Naar verluid (kuch, voetbalzone, kuch) heeft Kramer er een wedstrijd bij gekregen. Ben benieuwd of dit klopt.
Ad meldt ook dat het verzwaard is naar 4 onvoorwaardelijk.
Kan aan mij liggen, maar Kramer duwde toch alleen? Geen klap, maar een duw. Idd een duw in het gezicht wat niet mag. Maar 3 wedstrijden en nu 4 voor dit?
Kan aan mij liggen, maar Kramer duwde toch alleen? Geen klap, maar een duw. Idd een duw in het gezicht wat niet mag. Maar 3 wedstrijden en nu 4 voor dit?
Collina: Luke Shaw tackle 'should have been punished'

Als er dan nog mensen zijn die willen volhouden dat het geen overtreding was:The tackle which broke Manchester United left-back Luke Shaw's leg should have been punished, believes Uefa referees' chief Pierluigi Collina. [...] Italian Collina, widely regarded as football's top official before retiring in 2005, added: "This is the thought of many: if the ball is played, it is not even a foul.
"We need to make people aware that if you want to protect the safety of the player, even challenges on the ball but risky in terms of endangering safety of an opponent can be punished, should be punished."
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat vind ik toch altijd zo raar. Laat je de zaak voorkomen, wordt de aanklacht verzwaard. Dat slaat toch nergens op? Het is niet ineens erger wat hij gedaan heeft. Dit doet me aan een dictatuur denken.Niku schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:34:
Naar verluid (kuch, voetbalzone, kuch) heeft Kramer er een wedstrijd bij gekregen. Ben benieuwd of dit klopt.
Strafverzwaring wanneer je je onschuld dreigt aan te tonen.
Of de ballen hebt in elk geval dat te proberen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat is helemaal buitensporig, als is Feyenoord ook wel brutaal door weer op vrijspraak in te zetten. Dat zou fijn zijn, maar ook niet terecht.Niku schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:34:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Is dit niet al iets van meer dan drie weken geleden ofzo? De bejaarde heeft ook een mening. Nou gefeliciteerd.gambieter schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:42:
Collina: Luke Shaw tackle 'should have been punished'
[...]
Als er dan nog mensen zijn die willen volhouden dat het geen overtreding was:
[afbeelding]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Straf is helemaal niet verzwaard, je verliest alleen je voorwaardelijke wedstrijd. Wat volkomen terecht is, want ben je onschuldig vervalt je straf, ben je dat niet dan ben je in beroep gegaan om tijd te rekken of de boel proberen te bedonderen. Dan had je maar gewoon je straf moeten accepteren.D-e-n schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:57:
[...]
Dat vind ik toch altijd zo raar. Laat je de zaak voorkomen, wordt de aanklacht verzwaard. Dat slaat toch nergens op? Het is niet ineens erger wat hij gedaan heeft. Dit doet me aan een dictatuur denken.
Float like a butterfly, sting like a bee.
De poule van Duitsland is leuk aan het worden. Schotland komt van 0-1 achter tegen Polen terug naar 2-1, gaan die gekke Ieren opeens scoren tegen Duitsland, 1-0 (tegen de verhouding in). Daarmee zou Ierland opeens weer de beste kans op directe kwalificatie hebben.
En Noord-Ierland gaat voor de eerste keer zich kwalificeren voor Euro, 3-0 voor tegen Griekenland. Die hebben niets meer gewonnen sinds het WK...
En Noord-Ierland gaat voor de eerste keer zich kwalificeren voor Euro, 3-0 voor tegen Griekenland. Die hebben niets meer gewonnen sinds het WK...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als er alleen maar voordelen aan beroep kunnen zitten gaat iedereen het doen. Het dubbeltje kan dus ook wel eens de andere kant op vallen. Lijkt me logisch.Ramzzz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:58:
Los van deze inhoudelijke case uiteraard.
Komt het weer te dicht bij PSV?St@m schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:01:
[...]
Is dit niet al iets van meer dan drie weken geleden ofzo? De bejaarde heeft ook een mening. Nou gefeliciteerd.
Als Collina het zegt dan is het zo.
[ Voor 26% gewijzigd door Gonadan op 08-10-2015 22:33 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Leuk om te zien, een gefrustreerde Mueller bij Duitsland. Normaal een van de gruwelijk vervelende spelers als ze voorstaan, nu krijgt hij het een keertje terug 
Lewandowski doet het weer: 2-2 in de laatste seconde, Schotland eruit.
Lewandowski doet het weer: 2-2 in de laatste seconde, Schotland eruit.
Beetje hetzelfde als Mario vd Ende over drie weken nog een mening gaat geven over de vuistslag van Kramer in het gezicht van vd Pavert.Gonadan schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:31:
[...]
Komt het weer te dicht bij PSV?
Als Collina het zegt dan is het zo.
Totaal onnodig, waarom zou Collina na drie weken nog gevraagd worden om zijn mening
[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 08-10-2015 22:44 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Waarom hij gevraagd wordt snap ik wel. Qua timing ben ik het met je eens, dat had twee weken eerder nuttiger geweest.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb je het stuk gelezen? Er heerst bij veel mensen nog steeds het waandenkbeeld dat zolang je de bal maar raakt, je de tegenstander kapot mag schoppen ("hij speelde toch de bal").St@m schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:41:
Totaal onnodig, waarom zou Collina na drie weken nog gevraagd worden om zijn meningWat is de meerwaarde? Het is volgens mij ook niet echt "the talk of the town" in Engeland. Daar was iedereen het dezelfde avond nog eens dat het een 13 in een dozijn tackle in de BPL zou zijn.
Collina is nog steeds lid van de de FIFA scheidsrechters commissie. Dus iemand die daar wel wat over mag zeggen en het als een voorbeeld kan gebruiken waar scheidsrechters beter op moeten letten en voor moeten straffen.
Verwijderd
Pff, aparte manier van redeneren houd jij er op na.martinusz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:20:
[...]
Straf is helemaal niet verzwaard, je verliest alleen je voorwaardelijke wedstrijd. Wat volkomen terecht is, want ben je onschuldig vervalt je straf, ben je dat niet dan ben je in beroep gegaan om tijd te rekken of de boel proberen te bedonderen. Dan had je maar gewoon je straf moeten accepteren.
Blijkt dat de scheidsrechter wel degelijk heeft afgefloten vanwege de strubbelingen in de muur. Oftewel de situatie is wel degelijk beoordeeld in het veld.
De aanklager is hard bezig een parodie te maken van de tuchtcommissie.
Je begrijpt het principe van rechtspraak niet geloof ik? Kramer wil gehoord worden. Dat is zijn goed recht. Het gaat hier ook niet om een beroep. Er is nog geen zitting geweest namelijk.martinusz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:20:
[...]
Straf is helemaal niet verzwaard, je verliest alleen je voorwaardelijke wedstrijd. Wat volkomen terecht is, want ben je onschuldig vervalt je straf, ben je dat niet dan ben je in beroep gegaan om tijd te rekken of de boel proberen te bedonderen. Dan had je maar gewoon je straf moeten accepteren.
Hij bedondert de boel ook niet. Hij wil gewoon hoor en wederhoor. Het is ook niet puur een kwestie van schuld of geen schuld. Het gaat ook om de strafmaat.
Het zou hetzelfde zijn als de voorgestelde boete voor te hard rijden ineens verhoogd wordt op het moment dat je het aanvecht.
Tevens snap je het begrip "voorwaardelijk" niet. Dat is een extra straf die geldt als je het nog een keer doet. Dat heeft geen bal te maken met het wel of niet laten voorkomen.
I told you soRamzzz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:58:
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Scheidsrechter gaf aan niet te hebben gezien dat kramer een mep uitdeelde, dus dat is helemaal niet beoordeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 03:11:
[...]
Pff, aparte manier van redeneren houd jij er op na.
Blijkt dat de scheidsrechter wel degelijk heeft afgefloten vanwege de strubbelingen in de muur. Oftewel de situatie is wel degelijk beoordeeld in het veld.
De aanklager is hard bezig een parodie te maken van de tuchtcommissie.
Als je zoiets doms doet moet je gewoon op de blaren zitten en niet aankomen met het was geen harde mep of ik werd eerst geduwd etc.
Toch zegt de aanklager weer iets wat niet klopt, namelijk dat dit een normale schikking is terwijl hier al is aangetoond dat het een uitzonderlijk hoog schikkingsvoorstel was. Het is ook flauw om de strafeis nog te verhogen nu, natuurlijk is het niet de bedoeling dat clubs gaan tijdrekken ofzo maar dit is gewoon een meningsverschil.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het is per definitie niet zo dat als de bal gespeeld wordt het geen overtreding is.gambieter schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:22:
[...]
Heb je het stuk gelezen? Er heerst bij veel mensen nog steeds het waandenkbeeld dat zolang je de bal maar raakt, je de tegenstander kapot mag schoppen ("hij speelde toch de bal").
Hij mag er zeker wat over zeggen, hij is alleen drie weken te laat. Dat is mijn punt een beetje.Collina is nog steeds lid van de de FIFA scheidsrechters commissie. Dus iemand die daar wel wat over mag zeggen en het als een voorbeeld kan gebruiken waar scheidsrechters beter op moeten letten en voor moeten straffen.
Dat dit een voorbeeld is waar scheidsrechters beter op moeten letten en voor moeten straffen.. dat zijn o.a. jouw en Collina's mening. Een heleboel mensen delen die mening niet en zien het als een keurige tackle met een ongelukkige afloop.
Het is niet zo dat Collina's mening wet is ofzo.
Tip voor Collina of journalist:
Schrijf het artikel volgende keer vanuit het oogpunt om de regels te benadrukken. Geef daarbij aan dat je niet met alles weg komt ook al raak je de bal, om mensen daar weer eens aan te herinneren. Noem daarbij een willekeurig voorbeeld, zoals Moreno.
Dan mag het artikel ineens wel.
Lang verhaal kort: Het is maar net hoe je de boodschap ervaart. Jij ervaart het als een mening die drie weken te laat tegen die van jou in gaat. Ik ervaar het als een boodschap waarin hij aan geeft dat men niet moet vergeten dat risicovolle tackles overtredingen kunnen zijn ook al raak je de bal. De kop van het artikel is in deze wel wat ongelukkig gekozen, dat legt de nadruk wat mij betreft verkeerd.
Schrijf het artikel volgende keer vanuit het oogpunt om de regels te benadrukken. Geef daarbij aan dat je niet met alles weg komt ook al raak je de bal, om mensen daar weer eens aan te herinneren. Noem daarbij een willekeurig voorbeeld, zoals Moreno.
Lang verhaal kort: Het is maar net hoe je de boodschap ervaart. Jij ervaart het als een mening die drie weken te laat tegen die van jou in gaat. Ik ervaar het als een boodschap waarin hij aan geeft dat men niet moet vergeten dat risicovolle tackles overtredingen kunnen zijn ook al raak je de bal. De kop van het artikel is in deze wel wat ongelukkig gekozen, dat legt de nadruk wat mij betreft verkeerd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind in eerste instantie gewoon dat hij veel te laat is. Daarnaast zeg je het zelf ook al, de kop van het artikel is gewoon verkeerd / niet handig. Als je dan echt lekker actueel bezig probeert te zijn neem dan Veltman als voorbeeld. Maar toen ontsnapte Brenet aan een gebroken been, dus is het niet erg.Gonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:20:
Tip voor Collina of journalist:
Zijn boodschap klopt verder wel: "Omdat de bal gespeeld wordt kan het geen overtreding zijn, dat klopt niet".
Gambieter post dit artikel, probeert een grapje ofzo erbij te maken, maar wil eigenlijk gewoon nogmaals zijn punt maken dat hij het wel een overtreding vond.
[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 09-10-2015 09:34 ]
Weet je, laten we er maar over ophouden. Je ziet het duidelijk als een aanval op PSV en jouw mening, waarom je Veltman er nu bij haalt is mij helemaal een raadsel. Wellicht dat gambieter dubbele bedoelingen had, daar wil ik niet over oordelen, maar bij jou is ook nogal wat objectiviteit verdwenen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie de opmerking van Collina als aanval op PSVGonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:35:
Weet je, laten we er maar over ophouden. Je ziet het duidelijk als een aanval op PSV en jouw mening, waarom je Veltman er nu bij haalt is mij helemaal een raadsel. Wellicht dat gambieter dubbele bedoelingen had, daar wil ik niet over oordelen, maar bij jou is ook nogal wat objectiviteit verdwenen.
Ik zie helemaal niets als aanval op PSV. Ik vind het van Gambieter een beetje flauw om na drie weken er even een scheidsrechter bij te halen die het wel een overtreding vond. Misschien als tegengewicht voor Webb?
Waarom ik Veltman erbij haal is wel duidelijk toch? Ik roep al jaren dat er ieder weekend tig tackles op de velden gemaakt worden waarbij iemand z'n been kan breken. Iedere keer als het net mis gaat, dan moet er tot drie! weken later nog over doorgezevert worden (waarschijnlijk krijg je over een half jaar nog steeds opmerkingen van "jamaar toen had Moreno.. bla bla").
Gaat het net goed (Veltman toevallig afgelopen weekend), dan is er niets aan de hand.
Terwijl dat juist het ultieme voorbeeld had moeten zijn. Nijhuis die aangeeft dat de bal wordt gespeeld terwijl Veltman had moeten douchen (ja dat is mijn mening). Dus Collina had beter dat voorbeeld kunnen gebruiken. Maar omdat Brenet zijn been niet breekt is er niets aan de hand.
Collina vindt het een overtreding (prima, zijn mening) en noemt dit dan als voorbeeld waar scheidsrechters goed moeten opletten en moeten straffen. Dat vind ik raar, want de meningen zijn nogal verdeeld over deze vermeende overtreding. Alleen maar omdat Shaw zijn been breekt moet Collina er iets over zeggen. Als Shaw gewoon was opgestaan had Collina dit niet als voorbeeld gebruikt, misschien dat hij het dan zelfs een prima tackle had gevonden.
[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 09-10-2015 09:43 ]
Jup, ik constateer getint glas. 
Juist omdat het bij Moreno fout ging krijgt zijn actie aandacht en noemt Collina het als voorbeeld. Ik zou niet weten waarom hij op de hoogte zou zijn van een andere actie die gewoon goed ging (die zoals je zelf stelt tig keer per weekend voor komt) van een willekeurige middelmatige verdediger in een middelmatige competitie. Het is in mijn optiek 100% logisch waarom hij Moreno als voorbeeld geeft, júist omdat je volgens de regels juist kunt doen maar alsnog gevaarlijk bezig kunt zijn.
Overigens ben ik er voor om meer van die tackles te bestraffen in plaats van Moreno continu schoon te praten, maar dat terzijde.
Juist omdat het bij Moreno fout ging krijgt zijn actie aandacht en noemt Collina het als voorbeeld. Ik zou niet weten waarom hij op de hoogte zou zijn van een andere actie die gewoon goed ging (die zoals je zelf stelt tig keer per weekend voor komt) van een willekeurige middelmatige verdediger in een middelmatige competitie. Het is in mijn optiek 100% logisch waarom hij Moreno als voorbeeld geeft, júist omdat je volgens de regels juist kunt doen maar alsnog gevaarlijk bezig kunt zijn.
Overigens ben ik er voor om meer van die tackles te bestraffen in plaats van Moreno continu schoon te praten, maar dat terzijde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Prima, maar het komt nogal kinderachtig over om iedere keer maar te roepen dat iemand door een gekleurde bril krijgt als iemand het niet eens is met je mening. Doe ik ook niet bij jou, terwijl ik weet dat jij door bepaalde glazen kijkt (net als iedereen hier).
Ik snap ook wel waarom hij het als voorbeeld gebruikt, iedereen heeft het gezien. Maar mijns inziens is het dus niet het goede voorbeeld, want het was geen overtreding. Ja, jij en anderen denken daar anders over. I know.Juist omdat het bij Moreno fout ging krijgt zijn actie aandacht en noemt Collina het als voorbeeld. Ik zou niet weten waarom hij op de hoogte zou zijn van een andere actie die gewoon goed ging (die zoals je zelf stelt tig keer per weekend voor komt) van een willekeurige middelmatige verdediger in een middelmatige competitie.
Dat is niet het punt van Collina. Want als je een overtreding maakt hou je je per definitie niet aan de regels.Het is in mijn optiek 100% logisch waarom hij Moreno als voorbeeld geeft, júist omdat je volgens de regels juist kunt doen maar alsnog gevaarlijk bezig kunt zijn.
Collina zegt dat het een overtreding was van Moreno, niet dat hij zich aan de regels hield en gevaarlijk bezig was.
Dat is inderdaad jouw mening, prima.Overigens ben ik er voor om meer van die tackles te bestraffen in plaats van Moreno continu schoon te praten, maar dat terzijde.
[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 09-10-2015 09:54 ]
Het beïnvloed je manier van reageren, daarom begin ik er over. Overigens heb ik geen bril.St@m schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:50:
Prima, maar het komt nogal kinderachtig over om iedere keer maar te roepen dat iemand door een gekleurde bril krijgt als iemand het niet eens is met je mening. Doe ik ook niet bij jou, terwijl ik weet dat jij door bepaalde glazen kijkt (net als iedereen hier).
Moreno wás gevaarlijk bezig. Dat het heel vaak gebeurt en we het tolereren neemt niet weg dat het gevaarlijk was. Of gaan we dat gewoon gedogen net als dat gejank op het veld en de rellen bij het stadion?Ik snap ook wel waarom hij het als voorbeeld gebruikt, iedereen heeft het gezien. Maar mijns inziens is het dus niet het goede voorbeeld, want het was geen overtreding. Ja, jij en anderen denken daar anders over. I know.
Dat is niet het punt van Collina. Want als je een overtreding maakt hou je je per definitie niet aan de regels.
Collina zegt dat het een overtreding was van Moreno, niet dat hij zich aan de regels hield en gevaarlijk bezig was.
Veel tackles worden tegenwoordig gemaakt met het risico dat iemand doorgezaagd wordt als hij niet op springt, dat mag niet de norm zijn. Een harde tackle is prima, maar dat is wat anders dan ongecontroleerd met bijna gestrekt been en klemmend op iemand af glijden. Dat is gewoon lompe onkunde, net als de actie bij Tannane. Moreno heeft wat dat betreft gewoon het nadeel een houten klaas te zijn en compenseert dat met inzet.
Overigens kan je hetzelfde roepen over Bouaouzan, als Kokmeijer daar niet ontzettend stuk was gegaan hadden sommigen wellicht ook gezegd dat er weinig mis was met die actie. Wat mij betreft heeft Collina helemaal gelijk, het risico van de actie moet veel zwaarder wegen dan het al dan niet raken van de bal.
Die laatste regel is er alleen maar omte voorkomen dat men willekeurig spelers gaat schoffelen zodat ze niet in kunnen lopen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:12:
[...]
Het beïnvloed je manier van reageren, daarom begin ik er over. Overigens heb ik geen bril.
Nee Moreno was niet gevaarlijk bezig. Jouw mening, mijn mening. Overigens deelt de helft van de voetbalwereld mijn mening en de andere helft die van jou. Dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.Moreno wás gevaarlijk bezig. Dat het heel vaak gebeurt en we het tolereren neemt niet weg dat het gevaarlijk was. Of gaan we dat gewoon gedogen net als dat gejank op het veld en de rellen bij het stadion?
En wat Moreno te maken heeft met rellen bij het stadion weet ik niet precies.
Actie tegen Tannane was gewoon rood voor Moreno, maar dat had weinig met een tackle te maken, dus ik snap ook niet waarom die nu wordt genoemd. En ja, veel tackles zijn snoeihard. De meeste, een aantal zijn vies.Veel tackles worden tegenwoordig gemaakt met het risico dat iemand doorgezaagd wordt als hij niet op springt, dat mag niet de norm zijn. Een harde tackle is prima, maar dat is wat anders dan ongecontroleerd met bijna gestrekt been en klemmend op iemand af glijden. Dat is gewoon lompe onkunde, net als de actie bij Tannane. Moreno heeft wat dat betreft gewoon het nadeel een houten klaas te zijn en compenseert dat met inzet.
Het was wachten he op de eerste die de vergelijking zou maken.. Ja, je hebt helemaal gelijk. De acties waren bijna identiek. Als Kokmeijer zijn been niet breekt is het een keurige tackle..Overigens kan je hetzelfde roepen over Bouaouzan, als Kokmeijer daar niet ontzettend stuk was gegaan hadden sommigen wellicht ook gezegd dat er weinig mis was met die actie. Wat mij betreft heeft Collina helemaal gelijk, het risico van de actie moet veel zwaarder wegen dan het al dan niet raken van de bal.
Die laatste regel is er alleen maar omte voorkomen dat men willekeurig spelers gaat schoffelen zodat ze niet in kunnen lopen.
Hier voor de jongere kijkers: YouTube: Aanslagen op Babel, Kokmeijder, Robben, Eduardo en Van de Laak
Kramer 3 wedstrijden geschorst.
Ja, blijkbaar had hij nog wat openstaan (cakeje tegen Cillessen) 2 wedstrijden + 1 voorwaardelijk voor de duw in het gezicht + 1 die nog openstond. Nou lijkt me prima.ph4ge schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:28:
Kramer 3 wedstrijden geschorst.
Nee ik zeg alleen dat ik geen bril draag, maar was een smiley vergeten.St@m schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:24:
pro Ajax bril en anti PSV bril.. Wel grappig dit. En nu ga jij weer zeggen van niet. Maar maakt me niet uit.
Daar hebben ze een term voor: argumentum ad temperantiamNee Moreno was niet gevaarlijk bezig. Jouw mening, mijn mening. Overigens deelt de helft van de voetbalwereld mijn mening en de andere helft die van jou. Dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
En wat Moreno te maken heeft met rellen bij het stadion weet ik niet precies.
Het interesseert mij vrij weinig wat zelfbedachte statistiek over dit verhaal zegt, wij zijn de enige partijen in deze discussie. Je refereert overigens naar meningen over of het een overtreding was of niet, daar laat ik mij niet over uit. Ik stel slechts dat ik dergelijke acties graag als overtreding bestempeld zie, niet alleen bij Moreno maar ook bij Veltman en alle andere spelers.
Deze wordt genoemd omdat we het over Moreno hebben en deze actie deed net zoveel stof opwaaien. Dit voorbeeld komt dus het eerste bij mij op, of zie je hier weer gekleurde spoken in?Actie tegen Tannane was gewoon rood voor Moreno, maar dat had weinig met een tackle te maken, dus ik snap ook niet waarom die nu wordt genoemd. En ja, veel tackles zijn snoeihard. De meeste, een aantal zijn vies.
Bijna identiek is niet identiek, en dat is het, de acties zijn niet hetzelfde. Bouaouzan deed er wel een schep bovenop. Het gaat mij om het feit dat je oncontroleerbaar in komt en al dan niet bewust een ledemaat op een gevaarlijke manier raakt of klem zet. Dat moet in zijn geheel keihard bestraft worden.Het was wachten he op de eerste die de vergelijking zou maken.. Ja, je hebt helemaal gelijk. De acties waren bijna identiek. Als Kokmeijer zijn been niet breekt is het een keurige tackle..
Of gewoon totaal niet, maar dan wordt voetbal eindelijk écht voor mannen.
Goed filmpje, je ziet inderdaad flinke tackles met flink risico. Waar sommigen gewoonweg veel te laat zijn is het een risicovolle actie die per definitie ingedamd moet worden, dus veel eerder al bestraffen en pas niet als het op dit niveau komt.Hier voor de jongere kijkers: YouTube: Aanslagen op Babel, Kokmeijder, Robben, Eduardo en Van de Laak
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar haal je dat vandaan? Het is gewoon 3+1 op zichzelf lees ik overal omdat het beoordeeld is als een "zware" overtreding.St@m schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:36:
Ja, blijkbaar had hij nog wat openstaan (cakeje tegen Cillessen) 2 wedstrijden + 1 voorwaardelijk voor de duw in het gezicht + 1 die nog openstond. Nou lijkt me prima.
Nou, gelukkigGonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:39:
[...]
Nee ik zeg alleen dat ik geen bril draag, maar was een smiley vergeten.
Ok, kan ik mee leven. Maar ik zie liever dat echt gevaarlijke acties als overtreding bestempeld worden.Daar hebben ze een term voor: argumentum ad temperantiam
Het interesseert mij vrij weinig wat zelfbedachte statistiek over dit verhaal zegt, wij zijn de enige partijen in deze discussie. Je refereert overigens naar meningen over of het een overtreding was of niet, daar laat ik mij niet over uit. Ik stel slechts dat ik dergelijke acties graag als overtreding bestempeld zie, niet alleen bij Moreno maar ook bij Veltman en alle andere spelers.
Nee, Moreno is bijzaak, we hebben het over de tackle(s), toch?. Dat Moreno op een ander moment in een andere wedstrijd een schop uitdeelde waar hij gewoon rood voor had moeten hebben, doet totaal niet ter zake.Deze wordt genoemd omdat we het over Moreno hebben en deze actie deed net zoveel stof opwaaien. Dit voorbeeld komt dus het eerste bij mij op, of zie je hier weer gekleurde spoken in?
Ja, maar het is wel een heel slecht voorbeeld.. De ene speler gaat voor de bal, en de spelers in het filmpje proberen het been af te zagen.Bijna identiek is niet identiek, en dat is het, de acties zijn niet hetzelfde. Bouaouzan deed er wel een schep bovenop. Het gaat mij om het feit dat je oncontroleerbaar in komt en al dan niet bewust een ledemaat op een gevaarlijke manier raakt of klem zet. Dat moet in zijn geheel keihard bestraft worden.
Gelukkig heb ik dat jaren gedaan. Regio Zwolle 6e klasse. Dat is mannenvoetbal.Of gewoon totaal niet, maar dan wordt voetbal eindelijk écht voor mannen.
Dan kun je net zo goed slidings afschaffen. Want ik zie het verschil echt wel tussen een sliding op de bal of een doodschop.Goed filmpje, je ziet inderdaad flinke tackles met flink risico. Waar sommigen gewoonweg veel te laat zijn is het een risicovolle actie die per definitie ingedamd moet worden, dus veel eerder al bestraffen en pas niet als het op dit niveau komt.
vi.nlph4ge schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:46:
[...]
Waar haal je dat vandaan? Het is gewoon 3+1 op zichzelf lees ik overal omdat het beoordeeld is als een "zware" overtreding.
http://www.vi.nl/nieuws/t...aaft-schorsing-kramer.htm
'In de hoogte van het schikkingsvoorstel speelde de strafkaart van Michiel Kramer mee', meldt de KNVB in een persbericht. 'Op zijn strafkaart, die twee jaar blijft staan, stond nog een stoot met de onderarm tegen Ajax-doelman Jasper Cillessen tijdens de wedstrijd ADO Den Haag – Ajax van zondag 1 december 2013.'
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 09-10-2015 10:48 ]
Dat is wat anders als zeggen dat hij nog een voorwaardelijke straf open had staan, want dat had hij niet. Is overigens heel vreemd dat hij geen voorwaardelijke straf had staan en dat dat de facto nu wel zo blijkt te zijn. Bovendien was dat geen duw.
Oh ok, dan heb ik het verkeerd begrepen. Las in de comments dat hij nog een straf open had staan.ph4ge schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:53:
Dat is wat anders als zeggen dat hij nog een voorwaardelijke straf open had staan, want dat had hij niet. Is overigens heel vreemd dat hij geen voorwaardelijke straf had staan en dat dat de facto nu wel zo blijkt te zijn. Bovendien was dat geen duw.
Dan vind ik het 1 wedstrijd te zwaar, maar ik kan er niet wakker van liggen. Moet ie maar met z'n handen uit dat gezicht blijven.
Ik kan dat soort dingen overigens nooit terugvinden. Dus heb je een bron waar staat dat Kramer geen voorwaardelijke straf had staan na zijn overtreding tegen Cillessen? Of kunnen we dat ergens nakijken ofzo? Voorwaardelijke straffen van spelers? Die strafkaarten kunnen wij toch niet inzien?
[ Voor 19% gewijzigd door St@m op 09-10-2015 10:58 ]
Wellicht ook het van verschil inzicht tussen voetballer en een niet-voetballer.St@m schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:47:
Ok, kan ik mee leven. Maar ik zie liever dat echt gevaarlijke acties als overtreding bestempeld worden.
Klopt, Moreno is bijzaak. Maar ik had een voorbeeld nodig, en dan was deze vrij vers in mijn geheugen. Niet gek toch?Nee, Moreno is bijzaak, we hebben het over de tackle(s), toch?. Dat Moreno op een ander moment in een andere wedstrijd een schop uitdeelde waar hij gewoon rood voor had moeten hebben, doet totaal niet ter zake.
Ja en daar zien het we het dus totaal verschillen. In het filmpje is de eerste puur op de man, de rest probeert echt wel de bal te raken of blokkeren maar is te laat, te lomp en gaat gewoon door. Het zijn allemaal gradaties van risicovolle tackles.Ja, maar het is wel een heel slecht voorbeeld.. De ene speler gaat voor de bal, en de spelers in het filmpje proberen het been af te zagen.
Een mannensport, of je het nog voetbal moet noemen.Gelukkig heb ik dat jaren gedaan. Regio Zwolle 6e klasse. Dat is mannenvoetbal.
* Gonadan rent
Er is inderdaad een duidelijk verschil tussen een gerichte sliding op de bal en een sliding waarbij je gewoon hoopt dat je de bal nog raakt of blokkeert en anders maar gewoon de speler mee neemt. Dat is nog wat anders dan een gerichte doodschop op een speler.Dan kun je net zo goed slidings afschaffen. Want ik zie het verschil echt wel tussen een sliding op de bal of een doodschop.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou knap hoor! Ze hebben het voor elkaar. 100x een duw herhalen en daar is de schorsing. Ja het blijft een domme actie, maar dit is sterk overdreven. Ze zullen in Amsterdam wel opgelucht zijn. Het liep Veltman al dun door de broek toen hij hoorde dat ze 2 keer naar Rotterdam moesten in een korte tijd.
Feyenoord gaat in beroep.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:08:
Nou knap hoor! Ze hebben het voor elkaar. 100x een duw herhalen en daar is de schorsing. Ja het blijft een domme actie, maar dit is sterk overdreven. Ze zullen in Amsterdam wel opgelucht zijn. Het liep Veltman al dun door de broek toen hij hoorde dat ze 2 keer naar Rotterdam moesten in een korte tijd.
Hahaha, als één club al enkele jaren niets heeft te klagen over de arbitrage en de aanklager is het wel Feyenoord!
Nu worden ze dit seizoen door de aanklager eindelijk eens behandeld zoals elke andere club en meteen gaan ze er iedere keer keihard tegenin (terwijl ze tot nu toe nog steeds belachelijk veel voordeel hebben gehad van de arbitrage)...fijne boodschap die ze op deze wijze uitzenden.
Nu is het dus wachten tot Kazim weer eens over de schreef gaat en Feyenoord dat op alle mogelijke manieren met de mantel der liefde probeert te bedekken.
PS: Mocht Kramer alsnog geschorst gaan worden (wat me terecht lijkt), dan is de kans groot dat hij naast de bekerwedstrijd ook de competitiewedstrijd tegen Ajax mist.
Nu worden ze dit seizoen door de aanklager eindelijk eens behandeld zoals elke andere club en meteen gaan ze er iedere keer keihard tegenin (terwijl ze tot nu toe nog steeds belachelijk veel voordeel hebben gehad van de arbitrage)...fijne boodschap die ze op deze wijze uitzenden.
Nu is het dus wachten tot Kazim weer eens over de schreef gaat en Feyenoord dat op alle mogelijke manieren met de mantel der liefde probeert te bedekken.
PS: Mocht Kramer alsnog geschorst gaan worden (wat me terecht lijkt), dan is de kans groot dat hij naast de bekerwedstrijd ook de competitiewedstrijd tegen Ajax mist.
Wat een gelul weer. Hou je s.v.p. bij de beoordeling van dit voorval. Elke club wordt wel eens genaaid of bevoordeeld.Baseman77 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:42:
Hahaha, als één club al enkele jaren niets heeft te klagen over de arbitrage en de aanklager is het wel Feyenoord!
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 09-10-2015 11:45 ]
Apart om feiten gelul te noemen...
Dat zijn geen feiten. Dat zijn jouw onderbuikgevoelens en dat soort gestook kunnen we missen als kiespijn wat mij betreft. Jarenlang was het lucky Ajax en nu menen een paar lieden dat weer over Feyenoord te moeten roepen. Gaat allebei nergens over.
Als je het dan zo roeptoetert kom dan ook met feiten. Maar niet alleen anti Feyenoord, maar ook pro.Baseman77 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:46:
Apart om feiten gelul te noemen...
Weet je wat een feit is? Dat de ene club het ene seizoen wat meer voordeeltjes heeft dan de andere. Toevallig heeft Feyenoord nu veel gedoe met de scheids (terecht of onterecht, maakt niet uit). Straks is het Ajax en daarna weer PSV enz. Aan het einde van het seizoen levelt het allemaal aardig, maar dan komt er nog een krant met "deze club had zoveel voordeel, die club had zoveel nadeel", dan gaan we daar nog een keer over in discussie, en aan het einde van de rit verandert de KNVB niets.
Feit is dat Kramer niet aan dat gezicht moet zitten. Feit is dat de tuchtcommissie terecht op basis van de beelden een onderzoek is gestart. Wat er uit dat onderzoek komt is een mening. En ook of je het er mee eens bent of niet.
[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 09-10-2015 11:50 ]
Maar het is wel een feit dat het, helaas, complete willekeur lijkt te zijn wat de KNVB doet
[ Voor 7% gewijzigd door rik86 op 09-10-2015 12:19 ]
Maar bij Feyenoord is het wel erg veel dit jaar. Mochten ze kampioen worden dit seizoen, dan heeft de arbitrage hier zeker wel aan bijgedragen. Dit wordt ook herhaaldelijk besproken in meerdere praatprogramma's. En dat is geen gelul of iets persoonlijks, maar het is gewoon zo. En ik kijk puur als neutrale kijker, het maakt me verder niet uit. Ik zie die miljoenen toch niet. Volgende keer kan het inderdaad een ander zijn. Dat klopt.D-e-n schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:44:
[...]
Elke club wordt wel eens genaaid of bevoordeeld.
Het jaar is pas begonnen. Feyenoord heeft een aantal keren mazzel gehad maar de berichtgeving is soms ook wel eenzijdig. Dat Feyenoord ook een penalty onthouden is in diezelfde pot tegen Cambuur vergeet iedereen dan plots weer.
Feit is wel dat sinds Feyenoorders denken dat ze weer mee doen de sfeer in het topic iets meer gespannen is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, vervelend al die niet-Feyenoorders die bang voor ons zijnGonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:49:
Feit is wel dat sinds Feyenoorders denken dat ze weer mee doen de sfeer in het topic iets meer gespannen is.
Je bedoelt dat de Ajacieden en PSV-ers zenuwachtig wordenGonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:49:
Overigens zie ik Feyenoord nog steeds als outsider. Eerst maar kijken of het elftal nu zo verder groeit.
Dat de Ajacieden zenuwachtig worden snap ik, maar fans van PSV zullen hier echt niet zenuwachtig om worden hoor. Ik weet in ieder geval dat ik dat niet ben. Ik vind het juist wel mooi dat het ein-de-lijk weer eens wat spannender lijkt te gaan worden.D-e-n schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:52:
[...]
Je bedoelt dat de Ajacieden en PSV-ers zenuwachtig worden
Overigens zie ik Feyenoord nog steeds als outsider. Eerst maar kijken of het elftal nu zo verder groeit.
Nee, merp!
Nee ik bedoel dat de sfeer meer gespannen is, precies wat ik schrijf.D-e-n schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:52:
Je bedoelt dat de Ajacieden en PSV-ers zenuwachtig worden
Exact, want laten we eerlijk zijn, de jaren dat de top slecht presteerden en clubs als Twente en AZ kampioenschappen behaalden waren wel erg spannend tot het einde. Dus hoe meer mee strijd hoe beter.PauseBreak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:54:
Dat de Ajacieden zenuwachtig worden snap ik, maar fans van PSV zullen hier echt niet zenuwachtig om worden hoor. Ik weet in ieder geval dat ik dat niet ben. Ik vind het juist wel mooi dat het ein-de-lijk weer eens wat spannender lijkt te gaan worden.
Overigens zie ik niet zo goed in waar je eerste opmerking vandaan komt, maar dat zal wel weer met brillen te maken hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien toch een bril laten aanmeten dan, of doel je op het feit dat het voetbal van Ajax al 2 seizoenen (huidig seizoen meegerekend) niet om aan te gluren is, ook al heb je een bril?Gonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:06:
[...]
Exact, want laten we eerlijk zijn, de jaren dat de top slecht presteerden en clubs als Twente en AZ kampioenschappen behaalden waren wel erg spannend tot het einde. Dus hoe meer mee strijd hoe beter.
Overigens zie ik niet zo goed in waar je eerste opmerking vandaan komt, maar dat zal wel weer met brillen te maken hebben.
Nee, merp!
Langer? Afgelopen seizoen heb ik in ieder geval vrijwel geen wedstrijd van Ajax af kunnen kijken wegens het vertoonde spel en dit seizoen is helaas niet anders. Gelukkig compenseert Feyenoord nog een beetje en Vitesse is ook best leuk om naar te kijken dit seizoen. Naast PSV uiteraard.418O2 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:12:
2 seizoenen?
Nee, merp!
Tja, uiteindelijk wordt de spanning vooral veroorzaakt doordat ploegen ongeveer even veel punten halen. 't spel van Ajax is dan misschien niet een genot voor de ogen, op de één of andere manier pakken ze wel veel punten. Wat dat betreft zou ik vooral van Ajax zenuwachtig worden
@PauseBreak:
Het begint aardig op trollen te lijken maar laat ik net doen alsof je serieus bent. Het spel is al minimaal vijf jaar niet om aan te gluren, ik heb dan ook met grote regelmaat moeite om een wedstrijd met aandacht uit te kijken. Resultaten zijn echter regelmatig geboekt, dus dat is het probleem niet. Helaas denkt 'het beleid' nu wel dat je dus geen knap spel hoeft te leveren en zijn we dit jaar gewoon de sjaak. Maar dat terzijde.
Ik zie niet in waarom ik me zorgen zou moeten maken, anders dan om het spel van Ajax zelf. PSV lijkt verder te zijn maar is ook wisselvallig, het is lastig voorspellen hoe het seizoen gaat lopen. Wat ik wel kan voorspellen is dat als het zo'n slap zootje blijft in Amsterdam het weinig uit maakt naar welke concurrent je kijkt, je gaat gewoon achter lopen.
Het is simpelweg een feit dat sinds Feyenoorders weer beter is gaan draaien de sfeer hier meer gespannen is. Een logisch gevolg want er zijn nu drie groepen die strijden dus ineens drie strijdvlakken van discussie in plaats van één. Maar zoals jij je post inzet ben je onwijs aan het trollen of je hebt een zonnebril op sterkte.
Het begint aardig op trollen te lijken maar laat ik net doen alsof je serieus bent. Het spel is al minimaal vijf jaar niet om aan te gluren, ik heb dan ook met grote regelmaat moeite om een wedstrijd met aandacht uit te kijken. Resultaten zijn echter regelmatig geboekt, dus dat is het probleem niet. Helaas denkt 'het beleid' nu wel dat je dus geen knap spel hoeft te leveren en zijn we dit jaar gewoon de sjaak. Maar dat terzijde.
Ik zie niet in waarom ik me zorgen zou moeten maken, anders dan om het spel van Ajax zelf. PSV lijkt verder te zijn maar is ook wisselvallig, het is lastig voorspellen hoe het seizoen gaat lopen. Wat ik wel kan voorspellen is dat als het zo'n slap zootje blijft in Amsterdam het weinig uit maakt naar welke concurrent je kijkt, je gaat gewoon achter lopen.
Het is simpelweg een feit dat sinds Feyenoorders weer beter is gaan draaien de sfeer hier meer gespannen is. Een logisch gevolg want er zijn nu drie groepen die strijden dus ineens drie strijdvlakken van discussie in plaats van één. Maar zoals jij je post inzet ben je onwijs aan het trollen of je hebt een zonnebril op sterkte.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De successen verhullen het gefaal op het veld. In de laatste jaren heb ik echt maar een paar leuke wedstrijden gezien, die waren met name in de CL (tegen Barca bijvoorbeeld)
Wellicht is het ook gewoon een keuze: of voorzichtiger spelen en duels winnen of volle bak op de aanval en minder punten.
Het dikgedrukte was precies mijn punt, dus blijkbaar komt dat toch wel over bij jeGonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:22:
@PauseBreak:
En ach, Feyenoord. Ik maak me daar echt niet druk om hoor. Het is alleen maar goed dat meer ploegen weer hun oude niveau beginnen op te pakken. Dat brengt de kwaliteit van de Eredivisie uiteindelijk weer op een hoger plan. Zo'n kampioenschap als vorig jaar is leuk, maar heeft eigenlijk weinig waarde in mijn ogen juist omdat er eigenlijk geen concurrentie was.
Nee, merp!
Dat is een keuze die ik ook zou begrijpen, dat eeuwige geleuter over de 4-3-3 stijl die we moeten volhouden. Dat heeft al twintig jaar geen écht succes meer, ga met je tijd mee.D-e-n schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:30:
Wellicht is het ook gewoon een keuze: of voorzichtiger spelen en duels winnen of volle bak op de aanval en minder punten.
Maar wat je nu ook vaak op het veld ziet is individueel spel, geen systeem en immens slechte passes. Dat is geen keuze mag ik hopen.
Dan snap ik totaal niet waarom jij je geen zorgen zou hoeven maken, maar goed.PauseBreak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:31:
Het dikgedrukte was precies mijn punt, dus blijkbaar komt dat toch wel over bij jeEn 5 jaar? Goed, ik ben geen Ajax-fan dus ik zal ongetwijfeld andere verwachtingen hebben, maar de eerste 2,5 - 3 jaar onder De Boer werd er volgens mij best redelijk voetbal gespeeld. Dat is alleen al enige tijd óók weg.
En nee, dat komt niet over vanuit jouw post. Jij relateert het direct aan Feyenoord, dat staat er dus totaal los van. Maar goed, het moge duidelijk zijn dat je gewoon een beetje probeert te irriteren om mij uit de ten te lokken. Prima, ben ik zelf ook niet vies van.
Sowieso heeft het geen zin om je druk te maken over andere clubs, je moet het toch echt zelf doen.En ach, Feyenoord. Ik maak me daar echt niet druk om hoor. Het is alleen maar goed dat meer ploegen weer hun oude niveau beginnen op te pakken. Dat brengt de kwaliteit van de Eredivisie uiteindelijk weer op een hoger plan. Zo'n kampioenschap als vorig jaar is leuk, maar heeft eigenlijk weinig waarde in mijn ogen juist omdat er eigen geen concurrentie was.
[ Voor 53% gewijzigd door Gonadan op 09-10-2015 13:35 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eh, omdat ik primair PSV-fan ben?Gonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:31:
[...]
Dan snap ik totaal niet waarom jij je geen zorgen zou hoeven maken, maar goed.
Sorry, deze opmerking snap ik oprecht niet. Waar relateer ik wat aan Feyenoord?En nee, dat komt niet over vanuit jouw post. Jij relateert het direct aan Feyenoord, dat staat er dus totaal los van. Maar goed, het moge duidelijk zijn dat je gewoon een beetje probeert te irriteren om mij uit de ten te lokken. Prima, ben ik zelf ook niet vies van.
Nee, merp!
Yup. Voor nu heeft PSV mazzel dat de rest niet al te best is, maar zelf zijn ze ook nog niet echt het toonbeeld van constante prestaties. Mocht willekeurige club in de top ineens consequent alles gaan winnen dan moeten ze zelf ook nog stappen maken anders worden ze voorbij gestreefd.PauseBreak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:40:
Eh, omdat ik primair PSV-fan ben?Ik maak me alleen zorgen om Cambuur, mijn 'tweede' cluppie, omdat het daar niet bepaald meezit dit seizoen
Waar je je geen zorgen om hoeft te maken is inzet en werklust, daar ben ik wel jaloers op.
In de post waar je reageerde op den en alles begon.Sorry, deze opmerking snap ik oprecht niet. Waar relateer ik wat aan Feyenoord?
Feyenoord maakt Ajax en PSV zenuwachtig -> Feyenoord maakt alleen Ajax zenuwachtig.
[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 09-10-2015 13:57 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach, dat is te verwachten als je zoveel nieuwe spelers in moet passen. Ook daar maak ik me geen zorgen omGonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:56:
[...]
Yup. Voor nu heeft PSV mazzel dat de rest niet al te best is, maar zelf zijn ze ook nog niet echt het toonbeeld van constante prestaties. Mocht willekeurige club in de top ineens consequent alles gaan winnen dan moeten ze zelf ook nog stappen maken anders worden ze voorbij gestreefd.
Waar je je geen zorgen om hoeft te maken is inzet en werklust, daar ben ik wel jaloers op.
Ja... Wat is daar vreemd aan? Ajax speelt steeds slechter naarmate de jaren onder De Boer vorderen, PSV juist niet nu het langere tijd onder Cocu speelt en daarnaast heeft PSV gewoon kwalitatief gezien de breedste selectie van de top drie. Ik ga me dus geen zorgen maken omdat Feyenoord voor de verandering leuk is begonnen aan het seizoen, maar ik kan me zeker voorstellen dat Ajax-fans zich daar wel zorgen om gaan maken gezien het wederom bizar slaapverwekkende, saaie spel van hun club.In de post waar je reageerde op den en alles begon.
Feyenoord maakt Ajax en PSV zenuwachtig -> Feyenoord maakt alleen Ajax zenuwachtig.
Nee, merp!
Ik maak me overigens weinig zorgen om Feyenoord als titelkandidaat.
Ze presteren voorlopig prima, maar het spel is erg matig en ze hebben nogal wat geluk gehad. Daarbij verwacht ik dat Gio problemen gaat krijgen met zijn spelersgroep; Kazim is sowieso een stoorzender, gaat aankoop Botteghin naar de bank en accepteert hij dat, of gaat er weer geschoven worden met Van Beek en eindigt hij of Karsdorp op de bank, accepteren Basaçikoglu en Toornstra een vaste plek op de bank, wat gaat Vilhena in de winterstop doen. Tot nu toe schuift Gio nogal en heeft hij keuzes kunnen ontwijken door blessures, maar hij zal aan de bak mogen en iedereen tevreden moeten zien te houden.
En mocht Feyenoord geen kampioen worden, dan hebben ze een probleem.
De meeste talenten hebben ze voor (te) weinig verkocht en ze hebben vooral oudere spelers aangetrokken, waardoor ze nog maar een beperkt aantal spelers hebben waarmee ze kunnen cashen. Eigenlijk hebben ze precies dezelfde fout gemaakt als voorheen onder Van Marwijk, daar hebben ze blijkbaar maar erg weinig van geleerd.
Met het verkeerde been uit bed gestapt of zie jij alles wat niet heel erg positief is over Feyenoord meteen als een aanval?
Mijn opmerking is trouwens gedeeltelijk gestaafd op feiten.
Naast dat iedereen weet dat scheidsrechters in de Kuip makkelijker geïntimideerd worden dan ergens anders in de Eredivisie, vallen beslissingen van scheidsrechters de afgelopen seizoenen opvallend vaak in het voordeel van Feyenoord uit. Dit seizoen spant daarop tot nu toe helemaal de kroon, met erg dubieuze en voor Feyenoord voornamelijk gunstige beslissingen in de wedstrijden tegen Utrecht, Cambuur, Vitesse en De Graafschap.
Maar goed, om ook met wat harde cijfers te komen:
Aantal penalty’s mee in 2011/2012:
Feyenoord --> 8x
PSV --> 7x
Ajax --> 7x
Aantal penalty’s mee in 2012/2013:
Feyenoord --> 12x (hoogste aantal ooit in 1 seizoen voor alle clubs in de Eredivisie)
PSV --> 5x
Ajax --> 2x
Aantal penalty’s mee in 2013/2014:
Feyenoord --> 5x
PSV --> 3x
Ajax --> 2x
Aantal penalty’s mee in 2014/2015:
Feyenoord --> 3x
PSV --> 7x
Ajax --> 2x
De afgelopen seizoenen heeft Feyenoord vergeleken met PSV en Ajax dus de meeste penalty’s mee gekregen (totaal 28, tegen resp. 22 en 13), waarbij 1 seizoen zelfs een recordjaar was. Alleen vorig seizoen kreeg PSV meer penalty’s dan Feyenoord. Ajax heeft de afgelopen seizoenen opvallend weinig penalty’s mee gekregen.
Dit is wel een geinig onderzoekje trouwens, al wordt hier gebruik gemaakt van kansberekening: http://www.ad.nl/ad/nl/56...ters-echt-benadeeld.dhtml
Ze presteren voorlopig prima, maar het spel is erg matig en ze hebben nogal wat geluk gehad. Daarbij verwacht ik dat Gio problemen gaat krijgen met zijn spelersgroep; Kazim is sowieso een stoorzender, gaat aankoop Botteghin naar de bank en accepteert hij dat, of gaat er weer geschoven worden met Van Beek en eindigt hij of Karsdorp op de bank, accepteren Basaçikoglu en Toornstra een vaste plek op de bank, wat gaat Vilhena in de winterstop doen. Tot nu toe schuift Gio nogal en heeft hij keuzes kunnen ontwijken door blessures, maar hij zal aan de bak mogen en iedereen tevreden moeten zien te houden.
En mocht Feyenoord geen kampioen worden, dan hebben ze een probleem.
De meeste talenten hebben ze voor (te) weinig verkocht en ze hebben vooral oudere spelers aangetrokken, waardoor ze nog maar een beperkt aantal spelers hebben waarmee ze kunnen cashen. Eigenlijk hebben ze precies dezelfde fout gemaakt als voorheen onder Van Marwijk, daar hebben ze blijkbaar maar erg weinig van geleerd.
Gestook?D-e-n schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:48:
Dat zijn geen feiten. Dat zijn jouw onderbuikgevoelens en dat soort gestook kunnen we missen als kiespijn wat mij betreft. Jarenlang was het lucky Ajax en nu menen een paar lieden dat weer over Feyenoord te moeten roepen. Gaat allebei nergens over.
Met het verkeerde been uit bed gestapt of zie jij alles wat niet heel erg positief is over Feyenoord meteen als een aanval?
Mijn opmerking is trouwens gedeeltelijk gestaafd op feiten.
Naast dat iedereen weet dat scheidsrechters in de Kuip makkelijker geïntimideerd worden dan ergens anders in de Eredivisie, vallen beslissingen van scheidsrechters de afgelopen seizoenen opvallend vaak in het voordeel van Feyenoord uit. Dit seizoen spant daarop tot nu toe helemaal de kroon, met erg dubieuze en voor Feyenoord voornamelijk gunstige beslissingen in de wedstrijden tegen Utrecht, Cambuur, Vitesse en De Graafschap.
Maar goed, om ook met wat harde cijfers te komen:
Aantal penalty’s mee in 2011/2012:
Feyenoord --> 8x
PSV --> 7x
Ajax --> 7x
Aantal penalty’s mee in 2012/2013:
Feyenoord --> 12x (hoogste aantal ooit in 1 seizoen voor alle clubs in de Eredivisie)
PSV --> 5x
Ajax --> 2x
Aantal penalty’s mee in 2013/2014:
Feyenoord --> 5x
PSV --> 3x
Ajax --> 2x
Aantal penalty’s mee in 2014/2015:
Feyenoord --> 3x
PSV --> 7x
Ajax --> 2x
De afgelopen seizoenen heeft Feyenoord vergeleken met PSV en Ajax dus de meeste penalty’s mee gekregen (totaal 28, tegen resp. 22 en 13), waarbij 1 seizoen zelfs een recordjaar was. Alleen vorig seizoen kreeg PSV meer penalty’s dan Feyenoord. Ajax heeft de afgelopen seizoenen opvallend weinig penalty’s mee gekregen.
Dit is wel een geinig onderzoekje trouwens, al wordt hier gebruik gemaakt van kansberekening: http://www.ad.nl/ad/nl/56...ters-echt-benadeeld.dhtml
Geef ik je antwoord op je vraag, begin je de discussie weer van voren af aan met exact dezelfde valkuil.PauseBreak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:17:
Ja... Wat is daar vreemd aan? Ajax speelt steeds slechter naarmate de jaren onder De Boer vorderen, PSV juist niet nu het langere tijd onder Cocu speelt en daarnaast heeft PSV gewoon kwalitatief gezien de breedste selectie van de top drie. Ik ga me dus geen zorgen maken omdat Feyenoord voor de verandering leuk is begonnen aan het seizoen, maar ik kan me zeker voorstellen dat Ajax-fans zich daar wel zorgen om gaan maken gezien het wederom bizar slaapverwekkende, saaie spel van hun club.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als Ajax - objectief - weinig penalties meekreeg de afgelopen seizoenen, mogen ze Suárez nog altijd dankbaar zijn, als je 't mij vraagt... 
Eigenlijk is het vrij eenvoudig, je krijgt pas een pingel mee als je een speler in de 16 hebt lopen, meestal met bal, en daar wordt een overtreding op gemaakt.
Dat heeft PSV afgelopen seizoen veel gehad, ergo verhoudingsgewijs meer pingels. Maar ook meer aanvallers in de 16, meer velddoelpunten voor, etc.
Feyenoord kan dat volgens mijn de afgelopen jaren mij niet echt zeggen... dus waarom dan zoveel pingels?
Eigenlijk is het vrij eenvoudig, je krijgt pas een pingel mee als je een speler in de 16 hebt lopen, meestal met bal, en daar wordt een overtreding op gemaakt.
Dat heeft PSV afgelopen seizoen veel gehad, ergo verhoudingsgewijs meer pingels. Maar ook meer aanvallers in de 16, meer velddoelpunten voor, etc.
Feyenoord kan dat volgens mijn de afgelopen jaren mij niet echt zeggen... dus waarom dan zoveel pingels?
[ Voor 60% gewijzigd door Ramzzz op 09-10-2015 14:28 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Volgens mij is dat gewoon omdat je moet bewegen in de 16 wil je überhaupt neergehaald kunnen worden.Ramzzz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:25:
Als Ajax - objectief - weinig penalties meekreeg de afgelopen seizoenen, mogen ze Suárez nog altijd dankbaar zijn, als je 't mij vraagt...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wacht even.. dus als een speler van Feyenoord onderuit wordt gehaald in de 16, en het is een penalty, dan hoort Feyenoord hem niet te krijgen want ze hebben er al zoveel ofzo?
Wat toon je nu precies aan met je cijfers? Alleen maar dat Feyenoord meer penalty's krijgt..
Nou en? Als het gewoon overtredingen zijn.. dan is dat toch gewoon terecht? Ja, er zullen vast wel wat makkelijk gegeven bijzitten. Die heeft PSV ook wel gehad.
Verwijderd
Dat idee heb ik ook. De Feyenoorders laten zich heel nadrukkelijk horen waarbij grootspraak niet wordt geschuwd. De vraag is dan, waarop is dat gebaseerd? Ajax is in het recente verleden 4x op rij kampioen geworden, een fantastische prestatie, dat rechtvaardigt enige bravoure. PSV werd vorig jaar met groot machtsvertoon kampioen, dat is maar 1 schaal, maar de wijze waarop die werd gepakt was netjes.Gonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:49:
Als er dan vanuit Feyenoord-hoek geroepen wordt dat PSV niet eens mee gaat doen dit jaar (<knip>) met grotendeels dezelfde selectie, dan staat dat zo ver van de realiteit af, daar zijn nauwelijks woorden voor.
[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 10-10-2015 15:53 ]
Waarom zuig je zoiets uit de duim? Kennelijk was Feyenoord WEL veel in de zestien. Feyenoord speelt al een aantal jaren behoorlijk aanvallend maar heeft moeite met scoren uit veldmomenten.Ramzzz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:25:
Ga er nou niet op in, dat hebben we een paar weken geleden ook al gehad en wordt alleen een herhaling van zetten. Een simpele statistiek zegt niks over hoeveel penaltys terecht zijn of niet. We hebben ook aangetoond dat Feyenoord juist weer relatief veel rode kaarten en penaltys tegen krijgt en dat er kleinere clubs zijn die nog meer penalty's mee krijgen. We hebben concreet momenten aangetoond waar het juist tegen zat. De selectieve verontwaardiging is nou eenmaal enorm bij een paar mensen in dit topic. Laten wij Feyenoorders blij zijn dat er nu al fans van andere clubs zijn die zich voorsorteren op eventueel succes van Feyenoord en negeer het verder.D-e-n schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:06:
Waarom zuig je zoiets uit de duim? Kennelijk was Feyenoord WEL veel in de zestien. Feyenoord speelt al een aantal jaren behoorlijk aanvallend maar heeft moeite met scoren uit veldmomenten.
Andorra speelt ook aanvallend, maar krijgt de bal nooit. 
Het zegt toch sowieso niets? Al zou Feyenoord 28 strafschoppen mee hebben gekregen kan het ook zo zijn dat ze maar 28 keer in de zestien geweest zijn. En PSV misschien wel veertig keer, je weet het gewoon niet. Dan moet je al statistiek hebben van overtredingen en het wel of niet geven van een strafschop, maar dat vindt iedereen dan toch subjectief beoordeeld.
Het zegt toch sowieso niets? Al zou Feyenoord 28 strafschoppen mee hebben gekregen kan het ook zo zijn dat ze maar 28 keer in de zestien geweest zijn. En PSV misschien wel veertig keer, je weet het gewoon niet. Dan moet je al statistiek hebben van overtredingen en het wel of niet geven van een strafschop, maar dat vindt iedereen dan toch subjectief beoordeeld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je kan eventueel nog wel wat zeggen over de penalty's die wel gegeven zijn en of die terecht waren of niet, maar niet gegeven penalty's worden nergens bijgehouden.Gonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:20:
Andorra speelt ook aanvallend, maar krijgt de bal nooit.
http://nos.nl/livestream/...ng-nederlands-elftal.html
Kunnen we nog wat zien in de verdeling van de hesjes misschien?
Kunnen we nog wat zien in de verdeling van de hesjes misschien?
Verwijderd
Twee belangrijke redenen dat Feyenoord toch nog toe meedoet zijn volgens mij:
- Arbitrage en tuchtcommissie als 13e man, het zit mee voor Feyenoord, zo constateerde ook ras-Feyenoorder van Hanegem al en het bevoordelen van Feyenoord werd een belangrijk thema in de landelijke media. Ook tegen de Graafschap werd gemazzeld; Kramer ontsnapte aan rood en een goal van de Graafschap werd afgekeurd, discutabele beslissing
- Als enige grotere club geen Europees voetbal, dat is eind vorig seizoen verprutst en levert dit seizoen een voordeel op omdat de concurrenten een zwaarder programma hebben
Verder maakt Feyenoord van de top 3 de minste indruk. Ik denk dat we het daar allemaal over eens kunnen zijn.
PSV won dit seizoen overtuigend van Ajax en Feyenoord en stuntte tegen Man United; Ajax draaide een beetje stroef maar won zijn wedstrijden toch over het algemeen met groot gemak, kreeg nauwelijks goals tegen.
Dat terwijl Feyenoord het zonder zware Europese wedstrijden moet doen, die aantoonbaar punten kosten.
- Arbitrage en tuchtcommissie als 13e man, het zit mee voor Feyenoord, zo constateerde ook ras-Feyenoorder van Hanegem al en het bevoordelen van Feyenoord werd een belangrijk thema in de landelijke media. Ook tegen de Graafschap werd gemazzeld; Kramer ontsnapte aan rood en een goal van de Graafschap werd afgekeurd, discutabele beslissing
- Als enige grotere club geen Europees voetbal, dat is eind vorig seizoen verprutst en levert dit seizoen een voordeel op omdat de concurrenten een zwaarder programma hebben
Verder maakt Feyenoord van de top 3 de minste indruk. Ik denk dat we het daar allemaal over eens kunnen zijn.
PSV won dit seizoen overtuigend van Ajax en Feyenoord en stuntte tegen Man United; Ajax draaide een beetje stroef maar won zijn wedstrijden toch over het algemeen met groot gemak, kreeg nauwelijks goals tegen.
Dat terwijl Feyenoord het zonder zware Europese wedstrijden moet doen, die aantoonbaar punten kosten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 17:12 ]
Het belooft gewoon een leuke competitie te worden, met momenteel zo 5 clubs die meedoen bovenin.
Dat is echt het enige dat je kunt concluderen.
Al dat geneuzel over bevoor- of benadelen, is alleen maar geleuter met als ondersteuning slechts allerlei botte aannames, de statistiek-know how (not) van voetbaljournalisten.
Al dat geneuzel over bevoor- of benadelen, is alleen maar geleuter met als ondersteuning slechts allerlei botte aannames, de statistiek-know how (not) van voetbaljournalisten.
Voetbal is leading en op basis daarvan durf ik wel te stellen dat psv opnieuw vrij gemakkelijk kampioen gaat worden. Ajax gaat de traditionele herfstdip tegemoet (op resultaten dan, want het voetbal kan niet minder) en feyenoord is gewoonweg niet goed genoeg om écht mee te doen om het kampioenschap, hoe jammer ik dat ook vind.
Nog even en calimero komt weer het topic binnen gieren.Ramzzz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:15:
Het belooft gewoon een leuke competitie te worden, met momenteel zo 5 clubs die meedoen bovenin.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar kan ik tekenen?mefjoew schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:20:
Voetbal is leading en op basis daarvan durf ik wel te stellen dat psv opnieuw vrij gemakkelijk kampioen gaat worden. Ajax gaat de traditionele herfstdip tegemoet (op resultaten dan, want het voetbal kan niet minder) en feyenoord is gewoonweg niet goed genoeg om écht mee te doen om het kampioenschap, hoe jammer ik dat ook vind.
Verwijderd
Kijk de beelden nog eens na zou ik zeggen. Kramer deelde geen mep uit maar gaf een duw. Precies datgene wat van der Pavert daaraan vooraf ook deed naar Vejinovic. Enige verschil is dat van der Pavert dat tegen het lichaam deed en die van Kramer in het gezicht plaats vond.martinusz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:31:
[...]
Scheidsrechter gaf aan niet te hebben gezien dat kramer een mep uitdeelde, dus dat is helemaal niet beoordeeld.
Als je zoiets doms doet moet je gewoon op de blaren zitten en niet aankomen met het was geen harde mep of ik werd eerst geduwd etc.
En ja, situatie is wel degelijk beoordeeld. Scheidsrechter floot niet zomaar af.
Scheidsrechter floot af voor iets wat (vlak) daarvoor gebeurde. Situatie is dus niet beoordeeld, zoals de scheidsrechter zelf zegtVerwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:08:
[...]
En ja, situatie is wel degelijk beoordeeld. Scheidsrechter floot niet zomaar af.
Mijn leven stopt niet als Ajax geen kampioen wordt, hoor, zoals bij sommige mensen. Ben misschien wel fan, maar daar is ook alles mee gezegd. Het is en blijft uiteindelijk maar voetbal. Bij Madrid en City heb ik het veel erger, maar daar zie je tenminste wat. Daar gaat het tenminste nog ergens om. Als Ajax ooit nog een rol van betekenis gaat spelen in Europa en weer mooi voetbal laat zien, zal ik het me waarschijnlijk meer gaan aantrekken, maar met dit elftal kan ik er niet wakker van liggen.Gonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:49:
Op zich wel eens, al vind ik 5 clubs wat veel. PSV, Ajax, Feyenoord, en op basis van de huidige stand, Heracles en PEC?Ramzzz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:15:
Nee, merp!
Jij bent ook fan van 11 clubs dus dan is het logisch dat een matig Ajax je iets minder aan het hart gaatchim0 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:29:
[...]
Mijn leven stopt niet als Ajax geen kampioen wordt, hoor, zoals bij sommige mensen. Ben misschien wel fan, maar daar is ook alles mee gezegd. Het is en blijft uiteindelijk maar voetbal. Bij Madrid en City heb ik het veel erger, maar daar zie je tenminste wat. Daar gaat het tenminste nog ergens om. Als Ajax ooit nog een rol van betekenis gaat spelen in Europa en weer mooi voetbal laat zien, zal ik het me waarschijnlijk meer gaan aantrekken, maar met dit elftal kan ik er niet wakker van liggen.
Wist niet dat het Kramer destijds was tegen cillesen. Dat was toen wel 1 van de meest debiele acties van het seizoen.
Verder jammer dat hij niet meedoet tegen Ajax, maar het is natuurlijk ook niet Messi oid die niet mee kan doen.
Verder jammer dat hij niet meedoet tegen Ajax, maar het is natuurlijk ook niet Messi oid die niet mee kan doen.
Als je die discutabel vind, is werkelijk alle geloofwaardigheid wel weg.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:11:
een goal van de Graafschap werd afgekeurd, discutabele beslissing
[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 09-10-2015 23:01 ]
Real, City, Bayern. PSG, Juve, Ajax, FC Porto, Celtic, Red Bull Salsbourg, Anderlecht, FC Basel?Vos schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:13:
[...]
Jij bent ook fan van 11 clubs dus dan is het logisch dat een matig Ajax je iets minder aan het hart gaat.
Jullie vergeten nog: Футбольний клуб «Шахта́р» Доне́цьк.
dutchgio schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:14:
[...]
Real, City, Bayern Wolfsburg. PSG, Juve AC Milan, Ajax, FC Porto Benfica, Celtic, Red Bull Salsbourg, Anderlecht, FC Basel?
Juist!
Je vergeet CSKA Sofia en Spartak Moskou.Ramzzz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:15:
Jullie vergeten nog: Футбольний клуб «Шахта́р» Доне́цьк.
Tja, wat dat betreft ben ik idd nog een klein jochie, maar dat kan me weinig schelen.
Mee eens, daar was namelijk helemaal niets aan de hand.PWM schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:59:
Als je die discutabel vind, is werkelijk alle geloofwaardigheid wel weg.
Die goal had dus nooit afgekeurd mogen worden
Volgens mij word het juist een saaiere competitie.Ramzzz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:15:
Ploegen als Vitesse, Groningen en Zwolle zijn echt een stuk zwakker dan vorig seizoen. Twente is helemaal weg.
PSV kan de sterkste 11 op het veld zetten, dus zonder gekke blessures moeten die het gewoon kunnen redden.
Alleen het programma heeft er voor gezorgd dat er nu nog veel clubs bovenaan bij elkaar staan, maar dat gaat de komende 3 wedstrijden wel veranderen.
Met:
PEC-Vitesse
Heracles-Ajax
Vitesse-Ajax
Feyenoord-Ajax
Als volgende 3 potten, kan het niet anders dan dat er een schifting plaats gaat vinden.
PSV word eerste, Ajax/Feyenoord spelen op plek 2-3. Ik zie er echt geen andere clubs tussenkomen.
EDIT: Natuurlijk wel alle respect en kudos voor Heracles die er nog bij staan, misschien is dat dan de nieuwe Zwolle?
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 10-10-2015 09:26 ]
Nou, als je het echt wilt weten, ik vond dat ook, en met mij velen. Waaronder nogal wat TV-critici.PWM schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:59:
[...]
Als je die discutabel vind, is werkelijk alle geloofwaardigheid wel weg.
Het gaat toch over dat moment dat die graafschap speler bewust een block zet in het 5 meter gebied tegen Vermeer?Ramzzz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:01:
[...]
Nou, als je het echt wilt weten, ik vond dat ook, en met mij velen. Waaronder nogal wat TV-critici.
Als niet Feyenoorder zie ik daar ook gewoon een bewuste overtreding in, dus waarom zou dat onterecht zijn afgekeurd?
Trouwens dat rijtje wedstrijden van Ajax, dat worden zware weken! Zou mij niet verbazen als ze zomaar paar plekken lager staan tegen december!
Verwijderd
Zo begint de competitie toch ieder jaar? En het eindigt ook ieder jaar hetzelfde voor Feyenoord. Dat komt dan overigens altijd omdat ze minder budget hebben dan Ajax en PSVGonadan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:49:
We gaan het zien de komende weken, spannende periode voor Ajax. Het voetbal kan niet slechter maar tot heden wel gewoon resultaten. Hopelijk zetten ze die lijn door (van de resultaten).
Dus eigenlijk hetzelfde waar Ajacieden en PSVérs over klagen als het over de europese top gaatVerwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:11:
[...]
Dat komt dan overigens altijd omdat ze minder budget hebben dan Ajax en PSV
Dat niet alleen, ze spelen ook nog attractiever voetbal dan Ajax en dat kan natuurlijk niet, want Ajax is hét woohoo hallelujah hosana!PWM schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:21:
[...]
EDIT: Natuurlijk wel alle respect en kudos voor Heracles die er nog bij staan, misschien is dat dan de nieuwe Zwolle?
Ik word trouwens ook onderhand een beetje moe van al die trainers, die nooit zeggen want ze echt vinden. Altijd maar dat opnemen voor je spelers terwijl het drie keer ruk was. Nederland is gewoon fucking gaar qua voetbal op dit moment, klaar! Accepteer dat eens een keer.
Verwijderd
Het verschil is alleen dat daar nooit de illusie heerst dat ze de CL/EL gaan winnenKaap schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:23:
[...]
Dus eigenlijk hetzelfde waar Ajacieden en PSVérs over klagen als het over de europese top gaat
De vermoedelijke opstelling voor vanavond:

Wel mooi dat van Dijk er in staat. Ik hoop dat Tete net zo speelt als bij Ajax en dat El Ghazi vandaag eens zijn best doet. Ik vermoed wel dat Huntelaar weer weinig aan de bal zal zijn met Depay en El Ghazi (al is die misschien nog onder de indruk van het NL-elftal en speelt daarom meer over). Met dit elftal moet je in elk geval prima kunnen winnen.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 10:42 ]
Wat doet Van Persie daar? Zet die even snel op de bank neer. En El Ghazi basis gaat mij te ver.
Is dat het zogenaamde blok van Cas Peters? Ik meen mij te herinneren dat hij gewoon stilstaat en stil blijft staan. Ja hij kijkt waar de keeper is, maar staat gewoon stil. Echter heel uitgebreid heb ik het niet bekeken.martinusz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
Het gaat toch over dat moment dat die graafschap speler bewust een block zet in het 5 meter gebied tegen Vermeer?
Als niet Feyenoorder zie ik daar ook gewoon een bewuste overtreding in, dus waarom zou dat onterecht zijn afgekeurd?
Trouwens dat rijtje wedstrijden van Ajax, dat worden zware weken! Zou mij niet verbazen als ze zomaar paar plekken lager staan tegen december!
[ Voor 101% gewijzigd door Vos op 10-10-2015 11:03 ]
Ik zou zo spelen:
Cillessen
Tete - Bruma - Van Dijk - Blind
Wijnaldum - Anita - Sneijder
Lens - Dost/RvP/Huntelaar - Memphis
Spitspositie maakt me niet zoveel uit, Huntelaar en RvP zijn hopeloos uit vorm en Dost vind ik eigenlijk geen basisklant.
Cillessen
Tete - Bruma - Van Dijk - Blind
Wijnaldum - Anita - Sneijder
Lens - Dost/RvP/Huntelaar - Memphis
Spitspositie maakt me niet zoveel uit, Huntelaar en RvP zijn hopeloos uit vorm en Dost vind ik eigenlijk geen basisklant.
Bij het AD verwachten ze Bruma. Ook speelt daar van Persie als rechtsbuiten en staat Anita op het middenveld.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:33:
[...]
De vermoedelijke opstelling voor vanavond:
[afbeelding]
Dat lijkt me eerlijk gezegd logischer. In deze opstelling speel je gewoon weer zonder verdedigende middenvelder. Dat ging tegen de VS compleet verkeerd. Lijkt me dus nogal dom, zelfs tegen Kazachstan.
Verder vind ik het bezopen dat Blind toch weer vasthoudt aan Riedewald als linksback. Hij heeft op die plek nul ervaring op topniveau en maakte in Turkije toch ook weer een belangrijke fout. Het is een belediging voor Pieters en Kongolo.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016