nieuwe klanten die ook nog een instappen met fikse kortingen!
We krijgen wel de abonnementsverhogingen voor de kiezen, maar de beloofde verbetering van diensten is alleen weggelegd voor nieuwe klanten die ook nog een instappen met fikse kortingen!
[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-08-2019 12:30 ]
In dit topic ging het ook over de Delta fiber in Gouda. Dat past eigenlijk niet helemaal onder de naam van dit topic. Omdat er ook andere partijen glasvezel in Gouda aan willen leggen heeft @DiedB een apart topic gemaakt over alle glasvezelprojecten in Gouda.
Voorheen was het zo dat ik keuze had uit 3 partijen. Caiway als de grootste, Fiber als nieuwe, goedkopere optie en Solcon als duurdere en kleinere speler.
Ik zie echter dat Fiber zich heeft teruggetrokken uit dit gebied?
Ik heb hier echter niets over gehoord of gelezen. Daarnaast lijkt het dus weer zo dat Caiway de dienst weer uitmaakt op het CIF-netwerk. Zou het in de toekomst nog mogelijk worden dat andere aanbieders op dit glasvezelnet komen?
Ik heb hier echter niets over gehoord of gelezen. Daarnaast lijkt het dus weer zo dat Caiway de dienst weer uitmaakt op het CIF-netwerk. Zou het in de toekomst nog mogelijk worden dat andere aanbieders op dit glasvezelnet komen?
Online is erbij gekomen. Grote concurrent qua prijs en tv aanbodPatavorene schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:13:
Voorheen was het zo dat ik keuze had uit 3 partijen. Caiway als de grootste, Fiber als nieuwe, goedkopere optie en Solcon als duurdere en kleinere speler.
Online heeft Fiber overgenomen. Online staat niet te boek als een echt goede provider. Slechte reputatie.Roberto...... schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:57:
[...]
Online is erbij gekomen. Grote concurrent qua prijs en tv aanbod
Online, is dat niet Canal Digitaal geworden?
Klopt, tijdje terug al omdat T-Mobile er vanaf moest.dolopfriet schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:57:
Is dit jou aanname? Of is dit ergens ook formeel gecommuniceerd?Sjakie0101 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:27:
[...]
KNIP
Er is al weer een maand voorbij, dus nog 5 maanden en dan moet iedereen over zijn op het nieuwe platform ...
KNIP
Dit is "formeel" gecommuniceerd via Twitter door Caiway webcare toen er kritische vragen kwamen waarom bestaande klanten niet eerst zijn gemigreerd.Svennos1 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:37:
[...]
Is dit jou aanname? Of is dit ergens ook formeel gecommuniceerd?
Dezelfde vraag is deze week nogmaals gesteld, zonder antwoord. Het blijft behoorlijk stil en ik vind dat ze nu toch echt richting bestaande klanten ook moeten gaan starten met upgraden naar de nieuwe app en de nieuwe omgeving. We wachten *@&&^! al twee jaar op een goede interactieve app en een goede snelle interface, krijgen verhoging op verhoging voor de kiezen met als reden verbetering van diensten en puntje bij paaltje zitten we gewoon in de wachtstand.
Klopt niet. Online.nl is nog steeds Online.nl maar biedt voor haar TV-product de interface van Canal Digitaal inclusief TV app voor de nieuwere TV toestellen (en I-Pad/Tablet/Smartphone) en dus ook de TV-zenders van Canal Digitaal. Er zijn veel zenders juist niet in HD en het is een achteruitgang met o.a. Caiway.Deshmir schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:28:
[...]
Klopt, tijdje terug al omdat T-Mobile er vanaf moest.
Online.nl is nog steeds een zelfstandig product van de M7-Group.
Lees even de wikipedia pagina door; 2007-2013 was het onderdeel van T-Mobile (omdat ze Orange hadden overgenomen).Sjakie0101 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:38:
[...]
Klopt niet. Online.nl is nog steeds Online.nl maar biedt voor haar TV-product de interface van Canal Digitaal inclusief TV app voor de nieuwere TV toestellen (en I-Pad/Tablet/Smartphone) en dus ook de TV-zenders van Canal Digitaal. Er zijn veel zenders juist niet in HD en het is een achteruitgang met o.a. Caiway.
