Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.956 views

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:31
Het is dat Fischer een Deens paspoort heeft.. :D

Maar leuk voor Elia natuurlijk :)F

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zeer content met de punten van vandaag. Feyenoord zijn aller slechtste wedstrijd van het seizoen, en toch 3 punten. Waardeloos, pijn aan de ogen, maar 3 punten. Dat lijkt me een mooie opsteker.

Snel vergeten en gewoon verder.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:54
Bazoer ipv Klaassen in Oranje, mooi voor die jongen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:36
En Elia in plaats van Promes. ;)

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 19:50
Ik vind het maar raar dat eigenlijk alleen Anita als controleur in de selectie zit. Blind gaat denk ik linksback spelen. Of de bondscoach gaat Kongolo linksback zetten maar dat lijkt me toch niet.

Ik blijf een paar oproepen curieus vinden. Heeft hij sowieso Pieters, Karsdorp, Pröpper en Hendrix overwogen? Ik vind Elia ook raar. Heeft al jaren niks meer laten zien en nu ook bij Feyenoord laat hij toch niet veel zien. Ik snap niet waarom er een vervanger voor Promes opgeroepen moet worden. Wat moet je met al die aanvallers?

http://www.meemetoranje.nl/selectie-nederlands-elftal/

Waarom maar 4,5 (Daley Blind) middenvelders?

Edit: Karsdorp heeft blijkbaar een blessure. Maar dan nog. Die vorige interlands. Waarom dan wel Kenny Tete?

[ Voor 8% gewijzigd door Fleximex op 04-10-2015 23:21 ]

• dutchgio
8 aanvallers voor 3 plekken is wel heel veel inderdaad.
Met 4 middenvelders voor 3 plekken zit je vrij krap.
En dan 3 spitsen voor alleen in de punt van de aanval die allemaal stuk voor stuk bediend moeten worden, maar heb je alleen maar buitenspelers die naar binnen trekken en voor eigen succes gaan.

Nou kun je Blind ook als middenvelder inzetten maar bij MU speelt hij daar niet meer, ook niet als back trouwens. Van Persie speelt bij Fenerbahce ook niet veel. Moet je die dan wel oproepen?
En Affelay is in principe ook inzetbaar als middenvelder.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gynnad schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:51:
Bazoer ipv Klaassen in Oranje, mooi voor die jongen.
Da's ook meteen het enige mooie eraan. Voor zover Blind zich niet al compleet belachelijk (lees: Ajax-minded) had gemaakt, heeft ie dat nu toch echt voor elkaar. :')

Volgend jaar lekker België steunen in Frankrijk. :Y

Nomen nescio

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47
Karsdorp viel al af voor zijn blessure. Maar het (nog) niet selecteren van Karsdorp vind ik niet eens het grootste probleem. De visie van Blind is het probleem.

Die "voorkeur" voor Ajacieden is daar een direct gevolg van, niet bewust maar wel onbewust. Blind kijkt met dezelfde ogen naar spelers zoals sommige beleidsmakers bij Ajax dat doen: spelers moeten vooral goed aan de bal zijn, het moet frivool en jeugdig.

Dan kom je bij een voetballende verdediger als Riedewald en negeer je van Beek. Dan vind je iemand als Pieters te min, net zo Sigthorsson te min was voor Ajax. Maar Blind en zijn collega's bij Ajax vergeten dan dat we in Europa nu juist de pottebak ingaan tegen dat soort spelers. Spelers die we misschien juist wel missen.

En daarbij kijkt hij, kennelijk, vooral naar de eredivisiepotjes tegen ADO of NEC, terwijl het mij logischer lijkt te kijken hoe iemand het tegen PSV of in Europa doet. Het is wat mij betreft van een stuitende naïviteit.

• dutchgio
Misschien kijkt hij wel alleen naar de Europese wedstrijden... :+

Hiddink deed dat overigens net zo hoor, met het continu selecteren van Narsingh, Rekiki en Co. Die ook 0,0 presteren.

Verwijderd

Wanneer dit werkelijk waar is http://psv.netwerk.to/nie...%20bellen%27.php#reacties ga ik toch echt wel het ergste vrezen voor de positie van Blind. Blijkbaar overleg Blind vooralsnog alleen met de Boer van Ajax op regelmatige basis. Niet echt handig voor iemand in zijn positie.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Wat is dat voor bullshit. Als Blind geen twijfels heeft over Feyenoorders of PSV'ers dan zou het toch alleen maar goed zijn. Ik kan me voorstellen dat Blind contact met de Boer heeft gehad over Riedewald, Tete en El Ghazi. Toch nieuwe mensen in de selectie waar Blind nog niet of amper mee gewerkt heeft.

Ik ben echt totaal geen fan van Blind, maar alles verwijten aan het feit dat Blind met een Ajax bril zou kijken is echt onzinnig en dan kan je beter gewoon stoppen met discussieren want jullie antwoord staat toch al vast.

[ Voor 27% gewijzigd door Terranova op 05-10-2015 00:40 ]

Verwijderd

Wanneer je als bondscoach bij een koepelorganisatie als de KNVB werkzaam bent is het dom om, blijkens dat bericht, zo slecht te communiceren met de clubs waaruit de meeste spelers voor je elftal komen.

Heeft niets te maken met welke bril dan ook maar des te meer met het blijkbaar niet al te snuggere functioneren van Blind als bondscoach.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Een klote weekend was dit wat betreft voetbal. Ajax waardeloos, United waardeloos en verder niet veel kunnen zien helaas. Zo'n super sunday is wel leuk, maar zie liever dat ze het verspreiden.

Tomorrow is not today!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:33
Moet Verschoor niet Vermeer zijn? :+

Verwijderd

<knip>

Houd eens op met dit getrol.

[ Voor 97% gewijzigd door Ramzzz op 05-10-2015 14:22 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 18:58

Player1S

Probably out in the dark

Het is dan wel voetbalzone....

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=258089

De spelers staan achter hem, begin van het einde dus. (er van uit gaan dat het waar zou zijn).

Had 2 jaar terug al moeten vertrekken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Lekker makkelijk, 90% van de voetbalkenners dacht ook dat Ajax verder zou zijn en dat PSV zonder een fitte Guardado, Lestienne, de Jong en Willems niet zou kunnen winnen.

Ik had mijn twijfels omdat Ajax nog geen topper gewonnen heeft, in Europa niet en nu tegen PSV ook niet.
Maar uiteindelijk kies je dan voor thuis voordeel en de meest fitte selectie.
Om dan iemand zo terug te pakken op zijn voorspelling.

Ik denk dat veel af gaat hangen van de wedstrijden van Feyenoord - Ajax eind van de maand met name die in de competitie. Als Ajax die wint zal Feyenoord een mentale dreun krijgen en zal het tussen PSV en Ajax gaan. Voorlopig gaat het nog tussen Feyenoord, Ajax en PSV (en Heracles natuurlijk! :D)

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 05-10-2015 14:29 ]

Last.fm | Code Talks

• D-e-n
L1nt schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:25:
Het is dan wel voetbalzone....

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=258089

De spelers staan achter hem, begin van het einde dus. (er van uit gaan dat het waar zou zijn).

Had 2 jaar terug al moeten vertrekken.
Het spel onder de Boer was meestal vooral degelijk en inderdaad niet spectaculair. Maar denken de Ajacieden nu werkelijk dat een andere trainer het beter had gedaan qua resultaten? Ik denk dat Ajax juist vier keer kampioen is geworden DANKZIJ die soberheid.

Het team van nu is vooral jong. Dan heb je automatisch pieken en dalen is het vrij logisch dat er in dit soort toppers wel eens niet thuis gegeven wordt.

Verwijderd

Afvalzak schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:26:
[...]

Lekker makkelijk, 90% van de voetbalkenners dacht ook dat Ajax verder zou zijn en dat PSV zonder een fitte Guardado, Lestienne, de Jong en Willems niet zou kunnen winnen.

Ik had mijn twijfels omdat Ajax nog geen topper gewonnen heeft, in Europa niet en nu tegen PSV ook niet.
Maar uiteindelijk kies je dan voor thuis voordeel de fitste selectie.
Hij had het niet alleen over die wedstrijd, maar over het hele seizoen.

PSV mist idd De Jong en Willems, twee van de allerbesten, en Lestienne (beste man tegen CSKA Moskou) haakte kort voor de wedstrijd ook nog af. Guardado was maar half fit en leed voor zijn doen veel balverlies, verloor veel duels.

Dat een zwaar gehavend PSV Ajax zo veel pijn zou doen, had ik ook niet verwacht. De beste prestatie die totnogtoe in 1 Eredivisiewedstrijd is geleverd. Dat PSV dit jaar absoluut mee doet voor het kampioenschap, is natuurlijk een no-brainer.

Verwijderd

Grappig detail: in de Telegraaf kreeg PSV als team gemiddeld een 6.3 voor de wedstrijd tegen Ajax, Feyenoord kreeg voor de dramatisch slechte pot tegen de Graafschap gemiddeld een 6.5 :D

De Telegraaf wil absoluut voorkomen dat er weer een PSVer speler van het jaar wordt. Competitievervalsing natuurlijk, omdat de VvhJ verkiezing invloed heeft op onder meer de transferwaarde van een speler.

Schandalig dat het Ajax huisblad daar een stem in heeft.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:34:
Grappig detail: in de Telegraaf kreeg PSV als team gemiddeld een 6.3 voor de wedstrijd tegen Ajax, Feyenoord kreeg voor de dramatisch slechte pot tegen de Graafschap gemiddeld een 6.5 :D

De Telegraaf wil absoluut voorkomen dat er weer een PSVer speler van het jaar wordt. Competitievervalsing natuurlijk, omdat de VvhJ verkiezing invloed heeft op onder meer de transferwaarde van een speler.

Dan hadden ze Feyenoord toch een 3 gegeven als ze de transferwaarde daarmee willen beïnvloeden. :')

Last.fm | Code Talks

• Terranova
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:34:

Ach je moet geen waarde hechten aan zulke klassementen, zo heeft bij het AD Feyenoord steevast een hoger cijfer en zo zal het bij het Eindhovens Dagblad vast wel iets gunstiger zijn voor PSV. Dan kan je nog beter van de cijfers van de VI uit gaan.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:07

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Nu hopen dat PSV dit ook vast kan houden de rest van de competitie. Deze jaargang spelen ze goed tegen de toppers, maar laten de punten vooralsnog liggen tegen de ''kleinere'' ploegen. Erg zonde.

Wel leuk (als PSV supporter) om te zien dat ook er ook zonder de beoogde eerste 11 leuk gevoetbald kan worden. Dat geeft de bank ook moed indien de huidige geblesseerden weer aanhaken. Ik hoop in ieder geval dat Pereiro nu de kans op rechts krijgt en Lestienne op links. PSV is een stuk dynamischer met hem in de ploeg. Narsingh is alleen van het hard sprinten.

Al met al een vermakelijke topper.

Verwijderd

Terranova schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:46:
[...]

Ach je moet geen waarde hechten aan zulke klassementen, zo heeft bij het AD Feyenoord steevast een hoger cijfer en zo zal het bij het Eindhovens Dagblad vast wel iets gunstiger zijn voor PSV. Dan kan je nog beter van de cijfers van de VI uit gaan.
Dit is feitelijk onwaar: de cijfers van de Telegraaf en Voetbal International zijn bepalend voor de verkiezing. VI mag je objectief noemen, de Telegraaf natuurlijk niet.

Schandalig dat het Ajax-blad daar zo'n grote invloed op heeft. Als je voetballer van het jaar wordt, heeft dat invloed op je transferwaarde.

Ergo: competitievervalsing.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25

Rhapsody

In Metal We Trust

Dus eigenlijk is de Telegraaf mede-verantwoordelijk dat al die jonge Ajacieden veel te vroeg naar het buitenland vertrekken omdat ze denken dat ze klaar zijn om die stap te maken, met een 'voetballer van het jaar'-prijs op zak. :P

De Telegraaf is dus anti-Ajax :(

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

Schandalig dat het Ajax-blad daar zo'n grote invloed op heeft. Als je voetballer van het jaar wordt, heeft dat invloed op je transferwaarde.

„We zijn bijzonder verheugd dat PSV met een zeer grote delegatie aanwezig is, van de complete selectie tot de directie aan toe. PSV heeft vorig seizoen ook het merendeel van de prijzen in de wacht gesleept. Behalve het Goud (Georginio Wijnaldum, nu Newcastle United), de Topscorer en het Talent (tweemaal Memphis, nu Manchester United) is er nog een PSV’er die een prijs heeft gewonnen: doelman Jeroen Zoet. Hij ontvangt de prijs voor Maatschappelijk Speler Eredivisie, die beschikbaar is gesteld door de Vriendenloterij.”
Het was 1 groot PSV feest de laatste uitreiking :+

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als je naar het lijstje van de afgelopen jaren kijkt:
Jaar Winnaar Club
2010/11 Theo Janssen FC Twente
2011/12 Jan Vertonghen Ajax
2012/13 Wilfried Bony Vitesse
2013/14 Daley Blind Ajax
2014/15 Georginio Wijnaldum PSV

Zit daar dan iemand in die er niet bij hoort?

Last.fm | Code Talks

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:07

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Daley Blind ;(

Verwijderd

PWM schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:54:
[...]

[...]

Het was 1 groot PSV feest de laatste uitreiking :+
Jep. Bekijk de statistieken van vorig seizoen eens. Dat is volstrekt logisch.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Chrosser schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:47:
Nu hopen dat PSV dit ook vast kan houden de rest van de competitie. Deze jaargang spelen ze goed tegen de toppers, maar laten de punten vooralsnog liggen tegen de ''kleinere'' ploegen. Erg zonde.
Voorlopig staat PSV maar 2 punten achter op Feyenoord en Ajax.
Alle toppers tot nu toe gewonnen. PSV is gewoon een serieuze titel kandidaat. Sowieso belachelijk om de huidige landskampioen af te schrijven.

In mijn optiek staat Feyenoord het slechtste voor ten opzichte van Ajax en PSV. Maar voorlopig doen we qua resultaten gewoon mee.

Verwijderd

Afvalzak schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:57:
Als je naar het lijstje van de afgelopen jaren kijkt:
Jaar Winnaar Club
2010/11 Theo Janssen FC Twente
2011/12 Jan Vertonghen Ajax
2012/13 Wilfried Bony Vitesse
2013/14 Daley Blind Ajax
2014/15 Georginio Wijnaldum PSV

Zit daar dan iemand in die er niet bij hoort?
Ik heb eerder al laten zien dat Daley Blind op de laatste speeldag 2 tegengoals veroorzaakte tegen NEC en desondanks een 7 kreeg, waardoor ie Immers een half punt voor bleef.

Vervolgens ging ie voor een enorm bedrag naar Manchester United, daar zal die Gouden Schoen aan hebben bijgedragen, dat levert je een paar miljoen extra op. Schandalige competitievervalsing.

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:58:
[...]

Jep. Bekijk de statistieken van vorig seizoen eens. Dat is volstrekt logisch.
Klopt, net zoals de andere winnaars volstrekt logisch waren
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:01:
[...]

Ik heb eerder al laten zien dat Daley Blind op de laatste speeldag 2 tegengoals veroorzaakte tegen NEC en desondanks een 7 kreeg, waardoor ie Immers een half punt voor bleef.
Wie had je liever in je team vorig seizoen? Blind of Immers?

[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 05-10-2015 10:02 ]

Verwijderd

PWM schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:01:
[...]

Klopt, net zoals de andere winnaars volstrekt logisch waren

[...]

Wie had je liever in je team vorig seizoen? Blind of Immers?
Wat ik wil, is dat het eerlijk gaat. Het is topsport, beïnvloeding is VOLSTREKT onacceptabel. Dus ik had veel liever Immers gezien.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kY3mkim.gif

Goeiendag Veltman!

• Fleximex
Van mij mag dat af met gevaarlijk inkomen en een vrije trap aan PSV. Hij raakt Brenet met zijn knie en zijn benen zijn niet al te gestrekt. Ook is dat been van Brenet op dat moment nog net geen standbeen. Zit ook gewoon geluk bij dus voor Veltman en Brenet. Als die sliding iets later kwam had Brenet wellicht een gebroken been.
Maar dat is in dit geval niet. Maar er is wel het gevaar dat het kon gebeuren. Dus gevaarlijk spel. Een kaart hoeft in deze niet eens van mij. Als de scheids ook maar aan de speler (Veltman) kenbaar maakt dat wat hij deed gevaarlijk was. Al zal Veltman dat na de actie ook wel geweten hebben.

• D-e-n
Met twee benen inkomen is volgens mij gewoon rood, altijd zo geweest. Ik kan me een WK herinneren waarbij een speler van Uruguay na een paar minuten een rode kaart voor zoiets kreeg.

Verwijderd

Scheids liet doorspelen en Ajax scoorde uit die counter. Grove blunder. Over de kleur van de kaart kun je discussiëren (geel of rood), niet over of het al dan niet een overtreding was.

Ik vond het rood overigens. Twee benen inkomen met je hele gewicht er achter = benenbreker. Dan moet je geluk hebben dat je tegenstander je ontwijkt, opspringt oid.

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Fleximex schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:36:
Van mij mag dat af met gevaarlijk inkomen en een vrije trap aan PSV. Hij raakt Brenet met zijn knie en zijn benen zijn niet al te gestrekt. Ook is dat been van Brenet op dat moment nog net geen standbeen. Zit ook gewoon geluk bij dus voor Veltman en Brenet. Als die sliding iets later kwam had Brenet wellicht een gebroken been.
Maar dat is in dit geval niet. Maar er is wel het gevaar dat het kon gebeuren. Dus gevaarlijk spel. Een kaart hoeft in deze niet eens van mij. Als de scheids ook maar aan de speler (Veltman) kenbaar maakt dat wat hij deed gevaarlijk was. Al zal Veltman dat na de actie ook wel geweten hebben.
Daarom probeerde hij het daarna bij Guardado later nog een keer en ging hij expres op de hak/tenen van Locadia staan.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 20:39
Hard spel is toch wat anders dan gevaarlijk spel. Dit was gevaarlijk spel. Hard kan ook zonder met je benen vooruit in te komen. Dit soort dingen zouden alle scheidsrechters veel harder tegen moeten optreden. Het is gewoon met gevaar voor blessures van de tegenstander.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

http://www.ad.nl/ad/nl/56...door-Feyenoord-fans.dhtml
Met name Johan Derksen heeft geen enkel niveau. Hij verklaart ook dat zijn eigen vrouw niet naar het programma kijkt, maar graag de financiële vergoeding incasseert die wordt overgemaakt. Je zou dat een vorm van prostitutie kunnen noemen."
Euhm ok, dat is best wel hard of ligt dat aan mij?

Last.fm | Code Talks

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:43:
Scheids liet doorspelen en Ajax scoorde uit die counter. Grove blunder. Over de kleur van de kaart kun je discussiëren (geel of rood), niet over of het al dan niet een overtreding was.

Ik vond het rood overigens. Twee benen inkomen met je hele gewicht er achter = benenbreker. Dan moet je geluk hebben dat je tegenstander je ontwijkt, opspringt oid.
Gelukkig weten we ook je mening over die tackles van Moreno waarmee niks mis zou zijn, dus hoeven we je mening hierover ook niet serieus te nemen.

[edit]en om discussies maar voor te zijn, net zoals ik vond dat Moreno rood had moeten krijgen, komt Veltman hier ook heel goed weg.

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 05-10-2015 11:14 ]

Verwijderd

Ongelofelijk wat een tuig. Ook nog eens geen enkele aanleiding en die Feyenoord fans slaan hem in elkaar.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

toolkist schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:08:
[...]

Gelukkig weten we ook je mening over die tackles van Moreno waarmee niks mis zou zijn, dus hoeven we je mening hierover ook niet serieus te nemen.
Dit is een goed voorbeeld van een jij-bak als ik het goed heb.

Die tackle van Moreno op Shaw was imho ook niets mis mee behalve de afloop. Shaw zelf zei dat, heel Engeland zei dat ook.
Deze tackle was gewoon slecht, en er had afgefloten moeten worden. Dat gebeurde niet en dan vliegt de bal in de goal, die pech kun je hebben.
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:14:
[...]

Ongelofelijk wat een tuig. Ook nog eens geen enkele aanleiding en die Feyenoord fans hooligans slaan hem in elkaar.
Dat eerste stuk vond ik nogal raar, is van weet ik hoe lang geleden allemaal? Waarom komt hij hier nu op terug.
Had hij een slechte bui ofzo :P

[ Voor 24% gewijzigd door Afvalzak op 05-10-2015 11:19 ]

Last.fm | Code Talks

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Had Adriaanse dat al eerder aangegeven dan? Zover ik weet is dit nieuw. Feyenoord fans die een trainer in elkaar slaan is in mijn ogen wel het vermelden waard

Edit:

Blind heeft dus wel meermaals contact gezocht met Cocu: http://www.telegraaf.nl/t..._drie_keer_gebeld___.html

Nu zou ik als ik Cocu was even mijn toestel nakijken om te zien of hij echt gebeld heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Sydney08 op 05-10-2015 11:36 ]

Tomorrow is not today!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:43:

Rood was overdreven, net als Moreno vs Shaw was het gewoon te wild, maar de intentie was niet gemeen en het had nog wilder gekund. Ik zeg een overtreding die tussen geen kaart en geel in zit. Overigens zei ik dat al gelijk vanaf de tribune, werd me niet in dank afgenomen :p

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

ph4ge schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:34:
[...]

Rood was overdreven, net als Moreno vs Shaw was het gewoon te wild, maar de intentie was niet gemeen en het had nog wilder gekund. Ik zeg een overtreding die tussen geen kaart en geel in zit. Overigens zei ik dat al gelijk vanaf de tribune, werd me niet in dank afgenomen :p
Ja, dit was gewoon dom en lomp. Ik gok dat Veltman last had van spanningen ofzo want hij kwam de hele wedstrijd dom en lomp inglijden. Iets dat hij normaal gesproken toch niet doet. Maar goed, dit was een overtreding en gezien hoe hij inkomt is het eigenlijk wel geel, technisch gezien zelfs rood (want twee benen) maar dat zou heel zwaar bestraft zijn. Toch wel een klein wondertje dat Veltman niet met 2x geel van het veld is gestuurd, want hij deed wel zijn best om kaarten te verzamelen :P

Nee, merp!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:53
Nu Bazoer opgeroepen voor het Nederlands elftal. Weer een speler uit de eredivisie.
Dit terwijl de eredivisie al jaren geen top meer is.
Blind, stel nu eens een goed team op met spelers die op niveau in het buitenland spelen wekelijks. Nu missen we wrs het Ek.

Btw waarom Bazoer? Ok hij is balvast en oogt actief maar hoeveel scoort hij nu en hoeveel assists levert hij af? Sorry, dit kan gewoon niet.
Is ook een speler van de balletjes breed en terug.. Zucht

[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 05-10-2015 11:42 ]

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:39:
Nu Bazoer opgeroepen voor het Nederlands elftal. Weer een speler uit de eredivisie.
Dit terwijl de eredivisie al jaren geen top meer is.
Blind, stel nu eens een goed team op met spelers die op niveau in het buitenland spelen wekelijks. Nu missen we wrs het Ek.

Btw waarom Bazoer? Ok hij is balvast en oogt actief maar hoeveel scoort hij nu en hoeveel assists levert hij af? Sorry, dit kan gewoon niet.
Is ook een speler van de balletjes breed en terug.. Zucht
Wat volgt er hierna? De keeper moet straks zeker ook doelpunten gaan maken volgens jou? |:(

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Spacey23 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:31:

Blind heeft dus wel meermaals contact gezocht met Cocu: http://www.telegraaf.nl/t..._drie_keer_gebeld___.html

Nu zou ik als ik Cocu was even mijn toestel nakijken om te zien of hij echt gebeld heeft.
Er gaan sterke geruchten dat de communicatie mis is gegaan omdat bij Blind standaard alle netnummers op 020 staan,hij hoeft alleen maar de 2 in een 4 te veranderen.

Verder natuurlijk lulkoek van Blind,ten eerste zit van Nistelrooij langs hem en er zijn wel meer communicatiemiddelen dan simpel bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kez op 05-10-2015 11:48 ]

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:31
Mocht Blind Cocu echt niet te pakken kunnen krijgen dan kan hij dat toch ook gewoon makkelijk oplossen. Van Nistelrooij is zijn assistent (ook assistent van Jong PSV). Hij kan Cocu toch bellen. Ik durf te wedden dat Cocu zijn nummer zeker in zijn telefoon heeft staan.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:01

OB1

*knip* kappen met dat getroll en gescheld.

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 05-10-2015 11:54 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kunnen we niet automatisch disclaimers toevoegen aan posts met "let op: mijn mening is gekleurd ik ben ... fan"?

Maar Hendrix was natuurlijk een veel betere vervanger geweest dan Bazoer.
Even los van de club voorkeuren maakt Blind ontzettend rare keuzes in zijn selectie. Maar gelukkig zit ie er nog een tijd aangezien van Oostveen al heeft gezegd dat ie sowieso blijft ook al plaatsen ze zich niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Exocet op 05-10-2015 11:58 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

kimiferrari schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:53:
Mocht Blind Cocu echt niet te pakken kunnen krijgen dan kan hij dat toch ook gewoon makkelijk oplossen. Van Nistelrooij is zijn assistent (ook assistent van Jong PSV). Hij kan Cocu toch bellen. Ik durf te wedden dat Cocu zijn nummer zeker in zijn telefoon heeft staan.
Ja, of mailen, sms'en, appen, langsgaan of Van Nistelrooij vragen langs te gaan voor een goed gesprek met Cocu... Ach, uiteindelijk maakt het allemaal ook niet uit en moeten we het met deze selectie gaan proberen te doen.

Overigens ben ik dan weer wel gecharmeerd van Bazoer. Echt een beest die jongen, verwacht er ook veel van in de toekomst, dus dat hij er nu bij zit vind ik prima :P

Nee, merp!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:20

St@m

@ Your Service

Waarom moet Blind met Cocu en van Bronckhorst praten? Hij belt toch ook niet met de coach van Fenerbache? Blind en team bekijken wedstrijden en op basis daarvan selecteert hij in zijn ogen de beste spelers. Dat die beste man blind is dat snapt iedereen, maar om nou te gaan bellen met Van Bronckhorst en Cocu.. En dan?
Hoi Philip, met Danny.. Ik zit er aan te denken om Hendrix op te roepen als vervanger van Klaassen.. Bazoer kan ook, wat zou jij doen :?

Let op: ik ben PSV en PEC fan

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Fleximex
Je gaat toch nu niet serieus die disclaimers plaatsen. Helemaal niet nodig.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

St@m schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:20:
Waarom moet Blind met Cocu en van Bronckhorst praten?
Van mij móet dat niet hoor, maar het is wel gebruikelijk. Je kunt als bondscoach niet inschatten hoe een speler er fysiek en mentaal aan toe is aan de hand van wat wedstrijdbeelden. Je wilt dan ook wel wat input van de coach want die heeft de beschikking over veel meer data dan de bondscoach.

Maar zoals gezegd, je kunt zo iemand dat moeilijk verplichten.

Nee, merp!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:20

St@m

@ Your Service

Fleximex schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:20:
[...]

Je gaat toch nu niet serieus die disclaimers plaatsen. Helemaal niet nodig.
Ik zal volgende keer een smiley gebruiken :+
PauseBreak schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:23:
[...]

Van mij móet dat niet hoor, maar het is wel gebruikelijk. Je kunt als bondscoach niet inschatten hoe een speler er fysiek en mentaal aan toe is aan de hand van wat wedstrijdbeelden. Je wilt dan ook wel wat input van de coach want die heeft de beschikking over veel meer data dan de bondscoach.

Maar zoals gezegd, je kunt zo iemand dat moeilijk verplichten.
Nee van jou moet het niet, maar van een heleboel mensen wel (anders was er ook geen discussie toch?)
Maar ik weet niet of het gebruikelijk is, ben nooit bondscoach geweest en ken ook niemand persoonlijk die dat wel is geweest :P Maar kan me niet voorstellen dat de bondscoach met alle coaches gaat bellen van spelers die hij eventueel wil oproepen.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat data over spelers gewoon in de databank zit bij de KNVB en dat Blind en zijn assistenten die kunnen raadplegen. Tegenwoordig meten ze alles, en ik mag aannemen dat ze die data ook opslaan.

[ Voor 72% gewijzigd door St@m op 05-10-2015 12:28 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:08:
[...]

[edit]en om discussies maar voor te zijn, net zoals ik vond dat Moreno rood had moeten krijgen, komt Veltman hier ook heel goed weg.
Goed, je hebt gelijk. In de emotie van de wedstrijd vond ik het rood. Ik heb hem nog eens goed bekeken in de herhalingen nu de adrenaline wat gezakt is. Het ziet er woest uit, maar ik vind het een gele kaart.

Anyway, een overtreding was het sowieso, dus de counter waaruit werd gescoord had nooit plaats mogen vinden.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Om maar eens over andere wedstrijden te hebben: welke goal vond jullie mooier, de (halve) omhaal van Van Hyfte of die van Santos?
Ik ga voor Santos omdat ie 'm beter raakt, al gaat die bal van Van Hyfte er wel het mooiste in :)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 22:52
Wat een slechte wedstrijd van Feyenoord (1e helft pff)
Gelukkig wel 3 punten.

Maar waarom is Feyenoord uit altijd zo bagger

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

St@m schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:24:
[...]

Nee van jou moet het niet, maar van een heleboel mensen wel (anders was er ook geen discussie toch?)
Maar ik weet niet of het gebruikelijk is, ben nooit bondscoach geweest en ken ook niemand persoonlijk die dat wel is geweest :P Maar kan me niet voorstellen dat de bondscoach met alle coaches gaat bellen van spelers die hij eventueel wil oproepen.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat data over spelers gewoon in de databank zit bij de KNVB en dat Blind en zijn assistenten die kunnen raadplegen. Tegenwoordig meten ze alles, en ik mag aannemen dat ze die data ook opslaan.
Data van spelers blijft normaliter in bezit van de club. Daar wordt nogal geheimzinnig mee omgesprongen over het algemeen. Enkel het bloedpaspoort/dopingpaspoort zit in de database waar de KNVB toegang toe heeft iirc.
En ja, het is wel gebruikelijk dat je als bondscoach even belt met de trainer of speler als je daar wat meer over/van wilt weten. Je hebt gelijk dat je niet standaard iedereen gaat bellen. Die mensen hebben allemaal wel wat beters te doen :P
Exocet schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:29:
Om maar eens over andere wedstrijden te hebben: welke goal vond jullie mooier, de (halve) omhaal van Van Hyfte of die van Santos?
Ik ga voor Santos omdat ie 'm beter raakt, al gaat die bal van Van Hyfte er wel het mooiste in :)
Ik kan niet kiezen eigenlijk. Beiden horen wat mij betreft wel in de top 3 van mooiste doelpunten die dit seizoen zijn gescoord. Gedeelde eerste plaats wat mij betreft.

