[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.583 views

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:09
PWM schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:51:
Die supporters zullen toch niet echt het veld op gaan rennen? Dan ben je je winstpremie wel weer kwijt.
Nee. Bij PSV staan ze ook altijd tegen de boarding aan het einde van elke thuiswedstrijd.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grappig toch dat Ajax AZ overlopen heeft. Als je vanavond ziet is het compleet andersom.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:14:
Ziyech wordt veelal genoemd, maar als ze echt 75 miljoen vangen zal er wel een meer capabele speler worden gehaald, en is Ziyech niet de eerste keus.
Deadsy schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:25:
[...]
Ze worden met vrij veel spelers gelinked alhoewel ik het gevoel heb dat er vooral veel zaakwaarnemers zijn die hun spelers onder de aandacht willen krijgen.
Heb het hele transfergebeuren nauwlijks gevolgd deze zomer maar idd Ziyech wel voorbij zien komen de laatste dagen en daarnet Sebastian Rode van Bayern (al lijkt me dat dat niet gaat gebeuren).
De deadline is ongemerkt wel heel dichtbij nu :D .
Ik zeg: Oscar, voor £42 miljoen gelinkt aan Juventus eerder deze zomer ... Huren misschien een optie in eerste instantie.
Ik zie dat Perisic aan Inter wordt gelinkt dus die vertrekt ook nog misschien, kunnen ze meteen ook Salah huren bij Chelsea :+ maar die zit al bij AS Roma zie ik

• PWM
  • Niet online

PWM

Koeman gaat wel problemen krijgen op deze manier. Die gaan er vanavond ook af.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
apis29 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:57:
[...]

[...]

Heb het hele transfergebeuren nauwlijks gevolgd deze zomer maar idd Ziyech wel voorbij zien komen de laatste dagen en daarnet Sebastian Rode van Bayern (al lijkt me dat dat niet gaat gebeuren).
De deadline is ongemerkt wel heel dichtbij nu :D .
Ik zeg: Oscar, voor £42 miljoen gelinkt aan Juventus eerder deze zomer ... Huren misschien een optie in eerste instantie.
Ik zie dat Perisic aan Inter wordt gelinkt dus die vertrekt ook nog misschien, kunnen ze meteen ook Salah huren bij Chelsea :+ maar die zit al bij AS Roma zie ik
Ziyech zag ik ook al voorbij komen en ik zie Wolfsburg hem wel halen voor de selectie maar niet als vervanger van de Bruyne.
Ik zag ook al Draxler en Driesje voorbij komen.

Maar Draxler word aan vrij veel clubs gelinked dus daar geloof ik niet zo veel van.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:03
Leuk spelertje die Sisto, wellicht kan Ajax nu weer wat investeren en m alsnog halen... ;)

Southampton nog een half uurtje om er 1 te maken, en verlenging af te dwingen.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:57

Hupske

AFCA

PWM schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:01:
Koeman gaat wel problemen krijgen op deze manier. Die gaan er vanavond ook af.
Speelt niet met zijn sterkste opstelling volgens mij. Maar dan nog steeds is het een blamage als die eruit vliegen.

Wel een erg duidelijk handsbal daar.

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 27-08-2015 22:13 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gerechtigheid bij AZ.

Vrij trap was uiteraard onberispelijk, de keeper maakt 1 fout...

Wat een ongelooflijk irritante ploegen zijn die oostblokkers toch ook vrijwel altijd. :N

Geel voor Dos Santos en voor de keeper van AZ volslagen onterecht, als je zag wat de tegenstander allemaal uithaalde aan geelwaardig gedoe, tijdrekken, simuleren, etc.

Schandalig. Smet op de wedstrijd.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
En dat was het voor de Koemannen. Beschikbaar voor het Bondscoachschap zodra Blind faalt!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Zijn ze ontslagen dan?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Zal wel komen, ze doen het niet erg goed op het moment in de PL. EL mislopen zal ze wel zwaar worden aangerekend.

• dutchgio
Nou valt mee hoor.
Southampton is bij wijze van een PEC Zwolle. Het komt pas net kijken in de BPL, verrast in het eerste seizoen en wordt volledig leeggekocht.
Dat ze nu 2 keer linkerrijtje eindigen en nu zelfs Europees halen is al een goede prestatie.

Het niet halen van de groepsfase is een domper, maar zal Koeman en Co niet direct aangerekend worden.

Toch gaan ze het ook in Engeland heel lastig krijgen, dat is wel duidelijk en het moet beter. Anders kan er wel eens actie worden ondernomen. Maar daar is nu echt nog geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik vraag me af of de nederlagen van Lazio, Southampton en Basel Feyenoord nog geld kosten. Ligt in de lijn der verwachting dat er wel wat bonussen waren te behalen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:06
Dit zet ook de "logische" nederlagen van Vitesse en Feyenoord tegen Southampton in een ander daglicht. Een Deens cluppie won er gewoon van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
dutchgio schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:07:
Nou valt mee hoor.
Southampton is bij wijze van een PEC Zwolle. Het komt pas net kijken in de BPL, verrast in het eerste seizoen en wordt volledig leeggekocht.
Dat ze nu 2 keer linkerrijtje eindigen en nu zelfs Europees halen is al een goede prestatie.

Het niet halen van de groepsfase is een domper, maar zal Koeman en Co niet direct aangerekend worden.

Toch gaan ze het ook in Engeland heel lastig krijgen, dat is wel duidelijk en het moet beter. Anders kan er wel eens actie worden ondernomen. Maar daar is nu echt nog geen sprake van.
Dit is wel een schande hoor, er uitgaan op deze manier.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:58
De loting kan morgen heel slecht uitvallen voor de Nederlandse clubs, maar het kan ook heel erg mee gaan vallen.

Potentiële groepen morgen:

Ajax: Liverpool, Monaco, Partizan.

AZ: Spurs, Bordeaux, Midtjylland.

FC Groningen: Dortmund, Celtic, Fenerbahçe,

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Liever die groepen dan een berg oost europese teams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:05
Ramzzz schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:26:

Wat een ongelooflijk irritante ploegen zijn die oostblokkers toch ook vrijwel altijd. :N

Geel voor Dos Santos en voor de keeper van AZ volslagen onterecht, als je zag wat de tegenstander allemaal uithaalde aan geelwaardig gedoe, tijdrekken, simuleren, etc.

Schandalig. Smet op de wedstrijd.
Ja ben het met je eens. Voetballen kunnen ze vaak niet en dan doen ze van alles om het spel te vertragen of te verzieken

Erger nog, scheidsrechter stuurt er zelden 1 weg. Maar de eerste overtreding van een Nederlander is een prent. Net alsof hem anders een loop staat te wachte, belachelijk

Groningen in de Europa league, mooi man.
In pot 4 dus ze gaan al door hahaha
Groningen moet vrees ik blamages zien te voorkomen
Gewoon maar genieten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:10

Niku

Alagaesii

Harribo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:43:
[...]

Ja ben het met je eens. Voetballen kunnen ze vaak niet en dan doen ze van alles om het spel te vertragen of te verzieken

Erger nog, scheidsrechter stuurt er zelden 1 weg. Maar de eerste overtreding van een Nederlander is een prent. Net alsof hem anders een loop staat te wachte, belachelijk

Gewoon maar genieten dan
Wat een bijzondere post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Harribo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:43:
[...]

Gewoon maar genieten dan
Je hebt hier gewoon veel verschillende ploegen, van behoorlijk sterk ( liverpool/totenham ) tot zwak. Hoewel die zwakke zo spelen dat ze het iedereen moeilijk maken als je niet snel scoort.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Kevinp schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:10:
[...]

Je hebt hier gewoon veel verschillende ploegen, van behoorlijk sterk ( liverpool/totenham ) tot zwak. Hoewel die zwakke zo spelen dat ze het iedereen moeilijk maken als je niet snel scoort.
Noem jij de zwakke eens?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terecht natuurlijk dat AZ door is. En Ajax? Dat speelde op zijn Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:37:
Terecht natuurlijk dat AZ door is. En Ajax? Dat speelde op zijn Italiaans.
Als je met 'italiaans' slecht bedoelt heb je gelijk. Kom op over twee wedstrijden met 1-0 winnen (nog een pingel ook) tegen een onbekende broeder uit het oosten zou je je als ajax gewoon moeten schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Friespeuk schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:42:
[...]

Als je met 'italiaans' slecht bedoelt heb je gelijk. Kom op over twee wedstrijden met 1-0 winnen (nog een pingel ook) tegen een onbekende broeder uit het oosten zou je je als ajax gewoon moeten schamen.
Op resultaat spelen bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik ben fan van Groningen, maar als ik kijk hoe moeilijk az en ajax, die ik beter in schat dan groningen, het al hebben tegen zwakke broeders dan vrees ik dat groningen niets te zoeken heeft in de El.
Maar whatever, wordt wel genieten

Weet iemand of die loting ergens op tv is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Hopelijk flink zware ploegen voor Ajax en PSV in de loting. Heb altijd het idee dat Nederlandse ploegen beter presteren tegen tegenstanders van naam.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Harribo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:10:
Ik ben fan van Groningen, maar als ik kijk hoe moeilijk az en ajax, die ik beter in schat dan groningen, het al hebben tegen zwakke broeders dan vrees ik dat groningen niets te zoeken heeft in de El.
Maar whatever, wordt wel genieten

Weet iemand of die loting ergens op tv is?
Weet je wat 't is: Ajax en AZ moeten winnen, die hebben heel veel te verliezen. Daarnaast hebben Ajax (ondanks de 9 punten) en AZ het nog niet echt laten zien in de eerste wedstrijden (zowel competitie als europees). Zekerheidjes, stabiliteit is nog ver te zoeken, ook de creativiteit en de opbouw zijn niet echt lekker. AZ ging gisteren wel lekker, maar die moesten ook winnen (achterstand goedmaken), dus die wilden en moesten wel.
Ajax kwam nog goed weg gisteren, na de 1-0 in Amsterdam. Het is dat de penalty op de paal werd geschoten, en de spitsen niet zo scherp waren van Jablonec.
Cillessen had gisteren zelf aangegeven dat hij 'm anders wel had gehad, maar daar twijfel ik toch aan: Zie Afbeeldingslocatie: http://www.ajaxshowtime.com/uploads/article/89833/b73ddd4ccd5955117e2a2370fac0e1ad_634x357-proshots.jpg, de bal is daar al op de paal beland, terwijl Jasper toch nog een heel stuk naar de hoek moet afleggen.

Goed, dan weer terugkomend op Groningen: Zij kunnen vrij voetballen en hebben vooralsnog niet zoveel te verliezen. Het is heerlijk als je "niet hoeft" maar wel lekker een potje kan ballen. Vaak zijn ploegen die niet hoeven en daarmee vrij voetballen veel sneller in het rondspelen en daarmee beter in staat een dergelijke tegenstander stuk te spelen. Alleen al omdat zij net WEL het risico nemen met een pass, of het in elk geval proberen met een ingewikkelde steekbal, waar een ploeg die "Moet winnen" dan toch eerder voor zekerheidjes kiest, dus een bal over 2 meter bij een medespeler in de voet, of balletje achteruit, ipv het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

W
jbdeiman schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:23:
[...]

Cillessen had gisteren zelf aangegeven dat hij 'm anders wel had gehad, maar daar twijfel ik toch aan: Zie [afbeelding], de bal is daar al op de paal beland, terwijl Jasper toch nog een heel stuk naar de hoek moet afleggen.
Heeft-ie dat echt beweerd? _O-

Net zo kansloos als altijd... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Lijkt wel een zak aardappelen die omvalt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heeft zelfs de paal al meer penalty's gestopt dan Jesper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:52:
Helaas is die van Jablonec... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08
code:
1
2
3
4
5
6
 .                    10/11.   11/12.    12/13.   13/14.   14/15
8    Ukraine         10.083    7.750    9.500    7.833    10.000     45.166 
9.   Netherlands     11.166   13.600    4.214    5.916     6.083     40.979 
10   Belgium         4.600    10.100    6.500    6.400     9.600     37.200
11   Switzerland     5.900     6.000    8.375    7.200     6.900     34.375 
12   Turkey          4.600     5.100   10.200    6.700     6.000     32.600

dit is de huidige uefa ranking van landen in onze Buurt. (bron: http://kassiesa.home.xs4a...ta/method4/crank2015.html)

volgend jaar valt jaar 2010/2011 weg wat een goed jaar voor ons was. We zakken dan naar plek 10 van 9. Echter het jaar erop valt ook al 2011/2012 weg wat ook een goed jaar was. Als we dit jaar geen verbetering tonen zouden we in eens 16e kunnen staan. Dat betekend dat je HEEL veel kwijt gaat raken.

Zo heeft de 16e plek al ruim geen directe CL plaatsing meer. Je valt zelfs terug naar de 2e ronde en moet dus 3x winnen om CL te halen als kampioen. Zelfde geld voor de EL waar de beker winnaar ook in eens naar de 2e ronde gaat.

Hopelijk kunnen de clubs dit jaar het een beetje goed maken. PSV heeft denk ik wel kansen. (Meer dan de groepen die Ajax de laatste jaren had) Hopen dat Ajax en AZ in ieder geval door de groepsfase komen en Groningen kan ook best wat puntjes pakken (hangt wel af van de loting van vanmiddag).

15e of 16e plek zou heel veel schelen op de uefa ranking. Dan kom je in ieder geval al 1 ronde verder in de kwalificaties voor EL/CL. Om directe groepsplek te behouden moeten we minimaal plek 12 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ramzzz schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:40:
W
[...]

Heeft-ie dat echt beweerd? _O-

Net zo kansloos als altijd... :N
http://ajaxfanzone.nl/201...heerlijk-gevoel-hier-weg/

http://www.nu.nl/voetbal/...p-jablonec-in-return.html

Nu.nl verwoord het anders, maar hij gaf wel aan dat hij eraan had gezeten als hij op goal was.. ;) Leeft niet echt in de realiteit, maargoed hij probeert waarschijnlijk zijn eigen ego wat op te vijzelen.

Het lijkt zo op de foto alsof hij zich niet goed af kan zetten, zijn voeten staan nog bijna in het midden van de goal.

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 28-08-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Crysania schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:21:
PSV heeft denk ik wel kansen. (Meer dan de groepen die Ajax de laatste jaren had)
Ik hoop het, maar heb er een hard hoofd in. PSV heeft al jaren niet meer op CL niveau gevoetbald en de laatste jaren in Europa (op een lager niveau) was al dramatisch. Ik hou er sterk rekening mee dat PSV roemloos met 0 punten vierde gaat worden in deze poule. Zelfs een ploeg als VfL Wolfsburg zal een maatje te groot zijn, om maar te zwijgen over CSKA Moskou en Manchester United. CL voetbal is gewoon andere koek dan de Eredivisie... Het zullen mooie en leuke wedstrijden worden, maar punten zie ik PSV niet halen in deze poule.

We moeten hopen op een gunstige loting voor wat betreft de EL... Eigenlijk is AZ de enige ploeg die voor de EL de juiste mentaliteit heeft. Ajax wil alles op techniek doen, en daarin komen ze al te kort. Het stukje mentaliteit wat je moet hebben, beschikken al helemaal niet over. En Groningen is gewoon een maatje te klein voor Europees voetbal...

[ Voor 19% gewijzigd door Han op 28-08-2015 10:42 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Weet je wat 't is: Ajax en AZ moeten winnen, die hebben heel veel te verliezen. Daarnaast hebben Ajax (ondanks de 9 punten) en AZ het nog niet echt laten zien in de eerste wedstrijden (zowel competitie als europees). Zekerheidjes, stabiliteit is nog ver te zoeken, ook de creativiteit en de opbouw zijn niet echt lekker. AZ ging gisteren wel lekker, maar die moesten ook winnen (achterstand goedmaken), dus die wilden en moesten wel.
Ajax kwam nog goed weg gisteren, na de 1-0 in Amsterdam. Het is dat de penalty op de paal werd geschoten, en de spitsen niet zo scherp waren van Jablonec.
Cillessen had gisteren zelf aangegeven dat hij 'm anders wel had gehad, maar daar twijfel ik toch aan: Zie [afbeelding], de bal is daar al op de paal beland, terwijl Jasper toch nog een heel stuk naar de hoek moet afleggen.
Hij zou em absoluut niet gehad hebben maar die foto is niet op 't juiste moment gemaakt, hij zat er wel heel wat dichter bij. Er konden zeg maar 2 ballen tussen z'n hand en de paal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

[...]

...
...
En Ajax had geen 100% kansen? Niet dat Ajax ook maar enigszins goed speelde maar je doet nu voorkomen of Ajax onverdiend heeft gewonnen, wat imo niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gekke is als Jablonec zo zou spelen in de groepsfase ze er waarschijnlijk gewoon door zouden komen, zo word er tegenwoordig gevoetbald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:52:
Da's wel een beetje vilein! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
jbdeiman schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:31:
[...]

http://ajaxfanzone.nl/201...heerlijk-gevoel-hier-weg/

http://www.nu.nl/voetbal/...p-jablonec-in-return.html

Nu.nl verwoord het anders, maar hij gaf wel aan dat hij eraan had gezeten als hij op goal was.. ;) Leeft niet echt in de realiteit, maargoed hij probeert waarschijnlijk zijn eigen ego wat op te vijzelen.

Het lijkt zo op de foto alsof hij zich niet goed af kan zetten, zijn voeten staan nog bijna in het midden van de goal.
Nou volgens mij had hij hem wel gehad als hij op het doel was geweest, meen ik. Cillessen lijkt mij niet ook het type ernaar om erover te liegen. Opscheppen erover dus wel :)
Zie : https://youtu.be/on6UbTW4VnY?t=35s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

Nou volgens mij had hij hem wel gehad als hij op het doel was geweest, meen ik. Cillessen lijkt mij niet ook het type ernaar om erover te liegen. Opscheppen erover dus wel :)
Zie : https://youtu.be/on6UbTW4VnY?t=35s
Denk het niet. Pingels die hard in worden geschoten in het hoekje zijn onhoudbaar. Geen enkele keeper weet die uit zijn doel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Blom maakt ook in het buitenland geen vrienden :p

Afbeeldingslocatie: http://images0.tcdn.nl/telesport/article24425350.ece/BINARY/q/blom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe vertaal je tomaten-schiri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
"colloquial abbreviation of Schiedsrichter; ref, ump"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok, ik zat al te zoeken naar rood haar ofzo, maar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ajax in groep A, loot Celtic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De belangrijkste kwalificatiewedstrijden sinds jaren en Danny Blind roept één rechtsback op die nog geen tien potjes in het eerste heeft gespeeld en eentje die dit seizoen nog geen serieuze wedstrijd in de benen heeft. Danny Blind speelt Russische roulette met Oranje. En nee, dit is dus niet zomaar een voorselectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Celtic is in ieder geval alvast 1 mooie tegenstander...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Eindelijk Veltman niet meer bij de selectie van NL.

En waarom inderdaad Van der Wiel!?

[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 28-08-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:32:
De belangrijkste kwalificatiewedstrijden sinds jaren en Danny Blind roept één rechtsback op die nog geen tien potjes in het eerste heeft gespeeld en eentje die dit seizoen nog geen serieuze wedstrijd in de benen heeft. Danny Blind speelt Russische roulette met Oranje. En nee, dit is dus niet zomaar een voorselectie.
Ik neem zowel de KNVB als Blind in elk geval niet serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
AZ met Bilbao.

Mooie clubs in ieder geval.

Fenerbache bij Ajax.
Dat wordt een zware.

[ Voor 34% gewijzigd door dutchgio op 28-08-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ga jij nou elke uitslag hier neerzetten?
Aardig maar gewoon te zien op vi.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

In 1968 speelde Ajax al tegen Fenerbahçe. De Amsterdammers wonnen toen beide wedstrijden.
Owww! ;)

Wel leuke tegenstanders, op naar plek 2 ;).

Groningen straks in J, let maar op. Niet ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 28-08-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Een makkelijke 3e tegenstander zou geen luxe zijn.
Mooie clubs maar echt niet makkelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Mooie tegenstanders voor Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ajax 18 punten op hun sokken, dat mag duidelijk zijn.

Ahum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Beter tegen dit soort clubs dan tegen nietszeggende Oost-Europese clubs.. 1e of 2e plaats moet voor Ajax toch echt wel te doen zijn.

Jammer voor Groningen dat ze niet echt grote clubs (behalve Marseille) treffen..

[ Voor 24% gewijzigd door M@cer op 28-08-2015 13:47 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Het is een mooie maar zware poule. Kan in ieder geval van onderschatting geen spraken zijn en Ajax doet het over het algemeen de laatste jaren tegen de grotere namen beter dan tegen de onbekendere ploegen dus hopelijk krijgen we wat mooie wedstrijden voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

M@cer schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:46:
Beter tegen dit soort clubs dan tegen nietszeggende Oost-Europese clubs.. 1e of 2e plaats moet voor Ajax toch echt wel te doen zijn.

Jammer voor Groningen dat ze niet echt grote clubs (behalve Marseille) treffen..
Naja ik heb liever dat Groningen eventueel puntjes pakt dan in een groep J met grote namen.

AZ pittige poule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke loting voor Ajax, met Celtic en Fenerbache. Voorzie dat een paar vrienden van me wel naar Schotland en Noorwegen gaan.

Lastiger loting voor AZ al zie ik AZ wel voor verrassingen zorgen.

En met Groningen heb ik bijna medelijden, zowel een Spaanse als Portugese club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Baal van die loting als Groningen fan, Sporting Braga en Liberec.....pfffff daarvoor doe je je best om in de EL te komen???? Saaie teams. Marseille is al wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Harribo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:16:
Baal van die loting als Groningen fan, Sporting Braga en Liberec.....pfffff daarvoor doe je je best om in de EL te komen???? Saaie teams. Marseille is al wat beter.
Vooral taai en spelbederf, is wat die teams uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Gelukkig is Robben er bij, aangevuld met Depay en Sneijder heb je dan 3 spelers die op zichzelf al genoeg zouden moeten zijn voor plaatsing. Maar inderdaad, het blijft een vreemde selectie, denk je van Hiddink verlost te zijn maakt Blind het nog bonter.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoe minder spelers van Feyenoord, hoe blijer ik word. Laat ze maar lekker in hun ritme blijven, zonder blessures opgelopen tijdens Oranje trainingen. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er hier best wel een boel die het liefst geen Feyenoord spelers zien! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:20
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:29:
Er zijn er hier best wel een boel die het liefst geen Feyenoord spelers zien! :+
Net zoals er een hoop mensen zijn die ajax spelers niet zullen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:27:
Hoe minder spelers van Feyenoord, hoe blijer ik word. Laat ze maar lekker in hun ritme blijven, zonder blessures opgelopen tijdens Oranje trainingen. Prima.
Vind het alleen een beetje raar dat een Janmaat niet wordt opgeroepen. Idem voor wat betreft van Beek. Die gozer onderscheidt zich zo ongeveer elke wedstrijd als één van de beste verdedigers van de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

Vind het alleen een beetje raar dat een Janmaat niet wordt opgeroepen. Idem voor wat betreft van Beek. Die gozer onderscheidt zich zo ongeveer elke wedstrijd als één van de beste verdedigers van de eredivisie.
Toevallig de laatste wedstrijd van hem vergeten? (waar we door verloren?)
Niet dat vd wiel het beter deed. Of Van Rhijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimera2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:34:
[...]

Net zoals er een hoop mensen zijn die ajax spelers niet zullen missen.
Uiteraard, ik heb liefst alle Nederlanders uit de Turkse competitie erin. Kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De laatste wedstrijd speelde Janmaat prima. Waarom wordt hij steeds zo afgerekend op fouten die anderen wel mogen maken?

@pwm
Een selectie voor v Beek lijkt me overigens prima voor zijn ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
D-e-n schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:42:
De laatste wedstrijd speelde Janmaat prima. Waarom wordt hij steeds zo afgerekend op fouten die anderen wel mogen maken?

@pwm
Een selectie voor v Beek lijkt me overigens prima voor zijn ontwikkeling.
oke oke wedstrijd tegen Tsjechië vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimera2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Toevallig de laatste wedstrijd van hem vergeten? (waar we door verloren?)
Niet dat vd wiel het beter deed. Of Van Rhijn
Als je iedere speler die medeverantwoordelijk is voor puntenverlies de volgende wedstrijd niet meer op roept houd je nog maar weinig spelers over lijkt me.

Los van Janmaat heb je wel een punt inzake van Rhijn. Waar is die gebleven? Waarom stelt de Boer hem niet meer op bij Ajax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal wel een mening van zichzelf hebben gehad, en dat doet spelers de das om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Fantastische loting voor Ajax, voelt bijna als CL :+
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:36:
Vind het alleen een beetje raar dat een Janmaat niet wordt opgeroepen.
Ik sta nog steeds achter mijn reactie na zijn momentje tegen Tjechie. Zoiets slechts heb ik in het Nederlands elftal nog nooit gezien, royeren die man ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:46:
Als je iedere speler die medeverantwoordelijk is voor puntenverlies de volgende wedstrijd niet meer op roept houd je nog maar weinig spelers over lijkt me.

Los van Janmaat heb je wel een punt inzake van Rhijn. Waar is die gebleven? Waarom stelt de Boer hem niet meer op bij Ajax?
Hetzelfde wat er met Vd Wiel voor hem gebeurde. Over Van Rhijn schreef men bijna hetzelfde als Tete nu.

Tegen de tijd dat Tete 21 is en 100 wedstrijden in de Eredivisie in de benen heeft, wordt hij bij een mindere periode weer gepasseerd voor een tiener met dezelfde 4 goede wedstrijden in de benen die Tete nu in zn benen heeft. Ondertussen vinden we het raar dat we met veredelde jeugdelftallen internationaal niet meer meedoen.

Blind doet bij Oranje precies hetzelfde. Als Tete echt een wereldtalent is laat hij dat wel zien in Jong Oranje en een langere periode bij Ajax. Tot die tijd moet er ook gepresteerd worden en kunnen spelers als Janmaat zich ook nog ontwikkelen terwijl ze al veel verder zijn, die al meerdere mindere periodes overleeft hebben. De kunst is niet om goed te debuteren als niemand nog wat van je verwacht en alles wat je doet leuk is. Dat zagen we recent ook weer bij Boetius en Kishna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:04:
Fantastische loting voor Ajax, voelt bijna als CL :+

[...]

Ik sta nog steeds achter mijn reactie na zijn momentje tegen Tjechie. Zoiets slechts heb ik in het Nederlands elftal nog nooit gezien, royeren die man ;)
Celtic en Fener had je inderdaad ook kunnen loten in de CL. Zijn in elk geval nog aardige wedstrijden om te kijken gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Geef eens wat fatsoenlijke alternatieven dan?
Aghanim schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:21:
[...]

Celtic en Fener had je inderdaad ook kunnen loten in de CL. Zijn in elk geval nog aardige wedstrijden om te kijken gelukkig.
Inderdaad een leuke loting. Absoluut niet makkelijk, maar aansprekende tegenstanders.

[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 28-08-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Celtic stelt ook niks meer voor, daar kan je best nog van winnen. Achter Fener eindigen, rondje verder komen en er dan uitgeknikkerd worden door een CL ploeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een ding is zeker, er komen een paar mooie internationale topwedstrijden aan voor de Nederlandse voetballiefhebber!

PSV - ManU
PSV - Wolfsburg
Ajax - Celtic
Ajax - Fener
Groningen - Marseille
Groningen - Braga
AZ- Athletic
AZ - Augsburg

Of we (als land!) winnen of niet, het zijn in ieder geval aantrekkelijke affiches, waar ik als PSV'er altijd voor het Nederlandse team ben. Ik hoop dus dat Ajax, AZ en Groningen iets moois kunnen laten zien waar ik voor kan juichen!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aANDfsz.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:31:
[...]
Geef eens wat fatsoenlijke alternatieven dan?
Gewoon Janmaat en Verhaegh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:35:
[...]

De eerste speelt nu niet echt denderend en de 2e heeft geen toekomst.

Je moet gewoon de jeugd de kans durven geven, ook in echte wedstrijden.
Want in de nabije toekomst zullen de oefeninterlands grotendeels verdwijnen waardoor zo ongeveer alle wedstrijden een belang zit. Wil men dan soms ook geen jeugd de kans geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Persoonlijk verbaas ik me er niet over niet dat Tete geselecteerd is. Is op dit moment gewoon de beste back bij Ajax. Lang geleden dat ik een echte verdediger bij Ajax opgesteld heb zien staan. De alternatieven zijn in mijn ogen niet beter. Meer ervaren vaak wel, maar zeker niet beter. Met een Janmaat of Verhaegh op die plek zou ik mij niet zekerder voelen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Mee eens. Tete is de toekomst en heeft nog veel potentie. De rest zit al aan hun max of is al op de weg terug. De keuze van Blind is dus ook wel goed te verklaren.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Al die Ajacieden die het nu zo logisch vinden dat Tete erbij zit riepen een jaar terug hetzelfde over Veltman, een paar daarvoor over van Rhijn en zelfs Denswil werd al eens Oranje ingeluld door diverse mensen.

En als je voor de toekomst kiest moet je ook gewoon voor Van Beek kiezen en zou gezien de matige middenveld bezetting een selectie van Bazoer nog veel logischer zijn. Nee, dan kiest Blind voor Bruma en Anita. Het lijkt allemaal erg veel op een persoonlijke voorkeur en vriendjespolitiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:09
D-e-n schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:03:
En als je voor de toekomst kiest moet je ook gewoon voor Van Beek kiezen en zou gezien de matige middenveld bezetting een selectie van Bazoer nog veel logischer zijn. Nee, dan kiest Blind voor Bruma en Anita. Het lijkt allemaal erg veel op een persoonlijke voorkeur en vriendjespolitiek
En in dat opzicht kun je je dan ook afvragen waarom een Maher (goede 2de seizoenshelft en seizoen goed begonnen) en Pröpper er ook niet bij zitten. En ook voor de verdediging Erik Pieters.
Memphis werd ook niet al in het seizoen met Advocaat geselecteerd. Toen kon iedereen toch ook zien dat hij gigantisch veel talent had. Maar je moet ook een lange periode goed presteren. En hebben Riedewald en Tete dat gedaan? Riedewald misschien, maar Tete toch nog zeker niet.

Ter verduidelijking: Memphis maakte in oktober 2013 zijn debuut voor Oranje. Toen had hij er al 45-50 officiële wedstrijden bij de A selectie van PSV op zitten.
Kenny Tete staat nu op 12.

[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 28-08-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:35:
[...]

De 1e totaal uit vorm en de 2e komt nog net niet in een rolstoel aanzetten. De keren dat ie bij Oranje zat heeft ie ook precies niks laten zien waarom hij weer opgeroepen zou moeten worden.
Al die Ajacieden die het nu zo logisch vinden dat Tete erbij zit riepen een jaar terug hetzelfde over Veltman, een paar daarvoor over van Rhijn en zelfs Denswil werd al eens Oranje ingeluld door diverse mensen.

"Al" die Ajacieden. Ben jij ook "al" die Feyenoorders? Er is altijd wel iemand die roept dat een bepaalde speler in Oranje moet. Om dat dan maar meteen te brengen als een breed gedragen mening gaat ietwat ver wellicht?

[ Voor 55% gewijzigd door toolkist op 28-08-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

Hetzelfde wat er met Vd Wiel voor hem gebeurde. Over Van Rhijn schreef men bijna hetzelfde als Tete nu.

Tegen de tijd dat Tete 21 is en 100 wedstrijden in de Eredivisie in de benen heeft, wordt hij bij een mindere periode weer gepasseerd voor een tiener met dezelfde 4 goede wedstrijden in de benen die Tete nu in zn benen heeft. Ondertussen vinden we het raar dat we met veredelde jeugdelftallen internationaal niet meer meedoen.

Blind doet bij Oranje precies hetzelfde. Als Tete echt een wereldtalent is laat hij dat wel zien in Jong Oranje en een langere periode bij Ajax. Tot die tijd moet er ook gepresteerd worden en kunnen spelers als Janmaat zich ook nog ontwikkelen terwijl ze al veel verder zijn, die al meerdere mindere periodes overleeft hebben. De kunst is niet om goed te debuteren als niemand nog wat van je verwacht en alles wat je doet leuk is. Dat zagen we recent ook weer bij Boetius en Kishna.
Zo lijkt het inderdaad wel te werken allengs. Terwijl van Basten nu toch echt bij het Nederlands elftal zit en hij de gevleugelde woorden bezigde: 'Voetbal is een spel van fouten.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Fleximex schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:08:
[...]

En in dat opzicht kun je je dan ook afvragen waarom een Maher (goede 2de seizoenshelft en seizoen goed begonnen) en Pröpper er ook niet bij zitten. En ook voor de verdediging Erik Pieters.
Memphis werd ook niet al in het seizoen met Advocaat geselecteerd. Toen kon iedereen toch ook zien dat hij gigantisch veel talent had. Maar je moet ook een lange periode goed presteren. En hebben Riedewald en Tete dat gedaan? Riedewald misschien, maar Tete toch nog zeker niet.

Ter verduidelijking: Memphis maakte in oktober 2013 zijn debuut voor Oranje. Toen had hij er al 45-50 officiële wedstrijden bij de A selectie van PSV op zitten.
Kenny Tete staat nu op 12.
Dat niet iedereen dat al is opgevallen, of dat de BC of KNVB er nog nooit op aangesproken zijn, mag eigenlijk een mirakel heten.

Bij Ajax in de B1? Oranje!

/hyperbool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Fleximex schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:08:
[...]

Maher oproepen als je Sneijder, Wijnaldum en Afellay al oproept is nogal overkill lijkt me.
Dat hij een oproep eerder verdient dan een Afellay lijkt me wel duidelijk, die heeft de afgelopen jaren niks gepresteerd.
Riedewald heeft nog helemaal niks in Oranje te zoeken, die zou ik bij Jong Oranje nog niet eens in de basis zetten denk ik zo. Propper is dan weer vergelijkbaar met Wijnaldum/Klaassen, dus ook daar kan ik de beslissing om hem niet op te roepen wel volgen.
En waarom Pieters structureel genegeerd wordt, echt geen idee. Hij lijkt me toch verreweg de beste Nederlandse linksback..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:19:
En waarom Pieters structureel genegeerd wordt, echt geen idee. Hij lijkt me toch verreweg de beste Nederlandse linksback..
Pieters verdedigend en Willems is een pak beter in aanvallend opzicht (al is hij nu geblesseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Iets met 17 miljoen bondscoaches..

Laten we eerst het heerlijke voetbal weekend eens gaan bekijken:
sc Heerenveen - PEC Zwolle
Ajax - Ado den Haag
PSV - Feyenoord

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Aluhoedjes, vermeende vriendjespolitiek toeschuiven op een verleden van iemand, waarom iemand nou niet wordt geselecteerd op basis van ZIJN club (of er ooit gespeeld heeft)... Wat een vermoeiend topic is dit. Objectiviteit is weer ver te zoeken.

Persoonlijk had ik Pieters wel meegenomen. Dat is toch wel de betere LB. Janmaat en Verhaegh voegen niks toe, net zoals Riedewald.

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 28-08-2015 16:27 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het is lekker makkelijk roepen weer, maar wanneer je kijkt naar de alternatieven valt de selectie van Tete gewoon te verklaren.
- Janmaat speelt ook matig bij Newcastle op het moment bij Newcastle
- Verhaegh heeft nooit in Oranje kunnen overtuigen.
- Van Rhijn, toelichting niet nodig

Dat Memphis destijds niet werd opgeroepen had ook te maken met het feit dat er op dat moment gewoon nog betere spelers op zijn positie speelden, iets wat nu niet meer het geval is, dus is ie er gewoon bij.

