[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 54 Laatste
Acties:
  • 415.348 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03 11:24

wmo

Ik gebruik eigen Ubiquiti apparatuur (switch en USG).

Caiway glas komt binnen in NTU, gaat dan naar mediaconverter, en dan naar de USG. Hierop komt VLAN 100 voor internet en 102 voor IPTV. Op poort 3 van de switch zit de Amino Aria 7.

wmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:21
hatv schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:47:
[...]

Ik heb al meerdere malen contact gehad met Caiway maar er wordt continue medegedeeld dat het niet aan mijn apparatuur ligt maar aan hun eigen netwerk. Er wordt aan gewerkt is het standaard antwoord en wij kunnen niet garanderen dat wanneer er een oplossing komt u hiervan op de hoogte gebracht gaat worden.. Een vreemde gang van zaken.
De update is niet voor de Amino 7X. Kortom er resteert niets anders dan Caiway bellen. Je ziet wel rechtstreeks op het modem ?

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 10:42
Sjakie0101 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:56:
[...]

De update is niet voor de Amino 7X. Kortom er resteert niets anders dan Caiway bellen. Je ziet wel rechtstreeks op het modem ?
Dus ze gaan de oude ontvangers updaten maar de nieuwe 7x met veel fouten niet?
De amino 7x is inderdaad rechtstreeks verbonden met de modem, maar het werkt ook met switch er tussen. Resultaat is hetzelfde. Ik zal caiway morgen maar weer eens benaderen.

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb bijna nooit vastlopers op de Amino Aria 7X van Caiway. Ik heb dan wel glasvezelmodem generatie 2. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 16:19

B2

wa' seggie?

wmo schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:33:
Ik gebruik eigen Ubiquiti apparatuur (switch en USG).

Caiway glas komt binnen in NTU, gaat dan naar mediaconverter, en dan naar de USG. Hierop komt VLAN 100 voor internet en 102 voor IPTV. Op poort 3 van de switch zit de Amino Aria 7.
In mijn USG Pro kan ik volgens mij rechtstreeks glas aansluiten, welke kabel heb ik dan nodig vanuit de NTU naar de USG Pro? Waarschijnlijk krijg ik begin volgend jaar mijn aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
dolopfriet schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:06:
Ik heb bijna nooit vastlopers op de Amino Aria 7X van Caiway. Ik heb dan wel glasvezelmodem generatie 2. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt?
Ik heb ook dezelfde nieuwe glasvezel modem, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03 11:24

wmo

B2 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:17:
[...]

In mijn USG Pro kan ik volgens mij rechtstreeks glas aansluiten, welke kabel heb ik dan nodig vanuit de NTU naar de USG Pro? Waarschijnlijk krijg ik begin volgend jaar mijn aansluiting.
https://www.fs.com/de/en/products/41663.html (LC APC to SC APC Simplex)

wmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:06:
Hoe gaat deze om met YouTube video's in 4K of andere content via de beschikbare videoplayers in 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06 19:35
Ik ben van abbo veranderd, nu krijg ik net ook zo een genexis all in one apparaat binnen, en nieuwe tv ontvangers. Alles werkt hier gewoon nog prima met mijn eigen router en het oude type modem. Die hoeft ook niet retour, alleen de oude tv kastjes. Ik ga er vanuit dat ik de genexis niet hoef te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Wouter36 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:37:
Ik ben van abbo veranderd, nu krijg ik net ook zo een genexis all in one apparaat binnen, en nieuwe tv ontvangers. Alles werkt hier gewoon nog prima met mijn eigen router en het oude type modem. Die hoeft ook niet retour, alleen de oude tv kastjes. Ik ga er vanuit dat ik de genexis niet hoef te gebruiken?
Dat is nogal lastig te zeggen voor ons. Ik ga er vanuit dat als je een nieuwe krijgt je deze moet gaan gebruiken. Bekijk je DM even!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wouter36 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:37:
Zal @PaT leuk vinden om te lezen... _O- :+

Ik hoop in ieder geval voor je dat je gewoon dat oude kastje weer kan hergebruiken! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Apart verhaal iig. Klantenservice vertelde mij bij bestellen dat ik alleen nieuwe tv ontvangers zou krijgen. Op de retour brief word ook alleen melding gemaakt van die ontvangers.

Edit: met dank aan @CaiGil zal er helaas aan moeten geloven ivm met drie tv ontvangers. Bij twee had het wel gekund. Klantenservice vertelde mij dat dat pas bij 4 zou zijn. Puntje van aandacht.

[ Voor 35% gewijzigd door Wouter36 op 10-09-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wouter36 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:23:
Edit: met dank aan @CaiGil zal er helaas aan moeten geloven ivm met drie tv ontvangers. Bij twee had het wel gekund. Klantenservice vertelde mij dat dat pas bij 4 zou zijn. Puntje van aandacht.
Doe eens eigenwijs toch testen voor ons! >:)

De nieuwe ontvangers zouden geen aparte IPTV switchpoorten meer nodig hebben dus dat moet gewoon kunnen als je het netwerk erachter goed regelt! :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
Heb ik gedaan, tv kastjes krijgen geen netwerk.

Setup nu. Modem (dat melkpak zeg maar) poort 1 Airport Extreme die routert en dergelijke. Daarachter de rest van het netwerk. Poort 2 tv1 poort 3 tv2

Genexis hangt nog niet, internet werkt gewoon. Ik ga morgen is even proberen of ik tv kan krijgen van de airport.

Edit: bovenstaande werkt foutloos. Tv kastje achter mijn eigen router in het normale netwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter36 op 10-09-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wouter36 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:52:
Setup nu. Modem (dat melkpak zeg maar) poort 1 Airport Extreme die routert en dergelijke. Daarachter de rest van het netwerk. Poort 2 tv1 poort 3 tv2

internet werkt gewoon. Ik ga morgen is even proberen of ik tv kan krijgen van de airport.

Edit: bovenstaande werkt foutloos. Tv kastje achter mijn eigen router in het normale netwerk.
NICE! :D 8) _O_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:58:
[...]

Zal @PaT leuk vinden om te lezen... _O- :+

Ik hoop in ieder geval voor je dat je gewoon dat oude kastje weer kan hergebruiken! ;)
Ik was juist niet van abbo veranderd en ik kijk tv via de coax. ;) Ik heb een pesthekel aan losse iptv kastjes.
De modemswitch ging mij vooral om het behoud van mijn eigen router.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaT schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:28:
De modemswitch ging mij vooral om het behoud van mijn eigen router.
Ja, maar je mocht niet de oude Genexis behouden vanwege de verhuizing en moest die terugsturen, toch ?!

En hij dus weer niet... 8)7 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:34:
[...]

Ja, maar je mocht niet de oude Genexis behouden vanwege de verhuizing en moest die terugsturen, toch ?!

En hij dus weer niet... 8)7 :D
Nee, ik heb JUIST de oude Genexis weten te behouden in plaats van dat wifiding. Het is dat wij eigenlijk 2 maanden twee abonnementen zouden hebben gehad (1 op het nieuwe adres, 1 op het oude) waardoor ik dat wifimodem heb gekregen. Had ik 'gewoon' verhuisd, dan had ik dat melkpakmodem gewoon mee moeten verhuizen. Dat heeft mijn vorige buurman ook zo moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
En er zijn weer nieuwe aanbiedingen vanaf 10 september. Nu meer korting!

Helaas niet voor bestaande klanten. Die blijven de hoofdprijs betalen voor oude meuk en krijgen geen enkele tegemoetkoming, ook niet bij overstappen naar de nieuwe pakketten!

[ Voor 47% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-09-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Sjakie0101 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:39:
En er zijn weer nieuwe aanbiedingen vanaf 10 september. Nu meer korting!

Ben wel even benieuwd of deze voorwaarden ook gelden voor bestaande klanten!
Is er een pagina of iets dergelijks waar deze te zien zijn? Ik heb even snel op Google gekeken maar kon het niet vinden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:39:
[...]

Is er een pagina of iets dergelijks waar deze te zien zijn? Ik heb even snel op Google gekeken maar kon het niet vinden helaas.
-----------
Vanaf 10 september zijn er nieuwe Caiway-aanbiedingen!

Voor diverse glasvezelinternet-pakketten geldt: eerste 3 of 6 maanden voor €35 per maand inclusief gratis monteur en gratis verzend- en administratiekosten, geldig voor nieuwe internetklanten bij een contract voor 12 maanden.

De actie eerste 6 maanden voor €35 p.m. geldt voor:
Internet & TV Slim (250 Mbps) – daarna €61.50 per maand
Internet & TV Snel (600 Mbps) – daarna €73.50 per maand
Alleen Internet XL (450 Mbps) – daarna €54.95 per maand

De actie eerste 3 maanden voor €35 p.m. geldt voor:
Internet & TV Voordelig (75 Mbps) - daarna €49.50 per maand.
Alleen Internet (150 Mbps) – daarna prijs €39.95 per maand

Bestellen en alle informatie en prijzen: https://www.caiway.nl/glasvezelgeluk

In alle Internet & TV pakketten is Interactieve TV en een gratis WIFI-modem standaard inbegrepen. Internet wordt geleverd via het snelle en stabiele glasvezelinternetnetwerk van Caiway met 100% snelheidsgarantie.
Bellen via de vaste lijn kan optioneel toegevoegd worden aan de pakketten. De Caiway Internet & TV pakketten zijn niet in heel Nederland leverbaar.
-----------------

Helaas niet voor bestaande klanten. Die blijven de hoofdprijs betalen voor oude meuk en krijgen geen enkele tegemoetkoming, ook niet bij overstappen naar de nieuwe pakketten!

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-09-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:27
Ik heb KPN mobiel en wifi bellen lukt wel op de internet verbinding in mijn oude huis, bij mijn ouders thuis maar niet via caiway in mijn nieuwe huis. Zijn er meer mensen met dit soort problemen? Blokkeren ze dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
N1traat schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:32:
Ik heb KPN mobiel en wifi bellen lukt wel op de internet verbinding in mijn oude huis, bij mijn ouders thuis maar niet via caiway in mijn nieuwe huis. Zijn er meer mensen met dit soort problemen? Blokkeren ze dat?
Welke providers hebben je ouders en jij in je oude huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

N1traat schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:32:
Hoe dat met KPN zit weet ik niet. Mijn vrouw gebruikte wifibellen met Vodafone en dat werkte prima met een Caiway netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De prijzen van Caiway mobiel zijn trouwens sinds gisteren totaal niet meer van deze tijd. T-Mobile heeft zijn prijzen bijgesteld naar beneden, maar Caiway blijft hangen in een tariefplan wat twee jaar geleden misschien nog net kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 22:04
dolopfriet schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:19:
De prijzen van Caiway mobiel zijn trouwens sinds gisteren totaal niet meer van deze tijd. T-Mobile heeft zijn prijzen bijgesteld naar beneden, maar Caiway blijft hangen in een tariefplan wat twee jaar geleden misschien nog net kon.
Tja hier in Twente hebben ze geen concurrentie op de glasvezel dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Sjakie0101 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:31
Ik betaal 14 euro per maand minder voor wat kort door de bocht letterlijk dit abonnement is:
Internet & TV Slim (250 Mbps) – daarna €61.50 per maand
Begon ooit als 100Mb/s. @ €43.50 de maand. Dus om nou te zeggen dat het voor bestaande klanten altijd maar weer zo slecht is? Nee.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• CaiGil
Isane schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:36:
[...]

Volgens mij mis je een woordje, hij heeft het over de mobiele abonnementen ;)

• N1traat
CaiGil schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:54:
[...]

Welke providers hebben je ouders en jij in je oude huis?
Thuis KPN, ouders, ziggo. Ook wel eens in een hotel of onderweg werkte het ook. Bij caiway niet..

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
D4NG3R schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:42:
[...]

Ik betaal 14 euro per maand minder voor wat kort door de bocht letterlijk dit abonnement is:

[...]
Ook vandaag de overstap gemaakt naar Slim. Krijg andere FTU (Titanium), gelukkig niet de Platinum.
Nu zelfde prijs kwijt maar wel incl Fox Sports Eredivisie. Wel 100Mbit minder, iets langer wachten op downloads. Wel als bestaande klant ook nog korting van 60 euro gekregen. Volgend jaar kijken we weer verder. 8)
Isane schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:36:
[...]

Delta, Online, Solcon. Is wel degelijk concurrentie

[ Voor 22% gewijzigd door Roberto...... op 11-09-2019 12:06 ]

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:03:
[...]

Ook vandaag de overstap gemaakt naar Slim. Krijg andere FTU (Titanium), gelukkig niet de Platinum.
Nu zelfde prijs kwijt maar wel incl Fox Sports Eredivisie. Wel 100Mbit minder, iets langer wachten op downloads. Wel als bestaande klant ook nog korting van 60 euro gekregen. Volgend jaar kijken we weer verder. 8)

[...]

Delta, Online, Solcon. Is wel degelijk concurrentie
En dat is de reden dat jij bij Caiway blijft ?? Je spreekt jezelf tegen! ;)
Delta kan als enige gelijkwaardige gezien worden inmiddels, ze leveren nu zo goed als exact hetzelfde als Caiway en hebben mooie aanbiedingen, je hebt alleen geen COAX meer, maar mijn ervaring is dat men dit signaal 'vergeet' om te zetten.

Solcon en Online zie ik geenzins als concurrentie en zou ik echt niemand aanraden.

Maar ik hoor graag hoe de nieuwe decoder en app bevalt. Voor 60 euro korting stap ik ook over.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-09-2019 17:36 ]

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:32:
[...]

En dat is de reden dat jij bij Caiway blijft ?? Je spreekt jezelf tegen! ;)
je hebt alleen geen COAX meer, maar mijn ervaring is dat men dit signaal 'vergeet' om te zetten.
Inderdaad heeft coax erg meegeteld in mijn beslissing. Volgend jaar is de Amino hopelijk verder ontwkkkeld en stabieler. Delta staat zeker volgend jaar op het lijstje.

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:57:
[...]

Inderdaad heeft coax erg meegeteld in mijn beslissing. Volgend jaar is de Amino hopelijk verder ontwkkkeld en stabieler. Delta staat zeker volgend jaar op het lijstje.
Ik heb ook de stap in het diepe gewaagd :-) Even gebeld en aangegeven dat er tegenover een jaarcontract wel wat mag staan qua korting omdat er ook alternatieven zijn die hetzelfde bieden.
Het blijkt dat ze dan toch graag de bestaande klanten houden en toch wel hoog in het vaandel hebben!

Ben zeer benieuwd en houdt iedereen op de hoogte!

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-09-2019 18:18 ]

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:14:
[...]

Ik heb ook de stap in het diepe gewaagd :-) Even gebeld en aangegeven dat er tegenover een jaarcontract wel wat mag staan qua korting omdat er ook alternatieven zijn die hetzelfde bieden.
Het blijkt dat ze dan toch graag de bestaande klanten houden en toch wel hoog in het vaandel hebben!

Ben zeer benieuwd en houdt iedereen op de hoogte!
Denk dat je meer dan 60 euro korting krijgt. Medewerker zei dat ik al heel vaak extra korting had gehad _/-\o_
Wat ook klopt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
Zojuist een Ubnt usg-pro, switches en ap’s geïnstalleerd. Nu werkt KPN wifi bellen wel ineens, en dus niet met de caiway router :) vreemd maar blij dat het nu wel werkt!

• Sjakie0101
Volgende week komt er een grote update aan voor de Amino 7X. Hierin zullen diverse problemen zijn opgelost en er zullen nieuwe toevoegingen gedaan worden.

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:10:
Volgende week komt er een grote update aan voor de Amino 7X. Hierin zullen diverse problemen zijn opgelost en er zullen nieuwe toevoegingen gedaan worden.
Ben je al aangesloten op het nieuwe pakket?

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:27:
[...]

Nee,. nog niets ontvangen, maar voor zover ik weet ga ik komende week over. Op dinsdag en woensdag zal mijn entone niet werken ivm de migratie. Daarna zou ik de Amino's kunnen installeren (die ik dan hopelijk ontvangen heb, maar ik ga er van uit dat dit wel zal lukken voor die tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
[...]

En jij? Hoe bevalt het? Hoe zit het nu met de HD zenders? Kloppen deze weer met het zenderoverzicht? Omroep Zeeland en Euronews zijn blijven in HD. Nu de andere regionalen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:41
Onlangs aangesloten op Caiway aangezien Fiber failliet is gegaan. Zijn gegaan voor een pakket met 450mb/s (internet only) en hebben een Platinum router ontvangen.

Echter krijg ik bekabeld niet hoger dan 90-100mb/s. Vermoed dat dit kwestie wordt van klantenservice bellen. Of heb ik iets over 't hoofd gezien? Volgens de router interface zou ik idd gewoon 1000mb/s door die poorten moeten kunnen trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Is je ethernetkaart wel geschikt voor de hogere snelheid? Had je hiervoor hoger als 100 mb/s bedraad bij je vorige aanbieder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@karimmm Klinkt inderdaad alsof je fast ethernet hebt ipv gigabit ethernet. Kan aan de netwerkpoort of de kabel liggen. Dus even een andere computer/netwerkpoort of een ander netwerkkabeltje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
@dolopfriet @wian Al mijn toestellen kunnen +100 aan :P, wij hadden hiervoor namelijk 500/500 probleemloos :).

Vandaar dat mijn vermoeden was dat ik in de router interface moest kijken (bij mijn vorige Fritzbox kon ik zelfs instellen welke poorten 100mb/s of 1gb waren. Deze optie mis ik hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

karimmm schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:39:
Onlangs aangesloten op Caiway aangezien Fiber failliet is gegaan.
Hoe lang is "onlangs" precies :?

In de eerste 2 weken dat ik Caiway had is mijn IP adres 4 keer veranderd volgens mij dus blijkbaar zat daar iets niet helemaal goed of zo... 8)7

Bel ze anders eens gewoon op en laat ze checken naar het profiel dat bij jou is ingesteld en dergelijke! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Inderdaad geen twee weken geleden. Zal ik doen, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
karimmm schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:51:
Inderdaad geen twee weken geleden. Zal ik doen, bedankt!
Inderdaad even bellen of chatten, en vragen welke config er aan staat. Klinkt een beetje alsof Internet Only aanstaat en niet Internet Only XL, of hoe dat pakket heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

CaiGil schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:52:
Inderdaad even bellen of chatten, en vragen welke config er aan staat. Klinkt een beetje alsof Internet Only aanstaat en niet Internet Only XL, of hoe dat pakket heet.
De € 39 kostende Internet Only is 150 Mbps officiëel en ik haal gemiddeld net geen 170 Mbps (synchroon uiteraard) dus dat kan het ook niet zijn! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
Net 'n chatgesprek gehad met Caiway. Ze zullen dus een monteur sturen.

(ergens vind ik het vreemd dat ze een monteur zullen opsturen terwijl ik vrijwel zeker ben dat het issue niet ligt bij mij..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ben het wel met ze eens. De kans is groot dat het toch aan je interne netwerk of het gebruikte kabeltje ligt. Zoals @nero355 zegt, bij een verkeerde config aan Caiway kant zou je nog steeds boven de 100mbit/s moeten komen.

Met een gaar kabeltje of een netwerkpoort die autonegotiate naar 100mbit ipv 1gbit kom je inderdaad op 90-100mbit uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
wian schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:23:
Ben het wel met ze eens. De kans is groot dat het toch aan je interne netwerk of het gebruikte kabeltje ligt. Zoals @nero355 zegt, bij een verkeerde config aan Caiway kant zou je nog steeds boven de 100mbit/s moeten komen.

Met een gaar kabeltje of een netwerkpoort die autonegotiate naar 100mbit ipv 1gbit kom je inderdaad op 90-100mbit uit.
Point being dat ik hiervoor 500/500 had zonder problemen :). Geen nieuwe kabel of nieuwe poorten, router heeft 4x1gbs poorten, al mijn kabels in huis zijn ook conform.

Zullen 't zien vanmiddag! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
karimmm schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:39:
Onlangs aangesloten op Caiway aangezien Fiber failliet is gegaan. Zijn gegaan voor een pakket met 450mb/s (internet only) en hebben een Platinum router ontvangen.

Echter krijg ik bekabeld niet hoger dan 90-100mb/s. Vermoed dat dit kwestie wordt van klantenservice bellen. Of heb ik iets over 't hoofd gezien? Volgens de router interface zou ik idd gewoon 1000mb/s door die poorten moeten kunnen trekken.
Fiber was niet failliet, je had daar prima kunnen blijven aangezien Fiber is overgenomen door Online.nl en die heeft alle aansluitingen van Fiber overgenomen. Online.nl is in het hele servicegebied van Caiway te kiezen als provider. (PS ik zou het niet aanraden overigens gezien de verhalen die ik er over lees)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
[...]

Inmiddels wel en ik ben ZEER enthousiast! zappen gaat echt snel en zonder "tollende rondjes", beeld is strak, een aantal apps en ik heb een app die kan casten en via alle browsers beschikbaar is.

Wat is vreemd blijf vinden is dat men Omroep Zeeland wel in HD doorgeeft nu en dat er nu niemand bij Delta of Caiway bedenkt dat het voor de rest van het land aardig zou zijn dat de overige regionalen ook in HD worden doorgegeven!

Ik ben op dit moment echt zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Sjakie0101 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:00:
[...]

Fiber was niet failliet, je had daar prima kunnen blijven aangezien Fiber is overgenomen door Online.nl en die heeft alle aansluitingen van Fiber overgenomen. Online.nl is in het hele servicegebied van Caiway te kiezen als provider. (PS ik zou het niet aanraden overigens gezien de verhalen die ik er over lees)
Ah, wij hadden ineens flink naar beneden gestelde snelheid, (50mb/s ipv 500mb/s. Toen we gingen bellen werd ons verteld dat ze failliet zijn gegaan.

Overigens wat betreft mijn issue me te laag internet snelheid: monteur heeft de glasvezel modem weggehaald aangezien dit een oudere versie betrof. Dit zorgde dus ervoor dat wij niet sneller dan 100mb/s gingen. Dit euvel is nu opgelost :)

Echter heb ik nu iets anders aparts opgemerkt. Een cat7 kabel, wordt door de router als 100mb/s herkend. Dit terwijl het toch 10GB/s aan moet kunnen. Dat wordt maar binnenkort een kabeltje vervangen vrees ik!

Bedankt voor het meedenken overigens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:49
karimmm schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:43:
Echter heb ik nu iets anders aparts opgemerkt. Een cat7 kabel, wordt door de router als 100mb/s herkend. Dit terwijl het toch 10GB/s aan moet kunnen. Dat wordt maar binnenkort een kabeltje vervangen vrees ik!
Beetje off topic, maar klinkt alsof de kabel geknakt is (of een stekker los zit) en 1 of meerdere aders gebroken zijn. Voor 100Mbit heb je 2 aderparen nodig en Gbit en meer 4 aderparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Ah, wij hadden ineens flink naar beneden gestelde snelheid, (50mb/s ipv 500mb/s. Toen we gingen bellen werd ons verteld dat ze failliet zijn gegaan.

Overigens wat betreft mijn issue me te laag internet snelheid: monteur heeft de glasvezel modem weggehaald aangezien dit een oudere versie betrof. Dit zorgde dus ervoor dat wij niet sneller dan 100mb/s gingen. Dit euvel is nu opgelost :)

Dat laatste hebben we hier dus ook. Uiteraard is het de slechtst te vervangen kabel in een loze leiding waar veel teveel bochten in zitten :(
Dat wordt nog een leuk klusje.

Verder draait Caiway weer als een dolle zoals ik van ze gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Omdat hier genoeg knappe koppen zitten die technisch aardig onderlegd zijn. Ik wil de tweede Amino graag via een switch aansluiten. Is dat überhaupt mogelijk en zo ja welke switch is aan te raden?
Heeft iemand dit werkende?

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-09-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:23:
Omdat hier genoeg knappe koppen zitten die technisch aardig onderlegd zijn. Ik wil de tweede Amino graag via een switch aansluiten. Is dat überhaupt mogelijk en zo ja welke switch is aan te raden?
Heeft iemand dit werkende?
Voor zover ik weet doet Caiway niks speciaals voor het TV signaal dus elke random switch zou gewoon moeten werken :?

Heeft Caiway trouwens daar zelf niks voor in het aanbod, zoals KPN en Ziggo die de eerste switch GRATIS aanbieden ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
nero355 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:44:
[...]

Voor zover ik weet doet Caiway niks speciaals voor het TV signaal dus elke random switch zou gewoon moeten werken :?

Heeft Caiway trouwens daar zelf niks voor in het aanbod, zoals KPN en Ziggo die de eerste switch GRATIS aanbieden ?!
Dan nog, welke switch is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Het werkt probleemloos op welke switch dan ook.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

We hebben hier ook wat eenvoudige TP-links draaien. Probleemloos spul.

• Sjakie0101
Ik heb de Netgear Prosafe Plus besteld. Deze kan op zeker met digitale ontvangers overweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Zelf stekker aangezet? Dat kan dan ook een punt zijn waarop het fout kan gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaiGil
Sjakie0101 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:18:
Ik heb de Netgear Prosafe Plus besteld. Deze kan op zeker met digitale ontvangers overweg.
Als het goed is levert Caiway pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) als je 4 Aminos hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil ik ga voor netgear, mede omdat mijn router daar ook van is. Voorkomt ellende dat de apparatuur niet met elkaar praat. Wat nu in de nieuwe situatie wel mooi is, is dat het modem ook fungeert als router en nu 4 ! poorten voor internet beschikbaar heeft waarop apparatuur aangesloten kan worden.
Dat is voor alarmfuncties, of apparaten die altijd moeten werken een behoorlijke uitkomst.
Ik heb wel eens gestunt dat bijvoorbeeld mijn CV-ketel wanneer het apparaatje dat de automatische temperaturen moet regelen geen verbinding heeft. Dat apparaatje heb ik nu rechtstreeks op het modem aangesloten.

Had ik al gezegd dat ik supertevreden ben op dit moment :-)
Er blijft echt nog wel iets te wensen, en ik hoop dat ik volgend jaar ondanks mijn nieuwe abo ook mee kan doen aan 4K met opnieuw een andere decoder :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-09-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:22:
CaiGil ik ga voor netgear, mede omdat mijn router daar ook van is. Voorkomt ellende dat de apparatuur niet met elkaar praat.
Dat is echt dikke onzin! :P

Ik kan een netwerk met TP-Link/Netgear/DrayTek/Ubiquiti spul bouwen dat prima zal functioneren zonder enig probleem! ;)
Wat nu in de nieuwe situatie wel mooi is, is dat het modem ook fungeert als router en nu 4 ! poorten voor internet beschikbaar heeft waarop apparatuur aangesloten kan worden.
Dat is helemaal niet mooi als je zelf een shitload aan dure apparatuur erachter hebt staan die het allemaal veel beter kan en Caiway geen simpele Bridge Mode wil activeren! :P
Had ik al gezegd dat ik supertevreden ben op dit moment :-)
Dat werd wel tijd gezien je vele klachten in dit Topic! }) :P :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Maar nog steeds is ARD in SD en de opnames van ZDF ook in SD op de Amino Aria 7X. Dus Caiway heeft nog steeds niet alle HD zenders voor elkaar.

Ook kan je niet meer terugkijken op BBC First wat voorheen wel kon.
Tevens blijft het raar dat je niet vooruit kan spoelen met RTL, want met RTL XL of NL Ziet kan dit weer wel.

Genoeg werk aan de winkel nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 09:15
Ik ben voornemens over te stappen naar Internet Only via Glas. (Ik heb nu een alles in 1 pakket van Caiway via Glas)

Nu zie ik dat men aangeeft dat je een gratis Wifi/Modem krijgt. Ik heb hier helemaal geen behoefte aan en behoud het liefst mijn eigen router met de bestaande glasmodem.

Weet iemand wat Caiway hier doet als je overstapt van Alles in 1 naar Internet Only?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Svennos1 Die kan je houden. Mochten ze met dat wifimodem komen kan webcare voor je regelen dat je je oude modem kan houden.

Dat heb ik ook gedaan. Ik bleef echter bij een oud abonnement, dus ik weet niet 100% zeker of dat verschil maakt.
Vraag het webcare van Caiway even via messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:00:
Maar nog steeds is ARD in SD en de opnames van ZDF ook in SD op de Amino Aria 7X. Dus Caiway heeft nog steeds niet alle HD zenders voor elkaar.

Tevens blijft het raar dat je niet vooruit kan spoelen met RTL, want met RTL XL of NL Ziet kan dit weer wel.

En dit klopt NIET. ARD en ZDF zijn BEIDE in HD. Ze zijn alleen niet te benaderen via de app.
Het vooruitspoelen is een rechtenkwestie al is dit nu wel anders tov Multiscreen.
Al deze zaken moeten via Caiway aangekaart worden aangezien we nog steeds meeliften op het Delta-platform....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
Svennos1 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:33:
Ik ben voornemens over te stappen naar Internet Only via Glas. (Ik heb nu een alles in 1 pakket van Caiway via Glas)

Nu zie ik dat men aangeeft dat je een gratis Wifi/Modem krijgt. Ik heb hier helemaal geen behoefte aan en behoud het liefst mijn eigen router met de bestaande glasmodem.

Weet iemand wat Caiway hier doet als je overstapt van Alles in 1 naar Internet Only?
Je behoud je huidige modem als het goed is gewoon bij een pakket wissel. Eventjes bellen naar sales en aangeven dat je wilt 'downgraden' naar Internet Only.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
CaiGil schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:29:
[...]

Je behoud je huidige modem als het goed is gewoon bij een pakket wissel. Eventjes bellen naar sales en aangeven dat je wilt 'downgraden' naar Internet Only.
Dank! Even contact gehad, en ik behoud inderdaad de huidige modem. Zo maar eens omzetten. Kijk niet veel TV en NLZiet vult het gat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:00:

Ik moet me enigszins corrigeren. ARD HD is er nog steeds niet. ZDF HD wel.
Oorzaak is dan toch weer Delta, die deze zenders moet toevoegen aan het platform.
Ik heb het idee dat Delta ook nog niet helemaal klaar was met het toevoegen van HD zenders.
Eerder leken er tests gaande met RTL Lounge en RTL Crime en ik denk dat de regionalen ook allemaal naar HD gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Sjakie0101 Wat ik mij nou afvraag, kijk jij nu ook echt naar al die zenders die je noemt, of gaat het vooral om het feit dat Caiway (nog) niet het volledige pakket levert?

Ik kijk werkelijk waar nooit naar die zenders die jij allemaal noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:07:
@Sjakie0101 Wat ik mij nou afvraag, kijk jij nu ook echt naar al die zenders die je noemt, of gaat het vooral om het feit dat Caiway (nog) niet het volledige pakket levert?

Ik kijk werkelijk waar nooit naar die zenders die jij allemaal noemt.
Je doet het voorkomen alsof ik klaag? Waar komt dit vandaan? Ik geef slechts antwoord op een vraag.
Ik ben supertevreden met wat ik nu heb. Dus ik snap deze vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Sjakie0101 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:10:
Is deze update al uitgevoerd? Weet iemand wat de recentste firmware versie is? Ik merk namelijk totaal niet dat er wat is veranderd. Wanneer 7x is opgestart en bv 15 minuten aan is loopt de 7x vaak tijdelijk vast. Minuut geen beeld en geluid en ineens doet alles het weer. Het zelfde gebeurt soms bij te snel zappen dus ik kan niet snel zappen.
Ineractieve tv is ook niet best, afleveringen terugkijken betekent meestal dat afleveringen niet volledig erop staan. Soms missen er een paar minuten vanaf het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:29:
[...]

Je doet het voorkomen alsof ik klaag? Waar komt dit vandaan? Ik geef slechts antwoord op een vraag.
Ik ben supertevreden met wat ik nu heb. Dus ik snap deze vraag niet.
Nee, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik vraag mij alleen af of je echt actief die zenders bekijkt, of dat je gewoon, als goed bedoelde info naar deze groep, af en toe een rondje langs die zenders maakt om te kijken of ze al in HD zijn.

Ik zou dat laatste moeten doen, want ik bekijk die zenders nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:46:
[...]

Nee, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik vraag mij alleen af of je echt actief die zenders bekijkt, of dat je gewoon, als goed bedoelde info naar deze groep, af en toe een rondje langs die zenders maakt om te kijken of ze al in HD zijn.

