[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.578 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
HeatWave schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:07:
De Boer is volkomen de weg kwijt, na 1-0 thuis tegen een klein clubje, zonder eigenlijk kansen te creeren speekt hij van een "fantastisch resultaat" voor elke Ajacied voelde het als een nederlaag. Het voetbal is niet om aan te gluren, maar de Boer vindt het weer geweldig....
Als je niet beter bent dan je tegenstander maar wel met de 3 punten de kantine in mag dan heb je een fantastisch resultaat.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Luxicon schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:35:
[...]

Buitenspel is gewoonweg tussen de laatste man (keeper niet meegerekend) en de achterlijn instaan, en dan de bal aangespeeld krijgen op de helft van de tegenstander. Kongolo was met zijn lichaam binnen de lijn.
Hoe zie jij dit dan?
Nou, nee. Lees de regels maar dat heb ik zojuist gedaan, zo te googelen. Je mag niet voorbij de voorlaatste tegenspeler zijn, waarbij de keeper gewoon meetelt. Er is ook geen uitzondering voor spelers achter de achterlijn, die tellen ook mee. Al heeft een wiskundige heel wat op te merken over de verwoording van de regels, maar dat is een ander verhaal. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ankona schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:36:
[...]

Als je niet beter bent dan je tegenstander maar wel met de 3 punten de kantine in mag dan heb je een fantastisch resultaat.
Ja, maar als je 10 keer de begroting hebt als je tegenstander en je bent niet beter is het een slecht resultaat.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
bwerg schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

Nou, nee. Lees de regels maar dat heb ik zojuist gedaan, zo te googelen. Je mag niet voorbij de voorlaatste tegenspeler zijn, waarbij de keeper gewoon meetelt. Er is ook geen uitzondering voor spelers achter de achterlijn, die tellen ook mee. Al heeft een wiskundige heel wat op te merken over de verwoording van de regels, maar dat is een ander verhaal. :P
Oke, ik zal het eens opzoeken (nu geen tijd voor), want ik zie het nog niet zo voor me eerlijk gezegd. Kongolo is tussen de laatste man en de achterlijn in en krijgt de bal aangespelt (en is binnen de lijn). Dat is naar mijn idee buitenspel, maar goed. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 08:21
Tsja, wie nu nog durft te ontkennen dat Feyenoord eigenlijk een puntje of 5 gewonnen heeft door de arbitrage die zit volgens mij niet echt op te letten. Ook bij andere wedstrijden speelde de arbitrage discutabele rollen, maar bij Feyenoord is het wel heel erg. Je zou bijna denken dat ze kampioen moeten worden dit seizoen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
Vandaag had Vitesse natuurlijk een penalty moeten krijgen. Maar tegen Utrecht speelde Feyenoord gewoon een groot deel van de wedstrijd met tien man door een geseponeerde rode kaart. En tegen Cambuur kreeg Feyenoord naast het twijfelgeval bij dat mogelijke doelpunt van Cambuur ook een mogelijke penalty niet.

Bovendien kreeg bijvoorbeeld ook Utrecht al drie strafschoppen. Dus laten we niet alsof Feyenoord nu alleen maar voordeel trekt uit de rampzalige arbitrage en laten we niet doen alsof andere clubs nooit voordeel hebben. De arbitrage zal Feyenoord ook nog wel eens punten kosten dit jaar.

Ik maak me meer zorgen over spel. Dat is niet dat van een kampioen. Wedstrijden tegen Utrecht en Cambuur moet je gewoon makkelijker winnen.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 23-08-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
D-e-n schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:53:
Vandaag had Vitesse natuurlijk een penalty moeten krijgen. Maar tegen Utrecht speelde Feyenoord gewoon een groot deel van de wedstrijd met tien man door een geseponeerde rode kaart. En tegen Cambuur kreeg Feyenoord naast het twijfelgeval bij dat mogelijke doelpunt van Cambuur ook een mogelijke penalty niet.
Heb je wel gehoord waarom deze geseponeerd is?

Of het terecht is of niet, uiteindelijk is niet naar de overtreding gekeken, maar had de grensrechter verkeerd de locatie ingevuld waar hij stond. En is deze dus om een vormfout weg gegooid.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bovendien kreeg bijvoorbeeld ook Utrecht al drie strafschoppen. Dus laten we niet alsof Feyenoord nu alleen maar voordeel trekt uit de rampzalige arbitrage en laten we niet doen alsof andere clubs nooit voordeel hebben.
Dat wordt volgens mij ook niet gedaan, Feit is dat het bij Feyenoord nu al meerdere keren erg duidelijk is geweest (en ja, soms ook nadelig).
De arbitrage zal Feyenoord ook nog wel eens punten kosten dit jaar.
Misschien wel, misschien niet. Zo lang dat nog niet gebeurd is zegt dat nog helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kevinp schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:19:
[...]

Heb je wel gehoord waarom deze geseponeerd is?

Of het terecht is of niet, uiteindelijk is niet naar de overtreding gekeken, maar had de grensrechter verkeerd de locatie ingevuld waar hij stond. En is deze dus om een vormfout weg gegooid.
De grensrechter meldde dat hij erbij stond, maar stond op 40 meter. Dat is geen vormfout, dat is een leugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
PWM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:56:
[...]

De grensrechter meldde dat hij erbij stond, maar stond op 40 meter. Dat is geen vormfout, dat is een leugen.
Maar in mijn ogen geen rede om een rode kaart te seponeren wanneer je gebruik kan maken van videobeelden ( wel als je deze niet zou hebben ).

Waarbij ik niet zeg dat seponeren niet de juiste beslissing is, maar de rede waarom is niet de juiste.

[ Voor 12% gewijzigd door Kevinp op 23-08-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

PWM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:56:
[...]

Gaat er om dat de kaart niet geseponeerd is omdat het een onterechte rode kaart zou zijn. En dat is wat D-E-N zegt.

De rode kaart was imo een 50/50, ook de analytici vonden dat hij hem kon krijgen.

[ Voor 66% gewijzigd door Vos op 23-08-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat zegt één mannetje bij Studio voetbal. Daar is geen officieel statement over.

Ik wil enkel aangeven dat het voordeel van Feyenoord groter wordt gemaakt dan het is.

[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 23-08-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vos schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:06:
[...]

Gaat er om dat de kaart niet geseponeerd is omdat het geen terechte rode kaart zou zijn.
Nee, dat is niet aan de orde gekomen. Blom voerde in zijn verweer de grensrechter aan die op 1 lijn stond, maar die bleek nog in de kleedkamer te zitten. Dan doet de rest niet meer terzake.

Hetzelfde geldt voor het niet gegeven doelpunt vorige week. Niemand hier heeft hem over de lijn zien gaan, maar toch telt hij mee in de discussie.

Rare manier van discussiëren (en dat is niet tegen jou ;))

Vitesse heeft 4 aanvallen mogen doen uit buitenspel positie, Feyenoord is 2 keer afgefloten toen ze niet buitenspel stonden, waarvan 1 keer zeer kansrijk. Het is jammer dat de scheidsrechter na een paar blunders in de 44ste minuut niet meer durfde, dan hadden we ook geen discussie gehad

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 23-08-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Het is hier wel een extreem anti-Feyenoord gebeuren aan het worden zeg, er is ook zat af te geven op andere clubs/wedstrijden hoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Je hoeft geen anti Feyenoorder te zijn om te kunnen constateren dat deze club enorm veel baat heeft gehad bij de foutieve beslissingen van het keurkorps. Vooral het feit dat Feyenoord bijna net zoveel penalties krijgt als de rest van de Eredivisie teams bij elkaar In de afgelopen jaren is frapant haha

[ Voor 3% gewijzigd door Sydney08 op 24-08-2015 03:54 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
PWM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:11:
[...]

Nee, dat is niet aan de orde gekomen. Blom voerde in zijn verweer de grensrechter aan die op 1 lijn stond, maar die bleek nog in de kleedkamer te zitten. Dan doet de rest niet meer terzake.

Hetzelfde geldt voor het niet gegeven doelpunt vorige week. Niemand hier heeft hem over de lijn zien gaan, maar toch telt hij mee in de discussie.