[ Voor 18% gewijzigd door PauseBreak op 05-10-2015 12:32 ]

Nee, merp!

Verwijderd

Wat het selectiebeleid van Blind betreft, Bazoer is een supertalent, steekt er nu al structureel bovenuit bij Ajax. Dan is de verwachting dat hij nog heel ver door gaat groeien. Als je een jongen dan al vroeg bij Oranje betrekt, kan hij al snel wennen aan het hogere niveau/tempo.

Ik vind ook dat Blind te gemakkelijk Ajacieden selecteert, maar in het geval Bazoer vind ik het terecht.

Ook zou ik Tete selecteren, zeer degelijke back die ik veel meer talent toedicht dan Karsdorp. Riedewald is nog niet aan Oranje toe; de backpositie is veel makkelijker dan de posities centraal achterin.

Ideale Oranje verdediging wat mij betreft:
Tete-De Vrij-Rekik-Willems

Waarbij Willems in verdedigend opzicht de zwakste schakel is. Is te wisselvallig, soms speelt ie een internationale topspeler volledig de wedstrijd uit (Hulk b.v., die had ook fysiek geen schijn van kans tegen Willems) om dan tegen ADO weer te staan slapen bij een tegengoal.

Spelers als Bruma, Veltman en Van Beek zijn goede Eredivisiespelers, maar acht ik niet goed genoeg voor Oranje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 12:32 ]

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 22:52
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:31:
Wat het selectiebeleid van Blind betreft, Bazoer is een supertalent, steekt er nu al structureel bovenuit bij Ajax. Dan is de verwachting dat hij nog heel ver door gaat groeien. Als je een jongen dan al vroeg bij Oranje betrekt, kan hij al snel wennen aan het hogere niveau/tempo.

Ik vind ook dat Blind te gemakkelijk Ajacieden selecteert, maar in het geval Bazoer vind ik het terecht.

Ook zou ik Tete selecteren, zeer degelijke back die ik veel meer talent toedicht dan Karsdorp. Riedewald is nog niet aan Oranje toe; de backpositie is veel makkelijker dan de posities centraal achterin.

Waarbij Willems in verdedigend opzicht de zwakste schakel is. Is te wisselvallig, soms speelt ie een internationale topspeler volledig de wedstrijd uit (Hulk b.v., die had ook fysiek geen schijn van kans tegen Willems) om dan tegen ADO weer te staan slapen bij een tegengoal.

Spelers als Bruma, Veltman en Van Beek zijn goede Eredivisiespelers, maar acht ik niet goed genoeg voor Oranje.
Toch jammer dat dit de generatie verdedigers is.
Echt geen wereldtoppers :F

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Verwijderd

De Vrij zit niet ver af van de Europese top, Rekik en Willems kunnen dat halen. Tete, tsja, te vroeg om te zeggen.

Ik vind dat een behoorlijk degelijke verdediging hoor, op topniveau.

• Gonadan
  • Laatst online: 22:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ephymerous schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:21:
Het is sowieso een farce dat Danny Blind bondscoach is. Als assistent van Guus Hiddink is hij net zo goed verantwoordelijk voor het falen. Daarnaast heeft Danny Blind nog nooit iets waar gemaakt als trainer van welk elftal dan ook. Het is een blunder van de KNVB van heb-ik-jou-daar om te denken dat Blind het even recht gaat trekken. :/
Die discussie is onderhand toch wel klaar mag ik hopen? :)
Poe, je moet er toch niet aan denken dat het Nederlands elftal op miraculeuze wijze het EK toch haalt en "we" daar met Blind aan het roer naar toe moeten? :F
Waar ik bang voor ben is dat we het gewoon niet halen, maar dat de KNVB nog steeds niet snapt dat het niet loopt en alles bij het huidige plan laat zonder ook maar iets van kritisch te zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Niet handig dus dat Blind ook volgens dat bericht van de Telegraaf weinig communiceert met Cocu en van Bronckhorst. Argumenten daarvoor heb ik al eerder gegeven. Net zoals het ook niet zo slim is om in zijn functie als bondscoach tijdens een wedstrijd van Oranje een jasje aan te doen met het wapen van Amsterdam daarin geweven. Dan ben je niet zo snugger bezig, heb je blijkbaar niet helemaal door dat je daar in functie zit en niet als privé-persoon.

Dat Blind Tete wel selecteert en Karsporp niet? Tja, Blind neemt wel meer aparte beslissingen, ook wat opstellingen betreft.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:59:
[...]

Dat Blind Tete wel selecteert en Karsporp niet? Tja, Blind neemt wel meer aparte beslissingen, ook wat opstellingen betreft.
Ik vind Tete verdedigend beter, Karsdorp heeft meer druk naar voren. Dus ik zou ook zeggen neem Karsdorp mee, want druk naar voren moet je uitoefenen tegen Kazachstan, maar als hij wil gaan verdedigen dan is Tete de betere keuze imho.

Last.fm | Code Talks

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-11 08:47
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

Dit is feitelijk onwaar: de cijfers van de Telegraaf en Voetbal International zijn bepalend voor de verkiezing. VI mag je objectief noemen, de Telegraaf natuurlijk niet.

http://www.telegraaf.nl/t...in_Elftal_v_d_Week__.html
Met in je achterhoofd de wanvertoning van Feyenoord gisteren :+

• ph4ge
Afvalzak schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:09:
Ik vind Tete verdedigend beter, Karsdorp heeft meer druk naar voren. Dus ik zou ook zeggen neem Karsdorp mee, want druk naar voren moet je uitoefenen tegen Kazachstan, maar als hij wil gaan verdedigen dan is Tete de betere keuze imho.
Ik vind Tete in de duels sterk, en dat valt natuurlijk op op Studio Sport, maar ik heb hem nu een hele wedstrijd in het echt gezien en positioneel vind ik hem helemaal niet zo sterk. Hij geeft vaak in eerste instantie teveel ruimte, dat corrigeert hij dan vaak wel, maar soms ook niet. PSV was constant dreigend over de vleugels. Daarnaast voegt hij aanvallend echt helemaal niks toe, terwijl we juist moeten winnen. 8 Eredivisie wedstrijden is bovendien veel te weinig om echt iemand zn talent te beoordelen, en om nou te zeggen dat Ajax zo lekker draait in die periode... Ik zou hem lekker nog een poosje laten rijpen voorlopig. Janmaat is gewoon internationaal een prima back die gepokt en gemazeld is en Verheagh ook.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39

Karsdorp en Van Beek zijn ook grote talenten en toch worden die niet geselecteerd terwijl het ook HEEL goed voor hun ontwikkeling zou zijn. Van Beek is denk ik wel een enorm,talent net als De Vrij dat was bij Feyenoord maar dat werd pas onderkend toen Van Gaal hem steeds opstelde. Ik heb Van Beek zelfs hoger zitten want die laat wekelijks zien dat hij een topper is (muv die eigen goal ;-)) Karsdorp heeft ook enorm veel in zich en door zijn aanvallend verleden (hij speelt nog geen jaar op deze plek en dan al zo goed!) is hij voor die positie gewoon beter dan de spelers welke nu gekozen zijn volgens mij en zeker op korte termijn want deze jongen is in bloedvorm (ik weet dat hij geblesseerd is nu!).

Ik ben absoluut geen Ajax hater (geen fan maar dat is anders dan een Ajax hater) maar het begint echt gewoon op te vallen hoe makkelijk jongens uit Ajax worden geselecteerd voor Oranje (zie het verleden al vaak na enkele wedstrijden in Ajax 1), daarnaast zie je bij andere clubs jongens die in Jong Oranje uitblinken maar niet geselecteerd worden dus het is gewoon niet correct en niet meer te verdedigen lijkt me (dat zou ook goed voor hun ontwikkeling zijn namelijk). Het Nederlands elftal moet een afspiegeling zijn van Nederland maar nu is dat het niet. Je ziet ook in Rotterdam dat supporters roepen dat spelers zich niet beschikbaar meer moeten stellen (Elia nu geselecteerd waar niemand blij mee is behalve hijzelf).

Je ziet ook zelden jongens van clubs als Vitesse of Twente geselecteerd worden terwijl er de afgelopen jaren genoeg jongens rondliepen die het verdiende (oa Ziyech & Hoedt). Dus niets Calimero of huilebalken, het is echt aantoonbaar nu aan het worden en dat is een kwalijke zaak en absoluut niet wenselijk waar heel Nederland zich aan ergert.

PS
Misschien beter dat deze jonge spelers eerst in Jong Oranje spelen (Bazoer, Karsdorp, van Beek, Tete, etc etc) daar hebben we ze harder nodig ;-)

Verwijderd

Ik vind dat Tete verdedigend een veel hogere ondergrens heeft dan Karsdorp. Die dol je niet zo maar, ook niet als grote speler. Wel vind ik Karsdorp dit seizoen verrassend goed, vooral voetballend. Ik zou hem wel eens willen zien op het middenveld. Van origine is hij ook middenvelder toch? Ik zie hem als back de top niet halen, tegen goede tegenstanders is hij verdedigend te zwak.

Van Beek maakt een goede indruk. Maar ik vind niet dat je hem kunt vergelijken met De Vrij, die was verdedigend even goed en voetballend zo veel beter. Dat vond ik bij Feyenoord een topper in wording. Echt een moderne verdediger, al moet ie nog een ontwikkeling doormaken om wereldtop te worden.

En wat moet je met Van Beek als je met De Vrij, Van Dijk en Vlaar drie (!) rechtsbenige CV's hebt die op een veel hoger niveau presteren? Jongens als Veltman, Bruma en Van Beek moet je niet oproepen.
mefjoew schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:16:
[...]

Volkomen idioot.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 13:35 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:46
Het zit diep bij je merk ik, beetje triest, maar goed, laat ik happen.

Ajax: alles fit, tot nu toe geen puntverlies in de competitie.

PSV: halve basiself geblesseerd of anderszins verhinderd.

Gek he dat men Ajax dan grotere kansen toedicht? |:(

Als PSV niet had gewonnen had het al een enorme achterstand. En ze spelen nou niet echt overtuigend tegen de kleintjes, dus niet zo gek toch dat ik het dan een stuk minder waarschijnlijk acht dat ze het nog gaan halen?

Als je graag alleen discussie wil waarin iedereen je gelijk geeft zou im op PSV forums gaan kijken

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 05-10-2015 14:31 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
mefjoew schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:16:
[...]

En dat door Edo Ophof, hij is niet echt een Feyenoord liefhebber ;-)

• D-e-n
Bazoer is een supertalent, steekt er nu al structureel bovenuit bij Ajax.
De selectie van Bazoer snap ik ook wel. Die rook vorig jaar ook al aan het eerste en is echt duidelijk beter dan zijn leeftijdsgenoten bij Ajax.
Ook zou ik Tete selecteren, zeer degelijke back die ik veel meer talent toedicht dan Karsdorp.
Waarom moet dat de keuze zijn? Tete heeft amper tien wedstrijden in het eerste achter de rug. Dan is een selectie gewoon te vroeg. Hij is niet van de categorie Bazoer ook.
Janmaat en Verhaegh hebben hun beperkingen maar ze hebben in elk geval wat meer ervaring. Het is een illusie te denken dat we met dat zogenoemde doorselecteren ineens een wereldtopper als rechtsback hebben.
Rekik kreeg laatst ook behoorlijk wat kritiek in Frankrijk anders. Desnoods zou ik gewoon twee rechtspoten centraal zetten anders.
Van alle verdedigende talenten die nu in de voorselectie hebben gezeten (Kongolo, Riedewald, Tete, Karsdorp) is Van Beek nu volgens mij juist wel typisch die echte verdediger die we nodig hebben. Opbouwend is hij minder dan De Vrij maar verdedigend is hij verder dan De Vrij op die leeftijd.

• Harribo
Ja het zijn TALENTEN
Maar er moet nu gewonnen worden. Deze spelers brengen maken vnl op eredivisie niveau het verschil. Dat is geen bewijs dat ze op topniveau, wat bij Oranje wordt gevraagd, ook het verschil kunnen maken.
Sterker nog, de eredivisie is ver achter opgeraakt tov andere grote competities.

Ze zullen eerst elders het verschil moeten zien te maken of zo enorm goed zijn in de eredivisie dat je er echt echt echt niet meer om heen kunt.
Het is niet voor niets dat Oranje steeds verliest, spelers uit de eredivisie zijn gewoon te licht. Al heb je er een paar van in je team, dat zijn dan meteen de zwakke plekken.
Echt neem spelers uit de betere competities die vaak spelen. Denk dat dat een hoop scheelt.

Trouwens ik vind Bazoer een leuke speler om naar te kijken maar ik vind het meer blaffen dan bijten.
En bijten is waar het om gaat. Mijn mening.

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 05-10-2015 14:03 ]

• ph4ge
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:31:
Ik vind dat Tete verdedigend een veel hogere ondergrens heeft dan Karsdorp. Die dol je niet zo maar, ook niet als grote speler.
Op basis waarvan zeg je dat nou? Tete heeft nu 1 topper in de Eredivisie in de benen. Samen met de wanprestatie tegen Salzburg zou je kunnen zeggen dat hij 3 wedstrijden op een redelijk niveau gespeeld heeft. 3 wedstrijden waarin hij eigenlijk niet opviel, maar het elftal wel collectief faalde.
Wel vind ik Karsdorp dit seizoen verrassend goed, vooral voetballend. Ik zou hem wel eens willen zien op het middenveld. Van origine is hij ook middenvelder toch? Ik zie hem als back de top niet halen, tegen goede tegenstanders is hij verdedigend te zwak.
Je doet net alsof Karsdorp al jaren (zwak) meespeelt. Karsdorp heeft misschien 3 keer zoveel ervaring als Tete, nog steeds niet veel. Wanneer zakte hij door de ondergrens?

En als je een type als Immers er niet uit kan spelen op het middenveld dan heb je daar juist waarschijnlijk minder te zoeken, echter veel van de beste backs zijn aanvallend begonnen, zijn eigen coach is daar een goed voorbeeld van. Er zijn juist maar weinig topploegen die met een verdedigend ingestelde back spelen, zoals Ajax nu, en echt goed voetbal levert dat meestal ook niet op.

Beiden zijn gewoon nog niet klaar voor Oranje, beiden spelen hoopgevend maar hebben nog te weinig laten zien en beide moeten hun eerste moeilijke periode nog krijgen en de meeste toptalenten overleven die periode niet.
Van Beek maakt een goede indruk. Maar ik vind niet dat je hem kunt vergelijken met De Vrij, die was verdedigend even goed en voetballend zo veel beter. Dat vond ik bij Feyenoord een topper in wording. Echt een moderne verdediger, al moet ie nog een ontwikkeling doormaken om wereldtop te worden.
De Vrij is begonnen als een weifelende rechtsback die er alleen maar in kwam omdat Feyenoord geen centen had voor iets beters, in tegenstelling tot Van Beek nu die gewoon Botteghin uit de basis houdt. Als je vergelijkt waar de Vrij stond op de leeftijd van Van Beek dan is die verder. Fysiek is een wereld van verschil. Bovendien werd er bij de Vrij veel gecamoufleerd omdat er een zekere Ron Vlaar naast stond, pas in het laatste jaar Feyenoord ging hij grote stappen zetten. Voetballend heeft de Vrij misschien meer talent, maar zoeken we niet juist pure verdedigers? Alleen Van Dijk kan ik als vrij goede pure verdediger noemen op dit moment.

• D-e-n
@harribo
Ik vind het dan ook wel weer onzin om spelers uit de eredivisie te weren uit je basiself. Je moet het per geval bekijken. Klaassen vind ik bijvoorbeeld echt wel goed genoeg voor Oranje en ik zou momenteel eerder voor De Jong kiezen dan voor Huntelaar of van Persie. En is Rekik beter dan Van Beek omdat hij nu een paar maandjes in Frankrijk speelt?

Vergeet niet dat we soms verliezen van tegenstanders die ook eredivisiespelers hebben. Leeftijd of competitie zegt niet alles, een bepaalde volwassenheid zegt meer.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:14:
@harribo
En is Rekik beter dan Van Beek omdat hij nu een paar maandjes in Frankrijk speelt?
Ik denk wel dat Rekik beter was dan van Beek vorig seizoen. PSV is vorig jaar echt ruim kampioen geworden, en bijvoorbeeld minder tegendoelpunten gehad dan Feyenoord. (Met Rekik en Bruma centraal achterin)

Dit seizoen heb ik Rekik nog niet aan het werk gezien, maar in potentie zijn het natuurlijk alle twee goede verdedigers die niet veel schelen.

• D-e-n
FiXeR.nl schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:19:
[...]
Ik denk wel dat Rekik beter was dan van Beek vorig seizoen. PSV is vorig jaar echt ruim kampioen geworden, en bijvoorbeeld minder tegendoelpunten gehad dan Feyenoord. (Met Rekik en Bruma centraal achterin)
Dat zegt geen moer over de individuele speler Van Beek of Rekik. PSV had vorig jaar veruit de beste ploeg, speelde compact en had snelheid voorin. Dat is veel makkelijker verdedigen dan wanneer je in een ploeg zit die op de middenlijn probeert te verdedigen maar aanvallend tandeloos is, zoals Feyenoord vorig jaar.

Het ging me overigens niet om de vergelijking: wel om aan te geven dat de competitie waarin iemand speelt niet heilig verklaard hoort te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 05-10-2015 14:25 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
D-e-n schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:14:
@harribo
Ik vind het dan ook wel weer onzin om spelers uit de eredivisie te weren uit je basiself. Je moet het per geval bekijken. Klaassen vind ik bijvoorbeeld echt wel goed genoeg voor Oranje en ik zou momenteel eerder voor De Jong kiezen dan voor Huntelaar of van Persie. En is Rekik beter dan Van Beek omdat hij nu een paar maandjes in Frankrijk speelt?

Vergeet niet dat we soms verliezen van tegenstanders die ook eredivisiespelers hebben. Leeftijd of competitie zegt niet alles, een bepaalde volwassenheid zegt meer.
Precies dit ja. Iemand zei het een paar pagina's terug ook al. Als je kijkt naar onze tegenstanders wordt er iets heel anders gevraagd dan jong, talentvol en frivool. De beuk moet erin. De teamgeest moet kloppen. Je moet je zwakheden kunnen maskeren. Je moet zulke wedstrijden winnen. En dat vraagt soms hele andere team samenstellingen dan in potentie de beste 11.

• Terranova
ph4ge schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:13:

Je doet net alsof Karsdorp al jaren (zwak) meespeelt. Karsdorp heeft misschien 3 keer zoveel ervaring als Tete, nog steeds niet veel. Wanneer zakte hij door de ondergrens?
Waar baseer je dat op? Volgens de wiki van beide heren zou het 22 om 13 eredivisie wedstrijden zijn(met karsdorp dit jaar niet bijgewerkt), maar Tete heeft wel europees gespeeld en Karsdorp niet, dus de verhouding zouden ongeveer het zelfde zijn. Echter heeft Tete wel 50 jupiler league wedstrijden gespeeld, natuurlijk van ander niveau, maar het zijn toch 50 wedstrijden op profniveau.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Terranova schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:30:
[...]

Waar baseer je dat op? Volgens de wiki van beide heren zou het 22 om 13 eredivisie wedstrijden zijn(met karsdorp dit jaar niet bijgewerkt), maar Tete heeft wel europees gespeeld en Karsdorp niet, dus de verhouding zouden ongeveer het zelfde zijn. Echter heeft Tete wel 50 jupiler league wedstrijden gespeeld, natuurlijk van ander niveau, maar het zijn toch 50 wedstrijden op profniveau.
Karsdorp speelde vorig jaar uitstekend tegen AS Roma. http://www.feyenoord.nl/n...ond-voor-karsdorp-in-rome

Dus wel Europees.

Last.fm | Code Talks

• ph4ge
Terranova schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:30:
[...]

Als Karsdorp toch op 30 wedstrijden komt vs 13 van Tete, dan zit ik er toch niet ver vanaf met mijn schatting? Karsdorp heeft overigens wel Europees gespeeld bij Feyenoord, en de wedstrijden die Tete Europees heeft gespeeld waren tegen matige tegenstanders waar Ajax met Tete ook niet echt een hoog niveau haalde.

Overigens, mijn punt is helemaal geen discussie wie er beter is of niet, maar mijn punt is dat Oranje voor beiden veel te vroeg komt. Als we nou geen Janmaat, Verheagh en Vd Wiel hadden gehad zouden ze in aanmerking komen, al zou ik misschien Kuyt dan ook nog eerst overwegen voordat je een kitten voor de leeuwen gooit.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 05-10-2015 14:41 ]

• Terranova
Afvalzak schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:36:
[...]

Karsdorp speelde vorig jaar uitstekend tegen AS Roma. http://www.feyenoord.nl/n...ond-voor-karsdorp-in-rome

Dus wel Europees.
Ik bedoelde meer op Europees dit jaar, het aantal wedstrijden van vorig jaar stond namelijk al wel op z'n wiki. En ervaring heeft ook niets te maken met of er wel of niet goed gespeeld is. Dus mijn punt blijft staan.
ph4ge schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:39:
[...]
Als Karsdorp toch op 30 wedstrijden komt vs 13 van Tete, dan zit ik er toch niet ver vanaf met mijn schatting? Karsdorp heeft overigens wel Europees gespeeld bij Feyenoord, en de wedstrijden die Tete Europees heeft gespeeld waren tegen matige tegenstanders waar Ajax met Tete ook niet echt een hoog niveau haalde.
Ja maar je vergeet weer de 50 jupiler league wedstrijden, bovendien verkijk jij je op de prestaties van een speler tov het team. Tete heeft gewoon dijken van wedstrijden gespeeld ondanks dat de rest van Ajax slecht was. Dat kan gewoon he, niet dat het team slecht is dus dan elke speler ook.

• kimiferrari
volgens whoscored (beter dan wikipedia):

Karsdorp 30 wedstrijden totaal waarvan 2 Europees:

http://www.whoscored.com/...249/History/Rick-Karsdorp

Tete 15 wedstrijden totaal waarvan 2 Europees:

http://www.whoscored.com/Players/145996/History/Kenny-Tete

[ Voor 5% gewijzigd door kimiferrari op 05-10-2015 14:44 . Reden: verkeerde link ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
nu nog de goede links :P

• kimiferrari

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het kan aan mij liggen maar of Karsdorp of Tete nou beter is, ik ga er vanuit dat Janmaat speelt :P

Last.fm | Code Talks

• Terranova
kimiferrari schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:42:
volgens whoscored (beter dan wikipedia):

Karsdorp 30 wedstrijden totaal waarvan 2 Europees:

http://www.whoscored.com/...249/History/Rick-Karsdorp

Tete 15 wedstrijden totaal waarvan 2 Europees:

http://www.whoscored.com/Players/145996/History/Kenny-Tete
Bijna correct, bij Tete missen er 4 Europese wedstrijden, dus 30 om 19(+50 jupiler league wedstrijden).
Dus imo heeft Tete meer ervaring op profniveau.

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 05-10-2015 14:48 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Afvalzak schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:45:
Het kan aan mij liggen maar of Karsdorp of Tete nou beter is, ik ga er vanuit dat Janmaat speelt :P
http://www.whoscored.com/Players/32323/History/Daryl-Janmaat

haalt wel een goede score in een betere competitie

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Terranova schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:47:
[...]

Bijna correct, bij Tete missen er 4 Europese wedstrijden, dus 30 om 19(+50 jupiler league wedstrijden).
En Karsdorp heeft alleen op het schoolplein staan ballen zeker?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Probleem is wel dat Newcastle keihard aan het verliezen is, maar dat ligt niet allemaal aan Janmaat natuurlijk, uiteindelijk ga ik ervanuit dat iemand die wekelijks in Engeland speelt meer ervaring heeft dan iemand die in de Eredivisie speelt.

Zou Danny Blind ook op whoscored.com kijken? :9

[ Voor 5% gewijzigd door Afvalzak op 05-10-2015 14:51 ]

Last.fm | Code Talks

• Harribo
Joster schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:25:
[...]
Precies dit ja. Iemand zei het een paar pagina's terug ook al. Als je kijkt naar onze tegenstanders wordt er iets heel anders gevraagd dan jong, talentvol en frivool. De beuk moet erin. De teamgeest moet kloppen. Je moet je zwakheden kunnen maskeren. Je moet zulke wedstrijden winnen. En dat vraagt soms hele andere team samenstellingen dan in potentie de beste 11.
Inderdaad. Alleen, de spelers uit het buitenland zijn gewend om om te gaan met meer druk en meer de beuk erin. In de eredivisie wordt een speler niet echt getest waardoor een talent op internationaal niveau nauwelijks ontwikkelt.

• Terranova
Ramzzz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:48:
[...]

En Karsdorp heeft alleen op het schoolplein staan ballen zeker?
Nope, maar als je de A junioren van Ajax vaak moeite ziet hebben met het fysieke spel in de jupiler league dan is de Jupiler League dus wel een flink verschil met de jeugd. Vandaar dat ik ook zei "op profniveau".

• kimiferrari
dan heb je eigenlijk Verhaegh ook nog. Speelt ook in een betere competitie dan Tete en Karsdorp.

http://www.whoscored.com/Players/16243/History/Paul-Verhaegh

Ik denk dat Blind gewoon voor Janmaat kiest.

• ph4ge
Terranova schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:47:
Wedstrijden bij het tweede en in de jeugd noem ik geen ervaring, want wel of niet meedraaien in Jong-Ajax is totaal niet relevant voor Oranje. Ik heb werkelijk geen idee hoe lang Karsdorp heeft meegelopen met Jong-Feyenoord of hoe hij het daar deed. Eredivisie is toch wel het minste wat we van een international mogen verwachten.

Een handvol goede wedstrijden heeft Karsdorp ook gespeeld, maar een handvol goede wedstrijden is geen enkele basis voor een nominatie voor Oranje, want er zijn heel veel spelers waar we dat over kunnen zeggen. Een Janmaat heeft misschien wel 50+ dergelijke goede wedstrijden gespeeld, bij diverse clubs.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 05-10-2015 14:59 ]

Verwijderd

@Benedict Tokkie Apart dat je de Vrij beter vindt qua voetballend vermogen dan van Beek daar ik het juist andersom vind, van Beek beter dan de Vrij. Helemaal wanneer je het aantal speelminuten daarin mee weegt. Van Beek legt ballen op de stropdas van spelers op een manier die je niet vaak ziet.

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:13:
[...]
Op basis waarvan zeg je dat nou? Tete heeft nu 1 topper in de Eredivisie in de benen. Samen met de wanprestatie tegen Salzburg zou je kunnen zeggen dat hij 3 wedstrijden op een redelijk niveau gespeeld heeft. 3 wedstrijden waarin hij eigenlijk niet opviel, maar het elftal wel collectief faalde.
De wedstrijden die ik van ze zie. Tete is duidelijk een echte verdediger en Karsdorp een echte middenvelder.

Karsdorp had eind vorig seizoen een zwakke fase waarin ie verdedigend door de mand viel. Tete blijft ook als ie niet zo in vorm is, verdedigend wel overeind. Heel moeilijk te passeren.
[...]
Die wedstrijden heb ik recentelijk nog op een rijtje gezet, ga ik niet nog een keer doen.

En Karsdorp speelde 33 wedstrijden op profniveau, Tete 72 waarvan 53 wedstrijden Jupiler League. Wie er meer ervaren is, daar kun je over discussieren. "Drie keer zo veel ervaring" is sowieso niet waar.
En als je een type als Immers er niet uit kan spelen op het middenveld dan heb je daar juist waarschijnlijk minder te zoeken, echter veel van de beste backs zijn aanvallend begonnen, zijn eigen coach is daar een goed voorbeeld van. Er zijn juist maar weinig topploegen die met een verdedigend ingestelde back spelen, zoals Ajax nu, en echt goed voetbal levert dat meestal ook niet op.

Beiden zijn gewoon nog niet klaar voor Oranje, beiden spelen hoopgevend maar hebben nog te weinig laten zien en beide moeten hun eerste moeilijke periode nog krijgen en de meeste toptalenten overleven die periode niet.
Een topback moet verdedigend stabiel zijn, anders kom je er niet. Karsdorp is wel snel maar niet beweeglijk genoeg, Tete is dat wel.
[...]
De Vrij is begonnen als een weifelende rechtsback die er alleen maar in kwam omdat Feyenoord geen centen had voor iets beters, in tegenstelling tot Van Beek nu die gewoon Botteghin uit de basis houdt.
Dan doe je De Vrij zwaar tekort, ik weet nog wel dat ie er ineens moest staan tegen Luis Suarez en hem heel aardig uit de wedstrijd speelde. Dan moet je een goede verdediger zijn.

Denk je dat Karsdorp dat zou kunnen, tegen de weergaloze Suarez van toen?
Als je vergelijkt waar de Vrij stond op de leeftijd van Van Beek dan is die verder. Fysiek is een wereld van verschil. Bovendien werd er bij de Vrij veel gecamoufleerd omdat er een zekere Ron Vlaar naast stond, pas in het laatste jaar Feyenoord ging hij grote stappen zetten. Voetballend heeft de Vrij misschien meer talent, maar zoeken we niet juist pure verdedigers? Alleen Van Dijk kan ik als vrij goede pure verdediger noemen op dit moment.
Ben ik niet met je eens. De Vrij was 21 in zijn laatste seizoen voor Feyenoord, was een snellere groeier dan Van Beek. Voetballend meerdere klassen beter. Van Beek is een eenvoudige mandekker. Een moderne topverdediger moet meer kunnen dan dat.

De reden dat je weinig pure mandekkers kunt opnoemen, is dat er in het moderne voetbal gewoon meer wordt gevraagd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:00:
@Benedict Tokkie Apart dat je de Vrij beter vindt qua voetballend vermogen dan van Beek daar ik het juist andersom vind, van Beek beter dan de Vrij. Helemaal wanneer je het aantal speelminuten daarin mee weegt. Van Beek legt ballen op de stropdas van spelers op een manier die je niet vaak ziet.
Daar past alleen: WTF?!
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016