Online.nl is nog steeds een zelfstandig product van de M7-Group.
Na 2013 verkocht aan M7 group (eigenaar CanalDigitaal).
Het klopt dus wel wat ik zei
Nope. M7 Group is eigenaar van zowel CanalDigital als Online.nl zoals Delta Fiber eigenaar is van Delta en Caiway. Ze maken wel van elkaars tv platform gebruikDeshmir schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:01:
[...]
Lees even de wikipedia pagina door; 2007-2013 was het onderdeel van T-Mobile (omdat ze Orange hadden overgenomen).
Na 2013 verkocht aan M7 group (eigenaar CanalDigitaal).
Het klopt dus wel wat ik zei
Ik moet Caiway toch even een pluim geven. Ze hebben mij keurig geholpen met de migratie van het nieuwe wifi modem naar mijn oude glasmodem. Sinds afgelopen week is dat wifi ding dus buiten gebruik en doet mijn UBNT Router weer als vanouds lekker het werk.
Alleen nog even de telefoonlijn aansluiten en dan is alles weer als vanouds.
Jammer alleen dat de reparatie van mijn aansluiting 2,5 maand moest duren
Alleen nog even de telefoonlijn aansluiten en dan is alles weer als vanouds.
Jammer alleen dat de reparatie van mijn aansluiting 2,5 maand moest duren
Waarom lost Caiway de problemen met het Wifi Modem niet op dan?
Kun je op dat ding geen router aansluiten?
Kun je op dat ding geen router aansluiten?
Dat is toch vreemd? Ik heb ooit bij Ziggo een Wifimodem gehad, maar daar kon je zonder problemen een router op aansluiten om het verdere verkeer te regelen.dolopfriet schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:24:
Volgens mij niet.
heeft er al eens iemand compensatie van Caiway ontvangen nav langdurige storing?
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
In dit wifimodem zit nog een bug dat hij niet altijd in bridgemodus blijft. Dat heb ik tenminste begrepen uit eerdere reacties in dit topic. Ik kon zelfs ook geen bridgemodus ontdekken. En als hij daaruit gaat heb je twee routers achter elkaar. Dat gaat meestal ook niet helemaal goed.Sjakie0101 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:48:
[...]
Dat is toch vreemd? Ik heb ooit bij Ziggo een Wifimodem gehad, maar daar kon je zonder problemen een router op aansluiten om het verdere verkeer te regelen.
Daarnaast vind ik dat er bijster weinig is in te stellen in dat ding, dus daar heb ik liever mijn eigen apparatuur voor.
[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 12-08-2019 15:06 ]
Dat klopt. In de het modem van Ziggo kon je destijds ook niets aanpassen, maar die had zoals gebruikelijk een bridge-stand zodat er prima een router op aangesloten kon worden. Dat is zelfs een must bij een wifi-modem aangezien niet iedereen afhankelijk wil zijn van de routering van de provider.
Ik heb zelf een behoorlijk aantal aansluitingen op mijn router (ik denk wel 10) en het is maar de vraag of een wifimodem dat aan kan.
Ik heb zelf een behoorlijk aantal aansluitingen op mijn router (ik denk wel 10) en het is maar de vraag of een wifimodem dat aan kan.
Het nieuwe Ziggo modem kan je zelf in Bridge Mode zetten!Sjakie0101 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:30:
Dat klopt. In de het modem van Ziggo kon je destijds ook niets aanpassen, maar die had zoals gebruikelijk een bridge-stand zodat er prima een router op aangesloten kon worden. Dat is zelfs een must bij een wifi-modem aangezien niet iedereen afhankelijk wil zijn van de routering van de provider.
En gezien al jullie TV klachten vond ik het best wel triest om te lezen dat Ziggo binnen 2 maanden 160.000 klanten naar dat nieuwe modem toe heeft geholpen en de MediaBox XL of hoe dat ding ook heet i.p.v. het oude kastje!

Niks spannends aan! Kan elke router met 2 vingers in zijn neusIk heb zelf een behoorlijk aantal aansluitingen op mijn router (ik denk wel 10) en het is maar de vraag of een wifimodem dat aan kan.
Het is meer dat je niks leuks kan doen met dat Genexis onding en ik daarachter € 1000 aan UniFi apparatuur heb staan die nu dus via NAT achter NAT met de buitenwereld communiceert...

Het wordt weer tijd om effe over die Bridge Mode te kletsen met de Caiway Helpdesk!
Vaag dus, zie ik niet als een officiële bevestiging. Ik vermoed dat je lang kan gaan wachtenSjakie0101 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:28:
[...]
Dit is "formeel" gecommuniceerd via Twitter door Caiway webcare toen er kritische vragen kwamen waarom bestaande klanten niet eerst zijn gemigreerd.
Dezelfde vraag is deze week nogmaals gesteld, zonder antwoord. Het blijft behoorlijk stil en ik vind dat ze nu toch echt richting bestaande klanten ook moeten gaan starten met upgraden naar de nieuwe app en de nieuwe omgeving. We wachten *@&&^! al twee jaar op een goede interactieve app en een goede snelle interface, krijgen verhoging op verhoging voor de kiezen met als reden verbetering van diensten en puntje bij paaltje zitten we gewoon in de wachtstand.

Ikzelf wil pas over op de nieuwe glasmodem als bij deze de router functie ook kan worden uitgezet .... daarbuiten kijken we hier amper meer tv ... Mijn schoonouders hebben het nieuwe pakket, traagheid valt wel mee hoor van de interface ....
Ziggo lijkt op dit forum een "vieze" naam maar het was wel de provider waar ik iedere keer me prettig bij voelde. Simpelweg omdat ze met de tijd mee gingen, nadachten over wat de klant wil en doorpakten met nieuwe zaken. De Ziggo GO app is voor alle klanten (geen uitzonderingen zoals bij Caiway) en kan streamen en casten. De nieuwe mediabox doet gewoon alles wat de klant wil en is geschikt voor UHD (en is ook meteen je modem), heeft alle populaire apps al beschikbaar als Videoland en Netflixen werkt met spraakherkenning. Caiway loopt nog steeds lichtjaren achter maar wil wel de prijs vangen van een professionele provider.
Dat was precies waarom de overstap naar Caiway al zo zwaar viel. Ze vroegen op dag 1 de hoofdprijs voor aantoonbaar een inferieur en minder dienstenpakket (wat na veel protesten terug is gedraaid naar de prijzen van Ziggo).
Op dit moment is het tv-product met de bijhorende Multiscreenapp, de oude modems en entones gewoon weer RUK te noemen, maar we blijven wel diezelfde hoofdprijs betalen zonder kortingen of iets extra's.
Wanneer je COAX-klant bent dan ben je helemaal af, geen nieuwe HD zenders, geen upgrade van snelheden meer, terwijl Ziggo blijft doorontwikkelen. Je wordt gedwongen naar glasvezel te gaan met gedwongen winkelnering bij Caiway. Er worden vervolgens prijsverhogingen op prijsverhogingen doorgevoerd met als reden het verbeteren van diensten maar je ziet daar geen ene moer van terug.
Zelfs het nieuwe TV-platform is weer een achteruitgang bij wat er was:
* minder HD
* nog steeds niet de snelheid van KPN en Ziggo bij het zappen
* terugkijken en doorspoelen gaan grotendeels aan banden
* Ondertiteling is niet (goed) geregeld
* Sommige programmainfo in het buitenlands
* Geen favorietenlijsten meer mogelijk
* Geen professionele afstandbediening waar ook ouderen mee om kunnen gaan
* De app heeft niet alle HD zenders (het enige voordeel is streamen/casten)
Wat me ook tegen de borst stuit is dat de actie met de tweede decoder gratis niet voor alle klanten is.
Heb je een oud pakket dan mag je ook daar nog steeds extra voor betalen (en ook nog eens voor de eerste decoder!). Kortom je telt eigenlijk als klant me een ouder pakket niet mee en een goed voorstel naar een nieuw pakket met een leuke korting (zoals ik bij Ziggo JAARLIJKS had) verdommen ze ook.
Ik heb het gevoel al jaren veel te veel te betalen voor de diensten van Caiway.
Ik was nog vergeten alle kortingen en extra's die bij Ziggo wel worden verleend:
* Korting op het mobiele abonnement van Vodafone(op de echte marktprijzen en niet de eigenhandig verhoogde prijzen)
* Totaal of Extrapakket volkomen gratis bij een standaard meest gekozen pakket
* Gratis films en series
* Gratis Formule 1 zonder een Ziggo Sports abonnement (daar betaal ik nu ook nog eens 15 euro voor!)
Dat was precies waarom de overstap naar Caiway al zo zwaar viel. Ze vroegen op dag 1 de hoofdprijs voor aantoonbaar een inferieur en minder dienstenpakket (wat na veel protesten terug is gedraaid naar de prijzen van Ziggo).
Op dit moment is het tv-product met de bijhorende Multiscreenapp, de oude modems en entones gewoon weer RUK te noemen, maar we blijven wel diezelfde hoofdprijs betalen zonder kortingen of iets extra's.
Wanneer je COAX-klant bent dan ben je helemaal af, geen nieuwe HD zenders, geen upgrade van snelheden meer, terwijl Ziggo blijft doorontwikkelen. Je wordt gedwongen naar glasvezel te gaan met gedwongen winkelnering bij Caiway. Er worden vervolgens prijsverhogingen op prijsverhogingen doorgevoerd met als reden het verbeteren van diensten maar je ziet daar geen ene moer van terug.
Zelfs het nieuwe TV-platform is weer een achteruitgang bij wat er was:
* minder HD
* nog steeds niet de snelheid van KPN en Ziggo bij het zappen
* terugkijken en doorspoelen gaan grotendeels aan banden
* Ondertiteling is niet (goed) geregeld
* Sommige programmainfo in het buitenlands
* Geen favorietenlijsten meer mogelijk
* Geen professionele afstandbediening waar ook ouderen mee om kunnen gaan
* De app heeft niet alle HD zenders (het enige voordeel is streamen/casten)
Wat me ook tegen de borst stuit is dat de actie met de tweede decoder gratis niet voor alle klanten is.
Heb je een oud pakket dan mag je ook daar nog steeds extra voor betalen (en ook nog eens voor de eerste decoder!). Kortom je telt eigenlijk als klant me een ouder pakket niet mee en een goed voorstel naar een nieuw pakket met een leuke korting (zoals ik bij Ziggo JAARLIJKS had) verdommen ze ook.
Ik heb het gevoel al jaren veel te veel te betalen voor de diensten van Caiway.
Ik was nog vergeten alle kortingen en extra's die bij Ziggo wel worden verleend:
* Korting op het mobiele abonnement van Vodafone(op de echte marktprijzen en niet de eigenhandig verhoogde prijzen)
* Totaal of Extrapakket volkomen gratis bij een standaard meest gekozen pakket
* Gratis films en series
* Gratis Formule 1 zonder een Ziggo Sports abonnement (daar betaal ik nu ook nog eens 15 euro voor!)
Ach ik zet even uiteen hoe de vork in de steel zit. Ik had ook het plaatje van KPN kunnen gebruiken.
Ik heb de prijzen van Online gezien, met een pakketkorting van 10 euro en Fox Sports gratis en die zijn zelfs 15 euro goedkoper dan Caiway per maand! Daar moet ik dan wel zelf Nieuwsgroepen gaan regelen en ik lever 100 Mbit in. Maar dat is dan ook alles. Ik ga dus met Caiway babbelen voor een leuke actie. Ik betaal echt de hoofdprijs op dit moment. Het nadeel van Online is de zeer slechte reputatie.
Ik heb de prijzen van Online gezien, met een pakketkorting van 10 euro en Fox Sports gratis en die zijn zelfs 15 euro goedkoper dan Caiway per maand! Daar moet ik dan wel zelf Nieuwsgroepen gaan regelen en ik lever 100 Mbit in. Maar dat is dan ook alles. Ik ga dus met Caiway babbelen voor een leuke actie. Ik betaal echt de hoofdprijs op dit moment. Het nadeel van Online is de zeer slechte reputatie.
[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-08-2019 19:42 ]
Begrijp ik het goed dat als je nu (als bestaande klant) overgaat naar de nieuwe pakketten, dat je dan wel het nieuwe platform krijgt maar daarbij ook een ander glasvezel modem?
Ik overweeg over te stappen (600mbit versus 500mbit voor zowat dezelfde prijs, en nieuwsgierigheid naar het nieuwe platform), maar ik wil eigenlijk wel het huidige glasvezel modem houden (model zonder wifi/router)
Ik overweeg over te stappen (600mbit versus 500mbit voor zowat dezelfde prijs, en nieuwsgierigheid naar het nieuwe platform), maar ik wil eigenlijk wel het huidige glasvezel modem houden (model zonder wifi/router)
Dat zou @dolopfriet moeten weten. Anders even bellen, dat ga ik morgen ook doen om eens een leuke jaarkorting er uit te peuren. Het verschil met Online is veel te groot, dus een leuke aanbieding moeten ze maar eens mee over de brug komen.Chaser2600 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:47:
Begrijp ik het goed dat als je nu (als bestaande klant) overgaat naar de nieuwe pakketten, dat je dan wel het nieuwe platform krijgt maar daarbij ook een ander glasvezel modem?
je krijgt geen nieuw modem . Alleen nieuwe TV kastjes en het nieuwe platform
Laat ff weten of je korting hebt gekregen Sjakie.
Ik heb nu uitgebreide ervaring met het oude pakket (zelf thuis) en het nieuwe pakket (geïnstalleerd bij een kennis) en ik vind het nieuwe gebeuren niet echt de moeite waard.
Die nieuwe amino kastjes (er zijn meerdere versies volgens mij) zijn best wel crappy. Lelijke AB en het schakelen gaat vaag. info laadt langzamer of blijft soms hangen, soms alleen geluid. Kan een moment opname zijn.
Nieuwe modem is idd ook een wireless modem. Geen idee wie hier op zit te wachten aangezien je never nooit je hele huis dekt met een modem die veelal in de meterkast terecht komt.
alle poorten op het modem geven nu TV en internet af. Dat is wel winst.
Ik heb nu uitgebreide ervaring met het oude pakket (zelf thuis) en het nieuwe pakket (geïnstalleerd bij een kennis) en ik vind het nieuwe gebeuren niet echt de moeite waard.
Die nieuwe amino kastjes (er zijn meerdere versies volgens mij) zijn best wel crappy. Lelijke AB en het schakelen gaat vaag. info laadt langzamer of blijft soms hangen, soms alleen geluid. Kan een moment opname zijn.
Nieuwe modem is idd ook een wireless modem. Geen idee wie hier op zit te wachten aangezien je never nooit je hele huis dekt met een modem die veelal in de meterkast terecht komt.
alle poorten op het modem geven nu TV en internet af. Dat is wel winst.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Al eens naar F1 TV Pro gekeken ?Sjakie0101 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:48:
https://f1tv.formula1.com/en/
Zijn ook een beetje prutsers, maar het is nog altijd beter dan naar Olav Mol luisteren de hele tijd!
Heeft Caiway dan een Nieuwsgroepen ServerSjakie0101 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:25:
Daar moet ik dan wel zelf Nieuwsgroepen gaan regelen en ik lever 100 Mbit in.
Bij KPN en XS4ALL krijg je die wel erbij!
AMEN! BrotherDinictus208 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:32:
Caiway heeft voor de oude klanten nog een nieuwgroepenserver. Ik was bij Ziggo gewend dat deze gratis was. Caiway durft er gewoon 5 euro voor te vragen.
Over het algemeen is Caiway qua prijs en kwaliteit diensten gewoon veel te duur. Je kan niet hetzelfde vragen of zelfs meer tov Ziggo en KPN maar aantoonbaar minderwaardige diensten leveren.
Online.nl is ca 10 tot 13 euro goedkoper, het enige dat me tegenhoudt is de reputatie.
Verder roept Caiway nu eind dit jaar/begin volgend jaar wanneer de bestaande klanten worden overgezet.
Ik durf nu wel te roepen dat het februari wordt wanneer alle abonnementen weer in prijs worden verhoogd.
Over het algemeen is Caiway qua prijs en kwaliteit diensten gewoon veel te duur. Je kan niet hetzelfde vragen of zelfs meer tov Ziggo en KPN maar aantoonbaar minderwaardige diensten leveren.
Online.nl is ca 10 tot 13 euro goedkoper, het enige dat me tegenhoudt is de reputatie.
Verder roept Caiway nu eind dit jaar/begin volgend jaar wanneer de bestaande klanten worden overgezet.
Ik durf nu wel te roepen dat het februari wordt wanneer alle abonnementen weer in prijs worden verhoogd.
Hier hebben we sinds enige tijd ook glasvezel internet van Caiway. Het gaat om een Buitengewoon Slim abonnement in het Glasvezel buitenaf gebied Veluwe Noord en Kampen Zuid, waarvoor de vraagbundeling op 16 april 2018 afgerond is. De huisaansluiting is eind mei 2019 gemaakt en de Caiway internet verbinding is nu een maand actief.
Geleverde hardware
Glasvezel buitenaf (dit wordt gemonteerd door glasvezel buitenaf)
De Genexis heeft 4 LAN poorten en het maakt niet uit welke poorten je gebruikt. De Aria 7 werkt op iedere poort. In mijn netwerk zijn ze niet rechtstreeks aangesloten, maar zitten er nog drie managed switches tussen, wat ook geen probleem is.
De Genexis Platinum-7840 is een apparaat met grote beperkingen en niet wat ik besteld had. Na een reboot vergeet het apparaat allerlei instellingen (port forwards, dmz, wifi staat weer aan, ...). Ik maak geen gebruik van de wifi, maar vergeleken met mijn andere access points is het bereik een stuk minder. Na een warme reboot wijzigt het IP adres niet, maar na een koude reboot is dit wel het geval (waarschijnlijk niet de schuld van het apparaat maar van de DHCP server).
Ik heb een python script gemaakt waarmee de Genexis instellingen gebackupped en automatisch hersteld kunnen worden na een reboot. Hiermee kan het endpoint van mijn tunnelbroker.net IPv6 tunnel ook automatisch aangepast worden als het IP adres wijzigt.
De bij het installatiepakket geleverde handleidingen zijn ook te vinden op deze pagina: https://www.caiway.nl/kla...andleidingen/alles-1-glas
I.v.m. de afstand tussen de FTU en het Genexis apparaat heb ik de aan de Genexis gekoppelde glasvezel verlengd m.b.v. een SC/APC - SC/APC singlemode simplex adapter en een SC/APC - SC/APC single mode (9/125um) kabel. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van een lege huls uit de FTU, zodat de huls van de Genexis kabel kon blijven zitten.
De beschikbare aanbieders
Naast Caiway waren in het oorspronkelijke aanbod ook de volgende aanbieders beschikbaar:
De keus was op Caiway gevallen o.a. vanwege het te leveren glasmodem zonder wifi en router functionaliteit. De teleurstelling was dus groot toen bleek dat het Genexis Platinum-7840 apparaat geleverd werd, maar ook nu zou ik toch weer voor Caiway kiezen. De Genexis kan ik altijd nog vervangen door een eigen media converter met de SFP module uit de Genexis.
Internet
De verbinding is stabiel en de beloofde snelheid wordt ruimschoots gehaald. Bovendien zal de snelheid vanaf 1 september verhoogd worden naar 350 Mbit/s.
Minpunt is dat er nog steeds geen IPv6 geleverd wordt. Antwoord op mijn vraag hierover anderhalf jaar geleden:
De zapsnelheid is goed.
De beeldkwaliteit is ook goed. Ik heb een 55 cm TV, dus SD of HD maakt niet zoveel uit.
Maak bij gebruik van meerdere Aria 7 kastjes ook meerdere profielen aan, zodat je geen ruzie krijgt omdat iemand op het andere kastje instellingen zit te wijzigen ;-)
Caiway Multiscreen TV
De android Multiscreen app heb ik even geprobeerd, maar die werkte niet vanwege een decryptiefout, dus heb ik de app weer verwijderd. Op dezelfde tablet werkt de canaldigitaal app wel gewoon.
Geleverde hardware
Glasvezel buitenaf (dit wordt gemonteerd door glasvezel buitenaf)
- Attema Universele FTU (https://www.attema.com/nl...00-attema-universele-ftu/)
- Genexis Platinum-7840, met 2m UTP CAT.5E ethernet kabel (https://genexis.eu/product/platinum/)
- 2x Amino Aria 7 (8GB flash; 1 GB RAM) (https://aminocom.com/products/amino-vu/client-devices/aria-7)
- 2x 15m UTP CAT.5E ethernet kabel
De Genexis heeft 4 LAN poorten en het maakt niet uit welke poorten je gebruikt. De Aria 7 werkt op iedere poort. In mijn netwerk zijn ze niet rechtstreeks aangesloten, maar zitten er nog drie managed switches tussen, wat ook geen probleem is.
De Genexis Platinum-7840 is een apparaat met grote beperkingen en niet wat ik besteld had. Na een reboot vergeet het apparaat allerlei instellingen (port forwards, dmz, wifi staat weer aan, ...). Ik maak geen gebruik van de wifi, maar vergeleken met mijn andere access points is het bereik een stuk minder. Na een warme reboot wijzigt het IP adres niet, maar na een koude reboot is dit wel het geval (waarschijnlijk niet de schuld van het apparaat maar van de DHCP server).
Ik heb een python script gemaakt waarmee de Genexis instellingen gebackupped en automatisch hersteld kunnen worden na een reboot. Hiermee kan het endpoint van mijn tunnelbroker.net IPv6 tunnel ook automatisch aangepast worden als het IP adres wijzigt.
De bij het installatiepakket geleverde handleidingen zijn ook te vinden op deze pagina: https://www.caiway.nl/kla...andleidingen/alles-1-glas
- Installatiehandleiding glasvezelpakket met wifi-modem (https://cdn.caiway.nl/-/m...242055--v1901-website.pdf)
- Installatie en gebruik Interactieve TV (besteld voor 6 mei) (https://cdn.caiway.nl/-/m...42056--v1901webversie.pdf)
- Gebruikshandleiding Alles-in-1 Glas (https://cdn.caiway.nl/-/m...242057--v1901-website.pdf)
I.v.m. de afstand tussen de FTU en het Genexis apparaat heb ik de aan de Genexis gekoppelde glasvezel verlengd m.b.v. een SC/APC - SC/APC singlemode simplex adapter en een SC/APC - SC/APC single mode (9/125um) kabel. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van een lege huls uit de FTU, zodat de huls van de Genexis kabel kon blijven zitten.
De beschikbare aanbieders
Naast Caiway waren in het oorspronkelijke aanbod ook de volgende aanbieders beschikbaar:
- CBizz
- Kliksafe
- Solcon
- Weserve
De keus was op Caiway gevallen o.a. vanwege het te leveren glasmodem zonder wifi en router functionaliteit. De teleurstelling was dus groot toen bleek dat het Genexis Platinum-7840 apparaat geleverd werd, maar ook nu zou ik toch weer voor Caiway kiezen. De Genexis kan ik altijd nog vervangen door een eigen media converter met de SFP module uit de Genexis.
Internet
De verbinding is stabiel en de beloofde snelheid wordt ruimschoots gehaald. Bovendien zal de snelheid vanaf 1 september verhoogd worden naar 350 Mbit/s.
Minpunt is dat er nog steeds geen IPv6 geleverd wordt. Antwoord op mijn vraag hierover anderhalf jaar geleden:
TVCaiway werkt met dynamisch IP-adressen. Momenteel is dat IPv4. Zodra deze niet meer beschikbaar zijn zal Caiway IPv6 beschikbaar gaan stellen.
De zapsnelheid is goed.
De beeldkwaliteit is ook goed. Ik heb een 55 cm TV, dus SD of HD maakt niet zoveel uit.
Maak bij gebruik van meerdere Aria 7 kastjes ook meerdere profielen aan, zodat je geen ruzie krijgt omdat iemand op het andere kastje instellingen zit te wijzigen ;-)
Caiway Multiscreen TV
De android Multiscreen app heb ik even geprobeerd, maar die werkte niet vanwege een decryptiefout, dus heb ik de app weer verwijderd. Op dezelfde tablet werkt de canaldigitaal app wel gewoon.
Maar beste ofc, ook jij mist een hoop HD zenders waarvoor je wel betaalt en Caiway zelfs gewoon in de zenderlijst zet dat deze HD zijn, ( ARD en ZDF o.a.) maar vervolgens de SD versie doorgeeft. Dat is feitelijk je klanten voorliegen.
Caiway wacht met de klanten met oude abonnementen tot de volgende prijsverhoging.
Ze zijn al te duur en komen gewoon begin 2020 weer met prijsverhogingen en drukken dan de nieuwe interface er door onder het mom dat daar de prijsverhogingen voor bedoelt zijn.
Het is gewoon een schande, helemaal omdat nieuwe klanten gewoon meteen de nieuwe interface en decoders krijgen. Alles is onder de maat, maar we betalen we de prijs die je bij KPN en Ziggo betaald.
Iets klopt er dan niet in mijn ogen. Je kan niet hetzelfde abonnementsgeld vragen voor aantoonbaar vele malen minder.
Ze zijn al te duur en komen gewoon begin 2020 weer met prijsverhogingen en drukken dan de nieuwe interface er door onder het mom dat daar de prijsverhogingen voor bedoelt zijn.
Het is gewoon een schande, helemaal omdat nieuwe klanten gewoon meteen de nieuwe interface en decoders krijgen. Alles is onder de maat, maar we betalen we de prijs die je bij KPN en Ziggo betaald.
Iets klopt er dan niet in mijn ogen. Je kan niet hetzelfde abonnementsgeld vragen voor aantoonbaar vele malen minder.
Ik blijft graag bij mijn oude glasmodem (die niet pretendeert een wifi router te willen zijn) en entone decoder. Werkt prima en is niks mis mee. Wat ga je erop vooruit met die genesis modem en een amino box?
Wat ik wel schandalig vindt ik dat oude gebruikers niet direct toegang krijgen tot de nieuwe TV app.
Wat ik wel schandalig vindt ik dat oude gebruikers niet direct toegang krijgen tot de nieuwe TV app.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
De Aminobox is sneller, heeft meer apps en cloudopnameDinictus208 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:39:
Ik blijft graag bij mijn oude glasmodem (die niet pretendeert een wifi router te willen zijn) en entone decoder. Werkt prima en is niks mis mee. Wat ga je erop vooruit met die genesis modem en een amino box?
In de nieuwe TV app kun je opgenomen programma's afspelen, maar ook programma's opnemen die je dan weer vanuit de Amino kunt bekijken en vice versa. Daarnaast heeft de nieuwe app een castmogelijkheid waardoor je ook een derde of vierde tv via Chromecast kan inzetten.
De Amino's staan met elkaar in verbinding en zo kun je dus ook alle opgenomen programma's vanuit beide Amino's bekijken. Ook het pauzeren van een uitgesteld bekeken programma en het daarna verder afsprelen op de 2e Amino is mogelijk.
Het slaat nergens op dat nieuwe klanten dit meteen krijgen en de oude klanten die wel geconfronteerd zijn met prijsverhoging op prijsverhoging zonder dat er echt iets nieuws kwam niet.
Hoe het zit met de modems weet ik niet, maar een wifimodem uitgeven die niet in bridgemodes staat kun je vergeten, daar ga ik ook niet aan meewerken.
[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-08-2019 17:07 ]
Ik zie het nut van opnemen niet als ik ten alle tijden alles kan terugkijken via de epg. 4K is wel een dikke plus maar voor alleen voetbal maak je mij er niet blij mee. Ik kijk wel 4k via netflix.
Dit topic is gesloten.