[Discussie] Reclame algemeen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

zeef schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:45:
[...]

Je schetst exact het dilemma waar wij in verkeren. Aan de ene kant wil je zo min mogelijk reclame, aan de andere kant zie je dat het verdienmodel onder druk ligt doordat de 'minder' zichtbare reclame bijna niets meer oplevert. De markt dwingt ons de richting van 'irritantere' reclame op en er is niets wat we daar aan kunnen doen. Want dat negeren en die reclame weigeren is een directe aanslag op onze inkomsten en daarmee het bestaan van Tweakers.

Het probleem is helder, de irritaties zijn bekend en komen ons niet vreemd voor. Tegelijk moet ik constateren dat de oplossing voor het probleem vooralsnog niet is gevonden. (...)
Ben ik heel onaardig als ik denk dat de oplossing (deels) bij de reclame-industrie vandaan moet komen?
Het hele verhaal van (in your face) advertenties en de wens deze te blokkeren is (ook in allerlei andere media) een soort oorlog tussen de advertentie-makers (die hoe dan ook steeds opdringeriger worden) en de ontvangers die daar steeds minder op zitten te wachten.
Ik snap het standpunt van Tweakers.net volkomen, maar het is wel jammer dat jullie gedwongen worden (zowel door de markt als door ad-blockers) om steeds meer op te schuiven in de richting van vervelender reclames. Uiteindelijk gaat de 'winst' naar de reclamemakers... althans, zo zie ik het.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jester-NL schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:49:
Ben ik heel onaardig als ik denk dat de oplossing (deels) bij de reclame-industrie vandaan moet komen?
Ik denk dat iedereen behalve de reclame-industrie zelf dat allang doorheeft. Elk jaar weer blokkeren meer mensen banners en het wordt nu zelfs in mobiele apparaten ingebouwd. Nog even en niemand ziet meer reclame en dan heeft de industrie een probleem. En de contentaanbieders die daar niet op voorbereid zijn worden samen met hen onder water getrokken. Om die reden haalt Tweakers zo veel mogelijk inkomsten uit andere bronnen dan traditionele ads.

Maar het duurt nog wel een paar jaartjes voordat het zo ver is dat de reclame-industrie oogst wat het gezaaid heeft. Tot die tijd zijn gebruikers en vooral contentaanbieders de lul.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Jester-NL schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:49:
[...]

Het hele verhaal van (in your face) advertenties en de wens deze te blokkeren is (ook in allerlei andere media) een soort oorlog tussen de advertentie-makers (die hoe dan ook steeds opdringeriger worden) en de ontvangers die daar steeds minder op zitten te wachten.
Ik snap het standpunt van Tweakers.net volkomen, maar het is wel jammer dat jullie gedwongen worden (zowel door de markt als door ad-blockers) om steeds meer op te schuiven in de richting van vervelender reclames. Uiteindelijk gaat de 'winst' naar de reclamemakers... althans, zo zie ik het.
Wij zijn een bedrijf dat voor zijn voortbestaan (mede) afhankelijk is van reclame. Wij volgen dus de inkomstenstroom van de reclamemakers. Daarbij zie je dat 'kleinere ads' niets of nauwelijks nog iets opleveren. Wat wel heel veel geld oplevert zijn interstitials (reclame over de content, floor-ads en reclames met bewegend beeld én geluid). Op die categorieën scoren we erg laag. Het kan dus nog vele malen erger als we de winstmaximalisatie op reclame aanzetten.

Dus het kan jullie eigenlijk niets schelen? Ohjazeker wel. Als wij hét plan zouden hebben om Tweakers van dezelfde omvang en kwaliteit aan te kunnen bieden zonder reclame, dan zouden we dat bij wijze van spreke morgen gaan invoeren. Want natuurlijk begrijpen we dat het (soms) irritatie kan opleveren. Hebben we zo'n plan? Om eerlijk te zijn: nee, niet op dit moment.

In 2016 gaan we het huidige stelsel van abonnementen verder verbeterd . We gaan betaling per maand mogelijk maken, zodat de impact nog kleiner zal zijn voor mensen met een kleine beurs. Daarnaast gaan we kijken of we ook met karma veel meer kunnen doen. Trouwe bezoekers, reviewers die veel schrijven, mensen die behulpzaam zijn in de fora, kortom de die-hard tweakers moeten we meer in het zonnetje gaan zetten. Bijvoorbeeld door een abonnementsvorm die je (voor een deel?) met karma kan betalen.

Daarnaast doem we ons best om reclame op een andere manier te brengen. Een manier die bij jullie beter aanslaat en die voor de adverteerder ook beter is. Dat doen we door acties, gesponsorde content, evenementen, testpanels etcetera etcetera. We hopen dat de advertentiemarkt meer naar dit soort voorbeelden verschuift en blijven er als organisatie verder in investeren en verbeteren. Want wij denken dat het beter is voor jullie én voor de adverteerders.

Hoe nu verder? We vragen je om Tweakers te whitelisten of om een abonnement te nemen. Vanaf 15€ per jaar kun je genieten van een volledig bannervrij Tweakers. Tegelijkertijd geef je ons de ruimte om te kunnen blijven werken aan Tweakers. Want onze redactie, onze devvers en alle andere collega's kunnen niet leven van de lucht. Tweakers komt zo langzamerhand in de gevarenzone als iedereen reclames gaat blokkeren. Ja, dat is een probleem van de advertentiemarkt en ja, die zullen moeten veranderen. Nee, dat kunnen wij niet alleen even regelen. Gelukkig is er een bewustwording zichtbaar. En niet alleen over de reclame zelf, ook over de uitwassen. Het is alleen nogal cynisch om dat te moeten meemaken als de deuren van Tweakers al een tijdje zijn gesloten. Zo ver is het nog niet, maar als we nu niets doen dan gaat dat wel gebeuren.

TL:dr We begrijpen dat reclame (soms) vervelend is. Op dit moment is er geen alternatief voor de inkomsten uit reclame die we nodig hebben om te kunnen bestaan. We blijven zoeken naar andere opties. Help ons in de tussentijd door Tweakers te whitelisten. Of een abonnement af te sluiten.

offtopic:
C&P van de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik het goed heb, zie in-depth zonder banners. Je zou bij bijvoorbeeld reviews: Tweakers' serverpark anno 2015 wat meer met logo's van de hardwareboeren kunnen strooien. Maar dan wel zo dat het niet gelijk als gesponsord lijkt. Jullie hebben daar dik voor moeten betalen. Een merk als Arista doet het steeds beter en stond op de Infosecuritybeurs. Hoe vet zou het voor hen zijn als ze op een niche platform als deze wat meer aandacht krijgen van systeembeheerders en IT managers die hier rondlopen?

