👩🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀
Je stipt precies aan waar we intern ook veel mee bezig zijn.Ger schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:48:
[...]
en
[...]
Als het advies bij dergelijke takeovers is dat men ervoor zorgt dat de takeover linksom of rechtsom uit het beeld verdwijnt, dan mogen we toch wel concluderen dat het geen gewenste manier van reclame is?
Goede advertenties zitten je niet in de weg, maar gaan mooi in de flow mee en laten de bezoeker het zien als aanvulling op de site, in plaats van een "RETTEKTET NAAR BETER BED!!" mannetje wat op de parkeerplaats van de woonboulevard bij iedereen naar binnen schreeuwt zodra ze een kaartje trekken bij de slagboom...
Enerzijds wil je het niet te intrusive laten zijn, anderzijds wel duidelijk dat het om commercie gaat en niet vervaagd, zoals Crisp al aangeeft.
Het is soms een lastig te bepalen grens en we moeten ons hardop afvragen hoe we die willen invullen.
Met de flow meegaan bedoel ik zoals de rectangle die te zien is in het screenshot van @Downloader_NL. Duidelijk genoeg aanwezig, voorzien van een titel "advertentie", maar niet storend.crisp schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:08:
[...]
Je moet juist wel oppassen dat de scheiding tussen content en reclame niet vervaagd. Reclame moet als zodanig wel altijd herkenbaar zijn, dus helemaal in de 'flow' meegaan lijkt me dan ook niet goed.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Mja, maar als hij ineens gaat staan knipperen is hij wel weer storend, en als de takeover niet zo fel-roze zou zijn geweest was die juist weer veel minder storend. En wat de een (nog) niet storend vind daar irriteert de ander zich al groen en geel aan. Als je als reclameboer je banner al een beetje wilt laten opvallen dan kan je het denk ik nooit 'goed' doen...Ger schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:35:
[...]
Met de flow meegaan bedoel ik zoals de rectangle die te zien is in het screenshot van @Downloader_NL. Duidelijk genoeg aanwezig, voorzien van een titel "advertentie", maar niet storend.
Intentionally left blank
ik heb een opmerking en/of wil graag een discussie starten over het volgende topic: https://tweakers.net/plan...e-zie-je-in-de-video.html.
Ik heb aldaar gereageerd maar dat werd me niet in dank afgenomen door jullie moderators. Goed, geen punt, dan doen we het hier.
Gelet op de andere reacties onder het topic en de beoordeling van deze reacties door andere tweakers mag duidelijk zijn dat we hier op Tweakers graag zo ver mogelijk wegblijven van clickbait. Ik beschouw mezelf als een erg vaste bezoeker van deze website en dat doe ik omdat ik vind dat jullie goed en gedegen nieuws leveren op het gebied van technologie. Ik begrijp maar al te goed dat dit voor jullie niet gratis is, en daarom heb ik met advertorials an sich geen moeite. Wat me tegen het zere been aanstoot is de titel die jullie gebruiken voor het artikel. "Of dat lukte zie je in de video". Ik begrijp dondersgoed dat jullie nieuwe lezers aan willen trekken, dat blijkt uit de campagnes die jullie de afgelopen jaren aan het voeren zijn. Ik denk echter dat clickbait titels eerder jullie huidige userbase zullen verdrijven, dan nieuwe klanten zullen aantrekken, dit lijkt me een ongewenst effect.
Ik ben dan ook erg benieuwd waarom is gekozen voor deze opzet. Vertrouwen jullie niet genoeg meer op jullie eigen content? Waren de creatieve titels op? Kan iemand dit verduidelijken?
[Voor 6% gewijzigd door NMe op 12-07-2017 15:39]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
We hebben ondertussen een mooie discussie binnen het clickbait topic, hopelijk wordt daarmee bovenstaande voldoende beantwoord. Mocht dat niet zo zijn, stuur me dan even een dm!Goopher schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:36:
Ik zie net de verwijzing binnen de reacties op de advertorial dus dan doen we hier ook nog maar een woordje (ik zal een TR aanmaken om m'n aangemaakte topic te sluiten):
ik heb een opmerking en/of wil graag een discussie starten over het volgende topic: https://tweakers.net/plan...e-zie-je-in-de-video.html.
Ik heb aldaar gereageerd maar dat werd me niet in dank afgenomen door jullie moderators. Goed, geen punt, dan doen we het hier.
Gelet op de andere reacties onder het topic en de beoordeling van deze reacties door andere tweakers mag duidelijk zijn dat we hier op Tweakers graag zo ver mogelijk wegblijven van clickbait. Ik beschouw mezelf als een erg vaste bezoeker van deze website en dat doe ik omdat ik vind dat jullie goed en gedegen nieuws leveren op het gebied van technologie. Ik begrijp maar al te goed dat dit voor jullie niet gratis is, en daarom heb ik met advertorials an sich geen moeite. Wat me tegen het zere been aanstoot is de titel die jullie gebruiken voor het artikel. "Of dat lukte zie je in de video". Ik begrijp dondersgoed dat jullie nieuwe lezers aan willen trekken, dat blijkt uit de campagnes die jullie de afgelopen jaren aan het voeren zijn. Ik denk echter dat clickbait titels eerder jullie huidige userbase zullen verdrijven, dan nieuwe klanten zullen aantrekken, dit lijkt me een ongewenst effect.
Ik ben dan ook erg benieuwd waarom is gekozen voor deze opzet. Vertrouwen jullie niet genoeg meer op jullie eigen content? Waren de creatieve titels op? Kan iemand dit verduidelijken?
Uiteraard prima!Bart Zoetmulder schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:21:
[...]
We hebben ondertussen een mooie discussie binnen het clickbait topic, hopelijk wordt daarmee bovenstaande voldoende beantwoord. Mocht dat niet zo zijn, stuur me dan even een dm!
Ik snap dat niet iedere irritatie kan worden vermeden maar is bovenstaand voorbeeld niet wat te gek? Ik zie meer advertenties dan inhoud!Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties en risico's tot een minimum te beperken.
Ik vind de hoeveelheid banners nog wel meevallen. Ik vind het daarentegen wel onhandig dat het twee keer dezelfde advertentie is (al is daar meestal niet veel aan te doen) en ik vind het sowieso een misleidend ding omdat er niet boven de ad in de header staat dat het een advertentie is terwijl er wél een knop op zit die naar "alle reviews" gaat. Dat suggereert een beetje dat het een CTA is van Tweakers zelf en je naar "onze" reviews van dat toestel gaat, maar dat is volgens mij niet zo.
[Voor 3% gewijzigd door NMe op 22-08-2017 13:18]
De titel en de subtitel in het rood en in een groter lettertype dan de tekst. De tekst in het midden. Ik kan het artikel prima vinden.3raser schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:57:
Je moet bijna zoeken naar het artikel tussen de advertenties.
Ik snap dat niet iedere irritatie kan worden vermeden maar is bovenstaand voorbeeld niet wat te gek? Ik zie meer advertenties dan inhoud!
Not sure if trolling?PcDealer schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:23:
[...]
De titel en de subtitel in het rood en in een groter lettertype dan de tekst. De tekst in het midden. Ik kan het artikel prima vinden.
Hij zegt niet voor niets "bijna". En dat slaat er natuurlijk op dat meer dan de helft van het scherm wordt ingenomen door advertenties, dan nog wat noodzakelijk UI en een flinke brok whitespace.
Bij wijze van spreken moet je zoeken naar de eigenlijke content. En dat is een beetje jammer als je daar juist voor komt.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
De advertentie komt (via een dubbele routering) uit op deze pagina. Dus wel degelijk de reviews van Tweakers zelf.NMe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:14:
...en ik vind het sowieso een misleidend ding omdat er niet boven de ad in de header staat dat het een advertentie is terwijl er wél een knop op zit die naar "alle reviews" gaat. Dat suggereert een beetje dat het een CTA is van Tweakers zelf en je naar "onze" reviews van dat toestel gaat, maar dat is volgens mij niet zo.
Het was ook enigszins aangedikt, hoewel de rechter advertentie het artikel wel degelijk naar links drukt. De ruimte om het artikel weer te geven wordt aanzienlijk verkleind.PcDealer schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:23:
[...]
De titel en de subtitel in het rood en in een groter lettertype dan de tekst. De tekst in het midden. Ik kan het artikel prima vinden.
Als dat zo is, klopt de UIx gewoon niet. Hier kun je je ei kwijt: Wat is er met de layout van de artikelen3raser schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:28:
[...]
Het was ook enigszins aangedikt, hoewel de rechter advertentie het artikel wel degelijk naar links drukt. De ruimte om het artikel weer te geven wordt aanzienlijk verkleind.

We snappen dat het frustratie oplevert door een verkeerde click. Helaas kunnen we de ruimte ook niet echt reserveren, want dan zouden we minstens 980x120 pixels moeten reserveren, terwijl er in het ergste/beste geval geen banner komt (maar wel veel loze ruimte) of er komt een kleinere banner (728x90) voor in de plaats met wederom aardige 'bezels' eromheen.martin149 schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:43:
Ik heb de laatste tijd regelmatig last van reclames die de content op de pagina laten verspringen. Het zorgt er voor dat ik al enkele keren de verkeerde link heb aangeklikt. Het lijkt in de meeste gevallen te gaan om een advertentie van Bol.com. De advertentie lijkt initieel geladen te worden op ongeveer de helft van de hoogte.
[Afbeelding]
Tevens hebben we ervoor gekozen om de lazy loaden zodat de overige content als eerste wordt geladen (want dat is belangrijker) en dan pas de banner.
Kan het zijn dat de bol.com-banner te zwaar is en daardoor bij @martin149 te lang duurt voor het geladen is, of ligt het aan het advertentienetwerk die gewoon traag is?chengbondkwok schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:51:
[...]
Tevens hebben we ervoor gekozen om de lazy loaden zodat de overige content als eerste wordt geladen (want dat is belangrijker) en dan pas de banner.
Dat zou ik even moeten checken. Het is wel het één na grootste formaat (op de Take over na) wat we aanbieden, dus een samenloop van omstandigheden zou me niets verbazen.PcDealer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:36:
[...]
Kan het zijn dat de bol.com-banner te zwaar is en daardoor bij @martin149 te lang duurt voor het geladen is, of ligt het aan het advertentienetwerk die gewoon traag is?
Het kan ook zijn dat de pagina zelf wat zwaarder is aangezien de advertentiecode pas wordt ingeladen als de rest van de pagina klaar is met laden.PcDealer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:36:
[...]
Kan het zijn dat de bol.com-banner te zwaar is en daardoor bij @martin149 te lang duurt voor het geladen is, of ligt het aan het advertentienetwerk die gewoon traag is?
Dat wil ik bij deze dus even NIET doen. Dit soort -inhoudelijke- advertorials zijn om er af en toe tussendoor te gooien prima!.
Dat moet ook eens gezegd worden, toch?
When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

Die kan je beter in Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door melden.Sleurhutje schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:58:
Nu ook advertenties in spannende talen...Heb niets met wat mij lijkt op Israelisch.
[Afbeelding]
| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |
Hi, ik ben momenteel op een congres, maar als je een URL voor me hebt, dan kan ik makkelijker dit soort banners eruit filteren.Sleurhutje schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:58:
Nu ook advertenties in spannende talen...Heb niets met wat mij lijkt op Israelisch.
[Afbeelding]
Rechtermuisknop en dan URL plakken is voldoende

[Voor 5% gewijzigd door chengbondkwok op 11-09-2019 13:52]
artikel in kwestie:https://tweakers.net/plan...os-met-de-oppo-reno2.html
1: het is een .planAebe schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 00:28:
ik merk dat ik de laatste tijd al een paar keer zo'n "advertorial" heb gelezen, en er vaak tijdens het lezen achter kom dat dit inderdaad geen Tweakers redactie is. dit staat heel klein bovenaan aangegeven, op een plek waar de meeste mensen niet zullen kijken. in mijn mening moet de zin die helemaal onderaan staat bovenaan het atrikel komen. op de homepagina word dit niet als reclame neergezet, wat ik snap, maar als tweakers de naam van de consumentenheld wil behouden is dit een makkelijke aanpassing die een aantal mensen de frustratie gaat besparen die ik hierin ervaar.
2: het is niet zo klein en ook nog rood omkaderd
3: er staat rechtsboven "Tweakers Partners"
4: onderaan staat het nogmaals:
Dit artikel is geen redactioneel artikel, maar een advertorial. Mocht je ideeën met ons willen delen over deze vorm van adverteren, dan horen wij dat graag. Hierover kun je met ons in gesprek via [Discussie] Reclame algemeen, daar zullen collega's aanwezig zijn om jouw vragen en/of opmerkingen te bespreken/beantwoorden.
Kunnen dit soort artikelen niet gewoon beter in een eigen .advertorial oid? Volgens mij was dat ook ooit eens toegezegd, maar tot op heden is er niets van gekomen.
Daarnaast, voor de Actie tracker:
Ik heb die in mijn instellingen op het hoogst staan (10 stuks), maar ik zie er uiteindelijk slechts vier momenteel, omdat ik artikelen met .adv (oid) er tussenuit filter. Hier zou naar gekeken worden toen voor van alles en nog wat CSS Snippets als 'de oplossing' werd gebracht, waarbij ik al heb aangegeven dat dit zou gebeuren. We zijn nu een paar maanden verder, maar ik zie daarin nog altijd geen oplossing. Jammer weer. Ik dacht dat @Femme hiermee aan de slag zou?
Dit is wat ik op het moment van schrijven zie aan items in de Acties tracker, het begint er wel sterk op te lijken dat Tweakers steeds meer een lelijke reclame zuil aan het worden is op deze manier, als ik toch al zoveel items moet weergeven om überhaupt nog niet de helft te kunnen zien, die ook nog eens advertorials blijken...
Er staat gewoon Advertorial in het artikel? Of zie ik iets anders over het hoofd?CH4OS schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:11:
plan: Multicloud zonder strategie is geen optie
Kunnen dit soort artikelen niet gewoon beter in een eigen .advertorial oid? Volgens mij was dat ook ooit eens toegezegd, maar tot op heden is er niets van gekomen.
Sinds 24 september is het mogelijk om met behulp van custom CSS snippets de site naar wens (voor zover het mogelijk is) aan te passen.Daarnaast, voor de Actie tracker:
Ik heb die in mijn instellingen op het hoogst staan (10 stuks), maar ik zie er uiteindelijk slechts vier momenteel, omdat ik artikelen met .adv (oid) er tussenuit filter. Hier zou naar gekeken worden toen voor van alles en nog wat CSS Snippets als 'de oplossing' werd gebracht, waarbij ik al heb aangegeven dat dit zou gebeuren. We zijn nu een paar maanden verder, maar ik zie daarin nog altijd geen oplossing. Jammer weer. Ik dacht dat @Femme hiermee aan de slag zou?
[Afbeelding]
Dit is wat ik op het moment van schrijven zie aan items in de Acties tracker, het begint er wel sterk op te lijken dat Tweakers steeds meer een lelijke reclame zuil aan het worden is op deze manier, als ik toch al zoveel items moet weergeven om überhaupt nog niet de helft te kunnen zien, die ook nog eens advertorials blijken...
Ik zou ze qua URL ook in iets aparts gooien en niet tussen content wat wel van de redactie en andere crew is.chengbondkwok schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:30:
Er staat gewoon Advertorial in het artikel? Of zie ik iets anders over het hoofd?

En juist dankzij die aanpassing heb ik nu dus maar vier items in de Acties tracker, omdat de rest vooral Advertorials zijn (en in het lijstje uit de screenshot een paar false positives zitten). Dat is juist het hele punt; ik heb de tracker nu op 10 items staan, filter ik de juist als advertorial aangemerkte content eruit, blijven er dus nog maar 4 over, beetje overdreven, denk je ook niet? Dus sorry dat ik het zeg, maar ik kan dus helemaal niets met dit antwoord.Sinds 24 september is het mogelijk om met behulp van custom CSS snippets de site naar wens (voor zover het mogelijk is) aan te passen.
EDIT:
Ik zie dat eea is aangepast intussen, want nu zie ik 2 items onder acties, terwijl ik instellingen op 10 heb staan.

[Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 15-11-2019 00:00]
Het is nu 27 maart en de poll staat nog open? Gaat iets niet goed denk ik...Algemene voorwaarden actie
Je Tweakers-account moet voor 17 maart 2020 actief zijn.
Meedoen kan tot en met 25 maart 2020, alleen via de poll.
Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen.
Je kunt één keer aan de poll deelnemen.
Winnaars krijgen uiterlijk 26 maart 2020 bericht via e-mail. Niet-winnaars ontvangen geen bericht.
Zeker als mensen op NordVPN zoeken en een advertorial op Tweakers.net (zo'n beetje het grootste Nederlandse Technieuws platform) tegenkomen zullen veel mensen zonder techachtergrond denken dat het "Approved bij Tweakers" is.
Kijk voor meer (m.i.) terechte reacties hier:
plan: NordVPN: “Wij blijven trouw aan ons 'no logs'-beleid”
Edit: ik heb als forumcrew overigens nul te maken met de ads, anders dan als medebezoeker die ze ziet.
[Voor 52% gewijzigd door F_J_K op 17-04-2020 21:45]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Maxxi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:18:
Het iPhone SE bericht gaat wel ver, het is geen nieuws meer met een positieve, gesponsorde, twist maar een reclamespot uitgewerkt in tekst. Mijn inziens zou je dat als nieuwe site niet moeten willen.
Ik trapte er vol in totdat ik onderaan het wat grotere tekstblok zag.F_J_K schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:44:
Er staat toch boven en onder dat het reclame is?
Edit: ik heb als forumcrew overigens nul te maken met de ads, anders dan als medebezoeker die ze ziet.
Van mij mag (of eigenlijk moet) de banner boven het artikel wel wat groter.
Ik zou het liefst geen advertorials zien op Tweakers.
Idee: Bedenk een abonnement dat dit soort berichten verbergt.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Met een Hero abonnement kan dat al, dankzij de Custom-CSS mogelijkheid. Die advertorial van de iPhone SE heb ik niet opgemerkt tot iemand er hier over begon.JoepW schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:10:
Ik trapte er vol in totdat ik onderaan het wat grotere tekstblok zag.

Enkel in de tracker komt 'ie nog wel langs, maar dat valt al nauwelijks op (en dan nog staat er duidelijker '.adv' voor).
.adv's worden sowieso al verborgen als je als abonnee de banners uitschakeld. De tracker is inderdaad nog een dingetje; we hebben wel een ticket om in de .plan tracker alleen de èchte .plans te tonen, maar die staat helaas nog op onze overvolle backlog...vanaalten schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:36:
[...]
Met een Hero abonnement kan dat al, dankzij de Custom-CSS mogelijkheid. Die advertorial van de iPhone SE heb ik niet opgemerkt tot iemand er hier over begon.
Enkel in de tracker komt 'ie nog wel langs, maar dat valt al nauwelijks op (en dan nog staat er duidelijker '.adv' voor).
Intentionally left blank
(Custom css is niet mijn ding btw..)
Ik zie het wel: PcDealer in "[Discussie] Reclame algemeen"JoepW schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:10:
[...]
[...]
Ik trapte er vol in totdat ik onderaan het wat grotere tekstblok zag.
en een tweakers logo een KPN logo:
Heb je niet ooit vanwege een reden of onbewust vanwege een geactiveerde css waar het i zit ervoor gezorgd dat advertorials juist worden weergegeven?JoepW schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:27:
Doe ik dan iets fout als abonnee?
(Custom css is niet mijn ding btw..)
En heb je onder https://tweakers.net/instellingen/abonnement/ een vinkje bij banners staan?
Select * from fish
Ik snap het ook niet zo goed.Zeehond schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:51:
[...]
Heb je niet ooit vanwege een reden of onbewust vanwege een geactiveerde css waar het i zit ervoor gezorgd dat advertorials juist worden weergegeven?
En heb je onder https://tweakers.net/instellingen/abonnement/ een vinkje bij banners staan?
Staat toch goed lijkt me.
Wat heb je op https://tweakers.net/instellingen/customcss/ aanstaan qua snippets?JoepW schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:57:
[...]
Ik snap het ook niet zo goed.
[Afbeelding]Staat toch goed lijkt me.
Niks dus lijkt me.Heel bijzonder...... Het bericht over de SE verschijnt nu niet meer bij mij op de frontpageYorinn schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:06:
[...]
Wat heb je op https://tweakers.net/instellingen/customcss/ aanstaan qua snippets?

huh?
[Voor 8% gewijzigd door JoepW op 21-04-2020 09:21]
Schakel custom CSS in (vinkje onderaan je screenshot) en dan kan je custom css snippet: Verberg .Adv "nieuwsitems" inschakelen.JoepW schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:19:
[...]
Niks dus lijkt me.[Afbeelding]Heel bijzonder...... Het bericht over de SE verschijnt nu niet meer bij mij op de frontpage![]()
![]()
huh?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Maar dat is dus niet nodig (of: zou niet nodig moeten zijn) vanwege het abo dat @JoepW heeft. Maar het lijkt dus op een instelling die niet goed doorkwam, en dat het dus inmiddels wel werkt zoals bedoeld.F_J_K schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:39:
[...]
Schakel custom CSS in (vinkje onderaan je screenshot) en dan kan je custom css snippet: Verberg .Adv "nieuwsitems" inschakelen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Blijft wel raar dat het eerst wel en nu opeens niet meer zichtbaar is.Evest schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:46:
[...]
Maar dat is dus niet nodig (of: zou niet nodig moeten zijn) vanwege het abo dat @JoepW heeft. Maar het lijkt dus op een instelling die niet goed doorkwam, en dat het dus inmiddels wel werkt zoals bedoeld.
Ik had ook nog nooit een advertorial gezien en daarom reageerde ik ook hier.

Maar bedankt voor de snelle reacties en voor de magic van de reparatie

Misschien zou dit beter passen in GR, of een alias in GR plaatsen
Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente
Zijn niet (zo goed als) alle .acties gesponsord? Tenminste, bij een steekproef zie ik overal onderaan de geen redactioneel artikel, maar gesponsord-boodschap staan.Outerspace schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:44:
Het viel mij op dat plan: Ga aan de slag met AI en cloud-native Java tijdens online IBM-event Cod... wordt gepresenteerd als een .Actie en niet als een .Adv. Ik lees hier weinig 'actie' in, maar meer een een vorm van adverteren. Is daar bewust voor gekozen of zit ik er gewoon naast?
Integendeel, ik hoop dat redactie en reclame/sponsoring op 1.5 meter afstand van elkaar staanofftopic:
Misschien zou dit beter passen in GR, of een alias in GR plaatsen

In veel .acties kan je daadwerkelijk ook nog iets winnen, hier gaat het puur om inschrijven voor een event. Ik zie dat veel meer als reclame maken, dan als een actie dat je wat wint.F_J_K schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:52:
[...]
Zijn niet (zo goed als) alle .acties gesponsord? Tenminste, bij een steekproef zie ik overal onderaan de geen redactioneel artikel, maar gesponsord-boodschap staan.
[...]
Integendeel, ik hoop dat redactie en reclame/sponsoring op 1.5 meter afstand van elkaar staan
Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente
Beste mensen, ik vind over het algemeen op bepaalde sites sommige vormen van advertenties niet erg. Echter, als jullie je afvragen waarom op een gegeven moment mensen weigeren hun adblocker uit te zetten of sites te whitelisten, dan moeten jullie vooral doorgaan met dit soort advertentie banners. Het neemt gewoon de helft van een venster in en duwt de relevantie informatie waarvoor je op de site komt gewoon van het scherm af. Er komen ook regelmatig ads net hieronder, in een vierkant blok in de grijze bar rechts en dat is prima. Ze zijn relevant, ondersteunen de site en belangrijkst, ze zitten niet in de weg van de content.
Maar dit soort advertenties zoals hierboven, dat gaat echt nergens over. Als je ook maar enige goodwil wilt hebben voor advertenties, dan moet je niet dit soort dingen doen. Ze zijn ook niet (zomaar) te blokken en hoewel ze niet altijd in beeld komen, wekken ze in ieder geval bij mij dusdanig veel irritatie op als ze verschijnen dat elke goodwil en gunfactor mbt advertenties op tweakers door het putje weggespoeld wordt. En dat is volgens mij niet de bedoeling?
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
https://tweakers.net/info/faq/abonnementen/
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Zelfs 'ad consumptie' lijkt een persoonlijk iets. De een geeft aan dat een grote bovenaan onacceptabel is, de ander juist dat het onacceptabel is niet bovenaan maar klein halverwege, een derde als er tracking is en de vierde juist als er te weinig tracking is om de ad helemaal cf. de persoonlijke smaak te maken. Het zou me verbazen als er een vorm acceptabel is voor allen, anders dan geen ads en alles achter een paywall. En dat zou ik dan weer onacceptabel vinden

