.Plan misbruikt als advertorial?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Benieuwd of dit topic de censuur overleeft gezien de (mis)moderatie in ditartikel. Van +3 naar weggecensureerd.

Staat .plan tegenwoordig voor advertorials en niet voor webplatform development? En is zowel de censuur, het bedenkelijke niveau van veel nieuwsartikelen als de ultra commerciële insteek van dit artikel tekenend voor de richting waarin het platform zich beweegt?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik ben het wel eens met de vraag of .plan in dit geval niet misbruikt wordt. Maar van het strooien met de term censuur omdat een reactie die niet onder een artikel hoort, verwijderd wordt, krijg ik wel jeuk. Dat weet je van tevoren als je zo'n reactie plaatst. En hij is niet eens verwijderd, hij is op -1 gezet, wat inhoudt dat het ongewenst is. Wat het ook is. Dus dan slaat 'censuur' roepen al helemaal nergens op. Beetje kinderachtige manier van discussie voeren, een manier die ook nog eens een verlaagde kans geeft op het resultaat dat je wenst te bewerkstelligen. Tenzij het je natuurlijk te doen is om eens lekker te rellen.

[ Voor 42% gewijzigd door Bart ® op 22-01-2019 09:01 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:41

arnoudwokke

Redacteur
Staat .plan tegenwoordig voor advertorials en niet voor webplatform development?
Nee. Het was ook geen advertorial. De categorie .plan is voor dingen die over Tweakers zelf gaan. Dat kan webdevelopment zijn, zoals de Sprint-releasenotes, maar ook updates over bijvoorbeeld Tweakers Gaming Live, Tweakers Awards of de Tweakers Developers Summit. Info over evenementen is al heel lang onderdeel van .plans, zie bijvoorbeeld deze uit 2001 plan: Tweakers.net op de HCC-dagen
En is zowel de censuur, het bedenkelijke niveau van veel nieuwsartikelen als de ultra commerciële insteek van dit artikel tekenend voor de richting waarin het platform zich beweegt?
Ik sluit me aan bij @Bart ® . Je reactie was duidelijk ongewenst en stond onterecht op +3; de moderatieregels schrijven duidelijk voor dat dit een -1 is. Dat is geen censuur of zelfs maar fout van jou, veel mensen hebben hem onterecht te hoog gewaardeerd en een admin greep in; dat lijkt me een functie van een goed werkende community.

Je tweede punt gaat over het 'bedenkelijke niveau van veel nieuwsartikelen'. Nu komt dit in je reactie uit het niets, dus ik kan er niet op reageren. Ik merk wel dat de nieuwsartikelen uitgebreider zijn dan voorheen. Om maar eens iets ouds uit de kast te trekken, dit was nieuwsbericht met volgnummer 1337
Anandtech heeft een verhaaltje over de technieken achter ATA/66, de nieuwe standaard voor IDE schijven. Hier heb ik even het introotje gecopy-pasted
Dit was het. Dit was het hele nieuwsbericht. Op een gegeven moment hebben we dat uitgebreid met volledige verslaglegging van nieuws uit andere bronnen in het Nederlands. Ik hoor graag wat je kritiek is op het nieuws zoals dat nu verschijnt. Ik oefen daar als auteur uiteraard enige invloed op uit :)
als de ultra commerciële insteek van dit artikel tekenend voor de richting waarin het platform zich beweegt?
Als je met 'het platform' Tweakers bedoelt, dan lijkt me dat niet. Dit is een .plan over de Developers Summit. Ik snap de neiging om altijd alles breder te zien dan alleen iets waar je het niet mee eens bent ('ik heb een beschimmelde tomaat in mijn emmer met snacktomaatjes gevonden, is dit de richting waarin de voedingsindustrie naar toe gaat?'), maar vaak is dat simpelweg niet terecht. Als je stelt: is de richting waarin .plans over de Developers Summit naar toe gaan, dan kan ik zeggen: ja, dat denk ik wel.

Als je het daar niet mee eens bent, kun je reageren en uitleggen dat je het er niet mee eens bent en waarom niet. Wij hebben in het verleden vaak elementen op de site aangepast aan de hand van reacties van lezers en dat blijven we doen. Het belangrijkste is daarbij dat we met argumenten discussiëren, met respect reacties uitwisselen en dus niet op de man of vrouw spelen en accepteren dat niet iedereen altijd zijn of haar zin kan krijgen.

Deze community is nog altijd een community en merk hier - omdat ik dichter bij de mensen die beslissingen nemen zit dan veel anderen in deze community - dat iedereens mening meetelt en dat we ons beleid écht aanpassen op wat lezers zeggen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

@arnoudwokke waarom ik het eens ben met de vraag of .plan hier niet misbruikt wordt, is het volgende. De titel van het bericht suggereert dat het een interview is, of in ieder geval iemand die ergens verstand van heeft, en dan daar een mening over geeft / meer over vertelt. Vervolgens gebeurt dat maar gedeeltelijk, en wordt er geprobeerd tickets te verkopen. Dat is niet wat ik had verwacht, noch wat ik had gewenst. Dus ik snap de frustratie wel, en ook waarom een hoop mensen die +3 hebben gegeven. Het komt zo gewoon niet helemaal lekker over.

Daarnaast wordt er dus geprobeerd iets te verkopen, en als Tweakers niet zelf de verkoper was, zou het een .advertorial zijn geweest. Ook daar worden dus verwachtingen niet gerealiseerd. Misschien kan Tweakers daar meer rekening mee houden, misschien was het een bewuste keuze om het zo te doen, ik weet het niet. Maar dit is in ieder geval voor mij de reden waarom ik het met de vraag eens ben of .plan hier misbruikt wordt.

Cunning linguist.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Updates over de Development Summit (en zoals Arnoud aangeeft andere Tweakers events) worden altijd als .plan gepost, zie bijvoorbeeld:
plan: Developers Summit - Jamie Bartlett geeft keynote en er zijn 3-voor-2-ti...
plan: Developers Summit - Femme Taken geeft masterclass smarthome programmeren
plan: Developers Summit - Sprekers Picnic en HackerOne, korting voor studenten
plan: Developers Summit - Harper Reed geeft 2e keynote | Early birds bijna ui...

Maar @arnoudwokke wat hier inderdaad wel afwijkt is dat uit de titel niet duidelijk wordt dat dit een sprekersaankondiging voor de dev summit is. Daarnaast kan ik me wel voorstellen dat met zo'n titel en uitgebreid sprekersprofiel het een beetje begint te lezen als een fox-it advertorial. Bovendien zijn die andere aankondigingen allemaal gepost door Tweakers Events en niet door Tweakers Partners zoals deze van fox.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2019 10:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Orion84 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:05:
Updates over de Development Summit (en zoals Arnoud aangeeft andere Tweakers events) worden altijd als .plan gepost, zie bijvoorbeeld:
plan: Developers Summit - Jamie Bartlett geeft keynote en er zijn 3-voor-2-ti...
plan: Developers Summit - Femme Taken geeft masterclass smarthome programmeren
plan: Developers Summit - Sprekers Picnic en HackerOne, korting voor studenten
plan: Developers Summit - Harper Reed geeft 2e keynote | Early birds bijna ui...

Maar @arnoudwokke wat hier inderdaad wel afwijkt is dat uit de titel niet duidelijk wordt dat dit een sprekersaankondiging voor de dev summit is. Daarnaast kan ik me wel voorstellen dat met zo'n titel en uitgebreid sprekersprofiel het een beetje begint te lezen als een fox-it advertorial.
Precies, die andere artikelen hebben een titel die veel meer aangeeft wat je kunt verwachten :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-05 10:49

LankHoar

Langharig tuig

De titel doet inderdaad vermoeden dat het een artikel is om Fox-IT/Sanne Maasakkers te prijzen. Ook lijkt de focus in het artikel veel meer op de spreker te liggen dan bij andere soorgelijke aankondigingen het geval was, waar meer nadruk gelegd werd op de summit zelf.

Om het format van de titel gelijk te trekken met soorgelijke aankondigingen stel ik het volgende voor:
Developers Summit - Sanne Maasakkers geeft lezing over etisch hacken

Dan komt het imo een stuk minder over als reclame voor Fox-IT, en zou ik het wellicht wél gelezen hebben voor ik deze thread las :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 07:45

beany

Meeheheheheh

Toen ik dit artikel las was ik een beetje teleurgesteld. De titel + .plan deed mij vermoeden dat het een interessant artikel zou zijn, maar toen ik naar beneden scrolde ontdekte ik dat men op mijn geld uit was.

Zodra het artikel de bedoeling heeft je te verleiden tot het doen van een aankoop zou het onder .adv moeten vallen, in mijn optiek. Dat voorkomt verwarring. Ook al is het een evenement van Tweakers zelf, het doel is en blijft kaartjes verkopen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:55

Blokker_1999

Full steam ahead

Wat ik in de eerste plaats mis in de OP is onderbouwing. Er wordt kritiek gegeven zonder enige onderbouwing. Vind het ook spijtig dat er weer geroepen wordt dat er censuur zou worden toegepast. Tenzij je post verwijded was geweest is er namelijk geen censuur. Dat de moderatie op -1 is geforceerd verwijderd de comment namelijk niet en de score is gezien het scoresysteem van Tweakers ook correct te noemen.

@beany, zoals anderen hier al hebben aangehaald is een .plan bedoeld voor alles van Tweakers zelf. Ook o.a. de abbonementen van het platform worden ermee onder de aandacht gebracht. .Adv is in het leven geroepen om advertorials gescheiden te houden van andere (p)reviews. De enige echte fout die hier gemaakt is, zoals @Orion84 aangeeft, is het ontbreken van de dev summit in de titel.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-05 10:49

LankHoar

Langharig tuig

@Tweakers Partners word hier nog naar gekeken? De titel is nog onveranderd, en zoals reeds aangegeven door @Orion84 is deze niet in lijn met vergelijkbare artikelen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:22

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Eensch met bovenstaande. Vandaag weer zo'n artikel: plan: Developers Summit - Jeroen Zonneveld geeft introductie over Flutter

Dit lijkt meer op een .adv dan een .plan....
Pagina: 1