[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.579 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:41:
Gisteren Arsenal-Liverpool zitten kijken. Buiten een buitenspel goal, wat er geen was (jaja, ook daar), viel het me op dat het spel dan wel vele vele malen sneller was, maar dat dat eigenlijk betekende dat men gewoon nog sneller fout op fout stapelde.
Beetje scorebordjournalistiek. Deze wedstrijd was van beide kanten wel erg extreem als het gaat om foute passes etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

HamburgerHenk schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:06:
[...]

Probeer het gewoon niet, je gaat het hier niet winnen van de Feyenoord minded tweakers, heb ik ook al jaren geprobeerd.
Dat gezeur over Feyenoord/niet-Feyenoord kranten...
Lees dan alle kranten en neem de gulden middenweg :*)

(Feyenoorder hier)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd er even over op. Moge de beste winnen komend weekend, ik duim voor een uitstekende arbitrage naar beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 20:29
Russel88 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:51:
[...]

Zelfs in je eigen bron komt niet naar voren dat Feyenoord de strafschoppen mee heeft:
Feyenoord 42v - 25t
PSV 31v - 15t
Ajax 38v - 18t

Kortom Feyenoord heeft een positieve strafschop saldo van 17, PSV 16 en Ajax 20.

Poeh poeh wat wordt Feyenoord bevoordeeld zeg.
Geincasseerde strafschoppen thuis in percentages:
Feyenoord: 40%
PSV: 20%
Ajax 28%

Kortom Kuip effect is dat arbiters graag aan willen tonen dat ze niet bang zijn voor het legioen en relatief vaker tegen Feyenoord fluiten dan PSV of Ajax.
Nogmaals, ik zou er mee ophouden. Of hij leest het überhaupt niet, of hij snapt het gewoon niet. In het gunstigste geval is hij na dit soort simpele uitleg weer een paar dagen stil voordat het hele riedeltje weer opnieuw begint.

Dit soort cijfers zeggen helemaal niks tenzij je precies en objectief bijhoudt hoeveel strafschoppen er onterecht zijn gegeven en hoeveel strafschoppen er onterecht niet zijn gegeven. Vooral van dat laatste is niks zinnigs te zeggen, al heb ik het wel geprobeerd met een reeks voorbeelden. Dan nog is wel/niet een penalty meestal niet zwart/wit, en zou je dus een percentage aan elke situatie moeten hangen hoeveel procent de kans is dat de scheidsrechter een penalty geeft.

Dan nog zou je zeker ook rode kaarten erbij moeten betrekken, want die hebben vaak nog een veel grotere impact dan een penalty en op basis van de logica van Tokkie komt Feyenoord daar juist heel nadelig uit. Maar ook andere gebeurtenissen natuurlijk, een onterechte vrije trap kan een wedstrijd ook maken en breken en zeker wel/niet buitenspel kan een grote impact hebben zagen we dit weekend weer. Ook is nog de vraag welke tijdspannen je pakt, want Tokkie selecteert heel precies welke tijdspanne verdacht zijn, terwijl in lange statistische reeksen er altijd uitschieters zullen zijn. Ik denk niet dat je Risk met hem moet spelen want vroeg of laat gooit er iemand 3 zessen en dat kan natuurlijk niet.

Kortom, je mist een hopeloze hoeveelheid informatie om er echt iets wetenschappelijks over te zeggen, voor zover hij er naar luistert. Feyenoord heeft zoveel geluk altijd, en altijd de media zn hand. Het moet wel een enorm wonder zijn dat we niet elk jaar kampioen worden, want volgens zijn logica zullen we wel altijd kampioensgeluk hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 25-08-2015 10:30 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Lees dat Groningen misschien Maduro overneemt van PAOK
Beetje dom, vond hem al een slapzak destijds en als PAOK niet blij met je is, zal dat wel een reden hebben
Trouwens wat moet Groningen met nog een middenvelder, laten ze nu eens verdorie een scorende spits erbij halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Maduro heeft anders best goed gespeeld bij Valencia en bij Sevilla, enig nadeel is dat Emery destijds anderen de voorkeur gaf. Bij PAOK spelen heeft hem in ieder geval geen goed gedaan, maar een blessure heeft hem natuurlijk ook even aan de kant gehouden.

Voor Groningen een prima aanwinst, ik zou de handjes maar dichtknijpen met zo'n ervaren speler.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
bregweb schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:26:
[...]

Tsja, als 2 zulke onafhankelijk opererende grootheden iets beweren zal het wel waar zijn |:(
Daarom laat ik ook in het midden wat de waarheid is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

Harribo schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:28:
Lees dat Groningen misschien Maduro overneemt van PAOK
Beetje dom, vond hem al een slapzak destijds en als PAOK niet blij met je is, zal dat wel een reden hebben
Trouwens wat moet Groningen met nog een middenvelder, laten ze nu eens verdorie een scorende spits erbij halen
Het wordt natuurlijk ook een stuk makkelijker scoren als spits wanneer je goede aanvoer krijgt vanaf het middenveld en een stabieler middenveld achter je hebt staan. Ik denk dat Maduro best wel wat extra's kan brengen voor FC Grunn hoor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik ben nooit weg van hem geweest eigenlijk. Kan een bal aannemen en doorspelen, dat was het vaak wel.

Maar Groningen heeft nu genoeg aanvoer naar de spitsen, nu nog een spits die het ook afmaakt behalve de Leeuw. Andere vergelijkbare teams in Nederland hebben meerdere scorende spitsen.
FC Groningen niet. Ze hebben alleen nog Hoessen, die trapt er 1 in per seizoen...zucht, net zo'n "topaankoop "als de Zeefuik destijds...
Laten ze de gok nemen met die Cas Peters maar ja dat willen ze niet....maar die weet wel wat scoren is

Nee zo gaat de Fc Groningen niet verder komen. En stel je voor wat er gebeurt als de Leeuw geblesseerd raakt? Zit Groningen zo in de onderste regionen.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 25-08-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Outerspace schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:57:
Maduro heeft anders best goed gespeeld bij Valencia en bij Sevilla, enig nadeel is dat Emery destijds anderen de voorkeur gaf. Bij PAOK spelen heeft hem in ieder geval geen goed gedaan, maar een blessure heeft hem natuurlijk ook even aan de kant gehouden.

Voor Groningen een prima aanwinst, ik zou de handjes maar dichtknijpen met zo'n ervaren speler.
Coach en TD van PAOK wilden hem wel houden, maar eigenaar (een Rus) heeft een blik aan nieuwe spelers opengetrokken en eist dat die spelen.. Maduro lijkt me voor elke subtopper in NL een aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
mefjoew schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:14:
[...]
Coach en TD van PAOK wilden hem wel houden, maar eigenaar (een Rus) heeft een blik aan nieuwe spelers opengetrokken en eist dat die spelen.. Maduro lijkt me voor elke subtopper in NL een aanwinst.
Hem hem heel zelden bijzondere dingen zien doen. 13 in een dozijn speler vind ik het, voegt weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Harribo schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:14:
Ze hebben alleen nog Hoessen, die trapt er 1 in per seizoen...
Nou nou, overdrijven is ook een vak. Vorig seizoen heeft hij in de eredivisie het dubbele gehaald van wat jij zegt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
PWM schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:16:
[...]

Nou nou, overdrijven is ook een vak. Vorig seizoen heeft hij in de eredivisie het dubbele gehaald van wat jij zegt :p
Ok ok ok.....sorry. tis een topspits! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Kazim kopen? Gelimiteerde transfersom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20

St@m

@ Your Service

Nou.. we zijn er weer bij :) CL passe partout gekocht :) Wel weer zin in na 7 jaar afwezigheid :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
PSV-Feyenoord wordt gefloten door Kuipers. Toch wel onze beste scheids. Hopen dat ie geen fouten maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Leon Zwiers schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:24:
PSV-Feyenoord wordt gefloten door Kuipers. Toch wel onze beste scheids. Hopen dat ie geen fouten maakt!
Vorige editie PSV-Feyenoord vergeten? :p

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mefjoew schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:08:
[...]

Je hebt ook meegekregen dat De Telegraaf bij monde van Jaap de Groot (https://blendle.com/i/de-...telegraaf-20150824-1_30_3) en Valentijn Driessen (fragment: http://www.ajaxshowtime.c...druk-artikelen-volkskrant) stelling heeft genomen tegen het artikel in De Volkskrant? Wat nu wel of niet waar is weten wij niet-ingewijden niet, maar wel grappig dat binnen de media opnieuw kant wordt gekozen binnen een Ajax-conflict.
Valentijn Driessen heeft eerder al laten zien opzichtig partij te kiezen voor kamp Cruijff. De Volkskrant is 1) veel meer de kwaliteitskrant en 2) ik zie geen redenen waarom ze La Ling aan zouden vallen als daar geen aanleiding voor is.

Ik ben benieuwd wat La Ling er zelf over zegt, want hij moet wel de kans krijgen voor een verweer.
ph4ge schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:26:
[...]

Nogmaals, ik zou er mee ophouden. Of hij leest het überhaupt niet, of hij snapt het gewoon niet. In het gunstigste geval is hij na dit soort simpele uitleg weer een paar dagen stil voordat het hele riedeltje weer opnieuw begint.
Als je me weer op de persoon aan wil pakken, zal ik nog even wat verse argumenten in de weegschaal leggen.
Dit soort cijfers zeggen helemaal niks tenzij je precies en objectief bijhoudt hoeveel strafschoppen er onterecht zijn gegeven en hoeveel strafschoppen er onterecht niet zijn gegeven. Vooral van dat laatste is niks zinnigs te zeggen, al heb ik het wel geprobeerd met een reeks voorbeelden. Dan nog is wel/niet een penalty meestal niet zwart/wit, en zou je dus een percentage aan elke situatie moeten hangen hoeveel procent de kans is dat de scheidsrechter een penalty geeft.

Dan nog zou je zeker ook rode kaarten erbij moeten betrekken, want die hebben vaak nog een veel grotere impact dan een penalty en op basis van de logica van Tokkie komt Feyenoord daar juist heel nadelig uit. Maar ook andere gebeurtenissen natuurlijk, een onterechte vrije trap kan een wedstrijd ook maken en breken en zeker wel/niet buitenspel kan een grote impact hebben zagen we dit weekend weer. Ook is nog de vraag welke tijdspannen je pakt, want Tokkie selecteert heel precies welke tijdspanne verdacht zijn, terwijl in lange statistische reeksen er altijd uitschieters zullen zijn. Ik denk niet dat je Risk met hem moet spelen want vroeg of laat gooit er iemand 3 zessen en dat kan natuurlijk niet.

Kortom, je mist een hopeloze hoeveelheid informatie om er echt iets wetenschappelijks over te zeggen, voor zover hij er naar luistert. Feyenoord heeft zoveel geluk altijd, en altijd de media zn hand. Het moet wel een enorm wonder zijn dat we niet elk jaar kampioen worden, want volgens zijn logica zullen we wel altijd kampioensgeluk hebben.
Je hele betoog berust op het idee, dat het niet mogelijk is om alle feiten te verzamelen die nodig zijn om tot een 100% wetenschappelijk betrouwbaar feit te komen.

Idd is dit niet mogelijk.Wat je wel kunt doen, is een stelling aannemelijk maken. Dat je er dan geen rechtzaak mee wint lijkt me niet zo belangrijk.

Omdat ik zelf wetenschapper ben, doe ik dat in 2 stappen.

1. Het benoemen van de harde cijfers, de feiten mbt in dit geval de penalties die de stelling ondersteunen.
2. Het omschrijven van een verklarend mechanisme voor die stelling, is het logisch te verklaren?

De betreffende stelling is: er is een Kuip-effect, waardoor scheidsrechters geneigd zijn om Feyenoord meer strafschoppen te geven in eigen stadion dan de andere grote clubs.

Waarom neem ik daarbij de strafschoppen tegen niet mee? Dit zou logisch kunnen zijn. Welnu, dat komt doordat in de periode waar we het over hebben (2007-heden), Feyenoord eigenlijk elk seizoen tegenvallend presteert behalve het seizoen onder Koeman. Ik denk dat we in alle objectiviteit vast kunnen stellen dat er veel frustratie leeft binnen de club en de achterban. Feyenoord is een traditionele topclub, maar presteert al een hele tijd niet zoals je op basis van die status zou verwachten. In combinatie met de heksenketel die de Kuip voor NLse begrippen is, waar de haat en passie je om de oren vliegt, vind ik het heel logisch dat ook de spelers gefrustreerd raken en dan overtredingen maken, kaarten pakken en penalties veroorzaken.

Ik denk dat ook dit heel nuchter en objectief vast te stellen is. Als scheidsrechters dan bang zijn om een penal tegen te geven in de Kuip, zal dit effect minimaal ten dele worden gemaskeerd door het frustratie-effect, dat zorgt voor meer penalties tegen.

Ook wordt het aantal penalties tegen bepaald door hoe goed je verdediging is. Een aardige indicator voor de kwaliteit van een verdediging is het aantal tegengoals. Kijken we naar de laatste 8 seizoenen, vanaf 2007/2008:

Ajax: 29+28+31+36+30+20+41+45 = 32.5 tegengoals per seizoen
PSV: 31+ 45 +43+37+34+29+33+24 = 34.5 tegengoals per seizoen
Feyenoord: 39+40+38+47+54+31+46+41 =42 tegengoals per seizoen

Als we daar dan objectief naar kijken, stellen we vast dat Ajax de beste verdediging had, PSV iets minder goed verdedigde en Feyenoord met afstand de minste verdediging heeft.

Ik denk dat we dan kunnen verwachten, logisch gezien, dat Feyenoord gezien de slechtste verdediging en de grote frustraties die in die periode binnen de club hebben geleefd en op de spelers hebben afgestraald, dat Feyenoorde meeste penalties tegen zou krijgen. Komt bij dat Ajax en PSV meer hebben gescoord en waarschijnlijk dominanter hebben gespeeld, in die periode, maar dat is wat lastiger objectief vast te stellen. Mocht iemand dat willen onderbouwen met gecreeerde kansen etc., dan zou ik dat interessant vinden.

Voor de penalties VOOR zie ik dergelijk effecten niet. Hoeveel penalties je mee krijgt, wordt bepaald door hoe veel je in aanval bent en door of je handige, technische voetballers in de voorhoede hebt staan. Ik denk dat Feyenoord minder technische voetballers heeft gehad en dat spelers die van het type "duikelaar" zijn minder goed passen binnen het werkvoetbal dat Feyenoord speelt en op handen draagt. Ik houd daar ook wel van overigens.

Kun je effecten van een bepaalde factor dan ueberhaupt wel zien als je naar penalties VOOR kijkt?

Wat zegt Tussen de Linies bijvoorbeeld over Suarez, een notoire duikelaar (en briljante voetballer), die bekend stond om het versieren van penalties?
Wat verder opvalt is het hoge aantal verkregen strafschoppen (18) van Ajax in de seizoenen 2008/09 en 2009/10. De aanwezigheid van Luis Suarez zal hier ongetwijfeld een rol in hebben gespeeld. Sinds Suarez weg is, kreeg Ajax een stuk minder strafschoppen.
Het Suarez-effect zie je dus vrij duidelijk. Ik ben dan van mening dat ook het Kuip-effect te zien moet zijn in de statistieken. En als je kijkt naar de penalties VOOR in eigen stadion, zie je dat Feyenoord daar helemaal bovenaan staat over de 7 seizoenen 2007/2008 tot en met 2013/2014. Het verschil met Ajax en PSV is HEEL groot.

Is er dan een werkingsmechanisme wat het aannemelijk maakt? Jazeker, daar heb ik het eerder al over gehad en ik zal mezelf niet gaan herhalen. Er wordt geregeld gesproken over een Kuip-effect, zowel afgelopen weekend door ex-Feyenoorder Bosz als in de eerder door mij geplaatste link door scheidsrechter Braamhaar. De sfeer is in de Kuip veel hatelijker en emotioneler in de ArenA of zeker het Philips Stadion. Het is helemaal niet vreemd dat scheidsrechters zich daardoor laten beinvloeden.

Gezien die voorgeschiedenis, vind ik het heel terecht om vraagtekens te zetten bij de 3 dubieuze (ok, 2 onterechte en 1 dubieuze) penalties die Feyenoord kreeg in de eerste 3 wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:47
Afvalzak schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:09:
[...]