Rare manier van discussiëren (en dat is niet tegen jou ;))

Vitesse heeft 4 aanvallen mogen doen uit buitenspel positie, Feyenoord is 2 keer afgefloten toen ze niet buitenspel stonden, waarvan 1 keer zeer kansrijk. Het is jammer dat de scheidsrechter na een paar blunders in de 44ste minuut niet meer durfde, dan hadden we ook geen discussie gehad
Dat 1 verklaring niet klopte was niet de reden dat de kaart geseponeerd is, maar het helpt wel. 2 getuigenissen staan sterker dan 1. Dan nog wordt er gekeken naar de beelden en is de kaart geseponeerd.

Het is echt te makkelijk om nu de media na te praten en je stuk te staren op die penalty
s. Feit is dat Feyenoord nu 3x een slechte scheids heeft gehad en dat in 3 van de 3 wedstrijden de fouten ook zomaar punten hadden kunnen kosten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 05:24:
Feit is dat Feyenoord nu 3x een slechte scheids heeft gehad en dat in 3 van de 3 wedstrijden de fouten ook zomaar punten hadden kunnen kosten.
Net zoals zo veel clubs, daar is Feyenoord niet uniek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien kreeg bijvoorbeeld ook Utrecht al drie strafschoppen. Dus laten we niet alsof Feyenoord nu alleen maar voordeel trekt uit de rampzalige arbitrage en laten we niet doen alsof andere clubs nooit voordeel hebben. De arbitrage zal Feyenoord ook nog wel eens punten kosten dit jaar.

Ik maak me meer zorgen over spel. Dat is niet dat van een kampioen. Wedstrijden tegen Utrecht en Cambuur moet je gewoon makkelijker winnen.
Nu kunnen jij en ph4ge wel zeggen dat Feyenoord de arbitrage helemaal niet mee heeft gehad en het wisselend was, maar Feyenoord-icoon Willem van Hanegem ziet dat toch anders:
Maar bij Feyenoord moeten ze nog niet beginnen over een kampioensfeest op de Coolsingel hoor. Veel te voorbarig. In drie wedstrijden kregen ze drie keer een penalty. Nee, de arbitrage was ons niet kwaadgezind. We mogen niet mopperen!
Lijkt me een heel stuk realistischer.

Ook de NOS valt het op dat het effect van de Kuip wel HEEL groot is, dan vinden jullie het stemmingmakerij maar is dat wel zo? Jij komt dan met het verhaal dat scheidsrechters juist willen aantonen dat er geen Kuip-effect is, maar intussen staat Feyenoord weer gewoon bovenaan in het penalty-klassement. Dus wat is dat verhaal dan waard? Dat zijn dan nog maar 3 potjes en dat hoeft niet heel veel te zeggen, maar de vorige 3 seizoenen kreeg Feyenoord ook al de meeste penalties mee gemiddeld. Ik vind dat zorgwekkende statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Nevermind, maandagochtend-opstartproblemen 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door mefjoew op 24-08-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat het voor Feyenoord even mee zit nu zal niemand ontkennen. Het gaat mij om de stemmingmakerij. Die mogelijke penalty voor Vitesse was gewoon heel moeilijk te zien zonder drie herhalingen. Echt bullshit om te beweren dat hij bij de thuisploeg wél op de stip gegaan zou zijn want er zijn de afgelopen jaren genoeg gevallen geweest waarbij Feyenoord zo'n penalty ook niet kreeg.

En nogmaals: Utrecht heeft ook drie strafschoppen gehad. Leg me dan maar uit hoe dat komt. Statistieken uitleggen in het eigen voordeel kan iedereen. Ze echt begrijpen doen maar weinigen merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:53:
maar de vorige 3 seizoenen kreeg Feyenoord ook al de meeste penalties mee gemiddeld. Ik vind dat zorgwekkende statistieken.
Ik ook. Het is dan ook niet waar.

Feyenoord heeft in 10 seizoenen precies 1x de meeste penalties gehad. Overigens kregen ze in diezelfde 10 seizoenen ook significant meer penalties tegen dan bijvoorbeeld Ajax en PSV. Andere seizoenen waren het bijvoorbeeld Groningen, Heerenveen, Ajax, Twente, Vitesse en Heracles.

3 uit 3 is nu opvallend (totaalscore van vorig jaar), maar dat Feyenoord steevast de meeste penalties krijgt is lariekoek.

[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 24-08-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:24
mefjoew schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:02:
Natuurlijk wel heel interessant wat er in Eindhoven gebeurt als Feyenoord daar komende zondag (al dan niet door een al dan niet terechte penalty) weet te winnen. Vind PSV namelijk zelf niet beroerd spelen, maar twee punt na vier wedstrijden zou geen beste score zijn...
Gelukkig hebben zo ook al 5 punten na 3 wedstrijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
kimiferrari schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

Gelukkig hebben zo ook al 5 punten na 3 wedstrijden :9
Changed that |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PSV heeft gewoon beter spel laten zien dan Feyenoord tot nu toe, zonder goed te spelen.

Allemaal niet heel relevant volgens mij. Zo'n eerste topper staan er meestal 2 totaal anders spelende ploegen dan in de weken ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:03:
[...]

Ik ook. Het is dan ook niet waar.

Feyenoord heeft in 10 seizoenen precies 1x de meeste penalties gehad. Overigens kregen ze in diezelfde 10 seizoenen ook significant meer penalties tegen dan bijvoorbeeld Ajax en PSV. Andere seizoenen waren het bijvoorbeeld Groningen, Heerenveen, Ajax, Twente, Vitesse en Heracles.

3 uit 3 is nu opvallend (totaalscore van vorig jaar), maar dat Feyenoord steevast de meeste penalties krijgt is lariekoek.
NIet waar? Het zijn gewoon de harde cijfers. Feyenoord kreeg de laatste 3 seizoenen 25 penalties. Gemiddeld 8.3 per seizoen, dat is het hoogste moyenne van de hele Eredivisie. Ajax kreeg er 11, PSV 15. Dat zijn forse verschillen.

Ik zeg dus niet dat Feyenoord elk seizoen de meeste strafschoppen krijgt, ik het het over het gemiddelde over de laatste 3 seizoenen.

Overigens zijn er aardig wat ploegen die er meer tegen krijgen dan Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:58

Superkiwi

Hoi doei

Pff, gisteren was Ajax weer allesbehalve leuk om naar te kijken.
Tuurlijk, 2-0 gewonnen en 9 punten nu, maar het is niet om aan te zien.
De laatste 4 seizoenen heb ik nu Eredivisie Live en kijk ik alles van Ajax,
maar de leuke wedstrijden zijn op 1 hand te tellen; Geen tempo, geen acties, veel tikkies terug en breed :F Veel te behouden allemaal.
Dan zie ik liever een leuke spannende wedstrijd waaruit ze 1 punt halen dan een saaie pot die ze winnen.

De enige reden dat ik nog een tv abo heb is om Ajax te kunnen zien op ED Live, maar ik zit er sterk aan te denken om het gewoon op te zeggen.
Ik heb gewoon medelijden met de mensen die in de ArenA zitten en grof geld betaald hebben voor een seizoenskaart.

Zelf ook een gehad (2004-2005), toen was het nog leuk (met oa de solo van Ibrahimovic tegen Nac).
Toen was een kaart in vak 420 nog 370 euro, nu is dat al 490. Niet grappig.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:15:
[...]

NIet waar? Het zijn gewoon de harde cijfers. Feyenoord kreeg de laatste 3 seizoenen 25 penalties. Gemiddeld 8.3 per seizoen, dat is het hoogste moyenne van de hele Eredivisie. Ajax kreeg er 11, PSV 15. Dat zijn forse verschillen.
Ook die cijfers kloppen niet, maar goed. Als je met cijfers gaat strooien, zorg er dan wel voor dat de aantallen en seizoenen een beetje kloppen.

Er is 1 seizoen (2012/2013) geweest dat Feyenoord veel penalties meekreeg (12 stuks). Dat vertekend nu de boel compleet, aangezien in de seizoenen ervoor en erna "normale" aantallen gehaald werden.

