Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.973 views

Verwijderd

*knip* Zie Señor Sjon in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016"

En of hij nu wel of niet gefocust is weten we niet en zullen we ook niet weten, want ook dat kun je niet 1 op 1 koppelen aan prestaties op het veld. Je kunt een enorme drive en focus hebben en die 90 minuten toch verbruien.

Overigens vond ik Memphis helemaal niet zo zwak, kreeg constant dubbele dekking en zorgde nog voor een aantal voorzetten waar een team in vorm (niet Klaassen) uit gescoord had.

Vind dat dezelfde debiele discussie over de kleur van voetbalschoenen die door de oudere generatie altijd opgerakeld wordt en waar vervolgens altijd een paar jongelingen in mee gaan.

Uiteindelijk stond daar geen team dat presteert, dan zit er in de groep (en dan de hele groep, inclusief trainer en staf) iets niet goed of moet je accepteren dat we kwalitatief momenteel te kort komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 08-09-2015 10:42 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
*knip* Zie Señor Sjon in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016"

[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 08-09-2015 10:43 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13
tweaker2010 schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:07:
[...]

Wat heeft het spelsysteem er nu mee te maken? Hiddink speelde eerst 4-3-3, toen dat niet lukte 5-3-2 a la Van Gaal, en toen dat vervolgens ook geen effect had, ging hij doodleuk weer terug naar 4-3-3.

Het spelstysteem is misschien van 10% invloed op het geheel. De kwaliteit van de spelers 40% en de inzet van de spelers telt voor 50% (zomaar een schatting)voor het resultaat. Aan de coach de taak om de boel te motiveren. Lukt dat niet, dan faal je hopeloos. Of de coach nu Mourinho of Blind is. Maar das mijn mening.
Het spelsysteem heeft er een heleboel mee te maken. 4-3-3 vraagt veel van spelers omdat, het spelsysteem berust op inschuiven van spelers in de opvolgende linie. Verzaken betekent direct dat je een mannetje te kort komt. Barcelona en Bayern kunnen dit systeem spelen omdat ze op iedere positie spelers hebben lopen die het loopvermogen hebben maar ook technisch zo hoog staand zijn dat ze de bal nauwelijks weten te verliezen. Beide ploegen hebben dan ook extreem hoge balbezit percentages.
Het systeem hangt dus samen van discipline en kwaliteit en als je die mist ic.m. met een onzekere ploeg dan is 4-3-3 een uiterst riskante combo.

5-3-2 en "park the bus" varianten zijn niet om aan te gluren maar die systemen berusten op vertrouwen en zekerheid achterin, iets wat Nederland op dit moment totaal ontbeert. Chelsea, Atletico en Real Madrid(13/14) als ook het NL-elftal tijdens het WK hebben bewezen dat deze systemen effectief zijn. Deze systemen zijn verre van zaligmakend omdat je aanvallend opzicht moet hebben van spaarzame kansen die je moet benutten, maar met de spelers voorhanden moet dat lukken.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:21
En wat is het verschil met de spaarzame kansen die we nu hadden? Met 4-3-3 moet je snel spelen en de tegenstander slopen. Die raakt niet gesloopt van het eeuwige rondpassen bij de middellijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ph4ge
Miki schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:41:
Het spelsysteem heeft er een heleboel mee te maken. 4-3-3 vraagt veel van spelers omdat, het spelsysteem berust op inschuiven van spelers in de opvolgende linie. Verzaken betekent direct dat je een mannetje te kort komt. Barcelona en Bayern kunnen dit systeem spelen omdat ze op iedere positie spelers hebben lopen die het loopvermogen hebben maar ook technisch zo hoog staand zijn dat ze de bal nauwelijks weten te verliezen. Beide ploegen hebben dan ook extreem hoge balbezit percentages.
Het systeem hangt dus samen van discipline en kwaliteit en als je die mist ic.m. met een onzekere ploeg dan is 4-3-3 een uiterst riskante combo.

5-3-2 en "park the bus" varianten zijn niet om aan te gluren maar die systemen berusten op vertrouwen en zekerheid achterin, iets wat Nederland op dit moment totaal ontbeert. Chelsea, Atletico en Real Madrid(13/14) als ook tijdens het NL-elftal tijdens het WK hebben bewezen dat deze systemen effectief zijn. Deze systemen zijn verre van zaligmakend omdat je aanvallend opzicht moet hebben van spaarzame kansen die je moet benutten, maar met de spelers voorhanden moet dat lukken.
Je gaat voorbij aan de wedstrijd instelling. Volgens mij speelt PSV 433, maar spelen wel heel dicht bij de eigen verdediging, om er vervolgens snel uit te komen. Compleet het tegenovergestelde van het 433 zoals de "Ajax" school het speelt. 5-3-2 met 5 pure verdedigers is heel anders dan 5-3-2 met vleugelverdedigers die volop aanvallen, dat is bij balbezit 3-5-2 en misschien wel 3-3-4.

Het nadeel van 5-3-2 spelen zonder een goede gedachte maar alleen om de verdediging dicht te spijkeren is dat je de tegenstander het halve veld cadeau doet en dat de bal dan veel meer in de buurt is van die zwakke verdediging. Je kan dan beter het middenveld versterken en de tegenstander eerder opvangen.

Zeker tegen kleine landen gaat het niet werken om 5-3-2 te spelen. Je zet ze dan niet onder de noodzakelijke druk zodat hun tekortkomingen duidelijk worden en je geeft ze veel meer kansen op een bal die toevallig goed valt. De bal zal alleen maar meer in de buurt zijn van de zwakke spelers. Dat 5-3-2 niet werkte tegen zwakke tegenstanders hebben we vaak genoeg gezien, denk ook aan de wedstrijd tegen Australie onder Van Gaal, waar je dit precies zag gebeuren. Als je je verlaagt tot dat niveau word je op ervaring verslagen.

Tegen kleine landen zal een extra verdediger niet werken, maar moet je op het middenveld en voorin spelers neerzetten die er voor zorgen dat je de bal terug verovert voordat de verdedigers in de problemen kunnen komen naast dat ze goed kunnen voetballen. Een tegenstander onder druk zetten is niet alleen aanvallen, maar ook zorgen dat je snel de bal weer terug hebt. Je moet om aan te vallen ook risicos kunnen nemen, en dat kan alleen maar als spelers er op kunnen vertrouwen dat elke mislukte actie niet gelijk gevaar aan de andere kant betekent.

Ik hoop dat ik een beetje begrijpbaar heb gemaakt waarom 5-3-2 terecht niet heilig is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Señor Sjon
Je kan dan toch met een doorschuivende libero werken. Middenveld ook één doorschuiven en je zit op 4-3-3.

Ik zou blij zijn als men weer eens backs gaat opleiden i.p.v. een paar sprintende driftkikkers. Het hele veld overrennen voor een voorzet zie ik eigenlijk al een jaar of vijf niet meer gebeuren. Toch blijven we het maar doen. Maar meestal verliezen we halverwege de bal en hebben we een ondertal. Ook is het schrikbarend hoe vaak we een snel tegendoelpunt krijgen en hoe weinig we zelf eigenlijk scoren.