Ik zou dat laatste moeten doen, want ik bekijk die zenders nooit.
Ik heb in dit geval even gekeken of ARD in HD is en inderdaad geef ik info door die ik te weten kom.
Maar ik kijk ARD ook zo af en toe. Ik zit in de grensstreek met Duitsland. Veel Twentenaren zijn juist gehecht aan de duitse zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
hatv schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:42:
[...]

Is deze update al uitgevoerd? Weet iemand wat de recentste firmware versie is? Ik merk namelijk totaal niet dat er wat is veranderd. Wanneer 7x is opgestart en bv 15 minuten aan is loopt de 7x vaak tijdelijk vast. Minuut geen beeld en geluid en ineens doet alles het weer. Het zelfde gebeurt soms bij te snel zappen dus ik kan niet snel zappen.
Ineractieve tv is ook niet best, afleveringen terugkijken betekent meestal dat afleveringen niet volledig erop staan. Soms missen er een paar minuten vanaf het begin.
Deze week moet zijn zeer binnenkort. De update komt er echt aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
De nieuwe app heeft inmiddels een update gehad. Doorspoelen met 5 minuten is toegevoegd en verder in stappen van 10 seconden vooruit bij gemist en opnames en een paar andere kleinere wijzigingen.

Verder leek het me goed te melden dat in de app de zenders naar eigen inzicht kunnen worden gesorteerd en dat je in de app een streamkwaliteit van 1080p (ipv 1080i) kunt instellen waardoor de best mogelijke HD kwaliteit kan worden gestreamd.

Je kunt nu ook programma's delen in een andere app en is de button naar live tv is verwijderd bij gemist en opnames.

Mijn eigen vermoeden is dat het sorteren van de zenders na een update van de Amino's ook mogelijk gaat worden op de Amino (het is feitelijk dezelfde app, maar dan geschikt gemaakt voor de Amino).

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-10-2019 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
Zondag Caiway Internet Only aangevraagd, Dinsdag actief. Petje af hoor, vlotte service. Oude diensten direct afgesloten (Telefoon en TV). Alles werkt zoals het moet, en de beloofde 450 Mbps is zelfs dik boven de 500.

Nu alle oude decoders retour en we kunnen dit hoofdstuk afsluiten 8) Af en toe Tv kijken nu via NLZiet wat ideaal is omdat je tot een jaar terug zowat alle Nederlands zenders kan zien.

Happy! *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Svennos1 op 02-10-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:14

Scrummie

Think different

Is live TV al live, of lopen ze nog altijd 30 seconden achter op andere TV aanbieders?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Scrummie schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:30:
Is live TV al live, of lopen ze nog altijd 30 seconden achter op andere TV aanbieders?
Ik zou het niet weten, behalve wat nieuws en sport kijk ik zelden LIVE TV, is niet belangrijk voor me. De kwaliteit is btw wel enorm verbeterd. 1080 met een bitstream van dik 7 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Is hier ook een bron/bewijs voor, of is dit gebaseerd op je eigen situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:39:
[...]

Is hier ook een bron/bewijs voor, of is dit gebaseerd op je eigen situatie?
Feit en zeer irritant bij belangrijke voetbalwedstrijden waarbij je buren eerder juichen.
Bij NLZiet lopen ze nog verder achter tov glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 22:04
Sjakie0101 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:15:
[...]

Feit en zeer irritant bij belangrijke voetbalwedstrijden waarbij je buren eerder juichen.
Idd ja met voetbalwedstrijden merk ik het ook idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Sjakie0101 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:15:
[...]

Gelukkig kijken mijn buren geen voetbal dan! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Misschien wordt dat allemaal nog wel beter de in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
dolopfriet schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:58:
Misschien wordt dat allemaal nog wel beter de in de toekomst.
Denk dat een vertraging altijd zal blijven, wellicht beperkt tot een aantal seconden. Mij maakt het niet uit, de voordelen van NLZiet tegenover mijn oude glas tv abbo wegen voor mij zwaarder. (Let wel, ik kijk niet veel TV, en meestal on demand dus.)

Wellicht het beste voordeel is dat ik geen reclame meer heb bij on demand!! Ik kijk gewoon meer TV nu! Heerlijk. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Svennos1 op 03-10-2019 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Sjakie0101 Wil je s.v.p. niet meerdere posts onder elkaar plaatsen maar gebruik maken van de daarvoor bestemde edit-knop?

Ikzelf heb IPTV via het KPN netwerk en loop ook ~3 seconden achter op mijn buren met Ziggo, soms irritant met voetbal of Formule 1 maar meestal wel vermakelijk omdat je dan juist weet dat je moet opletten :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Het viel mij op dat Caiway sinds vorige week landelijk reclame maakt.
Per 1 oktober is de kabel van Ziggo (vooralsnog) open gesteld en Caiway heeft interesse om toe te treden.
Op 12 oktober komt de officiële uitspraak van de rechter, maar alles lijkt er op dat de kabel open blijft.

Het is giswerk maar ik zal er niet van staan te kijken dat Delta Fiber zijn COAX-netwerk verkoopt en er daarna over mag (blijven) leveren en vervolgens Ziggo de eigenaar van de COAX wordt om er zo zelf ook over te kunnen leveren in ruil voor het leveren van diensten door Delta Fiber over het gehele Ziggo-netwerk. Een soort win-win zonder al te veel extra kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-10-2019 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Sjakie0101 : Zolang mijn Caiway Internet Only Glasvezel lijntje niet ineens van Ziggo wordt vind ik het allemaal best! :P

Ik heb niet voor niks al die tientallen jaren Ziggo/UPC als de pest vermeden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
nero355 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:19:
@Sjakie0101 : Zolang mijn Caiway Internet Only Glasvezel lijntje niet ineens van Ziggo wordt vind ik het allemaal best! :P

Ik heb niet voor niks al die tientallen jaren Ziggo/UPC als de pest vermeden! :+
Ik zit de komende 12 maanden sowieso aan Caiway vast anders loop ik mijn korting mis. ;)
Inmiddels ben ik zeer tevreden en werkt alles net zo goed als bij Ziggo.
Natuurlijk blijven er wensen, denk aan 4K al denk ik dat Caiway dat in zijn app gaat stoppen omdat de Amino dit niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
Wij hebben sinds augustus glasvezel van Caiway. Ik merk ook dat we ver achterlopen met live tv(voetbal in ons geval). Er zit minimaal een vertraging van 30 seconden in vergeleken met adsl van KPN(ik had mijn ouders aan de telefoon daar was een goal en bij ons moest hij nog vallen).

De tv en de tablet van app lopen gelijk qua beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Net zo goed als Ziggo? Ziggo heeft nu toch een rare frats met die nieuwe mediabox next. De klanten die em al hebben boffen , maar vanaf nu alleen nog maar klanten met het duurste aanvullende pakket. Ronduit onbeschoft en met verschillende maten meten doet Ziggo. Gelukkig doet Caiway dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 00:13:
Net zo goed als Ziggo? Ziggo heeft nu toch een rare frats met die nieuwe mediabox next. De klanten die em al hebben boffen , maar vanaf nu alleen nog maar klanten met het duurste aanvullende pakket. Ronduit onbeschoft en met verschillende maten meten doet Ziggo. Gelukkig doet Caiway dit niet.
Heu? Dat doet Caiway wel, bestaande klanten met een oud abo krijgen voorlopig nog niets en moeten wachten tot de grote migratie. Daarnaast weet jij ook nog niet wat Caiway qua 4K in de pen heeft en hoe ze dat gaan insteken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
Sjakie0101 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:27:
[...]

Heu? Dat doet Caiway wel, bestaande klanten met een oud abo krijgen voorlopig nog niets en moeten wachten tot de grote migratie. Daarnaast weet jij ook nog niet wat Caiway qua 4K in de pen heeft en hoe ze dat gaan insteken!
Oud staat natuurlijk niet gelijk aan de duurste. Het is inderdaad zo dat je nu naar een 'nieuw' pakket moet gaan, maar dit kan elk nieuw pakket zijn. Bij Ziggo moet je de duurste nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Bij Ziggo moet je nu verplicht een pakket nemen met een aanvullend tv abonnement voor die nieuwe next box.
Terwijl heel veel klanten deze box eerst probleemloos konden omruilen zonder meerprijs en hun huidige pakket zonder aanvullend tv abonnement konden behouden.

Om welke vreemde reden ook gaat Ziggo nu een grote groep klanten benadelen ten opzichte van de klanten die wel de next box hebben zonder aanvullend tv abonnement.
Dat is voor mij onbegrijpelijk en zeer onfatsoenlijk en meten met twee maten wat Ziggo nu doet.

Het is toch niet te verdedigen dat een hele groep klanten de next box hebben met het basis tv abonnement kunnen gebruiken en nu opeens klanten minimaal het aanvullende televisie abonnement moeten afnemen.

Zo bont heeft Caiway het gelukkig niet gemaakt.
Het voormalig Cogas gebied boft maar dat ze van Ziggo verlost zijn want ik vind de huidige handelswijze van Ziggo echt ontoelaatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:56:
Bij Ziggo moet je nu verplicht een pakket nemen met een aanvullend tv abonnement voor die nieuwe next box.
Terwijl heel veel klanten deze box eerst probleemloos konden omruilen zonder meerprijs en hun huidige pakket zonder aanvullend tv abonnement konden behouden.

Om welke vreemde reden ook gaat Ziggo nu een grote groep klanten benadelen ten opzichte van de klanten die wel de next box hebben zonder aanvullend tv abonnement.
Dat is voor mij onbegrijpelijk en zeer onfatsoenlijk en meten met twee maten wat Ziggo nu doet.

Het is toch niet te verdedigen dat een hele groep klanten de next box hebben met het basis tv abonnement kunnen gebruiken en nu opeens klanten minimaal het aanvullende televisie abonnement moeten afnemen.

Zo bont heeft Caiway het gelukkig niet gemaakt.
Het voormalig Cogas gebied boft maar dat ze van Ziggo verlost zijn want ik vind de huidige handelswijze van Ziggo echt ontoelaatbaar.
Onzin en ongefundeerde mening. Ziggo kan er niet meer leveren omdat de voorraad te klein is, dus even pas op de plaats. Dat zal komende tijd wanneer er weer meer over de fabrieksband zijn gegaan wel weer anders worden. Wanneer Caiway uit voorraad raakt met de Amino's moeten ze helaas ook tijdelijk een ander beleid voeren, het is niet anders.
In Nederland lijkt alle begrip verdwenen....

En wat ik al zei, wacht even 4K bij Caiway af... Je zult zien dat daar ook verschillen zullen zijn in wie wel iets betaald en wie niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Je kan leveren of je kan niet leveren.
Blijkbaar kunnen ze wel leveren aan klanten met een aanvullend tv abonnement, maar is er opeens geen voorraad voor de klanten met het basispakket ?

Dat is dus raar; er is voorraad of er is geen voorraad.

Gelukkig doet Caiway het niet, alleen mensen met een aanvullend TV pakket een Amino Aria 7X leveren en de rest kan stikken. Ziggo krijgt hoogmoedswaanzin.

[ Voor 27% gewijzigd door dolopfriet op 09-10-2019 08:10 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.