Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.955 views

Verwijderd

Je houd me voor de gek of niet? Zoals een Rotterdamse kennis dan zegt: geinig ponempie! ;)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:01:
De wedstrijden die ik van ze zie. Tete is duidelijk een echte verdediger en Karsdorp een echte middenvelder.

Karsdorp had eind vorig seizoen een zwakke fase waarin ie verdedigend door de mand viel. Tete blijft ook als ie niet zo in vorm is, verdedigend wel overeind. Heel moeilijk te passeren.
Voor zover het al waar is, elke jonge speler krijgt een terugslag. Tete draait nu net mee maar die komt nog wel aan de beurt.
Die wedstrijden heb ik recentelijk nog op een rijtje gezet, ga ik niet nog een keer doen.

En Karsdorp speelde 33 wedstrijden op profniveau, Tete 72 waarvan 53 wedstrijden Jupiler League. Wie er meer ervaren is, daar kun je over discussieren. "Drie keer zo veel ervaring" is sowieso niet waar.
Tja, als je bij de ene wedstrijden in het 2e wel meetelt en bij de andere niet heb je gelijk.
Een topback moet verdedigend stabiel zijn, anders kom je er niet. Karsdorp is wel snel maar niet beweeglijk genoeg, Tete is dat wel.
Als Karsdorp 1 ding is is het bewegelijk.
Dan doe je De Vrij zwaar tekort, ik weet nog wel dat ie er ineens moest staan tegen Luis Suarez en hem heel aardig uit de wedstrijd speelde. Dan moet je een goede verdediger zijn.

Denk je dat Karsdorp dat zou kunnen, tegen de weergaloze Suarez van toen?
Ja, de Vrij debuteerde sterk, maar is ook het bewijs dat ook de grote talenten terugslagen krijgen en pas als ze die overleven kunnen doorgroeien naar de top en Oranje kandidaten worden. De Vrij heeft ook heel, heel veel kritiek over zich heen gekregen als hij weer eens als een dametje verdedigde en kreeg vervolgens 2 keer in korte tijd rood omdat hij overcompenseerde. Pas daarna, in zn laatste seizoen bij Feyenoord, werd het een topper.

Overigens debuteerde Van Beek ook erg sterk tegen PSV toen daar een zekere Dsudzak liep in bloedvorm.
Ben ik niet met je eens. De Vrij was 21 in zijn laatste seizoen voor Feyenoord, was een snellere groeier dan Van Beek. Voetballend meerdere klassen beter. Van Beek is een eenvoudige mandekker. Een moderne topverdediger moet meer kunnen dan dat.

De reden dat je weinig pure mandekkers kunt opnoemen, is dat er in het moderne voetbal gewoon meer wordt gevraagd.
Echte toppers komen snel, krijgen een terugslag en als dat overwonnen wordt gaat het snel. De weg omhoog gaat zelden in een rechte lijn. Dat was bij Vertonghen bijvoorbeeld ook. Ja, de Vrij ontwikkelde zich op het einde heel snel, Van Beek ontwikkelt zich echter ook prima. Ik geloof trouwens niet dat iemand Van Beek zou verkiezen boven de Vrij, het gaat om de plekken achter Vlaar en De Vrij (en bij blessures dus in de basis).

Het is voor niemand mogelijk om het plafond voor Van Beek te bepalen, maar de ontwikkeling volgt redelijk de ontwikkeling van De Vrij, misschien is hij wel iets verder dan de Vrij was. De vraag is vooral of hij niet verder is als oa Bruma en Veltman (met name die laatste kwam ook pijlsnel en zit nu een beetje in een dip. Van Rhijn kwam ook snel en kwam in een dip maar lijkt daar niet uit te komen. Die moest ook ineens na anderhalve goede wedstrijd in Oranje).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
ph4ge schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:16:

[...]
Tja, als je bij de ene wedstrijden in het 2e wel meetelt en bij de andere niet heb je gelijk.
Je kan jong Ajax niet met jong Feyenoord vergelijken, maar dat doe je wel omdat je anders je punt niet kan maken.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47
Voor mij is het allemaal vrij duidelijk. Zeker in de situatie waarin Oranje nu zit is het bezopen om Tete of Karsdorp te selecteren.

• ph4ge
Terranova schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:22:
Je kan jong Ajax niet met jong Feyenoord vergelijken, maar dat doe je wel omdat je anders je punt niet kan maken.
Mijn punt is dat beide spelers nog niets in Oranje te zoeken hebben en dat wordt echt niet weerlegd doordat een speler 2 seizoenen bij het tweede heeft meegehobbeld.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
De selectie veranderd niet meer voor de komende wedstrijd helaas. Maar welke opstelling zouden jullie maken met de nu aanwezige spelers:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV).

Verdediging: Jeffrey Bruma (PSV), Virgil van Dijk (Southampton), Daryl Janmaat (Newcastle United), Terence Kongolo (Feyenoord), Karim Rekik (Olympique Marseille), Jairo Riedewald (Ajax), Kenny Tete (Ajax).

Middenveld: Ibrahim Afellay (Stoke City), Vurnon Anita (Newcastle United), Daley Blind (Manchester United), Riechedly Bazoer (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (Newcastle United).

Aanval: Memphis Depay (Manchester United), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Anwar El Ghazi (Ajax), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Jeremain Lens (Sunderland), Robin van Persie (Fenerbahçe), Eljero Elia (Feyenoord).

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:16:
[...]
Voor zover het al waar is, elke jonge speler krijgt een terugslag. Tete draait nu net mee maar die komt nog wel aan de beurt.
Mwah, misschien.
[...]
Tete speelde met Jong Ajax in de JL, daar krijg je veel zwaardere tegenstand dan in de jeugdcompetitie waar Karsdorp speelde. Jij scheert het allemaal over 1 kam en dat is feitelijk onjuist.
[...]
Als Karsdorp 1 ding is is het bewegelijk.
In zijn mindere wedstrijden oogde ie knap houterig.
[...]
Ja, de Vrij debuteerde sterk, maar is ook het bewijs dat ook de grote talenten terugslagen krijgen en pas als ze die overleven kunnen doorgroeien naar de top en Oranje kandidaten worden. De Vrij heeft ook heel, heel veel kritiek over zich heen gekregen als hij weer eens als een dametje verdedigde en kreeg vervolgens 2 keer in korte tijd rood omdat hij overcompenseerde. Pas daarna, in zn laatste seizoen bij Feyenoord, werd het een topper.
Tsja, ik had bij De Vrij al heel snel het gevoel dat hij veel talent had. Bij Van Beek heb ik dat (nog!) niet. Waarbij aangetekend dat ik niet alle wedstrijden van Feyenoord zie. Jij noemt hem een "echte verdediger", dat klinkt leuk maar betekent in wezen niets anders dan dat ie beperkt is.
Overigens debuteerde Van Beek ook erg sterk tegen PSV toen daar een zekere Dsudzak liep in bloedvorm.
Doedel was niet zo moeilijk af te stoppen, Suarez wel. Doedel werd er zo vaak volledig af gespeeld door zijn tegenstander, om dan 2 keer de bal schitterend voor te slingeren. Suarez was ongrijpbaar.
[...]
Echte toppers komen snel, krijgen een terugslag en als dat overwonnen wordt gaat het snel. De weg omhoog gaat zelden in een rechte lijn. Dat was bij Vertonghen bijvoorbeeld ook. Ja, de Vrij ontwikkelde zich op het einde heel snel, Van Beek ontwikkelt zich echter ook prima. Ik geloof trouwens niet dat iemand Van Beek zou verkiezen boven de Vrij, het gaat om de plekken achter Vlaar en De Vrij (en bij blessures dus in de basis).

Het is voor niemand mogelijk om het plafond voor Van Beek te bepalen, maar de ontwikkeling volgt redelijk de ontwikkeling van De Vrij, misschien is hij wel iets verder dan de Vrij was. De vraag is vooral of hij niet verder is als oa Bruma en Veltman (met name die laatste kwam ook pijlsnel en zit nu een beetje in een dip. Van Rhijn kwam ook snel en kwam in een dip maar lijkt daar niet uit te komen. Die moest ook ineens na anderhalve goede wedstrijd in Oranje).
Van Beek is een heel stuk jonger dan Bruma en Veltman. In die zin zit er nog meer rek in. Er zit een goede kop op, hij is snel en fel. Hij heeft ook een uitstekende lengte. Nu nog wat meer vlees op de botten en een paar jaar ervaring, en ik denk dat hij de stap kan gaan maken naar een grotere competitie. Voetballend vind ik hem absoluut minder dan Bruma en Veltman, of zijn maatje Kongolo.

Maar hij moet Europees spelen, daar word je anders getest. Die ervaring mist hij en die moet hij niet opdoen in een cruciale kwalificatiefase met Oranje.

Een Rekik speelde afgelopen weekend tegen Ibrahimovic. Daar word je echt een grote jongen van. Ik denk dat Rekik - De Vrij een uitstekend duo zou zijn, waarbij Rekik meer de mandekker is en De Vrij de opbouwer.

• D-e-n
@fleximex
Ik vind met name het middenveld in die selectie erg onderbezet. Alleen Blind, Wijnaldum en Sneijder zou ik eigenlijk in de basis willen zien.

Achterin had ik absoluut voor Pieters gekozen nu maar als dat niet kan blijft Kongolo over. Janmaat op rechts en dan Van Dijk met Bruma of Rekik.

Voorin Depay en Dost. En dan wellicht Lens?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:36
Rekik zijn ploeg speelde dan wel tegen Ibrahimovic, hij zelf niet.
Hij krijgt speeltijd maar is daar ook niet onomstreden.

Zou nu voor Van Dijk gaan. De Vrij is geblesseerd, die is er ook niet bij.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:46
Enige gangbare achterhoede nu is kongolo-blind-dijk-janmaat, waarbij ik liever Pieters LB had gezien , maarja.

• ph4ge
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:44:
Tete speelde met Jong Ajax in de JL, daar krijg je veel zwaardere tegenstand dan in de jeugdcompetitie waar Karsdorp speelde. Jij scheert het allemaal over 1 kam en dat is feitelijk onjuist.
Ik zet daar echt grote vraagtekens bij, daarom hebben de meeste clubs bedankt. De ene keer speel je met allerlei toppers in je elftal en de andere keer met allerlei heel erg jong gespuis, in zelden dezelfde samenstelling. Of je nou tegen andere Jong elftallen of tegen JL clubs speelt, maakt nauwelijks uit. Jong Ajax deed het toen ook gewoon heel slecht in de JL. Hoe dan ook is JL gewoon niet relevant voor Oranje.
In zijn mindere wedstrijden oogde ie knap houterig.
Ik heb echt af en toe het idee dat je het over een andere speler hebt.
Tsja, ik had bij De Vrij al heel snel het gevoel dat hij veel talent had. Bij Van Beek heb ik dat (nog!) niet. Waarbij aangetekend dat ik niet alle wedstrijden van Feyenoord zie. Jij noemt hem een "echte verdediger", dat klinkt leuk maar betekent in wezen niets anders dan dat ie beperkt is.
Het is echt alleen maar Nederland waar een verdediger meer moet doen. Overigens is het niet alsof Van Beek helemaal niet kan voetballen, vooral zijn lange pass is super.
Doedel was niet zo moeilijk af te stoppen, Suarez wel. Doedel werd er zo vaak volledig af gespeeld door zijn tegenstander, om dan 2 keer de bal schitterend voor te slingeren. Suarez was ongrijpbaar.
Suarez zat toen nog lang niet op zn top, "Doedel" wel. Hoe dan ook geen slechte speler natuurlijk. Maar 1 wedstrijd zegt nog niets.
Van Beek is een heel stuk jonger dan Bruma en Veltman. In die zin zit er nog meer rek in. Er zit een goede kop op, hij is snel en fel. Hij heeft ook een uitstekende lengte. Nu nog wat meer vlees op de botten en een paar jaar ervaring, en ik denk dat hij de stap kan gaan maken naar een grotere competitie. Voetballend vind ik hem absoluut minder dan Bruma en Veltman, of zijn maatje Kongolo.

Maar hij moet Europees spelen, daar word je anders getest. Die ervaring mist hij en die moet hij niet opdoen in een cruciale kwalificatiefase met Oranje.
Het is echt te flauw om jonge spelers te verkiezen op basis van een paar matige potjes tegen clubs van niveau Cambuur die toevallig in Europa spelen. Een Ziyech speelt ook niet in Europa maar hadden we ook prima kunnen gebruiken, of niet? Vrijwel alle genoemde verdedigers missen ervaring, daarom zou ik ook met Janmaat en Pieters spelen.

En juist omdat Van Beek een stuk jonger is en op zn minst net zo goed zou ik hem de voorkeur geven. Bruma zie je echt geen stappen maken en Veltman lijkt alleen maar minder te worden.
Een Rekik speelde afgelopen weekend tegen Ibrahimovic. Daar word je echt een grote jongen van. Ik denk dat Rekik - De Vrij een uitstekend duo zou zijn, waarbij Rekik meer de mandekker is en De Vrij de opbouwer.
Ik zie Rekik nooit meer, daar kan ik niet over oordelen. Bij PSV overtuigde hij niet. Het gaat er ook niet om dat hij tegen goede spelers speelt, maar ook hoe hij dat dan doet. Vorig seizoen verdedigde PSV heel erg goed als team en kon rekenen op een erg dodelijke (tegen)aanval, maar individueel verdedigend was het vaak onzeker. Het is gewoon lekkerder voetballen met een middenvelder als Guardado voor je en tegenstanders vallen toch voorzichtiger aan als ze ondertussen een Depay klaar zien staan voor de counter.

Overigens heeft Marseille wel verloren van PSG dus ik weet niet of dat nou wat zegt over Rekik, overigens de derde verliespartij op een rij en met 2 goals van Ibrahimovic.

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:03:
Enige gangbare achterhoede nu is kongolo-blind-dijk-janmaat, waarbij ik liever Pieters LB had gezien , maarja.
Maar wie is er dan verdedigende middenvelder?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Maar de Vrij is geblesseerd hé dus daar heb je sowieso voorlopig niets aan.

edit: spuit 11 :')

[ Voor 16% gewijzigd door Afvalzak op 05-10-2015 16:10 ]

Last.fm | Code Talks

• LZ86
D-e-n schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:09:
[...]

Maar wie is er dan verdedigende middenvelder?
Bij gebrek aan beter Bazoer, al neem ik aan dat je tegen Kazachstan geen verdedigende MV nodig hebt

Edit: of Anita

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 05-10-2015 16:30 ]

• ph4ge
Leon Zwiers schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:23:
Bij gebrek aan beter Bazoer, al neem in aan dat he tegen Kazachstan geen verdedigende MV nodig hebt
Je zal als je een tegenstander echt onder druk wil zetten ook spelers nodig hebben die de bal na balverlies snel weer terugveroveren en de counter eruit halen. Het valt echter niet mee om met deze selectie een goed team samen te stellen.

Doelman: Krul
Verdediging: Janmaat, Van Dijk, Blind, Kongolo
Middenveld: Wijnaldum, Anita (wtf ik moet gewoon Anita kiezen 8)7 ), Sneijder
Aanval: Depay, Dost, Van Persie

De blessures van Robben, De Vrij, Vlaar, Strootman, Clasie etc hakken er wel in...

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-11 15:44
ph4ge schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:27:
[...]

Middenveld: Wijnaldum, Anita, Sneijder
Ik zie dit eigenlijk wel zitten. Denk dat de verdediging wel goed staat zo.

Verwijderd

Moet niet gekker worden, gaat er zowaar een vooronderzoek gestart worden door de KNVB naar Kramer terwijl nota bene die van der Pavert van De Graafschap na afloop liet weten dat het een duw was.

Was Brenet niet omhoog gesprongen dan was hem hetzelfde gebeurt als Andrade van Willem II met dat die zo goed op dreef was in de Arena. Beide daders van de aanslagen op de benen van de tegenstander kregen daarvoor geen enkele straf.

Wanneer dit de maat der dingen wordt belooft het wat voor de resterende wedstrijden.

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:06:
[...]
Ik zet daar echt grote vraagtekens bij, daarom hebben de meeste clubs bedankt. De ene keer speel je met allerlei toppers in je elftal en de andere keer met allerlei heel erg jong gespuis, in zelden dezelfde samenstelling. Of je nou tegen andere Jong elftallen of tegen JL clubs speelt, maakt nauwelijks uit. Jong Ajax deed het toen ook gewoon heel slecht in de JL. Hoe dan ook is JL gewoon niet relevant voor Oranje.
De Jong teams hebben het knap moeilijk in de JL en deden in de beloftencompetitie bovenin mee. Wat zegt dat jou over het niveau en de tegenstand?
[...]
Ik heb echt af en toe het idee dat je het over een andere speler hebt.
Rickie Karsdorp toch?
[...]
Het is echt alleen maar Nederland waar een verdediger meer moet doen. Overigens is het niet alsof Van Beek helemaal niet kan voetballen, vooral zijn lange pass is super.
Nee hoor, ook in Spanje moet een verdediger meer dan alleen verdedigen.
[...]
Suarez zat toen nog lang niet op zn top, "Doedel" wel. Hoe dan ook geen slechte speler natuurlijk. Maar 1 wedstrijd zegt nog niets.
Doedel was een momentenvoetballer, Suarez ongrijpbaar. Ik heb heel veel spelers gezien die Doedel af konden stoppen, hoewel het een goede speler was voor PSV, het afstoppen van Suarez was zo veel moeilijker.
[...]
Het is echt te flauw om jonge spelers te verkiezen op basis van een paar matige potjes tegen clubs van niveau Cambuur die toevallig in Europa spelen. Een Ziyech speelt ook niet in Europa maar hadden we ook prima kunnen gebruiken, of niet? Vrijwel alle genoemde verdedigers missen ervaring, daarom zou ik ook met Janmaat en Pieters spelen.

En juist omdat Van Beek een stuk jonger is en op zn minst net zo goed zou ik hem de voorkeur geven. Bruma zie je echt geen stappen maken en Veltman lijkt alleen maar minder te worden.
Bruma maakt juist grote stappen. Dit seizoen de beste verdediger van PSV.

Tegen Turkije de enige Oranje speler die overeind bleef en een van de weinigen die een voldoende kreeg van o.a. het AD. Strooide met fraaie passes op Memphis. Voetballend sowieso beter dan Van Beek en fysiek veel sterker.
[...]
Ik zie Rekik nooit meer, daar kan ik niet over oordelen. Bij PSV overtuigde hij niet.
Ehm, bij PSV overtuigde hij juist zeer. Begon fantastisch, had na dat begin een minder 1e seizoen en in zijn 2e seizoen was ie heel sterk, zeker als je meeneemt dat ie pas 19 (!) was.
Het gaat er ook niet om dat hij tegen goede spelers speelt, maar ook hoe hij dat dan doet. Vorig seizoen verdedigde PSV heel erg goed als team en kon rekenen op een erg dodelijke (tegen)aanval, maar individueel verdedigend was het vaak onzeker. Het is gewoon lekkerder voetballen met een middenvelder als Guardado voor je en tegenstanders vallen toch voorzichtiger aan als ze ondertussen een Depay klaar zien staan voor de counter.

Overigens heeft Marseille wel verloren van PSG dus ik weet niet of dat nou wat zegt over Rekik, overigens de derde verliespartij op een rij en met 2 goals van Ibrahimovic.
Argh, ik zie dat hij niet speelde de laatste 2 wedstrijden, misinformation. Die overigens beiden verloren gingen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xla1/v/t1.0-9/12079156_966832666708577_7958047889852071035_n.jpg?oh=704ae17f60b2d20f3c2ead16df584141&oe=56915B6D KNVB? :F

Verwijderd

Wat wil je van de KNVB? Er wordt toch altijd geduwd bij dode spelmomenten?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

ph4ge schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:27:
[...]
Je zal als je een tegenstander echt onder druk wil zetten ook spelers nodig hebben die de bal na balverlies snel weer terugveroveren en de counter eruit halen. Het valt echter niet mee om met deze selectie een goed team samen te stellen.

Middenveld: Wijnaldum, Anita (wtf ik moet gewoon Anita kiezen 8)7 ), Sneijder

De blessures van Robben, De Vrij, Vlaar, Strootman, Clasie etc hakken er wel in...
Haha, ik wou zeggen zet Blind of LB en De Vrij op CD maar die is inderdaad geblesseerd ... En om nu Blind LB te zetten en Bruma of Rekik erin als CD is niet noemenswaardig beter dan Kongolo als LB.
Ik zou wel nog overwegen om Anita te vervangen voor Bazoer, maar dat komt doordat ik Anita niet heb zien spelen dit seizoen.

Nee, merp!

Verwijderd

Dat de KNVB zich niet laat leiden door de hetze die gisteren door nogal wat media werd gemaakt inzake de duw van Kramer. Blijkens deze frame vond daaraan voorafgaande een behoorlijke duw plaats door een speler van De Graafschap. Heb ik niets van vernomen in die stemmingmakerij gisteren.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:16

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:07:
Dat de KNVB zich niet laat leiden door de hetze die gisteren door nogal wat media werd gemaakt inzake de duw van Kramer. Blijkens deze frame vond daaraan voorafgaande een behoorlijke duw plaats door een speler van De Graafschap. Heb ik niets van vernomen in die stemmingmakerij gisteren.
Dat is toch wel heel wat anders dan in het gezicht. Ben je voor Feyenoord?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Verwijderd

Dat was ook een vrij normale duw tegen het lichaam van een speler die zelf ook iets deed. Kramer duwt in het gezicht, en dat is nou net niet iets anders.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:01

OB1

Fleximex schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:40:
De selectie veranderd niet meer voor de komende wedstrijd helaas. Maar welke opstelling zouden jullie maken met de nu aanwezige spelers:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV).

Verdediging: Jeffrey Bruma (PSV), Virgil van Dijk (Southampton), Daryl Janmaat (Newcastle United), Terence Kongolo (Feyenoord), Karim Rekik (Olympique Marseille), Jairo Riedewald (Ajax), Kenny Tete (Ajax).

Middenveld: Ibrahim Afellay (Stoke City), Vurnon Anita (Newcastle United), Daley Blind (Manchester United), Riechedly Bazoer (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (Newcastle United).

Aanval: Memphis Depay (Manchester United), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Anwar El Ghazi (Ajax), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Jeremain Lens (Sunderland), Robin van Persie (Fenerbahçe), Eljero Elia (Feyenoord).
Wat ik zou doen:

Krul;
Janmaat - van Dijk - Rekik - Blind
Wijnaldum - Sneijder - Afellay
Robben - Memphis - Elia

Vrij apart wellicht maar denk ik het beste.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Verwijderd

hupske schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:09:
[...]

Dat is toch wel heel wat anders dan in het gezicht. Ben je voor Feyenoord?
Niet voor een poppetje dat geniet dat ie op het potje zit :P

• Fleximex
Voor mij is Bruma op dit moment gewoon de eerste centrale verdediger na Vlaar, De Vrij en Van Dijk. Ik zou tegen Kazachstan zo spelen:

------------------ Cillessen ------------------
Voorkeur gaat eigenlijk uit naar Krul, maar gezien de zeer teleurstellende vorm waarin Newcastle steekt lijkt het me niet slim om een keeper die op dit moment zoveel doelpunten achter zijn oren krijgt op te stellen.

- Janmaat - Bruma - Van Dijk - Blind -

-------- Wijnaldum -------- Anita --------
Hendrix was nu ideaal om er bij te hebben. Er is op Blind na gewoon geen controleur in deze selectie 8)7 Maar om Kongolo nu als linksback te zetten. We hebben dus ook geen linksback op Blind na.

------------------- Sneijder -------------------

--- Lens --- Huntelaar --- Memphis ---

• Fleximex
OB1 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:12:
[...]

Wat ik zou doen:

Krul;
Janmaat - van Dijk - Rekik - Blind
Wijnaldum - Sneijder - Afellay
Robben - Memphis - Elia

Vrij apart wellicht maar denk ik het beste.
Dan vraag je om problemen. Dit is een opstelling waar de verdedigers van Oranje het maar lekker uit mogen zoeken en je elkaar in de weg gaat lopen. Sowieso is Robben er niet bij dus dat wordt moeilijk :P

• D-e-n
@OB1
Wijnaldum-Sneijder-Afellay is nu typisch zo'n middenveld dat ons iedere keer in de problemen brengt. Ik had inderdaad Hendrix wel erbij willen hebben nu. En desnoods die van Roon die nu in Italië best wel lekker loopt te ballen meen ik. Het zijn in elk geval spelers die ook verdedigend kunnen denken.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:17:
@OB1
Wijnaldum-Sneijder-Afellay is nu typisch zo'n middenveld dat ons iedere keer in de problemen brengt. Ik had inderdaad Hendrix wel erbij willen hebben nu. En desnoods die van Roon die nu in Italië best wel lekker loopt te ballen meen ik. Het zijn in elk geval spelers die ook verdedigend kunnen denken.
Hendrix heeft opbouwende kwaliteiten die erg gewenst zijn, ja. En hij kan aardig verdedigen.

Zulke spelers mist het NL elftal juist.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:09:
Dat was ook een vrij normale duw tegen het lichaam van een speler die zelf ook iets deed.
Jij bent wel een grappige jongen he :) Bij 2 doodschoppen van Moreno is het ongelukkig, Veltman is een schande en rood, en nu is dit "een normale duw" _O-

Natuurlijk is het geen normale duw. Sterker, de scheids had gewoon lekker moeten fluiten. Dit staat volkomen los van wat Kramer deed (slaande beweging = rood). Maar wat die speler doet als normale duw bestempelen is werkelijk mesjogge.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 16:33
PWM schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:39:
[...]

Jij bent wel een grappige jongen he :) Bij 2 doodschoppen van Moreno is het ongelukkig, Veltman is een schande en rood, en nu is dit "een normale duw" _O-

Natuurlijk is het geen normale duw. Sterker, de scheids had gewoon lekker moeten fluiten. Dit staat volkomen los van wat Kramer deed (slaande beweging = rood). Maar wat die speler doet als normale duw bestempelen is werkelijk mesjogge.
Als we dan toch bezig zijn vergeet de elleboog niet die daar ook werd uitgedeeld door ik meen van Beek in de buik van de graafschap speler. Volgend mij werd daar ook de duw voor uitgedeeld.

Maar goed, kramer is gewoon oliedom door zo opzichtig in de fout te gaan (naja blijkbaar niet opzichtig voor de scheids op dat moment :p)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

PWM schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:39:
[...]

Tsja, eigenlijk lijkt dat niet meer zo op wat ik zei.
Van Beek liep te etteren bij Van de Pavert, hij krijgt een flinke duw. Allemaal nog binnen de grenzen van het toelaatbare bij dode spelmomenten, daarvoor gaat een scheids gewoonlijk ff naar de betrokkenen geeft ze een lichte vermaning. Daar geef je geen rood voor.

Die duw in het gezicht, dat was wel over het randje. Daar wordt geregeld rood voor gegeven, als het lijkt op een slaande beweging.

Verwijderd

Kan er geen Oranje topic komen? Iedere week dezelfde discussies over Blind die voor Ajax is en of de Feyenoord verdedigers beter zijn dan die van Ajax wordt eerlijk gezegd nogal eentonig. Bovendien zijn ze allemaal even slecht dus in the end maakt het ook nog eens weinig uit :9

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 12:37

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:27:
Kan er geen Oranje topic komen? Iedere week dezelfde discussies over Blind die voor Ajax is en of de Feyenoord verdedigers beter zijn dan die van Ajax wordt eerlijk gezegd nogal eentonig. Bovendien zijn ze allemaal even slecht dus in the end maakt het ook nog eens weinig uit :9
Amen!

Praten over opstellingen ok, maar dat gezeur over de selectie dan scroll ik snel door. Ben blij als we uitgeschakeld zijn ;).

• D-e-n
Als de selectie niet goed is kun je ook geen goede opstelling maken dus dan kom je toch weer over de selectie te praten :)

Verwijderd

Vrees dat Nederland nog wel gaat winnen van Kazachstan waardoor er hoop ontstaat maar vervolgens alsnog punten laat liggen tegen Tsjechië.

• Gonadan
  • Laatst online: 22:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:10:
Als de selectie niet goed is kun je ook geen goede opstelling maken dus dan kom je toch weer over de selectie te praten :)
Punt is meer dat er allang geen zinvolle discussie meer wordt gevoerd. Blind is in variabele mate incompetent en verder is het een herhaling van subjectieve argumenten waarom speelt x beter is dan die prutser uit Amsterdam want Blind kiest op basis van club. Of zo. :z

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:10:
Vrees dat Nederland nog wel gaat winnen van Kazachstan waardoor er hoop ontstaat maar vervolgens alsnog punten laat liggen tegen Tsjechië.
Als we al niet tegen Kazachstan nat gaan, dan is het wel tegen Tsjechie, daarnaast ben je ook nog afhankelijk van Turkije!

• D-e-n
Dan lees je de bijdragen kennelijk niet allemaal. Het gaat de meesten niet om de club. Wel om de visie. Een visie waarbij alles maar jong en frivool moet zijn.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:25:
Dan lees je de bijdragen kennelijk niet allemaal. Het gaat de meesten niet om de club. Wel om de visie. Een visie waarbij alles maar jong en frivool moet zijn.
Jazeker wel, maar er is al pagina's lang niets vernieuwends gepost. Het is een herhaling van zetten die elke keer opnieuw komt als er weer even wat aandacht op oranje komt. Ik kan mij dus wel vinden in een apart topic voor degenen die deze herhaling graag voortzetten. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Er zijn wel meer herhalingen van zetten dus dat lijkt me geen reden voor een apart topic

• Gonadan

Gonadan

Ja ok, Ajax overtuigd me al jaren niet, maar om daar nou een apart topic voor te maken. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vos

Vos

AFCA

Hoevaak ik hier alleen al de namen Tete en Karsdorp icm met Oranje voorbij heb zien komen zegt toch genoeg? En na iedere speelronde hoor je weer dat X er niet bij hoort maar Y wel! Maar ik scroll wel lekker door...

[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 05-10-2015 21:49 ]

• Chrosser
  • Laatst online: 07:07

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik zou in ieder geval voor Bruma - Rekik combi kiezen. Bruma heeft de vorige wedstrijden gespeeld en weet dus langzaam een beetje wat de mensen voor hem doen en aan de andere kant is hij ook nog wel ingespeeld met Rekik. De backs is lood om oud ijzer. Janmaat kreeg ze geschuurd de afgelopen weken en is niet helemaal fit. verder Tete rechts, en Kongolo (vanwege zijn hogere snelheid t.o.v. Blind) Links. Al verwacht ik dat Blind zal gaan spelen als links back.

Met dat laatste zou ik Sneijder en Wijnaldum voor de verdediging laten spelen (behoudend) en V persie op 10. Depay op links, Huntelaar in de spits en El Ghazi / Lens op rechts. Mocht nood aan de man zijn kun je nog Dost inbrengen.

Verwijderd

Vos schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:47:
Hoevaak ik hier alleen al de namen Tete en Karsdorp icm met Oranje voorbij heb zien komen zegt toch genoeg? Maar ik scroll wel lekker door...
Je vergeet vd Beek :+

• Vos

Vos

AFCA

Heb het allemaal al bijna verdrongen ;).

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:41
Eerlijk gezegd vind ik alle meningen wel vermakelijk om hier te lezen.

Mijn profetie op dit vlak: Nederland wordt - met extreem veel mazzel - 3e. Mag play-offs spelen. Haalt ook dat net. En wordt vervolgens door de gehele natie gezien als gedoodverfde kampioen....

Eerlijk gezegd hoop ik dat het na Kazachstan al klaar is: Even iedereen weer met de beide voetjes op de grond en het besef laten doordringen dat niet iedereen het "niveau Messi/Ronaldo" heeft.

www.steamloco.info

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

Op zich wel een keer lekker als we eruit liggen. Kan ik tenminste gewoon wedstrijden met strijd en goed voetbal uitzoeken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:09:
Op zich wel een keer lekker als we eruit liggen. Kan ik tenminste gewoon wedstrijden met strijd en goed voetbal uitzoeken. :P
Daar heeft Feyenoord een aantal jaren geleden een DVD van gemaakt. Misschien moeten ze die bij Ajax ook eens opzetten :9

Overigens zou ik er als bondscoach echt gruwelijk snel klaar mee zijn steeds te moeten verantwoorden wie ik selecteer en waarom (niet).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 22:23 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11 17:56
Ik vind het al knap dat we hier in ons kleine land een aantal goede talenten op de mat leggen, maar dat ze zich niet kunnen ontwikkelen heeft puur te maken met de clubs zelf. Daar kunnen die jonge jongens niks aan doen..
Laat Blind gewoon v. Gaal zijn trucje opvolgen. Iets met fitte spelers en niet met: Misschien kan ik hier wat mee spelers? Daarmee bedoel ik voornamelijk Elia.. Het zou een afgang zijn als hij er niks van bakt.

We zagen dat v. Gaal daar toch best ver mee kwam en nog best wel eens in de finale had kunnen staan.. Maar ja, dan noem ik ook een trainer op.
Ik heb heel sterk het idee, dat Danny blind net een kind zonder ballen is als hij moet coachen of een training moet geven. Een goede trainer hoeft nog niet per se een wereld coach te zijn en ik denk dat Blind verre van ideaal is om jonge talenten te laten trainen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mosin op 05-10-2015 22:27 ]

Verwijderd

Overigens lees ik net dat Bazoer al door Barcelona bekeken is en dat er gesproken wordt over 'de nieuwe Rijkaard'. Ik zou het zo ontzettend zonde vinden als Bazoer na dit seizoen naar het buitenland vertrekt voor een dikke zak met geld. Als je zelfs niet meer van dit soort talenten kan genieten dan heeft het echt geen zin meer om naar het NL-voetbal te kijken. Dan blijven er alleen faalhazen en matige talenten over.

• Mosin
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:27:
Overigens lees ik net dat Bazoer al door Barcelona bekeken is en dat er gesproken wordt over 'de nieuwe Rijkaard'. Ik zou het zo ontzettend zonde vinden als Bazoer na dit seizoen naar het buitenland vertrekt voor een dikke zak met geld. Als je zelfs niet meer van dit soort talenten kan genieten dan heeft het echt geen zin meer om naar het NL-voetbal te kijken. Dan blijven er alleen faalhazen en matige talenten over.
Ik begrijp je goed, maar kun je ze dat kwalijk nemen? Ik denk zelf van niet.
Alleen PSV speelt momenteel CL en om een beetje te gaan verkennen zul je vaak buiten de grens moeten kijken, maar dat Barca veel te hoog gegrepen is, ja. Barca, Bayern en Real zijn clubs waar je naartoe moet gaan als je in een wereld vorm zit. Je kunt natuurlijk ook gewoon een super talent zijn, dan maak je een goede kans.

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 05-10-2015 22:34 ]

• Gonadan

Gonadan

Mosin schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:24:
Ik vind het al knap dat we hier in ons kleine land een aantal goede talenten op de mat leggen, maar dat ze zich niet kunnen ontwikkelen heeft puur te maken met de clubs zelf. Daar kunnen die jonge jongens niks aan doen..
Laat Blind gewoon v. Gaal zijn trucje opvolgen. Iets met fitte spelers en niet met: Misschien kan ik hier wat mee spelers? Daarmee bedoel ik voornamelijk Elia.. Het zou een afgang zijn als hij er niks van bakt.

We zagen dat v. Gaal daar toch best ver mee kwam en nog best wel eens in de finale had kunnen staan.. Maar ja, dan noem ik ook een trainer op.
Ik heb heel sterk het idee, dat Danny blind net een kind zonder ballen is als hij moet coachen of een training moet geven. Een goede trainer hoeft nog niet per se een wereld coach te zijn en ik denk dat Blind verre van ideaal is om jonge talenten te laten trainen.
Van Gaal had een Robben in bloed vorm, een Vlaar die de rest van de verdediging overbodig maakte en de gouden lul van krul. Dat trucje is niet zomaar te herhalen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vos

Vos

AFCA

Pas als wij ons kwalificeren voor het eindtoernooi moet je gaan kijken of je in een ander systeem moet spelen tegen een ander kaliber tegenstanders.
:D

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vergeet de zin erna niet:
'En ik denk dat wij met ons kaliber spelers wel moeten kunnen winnen van een team als Kazachstan met dit systeem.'
Famous last words. _O-

Aangezien je ook nog tegen Tjechië moet, en de vorige twee rondes ook tegen 'mindere tegenstanders' werden verloren...

• Mosin
Gonadan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:35:
[...]

Van Gaal had een Robben in bloed vorm, een Vlaar die de rest van de verdediging overbodig maakte en de gouden lul van krul. Dat trucje is niet zomaar te herhalen.
Ze waren wel allebij fit en je moet tenslotte roeien met die riemen die je hebt. v. Gaal had er vast ook iets van gemaakt als beide niet zo super waren. Het kan misschien ook geen toeval zijn. Er staat wel een trainer met heel wat ervaring naast je, die leert je wel wat bij en houd je scherp.

• Martinusz
Iemand ook de snor aan het kijken op RTL7?

Worden toch wel wat dingen gezegd waarom NL voetbal niet meer zover komt als vroeger.

• dutchgio
Ach nee. Die Verheijen vindt zichzelf wel heel erg goed en hoort zichzelf ook graag praten.
Makkelijk roepen van een afstandje, deed dat vorig jaar ook veelal toen het bij Ajax mijder goed liep.

Volgens mij werd hij bij VI ook altijd afgemaakt, opmerkelijk dat ie dan zo met Derksen in gesprek gaat en Derksen met hem.

Dat is nog wat vroeg, en als grote club houd je dergelijk talent natuurlijk altijd goed inde gaten.
Voor El Ghazi zitten ze ook op de tribune.

Verder heeft Bazoer al wel verstandig aangegeven eerst voor Ajax belangrijk te willen zijn en er een paar jaar willen spelen.
Met zijn broer als zaakwaarnemer en geen type als Raiola zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Als Ajax zijnde kun je ook gewoon meer dan de hoofdprijs vragen, dan komt het er ook niet van.
De nieuwe 'Yaya Toure' wordt ook veelal genoemd. Niets om je druk over te maken.

El Ghazi lijkt me meer zo'n speler die in een snelle beslissing ineens vertrekt, Bazoer niet.

[ Voor 64% gewijzigd door dutchgio op 05-10-2015 23:11 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 12:41
martinusz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:00:
Iemand ook de snor aan het kijken op RTL7?

Worden toch wel wat dingen gezegd waarom NL voetbal niet meer zover komt als vroeger.
Ach Verheijen is goed in open deuren intrappen. Komt altijd met kritiek terwijl hij de details van de situatie niet weet.
De voorbereiding was te zwaar volgens hem terwijl hij geeneens aanwezig was.
Als hij zo goed is waarom staan de echte top clubs dan niet in de rij voor hem?

Hij was assistent bij Wales en toen Speed de bondscoach van Wales stierf ging hij direct publiekelijk solliciteren voor de baan 8)7

Dat zegt toch genoeg over meneer, of niet?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kan iemand me uitleggen waarom ik overal lees en hoor dat NL beide wedstrijden moet winnen :?. Net nog bij het NOS journaal. Of nieuwsuur of whatever. Op TV :P

De stand in de poole is: IJsland 19, Tsjechië 19, Turkije 12, NL 10, Letland 4, Kazachstan 2. IJsland en Tsjechië zijn sowieso 1e/2e en Letland en Kazachstan sowieso 5e/6e, dus wat die gaan doen boeit verder niet. Een derde plek in de poole brengt je naar de playoffs (en de beste 3e gaat direct door maar dat kunnen we sowieso wel vergeten ;))

Goed, we schelen dus 2 punten met Turkije. Als we gelijk komen dan telt onderling resultaat en dan gaat Turkije door, dus NL moet uiteindelijk meer punten behalen. Dit betekent in ieder geval dat NL minstens 1x moet winnen en Turkije 1x moet verliezen, want dan heeft NL 1 punt voorsprong. Voor de andere wedstrijd moet NL het minstens zo goed doen als de Turken om voor te blijven. Als Turkije dus beide wedstrijden verliest, dan gaat NL met 1 winst gewoon door.

Waar komt dan vandaan dat ze per se beide wedstrijden moeten winnen? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2015 00:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:34:
Voetbalwetmatigheid zegt: 'alles zelf in de hand hebben'. ;)

Je wilt toch niet afhankelijk zijn van wat een ander team doet?

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
We hebben het al niet meer zelf in de hand ;)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Natuurlijk staat Bazoer op het lijstje van menig topclub, net als allerlei andere spelers, zoals Hendrix en Van Beek. Bekijken is nog iets heel anders dan de betreffende speler ook echt halen. Mocht een club van het kaliber Barça zo'n speler echt willen halen, dan is hij natuurlijk weg. Dat gaat niet alleen om geld, maar ook kansen grijpen en er voor gaan. Terug kan altijd nog, de kans om bij een topclub te spelen komt misschien maar één keer. Overigens duurt het dan ongetwijfeld niet lang meer voordat het volgende talent klaar staat.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat wil je serieus op een EK gaan doen? Nog erger afgaan?

• ph4ge
.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:34:
Kan iemand me uitleggen waarom ik overal lees en hoor dat NL beide wedstrijden moet winnen :?. Net nog bij het NOS journaal. Of nieuwsuur of whatever. Op TV :P

De stand in de poole is: IJsland 19, Tsjechië 19, Turkije 12, NL 10, Letland 4, Kazachstan 2. IJsland en Tsjechië zijn sowieso 1e/2e en Letland en Kazachstan sowieso 5e/6e, dus wat die gaan doen boeit verder niet. Een derde plek in de poole brengt je naar de playoffs (en de beste 3e gaat direct door maar dat kunnen we sowieso wel vergeten ;))

Goed, we schelen dus 2 punten met Turkije. Als we gelijk komen dan telt onderling resultaat en dan gaat Turkije door, dus NL moet uiteindelijk meer punten behalen. Dit betekent in ieder geval dat NL minstens 1x moet winnen en Turkije 1x moet verliezen, want dan heeft NL 1 punt voorsprong. Voor de andere wedstrijd moet NL het minstens zo goed doen als de Turken om voor te blijven. Als Turkije dus beide wedstrijden verliest, dan gaat NL met 1 winst gewoon door.

Als je zelf nog een keer gelijk speelt moet Turkije 2 keer niet winnen en is de kans wel heeeel klein dat je nog gaat ;) Je moet 2 keer winnen om in ieder geval nog enige druk op Turkije te houden.
Thunder00x schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:46:
Je gaat altijd veel meer af als je niet tot de beste 24 landen van Europa hoort, als dat je er wel bij hoort en in de eerste ronde verliest. Bovendien doen er van die 24 landen genoeg landen mee met veel minder materiaal dan Nederland. Natuurlijk, die hebben geen Blind als BC, maar kansloos ben je niet. Qua materiaal schat ik ons in rond plek 10 dus de eerste ronde overleven moet ook gewoon kunnen, zeker omdat we volgens mij wel waarschijnlijk groepshoofd zijn als we er bij zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 06-10-2015 09:12 ]

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 17:13
Thunder00x schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:46:
Ik kan mij een WK herinneren waar we vooraf hetzelfde zeiden. Of dat EK waarin we kansloos zouden afgaan in de poule met Frankrijk en Italie (dat dat later tegen Rusland gebeurde is een ander verhaal :P) Ik kan me ook een EK herinneren waar we lacherig deden over die campingvoetballers uit Denemarken.
Omgekeerd kan ik me hetzelfde herinneren trouwens, hoge verwachtingen, magere prestaties.

• dutchgio
Tegen Kazachstan zou je normaal gesproken flink uit kunnen halen en aan het doelsaldo werken, mocht dat ook nog beslissend zijn.
Beste is natuurlijk als Turkije meteen al punten morst, dan ben je die tweede wedstrijd tot op het bot gemotiveerd en keert het geloof misschien weer wat terug.

Maar ik zie het eigenlijk niet meer gebeuren.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ph4ge schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:05:
[...]

Als je zelf nog een keer gelijk speelt
Of verliest. Er is geen verschil meer tussen gelijkspel en verlies op dit moment voor NL ;)
moet Turkije 2 keer niet winnen en is de kans wel heeeel klein dat je nog gaat ;) Je moet 2 keer winnen om in ieder geval nog enige druk op Turkije te houden.
Sure, maar feit blijft dat het gewoon niet waar is dat NL 2x moet winnen. Dat zou natuurlijk wel het beste zijn, maar zelfs als dat niet gebeurt dan is er nog een kans.

En is die kans echt "heeeeeel klein"? Turkije moet wel tegen de beste 2 clubs uit de groep. Goed, die zijn natuurlijk sowieso al door dus hun druk is niet heel groot, maar toch. IJsland heeft tot noch toe alleen uit tegen Tsjechië verloren, en Tsjechië alleen uit tegen IJsland.

De regel is simpelweg: Turkije moet 1 wedstrijd meer verliezen dan NL. Zeg dát dan ook gewoon, ipv zeggen dat NL per se 2x moet winnen ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prosac2010 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:08:
[...]

Ik kan mij een WK herinneren waar we vooraf hetzelfde zeiden. Of dat EK waarin we kansloos zouden afgaan in de poule met Frankrijk en Italie (dat dat later tegen Rusland gebeurde is een ander verhaal :P) Ik kan me ook een EK herinneren waar we lacherig deden over die campingvoetballers uit Denemarken.
Omgekeerd kan ik me hetzelfde herinneren trouwens, hoge verwachtingen, magere prestaties.
Toen hadden we een normale bondscoach en presteerde we in de poulefase gewoon behoorlijk. Dat de groep lastig was en die jongens boven hunzelf uitstegen kan natuurlijk wel eens gebeuren.

Nu krijg je al oogaids bij een wedstrijd tegen Turkije. Gewoon lekker thuisblijven, belachelijke keuzes qua selectie en formatie+tactiek.

Danny Blind |:(

• Gonadan

Gonadan

Mosin schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:40:
Ze waren wel allebij fit en je moet tenslotte roeien met die riemen die je hebt. v. Gaal had er vast ook iets van gemaakt als beide niet zo super waren. Het kan misschien ook geen toeval zijn. Er staat wel een trainer met heel wat ervaring naast je, die leert je wel wat bij en houd je scherp.
Wellicht, maar niet van het niveau wat we nu behaald hebben. Dan was je er gewoon een paar ronden eerder uitgekukeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Trouwens, even tussendoor, het gaat op financieel vlak wederom niet goed in Kerkrade:
Afgelopen maandag kwam naar buiten dat Roda JC niet in staat is om de maandelijkse huur van 50.000 euro voor het Parkstad Limburg Stadion op te hoesten. De huidige nummer acht van de Eredivisie kampt met naweeën van een jaar Jupiler League-voetbal, geeft directeur Wim Collard aan.

[...] De Limburgse club heeft het bedrag voor de maand september niet overgemaakt.

bron

Nee, merp!

• Chrosser
  • Laatst online: 07:07

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Het is natuurlijk een open deur, maar op een toernooi kan het met zo'n groep als Nederland 2 kanten op gaan. Of je stelt helemaal niets voor en kan meteen inpakken en wegwezen, of je groeit in het toernooi en kan gewoon tot een halve finale komen. De ontwikkeling van het team in de trainingsperiode voorafgaand aan het toernooi is dan het belangrijkste om een teamgevoel te creëren (daar is v Gaal meester in, zie dat Blind nog niet doen).

Spanje, Duitsland etc, hebben gewoon genoeg kwaliteit om altijd te scoren dus ook als een groepje spelers voor 5 dagen bij elkaar geroepen wordt en er niks ''gesmeed'' kan worden. Nederland heeft dat niveau niet meer om op die individuele kwaliteiten te leunen en dat zie je terug in een kwalificatie reeks waar we dus niet door de poule heen freewheelen.

De mooi-weer voetballers mogen dus wat mij betreft ook thuis blijven, liever iets minder kwaliteit maar wel strijd en passie dan een bijv. Affelay die de show wil komen stelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Chrosser op 06-10-2015 10:49 ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:51
Janmaat haakt af is net bekend geworden. Volgens het bericht wordt er geen vervanger opgeroepen.

WoT stats

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Nou het debuut van Tete komt er aan!, Janmaat geblesseerd.

Edit: ElPaco was net sneller :(

[ Voor 23% gewijzigd door Terranova op 06-10-2015 11:24 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Pff het zit allemaal niet mee ook.

Last.fm | Code Talks

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Turkijke gaat gewoon 2x winnen. Lijkt me echt geen twijfel over. De rest is klaar, Turkije klapt er gewoon op.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-11 08:47
PWM schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:29:
Turkijke gaat gewoon 2x winnen. Lijkt me echt geen twijfel over. De rest is klaar, Turkije klapt er gewoon op.
Laten we niet vergeten dat de Turken ook gewoon een heel matig team hebben. Ik gok op vier punten uit twee wedstrijden, wat helaas nog steeds uitschakeling voor ons betekent.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:23:
Janmaat haakt af is net bekend geworden. Volgens het bericht wordt er geen vervanger opgeroepen.
Dit snap ik niet, roep VD Wiel of Van Rhijn tenminste op, mocht er wat met Tete gebeuren dan heb je nog iets achter de hand.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 12:35
Van der Wiel is ook geblesseerd. Karsdorp ook, van Rhijn heeft totaal geen ritme. Eventueel Van Beek oproepen zou een optie zijn, die kan ook als rechtsback (weinig ervaring, maar kan wel).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Brenet in oranje! :7

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 17:13
Zou natuurlijk logisch zijn om gewoon de rechtsback van Jong Oranje erbij te halen.

Hansie Hateboer. :7

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:53
mijn opstelling:

Cillessen

Tete – Bruma –Rekik/Blind – Riedewald

Wijnaldum, Blind/Anita- Sneijder

van Persie, huntelaar, Depay

Achterin wel jong. Maar veel opties zijn er ook niet. Riedewald heeft z'n debuut al gemaakt als linksback, zie hem eerder daar staan dan kongolo (vanuit oogpunt van Blind). Of Blind op de plek van Rekik, en Anita op CVM. Bazoer als backup voor die plek. Van persie vanaf rechts laten spelen, met El ghazi als invaller voor hem of Huntelaar.

Een jong team, achterin. Maar goed, wel de toekomst van Oranje, dus als we verliezen doen ze iig alvast wat ervaring op :)
(oke, de toekomst, zonder Bruma.. Maar een andere optie is er nog niet. Van Dijk zal nog niet in de basis gaan staan, al zie ik hem op termijn liever daar staan dan Bruma)

[ Voor 29% gewijzigd door JeyJey op 06-10-2015 12:39 ]

• Gonadan

Gonadan

Als ik Blind was zou ik lekker Van Dijk proberen. Volgens mij kan die wel een paar Vlaartjes uithalen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
JeyJey schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:37:
Riedewald heeft z'n debuut al gemaakt als linksback,
En gaf daarbij nul rugdekking

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 14:18

Pubbert

random gestoord

Bruma Rekik is natuurlijk wel enigszins op elkaar in gespeeld, kan een voordeel zijn.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• JeyJey
D-e-n schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:43:
[...]

En gaf daarbij nul rugdekking
Met zijn debuut was hij een van de weinige, die een voldoende scoorde. vrij knap als debutant, wanneer de rest van het team hopeloos faalt.

kan me niet iets herinneren van slechte rugdekking

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

Wordt het niet eens tijd om Cillessen er uit te gooien en Krul een kans te geven...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:51
Is het niet een idee om alsnog Hendrix erbij te halen? Verdedigende middenvelder, in geval van nood (Tete rood/geblesseerd) kan hij wel naar achteren. Mocht hij achterin niet nodig zijn dan heb je meteen een degelijke verdedigende middenvelder er bij, iets waar het nu een beetje aan schort.

WoT stats

• JeyJey
Fiber schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:57:
[...]

Wordt het niet eens tijd om Cillessen er uit te gooien en Krul een kans te geven...?
Wat zou de aanleiding daarvoor zijn dan?
Dan kunnen we wel blijven rouleren. Cillessen maakt zelden fouten. De laatste maanden wel een paar, maar ja, geen reden om gelijk een nieuwe keeper tot basis te bombarderen..

• D-e-n
JeyJey schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:55:
[...]

Met zijn debuut was hij een van de weinige, die een voldoende scoorde. vrij knap als debutant, wanneer de rest van het team hopeloos faalt.

kan me niet iets herinneren van slechte rugdekking
Iedereen praat dat elkaar na maar bij het eerste doelpunt was hij nergens te bekennen. Daarom heb ik liever iemand die altijd op die plek speelt

• JeyJey
D-e-n schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:04:
[...]

Iedereen praat dat elkaar na maar bij het eerste doelpunt was hij nergens te bekennen. Daarom heb ik liever iemand die altijd op die plek speelt
je bedoelt zoals van der Wiel?

:X

• D-e-n
vd Wiel speelt bijna nooit. En dat was te zien.

• JeyJey
D-e-n schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:34:
vd Wiel speelt bijna nooit. En dat was te zien.
als ie speelt, speelt ie altijd op die plek :)

• D-e-n
Ik zie de vergelijking niet met Riedewald. Dat is momenteel gewoon een centrumverdediger. Dan heb ik liever Kongolo of Pieters daar. Die hebben ook iets meer profwedstrijden in de benen

• Fleximex
Je kan zelfs Pieters of Hendrix nog oproepen. Beter iemand erbij dan nu gewoon met een man minder. Het zou echt onlogisch zijn om geen vervanger op te roepen. En als Blind op middenveld speelt moet je toch gewoon nog een linksback (a.k.a. Pieters oproepen).

Er is helemaal geen lijn op deze bondscoach te trekken.

• LZ86
Fleximex schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:09:
Je kan zelfs Pieters of Hendrix nog oproepen. Beter iemand erbij dan nu gewoon met een man minder. Het zou echt onlogisch zijn om geen vervanger op te roepen. En als Blind op middenveld speelt moet je toch gewoon nog een linksback (a.k.a. Pieters oproepen).

Die vent is inderdaad knettergek. Hij heeft voor tegen Tsjechië BMI en Vd Wiel gebeld 7(8)7

Ik zou nu ook Pieters oproepen. Ik hoop maar dat Tete het niet laat afweten. Maar hoe dan ook, met Janmaat is mijn laatste beetje vertrouwen verdwenen

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 06-10-2015 14:26 ]

• ph4ge
Fleximex schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:09:

Heb ik iets gemist en mankeert er wat aan Verhaege? En waarom Kuyt anders niet oproepen, die ervaring ga je heel hard nodig hebben en die kan tenminste lekker opkomen. Of inderdaad alsnog Pieters of Hendrix.

Ik hoop dat dit niet wordt uitgelegd als zijnde een anti-Ajax bril, maar ik zou echt niet met teveel verdedigers van Ajax willen spelen. Wat we niet moeten hebben is dat eeuwige trage rondtikken achterin waar Ajax furore mee maakt, een Tete en Riedewald (en Cilessen en Bazoer) doen daar keurig aan mee maar we moeten aanvallen en we spelen tegen landen die veel zwakker zijn. Met Tete en Riedewald als backs vraag je om problemen, er wordt tegen de Kazakken echt wat anders gevraagd. Bovendien vond ik de pluim voor Riedewald bij zijn debuut helemaal niet terecht en zijn beide net verzopen in hun eerste topwedstrijd.

Echt, als Oranje straks ook weer minuten lang de bal rond gaat rond tikken zonder gevaarlijk worden zet ik hem af :( .

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016