[Discussie] Reclame algemeen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mission schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:25:
Ik vind de take overs erg storend omdat ik soms een artikel begin te lezen op de laptop maar dan op mijn telefoon verder ga of op een ander apparaat dus dan in jullie theorie kan ik wel 30 keer die reclame zien. En met alle drukke kleuren en gedoe vind ik de take overs erg afleidend.
Hoe vaak heb je op de telefoon een takeover gezien? ;)

Voor zover mij bekend komen er geen takeovers op telefoons. Op tablets weet ik het niet, dat zal mogelijk ervan afhangen welke device grade die geserveerd krijgt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Dan reageer ik hier als niet tweakers gerelateerde bezoeker (anders dan een abbo waarbij de banners aan staan). Ik vind takeovers geen enkel probleem. Ze zijn voorzien van v.q.i.w. statische content. Sterker nog: ik vind het zelfs mooi. Totdat ze te veel cpu en ram gebruiken. Maar dan meld ik me hier. In het verlede zijn die er regelmatig geweest, maar het laatste half jaar wordt er denk ik veel beter gecontroleerd daarop.

Ik zie ook niet hoe het afleidt van de content in de heldere achtergrondkleur.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:31
Ben ik de enige die de flitsende film-reclame voor maffia 3 enorm storend vind? Dat leidt nogal af bij het lezen van een artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moerasgeest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-02 14:07
In het verlengde van de opmerking van lordfragger: de tweakers Elect reclame vind ik ook erg storend :/

Ik kan me voorstellen dat tweakers niet altijd in staat is om de reclames die ze plaatsen te redacteren maar als de reclame voor een product van tweakers zelf is, vermoed ik dat ze meer invloed hebben.
De tweakers Elect reclame is naar mijn mening schreeuwerig en ik vind hem afleiden tijdens het lezen.
Daarnaast vind ik dat de reclame met zijn gebruik van ragecomics onprofessioneel oogt maar dat is een kwestie van smaak en doelgroep van de adverteerder.

Tweakers, jullie vragen mij als gebruiker om mijn adblocker uit te zetten. Kunnen jullie alsjeblieft jullie reclames ingetogen genoeg houden dat ik mijn adblocker ook daadwerkelijk uit houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:09
:N

[ Voor 96% gewijzigd door zeef op 28-10-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:44

[ Voor 89% gewijzigd door Jeffrey87 op 28-10-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 13:49
moerasgeest schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:52:
In het verlengde van de opmerking van lordfragger: de tweakers Elect reclame vind ik ook erg storend :/

Ik kan me voorstellen dat tweakers niet altijd in staat is om de reclames die ze plaatsen te redacteren maar als de reclame voor een product van tweakers zelf is, vermoed ik dat ze meer invloed hebben.
De tweakers Elect reclame is naar mijn mening schreeuwerig en ik vind hem afleiden tijdens het lezen.
Daarnaast vind ik dat de reclame met zijn gebruik van ragecomics onprofessioneel oogt maar dat is een kwestie van smaak en doelgroep van de adverteerder.

Tweakers, jullie vragen mij als gebruiker om mijn adblocker uit te zetten. Kunnen jullie alsjeblieft jullie reclames ingetogen genoeg houden dat ik mijn adblocker ook daadwerkelijk uit houd?
Als die je reclame je stoort, overweeg dan eens een abonnement. Voor 15€ per jaar 0% reclame en 100% Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
2e poging dan maar wegens het niet toegestaan zijn van sarcastische opmerkingen:
NMe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:46:
Er wordt vaker over die takeovers geklaagd maar ik begrijp dat nooit zo. Kun je me uitleggen wat je er storend aan vindt?
Als men zich bij tweakers werkelijk waar niet kan voorstellen wat er storend is aan een takeover dan gaat het nog lang duren voordat de adblocker uit gaat.
Het betaalde abonnement vind ik ook total geen oplossing. Als ik 15 euro per jaar moet neertellen voor elke site die ik regelmatig bezoek gaat het een duur geintje worden.
Nee de meeste sites hebben hun hand overspeeld door steeds meer irritante reclames te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
scrappy.doo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:45:
2e poging dan maar wegens het niet toegestaan zijn van sarcastische opmerkingen:

[...]

Als men zich bij tweakers werkelijk waar niet kan voorstellen wat er storend is aan een takeover dan gaat het nog lang duren voordat de adblocker uit gaat.
Het betaalde abonnement vind ik ook total geen oplossing. Als ik 15 euro per jaar moet neertellen voor elke site die ik regelmatig bezoek gaat het een duur geintje worden.
Nee de meeste sites hebben hun hand overspeeld door steeds meer irritante reclames te pushen.
Een statische background irritant? Met alle respect, het kan veel erger. We voeren als Tweakers bewust een terughoudend beleid maar je kan niet van ons verwachten dat de de site van dit hoge niveau onderhouden zonder inkomsten uit reclame. We doen verder niet geheim over ons beleid, je kan alles hier terugvinden: plan: Het reclamebeleid van Tweakers: community staat voorop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
zeef schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:52:
[...]

Een statische background irritant? Met alle respect, het kan veel erger. We voeren als Tweakers bewust een terughoudend beleid maar je kan niet van ons verwachten dat de de site van dit hoge niveau onderhouden zonder inkomsten uit reclame. We doen verder niet geheim over ons beleid, je kan alles hier terugvinden: plan: Het reclamebeleid van Tweakers: community staat voorop
Precies dat dus.

"het kan veel erger" is natuurlijk, met alle respect, ook een non-argument: "Ik kreeg laatst een bekeuring, omdat ik 10 kilometer te hard reed. Dat vond ik onzin het kan veel erger."

Tweakers doet inderdaad niet geheimzinnig over het reclame beleid. Veel bezoekers doen niet geheimzinnig over het gebruik van een adblocker en nogmaals: die adblocker zal nog lang en lang gebruikt worden zolang sites als Tweakers (en veel andere sites ook) niet goed aanvoelen waar de grens van het acceptabele, volgens hun bezoekers niet volgens de hoogst betalende reclame aanbieder, ligt.

Lees ik trouwens het beleid van tweakers nog even door en wat zie ik staan?
We streven naar maximaal 5kB op een mobiel apparaat en 50kB initieel op een laptop of pc. Daarbij zijn we afhankelijk van de aanbieders van de reclame, maar wat grof over die grens gaat, draaien we niet.
zet ik de adblock even uit en wat is de 1e banner die ik zie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nw82kMf.gif

van 96kb. Is dat "grof over die grens"? Het is bijna 2x zo groot als het maximum wat tweakers zelf stelt. Mag je zo je Eigen mening over hebben.

Hoef ik niet eens te gokken hoe groot een takeover is.

[ Voor 20% gewijzigd door scrappy.doo op 28-10-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We streven er inderdaad naar, maar ook wij zijn afhankelijk van wat de klant ons aanlevert. Het is jammer dat we niet kunnen laten zien waar we 'nee' tegen zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als ik moet raden wat iedereen irritant vindt dan gaan los ik de dingen op die ikzelf potentieel irritant vind. Dat hoeft niet overeen te komen met de dingen die jij irritant vindt. QED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
zeef schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:09:
We streven er inderdaad naar, maar ook wij zijn afhankelijk van wat de klant ons aanlevert. Het is jammer dat we niet kunnen laten zien waar we 'nee' tegen zeggen.
Het gaat er niet om waar jullie 'nee' tegen zeggen, maar waar jullie 'ja' tegen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
NMe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:11:
[...]

Als ik moet raden wat iedereen irritant vindt dan gaan los ik de dingen op die ikzelf potentieel irritant vind. Dat hoeft niet overeen te komen met de dingen die jij irritant vindt. QED.
Volgens mij zeggen we inderdaad hetzelfde. QED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik kan me er niets bij voorstellen. Ik heb een abbo en de ads aan staan. Ik vind niets storends aan takeovers of andere banners, zolang ze niet vanzelf geluid produceren, over de inhoud heen gaan en niet een belachelijke hoeveelheid cpu-cycles in gebruik nemen. Ik zie jouw reactie als het zoeken naar een excuus om een adblocker op deze site te gebruiken.

Ik was gisteren naar Fok gesurft. Popups, etc... Bleh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

scrappy.doo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

Lees ik trouwens het beleid van tweakers nog even door en wat zie ik staan?

[...]

zet ik de adblock even uit en wat is de 1e banner die ik zie:

[afbeelding]

van 96kb. Is dat "grof over die grens"? Het is bijna 2x zo groot als het maximum wat tweakers zelf stelt. Mag je zo je Eigen mening over hebben.

Hoef ik niet eens te gokken hoe groot een takeover is.
Het zit hem hierin (emphasis mine):
We streven naar maximaal 5kB op een mobiel apparaat en 50kB initieel op een laptop of pc.
Dat is een rekenmethode die door het IAB gehanteerd wordt en waarbij o.a. plaatjes die asynchroon ingeladen worden niet meegerekend hoeven te worden. Er zijn ook richtlijnen voor de totale load, maar die verschillen per soort uiting.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
crisp schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:18:
[...]

Het zit hem hierin (emphasis mine):

[...]

Dat is een rekenmethode die door het IAB gehanteerd wordt en waarbij o.a. plaatjes die asynchroon ingeladen worden niet meegerekend hoeven te worden. Er zijn ook richtlijnen voor de totale load, maar die verschillen per soort uiting.
Helder. Dan dat graag ook uitleggen in het reclame beleid.

Zo'n banner is ook het probleem niet, maar zo'n takeover wel. Blijkbaar stoor ik, en anderen met mij, zich hier behoorlijk aan. Zolang tweakers niet kan begrijpen dat zo'n uiting vervelend is blijft de adblock aan.

Het hele beleid wordt ook uitgelegd alsof men zich bij tweakers zo ontzettend inzet voor de community, maar ik heb meer het idee dat men aan het zoeken is naar de optimale grens waarop mensen de adblock nog uitzetten of overschakelen naar een betaald abonnement. De gemiddelde Nu.nl bezoeker zal zich geen raad weten met een adblock, maar de overgrote meerderheid bij tweakers wel.

Het probleem is ook groter dan tweakers alleen. Er zijn zoveel sites die echt niet te gebruiken zijn zonder adblock. Het is wat mij betreft hopen dat de sites uit zichzelf een klantvriendelijker reclame-beleid gaan voeren of anders moeten ze maar ten onder gaan aan de adblocker. Hopelijk komt er dan een nieuwe partij op die het beter doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

scrappy.doo schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:41:
[...]

Zo'n banner is ook het probleem niet, maar zo'n takeover wel. Blijkbaar stoor ik, en anderen met mij, zich hier behoorlijk aan. Zolang tweakers niet kan begrijpen dat zo'n uiting vervelend is blijft de adblock aan.
Natuurlijk begrijpt Tweakers wel dat zo'n takeover meer soort dan een normale banner (en let op, ik ben in deze discussie ondanks mijn kleurtje ook maar een user!)
Feit is wel dat er alles aan gedaan wordt om zo'n takeover zo weinig storend mogelijk te maken. Er is een richtlijn om er niet vaker dan X keer per jaar een op de site te zetten, ze zijn altijd gelimiteerd in views, banners met ranzige flash worden niet geaccepteerd, evenmin als spul met verborgen knopjes in klikbare zijkanten of geluiden die vanzelf afspelen. Er wordt echt alles aan gedaan dat mogelijk is om takeovers zo acceptabel mogelijk te maken.
Het hele beleid wordt ook uitgelegd alsof men zich bij tweakers zo ontzettend inzet voor de community, maar ik heb meer het idee dat men aan het zoeken is naar de optimale grens waarop mensen de adblock nog uitzetten of overschakelen naar een betaald abonnement.
Natuurlijk is Tweakers op zoek naar de meest ideale balans tussen de schoorsteen laten roken en de gebruikers tevreden houden. Tweakers is geen liefdadigheidsinstelling. De mensen die er werken hebben ook allemaal graag brood op de plank. Maar dat wil niet zeggen dat alles om de reclame draait, zoals je ook in het door zeef aangehaalde document kan lezen.
Het probleem is ook groter dan tweakers alleen. Er zijn zoveel sites die echt niet te gebruiken zijn zonder adblock. Het is wat mij betreft hopen dat de sites uit zichzelf een klantvriendelijker reclame-beleid gaan voeren of anders moeten ze maar ten onder gaan aan de adblocker. Hopelijk komt er dan een nieuwe partij op die het beter doet.
Sites doen dat al. Tweakers is er daar één van. Jij erkent dat blijkbaar echter niet, aan de toon van je post te lezen. Wat zou Tweakers volgens jou moeten doen om te voldoen aan dat "klantvriendelijker reclamebeleid" waar je het over hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276

NMe schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

Sites doen dat al. Tweakers is er daar één van. Jij erkent dat blijkbaar echter niet, aan de toon van je post te lezen. Wat zou Tweakers volgens jou moeten doen om te voldoen aan dat "klantvriendelijker reclamebeleid" waar je het over hebt?
Hier wil ik toch even op inhaken. Waar ik mij in dit topic heel erg aan stoor is het meermaals, subtiel of minder subtiel, reclame maken voor de abbo's. Ik begrijp dat dat een oplossing is voor reclame ergernissen, maar dit topic gaat er toch om om een open discussie te hebben tussen Tweakers en hun users over hoe de reclame die er is (en ook moet zijn!) het beste ingevuld kan worden? (binnen bepaalde eisen dan natuurlijk, zoals je zegt moet er wel brood op de plank komen bij alle medewerkers op HQ en elders) Dan vind ik het persoonlijk niet erg netjes om, in andere bewoordingen maar toch, te zeggen: "koop een abbo of houd je mond dicht." Nee, dat gaat in mijn ogen echt te ver. Dit topic lijkt mij niet bedoeld als verkoopkanaal voor abbo's maar om open en eerlijk de discussie met de users aan te gaan over het reclamebeleid en de invulling daarvan. (nogmaals, binnen bepaalde kaders omdat er inderdaad wel brood op de plank moet komen.)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 29-10-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik begrijp niet helemaal waarom je dat zegt naar aanleiding van mijn post, want mijn post gaat geheel over banners en de abo's laat ik buiten beschouwing?

Los daarvan: natuurlijk worden de abo's benoemd. Er zijn nou eenmaal mensen die absoluut geen reclame willen zien en geen enkel "klantvriendelijk reclamebeleid" dat Tweakers verzint gaat daar verandering in brengen. Moet Tweakers dan maar accepteren dat die een adblocker gebruiken en de inkomstenderving nemen? Of moeten ze op zoek naar andere manieren om deze mensen tevreden te houden en tóch nog wat geld op te halen? Dat die optie benoemd wordt in een plek waar mensen toch veelal naartoe komen om te klagen over banners lijkt me niet meer dan logisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NMe schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:33:
Ik begrijp niet helemaal waarom je dat zegt naar aanleiding van mijn post, want mijn post gaat geheel over banners en de abo's laat ik buiten beschouwing?

Los daarvan: natuurlijk worden de abo's benoemd. Er zijn nou eenmaal mensen die absoluut geen reclame willen zien en geen enkel "klantvriendelijk reclamebeleid" dat Tweakers verzint gaat daar verandering in brengen. Moet Tweakers dan maar accepteren dat die een adblocker gebruiken en de inkomstenderving nemen? Of moeten ze op zoek naar andere manieren om deze mensen tevreden te houden en tóch nog wat geld op te halen? Dat die optie benoemd wordt in een plek waar mensen toch veelal naartoe komen om te klagen over banners lijkt me niet meer dan logisch....
Ik doelde op het stukje klantvriendelijker reclamebeleid. :) Dat koppelde ik in mijn hoofd ook met reclame maken voor abbo's. Maar mogelijk was dat een verkeerde koppeling in mijn hoofd, dan daarvoor mijn excuses. :) Verder ben ik het niet met je eens, dat ze abbo's willen verkopen snap ik uiteraard, dat zou ik ook willen, maar naar mijn mening is dit topic daar niet de juiste plek voor zoals ik in mijn vorige post ook al heb uitgelegd. :) Daarnaast komt het zoals gezegd nogal over alsof mensen die een adblocker gebruiken om verscheidene redenen en geen abbo's kopen om verscheidene redenen totaal geen recht van spreken hebben, dat lijkt mij niet de bedoeling? Als dat wel de bedoeling is kan dit topic eigenlijk wel dicht namelijk want een significant deel van de mensen die hier feedback geeft over reclames valt onder die categorie. (zijnde zet de adblocker weer aan wegens bepaalde reclames.)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 29-10-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:40:
Daarnaast komt het zoals gezegd nogal over alsof mensen die een adblocker gebruiken om verscheidene redenen en geen abbo's kopen om verscheidene redenen totaal geen recht van spreken hebben, dat lijkt mij niet de bedoeling?
Dat is dan ook nergens gezegd. In dit hele topic wordt éérst ingegaan op de reclamekwestie en pas in de tweede instantie worden abo's erbij gehaald voor mensen die écht onder geen beding kunnen leven met het huidige abo reclamebeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NMe schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Dat is dan ook nergens gezegd. In dit hele topic wordt éérst ingegaan op de reclamekwestie en pas in de tweede instantie worden abo's erbij gehaald voor mensen die écht onder geen beding kunnen leven met het huidige abobeleid.
Je bedoeld reclamebeleid denk ik in die laatste zin? :P

En ik snap dat het nergens gezegd is, dat wil ik ook nergens impliceren, maar zo komt het (op mij in elk geval) wel over. Begrijp je waar dat sentiment weg komt? :? Het lijkt er op dat zodra iemand zegt "oké, ik begrijp je uitleg, maar daar ben ik het niet mee eens omdat X Y Z" er dan gewoon word gezegd "oké, jammer dan, dan koop je maar een abbo." en dat vind ik persoonlijk geen juiste gang van zaken en daar geef ik dus (misschien niet helemaal op de juiste wijze maar ik doe mijn best. :) ) feedback op als user. :) Ik ben ervan overtuigd dat het niet zo bedoeld is, laat ik dat nog even vooropstellen, maar die nasmaak geeft het (bij mij dus in elk geval) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:07:
[...]

Je bedoeld reclamebeleid denk ik in die laatste zin? :P
:+
Het lijkt er op dat zodra iemand zegt "oké, ik begrijp je uitleg, maar daar ben ik het niet mee eens omdat X Y Z" er dan gewoon word gezegd "oké, jammer dan, dan koop je maar een abbo."
Dat is voor zover ik weet nergens op die manier gezegd, of in elk geval niet voordat in elk geval geprobeerd is om het daadwerkelijke probleem bespreekbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NMe schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

:+

[...]

Dat is voor zover ik weet nergens op die manier gezegd, of in elk geval niet voordat in elk geval geprobeerd is om het daadwerkelijke probleem bespreekbaar te maken.
Zoals ik al zei, dat is niet met die woorden gezegd nee, ik probeerde daarmee uit te leggen hoe het (op mij in elk geval, ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken) overkomt. :) En toegegeven, users hier komen er ook lang niet altijd even subtiel in, maar van betrokken crew (grotendeels zelfs professionals op HQ) mag je toch verwachten dat die daarboven staan lijkt mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:13:
[...]

Hier wil ik toch even op inhaken. Waar ik mij in dit topic heel erg aan stoor is het meermaals, subtiel of minder subtiel, reclame maken voor de abbo's. Ik begrijp dat dat een oplossing is voor reclame ergernissen, maar dit topic gaat er toch om om een open discussie te hebben tussen Tweakers en hun users over hoe de reclame die er is (en ook moet zijn!) het beste ingevuld kan worden? (binnen bepaalde eisen dan natuurlijk, zoals je zegt moet er wel brood op de plank komen bij alle medewerkers op HQ en elders) Dan vind ik het persoonlijk niet erg netjes om, in andere bewoordingen maar toch, te zeggen: "koop een abbo of houd je mond dicht." en erger nog: als je daar feedback op probeert te geven omdat je dat niet erg netjes vind krijg je een push message met de boodschap "bemoei je ff met je eigen zaken." Nee, dat gaat in mijn ogen echt te ver. Dit topic lijkt mij niet bedoeld als verkoopkanaal voor abbo's maar om open en eerlijk de discussie met de users aan te gaan over het reclamebeleid en de invulling daarvan. (nogmaals, binnen bepaalde kaders omdat er inderdaad wel brood op de plank moet komen.)

en ja, ik realiseer mij dat ik nogmaals een risico neem door dit hier openbaar te zeggen, maar ik vind het belangrijk om dit openbaar te uiten.
Van mij zul je nooit horen: "koop een abbo of houd je mond dicht.". Ik al alleen aangeven dat een abonnement een oplossing is om reclame te weren én Tweakers te steunen. Want je kan onmogelijk verwachten dat we Tweakers met de kwaliteit van (en alle extra's zoals Tweakers 18 feestje) blijven maken/organiseren als meer dan een derde van het bezoek de advertenties blokkeert.

Enerzijds maakt dat de reclamedruk op de 'niet blokkeerders' groter en anderzijds komt op een gegeven moment de bedrijfsvoering in gevaar. Nou zijn we ons door onder andere de abonnmenten tegen dat laatste aan het indekken. Ik vind het dus niet meer dan terecht dat ook hier de abonnementen als alternatief genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
zeef schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:53:
[...]...een abonnement een oplossing is om reclame te weren én Tweakers te steunen...
... en alle extra's zoals Tweakers 18 feestje...
Dus een abonnement nemen zodat er 300 man een feestje in Amsterdam kan vieren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07
Je steunt dan de hele bedrijfsvoering van Tweakers en daar is het organiseren van evenementen ook een onderdeel van :)

offtopic:
Ik proef de suggestie dat Tweakers daarmee moet stoppen om de uitgaven te beperken en zodoende minder storende reclames aan te bieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
scrappy.doo schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:44:
[...]

Dus een abonnement nemen zodat er 300 man een feestje in Amsterdam kan vieren? 8)7
Iedereen kon zich daarvoor opgeven, ook de niet abo's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
zeef schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:36:
[...]

Iedereen kon zich daarvoor opgeven, ook de niet abo's. :)
Ja maar is dat nu waar het geld van de reclame/abbo opbrengsten heen moet? Dan mag het wel een tandje minder imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
scrappy.doo schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:02:
[...]

Ja maar is dat nu waar het geld van de reclame/abbo opbrengsten heen moet? Dan mag het wel een tandje minder imho.
Je wordt maar een keer 18, dus waarom dat niet vieren. ;) Maar ik verwacht begin 2017 met een plannetje te kunnen komen wat meer recht doet aan je opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 14:05
Een algemeen vraagje: normaal gesproken als ik met firefox mijn muis over een willekeurige link laat gaan, zie ik links onderaan mijn beeld het doel van die link. Ik heb de gewoonte om, voordat ik ergens op klik, even te controleren waar de link naartoe gaat (i.v.m. mogelijkheid malafide links e.d.), maar het lijkt erop dat bij jullie advertenties niet mogelijk is (link doel wordt niet weergegeven).

Nu ben ik te lui om uit te zoeken wat de reden daarvan precies is, maar ondanks dat jullie een best wel goed advertentiebeleid voeren d:)b ben ik niet bereid om blindelings op advertentienetwerken te vertrouwen. Genoeg voorbeelden uit het verleden hoe dat mis kan gaan.

Kortom de vraag: is het niet mogelijk om het link doel niet te verbergen bij de advertenties?!

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ja joh, want het is als communitysite heel slecht om te investeren in je community!

;)
NaliXL schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:46:
Kortom de vraag: is het niet mogelijk om het link doel niet te verbergen bij de advertenties?!
Ik weet niet of het bij Tweakers ook het geval is maar meestal is dat bij advertenties heel lastig. Als je het niet vertrouwt kun je het beste gewoon niet klikken. Tweakers krijgt voor zover ik weet uiteindelijk toch betaald voor impressies, niet voor kliks, dus het is aan de reclame-aanbieders zelf om te zorgen dat het aantrekkelijk blijft om daadwerkelijk ook door te klikken. :P

[ Voor 47% gewijzigd door NMe op 07-11-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NaliXL schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:46:
[...]

