[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 54 Laatste
Acties:
  • 415.101 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:29

lier

MikroTik nerd

Dinictus208 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:46:
Ik zie het nut van opnemen niet als ik ten alle tijden alles kan terugkijken via de epg.
Omdat je (dan) maximaal een week terug kan kijken!?

Heb een Entone 510 (geloof ik) en elke avond valt het beeld regelmatig weg (keer of 4 ~ 5 per uur). Gek genoeg heb ik hier overdag helemaal geen last van. Ook de Amino (tweede ontvanger die ik heb) heeft hier geen last van. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb geen idee. Bij mij draait die Entone (510) heel solide. De smart AB van mijn samsung herkent hem dus ook dat is relaxed.
Het kan aan de bekabeling naar de locatie van de entone liggen dus het eerste wat ik zou doen is de 2 decoders wisselen en kijken hoe het dan gaat.

Als hij bij jou zo vaak per uur hangt en je kunt vaststellen dat het echt aan je entone ligt, zou ik gewoon cayway om een wissel vragen. Doen ze wel denk ik.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Thanks @Dinictus208 , inmiddels contact met Caiway en het omwisselen ga ik vanavond testen. Had eigenlijk de hoop dat dit probleem zich bij meer mensen voor deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 06:51

GS88

π raat

Ik ben nieuw in dit topic. Morgen krijg ik de sleutels van een nieuwe woning in Schiedam en ben me aan het oriënteren.

Na eerdere slechte ervaringen met Online (Rdam Crooswijk 2014-2015) en Ziggo (2016-2017 Rdam Oud-Charlois) ben ik van plan om wat anders te nemen. Via de postcodecheck kwam ik terecht bij caiway en zodoende besloot ik tweakers er eens bij te pakken.

Ik vind een stabiel netwerk (gewoon elk moment van de dag internet hebben) belangrijker dan "het snelste van het snelste"... dat gezegd hebbende, zouden jullie (als gebruikers hier in dit topic) Caiway aanraden?

Nog een vraag: wat krijg je als apparatuur tegenwoordig?

Rotterdam

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GS88 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:55:
Ik vind een stabiel netwerk (gewoon elk moment van de dag internet hebben) belangrijker dan "het snelste van het snelste"... dat gezegd hebbende, zouden jullie (als gebruikers hier in dit topic) Caiway aanraden?
Internet is wel OK, maar de TV meuk is... meuk! :+
Nog een vraag: wat krijg je als apparatuur tegenwoordig?
Kijk effe een paar posts terug : Daar staat alles! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Internet op de glasvezel is zeer stabiel. Volgens mij kan je ook Delta kiezen nu, en die biedt hogere snelheden als Caiway.

• Scharnout
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Is internet bij online.nl ook niet stabiel dan? Dat is toch gewoon de infrastructuur van Fiber? Caiway is ook geen ster in klantenservice, maar zolang je ze niet nodig hebt omdat alles werkt ....

Online.nl heeft wel een beter tv aanbod en app namelijk. Iemand al ervaringen?

And Bob's your uncle ...

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:02
Scharnout schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:46:
Is internet bij online.nl ook niet stabiel dan? Dat is toch gewoon de infrastructuur van Fiber? Caiway is ook geen ster in klantenservice, maar zolang je ze niet nodig hebt omdat alles werkt ....

Online.nl heeft wel een beter tv aanbod en app namelijk. Iemand al ervaringen?
Die vraag heb ik ook op het Tweakers forum van online.nl gesteld.
De prijzen zijn behoorlijk goedkoper en het internet zal net zo stabiel zijn aangezien dat over de lijn van Caiway gaat. Het TV-product biedt net weer andere zenders in HD, maar zit wel beter in elkaar (is van Canal Digital).

wat me weerhoudt is de zeer slechte reputatie.

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Sjakie0101 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

wat me weerhoudt is de zeer slechte reputatie.
Heb je wel eens gekeken naar de reputatie van Caiway?
Daarvoor zit jij toch op elk (Caiway)forum?
Zie meer klagende mensen op een Caiwayforum dan bij Onlineforum.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik vind het te ver gaan om te stellen dat de tv meuk is.

Internet is rete stabiel en de TV is prima. Ze zitten momenteel wel in transitie waardoor er m.i. wat opstart problemen zijn. Met het oudere materiaal werkt alles prima dus het signaal komt goed door de lijn.

Mijn ervaring met de klantenservice is ook gewoon prima overigens.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:54:
[...]

Heb je wel eens gekeken naar de reputatie van Caiway?
Daarvoor zit jij toch op elk (Caiway)forum?
Zie meer klagende mensen op een Caiwayforum dan bij Onlineforum.
Inderdaad is Caiway nooit de provider geweest waarbij ik juichend op de banken heb gestaan, maar dan gaat het in mijn geval om de TV-diensten die ze leveren. Daarin gaan ze onvoldoende met de tijd mee en worden de klanten met oude pakketten onvoldoende in de gelegenheid gebracht om van de nieuwe diensten gebruikt te maken, daarvoor moet men eerst begin 2020 de volgende liederlijke prijsverhoging doorvoeren. Dat doen ze nu jaar na jaar. Aantoonbaar betalen we vele malen meer tov providers als KPN en Ziggo, waarbij er bij KPN en Ziggo (en andere providers) meer voordelen zijn te halen met combinatiekortingen en het opnieuw vastleggen van het contract voor een jaar. Bij Caiway is het veel betalen voor magere ondermaatse producten. Echter heb je geen keuze. Er zijn geen goede alternatieven (Delta daargelaten, maar dat is het zusterbedrijf van Caiway iets met kat en hond waardoor je gebeten wordt)

Maar Caiway komt uiteindelijk wel afspraken na. Ik hoor van Online.nl dat men daar in die zin zaken aan de laars lapt. Niet leveren, wel incasseren etc etc.

Caiway zal nooit mijn hart stelen en ik zal de dag toejuichen wanneer Delta Fiber/Cogas Infra besluit de COAX te verkopen aan Ziggo. Geloof me, die dag gaat komen aangezien Caiway willens en wetens en doelbewust COAX achter zich laat en niet zal wachten met verkopen wanneer het netwerk op sterven na dood is. Op het moment dat Caiway mag leveren via Ziggo dan zie ik het gebeuren dat Ziggo (een deel van) het netwerk van Caiway over gaat nemen en dat Caiway als Wholesale nog wel mag leveren maar dat Ziggo ook kan en mag leveren op hun eigen netwerk. Het is voor Caiway makkelijker, ze zijn van het onderhoud af en ze kunnen nog voor glasvezelklanten een beperkte tv-dienst blijven leveren via COAX.

Het is echter o zo jammer dat Ziggo 5 jaar geleden niet de mogelijkheid kreeg om op COAX te blijven. Om de positie (lees monopoliepositie) van Caiway te versterken moest en zou Caiway ook op de COAX leveren zodat de overstap op glasvezel eerder gemaakt zou worden met toen aantrekkelijke pakketten.

Het leidt tot nu toe er toe dat er geen HD zenders extra meer worden doorgegeven (terwijl de bandbreedte er is in Twente) en er geen snelheidsverhogingen meer worden doorgevoerd op de COAX-Alles in 1 Pakketten. Ze laten het doodbloeden en hier in Twente laat men een COAX-netwerk achter dat klinkt als een klok. Dit is pure kapitaalvernietiging, dus iets zegt me dat Ziggo binnenkort toch weer de mogelijkheid krijgt om COAX over te nemen van Caiway.

[ Voor 77% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-08-2019 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Maar Caiway komt uiteindelijk wel afspraken na. Ik hoor van Online.nl dat men daar in die zin zaken aan de laars lapt. Niet leveren, wel incasseren etc etc.
Volgens mij is Caiway dit nu aan het doen te weinig HD zenders leveren via glasvezel. Belofte voor een verbetering van een nieuwe tv app voor alle klanten die je nu alleen krijgt als je overstapt naar een nieuw pakket. Nergens lees ik meer dat Webcare roept dat alle klanten overgaan. Wie komt zijn afspraken niet na en incasseert er vrolijk op los???

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:30:
[...]

Volgens mij is Caiway dit nu aan het doen te weinig HD zenders leveren via glasvezel. Belofte voor een verbetering van een nieuwe tv app voor alle klanten die je nu alleen krijgt als je overstapt naar een nieuw pakket. Nergens lees ik meer dat Webcare roept dat alle klanten overgaan. Wie komt zijn afspraken niet na en incasseert er vrolijk op los???
Tot nu toe (zelfs deze week) geeft webcare aan eind dit jaar/begin volgend jaar.
Alleen de laatste toevoeging is van deze week en dat zou betekenen bij de volgende prijsverhoging (die dan nog onterecht is gezien het product dat Ziggo, KPN en T-Mobile levert voor dezelfde of zelfs goedkopere abonnementsprijs.

Ik verwacht ook nog een konijn uit de hoge hoed. Wie weet wordt het vanaf 2020 allemaal Delta.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-08-2019 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:34:
[...]

Tot nu toe (zelfs deze week) geeft webcare aan eind dit jaar/begin volgend jaar.
We zijn alles nog technisch in orde aan het maken voor de overstap van bestaande klanten naar het nieuwe Interactieve TV platform. We hebben daar nog geen datum voor, maar als je het te lang vindt duren kun je natuurlijk wel overstappen naar het nieuwe portfolio! ;) ^CH

Bericht van 13 augustus zegt genoeg als je al lang klant bent van Caiway. 8)7

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:40:
[...]

We zijn alles nog technisch in orde aan het maken voor de overstap van bestaande klanten naar het nieuwe Interactieve TV platform. We hebben daar nog geen datum voor, maar als je het te lang vindt duren kun je natuurlijk wel overstappen naar het nieuwe portfolio! ;) ^CH

Bericht van 13 augustus zegt genoeg als je al lang klant bent van Caiway. 8)7
Ik heb een DM gehad, maar toegegeven beloftes die ze via een DM/PM roepen kunnen ze makkelijker aan de laars lappen. Ik ben het volledig met je eens. Multiscreen is brak en op sterven na dood en werkt op vele devices niet meer. Caiway mist de urgentie kennelijk die er bij de gebruikers wel leeft.
Dit was bij Ziggo nooit gebeurt. Die lanceert een nieuwe app voor iedereen. Dat had Caiway al wel kunnen doen, men had aan de inlog moeten hangen dat men nog niet kan opnemen en terugkijken. Kennelijk zijn het geen slimme jongens bij Caiway.

[ Voor 25% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-08-2019 15:53 ]

• Svennos1
  • Laatst online: 05-06 14:18
Caiway Mobiel is dit nieuw? Zie ik voor het eerst!

https://www.caiway.nl/caiway-mobiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

• Sjakie0101
De zoveelste sigaar uit eigen doos. Kijk even wat de mobiele abonnementen bij T-Mobile kosten (het netwerk waarover Caiway levert) en je weet genoeg. Je betaald per saldo meer dan bij T-Mobile zonder de korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ook krijg je geen gratis TV pakket als je vast met mobiel combineert bij Caiway. Gek genoeg bij zusje Delta wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 23:35
lier schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:40:
[...]

Omdat je (dan) maximaal een week terug kan kijken!?

Heb een Entone 510 (geloof ik) en elke avond valt het beeld regelmatig weg (keer of 4 ~ 5 per uur). Gek genoeg heb ik hier overdag helemaal geen last van. Ook de Amino (tweede ontvanger die ik heb) heeft hier geen last van. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik heb hier ook last van. Ik heb de netwerkkabel nu rechtstreeks in het modem gedaan i.p.v. in een switch. Het lijkt iets beter te gaan maar het komt toch nog een enkele keer voor. Met de entone Kamai had ik hier nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

ewf2003 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:01:
Ik heb hier ook last van. Ik heb de netwerkkabel nu rechtstreeks in het modem gedaan i.p.v. in een switch. Het lijkt iets beter te gaan maar het komt toch nog een enkele keer voor. Met de entone Kamai had ik hier nooit last van.
Bij mij zat er eerst ook een switch tussen maar die is er inmiddels een tijdje uit. Bij mij is het duidelijk voorbehouden aan de Entone 515, de 510 (die kleine) is erg traag maar heeft geen problemen met het beeld. Nu eens kijken of ik de 515 omgeruild kan krijgen bij Caiw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
@lier dat zal alleen gaan wanneer je een nieuw pakket kiest, dan krijg je twee nieuwe decoders Amino Aria 7 met nieuwe software en een nieuwe interface. Je bent dan in alle gevallen weer duurder uit. Zo gaat Caiway immers met bestaande klanten om. Nieuwe zaken waarvoor wij jaren lang prijs verhoging op prijsverhoging hebben gehad zijn alleen voorbehouden aan nieuwe klanten die met veel extraas en kortingen binnen komen.

Oude klanten kunnen met de oude meuk verder en een Multiscreen waarmee andere providers keihard uitgelachen zouden worden. Ook oude meuk dat op bijna geen enkele browser of device draait.
Bij andere providers is er één app voor IEDEREEN en een update voor IEDEREEN. Daar betaal je immers je centen voor, goede diensten die met de tijd mee gaan. De nieuwe TV-app konden ze prima bij iedereen uitrollen en per abonnement even het opnemen/afspelen blokkeren totdat ook de decoders zijn omgewisseld of geupdate. Caiway verdomd het om de bestaande klanten te upgraden ondanks dat ze al drie jaar bij de aangekondigde prijsverhogingen beloven hun diensten te verbeteren. Loze beloftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
lier schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:04:
[...]

Bij mij zat er eerst ook een switch tussen maar die is er inmiddels een tijdje uit. Bij mij is het duidelijk voorbehouden aan de Entone 515, de 510 (die kleine) is erg traag maar heeft geen problemen met het beeld. Nu eens kijken of ik de 515 omgeruild kan krijgen bij Caiw.
Gewoon even bellen met de klantenservice, aangeven dat je 515 steeds uitvalt en je 510 niet, doen ze echt niet moeilijk over, krijg je een 2de 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

CaiGil schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:20:
Gewoon even bellen met de klantenservice, aangeven dat je 515 steeds uitvalt en je 510 niet, doen ze echt niet moeilijk over, krijg je een 2de 510.
Klopt, weliswaar via webcare maar dat was inderdaad wat zij aanboden.

Zit nu met het dilemma: nieuwe Entone, overstap nieuwe tv platform of overtap naar andere provider (Online.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Is trouwens de Amino Aria 7X die Caiway gebruikt wel geschikt voor UHD uitzendingen?
Als ik bij de specificaties kijk zie ik staan: upscaling only, not decode.
Wat betekent dit?

Amino Aria 7X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
lier schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Zit nu met het dilemma: nieuwe Entone, overstap nieuwe tv platform of overtap naar andere provider (Online.nl)
Hier hetzelfde verhaal. Het is wachten op de 1e gebruikservaringen van Online. Caiway is duur en voegt weinig toe met oninteressante HD zenders. Daar zit niemand meer op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
lier schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Klopt, weliswaar via webcare maar dat was inderdaad wat zij aanboden.

Ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Online zal ik je niet aanraden, nieuwe platform is alleen handig als je veel geeft om een nieuwe iptv app. Als je dat niet doet zou ik voor nu alleen een nieuwe Entone nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:59:
Is trouwens de Amino Aria 7X die Caiway gebruikt wel geschikt voor UHD uitzendingen?
Als ik bij de specificaties kijk zie ik staan: upscaling only, not decode.
Wat betekent dit?

Amino Aria 7X
Caiway levert de Aria 7 :

https://www.aminocom.com/...-vu/client-devices/aria-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Ook ja. De 7X word geleverd bij de Internet en Televisie pakketten, de Aria 7 bij het pakket daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:29:
[...]

Ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Online zal ik je niet aanraden, nieuwe platform is alleen handig als je veel geeft om een nieuwe iptv app. Als je dat niet doet zou ik voor nu alleen een nieuwe Entone nemen.
De prioriteiten liggen bij iedere klant om zo veel mogelijk geleverd te krijgen voor je abonnementsgeld.
Online is erg goedkoop, maar met kleine lettertjes. Dan doel ik op onbetrouwbaarheid wanneer je zaken niet geleverd kriijgt, zaken niet werken en ook geld afschrijven terwijl het abonnement beëindigt is.

Wanneer ik naar Caiway kijk dan verwacht ik binnen een 600Mbit abo dat ik nu bezig (het hoogste abo)
* Een up to date decoder die 4K aan kan met diverse ondersteuning van apps, Android en spraakherkenning (Google/Cast)
* Een up to dat TV-app met castmogelijkheden, overal te gebruiken met opname en afspeekfuncties voor gemist
* IPv6 internetprotocol
* Een Wifi-modem die in bridgestand kan
* Een mobiel abonnement met kortingen op de basis abonnementsprijs van T-Mobile en een extra pakket gratis (bijv totaal-TV)
* On demand films en series
* Gratis Fox Sports
* Standaard korting op Delta Energie zonder kleine lettertjes met recht op welkomstbonus,

En het belangrijkste: gratis upgrade van decoder wanneer er een nieuwe is en gelijk updaten van de app bij beschikbaarheid.
Ik betaal met het hoogste pakket de hoofdprijs en mag gewoon service terug verwachten zonder overstappen op een ander pakket. Andere providers doen niet moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Sjakie0101 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:41:
[...]

De prioriteiten liggen bij iedere klant om zo veel mogelijk geleverd te krijgen voor je abonnementsgeld.
Online is erg goedkoop, maar met kleine lettertjes. Dan doel ik op onbetrouwbaarheid wanneer je zaken niet geleverd kriijgt, zaken niet werken en ook geld afschrijven terwijl het abonnement beëindigt is.

Wanneer ik naar Caiway kijk dan verwacht ik binnen een 600Mbit abo dat ik nu bezig (het hoogste abo)
* Een up to date decoder die 4K aan kan met diverse ondersteuning van apps, Android en spraakherkenning (Google/Cast)
* Een up to dat TV-app met castmogelijkheden, overal te gebruiken met opname en afspeekfuncties voor gemist
* IPv6 internetprotocol
* Een Wifi-modem die in bridgestand kan
* Een mobiel abonnement met kortingen op de basis abonnementsprijs van T-Mobile en een extra pakket gratis (bijv totaal-TV)
* On demand films en series
* Gratis Fox Sports
* Standaard korting op Delta Energie zonder kleine lettertjes met recht op welkomstbonus,

En het belangrijkste: gratis upgrade van decoder wanneer er een nieuwe is en gelijk updaten van de app bij beschikbaarheid.
Ik betaal met het hoogste pakket de hoofdprijs en mag gewoon service terug verwachten zonder geluk van overstappen op een ander pakket. Andere providers doen niet moeilijk!
Misschien een stomme vraag, maar waarom ga je dan niet lekker naar een andere provider? Met alle tijd die jij stopt in hetzelfde herhalen in verschillende berichten hier had je waarschijnlijk al 10 keer een andere provider kunnen uitzoeken, het gewenste pakket bestellen, het pakket aansluiten, en er gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:47:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waarom ga je dan niet lekker naar een andere provider? Met alle tijd die jij stopt in hetzelfde herhalen in verschillende berichten hier had je waarschijnlijk al 10 keer een andere provider kunnen uitzoeken, het gewenste pakket bestellen, het pakket aansluiten, en er gebruik van maken.
Welke andere?? Solcon, Online of Delta (zusje van Caiway) ??
Zo lang Caiway een monopolie heeft is overstappen naar iets anders (lees iets dat nog slechter is) geen optie.
Het zou niet minder worden na de verplichte overstap van Ziggo, aan die woorden hou ik Caiway !

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-08-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Ook ja. De 7X word geleverd bij de Internet en Televisie pakketten, de Aria 7 bij het pakket daarvoor.
Heb jij een overzicht bij welke pakketten wat wordt geleverd? Ik wil absoluut geen 7X aangezien ik volgend jaar het WK voetbal echt in UHD wil zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Sjakie0101 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:49:
[...]

Welke andere?? Solcon, Online of Delta (zusje van Caiway) ??
Zo lang Caiway een monopolie heeft is overstappen naar iets anders (lees iets dat nog slechter is) geen optie.
Hoe heeft Caiway een monopolie als ik jou net andere namen op de glasvezel zie opnoemen? En daarnaast, heb je geen DSL?
Sjakie0101 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Heb jij een overzicht bij welke pakketten wat wordt geleverd? Ik wil absoluut geen 7X aangezien ik volgend jaar het WK voetbal echt in UHD wil zien!
Zover bij mij bekend word op dit moment de 7X daadwerkelijk alleen uitgeleverd bij de Internet en Televisie pakketten wat op dit moment de huidige (en dus nieuwste) pakketten zijn!

[ Voor 35% gewijzigd door CaiGil op 18-08-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Hoe heeft Caiway een monopolie als ik jou net andere namen op de glasvezel zie opnoemen? En daarnaast, heb je geen DSL?

[...]

Zover bij mij bekend word op dit moment de 7X daadwerkelijk alleen uitgeleverd bij de Internet en Televisie pakketten wat op dit moment de huidige (en dus nieuwste) pakketten zijn!
Dat denk ik niet de 7X wordt geleverd bij COAX (ipv HUMAX).
DSL met hooguit 18Mbit is voor mij geen alternatief, en ja Caiway heeft een monopolie waarbij ze nog steeds zelf bepalen samen met Cogas wie er op de glasvezel komt en dat zijn allemaal slechtere alternatieven tot nu toe waarmee ze zichzelf in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Sjakie0101 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:59:
[...]

Dat denk ik niet de 7X wordt geleverd bij COAX (ipv HUMAX).
DSL met hooguit 18Mbit is voor mij geen alternatief, en ja Caiway heeft een monopolie waarbij ze nog steeds zelf bepalen samen met Cogas wie er op de glasvezel komt en dat zijn allemaal slechtere alternatieven tot nu toe waarmee ze zichzelf in stand houden.
De 7X word niet geleverd bij de COAX. Er zit ook geen COAX aansluiting op. Wellicht even research doen voordat je je uitspraken maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door CaiGil op 18-08-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:02:
[...]

