Ik heb maar een helft gezien maar Klaassen en Bazoer zijn eigenlijk de enige twee bij wie je niet in de stress schiet als iemand op ze af komt. De aanval van Ajax liet maar weer eens waar in Nederland echt het probleem ligt: voorin.ephymerous schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:56:
vriendje Klaasen mag weer 90 minuten aanknooien.
Fener verdiend gewonne, veel meer kansen
Balbezit levert geen punten op
Balbezit levert geen punten op
Achterin ook :-$D-e-n schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:01:
[...]
Ik heb maar een helft gezien maar Klaassen en Bazoer zijn eigenlijk de enige twee bij wie je niet in de stress schiet als iemand op ze af komt. De aanval van Ajax liet maar weer eens waar in Nederland echt het probleem ligt: voorin.
Verwijderd
Hoe meer de wedstrijd vorderde hoe beter Ajax werd.Exocet schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:00:
[...]
Vooral op basis van de kansen en het feit dat fener veel gevaarlijker was.
Was puur mazzel dat die bal van richting veranderd dat ie er in ging.
Voorin was het een grote rotzooi ook. Allemaal willen ze een Messi actie maken en daarna flikkert het van een cliff af. Zo werkt het niet. Het zag er ook slordig uit en op het middenveld stond eentje constant te twijfelen om de lange bal te geven.Vos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:57:
[...]
Ze creëeren echt nagenoeg niets. Ik heb het eerste kwartier gemist, maar volgens mij heb ik 1 actie van de keeper gezien bij een actie van Klaassen. Dan ga je nooit scoren.
Als je vandaag iemand sterk in de punt had staan en je gaf 3x een perfect bal (wat al lastig is..) dan win je met 3-0. Soms moet je maar lelijk spelen, maar dan ga je met vertrouwen naar huis.
Fener liet wel flink wat ruimtes open af en toe, maar vervolgens gaat niemand lopen

Goed voor het moraal bij Ajax. Die gaan zondag nat in Arnhem. En daarna naar Rotterdam voor de beker. Gaat een mooie week worden

Ik zie die penalty van hoessen nu terug.
Tjonge jonge, je moet je toch doodschamen..... Wat slecht... Ben je nb prof.... Pfff
Tjonge jonge, je moet je toch doodschamen..... Wat slecht... Ben je nb prof.... Pfff
Verwijderd
Doelpunt tegen bij Groningen maakt die gozer ook nooit meer. En die pingel..., slecht voor het hart van de toeschouwers!
Ik dacht al, als dat maar beter gaat dan bij Locadia gisterHarribo schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:19:
Ik zie die penalty van hoessen nu terug.

De rode kaart voor de Leeuw oogde ook zeker ongelukkig, vaak word dat afgedaan met geel.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hopelijk denken de teams daar net zo over... Iets met hoogmoed en vallen?Lekkerboeie86 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:10:
Goed voor het moraal bij Ajax. Die gaan zondag nat in Arnhem. En daarna naar Rotterdam voor de beker. Gaat een mooie week worden

XXXVI
Dus we spelen op z'n Italiaans maar verliezen op z'n Duits terwijl We graag de Hollandse school willen zien?Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:40:
Ajax speelt op zijn Italiaans, defensief goed in elkaar stekend, veel mensen op het middenveld en loerend op dat kansje wat je altijd wel krijgt.
* Quad gaat wel ff een Spaanse pepertje eten bij z'n croissant morgen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Daar speelden we met Kadlec en Bruno Alves in het centrum van de verdediging. Kadlec is een linksback van oorsprong, dus die zit al niet helemaal op de plek waar hij thuis hoort, en Bruno Alves is sinds vorig seizoen echt enorm hard aan het aftakelen. Kjaer en Ba zijn dan sowieso betere opties voor achterin, maar Kjaer voetbalt ook niet helemaal lekker, maakt iets te vaak amateuristische fouten en eigen doelpunten en dergelijke. Het staat nu wel iets beter, maar nog steeds loopt het team niet helemaal lekker. Met alle respect voor Ajax, maar een club waar voorin echt een topspits staat en ze een beetje snel kunnen uitbreken zal alsnog over Fenerbahce heen walsen ben ik bang (zoals een Shakhtar Donetsk dat deed).Vos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:55:
[...]
Zei de commentator niet iets over een heel ander elftal bij Fener? IChaos weet het misschien.
Misschien heb je wel gelijk, maar de afgelopen tijd zit het allemaal erg mee. Ook dat Kramer speelt scheelt nogal wat. AZ thuis is voor mijn gevoel lastiger dan woensdag tegen Ajax. We gaan het zienephymerous schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:03:
[...]
Hopelijk denken de teams daar net zo over... Iets met hoogmoed en vallen?
Samenvatting:
4 Nederlandse clubs, 6 goals tegen 1 voor, 1 punt uit 12.
Tegenstanders: Augsburg, Liberec, Fenerbace en Wolfburg
Is dit wel eens gebeurd?
Teug naar de basis, dus niet meer lullen over 'punt naar voren' of 'spelopvatting' of '5-3-2 of 4-3-3' maar over 'balaanname', 'bal inspelen', 'voorzetten geven' dat soort dingen.
Geen multikleuren schoenen, maar zwarte schoenen en zelf poetsen. Geen sterallures maar nederigheid en hard werken voor elke millimeter gras/
Is dit wel eens gebeurd?
Teug naar de basis, dus niet meer lullen over 'punt naar voren' of 'spelopvatting' of '5-3-2 of 4-3-3' maar over 'balaanname', 'bal inspelen', 'voorzetten geven' dat soort dingen.
Geen multikleuren schoenen, maar zwarte schoenen en zelf poetsen. Geen sterallures maar nederigheid en hard werken voor elke millimeter gras/
Houdoe
Gaat helemaal de verkeerde kant op met het Nederlandse voetbal. We kunnen ons geeneens plaatsen voor een EK met 24 landen en alle Europese wedstrijden zijn dramatisch. En het wordt ook nog eens elk jaar slechter en slechter.Witte schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:10:
Samenvatting:
Is dit wel eens gebeurd?
Tijd voor schoon schip bij de KNVB, probleem bij de wortels aanpakken.
Het is natuurlijk niet alleen de KNVB. De clubs zijn ook aan het prutsen.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Waar ik helemaal ziek van word, is de breedgedragen acceptatie (ook hier!) dat het ligt aan het geld, of de scheidsrechters, of pech. De oorzaken liggen steeds ergens anders.
Als je dat maar vaak genoeg zegt en in gelooft, hoef je nooit het uiterste uit jezelf te persen. Dat zag je nog het sterkst bij PSV. Die straalde uit: ach, van Wolfsburg kan je verliezen. Sjok sjok sjok.
Nederland heeft een enorme populatie aan voetballers (de KNVB 1,2 miljoen leden (!)) , een goede club-infrastructuur, een klimaat om vaak te kunnen voetballen, goede velden, lange mensen. Wat wil je nog meer?
Als je dat maar vaak genoeg zegt en in gelooft, hoef je nooit het uiterste uit jezelf te persen. Dat zag je nog het sterkst bij PSV. Die straalde uit: ach, van Wolfsburg kan je verliezen. Sjok sjok sjok.
Heeft FC Molde dan zoveel kwaliteit? Of FC Augsburgh? Hell, die staan onderaan in de Bundesliga en presteren niets daar.chim0 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:23:
Kan allemaal we zijn, maar als je geen kwaliteit hebt, heb je geen kwaliteit.
Nederland heeft een enorme populatie aan voetballers (de KNVB 1,2 miljoen leden (!)) , een goede club-infrastructuur, een klimaat om vaak te kunnen voetballen, goede velden, lange mensen. Wat wil je nog meer?
[ Voor 41% gewijzigd door Witte op 23-10-2015 09:28 ]
Houdoe
Het geld is niet het probleem. Ik accepteer dat de echte top een maatje te groot is maar we verliezen nu zelfs van clubs met minder geld. Vroeger was het sterke punt van Nederland dat we met minder geld meer konden bereiken. Onze tactiek, ons positiespel maakte dat we meer konden. Nu lijkt het alsof dat juist het zwakke punt is geworden. Het geheel is zwakker dan de som der individuele spelers.
En wat is het precies wat de KNVB én de clusbs in NL lopen aan te prutsen zodat wij niet meer meekunnen met de top van Europa/Wereld. Wat is het nu? Hadden we toch massaal naar Cruijf moeten luisteren? Denk je serieus dat "we" ineens de sterren van de hemel gaan spelen als er een 3 andere mensen bij de KNVB komen? Schei toch uit. In NL is er nu gewoon een slechte lichting. Vergelijk het met Belgie een paar jaar terug. De toppers van 5 jaar geleden zijn gewoon niet meer zo goed als nu of zijn al weg en bij de nieuwe lichting zitten gewoon geen Jaap Stam, Dennis Bergkamp of Edwin v/d Sar types. Helaas pindakaas. Dan kan je van de jeugdopleiding tot de top van de KNVB de schuld geven maar dit is gewoon iets waar je door heen moet.Rhapsody schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:17:
Het is natuurlijk niet alleen de KNVB. De clubs zijn ook aan het prutsen.
Welke structurele oplossingen draag jij (en de rest) aan om te zorgen dat we binnen, zeg 2-4 jaar, weer meedraaien in de top 5 van de WK's en kwartfinales van de CL. We hebben het over een armieterig landje met 16miljoen inwoners he. Waar ook nog eens veel minder geld in de voetballerij omgaat dan veel andere landen (deels het probleem maar zeker niet alleen maar).
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Het volgende excuus dient zich aan: we hebben een zwakke lichting.
Dat gaat misschien op voor het Nederlands Elftal, maar toch niet voor de clubs?
Prutsen en Randvoordwaarden zijn de norm. Terwijl presteren de norm moet zijn. Schandalig dat zo'n Poulsen voor zijn optreden tegen Wolfsburg gewoon flink betaald wordt en op donderdag gewoon weer een lekker balletje gaat trappen op het trainingsveld, waar hij in z'n dikke X5 aan komt karren.
Prima dat een voetballer > 5 ton verdient, maar dan moet hij het wel waarmaken.
Van mij hoeft Ajax of PSV de CL niet te winnen, maar de nummer 1 van nederland MOET overwinteren in de Europa League.
Prutsen en Randvoordwaarden zijn de norm. Terwijl presteren de norm moet zijn. Schandalig dat zo'n Poulsen voor zijn optreden tegen Wolfsburg gewoon flink betaald wordt en op donderdag gewoon weer een lekker balletje gaat trappen op het trainingsveld, waar hij in z'n dikke X5 aan komt karren.
Prima dat een voetballer > 5 ton verdient, maar dan moet hij het wel waarmaken.
Van mij hoeft Ajax of PSV de CL niet te winnen, maar de nummer 1 van nederland MOET overwinteren in de Europa League.
[ Voor 34% gewijzigd door Witte op 23-10-2015 09:36 ]
Houdoe
Blijkbaar genoeg om wel wedstrijden te winnen, ook de lelijke.Witte schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:23:
Heeft FC Molde dan zoveel kwaliteit? Of FC Augsburgh? Hell, die staan onderaan in de Bundesliga en presteren niets daar.
Kwaliteit?Nederland heeft een enorme populatie aan voetballers (de KNVB 1,2 miljoen leden (!)) , een goede club-infrastructuur, een klimaat om vaak te kunnen voetballen, goede velden, lange mensen. Wat wil je nog meer?
Serieus, we hebben gewoon een mindere generatie/lichting, maar dat heb ik al miljoenen keren gezegd. Tja, sommige zijn het daarmee eens, anderen niet, maar ik ga niet weer die discussie aanwakkeren. Ik zie wat ik zie. Er is gewoon geen volgende Robben/Sneijder/Van Persie etc. Een speler met dusdanige kwaliteiten die een wedstrijd met een individuele actie kan beslissen. Om maar te zwijgen over het gedrag/houding/mentaliteit van tegenwoordig.
Het probleem is dat we als supporters te kritisch zijn, het moet mooi zijn en ze moeten winnen. Dat kan niet in Nederland, daar is te weinig geld voor. Helemaal internationaal gezien niet, daar moeten Nederlandse ploegen zorgen dat ze verdedigen en op de uitbraak/counter gaan spelen. Reactievoetbal in plaats van zelf de actie maken. En daar moeten dan ook de spelers voor opgeleid worden.
Met name dat laatste... Nederlanders worden altijd als 'groot' bestempeld, wij horen bij de langste bevolkingsgroep ter wereld. Maar in het voetbal zijn wij telkens de 'jongetjes' tegen de 'mannen'.Witte schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:23:
Nederland heeft een enorme populatie aan voetballers (de KNVB 1,2 miljoen leden (!)) , een goede club-infrastructuur, een klimaat om vaak te kunnen voetballen, goede velden, lange mensen.. Wat wil je nog meer?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik zeg toch nergens dat we de beste zouden moeten zijn? Dat is niet realistisch. Maar we hadden in Nederland altijd een prima jeugdopleiding waarmee we, ondanks dat we een armieterig landje zijn, wel bovenin mee konden doen. Maar op dit moment verliezen we van landen en clubs die nog veel armieteriger zijn...thewizard2006 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:30:
[...]
En wat is het precies wat de KNVB én de clusbs in NL lopen aan te prutsen zodat wij niet meer meekunnen met de top van Europa/Wereld. Wat is het nu? Hadden we toch massaal naar Cruijf moeten luisteren? Denk je serieus dat "we" ineens de sterren van de hemel gaan spelen als er een 3 andere mensen bij de KNVB komen? Schei toch uit. In NL is er nu gewoon een slechte lichting. Vergelijk het met Belgie een paar jaar terug. De toppers van 5 jaar geleden zijn gewoon niet meer zo goed als nu of zijn al weg en bij de nieuwe lichting zitten gewoon geen Jaap Stam, Dennis Bergkamp of Edwin v/d Sar types. Helaas pindakaas. Dan kan je van de jeugdopleiding tot de top van de KNVB de schuld geven maar dit is gewoon iets waar je door heen moet.
Welke structurele oplossingen draag jij (en de rest) aan om te zorgen dat we binnen, zeg 2-4 jaar, weer meedraaien in de top 5 van de WK's en kwartfinales van de CL. We hebben het over een armieterig landje met 16miljoen inwoners he. Waar ook nog eens veel minder geld in de voetballerij omgaat dan veel andere landen (deels het probleem maar zeker niet alleen maar).
Er moet wat bij de KNVB veranderen om, net zoals in Duitsland jaren terug, een goed plan op te zetten. Maar dat geldt ook voor de clubs. Ajax loopt toch ook al jaren te kloten? Berichten als 'Jonk vergadert niet meer met technisch hart Ajax' e.d. geven wel aan dat er binnen de club dingen niet goed zitten. (Ajax even als voorbeeld, omdat ik die club iets meer volg)
Dat er nu geen nieuwe Bergkamp of Sneijder is, ligt ook deels aan de maatschappij. We hebben nu, denk ik, te maken met een zesjes-cultuur. Als topsporter moet je altijd voor de 10 gaan, anders kom je er niet.
(Makkelijk praten voor mij, ik ben geen topsporter)
Gisteren bijvoorbeeld met El Ghazi. Hij verliest de bal, en sjokt nog een paar meter achter de tegenstander aan alvorens het op te geven. Op dat moment laat hij het de rest van het team maar uitzoeken. Dat is een stukje inzet die wat mij betreft ontbreekt.
Spelers vertrekken ook te vroeg naar een club in het buitenland waar ze veel meer kunnen verdienen. Ook daar is er een rol weggelegd voor de clubs (maar ook voor de ouders/begeleiders). Bij een Ajax verdien je echt niet slecht, maar hoevaak hoor je niet dat een speler (of diens ouders) helemaal gek gemaakt worden door andere clubs of spelersmakelaars...? vervolgens verzuipen ze in het buitenland. Daar moet ook een stukje opvoeding voor komen. (Misschien is dat de laatste jaren al wel ingezet bij enkele clubs, maar dat weet ik niet)
[ Voor 10% gewijzigd door Rhapsody op 23-10-2015 09:43 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Leg uit, waarom is het een excuus. Er spelen een paar talentvolle spelers bij de iets grotere clubs in het buitenland (depay, blind en de vrij bijv) maar dan houdt het wel op. Er zijn gewoon geen toppers, behalve Robben, die bij de top van Europa meedraaien. Dus een zwakke lichting.Witte schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:32:
Het volgende excuus dient zich aan: we hebben een zwakke lichting.
Als de clubs een sterke lichting zouden hebben hadden we deze discussie niet gehad. Tuurlijk zit er af en toe een talentje tussen die een leuke wedstrijd speelt (v Beek, Tete etc) maar dat is leuk voor NL onder de 21. Verder zijn ze gewoon nog niet goed genoeg. Maakt ze niet slecht voor de top van NL maar je komt gewoon niet veel verder ermee in Europa.
Zeg ik ook nergens....Rhapsody schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:40:
[...]
Ik zeg toch nergens dat we de beste zouden moeten zijn? Dat is niet realistisch.
NL heeft nog steeds een goede jeugdopleiding. Daar is echt niet veel anders in. De talenten gaan redelijk vroeg naar grote clubs. Ze breken alleen niet door. Talent hebben staat niet gelijk aan maximale potentie en die dan ook benutten. Blijkbaar hebben de talenten van nu niet die potentiegrens bereikt die ze moeten of kunnen bereiken of ligt die grens lager dan verwacht.Maar we hadden in Nederland altijd een prima jeugdopleiding waarmee we, ondanks dat we een armieterig landje zijn, wel bovenin mee konden doen. Maar op dit moment verliezen we van landen en clubs die nog veel armieteriger zijn...
Ok er moet een plan komen. Wat vind je mis aan het huidige plan. Ik neem aan dat je die kent. Wat is er intern zo naar de kloten bij de clubs dat een paar jaar geleden niet speelde of heeft gespeeld? Volgens mij is er elk jaar wel wat te miepen over schulden, vreemde transfers, slechte trainers, coryfeeën die zich verzetten tegen het management, etc. Ook niet iets van de laatste 2 jaar.Er moet wat bij de KNVB veranderen om, net zoals in Duitsland jaren terug, een goed plan op te zetten. Maar dat geldt ook voor de clubs. Ajax loopt toch ook al jaren te kloten? Berichten als 'Jonk vergadert niet meer met technisch hart Ajax' e.d. geven wel aan dat er binnen de club dingen niet goed zitten. (Ajax even als voorbeeld, omdat ik die club iets meer volg)
En dan een voorbeeld gebruiken als "persoon X is op zijn pik getrapt en wilt niet aansluiten bij een overleg" als goede reden waarom het NL voetbal op zijn gat ligt.... Ik mag hopen dat het toch wat groter is dan zo iets simplistisch.
Leuk. Zeker ook niet mee oneens voor een deel. Echter, waarom hebben andere landen hier dan blijkbaar geen last van? Hebben ze een betere discipline? Andere opvoeding? Messi sjokt ook op het veld als hij de bal niet heeft. Moeten we met 11 man mee verdedigen a la Dirk Kuijt?Dat er nu geen nieuwe Bergkamp of Sneijder is, ligt ook deels aan de maatschappij. We hebben nu, denk ik, te maken met een zesjes-cultuur. Als topsporter moet je altijd voor de 10 gaan, anders kom je er niet.
(Makkelijk praten voor mij, ik ben geen topsporter)
Gisteren bijvoorbeeld met El Ghazi. Hij verliest de bal, en sjokt nog een paar meter achter de tegenstander aan alvorens het op te geven. Op dat moment laat hij het de rest van het team maar uitzoeken. Dat is een stukje inzet die wat mij betreft ontbreekt.
Ja dat zeggen ze ook vaak. Wat ik dan niet snap is het volgende. Je vertrekt op jonge leeftijd waardoor je ook snel volwassen wordt (ander land, andere taal etc). Je speelt dan vervolgens met talenten en spelers die net zo goed of zelfs beter zijn. Hier kan je je dus goed aan optrekken en veeeeel van leren. Maar toch moeten ze in NL blijven om met matige voetballers te spelen en te trainen en tegen nog slechtere tegenstanders te spelen waar ze niet getest worden om het max uit hun capaciteiten te halen. Denk je dat ze geen goede begeleiding krijgen bij die topclubs? Ze zijn gewoon niet goed genoeg. Als ze goed genoeg zijn breken ze wel door.Spelers vertrekken ook te vroeg naar een club in het buitenland waar ze veel meer kunnen verdienen. Ook daar is er een rol weggelegd voor de clubs (maar ook voor de ouders/begeleiders). Bij een Ajax verdien je echt niet slecht, maar hoevaak hoor je niet dat een speler (of diens ouders) helemaal gek gemaakt worden door andere clubs of spelersmakelaars...? vervolgens verzuipen ze in het buitenland. Daar moet ook een stukje opvoeding voor komen. (Misschien is dat de laatste jaren al wel ingezet bij enkele clubs, maar dat weet ik niet)
[ Voor 68% gewijzigd door thewizard2006 op 23-10-2015 10:00 ]
Volgens mij heeft Witte het over clubvoetbal. Als clubs met minder geld het beter doen, heeft dat toch niks met "een slechte lichting" te maken... maar met belabberde scouting, aankoopbeleid of tactiek. Nederlandse clubs (en Oranje) spelen risicomijdend, statisch en op balbezit gericht voetbal.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dat is een excuus als je wordt weggespeeld door Duitsland of verliest van de Belgen. Maar dat mag never nooit een excuus zijn als je vier wordt achter IJsland, Tsjechië en Turkije en met een man meer niet eens van zo'n land kan winnen.
En voor de clubs gaat het wat mij betreft al helemaal niet op. Als ik naar Ajax kijk: het barst daar in de opleiding van de buitenlanders, juist om de zwakker lichting aan te vullen. Maar zo'n Fischer is Europees al net zo dramatisch als El Ghazi. Dezelfde nutteloze dribbels, hetzelfde rendement. Als ik dan zie dat diezelfde jeugdspelers in de Jeugd CL wel gewoon goed meededen dan mag je toch wel constateren dat er ergens tussen de 17 en 21 jaar iets fout gaat in de opleiding.
En nee, ik verwacht niet dat we de halve finale van de CL halen of zelfs de Europa league winnen. Maar ik verwacht wel dat we beter voetbal spelen dan Celtic of Molde en daar gewoon van winnen. Ja, je kunt altijd tegen een zeperd oplopen maar de zepers zijn nu meer regel dan uitzondering.
En dan wordt er altijd verwezen naar de beroerde jaren 80. Nu ben ik daarin opgegroeid en ik kan je zeggen dat die niet zo beroerd waren als wat we nu zien. Er waren geen supertalenten als Cruijf, Rensenbrink en v Hanegem (ervoor) of van Basten en Gullit (erna) maar er werd niet verloren van IJsland (we verloren van landen als België, Spanje en Frankrijk) en er werd gewoon nog wel eens een succesje gehaald in Europa (AZ, Ajax).
Dat excuus van "slechte lichting" wil ik dus echt niet meer horen. Berusting is nu wel het laatste wat je nodig hebt.
Er is "te vroeg" en "te vroeg". Als Klaassen nu vertrekt is dat niet te vroeg. Maar in het geval van Rekik, Bruma, v Aanholt, Ake en al die andere tieners wel. Die zijn gewoon handelswaar voor de grote clubs. Bij Man City of Chelsea wordt er volgens mij ook helemaal niet opgeleid. Het is gewoon een kwestie van zoveel mogelijk spelers verzamelen in de hoop dat er eentje doorbreekt.thewizard2006 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:47:
[...]
Ja dat zeggen ze ook vaak. Wat ik dan niet snap is het volgende. Je vertrekt op jonge leeftijd waardoor je ook snel volwassen wordt (ander land, andere taal etc). Je speelt dan vervolgens met talenten en spelers die net zo goed of zelfs beter zijn. Hier kan je je dus goed aan optrekken en veeeeel van leren. Maar toch moeten ze in NL blijven om met matige voetballers te spelen en te trainen en tegen nog slechtere tegenstanders te spelen waar ze niet getest worden om het max uit hun capaciteiten te halen. Denk je dat ze geen goede begeleiding krijgen bij die topclubs? Ze zijn gewoon niet goed genoeg. Als ze goed genoeg zijn breken ze wel door.
En dat gebeurt dus helemaal niet volgens mij. Kan iemand me een speler uit de jeugd van zo'n club opnoemen die daadwerkelijk is doorgebroken daar? Alleen bij Arsenal en in mindere mate Man Utd zie je dat nog wel.
Ik ben er 100% van overtuigd dat Bruma een betere voetballer was geweest als hij gewoon in Nederland was gebleven en niet van club naar club gesleurd was. Ieder jaar een andere club als tiener: daar word je echt niet beter van
Aanvullend
http://www.ad.nl/ad/nl/10...aart-tegen-Engeland.dhtml
Oranje oefent nu tegen Duitsland, Wales en Engeland. Lekker voor de punten op de ranking..............not! De KNVB moet wellicht iets minder hoog inzetten bij oefeninterlands.
[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 23-10-2015 10:14 ]
Helaas moet je het wel horen, want het is gewoon zo. Ik zal het nog maar een keer herhalen: we hebben op dit moment gewoon geen spelers van het kaliber Sneijder/Robben/Van Persie etc. die met hun exceptionele kwaliteiten d.m.v. een individuele actie een wedstrijd kunnen beslissen. Daarnaast heb je het mentale gedeelte: het zijn allemaal straatschoffies, die denken dat ze Messi en Ronaldo zijn met hun gedrag, houding en mentaliteit en manier van praten, maar ze kunnen er niks van. Als je nog wat kon, mag je van mij alles doen wat je wilt, maar als je er zo bijloopt zoals ze er nu bijlopen en je gedraagt je zo, tja dan slaan bij mij alle stoppen door en ben ik echt in staat om iemand iets aan te doen. Serieus, daar kan ik dus absoluut niet tegen. En ik zit hier niet te preken of de moraalridder uit te hangen, maar we hebben het hier over professioneel voetbal waarbij miljoenen worden verdient, terwijl vluchtelingen kinderen sterven in de modder, maar meneer loopt erbij alsof ie God is. Gedraag je normaal en stel je op als een professional. Sorry als ik te ver ga, maar ik kan daar dus ab-so-luut niet tegen.D-e-n schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:05:
[...]
Dat excuus van "slechte lichting" wil ik dus echt niet meer horen.
Uh dus een slechte lichting. Hoeveel echte toppers stonden er bijv tegen Tsjechië in de basis http://www.meemetoranje.nl/opstelling-nederlands-elftal/D-e-n schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:05:
Dat is een excuus als je wordt weggespeeld door Duitsland of verliest van de Belgen. Maar dat mag never nooit een excuus zijn als je vier wordt achter IJsland, Tsjechië en Turkije en met een man meer niet eens van zo'n land kan winnen.
Het antwoord is trouwens 0 (ps een goede wedstrijd spelen maakt je nog geen topper). Dus een slechte lichting. Alleen Robben is goed genoeg (wereldtop met kop en schouders boven de rest). De rest is of nog niet goed genoeg of op zijn retour.
[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 23-10-2015 10:24 ]
Moet trouwens wel zeggen nu dat Ajax best goed verdedigde. Dat was beter.
Tuurlijk ze geven kansen weg maar het lag niet meer zo open.
Voorin... Tja steeds dat gebrei OM een verdediging heen, terwijl er hooguit maar 1 spits tussen die verdedigers staat. Dat gaat niet werken. Dat is te makkelijk te verdedigen.
Betere loopacties zijn er nodig. Niet altijd maar laf NAAST OF ACHTER je medespeler met bal gaan staan maar ook ERVOOR. Je moet die verdediging van de tegenstander toch minimaal nerveus maken.
Verder, bij az en ajax, maak eens wat kansen af, ziet de wereld er heel anders uit.
Neem anders een spits uit Italie, daar krijgt een spits 2 mogelijkheden en daar moet er 1 van in. Zo niet, dan staat ie er buiten. Een spits moet wat mij betreft 1 ding goed kunnen, een killer zijn als het er op aan komt.
Denk trouwens dat de clubs het meest verantwoordelijk zijn voor de teloorgang
Tuurlijk ze geven kansen weg maar het lag niet meer zo open.
Voorin... Tja steeds dat gebrei OM een verdediging heen, terwijl er hooguit maar 1 spits tussen die verdedigers staat. Dat gaat niet werken. Dat is te makkelijk te verdedigen.
Betere loopacties zijn er nodig. Niet altijd maar laf NAAST OF ACHTER je medespeler met bal gaan staan maar ook ERVOOR. Je moet die verdediging van de tegenstander toch minimaal nerveus maken.
Verder, bij az en ajax, maak eens wat kansen af, ziet de wereld er heel anders uit.
Neem anders een spits uit Italie, daar krijgt een spits 2 mogelijkheden en daar moet er 1 van in. Zo niet, dan staat ie er buiten. Een spits moet wat mij betreft 1 ding goed kunnen, een killer zijn als het er op aan komt.
Denk trouwens dat de clubs het meest verantwoordelijk zijn voor de teloorgang
Dat gelul over mentaliteit hoorden we ook toen Bergkamp en De Boer er aan kwamen. Dus dat vind ik sowieso onzin. Er zitten altijd wel spelers zonder mentaliteit in een lichting. En juist als de kanjers dan ontbreken dan valt dat op. Maar dat is niet het probleem.
En nogmaals: ik accepteer dat we niet in de top acht staan met Oranje. Maar we hoeven echt niet vierde te worden in een groep met Tsjechië, Turkije en IJsland. Sneijder en Robben waren er overigens meestal gewoon bij. Dus dat maakt het nog erger: dat je de extra kwaliteit van Robben zelfs tegen IJsland (uit) niet uit kunt buiten.
@hieronder
Heeft Molde ook meer geld?
En nogmaals: ik accepteer dat we niet in de top acht staan met Oranje. Maar we hoeven echt niet vierde te worden in een groep met Tsjechië, Turkije en IJsland. Sneijder en Robben waren er overigens meestal gewoon bij. Dus dat maakt het nog erger: dat je de extra kwaliteit van Robben zelfs tegen IJsland (uit) niet uit kunt buiten.
Hoeveel toppers heeft IJsland? Daar staat iemand in de spits die wij ook niet goed genoeg vindenthewizard2006 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:23:
[...]
Uh dus een slechte lichting. Hoeveel echte toppers stonden er bijv tegen ijsland in de basis http://www.meemetoranje.nl/opstelling-nederlands-elftal/
@hieronder
Heeft Molde ook meer geld?
[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 23-10-2015 10:25 ]
In het clubvoetbal gaat het uiteindelijk maar om een ding: geld. De begroting van Fenerbahce is twee keer die van Ajax, halen spelers als Van Persie en Nani, met bijbehorende salarissen. Tja, dan kun je daar uit van verliezen, hoe hoog we onze eigen clubs ook inschatten.
Oranje is een ander verhaal, dat is wat mij betreft zwak beleid en een slechte overgang tussen twee lichtingen.
Oranje is een ander verhaal, dat is wat mij betreft zwak beleid en een slechte overgang tussen twee lichtingen.
Nou fener vond ik zeer matig
Verdedigend waren ze labiel, had Ajax meer moeten uithalen
Verdedigend waren ze labiel, had Ajax meer moeten uithalen
Je hebt gelijk. Wij hebben wel een goede lichting die barst van de toptalenten. Fuck de Bondscoach en Bert!D-e-n schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:23:
Hoeveel toppers heeft IJsland? Daar staat iemand in de spits die wij ook niet goed genoeg vinden
Dat zeg ik toch nergens? Jij maakt waarschijnlijk dezelfde fout als de KNVB: door zo vast te houden aan de eis van "toppers" vergeet je dat er onder de echte top nog een heel grijs gebied is waar je met modale spelers en een enkele oudgediende heel goed zou kunnen scoren. Maar dat laten we na.thewizard2006 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:28:
[...]
Je hebt gelijk. Wij hebben wel een goede lichting die barst van de toptalenten. Fuck de Bondscoach en Bert!
We hebben een goede lichting, waavan de helft geblesseerd is...thewizard2006 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:28:
[...]
Je hebt gelijk. Wij hebben wel een goede lichting die barst van de toptalenten. Fuck de Bondscoach en Bert!
Als je achterin de Vrij, Vlaar, Janmaat/van Dijk en Indi hebt zou het al beter moeten zijn.
Middenveld met Strootman/Blind, Sneijder, Wijnaldum
Voorhoede Robben, Huntelaar/van Persie/Dorst, Depay
Heb je imho een veel beter elftal.
De Vrij en Robben ook niet?D-e-n schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:33:
Op Strootman en Vlaar na waren die spelers vaak gewoon beschikbaar
Een zwakke lichting is geen gegeven, maar een resultaat. Met het volume aan voetballers (we hebben het niet over 3 actieve bobslee talenten) zitten er altijd talenten tussen!
Of een lichting goed of zwak is is dus maakbaar. Investeren in training. Zowel technisch als mentaliteit. Je hebt nu een hele lichting ego's met lelijke zwart gekliederde armen, dure auto's en mooie meiden. Maar is dat waar het om draait? Waarom staan de echte talenten niet op en leren die niet werken?
Kijk eens naar een Ronaldo. Een grotere ijdeltuit zul je niet snel vinden. Maar vergeet niet dat hij ook zeldzaam hard traint voor zijn succes op het veld. In de rust haartjes kammen is niet zo belangrijk, maar verder trainen en alles in dienst stellen van je fitheid wel.
Ik ben ervan overtuigd dat als trainen weer in de mode komt Nederland genoeg potentieel heeft om in de (sub) top mee te draaien.
Of een lichting goed of zwak is is dus maakbaar. Investeren in training. Zowel technisch als mentaliteit. Je hebt nu een hele lichting ego's met lelijke zwart gekliederde armen, dure auto's en mooie meiden. Maar is dat waar het om draait? Waarom staan de echte talenten niet op en leren die niet werken?
Kijk eens naar een Ronaldo. Een grotere ijdeltuit zul je niet snel vinden. Maar vergeet niet dat hij ook zeldzaam hard traint voor zijn succes op het veld. In de rust haartjes kammen is niet zo belangrijk, maar verder trainen en alles in dienst stellen van je fitheid wel.
Ik ben ervan overtuigd dat als trainen weer in de mode komt Nederland genoeg potentieel heeft om in de (sub) top mee te draaien.
alles kan off-topic
Dat laatste is natuurlijk op te lossen met een andere bondscoach. Adriaanse is misschien wat te oud. Maar van bijvoorbeeld Peter Bosz kun je ook niet zeggen dat ie behoudend speelt (en dat terwijl Vitesse nu geloof ik wel het meeste balbezit heeft van alle Eredivisieclubs).Shabbaman schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:59:
Volgens mij heeft Witte het over clubvoetbal. Als clubs met minder geld het beter doen, heeft dat toch niks met "een slechte lichting" te maken... maar met belabberde scouting, aankoopbeleid of tactiek. Nederlandse clubs (en Oranje) spelen risicomijdend, statisch en op balbezit gericht voetbal.
Regeren is vooruitschuiven
http://www.ad.nl/ad/nl/10...V-de-baas-in-Europa.dhtml
Cyprus en Liechtenstein zijn beter ............
Slechte lichting? Ammehoela!
Cyprus en Liechtenstein zijn beter ............
Slechte lichting? Ammehoela!
Verwijderd
Dit is toch heel normaal? Ajax hoort normaal gesproken van Fener te verliezen uit, PSV hoort zeker van Wolfsburg te verliezen uit en AZ van Bundesliga-club Augsburg. Groningen doet het ok door een punt te pakken bij Slovan.
Voetbal leeft veel te weinig in NL. Het mag niks kosten, terwijl er ook in de kleinere voetballanden tegenwoordig heel wat oliedollars en -roebels in het voetbal worden gepompt, alsmede gemeenschapsgeld.
Ook behoren NLse supporters tot de slechtste ter wereld. We willen een feestje bouwen als we voorstaan, maar verder? Iedereen die ooit naar het NLs elftal is gaan kijken in het stadion weet denk ik wel wat ik bedoel.
Wel zeiken, er niets voor over hebben = waardeloze mentaliteit. En typisch Nederlands.
Voetbal leeft veel te weinig in NL. Het mag niks kosten, terwijl er ook in de kleinere voetballanden tegenwoordig heel wat oliedollars en -roebels in het voetbal worden gepompt, alsmede gemeenschapsgeld.
Ook behoren NLse supporters tot de slechtste ter wereld. We willen een feestje bouwen als we voorstaan, maar verder? Iedereen die ooit naar het NLs elftal is gaan kijken in het stadion weet denk ik wel wat ik bedoel.
Wel zeiken, er niets voor over hebben = waardeloze mentaliteit. En typisch Nederlands.
Hoewel dat oliegeldverhaaltje misschien voor sommige clubs geldt, komt het ook gewoon doordat er veel Nederlandse clubs actief zijn waardoor een spectaculaire overwinning relatief weinig oplevert. Kijk je naar Liechtenstein bv, die hadden maar 1 club die in de voorronde werd uitgeschakeld, maar wel redelijk goed presteerde (4x win 2x gelijk). Daardoor krijgen ze ondanks een niet zo bijzondere prestatie toch vrij veel punten. Tenminste, dat is wat ik zie als ik snel even naar de resultaten van dit jaar kijk, correct me if im wrong.Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:30:
Dit is toch heel normaal? Ajax hoort normaal gesproken van Fener te verliezen uit, PSV hoort zeker van Wolfsburg te verliezen uit en AZ van Bundesliga-club Augsburg. Groningen doet het ok door een punt te pakken bij Slovan.
Dat het niks mag kosten is ook niet echt het probleem denk ik. Hoewel ik zo snel niks kan vinden over de begroting van een club als Molde, kan ik me niet voorstellen dat ze een grotere begroting hebben dan een Ajax. Ja, dat we door geld de aansluiting met de echte grote landen als Engeland en Spanje verliezen lijkt me wel duidelijk, maar voor het verliezen van clubs als Molde en veel van de oostblokclubs is dat geen excuus.
Geen idee wat wel precies het probleem is. Ik denk zelf toch de speelstijl en de moeite waarmee Nederlandse clubs zelfs bij dominant veldspel kansen weten te creeren/goals weten te scoren. Duidelijk is in ieder geval dat we gewoonweg te slecht spelen en daarom dus met zoveel clubs boven onze stand leven in Europa en dat daar binnenkort een correctie voor komt lijkt me niet meer dan normaal. Jammer is het wel
Financieel vallen Ajax en PSV net buiten de top 30, maar daar staan 14 Engelse clubs in en die spelen lang niet allemaal Europees. Relatief gezien is het financiele gat met de 4-5 grootste clubs ongeveer zo groot als het financiele gat tussen Ajax en een middenmoter in de Eredivisie, maar het financiele gat met de clubs daar net onder is nog wel te overbruggen. Het feit dat er een aantal clubs flink rijker zijn verklaart niet waarom er niet gewoon wordt gewonnen van Celtic, Molde, Rapid etc die vergelijkbare of mindere middelen hebben. Ik pak nu Ajax als voorbeeld, maar dat geld voor alle clubs. Financieel presteren we ook gewoon ver onder de maat, hoewel deze week inderdaad best te verklaren was maar de prestaties van de afgelopen 5 jaar zijn structureel onder de maat.Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:30:
Voor gemeenschapsgeld gelden voor de meeste clubs dezelfde EU regels als waar we in Nederland mee te maken hebben, dat valt ook wel mee en de meeste Nederlandse clubs hebben toch wel aanzienlijke bedragen steun gehad. Alleen het belastingklimaat is hier vrij ongunstig voor spelers, met een hoog toptarief, wat wel te omzeilen is met een hoge hypotheek of door een ondernemingtje te beginnen maar voor voetballers is dat meestal niet erg interessant.
Als je ziet dat er elk seizoen ook wel een kleinere club is die de groepsfase van de CL overleeft of onverwacht de poule haalt, en dat er ook altijd wel wat kleinere clubs zijn die kwartfinale of verder spelen in de EL dan is het gewoon vreemd dat dat nooit meer een Nederlandse club lukt.
Dat over die supporters slaat denk ik vooral op je eigen club...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Alleen Vlaar heeft in de verdediging echt een verschil gemaakt. De rest staat er in omdat er gewoon niet beter is. Maakt ze niet slecht hoor, maar gaan echt niet het verschil maken.Afvalzak schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:32:
[...]
We hebben een goede lichting, waavan de helft geblesseerd is...
Als je achterin de Vrij, Vlaar, Janmaat/van Dijk en Indi hebt zou het al beter moeten zijn.
Middenveld met Strootman/Blind, Sneijder, Wijnaldum
Voorhoede Robben, Huntelaar/van Persie/Dorst, Depay
Heb je imho een veel beter elftal.
Wijnaldum en Blind komen gewoon te kort voor de top terwijl sneijder op zijn retour is (al een paar jaar) en Strootman helaas geblesseerd.
Voorin waren er 2 echte toppers waarvan alleen Robben nog mee doet. De rest komt te kort of is op zijn retour. Zo geweldig team staat er niet hoor. Spelen bij de subtop clubs of mindere competities
Hoe is dat te ontkennen? Er is gewoon een gebrek aan kwaliteit en het NL elftal is toch vaak een afspiegeling van de Nederlandse clubs imo. Niet 1 op 1 maar een goede indicatie.
Maar laat wel duidelijk zijn dat ik niet stel dat dit het enige probleem is hoor. Er zijn zoveel factoren die een rol hierin kunnen spelen. Denk hierbij aan flow, in vorm zijn, de juiste mensen op de juiste plek, geld, tegenstanders, omstandigheden veld/weer, arbitrage, geluk etc
Soms vallen die stukjes net op de juiste plek (zie bijv afgelopen WK waar je met een matige selectie toch ver komt) en soms niet en komt er meer boven drijven.
Verwijderd
Over welke cijfers heb je het dan? In landen als Rusland, Turkije, Italie, Griekenland, Spanje gaat er heel veel zwart geld om in het voetbal en financieren de banken het voetbal mee. Door boekhoudkundige trucs is dat heel lastig aan te tonen.ph4ge schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:23:
[...]
Financieel vallen Ajax en PSV net buiten de top 30, maar daar staan 14 Engelse clubs in en die spelen lang niet allemaal Europees. Relatief gezien is het financiele gat met de 4-5 grootste clubs ongeveer zo groot als het financiele gat tussen Ajax en een middenmoter in de Eredivisie, maar het financiele gat met de clubs daar net onder is nog wel te overbruggen. Het feit dat er een aantal clubs flink rijker zijn verklaart niet waarom er niet gewoon wordt gewonnen van Celtic, Molde, Rapid etc die vergelijkbare of mindere middelen hebben. Ik pak nu Ajax als voorbeeld, maar dat geld voor alle clubs. Financieel presteren we ook gewoon ver onder de maat, hoewel deze week inderdaad best te verklaren was maar de prestaties van de afgelopen 5 jaar zijn structureel onder de maat.
Toen Real een gigantische schuld had, hebben ze een trainingscomplex verkocht aan de gemeente voor een gigantisch bedrag, terwijl ze dat voor een symbolisch bedrag hadden gekregen. Kopen voor 1 euro, verkopen voor 800 miljoen ofzo.
Dat soort dingen worden in die landen gewoon gedoogd. Ook door de burgers en de media. Voetballers worden betaald via handige constructies, of de inkomstenbelasting ligt heel erg laag (Rusland b.v.).
De brutosalarissen zie je terug op de begroting, als een voetballer in NL en in Rusland 1 miljoen bruto verdient, is dat in NL 4 ton netto en in Rusland 9 ton ofzo.
Dat zie je denk ik niet in die top 30 van je.
Ga in NL eens naar een inkomstenbelasting van 10-20% voor voetballers, geef de grootste clubs de grootste voordelen zoals dat in Spanje al heel lang het geval is (bijna al het geld gaat naar Real en Barca).
Geld is niet het enige, Nederlanders willen per se dat de clubs aanvallend spelen. Er is niets moeilijker dan aanvallend spelen. In het buitenland hebben ze die enorme beperking niet, daar kunnen ze volle bak op resultaat spelen. Afbreken is veel makkelijker dan bouwen.Voor gemeenschapsgeld gelden voor de meeste clubs dezelfde EU regels als waar we in Nederland mee te maken hebben, dat valt ook wel mee en de meeste Nederlandse clubs hebben toch wel aanzienlijke bedragen steun gehad. Alleen het belastingklimaat is hier vrij ongunstig voor spelers, met een hoog toptarief, wat wel te omzeilen is met een hoge hypotheek of door een ondernemingtje te beginnen maar voor voetballers is dat meestal niet erg interessant.
Als je ziet dat er elk seizoen ook wel een kleinere club is die de groepsfase van de CL overleeft of onverwacht de poule haalt, en dat er ook altijd wel wat kleinere clubs zijn die kwartfinale of verder spelen in de EL dan is het gewoon vreemd dat dat nooit meer een Nederlandse club lukt.
In NL willen we "vermaakt worden" door de voetballers. Enthousiast, fris voetbal. Wat een gelul. Het is topsport, het draait om de punten. Het is geen circus of een musical, waar je gaat zitten en rustig een voorstelling bekijkt. Onder meer Derksen en co. hebben dat er doorheen gedrukt, de naïeve massa loopt er achteraan. Het is ook die naïeve massa die er het hardst over zeurt dat het niveau zo laag is. Terwijl NL 3e werd op het WK met vooral Eredivisie-voetballers, Ajax recentelijk won van Barcelona in de CL en PSV won van Man United (waarbij ik Barcelona veel hoger aansla dan dit United). Als Ajax en PSV het op 80% proberen in de Eredivisie, verliezen ze punten. Is het dan echt zo lachwekkend slecht? Welnee.
Als je Europees speelt, moet je "Europees" spelen. Resultaatgericht, zakelijk, het gaat om de punten. Schijt aan de Hollandse school en stijl, die werken niet meer.
Niet voor niets hebben de laatste 2 WK's resultaat opgeleverd doordat NL realistisch speelde. In 2010 met twee onbeschoft harde controleurs op het middenveld (Bommel, De Jong), in 2014 met een zeer verdedigend systeem.
Maar goed, ik denk dat je het op dit punt ook wel met me eens bent. Bij Ajax wil men per se mooi spel zien, bij Feyenoord wil men per se dat de passie van het gras knalt en PSV zit er een beetje tussenin.
Ik had het vooral over de "supporters" van het NL's elftal.Dat over die supporters slaat denk ik vooral op je eigen club...
Idd ben ik zeer kritisch over de supporters van mijn eigen club. Net als bij Ajax is het veel eisen, weinig willen doen om je team te helpen. Dat is bij Feyenoord veel beter, de enige grote club met fanatieke supporters. Daar heb ik respect voor, aan de andere kant zou ik mijn zoontje niet meenemen naar Feyenoord terwijl dat bij PSV wel kan omdat het er veel beschaafder aan toe gaat.
Maar overall zou ik zeker zeggen, Feyenoord heeft de beste aanhang en het mooiste stadion van de top 3. Give credit where credit is due.
Oefenen is per definitie beroerd voor je ranking voor een land als Nederland. Want een oefenwedstrijd krijgt een factor 1 mee, een kwalificatiewedstrijd factor 2,5, een EK factor 3 en een WK factor 4.D-e-n schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:05:
[...]
Oranje oefent nu tegen Duitsland, Wales en Engeland. Lekker voor de punten op de ranking..............not! De KNVB moet wellicht iets minder hoog inzetten bij oefeninterlands.
Een vriendschappelijke wedstrijd levert je maximaal 3*1*1*200 = 600 punten op, en dan moet je tegen de nr. 1 van de wereldranglijst spelen en die moet ook nog eens uit zuid-amerika komen.
Een kwalificatiewedstrijd (die je wint) levert je minimaal 3*2,5*0,99*50 = 372 punten op.
Een wedstrijd op een EK zelfs 3*3*0,99*50 = 446 punten op. En dan moet je spelen tegen iemand buiten de top 150, dus liechtenstein, malta, san marino en andorra.
Er van uitgaande dat je wint levert een best-case-scenario in een oefenwedstrijd levert je maar heel beperkt meer punten op dan een worst-case-overwinning in een kwalificatiewedstrijd/eindtoernooi.
Een oefenwedstrijd zal voor Nederland per definitie slecht zijn voor de ranking.
Als je kijkt naar de punten van Nederland over de afgelopen 4 periodes van 12 maanden, dan zijn de gemiddeldes 309 (2015), 970 (2014), 483 (2013) en 330 (2012). Haal je daar alle vriendschappelijke wedstrijden uit, dan zouden ze volgens mij heel veel hoger zijn.
Niets over PEC Zwolle - FC Utrecht? Ben zelf Utrechter, dus erg blij met de (gelukkige) drie punten. Wat is Haller toch een ongelooflijk ijskonijn. Sta er elke keer weer van versteld hoe rustig die man blijft bij doelpunten en penalty's.
Verder een erg saaie wedstrijd, had geen winnaar verdiend. Toch koester ik de punten
Verder een erg saaie wedstrijd, had geen winnaar verdiend. Toch koester ik de punten
Ongetwijfeld al eens gezegd hier, maar denk dat het goed is als Nederlandse voetballers eens een partijtje rugby spelen: In een scrum je eigen de pleuris duwen tegen een muur van tegenstanders om 10 cm veld te winnen en om je meteen daarna op te maken voor de volgende scrum voor de volgende 10 cm. Als je gaat lopen voor een try, moet je er 110% voor gaan omdat er anders 100+ kg verdediger tegen je aan vliegt. Dan kun je niet meer spelen met een "mooi-weer-instelling". Gaat gewoon niet.
www.steamloco.info
Het verschil is wel dat die veertien Engelse clubs elke week in een hele zware competitie alles moeten geven voor de punten. Ajax speelt al het hele seizoen abominabel maar heeft bakken met punten binnen geharkt. Als je zelden echt moet werken is het lastig om het ineens wel te doen als het moet. Dat zie je dus in Europa. PSV is daar iets beter in, dus die winnen de toppers. Verder is het daar ook gewoon ruk wat in theorie hoeven ze nationaal geen reet te doen voor de punten.ph4ge schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:23:
[...]
Financieel vallen Ajax en PSV net buiten de top 30, maar daar staan 14 Engelse clubs in en die spelen lang niet allemaal Europees. Relatief gezien is het financiele gat met de 4-5 grootste clubs ongeveer zo groot als het financiele gat tussen Ajax en een middenmoter in de Eredivisie, maar het financiele gat met de clubs daar net onder is nog wel te overbruggen. Het feit dat er een aantal clubs flink rijker zijn verklaart niet waarom er niet gewoon wordt gewonnen van Celtic, Molde, Rapid etc die vergelijkbare of mindere middelen hebben. Ik pak nu Ajax als voorbeeld, maar dat geld voor alle clubs. Financieel presteren we ook gewoon ver onder de maat, hoewel deze week inderdaad best te verklaren was maar de prestaties van de afgelopen 5 jaar zijn structureel onder de maat.
Voor gemeenschapsgeld gelden voor de meeste clubs dezelfde EU regels als waar we in Nederland mee te maken hebben, dat valt ook wel mee en de meeste Nederlandse clubs hebben toch wel aanzienlijke bedragen steun gehad. Alleen het belastingklimaat is hier vrij ongunstig voor spelers, met een hoog toptarief, wat wel te omzeilen is met een hoge hypotheek of door een ondernemingtje te beginnen maar voor voetballers is dat meestal niet erg interessant.
Laten we hier maar niet aan beginnen. Bepaalde supportersgroepen wordt bepaald gedrag aangerekend, rellen, voortijds naar huis, stil bij tegenslag ga zo maar door. Objectief gezien komt gedrag bij alle clubs evenveel voor alleen bij grotere valt het wellicht meer op. Uiteindelijk wordt het door mensen voornamelijk toegeschreven aan de clubs die zij een minder warm hart toedragen zie daar weer de bril.Dat over die supporters slaat denk ik vooral op je eigen club...
Onze tokkie heeft feitelijk gewoon gelijk. Op de fanatiekere subgroep na hebben de meeste mensen er niets voor over. Hoeveel kijken er wel niet met een stream in plaats van gewoon te betalen? Zie vorig EK, alles was kut, Van Gaal, de groep, het spel, alles. Gaat het goed zijn we lyrisch een staan euforisch op de banken. Gaat het weer even minder is alles weer kut.
Blind en de groep staan daar wel met goede bedoelingen, maar staan we er met zijn alleen achter? Welnee, verreweg de meeste energie gaat in Blind een KNVB afzeiken een en passant nog wat spelers. Alles is weer kut en ze moeten onze aanmoediging verdienen is dan de redenatie, niks goede en slechte tijden, eerst presteren. Dat zal ik straks ook wel weer tegen geworpen krijgen: "Het is toch ook slecht? Waarom mag ik dat dan niet zeggen?". Ja natuurlijk is het slecht, dat hoef je niet te ontkennen, maar hoeveel steun denk je dat de spelers voelen uit het volk? Geen reet, iedereen zeikt alleen maar. Wat een mentaliteit.
Zo ook nationaal. Loopt het een keer niet, steunen je team. Maar nee, de harde kern probeert het nog, de rest wordt stil, gaat fluiten, of maar alvast naar huis. Je cluppie steunen noemt men dat, wat een mentaliteit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In de basis sta ik achter het voetballen volgens de Hollandse school maar die werkt alleen wanneer daar de spelers voor beschikbaar zijn. Die hebben we op dit moment niet dus ben ik het volledig met je eens. Laten we alsjeblieft met een realistische speelstijl gaan spelen, zowel Oranje als de clubs. Maar hoelang het duurt dat we dat in Nederland -en in het bijzonder in Amsterdam- accepteren weet ik niet.Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:43:
Als je Europees speelt, moet je "Europees" spelen. Resultaatgericht, zakelijk, het gaat om de punten. Schijt aan de Hollandse school en stijl, die werken niet meer.
Niet voor niets hebben de laatste 2 WK's resultaat opgeleverd doordat NL realistisch speelde. In 2010 met twee onbeschoft harde controleurs op het middenveld (Bommel, De Jong), in 2014 met een zeer verdedigend systeem.
XXXVI
Dit is het probleem niet. Het probleem is dat de scheidsrechters in Nederland veel te veel affluiten. Elke week erger ik me er weer aan dat er om niets wordt gefloten. Zodra dat niet verandert, loont het niet om wat steviger te gaan spelen, en houd je dus de huidige situatie.Spoetnik385 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:13:
Ongetwijfeld al eens gezegd hier, maar denk dat het goed is als Nederlandse voetballers eens een partijtje rugby spelen: In een scrum je eigen de pleuris duwen tegen een muur van tegenstanders om 10 cm veld te winnen en om je meteen daarna op te maken voor de volgende scrum voor de volgende 10 cm. Als je gaat lopen voor een try, moet je er 110% voor gaan omdat er anders 100+ kg verdediger tegen je aan vliegt. Dan kun je niet meer spelen met een "mooi-weer-instelling". Gaat gewoon niet.
Als de spelers keihard werken en er voor gaan maar vervolgens toch te kort komen en verliezen wil ik ze met alle liefde steunen.Gonadan schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:05:
[...]
Het verschil is wel dat die veertien Engelse clubs elke week in een hele zware competitie alles moeten geven voor de punten. Ajax speelt al het hele seizoen abominabel maar heeft bakken met punten binnen geharkt. Als je zelden echt moet werken is het lastig om het ineens wel te doen als het moet. Dat zie je dus in Europa. PSV is daar iets beter in, dus die winnen de toppers. Verder is het daar ook gewoon ruk wat in theorie hoeven ze nationaal geen reet te doen voor de punten.
[...]
Laten we hier maar niet aan beginnen. Bepaalde supportersgroepen wordt bepaald gedrag aangerekend, rellen, voortijds naar huis, stil bij tegenslag ga zo maar door. Objectief gezien komt gedrag bij alle clubs evenveel voor alleen bij grotere valt het wellicht meer op. Uiteindelijk wordt het door mensen voornamelijk toegeschreven aan de clubs die zij een minder warm hart toedragen zie daar weer de bril.
Onze tokkie heeft feitelijk gewoon gelijk. Op de fanatiekere subgroep na hebben de meeste mensen er niets voor over. Hoeveel kijken er wel niet met een stream in plaats van gewoon te betalen? Zie vorig EK, alles was kut, Van Gaal, de groep, het spel, alles. Gaat het goed zijn we lyrisch een staan euforisch op de banken. Gaat het weer even minder is alles weer kut.
Blind en de groep staan daar wel met goede bedoelingen, maar staan we er met zijn alleen achter? Welnee, verreweg de meeste energie gaat in Blind een KNVB afzeiken een en passant nog wat spelers. Alles is weer kut en ze moeten onze aanmoediging verdienen is dan de redenatie, niks goede en slechte tijden, eerst presteren. Dat zal ik straks ook wel weer tegen geworpen krijgen: "Het is toch ook slecht? Waarom mag ik dat dan niet zeggen?". Ja natuurlijk is het slecht, dat hoef je niet te ontkennen, maar hoeveel steun denk je dat de spelers voelen uit het volk? Geen reet, iedereen zeikt alleen maar. Wat een mentaliteit.
Zo ook nationaal. Loopt het een keer niet, steunen je team. Maar nee, de harde kern probeert het nog, de rest wordt stil, gaat fluiten, of maar alvast naar huis. Je cluppie steunen noemt men dat, wat een mentaliteit.
een elftal van internationals wat bestaat uit los stand en omhooggevallen kinderen die te lui zijn om te lopen, daar ga ik geen energie in steken.
Niet zo de moraalridder spelen want als je zelf laat zien dat je er niet voor gaat kan je niet verwachten dat de supporters je dat in dank afnemen.
Ander punt:
We hebben een minder elftal, zonder echte toppers.. Maar je gaat me niet vertellen dat je deze groep niet had moeten winnen. We spelen tegen IJsland en Tsjechie. De aanvoerder van IJsland zit op de bank bij cardiff city en heeft dit seizoen welgeteld 60 minuten gespeeld. De aanvoerder van Nederland speelt CL met Galatasaray. Spelers van Tsjechië spelen in de tweede divisie in Duitsland.
Dit had totaal niets met kwaliteit te maken. Dit was puur en alleen instelling. Niets meer, niets minder.
Dank voor het bevestigen van mijn punt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat het geen mentaliteit is om een stel over het paard getilde verwende kinderen niet te steunen wanneer zij er zelf met de pet naar gooien? Als dat je punt is, dan zou ik er nog even goed over nadenken.
EDIT: Sorry, soms moet ik wat beter lezen.
[ Voor 6% gewijzigd door FrankoNL op 24-10-2015 13:50 ]
Mooie goal van Zivkovic hoor, heerlijk afgemaakt.
⏩ PVOutput☀️
Ik denk heej wat tof!
Oh ja, verhuurd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heerenveen genaaid door een swalbe.
Mulder blockt penalty, nice.
[ Voor 31% gewijzigd door Saturnus op 24-10-2015 20:17 ]
Identiek moment aan de andere kant: geen penalty. Lekker consequent weer.Saturnus schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:16:
Heerenveen genaaid door een swalbe.
Maargoed, beide waren geen penalties.
Die Manschot is echt een van de slechtere scheidsrechters in Nederland.. Staat stijf bovenaan samen met Higler.. Begrijp echt niet dat die 2 flapdrollen elke week wedstrijden toegewezen krijgen..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Wat is PSV toch onthutsend zwak.
En toen zette PSV eventjes aan: 1-3
Pff Zoet
Pff Zoet

[ Voor 18% gewijzigd door Fleximex op 24-10-2015 21:28 ]
Oh men, waar is Zoet toch mee bezig.
Twente is trouwens wel een levenloos team zeg. Bij de twee laatste tegengoals geheel emotieloos alsof het ze helemaal niet boeit.
De z'jes zijn wel bezig. De bizarre goalviering van Ziyech, en de net zo bizarre actie van Zoet. Verder weinig te genieten, bij Twente is Ziyech echt de enige speler die wat brengt. Die moet daar snel weg.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat was toch niet bedoeld van Ziyech? 
De commentator wilde die indruk geven, maar volgens mij wilde hij richting het publiek lopen, maar viel vervolgens over het reclamebord heen.
Zoet komt daar heel goed weg, zie daar de "meevoetballende" kwaliteiten.
Ziyech kan het gewoon niet alleen. Die buitenspelers bakken er niks van, en voor de spits komt dit allemaal gewoon te vroeg. Door wat geslungel achterin kan Ziyech er wel 1 scoren en er eeb gelijkspel uit slepen, maar niet 3. Dan verlies je gewoon.
De commentator wilde die indruk geven, maar volgens mij wilde hij richting het publiek lopen, maar viel vervolgens over het reclamebord heen.
Zoet komt daar heel goed weg, zie daar de "meevoetballende" kwaliteiten.
Ziyech kan het gewoon niet alleen. Die buitenspelers bakken er niks van, en voor de spits komt dit allemaal gewoon te vroeg. Door wat geslungel achterin kan Ziyech er wel 1 scoren en er eeb gelijkspel uit slepen, maar niet 3. Dan verlies je gewoon.
Dat maakte het ook zo bizar
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als die weg gaat dan is het gewoon afgelopen voor ze.gambieter schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:38:
De z'jes zijn wel bezig. De bizarre goalviering van Ziyech, en de net zo bizarre actie van Zoet. Verder weinig te genieten, bij Twente is Ziyech echt de enige speler die wat brengt. Die moet daar snel weg.
Is de enige die aanvallend wat laat ziet.
Precies.
Kan nog niet echt polsen of die het nou zp leuk vind om dit jonge Twente te leiden, en bij vrijwel elk doelpunt betrokken te zijn.
De stap naar een grotere club waar je ineens niet meer 'de man' bent zou wel eens slecht uit kunnen pakken.
Kan nog niet echt polsen of die het nou zp leuk vind om dit jonge Twente te leiden, en bij vrijwel elk doelpunt betrokken te zijn.
De stap naar een grotere club waar je ineens niet meer 'de man' bent zou wel eens slecht uit kunnen pakken.
Je vergeet Zivcovic nog.gambieter schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:38:
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Vitesse - Ajax
Feyenoord - AZ
Man utd - Man City
Denk dat dit wel eens een spectaculaire middag kan worden.
Feyenoord zal vol aan de bak moeten. Vind AZ altijd lastige ploeg.
Verwacht wel winst, maar niet zoals vorige week.
Ajax gaat na het avontuur in Turkije een zware middag tegemoet.
Verwacht eigenlijk niet dat ze daar gaan winnen, maar de bal is rond
Man utd.. Tja een prachtige affiche! Beniewd of Depay gaat spelen en of hij kan laten zien
waarom ze hem hebben gehaald. Trouwens me weer kapot gelachen om Chelsea/Mourinho
wat een kansloos clubje is dat zeg.
Feyenoord - AZ
Man utd - Man City
Verwacht eigenlijk niet dat ze daar gaan winnen, maar de bal is rond
Man utd.. Tja een prachtige affiche! Beniewd of Depay gaat spelen en of hij kan laten zien
waarom ze hem hebben gehaald. Trouwens me weer kapot gelachen om Chelsea/Mourinho
En dan vergeet je Sunderland - Newcastle (13:00) en Liverpool - Southampton (17:15) nog.
Gelukkig is Cambuur - ADO om 12:30, want dan kan ik Sunderland - Newcastle gewoon kijken. Maar daarna wordt het lastig. Ik wil Ajax en Feyenoord kijken maar ook die Engelse wedstrijden. Dat wordt dan maar weer multi tasken
Gelukkig is Cambuur - ADO om 12:30, want dan kan ik Sunderland - Newcastle gewoon kijken. Maar daarna wordt het lastig. Ik wil Ajax en Feyenoord kijken maar ook die Engelse wedstrijden. Dat wordt dan maar weer multi tasken
Ik denk dat Ajax zwaar onderuit gaat vandaag, Vitesse doet het laatste jaren uitstekend tegen Ajax en hebben toch leuke ploeg staan, veel snelheid en individuele klasse, iets waar Ajax moeite mee heeft. Ik denk dat Feyenoord na vandaag alleen bovenaan staat.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Fiorentina - AS Roma om 18:00 uur is ook een aardige. De nummer 1 tegen de nummer 3 uit Italië met 1 punt verschil. Te zien op Eurosport (HD).
Ben jij gek, zodra het woord Coolsingel valt (en ik heb het de afgelopen week heel wat gehoord in de media) kan je je klok erop gelijk zetten dat Feyenoord (onnodig) puntverlies gaat lijden.martinusz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:47:
Ik denk dat Ajax zwaar onderuit gaat vandaag, Vitesse doet het laatste jaren uitstekend tegen Ajax en hebben toch leuke ploeg staan, veel snelheid en individuele klasse, iets waar Ajax moeite mee heeft. Ik denk dat Feyenoord na vandaag alleen bovenaan staat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die verdediger van ADO bij de 1-1 door Cambuur.

⏩ PVOutput☀️
Ongelofelijk, hoeveel kansen heeft Cambuur nodig om er eens eentje te scoren
Had al lang 2-1 of 3-1 moeten staan.

En wat te denken van 17:00 Fenerbahce - GalatasarayLekkerboeie86 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:13:
Vitesse - Ajax
Feyenoord - AZ
Man utd - Man City
Verwacht eigenlijk niet dat ze daar gaan winnen, maar de bal is rond![]()
Maar goed nu eerst Vitesse - Ajax, Vitesse begint wel wat sterker..
[ Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 25-10-2015 14:45 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wat heb je aan drie aanvallers als ze de bal niet krijgen? Organisatorisch heeft de Boer weer geen antwoord op de tegenstander

XXXVI
Wat heb je aan een buitenspeler die zich keer op keer vastloopt en dan alleen maar terug kan? Kortom, logisch dat men Sinkgraven de bal niet overdreven vaak geeft. Als je hem de bal geeft is de bal of kwijt of je krijgt hem terug.ephymerous schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:05:
Wat heb je aan drie aanvallers als ze de bal niet krijgen? Organisatorisch heeft de Boer weer geen antwoord op de tegenstander
[ Voor 7% gewijzigd door argro op 25-10-2015 15:11 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Sinkgraven kan daar helemaal niks. Andere formatie is noodzakelijk met het huidige materiaalargro schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:10:
[...]
Wat heb je aan een buitenspeler die zich keer op keer vastloopt en dan alleen maar terug kan? Kortom, logisch dat men Sinkgraven de bal niet overdreven vaak geeft. Als je hem de bal geeft is de bal of kwijt of je krijgt hem terug.
Hij is ook niet scherp, loopt niet mee en jaagt niet af. Schone alstublieft.groggy schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:11:
[...]
Sinkgraven kan daar helemaal niks. Andere formatie is noodzakelijk met het huidige materiaal
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Absoluut, dan krijg je ook meer grip op het middenveld. Maar 4-3-3 is heilig hegroggy schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:11:
[...]
Sinkgraven kan daar helemaal niks. Andere formatie is noodzakelijk met het huidige materiaal
/edit
Liesveld hoort daar Makamba toch echt zijn tweede gele kaart te geven

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 25-10-2015 15:38 ]
XXXVI
Uhh Liesveld, wat doe je? Das gewoon minimaal een gele kaart...
Natuurlijk zo'n mazzelgoaltje kan er ook nog wel bij.
Natuurlijk zo'n mazzelgoaltje kan er ook nog wel bij.
[ Voor 31% gewijzigd door Terranova op 25-10-2015 15:41 ]
Aanvoerder Veltman met de handjes op de rug 
/edit
Weer laat Liesveld het tweede geel na. Wat is dit?
/edit
Weer laat Liesveld het tweede geel na. Wat is dit?
[ Voor 39% gewijzigd door ephymerous op 25-10-2015 15:44 ]
XXXVI
Kom op Liesveld, spaar je die nakamba nou twee keer voor z'n 2e geel. Lekker bezig hoor...
Dijks of Gudelj krijgen hem zo wss wel gewoon.
Dijks of Gudelj krijgen hem zo wss wel gewoon.
[ Voor 21% gewijzigd door Terranova op 25-10-2015 15:44 ]
En gewoon nog een keer waar geel terecht was geweest. Typisch geval van geen rood durven geven.Terranova schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:38:
Uhh Liesveld, wat doe je? Das gewoon minimaal een gele kaart...
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ja en nu mag hij gewisseld worden. Dit is gewoon de wedstrijd beinvloeden.argro schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:44:
[...]
En gewoon nog een keer waar geel terecht was geweest. Typisch geval van geen rood durven geven.
EDIT:
JAAAAAAAAAA!
[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 25-10-2015 15:59 ]
Helaas kan ik niet kijken, zie dat het net 1-1 is, hoe is de wegstrijk verder?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Damn, je knippert even met de ogen en het staat 1-2.
Dat mag later op de middag ook wel hoor
Precies dat heb ik nou met de volgende wedstrijd
Hendriks erin. Zou leuk zijn als hij een goal maakt.
edit:
Een assist is ook leuk 1-3
[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 25-10-2015 16:12 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016