Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.973 views

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Leon Zwiers schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:49:
8) Zeg eens rode duivels.. Nog geen goals? Valt me toch tegen hoor 8)
Die Belgen kunnen er ook niets van :+

Ik ben gezegend met een totaal normale bloeddruk bij Oranje, het boeit me niets. Toernooien vind ik fantastisch, maar dan kan ik net zo goed voor Belgie zijn. Ik kijk toch alles dan.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Bullet NL schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:05:
Moet Blind weg? Ik heb niet het idee dat het hem de laatste 2 wedstrijden wel gaat lukken...
Helemaal een nieuwe wind door de KNVB technische staf dus?
Top down dan toch zeker.

Degene die in Blind - en daarvoor Hiddink, die het niet meer op kon brengen of zo - de juiste man op deze plek zag... wat moet die daar nou nog aan de leiding?

Als je deze spelers - voor zover de selectie al deugde - niet aan het voetballen krijgt, mag je - zoals Blind het zelf al treffend zei - flink in de spiegel kijken. Maar ja, wat zie je dan, als je Blind bent? (no pun intended)

Iemand die het zo slecht niet doet, omdat het veldspel wel redelijk is, gedurende 20 minuten? In 2 x 90 minuten?

Of iemand die met een miljoenenploeg, waarvan het leeuwendeel mee deed in '14 waarmee de 3e plek op het WK werd behaald, geen potten weet te breken tegen - op mondiale schaal - zwakkere broeders als IJsland, Turkije, Tjechië.

[ Voor 38% gewijzigd door Ramzzz op 06-09-2015 20:55 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:15

Fiber

Beaches are for storming.

walletje-w schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:48:
[...]

Zelf heb ik nu als instelling, de aankomende wedstrijden zijn voorbereiding voor het WK.
Zou ik ook wel wensen, maar 'helaas' zijn 'we' nog steeds niet definitief uitgeschakeld, dus je kunt nog steeds niet echt gaan bouwen aan een jonge nieuwe ploeg.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• PWM
  • Niet online

PWM

Fiber schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:53:
[...]

Zou ik ook wel wensen, maar 'helaas' zijn 'we' nog steeds niet definitief uitgeschakeld
Tsjechie heeft gewonnen net, en is dus door. Die spelen om niets meer. IJsland in principe zelfde laken een pak.

En, bekijk het van de positieve kant: Geen mislukte B artiesten met oranje liedjes volgende zomer d:)b

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Jasper Cillessen - 3,5: Eén van de negatieve hoofdrolspelers in Konya. Aan het wippertje van Özyakup kon hij niets doen, maar het schot van Arda Turan was honderd procent houdbaar.

Gregory van der Wiel – 4: Pakte in de tweede helft geel en is er in de volgende kwalificatiewedstrijd tegen Kazachstan niet bij. Daar zullen weinig, heel weinig mensen van wakker liggen. Anoniem.

Stefan de Vrij – 4: Verloor het kopduel na acht minuten, stapte in en legde op die manier de Turken geen strobreed in de weg voor de 1-0. Bleef in de rust geblesseerd achter in de kleedkamer.

Jeffrey Bruma – 4,5: Stond lucht te dekken bij de Turkse openingstreffer en was niet in staat om De Vrij uit de brand te helpen, wanneer die het moeilijk had. Komt gewoon kwaliteit tekort voor dit niveau.

Jaïro Riedewald – 6: Debuteren in een Turkse heksenketel, ga er maar aan staan. Maar Riedewald deed als linksback wat hij moest doen en voegde ook aanvallend het nodige toe. Een voldoende.

Daley Blind - 4: Met knullig balverlies aanleiding voor de tweede treffer van de Turken. Blind werd in de laatste twee interlands op drie verschillende posities gebruikt door zijn vader, daar word je ook tureluurs van.

Davy Klaassen - 3,5: Net als tegen IJsland was Klaassen geen schim van de leider die hij is in Amsterdam. Kwam wél een paar keer gevaarlijk voor het vijandelijke doel, maar miste precisie.

Wesley Sneijder - 4,5: Uitgerekend de man die Oranje zondagavond bij de hand had moeten nemen gaf niet thuis. Kreeg in de eerste helft een grote kans, maar het schot miste kracht. Daar ontbrak het bij de aanvoerder eigenlijk negentig minuten lang aan.

Luciano Narsingh - 3: Wat doet Narsingh in Oranje? Die vraag doemde ook tijdens het duel met Turkije weer vaak op. Geen voorzet kwam aan. Een dramatische wedstrijd.

Robin van Persie - 6: Probeerde er het beste van te maken, maar kreeg bar weinig hulp van de flanken. Aan Van Persie, die zijn ploeggenoten wél een paar keer in stelling bracht, lag het niet.

Memphis Depay - 4: In geen velden of wegen te bekennen. Na zijn glansrol tegen Club Brugge heeft Memphis het niet meer en dat bleek in Turkije wéér. Het moet beter, maar daar heeft Oranje nu niks meer aan.

Danny Blind - 3,5: Ook de tweede interland onder de supervisie van de nieuwe bondscoach ging verloren. Zijn tactische keuzes pakten net als tegen IJsland verkeerd uit. Wat nu?

Invallers:
Georginio Wijnaldum - 4: Kreeg 45 minuten om het ongelijk van Blind te bewijzen, maar dat lukte hem niet. Kreeg een droomkans op de aansluitingstreffer, maar raakte de bal lullig met de schouder.

Quincy Promes: Ook de zesde interland van Promes ging verloren. Heel veel kon hij daar als invaller echter niet aan doen. Speelde te kort voor een beoordeling.

Luuk de Jong: Kon als stormram niet van waarde zijn, ondanks een goede kopkans in de slotfase. Speelde te kort voor een beoordeling.
Aldus Voetbalprimeur.
Klopt best wel als je het mij vraagt.

• PWM
  • Niet online

PWM

Er zijn blijkbaar heel veel Nederlanders toch blij met het verlies :?

https://twitter.com/polit...40594902921924608/video/1

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Enige positieve wat het NL elftal bereikt heeft is de gele kaart voor van der Wiel. Nu moet Blind (of zijn opvolger) de volgende keer een goede speler opstellen.

alles kan off-topic

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:56:
[...]

