Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Discussie] Reclame algemeen Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

HKLM_

www.cloud23.nl

Persoonlijk vind ik dat Tmobile wel zeer sterk aanwezig is momenteel op tweakers, een site takeover en een reclame in de rechter balk is naar mijn mening eigenlijk iets te veel van het goede.

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-04 11:53

Bart Zoetmulder

Commercieel Manager Tweakers
quote:
Ger schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:48:
[...]

en

[...]

Als het advies bij dergelijke takeovers is dat men ervoor zorgt dat de takeover linksom of rechtsom uit het beeld verdwijnt, dan mogen we toch wel concluderen dat het geen gewenste manier van reclame is?

Goede advertenties zitten je niet in de weg, maar gaan mooi in de flow mee en laten de bezoeker het zien als aanvulling op de site, in plaats van een "RETTEKTET NAAR BETER BED!!" mannetje wat op de parkeerplaats van de woonboulevard bij iedereen naar binnen schreeuwt zodra ze een kaartje trekken bij de slagboom...
Je stipt precies aan waar we intern ook veel mee bezig zijn.

Enerzijds wil je het niet te intrusive laten zijn, anderzijds wel duidelijk dat het om commercie gaat en niet vervaagd, zoals Crisp al aangeeft.

Het is soms een lastig te bepalen grens en we moeten ons hardop afvragen hoe we die willen invullen.

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-04 20:34

Tjolk

FP ProMod
quote:
crisp schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:08:
[...]

Je moet juist wel oppassen dat de scheiding tussen content en reclame niet vervaagd. Reclame moet als zodanig wel altijd herkenbaar zijn, dus helemaal in de 'flow' meegaan lijkt me dan ook niet goed.
Met de flow meegaan bedoel ik zoals de rectangle die te zien is in het screenshot van @Downloader_NL. Duidelijk genoeg aanwezig, voorzien van een titel "advertentie", maar niet storend.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:33

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Ger schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:35:
[...]

Met de flow meegaan bedoel ik zoals de rectangle die te zien is in het screenshot van @Downloader_NL. Duidelijk genoeg aanwezig, voorzien van een titel "advertentie", maar niet storend.
Mja, maar als hij ineens gaat staan knipperen is hij wel weer storend, en als de takeover niet zo fel-roze zou zijn geweest was die juist weer veel minder storend. En wat de een (nog) niet storend vind daar irriteert de ander zich al groen en geel aan. Als je als reclameboer je banner al een beetje wilt laten opvallen dan kan je het denk ik nooit 'goed' doen...

Intentionally left blank

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03:24

PcDealer

HP ftw \o/

Gezien het aantal reacties op het aantal gebruikers en bezoekers is er totaal niets aan de hand. Zeker met een ingebouwde cap.

LinkedIn WoT Cash Converter

• KoningsGap
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18-04 17:13
Ik zie net de verwijzing binnen de reacties op de advertorial dus dan doen we hier ook nog maar een woordje (ik zal een TR aanmaken om m'n aangemaakte topic te sluiten):

ik heb een opmerking en/of wil graag een discussie starten over het volgende topic: https://tweakers.net/plan...e-zie-je-in-de-video.html.

Ik heb aldaar gereageerd maar dat werd me niet in dank afgenomen door jullie moderators. Goed, geen punt, dan doen we het hier.

Gelet op de andere reacties onder het topic en de beoordeling van deze reacties door andere tweakers mag duidelijk zijn dat we hier op Tweakers graag zo ver mogelijk wegblijven van clickbait. Ik beschouw mezelf als een erg vaste bezoeker van deze website en dat doe ik omdat ik vind dat jullie goed en gedegen nieuws leveren op het gebied van technologie. Ik begrijp maar al te goed dat dit voor jullie niet gratis is, en daarom heb ik met advertorials an sich geen moeite. Wat me tegen het zere been aanstoot is de titel die jullie gebruiken voor het artikel. "Of dat lukte zie je in de video". Ik begrijp dondersgoed dat jullie nieuwe lezers aan willen trekken, dat blijkt uit de campagnes die jullie de afgelopen jaren aan het voeren zijn. Ik denk echter dat clickbait titels eerder jullie huidige userbase zullen verdrijven, dan nieuwe klanten zullen aantrekken, dit lijkt me een ongewenst effect.

Ik ben dan ook erg benieuwd waarom is gekozen voor deze opzet. Vertrouwen jullie niet genoeg meer op jullie eigen content? Waren de creatieve titels op? Kan iemand dit verduidelijken?

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-04 18:19

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Laten we dit gewoon centraal houden in één topic. En daarvoor lijkt Clickbait, waar dit ook al genoemd is, me voor nu relevanter dan dit topic omdat het niet de content is waar je moeite mee hebt maar het titeltje dat erboven staat.

NMe wijzigde deze reactie 12-07-2017 15:39 (6%)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-04 11:53

Bart Zoetmulder

Commercieel Manager Tweakers
quote:
Goopher schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:36:
Ik zie net de verwijzing binnen de reacties op de advertorial dus dan doen we hier ook nog maar een woordje (ik zal een TR aanmaken om m'n aangemaakte topic te sluiten):

ik heb een opmerking en/of wil graag een discussie starten over het volgende topic: https://tweakers.net/plan...e-zie-je-in-de-video.html.

Ik heb aldaar gereageerd maar dat werd me niet in dank afgenomen door jullie moderators. Goed, geen punt, dan doen we het hier.

Gelet op de andere reacties onder het topic en de beoordeling van deze reacties door andere tweakers mag duidelijk zijn dat we hier op Tweakers graag zo ver mogelijk wegblijven van clickbait. Ik beschouw mezelf als een erg vaste bezoeker van deze website en dat doe ik omdat ik vind dat jullie goed en gedegen nieuws leveren op het gebied van technologie. Ik begrijp maar al te goed dat dit voor jullie niet gratis is, en daarom heb ik met advertorials an sich geen moeite. Wat me tegen het zere been aanstoot is de titel die jullie gebruiken voor het artikel. "Of dat lukte zie je in de video". Ik begrijp dondersgoed dat jullie nieuwe lezers aan willen trekken, dat blijkt uit de campagnes die jullie de afgelopen jaren aan het voeren zijn. Ik denk echter dat clickbait titels eerder jullie huidige userbase zullen verdrijven, dan nieuwe klanten zullen aantrekken, dit lijkt me een ongewenst effect.

Ik ben dan ook erg benieuwd waarom is gekozen voor deze opzet. Vertrouwen jullie niet genoeg meer op jullie eigen content? Waren de creatieve titels op? Kan iemand dit verduidelijken?
We hebben ondertussen een mooie discussie binnen het clickbait topic, hopelijk wordt daarmee bovenstaande voldoende beantwoord. Mocht dat niet zo zijn, stuur me dan even een dm!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18-04 17:13
quote:
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:21:
[...]

We hebben ondertussen een mooie discussie binnen het clickbait topic, hopelijk wordt daarmee bovenstaande voldoende beantwoord. Mocht dat niet zo zijn, stuur me dan even een dm!
Uiteraard prima!

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-04 13:27

3raser

_aPW1Cp4WDg

Ik heb Tweakers altijd gewhitelist als het gaat om banners. Maar de laatste tijd vind ik de banners zwaar irritant worden. Je moet bijna zoeken naar het artikel tussen de advertenties. Vooral dat grote block aan de rechterkant is vervelend omdat hier voorheen vaak begeleidende foto's bij het artikel werden geplaatst. Dit viel vooral op met die banners voor de Tweakers Express, maar nu opnieuw met de Samsung ads.

quote:
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties en risico's tot een minimum te beperken.
Ik snap dat niet iedere irritatie kan worden vermeden maar is bovenstaand voorbeeld niet wat te gek? Ik zie meer advertenties dan inhoud!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Op persoonlijke titel (want vanuit mijn crewfunctie heb ik hier net zoveel over te zeggen als een gewone user):

Ik vind de hoeveelheid banners nog wel meevallen. Ik vind het daarentegen wel onhandig dat het twee keer dezelfde advertentie is (al is daar meestal niet veel aan te doen) en ik vind het sowieso een misleidend ding omdat er niet boven de ad in de header staat dat het een advertentie is terwijl er wél een knop op zit die naar "alle reviews" gaat. Dat suggereert een beetje dat het een CTA is van Tweakers zelf en je naar "onze" reviews van dat toestel gaat, maar dat is volgens mij niet zo.

NMe wijzigde deze reactie 22-08-2017 13:18 (3%)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
3raser schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:57:
Je moet bijna zoeken naar het artikel tussen de advertenties.

Ik snap dat niet iedere irritatie kan worden vermeden maar is bovenstaand voorbeeld niet wat te gek? Ik zie meer advertenties dan inhoud!
De titel en de subtitel in het rood en in een groter lettertype dan de tekst. De tekst in het midden. Ik kan het artikel prima vinden.

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-04 20:34

Tjolk

FP ProMod
quote:
PcDealer schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

De titel en de subtitel in het rood en in een groter lettertype dan de tekst. De tekst in het midden. Ik kan het artikel prima vinden.
Not sure if trolling?
Hij zegt niet voor niets "bijna". En dat slaat er natuurlijk op dat meer dan de helft van het scherm wordt ingenomen door advertenties, dan nog wat noodzakelijk UI en een flinke brok whitespace.

Bij wijze van spreken moet je zoeken naar de eigenlijke content. En dat is een beetje jammer als je daar juist voor komt.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-04 13:27

3raser

_aPW1Cp4WDg

quote:
NMe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:14:
...en ik vind het sowieso een misleidend ding omdat er niet boven de ad in de header staat dat het een advertentie is terwijl er wél een knop op zit die naar "alle reviews" gaat. Dat suggereert een beetje dat het een CTA is van Tweakers zelf en je naar "onze" reviews van dat toestel gaat, maar dat is volgens mij niet zo.
De advertentie komt (via een dubbele routering) uit op deze pagina. Dus wel degelijk de reviews van Tweakers zelf.
quote:
PcDealer schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Het was ook enigszins aangedikt, hoewel de rechter advertentie het artikel wel degelijk naar links drukt. De ruimte om het artikel weer te geven wordt aanzienlijk verkleind.

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:13

zeef

#Elected

Check de dev update van vandaag. We hebben een nieuwe versie van de nieuws layout.

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
3raser schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Het was ook enigszins aangedikt, hoewel de rechter advertentie het artikel wel degelijk naar links drukt. De ruimte om het artikel weer te geven wordt aanzienlijk verkleind.
Als dat zo is, klopt de UIx gewoon niet. Hier kun je je ei kwijt: Wat is er met de layout van de artikelen

• martin149
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 25-02 08:48
Ik heb de laatste tijd regelmatig last van reclames die de content op de pagina laten verspringen. Het zorgt er voor dat ik al enkele keren de verkeerde link heb aangeklikt. Het lijkt in de meeste gevallen te gaan om een advertentie van Bol.com. De advertentie lijkt initieel geladen te worden op ongeveer de helft van de hoogte.

https://tweakers.net/ext/f/JYBEKaZLFDAgmgoVK7pElkNF/thumb.png

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:32

chengbondkwok

Business Intelligence
martin149 schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:43:
Ik heb de laatste tijd regelmatig last van reclames die de content op de pagina laten verspringen. Het zorgt er voor dat ik al enkele keren de verkeerde link heb aangeklikt. Het lijkt in de meeste gevallen te gaan om een advertentie van Bol.com. De advertentie lijkt initieel geladen te worden op ongeveer de helft van de hoogte.

[Afbeelding]
We snappen dat het frustratie oplevert door een verkeerde click. Helaas kunnen we de ruimte ook niet echt reserveren, want dan zouden we minstens 980x120 pixels moeten reserveren, terwijl er in het ergste/beste geval geen banner komt (maar wel veel loze ruimte) of er komt een kleinere banner (728x90) voor in de plaats met wederom aardige 'bezels' eromheen.

Tevens hebben we ervoor gekozen om de lazy loaden zodat de overige content als eerste wordt geladen (want dat is belangrijker) en dan pas de banner.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

chengbondkwok schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:51:
[...]

Tevens hebben we ervoor gekozen om de lazy loaden zodat de overige content als eerste wordt geladen (want dat is belangrijker) en dan pas de banner.
Kan het zijn dat de bol.com-banner te zwaar is en daardoor bij @martin149 te lang duurt voor het geladen is, of ligt het aan het advertentienetwerk die gewoon traag is?

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:32

chengbondkwok

Business Intelligence
PcDealer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:36:
[...]

Kan het zijn dat de bol.com-banner te zwaar is en daardoor bij @martin149 te lang duurt voor het geladen is, of ligt het aan het advertentienetwerk die gewoon traag is?
Dat zou ik even moeten checken. Het is wel het één na grootste formaat (op de Take over na) wat we aanbieden, dus een samenloop van omstandigheden zou me niets verbazen.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

PcDealer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:36:
[...]

Het kan ook zijn dat de pagina zelf wat zwaarder is aangezien de advertentiecode pas wordt ingeladen als de rest van de pagina klaar is met laden.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True