Voordeel is wel dat met deze berekening volgend jaar dat gekke seizoen wegvalt, en Feyenoord weer gemiddeld presteert. Of gaan we dan met 4 seizoenen rekenen?
Ah, dus in strafschoppen voor noemen we dus wel het verschil met Ajax en PSV, maar als het om strafschoppen tegen gaat, doen we dat niet. Noted.
dvdkiwi schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:19:
Pff, gisteren was Ajax weer allesbehalve leuk om naar te kijken.
Tuurlijk, 2-0 gewonnen en 9 punten nu, maar het is niet om aan te zien.
Ajax laat traditiegetrouw punten liggen in speelrondes met Europees voetbal er omheen. Het is dan wel niet om aan te zien, maar ze komen ook niet in de problemen. Ik zou willen dat Feyenoord op 60% zou kunnen spelen en dan met 0-2 van het veld zou stappen.

Juist dat ze met dit spel op hun gemak 9 punten halen zou een opsteker moeten zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 24-08-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vorig jaar was Ajax ook voor de winterstop al klaar in Europa, en na de winterstop werd er net zo
inspiratieloos gespeeld. Die vlieger gaat niet op dus ;)
De durf is er niet. Balbezit is heilig en liever een veilige pass terug of in de breedte dan een steekpass de diepte in.
En aangezien er bijna niemand loopt wordt er bijna altijd voor de veilige pass op de eigen helft gekozen...

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 24-08-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:15:

Ik zeg dus niet dat Feyenoord elk seizoen de meeste strafschoppen krijgt, ik het het over het gemiddelde over de laatste 3 seizoenen.

Je valt in herhaling, volg eens een paar lessen wiskunde in de brugklas dan word je uitgelegd waarom 1 zo;n cijfer niets zegt, we blijven niet bezig. Net zo min als dat het niets zegt dat Feyenoord meer rode kaarten en penalty's tegen krijgt dan Ajax en PSV en bijv. keepers weer vaker in de fout gaan tegen Ajax.
Napo schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 07:20:
Net zoals zo veel clubs, daar is Feyenoord niet uniek in.
O wacht ff, dus Feyenoord is uniek dat het in een wedstrijd wat mee krijgt maar niet bijzonder dat ze het ook tegen krijgt? 8)7

Het is gewoon in balans, de scheidsrechters zijn bijzonder de slecht geweest in de wedstrijden van Feyenoord. Vorig seizoen viel het kwartje daardoor een aantal keer verkeerd, nu valt het goed. Ook dat dwing je af. Zoals ik vorig seizoen al zei, als we alles goedgemaakt krijgen wat we vorig seizoen te kort kregen kan het een mooi seizoen worden :+

Overigens wordt het AD er bij gehaald als de autoriteit die ook zou vinden dat Feyenoord zoveel geluk had, maar ze geven in hetzelfde blad Gozubuyuk wel een 7. :+ Toch een Feyenoordkrant.

[ Voor 32% gewijzigd door ph4ge op 24-08-2015 10:13 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Had overigens verwacht dat het stuk van de Volkskrant (en dag later Parool) over Tscheu la Ling wel een kleine aardbeving te weeg zou brengen. Maar niets is minder waar. Oorverdovende stilte.

Lijkt me geen klein bier als je iemand binnenhaalt om zijn zakelijke inzichten en als dat blijkt dat het voornamelijk gelogen is.

http://www.volkskrant.nl/...niet-te-bestaan~a4125691/

en uitgebreider

http://www.volkskrant.nl/4125684

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 24-08-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:29:
De durf is er niet. Balbezit is heilig en liever een veilige pass terug of in de breedte dan een steekpass de diepte in.
Wat een uitstekende filosofie en strategie is als je voorin 2 fantastische voetballers hebt met voldoende individuele kwaliteit om een wedstrijd te beslissen zoals bijvoorbeeld Suarez of Robben. Maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
PWM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:18:
Had overigens verwacht dat het stuk van de Volkskrant (en dag later Parool) over Tscheu la Ling wel een kleine aardbeving te weeg zou brengen. Maar niets is minder waar. Oorverdovende stilte.

Lijkt me geen klein bier als je iemand binnenhaalt om zijn zakelijke inzichten en als dat blijkt dat het voornamelijk gelogen is.

en uitgebreider

Hoho, De Telegraaf schrijft vandaag al dat het allemaal niet waar is.
http://www.telegraaf.nl/t..._project_350_milj.__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

schwarzenegger schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Hoho, De Telegraaf schrijft vandaag al dat het allemaal niet waar is.
http://www.telegraaf.nl/t..._project_350_milj.__.html
Ah, toch een beetje reuring :p

Moet zeggen dat het artikel van de Volkskrant redelijk goed onderbouwd lijkt, beter dan het stukje in de Telegraaf. Ook zijn de banden Cruijf-Telegraaf natuurlijk heel sterk.

Kijken of het nog verder gaat, of een stille dood sterft.

EDIT:

Stukje is van Jaap de Groot, dan weet je het wel :) Maar toch, zo'n quote zou dan toch ook wat teweeg moeten brengen:
Inmiddels is duidelijk dat het artikel aan veel kanten rammelt. Binnen Ajax, dat Ling heeft gevraagd om de technische organisatie van de club door te lichten, bestaat sterk het vermoeden dat de reportage met hulp van insiders binnen of rond de club is geregisseerd om zowel Johan Cruijff als de door hem naar voren geschoven Ling in een kwaad daglicht te stellen
Dat zou betekenen dat er binnen de club een coupe op handen is.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 24-08-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 17:44

Qu3st

[Aluhoedje] De scheidsrechters fluiten al jaren slecht, dit weekend gaan ze daar lekker mee door. Misschien doen ze dit wel om druk uit te oefenen richting KNVB/FIFA voor een videoref? [/Aluhoedje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

PWM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Stukje is van Jaap de Groot, dan weet je het wel :) Maar toch, zo'n quote zou dan toch ook wat teweeg moeten brengen:

[...]

Dat zou betekenen dat er binnen de club een coupe op handen is.
Die Jaap de Groot schrijft wat Johan Cruijff hem aangeeft. Ik vind hem niet objectief t.o.v Ajax en Cruijff (Net als Johan Derksen).
Bij Ajax is altijd gezeur, wanneer was het voor het laatst echt rustig in de ArenA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Qu3st schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:33:
[...]
Bij Ajax is altijd gezeur, wanneer was het voor het laatst echt rustig in de ArenA?
Niet meer sinds de beursgang ;)

De organisatie is zo groot, zoveel functies, met zoveel bekende namen, dat kan niet rustig worden. Pas als ze van de beursgaan, kan het naar een normale situatie, waar eigenlijk alleen de TD (zoals van Geel of Marcel Brands) naar buiten gaat in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge

en uitgebreider

Het is echt maar goed dat De Boer er zit, dat is een van de weinige personen die onafhankelijk van al dat drama zijn werk doet en geen vijanden lijkt te hebben. Verder heeft Ajax de laatste weken natuurlijk gewonnen en dat komt de rust ook ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

PWM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:37:
[...]

