Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.973 views

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
dutchgio schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:53:
Ze willen wel, maar die Endt(?) die erbij zit heeft met Blind gewerkt vroeger en treed continu in bescherming voor hem.

Toch ben je minder kwetsbaar achterin met 5-3-2. Hollandse school of niet, als het werkt...
Dat met die bal gewoon lang gooien richting een goed aanspeelpunt (Dost!) klopt wel.
Het is met Nederland veel te veel vanuit de opbouw, vanuit achteruit door rond te tikken uiteindelijk kansen te willen creëren. Maar op laag tempo vind tegenstander dat allemaal prima, die gaan gewoon voor de goal hangen en bij een fout counteren ze juist wél.
Je moet geen 5-3-2 tegen mindere landen gaan spelen, dan help je hun juist in hun spel en roep je de problemen over je af. Die gaan heus niet aanvallender spelen, maar je levert wel een speler voorin in om vroeg druk te zetten en aanvallend bezig te zijn.
D-e-n schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:59:
Je haalt systeem en spelopvatting door elkaar. Ik had ook andere spelers opgesteld maar wel vier verdedigers.

Het is ook raar Blind te verwijten dat hij geen 532 speelt terwijl we hem ook verwijten te verdedigend te wisselen.

Blind als verdedigende middenvelder ging goed tegen Spanje en aangezien Clasie niet beschikbaar was snap ik die keuze wel. Vergeet niet dat het met De Jong op die plek nog veel slechter was.
Inderdaad, het zit hem A. in de poppetjes en B. in de instelling. Je kan met 5-3-2 in de praktijk heel aanvallend en dominant spelen (Feyenoord onder Koeman), en met 4-3-3 heel verdedigend/reactief (PSV onder Cocu).

Het probleem is gewoon dat er geen enkel idee achter lijkt te zitten of dat die ideeen totaal niet werken en dat de coach er niet in slaagt om gewoon de beste spelers op hun beste posities te zetten.

Wat walgelijk dat die van Oostveen nou ook zegt "misschien zijn we wel niet zo goed als we denken". Echt een schande, we horen absoluut bij de beste 24 landen van Europa, ook met dit materiaal en ook zonder Robben en ook met een beetje pech en blessures. Dat kan je roepen als je kansloos verliest van Duitsland, niet als je kansloos verliest van IJsland en Turkije.

Verder moet de media Blind gewoon keihard aanpakken omdat ik steeds meer het idee krijg dat Hiddink in de praktijk zich nauwelijks met het elftal bemoeide.

EDIT: Het valt me mee dat De Boer nog niet genoemd is. Als er 1 iemand geschikt is is hij het wel, en hij zal best wel eens wat anders willen. Wel iemand uit het "Ajax" kamp, maar als er nou een heeft bewezen zich goed tussen diverse kampen door te kunnen manoeuvreren is hij het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 07-09-2015 11:00 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:36

PauseBreak

derp!

De broertjes De Boer hadden op een hypothetische vraag daarover ook 'niet afwijzend' gereageerd, dus wie weet in de toekomst zodra Blind ontslagen is omdat we ons niet hebben gekwalificeerd in een extreem makkelijke poule :P

Nee, merp!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:53:
[...]

Het valt me mee dat De Boer nog niet genoemd is. Als er 1 iemand geschikt is is hij het wel, en hij zal best wel eens wat anders willen. Wel iemand uit het "Ajax" kamp, maar als er nou een heeft bewezen zich goed tussen diverse kampen door te kunnen manoeuvreren is hij het wel.
En misschien dat er dan eens gekeken kan worden naar verdedigers die iets kunnen betekenen in de opbouw... :X

Zo dramatisch als de afgelopen 2 wedstrijden heb ik het NL elftal echt zelden zien spelen.

Er lijkt geen enkele bezieling in het spel te zitten, geen enkel spelintellect, geen enkele tactische lijn, maar ook geen strategie.

Daarbij lijkt er ook geen leider in het veld te staan, die het tij kan keren, wanneer de bodem bereikt is. Zodra Robben wegvalt, zakt de bodem er onderuit.

Ook positioneel/personele bezetting laat te wensen over, als je spelers op voor hen onnatuurlijke plekken neerzet, terwijl ze niet bekend staan om hun adaptief vermogen.

Dat je niet scoort, tegen een tegenstander die met 8 man in de 16 staat, is vers één, maar zoveel weggeven tegen een tegenstander die echt niet zo goed is...

Het middenveld... daar draait het vooral in de soep.

Zo'n Klaassen, die in de hele wedstrijd geen enkele fatsoenlijke pass verstuurt, en alleen maar achteruit draait, en de bal teruglegt in de verdediging. Maar zelfs dat zonder overtuiging. Veel intercepties door het Turkse middenveld, waar echt de basis ligt bij het zelf niet goed passen.

Blind, die zelden meer dan middelmatig speelt, en nauwelijks door lijkt te hebben dat hij op cruciale momenten zich kinderlijk eenvoudig laat wegzetten.

Sneijder, die steeds maar op zoek is naar zijn rechtervoet. Waarom, je bent tweebenig! Wijnaldum, die in de korte tijd dat hij speelt, geen indruk maakt, maar dan ook amper in het spel voorkomt.

[ Voor 58% gewijzigd door Ramzzz op 07-09-2015 11:26 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Waar voetbalt Douglas eigenlijk? :+

Verwijderd

Aan Adriaanse heb je niets meer joh. Is er te lang uit en zijn laatste trainersklus bij Twente is totaal mislukt, hij gooide allerlei spelersnamen door elkaar enzo. Die is lekker met pensioen.

Net als ph4ge zou ik Frank de Boer een uitstekende optie vinden. Die is een stuk verder dan bijvoorbeeld Cocu. Koeman vind ik een soort Blind+, ook zo'n afschuiver. Het kan nooit aan hem liggen.
Leon Zwiers schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:46:
[...]

Heb jij die interviews nog ergens paraat waar Hiddink dat ook toegeeft? ( is 3 x gebeurd geloof ik ). Ik kan ze niet meer vinden. ZO ja, plemp ze even hier neer! :)
Volgens mij stond dat in de Telegraaf:
https://blendle.com/i/de-...telegraaf-20150615-1_01_2
https://blendle.com/i/de-...telegraaf-20150615-1_31_1

Ik heb geen blendle, misschien jij wel?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2015 11:24 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:53
YuriV schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:30:
Het wordt in ieder geval tijd voor een coach die niet vast zit aan 4-3-3 of het 'meer balbezit'-model. Een coach die kijkt wat de beste of meest geschikte spelers zijn en op basis daarvan een taktiek bedenkt en niet een coach die een taktiek bedenkt en vervolgens kijkt welke spelers hij daar het beste voor kan gebruiken. Als we geen fatsoenlijke rechtsbuiten hebben en een linksbuiten die alleen naar binnen draait waarom spelen we dan 4-3-3? Is en dan niet beter om bijvoorbeeld 4-4-2 te spelen?

Liefst ook een coach die objectief naar de spelers kan kijken en niet een coach die verbonden is aan een bepaalde club (zoals Blind met Ajax is verbonden en Hiddink met PSV). In het kader van doorselecteren is het erbij halen van Riedewald en Tete natuurlijk prima (dat zijn de mannen voor de toekomst) maar om Riedewald nou meteen een basisplaats te geven op een voor hem wat onwennige positie is natuurlijk vreemd. Ach...misschien wordt het wel tijd voor een buitenlandse coach..
Ik denk dat de "algemene gedachte" bij de coaches na v. Gaal, die het met de 5-3-2 opstelling zo goed deed op het WK is: Dat werkte voor hem, dus waarom zou dat voor ons ook niet kunnen werken. Laat de tegenstanders zich maar aan ons aanpassen, ipv andersom.

De kunst van van Gaal op het WK vond ik niet zozeer dat hij 5-3-2 speelde, hij keek juist naar de tegenstanders en waar ze hen het meest pijn konden doen.
Blind zou nog met 5 verdedigers spelen wanneer de tegenstander 1 spits heeft, wat (natuurlijk) nergens op slaat. Als je tegenstander met 1 spits speelt moeten een aantal verdedigers doorschuiven, zodat de posities t.a.v. de tegenstander goed bezet zijn. Je krijgt anders een overtal situatie van de tegenstander op het middenveld, en dat is niet goed te verdedigen.

T.a.v. gisteren: Het ging natuurlijk niet puur mis op de tactiek, maar toch wel door persoonlijke fouten. Bruma heeft (stapte verkeerd weg, bij de 1-0, nadat de Vrij een duel aanging die hij misschien niet direct aan had hoeven gaan) laten zien nog wel wat te leren te hebben en Blind.. tjah, op dit niveau moet je je toch diep schamen met zo'n bal. Echter helpt een tactiek waarbij je achteruit loopt je tegenstander natuurlijk ook in het zadel, die krijgen alleen maar meer vertrouwen om met meer risico aan te vallen, wanneer de tegenstander aanvallend niet veel lukt.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

jbdeiman schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:25:
[...]
T.a.v. gisteren: Het ging natuurlijk niet puur mis op de tactiek, maar toch wel door persoonlijke fouten. Bruma heeft (stapte verkeerd weg, bij de 1-0, nadat de Vrij een duel aanging die hij misschien niet direct aan had hoeven gaan) laten zien nog wel wat te leren te hebben en Blind.. tjah, op dit niveau moet je je toch diep schamen met zo'n bal. Echter helpt een tactiek waarbij je achteruit loopt je tegenstander natuurlijk ook in het zadel, die krijgen alleen maar meer vertrouwen om met meer risico aan te vallen, wanneer de tegenstander aanvallend niet veel lukt.
Mwa, die 1-0 schrijf ik echt volledig op het conto van De Vrij. Ja, Bruma stapt verkeerd, maar De Vrij verliest 3x op rij het duel met degene die scoort. Dat moet niet kunnen gebeuren hoor.

Nee, merp!

Verwijderd

PauseBreak schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:30:
[...]

Mwa, die 1-0 schrijf ik echt volledig op het conto van De Vrij. Ja, Bruma stapt verkeerd, maar De Vrij verliest 3x op rij het duel met degene die scoort. Dat moet niet kunnen gebeuren hoor.
Natuurlijk, die kun je Bruma niet verwijten. Bruma vond ik trouwens de beste NLse speler tegen Turkije.

Verwijderd

Dat je Turan niet bewaakt met 7 man is natuurlijk ook slecht, je kan wel uitgaan van eigen kracht, maar nu doen we net alsof Turkije met 2 vingers in de neus verslagen had moeten worden. En dat is natuurlijk niet waar.

En na afloop zeggen dat je wel de betere ploeg was. Waanzinnig toen ik dat hoorde.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:22:
Aan Adriaanse heb je niets meer joh. Is er te lang uit en zijn laatste trainersklus bij Twente is totaal mislukt, hij gooide allerlei spelersnamen door elkaar enzo. Die is lekker met pensioen.

Net als ph4ge zou ik Frank de Boer een uitstekende optie vinden. Die is een stuk verder dan bijvoorbeeld Cocu. Koeman vind ik een soort Blind+, ook zo'n afschuiver. Het kan nooit aan hem liggen.

[...]

Volgens mij stond dat in de Telegraaf:
https://blendle.com/i/de-...telegraaf-20150615-1_01_2
https://blendle.com/i/de-...telegraaf-20150615-1_31_1

Ik heb geen blendle, misschien jij wel?
Ook geen Blendle :(. de Boer mag het van mij best eens proberen, alhoewel ook hij vrij vaak rare beslissingen maakt mbt opstellingen ( Boilesen, Veltman, v/d Hoorn, Sigthorsson ).

Maar goed, na dat interview met Blind en v Gelder gisteren staat het voor mij zwart op wit. Danny Blind is knettergek en kent geen enkele zelfreflectie. Die vent moet z.s.m geloosd worden als de KNVB wil dat er nog wat ontwikkeld wordt op voetbal gebied in NL. Ook moet de Raad van toezicht/commisarissen whatever van de KNVB ingrijpen en het hele technische hart en v Oostveen daar de laan uit sturen.

Nu is de tijd om te schiften, al die oude vedettes de laan uit te sturen en het voetbal zakelijker te bekijken. Ik heb schijt aan al dat balbezit wat ons al bijna 20 jaar NIETS heeft opgeleverd. Nu zelfs plaatsen voor het EK met 24 landen in een zeer zwakke poule niet gaat lukken gaan er hopelijk flink wat ogen open.

[ Voor 27% gewijzigd door LZ86 op 07-09-2015 11:53 ]

• jbdeiman
Ramzzz schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:10:
[...]

Er lijkt geen enkele bezieling in het spel te zitten, geen enkel spelintellect, geen enkele tactische lijn, maar ook geen strategie.
Helemaal mee eens, vooral de bezieling bij de meeste spelers, het lijkt alsof het om een oefenpotje tussendoor gaat. Ik heb bijvoorbeeld Jong Oranje nog eens teruggekeken (oké, wel tegen een (nog) zwakker aangeschreven tegenstander), maar die gasten bleven gaan tot het eindsignaal. Niet eens "het is 3-0, laten we de wedstrijd uitspelen", maar gewoon vol blijven gaan.
[...]
Daarbij lijkt er ook geen leider in het veld te staan, die het tij kan keren, wanneer de bodem bereikt is. Zodra Robben wegvalt, zakt de bodem er onderuit.
Op dit moment met Robben ook, hij kan niet in zijn eentje het tij keren, natuurlijk gaat er altijd gevaar van 'm uit, maar ook met Robben was er gisteren niets te winnen, gezien het slechte spel.
[...]
Ook positioneel/personele bezetting laat te wensen over, als je spelers op voor hen onnatuurlijke plekken neerzet, terwijl ze niet bekend staan om hun adaptief vermogen.

Dat je niet scoort, tegen een tegenstander die met 8 man in de 16 staat, is vers één, maar zoveel weggeven tegen een tegenstander die echt niet zo goed is...

Het middenveld... daar draait het vooral in de soep.

Zo'n Klaassen, die in de hele wedstrijd geen enkele fatsoenlijke pass verstuurt, en alleen maar achteruit draait, en de bal teruglegt in de verdediging. Maar zelfs dat zonder overtuiging. Veel intercepties door het Turkse middenveld, waar echt de basis ligt bij het zelf niet goed passen.
Passes over 2 meter die niet goed gaan, zodra het 2 keer raken wordt (1 keer raken is natuurlijk een nog groter probleem), gaat het volledig mis. Tempo zit niet in het spel, bal aan-nemen, 2/ 3 keer goed leggen en dan pas passen is wel lastig. En waarom worden al die ballen zo "op safe" geprobeerd.... (het lukt dan wel niet) Ik zie bijvoorbeeld bijna geen steekballen of iets, al kijkende kan je zo zeggen waar de bal nu weer heen gaat, dat moet een tegenstander ook aan kunnen voelen en die kan zich daardoor ook goed opstellen.

Tijd voor verandering....
PauseBreak schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:30:
[...]

Ik wil hem ook niet (volledig) bij Bruma neerzetten, doel er vooral op dat er een gebrek aan inzicht is op sommige punten en dat dat ook op breekt. Vond dat het meest duidelijke voorbeeld.
Natuurlijk moet de Vrij 1 van die duels echt wel winnen.

• LZ86
De Vrij was ook niet fit blijkt achteraf. Stelletje idioten die m dan toch opstellen zeg, dan snap ik wel dat ie duels kinderlijk eenvoudig verliest.

Blind jr laat zich ook als een F-pupil wegzetten, maar ik kan daar ook wel iets begrip voor tonen aangezien zijn maffe vader m ook weer op plekken laat spelen waar ie niet moet spelen, en m veel te veel taken geeft. Toen ie in het centrum stond deed ie verdedigend toch wel een aantal goede dingen.

Die Narsingh is gewoon zo incompetent als het maar kan, dat weet iedereen..... behalve Danny Blind. Als je zag hoeveel ruimte hij had zou je verwachten dat er een paar goede (cross)passes in de 16 gingen komen. Volgens mij heeft ie er geen een in de 16 gekregen. EN hij heeft een 100% kans verneukt door voor eigen succes te gaan. Heeft veel te veel tijd/handelingen nodig wat de Turken de tijd gaf weer in positie te komen. Promes deed het iets beter, maar goed, die moet ik nog maar eens een hele wedstrijd in Oranje zien spelen

• ph4ge
jbdeiman schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:51:
Ik wil hem ook niet (volledig) bij Bruma neerzetten, doel er vooral op dat er een gebrek aan inzicht is op sommige punten en dat dat ook op breekt. Vond dat het meest duidelijke voorbeeld.
Natuurlijk moet de Vrij 1 van die duels echt wel winnen.
De Vrij had hoe dan ook rugdekking moeten krijgen toen hij dat duel aan ging. De backs waren er ook niet. Je kan De Vrij kwalijk nemen dat hij een duel op het middenveld niet won, maar daarna ging het toch als team mis.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ph4ge schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:03:
[...]

De Vrij had hoe dan ook rugdekking moeten krijgen toen hij dat duel aan ging. De backs waren er ook niet. Je kan De Vrij kwalijk nemen dat hij een duel op het middenveld niet won, maar daarna ging het toch als team mis.
Hij won twee keer niet op het middenveld en werd er daarna ook nog uit gelopen. Goed, dan blijkt het geval dat hij niet fit is, dus dat verklaart wellicht een en ander, maar waarom wordt die jongen dan opgesteld? Een centrum Bruma/Blind is niet slechter dan Bruma/De Vrij. In het geval van Bruma/Blind heb je daarnaast nog een speler die kan opbouwen ook (Blind) .

Maar goed, gisteren werd er ook weer niet aanvallend gewisseld tot het moment dat het écht te laat was om nog iets te kunnen doen. Je zag gisteren in de interviews na afloop ook duidelijk dat zelfs de vedetten geen vertrouwen meer hebben in zichzelf en het team, dus misschien moeten we de oorzaak van de vele individuele fouten niet op het veld zoeken maar op de bank.

Nee, merp!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:06
ph4ge schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:03:
[...]

Inderdaad.

Klassieke fout van Bruma, bij dit soort ballen moet 1 centrum verdediger het duel aangaan, die andere verzorgt rugdekking. Bruma mag in zo'n situatie niet nooit het centrum weglopen.

Het lijkt erop alsof verdedigend positie kiezen geen deel meer uitmaakt van de opleiding.

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
YellowOnline schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:09:
Als Nederland er niet bij zou zijn op het EK - het is nog goed mogelijk te kwalificeren tenslotte - dan kunnen jullie gewoon voor België supporteren - gesteld dat die zich kwalificeren. :)F :)B

Al ware dat waarschijnlijk toch te pijnlijk voor de meeste oranjesupporters
ik zal met veel plezier voor mijn zuiderburen juigen!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leon Zwiers schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:49:
Nu is de tijd om te schiften, al die oude vedettes de laan uit te sturen en het voetbal zakelijker te bekijken. Ik heb schijt aan al dat balbezit wat ons al bijna 20 jaar NIETS heeft opgeleverd. Nu zelfs plaatsen voor het EK met 24 landen in een zeer zwakke poule niet gaat lukken gaan er hopelijk flink wat ogen open.
Ik heb de U19 gevolgd, dat was ook niet echt superniveau voor nieuw talent, zeker voorin zit nog meer egotripperij dan wat er nu rondloopt.

Toch opmerkelijk dat van Gaal iets kon met nagenoeg hetzelfde elftal, wat nu bijna alles verliest. Worden ze oud? Verkeerde tactiek? Geen idee.

En dan komen die 2 die nog amper wat hebben presteert als coach (NL) om even te vertellen hoe het wel allemaal zou moeten.

Ze waren goed jaar geleden de helden van oranje, nu zijn het de grootste loosers.. wat zijn we toch altijd kritisch. Leuk te zien dat van Gaal toch een goede keuze had gemaakt om van Persie te laten gaan en Memphis te halen, want na deze wedstrijdjes gaat de competities voor clubs gewoon weer verder :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Miki
  • Laatst online: 20:13
Het moet een coach zijn die on-Hollands wil voetballen. De glorie van weleer is voorbij, het moderne voetbal heeft bewezen dat die speelstijl alleen voor zeldzame ploegen is weggelegd. Barca en Bayern kunnen zich 433 veroorloven en dan nog hebben ze een zware kluif aan een ploeg als Chelsea.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Van het Schip lijkt me een prima vervanger.

Te koop....

• LZ86
SinergyX schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:20:
[...]

Ik heb de U19 gevolgd, dat was ook niet echt superniveau voor nieuw talent, zeker voorin zit nog meer egotripperij dan wat er nu rondloopt.

Toch opmerkelijk dat van Gaal iets kon met nagenoeg hetzelfde elftal, wat nu bijna alles verliest. Worden ze oud? Verkeerde tactiek? Geen idee.

En dan komen die 2 die nog amper wat hebben presteert als coach (NL) om even te vertellen hoe het wel allemaal zou moeten.

Ze waren goed jaar geleden de helden van oranje, nu zijn het de grootste loosers.. wat zijn we toch altijd kritisch. Leuk te zien dat van Gaal toch een goede keuze had gemaakt om van Persie te laten gaan en Memphis te halen, want na deze wedstrijdjes gaat de competities voor clubs gewoon weer verder :)
Helden van Oranje? Nee, de enige reden dat Oranje zover was gekomen heet Arjen Robben in topvorm, en een ander systeem om onze zwakke verdediging te ondersteunen. v Gaal durfde het aan van dat eeuwige balbezit-spel af te stappen, en dat heeft met geluk en Robben goed uitgepakt. Deze spelers zijn nu geblesseerd, of spelen te weinig.

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:06
Leon Zwiers schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:26:
[...]

Deze spelers zijn nu geblesseerd, of spelen te weinig.
Die generatie loopt op z'n einde.

De huidige/aankomende generatie heeft nog onvoldoende aangetoond over de juiste kwaliteiten te beschikken om met de (sub)top mee te doen. Het masterplan voor de jeugd wat de KNVB in 2001 heeft ingevoerd lijkt mij dan ook geen succes....

• Napo
  • Niet online
Als deze voorzetten al niet meer op doel worden gemikt kan je net zo goed stoppen met voetballen...
http://streamable.com/g97x

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Napo schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:44:
Als deze voorzetten al niet meer op doel worden gemikt kan je net zo goed stoppen met voetballen...
http://streamable.com/g97x
Ik had de match niet gezien, dat zijn wel een paar heel knappe voorzetten moet ik zeggen. En dan echt wel gemiste kansen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56
zwiep666 schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:53:
[...]

Ik had de match niet gezien, dat zijn wel een paar heel knappe voorzetten moet ik zeggen. En dan echt wel gemiste kansen.
Duh, we domineerden toch |:(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
YuriV schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:30:
Liefst ook een coach die objectief naar de spelers kan kijken en niet een coach die verbonden is aan een bepaalde club (zoals Blind met Ajax is verbonden en Hiddink met PSV). In het kader van doorselecteren is het erbij halen van Riedewald en Tete natuurlijk prima (dat zijn de mannen voor de toekomst) maar om Riedewald nou meteen een basisplaats te geven op een voor hem wat onwennige positie is natuurlijk vreemd. Ach...misschien wordt het wel tijd voor een buitenlandse coach..
Terwijl Riedewald eigenlijk nog een van de minst slechten was gisteren. Het lijkt er op dat het weinig uit maakt wie je er neer zet, het loopt gewoon niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:10:
[...]

Terwijl Riedewald eigenlijk nog een van de minst slechten was gisteren. Het lijkt er op dat het weinig uit maakt wie je er neer zet, het loopt gewoon niet.
Hetzelfde probleem als bij Ajax: Ze geven die jongens zoveel taken dat ze het eigenlijk nooit goed kunnen doen. Ik snap dat niet. Het is voetbal, geen chirurgie. Geef die jongens gewoon de vrijheid die ze nodig hebben.

Nee, merp!

Verwijderd

'"Wie het wel uitstekend doet is Daley Blind. Het is opvallend hoe hij zich na een jaar bij Manchester United verbeterd heeft. Zijn inspeelpass is nu ideaal. Zowel qua snelheid als qua richting. Een goed bewijs waartoe een hogere trainingsintensiteit kan leiden."

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
PauseBreak schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:48:
[...]

Hetzelfde probleem als bij Ajax: Ze geven die jongens zoveel taken dat ze het eigenlijk nooit goed kunnen doen. Ik snap dat niet. Het is voetbal, geen chirurgie. Geef die jongens gewoon de vrijheid die ze nodig hebben.
Ja dit inderdaad. Plus dat je gewoon moet zorgen dat je je zwakheden maskeert. Ik snap niet dat we onze grootste zwakheid al na 8 minuten tonen (met slechts 4 man achter de bal staan). Zorg gewoon dat de linies korter op elkaar staan en dat je met 6 man achter de bal blijft. Nu werden de de zwakheden compleet bloot gelegd en bleek uit niets dat we enige kwaliteit hebben.

Ik geloof niet dat we zo sterk zijn als de 3e plek op een WK, maar we zijn ook echt niet zo zwak dat we nummer 4 moeten worden van groep A. Van Gaal haalde er op dat eindtoernooi het maximale uit, nu wordt er wel echt het minimale van gebakken. Spelers zullen vast in een andere flow zitten, de vorm niet hebben of 2 jaar verder zijn afgetakeld, maar zó slecht zijn we echt niet.

Stuitend vind ik wederom Blind die naar iedereen behalve zichzelf wijst en niet eens weet hoe de puntentelling in de poule werkt |:( Dan ben je sowieso al ongeschikt.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:19

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Haha, dat vind ik de beste reactie op de wedstrijd tot nu toe :+

Maar serieus.. als ik me het WK kan herrineren was Kuijt ook een speler die er een team van maakte. Die zal niet meer geselecteerd worden. Maar die kerel was een echte teamspeler en zo'n persoon mis ik nu wel in deze selectie.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Vlassie1980
Barres B. schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:51:
[...]

Haha, dat vind ik de beste reactie op de wedstrijd tot nu toe :+

Maar serieus.. als ik me het WK kan herrineren was Kuijt ook een speler die er een team van maakte. Die zal niet meer geselecteerd worden. Maar die kerel was een echte teamspeler en zo'n persoon mis ik nu wel in deze selectie.
Ja mooi is dat he? Al die Kuijt haters moeten nu even heel gauw hun mond gaan spoelen. Die gast ging altijd voorop in de strijd en compenseerde zijn gebrek aan techniek met zijn inzet.

Maar goed, Dirkie zien we niet meer in een oranje shirt. Er moet nu gewoon een nieuwe generatie opstaan, en nog belangrijker: Niet van die gastjes die alleen maar met zichzelf bezig zijn. Memphis Depay die met zijn Louis Vutton sjaaltje en popie jopie hoedje aan komt in Noordwijk.

Ga gewoon goed voetballen man, achterlijke gladiool!
Afbeeldingslocatie: http://www.telegraaf.nl/telesport/article24434718.ece/binary/i/Memphis+Depay.JPG

• Miki
  • Laatst online: 20:13
Hij doet het niet op mijn iPhone -O-
Vlassie1980 schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:07:
[afbeelding]
Volgens mij staat er op de andere kant van de sjaal "van Gaal" aldus Pharell Depay :+

[ Voor 43% gewijzigd door Miki op 07-09-2015 15:20 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Als WIjnaldum die bal gewoon inkopt (hij staat he-le-maal vrij) en Luuk de Jong niet de verkeerde kant op schiet (serieus), speel je nog gewoon gelijk en is er niks aan de hand.

Maar ik begrijp de blinde vlek voor Wijnaldum en De Jong niet. Die hebben toch beiden veel te veel kansen nodig?
[...]

Ja mooi is dat he? Al die Kuijt haters moeten nu even heel gauw hun mond gaan spoelen. Die gast ging altijd voorop in de strijd en compenseerde zijn gebrek aan techniek met zijn inzet.

Maar goed, Dirkie zien we niet meer in een oranje shirt. Er moet nu gewoon een nieuwe generatie opstaan, en nog belangrijker: Niet van die gastjes die alleen maar met zichzelf bezig zijn. Memphis Depay die met zijn Louis Vutton sjaaltje en popie jopie hoedje aan komt in Noordwijk.

[afbeelding]
Inderdaad, dan is Robben echt een prof. Die komt in een simpel shirtje en kort broekje naar Noordwijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.vi.nl/upload/2e9e1bc9-99c8-462d-b1f9-7c739fafb41c_Robben_580_580x379.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Witte op 07-09-2015 15:24 ]

Houdoe

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Witte schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:21:
Als WIjnaldum die bal gewoon inkopt (hij staat he-le-maal vrij) en Luuk de Jong niet de verkeerde kant op schiet (serieus), speel je nog gewoon gelijk en is er niks aan de hand.

Maar ik begrijp de blinde vlek voor Wijnaldum en De Jong niet. Die hebben toch beiden veel te veel kansen nodig?
Wijnaldum stond vrij door een slimme loopactie. Hij kreeg de bal op zijn schouder, kan gebeuren. Die mispeer was Klaassen, niet De Jong.

Nee, merp!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00
[...]

[afbeelding]
De verkopers zullen zich kapot gelachen hebben toen hij de winkel uit liep.
Zou me niet verbazen als ze hem alles verkocht hebben dat ze in zijn maat hadden.

Verwijderd

Die das is m toch duidelijk 5 maten te groot. Het is halve bedsprei.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

kevin33

Welkom in Utopia.

Die das is inderdaad geen porum. En die hoed ook niet.

Ik verwacht dat dit wel een het laatste kunstje zou kunnen zijn van een aantal speler.

* Snijder.
* van Persie
* BMI ( voor een paar maanden )
* Huntelaar
* Narsingh ( wat een bagger )

[ Voor 77% gewijzigd door kevin33 op 07-09-2015 15:45 ]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:38:
Hoezo te groot?

Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/crop/624x755+9+27/resize/660x800!/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/cd3c4f3d68e266b1304c79392150cbac/201169451/634.LennyKravitz.mh.010713.jpg

Sorry voor de of topic post, maar ach, een lach in dit topic kan geen kwaad...

Te koop....

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:01
Die outfit van Depay is echt raar.
Komt bij dat hij toch altijd zo hip eruit moet zien? Dit is suffe oude mannen/vrouwen kleding toch?

Ik denk dat Depay zich eerder wat bescheidener mag gaan opstellen, zo heel veel heeft hij nog niet gepresteerd internationaal gezien.
Het lijkt wel alsof hij de roem en eer niet aankan, jammer.
Eerst maar tijdje normaal doen en doelpunten scoren niet Depay?

• Deadsy
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:38:
Ik heb me laten vertellen dat dit zo hoort, design enzo.
Probleem is dat het hem niet staat en eigenlijk niemand.

Is zo een duur design dat onhandig en onpraktisch is maar waar wel een flink prijs kaartje aan vast hangt.
Daarom staat het merk er ook met koeien letters op, zodat iedereen kan zien hoe duur het is.

Net zoals die hoed. Design zooi welke duur is maar idioot uitziet.

@albino71
Kravitz staat het eigenlijk best goed. Zo moet je dat soort zooi geloof ik ook dragen.
Maar bij die van Depay staat de merknaam er groot op en dat vind ik gewoon drie keer niks.

[ Voor 14% gewijzigd door Deadsy op 07-09-2015 15:47 ]

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

kevin33

Welkom in Utopia.

albino71 schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:45:
[...]

Hoezo te groot?

[afbeelding]

Sorry voor de of topic post, maar ach, een lach in dit topic kan geen kwaad...
Lenny is natuurlijk wel ubercool, Depay tja....

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• LZ86
:+ :+ Jongens jullie begrijpen er niets van, dit is hip! :+ :+

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Miki schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:21:
Het moet een coach zijn die on-Hollands wil voetballen. De glorie van weleer is voorbij, het moderne voetbal heeft bewezen dat die speelstijl alleen voor zeldzame ploegen is weggelegd. Barca en Bayern kunnen zich 433 veroorloven en dan nog hebben ze een zware kluif aan een ploeg als Chelsea.
Wat heeft het spelsysteem er nu mee te maken? Hiddink speelde eerst 4-3-3, toen dat niet lukte 5-3-2 a la Van Gaal, en toen dat vervolgens ook geen effect had, ging hij doodleuk weer terug naar 4-3-3.

Het spelstysteem is misschien van 10% invloed op het geheel. De kwaliteit van de spelers 40% en de inzet van de spelers telt voor 50% (zomaar een schatting)voor het resultaat. Aan de coach de taak om de boel te motiveren. Lukt dat niet, dan faal je hopeloos. Of de coach nu Mourinho of Blind is. Maar das mijn mening.

• jbdeiman
SinergyX schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:20:
[...]

Ik heb U19 niet gevolgd, wel jong Oranje gekeken, maar die jongens tonen toch echt meer strijdlust. Staan 3-0 voor en blijven gewoon druk zetten... "ons oranje" met de grote mannen kan dat nog niet eens 1 helft opbrengen.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49

Nibbz

Postmaster General

wel grappig dat mensen zo vallen over hoe Memphis eruit ziet... is toch zijn eigen keuze?
Snap ik dan echt helemaal niks van. Doe eens ff een foto van jezelf, gaan we jou even afbranden :s

13:37

• Vlassie1980
Nibbz schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:20:
wel grappig dat mensen zo vallen over hoe Memphis eruit ziet... is toch zijn eigen keuze?

[...]

Snap ik dan echt helemaal niks van. Doe eens ff een foto van jezelf, gaan we jou even afbranden :s
Denk niet dat jullie daar op zitten te wachten, laat staan dat ik een balletje kan trappen.
Gaat er gewoon om dat hij aan komt lopen alsof hij heel wat is en gelijk sterallures heeft. Ik kan daar gewoon heel slecht tegen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nibbz schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:20:

[...]

Ik snap die kritiek wel. Heel goed zelfs.

Je hebt hoofdzaken en bijzaken.

Sommigen zijn zó erg met de bijzaken bezig, dat de hoofdzaken naar de achtergrond verdwijnen.

En als je jezelf ook zo profileert, dan vráág je toch om kritiek? Loop er dan niet zo mee te koop... :z

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
Ik denk dat Memphis zich prima focust op de hoofdzaken, daar kan menig speler een voorbeeld aan nemen. Ware het niet dat hij nu gewoon 2 wedstrijden slecht presteerde, net als de rest.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
Ik vond Memphis goed spelen tegen Turkije maar ik ben blijkbaar de enige :/

Nederland heeft in principe 5 100% kansen gehad waarvan er geen een in gaat. Turkije kreeg er drie waarvan er 2 in gaan. En nog 2 halve kansen waarvan er één in gaat. Dat is niks anders dan vorm en pech.
Ik denk dat je ook moet relativeren en dat als het goed in de kopjes zat bij Oranje ze 3 van die ballen gewoon maken en slecht 1 van die tegentreffers tegen krijgen: 1-3.

Verwijderd

En als IJsland de kwartfinales nou eens haalt, dan hebben we alles weg-gerelativeerd :D

• Señor Sjon
  • Laatst online: 17:21
Fleximex schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:47:
Ik vond Memphis goed spelen tegen Turkije maar ik ben blijkbaar de enige :/

Nederland heeft in principe 5 100% kansen gehad waarvan er geen een in gaat. Turkije kreeg er drie waarvan er 2 in gaan. En nog 2 halve kansen waarvan er één in gaat. Dat is niks anders dan vorm en pech.
Ik denk dat je ook moet relativeren en dat als het goed in de kopjes zat bij Oranje ze 3 van die ballen gewoon maken en slecht 1 van die tegentreffers tegen krijgen: 1-3.
'In principe' en '100%' vind ik niet in 1 zin passen. Het waren meer ballen waar de speler in kwestie eerder van schrok dan er iets mee te doen.

Maar ook met 2-0 achter en nog maar een halfuurtje op de klok zie je ze eindeloos breien en rondtikken. In Studio Voetbal lieten ze een stukje zien. Vanaf de aftrap is NL ruim een minuut over aan het tikken totdat iedereen de bal gehad heeft. Maar het gaat zo traag dat er nul dreiging uitkomt. Dat interpreteren sommige spelers blijkbaar als 'dominant' of 'de bovenliggende partij zijn', maar ze suffen alleen maar zelf in slaap.

Overigens was het EK in 2012 niet heel veel anders. Alleen toen was het 20 minuten vlammen, pijp leeg en dan 70 minuten lijden en verliezen. Uitzondering is eigenlijk het WK 2014, hoewel de kwalificatiereeks ook vrij makkelijk ging.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2015 16:52 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 13:34
Als we 4 of 6 punten hadden gehaald, dan was die hele "outfit" van Depay toch helemaal geen probleem geweest?

Ik herken dit zo lekker van FC Groningen, als de spelers kut spelen moeten ze ineens kappen met naar het casino gaan en de binnenstad onveilig maken na 21:00. Bij goede resultaten zal iedereen het worst zijn wat ze buiten het veld doen. :P

Verwijderd

Van Hooijdonk zat altijd op de korenmarkt, en Janssen altijd in het supportershome met een sigaret of 2, niemand die daar over valt. Het gaat wel een beetje om hoe je er zelf mee omgaat. Je kan te ver gaan blijkbaar.

Vooropgesteld dat ze mogen aantrekken wat ze willen natuurlijk. Maar als je dan iets draagt om op te vallen, mogen mensen er best wat van vinden. Is mijn mening.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
Dat speler in kwestie van een bal schrikt betekent toch niet dat het geen 100% kans was.
Narsingh's kans vond ik een 100% kans, Sneijders vrije schiet kans op de rand van de 16 is een 100% kans en deze voorzetten van Memphis moeten i.m.o. allemaal afgemaakt worden: http://gfycat.com/FirsthandAlienatedCub

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:15

Fiber

Beaches are for storming.

Fleximex schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:47:
[...] als het goed in de kopjes zat bij Oranje ze 3 van die ballen gewoon maken en slecht 1 van die tegentreffers tegen krijgen: 1-3.
Het zit helaas al sinds het WK niet meer goed in de koppies bij Oranje...

En dat ligt m.i niet zo zeer aan de individuele spelers maar veel meer aan het beleid, aan het bestuur dat de verkeerde keuzes voor de verkeerde bondscoaches maakt, aan bondscoaches die de verkeerde spelers selecteren en (op de verkeerde positie) opstellen, die de verkeerde tactiek gebruiken en die de groep niet weten te motiveren, etc. etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Señor Sjon
Een 100% kans vind ik een bal die er eigenlijk in moet gaan, maar door een uitzonderlijke redding, net naast of het houtwerk er niet ingaat. Een schot op doel vind ik dat totaal niet.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fiber schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:00:
[...]

En dat ligt m.i niet zo zeer aan de individuele spelers maar veel meer aan het beleid, aan het bestuur dat de verkeerde keuzes voor de verkeerde bondscoaches maakt, aan bondscoaches die de verkeerde spelers selecteren en (op de verkeerde positie) opstellen, die de verkeerde tactiek gebruiken en die de groep niet weten te motiveren, etc. etc.
Ik denk dat het voor een aardig deel ook wel aan de spelers zelf ligt hoor. Als je ziet hoe die zoutzakken over het veld hobbelden donderdag en gisteren, dan spreekt daar geen enkele motivatie uit. Geen motivatie om te spelen (het lijkt wel een moetje i.p.v. eer om in Oranje te spelen?), geen motivatie om elkaar te motiveren laat staan dat er motivatie is om twee doelen (die van de tegenstander en het EK) te halen.

Natuurlijk kun je dan wijzen naar de door jouw genoemde punten en dat is ook geheel terecht. Echter als de groep als collectief wat wil en het kan tonen op de trainingen, dan gaat Blind c.s. daar echt niet zo aan voorbij. Dan had inmiddels de spelersgroep dat wel geroeptoetert in de pers. Het is net als in een bedrijf, de leiding kan lopen te klooien, als de werknemers het willen draait de afdeling gewoon door op basis van wil en ervaring. Dat ontbreekt m.i. allebei geheel bij het Nederlands Elftal en dat is voor zulke overbetaalde jochies een grof schandaal.

Maar goed, wie weet wordt het weer wat met EK2020. Want met zo'n instelling van het laatste jaar kom de huidige EK kwalificatie al niet door, de nog zwaardere poule voor het WK kun je dan helemaal wel vergeten.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Bastien schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:58:
[...]
Ik denk dat het voor een aardig deel ook wel aan de spelers zelf ligt hoor. Als je ziet hoe die zoutzakken over het veld hobbelden donderdag en gisteren, dan spreekt daar geen enkele motivatie uit. Geen motivatie om te spelen (het lijkt wel een moetje i.p.v. eer om in Oranje te spelen?), geen motivatie om elkaar te motiveren laat staan dat er motivatie is om twee doelen (die van de tegenstander en het EK) te halen.

Natuurlijk kun je dan wijzen naar de door jouw genoemde punten en dat is ook geheel terecht. Echter als de groep als collectief wat wil en het kan tonen op de trainingen, dan gaat Blind c.s. daar echt niet zo aan voorbij. Dan had inmiddels de spelersgroep dat wel geroeptoetert in de pers. Het is net als in een bedrijf, de leiding kan lopen te klooien, als de werknemers het willen draait de afdeling gewoon door op basis van wil en ervaring. Dat ontbreekt m.i. allebei geheel bij het Nederlands Elftal en dat is voor zulke overbetaalde jochies een grof schandaal.

Maar goed, wie weet wordt het weer wat met EK2020. Want met zo'n instelling van het laatste jaar kom de huidige EK kwalificatie al niet door, de nog zwaardere poule voor het WK kun je dan helemaal wel vergeten.
Misschien maar eens wat gretige 'tweede garnituur' oproepen, Chery of zo. :+

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ramzzz schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:03:
[...]

Misschien maar eens wat gretige 'tweede garnituur' oproepen, Chery of zo. :+
Nou ja, Jong Oranje deed het niet slecht vrijdag. Misschien de teams eens omwisselen. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
Van Oostveen vindt dat Nederlands voetbal geen structureel probleem heeft

Gepubliceerd: 07 september 2015 16:29
Laatste update: 07 september 2015 16:28

Het gaat Bert van Oostveen te ver om te stellen dat het Nederlands voetbal een structureel probleem heeft door de malaise van Oranje.

quote ingekort, integraal nieuwsberichten kopiëren is niet toegestaan.
http://www.nu.nl/voetbal/...ureel-probleem-heeft.html

Bord, kop...

[ Voor 146% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2015 22:56 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Die man had cabaretier moeten worden :'( :F Maar goed, als je dit het goede niveau kan vinden voor het NL voetbal is er inderdaad geen crisis of probleem. Dan is het als verwacht. Alleen dat laatste spreekt ie dan niet uit. :+

• D-e-n
  • Laatst online: 19:19
Ik denk dat een ploeg ook speelt zoals de coach acteert. In Hiddink zat totaal geen pit, logisch dat een ploeg dat dan overneemt.

En Blind heeft meer pit maar is natuurlijk een prototype van de "Hollandse school". Aan al zijn selecties, opstellingen en wissels zie je dat het vooral voetballend opgelost moet worden. En dan krijg je dat getik.

Hij selecteert wat dat betreft ook teveel op bepaalde technische kwaliteiten, op cultuur zelfs. Jongens als v Dijk, Janmaat en zelfs v Beek hebben bij voorbaat al een achterstand bij Blind. Het is hetzelfde als de manier waarop ze bij Ajax naar spelers kijken. Zo'n Sigthorsson is hoegenaamd te slecht voor Ajax maar hij verslaat ons wel twee keer.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 07-09-2015 18:19 ]

Verwijderd

Misschien zou het wel eens heel goed kunnen werken wanneer de KNVB Jürgen Klopp aanzoekt het over te nemen van Blind om het WK van 2018 veilig te stellen.

Is direct de stammenstrijd onder supporters van de baan.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ja dat zou en heel erg goede zijn, is alleen de vraag of men af wil stappen van de verplichte Nederlandse coach.

• ph4ge
Fiber schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:00:

Eens, met dit wanbeleid had Duitsland zich ook niet geplaatst. Er is voor Blind en de mensen die hem aangesteld hebben geen excuus.

Een incident zou een keer verliezen van IJsland zijn, of wellicht in de poule fase al uitgeschakeld worden. Dat kan als je flink pech hebt. Maar dit gaat veel dieper.

• D-e-n
dutchgio schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:57:
Ja dat zou en heel erg goede zijn, is alleen de vraag of men af wil stappen van de verplichte Nederlandse coach.
Hoezo verplicht? Wat mij betreft is het een prima idee. Een buitenlandse coach als Trappatoni of Mourinho lijkt me teveel van het goede maar een frisse blik kan geen kwaad.

Ik hoorde ergens de naam van Dickie al weer vallen :)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:16:
En Blind heeft meer pit maar is natuurlijk een prototype van de "Hollandse school". Aan al zijn selecties, opstellingen en wissels zie je dat het vooral voetballend opgelost moet worden. En dan krijg je dat getik.
Ik wil toch even op de bres springen voor de Hollandse School/Totaal voetbal. Op Wikipedia staat het vrij goed verwoord als:
Totaalvoetbal wordt vooral gespeeld in een 4-3-3-systeem waarbij de keeper bij de opbouw van achteruit meedoet en aanspeelbaar is. Het is belangrijk dat de spelers altijd aanspeelbaar zijn en de juiste keuzes maken als ze in balbezit zijn. Als bij de opbouw van achteruit ruimte ontstaat voor een verdediger om door te schuiven naar het middenveld, heeft het team één man extra op het middenveld. Nu is de taak van een middenvelder om door te schuiven naar de aanval, om zo een kans om op een schot op doel groter te maken.
Ok er wordt 4-3-3 gespeeld maar daar houdt het ook wel op. Spelers aanspeelbaar? Bij de opbouw achteruit ruimte creëren? (nee de bal rondspelen op eigen helft). Man meer op het middenveld, het middenveld werd overlopen.
Voor totaalvoetbal is het belangrijk dat verdedigers kunnen aanvallen, middenvelders ook in de aanval en verdediging kunnen spelen, en de aanvallers goed druk kunnen zetten om de bal vroeg te kunnen veroveren. Om totaalvoetbal te kunnen toepassen moeten spelers beschikken over een zeer goede techniek en inzicht; het systeem moet aanvallend doeltreffend en ook mooi zijn om naar te kijken.
Onze verdedigers kunnen nauwelijks verdedigen en aanvallers die vroeg druk zetten heb ik ook nauwelijks gezien.

Ik weet niet of het onwil of onkunde is maar met het totaal voetbal ansich is niets mis, je hebt er goede spelers voor nodig en dat zou tegen een IJsland, Turkije en Tsjechië eigenlijk wel het geval zijn.

• D-e-n
Je kunt alleen zo spelen als je echt topmateriaal hebt. En/of de ploeg moet ingespeeld zijn. Dat kan in een toernooi maar niet in een kwalificatie.

De tegenstander heeft er weinig mee van doen. Je ziet nu dat juist zwakkere tegenstanders jou de baas zijn.

Overigens: het totaalvoetbal werd ooit mede gespeeld door types als Neeskens en Suurbier, bepaald geen typische technici. Misschien zijn we in de loop der tijd vergeten wat Hollands voetbal ook alweer inhield.

• dutchgio
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:04:
[...]

Hoezo verplicht? Wat mij betreft is het een prima idee. Een buitenlandse coach als Trappatoni of Mourinho lijkt me teveel van het goede maar een frisse blik kan geen kwaad.

Ik hoorde ergens de naam van Dickie al weer vallen :)
Ik ben er niet tegen hoor, Klopp is geweldig en als die haalbaar is zou ik het alleen maar toejuichen.
Maar bij de KNVB hebben ze tot nog toe een grote voorkeur voor een Nederlander als bondscoach.

• Deadsy
wow
Gregory van der Wiel baalt als een stekker van het verloren tweeluik en weet niet wat nu precies de oorzaak is. Misschien een gebrek aan ervaring, oppert de rechtervleugelverdediger in gesprek met Metro.o.

“Bij Paris Saint-Germain heb je veel spelers die al jarenlang op het hoogste niveau spelen. Dat is internationaal topniveau. Nog niet iedereen bij Oranje zit op dat niveau. Zo vanzelfsprekend is het dan ook niet dat wij de komende twee wedstrijden wel even zullen winnen.”

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=255548

Ik ga maar hopen dat het selectieve quotes zijn en dat ze delen weg gelaten hebben.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25

St@m

@ Your Service

<insert relaas over de tattoo's van van der Wiel, wellicht nog zijn kledingkeuzes en verdere aannames over de arrogantie, air en domheid van van der Wiel>
Want als je voetbalt mag je er niet meer uitzien zoals je zelf wilt, dan moet je in het keurslijf van puisterige nerds passen die achter hun toetsenbordje wel eens stoer schrijven wat je wel en niet aan kan, en aan de hand van kledingkeuzes en tatoeages wel even beslissen dat iemand arrogant is en eigenlijk een dikke klootzak

Verder heb ik alleen te melden dat zo ongeveer het hele Nederlandse elftal + staf + KNVB echt een bord voor de kop hebben hangen.. Het is gewoon stuitend om te zien dat er zo weinig zelfreflectie is.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 07-09-2015 20:33 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Gaat het st@m? Je kunt niet ontkennen dat zoals Depay er bij loopt al apart te noemen is, zeker als je vergelijkt hoe 'normaal' Robben doet. Dat is niet alleen de mening van de Tweakers maar publieke opinie.

Wat mij betreft lopen ze in gouden bloemetjes gordijn, als ze maar knap hun best doen in het veld. Als je erbij loopt als een diva maar je bent te beroerd om te werken in het veld dan vind ik het niet gek als je wegehoond wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
Boeiend hoe je er bij loopt, als je maar presteert. Daarvoor sta je namelijk in het elftal. Dat spelers tegenwoordig onder een loep worden gelegd zegt al genoeg. Datzelfde zie je in gedrag terug en helaas accepteert men nogal veel indien men presteert (bijvoorbeeld Zlatan mag zich wel als idioot gedragen maar Balotelli wordt verkettert)

• St@m

St@m

@ Your Service

Gonadan schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:35:
Gaat het st@m? Je kunt niet ontkennen dat zoals Depay er bij loopt al apart te noemen is, zeker als je vergelijkt hoe 'normaal' Robben doet. Dat is niet alleen de mening van de Tweakers maar publieke opinie.
Met mij gaat het prima, ik word alleen zo onderhand wel schijtziek van het leggen van relaties tussen hoe iemand eruit ziet en hoe iemand presteert. Zijn het niet de schoenen, dan zijn het wel de tatoeages, zijn het niet de tatoeages dan is het wel de hoed, is het niet de hoed dan is iemand weer arrogant omdat diegene niet lekker oogt voor de camera tijdens interviews en ga zo maar door..
En nee, het is niet mijn smaak, maar als Memphis er zo bij wil lopen.. nou en?!
Wat mij betreft lopen ze in gouden bloemetjes gordijn, als ze maar knap hun best doen in het veld. Als je erbij loopt als een diva maar je bent te beroerd om te werken in het veld dan vind ik het niet gek als je wegehoond wordt.
Blijkbaar maakt het dus wel uit hoe iemand zich kleedt.. want je vindt het eigenlijk maar raar.. en zolang iemand z'n best doet en leuk presteert is het allemaal prima, maar zodra iemand wat minder presteert geeft ons dat het recht om iemand af te gaan zeiken op z'n uiterlijk..

Nouja, prima.. als dat de normen en waarden zijn die (de meeste) mensen hier hanteren, soit.

Zou toch wat zijn als ik een mindere week op m'n werk heb en ik word helemaal kapotgezeken door buitenstaander die wel even gaan vertellen dat mijn tatoeages de schuld zijn van mijn mindere presteren die week.. Of mijn nieuwe trui.. Maar blijkbaar kan dat gewoon als je een voetballer bent. Want je verdient meer centjes dan Jan Modaal, dus dan moet je dat maar slikken. :')

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 07-09-2015 20:51 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

St@m schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:47:
[...]

Met mij gaat het prima, ik word alleen zo onderhand wel schijtziek van het leggen van relaties tussen hoe iemand eruit ziet en hoe iemand presteert. Zijn het niet de schoenen, dan zijn het wel de tatoeages, zijn het niet de tatoeages dan is het wel de hoed, is het niet de hoed dan is iemand weer arrogant omdat diegene niet lekker oogt voor de camera tijdens interviews en ga zo maar door..
En nee, het is niet mijn smaak, maar als Memphis er zo bij wil lopen.. nou en?!

[...]

Blijkbaar maakt het dus wel uit hoe iemand zich kleedt.. want je vindt het eigenlijk maar raar.. en zolang iemand z'n best doet en leuk presteert is het allemaal prima, maar zodra iemand wat minder presteert geeft ons dat het recht om iemand af te gaan zeiken op z'n uiterlijk..

Nouja, prima.. als dat de normen en waarden zijn die (de meeste) mensen hier hanteren, soit.

Zou toch wat zijn als ik een mindere week op m'n werk heb en ik word helemaal kapotgezeken door buitenstaander die wel even gaan vertellen dat mijn tatoeages de schuld zijn van mijn mindere presteren die week.. Of mijn nieuwe trui.. Maar blijkbaar kan dat gewoon als je een voetballer bent. Want je verdient meer centjes dan Jan Modaal, dus dan moet je dat maar slikken. :')
_/-\o_

Nomen nescio

• ph4ge
Iemand zn gedrag buiten het veld zegt weldegelijk iets over hoe hij zn sport beleeft. Als het er geen negatieve invloed op heeft prima, maar als het dat wel lijkt te hebben mag je dat ook gewoon zeggen. Laat ze zich als een diva gedragen nadat daar aanleiding toe is en iedereen accepteert het. Ze zoeken zelf op deze manier de media.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 07-09-2015 21:14 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:14:
Iemand zn gedrag buiten het veld zegt weldegelijk iets over hoe hij zn sport beleeft. Als het er geen negatieve invloed op heeft prima, maar als het dat wel lijkt te hebben mag je dat ook gewoon zeggen. Laat ze zich als een diva gedragen nadat daar aanleiding toe is en iedereen accepteert het. Ze zoeken zelf op deze manier de media.
Kort samengevat exact hoe ik erover denk.

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:14:
Dan zijn we het gewoon echt niet met elkaar eens. Hoe ik me buiten het werk gedraag zegt helemaal niets over hoe ik me op het werk gedraag. Bij jou heeft het wel invloed? En als jij een keer een slechte week hebt mag ik je helemaal kapot schelden en uitlachen over hoe je eruit ziet?

En let wel, jij vindt dat deze voetballers zich gedragen als diva's, en dat baseer je op hoe ze eruit zien, en wat jij van ze ziet in de media. Want ik durf er wel wat centjes op te zetten dat jij geen van deze 22 "diva's" mag noemen tot vriend.

Ik ben in ieder geval van mening dat je mensen niet hoeft te beoordelen op uiterlijk maar op prestaties. Gelukkig ben ik niet de enige, helaas zijn er veel mensen die nog steeds bekrompen reageren op alles wat niet in hun straatje past. Had alleen niet echt verwacht die mensen tegen te komen in het voetbaltopic. Maar goed, zeik de spelers nu maar weer lekker af, ga maar moeilijk doen over hun kleren en tatoeages, doe wat je niet laten kan.. maar sta dan de volgende keer ook niet vooraan om ze toe te juichen als ze wel presteren.

Tegen die tijd hebben ze allemaal nog meer tatoeages en lopen ze waarschijnlijk ook dan in de laatste mode rechtstreeks van de catwalk.

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 07-09-2015 21:28 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:46:
Misschien zou het wel eens heel goed kunnen werken wanneer de KNVB Jürgen Klopp aanzoekt het over te nemen van Blind om het WK van 2018 veilig te stellen.

Is direct de stammenstrijd onder supporters van de baan.
Het NL elftal is qua breedte net zo sterk als dat Dortmund waar de helft geblesseerd was en ze onderaan stonden. In die paar weken per jaar gaat hij dat echt niet recht trekken ...
Aan het huidige Dortmund is jaren werk dag in dag uit vooraf gegaan maar die blueprint mag de KNVB best als nieuwe masterplan overnemen :+

Ondertussen scoort Thomas Müller weer twee typische Müller goals en dat brengt hem op 30 goals in 65 interlands als voornamelijk rechter(vleugel) aanvaller(!).

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 07-09-2015 21:27 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wat een overtrokken gedoe. Je hebt een punt maar je gaat wel ver.

Depay kiest er bewust voor boven het bekende maaiveld uit te steken, hij wil graag opvallen. Dat houdt onherroepelijk in dat het opvallen ook negatief kan uitpakken. Als je daar niet tegen kunt moet je het niet doen, simpel.

Denk je nu echt dat er geen commentaar was toen ze nog wel goed speelden? Het valt je nu alleen meer op, wellicht omdat nu al het negatieve in de pers benadrukt wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:24:
[...]

Het NL elftal is qua breedte net zo sterk als dat Dortmund waar de helft geblesseerd was en ze onderaan stonden. In die paar weken per jaar gaat hij dat echt niet recht trekken ...
Aan het huidige Dortmund is jaren werk dag in dag uit vooraf gegaan maar die blueprint mag de KNVB best als nieuwe masterplan overnemen :+

Ondertussen scoort Thomas Müller weer twee typische Müller goals en dat brengt hem op 30 goals in 65 interlands als voornamelijk rechter(vleugel) aanvaller(!).
Muller speelt vaak spits hoor, is het niet bij Bayern dan wel bij Duitsland. ;)
Van Gaal wou hem ook hebben, dan zou hij bij United ook voor de spitspositie gehaald zijn...

• ph4ge
St@m schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:19:
Dan zijn we het gewoon echt niet met elkaar eens. Hoe ik me buiten het werk gedraag zegt helemaal niets over hoe ik me op het werk gedraag. Bij jou heeft het wel invloed? En als jij een keer een slechte week hebt mag ik je helemaal kapot schelden en uitlachen over hoe je eruit ziet?

En let wel, jij vindt dat deze voetballers zich gedragen als diva's, en dat baseer je op hoe ze eruit zien, en wat jij van ze ziet in de media. Want ik durf er wel wat centjes op te zetten dat jij geen van deze 22 "diva's" mag noemen tot vriend.

Ik ben in ieder geval van mening dat je mensen niet hoeft te beoordelen op uiterlijk maar op prestaties. Gelukkig ben ik niet de enige, helaas zijn er veel mensen die nog steeds bekrompen reageren op alles wat niet in hun straatje past. Had alleen niet echt verwacht die mensen tegen te komen in het voetbaltopic. Maar goed, zeik de spelers nu maar weer lekker af, ga maar moeilijk doen over hun kleren en tatoeages, doe wat je niet laten kan.. maar sta dan de volgende keer ook niet vooraan om ze toe te juichen als ze wel presteren.

Tegen die tijd hebben ze allemaal nog meer tatoeages en lopen ze waarschijnlijk ook dan in de laatste mode rechtstreeks van de catwalk.
Voor de duidelijkheid, hij loopt er zo bij op zn werk. Niet alleen in de media, maar ook in de groep, beiden is zijn werk. En daarmee helpt hij het groepsproces en het resultaat gewoon niet. En ja, als mijn prive leven en mijn gedrag mn werk in de weg staan spreekt mijn baas mij er ook op aan. Het groepsproces is heel belangrijk in het voetbal en dat saboteer je gewoon met diva gedrag, en ja, mensen accepteren het wel als je presteert.

Veel werkgevers hebben gewoon bedrijfskleding. Dat gaat me wel een beetje ver, maar ik weet zeker als iemand van de ABN BANK zoals Memphis achter de balie zit dat daar ook ophef over komt in de (sociale) media.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 07-09-2015 21:53 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:33:
[...]

Muller speelt vaak spits hoor, is het niet bij Bayern dan wel bij Duitsland. ;)
Van Gaal wou hem ook hebben, dan zou hij bij United ook voor de spitspositie gehaald zijn...
Ik 'volg' Müller al sinds van Gaal hem bracht en hij duikt vaak op in de spits ja en heeft er ook wel eens in de basisopstelling gestaan ja maar bij het WK in 2010 en EK 2012 kwam ie vanaf rechts en vandaag en vrijdag ook weer (heeft daar dan ook het loopvermogen voor).
Maar daarmee bedoel ik uiteraard niet een vleugelspeler die er voor de voorzetten is nee maar er staat meestal wel nog een spits/#9 in de opstelling (Klose bijv. en Gomez). Sinds afgelopen jaar het liefst een valse bij Löw waardoor ie wel een paar keer als de 9 is gestart, ook bij de WK de eerste wedstrijden. Afgelopen wedstrijden vult Götze die rol in ...

Toevallig net een bal teruggelegd vanaf rechts door Müller op Gündogan voor de 2-3 :D

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 07-09-2015 22:05 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:48:
[...]

Voor de duidelijkheid, hij loopt er zo bij op zn werk. Niet alleen in de media, maar ook in de groep, beiden is zijn werk. En daarmee helpt hij het groepsproces en het resultaat gewoon niet. En ja, als mijn prive leven en mijn gedrag mn werk in de weg staan spreekt mijn baas mij er ook op aan. Het groepsproces is heel belangrijk in het voetbal en dat saboteer je gewoon met diva gedrag, en ja, mensen accepteren het wel als je presteert.
Wacht even, dus omdat Memphis tatoeages heeft en een kekke hoed en sjaal heeft (dit noemen we divagedrag?) helpt hij het groepsproces en het resultaat niet. Sterker nog, hij saboteert het groepsproces met zijn divagedrag.

Eigenlijk is het gewoon de schuld van Memphis dat het NL elftal er zo slecht voorstaat of niet. Omdat hij een nieuwe kekke hoed had gekocht en die had opgezet.
Wat een lul eigenlijk zeg.
Het is niet de schuld van De Vrij die staat te slapen, Cillessen die staat te schutteren en Blind die staat te angsthazen. Nee, het is de schuld van de tatoeages en de hoed! Want die saboteren het groepsproces!!

Ik ben wel klaar met deze onzin..

• ph4ge
St@m schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:53:
Wacht even, dus omdat Memphis tatoeages heeft en een kekke hoed en sjaal heeft (dit noemen we divagedrag?) helpt hij het groepsproces en het resultaat niet. Sterker nog, hij saboteert het groepsproces met zijn divagedrag.
Het helpt in ieder geval niet, en het toont aan dat hij niet gefocust is en zich buiten het team plaatst. Daarnaast representeert hij Nederland en moet hij zich daar naar gedragen.
St@m schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:53:
Eigenlijk is het gewoon de schuld van Memphis dat het NL elftal er zo slecht voorstaat of niet. Omdat hij een nieuwe kekke hoed had gekocht en die had opgezet.
Wat een lul eigenlijk zeg.
Het is niet de schuld van De Vrij die staat te slapen, Cillessen die staat te schutteren en Blind die staat te angsthazen. Nee, het is de schuld van de tatoeages en de hoed! Want die saboteren het groepsproces!!

Ik ben wel klaar met deze onzin..
Dat is niet wat ik zeg, maar wat onzin is om te doen alsof dit normaal is voor een professional. Een professional is met zn vak bezig en niet met randzaken. Dit doe je om aandacht te trekken, dan moet je ook niet raar opkijken als je die krijgt. Dat is gewoon zijn werk. Het team presteert gewoon niet optimaal op deze manier en dat uit zich op allerlei manieren. Ze kunnen niet als excuus gebruiken dat ze volop gefocust waren en er alles aan gedaan hebben.

En het is volkomen normaal dat dit geaccepteerd wordt als hij goed speelt en als we winnen, net als dat de hier genoemde fouten dan ook geaccepteerd worden.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 07-09-2015 22:00 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:57:
[...]
Het helpt in ieder geval niet, en het toont aan dat hij niet gefocust is en zich buiten het team plaatst. Daarnaast representeert hij Nederland en moet hij zich daar naar gedragen.

[...]

Dat is niet wat ik zeg, maar wat onzin is om te doen alsof dit normaal is voor een professional. Een professional is met zn vak bezig en niet met randzaken. Dit doe je om aandacht te trekken, dan moet je ook niet raar opkijken als je die krijgt.

En het is volkomen normaal dat dit geaccepteerd wordt als hij goed speelt en als we winnen, net als dat de hier genoemde fouten dan ook geaccepteerd worden.
Omdat Memphis een nieuwe hoed heeft die jij niet mooi vindt toont het aan dat hij niet gefocust is en zich buiten het team plaatst.

Hij representeert Nederland en daar moet hij zich naar gedragen.. wat zijn precies de gedragsregels?

Dat je als een zwerver in je korte box en t-shirt je komt melden (Robben)? Dat je een afzichtelijke tatoeage van je vrouw op je pens laat zetten (Sneijder)? Of dat je de telefoon opneemt terwijl je de pers te woord staat (Tete)? Of dat je een blessure faked als je niet mag spelen van de baas (Clasie)? Dat je een tegenstander niet moet slaan (BMI)?

Als Blind had gezegd dat iedereen zich in pak moet melden, en Memphis kwam zo aangelopen, dan had hij van mij een schop onder z'n hol kunnen krijgen en op kunnen rotten. Nu doet hij gewoon aan wat hij leuk vindt en verstoort het groepsproces.

• 418O2
  • Nu online
Hebben we het echt over kleding? Man man man

• ph4ge
St@m schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:06:
Omdat Memphis een nieuwe hoed heeft die jij niet mooi vindt toont het aan dat hij niet gefocust is en zich buiten het team plaatst.

Hij representeert Nederland en daar moet hij zich naar gedragen.. wat zijn precies de gedragsregels?

Dat je als een zwerver in je korte box en t-shirt je komt melden (Robben)? Dat je een afzichtelijke tatoeage van je vrouw op je pens laat zetten (Sneijder)? Of dat je de telefoon opneemt terwijl je de pers te woord staat (Tete)? Of dat je een blessure faked als je niet mag spelen van de baas (Clasie)? Dat je een tegenstander niet moet slaan (BMI)?

Als Blind had gezegd dat iedereen zich in pak moet melden, en Memphis kwam zo aangelopen, dan had hij van mij een schop onder z'n hol kunnen krijgen en op kunnen rotten. Nu doet hij gewoon aan wat hij leuk vindt en verstoort het groepsproces.
Ik wist niet eens dat het zo'n lijst was, en dat Blind blijkbaar moet zeggen dat ze zich een beetje professioneel moeten gedragen zegt genoeg. Het is illustratief voor de chaos die is ontstaan, en daar is de BC ook voor verantwoordelijk.

Nogmaals, ik zeg niet dat het hier om gaat, ik zeg dat het begrijpelijk is als je zo een cruciale reeks wedstrijden in gaat en de boel verprutst dat je daar commentaar op krijgt. Daar kiest een Memphis bewust voor. Er valt gewoon niet vol te houden dat de jongens volledig gefocust waren en er alles aan gedaan hebben op deze manier.

Nogmaals, bij elke andere baan moet je je ook een beetje representatief gedragen, zelfs als je baas het niet zegt. Dat geldt voor elke baan en nog extra voor een voetballer op dit niveau, voor zo'n wedstrijd, in een crisis. Hij kiest hier bewust voor, dan krijg je opmerkingen, prima. Mij kan het ook geen reet schelen, maar niet zielig lopen doen. Hadden ze maar fatsoenlijk moeten presteren.

Clasie is overigens gewoon geblesseerd, hij kwakkelt al sinds Rutten is aangetreden, waar haal je het vandaan? Ik kan me niet voorstellen dat hij bewust wedstrijden van zn nieuwe club mist.

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:19:

Nogmaals, ik zeg niet dat het hier om gaat, ik zeg dat het begrijpelijk is als je zo een cruciale reeks wedstrijden in gaat en de boel verprutst dat je daar commentaar op krijgt. Daar kiest een Memphis bewust voor. Er valt gewoon niet vol te houden dat de jongens volledig gefocust waren en er alles aan gedaan hebben op deze manier.
Als jij die conclusie trekt op basis van wat Memphis aantrekt, als jij daaruit kunt concluderen dat het Nederlands elftal daardoor niet volledig gefocused is, dat Memphis op die manier het groepsproces heeft gesaboteerd.. prima. Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken. Beoordeel mensen maar op hun uiterlijk en kledingkeuze, ik ben blij dat ik iets minder narrow minded ben.
Nogmaals, bij elke andere baan moet je je ook een beetje representatief gedragen, zelfs als je baas het niet zegt. Dat geldt voor elke baan en nog extra voor een voetballer op dit niveau, voor zo'n wedstrijd, in een crisis. Hij kiest hier bewust voor, dan krijg je opmerkingen, prima. Mij kan het ook geen reet schelen, maar niet zielig lopen doen. Hadden ze maar fatsoenlijk moeten presteren.
Kwestie van smaak! Ik vind deze schoenen bijvoorbeeld prima representatief.. Afbeeldingslocatie: http://blog.sooco.nl/wp-content/uploads/2012/05/rehab3x.jpg
Een ander vindt ze spuuglelijk (een collega ook nog). Zolang de baas geen regels opstelt over de schoenen die we aan mogen is dit representatief.
En om nou te stellen dat ik het groepsproces op het werk saboteer.. mwah..
Clasie is overigens gewoon geblesseerd, hij kwakkelt al sinds Rutten is aangetreden, waar haal je het vandaan? Ik kan me niet voorstellen dat hij bewust wedstrijden van zn nieuwe club mist.
Vorig jaar.

Conclusie: Jij en anderen vinden dat Memphis geen mooie hoed en sjaal heeft. Ik vind dat overigens ook. Jij vindt dat Memphis daardoor het groepsproces saboteert. Jij denkt dat doordat 90% van het Nederlands elftal er niet anders uitziet dan de gemiddelde dakdekker (nofi t.o.v. dakdekkers) ze niet volledig gefocust zijn omdat ze per jaar x uur bij de tattoo artiest zitten en het leuk vinden om in de laatste mode te lopen.

En omdat ze dat wel leuk vinden moet dat een hot item worden. In plaats van prestaties op het veld moet men afgerekend worden op hoe men eruit ziet.

Messi tegenwoordig al gezien? Die is ook echt niet gefocust. Heeft z'n armen laten volzetten en volgens mij z'n benen ook.. man man man.. Kan toch niet goed zijn voor het groepsproces bij Barcelona.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 07-09-2015 22:32 ]

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 18:17
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G0mm5r5fpkA3cJsKC1x8DT0G/full.jpg

1337 paint skills!

[ Voor 5% gewijzigd door Toewan op 07-09-2015 22:45 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Die schoenen is duidelijk een gebrek aan smaak. :P

Verder denk ik dat er wel genoeg suggestief op de man gespeeld is lijkt me? Blijkbaar is iedereen bekrompener dan jij, jammer dan, volgend onderwerp.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• St@m

St@m

@ Your Service

Gonadan schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:39:
Die schoenen is duidelijk een gebrek aan smaak. :P

Verder denk ik dat er wel genoeg suggestief op de man gespeeld is lijkt me? Blijkbaar is iedereen bekrompener dan jij, jammer dan, volgend onderwerp.
Ik vind het inderdaad bekrompen als je niet verder kunt kijken dan iemands uiterlijk. Dat is niet suggestief hoor. Dat zeg ik gewoon. Maar goed, dat is mijn mening. Nog een paar jaar en dan vindt de meerderheid het wel normaal als mensen er anders uitzien dan zichzelf. Duurde met het natuurlijke kleurtje op de huid ook even, het onnatuurlijke kleurtje moet nog even wat meer geaccepteerd worden.
En over nog iets langere tijd praat iedereen in Nederland als een halve Marokkaan en schrijven we als analfabeten.. dat is iets waar ik nog niet helemaal aan kan wennen.. je weet tog..

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 07-09-2015 22:47 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ach, het is ook bekrompen om daar aan vast te blijven houden en ondanks de hoeveelheid tekst de ander ook schrijft steeds dezelfde mantra te herhalen.

Wat mij stoort is dat de helft met een koptelefoon loopt, in je zone of zo. Dát is slecht voor de groep, op mijn werk spreek ik mensen daar ook op aan. Oncollegiaal gedoe.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mensen, even om orde op zaken te stellen:

Dat die hoed er inderdaad niet uitziet is leuk om op te zeiken als het toch al kut gaat, dus ga vooral je gang (als Johan Derksen het niet al voor je doet). Maar als je gaat verkondigen dat een hoed het groepsproces verstoort, dan ben je sommige dingen echt veel te serieus aan het nemen. :+

Dat er gezeur komt over dat iemand uitgaat vlak voor een wedstrijd, of te vaak bij de febo komt, of schandalige verkeersovertredingen maakt... maar het dragen van een fucking hoed, echt?

Al met al heeft St@m gelijk, en daarmee is hij de winnaar van de discussie. Mochten jullie willen doorgaan met een re-match, graag een apart topic over de hoed van Memphis. Lijkt me niet echt op dit subforum passen, en eigenlijk ook niet op dit forum, dus graag op viva.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 07-09-2015 22:57 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Señor Sjon
Modbreak:Zullen we het weer eens over voetbal hebben?

Verwijderd

Waar ik vooral een verschil in zie is de mentaliteit tegenover 20 jaar terug en tegenover andere landen. Zeer weinig spelers van het huidige NL-efltal stralen uit trots te zijn om voor Nederland te mogen spelen. Als je iedere maand een miljoen op je bankrekening krijgt van je club en lekker CL mag spelen, wat is er dan zo boeiend aan spelen tegen IJsland of Turkije? Het is imo niet anders wanneer Ajax zich niet kan motiveren tegen Excelsior dan dat vd Wiel het wel prima vindt tegen IJsland.

Je moet trots zijn om voor je land te mogen spelen. Hoe trots zijn we nou zelf op het feit dat we Nederlander zijn? Ik persoonlijk in elk geval weinig, waarom zou dat voor voetballers van mijn leeftijd dan anders zijn? Een groot deel van de selectie interesseert het vrij weinig om voor het NL-elftal te spelen, net zo min of ze nu wel of niet geselecteerd worden. Dat zie je ook terug op het veld vind ik.

Dat is bij andere landen vaak anders. Turken zijn trots op hun land en cultuur en gaan door het stof om de eer te verdedigen. Voor IJsland is een wedstrijd tegen Nederland een mooi affiche. Dat brengt wat extra's in een elftal. Nederland kan zich niet meer opladen voor dit soort wedstrijden na zo'n EK en WK gespeeld te hebben.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Genoeg over kleding, hoe zouden jullie je opstelling maken? We zijn tenslotte allemaal een beetje bondscoach. :7

Ik zou het over een andere boeg gooien, en spelers de rol geven die ze bij hun club ook spelen.

GK: Krul, komt me net wat zekerder over dan Cilessen. Die is zenuwachtig.
LB: Willems, bestrijkt de hele linker flank, Memphis kan naar binnen trekken
CB: Doulgas & Van Dijk, ik heb genoeg van de huidige watjes. Gewoon ballen stoppen en inleveren aan Clasie. Niet van die meevoetballende opkomende verdedigers. Achterblijven en afwachten.
RB: Verhaegh, is/was aanvoerder bij een relatief goed team in Duitsland. Niet te veel willen laten opkomen. Promes blijft op de rechter flank.
CDM: N. de Jong, stofzuigen, en bij de eerste gele kaart wisselen voor Fer. Of Strootman mocht ie ooit beter worden.
CM: Clasie, komt de bal oppikken en verdeelt het spel.
CM/Cam: Wijnaldum, rent mee de 16 in als tweede spits. Gini kan het tenminste nog belopen allemaal.
LV: Memphis, lekker laten doen. Dan lukt het wel.
SP: L. de Jong, goede wisselwerking met Memphis en Wijnaldum, en zeker met Willems. Kan prima mee voetballen, en goed in vorm.
RV: Al maanden in topvorm in Rusland, gewoon in de basis. (Tenzij Robben fit is)

Wissels: Fer, Sneijder, Strootman, v. Persie, de Vrij, Robben, Blind, Lens.

Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2015/09/1331287_Holland.jpg

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:19

Barres B.

six seasons and a movie!!!

FiXeR.nl schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:21:
Genoeg over kleding, hoe zouden jullie je opstelling maken? We zijn tenslotte allemaal een beetje bondscoach. :7

Ik zou het over een andere boeg gooien, en spelers de rol geven die ze bij hun club ook spelen.

CB: Doulgas & Van Dijk, ik heb genoeg van de huidige watjes. Gewoon ballen stoppen en inleveren aan Clasie. Niet van die meevoetballende opkomende verdedigers. Achterblijven en afwachten.
RB: Verhaegh, is/was aanvoerder bij een relatief goed team in Duitsland. Niet te veel willen laten opkomen. Promes blijft op de rechter flank.
CDM: N. de Jong, stofzuigen, en bij de eerste gele kaart wisselen voor Fer. Of Strootman mocht ie ooit beter worden.
CM/Cam: Wijnaldum, rent mee de 16 in als tweede spits. Gini kan het tenminste nog belopen allemaal.
SP: L. de Jong, goede wisselwerking met Memphis en Wijnaldum, en zeker met Willems. Kan prima mee voetballen, en goed in vorm.
RV: Al maanden in topvorm in Rusland, gewoon in de basis. (Tenzij Robben fit is)

[afbeelding]
Tja, zo kan ik ook wel een opstelling/selectie maken met allemaal mensen die een blessures hebben...
Blind zet streep door Strootman, Clasie, Willems en Vlaar. + volgens mij is Fer ook geblesseerd aan zijn knie. En ik vraag mij af of Strootman ooit nog weer in zijn oude vorm komt.
En dan zet je alsnog Robben, Fer en Strootman op de bank... en Ron "Beton" Vlaar staat er niet eens tussen. Maar goed, dan ga ik daar wel even in mee.

Ik vraag me af of Luuk veel uitmaakt in spits, hoewel ik daar wel benieuwd naar ben. Ik zou RvP gewoon neerzetten eventueel later wisselen voor Luuk of Klaas. En dan Promes boven Robben verkiezen slaat nergens op. Maar ik ben totaal geen fan van Narsingh, daar krijgt Promes wel voorrang op. Hoe is vdVaart tegenwoordig eigenlijk? Dat vond ik ook wel een mooie speler, al zal dat ook niet lang meer duren.
Wat ik al zei, Ronnie achterin, douglas op de bank. Verheagh, net als Tete, heb ik niet echt een goed idee van. Anders misschien Janmaat? Nigel de Jong ben ik vaak wel fan van, maar dat ligt volgens mij ook erg aan de tegenstander. En Krul kan idd wel zekerder overkomen, maar volgens mij maakt die ook genoeg fouten.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• D-e-n
@fixer
Douglas zit bij zijn club op de bank dacht ik. Die heeft ook al jaren niks meer gepresteerd en is echt niet beter dan wat er nu staat. En van Dijk is een prima talent maar die gaat echt het verschil niet maken. Op Vlaar reken ik niet meer.

Je moet het ook niet in andere centrumverdedigers zoeken. Die zijn echt wel goed genoeg om van Turkije te winnen. Het zit hem in onze manier van spelen. Iedereen wil naar voren. En zonder rugdekking zien zelfs topverdedigers er plots uit als amateurs.

Ik twijfel overigens over N De Jong. Want in recente interlands bracht die het juist ook helemaal niet. Op het middenveld ligt wel de sleutel vermoed ik. Misschien moet je wel afscheid nemen van Sneijder en kiezen voor Klaassen op zijn beste plek.

• ph4ge
St@m schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:26:
[...]

Als jij die conclusie trekt op basis van wat Memphis aantrekt, als jij daaruit kunt concluderen dat het Nederlands elftal daardoor niet volledig gefocused is, dat Memphis op die manier het groepsproces heeft gesaboteerd.. prima. Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken. Beoordeel mensen maar op hun uiterlijk en kledingkeuze, ik ben blij dat ik iets minder narrow minded ben.

[...]

Kwestie van smaak! Ik vind deze schoenen bijvoorbeeld prima representatief.. [afbeelding]
Een ander vindt ze spuuglelijk (een collega ook nog). Zolang de baas geen regels opstelt over de schoenen die we aan mogen is dit representatief.
En om nou te stellen dat ik het groepsproces op het werk saboteer.. mwah..

[...]

Vorig jaar.

Conclusie: Jij en anderen vinden dat Memphis geen mooie hoed en sjaal heeft. Ik vind dat overigens ook. Jij vindt dat Memphis daardoor het groepsproces saboteert. Jij denkt dat doordat 90% van het Nederlands elftal er niet anders uitziet dan de gemiddelde dakdekker (nofi t.o.v. dakdekkers) ze niet volledig gefocust zijn omdat ze per jaar x uur bij de tattoo artiest zitten en het leuk vinden om in de laatste mode te lopen.

En omdat ze dat wel leuk vinden moet dat een hot item worden. In plaats van prestaties op het veld moet men afgerekend worden op hoe men eruit ziet.

Messi tegenwoordig al gezien? Die is ook echt niet gefocust. Heeft z'n armen laten volzetten en volgens mij z'n benen ook.. man man man.. Kan toch niet goed zijn voor het groepsproces bij Barcelona.
Leg me geen woorden in de mond. Ik zeg alleen dat jij niet zo zielig moet doen. Als Memphis op deze manier de aandacht trekt, dan krijgt hij dat. Als hij presteert kraait er geen haan naar.

Het laatste is ook precies wat ik zeg, als je zoals Messi presteert dan wordt het wel geaccepteerd. Nu bakt Memphis en co er geen pepernoot van en ja, dan krijg je terecht kritiek over je heen.

Types als Dirk Kuyt hebben meer krediet als ze slecht spelen, omdat je daar nooit van kan zeggen dat ze niet professioneel en gefocust zijn. Het is gewoon duidelijk dat het Nederlands elftal in hun hoofd niet de zaakjes op hun rij had, dat is namelijk de enige verklaring voor de wanprestatie. De Turken, Tsjechen en IJslanders zijn qua talent en kwaliteit veel minder, maar die waren wel volop met de wedstrijd bezig en niet met RTL Boulevard. Als Depay zn gekke pakkies kan combineren met goed spel, prima, maar nu ergeren mensen zich er aan. Spelers moeten eerst presteren voordat ze zich als diva's gaan gedragen, nu werkt het negatief door.
FiXeR.nl schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:21:

[afbeelding]
Voor een eindtoernooi en mits iedereen fit is dit niet zo gek, maar tegen dit soort landen in de poule is het veel te verdedigend en veel te weinig creativiteit. Een Nigel De Jong zal dan gaan lopen voetballen en opbouwen en zo kom je nooit tot een snelle aanval en gevaar. Het langzame breien wat wij opbouwen noemen los je niet op door beperkte spelers in het veld te zetten, dat is een kwestie van de juiste opdrachten geven en voldoende vertrouwen.

-------------------Krul
Janmaat-Van Beek-De Vrij-Pieters
-----------------------Blind
---------------Sneijder Klaassen
Wijnaldum-----------------------Depay
-----------------------Dost

Ik zou Wijnaldum weer eens hangend op rechts zetten, dat heeft hij bij Feyenoord en PSV ook vaak genoeg gedaan. Bij gebrek aan echte buitenspeler aan die kant geen gekke oplossing. Hij kan dan ook naar binnen trekken en Janmaat die er overheen gaat. Dost is volgens mij het type Pelle wat deze ploeg nodig heeft, en iemand op de top van zijn kunnen waar we nog even mee vooruit kunnen.

Na het EK zou ik Sneijder als de laatste van de grote 4 niet vervangen. Niet omdat hij nog zo goed is, maar omdat ik geen vervanger zie. Fer in een Immers-achtige rol zou misschien kunnen. Van Persie zie ik er nog het langst bijblijven als pinch hitter. Als we naar de kwalificatie voor WK kijken, dan zou mits iedereen fit Vlaar, Willems en Clasie en Strootman erbij komen. Die laatste schrijf ik echter in principe af vanwege blessures en ook Vlaar moet ik nog maar zien. Blind zou een soort Cocu worden, 2e keus op 3 posities.

Volgens mij is dat gewoon een team wat prima de kwartfinales moet kunnen halen op een eindtoernooi.

[ Voor 40% gewijzigd door ph4ge op 08-09-2015 08:35 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016