Maar het spel van nu doet me gelijk weer denken aan het EK in 2012. Dat ging ook energieverslindend en liep voor geen meter. Voor het WK werd ook kansloos verloren van Frankrijk en eigenlijk is alleen het WK zelf een positieve uitzondering geweest (hoewel de kwalificatiereeks probleemloos was).

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13
ph4ge schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:44:
[...]

Je gaat voorbij aan de wedstrijd instelling. Volgens mij speelt PSV 433, maar spelen wel heel dicht bij de eigen verdediging, om er vervolgens snel uit te komen. Compleet het tegenovergestelde van het 433 zoals de "Ajax" school het speelt. 5-3-2 met 5 pure verdedigers is heel anders dan 5-3-2 met vleugelverdedigers die volop aanvallen, dat is bij balbezit 3-5-2 en misschien wel 3-3-4.

Het nadeel van 5-3-2 spelen zonder een goede gedachte maar alleen om de verdediging dicht te spijkeren is dat je de tegenstander het halve veld cadeau doet en dat de bal dan veel meer in de buurt is van die zwakke verdediging. Je kan dan beter het middenveld versterken en de tegenstander eerder opvangen.

Zeker tegen kleine landen gaat het niet werken om 5-3-2 te spelen. Je zet ze dan niet onder de noodzakelijke druk zodat hun tekortkomingen duidelijk worden en je geeft ze veel meer kansen op een bal die toevallig goed valt. De bal zal alleen maar meer in de buurt zijn van de zwakke spelers. Dat 5-3-2 niet werkte tegen zwakke tegenstanders hebben we vaak genoeg gezien, denk ook aan de wedstrijd tegen Australie onder Van Gaal, waar je dit precies zag gebeuren. Als je je verlaagt tot dat niveau word je op ervaring verslagen.

Tegen kleine landen zal een extra verdediger niet werken, maar moet je op het middenveld en voorin spelers neerzetten die er voor zorgen dat je de bal terug verovert voordat de verdedigers in de problemen kunnen komen naast dat ze goed kunnen voetballen. Een tegenstander onder druk zetten is niet alleen aanvallen, maar ook zorgen dat je snel de bal weer terug hebt. Je moet om aan te vallen ook risicos kunnen nemen, en dat kan alleen maar als spelers er op kunnen vertrouwen dat elke mislukte actie niet gelijk gevaar aan de andere kant betekent.

Ik hoop dat ik een beetje begrijpbaar heb gemaakt waarom 5-3-2 terecht niet heilig is.
Ik zei ook varianten ;)
Dit betekent niet klassiek iedereen op 1 lijn hoeft te staan, 3-2-3-2 of 4-1-2-1-2 passen ook in dit systeem. Daarnaast kun je met een klassiek 5-3-2 ook uiterst aanvallend spelen als je je backs optimaal benut.

Wat betreft balbezit zou het niet uit moeten maken dat je je veld cadeau doet. Dat deed Turkije namelijk ook met 38% balbezit maar er lagen er wel 3 in het netje met ons dominante spelsysteem. Sterker nog Turkije moest eigenlijk het spel maken want wij hoefden niet zo nodig :|
Maar waarom zouden we een balbezit willen hebben, waarom niet wachten op het moment dat we erover heen kunnen met een goede lange pas. We hebben genoeg snelle kleine kabouters voorin met eventueel een prima aanspeelpunt in de Jong, Dost of Huntelaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 08-09-2015 11:04 ]

• ph4ge
Señor Sjon schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:49:
Je kan dan toch met een doorschuivende libero werken. Middenveld ook één doorschuiven en je zit op 4-3-3.

Ik zou blij zijn als men weer eens backs gaat opleiden i.p.v. een paar sprintende driftkikkers. Het hele veld overrennen voor een voorzet zie ik eigenlijk al een jaar of vijf niet meer gebeuren. Toch blijven we het maar doen. Maar meestal verliezen we halverwege de bal en hebben we een ondertal. Ook is het schrikbarend hoe vaak we een snel tegendoelpunt krijgen en hoe weinig we zelf eigenlijk scoren.

Maar het spel van nu doet me gelijk weer denken aan het EK in 2012. Dat ging ook energieverslindend en liep voor geen meter. Voor het WK werd ook kansloos verloren van Frankrijk en eigenlijk is alleen het WK zelf een positieve uitzondering geweest (hoewel de kwalificatiereeks probleemloos was).
Janmaat heeft behalve zijn blunder tegen IJsland anders altijd uitstekend gefunctioneerd als aanvallende back. Robben de bal en die kan naar binnen trekken voor een actie, kaatsen met de spits of Janmaat aanspelen die er overeen komt, dan moeten de verdedigers van de tegenstander kiezen. Janmaat heeft menig uitstekende voorzet afgeleverd in Oranje, maar ook bij zn clubs. Dat Vd Wiel op het moment niks in Oranje te zoeken heeft klopt, maar dat wil niet zeggen dat opkomende backs ineens geen wapens meer zijn. Sterker nog, je kan als buitenspeler niet functioneren als de tegenstander gewoon een mannetje op je kan zetten zonder het risico dat er iemand overheen komt.

Juist inschuivende libero's hebben wij in Nederland niet en gaat ook niet werken. De verdedigers zijn daar veel te onzeker voor en voetballend te zwak, plus dat ze dan alleen maar Clasie, Blind of wie dan ook in de weg lopen. Dat is eigenlijk wat De Jong doet, die gaat tussen de verdedigers lopen met als gevolg dat er niemand staat op te bouwen tussen de verdediging en de aanval.

• Señor Sjon
Vooralsnog hebben we dat slot op de deur wel nodig, gezien de kansloze verliezen. En ik noem het kansloos aangezien ik op geen enkel moment in de wedstrijden het gevoel had dat Nederland ging winnen.

Maar een libero kan je ook trainen. Ik heb liever overigens dat men eerst leert verdedigen als back en dan pas aanvallen i.p.v andersom. Het lijkt wel alsof men geselecteerd wordt op het aanvallende aspect en niet op het feit dat men een tegenstander uit kan schakelen. Of je moet zo dominant en gevaarlijk in je aanval zijn dat men niet eens bij het eigen doel weg durft te komen, maar die kwaliteitsaanval hebben we op dit moment ook niet.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
FiXeR.nl schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:21:
GK: Krul, komt me net wat zekerder over dan Cilessen. Die is zenuwachtig.
Hoe komt dat denk je? :P

In mijn optiek zal nu elke keeper last krijgen van zenuwen als het voor hem zo'n zootje is. Keeper en verdediging moeten op elkaar kunnen vertrouwen, dat kan nu gewoonweg niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:19:
[...]

Hoe komt dat denk je? :P

In mijn optiek zal nu elke keeper last krijgen van zenuwen als het voor hem zo'n zootje is. Keeper en verdediging moeten op elkaar kunnen vertrouwen, dat kan nu gewoonweg niet.
Je moet als keeper ook gezag uitstralen naar je verdedigers. Het is een wisselwerking, vandaar dat ik ook ben voor twee echte sterke verdedigers die worden geholpen door een storende middenvelder (N. de Jong), op een lage lijn. Het enige wat ze moeten doen is afwachten en als ze de bal hebben deze inleveren bij een van de vleugelverdedigers, Clasie of een lange bal op bijvoorbeeld L. de Jong die de bal teruglegt op Wijnaldum.

Niet echt Nederlands voetbal, maar best effectief als je niet de 16 in kan komen, zoals nu het grote probleem is. Een beetje zoals PSV vorig seizoen voetbalde, inzakken, afwachten, en dan snel naar voren met lange ballen, kopsterke kaatsende spits en snelle vleugels.

Overigens is Robben altijd een zekerheid, als ie fit is. Anders zou ik graag Promes in de basis zien, ipv Narsingh. Ik hou ook rekening met lange blessures in mijn opstelling btw, Clasie is over een week weer fit bijvoorbeeld.

• Señor Sjon
Robben vijf wedstrijden achter elkaar laten spelen is al een klein wonder. Dus hoe goed hij ook is, hij is gewoon te vaak 'stuk'.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
Señor Sjon schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:07:
Vooralsnog hebben we dat slot op de deur wel nodig, gezien de kansloze verliezen. En ik noem het kansloos aangezien ik op geen enkel moment in de wedstrijden het gevoel had dat Nederland ging winnen.

Maar een libero kan je ook trainen. Ik heb liever overigens dat men eerst leert verdedigen als back en dan pas aanvallen i.p.v andersom. Het lijkt wel alsof men geselecteerd wordt op het aanvallende aspect en niet op het feit dat men een tegenstander uit kan schakelen. Of je moet zo dominant en gevaarlijk in je aanval zijn dat men niet eens bij het eigen doel weg durft te komen, maar die kwaliteitsaanval hebben we op dit moment ook niet.
Volgens mij gaat het helemaal niet om een slot op de deur of het trainen van een libero. Het gaat er gewoon om dat je met onze beperkte verdediging de linies extra dicht op elkaar houdt. Hoe kan je nu na 8 minuten al met slechts 4 man achter de bal staan tegen 4 Turken? Dat ligt volgens mij niet aan 4-3-3 of 5-3-2 of backs die (niet) goed kunnen verdedigen, maar op de manier waarop een elftal wordt weggezet. Die Turken vonden het vervolgens prima dat wij de bal en de "controle" hadden.

Hetzelfde gebeurde bij de JCS tussen PSV en Groningen. Iedereen vond daar Groningen dominant en de betere ploeg, maar dat liet PSV gewoon gebeuren, boeide ze geen reet. Vorig jaar is Cocu met PSV ook steeds verder naar voren gaan spelen naarmate het seizoen vorderde omdat hij eerst zekerheid achterin wilde. En dat zien we toch in heel Europa gebeuren? Ik denk echt dat het bepaalde topploegen (zonder het absolute top materiaal) niet boeit dat ze minder balbezit hebben als er 3 punten kunnen worden bijgeschreven. Balbezit, controle en dominant spelen is ontzettend naïef als je daar het materiaal niet voor hebt.

Overigens is deze post niet specifiek op jouw gericht, maar ik moest ergens beginnen ;)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:36

PauseBreak

derp!

Joster schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:51:
[...]

Volgens mij gaat het helemaal niet om een slot op de deur of het trainen van een libero. Het gaat er gewoon om dat je met onze beperkte verdediging de linies extra dicht op elkaar houdt. Hoe kan je nu na 8 minuten al met slechts 4 man achter de bal staan tegen 4 Turken? Dat ligt volgens mij niet aan 4-3-3 of 5-3-2 of backs die (niet) goed kunnen verdedigen, maar op de manier waarop een elftal wordt weggezet. Die Turken vonden het vervolgens prima dat wij de bal en de "controle" hadden.

Hetzelfde gebeurde bij de JCS tussen PSV en Groningen. Iedereen vond daar Groningen dominant en de betere ploeg, maar dat liet PSV gewoon gebeuren, boeide ze geen reet. Vorig jaar is Cocu met PSV ook steeds verder naar voren gaan spelen naarmate het seizoen vorderde omdat hij eerst zekerheid achterin wilde. En dat zien we toch in heel Europa gebeuren? Ik denk echt dat het bepaalde topploegen (zonder het absolute top materiaal) niet boeit dat ze minder balbezit hebben als er 3 punten kunnen worden bijgeschreven. Balbezit, controle en dominant spelen is ontzettend naïef als je daar het materiaal niet voor hebt.

Overigens is deze post niet specifiek op jouw gericht, maar ik moest ergens beginnen ;)
Kun je Danny Blind even mailen met deze informatie? Misschien dat de kwalificatie dan nog te redden valt :+

Nee, merp!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik had gisteren een tijdje Schotland-Duitsland opstaan, en wat een verschil met Oranje. De Duitsers zijn continu in beweging, ipv gewoon te wachten tot er een tikje opzij komt. Juist die continue activiteit maakt dat de verdedigers verward kunnen raken. Met Huntelaar of RvP etc is verdedigen makkelijk omdat ze afwachten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:03
gambieter schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:35:
Ik had gisteren een tijdje Schotland-Duitsland opstaan, en wat een verschil met Oranje. De Duitsers zijn continu in beweging, ipv gewoon te wachten tot er een tikje opzij komt. Juist die continue activiteit maakt dat de verdedigers verward kunnen raken. Met Huntelaar of RvP etc is verdedigen makkelijk omdat ze afwachten.
Dus? Het gaat om kwaliteit. Niks meer, niks minder.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 13:34
gambieter schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:35:
Gebrek aan beweging is het grote manco binnen het Nederlandse voetbal. Het balbezit willen hebben, maar daar niet de goede kwaliteiten voor hebben, resulteert in gezapig rondtikken van de bal in de hoop dat iemand zich ineens toch vrij loopt en er wat snel kan gebeuren.

Ik zie het ook bij "mijn" cluppie. Groningen heeft voor middenmoter begrippen een prima middenveld en voorhoede (al moet Looi dan wel gaan spelen met Hoesen ipv de gebrekkige De Leeuw). Het gaat alleen allemaal te traag. Ballen worden breed gelegd, spelers staan stil en er wordt weinig risico genomen. De momenten dat er wel tempo gemaakt wordt, ontstaan juist de kansen. Alleen gaat het ook nog wel eens mis en dat resulteert dan weer in minutenlang risicoloos rondtikken.
Niet om aan te gluren, balbezitkampioenen bestaan niet. Ik zie het ook bij andere clubs, dat hopeloze en saaie balbezit spelletje.

En de conditie om dat meer te doen is gewoon te trainen.

Verwijderd

Cruijff zei het al, NLers zijn dramatisch slecht in het lopen zonder bal. Willen de bal in de voeten etc.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:49:
Cruijff zei het al, NLers zijn dramatisch slecht in het lopen zonder bal. Willen de bal in de voeten etc.
Dat kan wel zijn, maar op dat niveau nog passes die "risicoloos" opzij worden gegeven vaker verkeerd geven dan goed, is toch ook een probleem.
Kwalitatief komen we te kort, er zijn te weinig spelers die snel kunnen draaien/ passen, het overzicht al hebben voordat ze de bal ontvangen en dus sneller kunnen handelen.

Misschien moeten ze allemaal eens leren schaken, daar moet je ook een aantal stappen vooruit denken. Natuurlijk kan je tegenstander een (onverwachte) countermove doen, waar je op moet anticiperen, maar er zit in elk geval een idee achter wat men aan het doen is.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
ph4ge schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:01:
[...]

Voor een eindtoernooi en mits iedereen fit is dit niet zo gek, maar tegen dit soort landen in de poule is het veel te verdedigend en veel te weinig creativiteit. Een Nigel De Jong zal dan gaan lopen voetballen en opbouwen en zo kom je nooit tot een snelle aanval en gevaar. Het langzame breien wat wij opbouwen noemen los je niet op door beperkte spelers in het veld te zetten, dat is een kwestie van de juiste opdrachten geven en voldoende vertrouwen.

-------------------Krul
Janmaat-Van Beek-De Vrij-Pieters
-----------------------Blind
---------------Sneijder Klaassen
Wijnaldum-----------------------Depay
-----------------------Dost

Ik zou Wijnaldum weer eens hangend op rechts zetten, dat heeft hij bij Feyenoord en PSV ook vaak genoeg gedaan. Bij gebrek aan echte buitenspeler aan die kant geen gekke oplossing. Hij kan dan ook naar binnen trekken en Janmaat die er overheen gaat. Dost is volgens mij het type Pelle wat deze ploeg nodig heeft, en iemand op de top van zijn kunnen waar we nog even mee vooruit kunnen.

Na het EK zou ik Sneijder als de laatste van de grote 4 niet vervangen. Niet omdat hij nog zo goed is, maar omdat ik geen vervanger zie. Fer in een Immers-achtige rol zou misschien kunnen. Van Persie zie ik er nog het langst bijblijven als pinch hitter. Als we naar de kwalificatie voor WK kijken, dan zou mits iedereen fit Vlaar, Willems en Clasie en Strootman erbij komen. Die laatste schrijf ik echter in principe af vanwege blessures en ook Vlaar moet ik nog maar zien. Blind zou een soort Cocu worden, 2e keus op 3 posities.

Volgens mij is dat gewoon een team wat prima de kwartfinales moet kunnen halen op een eindtoernooi.
Prima team al zou ik een fitte Willems altijd laten spelen als Rechtsback en Clasie (nadat hij wat meer gewend is aan de PL) meenemen in de basis al ben ik er niet over uit voor wie.

Vind het wel gewaagd om Blind om zo'n plek neer te zetten want het werd duidelijk na de 2 wedstrijden dat hij nog teveel verdedigende fouten maakt.

PS (niet om te trollen !!!!!!)
Valt me wel op dat de meeste hier een volledig andere blik hebben dan de huidige technische staf van Oranje. Van een Ajax bolwerk (huidig of verleden) met 7 spelers in de basis naar 2 of 3 in de basis terwijl we een week geleden sommige nog bijna ruzie hadden hier over de basis opstelling.

• Joster
Wilems laten spelen als rechtsback? :D

• ph4ge
rikoos schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:11:
Prima team al zou ik een fitte Willems altijd laten spelen als Rechtsback en Clasie (nadat hij wat meer gewend is aan de PL) meenemen in de basis al ben ik er niet over uit voor wie.

Vind het wel gewaagd om Blind om zo'n plek neer te zetten want het werd duidelijk na de 2 wedstrijden dat hij nog teveel verdedigende fouten maakt.

PS (niet om te trollen !!!!!!)
Valt me wel op dat de meeste hier een volledig andere blik hebben dan de huidige technische staf van Oranje. Van een Ajax bolwerk (huidig of verleden) met 7 spelers in de basis naar 2 of 3 in de basis terwijl we een week geleden sommige nog bijna ruzie hadden hier over de basis opstelling.
Voor de duidelijkheid, dit is een opstelling met mensen die er nu beschikbaar waren. In de uitleg heb ik staan dat Willems bij mij ook altijd zou spelen.

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Wat mij betreft heeft dit niets te maken met kwaliteit, maar met de opstelling zoals hierboven al een aantal keer word aangehaald. V. Marwijk wist al dat 433 gewoon niet mogelijk was met deze verdedigers, en speelde 4231, V. Gaal wisselde zijn hele opstelling om (hele kwalificatie 433 gespeeld), omdat Strootman wegviel. Maar dan komen Blind en Hiddink en MOET er 433 gespeeld worden, en dan neem je ook nog geen killer verdedigende middenvelder mee in je opstelling.
Ik denk dat we qua spelersmateriaal de meeste kans met 4231, en dan N. de Jong op het middenveld, daarnaast een lopende speler (Wijnaldum, Klaassen), en op 10 Sneijder. Centraal duo Blind en de Vrij (kunnen allebei een lange pass geven). En dan dus aan die 4 voorin veel vrijheid meegeven, terwijl je verdedigend niet veel weggeeft.
Wat Barca en Bayern doen kan echt alleen met wereldtoppers in elke linie..het realisme ontbreekt gewoon bij Blind, ik gooi het 100% op hem, en normaal ben ik niet zo opportunistisch. Ik trek zelfs de meest basic eigenschappen voor een bondscoach in twijfel bij hem, het selecteren van de spelers. Promes speelt uitstekend bij Spartak (kijk nooit een wedstrijd, maar lees zo nu en dan wat), dan stel je die toch op rechts, maar neeee Narsingh staat daar, doet al wedstrijden NIKS goed, maar blijft tot bijna de 70e minuut staan zelfs. Janmaat speelt gewoon elke week bij NU, niet geweldig, maar het is wel de premier league, en vd Wiel speelt niet, wie kies je dan?
Het heeft niks met kwaliteit te maken, kijk maar waar Turkije en in overtreffende trap Ijsland het mee doen.

/einde rant :P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20
Ik heb gisteren voor de grap eens VI gekeken. Die v/d Gijp had m wel bij het rechte end, maar goed, die praatte ons alleen maar na. Maar het is overal in elke media opgevallen. Behalve bij v Oostveen en Blind zelf.

Wanprestatie geleverd door de spelers, maar vooral ook door Blind! Ik zie ons ook nog wel van Tsjechië verliezen in oktober. Gaan er dan koppen rollen? Ik vraag het me af. Maar hoe dan ook. Op deze manier kan je het WK in Rusland ook vergeten ( zijn we ook van die hele controversiële heisa af :+ ) In een poule met Zweden en Frankrijk ben je meteen al klaar op deze manier,

Nu nog falen voor Qatar en dan kunnen we ons op de borst kloppen dat wij aan dat misdadige toernooi mooi niet meedoen :*)

Wil trouwens ook nog wel even wat kwijt over Blind jr. Ik zie heel veel mensen hem de voorkeur geven in het centrum boven anderen zoals Vlaar die nu geblesseerd is. Waarom zou je dat doen. Blind is in mijn ogen op elke positie net aan niks, niet slecht, maar ook niet goed. Prima vervanging als je vaste man een blessure heeft, maar de voorkeur boven pure verdedigers zoals in de toekomst een v Beek?

[ Voor 21% gewijzigd door LZ86 op 08-09-2015 16:22 ]

• Joster
Als je het EK daadwerkelijk niet haalt kan ik me niet voorstellen dat Blind en Van Oostveen houdbaar zijn.

• LZ86
Joster schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:40:
Als je het EK daadwerkelijk niet haalt kan ik me niet voorstellen dat Blind en Van Oostveen houdbaar zijn.
Als? Dat EK halen ze echt niet meer... Turkije verliest niet van IJSland, dus als ze gelijk spelen of winnen van Tsjechie is het voorbij. En dat ALS Oranje uberhaupt van Tsjechie weet te winnen, wat ik ze ook niet zomaar zie doen.

• Niku
  • Laatst online: 21-11 20:54

Niku

Alagaesii

Joster schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:40:
Maar wat dan? Zou Koeman willen als Van Oostveen weg is?

• rikoos
Niku schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:20:
[...]

hoe lang loopt het contract van Koeman nog dan? Die mag echt niet weg hoor.

• LZ86
rikoos schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:51:
[...]

hoe lang loopt het contract van Koeman nog dan? Die mag echt niet weg hoor.
Loopt nog wel eventjes, maar vrees niet! Die wordt dit jaar vast ontslagen wegens tegenvallende resultaten. Europees gemist, in de BPL loopt t nu ook niet zo lekker, en in Engeland rollen de kopjes sneller dan hier!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:39
Lees ik nu serieus Nigel de Jong? Leuk als je tegen sterke tegenstanders speelt en je tegen wilt houden. Maar in de kwalificatiewedstrrijden laten onze tegenstanders Oranje het spel maken. En dan heb je niks aan de Jong. Wat hij onder Hiddink duidelijk liet blijken.

• LZ86
Och, Nigel is een leuke stofzuigert. Wat me meer stoort is dat types als Sneijder, v Persie en Huntelaar nog denken dat ze absolute topvedetten zijn. Wat al lang niet meer zo is. Alleen Robben ( als ie heel is ) is nog echt een topspeler. Ze spelen niks voor niks in Turkije.

Waar ik meer van schrik is dat er hier mensen zijn die serieus v/d Vaart nog noemen. Die gast kan er echt geen klap meer van.

Zolang die types geselecteerd worden en eigenlijk de volgende generatie in de weg staan zie ik het niet meer goedkomen de komende jaren. Wij zijn nu net als België een paar jaar geleden, een topgeneratie die uitgerangeerd is, geen echte toppers die al klaar staan ( alleen Memphis is van zijn generatie echt een toptalent die ik het nog wel waar zie maken ). Het worden dus magere jaren.

Dat de bondscoach nu ook waardeloos is en de KNVB geen visie heeft helpt natuurlijk ook niet mee.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 08-09-2015 22:18 ]

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:39
Van Persie speelde tegen Turkije verdienstelijk. Een actie die best wel typerend is. Nederland mocht uitgooien rond de middenlijn. Speler kon de bal niet kwijt, want niemand stond echt vrij en deed moeite om vrij te lopen. Van Persie kwam aanhollen naar de middenlijn om bal aan te nemen en te passen en daarna weer naar de spits positie hollen.
Kleine zaken die de kijker niet meteen opvalt, maar hij helpt zn teamgenoten enorm. Zegt ook meteen iets over de triestheid van zn medespelers. Te lam om moeite te doen om vrij te lopen.
Het is gewoon een gebrek aan instelling. Spelers die amper iets toevoegen met een klote mentaliteit moet je gewoon niet oproepen. Zo iemand als vd Wiel. Kom op zeg. Met zo iemand win je de oorlog echt niet.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56
Russel88 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:02:
Lees ik nu serieus Nigel de Jong? Leuk als je tegen sterke tegenstanders speelt en je tegen wilt houden. Maar in de kwalificatiewedstrrijden laten onze tegenstanders Oranje het spel maken. En dan heb je niks aan de Jong. Wat hij onder Hiddink duidelijk liet blijken.
Momenteel heeft Oranje behoorlijk wat sterke tegenstanders helaas, de power / werklust van Nigel is altijd welkom wmb :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Joster
Leon Zwiers schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:17:
[...]

Als? Dat EK halen ze echt niet meer... Turkije verliest niet van IJSland, dus als ze gelijk spelen of winnen van Tsjechie is het voorbij. En dat ALS Oranje uberhaupt van Tsjechie weet te winnen, wat ik ze ook niet zomaar zie doen.
Uiteraard gaan ze het EK niet halen, maar ik snap dat het voor de KNVB / weet ik viel wie de baas is van Van Oostveen pas schakelen is als het een voldongen feit is.
Niku schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:20:
[...]

Ik zou voor een out-off-the-box oplossing proberen te gaan, iemand als Klopp.

• ph4ge
Bossie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:33:
Momenteel heeft Oranje behoorlijk wat sterke tegenstanders helaas, de power / werklust van Nigel is altijd welkom wmb :)
De Jong heeft in zn laatste interlands echt laten zien het niveau niet meer aan te kunnen. Los daar van, zijn probleem is dat hij de neiging heeft om tussen zijn verdedigers te gaan lopen ipv er voor en dat de tegenstanders snappen dat je hem vrij kan laten en de opbouw kan laten verzorgen. In de wedstrijden waar het mis ging waar hij speelden was nou juist de conclusie dat het zo'n fout van Hiddink was om De Jong op te stellen ipv een verdedigende middenvelder die ook kan voetballen, op dat moment Clasie maar ook Blind of Fer en in de toekomst misschien Bazoer, Hendrix of Vilhena etc.

Je zit wat mij betreft echt op het verkeerde spoor als je denkt dat we de problemen die we nu met zwakke landen hebt oplost met nog een speler die alleen maar verdedigend en controlerend denkt en met nog een speler van de generatie die duidelijk over de hill is. Het probleem is nou juist dat eeuwige breien en dat wordt alleen maar erger met De Jong voor de verdediging. Clasie is wat mij betreft de ideale speler op die positie, sterk in de duels, inzicht, gaten dichtlopen, maar ook altijd snel de oplossing naar voren zoeken. Blind is naar mijn mening op die positie teveel van de Ajax school, spelen op balbezit.

• D-e-n
  • Laatst online: 19:19
Ik zie hier op tv ook weer allerlei opstellingen voorbij komen waar het een sport is zoveel mogelijk spelers uit buitenlandse competities op te stellen. Maakt niet uit of ze daar op de bank zitten, als ze maar niet in Nederland voetballen.

Volgens mij is dat de verkeerde weg. Vergeet niet: wij werden verslagen door een IJsland waarbij (recent nog Ajacied) Sigthorsson in de spits stond en hij is niet de enige eredivisie-speler in de selectie.

Wij maken dezelfde fout als de spelers van Oranje. We proberen een manier te vinden om Huntelaar, Sneijder en van Persie optimaal te kunnen laten renderen en halen allerlei noodgrepen uit. Maar wellicht moeten we die spelers juist loslaten. Want zij brengen het ook niet meer.

Misschien moeten we een stapje terug doen. Zet bijvoorbeeld De Jong in de spits en Klaassen erachter. Nee, dat is geen wereldtop maar wellicht wel een manier om met iets meer jeugdige spirit van IJsland of Turkije te winnen.

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

ph4ge schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:56:
[...]

Je zit wat mij betreft echt op het verkeerde spoor als je denkt dat we de problemen die we nu met zwakke landen hebt oplost met nog een speler die alleen maar verdedigend en controlerend denkt en met nog een speler van de generatie die duidelijk over de hill is. Het probleem is nou juist dat eeuwige breien en dat wordt alleen maar erger met De Jong voor de verdediging.
Dat ligt ook aan je spelopvatting uiteraard, als jij 433 wilt spelen, op de helft vd tegenstander, dan gaan ze uiteraard inzakken, zeker als je zelfbewust bent van je kwaliteiten (Ijsland..). Wat in NL vaak gezien wordt als 'smerig countervoetbal', kan echt de uitkomst bieden in dit soort toernooien/wedstrijden, waar we in een transitie zitten van oude --> nieuwe generatie, als je moet doorselecteren komt er gewoon onzekerheid in het elftal, dat kan je dan opvangen.
Als je 4231 of 532/352 speelt geef je veel meer ruimte aan je tegenstander, en zullen ze dus wat naar voren opschuiven, wat ruimte maakt voor een steekbal in de diepte bijv.
Met name in de afgelopen wedstrijd tegen Turkije was het gewoon kinderlijk naïef om NIET voor die defensieve stabiliteit te gaan, terwijl je genoeg hebt aan 1 punt, ik vind het zo typisch Nederlands. Zie ook in Europees verband hoe onze clubs elk jaar ten onder gaan, "vasthouden aan de NL-filosofie", nooit op resultaat, hoewel ik vertrouwen heb in PSV dit jaar :P
Volgens mij komt er wel weer een generatie voetballers aan die perfect 433 kunnen spelen, alleen nu nog niet, werk gewoon met het spelersmateriaal wat je tot je beschikking hebt ipv een "statische voetbal filosofie".

Oh en btw de Jong in de spits 8)7 Je hebt Dost, speelt bij de nr.2 van de Bundesliga (ok momenteel nr3)..wat is dat toch met Dost negeren, en in mindere mate v. Dijk, maar die zie ik nooit spelen :P

[ Voor 5% gewijzigd door DeppOx op 09-09-2015 10:28 ]

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• Niku
  • Laatst online: 21-11 20:54

Niku

Alagaesii

Waarom is De Jong 8)7 ? Gewoon een goede spits.

[ Voor 5% gewijzigd door Niku op 09-09-2015 10:39 ]

• rikoos
DeppOx schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:24:
[...]

Oh en btw de Jong in de spits 8)7 Je hebt Dost, speelt bij de nr.2 van de Bundesliga (ok momenteel nr3)..wat is dat toch met Dost negeren, en in mindere mate v. Dijk, maar die zie ik nooit spelen :P
Dat dacht ik ook steeds nadat ik de selectie zag, die gast is in vorm en pompt er met regelmaat doelpunten in, in één van de sterkste competitie van de wereld. Dan kan je volgens mij echt wel wat. Ik snap best wel dat als je een speler als Van Persie in je selectie hebt dat je deze moeilijk passeert (topscorer aller tijden voor Nederland) maar om Dost volledig te negeren zegt meer over de coaches dan over de kwaliteiten van deze speler.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Dost doet het gewoon geweldig momenteel bij Wolfsburg. Je moet die kerel gewoon nu echt een kans geven in Oranje want hij heeft al lang bewezen het te kunnen.

• Gonadan

Gonadan

De Jong heeft het in het buitenland geprobeerd en draait pas weer lekker sinds hij in de Eredivisie speelt. Dost bewijst zich week in week uit in een veel sterkere competitie. Dat maakt De Jong nog geen slechte spits, maar niet de eerste keuze.
DeppOx schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:24:
Zie ook in Europees verband hoe onze clubs elk jaar ten onder gaan, "vasthouden aan de NL-filosofie", nooit op resultaat, hoewel ik vertrouwen heb in PSV dit jaar :P
Is dat niet mede omdat ze in de Eredivisie altijd zo spelen en als het dan Europees ineens anders moet wordt dat gewoon niets? Daarom is PSV wel kanshebber, die zijn gewend zo te spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Niku schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:38:
Waarom is De Jong 8)7 ? Gewoon een goede spits.
Ja, in de Eredivisie.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00
Gonadan schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:19:
De Jong heeft het in het buitenland geprobeerd en draait pas weer lekker sinds hij in de Eredivisie speelt. Dost bewijst zich week in week uit in een veel sterkere competitie. Dat maakt De Jong nog geen slechte spits, maar niet de eerste keuze.
Ik ga nu niet beweren dat de Jong een top spits is maar zijn falen in Duitsland was gewoon omdat hij totaal niet bij de club paste.
Simpel geval van slechte scouting en een speler die geen idee heeft hoe zijn nieuwe club precies speelt.

En Dost is ook niet onomstreden. Er waren deze zomer toch aardig wat geruchten dat ze op zoek waren naar een spits. Hij heeft vorig jaar bij Wolfsburg ook periodes gehad waar hij geen bal raakte.

• ph4ge
Deadsy schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:18:
En Dost is ook niet onomstreden. Er waren deze zomer toch aardig wat geruchten dat ze op zoek waren naar een spits. Hij heeft vorig jaar bij Wolfsburg ook periodes gehad waar hij geen bal raakte.
Dan nog is Dost altijd een ideale pinch hitter.

• Deadsy
ph4ge schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:35:
[...]

Ik had hem geselecteerd voor die 2 wedstrijden maar tussen de Jong en Dost zit vind ik niet veel verschil.
Beide hebben voor en nadelen alhoewel ik betwijfel dat een van de 2 echt zou schitteren bij Oranje simpelweg vanwege de spelers op de flanken.

En koppen dat kunnen ze allebei wel.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:35:
[...]

Dan moet die bal wel in de 16 komen.. L. de Jong kan mee beter voetballen, Dost is daar zwakker in.

• Gonadan

Gonadan

Deadsy schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:18:
Ik ga nu niet beweren dat de Jong een top spits is maar zijn falen in Duitsland was gewoon omdat hij totaal niet bij de club paste.
Simpel geval van slechte scouting en een speler die geen idee heeft hoe zijn nieuwe club precies speelt.

Newcastle werd ook niets. Dost staat er af en toe naast omdat Bendtner zo'n klap geld heeft gekost en een dure naam moet je laten spelen, qua prestaties is het gewoon goed (elke speler kent mindere perioden) en iets waar De Jong alleen nog maar van kan dromen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Gonadan schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:40:
[...]

Newcastle werd ook niets. Dost staat er af en toe naast omdat Bendtner zo'n klap geld heeft gekost en een dure naam moet je laten spelen, qua prestaties is het gewoon goed (elke speler kent mindere perioden) en iets waar De Jong alleen nog maar van kan dromen.
Dat het bij Newcastle ook niet lukte klopt maar die club paste ook niet bij hem

Dost heeft bij Wolfsburg betere spelers om zich heen dan de Jong bij Gladbach en Dost past ook goed in het systeem van Wolfsburg waar de Jong totaal niet in het systeem van Gladbach paste.

Ik zei het al toen hij er naartoe ging dat het de verkeerde club voor hem was.

De Jong moet naar een club welke druk zet en waar hij in de 16 kan rond hangen en dan van de zijkant de bal krijgt. Maar voor de clubs in top competities die zo spelen is hij niet goed genoeg.

Dost is niet zo beperkt als de Jong en zou bij meer clubs goed uit de voeten komen.

Maar voor Oranje zou het denk ik niet veel uitmaken wie van de 2 in de spits staat.

• Gonadan

Gonadan

Mja, maar dat blijft allemaal theorie. Dost laat het wel zien en De Jong niet, daarom gaat mijn voorkeur naar Dost.

Zo ben ik ook van mening dat Sigthórsson naar de verkeerde club was gegaan en gewoon niet paste, dat hij veel beter is dan hij heeft laten zien. Hij heeft toevallig de mazzel dat hij IJslander is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joster
Deadsy schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:46:
[...]

Dat het bij Newcastle ook niet lukte klopt maar die club paste ook niet bij hem

Dost heeft bij Wolfsburg betere spelers om zich heen dan de Jong bij Gladbach en Dost past ook goed in het systeem van Wolfsburg waar de Jong totaal niet in het systeem van Gladbach paste.

Ik zei het al toen hij er naartoe ging dat het de verkeerde club voor hem was.

De Jong moet naar een club welke druk zet en waar hij in de 16 kan rond hangen en dan van de zijkant de bal krijgt. Maar voor de clubs in top competities die zo spelen is hij niet goed genoeg.

Dost is niet zo beperkt als de Jong en zou bij meer clubs goed uit de voeten komen.

Maar voor Oranje zou het denk ik niet veel uitmaken wie van de 2 in de spits staat.
Ik denk juist dat de Jong voetballend in een 3 spitsen systeem zoals bij PSV beter is / past dan Dost. Hij hoeft juist niet alleen maar in de 16 te hangen.. Dat kan hij, maar imo kan hij meer.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat de Jong beter is en voor het NL elftal zou ik het ook niet weten, maar bij PSV past hij beter.

• Gonadan

Gonadan

Op dit moment maakt hij mij eigenlijk niet zoveel uit als er maar hard gewerkt wordt en men er voor 100% voor gaat om zes punten binnen te slepen. Dat is al een lastig criterium. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Joster schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:55:
[...]

Ik denk juist dat de Jong voetballend in een 3 spitsen systeem zoals bij PSV beter is / past dan Dost. Hij hoeft juist niet alleen maar in de 16 te hangen.. Dat kan hij, maar imo kan hij meer.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat de Jong beter is en voor het NL elftal zou ik het ook niet weten, maar bij PSV past hij beter.
Ik denk ook dat bij een PSV de Jong beter zal presteren dan een Dost. Want zoals PSV speelt dat is echt het systeem dat goed bij hem past.

Maar bij Oranje zie ik geen van de 2 echt goed presteren als nr9. Daarvoor krijgt de nr9 te weinig goede ballen en met de 2 buitenspelers die continu naar binnen komen zit je met wel heel weinig ruimte in de 16.

Ik zou graag een systeem met een fake 9 willen zien en een opkomende nr10.

• Joster
Maar de Jong kan met onze buitenspelers juist wel goed kaatsen, bal klaar leggen, ruimte maken, etc ;)

• ph4ge
FiXeR.nl schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:39:
Dan moet die bal wel in de 16 komen.. L. de Jong kan mee beter voetballen, Dost is daar zwakker in.
Van voetballen was geen moment sprake, maar met opportunisme hadden we er misschien wel gekomen en daar is Dost veel nuttiger. Ik zie in hem vergelijkbare speler als Pelle, die het prima doet bij Italie.

• LZ86
Matchday! Ik verwacht makkelijke duels voor de toppers vandaag!
ManU vs Liverpool is een saaie pot t.n.t.

Edit: ManU Liverpool is een zaadpartij. Memphis komt heulemaal niet tot zijn recht, is ook terecht gewisseld.
Wat had ie aan vandaag? Misschien komt het daardoor :+

EditEdit: Blind scoort! Wtf 8)7

EditEditEdit: ( Wat is het hier rustig ) Wedstrijd op Old trafford komt nu goed los!

[ Voor 87% gewijzigd door LZ86 op 12-09-2015 19:39 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
Psst ;) [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016

offtopic:
Maar daar is het na de wedstrijden van vanmiddag ook rustig.

Benieuwd naar de wedstrijd van zo direct, Twente - Ajax. Hopelijk kan Ajax de goede reeks doorzetten, en weten ze weer de nul te houden. Ziet er toch wel mooi uit op de ranglijst, al is het voetbal nog niet echt om over naar huis te schrijven.

• LZ86
JanW schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:41:
Psst ;) [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016

offtopic:
Maar daar is het na de wedstrijden van vanmiddag ook rustig.

Benieuwd naar de wedstrijd van zo direct, Twente - Ajax. Hopelijk kan Ajax de goede reeks doorzetten, en weten ze weer de nul te houden. Ziet er toch wel mooi uit op de ranglijst, al is het voetbal nog niet echt om over naar huis te schrijven.
Ja je hebt gelijk, maar ik was aan het wachten op Ajax en PSV. AZ-graafschap en die andere pot kunnen me niet heel erg boeien :P

maar goed inmiddels is het begonnen. Ik hoop dat ajax op gelijk speelt. Gun twente helemaal niets, maar hoop toch dat Ajax wat punten laat liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 12-09-2015 19:56 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:18
Wat een kansloze speler die Viergever, die vraagt om een tweede gele kaart.

/ edit

En niet verdedigen en nu staat Twente 1-0 :/

[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 12-09-2015 20:04 ]

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:03:
Wat een kansloze speler die Viergever, die vraagt om een tweede gele kaart.
Hij heeft maar 18 min nodig gehad om te laten zien dat hij echt niks bij Ajax te zoeken heeft.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

En Ajax kansloos gereageerd bij die corner.

Zou wel weer wat voor Ajax zijn dat ze tegen dit Twente punten laten liggen.

[ Voor 48% gewijzigd door Vos op 12-09-2015 20:05 ]

• LZ86
:+ Wat een kansloze trainer die de Boer dat ie m op blijft stellen samen met die Veltman bedoel je

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als de scheids fluit, is het natuurlijk rood voor viergever (2de geel). Ongeloofelijk wat de scheidsrechter weer nalaat.

Dat gezegd hebbende liet die speler zich te makkelijk vallen en vond ik het persoonlijk geen overtreding. Maarja, als je fluit, is het gewoon rood.

• LZ86
Welja, FC Duitsland verdiend op 1-0! Wat staan die Ajax verdedigers te slapen zeg! 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door LZ86 op 12-09-2015 20:05 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Haha zie die Gudelj bij die corner, zit gewoon naar de man te kijken die de corner neemt. Hoe kansloos.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Viergever had inderdaad rood moeten hebben, die 2e keer was ook eerder geel als die eerste overtreding.

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:04:
Als de scheids fluit, is het natuurlijk rood voor viergever (2de geel). Ongeloofelijk wat de scheidsrechter weer nalaat.

Dat gezegd hebbende liet die speler zich te makkelijk vallen en vond ik het persoonlijk geen overtreding. Maarja, als je fluit, is het gewoon rood.
Dat is waar, al was de eerste gele kaart wel heel erg gemakkelijk gegeven. Zeker als je dat vergelijkt met de overtreding van Ede 1 min daarvoor wat je, als je zo makkelijk kaarten geeft, ook als (na)trappen had kunnen interpreteren en met rood had kunnen bestraffen.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vos schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:06:
Haha zie die Gudelj bij die corner, zit gewoon naar de man te kijken die de corner neemt. Hoe kansloos.
Slecht hea, moet je bij de amateurs doen, ook daar krijg je de wind van voren

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:05:
Welja, FC Duitsland verdiend op 1-0! Wat staan die Ajax verdedigers te slapen zeg! 8)7
Niet alleen de verdedigers...

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Fc Twente speelt wel goed zo, tegen Ajax.
Je munt er alleen op wachten tot de 1-1 valt.

• PWM
  • Niet online

PWM

Het is wachten op een Ajax doelpunt, die gaan er echt nog wel 1-2 maken.

Verwijderd

Dat was net hands in het strafschopgebied volgens mij.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Wtf van boekel...

Verwijderd

Lijkt wel een vrouw die scheids, als je een scheet laat krijg je denk ik ook een vrije trap tegen :+

• ephymerous
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:15:
Van Boekel verdedigd goed mee ;)

En Schilder ook geen gele kaart? Ik snap er niets van :/

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 12-09-2015 20:17 ]

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:15:
En maar een klein beetje vasthouden ook, tegen volgens mij Viergever

• Terranova
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:16:
Lijkt wel een vrouw die scheids, als je een scheet laat krijg je denk ik ook een vrije trap tegen :+
Inderdaad, echt verschrikkelijk. Alles is blijkbaar een vrije trap.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:17

Quad

Doof

Ajax speelt ook gewoon niet best, FC Twente speelt naar kunnen en doet dat aardig. Ajax krijgt een lastig avondje.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• PWM
  • Niet online

PWM

Als dat hands was, hadden we al 82 strafschoppen gehad dit seizoen. Natuurlijk was dat geen pingel :+

Die overtreding op El Ghazi had wel geel moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 12-09-2015 20:19 ]

• LZ86
Ronaldo el Ghazi geblesseerd?

• Terranova
Hopelijk niet, ik vind trouwens wel dat dit volgens de regels Rood mag zijn(gewoon in het algemeen qua voetbal, niet perse nu). Spelers gaan schoppen terwijl er geen bal in de buurt is.

• FDMK
  • Laatst online: 19:29
Boekel grossiert in het marchanderen, manmanman.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
[foutje, was bedoeld voor Buitenland voetbaltopic]

[ Voor 84% gewijzigd door Luxicon op 12-09-2015 20:22 ]

...

• Quad

Quad

Doof

Luxicon schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:21:
Zo, Manchester United heeft met de Gea weer in de basis, met 3-1 van Liverpool gewonnen. De eerste helft was echt saai, en in de tweede helft scoorde Blind erg mooi. Later heeft hij ook nog de 1-1 voorkomen. Uiteindelijk maakt Martial de 3-1. Super voor hem en United om er gelijk één te scoren tijdens zijn debuut!
Psst, zie topicwarning. :>

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:17:
[...]

Inderdaad, echt verschrikkelijk. Alles is blijkbaar een vrije trap.
De keren dat ie moet fluiten doet ie dat juist weer niet

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:57
Na een prachtige wedstrijd van Man Utd schakelen we nu over na het altijd gezellige Enschede. _/-\o_

• PWM
  • Niet online

PWM

En dat was rood voor El Ghazi.

En nee, dat was niet per ongeluk.

• LZ86
Je kan wel merken dat die droeftoeter die op doel stond bij Twente weg is, oogt veel rustiger achterin.
Ajax staat slecht te ballen, Gudelj voegt niets toe zoals gewoonlijk, verdediging slap, el Ghazi die denkt dat ie onze lieve heer is.....

En toch, zou het me helemaal niets verbazen als Ajax dit alsnog wint.

• FDMK
  • Laatst online: 19:29
Gele kaarten zijn blijkbaar weer op ofzo.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Wordt een lastige tweede helft voor Ajax. Komen er voetballend nog niet echt gevaarlijk uit en Twente staat met 10 man op eigen helft, die willen de voorsprong echt niet meer uit handen geven. Jammer dat je door zo'n domme fout met 1-0 achter komt, verder was er niks gevaarlijk.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Komt wel goed dit, Twente gaat het niet volhouden. Ik denk met 1-3 eroverheen de tweede helft.

• ephymerous
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:31:
Wordt een lastige tweede helft voor Ajax. Komen er voetballend nog niet echt gevaarlijk uit en Twente staat met 10 man op eigen helft, die willen de voorsprong echt niet meer uit handen geven. Jammer dat je door zo'n domme fout met 1-0 achter komt, verder was er niks gevaarlijk.
Inderdaad, maar Ajax heeft ook geen uitgespeelde kans gecreëerd. Dit systeem en deze spelers matchen niet met elkaar. De vraag is of de Boer dat ooit gaat inzien.

XXXVI

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:57
Het idee om Danny Blind met Frank de Boer te ruilen is misschien zo gek nog niet!

• Quad

Quad

Doof

Schiet je niets mee op.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Terranova
Nou ziet die van boekel het wel...

• ephymerous
Wat een kansloze scheidsrechter, voor rust ogen dicht en nu wel geven? :/

XXXVI

• LZ86
Strafschop!

• PWM
  • Niet online

PWM

Totaal andere situatie dan voor rust. Dat was geen penalty

Gudelj gaat voor de bal met zijn armen, natuurlijk een strafschop.

• Quad

Quad

Doof

Au... Dat was pijnlijk.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Wat een vieze thuisfluiter is dit zeg.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Tuurlijk van Boekel eist de hoofdrol wel weer op :(
Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016