Niet meer sinds de beursgang ;)

De organisatie is zo groot, zoveel functies, met zoveel bekende namen, dat kan niet rustig worden. Pas als ze van de beursgaan, kan het naar een normale situatie, waar eigenlijk alleen de TD (zoals van Geel of Marcel Brands) naar buiten gaat in de media.
Precies! Ik ben helemaal met je eens. Al mag van mij Van Geel in Rotterdam blijven zitten! Ik heb zo het vage vermoeden dat ze de miljoenen, die te rustig op de bank staan, gaan gebruiken voor een beurs exit. En dan zal Marc Overmars als echte TD gaan werken.
En Frank de Boer gaat toch rustig door zonder dat hij aan die dingen lijkt te storen. Net als in het begin toen hij werd aangesteld, hij doet zijn ding. En daar gaat het toch uiteindelijk over, die 3 punten, ook al is het spel op dit moment niet om aan te zien. Maar welke Eredivisie club heeft het al laten zien dit seizoen? We zijn net 3 wedstrijden bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Probleem is dat er 18.333 000 aandelen uitstaan, tegen 9,-. Ze moeten dus nog wel even sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

PWM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:48:
Probleem is dat er 18.333 000 aandelen uitstaan, tegen 9,-. Ze moeten dus nog wel even sparen.
Tja met Marc Overmars als TD gaat het sneller dan elke andere :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
PWM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:48:
Hebben ze daar niet zelf 51% van in handen? Dan zouden er nog zo'n 9 miljoen á 9 euro uitstaan, zo'n 81 miljoen euro dus. En er schijnt inmiddels >100 miljoen op de bank te staan. Wil je natuurlijk niet allemaal in één keer uitgeven en meteen al je reserves kwijt zijn, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Zou Ajax niet eerder het stadion kopen? Geen idee wat de Arena zou moeten kosten overigens, maar wat zou het grote voordeel zijn van de eigen aandelen terug te kopen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Het project van 350 miljoen, gelegen bij het nieuwe stadion van AS Trencin, bestaat wel. Zodra op Google ’Trencin Central Zone Development Plan’ wordt ingetikt doemt op diverse links het bewuste project op. Ondersteund met plattegrond (zie boven) en video’s (waarop alleen al 240 miljoen euro aan het spoorlijnproject wordt gekoppeld).
Ik heb net zo goed onderzoek gedaan als Telegraaf zelf :p
Plattegrond heb ik niet kunnen vinden in Google Image, maar naar iets verdere research heb ik deze site gevonden: http://www.2014.trencin.s...rritory/#site-and-context
Verder met het Googlen naar ’Trencin Central Zone Development Plan’ kom je deze bovenstaande site tegen, en veel sites uit 2009. Ook veel Nederlandse nieuwssites die het artikel van de Telegraaf hebben opgepikt. Ik vind het dus nog niet heel erg sterk onderbouwd van de Telegraaf.
Al kan ik weinig vinden over de rol van Ling. Al met al een slecht onderbouwd artikel van de Telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Jorizzz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:52:
[...]

Hebben ze daar niet zelf 51% van in handen? Dan zouden er nog zo'n 9 miljoen á 9 euro uitstaan, zo'n 81 miljoen euro dus. En er schijnt inmiddels >100 miljoen op de bank te staan. Wil je natuurlijk niet allemaal in één keer uitgeven en meteen al je reserves kwijt zijn, maar toch...
In jaarverslag van Ajax vind ik zelfs dat Vereniging AFC Ajax 73% van de aandelen in handen heeft.

Bronnen:
http://www.ajax.nl/web/show/id=64245/langid=43
Wikipedia: AFC Ajax NV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Volgens mij is die 18 miljoen aandelen, de 27% die op de markt is.

Lijkt me sterk dat de complete waarde van Ajax 180 miljoen is, als er al 100 miljoen in cash is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
De KNVB heeft de discussie over Kongolo en buitenspel definitief beslecht, het was gewoon geen buitenspel. Geen geluk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Dat was gisteren al bekend toch? Alleen de niet Feyenoord fans wilde het hier geloven 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
rikoos schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:27:
Dat was gisteren al bekend toch? Alleen de niet Feyenoord fans wilde het hier geloven 😉
Het werd gisteren inderdaad in meerdere programma's al verteld. Was dus gewoon een loepzuivere penalty, daar kan zelfs Tokkie met zijn anti-feyenoord kruistocht niets aan afdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Aghanim schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:19:
[...]

Wat een uitstekende filosofie en strategie is als je voorin 2 fantastische voetballers hebt met voldoende individuele kwaliteit om een wedstrijd te beslissen zoals bijvoorbeeld Suarez of Robben. Maar ja....
Precies dat dus.
Wat was het leuk om naar Eriksen en Blind te kijken die samen opkwamen over links met hun 1-2tjes,
Vertonghen die af en toe in een wilde bui dwars door het midden opstoomde, Kishna die nog een mannetje voorbij ging op rechts...

Ik had vooral meer verwacht van El Ghazi, maar die kijkt alleen naar beneden als ie de bal heeft...
Daarom ben ik blij met Dijks; die stoomt op over links en heeft ook nog een prima voorzet in huis.
Het enige wat ik jammer vind is dat de Boer de jonkies allemaal een kans wil geven en dat daardoor spelers als Schone, van Rhijn, Heitinga, Serero en Fischer op de bank zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:47
Luxicon schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:41:
[...]

Oke, ik zal het eens opzoeken (nu geen tijd voor), want ik zie het nog niet zo voor me eerlijk gezegd. Kongolo is tussen de laatste man en de achterlijn in en krijgt de bal aangespelt (en is binnen de lijn). Dat is naar mijn idee buitenspel, maar goed. :P
Dat dacht ik ook, maar bij Studio Voetbal vertelde Yuri Mulder dat de keeper de paal met z'n hand aanraakte, waardoor ie buitenspel ophief. Had ie dat niet gedaan, was het buitenspel. Of de scheidsrechter, grensrechter en assists het dan ook hadden gezien, is een ander verhaal, maar schijnt dus een regel te zijn. Wist ik ook niet trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:04:
[...]

Dat dacht ik ook, maar bij Studio Voetbal vertelde Yuri Mulder dat de keeper de paal met z'n hand aanraakte, waardoor ie buitenspel ophief. Had ie dat niet gedaan, was het buitenspel. Of de scheidsrechter, grensrechter en assists het dan ook hadden gezien, is een ander verhaal, maar schijnt dus een regel te zijn. Wist ik ook niet trouwens!
Dat is geen regel ansich maar de keeper mag de bal met de hand spelen dus is zijn hand de lijn van buitenspel.
Aangezien hij met z'n hand dus de paal raakt/vasthoudt is de achterlijn de lijn van buitenspel m.a.w. er kan dus niemand buitspel staan.
Dit is overigens alleen maar belangrijk omdat de andere speler die nodig is om buitenspel op te heffen achter de lijn ligt, lag die een meter in het veld dan kan de keeper nog zo hard de paal vasthouden met z'n hand maar heft daar geen buitenspel mee op.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

Leon Zwiers schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:50:
[...]

Het werd gisteren inderdaad in meerdere programma's al verteld. Was dus gewoon een loepzuivere penalty, daar kan zelfs Tokkie met zijn anti-feyenoord kruistocht niets aan afdoen.
Tokkie is gefrustreerd dat PSV de verwachtingen niet waar kan maken. Na volgende week horen we hem helemaal niet meer denk ik zo ;)

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

St@m

@ Your Service

Noem me maar gefrustreerd, maakt me echt niet uit, ben het ook echt niet, maar ik kan gewoon niet leven met de uitleg..
LoneRanger schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:13:
[...]

Dat is geen regel ansich maar de keeper mag de bal met de hand spelen dus is zijn hand de lijn van buitenspel.
Ja, eens. Maar dat is gewoon bekend.
Aangezien hij met z'n hand dus de paal raakt/vasthoudt is de achterlijn de lijn van buitenspel m.a.w. er kan dus niemand buitspel staan.
Dit is overigens alleen maar belangrijk omdat de andere speler die nodig is om buitenspel op te heffen achter de lijn ligt, lag die een meter in het veld dan kan de keeper nog zo hard de paal vasthouden met z'n hand maar heft daar geen buitenspel mee op.
Misschien ga ik hier de mist in.. In mijn optiek staat Kongolo achter de lijn. Nouja, dat is gewoon overduidelijk te zien. De paal staat op de lijn. Dan staat de speler die achter de lijn staat toch gewoon buitenspel :? Of de keeper nou z'n tong, piemel of hand op de paal heeft, dat maakt toch niet uit? Of kan de speler die buiten het veld staat niet buitenspel staan omdat de keeper de paal aanraakt :?
Misschien iemand die nog extra toelichting wil geven? En nogmaals, het zal me echt jeuken of dit Feyenoord, Vitesse, Ajax, PSV, PEC of welke club dan ook betreft.