Banners zijn doorgaans geen simpele HTML linkjes, en dat is de reden dat je meestal ook geen linkdoel ziet verschijnen in je statusbar. Dat is iets waar wij helaas geen invloed op hebben...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Zijn er meerdere mensen die last hebben van de reclame van Neostrada? Als ik op mijn mobiel scroll en de reclame van hun staat er op, dan krijg ik 9 van de 10 keer een popup. Niet alleen bij Tweakers, ook op andere websites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Hier ben ik het dan weer volledig mee oneens. Tweakers hecht heel erg veel waarde aan de community, we zijn een groot deel van hun bedrijfsvoering, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat tweakers daar ook tijd en geld in investeert. En ja, daar hoort af en toe een feestje bij. Als ze dit nou elke maand of zelfs elk jaar zouden doen, oké, maar bij zo'n gelegenheid? Niet meer dan logisch in mijn ogen en zelfs een goed iets. :) En ja, ik was daar inderdaad ook aanwezig, maar dat doet verder niets af aan mijn standpunt. Af en toe de community een beetje paaien met leuke dingen die niet meteen geld opleveren is denk ik onderdeel van een goede bedrijfsvoering. Zie het als een soort relatiegeschenk of nieuwjaarsborrel voor klanten bij een "gewoon" bedrijf. Dit is hetzelfde principe.

Edit: oops, beetje necro reactie. Nou ja, whatever. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 15-11-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-05 18:25
Ik rapporteer deze en dan ga ik er vanuit dat we 'm uit kunnen zetten. Dank voor het melden!
andydewit schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:43:
Zijn er meerdere mensen die last hebben van de reclame van Neostrada? Als ik op mijn mobiel scroll en de reclame van hun staat er op, dan krijg ik 9 van de 10 keer een popup. Niet alleen bij Tweakers, ook op andere websites.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Zie hier een nadeel van een strak advertentie beleid en het nadeel van de adblocker. Feitelijk wordt deze pagina gezien als een advertentie pagina. Gebeuren dan een aantal dingen:

De adblocker slaat aan. Mijn advies; whitelist Tweakers, we hebben heel erg veel dit soort goede acties en leuke activaties, + je helpt Tweakers aan inkomsten waarmee we kunnen investeren in het platform.

De tracking blocker slaat aan. Mijn advies; sta tracking op Tweakers wel toe, wij zijn erg terughoudend met trackers.

De abo's is weer een ander verhaal. We krijgen (helaas) vaak reacties dat een abo inhoud dat men ook echt geen advertenties wil zien. Vandaar dat we hebben besloten om ook hier commerciële zaken onzichtbaar te maken.

Aanvulling van Crisp:
Op actie-pagina's maken we niets onzichtbaar voor abo's. Het 'probleem' hier is dat alle content binnen een link naar doubleclick valt, en bepaalde adblockers filteren dan die content uit de pagina (en er blijft op deze pagina dan inderdaad weinig over :P). Hier is geen echte oplossing voor behalve geen doubleclick redirect-links gebruiken... (en dat is als het goed is ook bekend, alleen hebben we nog geen goed alternatief).

We zullen alle bovenstaande comments wel meenemen in de evaluatie.

Over de discussie of we het wel of niet voor jullie doen... Ja we doen het altijd voor jullie; 1. om de site rendabel te houden en dus te laten voortbestaan en 2. Omdat het ook gewoon echt goede acties zijn, fijn toch als we daar aan verdienen?

We verdienen bijvoorbeeld ook geld aan de Tweakers Express, maar dat is volgens mij een heel erg tof event!

[ Voor 16% gewijzigd door Bart Zoetmulder op 25-11-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:07:
[...]
De abo's is weer een ander verhaal. We krijgen (helaas) vaak reacties dat een abo inhoud dat men ook echt geen advertenties wil zien. Vandaar dat we hebben besloten om ook hier commerciële zaken onzichtbaar te maken.
Dat is niet helemaal correct. Op actie-pagina's maken we niets onzichtbaar voor abo's. Het 'probleem' hier is dat alle content binnen een link naar doubleclick valt, en bepaalde adblockers filteren dan die content uit de pagina (en er blijft op deze pagina dan inderdaad weinig over :P). Hier is geen echte oplossing voor behalve geen doubleclick redirect-links gebruiken... (en dat is als het goed is ook bekend, alleen hebben we nog geen goed alternatief).

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 25-11-2016 12:29 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Croga

The Unreasonable Man

crisp schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:25:
Dat is niet helemaal correct. Op actie-pagina's maken we niets onzichtbaar voor abo's. Het 'probleem' hier is dat alle content binnen een link naar doubleclick valt, en bepaalde addblockers filteren dan die content uit de pagina (en er blijft op deze pagina dan weinig over :P). HIer is geen echte oplossing voor behalve geen doubleclick redirect-links te gebruiken...
Je spreekt jezelf in die laatste zin nogal tegen.
"Hier is geen echte oplossing voor"
"Geen doubleclick gebruiken is een echte oplossing"

Doubleclick is een gezwel van het internet. Er wordt hier ergens gezegd "we gebruiken weinig trackers" maar vervolgens wordt zowel alle Google tracking als alle Doubleclick tracking gebruikt. De twee meest infame misbruikers van tracking informatie op het Internet maar "we gebruiken weinig trackers" hoor....

Nee, ik ga Tweakers zeker niet whitelisten. Niet voor adds en niet voor trackers. Tweakers is "beter" in de zin dat er geen 78 trackers op staan (zoals op bijvoorbeeld Harvard Business Review, bij een stuk wat gaat over het feit dat je privacy op het internet niet veilig is; ironie ten top) maar Tweakers is net zo erg in de zin dat de trackers die de grootste privacy-impact veroorzaken gewoon net zo hard aanwezig zijn. En daarmee ook niet heel veel minder ironisch dan HBR.

En hoezo hebben we geen goed alternatief?! Gewoon rechtstreeks naar het geadverteerde product van de winkel linken is heel eenvoudig hoor. Doen we al tientallen jaren. Daar is helemaal geen doubleclik voor nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Croga op 25-11-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Croga schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:30:
[...]

Doubleclick is een gezwel van het internet. Er wordt hier ergens gezegd "we gebruiken weinig trackers" maar vervolgens wordt zowel alle Google tracking als alle Doubleclick tracking gebruikt. De twee meest infame misbruikers van tracking informatie op het Internet maar "we gebruiken weinig trackers" hoor....

Nee, ik ga Tweakers zeker niet whitelisten. Niet voor adds en niet voor trackers. Tweakers is "beter" in de zin dat er geen 78 trackers op staan (zoals op bijvoorbeeld Harvard Business Review, bij een stuk wat gaat over het feit dat je privacy op het internet niet veilig is; ironie ten top) maar Tweakers is net zo erg in de zin dat de trackers die de grootste privacy-impact veroorzaken gewoon net zo hard aanwezig zijn. En daarmee ook niet heel veel minder ironisch dan HBR.
Dan is de oplossing simpel: niet whitelisten geen aanbiedingen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Croga schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:30:
[...]

Wat betreft doubleclick; dat nemen wij als dienst af bij Google. Daar zal zeker ook een verwerkingsovereenkomst bij zitten mbt persoonsgegevens en ik denk niet dat wij Google of derden iets met die gegevens laten doen. Hetzelfde geldt voor het gebruik van Google Analytics
En hoezo hebben we geen goed alternatief?! Gewoon rechtstreeks naar het geadverteerde product van de winkel linken is heel eenvoudig hoor. Doen we al tientallen jaren. Daar is helemaal geen doubleclik voor nodig.
De winkels/adverteerders willen wel graag weten wat de leads hun opleveren, dus een vorm van meting zijn wij wel verplicht te doen. Daar gebruiken we nu dus doubleclick voor omdat we dat nu eenmaal hebben, geschikt is voor deze taak en vertrouwd wordt door adverteerders. Het probleem ism adblockers is ons echter wel bekend en heeft ook onze aandacht. Wat daar verder uit gaat komen is echter niet aan mij ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 15:25

Croga

The Unreasonable Man

crisp schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:38:
Wat betreft doubleclick; dat nemen wij als dienst af bij Google. Daar zal zeker ook een verwerkingsovereenkomst bij zitten mbt persoonsgegevens en ik denk niet dat wij Google of derden iets met die gegevens laten doen. Hetzelfde geldt voor het gebruik van Google Analytics
Ik vindt het erg schattig te horen dat je denkt dat je enige controle hebt over wat derden doen met de informatie die ze verzamelen......
De winkels/adverteerders willen wel graag weten wat de leads hun opleveren, dus een vorm van meting zijn wij wel verplicht te doen. Daar gebruiken we nu dus doubleclick voor omdat we dat nu eenmaal hebben, geschikt is voor deze taak en vertrouwd wordt door adverteerders. Het probleem ism adblockers is ons echter wel bekend en heeft ook onze aandacht. Wat daar verder uit gaat komen is echter niet aan mij ;)
Ten eerste ben je alleen verplicht dat te doen wat je met die winkels/adverteerders overeen komt.
Ten tweede zie ik hier niets wat niet uit de webserver logs te halen is. Shows kun je uit de Tweakers logs halen, clicks kun je uit de winkel logs halen. De enige reden om hier doubleclick voor te gebruiken is zodat je gebruikers kunt tracken op deze of gene website. Laat dat nou exact datgene zijn wat wettelijk gezien dubieus, moreel gezien verwerpelijk en privacy gezien onwenselijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:16

LankHoar

Langharig tuig

Ik word er verdrietig van om te lezen hoe mensen die op Tweakers.net surfen blijkbaar hun kop in het zand steken wanneer het om privacy gaat. Kom op zeg, ik had echt gedacht (en gehoopt) dat de gemiddelde tweaker beter weet wanneer het om dataverzameling gaat. Helaas heb ik het schromelijk mis. Voornamelijk opmerkingen zoals “jij wilt geen moeite doen? Dan pech.” slaan de plank compleet mis, en getuigd weinig kennis en begrip voor de TS.

Nee, ik snap TS volkomen, en respecteer zijn wil om adblockers and anti-tracking niet uit te zetten dan ook volkomen. Dat anderen daar anders overdenken en het niet erg vinden dat hun data doorverkocht word is natuurlijk geen probleem, echter zou het deze mensen sieren om zich eerst eens wat in de materie te verdiepen eeral comments te posten die doen lijken alsof TS van een andere planeet komt.

En ben ik het met TS eens? Ik denk het wel. Er word veel te losjes gedacht over de verzamelwoede van websites, en ik vind het T.net dan ook niet sieren dat ze dit doen, zowel op de frontpage als d.m.v. geserveerde advertenties.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Croga schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:26:
[...]

Ik vindt het erg schattig te horen dat je denkt dat je enige controle hebt over wat derden doen met de informatie die ze verzamelen......

[...]

Ten eerste ben je alleen verplicht dat te doen wat je met die winkels/adverteerders overeen komt.
Ten tweede zie ik hier niets wat niet uit de webserver logs te halen is. Shows kun je uit de Tweakers logs halen, clicks kun je uit de winkel logs halen. De enige reden om hier doubleclick voor te gebruiken is zodat je gebruikers kunt tracken op deze of gene website. Laat dat nou exact datgene zijn wat wettelijk gezien dubieus, moreel gezien verwerpelijk en privacy gezien onwenselijk is.
Prima als je alles meteen in twijfel wilt trekken, maar dan trek ik me verder terug uit deze discussie want dat wordt een beetje zinloos dan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik denk niet dat je in redelijkheid kunt volhouden als Tweakers.net dat jullie beslissen wat er met de verzamelde gegevens gebeurd *nadat* ze bij Doubleclick of Google komen.

De realiteit is dat Google in zijn privacybeleid voor Doubleclick zegt:
We kunnen niet-persoonlijk identificeerbare gegevens openbaar en met onze partners (zoals uitgevers, adverteerders of gekoppelde sites) delen. We kunnen gegevens bijvoorbeeld openbaar delen om trends te laten zien met betrekking tot het algemene gebruik van onze services.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Tnx voor de aanvulling!
crisp schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:25:
[...]

Dat is niet helemaal correct. Op actie-pagina's maken we niets onzichtbaar voor abo's. Het 'probleem' hier is dat alle content binnen een link naar doubleclick valt, en bepaalde adblockers filteren dan die content uit de pagina (en er blijft op deze pagina dan inderdaad weinig over :P). Hier is geen echte oplossing voor behalve geen doubleclick redirect-links gebruiken... (en dat is als het goed is ook bekend, alleen hebben we nog geen goed alternatief).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 127% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:14 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

JCE schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:30:
[...]

Wat ik op zich wel weer grappig vind is dat je aan de ene kant voldoende gegevens in je profiel hebt om een social engineering aanval bijzonder makkelijk te maken, maar aan de andere kant bang bent voor de bescherming van je privacy.
Valide opmerking en ik heb dit gelijk aangepast. Eerlijk gezegd was ik mij hier niet van bewust, normaliter let ik daar goed op, blijkbaar is dat hier op T.net misgegaan. Bedankt voor de opmerking :)

Los daarvan zie ik minder narigheid komen van burgers dan van bedrijven en overheden. Ja er gebeurd social engineering, echter valt dat risico nagenoeg in het niet wanneer je kijkt naar de verzamelwoede van bedrijven en overheden. Dat is iets dat continue gebeurd, en waarvan het zicht op de gevaren nog slechts in de kinderschoenen staan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

arnovos schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:18:
Ik denk niet dat je in redelijkheid kunt volhouden als Tweakers.net dat jullie beslissen wat er met de verzamelde gegevens gebeurd *nadat* ze bij Doubleclick of Google komen.

De realiteit is dat Google in zijn privacybeleid voor Doubleclick zegt:
offtopic:
Geen idee wat Tweakers specifiek heeft afgesproken, maar algemene voorwaarden, algemeen privacybeleid, etc. van leveranciers zijn niet per se van toepassing als je daar andere afspraken over maakt in (bewerkers)overeenkomsten etc.
Dat een partij zich ook hoort te houden aan contracten: sja. Dat is een van de uitgangspunten van onze maatschappij.
LankHoar schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:21:
En ben ik het met TS eens? Ik denk het wel. Er word veel te losjes gedacht over de verzamelwoede van websites, en ik vind het T.net dan ook niet sieren dat ze dit doen, zowel op de frontpage als d.m.v. geserveerde advertenties.
Wacht even, het gaat hier expliciet over een pagina vol advertenties. Niet over de site als geheel. Daar zijn elders al hele discussies over (en misschien ook daarom biedt de site een alternatief verdienmodel in de vorm van abo's). En dat een ad niet is te zien als ads worden geblokkeerd, of dat een bestaande dienstverlener wordt gebruikt voor het bijhouden: sja. Er zijn omwegen genoemd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:07:
De adblocker slaat aan. Mijn advies; whitelist Tweakers, we hebben heel erg veel dit soort goede acties en leuke activaties, + je helpt Tweakers aan inkomsten waarmee we kunnen investeren in het platform.

[...]

Over de discussie of we het wel of niet voor jullie doen... Ja we doen het altijd voor jullie; 1. om de site rendabel te houden en dus te laten voortbestaan en 2. Omdat het ook gewoon echt goede acties zijn, fijn toch als we daar aan verdienen?
Ik vind dat een bizar advies. Iemand sluit een abonnement af juist om Tweakers aan inkomsten te helpen voor het platform. Iemand die z'n best doet, jullie niet wil benadelen maar juist wil bijdragen. Het is nogal minachting voor privacybezwaren als je nu, nadat mensen dus al betaald hebben en uitdrukkelijk hebben aangegeven privacybezwaren belangrijk te vinden, alsnog gaat spelen op 'geef je privacy op voor onze inkomsten.'

Weet je, het is niet genoeg om het te hebben over inbreuken van privacy en elke keer artikelen te plaatsen daarover als je als platform niet bereid bent om dat ook op enige manier van invloed te laten zijn op je beleid. Al jarenlang wordt iedere keer weer aangehaald hoe machteloos men is, maar in plaats van op te komen voor de rechten van je (betalende!) gebruikers, schuift men de verantwoordelijheid alsnog af.

Daarnaast zijn trackers natuurlijk helemaal niet nodig voor actie-aanbiedingen. Je kunt aan abonnementshouders die advertenties ook prima aanbieden zonder tracker - spreek dat met de adverteerders af. Dat is helemaal niet gek: het adverteren zelf voor het merk of de winkel heeft beslist effect - dat is immers hoe advertenties 'vroeger' werkten: je toont iets, mensen krijgen een positieve ervaring, profit. Dat is ook hoe advertenties nog steeds werken op allerlei plekken: van bushokjes tot tvzenders, het uitzenden van de boodschap op zich is al van invloed.
Dat is een redelijk beproefd businessmodel waar trackers helemaal niet voor nodig zijn.

Als je dat nog niet kunt bieden, maak dan in elk geval duidelijk dat jullie je uiterste best doen om werkelijk op te komen voor de gebruikers die bewust kiezen voor hun privacy, en ervoor kiezen om jullie daarvoor te betalen ook. Opmerkingen als 'whitelist tweakers' en 'we doen het allemaal voor jullie' voelen nogal erg slap aan.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op persoonlijke noot hier. Het is mooi dat Tweakers een abbo structuur heeft. Hiermee kan je dus bannervrij gebruik maken van de site. Als aardigheidje hiervoor wordt er met enige regelmaat een actie geregeld. Dit is uit dank, niet omdat ze moeten. Wil je hier gebruik van maken, dan kies je hier zelf voor, net als dat je voor de cashback actie bij de vele winkels kiest en je persoonsgegevens achterlaat om wat geld terug te krijgen. Je hoeft er geen gebruik van te maken. Niemand verplicht je.

Als je dan toch gebruik wil maken, moet je niet gaan zeiken dat de actie niet werkt als je alles blokkeert. Het komt mij nogal over als zeiken om het kunnen zeiken.

Dus nogmaals, Tweakers doet dit uit hun eigen initiatief. Niemand wordt hier verplicht om er gebruik van te maken. Er wordt dus ook niet geëist dat je allerlei gegevens afstaat als je dat niet wilt. Alleen als je er gebruik van wil maken wordt er gevraagd om toe te staan dat er wordt bijgehouden hoe gewild of populair de actie uiteindelijk is. Niemand hier een link met referral gebruikt?

En oh wat is het erg als Tweakers iets wil weten van je. Maar ondertussen wordt je al wel gevolgd door Facebook e.d. en smijt je alles maar op Twitter en Facebook. En natuurlijk wordt er Whatsapp gebruikt, die natuurlijk helemaal niets aan dataverzamelen doen.

TL;DR: het klagen komt bij mij erg hypocriet over.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Hero of Time schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:41:
Als je dan toch gebruik wil maken, moet je niet gaan zeiken dat de actie niet werkt als je alles blokkeert. Het komt mij nogal over als zeiken om het kunnen zeiken.
Lees je de artikelen op Tweakers wel eens? Er staan zoveel goede dingen op over de gevaren van verdwijnende privacy. Het is echt raar om die artikelen te plaatsen en vervolgens een volkomen disconnect te tonen als je denkt dat mensen 'zeiken om het zeiken' ipv graag willen dat een platform als Tweakers privacybelangen serieus neemt - en als mensen daar zelfs voor willen betalen.
En oh wat is het erg als Tweakers iets wil weten van je. Maar ondertussen wordt je al wel gevolgd door Facebook e.d. en smijt je alles maar op Twitter en Facebook. En natuurlijk wordt er Whatsapp gebruikt, die natuurlijk helemaal niets aan dataverzamelen doen.

TL;DR: het klagen komt bij mij erg hypocriet over.
Het is treurig als mods het niveau van flutreacties op de frontpage niet kunnen overstijgen. Ik zou het als goedkope drogreden een 0 hebben gegeven als ik geen zin heb in een inhoudelijke reactie.

Belangrijke punten:
1. de mensen die bezwaar maken tegen inbreuk op de privacy zijn wellicht mensen die WEL voorzichtig zijn met Twitter en facebook en whatsapp, of er in het geheel geen gebruik van maken, juist omdat ze privacy belangrijk vinden. Je kunt niet iedereen op dezelfde hoop vegen.

2. Het doet er niet toe wat mensen elders doen en welke afwegingen ze elders maken (hee, privacy again: dat gaat je dus niet aan), maar mensen met een abo betalen Tweakers om zonder Tweakers te benadelen ads en tracking uit te kunnen schakelen. Dat met zoveel minachting behandelen, alsof (betalende!) abonnees niet belangrijk zijn, is echt heel vreemd.
If you're not paying, you're the product... maar tweakersgebruikers die betalen zijn blijkbaar nog steeds producten die verhandeld worden aan trackers, ipv constructieve leden van je platform voor wiens belangen je op wilt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:15 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Laat me voorop stellen dat ik de toon van je reactie zodanig vind dat ik overwogen heb om helemaal niet te reageren. Misschien is het jouw stijl, maar ik voel me er niet prettig bij. Dat geldt ook voor je reactie richting 'Hero of Time' en hoe je en passant de flutreacties van home meeneemt.

Dan op de inhoud. Het is juist zo dat we voor de abbo's op zoek gaan naar een oplossing, we erkennen dit probleem, is ook in onze ogen onwenselijk. Voor degene die ads of tracking blokkeren heb ik geen oplossing, anders dan whitelisten of welke manier ze er zelf voor kunnen verzinnen, maar daarvoor voelen wij ons niet verantwoordelijk.

Ik sluit me daarbij aan bij 'Hero of time' je mag zelf bepalen of je meedoet, wij selecteren een aantal partijen voor je, waarmee we idd een commerciële afspraak hebben. We doen dit voor jullie, aan jullie om het te omarmen of te negeren of iets daar tussenin.

Als laatste om te reageren op je aanname dat tracking niet nodig is omdat bushokjes ook geen tracking kennen, die is onjuist. Enerzijds wordt televisie, radio e.d. ook adressable en anderzijds is het nu eenmaal zo dat wij in competitie zijn met andere digitale platformen en daarbij hebben wij al een beleid waarmee we het onszelf niet makkelijker maken, omdat we heel veel tracking niet toestaan. Dat is ook de reden dat we abbo's hebben en daarnaast ook veel met alternatieve businessmodellen werken, allemaal om jullie' Tweakers rendabel te houden en dus een toekomst te geven.

Als wij nu eenzijdig zouden stoppen met alle tracking dan ben ik ervan overtuigd dat Tweakers binnen een jaar rode cijfers draait en binnen 2 jaar misschien wel de deuren moet sluiten. Het beste wat we nu kunnen doen in de huidige omstandigheden is het gesprek blijven aangaan met de (advertentie) markt en nieuwe ontwikkelingen op de voet volgen. Waarbij wij ook hopen op een systeem / methodiek waarbij de adverteerder relevanter kan worden en de gebruiker minder geïrriteerd. Mooie uitdaging toch?
incaz schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:29:
[...]

Ik vind dat een bizar advies. Iemand sluit een abonnement af juist om Tweakers aan inkomsten te helpen voor het platform. Iemand die z'n best doet, jullie niet wil benadelen maar juist wil bijdragen. Het is nogal minachting voor privacybezwaren als je nu, nadat mensen dus al betaald hebben en uitdrukkelijk hebben aangegeven privacybezwaren belangrijk te vinden, alsnog gaat spelen op 'geef je privacy op voor onze inkomsten.'

Weet je, het is niet genoeg om het te hebben over inbreuken van privacy en elke keer artikelen te plaatsen daarover als je als platform niet bereid bent om dat ook op enige manier van invloed te laten zijn op je beleid. Al jarenlang wordt iedere keer weer aangehaald hoe machteloos men is, maar in plaats van op te komen voor de rechten van je (betalende!) gebruikers, schuift men de verantwoordelijheid alsnog af.

Daarnaast zijn trackers natuurlijk helemaal niet nodig voor actie-aanbiedingen. Je kunt aan abonnementshouders die advertenties ook prima aanbieden zonder tracker - spreek dat met de adverteerders af. Dat is helemaal niet gek: het adverteren zelf voor het merk of de winkel heeft beslist effect - dat is immers hoe advertenties 'vroeger' werkten: je toont iets, mensen krijgen een positieve ervaring, profit. Dat is ook hoe advertenties nog steeds werken op allerlei plekken: van bushokjes tot tvzenders, het uitzenden van de boodschap op zich is al van invloed.
Dat is een redelijk beproefd businessmodel waar trackers helemaal niet voor nodig zijn.

Als je dat nog niet kunt bieden, maak dan in elk geval duidelijk dat jullie je uiterste best doen om werkelijk op te komen voor de gebruikers die bewust kiezen voor hun privacy, en ervoor kiezen om jullie daarvoor te betalen ook. Opmerkingen als 'whitelist tweakers' en 'we doen het allemaal voor jullie' voelen nogal erg slap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Bart Zoetmulder schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:23:
Dan op de inhoud. Het is juist zo dat we voor de abbo's op zoek gaan naar een oplossing, we erkennen dit probleem, is ook in onze ogen onwenselijk. Voor degene die ads of tracking blokkeren heb ik geen oplossing, anders dan whitelisten of welke manier ze er zelf voor kunnen verzinnen, maar daarvoor voelen wij ons niet verantwoordelijk.
En dat is dus vreemd, dat jullie je daar niet verantwoordelijk voor voelen. Hoe vriendelijk of heftig ik dat ook in woorden pak, ik vind dat dus onbegrijpelijk en een minachting voor zowel de gebruikers met een abonnement, als voor de inhoud van jullie content.

Ik snap werkelijk niet (en dit is niet alleen verontwaardiging maar ook echt oprecht onbegrip) hoe er zo'n disconnect is tussen dingen die tweakers inhoudelijk plaatst (waarbij regelmatig organisaties als Bits of Freedom aan bod komen, maar ook dataleaks van grote hoeveelheden persoonsgegevens, en waarbij Tweakers nog pasgeleden in Radar was om password managers aan te raden) en dan zeggen dat het niet jullie probleem of verantwoordelijkheid is. Ik snap dat niet, vinden jullie dat zelf niet tegenstrijdig?
Als laatste om te reageren op je aanname dat tracking niet nodig is omdat bushokjes ook geen tracking kennen, die is onjuist. Enerzijds wordt televisie, radio e.d. ook adressable
...dat iets meer in opkomst is, maakt het nog niet nodig. Advertenties op zich functioneren gewoon als middel op zich en hebben geen tracking nodig om te functioneren.
Dat er nu een nieuwe handel ontstaat in trackinggegevens is niet nodig, het is slechts een richting die we verkiezen te gaan. Dat kan wel anders, het kost alleen wel een beetje moeite.

Het is opvallend hoe enorm men wil geloven in dat het niet anders kan, dat er een natuurlijke orde is waarin trackers noodzakelijk zijn en niemand er wat aan kan doen. (Let voor de gein eens op hoeveel er in allerlei discussies vroeger of later verwezen wordt naar 'het is nu eenmaal zo'.
en anderzijds is het nu eenmaal zo dat wij in competitie zijn met andere digitale platformen en daarbij hebben wij al een beleid waarmee we het onszelf niet makkelijker maken, omdat we heel veel tracking niet toestaan. Dat is ook de reden dat we abbo's hebben en daarnaast ook veel met alternatieve businessmodellen werken, allemaal om jullie' Tweakers rendabel te houden en dus een toekomst te geven.

Als wij nu eenzijdig zouden stoppen met alle tracking dan ben ik ervan overtuigd dat Tweakers binnen een jaar rode cijfers draait en binnen 2 jaar misschien wel de deuren moet sluiten.
Gelukkig vraagt niemand, ook ik niet, dat jullie eenzijdig moeten stoppen met alle tracking. De vraag was veel en veel bescheidener dan dat: biedt mensen met een abo in deze situaties een advertentie zonder tracking aan, of, als dat nu niet mogelijk is, werk daar met de adverteerders naartoe.

Als duidelijk zou worden dat Tweakers zich daar actief voor in zou zetten, zou ik er niet zo moeilijk over doen. Maar ik mis die inspanning: eerder in je reactie zeg je immers juist zelf dat je het niet jullie probleem vindt. Die dubbelheid, die vind ik heel kwalijk.
Het beste wat we nu kunnen doen in de huidige omstandigheden is het gesprek blijven aangaan met de (advertentie) markt en nieuwe ontwikkelingen op de voet volgen. Waarbij wij ook hopen op een systeem / methodiek waarbij de adverteerder relevanter kan worden en de gebruiker minder geïrriteerd. Mooie uitdaging toch?
De eerste vraag is daarbij: maar doen jullie dat? Zijn jullie hierover in gesprek met de advertentiemarkt? Die indruk wekt je post namelijk niet.

Ik vind dat 'we hopen' verder altijd een beetje... goedkoop? Hopen is makkelijk, daar hoef je niets voor te doen. En dan weet ik nog niet eens waarop je hoopt - want ik heb geen idee wat het zou betekenen dat de 'adverteerder relevanter kan worden' ('meer geld' neem ik aan?) en anderzijds vind ik het een mislabeling als je doet alsof de gebruiker 'geirriteerd' is, ipv de inhoud van de bezwaren te noemen. (Ingaan op de toon van een discussie leidt te makkelijk af van de inhoud.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Klopt het dat je de pre-rolls bij de tweakers video's niet meer kan over slaan na x seconden? Dit gebeurde de laatste 5 keer bij zowel FireFox als IE (laatste versies). Zou ik wel jammer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

KC Boutiette schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:42:
Klopt het dat je de pre-rolls bij de tweakers video's niet meer kan over slaan na x seconden? Dit gebeurde de laatste 5 keer bij zowel FireFox als IE (laatste versies). Zou ik wel jammer vinden...
Zijn ze 20 seconden lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Een andere toon zonder verlies van inhoud kost helemaal niets, met enkel een constructievere discussie tot gevolg. Dat gaan we vanaf hier - met alle respect - ook zien. Zoals altijd mag alles gezegd worden, maar stellen we eisen aan de manier waarop. Ook dat is niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou een oplossing niet kunnen zijn een inhouse trackingsysteem te gebruiken zoals op dit moment ook wordt ingezet bij de Pricewatch (ipv het vermaande DoubleClick)? Aangezien nagenoeg iedere shop op de Black Friday pagina ook al in de pricewatch te vinden is zal deze manier van click-outs meten ook geen weerstand op moeten leveren. Gebruikers blij, abohouders blij, tweakers blij en shops blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
spone schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:59:
Zou een oplossing niet kunnen zijn een inhouse trackingsysteem te gebruiken zoals op dit moment ook wordt ingezet bij de Pricewatch (ipv het vermaande DoubleClick)? Aangezien nagenoeg iedere shop op de Black Friday pagina ook al in de pricewatch te vinden is zal deze manier van click-outs meten ook geen weerstand op moeten leveren. Gebruikers blij, abohouders blij, tweakers blij en shops blij :)
Ellendige is dat er in het verleden zo enorm veel gerommeld is door sites die het niet zou nauw namen met de metingen dat 'de markt' met argwaan kijkt naar eigen meetmethodes. De zelf te hosten versie 'dart for enterprise' is niet voor niets van de markt afgehaald. Men (de adverteerder) vertrouwt alleen nog maar op de thirdparty versie. Komt er ooit nog een variant waarbij wij meer aan de knoppen kunnen zitten en die de markt ondersteund, dan omarmen we die natuurlijk zo snel mogelijk.

Een variant zonder gevalideerde telmethode is niet aantrekkelijk. De adverteerder moet ons maar op onze blauwe ogen geloven dat we niet hebben gerotzooid met de logs. Of we moeten ze zo diep in onze systemen toelaten dat we eigenlijk onze bedrijfsvoering compleet blootgeven en daarmee de concurrent een unfair advantage geven. De adverteerde wil wel weten wat zijn of haar marketingbudgetten nou doet. Online geeft een betere mogelijkheid van meten dan het bushokje* of de TV**. Wil je wat verdienen, dan zul je inzichtelijk moeten maken wat heet resultaat van de reclame-uiting is.

Kortom, we zitten op een kruispunt. Het grote publiek is nog niet zover dat ze massaal de tracking en reclame blokkeren. Er is een groter wordende voorhoede die dat wel doet en het is aan de markt om daarop te reageren. Wij bij Tweakers doen dit al. Door juist reclame op andere manieren te faciliteren dan met de platte bannering (voorzien van clicktag). Zie http://tweakers.net/acties. Natuurlijk zullen daar ook clicktags terug te vinden zijn, omdat de adverteerder wil weten wat het bereik is.

Het wachten is op een service die recht doet aan de wensen van adverteerder en van de bezoeker. Wie dat weet te maken en uitrollen gaat een financieel zorgeloze toekomst tegemoet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 18:33
Bart, voor mijn gevoel zit jij een beetje vast in de paralelle werkelijkheid van de marketingwereld.

Dat advertenties op andere websites nu eenmaal met tracking werken, betekent niet dat Tweakers dat ook moet. Dat is een keuze. Als het gevolg van een keuze voor de bescherming van de privacy van je gebruikers betekent dat je minder inkomsten haalt, dan kun je daar op anticiperen en ook snijden in de kosten. Jij lijkt aan te nemen dat je dan ondertussen wel doorgaat met hetzelfde budget uitgeven, terwijl de inkomsten afnemen. Ja, dan ga je rode cijfers schrijven en moet uiteindelijk de stekker eruit.

Maar je kunt er ook best voor kiezen om de privacy van je gebruikers als belangrijker te classificeren dan groei. Ik weet het, dat is vloeken in de marketingkerk, maar als groei uiteindelijk het enige is waar je bedrijven op afrekent, dan betekent dat onherroepelijk als neveneffect dat waarden die niet uit te drukken zijn in geld, zoals privacy, milieu of ethiek, in veel gevallen een ondergeschikte rol krijgen.

Dat zie ik ook terug in jouw posts. Als beter op de privacy van je gebruikers letten dan je nu doet betekent dat je inkomsten dalen, dan hebben de gebruikers pech en voel jij je daar niet voor verantwoordelijk. Pas als je de inkomsten op peil kunt houden, stap je over op een methode die beter aansluit bij de ethische waarden die je als site beweert belangrijk te vinden. Dat is een keuze die je mag maken, maar wees daar dan eerlijk over. Dat doen Floppus en zeef (hier en in gerelateerde discussies) voor mijn gevoel beter dan jij. Jij hebt je mond vol van 'we doen dit voor jullie', maar ik mag hopen dat je zelf ook wel weet dat dat voor een flink deel marketingpraat is. Je doet het om meer abonnees te krijgen, je doet het voor de inkomsten uit de deals, je doet het voor een positief beoordelingsgesprek volgend jaar, je doet het om je baan te behouden, misschien doe je het omdat het je werk is en je dat ook gewoon leuk vindt. En vervolgens verkoop je dat aan jezelf (en probeer je het te verkopen aan ons) als 'ja, maar het is ook goed voor de gebruikers, dus we doen het voor jullie!'. Op een marketingcongres krijg je dan applaus, maar kritische tweakers houd je er niet mee voor de gek.

Het is uitstekend mogelijk om niet meer samen te werken met Doubleclick en Google, maar dat zal vermoedelijk inderdaad betekenen dat Tweakers moet krimpen. Dat is voor iedereen die geld verdient via Tweakers (waaronder nadrukkelijk ook het personeel) een doemscenario, dus ik snap prima dat jij dat niet ziet zitten. Dat is je goed recht. Maar wees daar eerlijk over, doe niet net alsof het niet anders kán, en doe al helemaal niet net alsof je het allemaal alleen maar voor de gebruiker doet.

Disclaimers:
1) Ik ben geen betalende gebruiker, dus ik heb nergens recht op. Ik besef dat ik het product ben. Waar ik het hierboven heb over 'gebruikers' mag je dat lezen als 'betalende gebruikers', want vooral richting die groep heb je naar mijn mening een (morele) verantwoordelijkheid, ongeacht of die juridisch vastligt in de voorwaarden van het abonnement.

2) Ik heb ooit mijn NIMA-B diploma behaald, dus de basisbeginselen van de marketing ken ik - het bleek tegen mijn verwachting in niet alleen maar gebakken lucht, slechts grotendeels gebakken lucht.

3) Tweakers doet het veel beter dan de meeste andere sites, wat betekent dat er tot op zekere hoogte al wel keuzes worden gemaakt vóór privacy, ondanks dat dat potentiële groei kost. De vraag is dan vooral waar de gulden middenweg ligt. Tweakers zal van mening zijn dat ze daar heel dicht in de buurt zitten, sommige gebruikers laten in deze thread vocaal horen dat het naar hun mening nog wel een stukje mag opschuiven. Anderen (vermoedelijk de stille meerderheid) zal het worst wezen. Ik ageer in deze post dan ook niet zozeer tegen de keuze die gemaakt wordt, als wel de manier waarop die keuze verdedigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anakha schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:29:
[...]

Bart, voor mijn gevoel zit jij een beetje vast in de paralelle werkelijkheid van de marketingwereld.

Dat advertenties op andere websites nu eenmaal met tracking werken, betekent niet dat Tweakers dat ook moet. Dat is een keuze. Als het gevolg van een keuze voor de bescherming van de privacy van je gebruikers betekent dat je minder inkomsten haalt, dan kun je daar op anticiperen en ook snijden in de kosten. Jij lijkt aan te nemen dat je dan ondertussen wel doorgaat met hetzelfde budget uitgeven, terwijl de inkomsten afnemen. Ja, dan ga je rode cijfers schrijven en moet uiteindelijk de stekker eruit.
Je vergeet ook dat snijden in de kosten betekend dat je mensen ontslaat. Echter heb je nog wel mensen nodig, en zeker een bepaald aantal, om je bedrijf te laten functioneren. Heb je er te weinig, dan kan je twee dingen verwachten, beide onwenselijk:
1) Men moet meer werk verrichten in net zo veel tijd, wat kan leiden tot stress, burn-outs e.d. Wie overblijft wil dan liever weg voor zijn of haar eigen gezondheid. Neerwaartse spiraal richting faillissement.
2) De hoeveelheid werk wordt evenredig vermindert om zo punt 1 niet te krijgen. Echter is een zekere hoeveelheid werk nodig om alle inkomsten te kunnen garanderen. Minder werk is uiteindelijk ook minder inkomsten, en daarmee moet je nog meer gaan snijden in je kosten. Ook een neerwaartse spiraal naar faillissement.

Dus hoe je 't ook bekijkt, zomaar even snijden in de kosten kan niet altijd. Veel bedrijven proberen het, doen iets voor de korte termijn maar komen dan op de lange termijn erachter dat het niet slim was. Afhankelijk van de financiële reserves van een bedrijf kan het er weer bovenop komen, maar genoeg die alsnog het loodje leggen of via overname toch nog door kunnen gaan. Tweakers is al onderdeel van De Persgroep, dus dat laatste zal niet gebeuren. Afstoten kan wel gebeuren. Je kan vast wel andere scenario's bedenken voor de toekomst van Tweakers als er minder kosten moeten worden gemaakt.

Oftewel, zomaar gaan snijden in kosten is geen oplossing. Het is een probleem op de lange baan schuiven en uiteindelijk ga je 't tegenkomen. Groter en heftiger dan wanneer je er op dit moment op de juiste manier mee om gaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 18:33
Hero of Time schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:40:
[...]
Oftewel, zomaar gaan snijden in kosten is geen oplossing. Het is een probleem op de lange baan schuiven en uiteindelijk ga je 't tegenkomen. Groter en heftiger dan wanneer je er op dit moment op de juiste manier mee om gaat.
Vertel, wat is de 'juiste manier om er mee om te gaan'? Dat weet niemand met zekerheid. Ik beweer nergens dat je 'zomaar' moet gaan snijden in de kosten, zoals jij zegt. Juist niet. Waar het voor mij mee begint is dat je goed bekijkt waar je inkomsten vandaan komen, en welke financiële en maatschappelijke kosten daaraan kleven. Dan kun je bijvoorbeeld in kaart brengen welke component van je inkomsten afhankelijk is van het verkopen van privacygevoelige informatie van je gebruikers (of breder: welk deel komt van bedrijven die direct of indirect gebruik maken van kinderarbeid, wapens produceren, dictatoriale regimes ondersteunen of verslavende middelen verkopen? Voor Tweakers minder relevant, voor bijvoorbeeld banken of sportclubs wel relevant).

Even hypothetisch: stel, dat is een derde van je inkomsten. En stel, je besluit dat je de privacy van je gebruikers (of het tegengaan van kinderarbeid) zodanig belangrijk vindt, dat je eigenlijk op die manier geen geld meer wilt verdienen. Dan kun je vervolgens op een rijtje zetten hoe je organisatie goed kan blijven functioneren met een derde minder aan inkomsten. Dat betekent dat er moeilijke keuzes gemaakt moeten worden m.b.t. wat je dan nog doet en wat je dan niet meer doet. Daarbij zullen mensen ontslagen worden. Volgens jouw theorie is mensen ontslaan per definitie slecht, ik ben het daar niet mee eens. Geen enkel bedrijf reorganiseert graag en niemand wil zijn baan verliezen. Toch is een reorganisatie op zijn tijd noodzakelijk, omdat geen mens vrijwillig onder ogen ziet dat zijn functie of afdeling eigenlijk overbodig is geworden door ontwikkelingen in samenleving of techniek, of omdat zijn/haar salaris indirect betaald wordt door kinderarbeid. Als je als organisatie op tijd reorganiseert (en niet pas wanneer het water je tot aan de lippen staat), dan hoeft die connectie met ondergang die jij legt, er helemaal niet te zijn. Sterker nog, mits tijdig en goed uitgevoerd komt een bedrijf daar juist sterker uit.

Jij geeft aan dat banenverlies voor jou onbespreekbaar is, ook als daar privacyschendingen tegenover staan. Dat is een prima te verdedigen standpunt. Maar het gepercipieerde belang van privacy neemt toe, specifiek onder de Tweakers-doelgroep. Daar moet je als management dan dus iets mee, maar het juiste moment vinden is lastig. Als je 100% voor privacy gaat, dan stop je nu direct met alle manieren waarop je de privacy van je gebruikers in gevaar brengt, maar is de consequentie vermoedelijk dat er geen verdienmodel meer over is en Tweakers hooguit verder kan als hobbyproject. Dat is ethisch niet lekker ten opzichte van de ontslagen werknemers. Als je 100% voor winst gaat, dan probeer je het zo lang mogelijk uit te zingen met elke privacyschending die geld oplevert, tot het vanwege verschuivingen in de samenleving financieel opportuun is om te switchen.

De meeste mensen zullen ergens tussen beide uitersten zitten. TS in deze thread dichtbij de 100% privacy, echte salestijgers dicht bij de 100% winst. Het management van Tweakers moet bepalen welke positie zij willen innemen. Daarbij zal de conclusie zijn dat op sommige momenten keuzes worden gemaakt die niet het beste zijn voor de privacy van de gebruikers. Dat kan, want daar staan weer andere baten tegenover, zoals werkgelegenheid, een leuke aanbieding voor de gebruikers of het behoud van je 13e maand. Op andere momenten worden misschien keuzes gemaakt ten bate van privacy, die ten koste gaan van (potentiële) werkgelegenheid.
Het enige waar ik op hoop, is dat men er gewoon eerlijk over is. Geen gewauwel van 'we doen het voor jullie', maar gewoon 'we vinden privacy hier ondergeschikt aan baten x, y en z waar jullie en/of wij wat aan hebben, en we hopen dat jullie dat begrijpen'. Wat overigens op Tweakers vaak ook best heel aardig gedaan wordt, alleen viel hier op dat dat juist even niet zo was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Kan goed, die van daarnet (van tweakers.net zelf) kon ik wel overslaan na 10? seconden. Die van gisteren die ik niet over kan slaan ging over een X-Box als ik het me goed herinner. Ik hou het even bij. Begrijp ik het goed dat je pre-rolls van 20 seconden nooit over kan slaan?

Edit:
Ok, het is rond. Advertenties van 20s (X-Box) kon ik net idd niet overslaan. De langere van tweakers zelf (30s) wel na 5s.

[ Voor 14% gewijzigd door KC Boutiette op 27-11-2016 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Ik had zelf ook de niet skippable reclame van 20 seconden. Is doorgegeven, gaan we morgen proberen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik kom al twee weken (gok ik) reclames tegen van 20 s die niet te skippen zijn. Ik dacht omdat ze zo kort waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
PcDealer schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:56:
Ik kom al twee weken (gok ik) reclames tegen van 20 s die niet te skippen zijn. Ik dacht omdat ze zo kort waren.
Dat kan best, we gaan het even uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Ik herken me niet in je observatie. Er zitten een aantal aardige tips en aanknopingspunten in je reactie, zal ze oprecht meenemen als we intern dit onderwerp bespreken. Ik denk dat wij als Tweakers in het algemeen en ikzelf in het bijzonder een stuk meer betrokken zijn bij de materie dan jij denkt of doet voorkomen.
Anakha schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:29:
[...]

Maar je kunt er ook best voor kiezen om de privacy van je gebruikers als belangrijker te classificeren dan groei. Ik weet het, dat is vloeken in de marketingkerk, maar als groei uiteindelijk het enige is waar je bedrijven op afrekent, dan betekent dat onherroepelijk als neveneffect dat waarden die niet uit te drukken zijn in geld, zoals privacy, milieu of ethiek, in veel gevallen een ondergeschikte rol krijgen.

Dat zie ik ook terug in jouw posts. Als beter op de privacy van je gebruikers letten dan je nu doet betekent dat je inkomsten dalen, dan hebben de gebruikers pech en voel jij je daar niet voor verantwoordelijk. Pas als je de inkomsten op peil kunt houden, stap je over op een methode die beter aansluit bij de ethische waarden die je als site beweert belangrijk te vinden. Dat is een keuze die je mag maken, maar wees daar dan eerlijk over. Dat doen Floppus en zeef (hier en in gerelateerde discussies) voor mijn gevoel beter dan jij. Jij hebt je mond vol van 'we doen dit voor jullie', maar ik mag hopen dat je zelf ook wel weet dat dat voor een flink deel marketingpraat is. Je doet het om meer abonnees te krijgen, je doet het voor de inkomsten uit de deals, je doet het voor een positief beoordelingsgesprek volgend jaar, je doet het om je baan te behouden, misschien doe je het omdat het je werk is en je dat ook gewoon leuk vindt. En vervolgens verkoop je dat aan jezelf (en probeer je het te verkopen aan ons) als 'ja, maar het is ook goed voor de gebruikers, dus we doen het voor jullie!'. Op een marketingcongres krijg je dan applaus, maar kritische tweakers houd je er niet mee voor de gek.

Het is uitstekend mogelijk om niet meer samen te werken met Doubleclick en Google, maar dat zal vermoedelijk inderdaad betekenen dat Tweakers moet krimpen. Dat is voor iedereen die geld verdient via Tweakers (waaronder nadrukkelijk ook het personeel) een doemscenario, dus ik snap prima dat jij dat niet ziet zitten. Dat is je goed recht. Maar wees daar eerlijk over, doe niet net alsof het niet anders kán, en doe al helemaal niet net alsof je het allemaal alleen maar voor de gebruiker doet.

Disclaimers:
1) Ik ben geen betalende gebruiker, dus ik heb nergens recht op. Ik besef dat ik het product ben. Waar ik het hierboven heb over 'gebruikers' mag je dat lezen als 'betalende gebruikers', want vooral richting die groep heb je naar mijn mening een (morele) verantwoordelijkheid, ongeacht of die juridisch vastligt in de voorwaarden van het abonnement.

2) Ik heb ooit mijn NIMA-B diploma behaald, dus de basisbeginselen van de marketing ken ik - het bleek tegen mijn verwachting in niet alleen maar gebakken lucht, slechts grotendeels gebakken lucht.

3) Tweakers doet het veel beter dan de meeste andere sites, wat betekent dat er tot op zekere hoogte al wel keuzes worden gemaakt vóór privacy, ondanks dat dat potentiële groei kost. De vraag is dan vooral waar de gulden middenweg ligt. Tweakers zal van mening zijn dat ze daar heel dicht in de buurt zitten, sommige gebruikers laten in deze thread vocaal horen dat het naar hun mening nog wel een stukje mag opschuiven. Anderen (vermoedelijk de stille meerderheid) zal het worst wezen. Ik ageer in deze post dan ook niet zozeer tegen de keuze die gemaakt wordt, als wel de manier waarop die keuze verdedigd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Bart Zoetmulder schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:42:
Ik herken me niet in je observatie. Er zitten een aantal aardige tips en aanknopingspunten in je reactie, zal ze oprecht meenemen als we intern dit onderwerp bespreken. Ik denk dat wij als Tweakers in het algemeen en ikzelf in het bijzonder een stuk meer betrokken zijn bij de materie dan jij denkt of doet voorkomen.

[...]
Als jij je er niet in herkent, is dat wellicht een mooi moment om na te gaan waarom andere mensen dat dan wel zo ervaren.

En als jullie werkelijk meer betrokken zijn bij deze materie dan de gebruikers ervaren, dan lijkt me ook daar de vraag: hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Ff rechtzetten, ik herken met er niet in dat ik voor commercie kies en niet voor de gebruiker (community lid of niet). Dat is niet waar. Waar ik me wel in herken is de uitdaging m.b.t. tracking, waar we idd zelf ook geen fan van zijn. We moeten wel altijd op zoek naar een balans, maar dat lijkt me logisch. In mijn beleving is die balans best lastig te vinden.

We moeten o.a. n.a.v. van jouw reactie ook nadenken hoe we ons daarover beter uitspreken. We lopen al ver vooruit op de markt, maar het is soms wel vechten tegen de bierkaai. We bespreken alternatieven voor adserving, tracking etc veelvuldig. Ik hoop en verwacht dat we hier ook altijd op voorop blijven lopen.

Als je een keer over de materie bereid bent te sparren dan nodig ik je van harte uit op Tweakers HQ.
incaz schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:35:
[...]

Als jij je er niet in herkent, is dat wellicht een mooi moment om na te gaan waarom andere mensen dat dan wel zo ervaren.

En als jullie werkelijk meer betrokken zijn bij deze materie dan de gebruikers ervaren, dan lijkt me ook daar de vraag: hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
zeef schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:00:
[...]

Dat kan best, we gaan het even uitzoeken.
Thanks! Ik hoor graag wat er uit komt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 18:11
crisp schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:21:
[...]

Prima als je alles meteen in twijfel wilt trekken, maar dan trek ik me verder terug uit deze discussie want dat wordt een beetje zinloos dan...
Als je overtuigd bent van je gelijk dan kun je het natuurlijk ook gewoon bewijzen. Dan stel je tegelijkertijd een hoop mensen gerust

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

jbhc schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:24:
[...]

Als je overtuigd bent van je gelijk dan kun je het natuurlijk ook gewoon bewijzen. Dan stel je tegelijkertijd een hoop mensen gerust

.
Wat betreft Google Analytics volgen we de handleiding van de Autoriteit Persoonsgegevens. Wat betreft Doubleclick weet ik niet precies welke voorwaarden er precies gelden, maar iemand postte hierboven al een stukje uit de algemene privacy voorwaarden van Doubleclick waaruit blijkt dat persoonlijk identificeerbare gegevens sowieso niet gedeeld worden, en andere gegevens voornamelijk voor trend-analyses. IANAL natuurlijk, maar ik zie niet direct een groot privacy-risico in het gebruik van deze diensten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ik kan iedereen die denkt dat welke tracker dan ook "niet direct een groot privacy-risico" met zich mee brengen, van harte aanraden om de tweedelige, in totaal ~1 uur durende documentaire "Data: het nieuwe goud" van Zembla eens te kijken. Kun je zo op de site van de Vara terugvinden. Verder is er ook "Terms & Conditions May Apply" uit 2013, hoewel die niet zozeer over tracking en meer over andere diensten gaat.

Crisp, ik quote jou niet omdat ik dit op jou wil spelen, ik gebruik die opmerking als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

LankHoar schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:20:
Ik kan iedereen die denkt dat welke tracker dan ook "niet direct een groot privacy-risico" met zich mee brengen, van harte aanraden om de tweedelige, in totaal ~1 uur durende documentaire "Data: het nieuwe goud" van Zembla eens te kijken. Kun je zo op de site van de Vara terugvinden. Verder is er ook "Terms & Conditions May Apply" uit 2013, hoewel die niet zozeer over tracking en meer over andere diensten gaat.

Crisp, ik quote jou niet omdat ik dit op jou wil spelen, ik gebruik die opmerking als voorbeeld.
Ik ontken ook niet dat trackers een privacy-risico vormen. Mijn opmerking ging specifiek over ons gebruik van Analytics en Doubleclick, waarbij ik bij die laatste nog wel een slag om de arm hou maar het imo voornamelijk de adverteerders zelf zijn die zich schuldig maken aan vergaande tracking dan Doubleclick als platform zelf.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Komt nog bij dat Google als marktleider een heel groot probleem heeft wanneer blijkt dat ze onzorgvuldig met verzamelde data omgaan. En laten we even heel logisch nadenken: jij bent als persoon helemaal niet interessant voor adverteerders. Er staat nergens dat Jan Klaassen uit Lutjebroek van hopjesvla, kantklossen en midgetporno houdt, er wordt hooguit opgeslagen dat iemand met jouw identificatie (of dat nou een sessie, een IP-adres, een useragent of wat dan ook is) eerder wat met die onderwerpen heeft gedaan. Daarmee is het helemaal niet belangrijk wie je bent, ze willen alleen weten aan wie ze welke ads kunnen serveren voor het meeste effect.

Ik snap best dat sommige mensen zich daar niet lekker bij zullen voelen maar de privacy-implicaties zijn zelfs bij hypothetisch misbruik van de data nou ook weer niet zó schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
crisp schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:32:
[...]

Ik ontken ook niet dat trackers een privacy-risico vormen. Mijn opmerking ging specifiek over ons gebruik van Analytics en Doubleclick, waarbij ik bij die laatste nog wel een slag om de arm hou maar het imo voornamelijk de adverteerders zelf zijn die zich schuldig maken aan vergaande tracking dan Doubleclick als platform zelf.
Dus je wordt boos op iemand omdat hij je niet geloofd maar eigenlijk ben je ook niet in staat om ons gerust te stellen.
NMe schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:24:
Komt nog bij dat Google als marktleider een heel groot probleem heeft wanneer blijkt dat ze onzorgvuldig met verzamelde data omgaan. En laten we even heel logisch nadenken: jij bent als persoon helemaal niet interessant voor adverteerders. Er staat nergens dat Jan Klaassen uit Lutjebroek van hopjesvla, kantklossen en midgetporno houdt, er wordt hooguit opgeslagen dat iemand met jouw identificatie (of dat nou een sessie, een IP-adres, een useragent of wat dan ook is) eerder wat met die onderwerpen heeft gedaan. Daarmee is het helemaal niet belangrijk wie je bent, ze willen alleen weten aan wie ze welke ads kunnen serveren voor het meeste effect.

Ik snap best dat sommige mensen zich daar niet lekker bij zullen voelen maar de privacy-implicaties zijn zelfs bij hypothetisch misbruik van de data nou ook weer niet zó schokkend.
Je volgende opmerking gaat zeker zijn: "Als je niks verkeerd doet heb je ook niks te verbergen" ?

[ Voor 21% gewijzigd door jbhc op 01-12-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

jbhc schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:57:
[...]

Dus je wordt boos op iemand omdat hij je niet geloofd maar eigenlijk ben je ook niet in staat om ons gerust te stellen.
Mijn post werd denigrerend weggezet als 'schattig' zonder enig tegenargument. Dat irriteerde mij inderdaad en het biedt verder ook geen basis voor een normale discussie.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
crisp schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:14:
[...]

Mijn post werd denigrerend weggezet als 'schattig' zonder enig tegenargument. Dat irriteerde mij inderdaad en het biedt verder ook geen basis voor een normale discussie.
Ik denk ook dat schattig niet het juiste woord is. Het juiste woord is naïef.
Het is namelijk naïef om te geloven dat er niks met privacygevoelige informatie gebeurd omdat je toevallig een paar vinkjes aan of uit zet.

Tevens, als je de door jouw aangehaalde richtlijnen leest is de informatie die gebruikt zou mogen worden helemaal niet zo anoniem. Het grootste deel van het ip adres wordt helemaal niet geanonimiseerd.

Jij kunt op geen enkele manier garanderen dat de privacy van de genruikers gewaarborgd is omdat je simpelweg geen enkel inzicht hebt in wat er met de gegevens gebeurd.
En mensen maar vooral bedrijven geloven op hun blauwe ogen is nogal 1969 en de "don't do evil" regel van google is al een tijdje geschrapt.

Eigenlijk is het ongeloofelijk dat ik dit aan een moderator van notabene Tweakers.net uit moet leggen al had ik dit natuurlijk kunnen weten na mijn eerdere ervaring met een mod over privacy.

[ Voor 11% gewijzigd door jbhc op 01-12-2016 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

jbhc schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:52:
[...]

Ik denk ook dat schattig niet het juiste woord is. Het juiste woord is naïef.
Het is namelijk naïef om te geloven dat er niks met privacygevoelige informatie gebeurd omdat je toevallig een paar vinkjes aan of uit zet.

Tevens, als je de door jouw aangehaalde richtlijnen leest is de informatie die gebruikt zou mogen worden helemaal niet zo anoniem. Het grootste deel van het ip adres wordt helemaal niet geanonimiseerd.

Jij kunt op geen enkele manier garanderen dat de privacy van de genruikers gewaarborgd is omdat je simpelweg geen enkel inzicht hebt in wat er met de gegevens gebeurd.
En mensen maar vooral bedrijven geloven op hun blauwe ogen is nogal 1969 en de "don't do evil" regel van google is al een tijdje geschrapt.

Eigenlijk is het ongeloofelijk dat ik dit aan een moderator van notabene Tweakers.net uit moet leggen al had ik dit natuurlijk kunnen weten na mijn eerdere ervaring met een mod over privacy.
Ik vind mezelf nochthans behoorlijk privacy-bewust. Wat ik lees zijn vooral ongefundeerde onderbuikgevoelens. Tegenover naïef staat natuurlijk paranoïde, maar die kaart zal ik niet spelen want ook ik weet inderdaad niet precies wat er precies met welke data gebeurt. Ik ben echter wel pragmatisch van geest en geloof er niet in dat een bedrijf als Google zo zijn reputatie op het spel zou zetten terwijl ze binnen Europa al met argusogen worden bekeken. Als jij dat naïef vindt prima, dat is jouw mening. We weten in ieder geval van elkaar waar we ons binnen het spectrum bevinden ;)

Note overigens dat ik het hier alleen over Google en Doubleclick als platform heb. De cowboypraktijken van bepaalde adverteerders zijn mij ook een doorn in het oog. Ik weet dat Doubleclick actief scanned op malware e.d. maar wat mij betreft zouden bepaalde vormen van tracking daar ook onder mogen vallen...

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 01-12-2016 19:33 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jbhc schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:57:
[...]

Je volgende opmerking gaat zeker zijn: "Als je niks verkeerd doet heb je ook niks te verbergen" ?
Als jij wil geloven dat Google van elke persoon op aarde een logboek bijhoudt moet je dat zelf weten. Ik denk niet dat het bijster interessant is voor ze. Geaggregeerde data is veel beter te behappen en dus beter bruikbaar dan persoonlijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
crisp schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:13:
[...]

Tegenover naïef staat natuurlijk paranoïde, maar die kaart zal ik niet spelen want ook ik weet inderdaad niet precies wat er precies met welke data gebeurt.
NMe schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:15:
[...]

Als jij wil geloven dat Google van elke persoon op aarde een logboek bijhoudt moet je dat zelf weten. Ik denk niet dat het bijster interessant is voor ze. Geaggregeerde data is veel beter te behappen en dus beter bruikbaar dan persoonlijke data.
En vervolgens krijg in net deze text bovenin mijn scherm bij youtube:

"To be consistent with data protection laws, we’re asking you to take a moment to review key points of our Privacy Policy, which covers all Google services and describes how we use data and what options you have. We'll need you to do this today."

7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jbhc schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 00:21:
[...]

[...]

En vervolgens krijg in net deze text bovenin mijn scherm bij youtube:

"To be consistent with data protection laws, we’re asking you to take a moment to review key points of our Privacy Policy, which covers all Google services and describes how we use data and what options you have. We'll need you to do this today."

7(8)7
....en dat voegt hier iets toe omdat...? Tweakers heeft ook een Privacy Policy, net zoals elke serieuze website. Het feit dat Google die van hun gewijzigd heeft en daar dus wat extra aandacht op wil vestigen betekent op zichzelf niks.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 02-12-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
NMe schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 00:41:
[...]
....en dat voegt hier iets toe omdat...? Tweakers heeft ook een Privacy Policy, net zoals elke serieuze website. Het feit dat Google die van hun gewijzigd heeft en daar dus wat extra aandacht op wil vestigen betekent op zichzelf niks.
Precies wat je zegt inderdaad. Dat Tweakers een privacy policy heeft, zegt niets over een andere website...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
zeef schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:22:
Ik had zelf ook de niet skippable reclame van 20 seconden. Is doorgegeven, gaan we morgen proberen te fixen.
KC Boutiette schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:43:
Thanks! Ik hoor graag wat er uit komt :*)
Ik heb niet meer gehoord wat er uitgekomen is, maar ik had vandaag voor het eerst een skippable reclame van 20s _/-\o_ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
KC Boutiette schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:25:
[...]

[...]

Ik heb niet meer gehoord wat er uitgekomen is, maar ik had vandaag voor het eerst een skippable reclame van 20s _/-\o_ .
We hebben al onze lopende campagnes (5) nagekeken en er zaten geen campagnes tussen die niet skippable waren. Mocht het toch weer eens voorkomen dan grijpen we snel in en manen we de afzender tot het inbouwen van de skip knop. User friendly is de norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik kijk regelmatig in het 'Programming' subforum van de Devschuur. Daar komen zo nu en dan (steeds meer) scholieren voorbij met hun opdrachten waar ze niet uitkomen. Heel fijn dat ze niet naar een leraar durven toe te stappen, of zelf ook maar enige moeite willen ondernemen om het te begrijpen.

Nu ging ik eens kijken bij het subforum 'Webdesign, Markup & Clientside Scripting', en daar zie ik eigenlijk alleen maar toevoegingen van Wordpress webshop ondernemertjes die de reclame gehoord hebben van slimme neefjes op tweakers. Heel handig natuurlijk, gratis hulp. En gezien de kwaliteit en goedgezindheid van de community, worden ze nog geholpen ook. Maar langzaamaan gaat dit bij de meeste toch wel irriteren lijkt me zo. Als ze zakelijk hulp willen, is hier een sectie voor op V&A.

Waarom post ik dit hier?

De enige reden dat deze personen hier komen is door de genoemde reclame(s). Ik snap dat tweakers wil groeien en een groter publiek wil trekken, maar de community waaraan de site gericht is (was eigenlijk, ondertussen) wordt vervuild door een publiek wat op het GoT forum(en buiten V&A/Pricewatch om de rest van de site ook) eigenlijk niet thuishoort. Het lijkt me ook wel gepast om hierom dan ook de GoT richtlijnen ietwat aan te passen. Zakelijk hulp vragen, V&A. Hulp vragen in het algemeen.. misschien een regel dat je dan al langer lid bent / een X aantal posts hebt geplaatst (waar dan ook op de site).. en daarbij strenger de huidige regels naleven om eerst zelf tot een oplossing te komen, en deze mislukte pogingen dan ook uitgebreid te vermelden.

Als laatst.. het stukje ´slimme neefjes´ in de reclame vind ik een beetje denigrerend en onrespectvol. Alsof ´wij´ iedereen maar moeten gaan helpen. Maar je ziet het.. de reclame werkt :). Bravo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Dank voor het delen. Ik herken de klacht (deels) wel. We hebben een V&A diensten onderdeel en ik zal overleggen met de Devschuur modjes of we daar wat meer nadruk op moeten geven.

Tegelijkertijd moet me van het hart dat we wel heel erg veel regels hebben. Ik doe al jaren samen met Femme een beroep op sanity, op een vriendelijker GoT, op minder regels. Wij vinden het niet vanzelfsprekend om alles in regels te vervatten en om de zaak gecompliceerder te maken dan nodig.

Wij tweakers, wij helpen elkaar als we daar zin in hebben. En als we daar geen zin in hebben, dan niet. We gaan wat mij betreft niet kijken of er wel voldoende karmapunten zijn en mensen daarop afserveren. Het gaat om de inhoud. Is het huiswerk of 'betaald werk voor niets', dan gewoon negeren (en een TR plaatsen ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Montaner schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:58:
Nu ging ik eens kijken bij het subforum 'Webdesign, Markup & Clientside Scripting', en daar zie ik eigenlijk alleen maar toevoegingen van Wordpress webshop ondernemertjes die de reclame gehoord hebben van slimme neefjes op tweakers. Heel handig natuurlijk, gratis hulp. En gezien de kwaliteit en goedgezindheid van de community, worden ze nog geholpen ook. Maar langzaamaan gaat dit bij de meeste toch wel irriteren lijkt me zo. Als ze zakelijk hulp willen, is hier een sectie voor op V&A.
Ik kan je wel uit de droom helpen als admin van dat subforum: die topics hadden we al vér voordat Tweakers überhaupt reclame maakte. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

TheTeek

TheTeek

Is er een lijst met ad providers die jullie gebruiken en die ik kan whitelisten of hebben jullie een tutorial hoe ik tweakers kan toevoegen aan de ad blocker "Pi Hole"?

Ik gebruik deze sinds kort en zie dat ondanks dat ik jullie toegevoegd heb aan de whitelist krijg ik toch nog steeds de melding dat ik jullie ads blokkeer.

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-05 21:56
TheTeek schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:06:
Is er een lijst met ad providers die jullie gebruiken en die ik kan whitelisten of hebben jullie een tutorial hoe ik tweakers kan toevoegen aan de ad blocker "Pi Hole"?

Ik gebruik deze sinds kort en zie dat ondanks dat ik jullie toegevoegd heb aan de whitelist krijg ik toch nog steeds de melding dat ik jullie ads blokkeer.
Ik gebruik zelf Pi Hole niet, maar zo lijk je Tweakers te kunnen whitelisten: https://discourse.pi-hole...or-blacklist-a-domain/244

Qua Ad providers maken we gebruik van Doubleclick, maar als je die gaat whitelisten krijg je overal advertenties te zien, en doe je je Pi Hole teniet :+

Verder krijg je die melding ook als je Webtrekk en Google Analytics blokkeert; dit zijn onze analytics systemen die we gebruiken op Tweakers. I was wrong :)

[ Voor 4% gewijzigd door chengbondkwok op 15-03-2017 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

chengbondkwok schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:53:
[...]

Verder krijg je die melding ook als je Webtrekk en Google Analytics blokkeert; dit zijn onze analytics systemen die we gebruiken op Tweakers.
Nee hoor, de bannerblockmelding gaat puur om de banners, niet om onze analytics trackers ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

TheTeek

TheTeek

super, dank voor de reactie, ik ga nog wel even wat proberen.

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Laatst online: 16:13
@chengbondkwok e.a.
Naar aanleiding van chengbondkwok in "Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door"

Toch weer die takeovers. Ik snap heus wel dat die dingen dik geld in het laatje brengen, maar zeker met zulke als die van T-Mobile is het echt kijken op welke website je nu bent beland? T-Mobile of toch Tweakers? Ja, er staat een logo van Tweakers linksboven, maar voor de rest schréééuwt het -vrij letterlijk- T-Mobile. Het is gruwelijk irritant en mijn standaard reflex is - na het onderdrukken van de reflex om het tabblad te sluiten- de adblock weer aan te zetten.

Ik snap het verdienmodel en ik gun jullie ook een goede boterham met kaas. Hell, de mosterd mag ook wel. Maar zulke takeovers is ook vrágen om klachten in dit topic...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Ger schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:27:
@chengbondkwok e.a.
Naar aanleiding van chengbondkwok in "Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door"

Toch weer die takeovers. Ik snap heus wel dat die dingen dik geld in het laatje brengen, maar zeker met zulke als die van T-Mobile is het echt kijken op welke website je nu bent beland? T-Mobile of toch Tweakers? Ja, er staat een logo van Tweakers linksboven, maar voor de rest schréééuwt het -vrij letterlijk- T-Mobile. Het is gruwelijk irritant en mijn standaard reflex is - na het onderdrukken van de reflex om het tabblad te sluiten- de adblock weer aan te zetten.

Ik snap het verdienmodel en ik gun jullie ook een goede boterham met kaas. Hell, de mosterd mag ook wel. Maar zulke takeovers is ook vrágen om klachten in dit topic...
Zoals je wellicht weet zijn we terughoudend v.w.b. takeovers. Om die reden hebben we vrij strenge (t.o.v. de markt) voorwaarden, bijvoorbeeld dat de walls (zijkanten) niet te clicken zijn en dat er een cap op staat, zodat de takeover niet onbeperkt zichtbaar blijft.

Qua specificaties houdt T-Mobile zich keurig aan de regels, dezelfde regels die bij andere takeovers ook de basis zijn. Alleen valt niet te ontkennen dat vooral de kleur van de T-Mobile takeover er voor zorgt dat dit meer dan anders opvalt en tot reacties zal leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:07

Cyphax

Moderator LNX
Ja dit valt wel op; ik mag toch hopen dat je richting T-mobile wat strenger kunt zijn, want dit is toch niet om aan te zien.. ik krijg er hoofdpijn van. Dat het een take-over is, is niet het probleem, maar dit? Ik zou zo geen artikelen kunnen of willen lezen op de FP. Maak dan die zijkant maar klikbaar, dat lijkt me veel minder irritant (al was het maar om de hoofdpijnfactor).
Je kunt er wél weer op inspelen en een paracetamolfabrikant gelijktijdig laten adverteren. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Cyphax op 20-04-2017 16:18 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zie niet waarom men zoveel last heeft van de takeover. Anyway: zet het je resolutie op 1280x720 en weg zijn de zijkanten (mits tracker open). Of je maakt je browserwindow kleine of je verandert de layout bij "Schermgroottes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Laatst online: 16:13
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:04:
[...]
Hij is over een paar uur uit, zien we je dan terug zonder adblocker?
en
PcDealer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:39:
Ik zie niet waarom men zoveel last heeft van de takeover. Anyway: zet het je resolutie op 1280x720 en weg zijn de zijkanten (mits tracker open). Of je maakt je browserwindow kleine of je verandert de layout bij "Schermgroottes".
Als het advies bij dergelijke takeovers is dat men ervoor zorgt dat de takeover linksom of rechtsom uit het beeld verdwijnt, dan mogen we toch wel concluderen dat het geen gewenste manier van reclame is?

Goede advertenties zitten je niet in de weg, maar gaan mooi in de flow mee en laten de bezoeker het zien als aanvulling op de site, in plaats van een "RETTEKTET NAAR BETER BED!!" mannetje wat op de parkeerplaats van de woonboulevard bij iedereen naar binnen schreeuwt zodra ze een kaartje trekken bij de slagboom...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ger schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:48:
[...]

Goede advertenties zitten je niet in de weg, maar gaan mooi in de flow mee en laten de bezoeker het zien als aanvulling op de site, in plaats van een "RETTEKTET NAAR BETER BED!!" mannetje wat op de parkeerplaats van de woonboulevard bij iedereen naar binnen schreeuwt zodra ze een kaartje trekken bij de slagboom...
Je moet juist wel oppassen dat de scheiding tussen content en reclame niet vervaagd. Reclame moet als zodanig wel altijd herkenbaar zijn, dus helemaal in de 'flow' meegaan lijkt me dan ook niet goed.

Intentionally left blank

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste