Noem me maar gefrustreerd, maakt me echt niet uit, ben het ook echt niet, maar ik kan gewoon niet leven met de uitleg..
Ja, eens. Maar dat is gewoon bekend.
Aangezien hij met z'n hand dus de paal raakt/vasthoudt is de achterlijn de lijn van buitenspel m.a.w. er kan dus niemand buitspel staan.
Dit is overigens alleen maar belangrijk omdat de andere speler die nodig is om buitenspel op te heffen achter de lijn ligt, lag die een meter in het veld dan kan de keeper nog zo hard de paal vasthouden met z'n hand maar heft daar geen buitenspel mee op.
Misschien ga ik hier de mist in.. In mijn optiek staat Kongolo achter de lijn. Nouja, dat is gewoon overduidelijk te zien. De paal staat op de lijn. Dan staat de speler die achter de lijn staat toch gewoon buitenspel

Of de keeper nou z'n tong, piemel of hand op de paal heeft, dat maakt toch niet uit? Of kan de speler die buiten het veld staat niet buitenspel staan omdat de keeper de paal aanraakt
Misschien iemand die nog extra toelichting wil geven? En nogmaals, het zal me echt jeuken of dit Feyenoord, Vitesse, Ajax, PSV, PEC of welke club dan ook betreft.
Ik snap de uitleg van Youri Mulder niet..

Als het gewoon de regel is dat als de keeper de paal aanraakt dat er niemand buiten het veld buitenspel kan staan, dan soit.. maar ik kan nergens een daadwerkelijke bron vinden.
Edit: Of kun je als aanvaller alleen maar in het veld buitenspel staan. Lijkt me dus niet, want anders kun je dus altijd achter de achterlijn ballen opwachten.
Edit2: Ja, Mulder herhaalt het nog een keer in het fragment erna: "Panucci had de paal moeten aanraken.." Nou, die regel is me echt niet bekend, en ik kan die regel ook nergens vinden. Dus ik ben zeer benieuwd of iemand deze regel kan opscharrelen..
Misschien heeft de KNVB de regels aangepast zodat ze Feyenoord een penalty konden geven

Een aanvaller die door een spelsituatie achter de doellijn, dus buiten het speelveld staat op het moment
van raken of spelen van de bal door een medespeler, staat niet in een buitenspelpositie omdat hij buiten
het speelveld is.
Geen buitenspel zou je zeggen..
Als deze aanvaller echter daarna het veld inkomt en een tegenstander aanvalt of de bal speelt, dan behaalt hij oneerlijk voordeel door opnieuw het veld te betreden. De scheidsrechter dient dit te bestraffen met een indirecte vrije schop voor de tegenpartij op de plaats waar de bal was toen het spel werd onderbroken en als de scheidsrechter van oordeel is dat er sprake is van onsportief gedrag dan dient aan de aanvaller tevens een gele kaart te worden getoond.
Volgens mij haalde Kongolo wel degelijk voordeel door het veld weer te betreden.. Misschien heet het dan geen buitenspel, maar Vitesse hoorde wel degelijk een indirecte vrije trap te krijgen.
http://downloadcentrum.kn...0juni%20def.pdf?id=134608
Dus alsjeblieft, laten we Feyenoord er even tussenuit halen, even objectief bekijken..
[
Voor 35% gewijzigd door
St@m op 24-08-2015 13:53
]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels