Hoi @iloste en @Bart Zoetmulder,
Ik heb net (lekker laat, I know) gereageerd op het Intermediair artikel van vorige week. Het leek me handig om het daarom ook nog even in dit forum te plaatsen. Niet om te zeiken, maar omdat ik me oprecht zorgen maak over welke afslag Tweakers heeft genomen door akkoord te gaan met de manier van plaatsing van het intermediaironderzoek.
Ik hoop dat jullie dit meenemen in toekomstige afwegingen bij het accepteren van advertorials. *
Vriendelijke groet,
Joost
* En het artikel gewoon verwijderen of op z'n minst voorzien van een dikke disclaimer. Er staan op jullie website nog steeds snoeiharde onwaarheden die de lastige IT-banenmarkt op slinkse wijze manipuleren. Dat is niet zoals het hoort op Tweakers.
brrrbaybay in 'plan: Onderzoek naar de favoriete werkgevers van Nederland!'
Ik heb net (lekker laat, I know) gereageerd op het Intermediair artikel van vorige week. Het leek me handig om het daarom ook nog even in dit forum te plaatsen. Niet om te zeiken, maar omdat ik me oprecht zorgen maak over welke afslag Tweakers heeft genomen door akkoord te gaan met de manier van plaatsing van het intermediaironderzoek.
Ik hoop dat jullie dit meenemen in toekomstige afwegingen bij het accepteren van advertorials. *
Vriendelijke groet,
Joost
* En het artikel gewoon verwijderen of op z'n minst voorzien van een dikke disclaimer. Er staan op jullie website nog steeds snoeiharde onwaarheden die de lastige IT-banenmarkt op slinkse wijze manipuleren. Dat is niet zoals het hoort op Tweakers.
brrrbaybay in 'plan: Onderzoek naar de favoriete werkgevers van Nederland!'
Hoi @iloste en @Bart Zoetmulder,
Bedankt voor jullie reactie (en excuses voor mijn late reactie. iets met mosterd na de maaltijd). Ik waardeer dat er actie is ondernomen door het toevoegen van de FAQ. Echter, dit voelt als een wassen neus.
in het artikel staat nog steeds een overzicht met "De Favoriete werkgevers van 2020" (en de andere misleidende lijstjes). De informatie die hierin gegeven wordt is simpelweg onwaar. Het zijn niet de favoriete werkgevers van 2020, maar slechts een selectie van een groep bedrijven die het hoogste scoorde in jullie vorige enquête.
Dit maakt dat er op Tweakers dus nog steeds misinformatie ('nepnieuws' om in modetermen te spreken) wordt verkondigd. Daarnaast lijkt het alsof jullie bewust je betrouwbare imago misbruiken om de krappe banenmarkt voor IT'ers te beïnvloeden (door specifieke bedrijven onjuist aan te prijzen als 'favorieten van Nederland'). Het stinkt dus nog steeds.
Het toevoegen van een losse pdf/FAQ waarin deze actie wordt goedgepraat doet niks af aan het feit dat Tweakers nog steeds haar primaire doelgroep loopt voor te liegen. Ik ben tot nu toe nog geen enkele andere advertorial tegengekomen waarin er zo glashard onwaarheden worden verkondigd over een onderwerp met zulke grote impact.
Deze kwestie voelt voor mij als een vertrouwensbreuk. Ik heb/had Tweakers erg hoog zitten, maar daar is hiermee zeker verandering in gekomen.
[ Voor 0% gewijzigd door brrrbaybay op 06-04-2021 17:12 . Reden: zinsbouw ]
/f/image/KztnstYz3JHbbylQUlTRi9L6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/txhmTLTL7vaKU9svEZqIEfwm.png?f=fotoalbum_large)