Dat gezeur over Feyenoord/niet-Feyenoord kranten...
Lees dan alle kranten en neem de gulden middenweg :*)

(Feyenoorder hier)
Of lees gewoon niet en zie voor jezelf? ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:24:

Moge de beste winnen komend weekend, ik duim voor een uitstekende arbitrage naar beide kanten.
Nou, als Feyenoord dit jaar kampioen wordt met 9 punten verschil, hoef ik NOOIT meer ook maar iets te horen over Feyenoord en scheidsrechters.

Vind het ook bizar dat bij diverse praatprogramma's er zo makkelijk over wordt gedaan "Maar ja, belangrijkste is 9 punten en dat is het enige wat telt" met vervolgens als reacties "En zo is het!" :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:06:
Nou, als Feyenoord dit jaar kampioen wordt met 9 punten verschil, hoef ik NOOIT meer ook maar iets te horen over Feyenoord en scheidsrechters.

Vind het ook bizar dat bij diverse praatprogramma's er zo makkelijk over wordt gedaan "Maar ja, belangrijkste is 9 punten en dat is het enige wat telt" met vervolgens als reacties "En zo is het!" :r
Feyenoord moet het wel zelf doen, als ze kampioen worden moeten ze het verdienen. Dat is al moeilijk genoeg want ze spelen geen Europees voetbal en de concurrent wel. Dat is een oneerlijk voordeel dat al enkele punten meer oplevert, want midweekse wedstrijden zijn zwaar en betekenen een grotere kans op puntverlies in de wedstrijd erop in de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Jongens, het zijn 3 wedstrijden aan het begin van het seizoen, vorig jaar hebben we over het hele seizoen 3 penals meegekregen.
Je kan toch niet nu al spreken over een onterecht kampioenschap?
Over alle 3 de wedstrijden was Feyenoord imho de betere, dan hebben ze het toch verdiend?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:44
@Benedict Tokkie
Als jij wetenschapper bent waarom bedrijf je hier dan "wetenschap" op een manier waarop Diederik Stapel jaloers zou zijn? Je verhaal is een verzameling van aannames en vooringenomenheid. Je lapt alle regels aan je laars om je eigen gevoel als feit neer te zetten. Het valt een beetje in de categorie "wij van wc-eend adviseren...."

Ook best treurig dat je je nu al druk maakt over eventueel voordeel van geen Europees spelen van Feyenoord. We zijn net op weg. En alsof dat niet vaker voorkomt in een competitie. De haat spat er echt vanaf wat mij betreft.

[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 25-08-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:19:
@Benedict Tokkie
Als jij wetenschapper bent waarom bedrijf je hier dan "wetenschap" op een manier waarop Diederik Stapel jaloers zou zijn? Je verhaal is een verzameling van aannames en vooringenomenheid. Je lapt alle regels aan je laars om je eigen gevoel als feit neer te zetten. Het valt een beetje in de categorie "wij van wc-eend adviseren...."

Ook best treurig dat je je nu al druk maakt over eventueel voordeel van geen Europees spelen van Feyenoord. We zijn net op weg. En alsof dat niet vaker voorkomt in een competitie. De haat spat er echt vanaf wat mij betreft.
Ah, weer een persoonlijke aanval. En een hoop vage kritiek waarbij er nergens op wordt ingegaan.

Ik vind het zeer armoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Afvalzak schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:19:

Over alle 3 de wedstrijden was Feyenoord imho de betere, dan hebben ze het toch verdiend?
Helemaal niet. Als bepaalde beslissingen anders waren, was het een totaal andere wedstrijd geworden met een totaal andere uitslag en ik wil gewoon dat iedereen dat beseft en toegeeft. Lekker makkelijk zo "oooh het is al gebeurd, dus het heeft geen zin meer om ervoer te praten". Die wedstrijd tegen Vitesse was niet om aan te zien. Het was 90 minuten de bal van rood naar geel en andersom, dus wat verdiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 15:59
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:26:
[...]

Ah, weer een persoonlijke aanval. En een hoop vage kritiek waarbij er nergens op wordt ingegaan.

Ik vind het zeer armoedig.
Mwah, hij geeft toch echt wel een onderbouwing, maargoed. Puur op basis van 1 statistiek: De strafschoppen, de conclusie trekken dat het Kuip effect er is is niet bepaald wetenschappelijk. Een wetenschapper neemt doorgaans ook geen genoegen met "1 passend argument/ 1 passende statistiek" maar probeert die juist met andere statistieken te staven, in plaats van er passende theoriën bij te pakken, die precies in dat straatje passen.

Ik zal niet beweren dat er wel, of niet en "De Kuip effect" is, daar kunnen alleen de betrokkenen wat mij betreft (gaat dan met name om de arbitrage) over oordelen. Zij zullen zelf wel aan kunnen geven of ze er wel of niet een extra druk ervaren. En dan heb ik het niet over "of ze druk ervaren", maar of die daadwerkelijk als groter ervaren wordt dan bijvoorbeeld bij een Ajax-Feyenoord, of een PSV-Feyenoord, in de stadions van respectievelijk Ajax of PSV.
Overigens zou ik dat persoonlijk heel vreemd vinden, een volle Arena, en het publiek die er eens achter gaat staan zou hetzelfde effect moeten hebben. Waarom ervaart iemand dat dan wel in de kuip en niet in de Arena? (om zo maar een voorbeeld te noemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:44
Tevens zou je dan ook in alle seizoenen strafschoppen mee moeten krijgen. Het is niet zo dat Feyenoord nu ineens matter publiek heeft ofzo. Tevens verklaart dat ook niet de strafschoppen van bijvoorbeeld Utrecht (nu) of Heerenveen (een aantal seizoenen terug). Het zijn allemaal maar houtje-touwtje redeneringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

chim0 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Helemaal niet. Als bepaalde beslissingen anders waren, was het een totaal andere wedstrijd geworden met een totaal andere uitslag en ik wil gewoon dat iedereen dat beseft en toegeeft. Lekker makkelijk zo "oooh het is al gebeurd, dus het heeft geen zin meer om ervoer te praten". Die wedstrijd tegen Vitesse was niet om aan te zien. Het was 90 minuten de bal van rood naar geel en andersom, dus wat verdiend?
Maar dat weet je toch ook niet? Voor hetzelfde geld had Bilal dan ook zo door de verdediging heen gerend en hem erin geschoten, of was Feyenoord na de niet gegeven penal van Vitesse wat sneller wakker geworden en hadden ze er ook 2 ingeschoten, of had Vitesse met 4-0 gewonnen omdat Feyenoord rood had gehad.

Ik snap niet waarom je zo graag wilt dat iedereen dat toegeeft.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
chim0 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:33:
Bij een correcte scheidsrechter had Utrecht nooit een kans gemaakt en was de uitslag waarschijnlijk groter geweest. Cambuur had al eerder een penalty tegen gekregen en dat had weinig invloed op de uitslag gehad. Vitesse had een vroege voorsprong gehad en Feyenoord veel meer kansen door alle fouten buitenspel beslissingen, en gewoon een terechte penalty en een goede goal en dus waarschijnlijk ook nog wel gewonnen. In alle 3 de wedstrijden had Feyenoord gewoon de overhand.

Als de scheidsrechter vorig seizoen geen fouten had gemaakt was Feyenoord kampioen geworden. Als de keeper van NEC niet ineens poep aan zn handen heeft verliest Ajax die pot, net als een paar maanden geleden die keeper van GAE. Als als als, zo ken ik er nog veel meer.
jbdeiman schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:34:
Mwah, hij geeft toch echt wel een onderbouwing, maargoed.
Hij schrijft wat willekeurige cijfers en wat loze kreten op, dat is geen onderbouwing geven. Er zit geen enkel verband tussen zijn claims en de eventuele onderbouwing.

Nu begint hij weer ineens over de coach van de tegenstander die als hem hem uitkomt ineens een Feyenoorder en dus is wat hij zegt waar, terwijl als een ander iets zegt is hij een Feyenoorder en is het dus niet waar. Als de AD iets positiefs schrijft over Feyenoord dan is het niet waar want het is een Feyenoord krant, als de krant wat negatiefs schrijft dan is het waar want het is een Feyenoord krant. Als Feyenoord een penalty mee krijgt dan ligt dat aan de Kuip en als ze er een tegen krijgt omdat Feyenoord altijd een gefrustreerde ploeg heeft (overigens zou dat wel een bevestiging zijn van de stellingen dat de Kuip vaak juist averechts werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Afvalzak schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:46:
[...]

