Yup, het zou dan op het EK waarschijnlijk beperkt blijven tot 3 wedstrijden.PauseBreak schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:34:
[...]
Nee, juist niet. Tenzij je een hard gelag bedoelt, dan wel
En ach, ik kan er niet wakker om liggen. Als je je in zo'n zwakke poule niet weet te plaatsen, heb je niks te zoeken op een EK. Zo simpel is het.
Hopelijk worden ze wakker en gaan ze flink door selecteren en laten dan bepaalde spelers volledig liggen en gaan ze deze zelfs bij blessures niet meer oproepen.
Er zijn spelers die al een aardig aantal caps op hun naam hebben maar dat deze gewoon het verschil niet kunnen maken. Dus geef hun plek dan aan spelers met potentie die nog honger hebben.
Ik ben nu voor Noord Ierland...Johan9711 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:26:
Ik denk dat ik op het EK Belgie en Duitsland maar ga supporten...
En voor IJsland en Wales, of voor Ierland en Denemarken...
Leuke landen genoeg om te volgen en hopen dat ze ver komen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Tja ik vind dat nogal kinderachtig. Ga je dan ook eerst kijken een beetje goed presteert voordat je een favoriet uit kiest?D-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:32:
Je kan er zo flauw over doen maar mij boeit dat eerlijk gezegd wel. Voor de rest is het ook wel eens fijn tijdens het toernooi pas een favoriet te kiezen
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op basis van 2e helft wel, 1e helft vond ik Tsjechië beter.SC4RF4C3 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:35:
Turkije heeft verdiend gewonnen van tsjechie.
België plaatst zich zo voor 't eerst sinds 1983 (!) nog eens voor een EK. En als we winnen van Israel dinsdag zijn we zowaar nummer 1 in de wereld.
Waarom is het flauw niet voor het buurland te zijn? Ik ken hele aardige Belgen maar maar die sympathie voor België vind ik altijd zo overdreven. Andersom is dat echt niet het geval.Gonadan schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:44:
[...]
Tja ik vind dat nogal kinderachtig. Ga je dan ook eerst kijken een beetje goed presteert voordat je een favoriet uit kiest?
Oftewel: ga op zoek naar een kwaliteitscoach, laat de vleugellamme Blind de kwalificatie afmaken en geef hem dan een handdruk en een gebiedsverbod, en ga bouwen aan een nieuw team.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 10-10-2015 22:53 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als ik zo zou redeneren kan ik nooit voor een andere Nederlandse club zijn in Europese wedstrijden. Nu weet ik wel dat veel 'supporters' liever de Nederlandse punten verkloten dan dat een andere Nederlandse club ze haalt, maar ik vind dat ronduit zielig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Belgie heeft nu een gouden generatie maar faalt op toernooien tot nu toe. Die moeten nu eens op het juiste moment gaan pieken.Fiber schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:52:
Tja, de gouden jaren van Nederland lijken een beetje over. Wellicht gaan die van België nu komen...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het enige tornooi met deze Belgische generatie was afgelopen WK, waar we er met 1-0 uitgekegeld werden in de kwartfinales door uiteindelijk finalist Argentinië, jullie vast bekend. Kuch.gambieter schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:55:
[...]
Belgie heeft nu een gouden generatie maar faalt op toernooien tot nu toe. Die moeten nu eens op het juiste moment gaan pieken.
Zwak punt is de coach - Wilmots. Een brave opa die belang hecht aan vechtlust en drang, terwijl je met Hazard, De Bruyne, Verthongen, Kompany, Lukaku, Dembele en nog een pak spelers toch aan voetbal moet denken. Ik heb het al meermaals gezegd: die dommerik heeft een Stradivarius in handen, en speelt er verdomme Broeder Jacob mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Coltrui op 10-10-2015 23:03 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 10-10-2015 23:04 ]
Ik vind jouw reactie eerlijk gezegd nogal kinderachtig. Je dringt anderen jouw gevoel op. Iedereen mag zelf weten of hij een land steunt of niet. De reden voor supporteren kan door vele oorzaken ingegeven zijn: door het spel, door bepaalde spelers, door goede ervaringen met het land enzovoort.Gonadan schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:54:
Het is niet flauw om niet voor het buurland te zijn, het is kinderachtig om het af te laten hangen van of ze jou ooit gesteund hebben.
Als ik zo zou redeneren kan ik nooit voor een andere Nederlandse club zijn in Europese wedstrijden. Nu weet ik wel dat veel 'supporters' liever de Nederlandse punten verkloten dan dat een andere Nederlandse club ze haalt, maar ik vind dat ronduit zielig.
Er doen 24 landen mee met zo'n EK. Waarom zou ik dan in godesnaam meer moeten hebben uitgerekend met een land waarvan de meeste inwoners hartstikke blij zijn omdat Oranje niet meedoet? Er zijn ook andere ploegen die goed kunnen ballen.
Ps.
Ik ben kwart Belg en kwart Duits. Maar qua gevoel heb ik daar dus niks mee.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 10-10-2015 23:10 ]
Ik dacht dat ze ook Euro 2012 hadden gedaan, maar even opgezocht en dus niet. Maar goed, het WK was geen succes te noemen, want het spel was matig. Ze moeten nu echt gaan pieken.Coltrui schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:00:
Het enige tornooi met deze Belgische generatie was afgelopen WK, waar we er met 1-0 uitgekegeld werden in de kwartfinales door uiteindelijk finalist Argentinië.
Ik hoop dat ze het nu wel gaan laten zien. Met dat spelersmateriaal moet je tegenstanders echt onder druk kunnen zetten en wegvagen.
Je leest bijzonder slecht, het boeit mij geen zier wie jij aan hangt. Het is de argumentatie die ik kansloos vind.D-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:05:
[...]
Ik vind jouw reactie eerlijk gezegd nogal kinderachtig. Je dringt anderen jouw gevoel op. Iedereen mag zelf weten of hij een land steunt of niet. De reden voor supporteren kan door vele oorzaken ingegeven zijn: door het spel, door bepaalde spelers, door goede ervaringen met het land enzovoort.
Er doen 24 landen mee met zo'n EK. Waarom zou ik dan in godesnaam meer moeten hebben uitgerekend met een land waarvan de meeste inwoners hartstikke blij zijn omdat Oranje niet meedoet? Er zijn ook andere ploegen die goed kunnen ballen.
JIJ bent degene die anderen veroordeelt voor Duitsland of België te zijn omdat JIJ vindt dat ze ons niet supporteren. Wie dringt dan op?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kwartfinale op een WK is voor België een succes te noemen. Geen idee hoe jij dit 'nieuwe team' inschat, maar dat was het gewoon...gambieter schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:05:
[...]
Ik dacht dat ze ook Euro 2012 hadden gedaan, maar even opgezocht en dus niet. Maar goed, het WK was geen succes te noemen, want het spel was matig. Ze moeten nu echt gaan pieken.
Het spel was matig, maar dat was het spel van Nederland ook - Mexico was zwaar onverdiend. Eerste helft tegen Spanje, was Oranje ook niet om aan te zien. De bevrijding tegen Brazilië was dan wel weer mooi. Maakt verder ook niet uit, iedereen onthoudt enkel de uitslag. Dus even stellen dat een kwartfinale voor België op een WK geen succes is, vind ik wel héél erg kort door de bocht
Geloof me: de huidige 'coach' is echt nefast voor dit team. We hebben geen Kampfschwein nodig, maar iemand met voetbalinzicht.Ik hoop dat ze het nu wel gaan laten zien. Met dat spelersmateriaal moet je tegenstanders echt onder druk kunnen zetten en wegvagen.
[ Voor 9% gewijzigd door Coltrui op 10-10-2015 23:17 ]
Mijn reactie was een vraag : waarom zou je voor België of Duitsland supporten? Dat is allereerst gewoon een vraag. Sorry hoor maar die logica ontgaat me volledig dus dan vraag ik dat.Gonadan schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:09:
[...]
Je leest bijzonder slecht, het boeit mij geen zier wie jij aan hangt. Het is de argumentatie die ik kansloos vind.
JIJ bent degene die anderen veroordeelt voor Duitsland of België te zijn omdat JIJ vindt dat ze ons niet supporteren. Wie dringt dan op?
In plaats van dat je gewoon normaal antwoord geeft en me op die manier van repliek dient maak jij er een persoonlijk verhaal van. Je moet de boel niet omdraaien.
Ik was als Belg vóór vorig WK altijd te vinden in café's boven de Noordergens als Oranje speelde op WK's of EK'sD-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:16:
[...]
Mijn reactie was een vraag : waarom zou je voor België of Duitsland supporten? Dat is allereerst gewoon een vraag. Sorry hoor maar die logica ontgaat me volledig dus dan vraag ik dat.
In plaats van dat je gewoon normaal antwoord geeft en me op die manier van repliek dient maak jij er een persoonlijk verhaal van. Je moet de boel niet omdraaien.
Waarom? Geen idee. Je moet wat, toch?
Ik zal je nogmaals citeren, blijkbaar ben je je eigen formulering alweer vergeten.D-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:16:
[...]
Mijn reactie was een vraag : waarom zou je voor België of Duitsland supporten? Dat is allereerst gewoon een vraag. Sorry hoor maar die logica ontgaat me volledig dus dan vraag ik dat.
Lijkt me evident hoe je redeneert.D-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:27:
Waarom? Doen ze ook niet voor ons.
Waarom je dan alsnog Duitsland zou kijken? Omdat daar wél vechtlust en goed voetbal te zien is, zeker op de eindronde. En ik gun het ze gewoon.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Guus was ooit een goede coach, maar heeft dit veel te makkelijk opgevat denk ik...Ferra schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:19:
Guus heeft het niet best gedaan. Daarna heeft Danny het verkloot tegen Ijsland en Turkije... Echt 2 nitwits van coaches. Balen dit, maar goed in de jaren 80 was NL ook klote en Belgie ook top. History repeats 😎
De een heeft het niet goed gedaan en de ander heeft het verkloot.Ferra schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:19:
Guus heeft het niet best gedaan. Daarna heeft Danny het verkloot tegen Ijsland en Turkije... Echt 2 nitwits van coaches. Balen dit, maar goed in de jaren 80 was NL ook klote en Belgie ook top. History repeats 😎
Ze hebben gewoon beide een wanprestatie geleverd als bondscoach.
Een slecht selectie beleid en een slechte opstelling en dan gewoon diverse wedstrijden.
Hiddink had gewoon geen zin om er echt tegenaan te gaan en dat was al vrij snel duidelijk en Blind is gewoon niet goed genoeg.
Nee, jullie teren al jaren op een geweldige Robben en dito Van Persie. Dat niemand ziet dat de huidige Nederlandse selectie matig is zonder deze twee in optimale vorm, snap ik dus to-taal niet.Fiber schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:21:
[...]
Guus was ooit een goede coach, maar heeft dit veel te makkelijk opgevat denk ik...
Dat is mooi maar je bent een uitzondering denk ik want meestal hoor ik vanuit België andere geluiden. Dat is hun goed recht natuurlijk. Rivaliteit is al zo oud als de weg naar Rome.Coltrui schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:19:
[...]
Ik was als Belg vóór vorig WK altijd te vinden in café's boven de Noordergens als Oranje speelde op WK's of EK's
Waarom? Geen idee. Je moet wat, toch?
Voor de rest bekijk ik zo'n EK zoals alle wedstrijden die je neutraal kijkt : kleine dingen bepalen voor wie je partij kiest maar dat is dus niet geografisch bepaald
Ook zonder Robben moet je je kunnen plaatsen toch?Coltrui schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:23:
[...]
Nee, jullie teren al jaren op een geweldige Robben en dito Van Persie. Dat niemand ziet dat de huidige Nederlandse selectie matig is zonder deze twee in optimale vorm, snap ik dus to-taal niet.
[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 10-10-2015 23:26 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Het is grotendeels Robben. Van Persie heeft heel af en toe zijn momentjes maar heeft nooit echt het verschil kunnen maken zoals Robben dat doet. Nu zullen mensen wel aankomen met de goal tegen Spanje etc maar dat zijn de momentjes die ik bedoel.Coltrui schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:23:
[...]
Nee, jullie teren al jaren op een geweldige Robben en dito Van Persie. Dat niemand ziet dat de huidige Nederlandse selectie matig is zonder deze twee in optimale vorm, snap ik dus to-taal niet.
Ik denk dat de meeste mensen wel weten hoe zwak de groep is. Daarom is het ook zo lachwekkend dat men zo traag is met het door selecteren.
Er lopen bij Oranje stumpers rond die al jaren (of zelfs nooit) niet goed genoeg zijn voor Oranje.
Maar men blijft ze maar selecteren want ze hebben al X aantal caps en daardoor hebben ze meer ervaring.
Nee hoor, Hulst zat vol Belgen wanneer Oranje speelde en ons prutslandje niks te betekenen had. Uiteraard verandert dat bij onderling duelD-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:24:
[...]
Dat is mooi maar je bent een uitzondering denk ik want meestal hoor ik vanuit België andere geluiden. Dat is hun goed recht natuurlijk. Rivaliteit is al zo oud als de weg naar Rome.
In dat opzicht zou ik het ook jammer vinden, mocht Oranje niet naar Frankrijk gaan, want ik kan me moeilijk een groot tormnooi voorstellen zonder al die gekken.
Mja, je hebt toch affiniteit met je buurlanden - zie je ook bij de stemmen voor het Eurovisie songfestival. Enfin, jullie zijn een leuke gekke bende, waar ik me bij gebrek aan eigenwaarde (wat nationale voetbalprestaties aanbelangt dan) graag bij aansluitVoor de rest bekijk ik zo'n EK zoals alle wedstrijden die je neutraal kijkt : kleine dingen bepalen voor wie je partij kiest maar dat is dus niet geografisch bepaald
Hoop dat de jonge spelers die er nu bij komen geen domme keuzes gaan maken, het niet te hoog in hun bol krijgen en nog een paar stapjes beter worden.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:25:
Ik zal blij zijn als deze lijdensweg voorbij is met deze matige leiding. Het spelersmateriaal is goed genoeg om het volgende toernooi er gewoon weer te staan, dus zeggen dat het het einde van een gouden tijd is, nou ja... Dat dachten we in 2012 ook. We'll see. Volgend jaar september met frisse moed er weer tegenaan; de ervaren jongens zijn dan weer met beide benen op aarde en de jongeren lekker gretig.
En men moet ook door selecteren met het oog op het volgende WK. Dus niet spelers in de basis blijven zetten die er over 3 jaar misschien geeneens meer bij zijn.
Je wordt geen derde op een WK met twee goede spelers... Verder jammer dat je zo negatief moet doen over wat naar alle maatstaven voor een klein land een wereldprestatie is.Coltrui schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:23:
[...]
Klopt, hij vergeet Vlaar en de gouden lul van Krul. Meer was er helaas echt niet hoor.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:31:
Je wordt geen derde op een WK met twee goede spelers... Verder jammer dat je zo negatief moet doen over wat naar alle maatstaven voor een klein land een wereldprestatie is.
De prestatie was inderdaad werelds, de selectie blijft helaas niet met dan middelmatig.
[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 10-10-2015 23:35 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je vergeet Van GaalGonadan schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:33:
Klopt, hij vergeet Vlaar en de gouden lul van Krul. Meer was er helaas echt niet hoor.
[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 10-10-2015 23:33 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat ik wilde zeggen: neem ze weg (of stel ze in niet-topvorm op) en je hebt wat je nu hebt. En dat is vergeleken met de voorbije jaren erg mager.Deadsy schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:28:
[...]
Het is grotendeels Robben. Van Persie heeft heel af en toe zijn momentjes maar heeft nooit echt het verschil kunnen maken zoals Robben dat doet. Nu zullen mensen wel aankomen met de goal tegen Spanje etc maar dat zijn de momentjes die ik bedoel.
En dan komen we bij de vraag: wie gaat die sterren vervangen? Niemand. En dat besef moet nog wat insijpelen in het befaamde Oranjelegioen. Gewoon beseffen dat er nu inderdaad een doorschuif- da wel transitieperiode aan zit te komen. Oude glorie blijven opstellen is nu het slechtste wat je kan doen, want je stelt heropstanding enkel uit.Ik denk dat de meeste mensen wel weten hoe zwak de groep is. Daarom is het ook zo lachwekkend dat men zo traag is met het door selecteren.
Er lopen bij Oranje stumpers rond die al jaren (of zelfs nooit) niet goed genoeg zijn voor Oranje.
Maar men blijft ze maar selecteren want ze hebben al X aantal caps en daardoor hebben ze meer ervaring.
Weet ik niet. Ik denk dat ook de power en vechtlust van jongens als Vlaar en Kuijt node gemist worden. En goede middenvelders als Strootman en Clasie.Coltrui schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:23:
[...]
Nee door 9 mensen die voor de goal hangen en de lange ballen naar voren op die 2 spelers.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:31:
[...]
Je wordt geen derde op een WK met twee goede spelers... Verder jammer dat je zo negatief moet doen over wat naar alle maatstaven voor een klein land een wereldprestatie is.
We moeten echt niet zo doen alsof het allemaal prachtig voetbal was op het WK.
Tegen Spanje was het 1 helft echt mooi. De meeste wedstrijden was het met strijdlust en hangen en wurgen.
Maar je gaat wel kopje onder in een groepsfase met minderwaardige ploegen met dezelfde ploeg, minus de twee spelers die ik opnoem. Wat wil je dat ik zeg?Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:31:
[...]
Eh, hij heeft gewoon gelijk hoor. Je moet geen wereldteam hebben om een wereldprestatie neer te zetten. Dat is net het fijne aan voetbal itt. bv. basketbal. Omgekeerd ook: je kan een wereldteam hebben zonder daar wereldprestaties mee te volbrengen (bv. België momenteel).Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:31:
[...]
Je ziet nu het verschil tussen een topcoach, een coach die het ooit kon maar met pensioen had moeten gaan. en een coach die nooit iets bereikt heeft en nooit de leiding had mogen krijgen.
Het probleem is dat deze bondscoaches dachten dat we het ook wel op techniek kunnen als Oranje in zijn topdagen. Maar dat gaat dus nu even niet. Maar dat betekent niet het gelijk helemaal niks is.
Waarschijnlijk, maar ik denk dat ook Van Gaal het nu niet meer op het niveau van tijdens het toernooi zal kunnen krijgen. Daar steeg men mede door de omstandigheden ver boven zichzelf uit.gambieter schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:37:
Je ziet nu het verschil tussen een topcoach, een coach die het ooit kon maar met pensioen had moeten gaan. en een coach die nooit iets bereikt heeft en nooit de leiding had mogen krijgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een team hebben we niet echt. De enigste ploeg op onze planeet die we een ''team'' mogen noemen is Duitsland. Heb ze 1x live gezien, alleen nog niet op een toernooi.gambieter schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:52:
Je ziet gewoon dat je een team moet hebben, niet een verzameling individuen, en dat je een coach moet hebben die het een team maakt. Het is ook wel typisch Nederlands: goed toernooi wordt gevolgd door een slecht toernooi omdat er naast de schoenen wordt gelopen. 1988 vs 1990, 1992/94 vs 1996, 1998/2000 vs 2002, 2010 vs 2012 en nu 2014 vs 2016. Als je als KNVB dan een coach als Blind aanstelt die totaal niets uitstraalt of bereikt heeft als coach (en dus ook geen ervaring of overwicht heeft, slechte selecties en keuzes maakt en geen sturing kan geven), dan krijg je wat je nu ziet.
Oftewel: ga op zoek naar een kwaliteitscoach, laat de vleugellamme Blind de kwalificatie afmaken en geef hem dan een handdruk en een gebiedsverbod, en ga bouwen aan een nieuw team.
Zij speelden bijv. met Höwedes in de finale van het WK. Op individueel gebied niet de beste ter wereld, maar ze coachen elkaar kapot. Iedereen kan het met elkaar vinden en iedereen luistert.
Helaas is de eredivisie geen goede opstart divisie, maar misschien wel een goede filter voor de aller besten. Daarmee bedoel ik, dat alleen echte goede spelers naar het buitenland gaan en goed spelen.
Leroy Sane viel in tegen Real en laat vervolgens in het Bernabeu even zien dat 81.000 toeschouwers en een wereld team hem geen reet doen. Ik denk dat heel weinig Nederlandse talenten hem dat na gaan doen en dan bedenk je maar eens dat het een talent van Schalke04 is.
Ik roep al even hier, dat je met discipline en regels het verste komt. Niet met de grootste bek, uitstraling of wat dan ook. Je ziet het ook bij Robben, want hij is misschien wel de meest arrogante voetballer van Bayern München.. Hij heeft inderdaad wat bereikt enz. maar bescheiden blijven is toch heel moeilijk. Een bescheiden voetballer vind ik Toni Kroos. Phillip Lahm vind ik ook een geweldige voetballer en om eerlijk te zijn vind ik de huidige generatie Duitse voetballers gewoon voorbeeld profs.. Ze lopen veel verder voor op gedrag, discipline, prijzen, het voetbal enz.
Lahm heeft bijv. als oorspronkelijke links back nog nooit rood gekregen..
Omstandigheden die wel grotendeels door de coach werden gecreëerd...Gonadan schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:40:
[...]
Waarschijnlijk, maar ik denk dat ook Van Gaal het nu niet meer op het niveau van tijdens het toernooi zal kunnen krijgen. Daar steeg men mede door de omstandigheden ver boven zichzelf uit.
Daarom zeg ik ook al jaren dat je een team moet opbouwen waar de toppers geen onderdeel van uitmaken. En als deze toppers dan in vorm zijn en niet geblesseerd zet je ze in je team en dan is dat gewoon een bonus.Coltrui schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:35:
[...]
Wat ik wilde zeggen: neem ze weg (of stel ze in niet-topvorm op) en je hebt wat je nu hebt. En dat is vergeleken met de voorbije jaren erg mager.
[...]
En dan komen we bij de vraag: wie gaat die sterren vervangen? Niemand. En dat besef moet nog wat insijpelen in het befaamde Oranjelegioen. Gewoon beseffen dat er nu inderdaad een doorschuif- da wel transitieperiode aan zit te komen. Oude glorie blijven opstellen is nu het slechtste wat je kan doen, want je stelt heropstanding enkel uit.
Je moet je team/tactiek niet aanpassen aan 1 of 2 spelers die regelmatig geblesseerd zijn of vaker uit vorm dan in vorm.
Van Gaal creeerde de hele tactiek rondom Robben en van Persie. Hij deed dat omdat hij er voor de korte termijn was en dus wilde scoren.
Hij is weg, nu moeten we door selecteren en een nieuw team opbouwen.
Jammer genoeg beginnen we daar pas in de laatste 2 wedstrijden van de kwalificatie mee
Soms moet je gewoon de ballen hebben om een 18 jarige speler die het een paar maanden goed doet bij zijn club te selecteren.
Want het is niet zo alsof de ervaren speler met x aantal caps het zo goed doet. Maar die ballen zijn ver te zoeken bij de bondscoach en zijn staf (ja zijn staf vind ik ook ongeschikt).
Want o wee als er 2 of 3 spelers van onder de 20 in basis staan en we verliezen.
Verliezen doen we ook als de matige spelers met x aantal caps in de basis staan dus daar moeten we niet zo moeilijk over doen.
En we willen toch niet zo een Oost Europees land worden waar alles spelers van rond de 30 in de basis staan, puur omdat deze spelers altijd speelden.
[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 10-10-2015 23:44 ]
Dat het een eindtoernooi is doet ook een hoop, dat kan hij nu niet herhalen.Fiber schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:42:
Omstandigheden die wel grotendeels door de coach werden gecreëerd...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wel vind ik dat je niet moet overdrijven met verjongen. Je kunt niet met vijf twintigjarigen spelen. Dan moet je gewoon eieren voor je geld kiezen en voor een iets mindere maar meer ervaren speler gaan die het met werklust compenseert. Ik begrijp nog steeds het niet selecteren van Pieters niet.
De kwalificatie voor dat toernooi ging ook wel aardig geloof ik...Gonadan schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:45:
[...]
Dat het een eindtoernooi is doet ook een hoop, dat kan hij nu niet herhalen.
Laat maar doorstromen. Ik heb een paar maanden geleden een wedstrijd gezien van Oranje jeugd (ik ken jullie categorieën niet, maar ze waren 16+) tegen Portugal (werd 5-5 of zo) maar daar zaten heel wat lichtpuntjes in. Het komt vast goed, zolang jullie de antieke 'Hollandse school', 'het aloude Ajax-systeem' en al die 'veteranen met ervaring' durven laten vallen.
Volgens mij was men na het toernooi een stuk positiever dan ten tijde van de kwalificatie.Fiber schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:48:
De kwalificatie voor dat toernooi ging ook wel aardig geloof ik...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iedereen ziet dat de selectie matig is, maar wel nog steeds beter dan die van IJsland, Tsjechie en Turkije. Wij hebben alleen een verschrikkelijk slechte BC waardoor we ver onder onze kunnen presteren.Coltrui schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:23:
De selectie behoort nog steeds bij de top 10 van Europa en zeker bij de top 24.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Welk niveau streef je na voor Oranje dan? Derde op het WK worden zal nu niet gaan maar we hebben echt wel beter materiaal dan de nummer 1 van de groep
Materiaal waarvoor? Om het EK te winnen? Nee, eens, dat is er niet. Om je te kwalificeren voor dit EK? Nou, ja, toch echt wel, en daar heeft de coach gewoon gefaald. Deze spelers spelen allemaal CL en dat moet verdorie echt genoeg zijn een van de drie landen die nu boven je staan voor te blijven.Coltrui schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:50:
Ik begrijp dat dit zowat een staatsaangelegenheid is, maar als buitenstaander zeg ik: het materiaal is er niet op dit moment. Akkoord, Blind is een misleun als trainer (snap ik niks van), maar wie gaat het met deze spelers redden?
Dus ja, zeker wat nieuw bloed erin, te beginnen met een sterke coach, maar ook niet alles weggooien. Jongens als Memphis, Wijnaldum, Blind, daar gaan we echt nog wel plezier van beleven in de toekomst
Dat moet je van positie tot positie bekijken.D-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:47:
Ik denk dat v Gaal Huntelaar, van Persie en Afellay al niet meer had uitgenodigd nu, vd Wiel idem dito.
Wel vind ik dat je niet moet overdrijven met verjongen. Je kunt niet met vijf twintigjarigen spelen. Dan moet je gewoon eieren voor je geld kiezen en voor een iets mindere maar meer ervaren speler gaan die het met werklust compenseert. Ik begrijp nog steeds het niet selecteren van Pieters niet.
En die jonge spelers hoeven dan ook niet allemaal basis te staan maar kunnen ook invallen of je zet ze in de basis bij wedstrijden waar het kan.
Als bondscoach moet je nu eigenlijk met de ervaren spelers samen gaan zitten en hun laten weten dat wanneer ze spelen ze er vooral zijn om de onervaren spelers beter te maken. En dan ze zich naar het team moeten schikken in plaats van dat alle spelers in dienst van hun spelen.
IJsland heeft een erg goede ploeg. Ik verbaas me altijd over het feit dat die zo onderschat worden. Turkije heeft een mindere selectie, maar vecht steeds voor wat het waard is. Tsjechië is ook een harde ploeg. Als ik dan zie hoe spelers van Nederland zich aanmelden voor een wedstrijd, zie je gewoon dat ze het allemaal minder serieus en te gemakkelijk opnemen...ph4ge schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:53:
[...]
Iedereen ziet dat de selectie matig is, maar wel nog steeds beter dan die van IJsland, Tsjechie en Turkije. Wij hebben alleen een verschrikkelijk slechte BC waardoor we ver onder onze kunnen presteren.
Nou, nee. Ik zou zeggen: word eens wakker?De selectie behoort nog steeds bij de top 10 van Europa en zeker bij de top 24.
Kom ik terug op het eeuwige plan om alles rond Van Persie en Robben op te bouwen.Noem mij eens een paar andere spelers die bepalend waren voor de punten op een tornooi? Nou, die zijn er niet. En als Robben niet speelt, en VP als een vod, houdt het op he?Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:55:
[...]
Materiaal waarvoor? Om het EK te winnen? Nee, eens, dat is er niet. Om je te kwalificeren voor dit EK? Nou, ja, toch echt wel, en daar heeft de coach gewoon gefaald. Deze spelers spelen allemaal CL en dat moet verdorie echt genoeg zijn een van de drie landen die nu boven je staan voor te blijven.
O, ben ik mee eens. Ik zou de oude garde bedanken, lintje voor hen, en nu gaan bouwen. En inderdaad, zorg voor een coach die wat kan. Want Blind? Sorry - ook voor een buitenstaander is hij een rare keuze.Dus ja, zeker wat nieuw bloed erin, te beginnen met een sterke coach, maar ook niet alles weggooien. Jongens als Memphis, Wijnaldum, Blind, daar gaan we echt nog wel plezier van beleven in de toekomst
Nog eerder Vlaar dan van Persie.Coltrui schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:02:
Kom ik terug op het eeuwige plan om alles rond Van Persie en Robben op te bouwen.Noem mij eens een paar andere spelers die bepalend waren voor de punten op een tornooi? Nou, die zijn er niet. En als Robben niet speelt, en VP als een vod, houdt het op he?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
IJsland heeft een goede ploeg maar wie staat daar in de spits: een speler die ze niet goed genoeg vonden voor Ajax. Dat geeft precies de denkfout weer die een deel van de Nederlanders maakt.
In de hang naar het roemruchte verleden worden spelers te kritisch bekeken. Het is de hooghartige "Hollandse school" die deze bondscoach meegenomen heeft van Ajax naar Oranje. Niks is goed genoeg. Hij selecteert liever een uitgerangeerde vedette (vd Wiel, Afellay) dan een degelijke back met werklust.
Probeer eens met de blik van de coach van IJsland een elftal te maken. Dan krijg je wellicht een heel ander elftal, degelijk en zonder poespas. En zet daar eens Robben en Sneijder bij en je hebt nog steeds meer dan menig EK deelnemer.
Ps.
Er wordt altijd naar de jaren 80 gewezen maar in die jaren verloren we de kwalificatie van respectievelijk halve finalist Frankrijk en België (82), finalist Spanje (84) en halve finalist België (86). Dan is dit dus vele malen slechter
IJsland wint het Ek van Tsjechië en de Turken worden 3de......D-e-n schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:41:
@coltrui
IJsland heeft een goede ploeg maar wie staat daar in de spits: een speler die ze niet goed genoeg vonden voor Ajax. Dat geeft precies de denkfout weer die een deel van de Nederlanders maakt.
In de hang naar het roemruchte verleden worden spelers te kritisch bekeken. Het is de hooghartige "Hollandse school" die deze bondscoach meegenomen heeft van Ajax naar Oranje. Niks is goed genoeg. Hij selecteert liever een uitgerangeerde vedette (vd Wiel, Afellay) dan een degelijke back met werklust.
Probeer eens met de blik van de coach van IJsland een elftal te maken. Dan krijg je wellicht een heel ander elftal, degelijk en zonder poespas. En zet daar eens Robben en Sneijder bij en je hebt nog steeds meer dan menig EK deelnemer.
Ps.
Er wordt altijd naar de jaren 80 gewezen maar in die jaren verloren we de kwalificatie van respectievelijk halve finalist Frankrijk en België (82), finalist Spanje (84) en halve finalist België (86). Dan is dit dus vele malen slechter
Float like a butterfly, sting like a bee.
Daarstraks was de vraag is deze campagne slechter of beter dan de kwalificaties voor het WK, eerste reactie zou zijn slechter ( wk haalden ze 27/30 nu kunnen we maximum 23/30 halen ).
Ik vind het wel spijtig dat het zonder Nederland zal zijn, maar ieder nadeel heeft zijn voordeel, als jullie niet komen worden wij wel reekshoofd waarschijnlijk.
Maar nog, blijkbaar de vorige keer dat België zich kwalificeerde voor het wk was in 1984 dan deed Oranje ook niet mee, blijkbaar zijn wij incompatibel in een ek ( behalve in 2000 toen we het samen organiseerden).
Ik hoop nu van harte dat onze duivels dinsdag winnen, op zich zou het leuk zijn, het zijn wel maar cijfertjes en statistieken maar dan worden de rode duivels nr1 op de Fifa ranglijst, voor het eerst in hun bestaan.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Zolang er geen team staat zal er niet gepresteerd worden.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik ben altijd voor de winnaar lekker puh. Dit is niet kinderachtig hoor.Gonadan schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:44:
[...]
Tja ik vind dat nogal kinderachtig. Ga je dan ook eerst kijken een beetje goed presteert voordat je een favoriet uit kiest?
Van Gaal maakte simpelweg de juiste keuzes door de zwakke punten van het elftal te versterken en net dusdanig heen te zetten dat juist de drie vedetten maximaal benut werden. Op net WK maakten van Gaal en Robben het verschil.Quad schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:55:
Het grootste verschil met toen en nu is denk ik dat van Gaal er een echt team van heeft gesmeed, mensen die samen en voor elkaar op kwamen en vochten. Dat wat er nu op het veld staan zijn gek genoeg allemaal individuen welke geen idee hebben wat ze met elkaar moeten beginnen.
Zolang er geen team staat zal er niet gepresteerd worden.
Dat Robben gemist word mag duidelijk zijn, maar het gemis van Van Gaal is toch iet wat niet zo zwaar zou mogen wegen. Blijkbaar heeft dit team een coach nodig die het team strak regisseerd.
@Coltrui, eens zowel wat Oranje en Ajax betreft. Daarnaast heeft de afdaling van Ajax ook veel invloed op het Nederlands elftal helaas.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Kijk ook even welke teams België verslagen heeft de afgelopen paar jaar om daar te komen. Die ploeg moet op het EK tegen grote landen nu eindelijk bewijzen of ze echt goed zijn, want die FIFA ranking geeft een enigszins vertekend beeld.Sjah schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:49:
Nr 1 op de ranking, dat heeft Oranje ook 1x geflikt, geloof dat het 1 week was ofzo.
Ik kijk er ook naar uit, ik heb volgende zomer weinig tijd en ik ga wel cherrypicking doen over wat ik ga kijken. Erg veel zin in een België - Duitsland of België - Engeland. Ik woon in Engeland en ze zien ons daar toch als één land dus dan kan ik met goed fatsoen lekker juichen als België van ze wint
[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-10-2015 09:36 ]
Nou als ik iets niet heb gemist gisteren, was het Robben, en als iets een toonbeeld van matig is geweest in deze bijna afgelopen kwalificatiereeks, is het wel de verdediging.
Sta je 0-2 voor, geef je in de 'dying seconds' van de 95e minuut van een cruciale wedstrijd waar alles vanaf hangt nog een doelpunt weg, door niet te verdedigen.
Blind, om één of andere vage reden - zeer ten onrechte - vereerd met de aanvoerdersband, gaat daar voor in het falen, en laat zijn man lopen, en scoren.
Op die manier kun je een complete voorhoede met alleen maar Robben hebben, maar zolang je allemaal faalhazen - of in elk geval verzakers die hun man laten lopen - achterin hebt lopen, kun je wel 3 keepers in het doel zetten, dan loop je tegen veel tegendoelpunten op.
---
Dat gezegd hebbende, de backs waren gisteren niet slecht, en het geheel leek wel even een team, maar dat het goed speelde, neen.
Kazachstan is gewoon derde garnituur, en als je met je goedbedoelde tweede garnituur, aangevuld met een paar spelers op bijna-wereldtopniveau, hier niet de nul kunt houden en niet dik kunt winnen, is dat toch exemplarisch?
Het lichtpuntje van de avond: als de Turken doen wat ze moeten doen, namelijk winnen of gelijkspelen, zijn we van Blind af.
[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 11-10-2015 10:47 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Verder wel treurig dat een elftal dat zo slecht is als Turkije ons af gaat troeven. Dat is kanonnenvoer op het EK.
Dat kannonenvoer gaat je nog tegenvallen denk ik. Als je ziet dat Duitsland verliest van Ieren uit de Engelse tweede divisie dan zijn de verschillen toch kennelijk ook weer niet zo groot.
@ramzzz
Ik denk niet dat ze Blind ontslaan
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 11-10-2015 11:38 ]
Bruma was af en toe wat knullig. Riedewald goed en Tete heel sterk.
Dat je dan noemt dat Van Beek zich wel gehandhaafd zou hebben, beter van Van Dijk, die het nu in de premier league laat zien terwijl van Beek alleen leuk speelt in de Eredivisie. Dat gaat natuurlijk nergens over.
[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 11-10-2015 11:58 ]
En daar ben ik dus bang voor. Dat die semi-Ajacieden* daar bij de KNVB Blind gewoon lekker laten zitten, onder het motto "laat maar rustig opbouwen naar het WK van 2018."Ramzzz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:41:
Het lichtpuntje van de avond: als de Turken doen wat ze moeten doen, namelijk winnen of gelijkspelen, zijn we van Blind af.
* Ja ik ben geen Ajax-fan
Nomen nescio
Maar pakken wel Europese wedstrijden mee op een hoger niveau en spelen dus ook veel wedstrijden vlak achter elkaar.D-e-n schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:57:
De rest van de defensie speelt ook in de eredivisie dus dat is geen reden om v Beek niet te selecteren
Van Beek heeft meer Europese wedstrijden gespeeld dan Tete en Riedewald. Bovendien maakte de Ajax defensie niet altijd een solide indruk in Europa. Van Beek heeft bovendien meer eredivisie wedstrijden in de benen dan Riedewald en Tete bij elkaar dus qua ervaring heeft v Beek heel wat streepjes voor op die twee dus dat kan nooit een reden zijn om v Beek niet op te stellen.dutchgio schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:02:
[...]
Maar pakken wel Europese wedstrijden mee op een hoger niveau en spelen dus ook veel wedstrijden vlak achter elkaar.
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 11-10-2015 12:09 ]
Wat een onzin. Hoe vaker een speler overeind blijft in topwedstrijden, hoe meer je er zeker van kunt zijn dat dat zo blijft. Hoe vaker een speler dat soort wedstrijden speelt, hoe meer hij het gevoel heeft dat hij het aankan. Nu een paar CL voorronde wedstrijden meemaken zegt niks over de potentie van een speler voor de toekomst en dus voor Oranje. Zie Indi, zie van Rhijn.dutchgio schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:18:
Ervaring van een seizoen eerder is niet leidend
En draai het eens om. Stel Ajax haalt volgend jaar geen Europees voetbal, moet Tete dan plots weer uit Oranje? Ook al doet hij het verder goed?
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 11-10-2015 12:35 ]
Verwijderd
En je hebt het recht je te storen aan bepaalde bijdragen hier. Maar ik stoor me juist aan het feit dat een aantal Ajacieden iedere keer weer zo op de p** is getrapt als de selectie van Tete of Riedewald bekritiseerd wordt.
Rechtsback heb je voor de toekomst tete, Karsdorp in ieder geval. Op linksback wat lastiger naast Willems heb je op dit moment niet zo heel veel talent?
Het is zaak deze jongens lekker vaak te laten spelen, ja dan missen we maar een x een EK, jammer maar bouw weer op voor de toekomst. Wel met nieuwe bondscoach graag
Op linksback heb je overigens nu ook Kongolo. Die speelt daar wekelijks en begint nu aan die rol te wennen.
PSN: Finally_Chris
Serieus, ja ik weet dat pr-afdelingen van multinationals ons als een gebied zien, maar de Engelsen? Nee klinkt logisch op zich, maar heb dit nog nooit horen zeggen.Dr. Strangelove schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:30:
[...]
Ik woon in Engeland en ze zien ons daar toch als één land dus dan kan ik met goed fatsoen lekker juichen als België van ze wint
Janmaat had een knieblessure, had anders bij de selectie gezeten.D-e-n schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:32:
Zo'n Janmaat wordt nu al afgeserveerd terwijl die ook nog helemaal niet oud is.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Lijkt me wel ja. Maar die werd de vorige keer ook al afgeschreven door een aantal mensen. Verhaegh is wel wat ouder volgens mij.argro schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:14:
[...]
Janmaat had een knieblessure, had anders bij de selectie gezeten.
Verwijderd
Je speelt tegen Kazachstan, die zijn redelijk stug maar hebben voorin nul kwaliteit. Pas 6 goals in 9 kwalificatiewedstrijden.D-e-n schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:36:
Van Dijk een tegenvaller noemen is overdreven maar die veer in zijn reet van Blind sloeg nergens op. Had die dan aan Tete gegeven want die deed tenminste geen gekke dingen.
Als Van Dijk dan 1 van de schuldigen is bij de tegengoal en een enorme fout maakt waardoor Kazachstan rakelings langs kopt (zo'n bal gaat er 3 van de 4 keer gewoon in), dan kun je niet zeggen dat ie "fantastisch" heeft gespeeld. Zeker als ie de ballen zo slecht wegkopt, er gingen er een aantal zo'n beetje recht omhoog. Technisch slecht voor een verdediger.
De charme van het voetbal is dat een slechter team van een beter team kan winnen. De Ieren zijn in extreme vorm, Duitsland lijkt de boel te onderschatten en laat niet zien wat ze kunnen.Dat kannonenvoer gaat je nog tegenvallen denk ik. Als je ziet dat Duitsland verliest van Ieren uit de Engelse tweede divisie dan zijn de verschillen toch kennelijk ook weer niet zo groot.
Turkije heeft een heel slecht elftal.
?!dutchgio schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:48:
Van Dijk was juist erg sterk, de hele wedstrijd, op dat laatste moment na maar dat geldt voor Bruma en Blind net zo.
Misschien moet je die tegengoal nog eens terugkijken. Blind laat zijn man lopen, die scoort. Van Dijk en Riedewald pakken allebei geen man waardoor de bal makkelijk neergelegd kan worden voor de man van Blind, Bruma is bij dat moment nauwelijks betrokken. Alleen loopt Bruma weg uit het centrum om iemand op te vangen, dat was niet de beste keuze.
Riedewald maakte een hoop foute keuzes, vooral in de 1e helft zwak. Tete deed het vrij goed. Vrijwel niet te passeren, zoals ik hem ken. Ook een paar mindere momenten, dat hadden ze uiteraard allemaal.Bruma was af en toe wat knullig. Riedewald goed en Tete heel sterk.
Dat je dan noemt dat Van Beek zich wel gehandhaafd zou hebben, beter van Van Dijk, die het nu in de premier league laat zien terwijl van Beek alleen leuk speelt in de Eredivisie. Dat gaat natuurlijk nergens over.
Van Van Dijk mag je meer verwachten, het wegkoppen van ballen is ver onder de maat voor een CV en hij gaf bijna een tegengoal weg. Dan is het 2-2 en heb je helemaal niks meer te vertellen.
Verder zei ik niet dat Van Beek zich gehandhaafd zou hebben, dat is een stropopredenering: je maakt van mijn woorden iets anders, dat makkelijk aan te vallen is. Ik zeg alleen dat ik denk dat Van Beek beter geconcentreerd kan blijven dan Van Dijk. Dat viel me namelijk tegen bij die laatste.
Overigens weet ik vrij zeker dat je Van Beek moeiteloos op had kunnen stellen, Kazachstan is van een dusdanig laag niveau dat dat geen enkel probleem is.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2015 14:28 ]
Je weet dus niet eens de reden waarom hij er niet bij zat. En hij werd door een aantal mensen afgeschreven, oohhh! Verschil in meningen heb je bij iedere speler die geselecteerd wordt. De ene vind het een goede keuze, de andere niet.D-e-n schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:16:
[...]
Lijkt me wel ja. Maar die werd de vorige keer ook al afgeschreven door een aantal mensen. Verhaegh is wel wat ouder volgens mij.
Zoals al eerder door een aantal vermeld, het blijft hier maar dooretteren over het wel en niet selecteren van bepaalde spelers.
Ik ben het NIET eens met de selectie van Riedewald en de basisplek van El Ghazi. Voor het geval er weer een Ajax discussie ontstaat...
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 11-10-2015 15:00 ]
Die 'fout' was dan weer Krul aan te rekenen, die moet die bal opeisen. En communiceren met zijn CV.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:24:
[...]
Als Van Dijk dan 1 van de schuldigen is bij de tegengoal en een enorme fout maakt waardoor Kazachstan rakelings langs kopt (zo'n bal gaat er 3 van de 4 keer gewoon in), dan kun je niet zeggen dat ie "fantastisch" heeft gespeeld. Zeker als ie de ballen zo slecht wegkopt, er gingen er een aantal zo'n beetje recht omhoog. Technisch slecht voor een verdediger.
[ Voor 71% gewijzigd door Ramzzz op 11-10-2015 14:59 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Benieuwd welke gevolgen deze uitschakeling binnen de KNVB gaat krijgen.
Dat is een makkelijke, geen.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:44:
Eerste worden in de poule is wel een voordeel voor de loting. Zowel Tsjechië als Ijsland is gebaat bij winst...Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:44:
Nou, dat was dan het EK2016 voor wat betreft de Nederlandse deelname. IJsland gaat echt niet winnen of gelijk spelen in Turkije, die geloven het wel. Idem wat Tsjechië in Nederland betreft, die geloven het ook wel. Beiden zijn toch al geplaatst.
Verwijderd
En als Krul dat niet doet, dan moet de verdediger verdedigen. Dat deed ie niet, hij bleef apathisch staan.Ramzzz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Die 'fout' was dan weer Krul aan te rekenen, die moet die bal opeisen. En communiceren met zijn CV.
Inderdaad, ik heb zelf 20 jaar laatste man/centrale verdediger gestaan.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:11:
[...]
En als Krul dat niet doet, dan moet de verdediger verdedigen. Dat deed ie niet, hij bleef apathisch staan.
Als de keeper roept blijf je er in principe vanaf, maar toch heb je situaties dat je denkt voor de zekerheid ros ik die bal zelf maar het veld uit. Dus ook ik ben weleens gebotst met keeper, maar dan had ik wel eerst zelf die bal weggerost
Je kunt niet als de keeper niks roept of je hoort het niet er vanuit gaan dat ie voor de keeper is, dan moet je zelf handelen.
Verwijderd
Beiden zullen gaan verliezen hoor. let maar op.dutchgio schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:34:
[...]
Eerste worden in de poule is wel een voordeel voor de loting. Zowel Tsjechië als Ijsland is gebaat bij winst...
@Exocet Terwijl het toch een uitgelezen moment is om veranderingen door te voeren zou je denken.
Hij heeft wel een punt dat ie meer doet dan alleen het Nederlands elftal. Toch tijd voor een technisch directeur bij de KNVB?
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016