Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
4th schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:52:
Daar zorgen zijn bracers al voor ;)

Zou persoonlijk niet met flame ward willen werken, je moet er tegen staan voor damage te doen. Met de twister en bracers icm disintegrate kan je het gevecht van je afhouden en max zei's gebruiken.
De bracers pullen alleen trash, Black Hole doet alles en doet ook nog prima damage. Ik zou Blazar dus niet zomaar afserveren.

Ik snap je opmerking over Flame Ward range niet, AT heeft bijna edge-of-screen range. Verwar je 'em met Wave of Force? Die is nog steeds waardeloos (geen boost item).

Overigens kan Sigil / Zodiak / Black Hole met de elite stofzuiger rune wel eens erg nuttig zijn in parties; da's gewoon exit van een hoop affixes en enorme CC.

<GOT> Zarhrezz#2885

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:57
Zarhrezz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:26:
[...]
Overigens kan Sigil / Zodiak / Black Hole met de elite stofzuiger rune wel eens erg nuttig zijn in parties; da's gewoon exit van een hoop affixes en enorme CC.
Support Wiz incomming? :p

<GoT>NightStalker

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 07:04

4th

Zarhrezz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:26:
[...]

De bracers pullen alleen trash, Black Hole doet alles en doet ook nog prima damage. Ik zou Blazar dus niet zomaar afserveren.

Ik snap je opmerking over Flame Ward range niet, AT heeft bijna edge-of-screen range. Verwar je 'em met Wave of Force? Die is nog steeds waardeloos (geen boost item).

Klopt, zat even aan meteor impact te denken die het naar zich toetrekt maar dat is met die staff. Blazer = Black hole, ook zeker een optie ja.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:12

Superkiwi

Hoi doei

Oke, ik heb nu een wapen waar ik graag de powers uit wil extracten: +45% damage tegen elites.
Maar ik kom nog 2 materialen tekort. Waar trek ik die vandaan?
Ik neem aan uit rifts en bounties?

De Barbarian is trouwens een beest! >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 06-01-2016 12:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
dvdkiwi schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:26:
Oke, ik heb nu een wapen waar ik graag de powers uit wil extracten: +45% damage tegen elites.
Maar ik kom nog 2 materialen tekort. Waar trek ik die vandaan?
Ik neem aan uit rifts en bounties?

De Barbarian is trouwens een beest! >:)
Bounties, als je ze alle 5 (?) gedaan hebt krijg je van tyreal een cache als beloning. Daar zitten ze in.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ah zo, thanks!
Ik ga weer aan de slag dan ;)

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 10:59
Je krijgt in de cache per act een aantal crafting mats.
Zie diablowiki voor details.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-11 21:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

let wel op, er is een bonus, deze springt naar een andere act als je de bonus-act hebt gedaan.
(hierdoor krijg je dubbele mats)

je game start automatisch in de bonus-act (vandaar dat elke keer als je ingame gaat dat je in een andere act start)

[ Voor 31% gewijzigd door Mad-Matt op 06-01-2016 13:57 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Verwijderd

Die secondary mellee en ranged dmg reductie op gear. Weet iemand of dat ook de thoughness van pets zoals die gargs en hond beïnvloed?
4th schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:54:
Klopt, zat even aan meteor impact te denken die het naar zich toetrekt maar dat is met die staff.
Die staff mod klinkt indrukwekkender dan hij is...het is echt een heel kleine area, een kleine kans en het grootste probleem is dat monsters er echt naar toe kruipen...tegen de tijd dat ze in de area zijn, ben je 3 Meteors verder.
Met low-CD Event Horizon, Primus / Orphus bubbles, Arcane Mines (60% reduced attack speed for 3 seconds!) en eventueel Wave of Force - Debilitating (20% reduced damage for 4 seconds) kun je voor aardig wat CC en mitigation zorgen. De passives zijn wat lastig gezien de runes (allemaal arcane damage) maar wellicht is er wat andere damage bij te stoppen zodat bv. Elemental exposure met de nieuwe source interessant wordt.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dit is de build waar ik voor wil gaan, ik heb hem klaar staan, heb alleen de riem en wand nog nodig.

http://www.diablofans.com...delseres-magnum-opus-gr81

Aangezien generators voor monk straks nog steeds relevant zijn, hier een linkje naar de Excel sheet die ik gemaakt heb om op te zoeken hoeveel IAS je op gear wil.

Ik hoor het wel als er vragen zijn =)

<GOT> Zarhrezz#2885

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-11 09:34
1 vraagje hoeveel werk zat erin? :+

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Neles7 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:22:
1 vraagje hoeveel werk zat erin? :+
Ik heb het niet bijgehouden, maar het valt wel mee...het begrijpen van de mechanics kost meer tijd. De formules in Excel proppen valt wel mee. De sheet is gebaseerd op deze thread en het FD deel op dit draadje. Het was even spelen om tot deze layout te komen, de tabellen in de eerste link zijn wel correct, maar niet bijzonder bruikbaar omdat je niet eenvoudig kan zien wat het effect van was extra IAS is. Dat kan in mijn sheet wel.

<GOT> Zarhrezz#2885

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hoppa! Vandaag eindelijk 800 bereikt! Mooi op tijd voor 2.4 :).
Zarhrezz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:15:
Aangezien generators voor monk straks nog steeds relevant zijn, hier een linkje naar de Excel sheet die ik gemaakt heb om op te zoeken hoeveel IAS je op gear wil.

Ik hoor het wel als er vragen zijn =)
nice work!

[ Voor 78% gewijzigd door retlaw op 06-01-2016 22:29 ]

Battle.net || Strava

• Neles7
Zo mooie afsluiter van de dag. GR70 met Ray,Sting en Zyrimantor :) Als extra reward een mooie depth diggers :D

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/11ay6vr.png

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nice!

Ik kom met mijn exploding palm build niet verder dan grift 53. Betere items droppen maar niet, dus ik ga ook eens de generator build proberen.
Moet nog een depth diggers, dan is m'n basis set compleet. Daarna farmen voor ancient items.
Ben benieuwd.

• 4th

4th

Mad-Matt schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:27:
Dit is de build waar ik voor wil gaan, ik heb hem klaar staan, heb alleen de riem en wand nog nodig.

http://www.diablofans.com...delseres-magnum-opus-gr81
Had ik ook al weekje klaarstaan. Maar ga volgende week S5 spelen. Zal wel eerst daar een firebird worden aangezien je die gratis krijgt op season en daarna deze stukken (en cube legendaries) vinden.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

• _Peter2_
Gisteren nog even een uurtje kunnen spelen.
Heb mijn wizard channel build nog wat verder getuned na opmerkingen hier.

Gebruik nu flame ward i.c.m. blazar en dat werkt inderdaad als een charm.
Heb de firebird dungeon gedaan. Na een paar fails (ik kreeg niks burning). Eens op internet gezocht. Blijkbaar moet ik een laag damage wapen gebruiken hiervoor.

Heb wel de dungeon gehaald nu, maar nog niet de mastery,

Vandaag eens zien of GR40 al wil lukken. Heb wel al een T7 rift in < 7 minuten gehaald.

Wellicht dat ik voor GR40 een unity ga dragen, maar ik merk nog wel of dat nodig is. Ik weet nu zeker dat ik mijn Wizard een rebirth ga geven. Na 2 seasons te zijn gestart met een monk is het wel eens leuk om met een andere class te starten.

• 4th

4th

Is er al een lijst met set dungeon challenges per set? (Wat ik tegenkom is blizzard ptr feedback topic http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/19890789508)

Verwijderd

4th schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:02:
Is er al een lijst met set dungeon challenges per set? (Wat ik tegenkom is blizzard ptr feedback topic http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/19890789508)
Hier heb een overzicht van alle set dungeons en tevens hoe je ze allemaal relatief simpel op master kunt halen

YouTube: Diablo 3 - Set Dungeon Guides

Hopelijk kan je die wings in de toekomst een andere kleur geven want dit groen is natuurlijk drie keer nix :P

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-11 08:02
Bijna season 5!! Dat gaat een leuk weekendje worden ;-)
Season 4 heeft me echt te lang geduurd ... mijn interesse gaat dan helemaal weg :O

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-11 15:43
Sinds een paar dagen weer helemaal hooked aan het spel. Begonnen met een Witch Doctor en had niet verwacht dat dit zo'n leuke class is. Op dit moment doe ik T1 met 2 vingers in mijn neus, tijd voor T2 :-)

Waar kan ik meer informatie vinden over Seasons? Heb al even gezocht in het topic, maar weet nou niet precies wat het inhoudt.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Neles7 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:26:
Zo mooie afsluiter van de dag. GR70 met Ray,Sting en Zyrimantor :) Als extra reward een mooie depth diggers :D

[afbeelding]
Goed bezig! 99% is wel nice. Al is 100% natuurlijk beter :+ .
Voor de monk is die pants straks niet echt meer bruikbaar volgens mij?

Gisteren met een EP monk gespeeld en dat knalt wel heel erg lekker zeg! Jammer dat 2.4 bijna komt, anders had ik daar nog voor kunnen gaan. Meest gear ligt waarschijnlijk wel ergens :). Het waren bijna 68 speed runs... 1 69 gedaan maar dat was een prutgrift. Binnenkort hopelijk ook een keer een 70 halen!

Battle.net || Strava

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
kwdtjuh schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:04:
Sinds een paar dagen weer helemaal hooked aan het spel. Begonnen met een Witch Doctor en had niet verwacht dat dit zo'n leuke class is. Op dit moment doe ik T1 met 2 vingers in mijn neus, tijd voor T2 :-)

Waar kan ik meer informatie vinden over Seasons? Heb al even gezocht in het topic, maar weet nou niet precies wat het inhoudt.
Topic met algemene informatie over het aankomende season:
http://www.diablofans.com...61096-first-look-season-5
Informatie over patch 2.4.0:
http://www.diablofans.com...re-you-prepared-for-2-4-0

Is dit wat je ongeveer zoekt?

• schaapiej
retlaw schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:16:
Heb je die straks niet cubed als je de Inna FoF Mirinea build gaat spelen?
Gisteren met een EP monk gespeeld en dat knalt wel heel erg lekker zeg! Jammer dat 2.4 bijna komt, anders had ik daar nog voor kunnen gaan. Meest gear ligt waarschijnlijk wel ergens :). Het waren bijna 68 speed runs... 1 69 gedaan maar dat was een prutgrift. Binnenkort hopelijk ook een keer een 70 halen!
Explosies van een SWK Monk blijven echt heerlijk! *O*
Gister nog een vraag hier neergezet m.b.t. tot een EP Monk; is een nieuwe versie in de vorm van een LoN EP Monk een potentiële vervanger voor de SWK Monk?

<GoT>NightStalker

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 13:35

Grin

Ride si sapis.

[...]

GZ met de 800 Ret, nu alle punten in mainstat mikken; heerlijk is dat.
Hehehe leuk hè: 68 speedruns :*)
Het blijft een mooi gezicht om alle mobs op het scherm met één "BOEM!" te clearen en de grift progress balk te zien verspringen.
Ondertussen ben ik aan het zoeken naar een goede 2.4 group build voor de wiz, lijkt d'r op dat Delsere de end-game build gaat worden voor 'grift push group play'. Gelukkig heb ik een uber dikke Triumvirate en Travelers Pledge in de stash, alleen de Unstable Scepter en Shame of Delsere nog even looten. O-)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• 4th

4th

Grin schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:29:
[...]

GZ met de 800 Ret, nu alle punten in mainstat mikken; heerlijk is dat.
Hehehe leuk hè: 68 speedruns :*)
Het blijft een mooi gezicht om alle mobs op het scherm met één "BOEM!" te clearen en de grift progress balk te zien verspringen.
Ondertussen ben ik aan het zoeken naar een goede 2.4 group build voor de wiz, lijkt d'r op dat Delsere de end-game build gaat worden voor 'grift push group play'. Gelukkig heb ik een uber dikke Triumvirate en Travelers Pledge in de stash, alleen de Unstable Scepter en Shame of Delsere nog even looten. O-)
Heb ook een perfect ancient triumvirate, jammer dat je met de patch weer een nieuwe betere moet vinden :(

• Grin

Grin

Ride si sapis.

4th schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:34:
[...]

Heb ook een perfect triumvirate, jammer dat je met de patch weer een nieuwe betere moet vinden :(
Kak, hij krijgt natuurlijk een andere affix (range)...Das balen idd... -O-
En ja hoor, uit de laatste patch notes haal ik een verdubbeling:
Arcane Orb damage bonus increased from 75-100% to 150-200%

[ Voor 19% gewijzigd door Grin op 07-01-2016 11:43 ]

[...]

Gefeli met 800, goed bezig! :)
Was dat solo, die 68?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hardcore mode level 70 gehaald, dus we gaan weer terug naar softcore.
Dat altijd op je hoede moeten zijn werkt te veel op mijn zenuwen, ondanks dat ik slechts 2 keer een health potion heb moeten gebruiken.
Ik heb nu wel (deels) door hoe de Kanai's Cube werkt; had een wapen met +50% damage tegen elites, die power had ik eruit getrokken en nu standaard bij.
Jammer dat dat niet gedeeld wordt met je softcore mode...
Ik krijg ook een hoop groene recepten, ik ga maar eens uitvogelen wat welke set precies doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 07-01-2016 12:08 ]

Verwijderd

retlaw schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:28:
Hoppa! Vandaag eindelijk 800 bereikt! Mooi op tijd voor 2.4 :).
Gefeliciteerd Ret 8)

Onze mede prutser Grin is alweer aardig onderweg naar de 1000. _/-\o_
Om je een doel te geven een clanmember bij ons is ....... para 1637 Hc 8)7

Ik ben zelf een alter begonnen op normal, Schiet ook wel wel weer lekker op richting 800. Ik ga tegenwoordig voor de Barb. Heerlijk zoeen alles vernietigende hota barb. :9

Was verder voor mij wel een prima S4 Sc solo 61 en Hc solo 58.

Dus mocht er behoefte zijn aan wat dmg ..... invite :)
Voor monk niet echt nee, maar voor DH is er best iets leuks mee toe doen, bijvoorbeeld in een speed-farm Shadow 4 / Sage 3 (totaal 5 pieces, dus slot open). Skill reroll naar LpS of Armor en gaan.

Gisteren met m'n pre-2.4 Mirinae-monk setup de 55 nog cleared...wellicht is 56 zelfs mogelijk op een gunstig rift. Survivability en damage worden nu wel een issue. Nog 6 nachtjes slapen voordat dat issue voor me wordt opgelost :D
schaapiej schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:23:
[...]
Heb je die straks niet cubed als je de Inna FoF Mirinea build gaat spelen?
Bij Inna Mirinae heb je er geen plek voor. Je cubed armor is Crudest Boots.

[ Voor 15% gewijzigd door Zarhrezz op 07-01-2016 13:03 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Deadsmell schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:55:
[...]

Gefeli met 800, goed bezig! :)
Was dat solo, die 68?
thanks!

De 68-ers waren niet solo.. Solo zit ik op 62 in iets meer dan 10 minuten geloof ik. Daar zit nog ietsje rek in met een goede rift :).
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:11:
[...]

Gefeliciteerd Ret 8)

Dus mocht er behoefte zijn aan wat dmg ..... invite :)
Thanks!

Battle.net || Strava

• JimMorrison
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:02
[...]

Die 70 fiksen we vanavond wel Ret ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456

• schaapiej
JimMorrison schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:19:
[...]

Die 70 fiksen we vanavond wel Ret ;)
Mijn SC staat klaar! ;)

<GoT>NightStalker

• 4th

4th

Dan liepen wij op de zaken vooruit in S4 HC :P

• schaapiej
Dan zal ik 'm maar snel deleten!

Vind 't ook echt een bak ellende om solo te spelen.
Gebruik 'm alleen in party omdat ik anders niet mee mag doen van Jim! :+ -O-

<GoT>NightStalker

• JimMorrison
schaapiej schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:31:
[...]

Dan zal ik 'm maar snel deleten!

Vind 't ook echt een bak ellende om solo te spelen.
Gebruik 'm alleen in party omdat ik anders niet mee mag doen van Jim! :+ -O-
Oooh, maar ik wil gerust sc spelen hoor, maar wie gaat dan de supp barb spelen? >:)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

JimMorrison schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:40:
[...]

Oooh, maar ik wil gerust sc spelen hoor, maar wie gaat dan de supp barb spelen? >:)
Oh dat is wat jij doet... Ik zie altijd iemand als een malle door de map stormen maar daar is dus een heuse functietitel voor.... ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Grin op 07-01-2016 14:56 . Reden: Nu met smily ]

JimMorrison schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:40:
Ja, dat snap ik...de keuze tussen barb en iets dat compleet uit de mode is, is inderdaad snel gemaakt :o

<GOT> Zarhrezz#2885

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Zarhrezz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:53:
[...]

Ja, dat snap ik...de keuze tussen barb en iets dat compleet uit de mode is, is inderdaad snel gemaakt :o
mode? Dacht dat dat iets voor vrouwen is?

Solo is het inderdaad wat actiever spelen met een SC monkie dan met bv U6 met epiphany bijna altijd op... Heb net even gekeken en voor een SWK monk heb ik ook wel een beginnerssetje :). Ben ik toch te laat weer begonnen, want volgende week is alles weer anders... Ik geloof dat monks niet echt meer party pushers worden.

Battle.net || Strava

retlaw schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:20:
mode? Dacht dat dat iets voor vrouwen is?
En alleen vrouwen transmoggen hun characters, toch? :D
Solo is het inderdaad wat actiever spelen met een SC monkie dan met bv U6 met epiphany bijna altijd op... Heb net even gekeken en voor een SWK monk heb ik ook wel een beginnerssetje :). Ben ik toch te laat weer begonnen, want volgende week is alles weer anders... Ik geloof dat monks niet echt meer party pushers worden.
Inna monk is nog steeds best nuttig in een party; kan zelf goed tanken (dingen als +80% life tikken wel aan) en het is nog steeds alle 4 mantra's met een +100% base effect. Daarnaast 10 Allies die voor CC zorgen. Verder is er te speccen rondom Cyclone voor clustering. Ik zou monk niet direct afserveren...

<GOT> Zarhrezz#2885

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zarhrezz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:44:
[...]

[...]
Huh wat? Fervent transmogger....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PcEtlIJHrJ4YbiWIsrT7W458/full.jpg

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Zarhrezz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:44:
[...]

touche...

En ik zal de monk nooit afschrijven! Is by far mijn favoriete karakter. Dat is ook wel te zien in playtime.. Solo blijf ik m sowieso spelen. Maar denk ook weer een DH erbij voor group pushes.

Overigens net even een SWK monk in elkaar gezet. Misschien dat ie vanavond getest kan worden :).

Battle.net || Strava

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
Hoe gaan jullie je nieuwe chars volgende week levellen naar 70, via bounties of non-stop rifts?

Daarnet had ik mijn crusader naar 70 gepushed via rifts, en ik had op 70 eigenlijk geen mats om een aantal starter sets te craften (die ik via mijn barb had verkregen). Gelukkig had ik nog wat afdankertjes liggen van mijn barb, maar vanaf volgende week heb ik die luxe dus niet meer :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Kapoen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:26:
Hoe gaan jullie je nieuwe chars volgende week levellen naar 70, via bounties of non-stop rifts?
Volgens whatever er aan GoT clan / community parties gaande is, als het maar gezellig is. Een uurtje of wat extra ten opzichte van de optimum speedleveling guides boeit me nooit zo.

<GOT> Zarhrezz#2885

• _Peter2_
_Peter2_ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:46:
Gisteren nog even een uurtje kunnen spelen.
Heb mijn wizard channel build nog wat verder getuned na opmerkingen hier.

Gebruik nu flame ward i.c.m. blazar en dat werkt inderdaad als een charm.
Heb de firebird dungeon gedaan. Na een paar fails (ik kreeg niks burning). Eens op internet gezocht. Blijkbaar moet ik een laag damage wapen gebruiken hiervoor.

Heb wel de dungeon gehaald nu, maar nog niet de mastery,

Vandaag eens zien of GR40 al wil lukken. Heb wel al een T7 rift in < 7 minuten gehaald.

Wellicht dat ik voor GR40 een unity ga dragen, maar ik merk nog wel of dat nodig is. Ik weet nu zeker dat ik mijn Wizard een rebirth ga geven. Na 2 seasons te zijn gestart met een monk is het wel eens leuk om met een andere class te starten.
GR40 met gemak gehaald (7:55) met volgende build:
http://ptr.d3planner.com/426961039

(Zou zo ongeveer moeten kloppen, bij gebrek aan armory op PTR)

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
Hoe gaat dat eigenlijk straks als de patch uit is? Items die aangepast worden maar die ik al in mijn bezit heb, worden die automatisch veranderd of moet ik een nieuwe droppen? Bijvoorbeeld de quiver van DH die krijgt straks ook extra dmg stats. Iemand een idee?
kidicoke schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:08:
Hoe gaat dat eigenlijk straks als de patch uit is? Items die aangepast worden maar die ik al in mijn bezit heb, worden die automatisch veranderd of moet ik een nieuwe droppen? Bijvoorbeeld de quiver van DH die krijgt straks ook extra dmg stats. Iemand een idee?
Ze moeten opnieuw droppen. Ook werkt 'Reforge legendary' niet om de nieuwe stat ranges of mods te krijgen. Opnieuw vinden of cuben dus.

De uitzondering zijn set bonussen; deze worden geupdate op bestaande items.

<GOT> Zarhrezz#2885

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
Oke thx, dan spaar ik mijn DB nu:)
Zarhrezz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:17:
[...]

Ze moeten opnieuw droppen. Ook werkt 'Reforge legendary' niet om de nieuwe stat ranges of mods te krijgen. Opnieuw vinden of cuben dus.

Inderdaad groene items worden automatisch geupdate. De meeste 'oranje' legendaries worden niet automatisch geupdate, dit geldt echter wel voor de "Tall Man's Finger" en nog een item. Dus niet alles klakeloos shredden :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Zarhrezz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:17:
[...]

Dus de cube wordt automatisch bijgewerkt als legendary powers wijzigen?
Deadsmell schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:37:
Dus de cube wordt automatisch bijgewerkt als legendary powers wijzigen?
Nee, ik bedoel 'em rare -> legendary cuben.

Reroll op cube blijft de oude stat range / powers rollen. Ook blijft een extracted power de oude totdat je de nieuwe versie van het item extract (dan wordt de oude overschreven).

<GOT> Zarhrezz#2885

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02
Maar volgens mij, en dat was in tweaker chat bevestigd, zoals bijvoorbeeld Dead Man Legacy, de legend power blijft het zelfde maar na een reforge kan je wel de +100% Multishot dmg krijgen (normale affix).

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:29
Wat ik mij altijd heb afgevraagd.
Ik heb met een niet misselijk aantal gespeelde uren net boven de 800paragon totaal behaald nu.
Ik zie sommige personen richting de 2000 paragon gaan.
Maar zelfs voor boven de 1000 moet iemand al 4x zoveel xp hebben behaald.
Is er een geheime formule die ik ergens mis, of wat er massaal gebot?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:38
Sinned123 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:18:
Ik heb met een niet misselijk aantal gespeelde uren net boven de 800paragon totaal behaald nu.
Als je op 800 zit kan je je primary stat blijven aanvullen, zo kan je steeds hogere grifts doen...
Hogere grifts = meer XP (en dat kan echt abnormaal oplopen 8)7 )

Apsie's profiel

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:29
Er zijn gasten die op season richting de 2000 lopen.....
Ik kom met moeite rond de 650 uit.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• schaapiej
Sinned123 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:31:
Er zijn gasten die op season richting de 2000 lopen.....
Ik kom met moeite rond de 650 uit.
Maak daar maar 3k van! ;)
Bottinator zat op 2800 dacht ik en heb op Diabloprogress een 3k+ gezien.. 8)7

<GoT>NightStalker

• Neles7
Een verbeterde affix kun je rerollen. Een nieuwe affix zoals op Dawn kan niet.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Een vraag: ik ben nu vooral bezig met bounties.
Nu heb ik in de campaign alle gebieden volledig ontdekt en "op de kaart gezet".
Maar als ik een bounty doe is heel de kaart weer zwart en moet ik zelf maar uitzoeken waar die ene grot of baas zich bevindt. Ja, er staat soms een geel pijltje op de map, maar in een gebouw met veel gangen weet je nooit of je nu goed gaat of niet.
Is het niet mogelijk de map zichtbaar te houden nadat je hem eenmaal hebt ontdekt?
Het begint een beetje irritant te worden om telkens dezelfde gebieden te moeten ontdekken...

• schaapiej
dvdkiwi schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 07:34:
Maar als ik een bounty doe is heel de kaart weer zwart en moet ik zelf maar uitzoeken waar die ene grot of baas zich bevindt. Ja, er staat soms een geel pijltje op de map, maar in een gebouw met veel gangen weet je nooit of je nu goed gaat of niet.
Is het niet mogelijk de map zichtbaar te houden nadat je hem eenmaal hebt ontdekt?
Het begint een beetje irritant te worden om telkens dezelfde gebieden te moeten ontdekken...
In het kort; nee.
Als je een game opent is alles weer 'zwart' en zul je inderdaad met de bounties steeds alles weer moeten doorlopen om een bepaalde cave o.i.d. te vinden.

Mocht je het aankunnen; doe de bounties op T7 in party en dan splitten. Gaat lekker vlot op die manier!
Run ze zelf met de WD Kip (klik) en dan hoef je alleen maar langs alles op te lopen om het dood te laten gaan. *O*

<GoT>NightStalker

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
Apsie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:27:
[...]

Als je op 800 zit kan je je primary stat blijven aanvullen, zo kan je steeds hogere grifts doen...
Hogere grifts = meer XP (en dat kan echt abnormaal oplopen 8)7 )
En als je nog eens een XP leech char in je party heb zitten gaat het helemaal hard.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
dvdkiwi schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 07:34:
Daarom is het een Dungeoncrawler... het is juist die gameplay die het leuk maakt. Ergens in gaan beestjes hakken voor loot en opzoek gaan naar de Boss :) De map is ook altijd anders, vandaar dat de map in het begin zwart is.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:54

Niku

Alagaesii

JerX schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:04:
[...]

Daarom is het een Dungeoncrawler... het is juist die gameplay die het leuk maakt. Ergens in gaan beestjes hakken voor loot en opzoek gaan naar de Boss :)De map is ook altijd anders,, vandaar dat de map in het begin zwart is.
Dat wist ik niet eens :+

• T-homas
schaapiej schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 06:19:
[...]

Maak daar maar 3k van! ;)
Bottinator zat op 2800 dacht ik en heb op Diabloprogress een 3k+ gezien.. 8)7
Er zijn inderdaad 2 koreanen die net wat boven de 3k zijn gekomen:
http://www.diabloprogress.com/rating.stat_paragon2

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Sinned123 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:18:
Wanneer je een vast groepje hebt die rond de 5-8 minuten door 65-70 grift kan beuken gaat het echt heel snel met je XP. Zie bijvoorbeeld m'n Monk, met Ruby in de helm, full cains (variatie op de heal-build) en 1300+ XP per kill vliegt de XP je om de oren (voor de hele party, niet alleen voor mezelf(!)).

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 08-01-2016 08:58 ]

• Apsie
Grin schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:57:
[...]

Wanneer je een vast groepje hebt die rond de 5-8 minuten door 65-70 grift kan beuken gaat het echt heel snel met je XP. Zie bijvoorbeeld m'n Monk, met Ruby in de helm, full cains (variatie op de heal-build) en 1300+ XP per kill vliegt de XP je om de oren (voor de hele party, niet alleen voor mezelf(!)).
En als je dan op Paragon lvl 1300/1400 zit voelt 75/80 net zo aan als 65-70 :+

Apsie's profiel

• schaapiej
Grin schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:57:
[...]

Voordat hij nu denkt; dat moet ik ook gaan doen! Don't!
Woensdag (in 2.4) is de extra XP niet meer zoals het nu is..
Cain/Born/Ruby zijn dan op level 70 niet meer zoveel waard.

Beetje zonde als je daar nu nog je mats voor gaat gebruiken! :)

<GoT>NightStalker

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Goede aanvulling idd, heeft nu geen enkele zin meer.
Die 5 mainstat per paragon tikt inderdaad stevig aan, ergens is het een goede beloning voor de die-hards, aan de andere kant beïnvloed het de ranking behoorlijk.

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-10 13:54
Al tijden niet meer Diablo 3 gespeeld maar na de nieuwe patch begin ik weer lekker op mijn eigen tempo.
Builds kijken en plannen doe ik niet, ik ga gewoon lekker zelf uitvogelen wat goed werkt en wat niet. Dan heb je weer een beetje het idee dat je het weer als nieuw speelt.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 21:25

The Chosen One

Zie signature!

Ach een build is voor 70% gewoon een bepaalde skills/set nemen en daar meer spelen. Voor 20% wat goede legendaries vinden en cubed items synergy en de overige 10% is echt gepiel met elemental damage, rolls etc.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Gisteren geprobeerd m'n 2.4 Mirinae-monk met toelichting op diablofans te zetten...erg vaag, na 'Edit' om wat formatting recht te trekken kreeg ik een 'Not found' en weg was het weer... |:(

Nou ja, meeste heb ik nog wel in Notepad++, dus vanavond nog een poging. Toch niet heel veel motivatie om te spelen op het moment...laat 2.4 maar komen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• 4th

4th

Had nog een persoonlijk doel gesteld (naast stash opruimen) om de 24 para levels te halen die me op 900 zouden brengen. Wordt ergens dit weekend afgerond.

(Daarna misschien nog de 40 op hc voor de 900 daar te halen :P)

• Neles7
Ik ga ook gewoon zoveel mogelijk para farmen en dat gaat best aardig met gemiddeld GR68 runs met de tweakers groepjes die ik vorm :) Heal/Xp monk speel ik en wat leuke dpssers erbij en gaan :D ~2GR (iets minder) per level, dat gaat best lekker. sgr68+ zou ideaal zijn, maar daarvoor moet de groep wel geoptimaliseerd zijn en ik ga liever voor gezelligheid met de mensen die meedoen :)

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:50
schaapiej schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 07:49:
[...]

In het kort; nee.
Als je een game opent is alles weer 'zwart' en zul je inderdaad met de bounties steeds alles weer moeten doorlopen om een bepaalde cave o.i.d. te vinden.

Mocht je het aankunnen; doe de bounties op T7 in party en dan splitten. Gaat lekker vlot op die manier!
Run ze zelf met de WD Kip (klik) en dan hoef je alleen maar langs alles op te lopen om het dood te laten gaan. *O*
Zal die kip ook eens proberen. Heb op mijn ene WD de arachyr set maar eigenlijk nooit aan Hex gedacht.
Mijn andere WD is Helltooth, beide spelen wel lekker al heeft mijn Helltooth WD dat wapen van de Butcher. Leuke stats maar dat je 25% kans hebt om de mob naar je toe te trekken is zwaar ruk. Al vele keren dood gegaan doordat ik opeens een elite voor me had staan.

Ik zou drie weken Plants vs Zombies en Forza spelen in mijn vakantie maar dat is dus twee weken Diablo 3 geworden. Vanaf dag 1 begonnen en het blijft leuk. :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 20:12

UTADDICT

NERF

Lekker Ventje schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Zal die kip ook eens proberen. Heb op mijn ene WD de arachyr set maar eigenlijk nooit aan Hex gedacht.
Mijn andere WD is Helltooth, beide spelen wel lekker al heeft mijn Helltooth WD dat wapen van de Butcher. Leuke stats maar dat je 25% kans hebt om de mob naar je toe te trekken is zwaar ruk. Al vele keren dood gegaan doordat ik opeens een elite voor me had staan.

Ik zou drie weken Plants vs Zombies en Forza spelen in mijn vakantie maar dat is dus twee weken Diablo 3 geworden. Vanaf dag 1 begonnen en het blijft leuk. :)
Gebruik de cube om rare speren te upgraden, dan heb je zo die Zombie Bears speer (scrimshaw), en dat maakt je Helltooth belachelijk veel sterker.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:50
UTADDICT schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Gebruik de cube om rare speren te upgraden, dan heb je zo die Zombie Bears speer (scrimshaw), en dat maakt je Helltooth belachelijk veel sterker.
Bedankt voor de tip. Als ik die tegenkom zal ik het eens proberen, ik loop nu met de Wormwood uit de cube rond en even rondlopen en iedereen is met Locust Swarm besmet.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Verwijderd

T-homas schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:52:
[...]

Er zijn inderdaad 2 koreanen die net wat boven de 3k zijn gekomen:
http://www.diabloprogress.com/rating.stat_paragon2
Moet je eens kijken naar de paragon grind per season. S2 was erg kort en daarom valt de sprong daar nog mee, maar daarna is het lineair omhoog.

• T-homas
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:15:
[...]

Moet je eens kijken naar de paragon grind per season. S2 was erg kort en daarom valt de sprong daar nog mee, maar daarna is het lineair omhoog.
S4 was is natuurlijk het season van de cube en het season waar grouplay nog nooit zo sterk is geweest, Dan nog zijn de behaalde paragons belachelijk hoog.

Ben benieuwd wat daarom de invloed gaat hebben van solo play buff. Wat voor mij t.o.z. van de groeppen weer voordeel bied aangezien ik alleen of met 1 of 2 vrienden speel. Daarom was ik vorig season naar 100 uur en 850 paragons wel een keer uitgekeken op het telkens zoeken van stabiele groepen.
Lekker Ventje schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:46:
Bedankt voor de tip. Als ik die tegenkom zal ik het eens proberen, ik loop nu met de Wormwood uit de cube rond en even rondlopen en iedereen is met Locust Swarm besmet.
Het is geen kwestie van tegenkomen, het is gewoon bulk craften van de rare lvl 70 versie bij de Blacksmith en vervolgens één voor één upgraden in de cube.

Da's overigens voor S5 DH ook handig om te onthouden; je kunt maar een paar daggers uit de cube upgrade krijgen, dus je heb zo de gewenste ancient.

<GOT> Zarhrezz#2885

Verwijderd

T-homas schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:32:
[...]

S4 was is natuurlijk het season van de cube en het season waar grouplay nog nooit zo sterk is geweest, Dan nog zijn de behaalde paragons belachelijk hoog.

Ben benieuwd wat daarom de invloed gaat hebben van solo play buff. Wat voor mij t.o.z. van de groeppen weer voordeel bied aangezien ik alleen of met 1 of 2 vrienden speel. Daarom was ik vorig season naar 100 uur en 850 paragons wel een keer uitgekeken op het telkens zoeken van stabiele groepen.
basis van de exp boost in grift was in S2. Daar werd toen die multiplier ingevoerd en wat je zegt.. daarna is het alleen maar gekker geworden.

Wat betreft S5
Heb de eerste week ptr wat hoge solo grifts gedaan 90+ en de exp was echt bizzar. Zat in no time op 1K paragon (80 meer dan toen ik begon).. nu is er wel een dikke boost op de ptr, maar toch laat dit zien dat de exp in S5 zeker nog erg snel zal gaan in grifts.

Persoonlijk trek ik mij hier echter niets meer van aan. Heb NS straks bijna 1K paragon en met dat nieuwe recept kom je dan uit op ongeveer 1600-1700. Dit moet ruim genoeg zijn om top 5 guild te halen :P en verder denk ik niet dat je in seasons, als je niet totaal no lifed, snel op dit aantal uit zal komen. Kortom.. voor mij geen paragon grinds meer in seasons... F*** die onzin :P

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
nieuw recept? its gemist?

• 4th

4th

Je kan nu (in patch 2.4) bij een ancient item extra mainstat erop plaatsen door end level gems met legendary gems te combineren. 5 mainstat per legendary gem level. Dus level 50 gem is 250 mainstat extra.

Enig nadeel is als je een item upgrade vindt. Je moet dan weer een legendary gem level x erop doen om gelijk te komen met je al bestaande gear. Vergelijken is dus lastig. Weet niet of de shift knop inhouden om gems niet mee te nemen in de vergelijking ook hiervoor geldt. Iemand die ptr heeft gespeeld die hierover meer kan zeggen?

[ Voor 35% gewijzigd door 4th op 08-01-2016 14:06 ]

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
ahhh die, check. leuke toevoeging idd

• Grin

Grin

Ride si sapis.

LMFTFY: voor mij geen paragon grinds meer in seasons... F*** die onzin ;)
Ohja, die stash tab, daarna nooit weer.

[ Voor 20% gewijzigd door Grin op 08-01-2016 14:09 ]

• 4th

4th

Grin schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:08:
Ook niet voor die 3 extra stash tabs die je krijgt om S5, 6 en 7 de season journey te doen?

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Wat ik al zei met: Ohja, die stash tab, daarna nooit weer.
Seasons kan me echt geen hol meer boeien. Van null beginnen elke 3 maanden is echt zonde van mijn tijd, maar daarvoor is het natuurlijk een hobby/game; per definitie zonde van je tijd ;)

• T-homas
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:57:
[...]

Persoonlijk trek ik mij hier echter niets meer van aan. Heb NS straks bijna 1K paragon en met dat nieuwe recept kom je dan uit op ongeveer 1600-1700. Dit moet ruim genoeg zijn om top 5 guild te halen :P en verder denk ik niet dat je in seasons, als je niet totaal no lifed, snel op dit aantal uit zal komen. Kortom.. voor mij geen paragon grinds meer in seasons... F*** die onzin :P
Ik vind het altijd nog wel interessant en leuk, ben toch niet iemand die voor de top speelt maar het speel heerlijk vind wegspelen en wil crusader gaan spelen waar ik sowieso nog onderaan meet moet beginnen. Vorige season was ik erg aan het twijfelen of ik er wel aan zou beginnen, maar ik heb dit season iets meer vrije tijd dus wil toch maar voor de 4e keer maar weer er vol voor gaan.
Benieuwd hoeveel ns mensen ik kan inhalen _/-\o_
Lame, ontdek net dat S5 op 15/1 start en ik 15/1 ook vrij ben. Alleen pas om 17:00 -O- :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• _Peter2_
Ik heb het hele weekend van 15-01 t/m 17-01 al volgepland (maar niet met Diablo 3).
15-01 's avonds ga ik met mijn broer naar Star Wars
16-01 huishouden/boodschappen en 's middags een volleybalwedstrijd
17-01 ga ik met een vriend een sealed deck MtG toernooi spelen

Maar goed, season duurt wel langer dan dat ene weekend :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Peter2_ op 08-01-2016 14:49 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Grin schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:23:
Van null beginnen elke 3 maanden is echt zonde van mijn tijd
Ik vind NS juist zonde van mijn tijd: ik vind toch nauwelijks upgrades. Het ligt er maar aan waar je de lol uit haalt: uit het grinden of het spelen.

• Neles7
Phuncz schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:58:
[...]

Ik vind NS juist zonde van mijn tijd: ik vind toch nauwelijks upgrades. Het ligt er maar aan waar je de lol uit haalt: uit het grinden of het spelen.
Ook als je het zo bekijkt .. S4 is gestart op 28 augustus, ongeveer 1 maand later had ik op mijn main char DH al Full Ancient en GR60 clear. Upgrades vinden was toen ook maar mondjesmaat. Dus ja het is een beetje wisselend. Maar de verse start en vele upgrades in het begin kunnen heel leuk zijn ja.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 18:46
schaapiej schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 07:49:
[...]
Welke gems gebruik je bij deze setup?
Wil hem wel eens uitproberen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Apsie
Sato schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:59:
[...]

Als voorbeeld:
http://eu.battle.net/d3/e...ie1944-2958/hero/31153039
:*)

Apsie's profiel

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 18:46
Dank u, Zat er niet ver naast met wat ik er zelf ingegooid had.

Edit: Heel die build maar meteen overgenomen, Eerste WD build die ik prettig vind spelen. Nogmaals bedankt.

[ Voor 47% gewijzigd door Sato op 08-01-2016 16:47 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Verwijderd

Grin schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:08:
Same Grin ;)
Wat wel cool zou zijn, is al we een vette party bouwen voor wat hogere grifts. Team meta is nog erg wazig, maar wel duidelijk is dat er meer diversiteit zal dan dan afgelopen tijd.. dat was toch wel erg beperkt.

• schaapiej
Sato schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:59:
[...]

Gebruik net als Apie de BotT en BotP, alleen geen Toxin gem maar een Zei's.
Zal op T7 weinig uitmaken welke je van die 2 gebruikt denk ik..

<GoT>NightStalker

• JimMorrison
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:28:
[...]

Same Grin ;)
Wat wel cool zou zijn, is al we een vette party bouwen voor wat hogere grifts. Team meta is nog erg wazig, maar wel duidelijk is dat er meer diversiteit zal dan dan afgelopen tijd.. dat was toch wel erg beperkt.
Count me in :)

Pagina: 1 ... 57 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.