F_J_K schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:04:
Ads zullen 'natuurlijk' in het eigen voordeel zijn geschreven - en ook zo gelezen moeten worden m.i. Ik voel me een stuk prettiger bij ads waar Tweakers zelf geen inhoudelijke redactie doet dan een waar dat wel zo zou zijn (of waar ze achteraf dergelijke cijfers zouden aanpassen). Minder risico op mengen van de journalistieke en commerciële werelden etc.
(Standaard disclaimer: persoonlijke titel, geen kennis van de gang van zaken rond ads anders dan wat ik zie, etc.).
Advertorials op Tweakers worden door de afdeling Tweakers Partners geschreven. Deze afdeling is onderdeel van de sales afdeling van Tweakers. Deze afdeling opereert los van de onafhankelijke redactie van Tweakers. Om advertorials zo transparant mogelijk richting de bezoeker te brengen hebben we er voor gekozen om op vier plekken aan te tonen dat dit artikel (alle advertorials) tot stand is gekomen vanuit een commerciële samenwerking.
1. Op de frontpage staat voor de titel een megafoon met: .adv
2. Boven het artikel staat een rode lijn met - advertorial -
3. Bij de afzender van het artikel (rechtsboven) staat dat het artikel is geschreven door Tweakers Partners
4. Onder het artikel staat een blok waarin we de samenwerking benoemen.
We werken hier zeer gepassioneerd aan het prachtige Tweakers, dat geldt ook voor de commerciële afdeling. We stoppen veel tijd en energie om de inhoudelijke kwaliteit te waarborgen in het ontwikkelen van dit soort artikelen en ik vind het dan ook jammer om te lezen dat je aangeeft dat je niet prettig voelt bij deze advertentie. Heb je tips/verbeteringen/feedback dan horen we dat graag zodat we in de toekomst commerciële artikelen nog beter kunnen laten aansluiten op jullie wensen. Een advertorial is 1 van de verdienmodellen van Tweakers waardoor dit prachtige platform in de lucht kan blijven.
Mobility Service
Hierbij de reactie van Mobility Service over de berekening:
De realiteit leert ons dat een berekening wat een leaseauto iemand exact kost, nooit voor iedereen in één artikel te vatten is. Wat als je in de zorg werkt en niet met EX BTW prijzen mag rekenen? Of stel dat je een eigen bijdrage moet doen voor je leaseauto? Of wat gebeurt er als ik zelf al een gedeelte van het leasecontract vooruitbetaal? Moet ik daar dan ook BTW over betalen? En mag ik dat als gemaakte kosten opvoeren?
In het aangehaalde voorbeeld in het artikel gaan we uit van de meest simpele uitleg: iemand is ergens in dienst, krijgt van z’n werkgever een leaseauto en betaalt daarvoor maandelijkse bijtelling. Wat dat uiteindelijk voor definitief effect heeft op je belastingaangifte is aan de persoon zelf. We kunnen in de uitleg geen rekening houden met excessen als; ik ben zelf voor 1 dag ZZP’er, ik werk bij twee werkgevers, ik doe voor mijn leaseauto een eigen bijdrage etc.
Feit is dat de vergelijking qua kosten klopt, maar dat het inderdaad kan zijn dat het definitieve voorbeeld er in de portemonnee bij verschillende mensen weer anders uitziet.
[
Voor 35% gewijzigd door
Romeowhite op 11-08-2020 16:26
]