Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Mad-Matt schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:55:
Volgende week woensdag ca. 17h de patch.
Waar heb je die info vandaan? Ik heb nog nergens een datum / tijd langs zien komen; als er iets officieel bekend is staat het doorgaans wel op diablofans gelinkt en ook daar niets.

Komende woensdag zou wel logisch zijn; ze willen mensen meer tijd geven om met de patch te spelen voordat season start en woensdag is immers de normale patch dag. De nacht dinsdag op woensdag tot een uur of 11 in de ochtend zou het normale windows zijn...fingers crossed.

<GOT> Zarhrezz#2885

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Mofkees schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:51:
[...]

precies, ff zoeken :D maar vond dus niks...

S5 start is niet gelijk als patch 2.4 launch he:X
aaah, ik was te snel! exswuus!

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:11
Mad-Matt schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:55:
[...]

idd ff zoeken, maar dit is het antwoord niet :P

Volgende week woensdag ca. 17h de patch.
A.s. Woensdag 2.4 zou wel lekker uitkomen hier. Heb donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag vrij (ga zaterdagavond wel uit maar toch).

*O*

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
Nieuwe patch op 6 januari? Kan dat wel? Moeten we niet driekoningen zingen die avond? :p

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:36:
LoN builds lijken me één van de moeilijkste builds om compleet te krijgen, aangezien je vrij snel een set bijeen hebt maar niet 13 gear slots met Ancient gear met de juiste stats. Zeker nu dat je een full set kan krijgen als je basically T4 aankan.
Het is met veel LoN builds wel zo dat er maar een klein aantal echt specifieke legendaries inzitten. Als je die hebt (en in ancient), dan maakt het verder weinig uit wat je verder aan doet zolang het maar ancient is.

Vooral voor de lagere gr's en t10 zijn er echt legio LoN builds die goed werken en ik denk dat je die erg snel zal kunnen maken. Helemaal optimaal is het dan natuurlijk niet, maar het geeft wel een beetje dat gevoel dat je ook hebt tijdens het levelen en gearen van een character... en je bent niet gebonden aan de speelstijl van sets :)

Voor een aantal high end LoN builds heb je zeker gelijk.. dit wordt een hele opgave om dit te gearen.... zou daarom altijd eerst een db/mats farm build maken zodat je die specieke gear kan craften en evt daarna upgraden tot ancient.

• Thalaron
Een LoN DB farm build met 2 stukken Sage met RoRG op Cube zou toch lekker moeten kunnen werken op T10? Indien je die snel op T9-10 kan krijgen zie ik wel mogenlijkheden. Maar goed... Zal er toch wel 1 maken al was het maar om te testen. Heb op Sage na toch bijna alles al wel.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-11 09:34
Thalaron schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:07:
Een LoN DB farm build met 2 stukken Sage met RoRG op Cube zou toch lekker moeten kunnen werken op T10? Indien je die snel op T9-10 kan krijgen zie ik wel mogenlijkheden. Maar goed... Zal er toch wel 1 maken al was het maar om te testen. Heb op Sage na toch bijna alles al wel.
Het hele idee van LoN is toch geen andere sets? Dus met 2p sage verlies je de LoN bonus.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 09:04

Meneer iCy

swarma

Zit er een bug in act 3 ofzo? De katapult nummer 2 wordt niet verder meer omhoog gehaald en weet echt niet meer wat ik moet doen. Heb alles al doorlopen en de sleutel lijkt de bange soldaat te zijn, maar weet niet hoe ik hem kan laten trekken.

Weet iemand de oplossing? :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Neles7
Die zou gewoon moeten werken, ik meen dat je ook zelf moet helpen om een katapult omhoog te halen wellicht is het dat?

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Neles7 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:59:
Die zou gewoon moeten werken, ik meen dat je ook zelf moet helpen om een katapult omhoog te halen wellicht is het dat?
Nee dat was bij de laatste en ik was de 2e gewoon voorbij gerend door naar de laatste

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:54

Niku

Alagaesii

Naar mijn weten zit er geen bug in, niets over gehoord tenminste.

• Neles7
icy schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:02:
[...]

Nee dat was bij de laatste en ik was de 2e gewoon voorbij gerend door naar de laatste
dan weet ik het niet uit me hoofd. Misschien overnieuw starten anders? Als je me toevoegt wil ik ook best meelopen om te kijken waar het mis gaat.

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Neles7 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:08:
[...]

dan weet ik het niet uit me hoofd. Misschien overnieuw starten anders? Als je me toevoegt wil ik ook best meelopen om te kijken waar het mis gaat.
Niku schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:03:
Naar mijn weten zit er geen bug in, niets over gehoord tenminste.
Opnieuw start en het komt er wel doorheen. Heb er nu maar op gewacht ipv direct door te lopen naar katapult 3

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:57
Neles7 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:34:
[...]

Het hele idee van LoN is toch geen andere sets? Dus met 2p sage verlies je de LoN bonus.
Klopt, alleen LoN en voor de rest geen enkele set.

<GoT>NightStalker

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:54

Niku

Alagaesii

icy schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:13:
[...]

[...]

Opnieuw start en het komt er wel doorheen. Heb er nu maar op gewacht ipv direct door te lopen naar katapult 3
Je bent de tweede voorbij gerend terwijl deze nog niet omhoog was? Dan zit daar toch het probleem? Of ging de derde onafhankelijk van de tweede niet omhoog?

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Niku schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:44:
[...]

Je bent de tweede voorbij gerend terwijl deze nog niet omhoog was? Dan zit daar toch het probleem? Of ging de derde onafhankelijk van de tweede niet omhoog?
Nee de 2e ging niet verder omhoog. Bleef hangen op 66%. De eerste was ik ook gewoon voorbij gerend en die is netjes omhoog gekomen.

De 1e en 3e katapult zijn dus omhoog gekomen en de 2e bleef hangen op 66%.

N.a.v. de Reddit post over gemiddelde solo clears op de PTR ben ik nog eens naar de top 3's gaan kijken en dan ook eens de paragon en de gem levels bekeken. Als je dan de overleveled gem clears buiten beschouwing laat, valt het op dat de Wiz top clears op het moment behoorlijk inflated zijn; de 85 clears is met gems van level 115, 110 en 90...die gaan we live niet snel zien, gezien het feit dat de highest group clear op 91 staat. Als je kijkt naar de clears die redelijkerwijs ook live te halen zijn, is er eigenlijk maar één echte uitschieter; de tier 85 seasonal Crusader clear. De daarop volgende clear zonder inflated gems staat op 83. Daarmee is Crusader (op season) wel de class die het makkelijkst het hoogst lijkt te komen:
PTR season; highest 'reasonable gems' clears
  • 85 (83): Crusader
  • 81: WD / Wiz
  • 79: Barb / DH / Monk
Ik heb ook nog zo rond de 10e plek gekeken, dat geeft de volgende lijst:
PTR season: around #10 with 'reasonable gems'
  • 80: Crusader
  • 77: DH / Wiz
  • 76: Barb / WD
  • 74: Monk
Non-season is het wat lastiger; veel meer overleveled gems, vaak grote verschillen in paragon (soms ruim 1000 paragon verschil met andere top 3's). Ook is er daar duidelijker een effect te zien van hard huilen na een nerf en het verder niet meer proberen (voornamelijk bij Monk zichtbaar). Overall denk ik dat het verschil met de seasonal lijst niet heel groot zal zijn; ik zou zeggen Crusader bovenaan, Barb / Wiz er net achter en DH / Monk / WD daar net iets achter.

Het ziet er best netjes uit...ik zou zeggen dat het verschil tussen "beste class" en "minste class" niet meer dan 3-4 tiers zal worden.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Nerve schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:02:
[...]

Ik herhaal ;) ik zou dit vroeger doen, de expansie voegt namelijk, buiten het feit dat je van 60 naar 70 kan qua level, een extra chapter toe in story mode (Chapter 5) dus is wel leuk dat je dat dan ook al in single player story mode gezien hebt. Is geen vereiste natuurlijk (denk ik toch :? )
Net uitgespeeld met de uitbreiding, viel dus wel mee hoe erg ik aan de bak moest :')

Verwijderd

Hey Zarhrezz.

Nog even over die hoge sheet dps bij een wd.. jij was volgensmij niet echt overtuigd :P

check dit even
YouTube: Diablo 3 2.4 Turbo-Chicken T10 Rift & Bounty speed farming Witch Doctor! op 8 min 26 zie je hoe extreem de dps omhoog schiet en deze build is echt niet optimaal.. het kan nog veel gekker. 10+ mln sheet deeps zijn prima te halen hoor :)

Nu zegt sheet dps vaak weinig, maar voor pets en die gargs/super hond ben ik wel benieuwd wat die dan doet 8) ... zal wel dikke pew pew zijn
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:56:
Hey Zarhrezz.

Nog even over die hoge sheet dps bij een wd.. jij was volgensmij niet echt overtuigd :P

check dit even
YouTube: Diablo 3 2.4 Turbo-Chicken T10 Rift & Bounty speed farming Witch Doctor! op 13 min 16 zie je hoe extreem de dps omhoog schiet en deze build is echt niet optimaal.. het kan nog veel gekker. 10+ mln sheet deeps zijn prima te halen hoor :)

Nu zegt sheet dps vaak weinig, maar voor pets en die gargs/super hond ben ik wel benieuwd wat die dan doet 8) ... zal wel dikke pew pew zijn
Klopt die video link? Hij heeft 3.4 op het eind. Z'n Int is "maar" 15k, ik heb op PTR ladder 20k gezien, dus daar nog sowieso 33% ruimte, dus naar de 4.5 paper...met 10 stacks harvest en 5 stacks feast komt dat op 8.8 paper. Er is dan nog wel ergens iets van een boost nodig, maar het lijkt haalbaar ja.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Thalaron
Neles7 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:34:
[...]

I Know... Ik ben enkel benieuwd of het gemis van 2x Ancient bonus maar met de toevoeging van Sage @ T10 sneller zou kunnen zijn dan met full set. @ T10 dan dus he! Zal hem sowieso niet worden lijkt me. Ben evengoed benieuwd naar wat de opties gaan worden. Wie weet passen ze de set bonus nog aan bij release.

En tsja.. als het F/R blijft voor alle builds ook goed! Heb toch verschillende combi's liggen :)

Verwijderd

Zarhrezz schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:31:
[...]

Klopt die video link? Hij heeft 3.4 op het eind. Z'n Int is "maar" 15k, ik heb op PTR ladder 20k gezien, dus daar nog sowieso 33% ruimte, dus naar de 4.5 paper...met 10 stacks harvest en 5 stacks feast komt dat op 8.8 paper. Er is dan nog wel ergens iets van een boost nodig, maar het lijkt haalbaar ja.
sry had de tijd verkeerd. let ff op vanaf 8 min 2 sec. hier heeft die 2,9 mln sheet dps. iets daarna op 8 min 26 heeft hij 7,3 mln sheet dps. deze verhoging is alleen van bane of the powefull en dan 5 stacks gruesome feast. Gooi hier nog een sacret harvest in en je komt nog veel hoger uit. Ook een items als homoculus kan de boel nog flink boosten.. zeker in teams omdat je dan toch dmg reductie hebt van support :P.. laat die patch maar komen.. wordt leuk ;)

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:29
Zarhrezz schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:32:
N.a.v. de Reddit post over gemiddelde solo clears op de PTR ben ik nog eens naar de top 3's gaan kijken en dan ook eens de paragon en de gem levels bekeken. Als je dan de overleveled gem clears buiten beschouwing laat, valt het op dat de Wiz top clears op het moment behoorlijk inflated zijn; de 85 clears is met gems van level 115, 110 en 90...die gaan we live niet snel zien, gezien het feit dat de highest group clear op 91 staat. Als je kijkt naar de clears die redelijkerwijs ook live te halen zijn, is er eigenlijk maar één echte uitschieter; de tier 85 seasonal Crusader clear. De daarop volgende clear zonder inflated gems staat op 83. Daarmee is Crusader (op season) wel de class die het makkelijkst het hoogst lijkt te komen:
PTR season; highest 'reasonable gems' clears
  • 85 (83): Crusader
  • 81: WD / Wiz
  • 79: Barb / DH / Monk
Ik heb ook nog zo rond de 10e plek gekeken, dat geeft de volgende lijst:
PTR season: around #10 with 'reasonable gems'
  • 80: Crusader
  • 77: DH / Wiz
  • 76: Barb / WD
  • 74: Monk
Non-season is het wat lastiger; veel meer overleveled gems, vaak grote verschillen in paragon (soms ruim 1000 paragon verschil met andere top 3's). Ook is er daar duidelijker een effect te zien van hard huilen na een nerf en het verder niet meer proberen (voornamelijk bij Monk zichtbaar). Overall denk ik dat het verschil met de seasonal lijst niet heel groot zal zijn; ik zou zeggen Crusader bovenaan, Barb / Wiz er net achter en DH / Monk / WD daar net iets achter.

Het ziet er best netjes uit...ik zou zeggen dat het verschil tussen "beste class" en "minste class" niet meer dan 3-4 tiers zal worden.
Welke build is dat dan voor de crus? heb niet alles meer gevolgd.
Nog steeds die thorns build of inmiddels een andere?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• schaapiej
Thalaron schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:31:
[...]
I Know... Ik ben enkel benieuwd of het gemis van 2x Ancient bonus maar met de toevoeging van Sage
Dan ben je dus je hele LoN bonus kwijt en niet 2x 100%. Want dan is LoN niet meer je enige set..

<GoT>NightStalker

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-11 21:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister deze even op PTR getest (met crappy gear), werkt goed, speelstijl is wel ff wennen.

http://www.diablofans.com...delseres-magnum-opus-gr81

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 22:20
Sinned123 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:09:
[...]

Leuk dat je dat lijstje gepost hebt. Zou je misschien ook rond rank 200 kunnen kijken? Ik ga echt niet hardcore spelen om in de top 10 te komen.

Als een DH bijvoorbeeld bij rank 200 op 75 zit en de crusader slechts op 70 dan is dat ook al een groot verschil. Ik ben benieuwd (ga helaas niet zelf 30gb aan PTR data downloaden)

Ik twijfel next season tussen earthquake Barb, of een M6 DH. De speelstijl van DMO wizard lijkt me gewoon niet leuk en crusader is een class die ik nooit speel, heeft me nooit aangetrokken. Van vrienden hoor ik ddie PTR spelen dat de thorn build heel passief is en niet echt leuke gameplay. Na 2 dagen PTR waren ze er wel klaar mee.

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 10:59
Dit weekend nog een beetje rondgeklooid op PTR met mijn "seasonal" one button wizard:

Gear build ongeveer als op http://ptr.d3planner.com/336361151

Door de combinatie van Astral Presence met Hergbrash’s Binding kun je onbeperkt Disintegrate casten zonder dat je AP omlaag gaat,

Je hebt dan dus geen verdere RR nodig. De build heeft ook geen cooldowns, dus ook CDR in niet nodig.

En doordat je onbeperkt disintegrate kunt spammen trigger je ook onbeperkt gratis je andere AP-spenders door Etched Sigil.

Tot dusver heb ik met matige gear en lage paragon (< 100 nog) een T9 rift kunen clearen en met gemak GR35 gehaald.

De energy Twister komt ook leuk aan door the Twisted Sword en Mamoth Hydra is een no-brainer in een fire based build in mijn ogen.

Nu gebruik ik 3 skills die passief mijn damage boosten (Magic Weapon, EA pinpoint en Familiar Sparkflint)
Ik mis een GTFO, maar heb door Firebird en UA 2 proc mogelijkheden.

Zien jullie nog andere leuke opties met deze build.

De combinatie van Etched Sigil met die belt geeft imho ook voldoende opties voor de Conquest om een GR45 zonder set items te clearen

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 07:04

4th

Mad-Matt schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:08:
Gister deze even op PTR getest (met crappy gear), werkt goed, speelstijl is wel ff wennen.

http://www.diablofans.com...delseres-magnum-opus-gr81
Ben zeer benieuwd, ga ik zeker in season proberen :)
_Peter2_ schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:56:
Dit weekend nog een beetje rondgeklooid op PTR met mijn "seasonal" one button wizard:

Gear build ongeveer als op http://ptr.d3planner.com/336361151

Door de combinatie van Astral Presence met Hergbrash’s Binding kun je onbeperkt Disintegrate casten zonder dat je AP omlaag gaat,

Je hebt dan dus geen verdere RR nodig. De build heeft ook geen cooldowns, dus ook CDR in niet nodig.

En doordat je onbeperkt disintegrate kunt spammen trigger je ook onbeperkt gratis je andere AP-spenders door Etched Sigil.

Tot dusver heb ik met matige gear en lage paragon (< 100 nog) een T9 rift kunen clearen en met gemak GR35 gehaald.

De energy Twister komt ook leuk aan door the Twisted Sword en Mamoth Hydra is een no-brainer in een fire based build in mijn ogen.

Nu gebruik ik 3 skills die passief mijn damage boosten (Magic Weapon, EA pinpoint en Familiar Sparkflint)
Ik mis een GTFO, maar heb door Firebird en UA 2 proc mogelijkheden.

Zien jullie nog andere leuke opties met deze build.
Lijkt goede setup ja, easy farming, hij gaat wel je hydra en twister spammen door de sigil, lijkt me dat je juist meer twisters actief wil hebben voor de extra bracer dmg.

[ Voor 65% gewijzigd door 4th op 04-01-2016 10:32 ]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

• _Peter2_
4th schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Ben zeer benieuwd, ga ik zeker in season proberen :)

[...]

Lijkt goede setup ja, easy farming, hij gaat wel je hydra en twister spammen door de sigil, lijkt me dat je juist meer twisters actief wil hebben voor de extra bracer dmg.
De combi van die belt met die source geeft volgens mij legio mogelijkheden.

Wellicht ook leuk met die wand die arcane orb 2x laat exploderen of wellicht met Meteor.

Ik kan eens kijken hoe het gaat als ik Hyrdra vervang door teleport.

Verde kan ik op zoek naar die bracers die mobs naar je twisters toe trekken.

Gear is gewoon nog niet briljant, maar de mogelijkheden zijn fun. Er is ook een sword dat evvoor zorgt dat je extra damage doet zolang je disintegrate channeld en daar zijn ook bracers voor, als ik die combineer en dan een RoRG gebruik....

[ Voor 27% gewijzigd door _Peter2_ op 04-01-2016 10:48 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:12

Superkiwi

Hoi doei

Oke, story mode uitgespeeld en eigenlijk direct na de eerste bounty level70 geworden.
Nu heb ik ondertussen ook de Kanai's Cube, maar ik heb geen idee wat ik daarmee moet of kan.
Iemand die mij in jip en janneke taal kan uitleggen wat dat ding doet/waar ik hem voor gebruik?
En als laatste: hoe kom ik aan Greater Rift Stones? Tot nu toe kan ik enkel standaard rifts openen...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Odysseus87
dvdkiwi schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:54:
Oke, story mode uitgespeeld en eigenlijk direct na de eerste bounty level70 geworden.
Nu heb ik ondertussen ook de Kanai's Cube, maar ik heb geen idee wat ik daarmee moet of kan.
Iemand die mij in jip en janneke taal kan uitleggen wat dat ding doet/waar ik hem voor gebruik?
En als laatste: hoe kom ik aan Greater Rift Stones? Tot nu toe kan ik enkel standaard rifts openen...
Cube: Hierin kan je een legednary wapen, armor en accesory (ring / amulet ) stoppen en daar de krachten uit halen. Er is bijvoorbeeld een wapen met 50% meer dmg tegen elite bosses. Als je die in de cube stopt, haal je die krachten eruit en heb je die op je character. Kan je dus een ander wapen zelf equippen, maar wel de bonus van die 50% elite dmg krijgen.

De materials die je hier voor nodig hebt zitten in de rewards van de bounties. Je moet dus bounties doen van act 1 tot en met act 5. Daar krijg je kistjes van (horadic caches) en daarin zitten onder andere materials die je nodig hebt voor in de cube. In de cube kan je zelf ook op informatie klikken en zie je precies wat je nodig hebt.

Greater rift stones krijg je als je rift bosses dood in een gewone rift. Je zult dus eerst wat normale riftjes moeten doen en de boss doden. Die kunnen een greater rift key droppen en dan kan je dus greater rifts.

edit: Voeg me toe Odysseus#2130 en ik doe wel wat rifts met je mee of bounties.

• 4th

4th

T6 difficulty geeft 100% dropkans op een greater rift key, de niveau's daaronder steeds iets minder kans.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

• _Peter2_
4th schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:01:
T6 difficulty geeft 100% dropkans op een greater rift key, de niveau's daaronder steeds iets minder kans.
En volgens mij enkel een dropkans vanaf T1

• 4th

4th

dvdkiwi schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:54:
Overzicht met dropkansen:

Afbeeldingslocatie: http://d3resource.com/difficulties.png

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oke thanks :)

Over die cube: als ik daar een wapen instop en de krachten uithaal, tellen die voor al mijn characters?
Ik ben nu bezig met een hardcore run met een Barbarian; het zou handig zijn als die wat superpowers zou krijgen ;)

• Odysseus87
dvdkiwi schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:10:

Over die cube: als ik daar een wapen instop en de krachten uithaal, tellen die voor al mijn characters?
Ik ben nu bezig met een hardcore run met een Barbarian; het zou handig zijn als die wat superpowers zou krijgen ;)
Ja geld voor al je characters, ik kan je ook helpen op hardcore voeg me maar toe.

edit: Hardcore en niet hardcore zijn wel gescheiden van elkaar.!

[ Voor 7% gewijzigd door Odysseus87 op 04-01-2016 11:12 ]

• _Peter2_
dvdkiwi schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:10:

Je absorbeert de legendary power van een item. Legendary power is de oranje text die er staat.
Je kunt dan vervolgens op al je chars die power activeren. (je kunt 3 powers tegelijk actief hebben: 1 wapen, 1 armor en een stukje jewelery: ring of amulet).

Absorberen kost 5 Death Breaths en 1 van elke act crafting mats die je uit caches van bounties krijgt.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het is duidelijk, dank u :)
Ik ga eens kijken of ik leuke wapens heb om uit te extracten.

@Baelrog: ik speel op PS4, jij waarschijnlijk op pc?

Ik weet het niet uit m'n hoofd, ik dacht thorns maar of het nou Invoker of LoN was weet ik even niet. Roland zat ook ergens in de top.
Baelrog schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:13:
Leuk dat je dat lijstje gepost hebt. Zou je misschien ook rond rank 200 kunnen kijken? Ik ga echt niet hardcore spelen om in de top 10 te komen.

Als een DH bijvoorbeeld bij rank 200 op 75 zit en de crusader slechts op 70 dan is dat ook al een groot verschil. Ik ben benieuwd (ga helaas niet zelf 30gb aan PTR data downloaden)
Ik kan vanavond nog wel even wat lager in de lijsten kijken, maar PTR #100 is vaak al nietszeggend meer (de 40-50 range). De hoeveelheid spelers per class is op de PTR niet echt homogeen en er zitten een hoop spelers die eigenlijk alleen voor de drops komen en die dus niet serieus greaters proberen. Vandaar dat ik de #10 ook meegenomen heb, dan heb je het grootste deel van de lucky draws op de greaters wel gehad maar zijn het wel mensen die het nog echt proberen.
Ik twijfel next season tussen earthquake Barb, of een M6 DH. De speelstijl van DMO wizard lijkt me gewoon niet leuk en crusader is een class die ik nooit speel, heeft me nooit aangetrokken. Van vrienden hoor ik ddie PTR spelen dat de thorn build heel passief is en niet echt leuke gameplay. Na 2 dagen PTR waren ze er wel klaar mee.
Barb speel ik zelf niet, daar kan ik weinig over zeggen. M6 is leuk, niet meer passief zoals een paar patches terug dus je moet zelf aan de bak. Daarnaast moet je positioning enzo doen. DMO vind ik zelf ook niet lekker spelen; binnen de bubble blijven is echt do it or die geworden en dat is het gewoon niet voor mij. Het is wel sterkte build verder, maar het moet je liggen qua speelstijl. Thorns met Invoker set moet je nog wel wat doen, LoN thorns is luier dan de pet-Necro uit D2.
_Peter2_ schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:45:
De combi van die belt met die source geeft volgens mij legio mogelijkheden.

Wellicht ook leuk met die wand die arcane orb 2x laat exploderen of wellicht met Meteor.
Channel / Sigil is inderdaad erg veelzijdig. Een aantal leuke opties:
  • Meteor / Nilfur's
  • Twister / Twisted Sword / Folly
  • EB / Wand of Woh / Infinite Depth
Ik zou Hydra niet gebruik als je Sigil gebruikt. Door Sigil wordt Hydra elke seconde (of elke paar seconde, afhankelijk van verdere skills op bar) opnieuw neergezet, met als gevolg targeting delay.

Ook handig om in je achterhoofd te houden: de CD van een skill die afgaat door Sigil staat volledig los van de CD van zelf gebruiken. Door Black Hole dus te nemen, kun je self-cast alterneren met Sigil-cast. Voor een Firebird setup heb ik bv. gewerkt met unruned Meteor / Black Hole en dat is erg leuk; elke x seconden een Black Hole waar elke seconde een Meteor achteraan komt. De CD van de Sigil casts wordt trouwens gereduceerd door CDR maar niet door Zodiak (die werkt alleen op je eigen CD).

[ Voor 30% gewijzigd door Zarhrezz op 04-01-2016 13:45 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• 4th

4th

Is er ergens een lijst met alle "nieuwe" (revised) items en hun nieuwe affixes?

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-11 15:47
4th schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:01:
Is er ergens een lijst met alle "nieuwe" (revised) items en hun nieuwe affixes?
http://us.battle.net/d3/e...tr-patch-notes-12-14-2015

Naar beneden scrollen...

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 13:35

Grin

Ride si sapis.

Delsere's Magnum Opus
Explosive Blast, Spectral Blade, and Wave of Force are now affected by this set
(4) Set Bonus
Has been redesigned
You take 50% reduced damage while inside your Slow Time. Allies gain half this benefit
(6) Set Bonus
Damage bonus increased from 750% to 2000%

Hmmm wellicht geeft dit mogelijkheden voor een bubble/Wand of Woh build? Iets in deze richting?
Gister trouwens D3 weer geïnstalleerd, wellicht vanavond weer wat oefenrondjes draaien! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Grin op 04-01-2016 14:25 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 20:12

UTADDICT

NERF

Grin schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:24:
Delsere's Magnum Opus
(4) Set Bonus
Has been redesigned
You take 50% reduced damage while inside your Slow Time. Allies gain half this benefit
(6) Set Bonus

Hmmm wellicht geeft dit mogelijkheden voor een bubble/Wand of Woh build? Iets in deze richting?
Gister trouwens D3 weer geïnstalleerd, wellicht vanavond weer wat oefenrondjes draaien! ;)
Super interessant inderdaad! Ik kan ook echt nergens een beetje goed theorycrafting vinden in deze richting.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• Grin

Grin

Ride si sapis.

UTADDICT schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:27:
Super interessant inderdaad! Ik kan ook echt nergens een beetje goed theorycrafting vinden in deze richting.
Een leuke end-game build met Wand of Woh zou wel erg tof zijn, explosive blast was in vanilla wel een ding maar sinds 2.0+ is het niet meer viable geweest -behalve voor speed farming T10. Ik zou er erg blij mee zijn iig :D

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Grin schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:30:
[...]

Een leuke end-game build met Wand of Woh zou wel erg tof zijn, explosive blast was in vanilla wel een ding maar sinds 2.0+ is het niet meer viable geweest -behalve voor speed farming T10. Ik zou er erg blij mee zijn iig :D
Als ik vanilla build weer kon doen... Supertof was dat.

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 13:56
UTADDICT schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:32:
[...]

Als ik vanilla build weer kon doen... Supertof was dat.
Cloud of Bats maakt ook weer een comeback, dus wie weet 😄

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Grin schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:24:
Delsere's Magnum Opus
(4) Set Bonus
Has been redesigned
(6) Set Bonus

Ik heb wat getest met Spectral Blade (helaas geen nieuwe) / EB met Woh op cube en Infinite Depth als source. De damage is goed, toughness is heel goed zolang je in bubble blijft met 4 stacks Infinite. Wat wel lastig is, is de range van EB...de cold rune heeft ook mijn voorkeur om die reden. Waarom ik 'em niet ga spelen op live is vanwege de bubble-requirement. Dingen buiten de bubble gaan niet dood, tenzij jij dat ding bent. Binnen de bubble is het andersom. Snel bewegen is dus riskant en Nightmarish, Knockback, Vortex, Wormhole etc. worden echt link.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zarhrezz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:35:
[...]

Ik heb wat getest met Spectral Blade (helaas geen nieuwe) / EB met Woh op cube en Infinite Depth als source. De damage is goed, toughness is heel goed zolang je in bubble blijft met 4 stacks Infinite. Wat wel lastig is, is de range van EB...de cold rune heeft ook mijn voorkeur om die reden. Waarom ik 'em niet ga spelen op live is vanwege de bubble-requirement. Dingen buiten de bubble gaan niet dood, tenzij jij dat ding bent. Binnen de bubble is het andersom. Snel bewegen is dus riskant en Nightmarish, Knockback, Vortex, Wormhole etc. worden echt link.
Hmmm too bad, ik zag in de ptr notes een behoorlijke aantal items/skills met EB changes/affixes en had verwacht dat daar dus een build in besloten zou zitten... Als de wiz maar niet weer het kneusje wordt...Dan ben ik ook weer snel klaar met 2.4 :-(

Grin schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:05:
Hmmm too bad, ik zag in de ptr notes een behoorlijke aantal items/skills met EB changes/affixes en had verwacht dat daar dus een build in besloten zou zitten... Als de wiz maar niet weer het kneusje wordt...Dan ben ik ook weer snel klaar met 2.4 :-(
De build is er wel, en die is ook best goed...het is alleen niet mijn speelstijl...test het vooral zelf =)

<GOT> Zarhrezz#2885

• Grin

Grin

Ride si sapis.

We gaan het zien @ woensdagavond! :D

• Neles7
Als de patch er dan is Grin, is volgens mij nog niet offcieel bevestigd.

Iets ander, ik kom net de Season Journey tegen van S5. Deze lijkt aangepast te zijn en je zult dus nog iets hoger moeten pushen voor de stash tab.

https://www.reddit.com/r/...n_5_journey_requirements/

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02
Gezien de stilte lijkt het mij ook niet dat de patch morgenavond / woensdag komt.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik vrees er ook voor. Oh well, heb nog wat chars die nog wat TLC kunnen gebruiken voordat we nieuwe dingen kunnen ontdekken.

• schaapiej
Ik denk toch dat ik eens ga kijken of ik de gear voor een LoN Tempust Rush Monk bij elkaar kan rapen. Altijd al een TR fan geweest! Geen idee welke build er op de PTR mee is getest maar heb net zelf wat bij elkaar zitten klikken en volgens mij moet dit wel leuk worden als build. Wellicht geen GRift 70 materiaal maar dat boeit mij vrij weinig! :P

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2z3s0if.jpg

Uiteraard als ringen de LoN set en een HF amulet.
Leorics Crown, Magefist, Cindercoat, String of Ears, Hexing Pants, Crudest Boots.
Dit spreekt allemaal voor zich denk ik!

Als nieuwe items;
- Mantle of Channeling > meer damage en damage reductie tijdens TR
- Cesar's Momento > 400% meer damage op TR na een blind
- Balance > extra TR damage en bij 3 enemies of minder 100% crit chance

In de cube denk ik dan Furnace, Strongarm en Obsidian.
Passives en skills zoals in het plaatje en op de HF dan Momentum als passive (onmisbaar met TR)

Een aantal dingen heb ik al ancient in stash, nu nog wat geluk hebben met de rest! :+

Edit: lang leve d3planner en een linkje kunnen maken; >klik< dit dus!

[ Voor 5% gewijzigd door schaapiej op 04-01-2016 17:55 ]

<GoT>NightStalker

Goldman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:44:
Gezien de stilte lijkt het mij ook niet dat de patch morgenavond / woensdag komt.
Op Diablofans.com staat al dat de launch op 12 januari zal zijn omdat er nog geen maintenance break is aangekondigd en dat gebeurt altijd rond 15.00 CET voor patches die een dag later in de USA worden gelanceerd en dus een dag later van toepassing zijn in Europa. :+

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

schaapiej schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:54:
Ik denk toch dat ik eens ga kijken of ik de gear voor een LoN Tempust Rush Monk bij elkaar kan rapen. Altijd al een TR fan geweest! Geen idee welke build er op de PTR mee is getest maar heb net zelf wat bij elkaar zitten klikken en volgens mij moet dit wel leuk worden als build. Wellicht geen GRift 70 materiaal maar dat boeit mij vrij weinig! :P
Fun fact: de top monk PTR clear is een TR LoN monk :o

<GOT> Zarhrezz#2885

• schaapiej
Zarhrezz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:05:
[...]

Fun fact: de top monk PTR clear is een TR LoN monk :o
Sweet! Nuttiger dan ik dacht dus.. wel een andere spec zo te zien.
Ben benieuwd hoe ver de Fire variant gaat komen! :)

<GoT>NightStalker

De seasonal tier 85 clear was een Invoker.
Baelrog schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:13:
Even door de lijst gekeken:
Class#250#500#1000
Barb706865
Crus706763
DH737169
Monk706965
WD706662
Wiz727065

Op season blijft het logischerwijs wat achter...behalve Crusader dan. Ook zie je dat minder mensen actief pushen op season, de #1000 rankings in de 50's betekent gewoon 'didn't really bother'.
Class#250#500#1000
Barb676355
Crus716965
DH706865
Monk666256
WD666155
Wiz676256

<GOT> Zarhrezz#2885

• Odysseus87
Zarhrezz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:21:
[...]

De seasonal tier 85 clear was een Invoker.

[...]

Even door de lijst gekeken:
Class#250#500#1000
Barb706865
Crus706763
DH737169
Monk706965
WD706662
Wiz727065

Op season blijft het logischerwijs wat achter...behalve Crusader dan. Ook zie je dat minder mensen actief pushen op season, de #1000 rankings in de 50's betekent gewoon 'didn't really bother'.
Class#250#500#1000
Barb676355
Crus716965
DH706865
Monk666256
WD666155
Wiz676256
Bedankt. Ik kijk meer naar de 250 en dan zie ik dat de crusader er inderdaad niet meer ver voorloopt. De DH presteert dan prima. Dan ga ik gewoon lekker Dh dit seizoen.

• Neles7
lekker avondje op D3. Samen met GoT wat griftjes gedaan 4 man 65-67. daarna geen 4e man kunnen vinden dus maar met 3 man gedaan gr65 heel lekkere rift en ook prima gehaald. Daarna hield mijn party ermee op en had niemand in GoT meer interesse. SG was wel actief op TS begreep ik maar had inmiddels een party met mensen van <ARON> (als ik goed herinner) clan. 4man Gr67 met mijn DH mee gedaan ging lekker, weer eens wat afwisseling :D daarna met 3p de healer vervangen die weg was gegaan en nog wat records gevestigd. Uiteindelijk uitgekomen op Gr68. Toen met de laatst overgebleven man van de party nog even een 2p 65 gedaan :D.

Verder ging de rest van GoT ook wel lekker, ik zag nog nooit zoveel records op 65+ voorbij komen :D De topper was Ray met 79.

Zo gaat het wel hard met greater keys ... ik moet toch echt eens gaan farmen ben ik bang :P

• Thalaron
Neles7 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:21:
Zo gaat het wel hard met greater keys ... ik moet toch echt eens gaan farmen ben ik bang :P
Ik kom DB's en Souls en normal Mats tekort...
Echter nog wel zo'n 700 Greater Rift Keys O-)

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Verder ging de rest van GoT ook wel lekker, ik zag nog nooit zoveel records op 65+ voorbij komen :D De topper was Ray met 79.
Lol dat was de opwarmer van onze groep, helaas vanwege vreselijk irritante lag niet verder gekomen... snap niet dat Blizz dit niet oplost, lag kost je gewoon 80+ grifts op dit moment...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• schaapiej
Was dat een solo of group clear? Allebei netjes daar niet van maar solo.. _/-\o_
Edit: gewoon even de post voor mij lezen! :p

Heb gister ook nog een 81 of 82 group clear gezien van Jim!

[ Voor 7% gewijzigd door schaapiej op 05-01-2016 09:29 ]

<GoT>NightStalker

• Neles7
Thalaron schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:57:
[...]

Ik kom DB's en Souls en normal Mats tekort...
Echter nog wel zo'n 700 Greater Rift Keys O-)
Die heb ik (nog) voldoende. Maar dat komt wellicht doordat mijn UE gear al near-perfect is en ik weinig anders speel.
schaapiej schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:28:
[...]

Was dat een solo of group clear? Allebei netjes daar niet van maar solo.. _/-\o_
Edit: gewoon even de post voor mij lezen! :p

Heb gister ook nog een 81 of 82 group clear gezien van Jim!
Die clears van Jim en zijn groep heb ik dan gemist. Lekker bezig!
simons schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:47:
[...]

Lol dat was de opwarmer van onze groep, helaas vanwege vreselijk irritante lag niet verder gekomen... snap niet dat Blizz dit niet oplost, lag kost je gewoon 80+ grifts op dit moment...
Helaas is dit het geval ja, ik moet zeggen dat het met onze pushen meeviel ondanks dat ik soms voor mijn gevoel de halve map gepulled had :+ O-)

(..) SG was wel actief op TS begreep ik maar had inmiddels een party met mensen van <ARON> (als ik goed herinner) clan. 4man Gr67 met mijn DH mee gedaan ging lekker, weer eens wat afwisseling :D daarna met 3p de healer vervangen die weg was gegaan en nog wat records gevestigd. Uiteindelijk uitgekomen op Gr68. Toen met de laatst overgebleven man van de party nog even een 2p 65 gedaan :D.

Gisteren waren er zeker 3-4 parties online op TS en in de clan :P Ik zag gisteren je oproep voor een 4e man wel voorbij komen, maar ik zat al in een groep :)

@keys: ik heb er nog 1109 dus ik kan nog wel even vooruit :D

Vanavond kunnen we weer een groepje bouwen _/-\o_

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Hmmmmm.... zie helemaal niets over een patch staan :(

Op blizzcon werd toch duidelijk gezegd dat de patch mid december zou komen en dat er meer tijd zou zitten tussen de patch en de start van het season. Naar mijn mening worden beide punten niet behaald... jammer.. gemiste kans
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:16:

Op blizzcon werd toch duidelijk gezegd dat de patch mid december zou komen en dat er meer tijd zou zitten tussen de patch en de start van het season. Naar mijn mening worden beide punten niet behaald... jammer.. gemiste kans
Patch komt 12 januari (anders had er gisteren een maintenance update/break zijn aangekondigd). Dus de release zal dus volgende week dinsdag zijn (USA time) en dus effectief op woensdag voor Nederland.

De huidige versie van de PTR zal dan worden gereleased (eventueel met laatste bug fixes en aanpassingen).

Het is aangegeven dat een season nog circa 3 maanden gaat duren, en dus 4 seasons/ERA's per jaar.

• 4th

4th

Maar de kip liep achterop :P
DH met Danetta's won in cave/sewers map en Archon wiz op open en barracks.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik ben met mijn monk redelijk ver gekomen, maar ik heb wel een beetje het gevoel dat je vanaf rift 35 ongeveer niet meer af komt met randoms.
Man man man, wat een mensen kom je tegen.

Maar ik heb wel echt weer lol met het spel.

PSN & XBL: Denkoyugo

Denko schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:02:
Ik ben met mijn monk redelijk ver gekomen, maar ik heb wel een beetje het gevoel dat je vanaf rift 35 ongeveer niet meer af komt met randoms.
Man man man, wat een mensen kom je tegen.

Maar ik heb wel echt weer lol met het spel.
Gewoon lekker overstappen op de PC community _/-\o_ dat is veel leuker 8)

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vidra schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:12:
[...]

Gewoon lekker overstappen op de PC community _/-\o_ dat is veel leuker 8)
Ik speel het spel op de PC, als je dat bedoeld. Is er een soort channel binnen diablo waar ik niks vanaf weet?
(sterker nog, jij hebt mijn monk van de week geboost van 1-70 ;) )

PSN & XBL: Denkoyugo

• _Peter2_
Gisteren nog wat verder gespeeld op mijn S5 PTR Wizard. Ben intussen Para 100+ geworden. Heb nu mamoth hydra vervangen door Meteor met de laatste rune.

Nog geen rifts of GR's gedaan, maar wat Bounties gedaan op T7, dat liep allemaal lekker vlotjes.
Heb nu een 2e Unity gevonden waardoor mijn survivability beter is geworden.

Heb nu ook een Compass Rose en een Endless Walk, maar mis nog goede rolls op beiden.

Wat zijn eigenlijk de handigste legendary gems voor een Wizard? (Heb al tijden geen wizard van enig niveau gespeeld)

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 13:56
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:16:

Was ook logisch dat die patch niet op hun eerste werkdag van het jaar zou worden uitgerold.
En er was aangegeven dat de pauze tussen seasons ruimer zou worden dan de eerdere 5 dagen, over groter gat tussen patch en season start heb ik iig niks zien langskomen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 22:32

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

_Peter2_ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:53:
Gisteren nog wat verder gespeeld op mijn S5 PTR Wizard. Ben intussen Para 100+ geworden. Heb nu mamoth hydra vervangen door Meteor met de laatste rune.

Nog geen rifts of GR's gedaan, maar wat Bounties gedaan op T7, dat liep allemaal lekker vlotjes.
Heb nu een 2e Unity gevonden waardoor mijn survivability beter is geworden.

Heb nu ook een Compass Rose en een Endless Walk, maar mis nog goede rolls op beiden.

Wat zijn eigenlijk de handigste legendary gems voor een Wizard? (Heb al tijden geen wizard van enig niveau gespeeld)
Dat hangt natuurlijk helemaal af van je build en speelstijl. De meest gebruikte gems staan hieronder waarbij de cijfers gebaseerd zijn op patch 2.3:

Legendary Gems used by Lower 75% Softcore Wizards
1 Bane of the Trapped 51.3
2 Bane of the Powerful 27.0
3 Gem of Efficacious Toxin 26.0
4 Pain Enhancer 25.0
5 Zei's Stone of Vengeance 24.5

Legendary Gems used by Top 25% Softcore Wizards
1 Bane of the Trapped 58.0
2 Zei's Stone of Vengeance 39.4
3 Gem of Efficacious Toxin 37.7
4 Bane of the Powerful 31.3
5 Molten Wildebeest’s Gizzard 20.9

Legendary Gems used by Hardcore Wizards
1 Bane of the Trapped 43.8
2 Molten Wildebeest’s Gizzard 38.4
3 Bane of the Powerful 31.0
4 Gem of Efficacious Toxin 25.4
5 Pain Enhancer 18.6

edit:
Ik zie nu veel Lazors of Beam builds met gebruik van Disintegrate in 2.4. Hier zie je een veel gebruikte combi van Bane of the Trapped, Bane of the Stricken en Isoteric Alteration (dmg reduc + all res 75%). De laatste voor je survivability.

[ Voor 13% gewijzigd door FloydRaalte op 05-01-2016 12:40 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

_Peter2_ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:53:
Zoals door Floyd al aangeeft is het wat build-afhankelijk.

Er is een gem die eigenlijk vaststaat; Bane of the Trapped. De damage increase is zo groot, die moet je haast wel meenemen.

Bane of the Stricken is nu voor pushes redelijk verplicht, 25% damage op de RG scheelt gewoon veel tijd (de stacks helpen ook iets, maar de meeste classes hebben niet genoeg ApS om echt een groot verschil te maken). In 2.4 zal dit wat veranderen; voor high attack speed builds wordt BotS een stuk beter, dus ook nuttig tegen elites. Aan de andere kant gaat de RG HP omlaag, dus de 25% wordt minder noodzakelijk.

Zei's is heel speelstijl en build afhankelijk. De gem is erg effectief als je edge-of-screen damage doet, zodra het mid-range of dichterbij wordt is het meh.

Esoteric is survivability tegen elites en de meeste RGs. Als je niet vaak dood gaat is het DPS verlies, maar dood = 0 DPS dus gebruiken als je 'em nodig hebt. Molten zit in dezelfde hoek maar is meer om one-shots te voorkomen.

In 2.4 kan Wiz ook leuke generator builds gaan doen, dan wordt Simplicity's interessant (damage boost + met HP schalende LoH).

Voor channel builds is ook Taeguk een erg goede gem, maar je moet van stutter-step houden.

Voor cold Wiz builds kan Iceblink ook lucratief zijn; door de Slow altijd BotT en 10% additieve CHC is een hoge DPS boost als je fatsoenlijke CHD hebt.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Kapoen
n00b vraagje: moet een crusader nog steeds quasi verplicht een 2hander + shield gebruiken? Ik meende me zoiets te herinneren dat het vroeger 2hander or gtfo was voor deze klasse.

Nu heb ik met m'n seasonal barb een bruikbare mythic thunderfury (1 hander) gevonden met maximum -level req en een socket, ideaal dus om in de downtime tussen seasons nog eens een crusader te levellen. En eventueel kan ik op level 70 dan de -level req reforgen naar +% dmg of zo, maar is dat wel de moeite waard?

Ik weet dat ik met de cube ook de level req kan verwijderen, maar dat lijkt me verloren moeite aangezien ik toch snel genoeg level 30+ zal zijn met dit char.

*edit* ik ben een paar zaken aan het verwarren blijkbaar. De -level req kan niet gereforged worden naar +% dmg. En het wapen in kwestie is een mythic 2hander, maar de TF is dat ook. Dus mijn vraag blijft gelijk, moet een crusader verplicht een 2hander gebruiken of niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 05-01-2016 14:02 ]

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Kapoen schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:58:
n00b vraagje: moet een crusader nog steeds quasi verplicht een 2hander + shield gebruiken? Ik meende me zoiets te herinneren dat het vroeger 2hander or gtfo was voor deze klasse.

Nu heb ik met m'n seasonal barb een bruikbare mythic thunderfury (1 hander) gevonden met maximum -level req en een socket, ideaal dus om in de downtime tussen seasons nog eens een crusader te levellen. En eventueel kan ik op level 70 dan de -level req reforgen naar +% dmg of zo, maar is dat wel de moeite waard?

Ik weet dat ik met de cube ook de level req kan verwijderen, maar dat lijkt me verloren moeite aangezien ik toch snel genoeg level 30+ zal zijn met dit char.
Twee antwoorden:

1. Ja, tijdens levelen kan je gewoon een TF gebruiken
2. Nee, 2H zijn niet verplicht, er zij zelfs hele goede 1H's en een talent die dmg compenseert. Echter is een TF in geen enkel geval goed voor een crusader zodra je lvl 70 bent (ja misschien als je niks anders hebt of voor je follower).

• Kapoen
Bedankt voor de info utaddict :)

Gelukkig moet de level route niet super efficiënt zijn, maar leuke starter gear op 70 is natuurlijk meegenomen.

UTADDICT schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:02:
Twee antwoorden:

1. Ja, tijdens levelen kan je gewoon een TF gebruiken
2. Nee, 2H zijn niet verplicht, er zij zelfs hele goede 1H's en een talent die dmg compenseert. Echter is een TF in geen enkel geval goed voor een crusader zodra je lvl 70 bent (ja misschien als je niks anders hebt of voor je follower).
@2: In 2.4 kun je leuke LoN proc-builds maken. De 6 targets 300+% lightning damage op attacks is met een 1300% LoN bonus best heel aardig. Een 1-handed spec is voor proc builds ook interessant; de 15% IAS van de passive is een leuke DPS boost. Ook geeft TF een slow, dus BotT proc. Mirinae erbij en met Justice - Crack kun je goed veel proccen. Blessed of Haull, Hammer Jammers en Johanna's Guard en de vele gratis hammers doen ook nog prima damage.

<GOT> Zarhrezz#2885

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Zeker, maar nooit meer dan 'prima' en je bouwt dan een spec om een TF heen terwijl er veel gemakkelijkere 1H specs te maken zijn (met easy drops) die een dergelijke spec zulle outperformen. Met LoN wordt veel 'mogelijk' maar TF alleen is niet genoeg om dat een beetje succesvol te gaan dragen.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 21:25

The Chosen One

Zie signature!

Niet alles hoeft grift lvl 90 te clearen you know. Fun first. :)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

The Chosen One schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:19:
Niet alles hoeft grift lvl 90 te clearen you know. Fun first. :)
Eens, daarom zei ik ook niets over hogere G-rifts ;-)

Over fun gesproken, het valt me op dat die nieuwe Crusader Invoker builds heel tof lijken te spelen, zoals in deze video. Er is tot nu toe nog geen Crusader build geweest die me lange tijd kon boeien (al heb ik ze niet allemaal gespeeld), maar ik denk dat daar met de volgende patch verandering in gaat komen. Crusader in season, denk ik. :)

• Kapoen
Ik was al weer vergeten hoe idioot sterk gems zijn tijdens het levellen van chars. Een level 18 wapen met dikste ruby er in was al meteen goed voor 4k dps :)

Denko schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:22:
[...]

Ik speel het spel op de PC, als je dat bedoeld. Is er een soort channel binnen diablo waar ik niks vanaf weet?
(sterker nog, jij hebt mijn monk van de week geboost van 1-70 ;) )
Ik dacht dat je ook op de PS4 aan het spelen was.

@Boost: ohja :P

Ben je lid van de Tweakers community om zodoende mee te kunnen met andere groepen. Uiteraard ben je ook altijd vrij om de teamspeak van Solidarity Gaming te joinen (ts.solidaritygaming.com).

• Neles7
Blizzard heeft op twitter bevestigd dat er geen maintenance is voor diablo 3. Daarmee wordt zeker wat we eigenlijk al wisten geen 2.4. https://twitter.com/BlizzardCS/status/684205910953193472

• 4th

4th

Weekje wachten nog dus.

Nog een weekje door farmen. >:)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Speel Diablo 3 RoS nu een weekje o.i.d. op de One, al even lvl 70 maar sta nu voor mijn eerste echte dilemma. Heb een slash+sweep build, gebruik voornamelijk fire als element, heb ook nog bombardment (met een aardige bonus vanwege wat gear) en Akarat's Champion. Heb nu een aardige berg gear die er goed bij past, maar zit te twijfelen tussen 2 wapens.

Heb net een legendary Zweihander gevonden, stats als volgt;

3171.1Dmg

+1201-1475 dmg
+1019 str
+1106 vitality

+ 155 experience per kill
Ignores Durability Loss

Reduces all resource costs by 10%

Maar heb ook deze Baleful Remnant:

2693.4 Dmg

+1057-1294 Arcane dmg
+794 str
+6.0% attack speed
+105% crit dmg

Enemies killed while Akarat's Champion is active turn into Phalanx Avatars for 10 se onds

+14 Max Wrath
1 socket

Voordeel van de Zweihander is meer DMG en de attributen die hij heeft zijn wel nice, maar de Baleful Remnant heeft veel hogere crit dmg, meer wrath en die Phalanx avatars zijn echt top als je een keer een sterkere vijand tegenkomt. Welke kan ik het beste gebruiken?

E: De critical dmg komt trouwens van een emerald, een marquise maar kan die er ook uithalen om een betere te craften, zat ook te denken aan een ruby maar crit lijkt me beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 05-01-2016 21:51 ]

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Hmz, weet nog altijd niet wat ik ga spelen na de patch.

Die leap barb is nu een soort wizard geworden, die constant de grond in lichter laaie zet, en er vallen brokstukken uit de hemel terwijl hij rondspringt als een konijn.
Meh

Reakor is ook niet zo echt mijn ding, zeker niet met die verschrikkelijke "force move" techniek die streamer Chainer voorstelt.
Jakkes

Hopelijk is HoTA nog viable ... lijkt me de enige "juiste" barb build, voor wie van hack en slash houdt.

Anders wordt het DH, wizard of crusader, maar kan niet kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door SideShow op 05-01-2016 22:21 ]

• Sandeman!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
SideShow schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:20:
Hmz, weet nog altijd niet wat ik ga spelen na de patch.

Die leap barb is nu een soort wizard geworden, die constant de grond in lichter laaie zet, en er vallen brokstukken uit de hemel terwijl hij rondspringt als een konijn.
Meh

Reakor is ook niet zo echt mijn ding, zeker niet met die verschrikkelijke "force move" techniek die streamer Chainer voorstelt.
Jakkes

Hopelijk is HoTA nog viable ... lijkt me de enige "juiste" barb build, voor wie van hack en slash houdt.

Anders wordt het DH, wizard of crusader, maar kan niet kiezen.
Ik zit met hetzelfde dilemma, ik speel graag een echte barbarian, maar de PTR builds vallen me ook tegen. Ik leun nu meer naar een thorns builds van crusader, deze komt meer in de buurt van een echte barb... Alleen speel ik waarschijnlijk onvoldoende om een goede LON thorns build tot een succes te maken... het enige geluk van crusader is , dat de gratis set ook meteen een van de sterkere builds is.. daarom lijkt me de keuze makkellijk. Of zijn hier nog andere gedachten over?

• _Peter2_
Gisteren niet heel veel tijd gehad om verder te spelen op PTR, maar toch nog wat progress gemaakt op mijn wizard.

Build is nu ongeveer: dezw build op d3planner

Gebruik nu Meteor molten impact ipv mamoth Hydra en heb nu een compleet set endless walk. Dat werkt erg lekker samen met deze channel build.

T7 is nu echt een eitje, maar wel nuttig voor bounty farm.

Ik denk dat een GR40 of mischien zelf 45 er al inzit.

Zoals het er nu uitziet ga in in S5 een rebirth doen van mijn wizard.

Idee is te werken naar iets als: deze build

[ Voor 7% gewijzigd door _Peter2_ op 06-01-2016 08:35 ]

_Peter2_ schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:18:
Gisteren niet heel veel tijd gehad om verder te spelen op PTR, maar toch nog wat progress gemaakt op mijn wizard.

Build is nu ongeveer: dezw build op d3planner

Gebruik nu Meteor molten impact ipv mamoth Hydra en heb nu een compleet set endless walk. Dat werkt erg lekker samen met deze channel build.

T7 is nu echt een eitje, maar wel nuttig voor bounty farm.

Ik denk dat een GR40 of mischien zelf 45 er al inzit.

Zoals het er nu uitziet ga in in S5 een rebirth doen van mijn wizard.

Idee is te werken naar iets als: deze build
Ik zou nog even testen met Blazar in plaats van Molten Impact. Dit geeft je wat clustering, wat weer leuk is met Twister. Ook Flame Ward in plaatst van Disintegrate is te overwegen; meer damage en DR tijdens channel ten koste van spread (impact circle vs. line). Door Blazar trek je alles echter naar de impact area.

<GOT> Zarhrezz#2885

• 4th

4th

Zarhrezz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:32:
[...]

Ik zou nog even testen met Blazar in plaats van Molten Impact. Dit geeft je wat clustering, wat weer leuk is met Twister. Ook Flame Ward in plaatst van Disintegrate is te overwegen; meer damage en DR tijdens channel ten koste van spread (impact circle vs. line). Door Blazar trek je alles echter naar de impact area.
Daar zorgen zijn bracers al voor ;)

Zou persoonlijk niet met flame ward willen werken, je moet er tegen staan voor damage te doen. Met de twister en bracers icm disintegrate kan je het gevecht van je afhouden en max zei's gebruiken.

Worden de meteors en twisters na elkaar gedaan door de orb of is het random?

[ Voor 15% gewijzigd door 4th op 06-01-2016 10:01 ]

• schaapiej
Weet iemand of er met de LoN set nog iets gelijkwaardigs te maken is aan de SWK EP Monk?
Fist of the Az, Gungo, Frostburn en de 1300% van LoN geven best een leuke boost aan EP.
Maar is het nuttig?

<GoT>NightStalker

• _Peter2_
4th schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:52:
[...]

Daar zorgen zijn bracers al voor ;)

Zou persoonlijk niet met flame ward willen werken, je moet er tegen staan voor damage te doen. Met de twister en bracers icm disintegrate kan je het gevecht van je afhouden en max zei's gebruiken.

Worden de meteors en twisters na elkaar gedaan door de orb of is het random?
Volgens mij om-en-om.
Maar als een skill op cooldown is wordt deze niet gecast.(Vandaar ook dat ik Molten impact als rune gebruik voor meteor, dan heeft deze een 12 sec cooldown voor de Sigil).

Je tougnhess is ook hoog doordat je geen AP gebruikt, hierdoor is Aguila's cuirass altijd up.

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Naast de info van de TS, is dit ook goede leesvoer of slechte leesvoer?

http://www.ign.com/wikis/diablo-3/Starter_Guide

Als er betere alternatieven, zeg ze maar gerust :).

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Sandeman! schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:36:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma, ik speel graag een echte barbarian, maar de PTR builds vallen me ook tegen. Ik leun nu meer naar een thorns builds van crusader, deze komt meer in de buurt van een echte barb... Alleen speel ik waarschijnlijk onvoldoende om een goede LON thorns build tot een succes te maken... het enige geluk van crusader is , dat de gratis set ook meteen een van de sterkere builds is.. daarom lijkt me de keuze makkellijk. Of zijn hier nog andere gedachten over?
Tja, de set die je bij crusader krijgt is inderdaad de sterkste en dus zo relatief gemakkelijk progress te verkrijgen in het spel. Echter vind ik de thorns-crusaders wel een beetje saai spelen qua gameplay, dat is bij de barbarian weer een stuk interessanter..

Ik twijfel zelf tussen DH en Wizard.. Was eigenlijk van plan om dit seizoen weer DH te gaan, maar gezien de populariteit speel ik dan eigenlijk liever weer wat anders. Is tevens ook een probleem met de wizard, ik verwacht dat die ook veel gespeeld gaat worden. Zou ik zoals gewoonlijk weer voor een WD kunnen kiezen, maar de current top-build is meer een pet-doctor en daar vind ik niet zoveel aan. Als Jade nu weer wat meer leek op wat het was had ik dat zeker gedaan, maar helaas.

UTADDICT schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:57:
[...]
Zou ik zoals gewoonlijk weer voor een WD kunnen kiezen, maar de current top-build is meer een pet-doctor en daar vind ik niet zoveel aan. Als Jade nu weer wat meer leek op wat het was had ik dat zeker gedaan, maar helaas.
Jade staat op PTR op 80 als ik me niet vergis, kan dus goed mee. De speelstijl is toch niet echt veranderd?

<GOT> Zarhrezz#2885

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Zarhrezz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:16:
[...]

Jade staat op PTR op 80 als ik me niet vergis, kan dus goed mee. De speelstijl is toch niet echt veranderd?
Komt zeker hoog inderdaad, alleen set en speelstijl zijn nu wel iets anders.

Pagina: 1 ... 56 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.