Dat bedoel ik juist ook.
Ik zie natuurlijk een aantal talenten van Fortuna Sittard elke dag en ik heb bij eentje in de klas gezeten. Ik weet dus precies wat sommige doen in hun vrije tijd en of hoe ze in elkaar steken.
De volgende dingen vallen mij daarin op:
- Dingen doen die niet goed voor het voetbal zijn (roken, drinken enz.)
- Instellingen van een slak hebben
- Extreem arrogant (daarom had ik in het begin altijd herrie met een van die gasten)
Toevallig zie ik elke week een jongen op FOX van Fortuna en af en toe in real life zeg maar. Nou, die 2 dingen ontlopen elkaar echt heeeeeeeeeeeel ver. Arrogant gedrag en het voetbal is niet helemaal oke. Iets wat Derksen ook gister aanhaalde.
v. Hooijdonk is misschien niet de meest fijne speler geweest, maar het zegt (ja, toch) iets over v. Persie. Hij blijft er toch mee rond lopen en als ik succes vol zou zijn en meneer Hooijdonk zich kritisch over mij zou laten, dan zou ik erom lachen. Als er iets aan de hand was geweest dan is dat voor mij iets in de vorm van elkaar dagelijks het licht uit de ogen willen trappen.
Remmetje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:49:
Amen to Don Leo! Je hoort ook steeds meer mensen (in ieder geval in mijn omgeving) praten over een verplicht dienstjaar voor de aanstaande jonge volwassenen. Om het gros maar eens echt te leren wat discipline en respect is in plaats van het halfzachte geneuzel van nu. (Niet dat ik daar mee eens ben overigens, ouders kunnen al veel bewerkstelligen)
De wedstrijden van het NL-elftal laten precies dit zien wat Leo zegt. De koppies hangen al op half 6 als het maar even slecht gaat. Je ziet het in sommige wedstrijden overigens echt wel maar op een of andere manier zijn dat de speciaaltjes (kijk naar een Utrecht als ze tegen Ajax mogen, ze raken vaak geen knikker maar tegen Ajax geven ze ineens 200%).
Maar het is echt lastig om die mentaliteit switch teweeg te brengen. De kids van tegenwoordig hebben en/of krijgen ook alles en vaak nog zonder dat ze er iets voor doen. Binnenkort krijg ik een kleine en ik hoop dat ik het goed ga doen maar aan de andere kant wil je ze ook niets ontnemen en alles geven wat je kan. Het blijft een lastige kwestie die je niet zomaar (in de voetballerij) op kunt lossen.
Ik heb een aantal leraren die in het leger gezeten hebben en die kwamen met hetzelfde verhaal. Dienstplicht weer invoeren. Daar krijg je je dagelijkse dosis discipline en dan gaan mensen door de mand vallen. Realiteit komt daarmee wel weer terug!
Niet om het een of het ander, maar ik schaam me met regelmaat dood voor onze Justin Bieber generatie..
Wesley Sneijder zij ook nog iets moois bij een programma waar hij met zijn vrouw zat.
Hij zij ook: ''Ik was veel buiten en had niks anders dan een bal, terwijl mijn dochter elke dag op haar Ipad zit'' Ook dat moet je mee nemen.
Als ik daartegenover de vraag zet: Waarom kan Duitsland wel super talenten laten door breken (buiten het feit dat Duitsland veeeel groter is)? Misschien ligt het toch binnen onze jeugd opleidingen.
[
Voor 10% gewijzigd door
Mosin op 27-10-2015 09:55
]