We dwalen nu overigens wel af hier; het wordt nou meer een algemene discussie over journalistieke kwaliteit en voorbeelden van berichten die beter hadden gekund of zouden voldoen aan de kwalificatie clickbait. Wellicht kun je daar beter een nieuw topic voor openen...
Kan best, maar als er al sprake is van 'clickbait' (nogal een subjectief oordeel), dan is dat in principe puur het gevolg van een ietwat onhandige keuze en ruimtegebrek. Om daar meteen het ongefundeerde oordeel van 'clickbait' aan te hangen....tja, dat doet het blijkbaar goed in de comments.
De suggestie dat er meteen bewust voor clickbait is gekozen, al dan niet vanuit de gedachte van het aantal clicks en inkomsten....please. Dat soort onzin kreeg ik laatste ook al te horen toen ik een bericht schreef over een nieuwe champion van League of Legends. Ja belachelijk dit nieuws, ik en Tweakers zouden door Riot worden betaald, etc etc.
Dan denk ik echt van komop hee

Onderbouwde goede kritiek is welkom, en zoals je ziet heb ik de kop van dat King of Glory bericht al aangepast. Maar laat die ongefundeerde kreten als clickbait a.u.b. achterwege, tenzij je er goede argumenten/voorbeelden voor hebt natuurlijk
Een redacteur kan ook wel eens een minder helder moment hebben, en kiezen voor een kop die wellicht ietwat misleidend en clickbait-achtig
overkomt. Maar dat is heel iets anders dan bewust een kop formuleren op zo'n manier om maar mensen te laten klikken.
[
Voor 8% gewijzigd door
Koekiemonsterr op 03-07-2017 20:38
]