De 7X word niet geleverd bij de COAX. Er zit ook geen COAX aansluiting op. Wellicht even research doen voordat je je uitspraken maakt.
CaiGil, owkee…. Maar dus bij de nieuwe interactieve pakketten wordt de 7X geleverd?
Dat zou bezopen zijn naar mijn mening. Maar weer je zeker dat dit de Amino Aria 7X is of de Kamai 7X?
Ik kan me toch niet voorstellen dat Caiway ons bij de nieuwe pakketten met een kat in de zak op weg stuurt.
Volgens jaar EK voetbal in UHD en Caiway zou er tegen die tijd niet voor zorgen dat elke klant de juiste decoder in huis heeft? Dat gaat er bij mij niet in.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-08-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Sjakie0101 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:12:
[...]

CaiGil, owkee…. Maar dus bij de nieuwe interactieve pakketten wordt de 7X geleverd?????????
Dat zou bezopen zijn naar mijn mening. Maar weer je zeker dat dit de Amino Aria 7X is of de Kamai 7X?
Ik kan me toch niet voorstellen dat Caiway ons bij de nieuwe pakketten met een kat in de zak op weg stuurt.
Volgens jaar EK voetbal in UHD en Caiway zou er tegen die tijd niet voor zorgen dat elke klant de juiste decoder in huis heeft? Dat gaat er bij mij niet in.
Ik durf geen uitspraken te doen omtrent het EK voetbal. Ik kan je wel met 100% zekerheid zeggen dat het écht de Aria 7X betreft die bij dat pakket word geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:34:
[...]

Ik durf geen uitspraken te doen omtrent het EK voetbal. Ik kan je wel met 100% zekerheid zeggen dat het écht de Aria 7X betreft die bij dat pakket word geleverd.
Dat getuigt van GEEN enkele visie.
Wat gebruikt Delta dan voor decoder? Ik meen te weten dat deze wel UHD/4K ready is.
Ik kan me niet voorstellen dat Caiway andere decoders gebruikt, maar dat blijkt dus wel zo te zijn.
Het moet allemaal goedkoop en de klant is de dupe. Hoe denkt Caiway alle klanten te bedienen van NPO1 UHD en Eurosport UHD tijdens respectievelijk de EK2020 en OS2020?
Twee jaar terug tijdens de WK was er al NPO1 UHD. Toen zijn er al vragen gesteld aan Caiway.
Dus welke onverlaat zit daar zo te slapen en koopt in deze tijd nog HD-ontvangers in ?? Kijk naar wat Ziggo doet... Bij het duurste pakket is een UHD-ontvanger standaard en bij de andere pakketten inmiddels ook!

[ Voor 158% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-08-2019 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dinictus208 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:46:
Ik zie het nut van opnemen niet als ik ten alle tijden alles kan terugkijken via de epg. 4K is wel een dikke plus maar voor alleen voetbal maak je mij er niet blij mee. Ik kijk wel 4k via netflix.
4K ondersteuning hebben ze dus niet. Ik moet mezelf corrigeren.
Het is eerlijk gezegd tegen al mijn verwachtingen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Sjakie0101 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:36:
[...]
Het moet allemaal goedkoop en de klant is de dupe.
Haha prachtig. Dit forum hangt aan elkaar van de opmerkingen dat Caiway veel te duur is. En dat niemand geen cent meer wil betalen. Het is niet echt duur hoor bij caiway, zelfs in het algemeen in NL is het niet echt duur. In het buitenland betaal je gerust 100+ euro voor wat wij gewoon voor een paar tientjes krijgen.

Maar goed ik lees wel voornamelijk negativiteit over TV van caiway. En kennelijk een monopolie? Neem dan alleen lekker internet en evt bellen via caiway, en als je kwaliteit TV wilt zien, zet je toch lekker een schotel in de tuin? Die optie heb je vast nog niet overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
N1traat schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:29:
[...]

Haha prachtig. Dit forum hangt aan elkaar van de opmerkingen dat Caiway veel te duur is. En dat niemand geen cent meer wil betalen. Het is niet echt duur hoor bij caiway, zelfs in het algemeen in NL is het niet echt duur. In het buitenland betaal je gerust 100+ euro voor wat wij gewoon voor een paar tientjes krijgen.

Maar goed ik lees wel voornamelijk negativiteit over TV van caiway. En kennelijk een monopolie? Neem dan alleen lekker internet en evt bellen via caiway, en als je kwaliteit TV wilt zien, zet je toch lekker een schotel in de tuin? Die optie heb je vast nog niet overwogen.
Je haalt er van alles bij, prima. Ik ga mezelf echt niet op kosten jagen omdat Caiway 5 jaar geleden zo nodig hier alles moest overnemen van Ziggo! Get alive!

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-08-2019 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ziggo en KPN hebben een geschikte UHD ontvanger. Als nu volgend jaar het voetbal in UHD uitgezonden wordt, zal Caiway zijn klanten gewoon dit onthouden als Ziggo en KPN dit UHD kanaal van de NPO wel gaan doorgeven of zou er een apart UHD abonnement komen bij Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:30:
Ziggo en KPN hebben een geschikte UHD ontvanger. Als nu volgend jaar het voetbal in UHD uitgezonden wordt, zal Caiway zijn klanten gewoon dit onthouden als Ziggo en KPN dit UHD kanaal van de NPO wel gaan doorgeven of zou er een apart UHD abonnement komen bij Caiway?
Dat laatste... De volgende melkkoe waarbij ben weer 5 euro vraagt voor de UHD-ontvanger. Alles wat standaard en al in het abonnement zit bij andere providers moeten we bij Caiway voor bijbetalen.

De Amino 7X kan alleen upscaled UHD, kortom geen native UHD en dat is een tekortkoming waar ik niet mee akkoord ga wanneer ik een 4K-televisie heb en een UHD-kanaal wil bekijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-08-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:03:
[...]

De Amino 7X kan alleen upscaled UHD, kortom geen native UHD en dat is een tekortkoming waar ik niet mee akkoord ga wanneer ik een 4K-televisie heb en een UHD-kanaal wil bekijken.
Ben je hier zeker van?
Op de Amino website staat:

480i/480p/576i/576p/720p/1080i/1080p/4K 2KP60 (upscaling only, not decode) output formats

Slaat dit upscaling niet alleen op de 2KP60 resolutie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Chaser2600 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:10:
[...]

Ben je hier zeker van?
Op de Amino website staat:

480i/480p/576i/576p/720p/1080i/1080p/4K 2KP60 (upscaling only, not decode) output formats

Slaat dit upscaling niet alleen op de 2KP60 resolutie ?
Het upscalen slaat op "4K 2KP60". Dat upscalen doet een 4K-televisie in veel gevallen zelf al, daar is geen decoder voor nodig die dat ook nog eens doet (Daar ging Ziggo de mist mee in bij de eerste release van de NEXT-box).
Kortom je krijgt nooit native UHD geleverd met een Amino 7X en een UHD-kanaal zal nooit native UHD doorkomen met deze decoders. KPN en Ziggo leveren beide UHD-decoders uit.
De reden is o.a. apps die op deze decoders draaien, maar natuurlijk ook voorsorteren op UHD-kanalen.
O.a. Netflix leverts UHD uit, Ziggo Sports bereid zich voor op een UHD-kanaal en NPO 1 UHD zal volgend jaar ook weer in de lucht komen voor EK2020 en OS2020.

UHD zal met name op sportgebied een boost krijgen in 2020, ik ben verder best wel positief over Caiway, maar qua tv-product loopt men telkens achter en lijkt men niet voor te sorteren op ontwikkelingen in de markt. Maar zo heeft een ieder zijn wensen.
Over het algemeen is Caiway niet helemaal blind voor kritiek. We wachten de komende periode af wat er nog aan veranderingen gaan komen!

[ Voor 22% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-08-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Laatst online: 05-06 14:11
Kan je bij Caiway iptv / dvb-c zenders met bv tvheadend bekijken?
Dan zou ik nl m'n android boxen kunnen gebruiken om tv te kijken en op te nemen.
Het laatste wat ik kan vinden is dat de Nederlandse dvb-c zenders een paar jaar terug ongecodeerd waren. Maar ik weet niet of dat nu nog zo is.
En waarschijnlijk zal je dan de extra zenders (bv fox sports) niet kunnen kijken denk ik.
Of misschien zijn daar truckjes voor? Met oscam ofzo?
Ik heb dit in het verleden met canal Digitaal wel gedaan. Maar weet niet of dit met caiway kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Kitser schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:38:
Kan je bij Caiway iptv / dvb-c zenders met bv tvheadend bekijken?
Dan zou ik nl m'n android boxen kunnen gebruiken om tv te kijken en op te nemen.
Het laatste wat ik kan vinden is dat de Nederlandse dvb-c zenders een paar jaar terug ongecodeerd waren. Maar ik weet niet of dat nu nog zo is.
En waarschijnlijk zal je dan de extra zenders (bv fox sports) niet kunnen kijken denk ik.
Of misschien zijn daar truckjes voor? Met oscam ofzo?
Ik heb dit in het verleden met canal Digitaal wel gedaan. Maar weet niet of dit met caiway kan.
In bijna alle Caiway gebieden is het DVB-C basispakket ongecodeerd, alle andere pakketten zijn gecodeerd en is dus een smartcard voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kitser schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:38:
Volgens mij kan je bij KPN gewoon ALLES kijken, dankzij een KPN TV App for Android TV :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Laatst online: 05-06 14:11
nero355 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:39:
[...]

Volgens mij kan je bij KPN gewoon ALLES kijken, dankzij een KPN TV App for Android TV :)
Voor Android TV zijn er nog geen speciale apps. Wel voor Android. Die zijn eventueel te sideloaden. Maar zijn niet geoptimaliseerd voor Android TV helaas.

Ze hebben inmiddels wel een Smart TV app voor Samsung tv's. Maar die kan je zover ik weet nog niet op Android boxen installeren.

Ook hebben ze pasgeleden een 4k Android box gelanceerd. Maar die apk heb ik nog niet langs zien komen.

Die zou ik trouwens toch niet kunnen gebruiken met m'n Telfort account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:35
KPN gaat geen android box leveren maar gebaseerd op linux maar dat ter zijde.
Dat gezeik over 4K pfff. Heb een OLED LG en moet zeggen dat het ouderwetse coaxsignaal 1080i glashelder is. Tevens heb ik een androidkastje wat in 4K kan leveren en zie wel iets verschil maar coax blijft toch verrekte makkelijk

• wmo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03 11:24

wmo

Ik weet niet of dit de juiste plek is maar heeft iemand hier ervaring met Caiway Glasvezel Internet en IPTV met eigen apparatuur?
Specifiek Mediaconverter met Ubiquiti USG en Unifi Switch 8 poort UTP?

Ik heb alles voor elkaar behalve het IPTV signaal.

Weet iemand hoe de USG geconfigureerd moet worden (volgens mij 2 vlans, namelijk 100 en 102) en hoe het vlan 102 (IPTV) signaal dan doorgezet wordt naar de unifi switch (in mijn geval poort 3 waar de Aria op zit)?

wmo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
wmo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:19:
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar heeft iemand hier ervaring met Caiway Glasvezel Internet en IPTV met eigen apparatuur?

Weet iemand hoe de USG geconfigureerd moet worden (volgens mij 2 vlans, namelijk 100 en 102) en hoe het vlan 102 (IPTV) signaal dan doorgezet wordt naar de unifi switch (in mijn geval poort 3 waar de Aria op zit)?
Linkje naar een oude verzameling: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59461648. Hier zou je het een en ander aan informatie kunnen vinden.

Volgens mij is IPTV trouwens VLAN 101, niet 102. Het klopt wel dat internet VLAN 100 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En in het Ubiquiti topic zie ik ook regelmatig oplossingen hiervoor langskomen. Daar zitten ook de pro's die je iedere regel code kunnen uitleggen

[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Credence
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 14:34

Bij de nieuwe pakketten van Caiway werkt IPTV ook achter de router zonder extra configuratie. Aangezien alle klanten volgens Caiway binnenkort overgezet gaan worden wellicht het overwegen waard. Door het bestellen van een nieuw pakket op de site van Caiway kan je worden overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Credence schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:52:
[...]

Bij de nieuwe pakketten van Caiway werkt IPTV ook achter de router zonder extra configuratie. Aangezien alle klanten volgens Caiway binnenkort overgezet gaan worden wellicht het overwegen waard. Door het bestellen van een nieuw pakket op de site van Caiway kan je worden overgezet.
Binnenkort is inmiddels eind 2019/begin 2020 en wellicht wanneer de nieuwe abonnementen in februari 2020 bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
[...]

Dit kan tegenwoordig ook met een simpel belletje naar de sales afdeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
[...]

Precies wat ik onlangs inderdaad heb gedaan.
Was binnen een week geregeld en alles is zoals aangegeven verlopen.
Enige wat ik moest doen dat niet vermeld was is even het glasvezel model resetten.
Alle poorten op het glasvezel modem zijn nu gelijk en ik kan op iedere aansluiting zowel de Amino gebruiken of een pc aankoppelen voor regulier internet.

Overigens ziet de Amino 7X er wel leuk uit, vooral het menu ziet er wat gelikter uit.. maar het ding is nog steeds wel redelijk traag (zoals ook al gemeld eerder in het topic). Hier heeft Caiway nog wel wat werk aan want anno 2019 kan dat eigenlijk niet meer vind ik.

Ik vroeg me daarnaast af.. zou het in deze setup nu ook mogelijk zijn om een IPTV applicatie van de televisie zelf (LG) uit de appstore te downloaden en deze te gebruiken voor dagelijks gebruik. Hierdoor heb je wat meer keuze, zeker als de Amino niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmo

wmo

Klopt, IPTV werkt ook gewoon op alle poorten van de Genexis modem/router maar ik wil juist eigen Ubiquiti USG gebruiken.
Hiervoor zal ik VLAN’s 100 en 101/102 moeten configureren op de WAN poort van de USG. Dit is ook gelukt en ik krijg ook een ip adres via dhcp van caiway op vlan 100 (internet) EN op 102(iptv).

Maar nu moet het nog doorgezet worden naar de Amino en moet ie beeld geven.
Gisteravond deed ik via het menu een herstart van het Amino systeem en kreeg ie IP van vlan 100 ipv 102.
[...]

wmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmo

wmo

Ok, ik heb het nu zover dat de Amino netjes doorstart, netwerk config loopt ie ook door en dan krijg ik zwart scherm. De gids komt wel door, ik zie wat er nu op is en wat er straks komt. Het menu van de Amino kan ik ook.

Alleen nog geen televisie beeld, dat moet ik dan nog even uitzoeken. Las ergens dat daar IGMP snooping/proxy zaken voor ingesteld moeten worden. Iemand een idee?

wmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
wmo schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:23:
Ok, ik heb het nu zover dat de Amino netjes doorstart, netwerk config loopt ie ook door en dan krijg ik zwart scherm. De gids komt wel door, ik zie wat er nu op is en wat er straks komt. Het menu van de Amino kan ik ook.

Alleen nog geen televisie beeld, dat moet ik dan nog even uitzoeken. Las ergens dat daar IGMP snooping/proxy zaken voor ingesteld moeten worden. Iemand een idee?
Zit je Amino wel in de juiste VLAN? De zaken die je opnoemt zie je altijd als je internet hebt, voor beeld heb je IPTV VLAN nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Voor de mensen met het nieuwe platform en Amino 7x:
ZDF HD
Arte HD
Ketnet HD
Oranje TV HD
Fox Sports 6 HD
Ziggo Sports Extra HD
Ziggo Sports Docu HD

zijn nu toegevoegd. Overigens ook bij Delta, zoals hier al eerder besproken is het een en hetzelfde platform waarbij alleen de logo's nog verschillen.Het gerucht gaat dat Delta komende week de toegevoegde HD zenders weer terug gaat draaien (dwz dat men gaat splitsen en alleen Caiway gaat beschikken over de toegevoegde HD zenders).

[ Voor 87% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-08-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wmo schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:28:
Klopt, IPTV werkt ook gewoon op alle poorten van de Genexis modem/router maar ik wil juist eigen Ubiquiti USG gebruiken.
Hiervoor zal ik VLAN’s 100 en 101/102 moeten configureren op de WAN poort van de USG. Dit is ook gelukt en ik krijg ook een ip adres via dhcp van caiway op vlan 100 (internet) EN op 102(iptv).

Maar nu moet het nog doorgezet worden naar de Amino en moet ie beeld geven.
Gisteravond deed ik via het menu een herstart van het Amino systeem en kreeg ie IP van vlan 100 ipv 102.
Dan moet je hierheen verhuizen : GerjanT in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie"

Maar sinds Caiway lichtjaren achterloopt op de rest zou ik het lekker simpel houden en het IPTV VLAN niet eens langs de USG laten lopen, maar gewoon direkt op de Switch afhandelen wat ze een zogenaamde "Bridged IPTV Setup" noemen :)

Meerdere wegen naar Rome en zo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:49

ofc

Blijkbaar is er een firmware update o.i.d. geweest. Mijn Platinum-7840 onthoudt nu wel de dmz instellingen en de wifi blijft uit.
code:
1
2
3
4
5
Product name          Platinum-7840
Product date          January 17, 2019
Hardware revision     1.4
Bootloader revision   bootloader-lunar-3.7.0-R
Firmware revision     geneos-lunar-3.8.0-EFT3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ofc schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:17:
Blijkbaar is er een firmware update o.i.d. geweest. Mijn Platinum-7840 onthoudt nu wel de dmz instellingen en de wifi blijft uit.
code:
1
2
3
4
5
Product name          Platinum-7840
Product date          January 17, 2019
Hardware revision     1.4
Bootloader revision   bootloader-lunar-3.7.0-R
Firmware revision     geneos-lunar-3.8.0-EFT3
Benieuwd of hij daarmee ook in bridge gezet kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wmo

wmo

ik heb vandaag nog op de "chat" gezeten met Caiway en bridge mode zou nog steeds niet kunnen.

wmo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

wmo schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:36:
ik heb vandaag nog op de "chat" gezeten met Caiway en bridge mode zou nog steeds niet kunnen.
-O- W-T-F?!?! Caiway ?! :F

Maar bedankt voor het uitzoeken! ;) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
De volgende zenders zijn vandaag toegevoegd aan het nieuwe interactieve platform van ZOWEL Delta als Caiway (Delta heeft nu dus OOK de toegevoegde HD zenders!!):
Disney Channel nu ook in HD (Kanaal 21)
Stingray Classica ook HD (Kanaal 212)
Stingray Jazz nu ook HD (Kanaal 215)
E Pop of Culture nu ook HD (Kanaal 353)
TV 5 Monde Europe nu ook HD (Kanaal 500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 11:49

Scrummie

Think different

Ik merk dat er vertraging in de live TV uitzendingen zit, soms wel 30 seconden tenopzichte van andere providers. Zijn jullie hier bekend mee, is dat iets wat ooit opgelost gaat worden?

Bij voetbal hoor ik de buurt al juichen, en dan moet ik nog 30 seconden wachten. Bij live TV shows als Veronica Inside, kijk ik vaak samen met andere mensen via fora, maar ook daar dezelfde vertraging. Heel vervelend en een deal breaker wat mij betreft. Support geeft enkel aan 'ja, dat kan zo zijn'.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Welk platform gebruik je om tv te kijken, @Scrummie?
Kabel of glas?
Digitale ontvanger (en zo ja, welke?) of app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-03 15:45
Wanneer gaat iedereen over naar het nieuwe iptv platform ik woon in krimpen aan den IJssel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Vandaag toegevoegd aan het nieuwe interactieve platform:
Stingray iConcerts nu ook HD per 27-08
RTL Lounge nu ook HD per 27-08

*UPDATE* RTL Lounge HD was een proef. Mogelijk in de loop van de week!

Ik heb best wel eens lopen mopperen op Caiway, maar door de samenvoeging met Delta lijkt er nu toch echt beweging te komen in het tv-product!

Ik verwacht dat per 1 september wanneer de update van het platform gereed is ook de migraties snel gaan starten.

[ Voor 51% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-08-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:50:

RTL Lounge is op het oude platform en Multiscreen geen HD, dus dat is de eerste echte nieuwe toevoeging voor de Caiwayklanten die op het nieuwe platform zitten! Ik verwacht dat ik de loop van de week RTL Crime ook gaat volgen en wie weet ook regionalen!
Ellende dus. Forse prijsstijging kunnen we weer verwachten voor nutteloze (hd)zenders. Daar zitten de meeste abonnees niet op te wachten. Geef eens iets echt extra s zoals Fox Sports 1 o.i.d..
Caiway is de duurste provider met een matig (tv) product. Snap niet dat hier forumleden enthousiast worden van dat RTL Lounge in HD komt. Voorlopig betaal ik fors voor een oud Multiscreen product. Krijg ik compensatie???

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto...... op 27-08-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 11:49

Scrummie

Think different

lier schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:42:
Welk platform gebruik je om tv te kijken, @Scrummie?
Kabel of glas?
Digitale ontvanger (en zo ja, welke?) of app?
Glas, digitale ontvanger.. Amino Aria 7x.

Zou het met een echte (zo'n grote) beter gaan misschien? Volgens mij nog wel zo'n ding liggen bij mijn ouders.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:29:
[...]

Ellende dus. Forse prijsstijging kunnen we weer verwachten voor nutteloze (hd)zenders. Daar zitten de meeste abonnees niet op te wachten. Geef eens iets echt extra s zoals Fox Sports 1 o.i.d..
Caiway is de duurste provider met een matig (tv) product. Snap niet dat hier forumleden enthousiast worden van dat RTL Lounge in HD komt. Voorlopig betaal ik fors voor een oud Multiscreen product. Krijg ik compensatie???
Volgens mij is men wel doordrongen dat er spoed is geboden. De actie die vorige week is opgestart om alles wat naar HD kan naar HD te zetten en ook de juiste zenderlijst te verstrekken is de voorbode dat men met spoed aan de migraties begint. En ja, wanneer je het te lang vind duren dan gewoon blijven zagen bij Caiway, maar goed volgens mij hebben ze de boodschap onderhand wel begrepen dat wat ze aan het doen waren niet kan en dat ze spoed moeten zetten achter de migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:53
Tja, overstappen in Twente naar een andere aanbieder heeft voor de consument geen meerwaarde. We blijven toch wel bij caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
[...]

Volgens mij is het TV product toch met name waar je extra voor betaald. Ik ben het eens dat men snel moet migreren, maar je wil anderzijds niet achteruit gaan qua product.

Overigens is RTL Lounge nu weer SD op het nieuwe platform, blijkt een test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Snap niet dat hier forumleden enthousiast worden van dat RTL Lounge in HD komt.
Ik snap sowieso niet dat men voor TV betaalt : De meeste zenders zijn echt troep, troep en nog eens troep!
Met wat reclames tussendoor die langer duren dan de programma's of films en series zelf...

Als je echt wat leuks wil zien dan is er vast wel een online alternatief voor te verzinnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Sjakie0101 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

Volgens mij is men wel doordrongen dat er spoed is geboden. De actie die vorige week is opgestart om alles wat naar HD kan naar HD te zetten en ook de juiste zenderlijst te verstrekken is de voorbode dat men met spoed aan de migraties begint. En ja, wanneer je het te lang vind duren dan gewoon blijven zagen bij Caiway, maar goed volgens mij hebben ze de boodschap onderhand wel begrepen dat wat ze aan het doen waren niet kan en dat ze spoed moeten zetten achter de migratie.
Caiway en doordrongen??? 4 jaar geleden zeiden ze al dat ze met nieuwe multiscreenapp bezig waren. En over de mailclient hebben we het maar niet. Wat dat betreft hebben ze echt schijt aan consument. Maar wat betreft stabiliteit glasvezel das echt top en is je wifi ruk etc. Dan ligt het echt aan brakke huisinstallatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Migow schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:51:
En over de mailclient hebben we het maar niet.
Je bedoelt de Webmail :?

Die is wel echt bagger inderdaad! :/
Maar wat betreft stabiliteit glasvezel das echt top
IMHO is dat ook het belangrijkste van alles! d:)b
en is je wifi ruk etc. Dan ligt het echt aan brakke huisinstallatie
NOFI, maar ik vind het echt raar als mensen over slechte WiFi van een bepaalde ISP klagen : Daar hebben echt veel teveel mensen helemaal het verkeerde beeld bij! :F

Alsof dat arme WiFi ding in je meterkast wonderen kan verrichten en door het hele huis en al die muren en glas het signaal kan overbrengen alsof het niks is... :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
nero355 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:58:
[...]

Je bedoelt de Webmail :?

Die is wel echt bagger inderdaad! :/
Idd maar ook pop3 is oud. Maar ik gebruik zelden caiway mailbox.. Probleem opgelost.
[...]

IMHO is dat ook het belangrijkste van alles! d:)b

[...]

NOFI, maar ik vind het echt raar als mensen over slechte WiFi van een bepaalde ISP klagen : Daar hebben echt veel teveel mensen helemaal het verkeerde beeld bij! :F

Alsof dat arme WiFi ding in je meterkast wonderen kan verrichten en door het hele huis en al die muren en glas het signaal kan overbrengen alsof het niks is... :D _O-
Dat bedoel ik. En meest schofterige vind ik dat caiway bij hun abonnement een waardeloze router aanbieden. Maar goed heb hier een asus router en haal via wifi gewoon volle snelheid 250/250 en overal bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
Vanmorgen Internet + Bellen besteld bij Caiway voor mijn nieuwe woning in Glasvezel buitenaf gebied. Volgens Glasvezel buitenaf is de lijn al helemaal actief, en Caiway hoeft alleen een patchverzoek te doen bij ze en de dienst gaan leveren. Ik ben benieuwd hoe lang de levertijd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

N1traat schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:31:
Vanmorgen Internet + Bellen besteld bij Caiway voor mijn nieuwe woning in Glasvezel buitenaf gebied. Volgens Glasvezel buitenaf is de lijn al helemaal actief, en Caiway hoeft alleen een patchverzoek te doen bij ze en de dienst gaan leveren. Ik ben benieuwd hoe lang de levertijd is.
Caiway geeft aan dat je na aanmelding binnen 2 weken internet heb. Zolang je kabel niet gebroken is halen ze dat meestal wel.
Migow schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:41:
[...]

Dat bedoel ik. En meest schofterige vind ik dat caiway bij hun abonnement een waardeloze router aanbieden. Maar goed heb hier een asus router en haal via wifi gewoon volle snelheid 250/250 en overal bereik
Nou gebruik ik Ubiquiti spul in plaats van Asus, primair vanwege de stabiliteit, maar via Wifi heb ik nog nooit de volle snelheid gehaald, terwijl mijn airCube dat echt wel zou moeten kunnen. Bedrading zou in orde moeten zijn en aan de airCube valt niet zoveel in te stellen. Ondanks dat haal ik nooit meer dan 60 tot 70 mbit van mijn 100/100 lijn. Bedraad aangesloten met een pc haal ik dat overigens wel.

[ Voor 41% gewijzigd door PaT op 30-08-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
PaT schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:19:
[...]

Caiway geeft aan dat je na aanmelding binnen 2 weken internet heb. Zolang je kabel niet gebroken is halen ze dat meestal wel.

[...]

Nou gebruik ik Ubiquiti spul in plaats van Asus, primair vanwege de stabiliteit, maar via Wifi heb ik nog nooit de volle snelheid gehaald, terwijl mijn airCube dat echt wel zou moeten kunnen. Bedrading zou in orde moeten zijn en aan de airCube valt niet zoveel in te stellen. Ondanks dat haal ik nooit meer dan 60 tot 70 mbit van mijn 100/100 lijn. Bedraad aangesloten met een pc haal ik dat overigens wel.
Dat geeft toch echt aan dat de snelheid binnenkomt maar er ergens een vertraging zit; waarschijnlijk zit dit toch in je airCube..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaT schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:19:
Hier knalt de volle 150 Mbps synchroon over de WiFi en zelfs een beetje meer i.c.m. drie van deze dingen : pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall
Op elke verdieping eentje uiteraard!

En in de tuin aan de muur van het huis deze : pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) :*)

Maar eerlijk gezegd moet dat met elke fatsoenlijke accesspoint kunnen dus ergens klopt er iets niet helemaal bij jou... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Ondanks dat haal ik nooit meer dan 60 tot 70 mbit van mijn 100/100 lijn. Bedraad aangesloten met een pc haal ik dat overigens wel.
Je wifi zit wel op 5ghz ?
Ik trek hier de volle 600Mbit als ik maar dicht genoeg bij het accesspoint ga zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 00:50:
[...]

Maar eerlijk gezegd moet dat met elke fatsoenlijke accesspoint kunnen dus ergens klopt er iets niet helemaal bij jou... :-(
Dat was ook zo'n beetje mijn conclusie ;)
Aan de router kan het niet liggen, anders zou het bedraad ook fout moeten gaan.

De switch die er tussen zit zou ook geen problemen moeten geven en aangezien alles met cat6 bedraad is zou het daar ook goed moeten gaan.

In die AirCube kan je niet zoveel instellen, maar ook mijn oude 100mbit AP's halen die 100 mbit/s niet.
Interferentie van andere netwerken valt hier ook reuze mee.

Maar goed, we gaan wel erg offtopic, aangezien dit niet aan Caiway ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
PaT schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:54:
[...]

Dat was ook zo'n beetje mijn conclusie ;)
Aan de router kan het niet liggen, anders zou het bedraad ook fout moeten gaan.

De switch die er tussen zit zou ook geen problemen moeten geven en aangezien alles met cat6 bedraad is zou het daar ook goed moeten gaan.

In die AirCube kan je niet zoveel instellen, maar ook mijn oude 100mbit AP's halen die 100 mbit/s niet.
Interferentie van andere netwerken valt hier ook reuze mee.

Maar goed, we gaan wel erg offtopic, aangezien dit niet aan Caiway ligt
Als het bedraad goed gaat wil dat niet gelijk zeggen dat het niet aan de router ligt, er kan natuurlijk altijd iets zijn met de Wi-Fi module waardoor het bedraad wel goed gaat of er kan een stoorzender zijn in je huis/omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Ah ok, het nieuwe platform houdt niet meer van reclames doorspoelen in de opnames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
N1traat schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:31:
Vandaag bericht gekregen dat de lijn opgeleverd is. Modem installeren en activeren maar. Binnen 3 dagen geleverd dus :) Er tevreden over de levertijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13
Sjakie0101 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:47:
[...]

Het lijkt er sterk op dat er een kastje met de Delta-software is geleverd, dus eentje die kijkt naar de uitzendstraat/kopstations van Delta. Je kan dat prima testen door eens te kijken of Omroep Zeeland in HD wordt geleverd of in SD. Wanneer die zender HD is dan heb je een decoder ontvangen met Delta-software (dus niet goed ingepakt)

Bij Caiway is ARD en ZDF in HD en dat zou je ook moeten zien.
Ik denk dat je technisch gesproken wel met hetzelfde platform praat, maar dat jij de Delta-route pakt terwijl je op het Caiwaynetwerk zit. Kan het zijn dat jou kastje eerste nog een softwareupdate moet doen of dat er eerst nog een installatie van nieuwe software moet plaatsvinden?

Overigens bevestigd e.e.a. wat ik al een tijdje roep, het duurt niet lang en dan komt er een fusie tussen beide providers. Delta zal op den duur de zenders die ze nog niet in HD hebben ook naar HD zetten en andersom.

Blijft de grote vraag waarom bestaande klanten niet voldoende worden geïnformeerd over e.e.a.
Het minste wat Caiway kan doen is een brief sturen over het feit dat er veranderingen aankomen op het gebied van de decoders en het platform waarom Caiway opereert en dat dit gepaard gaat met een grote migratie die gefaseerd wordt uitgevoerd. Dat de nieuwe naam CaiwayDelta zal worden of Delta Caiway of Delta dat kunnen ze ook nog even vermelden of laten voor wat het is.
Maar alle abonnees even berichten over hoe en wat vind ik het minste wat je als provider nu moet doen.
Ik heb sinds mei 2 van deze aria 7x in gebruik. Zelfde problemen zoals bij opstarten minimaal minuut geen beeld, vastlopers en omroep Zeeland in hd. Ook onder programma gemist omroep Zeeland als enige regionale zender. Medewerker van caiway vertelde mij dat het niet aan de aria ligt maar aan hun eigen netwerk kant. Ik heb toch ook zwaar het vermoeden dat ik een ontvanger heb gekregen wat bedoeld is voor delta Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
hatv schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:02:
[...]

Ik heb sinds mei 2 van deze aria 7x in gebruik. Zelfde problemen zoals bij opstarten minimaal minuut geen beeld, vastlopers en omroep Zeeland in hd. Ook onder programma gemist omroep Zeeland als enige regionale zender. Medewerker van caiway vertelde mij dat het niet aan de aria ligt maar aan hun eigen netwerk kant. Ik heb toch ook zwaar het vermoeden dat ik een ontvanger heb gekregen wat bedoeld is voor delta Zeeland.
Nee, als het goed is zul je per vandaag (eigenlijk vorige week al) zien dat men diverse zenders die SD waren naar HD heeft gezet. Bijvoorbeeld Arte en ZDF. E.e.a. loopt zoals ik al eerder melde synchroon met Delta, de Deltaklanten hebben deze zenders nu ook om HD.

Euronews en Omroep Zeeland blijven in HD conform hoe Delta ze doorgeeft, ik verwacht dat de overige regionale kanalen ook zullen volgen. Delta en KPN hadden in 2016 al een deal om deze in HD door te mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 21:39

Masselink

Voor de dorst

Ik krijg thuis niet voor elkaar om mijn iphone te laten bellen met "WLAN Calling". Ik vraag me af of er iets geblokt wordt door Caiway net zoals bij poort 53.

Op kantoor werkt het direct. Is er iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen via Caiway?

Ik heb een Edgemax router en Wifi gaat via Unifi AP's

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 21:52
Terencew47 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:41:
[...]
Ik vind dit echt te gek voor worden dat ik verplicht gebruik moet maken van de wifimogelijkheden van een flut router
Even Staatsblad 2016, 524 lezen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Ook met de aria 7x een programma gemist afl bekijken zorgt bij het stoppen van afl voor vastlopers. Dat ding reageert dan helemaal nergens meer op, geen enkele knop van afstandsbediening kan die ontvanger weer tot leven brengen. Dus stekker eruit en opnieuw opstarten. Iemand anders zelfde probleem?

Update zelfs bij harde reset doet dat ding niks meer, blauw licht knippert bij indrukken knoppen afstandsbediening maar totaal geen reactie. Dit is wel enorm waardeloos.

2e update na 45 minuten wachten doet de aria het weer. 😠

[ Voor 28% gewijzigd door hatv op 03-09-2019 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
hatv schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:36:
Ook met de aria 7x een programma gemist afl bekijken zorgt bij het stoppen van afl voor vastlopers. Dat ding reageert dan helemaal nergens meer op, geen enkele knop van afstandsbediening kan die ontvanger weer tot leven brengen. Dus stekker eruit en opnieuw opstarten. Iemand anders zelfde probleem?

Update zelfs bij harde reset doet dat ding niks meer, blauw licht knippert bij indrukken knoppen afstandsbediening maar totaal geen reactie. Dit is wel enorm waardeloos.

2e update na 45 minuten wachten doet de aria het weer. 😠
Melden bij Caiway. Ik denk dat ze dan de boel omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Sjakie0101 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:21:
[...]

Melden bij Caiway. Ik denk dat ze dan de boel omruilen
Ik heb al meerdere malen contact gehad met Caiway maar er wordt continue medegedeeld dat het niet aan mijn apparatuur ligt maar aan hun eigen netwerk. Er wordt aan gewerkt is het standaard antwoord en wij kunnen niet garanderen dat wanneer er een oplossing komt u hiervan op de hoogte gebracht gaat worden.. Een vreemde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
hatv schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:47:
[...]

Ik heb al meerdere malen contact gehad met Caiway maar er wordt continue medegedeeld dat het niet aan mijn apparatuur ligt maar aan hun eigen netwerk. Er wordt aan gewerkt is het standaard antwoord en wij kunnen niet garanderen dat wanneer er een oplossing komt u hiervan op de hoogte gebracht gaat worden.. Een vreemde gang van zaken.
Ik weet dat Delta (toevallig) deze week een update gaat klaarzetten om vastlopers tegen te gaan.
Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmo

wmo

Iemand hier een idee waarom ik met eigen apparatuur via de caiway app wel tv mag kijken maar via de decoder geen beeld krijg?

Kan de static route verkeerd zijn of iets met igmp proxy?

[ Voor 19% gewijzigd door wmo op 03-09-2019 20:21 ]

wmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
wmo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:21:
Iemand hier een idee waarom ik met eigen apparatuur via de caiway app wel tv mag kijken maar via de decoder geen beeld krijg?

Kan de static route verkeerd zijn of iets met igmp proxy?
Welke ontvanger heb je en hoe staat deze aangesloten? Direct op het modem of op een router en via een powerline of niet? En welk modem heb je, met of zonder Wi-Fi?

[ Voor 4% gewijzigd door CaiGil op 04-09-2019 14:03 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.