Ik snap de uitleg van Youri Mulder niet.. :P Als het gewoon de regel is dat als de keeper de paal aanraakt dat er niemand buiten het veld buitenspel kan staan, dan soit.. maar ik kan nergens een daadwerkelijke bron vinden.

Edit: Of kun je als aanvaller alleen maar in het veld buitenspel staan. Lijkt me dus niet, want anders kun je dus altijd achter de achterlijn ballen opwachten.

Edit2: Ja, Mulder herhaalt het nog een keer in het fragment erna: "Panucci had de paal moeten aanraken.." Nou, die regel is me echt niet bekend, en ik kan die regel ook nergens vinden. Dus ik ben zeer benieuwd of iemand deze regel kan opscharrelen..

Misschien heeft de KNVB de regels aangepast zodat ze Feyenoord een penalty konden geven :+
Een aanvaller die door een spelsituatie achter de doellijn, dus buiten het speelveld staat op het moment
van raken of spelen van de bal door een medespeler, staat niet in een buitenspelpositie omdat hij buiten
het speelveld is.
Geen buitenspel zou je zeggen..
Als deze aanvaller echter daarna het veld inkomt en een tegenstander aanvalt of de bal speelt, dan behaalt hij oneerlijk voordeel door opnieuw het veld te betreden. De scheidsrechter dient dit te bestraffen met een indirecte vrije schop voor de tegenpartij op de plaats waar de bal was toen het spel werd onderbroken en als de scheidsrechter van oordeel is dat er sprake is van onsportief gedrag dan dient aan de aanvaller tevens een gele kaart te worden getoond.
Volgens mij haalde Kongolo wel degelijk voordeel door het veld weer te betreden.. Misschien heet het dan geen buitenspel, maar Vitesse hoorde wel degelijk een indirecte vrije trap te krijgen.

http://downloadcentrum.kn...0juni%20def.pdf?id=134608

Dus alsjeblieft, laten we Feyenoord er even tussenuit halen, even objectief bekijken..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ghOkC7qTDwhceVlQaknxef6Q/thumb.png

[ Voor 35% gewijzigd door St@m op 24-08-2015 13:53 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

St@m schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:27:

[...]

Geen buitenspel zou je zeggen..

[...]

Volgens mij haalde Kongolo wel degelijk voordeel door het veld weer te betreden.. Misschien heet het dan geen buitenspel, maar Vitesse hoorde wel degelijk een indirecte vrije trap te krijgen.

Dus alsjeblieft, laten we Feyenoord er even tussenuit halen, even objectief bekijken..

[afbeelding]
Goed gevonden! Alleen er was iets over die hand op de paal van Room, die zou het buitenspel opheffen of zo iets? Heel raar regeltje zou dat dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Qu3st schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Goed gevonden! Alleen er was iets over die hand op de paal van Room, die zou het buitenspel opheffen of zo iets? Heel raar regeltje zou dat dan zijn.
De lichaamsdelen waarmee je een bal mag spelen tellen. Voor een voetballer is dat dus zn hoofd of voeten, net welke er verder naar voren is, maar voor een keeper ook zn handen.

De regel zeggen dichterbij de achterlijn dan de voorlaatste speler van de tegenstander. Bij Vitesse ligt er een achter en 1 op de lijn.

Zo zijn de regels gewoon, als ze die nou eens zouden leren bij Studio Sport zou dat al een hoop discussie schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
*knip* troll

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 24-08-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

ph4ge schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

De lichaamsdelen waarmee je een bal mag spelen tellen. Voor een voetballer is dat dus zn hoofd of voeten, net welke er verder naar voren is, maar voor een keeper ook zn handen.

De regel zeggen dichterbij de achterlijn dan de voorlaatste speler van de tegenstander. Bij Vitesse ligt er een achter en 1 op de lijn.

Zo zijn de regels gewoon, als ze die nou eens zouden leren bij Studio Sport zou dat al een hoop discussie schelen.
Ik geef je gelijk! Zo had ik nog niet gedacht.
Vroege dienst na het weekend is nooit goed voor een mens :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
St@m schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:27:

[afbeelding]
Tja, ik vraag me af of in hoeverre die regel echt op deze situatie van toepassing is en/of bedoelt is.
Kongolo maakt een sliding en glijdt daarbij net over de achterlijn, staat op en gaat gelijk door met zijn actie.
Vergelijk het maar met een vleugelspits die de bal langs de verdediger speelt en zelf om de verdediger heen rent en daarbij een stukje buiten het veld rent.
De intentie was niet om achter de lijn voordeel te behalen door niet buitenspel te staan en ik waag zelfs te betwijfelen of Kramer hem bewust aanspeelde.
Het enige waar ik wel over twijfel is of het wel een overtreding was maar de scheids staat er bovenop dus het zal wel. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Als je zo praat dan kan je dat ook over Ibarra zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

LoneRanger schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:25:
[...]

Tja, ik vraag me af of in hoeverre die regel echt op deze situatie van toepassing is en/of bedoelt is.
Kongolo maakt een sliding en glijdt daarbij net over de achterlijn, staat op en gaat gelijk door met zijn actie.
Vergelijk het maar met een vleugelspits die de bal langs de verdediger speelt en zelf om de verdediger heen rent en daarbij een stukje buiten het veld rent.
De intentie was niet om achter de lijn voordeel te behalen door niet buitenspel te staan en ik waag zelfs te betwijfelen of Kramer hem bewust aanspeelde.
Het enige waar ik wel over twijfel is of het wel een overtreding was maar de scheids staat er bovenop dus het zal wel. ;)
Het was wel een overtreding, maar dat was in de eerste helft de actie van Karsdorp op Brown ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
Er zijn hier een aantal punten belangrijk:
-Als verdediger kun je niet achter je achterlijn gaan staan en zo buitenspel opheffen.
- Buitenspel staan (of die fictieve lijn) wordt bepaald door de lichaamsdelen waarmee je de bal mag spelen. Aangezien Ibarra achter de lijn meedoet wordt de lijn bepaald door de hand van de keeper, in dit geval de achterlijn.

Als aanvaller sta je niet buitenspel zodra je achter diezelfde achterlijn staat, je doet immers niet mee aan het spel en je bent dus niet strafbaar. Kongolo gaat weer meedoen aan het spel zodra hij op de achterlijn staat, gelijk aan de hand van de keeper en bij gelijk (of twijfel ;-) gaat het voordeel naar de aanvaller.

Conclusie: Geen buitenspel voor Kongolo

Had Ibarra er niet gelegen: buitenspel
Was de hand van de keeper een halve meter van de paal af: buitenspel

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bregweb schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:57:
Er zijn hier een aantal punten belangrijk:
-Als verdediger kun je niet achter je achterlijn gaan staan en zo buitenspel opheffen.
- Buitenspel staan (of die fictieve lijn) wordt bepaald door de lichaamsdelen waarmee je de bal mag spelen. Aangezien Ibarra achter de lijn meedoet wordt de lijn bepaald door de hand van de keeper, in dit geval de achterlijn.

Als aanvaller sta je niet buitenspel zodra je achter diezelfde achterlijn staat, je doet immers niet mee aan het spel en je bent dus niet strafbaar. Kongolo gaat weer meedoen aan het spel zodra hij op de achterlijn staat, gelijk aan de hand van de keeper en bij gelijk (of twijfel ;-) gaat het voordeel naar de aanvaller.

Conclusie: Geen buitenspel voor Kongolo

Had Ibarra er niet gelegen: buitenspel
Was de hand van de keeper een halve meter van de paal af: buitenspel
Als je niet actief meedoet aan t spel mag je ook niet zonder goedkeuring van de scheids t veld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Dat heeft niets met buitenspel te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maar wel met het eindresultaat; moet de scheids affluiten ten gunste van vitesse of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
We gaan het dan weer over een andere regel hebben, het speelveld verlaten.

Wekelijks zien we spelers bij een aktie het veld verlaten, die mogen allemaal gewoon weer verder spelen en hoeven niet op goedkeuring van een scheidsrechter te wachten.

Anders wordt het als je veters gaat vastmaken buiten de lijnen of een blessurebehandeling krijgt, dan is die toestemming wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
bregweb schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:04:
Dat heeft niets met buitenspel te maken O-)
Nee, maar wel met de spelregels. Een speler die, zoals Kongolo, buiten de lijnen is, doet nog wel actief mee aan het spel. Wanneer een speler niet actief aan het spel mee doet, zoals bijvoorbeeld bij een blessurebehandeling, mag hij niet zonder toestemming van de scheidsrechter het veld betreden.

De regels mbt buitenspel beperken zich door de lijnen van het veld. Wanneer twee spelers van de verdedigende partij op de achterlijn (of daarachter) met een lichaamsdeel waarmee ze de bal mogen spelen staan (dus in het geval van een keeper is dat ook zijn hand), dan kan een speler van de aanvallende partij nooit buitenspel staan. Ook niet wanneer hij zelf van buiten het veld het veld weer inkomt. Dat was in het geval van Kongolo het geval. Hij stond dus geen buitenspel. Of de grens- en scheidsrechter dat hebben gezien, is natuurlijk maar de vraag. Uiteindelijk heeft hij wel terecht door kunnen spelen en werd er daarna een overtreding op hem gemaakt, die een strafschop waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Als je mijn tekst wel goed zou lezen, zou je zien dat ik dat ook zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
bregweb schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:41:
Als je mijn tekst wel goed zou lezen, zou je zien dat ik dat ook zeg 8)7
Dat had ik ook wel gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:18
Veel transfer nieuws vandaag

Ajax koopt De Jong van Willem II

Willem II huurt Andersen voor een jaar en wil daarnaast Lukoki halen

NEC gaat Ritzmaier en Sleegers vastleggen

FC Groningen gaat proberen Maduro transfervrij te halen

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

Goede transfers voor NEC als die doorgaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Vreemde aankoop weer van Ajax. Nog een middenvelder erbij terwijl er al teveel zijn en er nog een paar aankomen vanuit de jeugd volgend seizoen....
Ook meteen weer uitgeleend aan Willem2 tot einde seizoen i.p.v. gewoon naar de Ajax jeugd (als hij dan toch zo goed is) :?
Zeg het niet graag maar ik begin mij bij elke aankoop steeds meer af te vragen of het misschien tijd is voor Overmars om op te stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Krukar schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:24:
Vreemde aankoop weer van Ajax. Nog een middenvelder erbij terwijl er al teveel zijn en er nog een paar aankomen vanuit de jeugd volgend seizoen....
Ook meteen weer uitgeleend aan Willem2 tot einde seizoen i.p.v. gewoon naar de Ajax jeugd (als hij dan toch zo goed is) :?
Zeg het niet graag maar ik begin mij bij elke aankoop steeds meer af te vragen of het misschien tijd is voor Overmars om op te stappen....
Willem 2 speelt eredivisie. Jong ajax eerste divisie. Willem 2 is momenteel Ajax 2 en Jong Ajax is Ajax 3.

Ajax heeft veel "uit staan" bij Willem 2.

Ik denk dat ze verwachten dat Klaassen, Schone vertrekken volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:50:
[...]

Armoedige reactie hoor.

Behalve dat het VRIJ (understatement) onwaarschijnlijk is dat de scheids die hele ingewikkelde uitleg zo direct op kon lepelen bij dat moment en al het noodzakelijke daarvoor gezien had, heeft Feyenoord al 2 onterechte penals gekregen. En 1 twijfelachtige, want ik vind die uitleg weinig overtuigend, het lijkt alsof de KNVB zijn scheidsrechter beschermt om de enorme ophef over de arbitrage bij Feyenoord niet nog verder aan te wakkeren.

En dan nog werd Feyenoord gematst omdat Vitesse de penal niet kreeg, mogelijk had daar ook een rode kaart bij gehoord.

Gezien de recente historie, waarin Feyenoord heel veel penalties heeft gekregen, is het zeer terecht als supporters van andere clubs en neutrale voetballiefhebbers (die graag een faire competitie zien) zich zorgen maken over de arbitrage bij Feyenoord. Hoe lang gaat dit nog zo door?

en uitgebreider

Dit is idd een bommetje van jewelste. Vernietigend artikel. Ling blijkt niet de handige, zeer ervaren zakenman te zijn die door Cruijff naar voren is geschoven, en blijkt alles bij elkaar te hebben gelogen. Het lijkt eerder op een malafide handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gynnad schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:41:
FC Groningen gaat proberen Maduro transfervrij te halen
Op zich moeten die toch wel iets kunnen betalen mocht transfervrij niet lukken? Hebben best wat verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
PWM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:13:
[...]

Op zich moeten die toch wel iets kunnen betalen mocht transfervrij niet lukken? Hebben best wat verkocht.
http://www.transfermarkt....verein/202/saison_id/2015

Volgens dit overzicht wel, dan zou er € 2.800.000,- winst zijn gemaakt aan transfers, maar of dat zo simpel zegt dat ze daarom zoveel geld hebben weet ik niet. Ze hebben de beker ook nog eens gewonnen, maar misschien zijn ze (net als PEC vorig jaar) veel geld kwijt aan bonus.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:36
Luxicon schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:16:
[...]

http://www.transfermarkt....verein/202/saison_id/2015

Volgens dit overzicht wel, dan zou er € 2.800.000,- winst zijn gemaakt aan transfers, maar of dat zo simpel zegt dat ze daarom zoveel geld hebben weet ik niet. Ze hebben de beker ook nog eens gewonnen, maar misschien zijn ze (net als PEC vorig jaar) veel geld kwijt aan bonus.
En dan is het nog de vraag of ze zonder transfers wel zwarte cijfers draaien.
En ik geloof dat een club zoals Groningen altijd geld wil over houden aan het einde van het seizoen en dat ze dus nooit al het geld dat binnen komt zullen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Dan hebben we wat gemeen denk ik zo. Als je nu eens luistert naar het halve forum hier dat die vage getallen van je, die gebaseerd zijn op voornamelijk 1 seizoen waarin Feyenoord inderdaad veel penalty's heeft gekregen, NIETS zeggen en je de boel volledig uit verband trekt en de panklare "cijfers" bij bijvoorbeeld penalty's tegen bij wedstrijden van feyenoord niet eens weet gaat men je misschien nog serieus nemen.

Het enige wat nu opvalt is dat je tot op het trieste af er alles aan doet om Feyenoord af te branden. Dat je dat probeert te verpakken in wat je "discussie" noemt en een beetje neerbuigend doet tegen mensen die het niet met je eens zijn is zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:48:
[...]

Gezien de recente historie, waarin Feyenoord heel veel penalties heeft gekregen, is het zeer terecht als supporters van andere clubs en neutrale voetballiefhebbers (die graag een faire competitie zien) zich zorgen maken over de arbitrage bij Feyenoord. Hoe lang gaat dit nog zo door?
Waar haal jij je statistieken vandaan?
2013-2014 6 voor. 8 tegen.
2014-2015 3 voor. 2 tegen
Bron: http://www.football-lineu...014-2015/stats/penalties/

Ben het met je eens dat iedereen zich zorgen maakt over Feyenoord en de arbitrage.
Ooohh 2015-2016. 3 voor. 1 tegen.
Hopelijk wordt dat 5 voor. 1 tegen na volgende week :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:32:
[...]

Ben het met je eens dat iedereen zich zorgen maakt over Feyenoord en de arbitrage.
Maar dat kan toch helemaal niet, die statistieken over pingels in 2014/2015? PSV zou 7 pingels hebben gekregen en Feyenoord maar 3?

