[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.571 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Faabjan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:35:
[...]

Dat duurt nog zeker drie jaar voordat dat verboden is. En tegen die tijd hebben ze wel weer een andere constructie bedacht om toch spelers te handelen. Ik zou niet te vroeg juichen. Ik hoop wel dat dat helemaal verbannen word, dan gaan clubs als Porto en Benfica op hun gat. Leven nu ver boven hun stand.

Maar mag toch hopen dat Nederland wel Zwitserland voor blijft, dat zou wel echt heel erg treurig zijn anders.
Een paar directe concurrenten zijn al aardig wat ploegen kwijt, en hoe de huidige lotingen eruit zien zou het me niets verbazen als er nog wat meer sneuvelen voordat de EL/CL goed en wel begonnen is. Als AZ en Ajax zich plaatsen natuurlijk, maar dan kan je dit seizoen toch weer een slagje slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
ph4ge schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:08:
Ergens verwacht ik wel dat als Feyenoord ooit kampioen wordt en eindelijk aan het grote geld mag ruiken we de eerste kampioen worden die geen CL gaat spelen. Dat past gewoon helemaal bij "het grote lijden" zoals we dat noemen. :P Net als dat we een van de eerste nummer 2 geen voorronde CL mochten spelen en net als dat we een van de eerste nummer 4s zijn die geen Europees voetbal mogen spelen :).

Nu maar heel hard hopen dat het niet zover komt en dat we de komende jaren wel weer eens CL mogen spelen :P. Ik vrees het ergste.
Ja dat zit er dik in dat dat gaat gebeuren. Alleen daarom al moeten we dit jaar kampioen worden. Volgend jaar ben je iig nog zeker van de CL miljoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
ph4ge schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:08:
Ergens verwacht ik wel dat als Feyenoord ooit kampioen wordt en eindelijk aan het grote geld mag ruiken we de eerste kampioen worden die geen CL gaat spelen. Dat past gewoon helemaal bij "het grote lijden" zoals we dat noemen. :P Net als dat we een van de eerste nummer 2 geen voorronde CL mochten spelen en net als dat we een van de eerste nummer 4s zijn die geen Europees voetbal mogen spelen :).

Nu maar heel hard hopen dat het niet zover komt en dat we de komende jaren wel weer eens CL mogen spelen :P. Ik vrees het ergste.
Het is wel zo dat de kampioenen van een land in andere voorrondes komen dan de nummers 2 en 3.

De loting is dan dus (relatief) makkelijk.

De oplossing is simpel. De KNVB moet net als in Belgie, ervoor zorgen dat we pieken.

Bijvoorbeeld door halverwege de competitie ( iedereen één keer tegen elkaar) de nummers 1-9 en 10-18 af te splitsen.

Je krijgt dan betere wedstrijden en daar wordt iedereen beter van. ( je speelt dus 3x tegen elkaar als nummers 1-9 ).

Daarnaast zijn er te veel ploegen welke regelmatig wansprestaties hebben geleverd soms zelfs bewust gekozen voor B opstellingen in Europa ( twente tegen schalke iemand? ) PSV 2 jaar geleden?

Incidenten als Ajax dit jaar, maar ook Utrecht vorig jaar doen ook geen goed. Ook het fair play klassement is alleen maar schadelijk wanneer clubs als GAE die geen kans maken ( en ze hebben het goed gedaan ) voor de standing want je deelt door het aantal clubs. Dat veranderd wel, maar het zou beter zijn wanneer de fair play club niet mee tijd voor de deling (en je dus extra punten kan verdienen hierdoor).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kevinp schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:19:
[...]

Wanprestatie... PSV 2 jaar geleden?

Incidenten als Ajax dit jaar
Oh, Ajax dit jaar een incident en twee jaargeleden een andere club als wanprestatie bestempelen. Does not computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Napo schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:43:
[...]

Oh, Ajax dit jaar een incident en twee jaargeleden een andere club als wanprestatie bestempelen. Does not computer...
Ja, PSV speelde 6 wedstrijden in de Poule dramatisch, Ajax (nog) maar één. En was de laatste ploeg welke vanuit de tweede plek de CL haalde.

Verder derde worden in een poule met Dortmunt ( kampioen duitsland) MC ( kampioen engenland ) en Barcelona or Real ( kampioen spanje ) was destijds een erg knappe prestatie.

Vorig jaar het AC milan erg lastig gemaakt.

Psv heeft een aantal seizoenen duidelijk laten zien dat de competitie belangrijker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:43
Er zit wel een verschil tussen de Europa League en Champions League qua motivatie. Ajax is er een aantal keer nadat ze 3de zijn geworden in de CL poule meerdere meteen uitgeschakeld. Ajax is zelf het levende bewijs en presteert in de EL niet beter dan PSV of een AZ.

PSV heeft één jaar, 2012/2013 met Advocaat, er de brei aan gegeven.
  • Vorig jaar gewoon aardig gedaan. Zenit is gewoon een maatje te groot. En als Wijnaldum die bal maakte in de thuiswedstrijd zat er wellicht meer in.
  • Twee jaar geleden ontzettend veel pech tegen Chornomorets Odesa (0-1) waar ze slechts een gelijkspel nodig hadden om door te gaan. Maar ontzettend veel 100% kansen gemist. Dat gebeurt echt niet expres. Dat was overigens in de poule met Ludogorets Razgrad dat toch wel bewezen heeft een goed en heel stug team te zijn.
  • Drie jaar geleden in een poule met Dnipro Dnipropetrovsk en Napoli had PSV best door kunnen gaan. Want ze wonnen immers 2x van Napoli. Dat neemt overigens niet weg dat dat beide sterke tegenstanders zijn.
  • Vier jaar geleden gewoon prima gedaan. Maar ze loten in de achtste finale Valencia. Ja, dat is te moeilijk.
  • Vijf jaar geleden kwart finale. Toen was Benfica de tegenstander. Dat is ook geen kleintje.
  • Zes jaar geleden eerste ronde. Toen was, het toen nog sterke, Hamburg op uit goals te sterk.
Eigenlijk gewoon goede prestaties van PSV. Tegen al die teams kan je eruit vliegen. Dat Ajax dan een keer tegen Barcelona wint maakt de prestatie van PSV niet slecht.

Dat is dus letterlijk één seizoen. Niet meerdere seizoenen. Maar dat zit er blijkbaar bij niet PSV supporters hardnekkig in.

Een beetje hetzelfde als dat de steun van de gemeente Eindhoven nog wel eens boven komt in discussies. Waar dan doodleuk het feit vergeten wordt dat alle andere Eredivisie clubs die steun in een verleden al eens hebben gehad.
Maar misschien ben ik teveel een PSV supporter óf heb ik toch wel een beetje gelijk ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Fleximex schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:12:
Maar misschien ben ik teveel een PSV supporter óf heb ik toch wel een beetje gelijk ;)?
Beetje gelijk heb je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Fleximex schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:12:
Er zit wel een verschil tussen de Europa League en Champions League qua motivatie. Ajax is er een aantal keer nadat ze 3de zijn geworden in de CL poule meerdere meteen uitgeschakeld. Ajax is zelf het levende bewijs en presteert in de EL niet beter dan PSV of een AZ.

PSV heeft één jaar, 2012/2013 met Advocaat, er de brei aan gegeven.
  • Vorig jaar gewoon aardig gedaan. Zenit is gewoon een maatje te groot. En als Wijnaldum die bal maakte in de thuiswedstrijd zat er wellicht meer in.
  • Twee jaar geleden ontzettend veel pech tegen Chornomorets Odesa (0-1) waar ze slechts een gelijkspel nodig hadden om door te gaan. Maar ontzettend veel 100% kansen gemist. Dat gebeurt echt niet expres. Dat was overigens in de poule met Ludogorets Razgrad dat toch wel bewezen heeft een goed en heel stug team te zijn.
  • Drie jaar geleden in een poule met Dnipro Dnipropetrovsk en Napoli had PSV best door kunnen gaan. Want ze wonnen immers 2x van Napoli. Dat neemt overigens niet weg dat dat beide sterke tegenstanders zijn.
  • Vier jaar geleden gewoon prima gedaan. Maar ze loten in de achtste finale Valencia. Ja, dat is te moeilijk.
  • Vijf jaar geleden kwart finale. Toen was Benfica de tegenstander. Dat is ook geen kleintje.
  • Zes jaar geleden eerste ronde. Toen was, het toen nog sterke, Hamburg op uit goals te sterk.
Eigenlijk gewoon goede prestaties van PSV. Tegen al die teams kan je eruit vliegen. Dat Ajax dan een keer tegen Barcelona wint maakt de prestatie van PSV niet slecht.

Dat is dus letterlijk één seizoen. Niet meerdere seizoenen. Maar dat zit er blijkbaar bij niet PSV supporters hardnekkig in.

Een beetje hetzelfde als dat de steun van de gemeente Eindhoven nog wel eens boven komt in discussies. Waar dan doodleuk het feit vergeten wordt dat alle andere Eredivisie clubs die steun in een verleden al eens hebben gehad.
Ik heb het dus vooral ook over het jaar 2012/2013. Vorig jaar heeft PSV het gewoon goed genoeg gedaan. Jammer dat Zowel PSV als Ajax de laatste jaren niet gewoon een keer iets boven zichzelf uitstijgen.

Wanneer je de poule door komt kan je erna verliezen het zijn twee wedstrijden. En je kan erg lastige loten. Dus als ik me een seizoen vergis dan is dat niet bewust geweest.

Feit is wel dat het te vaak met Nederlandse clubs gebeurd.
De laaste jaren

PSV ( 2012/2013 )
Twente welke met een B elftal op kwam dagen tegen een erg lastige tegenstander waar ze goede kans maakte om door te gaan
Utrecht welke in de voorronde van amateurs uit Luxemburg verloor.

En zo zijn er vast nog veel meer. Iets wat we als Nederland ons niet meer kunnen permiteren. Ajax en PSV zullen gewoon de komende jaren de kwart finales van de Uefa league moeten halen. Liefst natuurlijk zo ver mogelijk in de CL. Een goede prestatie van PSV in de CL is ook goed voor Ajax.

Laten we de komende jaren als clubs ook eens gaan denken om elkaar sterker te maken daar wordt iedereen beter van.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
Aargh Europa League vanavond achter de decoder.. Zijn de rechten helemaal weg bij RTL7 of doen ze alleen vanaf de groepsfase?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Voorrondes Europa League zitten bij Fox Sports ;)
Europa League zelf durf ik je niet te zeggen, wellicht dat RTL7 enkel de Nederlandse clubs uitzendt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Napo
  • Niet online
Kevinp schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:02:
PSV ( 2012/2013 )
Twente welke met een B elftal op kwam dagen tegen een erg lastige tegenstander waar ze goede kans maakte om door te gaan
Incidenten dus, net zoals Ajax dit jaar
Utrecht welke in de voorronde van amateurs uit Luxemburg verloor.
Is dat de schuld van Utrecht? Zij zijn blijkbaar niet goed genoeg en het team is klaarblijkelijk nog niet afdoende op elkaar ingespeelt aan het begin van het seizoen. Eerder met de voorbereiding beginnen is ook niet een geweldige optie.
En zo zijn er vast nog veel meer. Iets wat we als Nederland ons niet meer kunnen permiteren. Ajax en PSV zullen gewoon de komende jaren de kwart finales van de Uefa league moeten halen. Liefst natuurlijk zo ver mogelijk in de CL. Een goede prestatie van PSV in de CL is ook goed voor Ajax.
Nogal optimistisch en daarnaast bestaat Nederland uit meer dan PSV en Ajax. Zolang de top niet breed genoeg is heeft Nederland geen recht op het aantal plaatsten dat we nu krijgen. Hoe jammer dat ook is. Blijkbaar zijn er andere landen die een breedere top hebben die het wel aankunnen op europees niveau.
Laten we de komende jaren als clubs ook eens gaan denken om elkaar sterker te maken daar wordt iedereen beter van.
Iedere club wil zo sterk mogelijk zijn en zal liever niet denken aan het sterker maken van concurenten. Er zal niemand binnen Ajax zijn die PSV sterker wil maken dan dat het is (en andersom ook zo) en dit geldt voor de algehele top, of clubs die bij de top willen horen.

Clubs daaronder willen simpelweg het geld naar onder door zien seipelen indien ze spelers aan betere clubs verkopen. Het is nogal optimistisch dat we elkaar moeten gaan helpen met de versterkingen. (en dan is Ajax geen incident meer met het "vermogen" dat ze op de bank zouden hebben, dan is Ajax haast diegene die het voor de rest van Nederland verpest. Zij hadden met hun vermogen betere spelers kunnen halen en derhalve langer in de EL/CL mee kunnen doen.)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik (als Ajacied) had ook liever gezien dat Ajax het beter had gedaan in de CL de afgelopen jaren.
Nu wil het ook dat we natuurlijk niet heel erg fijne lotingen hebben gehad.
Vaak was op voorhand al duidelijk dat een 3e plaats het hoogste haalbare zou zijn.
Ik hoop dat PSV dit jaar een iets gunstigere loting heeft, waardoor zij wel de winter kunnen overleven in de CL.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Kevinp
Napo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 06:50:
[...]

Incidenten dus, net zoals Ajax dit jaar
Twente koos voor een B-Elftal. Ajax speelt altijd met de best beschikbare spelers in Europa. Dat is wel een groot verschil.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

dvdkiwi schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:15:
Ik (als Ajacied) had ook liever gezien dat Ajax het beter had gedaan in de CL de afgelopen jaren.
Nu wil het ook dat we natuurlijk niet heel erg fijne lotingen hebben gehad.
Vaak was op voorhand al duidelijk dat een 3e plaats het hoogste haalbare zou zijn.
Ik hoop dat PSV dit jaar een iets gunstigere loting heeft, waardoor zij wel de winter kunnen overleven in de CL.
De manier van loten is vanaf dit seizoen anders. PSV is daardoor sowieso ingedeeld in Pot 1, dan ontloop je al alle andere kampioenen.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Martijndoes
  • Laatst online: 19-09 19:35
Het zijn vooral de kleine clubs die het slecht doen. Ajax en PSV presteren gewoon redelijk goed (niet uitzonderlijk)

coefficienten:
AFC AjaxAFC Ajax NED 14.720 9.842 11.183 15.216
PSV EindhovenPSV Eindhoven NED 18.720 5.842 6.183 7.216 4.23 (wel erg afhankelijk nog van 1 seizoen)
AZ Alkmaar NED 18.720 2.342 17.183 1.216 0.233 (gaat na dit jaar ook aardig zakken)

Hieronder krijg je twente op de 68e plek, die ook veel te verdedigen heeft en feyenoord pas op de 91e plek

We hebben dit seizoen gewoon heeel veel punten te verliezen. Hopelijk kunnen we dat beetje compenseren met goeie prestaties van PSV en in de EL

http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Martijndoes schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:01:
Het zijn vooral de kleine clubs die het slecht doen. Ajax en PSV presteren gewoon redelijk goed (niet uitzonderlijk)

coefficienten:
AFC AjaxAFC Ajax NED 14.720 9.842 11.183 15.216
PSV EindhovenPSV Eindhoven NED 18.720 5.842 6.183 7.216 4.23 (wel erg afhankelijk nog van 1 seizoen)
AZ Alkmaar NED 18.720 2.342 17.183 1.216 0.233 (gaat na dit jaar ook aardig zakken)

Hieronder krijg je twente op de 68e plek, die ook veel te verdedigen heeft en feyenoord pas op de 91e plek

We hebben dit seizoen gewoon heeel veel punten te verliezen. Hopelijk kunnen we dat beetje compenseren met goeie prestaties van PSV en in de EL

http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/
Dit vertekend omdat je een hoop punten krijgt om je simpelweg te plaatsen voor een bepaalde ronde. De kampioen van NL krijgt bijv veel punten voor het behalen van de groepsfase CL, zonder 1 wedstrijd te spelen.

Als je gewoon kijkt tegen welke clubs uit welke landen ook Ajax en PSV hebben verloren de laatste jaren kan je moeilijk over incidenten spreken. De lotingen waren ook lang niet altijd zwaar.

GAE in Europa sturen is ook rampzalig, ik snap ook niet dat een zogenaamd sportieve club dat wil terwijl er veel andere clubs zijn die het wel verdienen en meer kans maken voor het landsbelang.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27
Nou ik ben dus fan van Fc Groningen maar zie ook hun vooralsnog geen potten breken met dit elftal. Vind sowieso dat 1 scorende centrum spits (de Leeuw) te weinig is. Dus daar gaan weer punten voor NL.

Blijf het nog steeds spijtig vinden dat Ajax niet wist te winnen van Rapid. Tja die goals die ze zo makkelijk weggeven, Dat hoeven ze vanavond niet nog eens te doen tegen het altijd gevaarlijke Jablonec.

edit: belachelijk dat dan weer niet te zien is op het normale net maar bij Fox. Zoek wel een stream

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 20-08-2015 09:54 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:30
dvdkiwi schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 05:52:
Voorrondes Europa League zitten bij Fox Sports ;)
Europa League zelf durf ik je niet te zeggen, wellicht dat RTL7 enkel de Nederlandse clubs uitzendt.
Voorrondes FOX, groepsfase RTL7. :X
RTL7 Kan dan sowieso 1 NL ploeg uitzenden (voor hoelang het duurt), die andere zal dan wel weer op FOX zijn.

Champions league op '6 is ook drama, commercieel gedoe.
Na elke samenvatting eerst weer reclame tussendoor. 8)7

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
dutchgio schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Champions league op '6 is ook drama, commercieel gedoe.
Na elke samenvatting eerst weer reclame tussendoor. 8)7
Dat is toch niet veel anders dan bij de NOS? Daar was de rust ook voor meer dan 50% gevuld met reclame. Ik ben blij dat er geen belastinggeld meer besteed wordt aan de CL. Het uitzenden van de competitie tussen speeltjes van vage sjeiks is m.i. althans niet van dusdanig algemeen belang dat de schatkist dat moet financieren. En voor wie minder reclame wil is Sport1 volgens mij een prima alternatief. Voor niets gaat de zon op.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
argro schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:46:
[...]
Dat is toch niet veel anders dan bij de NOS? Daar was de rust ook voor meer dan 50% gevuld met reclame. Ik ben blij dat er geen belastinggeld meer besteed wordt aan de CL. Het uitzenden van de competitie tussen speeltjes van vage sjeiks is m.i. althans niet van dusdanig algemeen belang dat de schatkist dat moet financieren. En voor wie minder reclame wil is Sport1 volgens mij een prima alternatief. Voor niets gaat de zon op.
Sport 1 is prima voor CL, het schakelkanaal is top en het wedstrijdcommentaar is vele malen beter dan van de NOS.

Ik had verwacht vanavond Ajax te kunnen kijken op RTL7 maar dat gaat dus helaas niet op.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:14
Champions League op SBS is wel om te janken. ZItten ze voor de wedstrijd over tattoeages en snorren te lullen :'( Hoe het zakelijk zit, daar heb ik niet zoveel verstand van. Maar ik denk dan dat als het voor SBS uit kan om die rechten te hebben, dan moet het voor de NOS ook kostenneutraal kunnen.
Als de Nederlandse clubs er uit liggen kun je trouwens ook prima naar de Duitse tv kijken. Dat was met de NOS ook wel prettig als Barcelona speelde. Bij de NOS slapen ze allemaal in Messi-pyama's heb ik het idee.

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:29:
GAE in Europa sturen is ook rampzalig, ik snap ook niet dat een zogenaamd sportieve club dat wil terwijl er veel andere clubs zijn die het wel verdienen en meer kans maken voor het landsbelang.
T zit je volgens mij wel heel erg dwars dat Go Ahead wel Europees speelde als degradant en Feyenoord niet als nr 4...

Ook de eventuele andere clubs "die het wel verdienen" hebben het blijkbaar toch niet zo hard verdiend als ze zich volgens de vooraf bekende regels niet weten te kwalificeren.

Dat t niet handig is voor de ranking sure, maar jammer dan.

Verwijderd

Ajacieden kunnen nauwelijks klagen over de CL loting van de laatste jaren, omdat ze dan voor calimero's worden uitgemaakt.

Ik kan daar als PSVer wel mijn mening over geven: Ajax geeft dikke pech gehad in de loting want belachelijk zwaar geloot. Ze hebben het in de CL absoluut niet slecht gedaan naar mijn mening, ik kan me de thuisoverwinning op Barcelona nog levendig voor de geest halen.

PSV heeft het in de EL wel laten liggen. De selectie ging bijvoorbeeld vorig jaar als een stel toeristen naar St. Petersburg en werd afgemaakt. Volkomen kansloos, kijk die jongens zijn ook beter maar dan hoef je er niet zo van af te gaan. Maher verbaasde zich er over dat die jongens allemaal zo sterk waren, dan denk je, misschien pikt ie het op. Maar hij staat nu nog steeds op het veld met het fysiek van een 12-jarige. Dat kan echt niet.

Sowieso is dat 1 van de belangrijkste kritiekpunten die ik heb op PSV: de mentale begeleiding is al jaren pathetisch en de begeleiding qua fysiek/krachttraining al helemaal. Brands heeft gezegd dat hij het nut niet in ziet van psychologen en mental coaches. Dat terwijl PSV meerdere jaren achtereen na de winterstop mentaal door het ijs zakte!

De selectie mag bovendien op geheel eigen initiatief aan krachttraining doen. Absurd. Dat moet je verplichten, en de spelers stimuleren om in hun vakantie aan krachttraining te doen want dan kunnen ze flink vooruit gaan. Tijdens het lopende seizoen is dat moeilijker.

Toivonen wilde niet aan krachttraining doen omdat hij dan minder wendbaar zou worden. Absurd, die jongen was helemaal niet wendbaar en als hij gericht aan krachttraining zou doen zou hij juist wendbaarder kunnen worden. Ook voor wendbaarheid heb je kracht nodig, je moet je afzetten om van richting te veranderen. Zo zijn er heel veel spelers geweest die fysiek zichtbaar te kort kwamen en daar niets aan deden. Dat is een tekortkoming van PSV, die jongens moet je begeleiden.

Ook in de jeugd moeten spelers vanaf de A1 ofzo gericht aan krachttraining gaan doen, zodat de opleiding een kant en klaar produkt aflevert voor de Eredivisie. Een Jorrit Hendrix kwam er ineens achter dat hij fysiek niet mee kon in zijn eerste jaar en is toen pas echt begonnen met krachttraining. Ik vind dat amateuristisch. Nu zijn het de jongens die uit zichzelf graag aan krachtraining doen (Depay) en/of heel veel aanleg hebben (Depay, Bergwijn) die fysiek mee kunnen. Sommige talenten zijn daarbij extra begeleid (Labyad), maar dat komt veel te weinig voor.

En qua voeding, Wijnaldum heeft in een interview gezegd dat hij niet wist of ie nu een hamburger mocht eten of niet. Strootman had altijd een grote zak snoep in de auto staan, voor na de training en wedstrijd. Dat pakken ze bij Ajax beter aan, daar kregen de spelers sportmaaltijden mee naar huis zodat ze niet zelf naar de Mac gingen ofzo. Daar kun je om lachen en het overdreven vinden, dat is wel professioneel.

Bij Ajax hebben ze in de opleiding weer overdreven qua fysieke begeleiding, er werken daar heel veel mensen die vooral kijken naar atletisch vermogen en weinig voetbalachtergrond hebben, jeugdspelers moeten verplicht aan judo doen etc. Terwijl je zou verwachten dat het onder Cruijff weer vooral over techniek e.d. zou gaan.
toolkist schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:39:
T zit je volgens mij wel heel erg dwars dat Go Ahead wel Europees speelde als degradant en Feyenoord niet als nr 4...

Ook de eventuele andere clubs "die het wel verdienen" hebben het blijkbaar toch niet zo hard verdiend als ze zich volgens de vooraf bekende regels niet weten te kwalificeren.

Absoluut met je eens. Ik vind niet dat je hier als Feyenoorder over mag klagen, vind ik niet sportief. Natuurlijk is GAE in Europa een lachertje, maar het zijn andere ploegen die het hebben laten liggen, daar moet de kritiek naartoe.

• Niku

Niku

Alagaesii

toolkist schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:39:
[...]

Je moet toch beamen dat het helemaal nergens op sloeg dat Go Ahead Europa in is gegaan?

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 08:21
Niku schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:55:
[...]

Je moet toch beamen dat het helemaal nergens op sloeg dat Go Ahead Europa in is gegaan?
Dit dus! Dat sloeg he-le-maal nergens op. Een Jupiler league ploeg in Europa. Bij voorbaat weet je al dat ze kansloos zijn. Thuis doen ze het dan nog redelijk netjes met een gelijkspel, maar uit wordt je totaal weg gespeeld.

Wel vind ik dat je in de eerste plaats de schuld bij Twente moet leggen. Die wijzen af vanwege financiële problemen, terwijl ze doodleuk 2 weken later beweren de financiële problemen onder controle te hebben. Dat is ook belachelijk natuurlijk.

Ik denk dat GAE zelf had moeten weigeren. Zij kennen toch ook het belang van de ranking wel? Maar dat zal ze niks uitmaken waarschijnlijk. Ze zijn al blij als ze uberhaubt in Europa uitkomen ook al wordt je met bijvoorbeeld 6-0 vernederd. Nu is Nederland de dupe omdat een Jupiler league clubje perse in Europa wou spelen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Je moet het toch beamen dat het helemaal nergens op slaat dat een #4 uit Engeland of Spanje in de CL mag uitkomen en de kampioen van "kleinere" landen niet.

Het systeem is door en door rot. Zolang dat niet aangepast word kun je klagen tot je een ons weegt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
L1nt schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

Je moet het toch beamen dat het helemaal nergens op slaat dat een #4 uit Engeland of Spanje in de CL mag uitkomen en de kampioen van "kleinere" landen niet.

Het systeem is door en door rot. Zolang dat niet aangepast word kun je klagen tot je een ons weegt.
De championsleage is geen league van champions/kampioenen maar van de beste ploegen uit Europa. En blijkbaar valt Nederland daar structureel al niet meer onder. Dan kan er geklaagd worden dat het systeem rot is maar de Nederlandse voetbalploegen zijn gewoon niet goed genoeg.
Wat nu als NL gegarandeerd 3 ploegen in de CL mag zetten dan eindigen ze 99/100x als 4e in de poule omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn. Dat is het probleem.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• toolkist
  • Niet online
[...]

Nee dat zal ik niet beamen.
Dat zijn de spelregels voor hoog in t fairplay klassement eindigen, prima dat ze dat gelukt is en ze dus Europa in gaan.
Ik vind het zelfs onzin dat een ploeg die daar hoger is geeindigd Europees voetbal mag weigeren.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

thewizard2006 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:07:
[...]

De championsleage is geen league van champions/kampioenen maar van de beste ploegen uit Europa. En blijkbaar valt Nederland daar structureel al niet meer onder. Dan kan er geklaagd worden dat het systeem rot is maar de Nederlandse voetbalploegen zijn gewoon niet goed genoeg.
Wat nu als NL gegarandeerd 3 ploegen in de CL mag zetten dan eindigen ze 99/100x als 4e in de poule omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn. Dat is het probleem.
Als er 3 ploegen mee doen, krijgen die ook meer geld. Die kopen dan bij de mindere teams spelers weg zodat op hun beurt weer geld kunnen uitgeven aan spelers van weer mindere teams etc etc etc

Het zijn niet alleen de clubs die daadwerkelijk uitkomen in de CL die er van profiteren maar indirect ook de andere clubs doordat de grote clubs meer geld kunnen besteden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Niku

Niku

Alagaesii

L1nt schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

Het een heeft niets met het ander te maken.

Maar uiteraard mee eens.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Niku schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

Het een heeft niets met het ander te maken.

Maar uiteraard mee eens.
Vroeger, toen het grote geld nog niet regeerde en Nederland mee kon komen en zelfs winnen, vond met het helemaal geweldig als een GAE Europees mocht spelen.

In de huidige situatie staat het hele land op z'n kop omdat "dat punten gaat kosten". Ik blijf mijzelf herhalen: AFSCHAFFEN DIE PUNTEN!!! Per direct. Elk land gewoon vast aantal plekken Europees.

Het huidige systeem houd ook geen stand meer. In Engeland beginnen ze al langzaam te beseffen dat lokaal talent te weinig kansen krijgt doordat er steeds meer buitenlanders komen spelen bij de grote clubs. Het nationale elftal lijd er hevig onder. Duurt niet lang meer voordat de FA gaat ingrijpen aldaar.

• Niku

Niku

Alagaesii

L1nt schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:21:
[...]
In de huidige situatie staat het hele land op z'n kop omdat "dat punten gaat kosten". Ik blijf mijzelf herhalen: AFSCHAFFEN DIE PUNTEN!!! Per direct. Elk land gewoon vast aantal plekken Europees.
Nogmaals, helemaal mee eens. Echter zie ik dit de komende tien jaar niet veranderen. Er moet echt iets fundamenteels veranderen, dat kost tijd, als het al ooit gaat gebeuren.

• Harribo
Ajax heeft inderdaad de laatste jaren echt supersterke tegenstanders geloot in de CL groepsfase.
Maar eruit vliegen tegen een vnl fysiek Steua Boekarest en helemaal tegen een Rapid Wien, dat is om te schamen. Red Bull Salzburg was gewoon een goede ploeg.

• ph4ge
Arwintju schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:03:
Dit dus! Dat sloeg he-le-maal nergens op. Een Jupiler league ploeg in Europa. Bij voorbaat weet je al dat ze kansloos zijn. Thuis doen ze het dan nog redelijk netjes met een gelijkspel, maar uit wordt je totaal weg gespeeld.

Wel vind ik dat je in de eerste plaats de schuld bij Twente moet leggen. Die wijzen af vanwege financiële problemen, terwijl ze doodleuk 2 weken later beweren de financiële problemen onder controle te hebben. Dat is ook belachelijk natuurlijk.

Ik denk dat GAE zelf had moeten weigeren. Zij kennen toch ook het belang van de ranking wel? Maar dat zal ze niks uitmaken waarschijnlijk. Ze zijn al blij als ze uberhaubt in Europa uitkomen ook al wordt je met bijvoorbeeld 6-0 vernederd. Nu is Nederland de dupe omdat een Jupiler league clubje perse in Europa wou spelen.
Als GAE de beker had gewonnen of iets anders sportiefs had gepresteerd hadden ze EL verdient ongeacht of ze nou degradeerden of niet. Echter, FP is niets anders dan een loterij. Daar moet je voor bedanken als je het niet verdient. En dat heb ik elk jaar geroepen, ook toen Feyenoord wel Europees had en ook toen niemand zich kon voorstellen dat Feyenoord nog die 3e plaats ging weggeven. Het is willekeur die heel slecht heeft uigepakt voor Nederland. Natuurlijk maak je als subtopper in de Eredivisie veel meer kans op punten in Europa en heb je op sportieve gronden veel meer recht op Europa dan een degradant die door een ondoorzichtig systeem op subjectieve gronden zonder daar bewust mee bezig te zijn geweest toevallig een ticket krijgt.

Het is niet de schuld van GAE dat we laag staan op de ranglijst, maar de zogenaamd sportiefste club heeft wel alle andere clubs benadeeld puur uit korte termijn eigen belang. Nog even los van dat ze afbreuk doen aan de prestatie als ze het ooit wel op eigen kracht halen of een club in de situatie als GAE het haalt.
Harribo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:27:
Ajax heeft inderdaad de laatste jaren echt supersterke tegenstanders geloot in de CL groepsfase.
Maar eruit vliegen tegen een vnl fysiek Steua Boekarest en helemaal tegen een Rapid Wien, dat is om te schamen. Red Bull Salzburg was gewoon een goede ploeg.
AC Milan was destijds ook niet sterk meer, die hebben sindsdien geen Europees voetbal meer gehaald, Olympic Lyon was destijds ook zo'n beetje de zwakste club uit pot 2 die ze konden loten. Die loting is niet altijd zwaar geweest. Ja, het blijft CL, je komt sterke clubs tegen, maar het kon zeker weleens erger. De lotingen die Ajax daarna in de EL had waren ronduit gunstig en op een keertje Manchester United na ging Ajax er keer op keer tegen kleinere clubs uit waar je als Nederlandse topclub van moet winnen.

Feyenoord heeft overigens ook de ranglijst niet bepaald geholpen door keer op keer de selectie pas na de Europese kwalificatie wedstrijden rond te hebben en hebben ook heel wat punten tegen kleine clubs laten liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 20-08-2015 12:37 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• dutchgio
Arwintju schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:03:
[...]

Twente zou die licentie niet krijgen, door de financiele mailaise, en vervolgens ook nog een boete krijgen.
Daarom zagen ze er van af.

Als GAE zou weigeren, zou Excelsior(?) de volgende in de rij zijn.
Zou die dan ook weer moeten weigeren?
En welke club maakt dan wel aanspraak op dat ticket?
Een PEC Zwolle, of is dat ook te min?

Een Feyenoord, dat zich nota bene in Nederland al niet staande weet te houden, door van de 3e plek af te zakken en vervolgens heel Europees voetbal weet te verspelen. Mag die dan ineens wel Europa in, omdat alle andere clubs te klein zijn en maar plaats moeten maken?

GAE is geen schuldige en heeft het prima gedaan door een punt binnen te halen. Dat is al boven verwachting, en ook gewoon meer als een Vitesse, dat ondanks de loodzware loting 2 keer kansloos onderuit ging en helemaal niks binnenhaalde.

• ph4ge
dutchgio schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:31:
Een Feyenoord, dat zich nota bene in Nederland al niet staande weet te houden, door van de 3e plek af te zakken en vervolgens heel Europees voetbal weet te verspelen. Mag die dan ineens wel Europa in, omdat alle andere clubs te klein zijn en maar plaats moeten maken?
Dat is de club die op basis van sportieve gronden er het meeste aanspraak op maakte, samen met Heerenveen de verliezer van de finale in de play offs. Die clubs hebben gewoon de beste sportieve prestatie geleverd, in tegenstelling tot de loterij te winnen terwijl je er sportief niks van bakt, en die clubs maken ook de meeste kans in Europa. Verliezend bekerfinalist had overigens ook nog gekund, ook veel meer recht dan een loterij winnaar. Verdiep je eens in het FP systeem en hoe de ranking tot stand komt en je kan niet met droge ogen beweren dat je een hoge plaatsing "verdiend" hebt.
dutchgio schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:31:

GAE is geen schuldige en heeft het prima gedaan door een punt binnen te halen. Dat is al boven verwachting, en ook gewoon meer als een Vitesse, dat ondanks de loodzware loting 2 keer kansloos onderuit ging en helemaal niks binnenhaalde.
Nee, ze hebben het heel slecht gedaan door te verliezen van een tegenstander van het niveau laagvlieger Eredivisie. Een subtopper in de Eredivisie had (normaal gesproken) zeker 2 van die voorrondes overleeft en dus veel meer punten gepakt. (bovendien nog gunstiger geloot)

Het simpele feit dat ze een enorm zwakke tegenstander hadden en daar nog een punt tegen pakte wil niet zeggen dat ze het beter doen dan Vitesse die een ijzersterke tegenstander had. Vitesse had die tegenstander van GAE makkelijk verslagen. Ons probleem is ook niet dat we af en toe verliezen van een veel sterkere tegenstander, maar dat we keer op keer verliezen tegen B-clubs uit C-landen. Ferencváros is in de 2e voorronde alsnog uitgeschakeld, dat is dus nog 3 voorrondes voordat het toernooi begint.

[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 20-08-2015 12:48 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:29:
[...]

Dit vertekend omdat je een hoop punten krijgt om je simpelweg te plaatsen voor een bepaalde ronde. De kampioen van NL krijgt bijv veel punten voor het behalen van de groepsfase CL, zonder 1 wedstrijd te spelen.
Dit vergeten heel veel mensen als ze deze lijst zien. Als clubs 2 rondes verder komen in de EL (dus 4 wedstrijden) , zoals ik het begreep, nog steeds minder punten krijgen als rechtstreekse plaatsing voor de groepsfase CL (0 wedstrijden). 0 gespeeld moet 0 punten zijn!

Dit maakt de scheefgroei in de ranking elke jaar alleen maar groter en groter omdat Clubs als Real, MC, Barca bij voorbaat dus standaard heel hoog staan al vliegen ze er direct na de groepsfase uit zoals MC laatst deed maar seizoen erna wel een geplaatste ploeg.

• Martijndoes
  • Laatst online: 19-09 19:35
Valt best mee toch? Je krijgt 4 punten voor het halen van de groepsfase CL. Je krijgt 2 punten voor het halen van groepsfase EL (Maar als ik het goed begrijp vervallen die wel als je een wedstrijd wint??).

Aangezien EL tegenstanders over het algemeen minder goed zijn moet het mogelijk zijn om dit verschil weer in te halen.

Het enige waar het verschil echt gemaakt wordt is de 4 punten die je krijgt in de CL als je de 1/8 finale haalt. Aan de andere kant heb je in de EL een extra ronde waar je ook 4 punten kan halen dmv 2 overwinningen.

• thewizard2006
L1nt schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Als er 3 ploegen mee doen, krijgen die ook meer geld. Die kopen dan bij de mindere teams spelers weg zodat op hun beurt weer geld kunnen uitgeven aan spelers van weer mindere teams etc etc etc

Het zijn niet alleen de clubs die daadwerkelijk uitkomen in de CL die er van profiteren maar indirect ook de andere clubs doordat de grote clubs meer geld kunnen besteden.
Tja dat is alleen nu een stapje verhoogd. Als je ziet voor wat voor bedragen spelers naar het buitenland gaan. Dus dat middelt zich aardig uit. Het probleem is ook niet in Nederland aan te pakken imo. Zolang ploegen al spelers kunnen vastleggen vanaf 16jaar (of jonger) en dit agressief doen. En daarnaast heeft NL gewoon niet zoveel geld te besteden omdat er minder mensen wonen (icm tv rechten, stadionbezoeken, merchandise etc)

• Fleximex
T-MOB schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:03:
Champions League op SBS is wel om te janken. ZItten ze voor de wedstrijd over tattoeages en snorren te lullen :'( Hoe het zakelijk zit, daar heb ik niet zoveel verstand van. Maar ik denk dan dat als het voor SBS uit kan om die rechten te hebben, dan moet het voor de NOS ook kostenneutraal kunnen.
Als de Nederlandse clubs er uit liggen kun je trouwens ook prima naar de Duitse tv kijken. Dat was met de NOS ook wel prettig als Barcelona speelde. Bij de NOS slapen ze allemaal in Messi-pyama's heb ik het idee.
Ja, ik mis de NOS nu al. Ook al kon ik me daar ook wel aan ergeren. Maar die studio bij SBS die duidelijk gekopieerd is van Voetbal International/Inside heeft totaal geen meerwaarde. Dat applaus ook steeds als er terug-naar-de-studio wordt gegaan is helemaal niet op zijn plaats. Dat voelt gewoon raar.
Bij de NOS hadden ze dan ten minste een mooie studio waar de lichten ook blauw werden. Dan kwam je echt in de CL vibe, zo van nu ga ik echt voetbal kijken.
Bij SBS konden ze ook net zo goed naar darten overschakelen. Kleurloze studio.

Ik vind het ook raar dat ze Ronald van der Geer als commentator hebben meegenomen van de NOS. Is dat dan wel bedoeld om het nog een beetje hetzelfde te laten voelen? Ronald is i.g.g. net zo kleurloos als die studio (raar, want samen met Jack van Gelder op de radio is hij veel enthousiaster). Alhoewel ik Ronald nog goed kan hebben.
Ik vind Leo Oldenburger daarentegen wel een verbetering t.o.v. de meeste commentators van de NOS. Als hij niet over tactiek of randzaken praat, en dat doet hij bijna niet, is het een van de betere. Waarom? Omdat hij gewoon uit zijn dak gaat bij mooie acties en goals net zoals Engelse commentators. En niet zo van: "Ja, daar is de goal" |:(

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:14
thewizard2006 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:15:
[...]
En daarnaast heeft NL gewoon niet zoveel geld te besteden omdat er minder mensen wonen (icm tv rechten, stadionbezoeken, merchandise etc)
Er staan 7 europese landen boven Nederland als het gaat om BNP. Met Turkije staan we ongeveer gelijk. Qua economische mogelijkheden wordt er momenteel dus ondergepresteerd.

Verder heb ik ergens gelezen dat het Ajax-beleid om geld op te potten schadelijk is voor de hele competitie. Het CL-geld druppelt niet door naar beneden als er geen spelers worden gekocht.

Regeren is vooruitschuiven

• thewizard2006
T-MOB schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Er staan 7 europese landen boven Nederland als het gaat om BNP. Met Turkije staan we ongeveer gelijk. Qua economische mogelijkheden wordt er momenteel dus ondergepresteerd.

Verder heb ik ergens gelezen dat het Ajax-beleid om geld op te potten schadelijk is voor de hele competitie. Het CL-geld druppelt niet door naar beneden als er geen spelers worden gekocht.
Wat heeft het BNP er mee te maken? Het gaat er gewoon om hoe erg het leeft. De verhouding BNP vs Goede voetbalploegen is geen 1 op 1. De landen die trouwens een lager BNP hebben doen het ook echt niet heel veel beter dan de NL ploegen. De aanwas van ploegen uit Spanje, Engeland, Duitsland, Italie (en Frankrijk) is gewoon breder geworden. En terecht want die ploegen zijn ook gewoon (veel) beter dan die uit NL. Dit is niet (direct) de schuld van NL maar hier is gewoon niet het grote geld te verdienen. Zoals gezegd met tv geld, sponsors, investeringen etc Dat het "systeem" krom is heeft weinig met de CL te maken. Het is gewoon een stuk marktwerking die de vrije hand krijgt. Dat het niet leuk en "eerlijk" is, is een ander verhaal.

[ Voor 30% gewijzigd door thewizard2006 op 20-08-2015 14:08 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:21
Het is ook geen probleem om onder de landen die jij noemt te staaan. Wel is het onnodig en schandalig dat we door Zwitserland, België enzovoort gepasseerd worden en eruit vliegen tegen de nr. 2 van Oostenrijk.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
D-e-n schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:19:
Het is ook geen probleem om onder de landen die jij noemt te staaan. Wel is het onnodig en schandalig dat we door Zwitserland, België enzovoort gepasseerd worden en eruit vliegen tegen de nr. 2 van Oostenrijk.
Volgens mij geeft het gewoon juist goed aan waar we staan met de eredivisie, we behoren gewoon niet meer tot de toplanden qua nationale competitie, dus ben je gelijk aan landen als België, Oostenrijk, Zwitserland. De landen als Roemenië, Turkije en nog wat onbekendere voetballanden gaan ons simpelweg inhalen, omdat ze daar ook zijn gestart met absurde bedragen te pompen in voetbal.

Vroeger, toen alles nog meer echt om voetbal draaide, toen was Nederland groots in Europa en in de Wereld. Maar blijkbaar hebben we ergens de boot gemist, of zoals Nederland wel vaker, zijn we de braafste jongentje van de "klas", waardoor je nu niet meekomt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

Wat de vergelijking met landen als Portugal of Turkije betreft: daar wordt heel veel gemeenschapsgeld in het voetbal gepompt net als in bijvoorbeeld Spanje. Er worden belachelijke financiële risico's genomen en er zijn allerlei schimmige figuren bepalend in het voetbal. Moeten we dat willen?

Wat het gemeenschapsgeld betreft: ook dat willen we in NL niet. We willen goed voetbal, maar het mag ons geen cent kosten. We willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en als dat niet lukt, klagen we er op los. Ach en wee, waarom kan het in Portugal en Turkije wel?

Dat we het lastig hebben tegen clubs als Red Bull Salzburg en FC Basel is niet vreemd. Die clubs zitten qua budget niet ver van de NLse top af. Die clubs werken met een begroting van 50-60 miljoen. In eigen land domineren ze, en FC Basel speelt daardoor elk jaar vrijwel gegarandeerd CL, een enorme inkomstenbron. Want de Zwitserse nr. 1 speelt direct CL. PSV of Ajax kan daar geen beleid op voeren, je kunt niet rekenen op een kampioenschap. Salzburg heeft dan weer een enorm rijke sponsor die veel in het voetbal investeert. Er zijn daar talloze spelers gekocht waarvan maar een klein deel is geslaagd, omdat Red Bull betrokken is bij meerdere clubs kunnen spelers worden heen en weer geschoven tussen clubs.

Daarbij voert FC Basel uitstekend beleid. Maar statistisch gezien zijn er altijd wel clubs met een lager budget die het sportief beter doen. Er zijn zo veel clubs, beleid blijft ook een kwestie van geluk, je kunt zelden alle gevolgen overzien van je keuzes.

We hebben het gezien met PSV en het verhuren van de grond onder het stadion: een ophef van jewelste, het zou subsidie zijn. En idd: dat is verkapte subsidie, al komt het er op neer dat de gemeente zichzelf garant stelt voor PSV, waardoor PSV tegen zeer gunstige voorwaarden heeft kunnen lenen zoals normaliter de gemeente dat kan. Maar dat willen we niet, hoewel PSV de laatste Eredivisieclub was die een handje werd geholpen en het helder is dan een stad/gemeente baat heeft bij een succesvolle voetbalclub en daar dus iets tegenover mag staan.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Spijtig dat Fox AZ niet uitzendt, ze staan binnen 13 minuten Al met 0-2 voor.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• dutchgio
Fox zendt wel uit toch?
Maar inderdaad wel mooi, zo vroeg al op 2-0 voor.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Hm ik kijk er finaal overheen.. Fox 3. :)
Na eerste helft schakelen naar Ajax.

PVOutput☀️

• Gynnad
1-2 goede kopgoal

Oi oi helemaal niet zelfs, man loopt helemaal vrij (wie verdedigd hem?) en als de keeper hem niet aanraakt vliegt hij er niet eens in volgens mij..

[ Voor 81% gewijzigd door Gynnad op 20-08-2015 18:26 ]

• dutchgio
En terug bij af, 2-2 alweer.

• Harribo
Wat heeft az zichzelf in slaap laten sukkelen:2-2
Met wat goed tikwerk rol je deze ploeg zo op maar ja az is helemaal van de leg nu de tegenstander de mouwen opstroopt
mentaal zijn Nederlandse clubs zo zwak

• Gonadan
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gelukkig is het nog uit, maar ik krijg wel een deja vu momentje. :X

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:52

Vos

AFCA

Ze pakken AZ goed met ingestudeerde dode spelmomenten. Maar ook knullig verdedigd.

• Harribo
Ja ik ook... 3 kansen 3 goals
Het lijkt Ajax wel

• LZ86
Daar gaan de punten voor NL. Lekker hoor AZ :(

• dutchgio
Nou het is compleet hoor.

*insert Telfort meme*
Van 0-2 voor naar 3-2 achter...

• Niku

Niku

Alagaesii

Pff AZ.

• toolkist
  • Niet online
Gaan we nou echt na elk verlies/gelijkspel de uefapunten erbij betrekken?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Wel als het een wedstrijd is tegen FC Bal op het dak...

Houdoe

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
Heerlijk, Ajax in Europa, nooit scheids mee...

• toolkist
  • Niet online
Zal wel aan mij liggen maar ik vind het toch vooral jammer als een NL team verliest omdat ik die liever zie dan fc oostblokteam 1 2 of 3, niet vanwege wat misgelopen uefa puntjes

• dutchgio
Wel een bus voor het doel, staan gewoon met 6 man op 1 lijn randje 16 en nog 4 man daar voor.

Ideaal, dan kan Ajax lekker achterin 'tikkie terug tikkie breed' spelen. Zonder enige dreiging van beide kanten.

• LZ86
Bijna weer een veltmannetje. Wat is dat toch een matige verdediger. Gelukkig Let Cillissen goed op.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ajax speelt in een te laag tempo.

...

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Saaie wedstrijd, maar was te verwachten.
AZ een slecht resultaat helaas, wel 2 uitgoals maar goed.. Hopelijk maken ze het thuis af, wel jammer van de punten.

PVOutput☀️

• Luxicon
Quad schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:58:
Saaie wedstrijd, maar was te verwachten.
AZ een slecht resultaat helaas, wel 2 uitgoals maar goed.. Hopelijk maken ze het thuis af, wel jammer van de punten.
Haha, dat is te hopen dat ze het afmaken. Anders raakt Nederlands direct plaatsing kwijt, en een playoff ticket voor de CL. Oftewel, dan gaat enkel de kampioen de voorrondes van de CL spelen.

...

• Vos

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:36:
Bijna weer een veltmannetje. Wat is dat toch een matige verdediger. Gelukkig Let Cillissen goed op.
Wat is die afgezakt. Je gaat me niet vertellen dat je voor 5/10m niet een verdediger kan vinden die 4x zo goed is. Of eerder 4x minder slecht.

Heitinga is niet mijn favoriet, maar die kan toch niet minder slecht zijn? Of hij mist fitheid, geen idee.

Penalty, veel duidelijker komen ze niet.

1-0!

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 20-08-2015 20:11 ]

• LZ86
Pingel!

• Fleximex
Is wel een heel makkelijk gegeven penalty. Maar ach. Daar malen wij niet op. Kom maar met de coëfficiënt puntjes :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 20-08-2015 20:13 ]

• Vos

Vos

AFCA

Fleximex schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:12:
Is wel een makkelijk gegeven penalty. Maar ach. Daar malen wij niet op. kom maar met de coëfficiënt puntjes :P
Makkelijk gegeven? Haha.

• LZ86
Woei, 1-0. Kom dan 020. haal die puntjes binnen

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
Tete moet wel gaan oppassen met die gekke fransoos, dalijk pakt ie nog onterecht rood ook

• LZ86
poeh man, die Tete is wel een zeer goede speler zeg. Als Bazoer Klaasen en hij zich zo blijven ontwikkelen wordt het leuk voor het NL elftal

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Mijn hemel wat een trieste wanvertoning zeg. Ja jablonec parkeert de bus maar dat wist je van tevoren, hoe kan het dan dat je als coach zijnde het team niet de opdracht geeft vol druk te zetten, zelfs de simpelste passjes gaan mis, spelers staan stil. Als ik dit zo zie vrees ik dat plaatsing voor de EL nog een hele opgave gaat zijn.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Ze willen wel vol druk zetten, maar je geeft daarna het antwoord zelf al. De simpelste ballen komen niet aan, dan is het moeilijk om vol druk te zetten :)

Een 2e doelpunt zal wel fijn zijn. Dit word zo nog spannend in Tsjechië.

en dan nog maar iemand van 17 er bij. Ja, die gaat beslissend worden. (Hij kan wel voetballen, daar niet van) En die Gudelj speelt een belabberde wedstrijd. Moet dan de man zijn die Ajax nodig heeft. Levert alles in en ook nog erg laconiek ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Hupske op 20-08-2015 20:47 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

hupske schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:43:
Ze willen wel vol druk zetten, maar je geeft daarna het antwoord zelf al. De simpelste ballen komen niet aan, dan is het moeilijk om vol druk te zetten :)

Een 2e doelpunt zal wel fijn zijn. Dit word zo nog spannend in Tsjechië.

en dan nog maar iemand van 17 er bij. Ja, die gaat beslissend worden. (Hij kan wel voetballen, daar niet van) En die Gudelj speelt een belabberde wedstrijd. Moet dan de man zijn die Ajax nodig heeft. Levert alles in en ook nog erg laconiek ook.
Ik vind het te makkelijk om Gudelj eruit te pikken, hij speelt net als de rest van het middenveld niet best. Echter Bazoer en Klassen zijn ook drama nu, sinkgraven neit eens gezien, el ghazi probeerde het een beetje maar lukte voor geen meten. De enigen die een beetje positief opvallen zijn de verdedigers.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• toolkist
  • Niet online
Vol druk spelen doet Ajax helaas maar heel zelden.

• Luxicon
Nouja, Ajax speelt gewoon in een laag tempo. Het lijkt me beter dat ze even aanzetten om de 2-0 er in te prikken.

...

• Harribo
Ik denk dat het beter is dat ze geen doelpunt weggeven

Ajax deed het behoorlijk, zakelijke 1-0

Hield mijn hart wel een paar keer vast: gewoon 1 speler van hun die gelijk 4 Ajax verdedigers op het verkeerde been zette

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Borussia Dortmund al 3-0 achter tegen Odds BK???
What are the odds?

• Luxicon
Tomski1986 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:59:
What are the odds?
Wat is er toch met Dortmund aan de hand.. ik dacht dat ze zich redelijk aan het herpakken waren vorig seizoen... Dat ook wel zo is, want ze zijn opgeklommen totdat ze zelfs Europees spelen.

...

• Gynnad
Tomski1986 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:59:
What are the odds?
Daar had je waarschijnlijk een bak geld kunnen verdienen..
2e, 20e en 22e minuut, ze lijken iets met de 2 te hebben daar..

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

32e minuut zijn ze al voorbij hoop ik?

3-1 rond 32e minuut 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Hupske op 20-08-2015 21:07 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ajax maakt het zichzelf toch weer moeilijk. Dit is wat dat betreft een typische Ajax uitslag. De uitwedstrijd wordt nu toch weer billenknijpen, waarbij het te hopen is dat je vroeg een goal kan maken omdat zij nu wel wat meer zullen moeten aanvallen. Het verleden leert ons echter dat er door Ajax een fout gemaakt wordt waardoor je 1-0 achter komt. Er wordt vandaag weer veel te weinig gegeven om het meteen af te maken.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Dortmund van 3-0 achter naar 3-4 :D

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:13
Iemand zei nog tegen me: ''Dortmund staat 3-2''. Direct daarna had ik hem al verteld dat ik Dortmund ging winnen. Tegen zo'n ploegje kun je lekker op zijn Duits winnen. Geen pracht overwinning, maar 4 uit doelpunten en 1 gewonnen wedstrijd is binnen.

Deze wedstrijd kun je meer zien als een beker wedstrijd, tegen Dortmund heb je niks te verliezen..

[ Voor 11% gewijzigd door Mosin op 20-08-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Grote kanshebber om de Europa League te winnen wellicht, afhankelijk van wat er nog doorstroomt vanuit de Champions League.

Dat leek even in gevaar te komen, kwamen wel erg snel 1-0 achter wat opliep tot 3-0.
Uiteindelijk trekt Dortmund dan toch aan het langste eind, en zijn ze gewoon kwalitatief beter om terug te komen, en zelfs nog te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Aghanim schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:10:
Ajax maakt het zichzelf toch weer moeilijk. Dit is wat dat betreft een typische Ajax uitslag. De uitwedstrijd wordt nu toch weer billenknijpen, waarbij het te hopen is dat je vroeg een goal kan maken omdat zij nu wel wat meer zullen moeten aanvallen. Het verleden leert ons echter dat er door Ajax een fout gemaakt wordt waardoor je 1-0 achter komt. Er wordt vandaag weer veel te weinig gegeven om het meteen af te maken.
Ik keek half (was met mijn vriendin uit eten, kon wel kijken, maar niet constant natuurlijk), maar tegen zulke teams is het lastig spelen.

Ik denk dat je voor de return twee middenvelders vlak voor hun laatste linie moet plaatsen zodat je combineren en er zo misschien door komt. Voorzetten leken vrij nutteloos met die grote verdedigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
De return zal echter anders verlopen denk ik. Ik ga er niet vanuit dat ze opnieuw zo erg verdedigend zullen zijn en dat er meer ruimte zal ontstaan voor Ajax. Ik denk dan ook dat dit een goede uitslag Is voor Ajax, want nu moeten de Tsjechen komen. Een andere formatie is niet nodig.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 1-0 thuis in de heenronde, als dat de 1e wedstrijd is, is vrijwel altijd een goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:54:
Een 1-0 thuis in de heenronde, als dat de 1e wedstrijd is, is vrijwel altijd een goed resultaat.
De nul houden in je thuiswedstrijd is goud waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:03:
[...]

De nul houden in je thuiswedstrijd is goud waard.
Dat is zeker waar, maar het is wel erg lekker als je met minimaal 2 doelpunten verschil wint. Ajax geeft gemakkelijk doelpunten weg door individuele fouten, waardoor er altijd wel 1 grote kans per wedstrijd komt. Als die er dan in gaat wordt het direct weer lastig.

Het is inderdaad lastig voetballen tegen dit soort teams, dat is zeker waar. Maar deze ploegen zie ik nooit de EL winnen, dus het is ook weer niet zo dat deze tactiek altijd tot winst leidt. Je zult dan als team iets moeten forceren, bijvoorbeeld via een hoog tempo rondtikken tot je een steekpass kan geven (veel beweging bij aanvallers) of een individuele actie van een hele goede voetballer (Suarez). Aangezien Ajax geen Suarez meer heeft moet het van de beweging voorin komen in zo'n wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@r!k schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:48:
Ik vind het te makkelijk om Gudelj eruit te pikken
Eigenlijk niet. Gudelje was een van de slechtste spelers maar loopt nog steeds met een kop alsof hij het allemaal wel even regelt. Tja, dan krijg je commentaar. :)
Spacey23 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 05:00:
De return zal echter anders verlopen denk ik. Ik ga er niet vanuit dat ze opnieuw zo erg verdedigend zullen zijn en dat er meer ruimte zal ontstaan voor Ajax. Ik denk dan ook dat dit een goede uitslag Is voor Ajax, want nu moeten de Tsjechen komen. Een andere formatie is niet nodig.
En met die gedachte loopt de gemiddelde Nederlandse ploeg weer gewoon in het mes. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Gonadan op 21-08-2015 09:11 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Hoezo met die gedachte? Ajax past zich niet snel aan aan een tegenstander en zal hoe dan ook het spel blijven maken. Het zou juist raar zijn als die Tsjechen met een achterstand niet voor een doelpunt gaan. In Amsterdam probeerden ze de nul te houden en dat Is begrijpelijk. Nu met die achterstand niet, dus zullen ze op een moment toch echt moeten komen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Met de gedachte dat de Tjechen moeten komen. Wie zegt dat zij zich aanpassen? Ajax zal inderdaad weer het spel proberen te maken maar als ze daarbij verwachten dat ze meer ruimte krijgen kan dat nog wel eens lelijk tegen gaan vallen.

Ik verwacht een wedstrijd onder slechte omstandigheden waarbij Ajax nog minder in staat is knap aan te vallen en de Tjechen er nog gevaarlijker uit komen. Maar nog steeds vanuit counters.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Vind Ajax vooral erg statisch. Weinig beweging op het middenveld, met een Klaassen die naar mijn idee vele te diep stond. Het enige moment dat er daadwerkelijk wat beweging te zien was kwam daar direct de strafschop uit.

Grote gevaar volgende week zal zoals hierboven aangegeven een scherpe counter van de tegenstander zijn. Al vaak genoeg gezien dat het daar op fout loopt helaas.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ajax heeft al seizoenen lang problemen met een handbalverdediging, ze komen daar amper doorheen. Als je als kleine ploeg punten wilt halen in de ArenA dan lijkt me dat de aller beste strategie. Doel volgende week is één keer scoren dan moet de tegenstander 3x scoren, dat zou toch wel moeten lukken zou je zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Het tempo ligt ook al jaren te laag, dan kom je er nooit door. Dat krijgen ze maar niet omhoog, heel soms een keer een kwartier ofzo.

[ Voor 36% gewijzigd door Vos op 21-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31

PauseBreak

derp!

Gynnad schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:29:
Ajax heeft al seizoenen lang problemen met een handbalverdediging, ze komen daar amper doorheen. Als je als kleine ploeg punten wilt halen in de ArenA dan lijkt me dat de aller beste strategie. Doel volgende week is één keer scoren dan moet de tegenstander 3x scoren, dat zou toch wel moeten lukken zou je zeggen..
Niet alleen Ajax, iedere Eredivisieclub heeft daar moeite mee. Ik denk niet dat de wedstrijd nou veel interessanter was geweest om naar te kijken wanneer het PSV/Feyenoord/AZ was geweest eigenlijk. Tegen zo'n tegenstander kan je als publiek eigenlijk net zo goed proberen om het wereldrecord bier drinken te verbeteren. Dat is waarschijnlijk nog leuker ook.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:45
PauseBreak schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:33:
[...]

Niet alleen Ajax, iedere Eredivisieclub heeft daar moeite mee. Ik denk niet dat de wedstrijd nou veel interessanter was geweest om naar te kijken wanneer het PSV/Feyenoord/AZ was geweest eigenlijk. Tegen zo'n tegenstander kan je als publiek eigenlijk net zo goed proberen om het wereldrecord bier drinken te verbeteren. Dat is waarschijnlijk nog leuker ook.
Klopt, bijna allemaal hebben ze een te laag tempo, maar het zijn vaak "kleine clubs" die zo'n handbalverdediging hanteren en dan is er, naast het te laag tempo, ook nog een soort van "we winnen wel" mentaliteit, waardoor het vaak spannend blijft.

Ik ben het wel eens met eerdere reacties waarin aangegeven wordt dat het nog spannend gaat worden, 1-0 is vaak een prima uitgangspositie, maar blijft heel gevaarlijk. Zeker straks met de omstandigheden in de uitwedstrijd kan het nog een lastige partij worden.

Wat ik overigens wel raar vindt: Binnen Nederland kunnen (sommige) teams best wel op hoog tempo, veel positie wisselingen, crosspasses (kantelen) geven en toch best wat tempo in de wedstrijd stoppen. Ajax had ze echt wel kapot moeten kunnen spelen, en het vele slechte passen is geen excuus: Waarom passt men zo slecht als ze ook nog eens op laag tempo spelen? Ik snap ook wel dat het dan lastig wordt hoog tempo te creëren, maar je zou zeggen dat ze toch wel een goede/ fatsoenlijke pass in de voeten moeten hebben.
Misschien toch een stukje "gemakszucht" of gebrek aan concentratie?
Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016