Vroeger was er meer differtentiatie: wel of geen mail, alleen bannervrij, etc. Toen had ik jaren een abonnement. Toen is dat allemaal eenheidsworst geworden en heb ik niet meer verlengd omdat het geen toegevoegde waarde meer had, o.a. ook door de Karmashop. Ik vind de reclames niet erg en klik er zelfs een aantal keren per week bewust op(!) :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PcDealer schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:57:
Als ik het goed heb, zie in-depth zonder banners. Je zou bij bijvoorbeeld reviews: Tweakers' serverpark anno 2015 wat meer met logo's van de hardwareboeren kunnen strooien.
Zelfs als fabrikanten op die manier willen sponsoren: ik zou dat persoonlijk als vervelender ervaren dan "echte" reclame. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
PcDealer schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:57:
Als ik het goed heb, zie in-depth zonder banners. Je zou bij bijvoorbeeld reviews: Tweakers' serverpark anno 2015 wat meer met logo's van de hardwareboeren kunnen strooien. Maar dan wel zo dat het niet gelijk als gesponsord lijkt.
Hoe gaan we dat in vredesnaam doen? :+ We krijgen nu al te horen dat de foto's in de anjelier (de drie plaatjes bovenaan de FP) reclame zijn. Of dat de reviqwscore is gekocht door de fabrikant. Onze onafhankelijkheid is een groot goed en dat koesteren we. Elke dag weer. Op het moment dat onze content op deze manier te koop is, ook al lijkt het maar zo, dan is het einde zoek.
Jullie hebben daar dik voor moeten betalen. Een merk als Arista doet het steeds beter en stond op de Infosecuritybeurs. Hoe vet zou het voor hen zijn als ze op een niche platform als deze wat meer aandacht krijgen van systeembeheerders en IT managers die hier rondlopen?
We krijgen wel wat korting hier en daar, maar daar staat niets anders tegenover dan dat de leverancier mag zeggen: 'ik lever zus en zo aan Tweakers'. Overigens ben ik het met je eens dat we in het zakelijke gedeelte nog wat meer gas kunnen geven. IT pro is erg onderbelicht.
Vroeger was er meer differtentiatie: wel of geen mail, alleen bannervrij, etc. Toen had ik jaren een abonnement. Toen is dat allemaal eenheidsworst geworden en heb ik niet meer verlengd omdat het geen toegevoegde waarde meer had, o.a. ook door de Karmashop. Ik vind de reclames niet erg en klik er zelfs een aantal keren per week bewust op(!) :)
Dank voor het klikken op advertenties. Voor ons is dat niet nodig. Lees maar in ACM's blog hoe het precies werkt. Features zoals blog, CSS en foto opslag willen we graag delen met iedereen. Daarom zijn ze uit het abonnement gehaald. Qua andere perks en features hebben we nu echt een gedifferentieerd pakket. Zie het overzicht in de aboshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Is er tijdens de abbo/tweakers sessies/meetings niets qua tips naar boven gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

zeef schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:58:
Dank voor het klikken op advertenties. Voor ons is dat niet nodig. Lees maar in ACM's blog hoe het precies werkt.
Je bedoelt: Tweakers krijgt er iig geen directe opbrengsten van. Als letterlijk nooit iemand ooit op een ad had geklikt dan het het geen URL gehad om naar te verwijzen ;)

(En misschien wil je de twee URL's omdraaien :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
F_J_K schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:41:
[...]

Je bedoelt: Tweakers krijgt er iig geen directe opbrengsten van. Als letterlijk nooit iemand ooit op een ad had geklikt dan het het geen URL gehad om naar te verwijzen
Tarief gaat op CPM basis. Impressies tellen. Clicks inderdaad als onderdeel van de conversie. In dat licht bezien liever geen loze clicks. Slecht voor de conversie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Dus liever geen clicks dan loze clicks? :) ik klik er ook nog wel eens bewust op namelijk maar ik ga bijvoorbeeld geen splinternieuwe ford kopen natuurlijk. (en al zou ik een splinternieuwe auto willen dan doe ik dat niet op basis van een advertentie. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:17:
Dus liever geen clicks dan loze clicks? :) ik klik er ook nog wel eens bewust op namelijk maar ik ga bijvoorbeeld geen splinternieuwe ford kopen natuurlijk. (en al zou ik een splinternieuwe auto willen dan doe ik dat niet op basis van een advertentie. :P)
Als je zelf geen interesse hebt maar alleen clickt voor tweakers: liever niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik klik wanneer ik het interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

zeef schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:42:
[...]

Als je zelf geen interesse hebt maar alleen clickt voor tweakers: liever niet. :)
Duidelijk. :)

Maar het Is niet een probleem dat ik klik op een link voor een product waar ik daadwerkelijk interesse in heb maar mij om wat voor reden dan ook bedenk? (reviews, levertijd, prijs, wat dan ook.) dat komt ook nog wel eens voor namelijk. Als het nadelig Is zoek ik het wel handmatig op namelijk. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 05-12-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:17:
[...]

Duidelijk. :)

Maar het Is niet een probleem dat ik klik op een link voor een product waar ik daadwerkelijk interesse in heb maar mij om wat voor reden dan ook bedenk? (reviews, levertijd, prijs, wat dan ook.) dat komt ook nog wel eens voor namelijk. Als het nadelig Is zoek ik het wel handmatig op namelijk. :)
Geen enkel probleem. Dat zit in de statistieken verwerkt. We weten dat mensen om die reden in de PW clicks maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

zeef schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:13:
[...]

Tarief gaat op CPM basis. Impressies tellen. Clicks inderdaad als onderdeel van de conversie. In dat licht bezien liever geen loze clicks. Slecht voor de conversie. ;)
Ah idd. Ik doelde op clicks uit in interesse (en dus intentie voor mogelijke vervolgacties). Dus niet op nepkliks. Al dwalen we wat af.

Ads tonen is nodig om de site in de lucht te houden en te verbeteren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:09
Ik heb tegenwoordig Tweakers gewhitelist bij uBlock en Ghostery, omdat ik uiteraard niet wil dat Tweakers uit de lucht gaat en een abonnement op Tweakers is voor een student als ik wel iets te gortig.

Ik heb wel een suggestie: ik vraag me af of het misschien mogelijk is banners verticaal aan de zijkant van de website te plaatsen (wanneer hier ruimte voor is) in plaats van horizontaal bovenaan de website. Wanneer ik op Tweakers.net arriveer en daar een newsitem of iets dergelijks wil selecteren, dan verspringt de pagina ineens, omdat er nog een banner geladen moet worden. Daardoor klik ik vaak mis of onbedoeld op de advertentie. Het is misschien een beetje muggenziften, maar Tweakers navigeren met een adblocker werkt wel een stuk prettiger.

Anyway, ik ben erg van onder de indruk van de manier waarop jullie met de advertenties omgaan en hoop dat jullie de juiste balans kunnen vinden in het tonen van advertenties en de toegankelijkheid van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Normaal niet zo'n probleem met reclames maar op mijn 1600*900 laptop vallen alle nieuwsartikelen volledig buiten beeld doordat de Sonos reclame wel erg hoog is. Geen enkele relevante nieuwsinformatie is nu in beeld voor mij. Enkel drie reviews, meer niet. Vind ik wat karig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EtksneAmbHDmV1VTACGyVUNp/thumb.png

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48

Cyphax

Moderator LNX
Hehe, dat is het internet in 2015. Het single meest opvallende element op de pagina is de reclamebanner. Hij lijkt zelfs wel groter te zijn dan de drie blokjes voor de reviews bij elkaar. Ik vind het sneu voor een website dat het zo ver moet gaan om het hoofd boven water te houden. Ik bedoel, als het opvallende "Sonos" is, dan had je net zo goed op de site van Sonos kunnen zitten (en dan valt het nog mee: genoeg sites komen met popups, die maken meer reclame voor een product dan de site van het product/fabrikant zelf). Ik gun Tweakers (en de bezoeker trouwens ook) beter, want laten we eerlijk zijn: wie wil dit nou eigenlijk echt graag, behalve in dit geval Sonos?
Maarja. Ik ga weer terug naar een abonnement zodra ze automatisch verlengen per jaar. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 13-12-2015 12:57 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dus je scrolt naar beneden en weg is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PcDealer schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:27:
[...]

Dus je scrolt naar beneden en weg is het probleem?
Het lijkt mij niet de bedoeling dat op een nieuwssite het nieuws pas terug te vinden is als je naar beneden scrolt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op een nieuwssite moet je sowieso scrollen, tenzij de nieuwsberichten slechts twee regels zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PcDealer schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:32:
Op een nieuwssite moet je sowieso scrollen, tenzij de nieuwsberichten slechts twee regels zijn...
Als een nieuwsbericht langer is dan een pagina wel. Echter als 0% van de daadwerkelijke content direct in beeld verschijnt vind ik dat niet normaal.

Al passen de meeste nieuwsberichten keurig op een pagina zonder te scrollen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 13-12-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/45aQnRpnsh85IBwSJtMvP8na/thumb.png
Ik heb een abonnement, waarom krijg ik toch deze onzin te zien? Omdat er Tweakers bij staat?

Edit... Laat maar, mijn abo was verlopen... 8)7

Wel raar dat ik geen melding daarvan heb ontvangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 14-12-2015 09:01 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06 18:25

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Gé Brander schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:57:
[afbeelding]
Ik heb een abonnement, waarom krijg ik toch deze onzin te zien? Omdat er Tweakers bij staat?

Edit... Laat maar, mijn abo was verlopen... 8)7

Wel raar dat ik geen melding daarvan heb ontvangen.
Omdat het adres in je profiel bounced met een: status=bounced (host xxx-net.mail.protection.outlook.com[213.199.xx.xx] said: 550 5.4.1 [jouw@mail.adres]: Recipient address rejected: Access denied (in reply to RCPT TO command))

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Kees schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:18:
[...]

Omdat het adres in je profiel bounced met een: status=bounced (host xxx-net.mail.protection.outlook.com[213.199.xx.xx] said: 550 5.4.1 [jouw@mail.adres]: Recipient address rejected: Access denied (in reply to RCPT TO command))
Aha, dan zal ik dat eens checken. Thanks :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:14
Ik ben het een beetje beu dat elke pagina verspringt als de reclame geladen is. Kan dit opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar is al zo vaak naar gevraagd, nee ;) , het staat van te voren niet vast hoe groot de reclame is :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Al wordt er wel gekeken of dat iets minder irritant gemaakt kan worden: crisp in "Advertenties op trage verbinding = mis-click"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41
Je zou toch gewoon ruimte kunnen reserveren gelijk aan de grootste reclame?

Ja bij kleinere adds heb je dan loze witruimte maar dat is (imo) lang niet zo irritant als verspringende content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

... om dan in een groot aantal gevallen 250px witruimte te hebben? Lees dat topic eens door; dit is ook al geopperd en afgekeurd. Om te allen tijde maar drie nieuwstitels te kunnen zien vanwege een enorm wit vlak is een slecht idee.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705736

DarkShadow16 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:56:
[...]

Ik zou eens even je virus/malwarescanner zijn werk laten doen.
Dit ziet er niet uit als of het van tweakers komt.
Ja he vooral die lenenkost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41
Migrator schreef op zondag 20 december 2015 @ 09:13:
... om dan in een groot aantal gevallen 250px witruimte te hebben? Lees dat topic eens door; dit is ook al geopperd en afgekeurd. Om te allen tijde maar drie nieuwstitels te kunnen zien vanwege een enorm wit vlak is een slecht idee.
Welk topic bedoel je precies :)?
Nvm, gelezen

Ik heb met 250px aan witruimte nog altijd zeker 10 nieuwsberichten staan, en anders scroll ik wel even, liever dan dat mis klikken op advertenties door verschuivende content. Voor lagere resoluties heb je zeker gelijk, maar daarom moet je mijn suggestie ook als optie in de instellingen aanbieden en niet default gebruiken natuurlijk.

Je kunt natuurlijk ook maximaal adds toelaten van 100-150px in die zone, en aan de zijkanten meer plaatsen, dat is nu ruimte waar niks mee gebeurt.

Edit:
Zelfs op mijn met laptop met gewoon 1080p scherm zie je altijd nog 8 artikelen (normale layout, niet compact). Die 3 artikelen is dus met 1366x768?

[ Voor 18% gewijzigd door !mark op 29-12-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zo kun je voor alles wel opties maken. Vervolgens snapt niemand meer waar elk knopje voor dient.

Dat verspringen is voor nu gewoon een noodzakelijk kwaad, daar valt heel weinig aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Het is misschien een beetje een rare vraag, maar kan er misschien wat meer variatie komen in de video advertenties? Het gebeurd de laatste tijd steeds meer en meer dat er weken lang maar 1 advertentie wordt getoond. Ik kan onderhand wel kotsen van die advertentie van Ordina en dat is denk ik niet de bedoeling. Als ik al die stem hoor van "begin dit jaar hebben wij twee"...

Ik wil met liefde mijn adblocker op tweakers uitzetten maar dan moet ik niet onder gespammed worden met 1 advertentie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat klinkt inderdaad behoorlijk irritant. :o Ik weet niet of ze daar op kantoor wat aan kunnen doen, maar mijn stem heb je. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
Ik heb mijn adblocker en Ghostery voor jullie website uitgezet, echter vond ik dit toch echt wel te bont

Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w406/djziggyDj_Ziggy/ghost_zpsbrvnhndz.png

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb die nooit gezien en ben hier dagelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dj Neo Ziggy schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:02:
Ik heb mijn adblocker en Ghostery voor jullie website uitgezet, echter vond ik dit toch echt wel te bont

[afbeelding]
Je screenshot lijkt te suggereren dat het van de Autotrack banner afkomt, maar dat is in ieder geval niet het geval ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
PcDealer schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:35:
Ik heb die nooit gezien en ben hier dagelijks.
Man ik kom hier al meer dan 16 jaar :)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hij doelde op de ad, niet op jou ;)

En ik gok dat anderen dachten dat jij doelde op die gare paarse balk rechts, maar dat is een tool van jezelf die toont welke cookies (?) er allemaal worden geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Die lading cookies zou niet van de autotrack banner mogen komen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 22:55

TomONeill

How much is that doggie...

Radioreclame.

Ik hoorde jullie radiospotje (ik kom hier al jaren dus nee, ik ben niet daardoor op de site gekomen), maar ik vind 'm eigenlijk best wel vervelend.

Hij is overduidelijk ge-outsourced naar een reclamebedrijf die de stem van een vervelende, saaie tante hebben gebruikt. Ik denk ook dat als je dan nog reclame voor tech maakt, dat een man het zou moeten vertellen.
Ook de vergelijking tussen New York Times maar dan voor tech is erg overdreven en dan nog: "in het Nederlands" alsof we allemaal debiel zijn en geen Engels kennen (dit kan ook omdat New York Times natuurlijk in het Engels is, maar zo komt ie bij mij niet over).
Het muziekje dat je hoort past totaal niet bij Tweakers. Ik vind die jullie nu al enige tijd in de video's gebruiken best wel goed, kort die in en gebruik die dan...

Tot slot denk ik absoluut dat jullie geen reclame nodig hebben. Het geeft bij mij -en ik weet zeker bij vele andere "Tweakers"- een vervelende smaak in de mond. Helemaal omdat jullie hiermee de doelgroep "Tweaker" voorbij laten gaan en steeds meer gaan richten (sinds Tweakers 7) op de consument. Neem nou de video's, die zijn zodanig anders vergeleken met oudere video's dat het nu lijkt alsof het helemaal niet meer om technische technologie gaat. Daar zijn al genoeg sites van, laat dus alsjeblieft dat stukje waar Tweakers zich uniek in maakt blijven!

[ Voor 16% gewijzigd door TomONeill op 15-05-2016 22:05 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niemand laat de doelgroep "tweaker" aan zich voorbij gaan. Het idee is dat náást de tweaker ook meer gewone consumenten de site weten te vinden. Jij zal dus domweg niet de doelgroep van deze reclame zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 16:23
Was IKEA niet Zweeds? :P

Advertentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 16:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42
- Onbeperkt films en series zonder abbonement!
- genieten van al je favoriete films en series voor een eenmalig bedrag

Dit lijken me nogal dubieuze claims die hinten op een wat minder legaal aanbod van deze content. En dat als door-Tweakers-gesteunde advertorial/actie :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bbItF3H3139TOEkKCbnMmPaH/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06 18:25

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
arnoudwokke schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:43:
Dank voor de meldingen. We hebben dit inmiddels intern rondgestuurd (wij als redactie gaan hier niet over) en iedereen die hier iets over te zeggen heeft is inmiddels op de hoogte gesteld. We hopen dat we snel actie kunnen ondernemen, want we zijn hier natuurlijk niet blij mee :S
phYzar schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:10:
- Onbeperkt films en series zonder abbonement!
- genieten van al je favoriete films en series voor een eenmalig bedrag

Dit lijken me nogal dubieuze claims die hinten op een wat minder legaal aanbod van deze content. En dat als door-Tweakers-gesteunde advertorial/actie :?

[afbeelding]
Daar zijn we mee bezig :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door is beter geschikt voor die meldingen trouwens. Dit topic gaat over de noodzaak van banners en wordt dus ongetwijfeld minder actief bekeken door de mensen die iets aan malefide banners kunnen doen dan het topic dat bedoeld is om die zooi te melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42
NMe schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:53:
Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door is beter geschikt voor die meldingen trouwens. Dit topic gaat over de noodzaak van banners en wordt dus ongetwijfeld minder actief bekeken door de mensen die iets aan malefide banners kunnen doen dan het topic dat bedoeld is om die zooi te melden. :)
De waarschuwing onder dat topic deed me twijfelen en daardoor kwam ik hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je deed toch een melding? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 08:41
In de categorie videoadvertenties:

Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben, zowel hier als in de commentsecties op de frontpage, die me enorm ergert aan de videoadvertenties. En dan in het bijzonder als het filmpje wat bij een artikel wordt geplaatst <30 seconden is. Momenteel bij het artikel video: EA toont nieuwe teaser van Battlefield 1 staat er een filmpje van ~15 seconden, maar ik moet wel eerst 10 seconden naar een advertentie kijken.

Waarom introduceren jullie geen "t_min" criterium voor het tonen van advertenties?

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 04:25
Dank voor je feedback. We hebben er Tweakers breed voor gekozen om voor alle video's pre roll toe te staan, mits de video sluitbaar is na 5 of 10 seconden. Daarmee zoeken we de balans tussen de gebruikerservaring en het verdienmodel video. In onze ogen is dit het optimum, je helpt ons hiermee geld te verdienen met (relevante) video advertenties zodat wij een gezonde organisatie kunnen runnen, die kan (blijven) investeren in een hoge kwaliteit content voor jullie, de gebruikers.
MaartehhM schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:59:
In de categorie videoadvertenties:

Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben, zowel hier als in de commentsecties op de frontpage, die me enorm ergert aan de videoadvertenties. En dan in het bijzonder als het filmpje wat bij een artikel wordt geplaatst <30 seconden is. Momenteel bij het artikel video: EA toont nieuwe teaser van Battlefield 1 staat er een filmpje van ~15 seconden, maar ik moet wel eerst 10 seconden naar een advertentie kijken.

Waarom introduceren jullie geen "t_min" criterium voor het tonen van advertenties?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 15:36
Protip: ik zet de video altijd vast aan als ik het artikel open. Dan ga ik ff lezen en vervolgens zet ik de video terug naar het begin. Eventuele reclame is dan al geweest of iig skipbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjolk op 07-06-2016 12:14 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:59

Case_C

[Team Carrack]

Bart Zoetmulder schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:58:
Dank voor je feedback. We hebben er Tweakers breed voor gekozen om voor alle video's pre roll toe te staan, mits de video sluitbaar is na 5 of 10 seconden. Daarmee zoeken we de balans tussen de gebruikerservaring en het verdienmodel video. In onze ogen is dit het optimum, je helpt ons hiermee geld te verdienen met (relevante) video advertenties zodat wij een gezonde organisatie kunnen runnen, die kan (blijven) investeren in een hoge kwaliteit content voor jullie, de gebruikers.
[...]
Helder dat er geld verdiend moet worden. Onderstaand is dan ook geen klacht, maar eerder een constatering.

Maar in dit geval is 40% van de content in het filmpje 'directe reclame', en als je niet skipped en Tweakers de volledige inkomsten van de reclame gunt gaat die verhouding naar 66%. Dan kan ik wel begrijpen dat er voor die hele korte filmpjes reclames hinderlijker zijn dan voor bijvoorbeeld een reportage.

Om voor elk filmpje een pre-roll te draaien het optimum te noemen geeft wel het idee dat de focus in mindere mate op gebruikservaring ligt. Voor content zoals die BF1 teaser is het inderdaad erg lastig gezien het filmpje op zichzelf eigenlijk al reclame is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Deze klacht (verhouding duur van de preroll t.o.v. de te bekijken film scheef) is al eens eerder gevoerd zoals in advertenties in flash player laten zich meermaals zien. en Anoniem: 172410 in "Advertenties filmpjes").

[ Voor 46% gewijzigd door PcDealer op 07-06-2016 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Ik zal intern onderzoeken om hoeveel volume video het hier gaat. Het is natuurlijk zeker niet de bedoeling om de gebruikservaring zodanig te storen dat er irritatie ontstaat, daar wint niemand iets mee. Ik doe hierbij geen enkele belofte, maar ik neem je aanbeveling serieus.
Case_C schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Helder dat er geld verdiend moet worden. Onderstaand is dan ook geen klacht, maar eerder een constatering.

Maar in dit geval is 40% van de content in het filmpje 'directe reclame', en als je niet skipped en Tweakers de volledige inkomsten van de reclame gunt gaat die verhouding naar 66%. Dan kan ik wel begrijpen dat er voor die hele korte filmpjes reclames hinderlijker zijn dan voor bijvoorbeeld een reportage.

Om voor elk filmpje een pre-roll te draaien het optimum te noemen geeft wel het idee dat de focus in mindere mate op gebruikservaring ligt. Voor content zoals die BF1 teaser is het inderdaad erg lastig gezien het filmpje op zichzelf eigenlijk al reclame is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Update video advertenties bij korte video's

We onderzoeken nu of we dit uit kunnen zetten voor de korte video's. We wegen daarbij 3 zaken af; de gebruikerservaring, de inkomstenderving en de technische beperkingen.

Om voorzichtig vooruit te lopen op de conclusie; Qua inkomsten gaat het ons niet dusdanig schaden om het niet te doen, daarmee is dan dus de gebruikerservaring veel beter, wat voor de lange termijn goodwill kweekt, dus een goed idee. Alleen technisch kunnen we vanuit het advertentie systeem niet op lengte van video excluden. Dat moeten we dus nog uitzoeken, we hebben een workaround nodig om dit mogelijk te maken. Ik hoor morgen of begin volgende week hoe we dit kunnen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bart Zoetmulder schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:09:
Update video advertenties bij korte video's

We onderzoeken nu of we dit uit kunnen zetten voor de korte video's. We wegen daarbij 3 zaken af; de gebruikerservaring, de inkomstenderving en de technische beperkingen.

Om voorzichtig vooruit te lopen op de conclusie; Qua inkomsten gaat het ons niet dusdanig schaden om het niet te doen, daarmee is dan dus de gebruikerservaring veel beter, wat voor de lange termijn goodwill kweekt, dus een goed idee. Alleen technisch kunnen we vanuit het advertentie systeem niet op lengte van video excluden. Dat moeten we dus nog uitzoeken, we hebben een workaround nodig om dit mogelijk te maken. Ik hoor morgen of begin volgende week hoe we dit kunnen oplossen.
Technisch zijn er al een aantal criteria waarbij wij zelf al prerolls uitsluiten. Daar een check op lengte aan toevoegen is triviaal. Er is echter ook al een mogelijkheid om aan onze kant op video-niveau handmatig prerolls uit te zetten ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kan StreamOne niet meedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Waarom? De aansturing van de advertentietags zit in onze eigen code...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

crisp schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:36:
[...]

Waarom? De aansturing van de advertentietags zit in onze eigen code...
Omdat zij het videoplatform hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Laatst online: 03-06 11:51
Ik heb even een vraag over een van de ads die nu loopt. Het flitste even over m'n scherm, een advertentie voor de Xiaomi Mi Band 2? Kan dat kloppen? Ik ben de frontpage al 100x aan het refreshen, maar krijg hem niet meer op m'n scherm getoverd. Of heb ik het verkeerd gezien? Het gaat dan om het grote advertentievlak boven het nieuwsgedeelte.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:45
Ottie93 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:00:
Ik heb even een vraag over een van de ads die nu loopt. Het flitste even over m'n scherm, een advertentie voor de Xiaomi Mi Band 2? Kan dat kloppen? Ik ben de frontpage al 100x aan het refreshen, maar krijg hem niet meer op m'n scherm getoverd. Of heb ik het verkeerd gezien? Het gaat dan om het grote advertentievlak boven het nieuwsgedeelte.
Was het deze toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0rcgcsC.png

Zo ja: dit is de URL ernaar toe :)

http://www.geekbuying.com...d-iOS---Black-366206.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Laatst online: 03-06 11:51
Top! Dank!

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

TomONeill schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:01:
Radioreclame.

Ik hoorde jullie radiospotje (ik kom hier al jaren dus nee, ik ben niet daardoor op de site gekomen), maar ik vind 'm eigenlijk best wel vervelend.

Hij is overduidelijk ge-outsourced naar een reclamebedrijf die de stem van een vervelende, saaie tante hebben gebruikt. Ik denk ook dat als je dan nog reclame voor tech maakt, dat een man het zou moeten vertellen.
Ook de vergelijking tussen New York Times maar dan voor tech is erg overdreven en dan nog: "in het Nederlands" alsof we allemaal debiel zijn en geen Engels kennen (dit kan ook omdat New York Times natuurlijk in het Engels is, maar zo komt ie bij mij niet over).
Het muziekje dat je hoort past totaal niet bij Tweakers. Ik vind die jullie nu al enige tijd in de video's gebruiken best wel goed, kort die in en gebruik die dan...

Tot slot denk ik absoluut dat jullie geen reclame nodig hebben. Het geeft bij mij -en ik weet zeker bij vele andere "Tweakers"- een vervelende smaak in de mond. Helemaal omdat jullie hiermee de doelgroep "Tweaker" voorbij laten gaan en steeds meer gaan richten (sinds Tweakers 7) op de consument. Neem nou de video's, die zijn zodanig anders vergeleken met oudere video's dat het nu lijkt alsof het helemaal niet meer om technische technologie gaat. Daar zijn al genoeg sites van, laat dus alsjeblieft dat stukje waar Tweakers zich uniek in maakt blijven!
Hoorde 'm een week of twee voor het eerst op Q music? Tenenkrommend (het deel wat ik hoorde) en daarmee ga je geen 'onbekenden' naar je tech/review/pw site trekken denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-05 15:08
Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar het valt me op dat de laatste weken er iets is veranderd als ik Tweakers lees en naar beneden scroll komen er video's langs. Reclame of niet niet op gelet maar die beginnen te laden en af te spelen op het moment dat ze aangeraakt worden.
Heel erg vervelend want mijn data verbruik is verdubbeld deze maand. Ik denk mede hierdoor fok doet iets soortgelijks.

Omdat ik scroll cq veeg naar beneden op mijn mobiel elke 8 cm raak ik natuurlijk de filmpjes nog voor ik ze bewust opmerk en dan is het al te laat.
Erg vervelend ook omdat ik meestal in een trein zit en ineens moet zoeken hoe dit te stoppen dan wel uitzetten. Voornamelijk vanwege het kabaal wat ze maken. Aangezien dat niet altijd lukt bv eerst advertentie afluisteren of stopknop werkt niet of niet zichtbaar.

Vind ik jammere ontwikkeling haalt wel plezier uit lezen weg in trein.
Op desktop PC maakt het me allemaal niet uit wel als ik onderweg ben. Afgezien van mijn data bundel die zo sneller leegt.

Goed voor de inkomsten van Tweakers zie ook al overal reclame van Tweakers op andere sites om te zeggen hoeveel views ze trekken. Maar dit zijn geen vrijwillige kliks zoals gesuggereerd, eerder truukjes om meer views te trekken noem het creatief boekhouden en Tweakers zoals ik het al tien jaar ken onwaardig.

[ Voor 15% gewijzigd door ErikRo op 25-06-2016 12:50 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je daar eens een screenshot van maken, waar je die video's ziet staan?

Ik zie tussen de nieuwsitems inderdaad op een gegeven moment een balk met review video's staan, maar die starten niet bij de minste of geringste aanraking (Safari, iOS), en zodra ik er bewust op 'klik' dan opent gewoon de reviewpagina en start er niet automatisch een video.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
ErikRo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:47:
Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar het valt me op dat de laatste weken er iets is veranderd als ik Tweakers lees en naar beneden scroll komen er video's langs. Reclame of niet niet op gelet maar die beginnen te laden en af te spelen op het moment dat ze aangeraakt worden.
Heel erg vervelend want mijn data verbruik is verdubbeld deze maand. Ik denk mede hierdoor fok doet iets soortgelijks.

Omdat ik scroll cq veeg naar beneden op mijn mobiel elke 8 cm raak ik natuurlijk de filmpjes nog voor ik ze bewust opmerk en dan is het al te laat.
Erg vervelend ook omdat ik meestal in een trein zit en ineens moet zoeken hoe dit te stoppen dan wel uitzetten. Voornamelijk vanwege het kabaal wat ze maken. Aangezien dat niet altijd lukt bv eerst advertentie afluisteren of stopknop werkt niet of niet zichtbaar.
Vreemd. Ik heb dit net zitten testen op mijn OnePlus 3, Nexus 5 en Pixel C. In geen van de drie gevallen wordt er een video gebufferd of automatisch afgespeeld als ik er langsscroll. Getest in de Chrome browser voor Android 6.0.1. Ik moet echt op de play knop drukken om de video te starten/bufferen.

Dit heb ik met de volgende artikelen getest:
reviews: Warhammer 40.000: Dawn of War III - Weer ouderwets lekker bouwen
plan: De Virtual Reality Meet-up: veel virtueel plezier en real life gedonder...
Vind ik jammere ontwikkeling haalt wel plezier uit lezen weg in trein.
Op desktop PC maakt het me allemaal niet uit wel als ik onderweg ben. Afgezien van mijn data bundel die zo sneller leegt.

Goed voor de inkomsten van Tweakers zie ook al overal reclame van Tweakers op andere sites om te zeggen hoeveel views ze trekken. Maar dit zijn geen vrijwillige kliks zoals gesuggereerd, eerder truukjes om meer views te trekken noem het creatief boekhouden en Tweakers zoals ik het al tien jaar ken onwaardig.
Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven waar je dit te zien krijgt? En wat bedoel je met 'geen vrijwillige kliks' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het gebeurt mij ook wel eens op mijn tablet dat ik bij het swipen toevallig de playknop aanraak en de video (of beter: een reclame) begint te spelen. Maar dat is wel redelijk uitzonderlijk...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik moet eigenlijk snel huis opruimen en voor vriendin komt kom er later uitgebreider op terug.
Ik heb net even getest op de pagina van de VR meeting en echt opgelet wat ik deed.
Ik gebruik Opera als browser op Android 6.
Oneplusone btw.
Het gebeurde weer.
Ik zie twee YT filmpjes onder elkaar staan. Onder het verhaal maar voor de reacties.

Ik maak veeg bewegingen richting de reactes de eerste passeert de 2e raak ik aan met duim maar rechts en ruim van de play knop en hij begint advertentie te laden en vermoed film. Ik heb schermprint gemaakt op mijn phone maar weet niet of ik die wel kan bijvoegen nu vanuit mijn phone. Dan kan ik die wel later mailen als iemand dat nog steeds wil.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
chengbondkwok schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:06:

Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven waar je dit te zien krijgt? En wat bedoel je met 'geen vrijwillige kliks' ?
Miet ik even kijken het is net als andere reclame op sites neem aan ingekocht bij google. Tekst is iets van al 500 views bij Tweakers voor... Met groot Tweakers logo.

Niet vrijwillig beschouw ik als mijn ongewenste kliks op filmpjes die ik passeer onder het lezen.

Maar ik begrijp dat dit niet bewust zo is gebouwd, excuus het kwam mij te toevallig over deze samenloop van omstandigheden. Vandaar mijn reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Screenshot toevoegen lukt zo even niet moet via omweg
Het is me net gelukt zelfs twee advertenties tegelijk af te spelen in zelfde topic. Ook maar screenshot van gemaakt.
En echt nog op gelet of ik echt niet op start knop druk. En aanraking op de film is al voldoende om alles in gang te zetten.
Filmpje is overigens zo goed als de volle breedte van scherm

[ Voor 87% gewijzigd door ErikRo op 25-06-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mail de screenshots anders even naar gatherin@tweakers.net of info@tweakers.net.
ErikRo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:41:
Ik maak veeg bewegingen richting de reactes de eerste passeert de 2e raak ik aan met duim maar rechts en ruim van de play knop en hij begint advertentie te laden en vermoed film. Ik heb schermprint gemaakt op mijn phone maar weet niet of ik die wel kan bijvoegen nu vanuit mijn phone. Dan kan ik die wel later mailen als iemand dat nog steeds wil.
De video's gaan inderdaad spelen als je ze ergens binnen het kader aantikt. Swipen/scrollen kan wel zonder ze te starten. (iOS 9.nogiets op iPhone 6s)

[ Voor 83% gewijzigd door zeef op 25-06-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
zeef schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:02:
mail de screenshots anders even naar gatherin@tweakers.net of info@tweakers.net.

[...]

De video's gaan inderdaad spelen als je ze ergens binnen het kader aantikt. Swipen/scrollen kan wel zonder ze te starten. (iOS 9.nogiets op iPhone 6s)
Mail met screenshots gestuurd naar info@tweakers.net, twijfelde over eerste mail adres goed was

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/QPLIr6yYiH5SEJ9lcnNWbwdV/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/B3yyk4BzHcf1GYvfq2vG9MO7/medium.png

[ Voor 27% gewijzigd door zeef op 26-06-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
ErikRo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:46:
[...]

Miet ik even kijken het is net als andere reclame op sites neem aan ingekocht bij google. Tekst is iets van al 500 views bij Tweakers voor... Met groot Tweakers logo.
Als je hier een screenshot van kan maken als je het tegenkomt, graag :)
Niet vrijwillig beschouw ik als mijn ongewenste kliks op filmpjes die ik passeer onder het lezen.

Maar ik begrijp dat dit niet bewust zo is gebouwd, excuus het kwam mij te toevallig over deze samenloop van omstandigheden. Vandaar mijn reactie
Ik vat het ook niet op als een aanval :) We proberen een juiste balans te vinden tussen gebruikservaring en reclame. Autoplay valt zeker niet in de eerste categorie. Elk puntje van kritiek nemen we mee, maar daarvoor heb ik gegevens nodig om de oorzaak te kunnen ontdekken en waar nodig aanpassingen aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
ErikRo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:47:
Kan dat toevallig deze zijn geweest?

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/1UDlQeSOVRRFpQoVlAwqFUgD/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
zeef schreef op zondag 26 juni 2016 @ 01:17:
[...]

Kan dat toevallig deze zijn geweest?
Nee wel eentje uit zelfde serie zo te zien.
Ik was net van plan twee screenshots te sturen hier komen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Als je hier een screenshot van kan maken als je het tegenkomt, graag :)

Ik vat het ook niet op als een aanval :) We proberen een juiste balans te vinden tussen gebruikservaring en reclame. Autoplay valt zeker niet in de eerste categorie. Elk puntje van kritiek nemen we mee, maar daarvoor heb ik gegevens nodig om de oorzaak te kunnen ontdekken en waar nodig aanpassingen aan te doen.
Done screenshots gestuurd aan info@tweakers.net

Mochten jullie wat gaan aanpassen of niet dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
ErikRo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:12:
[...]

Nee wel eentje uit zelfde serie zo te zien.
Ik was net van plan twee screenshots te sturen hier komen ze.
Dat is inderdaad de reguliere campagne van Tweakers. Die reclameruimte ruilen we tussen de Persgroeptitels onderling. Gaat met gesloten beurzen omdat we van dezelfde uitgever zijn. Dus waar je ons bij het AD ziet, zie je bij Tweakers zie je af en toe dingen van Q of Autotrack voorbij komen.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/wiJQLubtzxElJwLOwyBMc4pf/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/WoOmwC7Q85wrEI78cFnXbRiw/medium.png

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 26-06-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 18:18
Zal vast al eerder genoem zijn maar:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2s6mqv6.png

Is voor mij de nummer 1 reden om adblock weer aan te zetten. Wat is er ook alweer mis met gewoon een paar banners die niet zo storend in beeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Die leveren veel minder op dan een take-over. Een take-over is wellicht niet mooi maar ze draaien niet zo heel lang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Laat ik het hopen, voor nu staat adblock maar weer aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Takeovers zijn meestal ook gelimiteerd in het aantal views zodat ze niet op elke pageview terugkomen.

Er wordt vaker over die takeovers geklaagd maar ik begrijp dat nooit zo. Kun je me uitleggen wat je er storend aan vindt? Zodra je naar beneden scrollt is het bovenste (klikbare) deel helemaal weg en heb je alleen wat plaatjes over aan de zijkant. Wat is daar precies zo erg aan dat je ineens niet meer zonder adblocker kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Nou, je kunt toch niet ontkennen dat het nogal opdringerig is? En aangezien er iedere keer over die takeovers geklaagd wordt, kun je toch wel concluderen dat men zich eraan stoort.

Heel eerlijk: de eerste keer dat ik zo'n takeover tegenkwam hier begon ik te twijfelen of Tweakers niet gehackt was of dat er crapware op mijn laptop stond. Ik had in ieder geval de stellige overtuiging dat er iets mis was.

Ik snap dat het een dikke opbrengst oplevert hoor, maar prettig is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:08:
Nou, je kunt toch niet ontkennen dat het nogal opdringerig is? En aangezien er iedere keer over die takeovers geklaagd wordt, kun je toch wel concluderen dat men zich eraan stoort.
Ja, het is in your face. Daarom wordt er ook dik meer voor betaald, waardoor er minder andere reclame nodig is. Er wordt zoals gezegd ook voor gezorgd dat de overlast zo veel mogelijk beperkt wordt door het aantal keer dat hij getoond wordt te beperken, geen (of geen overmatige?) Flash toe te staan, de tijd tussen twee takeovers zo ruim mogelijk te houden, etc.

Maar je begrijpt me verkeerd: ik wil graag weten wat er nou zó storend aan is ten opzichte van een normale banner. Ik kijk er zelf namelijk gewoon omheen, de content van de site contrasteert dermate met die banner dat het mij persoonlijk niet stoort. Ik vraag me dus af wat er hier precies zo vervelend aan is. Als daar de vinger op gelegd kan worden valt die reden misschien bij latere takeovers mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
NMe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:25:
[...]
Maar je begrijpt me verkeerd: ik wil graag weten wat er nou zó storend aan is ten opzichte van een normale banner.
Het formaat denk ik, in combinatie met de kleuren en "drukte" van het beeld, waardoor je aandacht eerder naar de takeover dan naar de content getrokken wordt. Terwijl je toch voor de content komt.

Ik probeer zulks meestal te vergelijken met een bushokje. Daar is iedereen gewend aan de posters aan de zijkant. Die zijn groot, maar zitten niet in de weg. Maar als nu ineens het hele bushokje behangen wordt met posters met ergens in het midden nog een vakje met de dienstregeling, dan gaat dat wel irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben het met je eens dat de takeovers soms teveel zijn. Er zijn weleens takeovers die mij zo afleiden dat ik eigenlijk niet meer met goed fatsoen het artikel kan lezen. Dat is dan wel jammer want uiteindelijk betekent dat dat ik het artikel maar niet lees. Dat is voor mij een klein ongemak. Maar als ik de advertenties allemaal ga blokkeren, dan wordt het voor anderen net weer wat moeilijker om hun brood te verdienen. Da's meer dan een klein ongemak. Ik neem het dus maar voor lief, of ik lees de artikelen wel later, als de takeover weer weg is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een keertje op F5 drukken wil nog wel eens helpen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Er zit een normaalgesproken een cap op van 10 views. Een die-hard Tweaker is er dan zo vanaf. Deze draait iets langer.

En als het nou echt teveel voor je is, maar je draagt Tweakers wel een warm hart toe: https://tweakers.net/aboshop/. Voor slechts 15€ per jaar Tweakers zonder reclame en zonder third party tracking. :)

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 07-10-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Oh, is dat de strategie? Advertenties dusdanig irritant maken zodat mensen in plaats daarvan maar aan abo nemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:54:
Oh, is dat de strategie? Advertenties dusdanig irritant maken zodat mensen in plaats daarvan maar aan abo nemen. :P
Wat is daar mis mee? Zoveel is die 15 euro in het JAAR! niet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als we elke dag een take-over zouden hebben, dan heb je een punt. Gemiddeld doen we er minder dan een per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
mission schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:06:
Laat ik het hopen, voor nu staat adblock maar weer aan
Deze campagne draait voor één dag :)
Ger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

Het formaat denk ik, in combinatie met de kleuren en "drukte" van het beeld, waardoor je aandacht eerder naar de takeover dan naar de content getrokken wordt. Terwijl je toch voor de content komt.

Ik probeer zulks meestal te vergelijken met een bushokje. Daar is iedereen gewend aan de posters aan de zijkant. Die zijn groot, maar zitten niet in de weg. Maar als nu ineens het hele bushokje behangen wordt met posters met ergens in het midden nog een vakje met de dienstregeling, dan gaat dat wel irriteren.
Maar om de dienstregeling zit vaak een omlijsting, waardoor je weet dat daar de dienstregeling zit. Op de frontpage hebben wij ook een dergelijke 'omlijsting' (het witte 'kader' om de content), waardoor je weet dat daar de content ziet. Zoals NMe het al aangaf, contrasteert de content met de Homepage Takeover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Touchdomex schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:08:
Wat is daar mis mee? Zoveel is die 15 euro in het JAAR! niet.
zeef schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:42:
Als we elke dag een take-over zouden hebben, dan heb je een punt. Gemiddeld doen we er minder dan een per maand.
Beide de :P over het hoofd gezien?

Verder heb je hier niet alleen met trouwe bezoekers te maken, maar ook met passanten. En als die zoals ik eerder aantekende denken dat er iets mis is met de site of zoals Cyphax aanmerkte vinden dat het artikel niet meer fatsoenlijk te lezen is, dan ben je op de lange termijn gewoon slechter af.
chengbondkwok schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:47:
Maar om de dienstregeling zit vaak een omlijsting, waardoor je weet dat daar de dienstregeling zit. Op de frontpage hebben wij ook een dergelijke 'omlijsting' (het witte 'kader' om de content), waardoor je weet dat daar de content ziet. Zoals NMe het al aangaf, contrasteert de content met de Homepage Takeover.
Daarover zijn dus de meningen verdeeld, zo blijkt. In ieder geval Cyphax en ikzelf vinden dat contrast met de content dus tegenvallen. Dat wil niet per se zeggen dat jullie ongelijk hebben of dat ik gelijk heb, maar dat het persoonlijk is. Voor mij persoonlijk gaat het dus te ver, terwijl dat voor jullie dus niet geldt. Je kunt daarmee wel concluderen dat je op of tegen het randje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:05:
Beide de :P over het hoofd gezien?
Geenszins
Verder heb je hier niet alleen met trouwe bezoekers te maken, maar ook met passanten. En als die zoals ik eerder aantekende denken dat er iets mis is met de site of zoals Cyphax aanmerkte vinden dat het artikel niet meer fatsoenlijk te lezen is, dan ben je op de lange termijn gewoon slechter af.

[...]

Daarover zijn dus de meningen verdeeld, zo blijkt. In ieder geval Cyphax en ikzelf vinden dat contrast met de content dus tegenvallen. Dat wil niet per se zeggen dat jullie ongelijk hebben of dat ik gelijk heb, maar dat het persoonlijk is. Voor mij persoonlijk gaat het dus te ver, terwijl dat voor jullie dus niet geldt. Je kunt daarmee wel concluderen dat je op of tegen het randje zit.
Trouwe passanten waar we erg blij mee zijn. Maar een bakker met trouwe klanten die deels wel het brood meenemen maar niet betalen gaat het uiteindelijk niet redden. De bezoekers betalen bij Tweakers door ons reclame te laten tonen. Als je wel gebruik maakt van de nieuwsvoorziening of andere delen van de site maar daar niet de vergoeding voor wil (laten) betalen, hoe denk je dat wij uiteindelijk onze rekeningen gaan betalen? Gratis bestaat niet. Zeker niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Volgens mij zeg ik ook nergens dat het gratis of reclameloos zou moeten.

Maar NMe vraagt wat wij storend vinden aan de takeovers ten opzichte van gewone banners. Dat leg ik uit.
Het komt echter over alsof jullie begrijpen dat ik tegen reclame als geheel ben. Dat ben ik _niet_. Ik vraag me af hoe explicieter ik dat nog moet stellen. :?
Jullie lijken je aangevallen te voelen ofzo, maar ik probeer hier constructieve feedback te geven. De reacties van diverse teamleden laten blijken dat die feedback niet echt gewaardeerd wordt.

Jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:06:
Volgens mij zeg ik ook nergens dat het gratis of reclameloos zou moeten.

Maar NMe vraagt wat wij storend vinden aan de takeovers ten opzichte van gewone banners. Dat leg ik uit.
Het komt echter over alsof jullie begrijpen dat ik tegen reclame als geheel ben. Dat ben ik _niet_. Ik vraag me af hoe explicieter ik dat nog moet stellen. :?
Jullie lijken je aangevallen te voelen ofzo, maar ik probeer hier constructieve feedback te geven. De reacties van diverse teamleden laten blijken dat die feedback niet echt gewaardeerd wordt.

Jammer dit.
Wij begrijpen best dat take-overs meer impact hebben dan banners. De inkomsten zijn ook navenant hoger. Die hebben we gewoonweg nodig om te blijven draaien. Met de non intrusive banners alleen komen we er gewoonweg niet. Volgens mij praten we een beetje langs elkaar. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 07-10-2016 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Dat is vanzelfsprekend geen strategie, zou een mooie zijn :9 Dan zouden we wel heel korte termijn denken.

Strategie is dat we maar heel beperkt intrusive formaten toestaan. Zo laten we geen reclame over de content heengaan (klinkt logisch, maar zijn we (vrij) uniek in), beperken we het aantal trackers, zorgen we ervoor dat er een cap opstaat en doen we dit niet te vaak. Plus daarnaast ook alleen met partijen die relevantie hebben met onze doelgroep / content. D.w.z. consumer electronic, gaming, relevante retail, itpro zijn welkom, andere adverteerders niet.

Het staat je overigens vrij om ook daarvan iets te vinden, vandaar ook dit topic. Jullie reacties scherpen onze geest, dus dank daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
Ik vind de take overs erg storend omdat ik soms een artikel begin te lezen op de laptop maar dan op mijn telefoon verder ga of op een ander apparaat dus dan in jullie theorie kan ik wel 30 keer die reclame zien. En met alle drukke kleuren en gedoe vind ik de take overs erg afleidend.

Ik vind reclame prima, meestal zie ik maar 2 of 3 banners op de frontpage en daar hoor je mij niet over klagen. Zeker als het reclame is om de content te rechtvaardigen. Persoonlijk vind ik dat de laatste tijd niet het geval en zeker niet met dit soort reclame.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste