Je moet geen 5-3-2 tegen mindere landen gaan spelen, dan help je hun juist in hun spel en roep je de problemen over je af. Die gaan heus niet aanvallender spelen, maar je levert wel een speler voorin in om vroeg druk te zetten en aanvallend bezig te zijn.dutchgio schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:53:
Ze willen wel, maar die Endt(?) die erbij zit heeft met Blind gewerkt vroeger en treed continu in bescherming voor hem.
Toch ben je minder kwetsbaar achterin met 5-3-2. Hollandse school of niet, als het werkt...
Dat met die bal gewoon lang gooien richting een goed aanspeelpunt (Dost!) klopt wel.
Het is met Nederland veel te veel vanuit de opbouw, vanuit achteruit door rond te tikken uiteindelijk kansen te willen creëren. Maar op laag tempo vind tegenstander dat allemaal prima, die gaan gewoon voor de goal hangen en bij een fout counteren ze juist wél.
Inderdaad, het zit hem A. in de poppetjes en B. in de instelling. Je kan met 5-3-2 in de praktijk heel aanvallend en dominant spelen (Feyenoord onder Koeman), en met 4-3-3 heel verdedigend/reactief (PSV onder Cocu).D-e-n schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:59:
Je haalt systeem en spelopvatting door elkaar. Ik had ook andere spelers opgesteld maar wel vier verdedigers.
Het is ook raar Blind te verwijten dat hij geen 532 speelt terwijl we hem ook verwijten te verdedigend te wisselen.
Blind als verdedigende middenvelder ging goed tegen Spanje en aangezien Clasie niet beschikbaar was snap ik die keuze wel. Vergeet niet dat het met De Jong op die plek nog veel slechter was.
Het probleem is gewoon dat er geen enkel idee achter lijkt te zitten of dat die ideeen totaal niet werken en dat de coach er niet in slaagt om gewoon de beste spelers op hun beste posities te zetten.
Wat walgelijk dat die van Oostveen nou ook zegt "misschien zijn we wel niet zo goed als we denken". Echt een schande, we horen absoluut bij de beste 24 landen van Europa, ook met dit materiaal en ook zonder Robben en ook met een beetje pech en blessures. Dat kan je roepen als je kansloos verliest van Duitsland, niet als je kansloos verliest van IJsland en Turkije.
Verder moet de media Blind gewoon keihard aanpakken omdat ik steeds meer het idee krijg dat Hiddink in de praktijk zich nauwelijks met het elftal bemoeide.
EDIT: Het valt me mee dat De Boer nog niet genoemd is. Als er 1 iemand geschikt is is hij het wel, en hij zal best wel eens wat anders willen. Wel iemand uit het "Ajax" kamp, maar als er nou een heeft bewezen zich goed tussen diverse kampen door te kunnen manoeuvreren is hij het wel.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 07-09-2015 11:00 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"