Aldus Voetbalprimeur.
Klopt best wel als je het mij vraagt.
De teksten wel, maar de cijfers niet

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-11 22:19
Het hele Nederlandse voetbal is doorspekt van dat geneuzel als 'controleren' en 'domineren', met clubs als Ajax en PSV voorop. Je ziet nergens nog een echte wil om te winnen, want 'als we de wedstrijd controleren valt die goal vanzelf wel'. Nou, niet dus. Misschien eens tijd voor een buitenlandse coach die niet is verpest met zulke spelopvattingen.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
Exocet schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:59:
[...]

De teksten wel, maar de cijfers niet
De cijfers ook niet. Punten zijn echt te laag. Het was niet goed, maar er waren echt wel meerdere spelers die gewoon een 5 scoren. Niet elke 3-0 is dezelfde en er werd niet zo dramatisch gespeeld zoals de punten aangeven.
Ik vind dit allemaal wel heel makkelijk. Ik heb Van Persie trouwens de hele tweede helft niet gezien. Waarom hij dan juist wel een 6 heeft?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00
Fiber schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:47:
[...]

Op zich ook wel mee eens hoor. Als we het EK niet halen, en daar lijkt het wel op mag van mij iedereen van boven de 'pak 'm beet' 27 afzwaaien en hebben we wat mij betreft een jaar of wat om te bouwen aan een frisse nieuwe ploeg.

Onder een nieuwe frisse coach en een nieuw bestuur ook natuurlijk.
yup, maar daar zal men niet de ballen voor hebben. Blind niet en als hij ontslagen word zijn vervanger ook niet.
Om dit te doen moet je de goedkeuring hebben van de KNVB en dat zal niet gebeuren. Niet met van Oostveen maar ook met een eventuele opvolger niet.

Ze kloten liever 2 jaar wat aan en worden dan 3e in de groep en gaan via de play-offs naar het EK om dan het opvolgende WK hetzelfde te doen dan dat ze iets nieuws opbouwen en dan de kans lopen het EK te missen.

Er is gewoon teveel respect voor de namen. Dat deze namen niet in staat zijn het verschil te maken (Robben is de uitzondering) en meer met zichzelf bezig zijn dan dat ze de jonge spelers om zich heen beter maken maakt niets uit.

Vroeger deden we altijd lacherig over die Oost-Europese landen waar spelers van over de 30 rond liepen die niets meer presteerden maar hun bondscoach durfde het niet aan om hun op de bank te zetten.
Want verlies je 1x zonder de vedette dan schreeuwt de massa direct om de terugkeer van mr X en het ontslag van de bondscoach.

Dit EK moet je niet meer aan denken, je moet nu aan het WK denken. Dat is in 2018.
Sneijder en v Persie zijn dan 36 ofzo en zullen er niet meer bij zijn.

De KNVB moet met hun om de tafel gaan zitten en bij hun duidelijk maken dat als ze bij Oranje betrokken willen blijven dat dit op een andere manier zal zijn dan nu het geval is.
Dat ze op de bank zitten en de spelers begeleiden bij de trainingen (zoals eigenlijk de staf zou moeten doen) of dat ze wel spelen maar in een andere rol.

Want nu word het team om hun heen gebouwd maar daar zijn ze niet goed genoeg voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 06-09-2015 21:03 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Coltrui schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:12:
[...]

Dat ligt dan toch aan de begeleiding, niet?
Tjaaaaa... daar was ik niet bij, ik zie alleen het resultaat. :) En dat is gewoon niet goed. Al hadden ze nu op het nippertje nog gelijkgespeeld tegen Turkije, dan nog is dit team er gewoon niet klaar voor. Maar ze vallen nu bij de kwalificatie al door de mand.
Laatste wedstrijden die ik zag waren die van het WK - ik snap inderdaad ook niet dat het met quasi hetzelfde materiaal tegenvalt. Ik hoop dat jullie snel uit het dal klimmen, want een groot tornooi waar de tribune niet af en toe sfeervol oranje kleurt, is raar.
Er komt wel weer een WK in 2018, dat is nog genoeg tijd om een elftal neer te zetten, maar ik denk dat uberhaupt nog een wedstrijd spelen met deze combinatie van mensen zonde is van de tijd. Ik zeg: laat het EK schieten deze keer, 't is niet altijd prijs en volgende keer beter.

Saved by the buoyancy of citrus

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 16:34
Deze opmerking op twitter vond ik wel grappig :

"De laatste keer dat ik Nederland zo verschrikkelijk slecht heb zien spelen was vorige week donderdag. #turned"

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
Ik vond het donderdag slechter dan vandaag.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Yarisken schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:42:
[...]

Op een jaartje kan veel gebeuren hé. Dik jaar geleden hadden jullie brons op het WK.
Klopt, maar toen hadden we Louis.

Ik ben gewoon bang dat we ook het WK van 2018 mis gaan lopen en voorzie magere jaren voor het Nederlandse voetbal. Al onze echte grote spelers zijn over the hill en er moet een nieuwe generatie opstaan. Enige echt grote talent is Depay, gaat bij Man U een grote worden maar dat is dus nog lang geen garantie voor succes.

Vind wel dat Belgie nu een heel sterk team heeft opgebouwd met veel toppers. Wens jullie alvast alle succes in onze afwezigheid :(

• PWM
  • Niet online

PWM

Blind verwijt zichzelf weinig en zit mis over stand

Danny Blind neemt zichzelf weinig kwalijk na de 3-0 nederlaag tegen Turkije in de EK-kwalificatiereeks. Individuele fouten zijn volgens hem de reden achter het echec.

'Je doet jezelf enorm tekort als je de goals zo makkelijk weggeeft. Het eerste doelpunt kwam na de omschakeling, maar dat wil niet zeggen dat het verdedigingscentrum zó open mag liggen', wees hij naar het verloren duel van Stefan de Vrij en verkeerd positie kiezen van Jeffrey Bruma. 'De tweede goal kwam ook na een fout van onszelf. We hebben voor rust nog een paar goede kansen gehad. In totaal misschien wel meer dan Turkije, maar we hebben onszelf niet beloond.'

...

Blind vindt niet dat hij fouten heeft gemaakt in zijn aanpak naar de duels met IJsland en Turkije. 'Natuurlijk moet ik in de spiegel kijken. We hebben twee wedstrijden gespeeld en nul punten. Maar ik blijf zeggen dat de wedstrijd tegen IJsland een heel ongelukkige was. Onze voorbereiding was goed en we hebben heel goed naar die wedstrijd toegeleefd. Het negativisme na dat duel heb ik de afgelopen dagen geprobeerd te relativeren, maar we hebben onszelf met fouten in de voet geschoten.'

Opmerkelijk
Tot slot stak Blind een opmerkelijk relaas af over de stand in de groep. Hoewel hij beaamde dat Oranje het bereiken van de derde plaats niet meer in eigen hand heeft, bleek de bondscoach niet helemaal goed op de hoogte van de situatie. 'Als wij onze laatste duels allebei winnen, moet ook Turkije zes punten pakken. We zijn nu afhankelijk van anderen, maar we kunnen nog derde worden.' Feit is dat Turkije op basis van het onderlinge resultaat echter aan vier punten genoeg heeft om Oranje achter zich te houden.
Wat een heerlijke domme man is het toch. Eigenlijk wel grappig om hem nog even een paar jaar te laten zitten :p

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 06-09-2015 21:11 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:19
Bouwen aan een nieuw elftal? Ik vraag me af of dat überhaupt kan in Oranje. Je hebt straks twee wedstrijden maar die gaan echt niet maken dat je de WK kwalificatie met een nieuw team in kunt gaan. De ontwikkeling moet bij de clubs gebeuren.

Maar de vraag is of je nu al sowieso niet beter af bent zonder mannen als Huntelaar, Sneijder en van Persie. Het belemmert namelijk ook de ontwikkeling van jongens als Klaassen. En iets extra's brengen ze niet meer

• dutchgio
  • Niet online
Maar dat zei hij na de eerste wedstrijd ook?
Dan moet je daar toch wat tegen doen > 5-3-2 spelen.

En een doorsnee coach neemt z'n spelers in bescherming, maar dat doet hij dus ook niet.
Hij noemt nog net geen namen van wie er allemaal fout zaten bij de tegengoals..

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Cyprus - België is trouwens een slaapverwekkende wedstrijd.

• Yarisken
YellowOnline schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:13:
Ja het is echt saai. Straks verliezen we nog ....

• D-e-n
Hou eens op over dat 532. Onze tegenstanders spelen dat ook niet.

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

YellowOnline schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:13:
Non-chalant, traag en een nutteloze Benteke.

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:06:
[...]

Klopt, maar toen hadden we Louis.

Ik ben gewoon bang dat we ook het WK van 2018 mis gaan lopen en voorzie magere jaren voor het Nederlandse voetbal. Al onze echte grote spelers zijn over the hill en er moet een nieuwe generatie opstaan. Enige echt grote talent is Depay, gaat bij Man U een grote worden maar dat is dus nog lang geen garantie voor succes.

Vind wel dat Belgie nu een heel sterk team heeft opgebouwd met veel toppers. Wens jullie alvast alle succes in onze afwezigheid :(
Er is gewoon niet goed door geselecteerd. Het is niet voor niets dat we bijna continu over dezelfde mensen zeuren.

Maar het probleem is ook dat we gehoopt hadden dat bepaalde spelers er nu zouden staan maar dat deze spelers de verkeerde keuzes gemaakt hebben of zich gewoon niet zo ontwikkelt hebben als dat we verwacht hadden.

Bv vd Wiel, Elia, Ola John.

Spelers waarvan we ooit dachten dat ze in Oranje zouden schitteren.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Pareltjes die door de makelaars verkeerde keuzes hebben gemaakt en nooit meer boven komen drijven.

Bergkamp deed het eerst ook niet goed bij Inter, maar wat een comeback bij Arsenal.
Dat is niet voor iedereen weggelegd.

[ Voor 38% gewijzigd door albino71 op 06-09-2015 21:17 ]

Te koop....

• Ankona
vd Wiel zit er toch bij en is een van de meest bepalende spelers van het team.

alles kan off-topic

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Zag jij dat traantje ook, op het laatst?

Nouja, had dit niet verwacht, heb toch altijd zoiets van wij zijn Oranje en hebben sinds 86 maar 1 toernooi gemist. Aan de andere kant vind ik het ook wel leuk, f00k yoo Platini met je 24-landen Ek, wij komen lekker niet... :+

Voor het Wk vind ik het minder leuk, dit kan wel eens structureel zijn, en ja het is makkelijk om naar Blind te wijzen, maar had hij dan zoveel opties..? Even komende wedstrijden afwachten voordat je hem aan de kant schuift. Nu bezien vind ik jammer dat Koeman momenteel bezet is, maar wie weet kan die instappen voor de Wk-kwalis.

Dat we er niks meer van zouden kunnen, tja ik ga het bijna geloven ook nog. Oja, respect voor de Turkse medelanders, heb geen toeterTurk in A'dam gehoord.

• Deadsy
Ankona schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:16:
vd Wiel zit er toch bij en is een van de meest bepalende spelers van het team.
Ik wist dat iemand dit zou gaan zeggen :P

PSG was voor hem de verkeerde keuzes (behalve dan voor zijn bankrekening). Maar ook als hij naar een club van zijn niveau was gegaan was het denk ik niets geworden. 2 of 3 jaar voordat hij weg ging bij Ajax had hij een top seizoen en dat niveau heeft hij nooit meer gehaald. Ik denk dat het bij hem gewoon tussen de oren niet goed zit.

• dutchgio
  • Niet online
Dat zou je bij Promes dan ook moeten denken, die is ook aardig de weg kwijt.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:12

wontcachme

You catch me? No you wont

D-e-n schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:12:
Bouwen aan een nieuw elftal? Ik vraag me af of dat überhaupt kan in Oranje. Je hebt straks twee wedstrijden maar die gaan echt niet maken dat je de WK kwalificatie met een nieuw team in kunt gaan. De ontwikkeling moet bij de clubs gebeuren.
Bouwen kan best wel. Zeker iedereen bekender laten worden met elkaar.

Misschien moeten ze gewoon tijdens het EK een compleet nieuw team opbouwen en een rondreis doen in azie/amerika en daar een lading spelen in een maand tijd. Ipv naar Frankrijk naar Azie en maar trainen/oefenen. Je kan veel doen in ruim een maand :+ :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

De kwaliteit van het gehele elftal is gewoon enorm laag op dit moment. Het merendeel zou normaal gesproken nooit in de basis komen van het Nederlands elftal maar bij gebrek aan beter moet het wel.

De gouden tijden zijn voorlopig wel voorbij.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Coltrui schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:14:
[...]

Non-chalant, traag en een nutteloze Benteke.
Zonet zat er weer meer in, maar Benteke heeft geen zin om te sprinten, inderdaad.

• PWM
  • Niet online

PWM

schnumi schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:21:
De kwaliteit van het gehele elftal is gewoon enorm laag op dit moment. Het merendeel zou normaal gesproken nooit in de basis komen van het Nederlands elftal maar bij gebrek aan beter moet het wel.

De gouden tijden zijn voorlopig wel voorbij.
Te lage kwaliteit voor een NL Elftal. Te lage kwaliteit voor een titel.

Er is echter MEER dan voldoende kwaliteit om een groep met IJsland, Tsjechie en Turkije gewoon 1-2-3 te worden.

Kwaliteit te weinig is niet erg, de kwaliteit die er is niet benutten, dat wel.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat wordt dan saai EK volgend jaar zomer, zonder het Nederlands elftal. Voor mij is de interesse dan weg in ieder geval. Landenteams vind ik de laatste tijd eigenlijk niet zo spannend, in vergelijking met de clubs. Qua voetballers is het nou ook niet echt een topteam te noemen. In Europa gaat het met Nederlandse clubs gaat het eigenlijk net zo. We worden door vele landen uitgeschakeld (ook in de EL).

...

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:16:
[...]

Zag jij dat traantje ook, op het laatst?
Dat helaas gemist. :P

• Deadsy
dutchgio schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:21:
Dat zou je bij Promes dan ook moeten denken, die is ook aardig de weg kwijt.
Maar hem rekenen we vooral af op invalbeurten.
Alhoewel die eigenlijk weg moet uit Rusland naar een competitie die de meeste mensen wel volgen.

Ik volg de Russische competitie ook niet, maar de cijfers zien er goed uit.
Maar bij Oranje blijft het bij inval beurten. Laat hem eens wat wedstrijden achter elkaar in de basis spelen.
Als het dan ook nergens op lijkt dan kunnen we nog steeds door selecteren.

@wontcachme
Precies, dit deed Hiddink toen ook met de Zuid-Koreanen.

Je hebt geen supersterren nodig om ver te komen, je hebt een goed team nodig. En als er dan nog 1 of 2 spelers bij zitten die het verschil kunnen maken dan kun je heel ver komen.

Het probleem is dat we geen goed team hebben en eigenlijk slechts 1 speler die het verschil kan maken.
Laten we nu eens een goed team opbouwen en dan kijken of er iemand het verschil kan maken.

Want nu zitten we gewoon al jaren wat aan te kloten.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Oh. De Bruyne. Bijna de (Belgische) goal van het jaar gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowOnline op 06-09-2015 21:26 ]

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

YellowOnline schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:21:
[...]

Zonet zat er weer meer in, maar Benteke heeft geen zin om te sprinten, inderdaad.
Tegen zo'n ploeg ben je meer met een verfijnde Origi. Hopelijk in de tweede helft...

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Onze Belgen waren even zwak dan jullie Nederlanders.. Gelukkig is het MAAR tegen Cyprus.
#WilmotsOut
Tactisch een dikke nul.

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-11 17:24
Kijken ze naar onderlingresultaat of naar doelsaldo mochten nederland en Turkije met evenveel punten eindigen?. Turkije krijgt het natuurlijk wel zwaar met nr 1 en 2 uit de poul.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Coltrui schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:29:
[...]

Tegen zo'n ploeg ben je meer met een verfijnde Origi. Hopelijk in de tweede helft...
Kijk, Wilmots heeft naar je geluisterd.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:21
sevinc schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:47:
Kijken ze naar onderlingresultaat of naar doelsaldo mochten nederland en Turkije met evenveel punten eindigen?. Turkije krijgt het natuurlijk wel zwaar met nr 1 en 2 uit de poul.
Onderling resultaat. En op dit moment kan iedereen van Nederland winnen. Wij moeten ook nog tegen de nummer 2 en dat is niet zomaar gewonnen. Turkije heeft maar 4 punten nodig.

En voor de broodnodige veranderingen is het EK missen een betere stok achter de deur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ankona
Blind en van Oostveen praten inmiddels over aftreden. Ok, ze ontkennen stellig dat dat aan de orde is maar in de voetbalwereld betekent dat dat ze morgen of uiterlijk binnen een paar dagen weg zijn.

alles kan off-topic

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik zo naar het Belgische team kijk, dan vraag ik me af of er wel een huidige speler van Oranje is die dit team sterker zou maken. Memphis zou de concurrentie met Hazard aan moeten gaan, maar verder?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

gambieter schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:59:
Als ik zo naar het Belgische team kijk, dan vraag ik me af of er wel een huidige speler van Oranje is die dit team sterker zou maken. Memphis zou de concurrentie met Hazard aan moeten gaan, maar verder?
Ik hoop dat je niet nu kijkt, want ze spelen nu zoals Nederland tegen IJsland...

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

gambieter schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:59:
Ben je nu aan het kijken? Ik geloof het niet :P

• Sjah
Zal de Ek volgen vanwege Belgie, maar die hebben nog meer de eigenschap dan wij, om met een supergeneratie geen prijs te pakken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Coltrui schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:03:
Ben je nu aan het kijken? Ik geloof het niet :P
Ik heb het over capaciteiten, niet over het vertoonde spel van vandaag (want dat is inderdaad niet best) ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Minuut 64: zo ongeveer het moment dat we graag scoren...