Anita, geen idee hoe die het nu doet bij Newcastle, drie wedstrijden gespeeld tot nog toe, maar qua prestaties, geen idee.

Riedewald snap ik ook niet helemaal. Speelt redelijk goed bij Ajax, maar had wel een flink aandeel in de uitschakeling van Ajax tegen Rapid. Als LCV zitten we alleen niet zo heel sterk. Indi is nou ook niet dé zekerheid en Blind doet het nu redelijk goed op die plek bij Man United. Noem mij maar eens de alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Outerspace schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:26:
Objectiviteit is weer ver te zoeken.
Ik ben heel objectief. Als Feyenoorder zeg ik: Van Beek verdient het meer dan Kongolo. Je hebt voor zijn plek ook Pieters en Diks was dan gezien de blessure van Willems logischer dan Tete of Riedewald. Ik zie niet in wat dat met clubvoorkeur te maken heeft.

Jammer dat er ook niet ingegaan wordt op het argument dat er waarschijnlijk over een jaar weer een andere peuter Oranje in gepraat wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:33:
[...]

Ik ben heel objectief. Als Feyenoorder zeg ik: Van Beek verdient het meer dan Kongolo. Je hebt voor zijn plek ook Pieters en Diks was dan gezien de blessure van Willems logischer dan Tete of Riedewald. Ik zie niet in wat dat met clubvoorkeur te maken heeft.

Jammer dat er ook niet ingegaan wordt op het argument dat er waarschijnlijk over een jaar weer een andere peuter Oranje in gepraat wordt
Je bril is misschien niet zo gekleurd als die van wat andere posters hier, maar objectief? Nah. Dat zijn overigens maar heel weinig mensen hier, ikzelf ook niet (al vind ik zelf soms ook van wel ;) ).

Kongolo zal ongetwijfeld geselecteerd zijn omdat ie ook links centraal kan spelen, wat Pieters niet kan.
Dat een speler als Diks niet opgeroepen wordt vind ik niet heel vreemd. In die zin, dat dat nagenoeg nooit gebeurt met een jonge speler die niet bij de traditionele top 3 speelt.

Wat betreft je laatste punt, geloof je echt dat bondscoach na bondscoach jonge spelers oproept omdat de media dat zo graag wil? Vindt het overigens geen argument waarom Tete wel of iet geselecteerd zou moeten worden. Het lijkt er meer op dat het je gewoon dwars zit dat echt elke jonge speler bij Ajax enorm gehypet wordt (wat ik zelf overigens ook irritant vind) en "het grootste nieuwe supertalent ooit" is. Wat vervolgens nogal eens een keer flink tegenvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:21
@hierboven, mijn verwachting is dat deze zogenaamde jonge talenten worden geselecteerd omdat ze immers bij de bondscoach/knvb bekend zijn door hun prestaties in jong-oranje.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@bossie
Van Beek zat toch ook in Jong Oranje? Sterker nog: Riedewald en Tete zaten nog een lichting lager.
Overigens heeft Anita wel wat met Blind. Die debuteerde onder hem.

@toolkist
Het argument tegen Tete is simpel: tien wedstrijden Ajax 1 zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:33:
@toolkist
Het argument tegen Tete is simpel: tien wedstrijden Ajax 1 zegt niks.
Maar dat is ineens een heel ander argument dan "dat er waarschijnlijk over een jaar weer een andere peuter Oranje in gepraat wordt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat is enkel de krachtige uitdrukking van hetzelfde argument dat ik daarvoor al had: nu speelt Pietje vijf wedstrijden aardig, straks Jantje weer.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 28-08-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy

Ik had zelf ook van Beek erbij gehaald inplaats van Bruma (zit meer toekomst in en ben gewoon geen fan van hem) en Bazoer had ik er ook bij gehaald.
Maar dat was niet de discussie.

En dat een speler een jeugd team overslaat is niets nieuws, dat komt wel vaker voor.
Wanneer een jonge speler veel potentie laat zien en hij speelt op een positie waar de spoeling nogal dun is, zoals het nu met Tete het geval is, dan slaat hij de u21 vaak over of zit er niet lang.

Daarmee wil ik niet zeggen dat van Beek niet goed is of geen potentie laat zien. Zoals gezegd had ik hem erbij gehaald inplaats van Bruma.
Maar op de rechtsback positie zijn er gewoon minder opties waardoor de kans groter is om geselecteerd te worden terwijl je nog niet zoveel wedstrijden hebt gespeeld.

En ja een Riedewald heeft recentelijk een fout gemaakt maar het is nu niet zo alsof de rest van de selectie foutloos heeft zitten spelen de afgelopen maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Tete krijgt ook van mij de voorkeur, hij speelt echt volwassen voor een jongen van zijn leeftijd. Als hij zo doorgaat, kan hij weleens bij een europese topclub aan de bak komen. Al kan ik me voorstellen dat Janmaat momenteel voorkeur zou moeten krijgen, gezien zijn Premier League ervaring. Al weet ik niet hoe hij daar presteert.

Jerry St. Juste volgt hopelijk Tete op..

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 28-08-2015 18:13 ]

...

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016