Ik snap niet waarom je zo graag wilt dat iedereen dat toegeeft.
Omdat ze gewoon drie keer een cadeautje hebben gekregen. Als het andersom gebeurt, is de wereld te klein en wordt er moord en brand geschreeuwd, maar oh wee als het bij Feyenoord gebeurt, dan mogen we niks zeggen. Ik word er gewoon kotsmisselijk van dat ik nu alleen maar hoor 9 punten 9 punten, maar ik hoor niemand over het waardeloze spel.

En wat is dat voor onzin dat scheidsrechters hem niet op de stip durven te leggen in "De Kuip"? Hell, ik heb ze er in de Bernabeau opgelegd zien worden voor minder met 80.000 man publiek. Regels zijn toch gewoon regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
chim0 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:52:
Omdat ze gewoon drie keer een cadeautje hebben gekregen. Als het andersom gebeurt, is de wereld te klein en wordt er moord en brand geschreeuwd, maar oh wee als het bij Feyenoord gebeurt, dan mogen we niks zeggen. Ik word er gewoon kotsmisselijk van dat ik nu alleen maar hoor 9 punten 9 punten, maar ik hoor niemand over het waardeloze spel.
Wij zijn geen Ajax supporters die altijd wel wat te zeiken hebben op hun eigen clubje. ;) Bovendien waren alle overwinningen gewoon terecht en was er ook voldoende pech in die wedstrijden.

Vorig seizoen kregen Feyenoorders hier de hoon over zich heen doordat ze stelden dat het spel prima was en alleen de punten achter bleven. "Dat is ook een kwaliteit" was de gangbare opinie. We kunnen het gewoon toch nooit voor iedereen goed doen, zeker niet voor de Tokkies van deze wereld.

Maar leuk om te lezen dat je je al voorbereid op een kampioenschap van Feyenoord. Zo lang is het nog niet geleden dat jullie het om deze tijd over degradatie hadden (ondanks dat we natuurlijk constant alle geluk van de wereld hadden).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
Kunnen we niet een apart voetbaltopic maken voor mensen met lange tenen, strakke eierdopjes en mensen die proberen met nietszeggende cijfers iets als feit te presenteren? Dan kan de rest het hebben over voetbal i.p.v. dit gezwets in de ruimte wat toch nergens toe gaat leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Mwah, hij geeft toch echt wel een onderbouwing, maargoed.
En welke onderbouwing mag dat zijn? Heb ik dan gemist.
Puur op basis van 1 statistiek: De strafschoppen, de conclusie trekken dat het Kuip effect er is is niet bepaald wetenschappelijk. Een wetenschapper neemt doorgaans ook geen genoegen met "1 passend argument/ 1 passende statistiek" maar probeert die juist met andere statistieken te staven, in plaats van er passende theoriën bij te pakken, die precies in dat straatje passen.
Als ik me niet vergis, plaatste ik een posting op een forum waar over voetbal werd gepraat en heb ik geen paper ingediend bij een wetenschappelijk journal. Als ik me wel vergis, hoor ik dat altijd graag.

Overigens is je stelling feitelijk onjuist, je kunt op basis van 1 gegeven/parameter/indicator in veel gevallen prima conclusies trekken en dat wordt ook regelmatig gedaan. Ik geef je 1 voorbeeld uit de praktijk: in het k*nkeronderzoek is de parameter waar naar wordt gekeken bij nieuwe, experimentele behandelingen de 5-year overall survival.

Maar het staat je uiteraard vrij om suggesties te doen, welke statistieken zouden volgens jou nog meer in aanmerking komen? Ga er zelf eens mee aan de slag zou ik zeggen.
Ik zal niet beweren dat er wel, of niet en "De Kuip effect" is, daar kunnen alleen de betrokkenen wat mij betreft (gaat dan met name om de arbitrage) over oordelen. Zij zullen zelf wel aan kunnen geven of ze er wel of niet een extra druk ervaren. En dan heb ik het niet over "of ze druk ervaren", maar of die daadwerkelijk als groter ervaren wordt dan bijvoorbeeld bij een Ajax-Feyenoord, of een PSV-Feyenoord, in de stadions van respectievelijk Ajax of PSV.
Overigens zou ik dat persoonlijk heel vreemd vinden, een volle Arena, en het publiek die er eens achter gaat staan zou hetzelfde effect moeten hebben. Waarom ervaart iemand dat dan wel in de kuip en niet in de Arena? (om zo maar een voorbeeld te noemen).
De beleving is in de Kuip groter dan in de ArenA of het Philips Stadion. In Amsterdam en Eindhoven is het tammer. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat zullen betwisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
[...]

En wat is dat voor onzin dat scheidsrechters hem niet op de stip durven te leggen in "De Kuip"? Hell, ik heb ze er in de Bernabeau opgelegd zien worden voor minder met 80.000 man publiek. Regels zijn toch gewoon regels?
Het zit je echt dwars he? Jammer dat je alleen maar op deze 3 momenten uit de wedstrijd blijft doorzeuren waarvan er slechts 2 discutabel waren hoor. 1 was een 100% penalty en dat is zo'n beetje in alle programma's al besproken. Verder waren er in de afgelopen 3 wedstrijden ook genoeg beslissingen die in het nadeel van Feyenoord werden gefloten en is er ook een zuivere penalty niet gegeven. Ongelofelijk dat je je zo druk kan maken hierover!! Dit is onderdeel van het spel en dit krijgen alle ploegen meer dan eens mee te maken. Zowel in hun voordeel en als nadeel! Dus betreft die twee penalty's hebben ze mazzel gehad en bij de niet gegeven penalty niet. Ken genoeg voorbeelden van andere ploegen die in de loop der jaren door beslissingen bevoordeeld zijn. Part of the game.

Betreft dat waardeloze spel, je moet echt beter gaan lezen en vooral stukken willen lezen! Kijk eens goed hoe de meeste Feyenoorders reageerde, zeer kritisch maar helaas wil je dat niet zien en doe je alsof iedereen alles maar goed praat en in een sprookje leeft. Jammer 8)7 want zo is het onmogelijk om een discussie te houden.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:09:
De beleving is in de Kuip groter dan in de ArenA of het Philips Stadion. In Amsterdam en Eindhoven is het tammer. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat zullen betwisten.
Dat wordt door heel veel mensen anders ervaren, sterker nog men roept dat het schandalig is hoe het Feyenoorder publiek zich laat horen. Ach de supporters van ADO en Utrecht weten wel beter ;-) Dat zijn ook qua supporters de leukste clubs om tegen te spelen. Vooral ADO brengt een echt unieke sfeer met zich mee in de kuip. Niet de standaard agressie die soms vanuit andere clubs komt als ze in de kuip spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door rikoos op 25-08-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
Zonder deze discussie nog meer te voeding te willen geven, maar dat toch te doen:

Een scheidsrechter is een mens en die beslist niet rationeel, maar laat omgevingsfactoren meewegen. Als er 80k man thuispubliek loeit om een pingel kan dat net dat extra zetje zijn om die pingel wel te geven. Dat effect is er ook in de Arena of in Benabeu of waar dan ook ter wereld. Als ik met mijn voetbalelftal 2 dubieuze penalties niet krijg, vliegen we de 3 keer weer met zijn allen richting scheids om er 1 te claimen, en geloof me, dat werkt. En het werkt niet alleen met penalties, maar ook met buitenspel en rode kaarten.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En je kunt natuurlijk ook gemakkelijk zeggen, het Feyenoord publiek dwingt het af door 90 min alles te geven en al hun passie er uit te gooien. Bij Ajax en PSV zijn we als supporters veel gemakzuchtiger en kritischer.
JanW schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:02:
Kunnen we niet een apart voetbaltopic maken voor mensen met lange tenen, strakke eierdopjes en mensen die proberen met nietszeggende cijfers iets als feit te presenteren? Dan kan de rest het hebben over voetbal i.p.v. dit gezwets in de ruimte wat toch nergens toe gaat leiden.
Ah, een topic voor mensen zonder favoriete club, prima idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
bregweb schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:30:
Zonder deze discussie nog meer te voeding te willen geven, maar dat toch te doen:

Een scheidsrechter is een mens en die beslist niet rationeel, maar laat omgevingsfactoren meewegen. Als er 80k man thuispubliek loeit om een pingel kan dat net dat extra zetje zijn om die pingel wel te geven. Dat effect is er ook in de Arena of in Benabeu of waar dan ook ter wereld. Als ik met mijn voetbalelftal 2 dubieuze penalties niet krijg, vliegen we de 3 keer weer met zijn allen richting scheids om er 1 te claimen, en geloof me, dat werkt. En het werkt niet alleen met penalties, maar ook met buitenspel en rode kaarten.
En als heel de wereld je van te voren waarschuwt en elke beslissing achteraf onder een vergrootglas wordt gelegd dan ben je weer extra bezig om er juist niet in te trappen en geneigd om te compenseren.

Om niet gelijk een clubdiscussie te starten weten we allemaal nog hoe de arbitrage was bij Feyenoord-Roma. Gedoe rond de wedstrijd, zoals het vaak is bij Feyenoord en wat men op het moment weer probeert te creëren, weegt gewoon mee. Nu wordt er ook al dagen gepraat over nota bene een correcte beslissing in het voordeel van Feyenoord. Niemand hoor je daar over als dit effect optreed zoals dit seizoen tegen Utrecht en vorig seizoen tegen oa Vitesse. Dan is het "soms zit het mee, soms zit het tegen" of "wedstrijden winnen is ook een kwaliteit"

Feyenoord zelf zal als elftal beter gaan voetballen door de thuissteun, al zijn er ook genoeg spelers die er onder bezwijken. Scheidsrechters echter worden al van jongs af aan gewaarschuwd voor de Kuip en compenseren daar voor. En ja, in een oneindig lange reeks zal je altijd uitschieters hebben, dat zegt op zichzelf niks.

Zal er iemand in de media het Philipsstadion effect nog herinneren in de vorige editie van PSV-Feyenoord? Niet voor niets kreeg Kuipers een half jaar lang geen topwedstrijden meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En onderaan de streep kun je alle voor -en nadelen weer tegen elkaar wegstrepen, zo werkt het gewoon. Lijkt mij vrij sterk dat een ploeg daadwerkelijk wel of geen kampioen wordt door het toedoen van één of meerdere scheidsrechtelijke beslissingen. Zelfs al gebeurt het in een laatste, beslissende wedstrijd. De overige 33 wedstrijden hebben immers net zo veel dan wel veel meer effect op het eindresultaat en de tegenstanders hebben ook last van dwalingen of gemak van voordelige beslissingen.

Natuurlijk is het 'hot' op het moment dat het is voorgevallen, maar aan het eind van het seizoen (en later) heeft niemand het er meer over. En dat is terecht. Kampioen wordt je (bijna nooit) vanwege één of twee wedstrijden, maar over 34 wedstrijden. Het zijn geen play-off ronden, waarbij de invloed van de scheidsrechter direct gevolgen kan hebben....

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 25-08-2015 15:57 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Ik hoop zo erg dat Bilal in de duel tegen PSV in buitenspel positie een schwalbe maakt, keeper rood aannaait, Feyenoord de winnende maakt en dat de rode kaart niet wordt geseponeerd.
Maakt het forum wel zo levendig :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Russel88 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:57:
Ik hoop zo erg dat Bilal in de duel tegen PSV in buitenspel positie een schwalbe maakt, keeper rood aannaait, Feyenoord de winnende maakt en dat de rode kaart niet wordt geseponeerd.
Maakt het forum wel zo levendig :)
Ik niet... iemand een kaart aannaaien is namelijk in mijn ogen het laagste wat je kan doen als voetballer. Wordt tijd dat de KNVB in overduidelijke gevallen daar eens tegen op treed, zoals een schorsing van meerdere duels bijvoorbeeld.

En voor jou persoonlijk; ik vind het vrij triest dat je dan vervolgens ook nog eens hoopt dat die rode kaart niet wordt geseponeerd. Lekkere vent ben jij ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Han schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:01:
[...]

En voor jou persoonlijk; ik vind het vrij triest dat je dan vervolgens ook nog eens hoopt dat die rode kaart niet wordt geseponeerd. Lekkere vent ben jij ;)
Dat is beter voor de forum discussie natuurlijk ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:De sfeer is hier al een tijdje minder, en nu echt behoorlijk verziekt door allerlei discussies waarin iedereen de hakken in het zand zet.

Discussie is prima, maar laat iedereen in zijn waarde, over en weer.

De zinloosheid van veel van die discussies maakt het voor niemand nog leuk...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
[...]
ik hoor niemand over het waardeloze spel.
Dan moet je nog eens teruglezen. het is al veel gezegd dat Feyenoord waardeloos staat te ballen voor het materiaal wat er in huis is. het wordt niet afgestraft omdat de tegenstanders tot nu toe net zo waardeloos, of zelfs waardelozer aan het spelen zijn.

Ja er zijn wat gelukjes geweest, maar er zijn net zo ook tegenslagen met de scheids geweest. het verschil tussen dit seizoen en vorig seizoen is enkel dat het kwartje nu de andere kant op valt, dus positief voor Feyenoord. maar we zijn pas 3 wedstrijden verder, dus er is nog tijd genoeg om pech te hebben. Eens kijken of de mensen hier dat dan ook durven erkennen...

<knip> Sfeerverpestend verder gaan na de waarschuwing is dus niet de bedoeling.

[ Voor 70% gewijzigd door Ramzzz op 25-08-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Bert van Marwijk BC van Saudi Arabie. Komt uit de lucht vallen wat mij betreft, maar lekker om daar je zakken te vullen, dat heb ik zelf ook gedaan. Grappig dat hij zondag nog bij Studio Voetbal zat en ze van niets wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:57
Inderdaad, vaak wordt zoiets daar ook wel even genoemd, helemaal als hij er zelf zit, ook al zou hij dat ontkennen.

Maarja leuk cashen, zo'n ploeg gaat geen enkele coach aan het voetballen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Toch opvallend dat BvM na zijn behaalde WK-finale nooit bij een echt grote ploeg aan de slag gegaan is. Neem aan dat zoiets wel lekker op je CV staat eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:36
Wom schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:02:
Toch opvallend dat BvM na zijn behaalde WK-finale nooit bij een echt grote ploeg aan de slag gegaan is. Neem aan dat zoiets wel lekker op je CV staat eerlijk gezegd.
Er waren na dat WK wel geruchten maar je weet nooit of die echt zijn of dat de makelaar ze de wereld in heeft geholpen.

Ik denk dat dat EK erna en de tijd bij HSV zijn reputatie een flinke klap bezorgt hebben.

HSV was natuurlijk gewoon dom maar dat hij dan alles spelers van zijn eigen makelaar naar de club zit te halen valt anderen natuurlijk ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Van Marwijk ziet het als een sportieve uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Lucas Woudenberg en Joey Sleegers spelen de rest van het seizoen voor N.E.C. Sleegers wordt verkocht aan de Nijmegenaren terwijl Woudenberg op huurbasis vertrekt. Wessel Dammers speelt de rest van dit seizoen op huurbasis voor SC Cambuur.

Ik snap niet dat Feyenoord zulke jongens in de selectie opneemt. Één keer laat debuteren, of in het geval van Sleegers helemaal niet laten debuteren en dan mogen ze vertrekken of worden ze verhuurd. Is dat puur om een beetje te cashen?

[ Voor 0% gewijzigd door Tristan op 25-08-2015 20:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegt Van Marwijk dat ja? Beetje jammer, je hoeft niet duidelijk te zeggen dat je voor de oliedollars gaat, maar kom niet aan met zo'n kletsverhaal waar iedereen meteen doorheen prikt. Dan ben je niet serieus te nemen.

Locadia is bij PSV weer in genade aangenomen. Totnogtoe is hij exemplarisch voor het seizoen van PSV: de focus ligt niet 100% op de schaal. En als de focus er niet is, gaan we het niet winnen van de concurrentie dit seizoen.

Hopelijk brengt Moreno een flinke impuls, die wil eindelijk weer eens voor de prijzen gaan. Volgens mij is ie bij AZ landskampioen geworden en won ie sindsdien niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Feyenoord en Sampdoria hebben een akkoord over Vilhena. Dat is mooi, daar heb je nu niets aan op de bank. Laat hem maar lekker spelen daar. Hopelijk nog 2-3 miljoen voor weten te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Koppijn krijg ik van de laatste pagina's. Wat een gelul over het zogenaamde 'Kuip-effect'. Als feyenoorder zou je daar toch trots op moeten zijn als het waar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
PWM schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:11:
Feyenoord en Sampdoria hebben een akkoord over Vilhena. Dat is mooi, daar heb je nu niets aan op de bank. Laat hem maar lekker spelen daar. Hopelijk nog 2-3 miljoen voor weten te vangen.
Mooi als dit doorgaat. Jongen heb je helemaal niks aan en tekent niet bij. Nu mooi nog paar miljoen net als voor boetius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Pppfff ik heb liever dat Vilhena speelt ipv Immers. Dan maar gratis de deur uitlopen. Met de recente aankopen moet je gewoon vol meedoen voor het kampioenschap. Een Vilhena in top vorm heb je dan gewoon nodig. Het huidige middenveld komt gewoon scoringsvermogen te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Misschien een middenvelder de penalty's laten nemen?
Is dat ook in een keer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:38:
Lost niks op. We hebben dit seizoen al 3 penalty's gekregen. Als vorig seizoen het meetpunt is, dan is het voorbij met de penalty's. We zijn geen PSV die rijkelijk beloond wordt met penalty's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:38:
Wow ging het eindelijk weer over iets anders, worden de penalty's er toch weer bijgehaald. Sneu hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ach, speel ook even in op de afgelopen 2 pagina's...

SBS is al net zo goed met uitkiezen van de verkeerde wedstrijd als de NOS dat was;
Valencia scoort na 4 minuten. Mag Monaco er nu 3(!) maken om verlenging af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:18
Toch 1-1 met rust, dus nog 45 minuten om die andere 2 te maken..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:33

Hupske

AFCA

Shaktar 2 - 2 rapid in de rust. Wellicht is Rapid gewoon goed en was Ajax niet slecht :p

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:36
Faabjan schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:37:
Van Marwijk ziet het als een sportieve uitdaging.
Zat er al op te wachten.
Wanneer ze voor het geld kiezen krijg je altijd dat soort uitspraken.
Iets opbouwen, veel potentie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

PWM schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:11:
En toch niet... Feyenoord wil hem verkopen, maar Vilhena wil niet naar Italië :)
http://www.fcupdate.nl/vo...-ik-wil-niet-naar-italie/

De transfer van Tonny Vilhena naar Sampdoria staat op losse schroeven. Feyenoord en de Italiaanse club bereikten volgens diverse media al een akkoord over een miljoenentransfer, maar de middenvelder heeft bij Feyenoord-directeur Martin van Geel aangegeven de overstap niet te zien zitten.

Sampdoria wil meerdere miljoenen op tafel leggen om de twintigjarige middenvelder los te weken uit Rotterdam-Zuid. Feyenoord was al akkoord gegaan met de transfersom, maar Vilhena zelf gooit roet in het eten. "Ik wil niet naar Italië", heeft hij volgens het AD gezegd tegen Van Geel.

Voor Feyenoord is dat zeer slecht nieuws. De club wil de overbodige middenvelder graag van de hand doen en hoopt de komende dagen nog tot een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bijzonder dat hij niet wil. Je zou denken dat hij daar wel speeltijd krijgt, een goed salaris, mooi weer en een interessantere competitie. Maar bovenal weer uitzicht op een gezonde situatie, zeker nu de transfer periode bijna voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Aghanim schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:59:
Bijzonder dat hij niet wil. Je zou denken dat hij daar wel speeltijd krijgt, een goed salaris, mooi weer en een interessantere competitie. Maar bovenal weer uitzicht op een gezonde situatie, zeker nu de transfer periode bijna voorbij is.
Zijn moeder schijnt ernstig ziek te zijn en hij wil dicht bij haar blijven.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
hupske schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:42:
Shaktar 2 - 2 rapid in de rust. Wellicht is Rapid gewoon goed en was Ajax niet slecht :p
Staan in de competitie daar ook bovenaan, en niet het ook bekende Red Bull Salsburg.
Nou is Shaktar ook niet meer wat het geweest is, maar toch niet de minste tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:28

Vos

AFCA

dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:51:
Ach, speel ook even in op de afgelopen 2 pagina's...

SBS is al net zo goed met uitkiezen van de verkeerde wedstrijd als de NOS dat was;
Valencia scoort na 4 minuten. Mag Monaco er nu 3(!) maken om verlenging af te dwingen.
Toch nog spannende pot ;).

Celtic geen CL overigens, 2-0 aan de broek.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 25-08-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Maar liefst 5 Spaanse ploegen in de CL groepsfase. :X

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Inderdaad, tot het einde toch nog even spannened
Had dat niet verwacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Quad schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:38:
Maar liefst 5 Spaanse ploegen in de CL groepsfase. :X
Ben benieuwd wanneer het kaartenhuis van de CL in elkaar stort. het is Spanje vs Engeland met 2 Duitse ploegjes en PSG wat eraan mag ruiken, jaar in jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Laat dat nou precies de competities zijn waar zo'n beetje heel Azië in geïnteresseerd is.. Zou er niet op rekenen dat de CL snel in elkaar stort (en ik zie de noodzaak er ook niet van in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:28

Vos

AFCA

Inderdaad, waarom zou het instorten? Omdat wij als klein voetballand straks misschien geen CL voetbal spelen? Het enige wat niet klopt is de naam ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 25-08-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Heb het liefst mooie potten, en zolang de teams dat laten zien zal ik zoveel mogelijk wedstrijden / samenvattingen ervan kijken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Vos schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:23:
Inderdaad, waarom zou het instorten? Omdat wij als klein voetballand straks misschien geen CL voetbal spelen? Het enige wat niet klopt is de naam ;).
Hoe lang blijft het leuk constant dezelfde ploegen tegen elkaar in dei CL te zien. De kleinere landen maken geen kans meer aangezien al die CL miljoenen de sterkste competities alleen maar sterker maken. Ik kijk meestal alleen de groepsfase, daarna is het same old same old. Het grote publiek houdt vooral van verassingen en underdogs. Die heb je na de groepsfase eigenlijk niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 25-08-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tristan schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:03:
Lucas Woudenberg en Joey Sleegers spelen de rest van het seizoen voor N.E.C. Sleegers wordt verkocht aan de Nijmegenaren terwijl Woudenberg op huurbasis vertrekt. Wessel Dammers speelt de rest van dit seizoen op huurbasis voor SC Cambuur.

Ik snap niet dat Feyenoord zulke jongens in de selectie opneemt. Één keer laat debuteren, of in het geval van Sleegers helemaal niet laten debuteren en dan mogen ze vertrekken of worden ze verhuurd. Is dat puur om een beetje te cashen?
Dat verhuren snap ik wel, in een echte competitie voetballen is 10 keer leerzamer dan bij Jong Feyenoord tegen Jong VVV te voetballen.
Woudenberg was wel duidelijk dat hij het niet ging worden, heeft niet heel veel laten zien in zijn verhuurperiodes. Sleegers verbaasde mij wel enigszins, hij speelde echt prima bij Eindhoven vorig jaar (13 doelpunten en best belangrijk) maar je wilt ook niet een te grote selectie hebben, dan gaan ze vanzelf klagen. ;)

Ik snap alleen écht niet wat het plan met Achahbar nu is, die jongen krijgt een contractverlenging en ziet vervolgens de ene na de andere speler zijn plek innemen, daarnaast wil Feyenoord hem niet verhuren.
Als er nou iemand recht heeft om te klagen is hij het wel.
Leon Zwiers schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:13:
[...]

Ben benieuwd wanneer het kaartenhuis van de CL in elkaar stort. het is Spanje vs Engeland met 2 Duitse ploegjes en PSG wat eraan mag ruiken, jaar in jaar uit.
Eigenlijk is de Champions League meer Spanje vs Duitsland op dit moment.
Engeland lijkt het op dit niveau kwijt te zijn. Europacup moet een Engelse ploeg toch kunnen winnen lijkt mij maar volgens mij waren ze vorig jaar op alle niveaus snel uitgeschakeld.

Na uitzoeken:
Europacup zat er vanaf 8e finale geen Engelse ploeg meer in en in de Champions league haalde ook geen Engelse ploeg de kwartfinale.

Vorig jaar natuurlijk wel juventus in de finale, maar of dat dit jaar weer zo zal zijn vraag ik me af.

[ Voor 23% gewijzigd door Afvalzak op 25-08-2015 23:37 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:26:
[...]

Hoe lang blijft het leuk constant dezelfde ploegen tegen elkaar in dei CL te zien. De kleinere landen maken geen kans meer aangezien al die CL miljoenen de sterkste competities alleen maar sterker maken. Ik kijk meestal alleen de groepsfase, daarna is het same old same old. Het grote publiek houdt vooral van verassingen en underdogs. Die heb je na de groepsfase eigenlijk niet meer.
Een stuk leuker dan een <insert team uit klein land> tegen <insert team uit ander klein land> te zien spelen.
Uiteindelijk gaat het er (voor mij) om om de beste spelers tegen elkaar te zien spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Wom schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:11:
[...]

Zijn moeder schijnt ernstig ziek te zijn en hij wil dicht bij haar blijven.
Ik snap heel goed dat je dan wil blijven, ook omdat er veel sportief perspectief is. Maar teken dan gewoon bij als je niet weg wilt. Je snapt toch dat een club die 15 jaar in je investeert graag wat terug ziet? Cant have your cake and eat it too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Leon Zwiers schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:13:
[...]

Ik vermaak me nog goed hoor, door de weeks met vrienden en een biertje de cl kijken _/-\o_

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:00:
[...]

Ik snap heel goed dat je dan wil blijven, ook omdat er veel sportief perspectief is. Maar teken dan gewoon bij als je niet weg wilt. Je snapt toch dat een club die 15 jaar in je investeert graag wat terug ziet? Cant have your cake and eat it too.
Dat is echt het sentiment van de supporter, en dat snap ik heel goed. Maar die jongen kan wellicht volgend jaar ergens 5 miljoen tekengeld opstrijken aangezien hij transfervrij is dan. Dus ik snap hem ook wel heel goed eigenlijk :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
ph4ge schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:00:
[...]

Vilhena houdt zich gewoon aan zijn contract zoals hij is overeengekomen met Feyenoord, verschijnt op trainingen en volgens medespelers is hij op en top prof. Waarom moet hij dan een jaar bijtekenen? Misschien kiest hij daar einde seizoen alsnog voor (mits Feyenoord dan nog wil) als zijn moeder zo ziek blijft, maar wil hij nu niet op de zaken vooruit lopen. En als hij toch die transfer wil maken, dan doet hij dat transfervrij. Dat is in het kader van sportief perspectief interessant omdat clubs misschien eerder geïnteresseerd zijn.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:26:
[...]

Het grote publiek houdt er van de beste spelers en ploegen te zien spelen. Vanzelfsprekend zijn dat vaak de clubs met het meeste geld.
De kleinere landen maken al heel lang (bijna) geen kans meer in de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan90 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:30:
[...]

Vilhena houdt zich gewoon aan zijn contract zoals hij is overeengekomen met Feyenoord, verschijnt op trainingen en volgens medespelers is hij op en top prof. Waarom moet hij dan een jaar bijtekenen? Misschien kiest hij daar einde seizoen alsnog voor (mits Feyenoord dan nog wil) als zijn moeder zo ziek blijft, maar wil hij nu niet op de zaken vooruit lopen. En als hij toch die transfer wil maken, dan doet hij dat transfervrij. Dat is in het kader van sportief perspectief interessant omdat clubs misschien eerder geïnteresseerd zijn.
Contracten werken inderdaad twee kanten op. Kan natuurlijk altijd nog bijtekenen. Denk aan Achahbar. Die tekende bij met dat zijn contract af liep, omdat hij bij Feyenoord wilde blijven spelen. Terwijl hij ook zo naar een andere club had kunnen gaan, transfervrij.

Die transferperiodes in het Europese voetbal zijn allengs toch al min of meer verworden tot een slavenmarkt. Het is maar wat de gek er voor geeft. Heeft allengs minder en minder te maken met wat een speler daadwerkelijk kan maar meer en meer met hoeveel men kan financieel denkt te kunnen genereren door een bepaalde speler aan te trekken.

De UEFA doet er goed aan een draft systeem als in de V.S. in te voeren, zowel nationaal als internationaal. Dat zou de spreiding van kwaliteiten ten goede komen en uiteindelijk de kwaliteit van de Europese toernooien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:40:
[...]

Het grote publiek houdt er van de beste spelers en ploegen te zien spelen. Vanzelfsprekend zijn dat vaak de clubs met het meeste geld.
Ik zie het liefst wedstrijden met 2 gelijkwaardige tegenstanders met een 3-2 of 4-3 als uitslag. Veel beter dan Chelsea een 0-0 zien afdwingen.

Op het WK 2014 heb ik Honduras-Ecuador (1-2) gezien, werd hier helaas pas na 12 uur uitgezonden. 2 ploegen met niet al te beste spelers die er vol in vlogen, wat een heerlijke pot _/-\o_

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bregweb schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:49:
[...]

Ik zie het liefst wedstrijden met 2 gelijkwaardige tegenstanders met een 3-2 of 4-3 als uitslag. Veel beter dan Chelsea een 0-0 zien afdwingen.

Op het WK 2014 heb ik Honduras-Ecuador (1-2) gezien, werd hier helaas pas na 12 uur uitgezonden. 2 ploegen met niet al te beste spelers die er vol in vlogen, wat een heerlijke pot _/-\o_
Nu noem je ook wel een ploeg die daar samen met meneer Mourinho bekend om staat. Al vind ik Chelsea momenteel best leuk spelen af en toe. Uiteindelijk speelt iedere ploeg later in het toernooi om door te gaan, en niet om mooi voetbal te spelen.

Ik kijk persoonlijk op zondag liever naar een wedstrijd van Chelsea tegen ploeg X, dan naar Willem II - NEC.
Maar goed,iedereen zijn ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:40:
[...]

En toch vond men paar jaar terug het helemaal geweldig toen een FC Basel oa Manchester United uitschakelde.

Er gaat een omslagpunt komen waar de neutralere kijker het zat is om weer een Spaanse of Engelse ploeg te bekijken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
L1nt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:14:
[...]

Er gaat een omslagpunt komen waar de neutralere kijker het zat is om weer een Spaanse of Engelse ploeg te bekijken.
Ik denk dat de neutrale kijker het juist leuk vindt om verrassingen te zien. Dus wedstrijden waar de underdog wint. Maar de CL is juist zo gemaakt dat verrassingen nog maar zelden voorkomen, en het effect daarvan geminimaliseerd wordt. Leuk dat een kleinere club een keer wint van een grote club in de poulefase, maar na 6 wedstrijden heeft die kleine club 3 punten, de grote club 15 punten en ligt de kleine club er gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Arjan90 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:30:
Omdat iedereen weet dat een contract wordt aangegaan met als doel dat de speler profiteert van de investering die in hem gedaan wordt, en de club die daar een goede speler en een transfer voor terug ziet. Dat is niet alleen supporters sentiment, dat is gewoon hoe het werkt. Vrijwel niemand tekent in het voetbal een contract om hem te laten aflopen. Het is voor Vilhena sportief helemaal niet interessant om een jaar op de tribune te zitten en daar word je zelf ook niet vrolijk van. Het is kortom in ieders belang als hij vertrekt of bijtekent. Dat is los van het sentiment en de morele verplichting.
Gaius schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:27:
Ik denk dat de neutrale kijker het juist leuk vindt om verrassingen te zien. Dus wedstrijden waar de underdog wint. Maar de CL is juist zo gemaakt dat verrassingen nog maar zelden voorkomen, en het effect daarvan geminimaliseerd wordt. Leuk dat een kleinere club een keer wint van een grote club in de poulefase, maar na 6 wedstrijden heeft die kleine club 3 punten, de grote club 15 punten en ligt de kleine club er gewoon uit.
Wij worden in Europa keer op keer verrast door kleinere, minder bekende en minder rijke clubs die onze clubs er uit knikkeren en dat vind ik ook niet leuk. :P

Overigens is Nederland zelf altijd een voorstander van het systeem geweest dat de gevestigde clubs bevoordeelt, omdat we destijds halverwege de jaren 90 niet konden bedenken dat wij daar last van zouden ondervinden.

[ Voor 26% gewijzigd door ph4ge op 26-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
Ik betwijfel of Feyenoord hem op de tribune cq. bank laat zitten. Zij betalen ook gewoon salaris en Vilhena kan van waarde zijn voor een eventueel kampioenschap, ik verwacht een transfer op zijn vroegst in januari. Niet opstellen is ook kapitaalvernietiging.

Misschien in januari wel een verlenging als hij het vertrouwen weer voelt/heeft verdiend.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:31:

Wij worden in Europa keer op keer verrast door kleinere, minder bekende en minder rijke clubs die onze clubs er uit knikkeren en dat vind ik ook niet leuk. :P

Overigens is Nederland zelf altijd een voorstander van het systeem geweest dat de gevestigde clubs bevoordeelt, omdat we destijds halverwege de jaren 90 niet konden bedenken dat wij daar last van zouden ondervinden.
Dat was ook wel de arrogantie van PSV & Ajax toen die beide dachten bij de 12 grootste clubs te gaan behoren. Niet slim want iedereen kan/kon zien dat clubs uit de PL/PM/BL toen al budgeten hadden waar wij als NL clubs never nooit aan konden tippen. Beide clubs zaten toen toch ook een soort clubje van de belangrijkste clubs in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
ph4ge schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:48:
Bert van Marwijk BC van Saudi Arabie. Komt uit de lucht vallen wat mij betreft, maar lekker om daar je zakken te vullen, dat heb ik zelf ook gedaan.
Bedoel je dat je dat ook zou doen of dat jij een "gepensioneerde" profvoetballer bent die ergens in SA heeft gecached?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
thewizard2006 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:47:
[...]

Bedoel je dat je dat ook zou doen of dat jij een "gepensioneerde" profvoetballer bent die ergens in SA heeft gecached?
haha, niet met voetbal, maar heb daar wel anderhalf jaar gecashed en sluit niet uit dat ik dat nog een keer doe als ik op leeftijd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan90 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:39:
Ik betwijfel of Feyenoord hem op de tribune cq. bank laat zitten. Zij betalen ook gewoon salaris en Vilhena kan van waarde zijn voor een eventueel kampioenschap, ik verwacht een transfer op zijn vroegst in januari. Niet opstellen is ook kapitaalvernietiging.

Misschien in januari wel een verlenging als hij het vertrouwen weer voelt/heeft verdiend.
Elke trainer stelt natuurlijk die speler op die het beste tot zijn recht komt in de optiek van de trainer binnen een gekozen tactiek.

Trainers hebben geen boodschap aan de status van het contract van spelers. Dat is de verantwoordelijkheid van de TD.

Is de Vilhena de beste voor een bepaalde tactiek in een bepaalde wedstrijd dan stelt van Bronckhorst de Vilhena natuurlijk gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
'Operatie dreigt voor Strootman, seizoen mogelijk voorbij'

Lullig, ben benieuwd of die ooit nog op zijn oude niveau terug komt. In ieder geval niet meer de absolute top haalt. Volgens mij staat hij al 1,5 jaar volledig aan de kant en daar komt weer een jaar bij.
Of hij moet even met Robben praten, hoe hij dat heeft gedaan :9

Robben had denk ik altijd spierblessures? Dat is toch anders dan een enkel of knie zoals bij Strootman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Afgelopen seizoen ook bijna volledig gemist, pas laatste paar wedstrijden weer hersteld en meegedaan als invaller(?), en nu dus weer geblesseerd..

Siem de Jong kampt ook continu met blessures, net zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:07:
Elke trainer stelt natuurlijk die speler op die het beste tot zijn recht komt in de optiek van de trainer binnen een gekozen tactiek.

Trainers hebben geen boodschap aan de status van het contract van spelers. Dat is de verantwoordelijkheid van de TD.

Is de Vilhena de beste voor een bepaalde tactiek in een bepaalde wedstrijd dan stelt van Bronckhorst de Vilhena natuurlijk gewoon op.
Maar hij zal wel altijd het nadeel van de twijfel krijgen. Vilhena heeft veel te weinig laten zien om de voorkeur te krijgen boven alle andere talenten. Laten we wel wezen, zelfs Immers speelde hij niet uit de basis. Er lopen een aantal goede ervaren spelers op zijn positie plus een reeks toptalenten, dus Feyenoord heeft hem normaal gesproken niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
ph4ge schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

haha, niet met voetbal, maar heb daar wel anderhalf jaar gecashed en sluit niet uit dat ik dat nog een keer doe als ik op leeftijd ben.
Sport gerelateerd of eerder als expat?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
thewizard2006 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:00:
Sport gerelateerd of eerder als expat?
Gewoon expat, en dat leven en die beloning is al mooi laat staan als topsporter/coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:53:
[...]

Maar hij zal wel altijd het nadeel van de twijfel krijgen. Vilhena heeft veel te weinig laten zien om de voorkeur te krijgen boven alle andere talenten. Laten we wel wezen, zelfs Immers speelde hij niet uit de basis. Er lopen een aantal goede ervaren spelers op zijn positie plus een reeks toptalenten, dus Feyenoord heeft hem normaal gesproken niet echt nodig.
Lees de uitspraken van van Bronckhorst waarom hij de Vilhena graag bij Feyenoord wil zien blijven spelen en waarom hij de Vilhena bijvoorbeeld ook in liet vallen tegen Vitesse er nog eens op na zou ik zeggen.

Als het er daadwerkelijk op aan komt valt niet alleen van Bronckhorst maar Rutte voor hem evenzo terug op de jeugd van Varkenoord, inclusief de Vilhena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:13:
Lees de uitspraken van van Bronckhorst waarom hij de Vilhena graag bij Feyenoord wil zien blijven spelen en waarom hij de Vilhena bijvoorbeeld ook in liet vallen tegen Vitesse er nog eens op na zou ik zeggen.

Als het er daadwerkelijk op aan komt valt niet alleen van Bronckhorst maar Rutte voor hem evenzo terug op de jeugd van Varkenoord, inclusief de Vilhena.
Die uitspraken zeggen me niks, zeker niet in het transfercircus. Laten we niet vergeten dat Vilhena toevallig tegen Utrecht een keer een goede goal maakte, maar dat zn goede wedstrijden verder op 1 hand te tellen zijn. Feyenoord heeft zoveel spelers op die positie dat het wel heel raar moet lopen wil hij echt gemist worden. Als Van Bronckhorst echt zo;n fan was had hij veel meer gespeeld. Vilhena staat nu juist jonge spelers van Varkenoord in de weg.

offtopic:
Overigens mag je gewoon Vilhena zeggen net als de rest van de wereld. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:56:
[...]

Die uitspraken zeggen me niks, zeker niet in het transfercircus. Laten we niet vergeten dat Vilhena toevallig tegen Utrecht een keer een goede goal maakte, maar dat zn goede wedstrijden verder op 1 hand te tellen zijn. Feyenoord heeft zoveel spelers op die positie dat het wel heel raar moet lopen wil hij echt gemist worden. Als Van Bronckhorst echt zo;n fan was had hij veel meer gespeeld. Vilhena staat nu juist jonge spelers van Varkenoord in de weg.

offtopic:
Overigens mag je gewoon Vilhena zeggen net als de rest van de wereld. :p
Op welke spelers doel jij dan? De Vilhena speelt linkshalf. Daar loopt het bepaald niet van over bij Feyenoord dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Rienstra lijkt van PEC naar AZ te vertrekken. Dat is voor PEC de zoveelste speler. Er blijft eigenlijk niets meer over van het elftal. Na 2 succesvolle seizoenen is het gedaan met de spelers. Hij is 2 miljoen waard, maar zijn contract loopt nog 1 seizoen, ik ben benieuwd hoeveel er betaald wordt. Ik denk misschien zelfs minder dan 2 miljoen.

Hopelijk zorgt dit voor een gezonde financiële situatie en kunnen bestaande contracten tijdig verlengd worden. PEC heeft de meeste spelers gratis of voor weinig geld aangetrokken, dus dat komt denk ik wel goed. Als die lijn doorgezet wordt, kan de begroting door transferwinsten misschien wel omhoog.

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 26-08-2015 16:25 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je raakt wel heel veel kwijt zo.
Necid, Lukoki, Rienstra, Van de Werf, Broerse, Saymak, Drost en Hahn.
Stuk voor stuk de goede voetballers bij PEC afgelopen seizoen, maar die er nu dus niet meer spelen.
Saymak is voor de rest van het seizoen geblesseerd, Broerse gestopt en de rest is dan vetrokken/terug.
Misschien nog wel meer, maar je hebt zo een compleet andere basiself op een paar namen na, maar dat zijn nou niet echt de sterkhouders.
Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016