• Tomski1986
Sjah schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:03:
Zal de Ek volgen vanwege Belgie, maar die hebben nog meer de eigenschap dan wij, om met een supergeneratie geen prijs te pakken.
Zolang dat tactisch onbenul van een trainer daar aan de leiding blijft zullen ze geen prijs pakken.
Kijk, voor het motiveren van je eigen spelers kan je geen betere hebben, maar qua tactiek?
Collectief en structureel gezien is dit België een dikke, dikke nul. Gelukkig komen ze er nu vaak mee weg door enkele flitsen van één van hun sterspelers. Maar als dit niet gebeurt (zoals tegen Wales) weten zij en vooral de coach er geen antwoord op. Ook de keuze van enkele opstellingen vind ik toch maar vreemd. Benteke en Lukaku zien geen bal als er op de kleine ruimte gespeeld wordt. Die moet je gebruiken in hun sterke punten, namelijk snelheid en power. Voor het kaatsen van de bal of een technisch hoogstandje moet je niet bij hun zijn. Daarom had Batshuayi of Origi (nu erin tijdens de 2e helft) een betere optie geweest. Batshuayi is in vorm en zelfs nog niet eens op de bank.
Verder vind ik in ons België de twee grootste pijnpunten de vleugelverdedigers. Vertonghen en Alderweireld zijn best ok maar zijn het niet gewoon om daar op de flank wat te staan lopen. Doen ze bij Spurs ook niet.
Wil je een wereldploeg die goed draait, dan moet je op die twee posities daar ook een topper staan hebben.
Mijn visie..

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

gambieter schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:06:
[...]

Ik heb het over capaciteiten, niet over het vertoonde spel van vandaag (want dat is inderdaad niet best) ;)
Robben, Van Persie en zelfs KJH wil ik gerust ruilen voor Lukaku, Benteke en Origi :)

Overigens zou ik Van Gaal wel eens aan ons roer willen zien staan...

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:02
Ik heb zo'n beetje een Macedonie België gevoel van de wk kwalificatie. Was ook erg moeizaam.

Here's to you Nicola and Bart

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Coltrui schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:10:
Robben, Van Persie en zelfs KJH wil ik gerust ruilen voor Lukaku, Benteke en Origi :)

Overigens zou ik Van Gaal wel eens aan ons roer willen zien staan...
Probleem is dat Robben te vaak geblesseerd is, en RvP over the hill is. KJH ipv Benteke? Interessante optie, maar zal hij genoeg service krijgen?

• GS88
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Ankona schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:53:
Blind en van Oostveen praten inmiddels over aftreden. Ok, ze ontkennen stellig dat dat aan de orde is maar in de voetbalwereld betekent dat dat ze morgen of uiterlijk binnen een paar dagen weg zijn.
Tsjah.. eigenlijk vind ik niet eens dat je dit blind kan aanrekenen, van Oostveen daarentegen wel. Ellendig stuk vreten dat ie is had Hiddink nooit bondscoach moeten laten worden, en had gewoon Koeman de kans moeten geven. Ik denk écht eerlijk dat NL het dan nu vele malen beter had gedaan. :')

Alhoewel erg jammer, denk ik dat het 't beste is als NL de volgende 2 wedstrijden ook nog eens flink verliest en er nog vóór het WK een grote schifting plaats vindt, nieuw talent de kans geven, en alles wat er nu staat incl. hoge piefen achter de schermen de laan uit sturen. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door GS88 op 06-09-2015 22:15 ]

Rotterdam

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

gambieter schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:12:
[...]

Probleem is dat Robben te vaak geblesseerd is, en RvP over the hill is. KJH ipv Benteke? Interessante optie, maar zal hij genoeg service krijgen?
Ja hoor, aanvoer zat - voorzetten van Mertens, Vertonghen, steekballetjes van Hazard of De Bruyne - zou prima passen in ons elftal. Nu moeten we rekenen op een Fellaini om dat soort aanvoer af te werken (en die is topscoorder van deze generatie.)

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mja, de spitsen zijn altijd al het probleem van België geweest vind ik. Goed in nationale competities (Vandenbergh, Weber, Nilis, Sonck, Lukaku...) maar teleurstellend in de nationale ploeg. De jaren 70 en vroeger weet ik niet natuurlijk.

• Sjah
Tomski1986 schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:09:
[...]

Zolang dat tactisch onbenul van een trainer daar aan de leiding blijft zullen ze geen prijs pakken.
[..........]
Ja ik wil jullie wel eens zien met v Gaal.

Zijn ster is weer groter geworden, 3e plek Wk, met dit materiaal, waarmee Blink en Hiddink niks afleveren. Maar goed, Louis gooit zijn eigen ruiten in door voor 200 of meer miljoen in te kopen, en nog niet zoveel te doen in de PL.

• Deadsy
gambieter schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:12:
[...]

We gaan er altijd vanuit dat het wel goedkomt vanwege Robben. Maar hij is dusdanig blessure gevoelig dat je er niet van uit mag gaan dat hij er bij zal zijn.
Is hij er? Top, geweldig, een echte toevoeging. Maar wij vertrouwen erop dat hij er zal zijn en dat is verkeerd.

Een goed team opbouwen dat zonder de zogenaamde vedettes kan en dan wanneer de vedettes erbij kunnen zijn en in vorm zijn dan is dat een bonus.

Origi, Benteke en Lukaku zijn tenminste nog jong en spelen in een goede competitie.

• Tomski1986
Sjah schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:16:
[...]

Ja ik wil jullie wel eens zien met v Gaal.

Zijn ster is weer groter geworden, 3e plek Wk, met dit materiaal, waarmee Blink en Hiddink niks afleveren. Maar goed, Louis gooit zijn eigen ruiten in door voor 200 of meer miljoen in te kopen, en nog niet zoveel te doen in de PL.
Van Gaal die mag van mijn direct komen. Die heeft tenminste al iets bewezen met een sterke ploeg en een minder sterke ploeg. Wilmots nog helemaal niets buiten gemouwveegd als T2.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat een prachtige naam van een cypriotische speler: Economides. Hij heeft het zwaar sinds 2008 :+

• Yarisken
Wat een kutmatch van de belgen. Man man waarom kijk ik toch ....

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Tomski1986 schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:18:
[...]

Van Gaal die mag van mijn direct komen. Die heeft tenminste al iets bewezen met een sterke ploeg en een minder sterke ploeg. Wilmots nog helemaal niets buiten gemouwveegd als T2.
Kwartfinale op het WK is nog altijd meer dan Leekens, Waseige, Anthuenis, Vandereycken, Vercauteren en de grap Advocaat (ik moet die vent niet) samen. Maar 't is geen Thys neen.
Yarisken schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:21:
Wat een kutmatch van de belgen. Man man waarom kijk ik toch ....
't Is inderdaad een kutmatch. En zenuwslopend.

[ Voor 19% gewijzigd door YellowOnline op 06-09-2015 22:21 ]

• Yarisken
YellowOnline schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:21:
[...]

Kwartfinale op het WK is nog altijd meer dan Leekens, Waseige, Anthuenis, Vandereycken, Vercauteren en de grap Advocaat (ik moet die vent niet) samen. Maar 't is geen Thys neen.
Geef Thys deze ploeg en da's minstens finale :-)

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

De Bruyne! Hazard! 0-1!

[ Voor 53% gewijzigd door YellowOnline op 06-09-2015 22:28 ]

• Tomski1986
YellowOnline schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:21:
[...]

[...]

't Is inderdaad een kutmatch. En zenuwslopend.
Met zo'n selectie moet kwartfinale ALTIJD gehaald worden..
Zeg nu zelf. (de opgestelde spelers hun ploeg)

Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2015/09/1330710_Belgium.jpg

• dutchgio
  • Niet online
Belgie zit alleen krap in de backs, dus staan daar centrale verdedigers die wel redelijk als back kunnen spelen.
En de spitspositie is nog geen echte topper.
Maar verder wel een heel erg goede, jonge selectie.

In de 86e minuut de 1-0 maken. Tegen Cyprus. Ook best een wanvertoning, al wordt er wel gewonnnen. O+

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 06-09-2015 22:32 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

+4 minuten

Die gele kaart voor Kompany was onterecht trouwens.

[ Voor 73% gewijzigd door YellowOnline op 06-09-2015 22:34 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

't Was niet om aan te zien, maar eind goed al goed: Cyprus 0 - België 1.

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Benieuwd naar de uitleg van onze nationale held, Wilmots. Als je dit maar brengt met zo'n spelersmateriaal, mag je jezelf wel eens achter de oren krabben. Cyprus...

't Zal vast te warm geweest zijn - en 'we hebben volwassen gespeeld en zijn niet als kip zonder kop naar dat doelpunt op zoek gegaan.'

Jezus, wat een armoe.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lijkt NL wel, al wil menig NL-er wel ruilen momenteel denk ik...

Te koop....

• Vlassie1980
Ja jongens, de kleintjes zijn tegenwoordig een stuk taaier als vroeger.
Toen ging je daar gewoon heen en schoof je dat soort landjes even met 5-0 aan de kant. Tijden veranderen. Gaat alleen maar erger worden ben ik bang.

Het is al triest dat een club als Apoel Nicosia zo ver in de CL komt terwijl een vroeger grootmacht als Ajax geen deuk in een pakje boter krijgt.

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Thuis was het 5-0.

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:47:
Ja jongens, de kleintjes zijn tegenwoordig een stuk taaier als vroeger.
Toen ging je daar gewoon heen en schoof je dat soort landjes even met 5-0 aan de kant. Tijden veranderen. Gaat alleen maar erger worden ben ik bang.

Het is al triest dat een club als Apoel Nicosia zo ver in de CL komt terwijl een vroeger grootmacht als Ajax geen deuk in een pakje boter krijgt.
Ik denk dat het vooral is dat hun houding nu volledig anders is dan pakweg 20 jaar geleden.
Ook is de trainer en zijn staf er meer mee bezig.

• Vlassie1980
Dat wist ik niet, lekker hoor!

Aanpakken die hap :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 06-09-2015 22:59 ]

• Yarisken
Allé we gaan toch naar het EK. We hebben nog 3 punten nodig van de 6 om zeker te zijn en we moeten nog tegen Andorra :-).

Verwijderd

Wat een onzin net van Arno Vermeulen bij Studio Voetbal, 4-3-3 zou niet verantwoordelijk zijn voor de verliespartijen tegen IJsland en Turkije maar individuele fouten van spelers. Welke je in een 5-3-2 beter kunt corrigeren. Lees je mee Vermeulen?

• Vlassie1980
http://nos.nl/artikel/205...-vertrouwen-in-blind.html

Gewoon opbokken van Oostveen, jij hebt al deze ellende veroorzaakt.
Lijkt de FIFA wel, ligt aan alles behalve de eindverantwoordelijke. Zeker bij Blatter in de leer geweest.

Danny Blind is ook niet de bondscoach die we zoeken, geen uitstraling, komt veel te zachtaardig over.
Een trainer moet overwicht hebben en dat heeft hij gewoon niet.

Co Adriaanse of Ron Jans, die moeten maar eens een keer voor de groep gaan staan. Nog andere suggesties?

Verwijderd

Van Oostveen ziet geen enkele reden om in maar enigerlei mate in te grijpen dus.

Pff, krijg medelijden met voetbalminnend Nederland onderhand.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

We zullen maar zeggen dat het resultaat telt, niet donderdag en zeker niet vandaag een match gezien van onze Duivels die echt goed was. Hopelijk kan er nog iets gebeuren, want als we zo aantreden in het EK is het in de poule fase gedaan.

Het enige verschil vroeger verloren we zo'n wedstrijden gegarandeerd, nu wil het geluk af en toe meezitten.
Schril contrast tegen de 5-0 die we thuis haalden.

[ Voor 25% gewijzigd door Tomsworld op 06-09-2015 23:34 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Het is toch werkelijk niet te geloven hoe kritiekloos men bij Studio Voetbal is ten aanzien van Danny Blind.

Mag hopen dat de schrijvende pers en VI wel de dingen durven te benoemen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:35:
Het is toch werkelijk niet te geloven hoe kritiekloos men bij Studio Voetbal is ten aanzien van Danny Blind.

Uiteraard, bij VI is het sowieso kut, kunnen er niks van en dan word er nog iemand heel moe van.
Dat is morgenavond sowieso leuker dan waarvoor ik vandaag de tv had aangedaan.

Ik zit nu ook studio voetbal te kijken blijkbaar (ik dacht dat er samenvattingen van de gespeelde wedstrijden uitgezonden werden) maar het is wel heel braaf en correct.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• D-e-n
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:18:
Wat een onzin net van Arno Vermeulen bij Studio Voetbal, 4-3-3 zou niet verantwoordelijk zijn voor de verliespartijen tegen IJsland en Turkije maar individuele fouten van spelers. Welke je in een 5-3-2 beter kunt corrigeren. Lees je mee Vermeulen?
Hij heeft hier wel gelijk. 433 is niet heilig maar 532 ook niet. Ook het WK liet zien dat je in sommige situaties 433 juist weer beter werkt. Tegen Spanje zou ik zo weer 532 spelen maar tegen IJsland of Turkije is dat echt onzin.

Ik denk dat het probleem hem veel meer zit in de spelopvatting, dat eeuwige verzorgde spel. Zeker nu je weinig echte topspelers hebt zou je beter af zijn met een coach die iets verder af staat van die klassieke Hollandse school.

• dutchgio
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:35:

Ze willen wel, maar die Endt(?) die erbij zit heeft met Blind gewerkt vroeger en treed continu in bescherming voor hem.

Toch ben je minder kwetsbaar achterin met 5-3-2. Hollandse school of niet, als het werkt...
Dat met die bal gewoon lang gooien richting een goed aanspeelpunt (Dost!) klopt wel.
Het is met Nederland veel te veel vanuit de opbouw, vanuit achteruit door rond te tikken uiteindelijk kansen te willen creëren. Maar op laag tempo vind tegenstander dat allemaal prima, die gaan gewoon voor de goal hangen en bij een fout counteren ze juist wél.

[ Voor 34% gewijzigd door dutchgio op 06-09-2015 23:55 ]

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:49:
[...]

Hij heeft hier wel gelijk. 433 is niet heilig maar 532 ook niet. Ook het WK liet zien dat je in sommige situaties 433 juist weer beter werkt. Tegen Spanje zou ik zo weer 532 spelen maar tegen IJsland of Turkije is dat echt onzin.

Ik denk dat het probleem hem veel meer zit in de spelopvatting, dat eeuwige verzorgde spel. Zeker nu je weinig echte topspelers hebt zou je beter af zijn met een coach die iets verder af staat van die klassieke Hollandse school.
Je hebt de wedstrijden toch gezien? En gezien welke spelers waar speelden? En je wist dat je voor het resultaat diende te gaan.

Tegen IJsland geen vm opstellen. Tegen Turkije Blind positioneren op het middenveld. Alsof Blind als vm zo'n goed track record heeft.

Dat 5-3-2 systeem heeft het Nederlands elftal een 3-de plek op het WK gebracht. Voordeel van dat systeem is dat je in de omschakeling veel spelers voor de bal kunt krijgen. Helemaal met de backs die Nederland graag ziet spelen.

Maar ja, omschakelen en Nederlands elftal gaat niet echt samen.

• D-e-n
Je haalt systeem en spelopvatting door elkaar. Ik had ook andere spelers opgesteld maar wel vier verdedigers.

Het is ook raar Blind te verwijten dat hij geen 532 speelt terwijl we hem ook verwijten te verdedigend te wisselen.

Blind als verdedigende middenvelder ging goed tegen Spanje en aangezien Clasie niet beschikbaar was snap ik die keuze wel. Vergeet niet dat het met De Jong op die plek nog veel slechter was.

• dutchgio
  • Niet online
Je kunt het ook 3-5-2 noemen/spelen, dat is alsnog aanvallend.

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:59:
Je haalt systeem en spelopvatting door elkaar. Ik had ook andere spelers opgesteld maar wel vier verdedigers.

Het is ook raar Blind te verwijten dat hij geen 532 speelt terwijl we hem ook verwijten te verdedigend te wisselen.

Blind als verdedigende middenvelder ging goed tegen Spanje en aangezien Clasie niet beschikbaar was snap ik die keuze wel. Vergeet niet dat het met De Jong op die plek nog veel slechter was.
Verwijten verdedigend te wisselen in de context die Blind schiep met zijn opstelling tegen IJsland bedoel je? Op dat moment in die wedstrijd was 5-3-2 niet meer relevant met de spelers waarmee Blind begon.

• D-e-n
Hoe je ook noemt: het is ook op het WK geen systeem gebleken waarmee we goed waren aan de bal. En dat moest in deze kwalificatie wel.

@repep
Dat verwijt ja. Als je consequent bent was die wissel van Blind juist goed. Hij dacht verdedigend

[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 07-09-2015 00:06 ]

• Deadsy
D-e-n schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:59:

Het is ook de vraag wat de taken zijn van de verdedigende middenvelder.
Is het puur een VM die verdedigend bezig is en dus nooit aan de bal zal zijn. Of is het een VM die veel aan de bal zal zijn?

Verwijderd

Je gaf achterin weinig weg en had variatiemogelijkheden in je aanvallen. Onberekenbaarder dus voor tegenstanders. Waarmee de resultaten kwamen.

Waar zijn de bondscoaches gebleven die het initiatief naar zich toe durfden te trekken door tactische vondsten? Het Nederlands elftal is zo voorspelbaar geworden voor tegenstanders dat die zich daar heel gemakkelijk op in kunnen stellen.

• D-e-n
De praktijk leert dat mindere tegenstanders ons die bal geven.

@repep
Dat 532 is tegen defensieve ploegen heel voorspelbaar. Het moet anders maar die hang naar 532 slaat nergens op.

[ Voor 50% gewijzigd door D-e-n op 07-09-2015 00:09 ]

• Deadsy
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:06:
Je gaf achterin weinig weg en had variatiemogelijkheden in je aanvallen. Onberekenbaarder dus voor tegenstanders. Waarmee de resultaten kwamen.

Waar zijn de bondscoaches gebleven die het initiatief naar zich toe durfden te trekken door tactische vondsten? Het Nederlands elftal is zo voorspelbaar geworden voor tegenstanders dat die zich daar heel gemakkelijk op in kunnen stellen.
Op het WK gaven we achterin vooral zo weinig weg omdat we met veel mensen in de 16 stonden.
Waardoor ze er in de combinatie vaak niet doorheen kwamen en de afstandsschoten kwamen altijd wel tegen een Nederlander terecht die ervoor stond.

Aanvallend was het dan vooral de lange bal en de hoop dat Robben of v Persie er wat goeds mee doen.

Dat we niet meer deze tactiek hanteren is begrijpelijk aangezien je dan zwaar afhankelijk bent van die 1 of 2 spelers voorin.

Er zijn genoeg ploegen die jaren lang op die manier gespeeld hebben en het resultaat is dan te vaak wisselvallig.,

V Gaal ging voor deze tactiek omdat er met het materiaal op de korte termijn geen andere mogelijkheden waren.

Dat is ook waarom men Hiddink erbij haalde. Hij moest wat nieuws opbouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 07-09-2015 00:10 ]

• Sjah
Vlassie1980 schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:26:

Co Adriaanse of Ron Jans, die moeten maar eens een keer voor de groep gaan staan. Nog andere suggesties?
Jurgen Streppel.

Verwijderd

Willem Visser heeft tenminste het lef een beetje meer kritisch te zijn als de gasten bij Studio Voetbal: http://www.volkskrant.nl/...t-3-0-vernederd~a4136821/

• Deadsy
Bij Studio Voetbal worden ze pas kritisch nadat Blind is opgestapt/ontslagen (of wanneer ze via via te horen hebben gekregen dat het eraan komt).
Zolang hij er zit zullen die geen tot weinig kritiek uiten. Want voor hun is het belangrijk dat Blind en de spelers voor en na de wedstrijd even een babbeltje hebben voor de NOS.

Bij VI weten ze dat Blind of van Oostveen niet bij hun aan tafel komen zitten dus die kunnen gewoon zeggen wat ze willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 07-09-2015 00:16 ]

Verwijderd

Tsja, waarom zou Blind met zo'n indrukwekkend CV ook geen toptrainer zijn?

Werd als hoofdtrainer een keer 4e met Ajax (ondanks 33 goals van Huntelaar). Dat was zijn enige seizoen als hoofdtrainer van een profclub. 10 jaar geleden. Ik kan er nog steeds niet bij dat die kerel voor de groep staat.

En zoals al eerder gezegd, hij voerde onder Hiddink alle taken van een hoofdtrainer uit en is dus ook schuldig aan de slechte resultaten voor ie die job kreeg. De kans dat Blind het schip nog vlot zou trekken was dan ook vrijwel nul.

• Gonadan
  • Laatst online: 21:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gezien de wanprestatie zou je bijna zeggen dat de spelers ook helemaal niet op Blind zitten te wachten. Wat een dramatisch spel. :X

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:07:
Tsja, waarom zou Blind met zo'n indrukwekkend CV ook geen toptrainer zijn?

Werd als hoofdtrainer een keer 4e met Ajax (ondanks 33 goals van Huntelaar). Dat was zijn enige seizoen als hoofdtrainer van een profclub. 10 jaar geleden. Ik kan er nog steeds niet bij dat die kerel voor de groep staat.

En zoals al eerder gezegd, hij voerde onder Hiddink alle taken van een hoofdtrainer uit en is dus ook schuldig aan de slechte resultaten voor ie die job kreeg. De kans dat Blind het schip nog vlot zou trekken was dan ook vrijwel nul.
Heb jij die interviews nog ergens paraat waar Hiddink dat ook toegeeft? ( is 3 x gebeurd geloof ik ). Ik kan ze niet meer vinden. ZO ja, plemp ze even hier neer! :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:15

Fiber

Beaches are for storming.

Vlassie1980 schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:26:
[...]

Doe eens gek: Hans Kraay Junior...

Of Gert Jan Verbeek of inderdaad Ron Jans.

Co Adriaanse had ik tien jaar geleden of zo wel eens willen zien, maar nu niet meer, zijn tijd is geweest.

Ruud Gullit lijkt me ook wel een mooie combi met de assistenten Marco van basten en Ruud van Nistelrooy...

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 07-09-2015 10:29 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 16:25
Het wordt in ieder geval tijd voor een coach die niet vast zit aan 4-3-3 of het 'meer balbezit'-model. Een coach die kijkt wat de beste of meest geschikte spelers zijn en op basis daarvan een taktiek bedenkt en niet een coach die een taktiek bedenkt en vervolgens kijkt welke spelers hij daar het beste voor kan gebruiken. Als we geen fatsoenlijke rechtsbuiten hebben en een linksbuiten die alleen naar binnen draait waarom spelen we dan 4-3-3? Is en dan niet beter om bijvoorbeeld 4-4-2 te spelen?

Liefst ook een coach die objectief naar de spelers kan kijken en niet een coach die verbonden is aan een bepaalde club (zoals Blind met Ajax is verbonden en Hiddink met PSV). In het kader van doorselecteren is het erbij halen van Riedewald en Tete natuurlijk prima (dat zijn de mannen voor de toekomst) maar om Riedewald nou meteen een basisplaats te geven op een voor hem wat onwennige positie is natuurlijk vreemd. Ach...misschien wordt het wel tijd voor een buitenlandse coach..

Natte krant (363218) (V.242)

• Deadsy
Adriaanse zie ik wel eens bij studio voetbal.
Met hem zul je niets opschieten en is alleen met zichzelf bezig
Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016