[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 54 Laatste
Acties:
  • 414.961 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:02
dolopfriet schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:33:
Je kan leveren of je kan niet leveren.
Blijkbaar kunnen ze wel leveren aan klanten met een aanvullend tv abonnement, maar is er opeens geen voorraad voor de klanten met het basispakket ?

Dat is dus raar; er is voorraad of er is geen voorraad.
Ze geven aan dat de voorraad beperkt is. Niet heel gek dat ze dan de premium betalende klanten voorrang geven. Ik zou die keus ook maken als ik Ziggo was 8) Ziggo is een bedrijf, niet een democratisch land!

[ Voor 4% gewijzigd door Svennos1 op 09-10-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik zou dan de levering tijdelijk staken, maar niet bepaalde klanten voortrekken.
Afijn terug naar Caiway .

Ik erger me blauw bij interactieve televisie op de Amino Aria 7X dat als ik het bijvoorbeeld het 8 uur journaal heb gemist en ik wil dit om half negen kijken, dat dit niet gaat.
Ik moet dan minstens een uur of langer wachten voordat dit kan.
Erg storend. Ik heb het bij iemand getest die KPN interactieve televisie heeft, en daar kan je wel gelijk terugkijken.

Nog een hoop verbeterpunten voor Caiway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 18:24
Stel ik stap nu over naar de nieuwe pakketten, behoudt ik dan mijn genexis modem? Ik heb er namelijk een hele ubiquity setup achter hangen, ik begrijp dat het in bridge laten zetten van het WiFi modem niet mogelijk is.

Ik woon sinds kort in een nieuwe woning waar ik nu dus ook boven op onze slaapkamer een tv heb hangen, coax kabel trekken gaat helaas niet lukken hier, dus het casten met de app is dan de enige optie om tv te kijken op de slaapkamer(s).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BlazeMuis schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:00:
Stel ik stap nu over naar de nieuwe pakketten, behoudt ik dan mijn genexis modem? Ik heb er namelijk een hele ubiquity setup achter hangen, ik begrijp dat het in bridge laten zetten van het WiFi modem niet mogelijk is.

Ik woon sinds kort in een nieuwe woning waar ik nu dus ook boven op onze slaapkamer een tv heb hangen, coax kabel trekken gaat helaas niet lukken hier, dus het casten met de app is dan de enige optie om tv te kijken op de slaapkamer(s).
Ja, dat is nog niet zo lang geleden hier ook gevraagd en gechecked bij de Caiway helpdesk.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:37
Ik zit sinds 2000 bij Caiway en sinds 2013 hebben wij in onze wijk Glasvezel. Is er iemand die weet waarom dit tot op heden alleen door Caiway gebruikt mag worden of gebruikt wordt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 08:18
mprkooij schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:46:
Ik zit sinds 2000 bij Caiway en sinds 2013 hebben wij in onze wijk Glasvezel. Is er iemand die weet waarom dit tot op heden alleen door Caiway gebruikt mag worden of gebruikt wordt ?
Dat is niet helemaal waar.
Het is een open glasvezelnetwerk, dat betekent dat andere operators (KPN-WBA, T-Mobile, Tweak) apparatuur in de POPs zou kunnen plaatsen zodat providers die via die operators werken hun diensten aan zouden kunnen bieden aan klaten.
Maar het zal voornamelijk een financieel dingetje zijn waarom dat vrijwel niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 16:37
Dennis-L schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Dat is niet helemaal waar.
Het is een open glasvezelnetwerk, dat betekent dat andere operators (KPN-WBA, T-Mobile, Tweak) apparatuur in de POPs zou kunnen plaatsen zodat providers die via die operators werken hun diensten aan zouden kunnen bieden aan klaten.
Maar het zal voornamelijk een financieel dingetje zijn waarom dat vrijwel niet gebeurt.
Thanks voor de uitleg. Woon in het Wateringse Veld en helaas wordt hier alleen Caiway aangeboden. Vind sommige opties van hen iets te duur i.t.t. andere aanbieders. Helaas op dit moment na 6 jaar nog niets anders aanwezig om uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
mprkooij schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:09:
[...]

Thanks voor de uitleg. Woon in het Wateringse Veld en helaas wordt hier alleen Caiway aangeboden. Vind sommige opties van hen iets te duur i.t.t. andere aanbieders. Helaas op dit moment na 6 jaar nog niets anders aanwezig om uit te kiezen.
Er zijn al een hele tijd meer providers. Online, Delta, Solcon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:20
Roberto...... schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:47:
[...]

Er zijn al een hele tijd meer providers. Online, Delta, Solcon.
Waarvan we wel kunnen stellen dat Delta=Caiway en andersom. Online zeer slecht aangeschreven staat en Solcon vrij christelijk en niet bereikbaar op zondag.

Echter alternatieven zijn er op heden nog steeds niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:28:
[...]

Waarvan we wel kunnen stellen dat Delta=Caiway en andersom. Online zeer slecht aangeschreven staat en Solcon vrij christelijk en niet bereikbaar op zondag.

Waarom gelijk weer je mening over deze providers. Daar gaat het toch niet om. Misschien is hij wel blij met Solcon omdat deze steeds meer KPN gaat volgen en kijkt hij/zij bv graag regiozenders die allen in HD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29
Sjakie0101 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:28:
[...]

Er zijn dus gewoon alternatieven, of ze slecht zijn of niet. Wellicht is caiway gewoon erg goed vergeleken met de rest.

Verder heb je ook nog heldenvannu.nl en zakelijk Cbizz.nl. Fiber levert niet meer ...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Wimlem schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:21:
[...]

Er zijn dus gewoon alternatieven, of ze slecht zijn of niet. Wellicht is caiway gewoon erg goed vergeleken met de rest.

Verder heb je ook nog heldenvannu.nl en zakelijk Cbizz.nl. Fiber levert niet meer ...
Voor de goede orde Cbizz is OOK onderdeel van Delta Fiber.

@Roberto...... ik geef gewoon mijn objectieve mening zoal ik er naar kijk. Inderdaad kunnen anderen veel plezier hebben met Solcon en Online. Ik zou er niet naar toe gaan. En mijn mening is meer er op gestoeld dat de serieuze providers als TMobile, KPN en NLE geweerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Roberto...... schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:19:
Misschien is hij wel blij met Solcon omdat deze steeds meer KPN gaat volgen
Toen ik mijn VDSL2 lijn wilde opzeggen kreeg ik te horen dat als ik het anders had gedaan (Niet eerst Caiway nemen en dan pas KPN opzeggen) dat ik meteen naar Solcon overgezet kon worden, want KPN dochterbedrijf!

Dus ze volgen niet KPN, maar zijn gewoon onderdeel van KPN :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
nero355 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:07:
[...]

Toen ik mijn VDSL2 lijn wilde opzeggen kreeg ik te horen dat als ik het anders had gedaan (Niet eerst Caiway nemen en dan pas KPN opzeggen) dat ik meteen naar Solcon overgezet kon worden, want KPN dochterbedrijf!

Dus ze volgen niet KPN, maar zijn gewoon onderdeel van KPN :?
Klopt. Solcon is van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:49:
[...]

Klopt. Solcon is van KPN.
Klopt en een mooie stunt zou zijn wanneer KPN ook Solcon opdoekt zoals ze ook al hebben gedaan met Telfort en gaan doen met XS4ALL. Ben dan benieuwd of het dan wel kan... Wat dat betreft zit het vreemd in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Svennos1 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:25:
[...]

Ik zou het niet weten, behalve wat nieuws en sport kijk ik zelden LIVE TV, is niet belangrijk voor me. De kwaliteit is btw wel enorm verbeterd. 1080 met een bitstream van dik 7 Mb.
Kijk vaak de opgenomen programma's terug van Caiway via mijn Chromecast Ultra. De bitstream 1080p is bagger van Caiway. Weet iemand hoeveel die is? Kan net zo goed terug kijken via Rtl of de kijk app.

Is die van NL Ziet wel goed??
Sjakie0101 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:19:
[...]

Klopt en een mooie stunt zou zijn wanneer KPN ook Solcon opdoekt zoals ze ook al hebben gedaan met Telfort en gaan doen met XS4ALL. Ben dan benieuwd of het dan wel kan... Wat dat betreft zit het vreemd in elkaar.
Had altijd gehoopt dat dit het paard van troje was wat KPN wilde. Helaas duurt dit erg lang.

[ Voor 28% gewijzigd door Roberto...... op 11-10-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:23:
[...]

Kijk vaak de opgenomen programma's terug van Caiway via mijn Chromecast Ultra. De bitstream 1080p is bagger van Caiway. Weet iemand hoeveel die is? Kan net zo goed terug kijken via Rtl of de kijk app.

Is die van NL Ziet wel goed??

[...]

Had altijd gehoopt dat dit het paard van troje was wat KPN wilde. Helaas duurt dit erg lang.
Roberto, je kan gewoon 1080P streamen (de hoogste kwaliteit) bij Caiway met een stream van 8Mb.
Je moet dit echter WEL instellen op de nieuwe app, standaard staat deze op een lagere bitrate!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:40:
Roberto, je kan gewoon 1080P streamen (de hoogste kwaliteit) bij Caiway met een stream van 8Mb.
Je moet dit echter WEL instellen op de nieuwe app, standaard staat deze op een lagere bitrate!!!
Dat is best wel positief! :)

Bij de meeste streamingdiensten kan je 0,0 instellen! :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:40:
[...]

Helaas had ik al deze op 1080p gezet. Vergelijk zelf maar eens met coax en dat is ook nog eens 1080i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 07:37:
[...]

Helaas had ik al deze op 1080p gezet. Vergelijk zelf maar eens met coax en dat is ook nog eens 1080i
Geen problemen mee, alleen bij bewegende beelden vind ik het niet scherp genoeg... Dus wie weet is de bitrate nog steeds niet hoog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 20:31
Caiway tv ligt er hier uit. Meer mensen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Wouter36 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:24:
Werkt prima hier via de COAX in Almelo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Wouter36 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:24:
Grote storing bij Caiway interactief tv en tv app. Inderdaad coax werkt gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:39
Ik heb nog beeld in Almelo via glas

https://allestoringen.nl/storing/caiway/kaart/
Duidelijk inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 22:00
En wederom reactie verwijderd, verklaar je dan aub waarom. Het begint te lijken op een caiway politie. De ellende die ik heb gehad met caiway is met geen pen te beschrijven maar ik mag er niks negatiefs over mededelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hatv schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:17:
En wederom reactie verwijderd, verklaar je dan aub waarom. Het begint te lijken op een caiway politie. De ellende die ik heb gehad met caiway is met geen pen te beschrijven maar ik mag er niks negatiefs over mededelen?
Ik heb je post verwijderd omdat deze letterlijk niets toevoegde aan dit topic, zeker niet op de manier waarop.
Natuurlijk mag je kritisch zijn maar noem het beestje dan ook alsjeblieft bij zijn naampje.

Stuur voor verdere discussie even een DM naar mij of ga verder in het daarvoor bestemde topic:

I&N Feedback-topic

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 22:00
Duidelijk.

[ Voor 95% gewijzigd door hatv op 16-10-2019 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
  • Laatst online: 04-05 21:00
We hebben nu een tijdje glasvezel van de Caiway en mijn ouders hebben 1 tv ontvanger gekregen. Is het mogelijk om een amino m540 of een amino140 op dit netwerk aan te sluiten,zodat ik zelf ook tv op mijn kamer kan ontvangen? (deze ontvangers wil ik op marktplaats kopen)

Hiervoor hadden thuis Telfort met één ontvanger die ook op het internet zat aangesloten. Van een kennis had ik een zelfde ontvanger gekregen en zo had ik tv op mijn kamer. Ik kan natuurlijk wel bij de caiway een 2de ontvanger aanvragen en daar zou ik maximaal €7,50 per maand voor moeten betalen. Ik kijk meestal netflix en heel weinig gewone tv dus vindt dat extra bedrag is de maand zonder van het geld.

Daarnaast geeft het internet problemen met de wifi wanneer er 2 routers worden aangesloten of het wifi signaal wordt versterkt. Verbinding met het internet maken lukt soms wel maar dan is er geen internet. Dit hebben we met verschillende routers en wifi extenders geprobeerd. Het lijkt of het apparaat dat van het glas vezel signaal een internet signaal maakt niet helemaal goed is. Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
DAX23E schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:37:
We hebben nu een tijdje glasvezel van de Caiway en mijn ouders hebben 1 tv ontvanger gekregen. Is het mogelijk om een amino m540 of een amino140 op dit netwerk aan te sluiten,zodat ik zelf ook tv op mijn kamer kan ontvangen? (deze ontvangers wil ik op marktplaats kopen)

Hiervoor hadden thuis Telfort met één ontvanger die ook op het internet zat aangesloten. Van een kennis had ik een zelfde ontvanger gekregen en zo had ik tv op mijn kamer. Ik kan natuurlijk wel bij de caiway een 2de ontvanger aanvragen en daar zou ik maximaal €7,50 per maand voor moeten betalen. Ik kijk meestal netflix en heel weinig gewone tv dus vindt dat extra bedrag is de maand zonder van het geld.

Daarnaast geeft het internet problemen met de wifi wanneer er 2 routers worden aangesloten of het wifi signaal wordt versterkt. Verbinding met het internet maken lukt soms wel maar dan is er geen internet. Dit hebben we met verschillende routers en wifi extenders geprobeerd. Het lijkt of het apparaat dat van het glas vezel signaal een internet signaal maakt niet helemaal goed is. Iemand een oplossing?
Omzetten van het abonnement naar een nieuwe (dat zit er voor bestaande klanten toch aan te komen). Dan is de eerste en tweede decoder gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Volgens mij heeft het aanschaffen van een Amino via marktplaats geen zin, deze moet op basis van het Mac adres geactiveerd zijn anders geeft deze geen signaal door. Gewoon een tweede via Caiway regelen, op de manier die @Sjakie0101 aan geeft.

Voor wat betreft jouw WiFi, kijk een naar een mesh systeem van bijvoorbeeld TP-link of extra WiFi points van ]Ubiquiti

Die eerste heb ik aangeschaft omdat mijn WiFi router onvoldoende dekking bood in mijn huis. Met de drie mesh accespoints heb ik nu overal perfecte dekking en pakt elk apparaat automatisch het sterkste signaal. Ubiquiti heeft ook heel mooi spul maar heeft wel UTP bekabeling nodig naast stroom en vergt wat meer kennis om te installeren/beheren. Dat TP-link spul is nagenoeg plug&play, heel eenvoudig.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:49

The.Terminator

Un boer met bier

Sjakie0101 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:05:
[...]

Omzetten van het abonnement naar een nieuwe (dat zit er voor bestaande klanten toch aan te komen). Dan is de eerste en tweede decoder gratis.
Als ik het goed heb kom je uit Twente en heb je het Twente aanbod toendertijd om laten zetten naar een interactieve variant ?

Als dat zo is, behoud je dan wel je snelheid die je toendertijd had (die van mij is 150, maar dat type abbo is specifiec voor Twente en is nu ook niet meer te verkrijgen).

En kan ik interactieve TV via UTP naar boven laten gaan via het netwerk wat er nu ligt of moet er een nieuwe kabel naar boven gelegd worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
  • Laatst online: 04-05 21:00
The.Terminator schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:51:
[...]

Als ik het goed heb kom je uit Twente en heb je het Twente aanbod toendertijd om laten zetten naar een interactieve variant ?

Als dat zo is, behoud je dan wel je snelheid die je toendertijd had (die van mij is 150, maar dat type abbo is specifiec voor Twente en is nu ook niet meer te verkrijgen).

En kan ik interactieve TV via UTP naar boven laten gaan via het netwerk wat er nu ligt of moet er een nieuwe kabel naar boven gelegd worden ?
Het klopt helemaal dat ik uit Twente kom. We hebben sinds een half jaar glasvezel, omdat het hier in het buiten gebied dat niet eerder werd aangelegd. We hadden interactieve Tv van Telfort en dat ging via de telefoonlijn. De ontvanger die ik op mijn kamer had was aangesloten op een switch en die switch was direct op mijn router aangesloten. Dus voor Caiway zal dat ook wel gaan werken en anders laat ik die switch er wel tussen weg want die heb ik eigenlijk niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DAX23E schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:18:
[...]

Het klopt helemaal dat ik uit Twente kom. We hebben sinds een half jaar glasvezel, omdat het hier in het buiten gebied dat niet eerder werd aangelegd. We hadden interactieve Tv van Telfort en dat ging via de telefoonlijn. De ontvanger die ik op mijn kamer had was aangesloten op een switch en die switch was direct op mijn router aangesloten. Dus voor Caiway zal dat ook wel gaan werken en anders laat ik die switch er wel tussen weg want die heb ik eigenlijk niet nodig.
Tegenwoordig met het nieuwe modem kan iedere poort gebruikt worden en kunnen de tv ontvangers gewoon in het normale netwerk opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
The.Terminator schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:51:
[...]

Ik ben twee jaar terug naar glasvezel overgestapt en heb gewoon een pakket gekozen dat bij me past.
Destijds 500 Mbit (voor de prijs van 250 Mbit met TV Extra). Ik ben sinds een maand naar een nieuw interactief pakket overgestapt naar 600Mbit met als voordeel twee nieuwe Amino ontvangers, maar nog beter casten naar de Chromecast met de nieuwe interactieve app. De Amino's hebben ook andere software tov de Entones.

Ik zou altijd 250 Mbit aanraden, wellicht iets duurder maar dan ga je wel met de tijd mee.
Ik heb zelf afscheid kunnen nemen van 2 smartcards (a 2 euro stuk) dus dat was ook meteen een voordeel op mijn abonnementskosten. Daarnaast wanneer je naar een nieuw pakket gaat (en zeker vanaf COAX) dan valt er nog wel wat korting uit te halen, zeker wanneer je roept dat de concurrentie veel lagere prijzen heeft en je bij Delta (nota bene het zusje van Caiway) veel meer korting krijgt voor hetzelfde nieuwe abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Sjakie0101 het advies voor minimaal 250 mbit is puur persoonlijk. Ik heb nog nooit meer dan 150 mbit gehad en ik ben nog nooit tegen de limiet van mijn verbinding aangelopen? Moet daarom iedereen maar 150 mbit nemen? Nee natuurlijk niet, dat is afhankelijk van je internetgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:30:
@Sjakie0101 het advies voor minimaal 250 mbit is puur persoonlijk. Ik heb nog nooit meer dan 150 mbit gehad en ik ben nog nooit tegen de limiet van mijn verbinding aangelopen? Moet daarom iedereen maar 150 mbit nemen? Nee natuurlijk niet, dat is afhankelijk van je internetgebruik.
Er is geen 150Mbit pakket, 75 Mbit is het laagste pakket.

Wil je veel naast elkaar doen (netflixen, gamen) en maak je voor veel zaken gebruik van wifi dan is 250 Mbit aan te raden.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-10-2019 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:24:
[...]

Wil je veel naast elkaar doen (netflixen, gamen) en maak je voor veel zaken gebruik van wifi dan is 250 Mbit aan te raden.
Met 2 pc's die via Citrix verbonden zijn met de werkgever, Een tablet die Netflix streamt, een zoon die aan het gamen is op zijn xbox, 2 tablets die YouTube aan het bekijken zijn en misschien nog wat smartphones die aan het updaten zijn ben ik nog nooit merkbaar tegen de limiet van mijn internetverbinding aangelopen. Voor mij volstaat die 150mbit/s dus prima. Nogmaals, ik kan prima geloven dat 250 mbit lekker is, maar ik denk serieus dat nog best veel mensen met die 75 mbit uit de voeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
[...]

zelfs dan heb je aan 75 al genoeg ...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:11
Hier 3 chromecasts, 2 tablets, tv's, nodemcu, odroid, mediaspeler, laptop, nas, pv, wp en 2 telefoons en met 75Mbit nog nooit een probleem gehad.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:51:
Hier 3 chromecasts, 2 tablets, tv's, nodemcu, odroid, mediaspeler, laptop, nas, pv, wp en 2 telefoons en met 75Mbit nog nooit een probleem gehad.
Volgens mij is dat ieder zijn smaak. Zeker voor de toekomt is er meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:11
Sjakie0101 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:30:
[...]

Volgens mij is dat ieder zijn smaak. Zeker voor de toekomt is er meer nodig...
Het gaat me niet om de toekomst maar om jou uitspraak "bij veel WiFi gebruik heb je meer nodig als 75Mbit".

Wat moet ik in vredesnaam doen om 75 Mbit dicht te trekken? Dat is op 4 stuks 65" tv's tegelijkertijd een UHD aflevering van Netflix tegelijkertijd kijken, dat doen de meeste Nederlanders niet.

En in de toekomst is alles anders, het gaat over nu.

25 jaar geleden was mijn 64K ISDN lijn ook retesnel (0,064 Mbit) voor de jongeren onder ons.

[ Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 18-10-2019 22:40 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimlem
Grolsch schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:39:
[...]

Het gaat me niet om de toekomst maar om jou uitspraak "bij veel WiFi gebruik heb je meer nodig als 75Mbit".

Wat moet ik in vredesnaam doen om 75 Mbit dicht te trekken? Dat is op 4 stuks 65" tv's tegelijkertijd een UHD aflevering van Netflix tegelijkertijd kijken, dat doen de meeste Nederlanders niet.

En in de toekomst is alles anders, het gaat over nu.

25 jaar geleden was mijn 64K ISDN lijn ook retesnel (0,064 Mbit) voor de jongeren onder ons.
En met een paar muiskkikken en inloggen op mij caiway verhoog je de snelheid. Waar hebben we het over ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Internet Only 150 Mbps hier! O-)
Je klinkt als de Caiway Sales afdeling! Die wilden mij ook een duurder abonnement aansmeren! :+
De beste dame heb ik daarom ook meteen afgekapt! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Bedankt voor allen.
Gelukkig dat de ontvangers in het huidige netwerk kunnen :) Dat scheelt kabels trekken :)

Probleem waar ik mee zit is dat ik een Twente abbo heb die toendertijd beschikbaar is gesteld voor de "gedwongen" switch van Ziggo naar Caiway.

Ik heb hier een all in pakket met internet snelheid van 150 Mbps, maar dat pakket bestaat niet meer :)
Het huidige pakket wat prijs technisch in de buurt komt is 75 Mbps.
Ik heb nl ook het plus tv pakket voor de kids erbij en een 2 smartcard (hoewel smartcard en de oude Humax komen te vervallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
nero355 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:12:
[...]

Internet Only 150 Mbps hier! O-)
Heb ik ook overwogen, maar toch voor de Internet Only 450Mbps gegaan (wat in de praktijk 550Mbps is!), puur voor de 2 a 3 x per maand dat ik wat groots moet downloaden, zoals een nieuw spel op de Xbox a 50/60Gb .... Gaat net wat vlotter. Maar ik weet dat ik met 150Mbps had kunnen volstaan voor dagelijks gebruik ..... 8)

BTW: TV via de CAI is hier gewoon binnen een aantal dagen afgesloten toen ik overging van Alles in 1 naar Internet Only .... Er werd hier verteld dat dit vaak werd "vergeten" ..... in Twente dus niet ... Geen probleem mee trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door Svennos1 op 19-10-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Laatst online: 31-01 23:35
Is er al iets meer bekend over de update?
Sjakie0101 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:16:
[...]

Deze week moet zijn zeer binnenkort. De update komt er echt aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil

Ja hoor.

Op de eerste alinea, dat is niet mogelijk. Je moet daadwerkelijk een ontvanger afnemen bij Caiway, de kosten verschillen per pakket. Op dit moment is een nieuw pakket nemen vaak de goedkoopste optie, stuur me even een DM met wat je precies afneemt en dan kan ik kijken wat voor jou het goedkoopste is.

Het probleem mer je routers en versterkers is ook vrij simpel, deze zijn niet goed geconfigureerd. Heb je het Genexis Wi-Fi modem of 1 zonder Wi-Fi? Indien met, al je routers en versterkers als access point configureren met dus geen DHCP ingeschakeld. Is het het melkpak modem, dus zonder Wi-Fi, dan moet de 1ste router als router blijven en de rest als access point.

Mocht je iets niet helemaal snappen, laat dat dan ook even weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
The.Terminator schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:52:
Bedankt voor allen.
Gelukkig dat de ontvangers in het huidige netwerk kunnen :) Dat scheelt kabels trekken :)

Probleem waar ik mee zit is dat ik een Twente abbo heb die toendertijd beschikbaar is gesteld voor de "gedwongen" switch van Ziggo naar Caiway.

Ik heb hier een all in pakket met internet snelheid van 150 Mbps, maar dat pakket bestaat niet meer :)
Het huidige pakket wat prijs technisch in de buurt komt is 75 Mbps.
Ik heb nl ook het plus tv pakket voor de kids erbij en een 2 smartcard (hoewel smartcard en de oude Humax komen te vervallen).
Ik kijk zelf vooruit, Ziggo komt niet meer terug (voorlopig) en dat eenmalige pakket was leuk, maar ik zit nu "gewoon" op glasvezel en zou niet meer terug willen naar COAX van Caiway (wel van Ziggo).

Die smartcards zijn niet meer nodig (hoewel de eerste gratis blijft!!) en via pc en tablet kun je straks ook tv kijken evenals de app naar de Chromecast casten.

Wat ik je wel meegeef is dat Caiway nogal zwalkt met de snelheden. Het 75 Mbit pakket is er sinds mei dit jaar en dat was voorheen 150Mbit. Het kan zo maar zijn dat dit volgend jaar weer wordt aangepast.

Op Coax blijven lijkt me voor niemand een optie. Caiway ontwikkelt niet meer door, past geen snelheden meer aan en niet alle HD zenders worden via COAX meer doorgegeven.

Ik blijf overigens zeggen dat nu Caiway de COAX verwaarloost in Twente het zo maar zou kunnen zijn dat het COAX-netwerk door EQT wordt verkocht aan Ziggo met een deal dat Caiway er op mag blijven leveren.
Caiway heeft sowieso interesse om via het Ziggo-netwerk landelijk te gaan leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-10-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Sjakie0101 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:17:
[...]

Ik blijf overigens zeggen dat nu Caiway de COAX verwaarloost in Twente het zo maar zou kunnen zijn dat het COAX-netwerk door EQT wordt verkocht aan Ziggo met een deal dat Caiway er op mag blijven leveren.
Caiway heeft sowieso interesse om via het Ziggo-netwerk landelijk te gaan leveren.
Is dat niet het netwerk van Cogas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:21:
[...]

Is dat niet het netwerk van Cogas?
Volgens mij zit Cogas er in via Cogas Kabel Infra. Dat maakt de business case niet anders lijkt me.
Cogas stoot de COAX-kabel af aan Ziggo zo lang Caiway er maar op mag blijven leveren.
Nu Caiway het niet meer onderhoud en daar niets meer te bieden heeft maar wel wil leveren via Ziggo lijkt me dit zo rond gebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Svennos1 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:29:
Heb ik ook overwogen, maar toch voor de Internet Only 450Mbps gegaan (wat in de praktijk 550Mbps is!), puur voor de 2 a 3 x per maand dat ik wat groots moet downloaden, zoals een nieuw spel op de Xbox a 50/60Gb .... Gaat net wat vlotter. Maar ik weet dat ik met 150Mbps had kunnen volstaan voor dagelijks gebruik ..... 8)
Bij mij is het meer een principe dingetje : Zolang ze geen 1 Gbps voor dat bedrag aanbieden, zoals vele andere andere ISP's in Nederland, zal je mij dat abonnement niet zien nemen! :)

En de 150 Mbps (in de praktijk 168 Mbps) voldoet ruim, zowel qua upload als download!

Alles is beter dan het 10/1 Mbps lijntje dat ik ooit had, voordat er ineens VDSL2 was en ik naar 60/30 Mbps ging :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Sjakie0101 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:17:
[...]

Ik kijk zelf vooruit, Ziggo komt niet meer terug (voorlopig) en dat eenmalige pakket was leuk, maar ik zit nu "gewoon" op glasvezel en zou niet meer terug willen naar COAX van Caiway (wel van Ziggo).

Die smartcards zijn niet meer nodig (hoewel de eerste gratis blijft!!) en via pc en tablet kun je straks ook tv kijken evenals de app naar de Chromecast casten.

Wat ik je wel meegeef is dat Caiway nogal zwalkt met de snelheden. Het 75 Mbit pakket is er sinds mei dit jaar en dat was voorheen 150Mbit. Het kan zo maar zijn dat dit volgend jaar weer wordt aangepast.

Op Coax blijven lijkt me voor niemand een optie. Caiway ontwikkelt niet meer door, past geen snelheden meer aan en niet alle HD zenders worden via COAX meer doorgegeven.

Ik had het er al over met het webteam van Caiway en idd kunnen de ontvangers via het bestaande netwerk zoals PaT al aangaf.
Enigste waar ik mee zit is de snelheid (verschild tussen pakket 1 en 2 vind ik eigenlijk te groot), voor de rest tevreden over Caiway (muv de korte DHCP lease ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De instapsnelheid van 75 mbs is echt belachelijk laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
dolopfriet schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:53:
De instapsnelheid van 75 mbs is echt belachelijk laag
Voor iedereen om mij heen is dit meer als voldoende. Waarom is dat belachelijk traag?

[ Voor 24% gewijzigd door Wimlem op 21-10-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Wimlem schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

Voor iedereen om mij heen is dit meer als voldoende. Waarom is dat belachelijk traag?
Hier ben ik ook benieuwd naar, 75 Mbit/s is voor alles voldoende behalve zwaar downloaden. Is je tijd zo kostbaar dat je meer wilt betalen voor een iets snellere download?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is op zich niet langzaam, maar anno 2019 mag je wel wat meer verwachten qua instapsnelheid. Toen glasvezel net nieuw was voor consumenten, tien jaar geleden oid, had je al ong. 100Mbit als instap snelheid.

Na tien jaar mag je wel verwachten/hopen dat een provider minimaal 250 aanbiedt. Dus een aanbod linie van 250/500/1000 ofzo, ook al beweert een provider dat "de consument niet meer nodig heeft".

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, 75 Mbit/s is voor alles voldoende behalve zwaar downloaden. Is je tijd zo kostbaar dat je meer wilt betalen voor een iets snellere download?
Voor iemand die van KPN koper komt maakt het niet zo veel uit denk ik, die zijn niet anders gewend. Ik ben altijd blij wanneer mijn websites meteen openen en ik niet tegen eeuwig duren downloads van plaatjes en filmpjes sta te loeren. 75Mbit is in deze tijd gewoon een trage verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
Sjakie0101 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:24:
[...]

Voor iemand die van KPN koper komt maakt het niet zo veel uit denk ik, die zijn niet anders gewend. Ik ben altijd blij wanneer mijn websites meteen openen en ik niet tegen eeuwig duren downloads van plaatjes en filmpjes sta te loeren. 75Mbit is in deze tijd gewoon een trage verbinding.
Want je wilt beweren dat bij 75 of lager je moet wachten tot een foto of video laadt? Dat geloof ik namelijk echt totaal niet. 75 Mbit is ruim voldoende voor normaal browsen, Youtube of Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Wel apart dat je niet naar een Chromecast kan streamen vanuit de interactieve televisie app op iOS.. AirPlay heb ik niet op mijn LG OLED, wel op de Samsung TV in de slaapkamer.

Mag hopen dat ze dit in de toekomst wel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

BlazeMuis schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:33:
AirPlay heb ik niet op mijn LG OLED
Is een app voor, maar moet nog een keer uitzoeken of ik die wel wil installeren en waar dat ding vandaan komt en zo... :)

Adware/Spyware/Tracking...
Adware/Spyware/Tracking EVERYWHERE!!!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
BlazeMuis schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:33:
Wel apart dat je niet naar een Chromecast kan streamen vanuit de interactieve televisie app op iOS.. AirPlay heb ik niet op mijn LG OLED, wel op de Samsung TV in de slaapkamer.

Mag hopen dat ze dit in de toekomst wel toevoegen.
Heb je de blauwe of de zwarte applicatie? De blauwe zou dit moeten kunnen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
CaiGil schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 06:38:
[...]

Heb je de blauwe of de zwarte applicatie? De blauwe zou dit moeten kunnen namelijk.
De nieuwe blauwe app. Op Android werkt de chromecast optie blijkbaar wel, maar ik heb geen Android apparaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
BlazeMuis schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:07:
[...]

De nieuwe blauwe app. Op Android werkt de chromecast optie blijkbaar wel, maar ik heb geen Android apparaten :+
Dan is dat een bug helaas, welke apparaten gebruik je en op welke iOS versie zitten deze? En ik neem aan dat je de nieuwste versie van de app hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
CaiGil schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:42:
[...]

Dan is dat een bug helaas, welke apparaten gebruik je en op welke iOS versie zitten deze? En ik neem aan dat je de nieuwste versie van de app hebt?
iPhone 11 Pro Max, iOS 13.1.3, de app is up to date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Blisterin_Bull schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:53:
Het is op zich niet langzaam, maar anno 2019 mag je wel wat meer verwachten qua instapsnelheid. Toen glasvezel net nieuw was voor consumenten, tien jaar geleden oid, had je al ong. 100Mbit als instap snelheid.

Na tien jaar mag je wel verwachten/hopen dat een provider minimaal 250 aanbiedt. Dus een aanbod linie van 250/500/1000 ofzo, ook al beweert een provider dat "de consument niet meer nodig heeft".
Idd, en ook nog eens omdat Internet alleen wel begint met 150, maar alles in 1 begint bij 75.
Waarom dat is zullen we waarschijnlijk nooit achter komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 14:46
Heeft iemand ervaringen met een Caiway order die lijkt maar niet doorheen te komen? Wij wachten inmiddels 3 weken, maar klantenservice kan geen duidelijkheid geven. Al vanaf de online bestelling gaat het niet goed, ondanks meerdere keren bellen en ook verschillende bevestigings mails.
Betreft wel nieuwbouw, maar de overburen hebben al een tijdje Caiway, dus ligt daar niet aan als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
BlazeMuis schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:00:
[...]

iPhone 11 Pro Max, iOS 13.1.3, de app is up to date.
Het is bekend bij de ontwikkelaars en zal zeer waarschijnlijk in de volgende update weer opgelost zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
insante schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:12:
Heeft iemand ervaringen met een Caiway order die lijkt maar niet doorheen te komen? Wij wachten inmiddels 3 weken, maar klantenservice kan geen duidelijkheid geven. Al vanaf de online bestelling gaat het niet goed, ondanks meerdere keren bellen en ook verschillende bevestigings mails.
Betreft wel nieuwbouw, maar de overburen hebben al een tijdje Caiway, dus ligt daar niet aan als het goed is.
Twitter al geprobeerd? Die regelen voor mij altijd een hele hoop zaken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
Wimlem schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

Twitter al geprobeerd? Die regelen voor mij altijd een hele hoop zaken ....
Via Facebook wel contact gehad, en nu via Tweakers geholpen door CaiGil _/-\o_ , dus moet goed komen. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CaiGil schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Het is bekend bij de ontwikkelaars en zal zeer waarschijnlijk in de volgende update weer opgelost zijn ;)
Klopt is een bug in de software (ook op Android nieuwste versie van de app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 14:45
CaiGil schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 06:38:
[...]

Dan moet ik eerst omgezet worden, want als bestaande abbo ben je gewoon de sjaak bij Caiway.

Je betaalt meer, je moet zelf erachteraan om korting te krijgen, en je kan de nieuwe app niet gebruiken, je kan niet via elke poort tv kijken, en je krijgt geen gratis tweede ontvanger.

En niemand kan mij vertellen wanneer ik wel omgezet kan worden.

Tot die tijd zit je met het drama dat Multiscreen tv heet.

En als je dan zegt dat je wil overstappen naar nieuw abbo, dan zeggen ze doodleuk dat je wel 2 weken zonder internet kan komen te zitten.... want ze mogen niks aanvragen op een bestaan abbo, omdat er al een glasvezel aansluiting zit...

Wat voor middeleeuwse software er daar gebruikt wordt, ik heb geen idee.

[ Voor 26% gewijzigd door ActualFantasy op 23-10-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09

lier

MikroTik nerd

@ActualFantasy Met wie en via welk kanaal heb je contact gehad met Caiw? (mogelijk al verteld, heb niet teruggekeken). Ik heb direct contact opgenomen, volgens mij via chat en binnen een paar dagen was het geregeld. Nieuwe digitale ontvangers gekregen, oude teruggestuurd. Nieuw profiel op het glasmodem (degene die standaard in bridge staat) en klaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
ActualFantasy schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:28:
[...]

Dan moet ik eerst omgezet worden, want als bestaande abbo ben je gewoon de sjaak bij Caiway.

Je betaalt meer, je moet zelf erachteraan om korting te krijgen, en je kan de nieuwe app niet gebruiken.
En niemand kan mij vertellen wanneer ik wel omgezet kan worden.

Tot die tijd zit je met het drama dat Multiscreen tv heet.

En als je dan zegt dat je wil overstappen naar nieuw abbo, dan zeggen ze doodleuk dat je wel 2 weken zonder internet kan komen te zitten.... want ze mogen niks aanvragen op een bestaan abbo, omdat er al een glasvezel aansluiting zit...

Wat voor middeleeuwse software er daar gebruikt wordt, ik heb geen idee.
Wanneer is dit je verteld, want daar klopt helemaal niks van. Bel even naar sales om je pakket om te zetten, vaak is het financieel aantrekkelijker en het ergste wat kan gebeuren is dat je 1 dag zonder TV zit omdat je tussen de platformen gaat wisselen. 2 weken zonder internet is inderdaad erg middeleeuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
Inmiddels hebben wij de modem binnen, en nu afwachten op patching van de verbinding. Even geduld nog dus, maar met geluk voor het weekend internet. Wij zitten een maandje zonder, maar gelukkig bestaan unlimited 4G bundles nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
CaiGil schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Wanneer is dit je verteld, want daar klopt helemaal niks van. Bel even naar sales om je pakket om te zetten, vaak is het financieel aantrekkelijker en het ergste wat kan gebeuren is dat je 1 dag zonder TV zit omdat je tussen de platformen gaat wisselen. 2 weken zonder internet is inderdaad erg middeleeuws.
ActualFantasy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Ik heb inmiddels gebeld met Caiway.

Door mijn oude modem, lukt het nog niet. De Amino die ik heb kan het wel, maar het modem laat het niet toe. Ik kan wel poort 2 en 3 gebruiken voor TV, dus ik moet alleen een extra kabel trekken naar mijn tv boven, naast de kabel voor de switch daar.

Modem wordt voorlopig nog niet vervangen, zeker niet dit jaar zei de service desk.

Ik vroeg dus of ik niet gewoon nieuw pakket kon aanvragen, en dan de oude opzeggen. Dat mag helaas ook niet, want ze mogen geen twee glasvezel verbindingen registreren op 1 adres. Dus dan moet ik eerst de oude opzeggen, en dan heb ik misschien wel 10 tot 15 dagen geen internet/tv/telefoon.
Dat was dus in juni. sindsdien niks meer gehoord. Wel een 6 maanden korting op mijn abbo gekregen van 10 euro.

Die verloopt volgende maand, dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
lier schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:53:
@ActualFantasy Met wie en via welk kanaal heb je contact gehad met Caiw? (mogelijk al verteld, heb niet teruggekeken). Ik heb direct contact opgenomen, volgens mij via chat en binnen een paar dagen was het geregeld. Nieuwe digitale ontvangers gekregen, oude teruggestuurd. Nieuw profiel op het glasmodem (degene die standaard in bridge staat) en klaar.
Ik heb nog een oud modem, en bij mij moet het modem vervangen worden heb ik begrepen, en dat deden ze niet zomaar, in juni toen ik het vroeg. Daarom is mij toen verteld dat het meerdere dagen tot 2 weken kon duren voordat ik weer tv en internet zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
ActualFantasy schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:00:
[...]

[...]

Dat was dus in juni. sindsdien niks meer gehoord. Wel een 6 maanden korting op mijn abbo gekregen van 10 euro.

Die verloopt volgende maand, dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Niks. Zoals ik al aangaf, even bellen naar sales en je abonnement omzetten en het gebeurd. Volgens mij kan je het zelfs doen in Mijn Caiway ;)
ActualFantasy schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Ik heb nog een oud modem, en bij mij moet het modem vervangen worden heb ik begrepen, en dat deden ze niet zomaar, in juni toen ik het vroeg. Daarom is mij toen verteld dat het meerdere dagen tot 2 weken kon duren voordat ik weer tv en internet zou hebben.
Dit is alleen gedeeltelijk waar, afhankelijk van waar je woont. Zit je modem vast aan je FTU of is het een los modem die lijkt op een melkpak?

[ Voor 36% gewijzigd door CaiGil op 24-10-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
CaiGil schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:37:
[...]

Niks. Zoals ik al aangaf, even bellen naar sales en je abonnement omzetten en het gebeurd. Volgens mij kan je het zelfs doen in Mijn Caiway ;)

[...]

Dit is alleen gedeeltelijk waar, afhankelijk van waar je woont. Zit je modem vast aan je FTU of is het een los modem die lijkt op een melkpak?
Ik kan niks wijzigen in mijn caiway, maar zie ook dat ik er dan 2 euro op vooruit ga, maar 100mb aan snelheid op achteruit. Ik heb nu 358mbit.

Beetje krom weer dat.

Ik drink geen melk, maar hij ziet eruit zoals op deze webpagina.

https://www.caiway.nl/kla...aratuur-opnieuw-opstarten

[ Voor 10% gewijzigd door ActualFantasy op 24-10-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
ActualFantasy schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:47:
[...]

Ik kan niks wijzigen in mijn caiway, maar zie ook dat ik er dan 2 euro op vooruit ga, maar 100mb aan snelheid op achteruit. Ik heb nu 358mbit.

Beetje krom weer dat.

Ik drink geen melk, maar hij ziet eruit zoals op deze webpagina.

https://www.caiway.nl/kla...aratuur-opnieuw-opstarten
Dan werken die ontvangers gewoon op jouw modem, als je er 3 of 4 neemt dan word inderdaad je modem omgewisseld naar een nieuw model, maar dit zorgt er niet voor dat het oude modem stopt met werken. Je kan ze gewoon omwisselen als die bezorgd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CaiGil schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:23:
Dan werken die ontvangers gewoon op jouw modem, als je er 3 of 4 neemt dan word inderdaad je modem omgewisseld naar een nieuw model, maar dit zorgt er niet voor dat het oude modem stopt met werken. Je kan ze gewoon omwisselen als die bezorgd is.
Ik zou lekker die oude houden, omdat die beter bruikbaar is met eigen apparatuur en lekker een switch achter je eigen router zetten = KLAAR!!! :Y)

Maar ehh... sinds jij dus blijkbaar gewoon een Caiway werknemer bent, zoals ik al een tijdje het vermoeden had :

Waar blijft de Bridge Mode voor de laatste generatie Genexis ondingen ?! :P

Daar kijken we met zijn allen al een tijdje naar uit hier... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
nero355 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:24:
[...]

Ik zou lekker die oude houden, omdat die beter bruikbaar is met eigen apparatuur en lekker een switch achter je eigen router zetten = KLAAR!!! :Y)

Maar ehh... sinds jij dus blijkbaar gewoon een Caiway werknemer bent, zoals ik al een tijdje het vermoeden had :

Waar blijft de Bridge Mode voor de laatste generatie Genexis ondingen ?! :P

Daar kijken we met zijn allen al een tijdje naar uit hier... :'(
Als je alles in eigen beheer hebt kan je beter je oude houden inderdaad.

Gewoon een Caiway medewerker?! Ik ben helemaal niet zo gewoon, maar buiten dat, is dit mijn persoonlijke account en is dit ook vrije tijd. Hier ben ik dus geen Caiway medewerker. Over de bridge modus, als ik het wist zou ik het je vertellen. Helaas heb ik daar geen weet van :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

CaiGil schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:52:
Gewoon een Caiway medewerker?! Ik ben helemaal niet zo gewoon, maar buiten dat, is dit mijn persoonlijke account en is dit ook vrije tijd. Hier ben ik dus geen Caiway medewerker.
:(:)
"There, there..."
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Laten we het er op houden dat het prettig is ook een insider in ons midden te hebben...
Dan schrijven we onze opbouwende kritiek niet voor niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Er is een nieuwe versie van de interactieve televisie app van Caiway/Delta beschikbaar. Casten werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ok, een hele rare vraag/probleem. Familie van mij heeft Caiway glasvezel (glasvezel Buitenaf).
Facebook werkt niet/slecht op hun telefoons. Maar het lijkt ook alleen maar de Facebook app te zijn, ze lijken geen last te hebben bij andere apps. De boel lijkt niet te laden in de app.
Zetten ze op hun telefoon wifi uit (en dus overgaan op 4G), dan werkt het wel goed.

Ze werken daar met een TP-Link C7 als router (zelf los gekocht) en 2 KPN Wifi access points.
Die drie heb ik onderling zo goed mogelijk ingesteld; geen overlappende kanalen, 2.4GHz. vermogen op laag etc.

Heeft iemand enig idee in welke hoek het probleem kan zitten, want dit is wel een heel erg raar probleem.
Zou niet weten waar dit aan kan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Wanneer komt er Dolby Digital geluid uit de Amino Aria ontvangers?
Het is toch een blamage dat we met Caiway vijftien jaar terug in de tijd gaan en verplicht terug zijn gegaan naar stereo geluid.

Tevens valt het me op dat steeds minder programma's nog teruggekeken kunnen worden met gemist op de VRT zenders. Op BBC Entertainment is het ook al verdwenen.
Ik vind als ik eerlijk ben het product interactieve televisie de laatste tijd achteruit hollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Piet91 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:23:
Heeft iemand enig idee in welke hoek het probleem kan zitten, want dit is wel een heel erg raar probleem.
Zou niet weten waar dit aan kan liggen...
Treden dezelfde problemen ook op bij Facebook via de browser? Want dan kan je fatsoenlijk onderzoek doen naar de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 06:30:
Wanneer komt er Dolby Digital geluid uit de Amino Aria ontvangers?
Het is toch een blamage dat we met Caiway vijftien jaar terug in de tijd gaan en verplicht terug zijn gegaan naar stereo geluid.

Tevens valt het me op dat steeds minder programma's nog teruggekeken kunnen worden met gemist op de VRT zenders. Op BBC Entertainment is het ook al verdwenen.
Ik vind als ik eerlijk ben het product interactieve televisie de laatste tijd achteruit hollen!
Kritiek van niks. Je kiest zelf om voor in de trein te gaan zitten met de nieuwe app, dan weet je dat je ook meedeelt in zaken die niet zijn opgelost.

Eind dit jaar wordt Dolby Surround toegevoegd aan de Amino's. Dan komt er een grote update.
Het niet terug kunnen kijken ligt aan het contract van Delta, ja we gaan er dus op achter uit en daar moet je Caiway mee confronteren, liefst zo veel mogelijk openbaar aangezien het anders in de doofpot gaat is mijn ervaring (kijk maar eens hoe ze op Twitter en andere kanalen altijd via PB willen reageren ipv een openbaar eerlijk antwoord te geven.)

Ik vind de nieuwe app en de Amino's een behoorlijke verbetering. Er komen nog voldoende updates en men zal de rest van de Caiwayklanten toch echt pas uitrollen nadat alle problemen zijn verholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-10-2019 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
lier schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Treden dezelfde problemen ook op bij Facebook via de browser? Want dan kan je fatsoenlijk onderzoek doen naar de oorzaak.
Je bedoelt neem ik aan problemen met Facebook wanneer ze een PC o.i.d. gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Piet91 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:29:
Je bedoelt neem ik aan problemen met Facebook wanneer ze een PC o.i.d. gebruiken?
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Dat ben ik niet met je eens, Ik begrijp dat het product nog verbeterd gaat worden maar Dolby Digital is al jaren beschikbaar, ook bij Caiway, dus dit vindt ik toch zeker een stap terug en heeft naar mijn mening niets te maken dat je " voor in de trein wilt zitten".

Ook het niet kunnen terugkijken of twee uur moeten wachten voordat je een programma sowieso kunt terugkijken is een verslechtering met de mogelijkheden die ik hiervoor had. Bij een nieuw pakket had ik geen verschlechtering verwacht maar een verbetering. Maar ik ben benieuwd wat de update ons gaat brengen. :)
Sjakie0101 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:13:
[...]

Kritiek van niks. Je kiest zelf om voor in de trein te gaan zitten met de nieuwe app, dan weet je dat je ook meedeelt in zaken die niet zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Het is zeer storend dat je regelmatig twee uur of veel langer moet wachten voordat je een programma terug kan zien op je interactieve ontvanger van Caiway. Als ik dan mijn buurvrouw zie die KPN heeft en dit probleem totaal niet kent denk ik: Leven ze bij Caiway nog in de Middeleeuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
lier schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:26:
Nagevraagd, en op de vaste PC geen problemen.
Overigens gaf ze ook aan dat Whatsapp soms ook even bleef 'hangen'; dat het even duurt voordat het vinkje komt.

Lijkt dus puur aan wifi gedeelte van het netwerk te liggen.
Ik zoek nog eens verder, post de vraag ook wel even in het KPN versterker topic; want lijkt me haast dat daar het probleem ligt.

EDIT: Piet91 in "[Ervaringen] KPN Experia Wifi versterker (nieuw model)"

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 30-10-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ewf2003 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:41:
Dat ben ik niet met je eens, Ik begrijp dat het product nog verbeterd gaat worden maar Dolby Digital is al jaren beschikbaar, ook bij Caiway, dus dit vindt ik toch zeker een stap terug en heeft naar mijn mening niets te maken dat je " voor in de trein wilt zitten".

Ook het niet kunnen terugkijken of twee uur moeten wachten voordat je een programma sowieso kunt terugkijken is een verslechtering met de mogelijkheden die ik hiervoor had. Bij een nieuw pakket had ik geen verschlechtering verwacht maar een verbetering. Maar ik ben benieuwd wat de update ons gaat brengen. :)

[...]
Dan blijf ik er bij dat je willens en wetens bent overgeschakeld op het nieuwe terwij; Caiway juist maant tot kalmte en steeds aangeeft te gaan migreren op het juiste moment (lees wanneer alles in orde is).
Wanneer je dan TOCH kiest voor de nieuwe producten dan deel je in kinderziektes die niet in Multiscreen zitten. Nieuwe klanten hebben geen vergelijk met Multiscreen, die gaan er per definitie niet op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Sjakie0101 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:13:
[...]

Dan blijf ik er bij dat je willens en wetens bent overgeschakeld op het nieuwe terwij; Caiway juist maant tot kalmte en steeds aangeeft te gaan migreren op het juiste moment (lees wanneer alles in orde is).
Wanneer je dan TOCH kiest voor de nieuwe producten dan deel je in kinderziektes die niet in Multiscreen zitten. Nieuwe klanten hebben geen vergelijk met Multiscreen, die gaan er per definitie niet op achteruit.
Wie heeft jou verteld, dat toen ik informeerde naar het nieuwe pakket, Caiway mij heeft gewaarschuwd dat ik achteruit zou gaan in mogelijkheden?? Dat heeft namelijk niemand mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ewf2003 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:49:
[...]

Wie heeft jou verteld, dat toen ik informeerde naar het nieuwe pakket, Caiway mij heeft gewaarschuwd dat ik achteruit zou gaan in mogelijkheden?? Dat heeft namelijk niemand mij verteld.
Ik vind het klagen om het klagen. Dit is een nieuwe dienst en bij elke lancering van iets nieuws heb je nu eenmaal aanloopproblemen. Dat kan iedere klant aanvoelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Svennos1
Sjakie0101 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:16:
[...]

Ik vind het klagen om het klagen. Dit is een nieuwe dienst en bij elke lancering van iets nieuws heb je nu eenmaal aanloopproblemen. Dat kan iedere klant aanvoelen.
Is dit dezelfde Sjakie die al 2 twee jaar lang dit forum zit vol te spammen met geklaag? Niks deugde er! 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 14:13
Wanneer gaat de snelheid eens naar 1gig of hoger?
Caiway gaat weer eens achterlopen zelfs op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Svennos1 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:13:
[...]

Is dit dezelfde Sjakie die al 2 twee jaar lang dit forum zit vol te spammen met geklaag? Niks deugde er! 7(8)7
Ik ben supertevreden op dit moment nadat ik voor een nieuw abo heb gekozen.
Al die kleine zaken die eind dit jaar zijn opgelost heb ik bewust voor lief genomen. Ik had ook nog aan het brakke Multiscreen vast kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:46:
[...]

Ik ben supertevreden op dit moment nadat ik voor een nieuw abo heb gekozen.
Al die kleine zaken die eind dit jaar zijn opgelost heb ik bewust voor lief genomen. Ik had ook nog aan het brakke Multiscreen vast kunnen zitten.
Ik geef je helemaal gelijk. Hier live tv kijken via coax en opnemen-afspelen via app-Chromecast. Het gare kastje niet nodig maar laten weer eerlijk dat apparaat is een zware achteruitgang t.o.v. mijn vorige Entone Kamai. Maar gelukkig dus niet nodig. Hoop wel dat de stream via app-chromecast wat hoger (Mb)gezet wordt qua beeld. Het is net wat minder t.o.v. live tv coax
Pagina: 1 ... 19 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.