Dat kan echt niet hoor, als ik alle reacties her en der op internet mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Dank u!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Die statistieken zijn leuk maar het neemt niet weg dat Feyenoord dit jaar al 3 discutabele penalty's heeft gehad en geluk heeft gehad dezelfde discutabele penalty's niet tegen te krijgen. Daarom reageerde ik zondag op hierop:
Leon Zwiers schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:48:
Belooft wel wat als Feyenoord ooit nog goed gaat spelen dit seizoen. Nu 9 punten gepakt terwijl je niet optimaal speelt is knap.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 25-08-2015 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Aghanim schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:02:
Die statistieken zijn leuk maar het neemt niet weg dat Feyenoord dit jaar al 3 discutabele penalty's heeft gehad en geluk heeft gehad dezelfde discutabele penalty's niet tegen te krijgen. Daarom reageerde ik zondag op hierop:
Nou doe je weer alsof Feyenoord niet ook veel pech heeft gehad in de eerste wedstrijden, kap nou eens met die selectieve verontwaardiging. Het was gewoon over de hele linie bar en boos met de scheidsrechters maar nog lang niet zo bont als toen we ze eind vorig seizoen tegen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nee dat doe ik niet, ik reageer op het feit dat iemand zegt 'Al 9 punten gepakt terwijl Feyenoord nog niet eens optimaal speelt'. Daarmee ga je in mijn ogen nogal voorbij aan het feit dat je niet te klagen hebt over de arbitrage in deze wedstrijd en dan vind ik het behoorlijk voorbarig om te zeggen ' het belooft wel wat als Feyenoord nog goed gaat spelen'.

Dat is hetzelfde als stellen dat Ajax dit jaar gewoon kampioen zal worden omdat ze ook 9 punten hebben en daarbij voorbij gaan aan het feit dat afgelopen zondag de hulp van NEC daarvoor nodig was.

Oftewel, ik vond het opportunisme in de reactie nogal voorbarig en daar reageerde ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Krukar schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:24:
De Jong is gehaald voor de toekomst. Er zaten meer teams achter deze speler aan. Geen slechte zet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Aghanim schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:20:
Nee dat doe ik niet, ik reageer op het feit dat iemand zegt 'Al 9 punten gepakt terwijl Feyenoord nog niet eens optimaal speelt'. Daarmee ga je in mijn ogen nogal voorbij aan het feit dat je niet te klagen hebt over de arbitrage in deze wedstrijd en dan vind ik het behoorlijk voorbarig om te zeggen ' het belooft wel wat als Feyenoord nog goed gaat spelen'.

Dat is hetzelfde als stellen dat Ajax dit jaar gewoon kampioen zal worden omdat ze ook 9 punten hebben en daarbij voorbij gaan aan het feit dat afgelopen zondag de hulp van NEC daarvoor nodig was.

Oftewel, ik vond het opportunisme in de reactie nogal voorbarig en daar reageerde ik op.
Met dit verschil dat Feyenoord ook karakter en veerkracht toonde op de momenten dat het pech had met de arbiter en dat de uitslagen op basis van de kansenverhoudingen en het spelbeeld ook al terecht waren.

Als je ziet dat Feyenoord vorig seizoen vaak de goede wedstrijden niet eens won laat staan de slechte en nu zelfs slechte wedstrijden wint dan is dat zeker een trendbreuk. Natuurlijk is het nog veel te vroeg om er echt iets over te zeggen, maar het verschil met vorige seizoenen in deze fase is als dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Van de site van een vereniging hier in Dordt.
Heren scheidsrechters, jullie aandacht

Recent is de KNVB door de FIFA geïnformeerd over een gewijzigde interpretatie van de buitenspelregel.

Hier vind je een vertaling van de aanvullende richtlijn zoals omschreven door de IFAB. Daarnaast is een video beschikbaar met daarin uitleg over de gewijzigde interpretatie van de buitenspelregel. Deze kun je hier vinden. Tijdens de themabijeenkomsten zal er ook aandacht voor dit onderwerp zijn.

Meer informatie over de spelregels kun je hier vinden.
Grappig detail trouwens. Dit is een zondag tweedeklasser (vorig jaar kampioen en gepromoveerd) en vanwege de uitstekende prestaties in de district-beker, zijn ze nu uitgenodigd voor de betaalde KNVB beker. Ze moeten morgen tegen DOVO (clubje van Hans Kraaij Jr.) en mochten ze winnen, moeten ze in de tweede ronde tegen Willem II, dus dat is wel leuk. :9~

Wel gaar trouwens dat SBS6 vanavond Monaco - Valencia uitzendt. Dat is helemaal geen interessante wedstrijd, omdat Valencia 3 - 1 voor staat en Monaco dit gewoon echt niet gaat winnen. En Valencia gaat zeker scoren, dus dan is het gewoon klaar.

Maar ik ga sowieso Shakhtar - Rapid Wien kijken. Shakhtar 1 - 0 voor met een uitdoelpunt, dus magertjes. Nu dus thuis. Hopelijk een paar snelle goals en niks tegen. Echt dom van Ajax, anders moesten ze nu tegen Shakhtar. Dan was ik zeker wel naar de ArenA gegaan! :9~

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 25-08-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gisteren Arsenal-Liverpool zitten kijken. Buiten een buitenspel goal, wat er geen was (jaja, ook daar), viel het me op dat het spel dan wel vele vele malen sneller was, maar dat dat eigenlijk betekende dat men gewoon nog sneller fout op fout stapelde. Natuurlijk, veel leuker dan Ajax-NEC, maar als ik kijk naar statistieken als foute pases, maakt het geen drol uit.
Aghanim schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:02:
Die statistieken zijn leuk maar het neemt niet weg dat Feyenoord dit jaar al 3 discutabele penalty's
De speler werd gehaakt en de KNVB heeft een persbericht uitgebracht waarin staat dat het geen buitenspel was, maar we blijven hem discutabel noemen?

Die andere 2 penalty's waren niet discutabel, die waren belachelijk. De stand is dus 2 belachelijke penalty's voor, 1 discutabele tegen.

Ik steek zondag een kaarsje op dat de arbitrage geen fouten maakt, niet tegen maar zeker ook niet voor.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 25-08-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Info komt uit het grote strafschoppenonderzoek van voetbalstatistieken-site tussendelinies (aanrader overigens, leuke site).
http://www.tussendelinies...te-strafschoppenonderzoek
Dit beschrijft de gegeven en geïncasseerde penalties over de seizoenen 2007/2008 tot 2013/2014. Het klopt dat het afgelopen seizoen daarbij niet is meegenomen, daar is het artikel niet recent genoeg voor.

Verder staat Feyenoord in 2015/2016 op 2 onterechte penalties en 1 dubieuze penalty, want hoewel de KNVB heeft beweerd dat ie terecht is (bescherming eigen scheidsrechter), zijn ze daar volgens de Telegraaf helemaal niet zeker van:
http://www.telegraaf.nl/t..._Feyenoord-Vitesse__.html
Er zijn meerdere interpretaties mogelijk, de KNVB spreekt erover met de UEFA.

Nog wat artikelen over het Kuip effect:
http://www.volkskrant.nl/...r-voor-zijn-lol~a1859501/
http://feyenoord.netwerk....heidsrechter%20Bossen.php
ph4ge schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:04:
[...]

Nou doe je weer alsof Feyenoord niet ook veel pech heeft gehad in de eerste wedstrijden, kap nou eens met die selectieve verontwaardiging. Het was gewoon over de hele linie bar en boos met de scheidsrechters maar nog lang niet zo bont als toen we ze eind vorig seizoen tegen hadden.
Mwah. Volgens clubicoon Van Hanegemen had Feyenoord de scheidsrechter aardig mee de eerste 3 wedstrijden, maar jij roept op tot grotere objectiviteit dan dat? Wat voor bril heeft Van Hanegem precies op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik stop met de discussie, het gaat toch in rondjes. Echter 1 ding is wel belangrijk :

Van Hanegem is een seniele oude bromtor die in de Kuip niet serieus word genomen. Uit respect voor het verleden is hij natuurlijk een graag gezien figuur, maar zijn columns gaan nergens over. Die man heeft ook geen visie, de waan van de dag regeert.

Onbegrijpelijk dat hij nog gequote word door de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
PWM schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:01:
Ik stop met de discussie, het gaat toch in rondjes. Echter 1 ding is wel belangrijk :

Van Hanegem is een seniele oude bromtor die in de Kuip niet serieus word genomen. Uit respect voor het verleden is hij natuurlijk een graag gezien figuur, maar zijn columns gaan nergens over. Die man heeft ook geen visie, de waan van de dag regeert.

Onbegrijpelijk dat hij nog gequote word door de media.
<knip> Niet nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 25-08-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

PWM schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:41:
Gisteren Arsenal-Liverpool zitten kijken. Buiten een buitenspel goal, wat er geen was (jaja, ook daar), viel het me op dat het spel dan wel vele vele malen sneller was, maar dat dat eigenlijk betekende dat men gewoon nog sneller fout op fout stapelde. Natuurlijk, veel leuker dan Ajax-NEC, maar als ik kijk naar statistieken als foute pases, maakt het geen drol uit.

[...]
Die vele fouten waren wel meer een uitzondering dan dat dit 'altijd' zo is. Maar ook daar was het proberen voetballend uit de problemen te komen wat niet altijd goed ging ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
ph4ge schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:03:
[...]

Het is ook gewoon lekker discussiëren als je willekeurig bronnen weg kan zetten als pro-Feyenoord als het je niet uitkomt en vervolgens dezelfde bron als autoriteit want pro-Feyenoord als het je wel uitkomt natuurlijk. Tokkie is gewoon in zn jeugd gepest door Feyenoorders ofzo, het zit zo diep, die kunnen we het best negeren.
Ja ik ben ook klaar met m, nog nooit iemand die zo kortzichtig is meegemaakt. Als je v Hanegem al serieus neemt ben je verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:48:
[...]

[...]

Dit is idd een bommetje van jewelste. Vernietigend artikel. Ling blijkt niet de handige, zeer ervaren zakenman te zijn die door Cruijff naar voren is geschoven, en blijkt alles bij elkaar te hebben gelogen. Het lijkt eerder op een malafide handelaar.
Je hebt ook meegekregen dat De Telegraaf bij monde van Jaap de Groot (https://blendle.com/i/de-...telegraaf-20150824-1_30_3) en Valentijn Driessen (fragment: http://www.ajaxshowtime.c...druk-artikelen-volkskrant) stelling heeft genomen tegen het artikel in De Volkskrant? Wat nu wel of niet waar is weten wij niet-ingewijden niet, maar wel grappig dat binnen de media opnieuw kant wordt gekozen binnen een Ajax-conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
PWM schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:41:
Klopt, door het hogere tempo ziet het er al veel spectaculairder uit en vallen de fouten minder op, maar dat heb ik al eerder gezegd. Maar voetballend gezien, is het niet altijd even goed. Als je bijvoorbeeld Sunderland - Norwich zit te kijken, daar word je niet vrolijk van. Maar dan nog heb ik liever dat, dan dat trage, eindeloze opbouwen van Ajax. Man, ik moet er niet aan denken om daar in Nijmegen op de tribune te moeten zitten in de brandende zon en dan 1,5 uur daar naar moeten kijken. Dan kan je me echt afvoeren.

Everton - City ook, gas gaat erop en pas na 90 minuten gaat het uit. Als je dan schakelt naar een Nederlandse wedstrijd, lijkt het of je in slow-motion speelt. Valencia - Monaco vorige week ook. Daar ging het gas er ook op, niet normaal! Maar dan zit ik ook echt te genieten en dan maken de fouten ook niet uit, want je let er niet op. Het gaat constant heen en weer. Maar inderdaad het tempo, de passings, de aannames, de loopacties etc. in het buitenland gaat zoveel sneller en harder, is niet normaal dat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:03:
[...]

Het is ook gewoon lekker discussiëren als je willekeurig bronnen weg kan zetten als pro-Feyenoord als het je niet uitkomt en vervolgens dezelfde bron als autoriteit want pro-Feyenoord als het je wel uitkomt natuurlijk. Tokkie is gewoon in zn jeugd gepest door Feyenoorders ofzo, het zit zo diep, die kunnen we het best negeren.
Bizar. Ik noemde eerder AD pro-Feyenoord want Rotterdams en en Sportwereld wordt vooral geschreven voor Feyenoord-supporters. Volgens jou en ik meen D-e-n was dat niet zo, de Telegraaf is vooral pro-Feyenoord want officiële media-partner. Als ik dan vervolgens de Telegraaf citeer is het ook niet goed?

Of bedoel je dat Van Hanegem pro-Feyenoord noem? Dat ligt niet voor de hand?

Het is gewoon zo, dat als media en personen die met een Feyenoord-bril naar voetbal kijken en toch kritiek leveren, die kritiek iig niet voort kan komen uit antipathie naar de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
mefjoew schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:08:
[...]

Je hebt ook meegekregen dat De Telegraaf bij monde van Jaap de Groot (https://blendle.com/i/de-...telegraaf-20150824-1_30_3) en Valentijn Driessen (fragment: http://www.ajaxshowtime.c...druk-artikelen-volkskrant) stelling heeft genomen tegen het artikel in De Volkskrant? Wat nu wel of niet waar is weten wij niet-ingewijden niet, maar wel grappig dat binnen de media opnieuw kant wordt gekozen binnen een Ajax-conflict.
Tsja, als 2 zulke onafhankelijk opererende grootheden iets beweren zal het wel waar zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:57:
[...]

Maar dat kan toch helemaal niet, die statistieken over pingels in 2014/2015? PSV zou 7 pingels hebben gekregen en Feyenoord maar 3?

Dat kan echt niet hoor, als ik alle reacties her en der op internet mag geloven.
Daarom moet je ook niets geloven op het internet ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:56:

Info komt uit het grote strafschoppenonderzoek van voetbalstatistieken-site tussendelinies (aanrader overigens, leuke site).
http://www.tussendelinies...te-strafschoppenonderzoek
Dit beschrijft de gegeven en geïncasseerde penalties over de seizoenen 2007/2008 tot 2013/2014. Het klopt dat het afgelopen seizoen daarbij niet is meegenomen, daar is het artikel niet recent genoeg voor.
Zelfs in je eigen bron komt niet naar voren dat Feyenoord de strafschoppen mee heeft:
Feyenoord 42v - 25t
PSV 31v - 15t
Ajax 38v - 18t

Kortom Feyenoord heeft een positieve strafschop saldo van 17, PSV 16 en Ajax 20.

Poeh poeh wat wordt Feyenoord bevoordeeld zeg.
Geincasseerde strafschoppen thuis in percentages:
Feyenoord: 40%
PSV: 20%
Ajax 28%

Kortom Kuip effect is dat arbiters graag aan willen tonen dat ze niet bang zijn voor het legioen en relatief vaker tegen Feyenoord fluiten dan PSV of Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Russel88 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:51:
[...]

Zelfs in je eigen bron komt niet naar voren dat Feyenoord de strafschoppen mee heeft:
Feyenoord 42v - 25t
PSV 31v - 15t
Ajax 38v - 18t

Kortom Feyenoord heeft een positieve strafschop saldo van 17, PSV 16 en Ajax 20.

Poeh poeh wat wordt Feyenoord bevoordeeld zeg.
Geincasseerde strafschoppen thuis in percentages:
Feyenoord: 40%
PSV: 20%
Ajax 28%

Kortom Kuip effect is dat arbiters graag aan willen tonen dat ze niet bang zijn voor het legioen en relatief vaker tegen Feyenoord fluiten dan PSV of Ajax.
Deze is al vaker langsgekomen maar zolang je niet weet hoeveel van deze strafschoppen onterecht is weet je nog niets.
Je kan ook zeggen dat de verdediging van Feyenoord buiten de Kuip beter is dan in de Kuip. ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:22:
[...]

Bizar. Ik noemde eerder AD pro-Feyenoord want Rotterdams en en Sportwereld wordt vooral geschreven voor Feyenoord-supporters. Volgens jou en ik meen D-e-n was dat niet zo, de Telegraaf is vooral pro-Feyenoord want officiële media-partner. Als ik dan vervolgens de Telegraaf citeer is het ook niet goed?

Of bedoel je dat Van Hanegem pro-Feyenoord noem? Dat ligt niet voor de hand?

Het is gewoon zo, dat als media en personen die met een Feyenoord-bril naar voetbal kijken en toch kritiek leveren, die kritiek iig niet voort kan komen uit antipathie naar de club.
<knip> Niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 25-08-2015 10:35 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016