Ik persoonlijk vind juist dat 3d-printen blok en de halve centimeter tussen regels erger die altijd meer dan de halve pagina opslokken. En zo heeft iedereen aversies.
Toch opvallend hoe de kritiek op ads aan deflatie onderhevig is. 'Vroegah' werd -terecht- geklaagd over flash en andere meuk, dat gelukkig helemaal deaud is (al weet ik niet zeker of dat ooit op Tnet verscheen). Werd -terecht- geklaagd over takeovers, die ik iig nooit meer zie. En nu is de kritiek op kleinere ads.
Desondanks zijn dergelijke signalen toch goed om te geven denk ik. In dit geval ben ik persoonlijk het er erg niet mee eens, maar zonder feedback kunnen de mensen op HQ er niet van leren.
Edit: @Yorinn @afterburn ik heb afterburn in "[Discussie] Reclame algemeen" inderdaad even samengevoegd met dit topic.
[Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 19-05-2020 09:13]
PcDealer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:03:
zo heb ik helemaal niets tegen deze banner of takeovers. Vooral takeovers vind ik juist mooi. Mits ze niet de cpu overtaken.
Dit zeg ik als abonnee. Ads heb ik echter gewoon aan staan.
Yup, ik persoonlijk heb hetzelfde. Omdat er meer aandacht gaat naar de look&feel van een takeover etc. dan van een "random ad" die je ook bij any andere site zou kunnen zien. Zo hebben we dus allemaal wat

@F_J_K ik heb an sich geen probleem met deze vorm van advertenties; waar ik vooral een probleem mee heb is dat ik hier kom voor de content en dat dit formaat banner, op deze positie de content zeg maar volledig wegdrukt. En dan ben je mij feitelijk al kwijt. Als deze lager zou staan of in het grijze blok rechts, zou ik er totaal geen probleem mee hebben. Ik ben het er mee eens dat er veel discussie te voeren is over dit onderwerp en dat er net zo veel meningen als mensen zijn, paar persoonlijk vind ik als ik eerst moet gaan scrollen om uberhaupt content te kunnen zien je te ver bent gegaan.
@PcDealer ieder zijn smaak. Voor mij is dit als weer eens lineare TV aanzetten, om dan tijdens een reclameblok.binnen te vallen. Heeft ook direct tot resultaat dat Plex aan gaat.

Computer specs
Is dat zo? Want dat lijkt niet helemaal te kloppen. De test is namelijk voor mensen met een actieve adblocker.afterburn schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:10:
@chengbondkwok dank. Niet helemaal van toepassing, maar goed genoeg. Operming daarbij: er wordt in dat draadje gesteld dat dit een experiment is voor mensen met een adblocker; ik ben deze ook al gepresenteerd terwijl t.net gewhitelist was.
@F_J_K ik heb an sich geen probleem met deze vorm van advertenties; waar ik vooral een probleem mee heb is dat ik hier kom voor de content en dat dit formaat banner, op deze positie de content zeg maar volledig wegdrukt. En dan ben je mij feitelijk al kwijt. Als deze lager zou staan of in het grijze blok rechts, zou ik er totaal geen probleem mee hebben. Ik ben het er mee eens dat er veel discussie te voeren is over dit onderwerp en dat er net zo veel meningen als mensen zijn, paar persoonlijk vind ik als ik eerst moet gaan scrollen om uberhaupt content te kunnen zien je te ver bent gegaan.
@PcDealer ieder zijn smaak. Voor mij is dit als weer eens lineare TV aanzetten, om dan tijdens een reclameblok.binnen te vallen. Heeft ook direct tot resultaat dat Plex aan gaat.
(Ik begrijp wat je zegt maar) de helft van je screenshot is (een menubalk plus) content. Dat het content is die je niet wilt zien is als de TV aanzetten om het journaal te bekijken maar dat de TV start met GTSTafterburn schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:10:

Met een filter rule @@||tweakers.net^$document is t-net volledig gewhitelist, maar staat de adblocker uiteraard en actief. En dan krijg ik hem nog.chengbondkwok schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:14:
[...]
Is dat zo? Want dat lijkt niet helemaal te kloppen. De test is namelijk voor mensen met een actieve adblocker.
Computer specs
Er wordt een check gedaan of er een adblocker actief is of niet en of het ook geblokkeerd wordt. Ik denk dat het daardoor getriggerd wordtafterburn schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:38:
[...]
Met een filter rule @@||tweakers.net^$document is t-net volledig gewhitelist, maar staat de adblocker uiteraard en actief. En dan krijg ik hem nog.

Dan is het in ieder geval iets duidelijker.
[Voor 3% gewijzigd door chengbondkwok op 19-05-2020 11:06]
Dit vind ik persoonlijk een briljante locatie voor een advertentie: hij is groot, in your face en duidelijk niet te missen, maar ook on-topic en drukt niet de eigenlijke website content weg ten faveure van. Het roept dan ook bij mij geen weerstand op tegen advertenties, terwijl ik de advertentie wel helemaal gelezen heb ondanks dat ik voor iets anders kwam. Het grappige is dus wat mij betreft dat de advertentie dusdanig opvallend is dat hij bijna niet te negeren valt, maar niet het gevoel geeft opgedrongen te worden door het wegduwen van de content waarvoor je naar de site komt.
Computer specs
plan: Zomerse Prijzen Parade - Dag 5 & 6
Wat bizar! Als je abonnementen wilt verkopen met (o.a.) dit voordeeltje, dan kun je dat er toch juist gewoon bij zetten?
Ik heb het al eens eerder in een ander topic uiteengezet:Gwaihir schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:20:
Ik lees in het commentaar hieronder dat jullie je niet aan de daar gepubliceerde spelregels houden:
plan: Zomerse Prijzen Parade - Dag 5 & 6
Wat bizar! Als je abonnementen wilt verkopen met (o.a.) dit voordeeltje, dan kun je dat er toch juist gewoon bij zetten?
De extra winkans als abonnee houder is dat in plaats van dat je naam er 1x in voorkomt van alle aanmeldingen, je naam 2x in voorkomt.
In een hypothetische situatie waarin ik de enige abonnee ben, en 999 andere gebruikers dat niet zijn, hebben we dus 1.000 deelnemers aan een winactie.
Normaal zou je dan 1/1000 kans hebben op de prijs (0.1%). In het geval van de abonnee heeft hij/zij een 2/1001 kans op de prijs (0.1998001998%) kans.
Dat het voordeel marginaal is. En als je het topic gelezen had, dat dit al best lang bestaat

Dat is alleen niet @Gwaihir z'n punt. Zijn punt is dat in de voorwaarden staat dat je 1x mee mag doen. Maar als abonnee doe je dus eigenlijk 2x mee, alleen dat staat niet in de actie vermeldt. En Gwaihir zegt daarover: zet dat er wel bij.chengbondkwok schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:28:
[...]
Dat het voordeel marginaal is. En als je het topic gelezen had, dat dit al best lang bestaat
[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 30-05-2020 10:34]
The devil is in the details.
Dan zal @Tweakers Partners een regel toe moeten voegen dat abonneehouders een extra kans maken.Hahn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:31:
[...]
Dat is alleen niet @Gwaihir z'n punt. Zijn punt is dat in de voorwaarden staat dat je 1x mee mag doen. Maar als abonnee doe je dus eigenlijk 2x meedoe, alleen dat staat niet in de actie vermeldt. En Gwaihir zegt daarover: zet dat er wel bij.
Maar dat geeft wel een gevoel van een verhoogde drempel. Gebruikers kunnen het idee krijgen dat ze kansloos zijn t.o.v. abonneehouders, terwijl dit soort acties juist de bedoeling is dat iedereen een kans heeft, hoe groot/klein dan ook. Iedereen mag meedoen (mits je een account hebt voor datum X en je geen medewerker bent), en ja, het blijft een loterij.
En het doel van de actie is niet om meer abonnementen te verkopen. Het doel van de actie is een communitylid laten winnen.
[Voor 3% gewijzigd door chengbondkwok op 30-05-2020 10:44]
Ik snap prima waarom het er niet bij staat, maar in het kader van transparantie ben ik het met @Gwaihir eens dat het gek is dat dat niet vermeldt wordt, al helemaal als er letterlijk staat 'je mag 1x meedoen'.chengbondkwok schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:42:
[...]
Dan zal @Tweakers Partners een regel toe moeten voegen dat abonneehouders een extra kans maken.
Maar dat geeft wel een gevoel van een verhoogde drempel. Gebruikers kunnen het idee krijgen dat ze kansloos zijn t.o.v. abonneehouders, terwijl dit soort acties juist de bedoeling is dat iedereen een kans heeft, hoe groot/klein dan ook. Iedereen mag meedoen, en ja, het blijft een loterij.
En het doel van de actie is niet om meer abonnementen te verkopen. Het doel van de actie is een communitylid laten winnen.
Verder doet goede verwoording een boel, om verwarring te voorkomen. En rechtsom of linksom, je zal nooit iedereen tevreden stellen, maar in het kader van eerlijk en transparant zou ik er zelf voor kiezen om zoiets er wel bij te vermelden. Zelfs als dat mogelijk betekent dat iets minder mensen meedoen (wat je niet zeker weet zonder te testen).
The devil is in the details.
M.i. kun je het simpelweg niet beide kanten op hebben. Mensen de indruk geven dat ze meer kans hebben dan ze hebben is niet eerlijk, niet transparant. Ik zou geen enkele moeite hebben met een extra regel:
Maar als Tweakers het gevoel heeft dat anderen dan te veel denken dat ze geen kans maken, dan zullen ze dat voordeeltje moeten schrappen. Erover liegen juist omdat je denkt dat het uit maakt is m.i uit den boze; dan is het geen onzorgvuldigheidje meer maar kwade opzet. (En waarschijnlijk dus een wetsovertreding.)
- Abonnees maken 2x zoveel kans.
Heel jammer dat door overdreven fanboy gedrag zo'n stukje feedback meteen zo'n vorm moet nemen. Tweakers kan toch gewoon effe 't puntje op de i zetten in wat verder leuke acties zijn en ook moeten kunnen zijn? Waarom moet er meteen fanatiek 'verdedigd' worden en van alles beweerd over mij - hierboven door @chengbondkwok en vooral op de voorpagina?

[Voor 3% gewijzigd door Gwaihir op 30-05-2020 11:40]
plan: Dit is waarom steeds meer mensen elektrisch rijden overwegen
Titels als 'Dit is waarom...' horen wat mij betreft (en aan de moderaties te zien op het moment van schrijven nog 95 anderen) niet thuis op een kwaliteits-site als Tweakers. Deze zogenaamde clickbait titels verwacht je op fluff-sites met sensatie-artikelen en helemaal vol met reclames en spam. Ook is het wat mij betreft een aanslag op onze intelligentie als dit soort titels worden gebruikt.
We begrijpen dat adverteerders een plaats moeten hebben op deze (gratis) site, maar stel aub regels op voor adverteerders om ervoor te zorgen dat de kwaliteit er niet onder te lijden zal hebben.
Connaisseur des femmes
In mijn beleving degradeert het de ervaring van Tweakers.net een beetje.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Nog 1 toevoeging. De titel is inderdaad mijns inziens niet acceptabel, maar er is nog een aanvullend probleem. Het artikel geeft ook helemaal geen goed antwoord op deze vraag. Het is dus niet alleen een clickbait-achtige titel, maar het is clickbait.Gulli schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:27:
Onder de advertorial heb ik het al genoemd, maar ik zal het nog even officieel in dit topic melden;
plan: Dit is waarom steeds meer mensen elektrisch rijden overwegen
Titels als 'Dit is waarom...' horen wat mij betreft (en aan de moderaties te zien op het moment van schrijven nog 95 anderen) niet thuis op een kwaliteits-site als Tweakers. Deze zogenaamde clickbait titels verwacht je op fluff-sites met sensatie-artikelen en helemaal vol met reclames en spam. Ook is het wat mij betreft een aanslag op onze intelligentie als dit soort titels worden gebruikt.
We begrijpen dat adverteerders een plaats moeten hebben op deze (gratis) site, maar stel aub regels op voor adverteerders om ervoor te zorgen dat de kwaliteit er niet onder te lijden zal hebben.
Ik zou graag voordat ik begin met lezen weten wie voor de advertentie heeft betaald, zodat ik dat in mijn achterhoofd kan houden tijdens het lezen. Dat staat nu soort van onderaan in het groene blok, dus ik scroll eerst naar beneden om dat te lezen.
Bij het eerste artikel is overigens ook niet overduidelijk:
Dus komt dit van Mobility Service? Of betaalt tweakers dit samen met Mobility Service?In 2021 slaan Tweakers en Mobility Service de handen ineen voor een uniek evenement
plan: HUAWEI P40 Pro: camerakrachtpatser met 5g-ondersteuningOmdat Huawei-telefoons in Amerika geen toegang meer hebben tot vele Google-diensten zoals de Google Play Store
Leugens in een advertorial moeten toch niet getolereerd worden?
Nieuwe Huawei telefoons hebben in heel de wereld geen toegang meer tot de Google Play store, niet alleen in Amerika.
Leugens? Feitelijk en taaltechnisch gewoon een correcte zin hoor.GoBieN-Be schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:42:
[...]
plan: HUAWEI P40 Pro: camerakrachtpatser met 5g-ondersteuning
Leugens in een advertorial moeten toch niet getolereerd worden?
Nieuwe Huawei telefoons hebben in heel de wereld geen toegang meer tot de Google Play store, niet alleen in Amerika.
In Amerika is er geen toegang tot Google diensten. Ze noemen nergens iets over de rest van de wereld.
Als ik zeg dat ik het koud heb, betekent toch ook niet dat de rest van de wereld het per definitie warm heeft?
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Ik vind advertorials prima, maar die van de P40 geeft toch een naar gevoel. Tweakers weet wat er allemaal "mis" is met Huawei telefoons.
Informaticus of vakkundig Googler?
Het is inderdaad geen leugen an-sich.
Maar ze hebben het aangepast!
Het wordt in de reacties inmiddels ook al een paar keer aangehaald, maar de berekening die voor deze advertorial zakelijk elektrisch rijden als superrooskleurig bestempelt is eigenlijk een glasharde leugen (de situatie waarin iemand krap het minimumloon verdient, minder dan 20k kilometer rijdt en een auto van 45k mag leasen komt nóóit voor)
Ik snap dat het een advertorial is, maar dit komt dichter bij misleiding dan reclame.
(Standaard disclaimer: persoonlijke titel, geen kennis van de gang van zaken rond ads anders dan wat ik zie, etc.).
En wie is de adverteerder/verantwoordelijk van deze advertorial?pagani schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:51:
plan: Kosten van zakelijk elektrisch rijden versus rijden op brandstof
Ik snap dat het een advertorial is, maar dit komt dichter bij misleiding dan reclame.
Advertorials op Tweakers worden door de afdeling Tweakers Partners geschreven. Deze afdeling is onderdeel van de sales afdeling van Tweakers. Deze afdeling opereert los van de onafhankelijke redactie van Tweakers. Om advertorials zo transparant mogelijk richting de bezoeker te brengen hebben we er voor gekozen om op vier plekken aan te tonen dat dit artikel (alle advertorials) tot stand is gekomen vanuit een commerciële samenwerking.F_J_K schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:04:
Ads zullen 'natuurlijk' in het eigen voordeel zijn geschreven - en ook zo gelezen moeten worden m.i. Ik voel me een stuk prettiger bij ads waar Tweakers zelf geen inhoudelijke redactie doet dan een waar dat wel zo zou zijn (of waar ze achteraf dergelijke cijfers zouden aanpassen). Minder risico op mengen van de journalistieke en commerciële werelden etc.
(Standaard disclaimer: persoonlijke titel, geen kennis van de gang van zaken rond ads anders dan wat ik zie, etc.).
1. Op de frontpage staat voor de titel een megafoon met: .adv
2. Boven het artikel staat een rode lijn met - advertorial -
3. Bij de afzender van het artikel (rechtsboven) staat dat het artikel is geschreven door Tweakers Partners
4. Onder het artikel staat een blok waarin we de samenwerking benoemen.
We werken hier zeer gepassioneerd aan het prachtige Tweakers, dat geldt ook voor de commerciële afdeling. We stoppen veel tijd en energie om de inhoudelijke kwaliteit te waarborgen in het ontwikkelen van dit soort artikelen en ik vind het dan ook jammer om te lezen dat je aangeeft dat je niet prettig voelt bij deze advertentie. Heb je tips/verbeteringen/feedback dan horen we dat graag zodat we in de toekomst commerciële artikelen nog beter kunnen laten aansluiten op jullie wensen. Een advertorial is 1 van de verdienmodellen van Tweakers waardoor dit prachtige platform in de lucht kan blijven.
Mobility ServicePcDealer schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:29:
[...]
En wie is de adverteerder/verantwoordelijk van de advertorial?
Hierbij de reactie van Mobility Service over de berekening:pagani schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:51:
plan: Kosten van zakelijk elektrisch rijden versus rijden op brandstof
Het wordt in de reacties inmiddels ook al een paar keer aangehaald, maar de berekening die voor deze advertorial zakelijk elektrisch rijden als superrooskleurig bestempelt is eigenlijk een glasharde leugen (de situatie waarin iemand krap het minimumloon verdient, minder dan 20k kilometer rijdt en een auto van 45k mag leasen komt nóóit voor)
De realiteit leert ons dat een berekening wat een leaseauto iemand exact kost, nooit voor iedereen in één artikel te vatten is. Wat als je in de zorg werkt en niet met EX BTW prijzen mag rekenen? Of stel dat je een eigen bijdrage moet doen voor je leaseauto? Of wat gebeurt er als ik zelf al een gedeelte van het leasecontract vooruitbetaal? Moet ik daar dan ook BTW over betalen? En mag ik dat als gemaakte kosten opvoeren?
In het aangehaalde voorbeeld in het artikel gaan we uit van de meest simpele uitleg: iemand is ergens in dienst, krijgt van z’n werkgever een leaseauto en betaalt daarvoor maandelijkse bijtelling. Wat dat uiteindelijk voor definitief effect heeft op je belastingaangifte is aan de persoon zelf. We kunnen in de uitleg geen rekening houden met excessen als; ik ben zelf voor 1 dag ZZP’er, ik werk bij twee werkgevers, ik doe voor mijn leaseauto een eigen bijdrage etc.
Feit is dat de vergelijking qua kosten klopt, maar dat het inderdaad kan zijn dat het definitieve voorbeeld er in de portemonnee bij verschillende mensen weer anders uitziet.
[Voor 35% gewijzigd door Romeowhite op 11-08-2020 16:26]
Hoort dit artikel niet een ".Adv" te zijn, zodat abonnees zoals ik, die geen reclame willen, deze niet in de newsfeed te zien krijgen?
Ik ga maar eens kijken of ik .actie uit mijn newsfeed kan krijgen via de instellingen.
Edit: lijkt geen instelling voor te zijn, maar via CustomCSS heb ik het met deze oplossing van @Dannisi voor elkaar gekregen:
Dannisi in "[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'"
Ik vond ook nog een bestaande snippet:
custom css snippet: Verwijder Promo's
...maar die werkte voor mij niet en blokkeert 'fpPromo' in plaats van 'promo'.
[Voor 52% gewijzigd door vanaalten op 01-09-2020 11:02]
Waarom wordt dit weggezet als
actie en niet als advertorial ?
Een blockfunctie zou leuk zijn
Ik snap dat er op basis van de inhoud van het artikel verwarring is ontstaan over een .actie of .adv. Na publicatie begrijpen we dat dit een beetje een grijs gebied is en dat het tussen een .actie en een .adv valt. Achteraf gezien hadden we dit misschien beter kunnen publiceren als .adv, maar omdat er iets tofs te winnen is hebben we het gepubliceerd als .actie. Dankjewel voor jullie feedback en in het vervolg zullen we dit meenemen en dit soort artikelen publiceren als .adv.
[Voor 39% gewijzigd door Zoetje op 01-09-2020 11:19]
Een blockfunctie zou leuk zijn
Je kunt alsnog het artikel omzetten van .actie naar .adv toch?Zoetje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:14:
@Jelle Brolnir Dank voor het verplaatsen van je vraag, deze kwam al voorbij in het forum. Hierbij de onderbouwing: het Independer artikel is gepubliceerd als .actie, omdat als je meedoet aan het Independer onderzoek, je een jaar lang gratis de Veilig Online Verzekering kan winnen. Er zit dus een actie aan het artikel gekopeld en vandaar dat deze als .actie is gepubliceerd.
Ik snap dat er op basis van de inhoud van het artikel verwarring is ontstaan over een .actie of .adv. Na publicatie begrijpen we dat dit een beetje een grijs gebied is en dat het tussen een .actie en een .adv valt. Achteraf gezien hadden we dit misschien beter kunnen publiceren als .adv, maar omdat er iets tofs te winnen is hebben we het gepubliceerd als .actie. Dankjewel voor jullie feedback en in het vervolg zullen we dit meenemen en dit soort artikelen publiceren als .adv.
Bij een .acie verwacht men (kennelijk) een kort bericht met daarin een actie. Dat is hier duidelijk niet het geval. Dit is een .actie: plan: Back 2 Reality - Dag 7.Zoetje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:14:
@Jelle Brolnir Dank voor het verplaatsen van je vraag, deze kwam al voorbij in het forum. Hierbij de onderbouwing: het Independer artikel is gepubliceerd als .actie, omdat als je meedoet aan het Independer onderzoek, je een jaar lang gratis de Veilig Online Verzekering kan winnen. Er zit dus een actie aan het artikel gekopeld en vandaar dat deze als .actie is gepubliceerd.
Ik heb bij een soortgelijke klacht als deze aangegeven, dat wanneer je een .actie plaatst deze dan niet eerst een heel epistel zou moeten omvatten als deze zodat het inderdaad een advertorial lijkt/is. Ik kan alleen mijn post daarover niet terugvinden.Ik snap dat er op basis van de inhoud van het artikel verwarring is ontstaan over een .actie of .adv. Na publicatie begrijpen we dat dit een beetje een grijs gebied is en dat het tussen een .actie en een .adv valt. Achteraf gezien hadden we dit misschien beter kunnen publiceren als .adv, maar omdat er iets tofs te winnen is hebben we het gepubliceerd als .actie. Dankjewel voor jullie feedback en in het vervolg zullen we dit meenemen en dit soort artikelen publiceren als .adv.
Dit lijkt ook op .Plan misbruikt als advertorial?.
En verder eens met Frozen in "[Discussie] Reclame algemeen"
Ik heb liever onnodige witruimte om een advertentie heen dan verspringende teksten waardoor je net mis klikt.crisp schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:14:
Het probleem is en blijft dat we vantevoren niet weten of, en als welk formaat, banner er geserveerd gaat worden. Het resultaat van ruimte reserveren is dan vaak onnodige witruimte, of je gaat alsnog achteraf content verplaatsen om die witruimte weer 'in te klappen'...
Ik ben bang dat we dan regelmatig meldingen zullen krijgen in stoute bugs met de vraag of er iets mis gaat:JeroenE schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:26:
[...]
Ik heb liever onnodige witruimte om een advertentie heen dan verspringende teksten waardoor je net mis klikt.
Intentionally left blank
crisp schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:33:
[...]
Ik ben bang dat we dan regelmatig meldingen zullen krijgen in stoute bugs met de vraag of er iets mis gaat:
[Afbeelding]
Je sig is hier mooi van toepassing

Altijd die ruimte kwijt zijn (of gebruiken voor bijv 'interne' reclame) zou ik ook erg niet willen: erg zonde van de ruimte. Ik lees liever {soms / vaak} 2x zoveel content zonder te scrollen en scroll "die ene keer" dat er een ad staat dan wel.
Maar dat is dus een nadeel van meningen en voorkeuren: iedereen heeft een andere..
Ah ja, gewoon zo dus:F_J_K schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:39:
[...]
offtopic:
Je sig is hier mooi van toepassing"Intentionally left blank"

Intentionally left blank
Dat zullen adverteerders vast anders zien, die willen juist dat je de ad leest en niet automatisch voorbij scrollt. Ik dacht: ik zal het nog eens opwerpen. Maar het lijkt wel duidelijk dat de voorkeur van Tweakers gaat naar verspringende content als gevolg van de wisselende grootte van de reclame.
Wellicht heeft @F_J_K daar geen last van, maar ik heb regelmatig gehad dat ik op de bovenste link wil klikken en dat die dan net verspringt omdat er ineens een ad te voorschijn komt die alles naar beneden duwt. Eerlijk gezegd lees ik de frontpage daarom tegenwoordig maar zelden.
JeroenE schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:45:
Maar het lijkt wel duidelijk dat de voorkeur van Tweakers gaat naar verspringende content als gevolg van de wisselende grootte van de reclame.
Voor de zekerheid: ik ben hier ook maar een gewone vrijwilliger en reageer dus vooral vanuit mezelf. Ik heb een rood kleurtje maar heb geen financieel belang o.i.d. en praat niet namens Tweakers.
Ik doelde meer op het feit dat hier met enige regelmatig over geklaagd wordt (niet door mij maar door steeds andere gebruikers) maar dat het tot nu toe blijft zoals het al tijden is.

Geen enkele website die ik nog bezoek dat zo klungelig omgaat en hun bezoekers ermee wegjaagt. De verspringende pagina's zijn nu al zo lang een probleem. Meer dan 4 jaar geleden heb ik er al een topic over gemaakt, en toen was het al een bekend probleem!
Maar ik zie dat de argumentatie nog steeds hetzelfde is: we weten niet hoe groot de ad gaat zijn, dus verpesten we maar de hele user experience door de pagina op een random moment te laten verspringen, je laat misklikken, je laten ergeren en dat op bijna iedere pagina opnieuw?
Komop jongens

[Voor 12% gewijzigd door Skalders op 07-10-2020 12:42]