Die is langtijdig geblesseerd, daardoor zijn ze op zoek naar een vervanger. Met van der heijden heb je die binnen en Kongolo kan als linksback gaan spelen waardoor je nog plek voor een centrale man hebt.
Daarbij is Kongolo laatste tijd ook niet echt in goede doen. Die jongen moet ook weer even de tijd krijgen om zijn vorm te hervinden. De beste moeten spelen en een speler als botteghin kun je naar mijn mening niet laten lopen. Vreemd dat juist Ajax niet toehapt. Die kan wel een kerel achterin gebruiken. Voetballertjes hebben ze zat daar. Zo duur is hij namelijk niet..
[ Voor 4% gewijzigd door CR1691 op 30-07-2015 19:44 ]
PSN: Finally_Chris
Hmm vind hem niet echt bij Ajax passen qua speelstijl en daarnaast hebben John daarvoor al gehaald. Prima speler overigens hoor, past goed bij feyenoord denk ik.CR1691 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:44:
Daarbij is Kongolo laatste tijd ook niet echt in goede doen. Die jongen moet ook weer even de tijd krijgen om zijn vorm te hervinden. De beste moeten spelen en een speler als botteghin kun je naar mijn mening niet laten lopen. Vreemd dat juist Ajax niet toehapt. Die kan wel een kerel achterin gebruiken. Voetballertjes hebben ze zat daar. Zo duur is hij namelijk niet..
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vitesse kan zich gaan richten op de competitie. Nummer 2 die uitgeschakeld gaat worden in Europa, en competitie moet nog beginnen.
Een speler halen omdat iemand niet in vorm is lijkt me geen goed beleid. Daarnaast is het toch een aardig talent.CR1691 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:44:
Zou juist ajax geen baat hebben aan een sloper achterin? Riedewald kan wel opbouwen toch?martinusz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:06:
[...]
Hmm vind hem niet echt bij Ajax passen qua speelstijl en daarnaast hebben John daarvoor al gehaald. Prima speler overigens hoor, past goed bij feyenoord denk ik.
PSN: Finally_Chris
Verwijderd
Sorry hoor, maar middelmaat? Beste verdediger die vorig seizoen op het veld stond. Wel degelijk geschikt voor de top als je naar vorig seizoen kijkt en de statistieken van hem.
Southampton pakt verslaat in 1.5 week tijd met speels gemak Vitesse, Feyenoord en FC Groningen even met 3-0PWM schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:57:
Vitesse kan zich gaan richten op de competitie. Nummer 2 die uitgeschakeld gaat worden in Europa, en competitie moet nog beginnen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Traag, niet wendbaar, slecht met ruimte in de rug. Verdedigen bij een topclub vraagt hele andere dingen dan bij Groningen. Daarom wordt hij al jaren genoemd als een van de betere in de eredivisie maar wordt hij niet opgehaald door Ajax en PSV. Zal net als van der Hoorn en Derijck door het ijs zakken.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:29:
Sorry hoor, maar middelmaat? Beste verdediger die vorig seizoen op het veld stond. Wel degelijk geschikt voor de top als je naar vorig seizoen kijkt en de statistieken van hem.
Het salaris bij Southampton is al meer dan de complete begroting van deze 3 clubs (+ nog 3 ED clubs)Mars18 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:43:
[...]
Southampton pakt verslaat in 1.5 week tijd met speels gemak Vitesse, Feyenoord en FC Groningen even met 3-0
Slechter dan Boulahrouz en Mathijsen zal hij niet zijn. Het is een breedte aankoop, goed dat er wat concurrentie is maar Van Beek (wel goed genoeg voor de top) speel je niet zomaar uit de basis.Joster schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:21:
Botteghin lijkt me niet geschikt voor de top van Nederland, is in veel opzichten middelmaat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
In die context is de aankoop inderdaad goed.ph4ge schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:05:
[...]
Slechter dan Boulahrouz en Mathijsen zal hij niet zijn. Het is een breedte aankoop, goed dat er wat concurrentie is maar Van Beek (wel goed genoeg voor de top) speel je niet zomaar uit de basis.
Verwijderd
Ik denk dat Botteghin een heel behoorlijke speler is voor Feyenoord. Wel vrees ik dat Kongolo nu naar de linksback positie zal moeten opschuiven. En dat is zonde, het grootste verdedigende talent dat Feyenoord in huis heeft denk ik.
Bij PSV of Ajax vind ik Botteghin niet passen.
Bij PSV of Ajax vind ik Botteghin niet passen.
en zo hebben we dus nog maar 4 van de 6 clubs in europa actief.
daarbij schat ik in dat Groningen ook bijna geen punten gaat pakken en verwacht ik wederom een super slecht jaar voor Nederland: 3 teams die punten halen en dus gedeeld moet worden door 6.
Dit jaar staan we nog als 10e land in de ranking omdat we in 2011/12 een goed jaar hadden. volgend jaar valt dit weg en zouden we nu theoretisch 16e land staan. dit betekend dat we dan allemaal nog meer voorrondes moeten spelen en zowiezo een plek kwijt zijn.
hopelijk krijgen we nooit meer die fair play prijs want dat hakt er gewoon in. nu 2 jaar op rij dat we dit hebben en een team 0 punten haalt maar wel mee telt in de scores. totale score delen door 5 of 6 teams maakt nogal uit.
van de andere kant is minder teams in europa ook weer beter voor je coefficient omdat je dan door minder teams hoeft te delen
daarbij schat ik in dat Groningen ook bijna geen punten gaat pakken en verwacht ik wederom een super slecht jaar voor Nederland: 3 teams die punten halen en dus gedeeld moet worden door 6.
Dit jaar staan we nog als 10e land in de ranking omdat we in 2011/12 een goed jaar hadden. volgend jaar valt dit weg en zouden we nu theoretisch 16e land staan. dit betekend dat we dan allemaal nog meer voorrondes moeten spelen en zowiezo een plek kwijt zijn.
hopelijk krijgen we nooit meer die fair play prijs want dat hakt er gewoon in. nu 2 jaar op rij dat we dit hebben en een team 0 punten haalt maar wel mee telt in de scores. totale score delen door 5 of 6 teams maakt nogal uit.
van de andere kant is minder teams in europa ook weer beter voor je coefficient omdat je dan door minder teams hoeft te delen
Onze top is gewoonweg niet groot genoeg om in zijn geheel in Europa actief te zijn. Dat gaat zich nu uitevenen. Dat is niet goed of slecht.Crysania schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:45:
Fair play is vanaf nu eeb geldprijs, geen Europees ticket meer.Crysania schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:45:
en zo hebben we dus nog maar 4 van de 6 clubs in europa actief.
En vooralsnog heeft een GAE een punt meer verzameld dan Vitesse.
Pff, Feyenoord wordt helemaal weggespeeld door Olympiakos. Meestal zeg ik "het is maar een oefenwedstrijd" , maar nu maak ik me toch wel zorgen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Precies, de verdediging speelt ontzettend zwak. Kongolo en van Beek spelen echt zonder overtuiging en zonder kracht.ph4ge schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:39:
Pff, Feyenoord wordt helemaal weggespeeld door Olympiakos. Meestal zeg ik "het is maar een oefenwedstrijd" , maar nu maak ik me toch wel zorgen.
Inderdaad, dit is wel schrikbarend zeg..... Daar gaat een Botteghin niks aan verbeteren als het zo dramatisch draait. De veldbezetting is dramatisch, ze lopen allemaal als kippen zonder kop te rennen. Verdediging zo lek als een mandje en totaal geen dreiging voor de goal.ph4ge schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:39:
Het ergste is nog, het is een veredeld B-elftal van Olympiakos. Uit een competitie die nog slechter is dat de eredivisie..
Edit: 0-3
Weet je wat ik niet begrijp? Dat het elk jaar hetzelfde liedje is bij Feyenoord. Ze zijn er in de voorbereiding en start van de competitie gewoon niet klaar voor en staan dan al gauw 9 punten achter op de rest. Dat haal je simpelweg niet meer in. PSV is 3 a 4 dragende spelers kwijtgeraakt maar daar draait het een stuk beter. Ook Ajax draait momenteel beter ( alhoewel nog niet waar het zijn moet ).
Feyenoord? ... Dat Clasie wegging was vorige zomer al bekend en met Veijenovic hebben ze daar mijn inziens een goede speler voor terug. Dat Mathijssen en Boula gingen vertrekken zag je ook al van mijlenver aankomen en de spitspositie was ook schrijnend.
Nee, nu moeten we de laatste weken voor de competitie weer als een bezetende op zoek naar versterkingen.
Feyenoord? ... Dat Clasie wegging was vorige zomer al bekend en met Veijenovic hebben ze daar mijn inziens een goede speler voor terug. Dat Mathijssen en Boula gingen vertrekken zag je ook al van mijlenver aankomen en de spitspositie was ook schrijnend.
Nee, nu moeten we de laatste weken voor de competitie weer als een bezetende op zoek naar versterkingen.
Is toch niets nieuws.FrankoNL schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:35:
Weet je wat ik niet begrijp? Dat het elk jaar hetzelfde liedje is bij Feyenoord. Ze zijn er in de voorbereiding en start van de competitie gewoon niet klaar voor en staan dan al gauw 9 punten achter op de rest. Dat haal je simpelweg niet meer in. PSV is 3 a 4 dragende spelers kwijtgeraakt maar daar draait het een stuk beter. Ook Ajax draait momenteel beter ( alhoewel nog niet waar het zijn moet ).
Vorige zomer was het toch hetzelfde, iedereen wist op welke plekken er versterkingen nodig waren en v. Geel komt pas tegen het einde van de transfer markt aan met zijn versterkingen.
Ja er zal niet veel geld beschikbaar zijn maar dat weet je aan het begin van de transfermarkt al.
Misschien moeten ze als Twente er weer volledig boven op is Ted Van Leeuwen aannemen.
Die doet het bij FC Twente erg goed.
Middelmaat verkopen en sterkhouders (vooralsnog) behouden.
Met een paar transfervrije of huur aanwinsten die wel eens kunnen gaan verassen staat er een degelijk elftal.
Met een paar transfervrije of huur aanwinsten die wel eens kunnen gaan verassen staat er een degelijk elftal.
Feyenoord zit nog niet in de positie dat ze sterkhoudersn kunnen behouden en de middelmaat kunnen verkopen. Want niemand zal leuke bedragen betalen voor de middelmaat van Feyenoord.dutchgio schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:52:
Misschien moeten ze als Twente er weer volledig boven op is Ted Van Leeuwen aannemen.
Alhoewel het vervangen van v Geel wel leuk klinkt.
Maar hij zal over een maand wel doen alsof ze het top gedaan hebben deze zomer. Dat hij Kuyt heeft binnen gehaald en goed geld heeft gevangen voor Clasie.
Terwijl hij niets te maken heeft met Kuyt, die was nog gekomen al had hij er voor moeten betalen en dat ze zo lekker gevangen hebben voor Clasie is denk ik meer te danken aan Koeman.
Kuyt wil echt wel een salaris, en met een salaris bedoel ik ook echt een salaris.Terwijl hij niets te maken heeft met Kuyt, die was nog gekomen al had hij er voor moeten betalen en dat ze zo lekker gevangen hebben voor Clasie is denk ik meer te danken aan Koeman.
En wat betreft Clasie; als je niet ziet dat dit een logische stap is en dat hij het geld echt wel waard is dan heb je denk ik niet genoeg wedstrijden van Clasie bekeken. Clasie werkt hard, neemt verantwoordelijkheid en heeft een verdediging achter zich die zo lek is als een mandje (Bij Feyenoord). Dat je dan tot zulke prestaties komt en nog lekker kan voetballen vind ik al heel wat. Ik heb mindere spelers voor veel meer geld zien vertrekken in de Eredivisie. Clasie heeft ook nog eens een mentaliteit die ik bijna niet meer terug zie op de velden. Juist dat maakt hem erg aantrekkelijk voor de Engelse competitie.
Ik vind Engeland ook de perfecte keuze voor Clasie (persoonlijk). Ik hoop ook voor die jongen dat hij nog verder doorgroeit en een vaste waarde in het elftal wordt van Koeman. Hij heeft voor mij althans een hoge gunfactor.
En de zetten die van Geel heeft gezet zijn toch zo gek niet? Misschien wat overmoedig geweest met Kazim en dat werd hem kwalijk genomen maar men is toch best snel vergeten wat die gedaan heeft met 0 budget 3 seizoenen geleden en daarna. Dat het nu één seizoen niet lukte met een spits waarvan ze gehoopt hadden dat hij het waar kon maken / door kon groeien, nounou, dat is wel erg met een budget van niets. Altijd zo makkelijk om iemand terecht te stellen terwijl hij overall gezien echt wel goed is geweest voor Feyenoord en goede beslissingen heeft genomen. Ik vind het knap dat hij met dat budget bereikt heeft wat hij nu heeft bereikt, ik had niet graag in zijn schoenen willen staan.
[ Voor 34% gewijzigd door RedHat op 02-08-2015 00:16 ]
Wat ik bedoel betreffende Kuyt is dan hij hoe dan ook wel gekomen was. Of v Geel TD is of iemand anders.RedHat schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:10:
[...]
Kuyt wil echt wel een salaris, en met een salaris bedoel ik ook echt een salaris.
En wat betreft Clasie; als je niet ziet dat dit een logische stap is en dat hij het geld echt wel waard is dan heb je denk ik niet genoeg wedstrijden van Clasie bekeken. Clasie werkt hard, neemt verantwoordelijkheid en heeft een verdediging achter zich die zo lek is als een mandje (Bij Feyenoord). Dat je dan tot zulke prestaties komt en nog lekker kan voetballen vind ik al heel wat. Ik heb mindere spelers voor veel meer geld zien vertrekken in de Eredivisie. Clasie heeft ook nog eens een mentaliteit die ik bijna niet meer terug zie op de velden. Juist dat maakt hem erg aantrekkelijk voor de Engelse competitie.
Ik vind Engeland ook de perfecte keuze voor Clasie (persoonlijk). Ik hoop ook voor die jongen dat hij nog verder doorgroeit en een vaste waarde in het elftal wordt van Koeman. Hij heeft voor mij althans een hoge gunfactor.
En de zetten die van Geel heeft gezet zijn toch zo gek niet? Misschien wat overmoedig geweest met Kazim en dat werd hem kwalijk genomen maar men is toch best snel vergeten wat die gedaan heeft met 0 budget 3 seizoenen geleden en daarna. Dat het nu één seizoen niet lukte met een spits waarvan ze gehoopt hadden dat hij het waar kon maken / door kon groeien, nounou, dat is wel erg met een budget van niets. Altijd zo makkelijk om iemand terecht te stellen terwijl hij overall gezien echt wel goed is geweest voor Feyenoord en goede beslissingen heeft genomen. Ik vind het knap dat hij met dat budget bereikt heeft wat hij nu heeft bereikt, ik had niet graag in zijn schoenen willen staan.
Betreffende Clasie. Ik heb het niet over zijn mentaliteit, de keuze voor de PL of zijn kwaliteiten.
Wat ik zeg is dat de clubs niet echt in de rij stonden voor hem en dat ik vind dat Southampton vrij veel voor hem heeft betaald. En dat ze hem ook voor minder hadden kunnen krijgen en dat ik vind dat de uiteindelijke prijs meer te danken is aan Koeman dan aan v Geel.
Maar dat tegenover de media v Geel zich zelf schouderklopjes zal geven betreffende deze 2 transfers.
Het probleem dat ik met van Geel heb is dat hij te lang nodig heeft.
Op welke plekken ze versterkingen nodig hebben dat is aan het begin van de transfer markt al duidelijk en ook dat de financiele middelen beperkt zijn is bekend.
Maar toch laat hij zich door spelers aan het lijntje houden terwijl het een prioriteit zou moeten zijn om de selectie zo vroeg mogelijk rond te krijgen. Zodat de versterkingen tenminste een deel van de voorbereiding kunnen meemaken, zodat je er vanaf dag 1 staat.
Dan zou je kunnen zeggen dat hij het maximale eruit wil halen en dus niet te snel speler X wil halen wanneer er ook betere opties zijn. Maar zijn de spelers waar hij uiteindelijk mee aankomt dan zo goed dat ze het waard zijn om ze 1 week voor competitie begin binnen te halen?
Dat deze spelers zo laat nog komen is meestal een teken dat ze geen betere optie zagen.
Vorig jaar was de selectie ook pas vrij laat rond en nu weer.
Maar je zegt dat hij het zo top gedaan heeft. Noem dan even wat voorbeelden.
Want het succes was gewoon te danken aan Koemen, de jeugd van Feyenoord en het mazzeltje van Guidetti en Pele.
Van Geel wist dan de gaten in de selectie te vullen met wat spelers die niet echt al te bijzonder waren.
Wat heeft v Geel dan zo goed gedaan? Ja, hij heeft gezorgd dat de schuld is terug gedrongen maar qua transferbeleid is het allemaal maar opportunistisch en op het laatste moment.
Met het halen van Pelle had hij niks te maken en vorig jaar was het elftal gewoon veel te laat op orde. Eerst dat gekloot met Ziyech die naar Twente gaat omdat ze daar niet iemand als Immers belangrijker vinden en vervolgens halen ze een middenvelder die de trainer rechtsbuiten zet. Daaruit blijkt niet echt een visie.
En nu halen ze Kuyt maar bieden ze ook Achabar en Kazim een contract aan. Met Tevrede heb je dan vier spitsen die je eigenlijk niet als de ideale spits ziet want Kramer is ook nog in the picture. Wederom: opportunisme en geen visie.
Met het halen van Pelle had hij niks te maken en vorig jaar was het elftal gewoon veel te laat op orde. Eerst dat gekloot met Ziyech die naar Twente gaat omdat ze daar niet iemand als Immers belangrijker vinden en vervolgens halen ze een middenvelder die de trainer rechtsbuiten zet. Daaruit blijkt niet echt een visie.
En nu halen ze Kuyt maar bieden ze ook Achabar en Kazim een contract aan. Met Tevrede heb je dan vier spitsen die je eigenlijk niet als de ideale spits ziet want Kramer is ook nog in the picture. Wederom: opportunisme en geen visie.
Dat met Ziyech heb ik niet gevolgd maar dat ging er toch om dat hij een basisplaats wou hebben? Van Geel had toch gezegd dat dat niet aan hem was maar aan de trainer? Of zijn de krantenkoppen die ik gelezen heb daar niet helemaal juist in geweest. Ben nu wel benieuwd eigenlijk.
Ik heb ergens gelezen dat Rutten met hem ook plannen had aan de zijkant. Dan neem je zo'n speler niet serieus.
Inderdaad. Helemaal omdat hij alle goede wedstrijden bij heerenveen achter de spits stond.D-e-n schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:05:
Ik heb ergens gelezen dat Rutten met hem ook plannen had aan de zijkant. Dan neem je zo'n speler niet serieus.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ben benieuwd of deze transferzomer positieve gevolgen gaat hebben voor het NL elftal. Er zijn toch veel spelers naar sterkere competities getrokken (Memphis, Lens, Clasie, Wijnaldum, Afellay, Rekik, Berghuis, Van Ginkel; om er eens een paar te noemen). Daartegenover staat uiteraard het vertrek van RvP naar een mindere competitie, maar ik ben zeer benieuwd naar de Nederlandse spelers in het buitenland.
Het zijn voornamelijk geruchten waar men zich op baseert, maar Zyech heeft zelf inderdaad gezegd dat hij een gegarandeerde basisplaats wilde en dat Feyenoord hem die niet kon bieden. Volgens mij kan geen enkele club dat bieden, maar zijn ze bij Twente zo verstandig geweest om hem gewoon naar zn mond te praten. Blijft raar dat hij naar een club ging die onder curatele stond, zonder toestemming van Zeist.RedHat schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:02:
Dat met Ziyech heb ik niet gevolgd maar dat ging er toch om dat hij een basisplaats wou hebben? Van Geel had toch gezegd dat dat niet aan hem was maar aan de trainer? Of zijn de krantenkoppen die ik gelezen heb daar niet helemaal juist in geweest. Ben nu wel benieuwd eigenlijk.
Boetius zou naar FC Basel gaan, een opvallende transfer als het waar is.
Er zijn wel eens wedstrijden die niet heel veel aandacht krijgen of een beetje vergeten worden.
Groningen - PSV stijgt echter wel tot nieuwe diepte wat dat betreft
Kaarten worden zelfs gratis aangeboden om maar mensen naar binnen te krijgen.
Groningen - PSV stijgt echter wel tot nieuwe diepte wat dat betreft
Hele idee slaat ook nergens op, het is vanuit Eindhoven en Groningen een hele trip naar Amsterdam, midden in de zomer. Die wedstrijd moet gewoon bij één van de twee spelende ploegen gespeeld worden, dan komt het stadion wel vol.PWM schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:43:
Er zijn wel eens wedstrijden die niet heel veel aandacht krijgen of een beetje vergeten worden.
Groningen - PSV stijgt echter wel tot nieuwe diepte wat dat betreft![]()
Verder hoop ik dat PSV de wedstrijd gewoon wint, een prijs is een prijs.
Ah, dat is die wedstrijd na Chelsea - Arsenal toch?PWM schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:43:
Ben overigens wel benieuwd naar PSV maar heb het gevoel Groningen simpelweg verzwakt is itt afgelopen seizoen. Hierdoor zou het nog wel eens een bijzonder saai en eenzijdige wedstrijd kunnen worden maar ik laat me graag verrassen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik reageer eigenlijk nooit op zoiets, en voetbal levert nu eenmaal fantastische beeldspraak op, niet alleen hier maar ook op TV en in de pers, maar deze is wel héél bijzonder
Sorry, kon het niet laten om te reageren
Stadion zit halfvol ja. Leuk dan om zo'n 'finale' om een prijs te spelen.PWM schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:43:
De KNVB noemt de reden 'vakantie'.
Maar het komt door de verplichte bus combi waar je dus eerst naar je club moet, en dan per bus naar Amsterdam. Kaarten zijn dan ook nog vrij duur, althans dat was zo, als ze nu gratis zijn. Was daar een week eerder mee begonnen, was ik wel afgereisd naar Amsterdam vandaag...
Gooi het dan gewoon in de vrije verkoop, familievakken en 'neutrale' supporters.
Heb je tenminste wel een vol stadion.
Twente heeft toen gewoon de boete betaald aan Zeist. Was ook nog lachwekkend laag de betreffende boete.ph4ge schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:16:
[...]
Het zijn voornamelijk geruchten waar men zich op baseert, maar Zyech heeft zelf inderdaad gezegd dat hij een gegarandeerde basisplaats wilde en dat Feyenoord hem die niet kon bieden. Volgens mij kan geen enkele club dat bieden, maar zijn ze bij Twente zo verstandig geweest om hem gewoon naar zn mond te praten. Blijft raar dat hij naar een club ging die onder curatele stond, zonder toestemming van Zeist.
Boetius zou naar FC Basel gaan, een opvallende transfer als het waar is.
En wat je zegt klopt gewoon, als je als Feyenoord een speler zoals Ziyech kan krijgen moet je gewoon ja knikken bij dergelijke eisen en hem binnen halen.
Immers leuke speler etc maar Ziyech is beter en als je hem kunt krijgen moet je hem halen.
Van Geel doet het in mijn ogen vrij matig maar weet zich elk seizoen weer goed te verkopen richting de media en een deel van de aanhang.
Edit:
Boeitius gaat naar FC Basel.
Of gewoon ergens halverwege. Utrecht/Arnhem in dit geval dan. Of nog beter, gewoon niet. Ik kan me echt geen enkele wedstrijd om de JC schaal herinneren die de moeite van het kijken waard was.Niku schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:48:
[...]
Hele idee slaat ook nergens op, het is vanuit Eindhoven en Groningen een hele trip naar Amsterdam, midden in de zomer. Die wedstrijd moet gewoon bij één van de twee spelende ploegen gespeeld worden, dan komt het stadion wel vol.
Verder hoop ik dat PSV de wedstrijd gewoon wint, een prijs is een prijs.
Nee, merp!
Van Geel is natuurlijk ook verantwoordelijk voor alles wat wel goed ging. Realistisch gezien doet Feyenoord het gewoon prima met het budget wat ze hebben. De vraag die dit seizoen gesteld moet worden of Van Geel ook de man is die kan doorpakken. Ik geef hem de voordeel van de twijfel.Deadsy schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:53:
Twente heeft toen gewoon de boete betaald aan Zeist. Was ook nog lachwekkend laag de betreffende boete.
En wat je zegt klopt gewoon, als je als Feyenoord een speler zoals Ziyech kan krijgen moet je gewoon ja knikken bij dergelijke eisen en hem binnen halen.
Immers leuke speler etc maar Ziyech is beter en als je hem kunt krijgen moet je hem halen.
Van Geel doet het in mijn ogen vrij matig maar weet zich elk seizoen weer goed te verkopen richting de media en een deel van de aanhang.
Veel kritiek op Van Geel is ook altijd gebaseerd op roddels uit de media. Spelers die hij niet gehaald heeft die wel haalbaar zouden zijn, spelers die voor meer geld verkocht kunnen worden etc. Het is nou eenmaal zo dat Feyenoord internationaal lager aangeschreven staat dan Ajax en PSV en ook de financiële situatie het moeilijker maakt om absolute toptransfers voor elkaar te krijgen.
O, en die JC Schaal is dit jaar helemaal een aanfluiting. Bij een beetje oefenwedstrijd zitten er meer man op de tribune.
Ik verwijt van Geel vooral dat hij laat handelt en de trainer met een selectie opzadelt die niet in balans is. Het lijkt soms wel alsof niet van te voren overlegd is wat die trainer wil.
V Bronckhorst is overduidelijk fan van een 433 maar hij zadelt hem op met én Kuijt én Achabhar én Kazim. En Botteghin komt nu plots in the picture terwijl je al maanden weet dat er niks achter v Beek zit.
Vorig seizoen haalt hij eerst Bilal en vervolgens Toornstra die vervolgens op de plek van Bilal gezet wordt. En de transfervrije Kazim komt pas aankakken als de competitie al begonnen is. Terwijl het vertrek van Pelle toch allang bekend was.
Zelfs bij het aantrekken van Vejinovic kun je vragen stellen. Prima speler maar je ziet de trainer nu al worstelen met de plek van El Ahmadi. Leuk al die opbouw van achteruit maar dat was nu net niet het probleem van Feyenoord.
En dan heb ik het nog niet over de jeugd. El Ahmadi halen voor de plek van Vilhena op een zodanig laat tijdstip dat die dus nergens meer heen kan. En dan verwonderd zijn waarom hij niet bijtekent.
Financieel gaat het goed maar het weinige geld wordt veel te opportunistisch uitgegeven
V Bronckhorst is overduidelijk fan van een 433 maar hij zadelt hem op met én Kuijt én Achabhar én Kazim. En Botteghin komt nu plots in the picture terwijl je al maanden weet dat er niks achter v Beek zit.
Vorig seizoen haalt hij eerst Bilal en vervolgens Toornstra die vervolgens op de plek van Bilal gezet wordt. En de transfervrije Kazim komt pas aankakken als de competitie al begonnen is. Terwijl het vertrek van Pelle toch allang bekend was.
Zelfs bij het aantrekken van Vejinovic kun je vragen stellen. Prima speler maar je ziet de trainer nu al worstelen met de plek van El Ahmadi. Leuk al die opbouw van achteruit maar dat was nu net niet het probleem van Feyenoord.
En dan heb ik het nog niet over de jeugd. El Ahmadi halen voor de plek van Vilhena op een zodanig laat tijdstip dat die dus nergens meer heen kan. En dan verwonderd zijn waarom hij niet bijtekent.
Financieel gaat het goed maar het weinige geld wordt veel te opportunistisch uitgegeven
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 02-08-2015 16:24 ]
Natuurlijk heeft die matige belangstelling alles te maken met het feit dat de JC/schaal slechts een weinig aansprekend oefenprijsje is. Zelfs voorgaande jaren toen Ajax in eigen huis speelde, moesten kaarten nog massaal via vakantieveilingen gedumpt worden. Dat de vakanties de oorzaak zijn is een lulsmoesje van de KNVB, als er echt iets op het spel staat verkoop je voldoende kaarten. Kijk maar naar Ajax die a.s. dinsdag in een zo goed als uitverkocht huis tegen Austria Wien spelen.
Gaat lekker bij PEC, de meerderheid van de selectie is er vandoor, en nu zijn er nog een aantal geblesseerd ook, waarvan Saymak het hele seizoen. Er blijft zo niks over meer. Hopelijk kunnen ze er nog een paar spelers bij aantrekken (en via huur). Zo hoor je Andersen en Serero weleens, maarja.. het zal dun gezaaid zijn dit seizoen, met vooral veel spelers die eigenlijk in de belofte zouden spelen.
...
Vergeet niet dat de wedstrijden ook altijd midden in de vakantie periode zijn heSempy schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:26:
Natuurlijk heeft die matige belangstelling alles te maken met het feit dat de JC/schaal slechts een weinig aansprekend oefenprijsje is. Zelfs voorgaande jaren toen Ajax in eigen huis speelde, moesten kaarten nog massaal via vakantieveilingen gedumpt worden. Dat de vakanties de oorzaak zijn is een lulsmoesje van de KNVB, als er echt iets op het spel staat verkoop je voldoende kaarten. Kijk maar naar Ajax die a.s. dinsdag in een zo goed als uitverkocht huis tegen Austria Wien spelen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja las al zoiets. Hadden nog 1 fitte middenvelder over?!Luxicon schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:54:
Gaat lekker bij PEC, de meerderheid van de selectie is er vandoor, en nu zijn er nog een aantal geblesseerd ook, waarvan Saymak het hele seizoen. Er blijft zo niks over meer. Hopelijk kunnen ze er nog een paar spelers bij aantrekken (en via huur). Zo hoor je Andersen en Serero weleens, maarja.. het zal dun gezaaid zijn dit seizoen, met vooral veel spelers die eigenlijk in de belofte zouden spelen.
PEC leent nog wel eens wat van Ajax, en Andersen en Serero mogen verhuurd worden.
1+1=2 zou je zeggen, maar dan moet speler ook wel willen, en of dat haalbaar is voor PEC.
Antonia is een nuttige speler voor Groningen, gaan ze wel plezier aan hebben.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Net zoals afgelopen seizoen ?Quad schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:14:
Antonia is een nuttige speler voor Groningen, gaan ze wel plezier aan hebben.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Zo goed is die nou ook weer niet hoor.
Wel snel, loopt veel en gaat altijd dreiging vanuit, maar echt scorend vermogen heeft hij niet.
Had overigens inderdaad best in een ander stadium gekund.
Bijna de hele bovenste ring is leeg, op de ruimte achter het doel na.
En 1-0 voor PSV.
Toch jammer, redelijk uit het niets, Groningen was vooralsnog beter qua spel en zette vroeg druk.
Wel snel, loopt veel en gaat altijd dreiging vanuit, maar echt scorend vermogen heeft hij niet.
Had overigens inderdaad best in een ander stadium gekund.
Bijna de hele bovenste ring is leeg, op de ruimte achter het doel na.
En 1-0 voor PSV.
Toch jammer, redelijk uit het niets, Groningen was vooralsnog beter qua spel en zette vroeg druk.
[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 02-08-2015 18:30 ]
Ik vind hem wel een nuttige toevoeging, heb hem alleen afgelopen seizoen nauwelijks gezien. Hij heeft zo z'n momentjes zeg maar.
⏩ PVOutput☀️
De Jong duwde Botteghin weg, goal had afgekeurd moeten worden.
Krijgt de Arena een vast bedrag voor deze wedstrijd of krijgen ze een % van de kaartverkoop?
Goh, Groningen maakt het spel en Psv speelt weer doodsaai countervoetbal. De Psv-ers zijn ook weer wakker na een doelpunt. En die saaie bende moet in de CL punten gaan pakken?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Wat een aanfluiting qua publieke belangstelling. Tijdens de Lichtstadderby zat het Philips stadion gewoon vol, dat zou bij de supercup toch ook moeten kunnen. Ik zeg om en om bij de kampioen/bekerwinnaar.
Verwijderd
Groningen is beter, we staan onterecht voor. PSV speelt matig. De Jong, Propper en Hendrix wel naar behoren. Achterin is het zeer onzeker.
Deh. Gaat Maher PSV dan naar een prijs schieten? Wie had dat verwacht 
Eens dat PSV verder matig speelt, maar wel weer ontzettend effectief.
Eens dat PSV verder matig speelt, maar wel weer ontzettend effectief.
Heerlijk om te zien dat Bruma weer ouderwets slecht is. Goed dat er niks is veranderd
Nee, merp!
En weer Luuk de Jong, wat een speler is dat toch voor PSV.
Hebben Pereiro en Lestienne pech? 
Gaat toch wel prima zo met Locadia vanaf links.
Zo was dat even een pingel voor groningen... scheids brilletje vergeten 2meter ervan af en dit zo verkeerd zien...
Kan ook vrije trap zijn maar sowieso voor groningen en geen 3-0 psv... jammer weer.
Kan ook vrije trap zijn maar sowieso voor groningen en geen 3-0 psv... jammer weer.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Was vorig seizoen ook de eerste twee wedstrijden met Locadia vanaf rechts. Als PSV verder naar voren speelt hebben ze de snelheid van Narsingh minder nodig en zo Locadia wel een alternatief zijn. Ding is vooral dat hij dat zelf niet wil.dutchgio schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:27:
Hebben Pereiro en Lestienne pech?
Ach, Lindgren staat ook nog op het veld. Laten we dus maar concluderen dat ondanks de scheidsrechter PSV gewoon beter is.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:29:
Fout scheidsrechter, 0-3 dus onterecht.
Nee, merp!
Frustratie na die verkeerde beslissingPauseBreak schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:31:
[...]
Ach, Lindgren staat ook nog op het veld. Laten we dus maar concluderen dat ondanks de scheidsrechter PSV gewoon beter is.
Locadia is alleen voor in de voorbereidng?Niku schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:29:
[...]
Was vorig seizoen ook de eerste twee wedstrijden met Locadia vanaf rechts. Als PSV verder naar voren speelt hebben ze de snelheid van Narsingh minder nodig en zo Locadia wel een alternatief zijn. Ding is vooral dat hij dat zelf niet wil.
Dan zou ik ook op zoek gaan naar iets anders.
Was inderdaad eigenlijk aan de andere kant een overtreding, en dan zou het nog een penalty ook zijn.
Kun je er beter voor zorgen dat je de counter en het doelpunt eruit haalt dan dat je probeert je tegenstander te blesseren.
Nee, merp!
Dat zeg ik niet. Vorig jaar speelde hij in de eerste twee competitiewedstrijden vanaf rechts en scoorde twee keer. Daarna ging PSV met Narsingh op rechts voor de counter tegen Ajax, dat werkte ontzettend goed en Narsingh is niet meer uit de basis verdwenen.dutchgio schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:32:
[...]
Locadia is alleen voor in de voorbereidng?
Wijnaldum zit in het stadion, als een echte (ex-) aanvoerder!
[ Voor 7% gewijzigd door Niku op 02-08-2015 19:37 ]
Makkelijk pratenPauseBreak schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:32:
[...]
Kun je er beter voor zorgen dat je de counter en het doelpunt eruit haalt dan dat je probeert je tegenstander te blesseren.
Nou, die Simat kwam daar ook ff lekker invliegen zeg.
⏩ PVOutput☀️
Wie?Quad schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:39:
Nou, die Simat kwam daar ook ff lekker invliegen zeg.
Isimat heet die schijnbaar.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Nou, Antonia had ook rood mogen zien na eerder Lindgren. Onbeschoft lompe overtredingen. Scheids laat te veel toe.
Nee hoor, vaak genoeg in die positie gezeten en ik weet wat ik dan zou doenVos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:37:
[...]
Makkelijk praten. Was gewoon geel verder, ja wel een stevige.
Nee, merp!
Nijhuis weer. Die heeft de complimenten gekregen na een wedstrijd dat hij zo lekker mannelijk liet spelen. Weinig fluiten, veel door laten voetballen. Ondertussen fluit hij bijna nergens meer voor en spelers hebben dat nu ook door. Dit wordt echt wel in kleedkamers verteld door de coaches.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:44:
Nou, Antonia had ook rood mogen zien na eerder Lindgren. Onbeschoft lompe overtredingen. Scheids laat te veel toe.
Trouwens Kevin Blom als 5/6e man, die gast is ook wel gezakt van niveau volgens mij.
⏩ PVOutput☀️
Kevin Blom is nooit een goede scheidsrechter geweest. Terecht dat de penalty er niet in ging want het was er echt geen hoor.
Nee, merp!
Mexicaanse Penalty held Guardado toch niet altijd een zekerheidje
Gestrekt been? Nog een keer rood? Ik heb wat gemist.PauseBreak schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:45:
[...]
Nee hoor, vaak genoeg in die positie gezeten en ik weet wat ik dan zou doenEn nee, van achteren, op de hakken/enkels met gestrekt been, geen enkele kans of intentie om de bal te halen dus altijd rood. Maar goed, we hebben al geconcludeerd dat Nijhuis niet al te geweldig staat te fluiten. Zojuist had hij weer een Groningse penalty kunnen geven en ook weer een Groningse speler rood, dus ach
Wut, Guardado die een penalty mist?
Verbaast me niksVos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:52:
[...]
Gestrekt been? Nog een keer rood? Ik heb wat gemist.
Nee, merp!
Verwijderd
Grunn had een 0-4 ook niet verdiend, ze speelden behoorlijk goed maar wel onbehoorlijk hard. Al zou ik dat ook doen als ik V.d. Looi was.
Eigenlijk moet je dat als underdog sowieso doen als je scheidsrechter Blom of Nijhuis heet. Die snappen niet dat je prima mannelijk kunt fluiten zonder dit soort charges toe te hoeven staan.
Nee, merp!
Ik reageerde op jou hoor. En kijk naar het stadion en dit topic: De JC leeft niet echt he
Nee, merp!
Tja, fans uit Eindhoven en Groningen naar Amsterdam laten komen... Wat een farce.
Het is een verzameling van redenen, de locatie zie ik zelf al de meest onbelangrijke.Catorce schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 00:03:
Tja, fans uit Eindhoven en Groningen naar Amsterdam laten komen... Wat een farce.
Het leeft gewoon totaal niet waardoor je al een moeilijke tijd hebt kaartjes kwijt te komen.
Daar bovenop laat je het spelen in een periode waar veel mensen op vakantie zijn.
Niemand gaat zeggen dat ze eerder terug moeten komen van de vakantie wat ze willen bij de supercup zijn.
En dan heb je ook nog de idiote buscombi.
Dus als je ver weg van Eindhoven of Groningen woont moet je eerst nog daar heen voordat je met de bus naar Amsterdam mag. En dan natuurlijk nog terug.
Ja dit kun je onder de noemer locatie schuiven maar neutral terrein enzo. En dan zal wel iemand zeggen dat het wel vol had gezeten als de wedstrijd in Eindhoven was geweest maar dat is logisch. Dat stadion is ook een stuk kleiner. In Groningen had het ook vol gezeten.
Misschien volgend jaar er een tweeluik maken of een maandje later.
Dat de tent in de verste verte niet vol zou zitten wisten ze al een flinke tijd. Ga dan gewoon kaarten weg geven aan verenigingen of tegen een absurd lage prijs.
[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 03-08-2015 00:16 ]
Bovenstaande klopt wel.
De locatie is het probleem niet, bij de beker vindt men het zelfs geen probleem om, vanaf Groningen, op de tractor(!) naar Rotterdam te reizen.
De kleiere clubs kunnen de prijzenkast daarmee weer eens aanvullen, ook qua aanhang. Daar leeft dat veel meer bij.
Maar in een Engeland zat het gewoon vol voor de wedstrijd tussen Arsenal en Chelsea.
Dat is ook de supercup; de bekerwinnaar tegen de kampioen.
Duitsland net zo, met Bayern - Wolfsburg.
Daar wordt de beker ook meer als grote prijs gezien, een Ajax of PSV geeft daar ook weinig prioriteit aan in het seizoen, waardoor dit duel dan ook nooit tegenstanders als Ajax-PSV kent, waar dat in Engeland en Duitsland wel gewoon de nummer 1 tegen de nummer 2/3 is.
Als het Ajax-PSV zou zijn, voelt het ook weer als een troostprijs.
De locatie is het probleem niet, bij de beker vindt men het zelfs geen probleem om, vanaf Groningen, op de tractor(!) naar Rotterdam te reizen.
De kleiere clubs kunnen de prijzenkast daarmee weer eens aanvullen, ook qua aanhang. Daar leeft dat veel meer bij.
Maar in een Engeland zat het gewoon vol voor de wedstrijd tussen Arsenal en Chelsea.
Dat is ook de supercup; de bekerwinnaar tegen de kampioen.
Duitsland net zo, met Bayern - Wolfsburg.
Daar wordt de beker ook meer als grote prijs gezien, een Ajax of PSV geeft daar ook weinig prioriteit aan in het seizoen, waardoor dit duel dan ook nooit tegenstanders als Ajax-PSV kent, waar dat in Engeland en Duitsland wel gewoon de nummer 1 tegen de nummer 2/3 is.
Als het Ajax-PSV zou zijn, voelt het ook weer als een troostprijs.
[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 03-08-2015 00:23 ]
Verwijderd
Beste spelers bij PSV gisteren:
1. De Jong
2. Propper
3. Hendrix
4. Arias
5. Zoet
Qua veldspel moet het nog een heel stuk beter. Ik denk dat het heel veel scheelt als met Willems en Guardado 2 van de beste spelers er weer bij zijn. Daarnaast is Pereiro veel meer een combinatiespeler dan Narsingh en zal met Moreno (als ie komt, ik kan het me nog steeds nauwelijks voorstellen maar het ziet er niet slecht uit an sich) de opbouw van achteruit een stukje verzorgder zijn.
Sowieso verwacht ik komend seizoen beter combinatievoetbal dan afgelopen seizoen bij PSV. Depay hielp door zijn onvoorspelbaarheid talloze aanvallen van PSV om zeep, Wijnaldum onttrok zich te veel aan het spel maar WAT ie deed, was dan ook heel goed. Op de positie van Gini staat met Propper een bijzonder actieve speler.
Zwakste schakel vorig jaar was Narsingh, voor zijn positie is een zwaargewicht gehaald, een zeer technische voetballer.
Ik zou in de Eredivisie spelen met Guardado-Propper met Hendrix er achter. Voor de CL vind ik Hendrix te licht.
Wat gisteren betreft: kudos @ Groningen voor een zeer sterke 1e helft en gewoon een vrij goede wedstrijd.
Wat dit seizoen betreft: ik verwacht een spannende strijd tussen Ajax en PSV.
1. De Jong
2. Propper
3. Hendrix
4. Arias
5. Zoet
Qua veldspel moet het nog een heel stuk beter. Ik denk dat het heel veel scheelt als met Willems en Guardado 2 van de beste spelers er weer bij zijn. Daarnaast is Pereiro veel meer een combinatiespeler dan Narsingh en zal met Moreno (als ie komt, ik kan het me nog steeds nauwelijks voorstellen maar het ziet er niet slecht uit an sich) de opbouw van achteruit een stukje verzorgder zijn.
Sowieso verwacht ik komend seizoen beter combinatievoetbal dan afgelopen seizoen bij PSV. Depay hielp door zijn onvoorspelbaarheid talloze aanvallen van PSV om zeep, Wijnaldum onttrok zich te veel aan het spel maar WAT ie deed, was dan ook heel goed. Op de positie van Gini staat met Propper een bijzonder actieve speler.
Zwakste schakel vorig jaar was Narsingh, voor zijn positie is een zwaargewicht gehaald, een zeer technische voetballer.
Ik zou in de Eredivisie spelen met Guardado-Propper met Hendrix er achter. Voor de CL vind ik Hendrix te licht.
Wat gisteren betreft: kudos @ Groningen voor een zeer sterke 1e helft en gewoon een vrij goede wedstrijd.
Wat dit seizoen betreft: ik verwacht een spannende strijd tussen Ajax en PSV.
Het zal inderdaad een verzameling van redenen zijn maar ik vermoed dat het andere redenen zijn dan de redenen die je opsomt.Deadsy schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 00:13:
[...]
Het is een verzameling van redenen, de locatie zie ik zelf al de meest onbelangrijke.
Het leeft gewoon totaal niet waardoor je al een moeilijke tijd hebt kaartjes kwijt te komen.
Daar bovenop laat je het spelen in een periode waar veel mensen op vakantie zijn.
Niemand gaat zeggen dat ze eerder terug moeten komen van de vakantie wat ze willen bij de supercup zijn.
En dan heb je ook nog de idiote buscombi.
Dus als je ver weg van Eindhoven of Groningen woont moet je eerst nog daar heen voordat je met de bus naar Amsterdam mag. En dan natuurlijk nog terug.
Ja dit kun je onder de noemer locatie schuiven maar neutral terrein enzo. En dan zal wel iemand zeggen dat het wel vol had gezeten als de wedstrijd in Eindhoven was geweest maar dat is logisch. Dat stadion is ook een stuk kleiner. In Groningen had het ook vol gezeten.
Misschien volgend jaar er een tweeluik maken of een maandje later.
Dat de tent in de verste verte niet vol zou zitten wisten ze al een flinke tijd. Ga dan gewoon kaarten weg geven aan verenigingen of tegen een absurd lage prijs.
De wedstrijd voor de JC schaal wordt altijd al in de vakantie periode gespeeld en voorgaande edities zijn wel redelijk goed bezocht.
De buscombi was niet in alle gevallen verplicht er waren diverse mogelijkheden om met eigen vervoer te gaan.
De KNVB heeft een actie waarbij het goedkoop kaarten verkoopt, die zijn bedoeld voor als je met je (amateur)team kampioen bent geworden.
http://www.knvb.nl/nieuws...enen-ontmoeten-kampioenen
zondag 13 augustus 2006, (PSV - Ajax 1 - 3) 35.000 toeschouwers
zaterdag 11 augustus 2007, (Ajax - PSV 1 - 0) 45.000 toeschouwers
zaterdag 23 augustus 2008, (Feyenoord - PSV 0 - 2) 30.000 toeschouwers
zaterdag 25 juli 2009 (Heerenveen - AZ 1 - 5) 25.000 toeschouwers
zaterdag 31 juli 2010, 20.00 uur (Twente - Ajax 1 - 0) 25.000 toeschouwers
zaterdag 30 juli 2011, 20:00 uur (Twente - Ajax 2 - 1) 45.000 toeschouwers
zondag 5 augustus 2012, 18:00 uur (PSV - Ajax 4 - 2) 52.000 toeschouwers
zaterdag 27 juli 2013, 20:00 uur (AZ - Ajax 2 - 3) 48.000 toeschouwers
zondag 3 augustus 2014, 18:00 uur (PEC Zwolle - Ajax 1 - 0) 42.000 toeschouwers
zondag 2 augustus 2015, 18:00 uur (FC Groningen - PSV 0 - 3) 24.000 toeschouwers (schatting)
zondag 2 augustus 2015, 18:00 uur (FC Groningen - PSV 0 - 3) 24.000 toeschouwers (schatting)
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Vond Bruma juist gisteren wel een redelijk foutloze wedstrijd spelen (jaja kom ik weer, maar hij deed echt weinig fout, 1 vs 1 was hij altijd de baas) Isimat zorgde voor de onrust, en ook Cocu heeft aangegeven dat hij zo snel mogelijk een linksbenige verdediger wil toevoegen. Zoals ook Bruggink en De Boer zeiden, wordt van de hele linkerkant bij PSV daardoor te weinig gebruik gemaakt.
Verder speelde Groningen de eerste helft erg goed, maar belonen ze zichzelf niet (goal hadden ze zeker verdient). In de 2e helft was PSV toch wel dominant en is Groningen niet echt gevaarlijk geworden in de 16.
Dat de 2-0 wordt gemaakt was dan ook wel logisch gevolg. Het had echter wel weer een wedstrijd kunnen worden als Nijhuis penalty had gefloten. Na de 3-0 was de wedstrijd helemaal bedroevend.
Trouwens vind Narsingh dit seizoen wel een stuk gevaarlijker en dreigender dan heel vorig seizoen. Heb nu een aantal wedstrijden gezien en hij maakt weer een gretige goede indruk. Hij lijkt ook weer die explosiviteit en extreme snelheid te hebben die hij vorig seizoen na zijn blessure leek te zijn kwijtgeraakt.
Verder speelde Groningen de eerste helft erg goed, maar belonen ze zichzelf niet (goal hadden ze zeker verdient). In de 2e helft was PSV toch wel dominant en is Groningen niet echt gevaarlijk geworden in de 16.
Dat de 2-0 wordt gemaakt was dan ook wel logisch gevolg. Het had echter wel weer een wedstrijd kunnen worden als Nijhuis penalty had gefloten. Na de 3-0 was de wedstrijd helemaal bedroevend.
Trouwens vind Narsingh dit seizoen wel een stuk gevaarlijker en dreigender dan heel vorig seizoen. Heb nu een aantal wedstrijden gezien en hij maakt weer een gretige goede indruk. Hij lijkt ook weer die explosiviteit en extreme snelheid te hebben die hij vorig seizoen na zijn blessure leek te zijn kwijtgeraakt.
[ Voor 16% gewijzigd door Chrosser op 03-08-2015 10:46 ]
Laat wel duidelijk zien dat je vooral kaartjes verkoopt als de supporters in eigen stadion spelen. Meeste fans hebben de reis niet over voor zo'n oefenpotje en zeker niet met een verplichte combi. Die is nergens voor nodig, want in de zogenaamde neutrale vakken waar de knvb de kaartjes dumpt via veilingsites en amateurclubs zitten de supporters van de beide clubs al jaren zonder problemen door elkaar.OPSLAGHOND schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:18:
zondag 13 augustus 2006, (PSV - Ajax 1 - 3) 35.000 toeschouwers
Wat mij betreft gewoon spelen in het stadion van de landskampioen en vrij vervoer voor de uit-supporters met misschien een uitzondering voor wedstrijden als Ajax-Feyenoord e.d.
Het laat duidelijk zien dat twee aansprekende clubs voor extra kaartverkoop zorgt. Elke keer als het Ajax óf PSV is komen er beduidend minder mensen. De enige uitzondering is het tweede jaar Twente toen iedereen wist dat het wél een mooie pot zou worden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
KNVB probeert een traditie te kweken met de JC schaal, hopeloze zaak. De arena gaat nooit een Wembley worden, de JC-schaal wordt nooit even belangrijk als een beker of kampioenschap.
Als je dan ook nog 'echte' supporters van de spelende clubs de volle mep laat betalen (30 €) en wegschuift achter de doelen, terwijl de amateurclubs en scheidsrechters en sponsoren die een dagje uit gaan met heel veel korting op de beste plekken worden neergezet (10 €), maak je jezelf als KNVB helemaal ongeloofwaardig.
Was gisteren bij Max op radio 1 een interview tussen supporter van Groningen en KNVB-meneer, te triest voor woorden hoe de KNVB supporters behandeld.
Als je dan ook nog 'echte' supporters van de spelende clubs de volle mep laat betalen (30 €) en wegschuift achter de doelen, terwijl de amateurclubs en scheidsrechters en sponsoren die een dagje uit gaan met heel veel korting op de beste plekken worden neergezet (10 €), maak je jezelf als KNVB helemaal ongeloofwaardig.
Was gisteren bij Max op radio 1 een interview tussen supporter van Groningen en KNVB-meneer, te triest voor woorden hoe de KNVB supporters behandeld.
Hattrick: Thorgal Eagles
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016