Toon posts:

[Discussie] Reclame algemeen Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik gooi hier even een verwijzing in, omdat ik geen @redactie kan taggen in dat topic: Als informant voor TCI maak je de wereld een stukje veiliger in Geachte Redactie

[Voor 10% gewijzigd door True op 05-04-2022 11:44]

• Zweef
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 22:45
Steeds meer semi verborgen advertorials, wat ontzettend jammer dit.. ;(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:19

crisp

Devver

Pixelated

Zweef schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:53:
Steeds meer semi verborgen advertorials, wat ontzettend jammer dit.. ;(
Waar doel je precies op?

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Zweef ik gok dat het gaat om reviews: Een Chinese Mondriaan - Orico Portable SSD ? Ik zie dat daar ook een topic over is in Geachte Redactie waar deze feedback meer op zijn plaats is: Service-gericht of reclame :)

Intentionally left blank

• Zweef
crisp schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Waar doel je precies op?
Sorry, linkje vergeten...

Deze ellende |:(

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wat is daar dan precies mis mee? Er staat toch duidelijk boven dat het een advertorial is, en onderin staat ook nog een uitgebreide disclaimer in een kader dat dit geen redactioneel, maar een gesponsord artikel is.

Intentionally left blank

• Zweef
crisp schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:20:
[...]

Wat is daar dan precies mis mee? Er staat toch duidelijk boven dat het een advertorial is, en onderin staat ook nog een uitgebreide disclaimer in een kader dat dit geen redactioneel, maar een gesponsord artikel is.
Zo duidelijk is dat echt niet, ik had de aanduiding erboven gemist, die valt wat weg tegen de rode balk en dat is ook de bedoeling, ik ben ook niet de enige als ik de reacties zo lees.

En inderdaad, aan het eind staat een duidelijke disclaimer, nadat ik me al had afgevraagd waarom de verder zeer gewaardeerde redactie deze rommel durfde te plaatsen.

Ik vind advertorials al halve misleiding, en dit is dan nog een slecht stuk ook. Maar misschien word ik oud en is dit het nieuwe normaal..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FWIW: ik ben vrijwilliger die heel erg meer steekt in de site dan me oplevert, vindt dat tracking altijd zuigt, ads zuigen (maar zijn noodzakelijk kwaad, ik betaal niet voor nieuws anders dan de ene krant waar ik voor betaal, weet best dat onbetaald nieuws geen nieuws is maar gunst of reclame of politieke invloed), maar dan: huh: hoe is het onduidelijk? In de listing wordt het duidelijk genoemd. En achteraf komt het niet terug in https://tweakers.net/nieuws/list/20220714. Waar zit de onduidelijkheid? Dat er ads moeten zijn voor een gratisch site kan geenszins een verrassing zijn?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had iemand de comments onder .plan: Alterneer je Gear: ontdek de nieuwe AMD Ryzen 7000 Series-processors al serieus genomen?

Ik snap dat Alternate graag hun imago wil opvijzelen maar de aktie lijkt echt far-fetched qua uitvoering?

/Edit: https://www.alternate.nl/listing.xhtml?n=1506085167136 heeft niets eens moederborden (leverbaar) deze week tot 4 oktober?
Ze maken gebruik van andere URL's afhankelijk hoe je de site bezoekt ...

[Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 28-09-2022 14:07]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MrAdrian
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:31

MrAdrian

Conceptmanager Tweakers Partners
MAX3400 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:02:
Had iemand de comments onder .plan: Alterneer je Gear: ontdek de nieuwe AMD Ryzen 7000 Series-processors al serieus genomen?

Ik snap dat Alternate graag hun imago wil opvijzelen maar de aktie lijkt echt far-fetched qua uitvoering?
Met deze actie willen we iemand blij maken die eigenlijk al aan het overwegen is om te upgraden naar een nieuw AMD systeem, waarbij het winnen van een CPU het laatste zetje geeft.

Echter begrijpen we wel dat het far-fetched over komt. De pool van potentiële winnaars wordt een stuk kleiner op deze manier.

Voor deze actie was dit wel een bewuste keuze. Weet dat wij altijd proberen acties zo breed mogelijk in te zetten zodat zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen. :)

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22

DirtyBird

Praktiserend denker

Waarom heeft de HR2day een .plan tag? De link naar dit topic staat er wel onder, dus wellicht per ongeluk?

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• MrAdrian

MrAdrian

DirtyBird schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:12:
Waarom heeft de HR2day een .plan tag? De link naar dit topic staat er wel onder, dus wellicht per ongeluk?
Per ongeluk inderdaad 8)7

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09

Creesch

bla bla!

Toch ook maar hier even mijn gedachte plaatsen over deze actie: .plan: Gezocht: oledkenners die de nieuwe Samsung OLED S95B-televisie willen ...

Dit vanwege de disclaimer die mij doet vermoeden dat de reacties door de betreffende personen niet echt worden gelezen.

Twee weken proberen in ruil voor 100 euro vind ik wel wat matig. Mensen moeten hun eigen tv dus aan de kant zetten voor die periode, alles instellen op de Samsung tv en vervolgens na twee weken alles weer terugdraaien. Goedkoop reclame maken voor Samsung maar ik snap niet zo goed waarom tweakers hier in mee gaat. Tenzij tweakers natuurlijk een hoop meer krijgt dan de magere 100 euro.

Er komen wel vaker van dit soort acties voorbij en elke keer laat een ietwat vieze smaak bij mij achter als ik de voorwaarden lees. Ik vind eigenlijk dat tweakers hier eens bij zichzelf te rade mag gaan om te kijken of het morele kompas wel goed is gekalibreerd. Misschien zelfs eens nadenken over een code of conduct voor dit soort zaken richten fabrikanten om simpelweg nee te zeggen.

Mensen staan er vaak niet bij stil hoeveel verantwoordelijkheid ze hiermee op hun hals halen en hoeveel effort het is. Zie ook deze reactie MMaster23 in 'Gezocht: oledkenners die de nieuwe Samsung OLED S95B-televisie willen testen'. Je bent verantwoordelijk voor transport, eventuele schade, diefstal en je bent daarvoor niet verzekerd. 100 euro is al niet veel gezien wat Samsung er voor terug krijgt maar met alle verantwoordelijkheid die er bij komt is het dus eigenlijk niks.
Feitelijk doe je vrijwilligers werk voor een reclame campagne van een bedrijf met een miljarden omzet.

Tuurlijk, er zijn altijd mensen te vinden die het dan alsnog willen doen. Dat betekent niet dat het een eerlijke verhouding is of moreel goed te verantwoorden.

Nu zijn er divers mensen die aankaarten dat de reviews wellicht minder goed zouden zijn als men het product krijgt. Dit omdat het dan meer een win actie zou zijn. Bovendien vraagt tweakers zelf ook geen geld voor het plaatsen van reviews om vergelijkbare reden. Dat is natuurlijk in de basis een valide argument.

Het verschil is dat tweakers als bedrijf nog steeds geld verdient aan die review door de advertenties op de website en mensen met een abonnement. Community leden doen het feitelijk gratis. In ruil hiervoor krijgt Samsung praktisch gratis reclame en profiteert tweakers ook nog eens van het aanwezig zijn van de reviews op producten.

En dan hebben we het nog niet gehad over de vraag wat tweakers van Samsung krijgt voor deze actie. Want daar wordt in bovenstaande post met geen woord over gerept. Ik kan me echter niet voorstellen dat tweakers hier helemaal geen vergoeding voor krijgt van Samsung.

Kortom, er sprake van scheve verhoudingen. Bovendien gok ik dus dat tweakers indirect dus wel degelijk geld vraagt van Samsung voor het plaatsen van reviews in de vorm van deze user reviews. Dit wordt echter absoluut niet duidelijk gemaakt in de post.

Als laatste
Tweakers Partners en Samsung geven communityleden de mogelijkheid een review te schrijven.
Nee, sorry, het is andersom. De communityleden die de review schrijven leveren een dienst aan Samsung en tweakers.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:52
@Creesch heb je een bron dat jij verantwoordelijk bent voor schade en dat Samsung/Tweakers geen verzekering heeft voor de consumenten(bedrijven hebben doorgaans hun eigen verzekeringen).

En mijn verzekering aansprakelijkheidsverzekering zou dit wel weer vergoeden zonder ER.

En ja niet voor iedereen is deze actie leuk/mooi/geweldig(en eventueel bijbetalen om dit model te behouden zou een optie zijn).
Maar er zullen vast mensen zijn die dit wel kunnen waarderen. Gun je die mensen dan niet deze tv voor 2 weken?

Of moeten die dadelijk een tv van 2 weken oud terug brengen naar een ondernemer die er een paar honderd euro korting op moet geven omdat hij 2 weken is gebruikt?

En wat maakt het uit wat Tweakers krijgt? Of ze nu 10 euro krijgen of 10 million van Samsung dat hoeven wij niet te weten.

[Voor 8% gewijzigd door loki504 op 27-10-2022 12:29]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Creesch

Creesch

bla bla!

loki504 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:27:
@Creesch heb je een bron dat jij verantwoordelijk bent voor schade en dat Samsung/Tweakers geen verzekering heeft voor de consumenten(bedrijven hebben doorgaans hun eigen verzekeringen).
De bron die ik al aanhaal en had gelinked is een medetweaker die eerder aan een vergelijkbare actie heeft meegedaan. MMaster23 in 'Gezocht: oledkenners die de nieuwe Samsung OLED S95B-televisie willen testen'

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
@Creesch Tweakers is uiteindelijk gewoon een commercieel bedrijf. Dat er vrijwilligers ingezet worden voor moderating en reviews doet daar weinig aan af.

Als je verwacht dat reviewers de opbrengst van de reclame-actie krijgen, ga je teleurgesteld worden.

Ik begrijp de verontwaardiging daarover niet, want geen enkele andere club biedt dat.

Laten we realistisch blijven: De reviews zijn gemiddeld genomen ook niet van het niveau dat een tech-journalist zou hebben. Leuk dat Henk en Ingrid een nieuwe tv testen maar hoeveel vergelijkingsmateriaal en technisch inzicht hebben ze nou echt? Professionals kijken nog regelmatig over ‘details’ heen, laat staan hobbyisten.

Dit moet je meer zien als een manier om publiek erbij te betrekken, dan een echte test.

Wat dat betreft zou ik veel liever zien dat tweakers zelf meer zou testen – en niet alleen tv’s, maar dat zal wel te weinig opleveren – of desnoods samenwerken met buitenlandse collega’s zoals de Consumentenbond doet.

Nu moet je het maar doen met heel persoonlijke reviews en eens in de 1,5 jaar of zo een algemeen artikel als het gaat om de laatste stand der techniek van pakweg harde schijven.

• Creesch

Creesch

bla bla!

laptopleon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:45:

Als je verwacht dat reviewers de opbrengst van de reclame-actie krijgen, ga je teleurgesteld worden.
Oef, dat is ook niet wat ik verwacht en ook niet wat mijn boodschap is. Ik kan proberen het nogmaals te verduidelijken maar volgens mij heb ik dit al niet letterlijk zo neergezet. Daarnaast zitten er nog meer nuances in waar je vrijwilligers voor inzet en wie daar het meeste van profiteert. Verder laat ik het voor nu daar even bij maar nodig je wel uit nog eens te lezen wat ik echt heb geschreven :)

• loki504
Creesch schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:10:
[...]

De bron die ik al aanhaal en had gelinked is een medetweaker die eerder aan een vergelijkbare actie heeft meegedaan. MMaster23 in 'Gezocht: oledkenners die de nieuwe Samsung OLED S95B-televisie willen testen'
Ik vind een Medewerker die aan een actie heeft meegedaan van een andere fabrikant niet echt een bron.
En zou het ook niet direct als waarheid aannemen.

• Creesch

Creesch

bla bla!

loki504 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Ik vind een Medewerker die aan een actie heeft meegedaan van een andere fabrikant niet echt een bron.
En zou het ook niet direct als waarheid aannemen.
Niet medewerker maar medetweaker, een gebruiker zoals jij en ik. En je hebt gelijk, wellicht gaat Samsung er helemaal anders mee om. Maar bij de actie van LG was van te voren ook niet meer informatie beschikbaar dan hier zover ik nu kan zien.

• loki504
Creesch schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Niet medewerker maar medetweaker, een gebruiker zoals jij en ik. En je hebt gelijk, wellicht gaat Samsung er helemaal anders mee om. Maar bij de actie van LG was van te voren ook niet meer informatie beschikbaar dan hier zover ik nu kan zien.
Dat was een autocorrectie fout ..
Het is ook jammer dat er niet meer info beschikbaar is.

Maar misschien kan @Trendingtrees iets meer duidelijkheid over geven wie verantwoordelijk is voor eventuele schade thuis en tijdens transport 😁?

[Voor 13% gewijzigd door loki504 op 27-10-2022 14:51]

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-03 13:08

Darkwolf_1982

I love my Aibo ERS-7M3!

.plan: QD-oled versus neo qled: waar moet je op letten bij de aanschaf van ee...

"Het topmodel, de Samsung oled S95B, heeft daardoor een hdr-weergave met een helderheid tot 1500 nits"

Dit is feitelijk onjuist.

Duizend nits. Niet 1500 nits.

Na release van de S95B had Samsung al snel een firmware uitgebracht welke het aantal nits terugschroefde naar 1000 nits. Al maanden geleden.
De nieuwe batch met units vanuit de doos hebben dan ook geen 1500 nits meer. (Firmware 13xx en hoger.)
De "Dynamic" modus is nog de enige uitzondering welke tot 1500 nits behaalt, voor welke reden dan ook.

[Voor 4% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 22-11-2022 14:16]

• MrAdrian

MrAdrian

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:14:
.plan: QD-oled versus neo qled: waar moet je op letten bij de aanschaf van ee...

"Het topmodel, de Samsung oled S95B, heeft daardoor een hdr-weergave met een helderheid tot 1500 nits"

Dit is feitelijk onjuist.

Duizend nits. Niet 1500 nits.

Na release van de S95B had Samsung al snel een firmware uitgebracht welke het aantal nits terugschroefde naar 1000 nits. Al maanden geleden.
De nieuwe batch met units vanuit de doos hebben dan ook geen 1500 nits meer. (Firmware 13xx en hoger.)
De "Dynamic" modus is nog de enige uitzondering welke tot 1500 nits behaalt, voor welke reden dan ook.
Hey Darkwolf!

Volgens mij heb je in je eigen comment al antwoord gegeven op je opmerking en is er onder het artikel ook op gereageerd door iemand anders maarrrrrrr ik heb je opmerking teruggekoppeld aan Samsung om je te voorzien van een definitief antwoord! :)
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee