[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.566 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 10:15
Echt een fout van de scheidsrechter, maar die hand arm had daar nooit moeten zitten. Dat is net als je hand tegen een aanvaller zijn rug zetten, die vervolgens neergaat wegens een "duw".

Volgens mij was dat overigens ook gewoon een goal, maar Van Beek haalde toch een mooie stunt uit :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Mazzeltje voor Feyenoord, wederom een arbitrale blunder. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:54
Luxicon schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Feyenoord hoeft voorlopig niet te klagen over scheidsrechters. Maar was ook wel een stuk beter dan Cambuur.
ja en toch hing de 1-1 meer in de lucht als de 0-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Arjan90 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:22:
Echt een fout van de scheidsrechter, maar die hand arm had daar nooit moeten zitten. Dat is net als je hand tegen een aanvaller zijn rug zetten, die vervolgens neergaat wegens een "duw".

Volgens mij was dat overigens ook gewoon een goal, maar Van Beek haalde toch een mooie stunt uit :+
Het is een vrij natuurlijke beweging om je handen in de lucht te steken als je een hoge kopbal wilt maken. De scheids moet dat natuurlijk gewoon zien. Lijkt me niet dat je om die reden je handen maar naar beneden moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Haha dat juichen van van Beek na die redding. :D

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:08:
Lekkere overwinning van PSV, Groningen had geen kans. Uitslag had wat dikker mogen uitvallen, Groningen mocht niet klagen met de scheids. Ze speelden nogal lomp, met als dieptepunt een idiote overtreding van Kappelhof.

Beste man op het veld was weer ouderwets Guardado, die tegen ADO tegenviel. Bruma speelde ijzersterk, nadat ie tegen ADO al de beste PSVer was. Propper uitstekend, Arias sterk. Slechtste PSVer was Maher, die nog steeds denkt alles op 50% te kunnen doen.

Hopelijk haakt Moreno snel aan en kunnen we Willems over een paar potjes weer verwelkomen, normaliter 2 van de beste spelers.
Lekkere overwinning? Net zo bagger als Ajax gisteren bedoel je :p
Leek wel alsof PSV er, net als Ajax gisteren, helemaal geen zin meer in had na de 1-0

Enneh, wil de KNVB Kuijt graag als topscoorder krijgen ofzo? Alweer zo'n onzin penalty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
*knip* troll

[ Voor 94% gewijzigd door gambieter op 16-08-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

FTFY

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 16-08-2015 16:31 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:25
Kampioenen!! Kramer in Oranje! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feyenoord en de scheids zijn een gouden combinatie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Die pingel deed niet ter zake. Blunder van jewelste, maar niet relevant voor de winst.

Wat wel grappig is, is dat niemand de bal over de lijn heeft gezien, iedereen twijfelt, maar na de wedstrijd is het opeens de scheidsrechter die het gedaan heeft :+

Feyenoord over de hele wedstrijd beter, zonder goed te spelen. Verdiende punten maar snel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
En de rode kaart voor Karsdorp die geseponeerd is vergeten we dan weer even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
2 wedstrijden 2 Vermeertjes, die gaat nog punten kosten.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
PWM schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:29:
Die pingel deed niet ter zake. Blunder van jewelste, maar niet relevant voor de winst.

Wat wel grappig is, is dat niemand de bal over de lijn heeft gezien, iedereen twijfelt, maar na de wedstrijd is het opeens de scheidsrechter die het gedaan heeft :+
Nouja, de scheids was sowieso niet denderend en dan is zo'n onterechte penalty wel de kers op de taart. Het al dan niet doelpunt van Cambuur tel ik dan niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ajax had de scheids gister ook wel mee, omdat Gudelj in aamerking kwam voor rood, maar niks te horen krijgt. Dus ik denk dat dit een beetje top 3 fluiten is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Lekkere overwinning? Net zo bagger als Ajax gisteren bedoel je :p
Leek wel alsof PSV er, net als Ajax gisteren, helemaal geen zin meer in had na de 1-0

Enneh, wil de KNVB Kuijt graag als topscoorder krijgen ofzo? Alweer zo'n onzin penalty...
In Eindhoven vinden we het idd een lekkere overwinning als je zeer verdiend wint en de tegenstander vrijwel kansloos is. Daar hoeven we geen tiki taka voor te spelen ofzo ;)

Feyenoord mag een mooie doos Merci bonbons naar de arbitrage sturen. Hoe opzichtig wil je het hebben, het komt daarbij ook vrijwel nooit voor een dat een rode kaart wordt geseponeerd NADAT je tegen het voorstel in beroep gaat. Want ze willen altijd zo graag hun autoriteit doen voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Luxicon schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:37:
Ajax had de scheids gister ook wel mee, omdat Gudelj in aamerking kwam voor rood, maar niks te horen krijgt. Dus ik denk dat dit een beetje top 3 fluiten is.
Das leuk dat jij dat een rode kaart vindt, maar daar heeft echter verder niemand het over gehad.
Als Karsdorp (en die andere gasten die vorige week wegkwamen met geel) nou ook echt geschorst waren dan zou je er nog over kunnen discussiëren, maar dit was echt niet lomper dan die overtredingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

In Eindhoven vinden we het idd een lekkere overwinning als je zeer verdiend wint en de tegenstander vrijwel kansloos is. Daar hoeven we geen tiki taka voor te spelen ofzo ;)
Als je dit een lekkere overwinning vindt, dan ligt je standaard wel heel heel heel erg laag ;)
PSV was niks beter dan vorige week en kwam goed weg dat Groningen de bal in de goal wilde lopen ipv kansen voor een ander creëren. De PSV fans die ik tot nu toe gesproken heb vinden het ook stuk voor stuk een wan vertoning. Blij met het resultaat ja, blij met het spel nee. Net als ik gisteren met Ajax had dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
De competitie is nog maar net onderweg, dus dat de teams nog niet ingespeeld zijn op elkaar is niet meer dan logisch. Na 10 wedstrijden is er al een stuk meer duidelijk.

De scheidsrechters horen in mijn ogen wel direct klaar te zijn. Dat die nu al opnieuw zo vaak in de fout zijn gegaan is diep triest.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:46:
[...]

Als je dit een lekkere overwinning vindt, dan ligt je standaard wel heel heel heel erg laag ;)
PSV was niks beter dan vorige week en kwam goed weg dat Groningen de bal in de goal wilde lopen ipv kansen voor een ander creëren. De PSV fans die ik tot nu toe gesproken heb vinden het ook stuk voor stuk een wan vertoning. Blij met het resultaat ja, blij met het spel nee. Net als ik gisteren met Ajax had dus
Bijzonder. Volgens Michael de Leeuw (nabeschouwing) hadden ze namelijk geen aap kans en heeft PSV dikverdiend gewonnen. Hoeveel PSV fans heb je gesproken de laatste uren dan? Is het familie? Op de PSV fora is men iig positief.

Een normale uitslag gezien veldspel en kansen was 4-0 geweest. Prima in orde, zeker aangezien je 2 van je beste spelers mist. Dat is topsport, als je zo speelt dat de kans levensgroot is dat je wint, dan heb je goed gespeeld. Punt.

Het spel was alleen in de beginfase zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:52:
[...]

Bijzonder. Volgens Michael de Leeuw (nabeschouwing) hadden ze namelijk geen aap kans en heeft PSV dikverdiend gewonnen. Hoeveel PSV fans heb je gesproken de laatste uren dan? Is het familie? Op de PSV fora is men iig positief.

Een normale uitslag gezien veldspel en kansen was 4-0 geweest. Prima in orde, zeker aangezien je 2 van je beste spelers mist. Dat is topsport, als je zo speelt dat de kans levensgroot is dat je wint, dan heb je goed gespeeld. Punt.

Het spel was alleen in de beginfase zwak.
Groningen had ook geen kans omdat ze, zodra ze bij de 16 in de buurt kwamen, geen idee meer hadden wat te doen anders dan zichzelf vastlopen.
Wat het uitmaakt of die (4) PSV-ers familie zijn of niet begrijp ik niet direct, maar goed ik begrijp je wel vaker niet dus zal aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:57:
[...]

Groningen had ook geen kans omdat ze, zodra ze bij de 16 in de buurt kwamen, geen idee meer hadden wat te doen anders dan zichzelf vastlopen.
Wat het uitmaakt of die (4) PSV-ers familie zijn of niet begrijp ik niet direct, maar goed ik begrijp je wel vaker niet dus zal aan mij liggen.
Ik vind het bijzonder dat je zo veel PSVers in je omgeving hebt, dat je ze meteen na de wedstrijd al gesproken hebt. Ik vraag me dus af hoe dat kan, that's all.

Verder is het de gebruikelijke "waren zij zo goed of wij zo slecht" non-discussie die nergens toe leidt. Misschien had Groningen wel een totale offday, ik vond dat PSV zeer overtuigend de duels in ging en Groningen fysiek overtroefde. Daar moet Grunn het normaliter voor een flink deel van hebben, het is een uitstekende zaak dat PSV die mentaliteit heeft getoond.

Ander nieuws: PSV A1 heeft het prestigieuze Otten Cup toernooi gewonnen door in de finale FC Barcelona A1 met maar liefst 4-0 (!!) te verslaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:00:
[...]

Ik vind het bijzonder dat je zo veel PSVers in je omgeving hebt, dat je ze meteen na de wedstrijd al gesproken hebt. Ik vraag me dus af hoe dat kan, that's all.

Verder is het de gebruikelijke "waren zij zo goed of wij zo slecht" non-discussie die nergens toe leidt. Misschien had Groningen wel een totale offday, ik vond dat PSV zeer overtuigend de duels in ging en Groningen fysiek overtroefde. Daar moeten ze het normaliter voor een flink deel van hebben.

Ander nieuws: PSV A1 heeft het prestigieuze Otten Cup toernooi gewonnen door FC Barcelona A1 met maar liefst 4-0 (!!) te verslaan.
Dat krijg je als je in Brabant woont he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik geloof er iig geen fluit van dat jij 4 PSV fans in je omgeving hebt die het stuk voor stuk een wanvertoning vonden, na een dikverdiende overwinning waarin de tegenstander nul kans had op meer.

Lijkt me een broodje aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:52:
[...]
Dat van de nabeschouwing is één enkele mening en dat die toevallig in jouw straatje valt als PSV-supporter speelt natuurlijk geen enkele rol.
En dat je op de PSV-fora weinig negatieve dingen leest is niet meer dan normaal voor fora, de gemiddelde fan heeft extreem veel moeite om die gekleurde bril af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:00:
[...]

Ander nieuws: PSV A1 heeft het prestigieuze Otten Cup toernooi gewonnen door in de finale FC Barcelona A1 met maar liefst 4-0 (!!) te verslaan.
Als de jeugd hier nu eens door groeit tot top dan zou het goed komen.

Ajax heeft een paar jaar geleden de voorloper van de jeugd CL gewonnen. Vorig jaar OA Barcelona verslagen en wat ongelukkig verloren met penalties in de kwart finale.

De jeugd doet het al jaren erg goed ( zie ook de EK's van een paar jaar geleden ) maar doorgroeien daar gaat het fout.

Als je naar de Jeugd kijkt zou Ajax nu ongeveer de CL moeten winnen. Maar dat gebeurd dit jaar zeker niet. En ik acht de kans volgend jaar ook erg klein.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:31

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:03:
Tsja, ik geloof er iig geen fluit van dat jij 4 PSV fans in je omgeving hebt die het stuk voor stuk een wanvertoning vonden, na een dikverdiende overwinning waarin de tegenstander nul kans had op meer.

Lijkt me een broodje aap.
Je kan er ook gewoon niet over in discussie gaan :Z . Mooi dat jij het wel goed vond en hij en 4 of 314 anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:05:
[...]

Dat van de nabeschouwing is één enkele mening en dat die toevallig in jouw straatje valt als PSV-supporter speelt natuurlijk geen enkele rol.
En dat je op de PSV-fora weinig negatieve dingen leest is niet meer dan normaal voor fora, de gemiddelde fan heeft extreem veel moeite om die gekleurde bril af te zetten.
Volgens de trainer van Grunn (v.d. Looi) heeft PSV ook terecht gewonnen, en die geeft dat niet graag toe.

Ik zal Van de Looij voor je citeren:
"We hebben tot nu toe dominant en goed voetbal laten zien, maar vandaag waren we onherkenbaar. Het was veel te afwachtend van ons. We geven de goals echt weg. In duels waren we niet stevig genoeg en ik vond ons slordig aan de bal. We hebben vandaag verdiend verloren."

Als de captain (volgens mij stond De Leeuw daarom voor de camera) en trainer dat zeggen, dat is dat niet "een enkele mening" maar wordt dat breed gedragen bij de tegenstander natuurlijk.

Ik lees doorgaans heel veel negatieve dingen op PSV fora, maar ik zie tot dusverre helemaal niemand die het een wanvertoning vond. Dan vind ik het statistisch gezien heel bijzonder dat toolkist 4 huisgenoten (?) heeft die PSV fan zijn en het allemaal helemaal niks vonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:11:
[...]

Je kan er ook gewoon niet over in discussie gaan :Z . Mooi dat jij het wel goed vond en hij en 4 of 314 anderen niet.
Volgens mij ging toolkist die discussie aan, ik ga er dus van uit dat deze posting voor hem is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:12:
[...]

Volgens ging toolkist die discussie aan, ik ga er dus van uit dat deze posting voor hem is bedoeld.
Een discussie is vaak tussen meerdere mensen ;).

Maar vooruit, ik doel OOK op hem :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Is er al iets bekend over Andrade van Willem II die gisteren tijdens het duel met Ajax uitviel?
Zag er vrij vervelend uit en hij zal toch ook niet voor niets hebben gehuild.

[edit]Aha, morgen wordt meer duidelijk;
'Ik ben geen chirurg ofzo', zei trainer Jurgen Streppel tegen FOX Sports. 'Maar zijn knie ziet er niet goed uit.' Het uitvallen van Andrade kwam ook hard aan volgens de coach. 'De grootste nederlaag is de blessure van Andrade. Iedereen bij ons is aangedaan door zijn blessure, we waren hierna van slag.' Maandag wordt meer duidelijk.
Bron: http://www.vi.nl/nieuws/b...erlaag-voor-willem-ii.htm

[ Voor 58% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-08-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
*knip*

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 16-08-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beter een beetje matten over de kwaliteit van PSV dan dat het alleen maar over arbitraire dwalingen gaat :+
In elk geval een mooie start van het nieuwe seizoen, waar Ajax tot heden niet tegenvalt qua uitslagen, PSV toch al op achterstand staat en Feyenoord ook prima mee doet.

[ Voor 44% gewijzigd door Aghanim op 16-08-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 15:31
Coolsingel!

Zo. Is dat woord alvast maar genoemd in deze competitie :+

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Vos schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:13:
[...]

Een discussie is vaak tussen meerdere mensen ;).

Maar vooruit, ik doel OOK op hem :Z
Gewoon niet op reageren. Die gozer heeft zo'n ontzettend gekleurde bril op dat PSV niet fout kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Leon Zwiers schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:34:
[...]

Gewoon niet op reageren. Die gozer heeft zo'n ontzettend gekleurde bril op dat PSV niet fout kan doen.
PSV doet ook niks fout, kom nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 08:41
Afvalzak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:24:
Haha dat juichen van van Beek na die redding. :D
Ja, echt geweldig! M'n vriendin en ik hebben het wel 100 keer teruggespoeld en kwamen niet meer bij van het lachen. _O-

Maar Feyenoord hoeft inderdaad niks meer te zeggen over de arbitrage dit jaar. Weer een cadeautje, net als vorige week. En kan die Kazim niet lekker bij Joure 6 gaan voetballen of zo, want ik word onderhand kots en kotsmisselijk van die sukkel. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Niku schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:24:
[...]

PSV doet ook niks fout, kom nou.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:34:
[...]

Misschien is dat zo, maar dan is het toch wel erg mooi als zelfs onze tegenstander van vandaag een roze PSV bril op had. Want de captain en coach onderschrijven mijn mening. Beiden vonden dat PSV dikverdiend won.

Het wordt nog mooier, want dit staat in Ajax-minded krant de Telegraaf:
Net als twee weken geleden in de strijd om de Johan Cruijff Schaal bleek PSV ook zondag te sterk voor FC Groningen. De noorderlingen liepen vrijwel de hele wedstrijd achter de Brabanders aan en mochten blij zijn dat het bij 2-0 bleef.
Verder:
De Eindhovenaren bleven in de eerste helft de bovenliggende partij. De Groningers hadden moeite met de snelheid van de ploeg van Phillip Cocu en maakten veel overtredingen. Na de rust kwam Groningen iets meer in de wedstrijd voor, maar PSV bleef de bovenliggende ploeg.
De Telegraaf met een roze PSV-bril, dat we dat nog mogen meemaken.

Of zou het toch eerder zo zijn dat anderen hier een gekleurde bril op hebben? Dat moet ieder maar voor zichzelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:00
Dat betekend natuurlijk niet perse dat psv goed was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:05:
Dat betekend natuurlijk niet perse dat psv goed was ;)
Dat zei ik ook niet, want dat waren ze niet. Ik noemde het een lekkere, dikverdiende overwinning.

Dat laatste werd beaamd door jan, alleman, de trainer van Groningen, de aanvoerder van Groningen, de trainer van PSV, Ajax-krant de Telegraaf, Feyenoord-krant het AD, behalve hier op Tweakers want dan heb je een PSV-bril op. Iets meer niveau mag je hier toch wel verwachten, vind ik.

"Voetbal is emotie" is iets voor in het stadion, daar heb je niets aan op een discussieforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:57
chim0 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:35:
[...]

Weer een cadeautje, net als vorige week.
Een rode kaart is ook een lekker cadeautje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
vorige week dikke pech. vandaag geluk, hoewel een penalty in de laatste seconde om de marge te vergroten natuurlijk niet opweegt tegen een rode kaart vlak na rust vorige week.

snel vergeten deze wedstrijd.

Over Kongolo, die maakt weer heel erg duidelijk waarom iedereen in en rond Feyenoord helemaal klaar is met types als Krabbendam.

[ Voor 35% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2015 20:27 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:11:
[...]

Dat zei ik ook niet, want dat waren ze niet. Ik noemde het een lekkere, dikverdiende overwinning.

Dat laatste werd beaamd door jan, alleman, de trainer van Groningen, de aanvoerder van Groningen, de trainer van PSV, Ajax-krant de Telegraaf, Feyenoord-krant het AD, behalve hier op Tweakers want dan heb je een PSV-bril op. Iets meer niveau mag je hier toch wel verwachten, vind ik.

"Voetbal is emotie" is iets voor in het stadion, daar heb je niets aan op een discussieforum.
Ik denk dat je ook best in acht mag nemen dat het nog het begin van het seizoen is en dat bij PSV een aantal spelers nog moet wennen. Dat in acht nemende vond ik dat PSV best goed speelde eigenlijk. Niet zo goed als vorig seizoen, maar er zijn dan ook meer mutaties geweest.

Sowieso was deze speelronde echt wel leuk om naar te kijken. Bijna alle wedstrijden waren echt vermakelijk. Ik heb alleen Ajax - Willem II afgezet omdat het gewoon echt niet te doen was, maar verder heb ik me wel vermaakt. Zelfs Heracles - NEC was leuk om naar te kijken :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:11:
[...]

Ik had de indruk dat jullie discussie vooral over t niveau ging, vandaar m'n opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:59:
[...]

Ik denk dat je ook best in acht mag nemen dat het nog het begin van het seizoen is en dat bij PSV een aantal spelers nog moet wennen. Dat in acht nemende vond ik dat PSV best goed speelde eigenlijk. Niet zo goed als vorig seizoen, maar er zijn dan ook meer mutaties geweest.

Sowieso was deze speelronde echt wel leuk om naar te kijken. Bijna alle wedstrijden waren echt vermakelijk. Ik heb alleen Ajax - Willem II afgezet omdat het gewoon echt niet te doen was, maar verder heb ik me wel vermaakt. Zelfs Heracles - NEC was leuk om naar te kijken :P
Ja, het belooft een veel leukere competitie te worden voor iedereen dan vorig jaar. Nou ja, behalve voor de PSVers dan, voor mij kan de voorsprong niet groot genoeg zijn ;)

Zoals bij PSV een aantal spelers zal moeten wennen zal dat ook voor Feyenoord zo zijn. Een Vejinovic pikt snel aan, Kramer heeft zich vandaag laten zien als goalgetter, wat Elia gaat doen is nog een vraagteken.

Bij PSV zal Moreno er denk ik meteen staan, zal Lestienne snel een goed niveau halen en zal Pereiro minimaal een half jaar moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Bij PSV zal Moreno er denk ik meteen staan, zal Lestienne snel een goed niveau halen en zal Pereiro minimaal een half jaar moeten wennen.
Ik ben best tevreden over Lestienne. Je ziet dat hij nog even moet wennen, maar vandaag met die pass op Narsingh laat hij wel zien dat hij kwaliteiten heeft. Twee / drie linkspoten aan het linkerkant van het veld (Willems, Guardado en Lestienne) gaan vanzelf goals opleveren met De Jong in de lucht. :)

PSV heeft laten weten dat ze nog op zoek zijn naar een middenvelder, ik hoop op een kopsterke buffel die mee de zestien in rent om De Jong in de lucht te ondersteunen. (Stiekem zo'n type als Leroy Fer, ook al is dat slechts een gerucht dat wordt ontkracht door Brands) Maar je weet het nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Ja, het belooft een veel leukere competitie te worden voor iedereen dan vorig jaar. Nou ja, behalve voor de PSVers dan, voor mij kan de voorsprong niet groot genoeg zijn ;)
Ik heb eigenlijk liever een sterkere competitie waarin PSV wel gewoon wint. Of dat op de laatste wedstrijddag is of niet maakt me niet uit, maar ik vind het eigenlijk wel wat jammer dat de concurrentie zo dun is geworden. Dit seizoen heb je - afgaande op de transfers e.d. - eigenlijk alleen PSV en Ajax als duidelijke titelkandidaten, waarvan Ajax echt beschamend slecht veldspel vertoont.
Zoals bij PSV een aantal spelers zal moeten wennen zal dat ook voor Feyenoord zo zijn. Een Vejinovic pikt snel aan, Kramer heeft zich vandaag laten zien als goalgetter, wat Elia gaat doen is nog een vraagteken.

Ik hoop voor de Feyenoord-fans alhier dat Van Bronckhorst die Kazim snel bankt voor Kramer. Dat kan alleen maar een verbetering zijn voor zowel Feyenoord als voor de spanning in de competitie. Vejinovic zal weinig moeite hebben inderdaad, maar het verschil tussen Feyenoord en Vitesse is ook niet meer echt aanwezig.

Wat PSV betreft ben ik echt wel tevreden dat ook Moreno nog gehaald is. Hopelijk blijft hij blessurevrij. Een extra middenvelder heeft denk ik weinig nut. PSV heeft er al teveel op dit moment eigenlijk. Ik zou het mooier vinden wanneer er een extra verdediger wordt aangetrokken want daar heb je nu wel een dunne spoeling qua spelers. Een Brenet die op linksback staat zorgt er toch voor dat ik iedere wedstrijd een halve hartverzakking krijg :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opvallend hoe vaak ik reacties lees dat Feyenoord nu alweer 2 wedstrijden achter elkaar mazzel zou hebben gehad met de arbitrage.

Over Blom is al genoeg geschreven. Tegen Cambuur bakte de scheidsrechter ze ook wel weer bruin. Geen pingel geven waar het er wel opzettelijk hands was en wel een pingel geven waar er geen hands was. En dan die bal al of niet over de lijn. Ik kon het niet zien in de beelden die ik heb gezien.

Veel minder mensen hoor ik schande spreken over die actie van Gudelj. Terwijl Gudelj toch echt geenszins de intentie had om de bal te raken maar slechts en slechts voor de speler ging. Bruno Andrade de wedstrijd uitschoppend waarna Willem 2 niet meer in het stuk voor kwam. Was nota bene de speler waar de meeste dreiging van uit ging

Ieder mag zijn mening hebben over de twee wedstrijden van Feyenoord tot nog toe. Maar wees wel zo eerlijk ook eens verder te kijken. Overkomt bepaald niet alleen Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 08:21
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:20:
Opvallend hoe vaak ik reacties lees dat Feyenoord nu alweer 2 wedstrijden achter elkaar mazzel zou hebben gehad met de arbitrage.

Over Blom is al genoeg geschreven. Tegen Cambuur bakte de scheidsrechter ze ook wel weer bruin. Geen pingel geven waar het er wel opzettelijk hands was en wel een pingel geven waar er geen hands was. En dan die bal al of niet over de lijn. Ik kon het niet zien in de beelden die ik heb gezien.

Veel minder mensen hoor ik schande spreken over die actie van Gudelj. Terwijl Gudelj toch echt geenszins de intentie had om de bal te raken maar slechts en slechts voor de speler ging. Bruno Andrade de wedstrijd uitschoppend waarna Willem 2 niet meer in het stuk voor kwam. Was nota bene de speler waar de meeste dreiging van uit ging

Ieder mag zijn mening hebben over de twee wedstrijden van Feyenoord tot nog toe. Maar wees wel zo eerlijk ook eens verder te kijken. Overkomt bepaald niet alleen Feyenoord.
Dat komt omdat die 'overtreding' van Gudelj helemaal geen overtreding was. Ze gaan allebei mannelijk het duel in. Helaas staat andrade vast met z'n been waarnaar hij de klap niet op kan vangen en zn knie beschadigd. Een ongelukkige blessure. Gewoon een hard duel. Het enige waarom mensen zoals jij hier nu over beginnen is omdat deze jongen er waarschijnlijk een jaar uit ligt en dat is heel sneu, maar als hij niet geblesseerd was, dan was er niks aan de hand geweest. Dat geldt ook voor die rode kaart bij Utrecht - Feyenoord. Blesseerd zo'n jongen zich dan hadden mensen minder problemen gehad met rood dan nu, terwijl dat niks afdoet aan de ernst van de overtreding zelf.

Daarnaast kunnen we allemaal duidelijk oordelen over het feit dat Feyenoord tot nu toe de arbitrage wel erg mee heeft. De gedeponeerde rode kaart vanwege een vormfout van een grensrechter, de onterechte penalty tegen Utrecht. De (onterecht) afgekeurde goal van Cambuur. De onterecht gegeven penalty tegen Cambuur. En dat allemaal in 2 wedstrijden. Dat heeft ook absoluut te maken met de vreselijke arbitrage maar Feyenoord is over die 2 speelrondes absoluut de gelukkigste geweest, waarbij Feyenoord absoluut niet goed speelde en de beslissingen van de arbitrage ze mogelijk zelfs punten heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arwintju schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 01:43:
[...]

Dat komt omdat die 'overtreding' van Gudelj helemaal geen overtreding was. Ze gaan allebei mannelijk het duel in. Helaas staat andrade vast met z'n been waarnaar hij de klap niet op kan vangen en zn knie beschadigd. Een ongelukkige blessure. Gewoon een hard duel. Het enige waarom mensen zoals jij hier nu over beginnen is omdat deze jongen er waarschijnlijk een jaar uit ligt en dat is heel sneu, maar als hij niet geblesseerd was, dan was er niks aan de hand geweest. Dat geldt ook voor die rode kaart bij Utrecht - Feyenoord. Blesseerd zo'n jongen zich dan hadden mensen minder problemen gehad met rood dan nu, terwijl dat niks afdoet aan de ernst van de overtreding zelf.

Daarnaast kunnen we allemaal duidelijk oordelen over het feit dat Feyenoord tot nu toe de arbitrage wel erg mee heeft. De gedeponeerde rode kaart vanwege een vormfout van een grensrechter, de onterechte penalty tegen Utrecht. De (onterecht) afgekeurde goal van Cambuur. De onterecht gegeven penalty tegen Cambuur. En dat allemaal in 2 wedstrijden. Dat heeft ook absoluut te maken met de vreselijke arbitrage maar Feyenoord is over die 2 speelrondes absoluut de gelukkigste geweest, waarbij Feyenoord absoluut niet goed speelde en de beslissingen van de arbitrage ze mogelijk zelfs punten heeft opgeleverd.
En die onzin geloof je zelf? Gozer, Gudelj raakt de bal niet maar slechts het been van Andrade. En dat niet per ongeluk maar met opzet.

<knip> Denk ook een beetje aan de sfeer hier... niet nodig.

En vergeet je maar niet opzettelijk de niet gegeven pingel voor die handsbal van Cambuur in de 16? Komt je zeker ook niet goed uit in je gewenste beeldvorming?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 17-08-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Arwintju schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 01:43:
[...]

Dat komt omdat die 'overtreding' van Gudelj helemaal geen overtreding was. Ze gaan allebei mannelijk het duel in. Helaas staat andrade vast met z'n been waarnaar hij de klap niet op kan vangen en zn knie beschadigd.
Nou ja... Als zélfs Jan van Halst een probleem heeft met die charge van Gudelj dan weet je wel dat het er gewoon eentje was die over de schreef ging. Juist het feit dat Andrade vast stond maakt het zo'n smerige overtreding, maar als de arbitrage anders oordeelt dan doe je er verder ook niks meer aan. Alhoewel ik wel hoop dat Gudelj hier iets van leert en iets dergelijks niet nog een keer doet want hij heeft dat helemaal niet nodig in zijn spel. Hij kan het vrijwel altijd wel voetballend oplossen.
Wel jammer dat hij een dergelijke charge niet durfde in te zetten in de CL-kwalificatiewedstrijd tegen Rapid Wien. Misschien dat hij dat probeerde te compenseren :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 01:53:
[...]

En die onzin geloof je zelf? Gozer, Gudelj raakt de bal niet maar slechts het been van Andrade. En dat niet per ongeluk maar met opzet.

Wanneer je dat niet ziet raad ik je aan ofwel je roze bril af te zetten ofwel eens bij de opticien langs te gaan.

En vergeet je maar niet opzettelijk de niet gegeven pingel voor die handsbal van Cambuur in de 16? Komt je zeker ook niet goed uit in je gewenste beeldvorming?
Luister als analisten van studio voetbal exact hetzelfde zeggen als mij (behalve streppel natuurlijk) dan lijkt me dat er een kern van waarheid in mijn verhaal zit. Gudelj Is geen man die de harde duels niet aan gaat. Maar zelde tot nooit echt te ver gaat. Had jij er hetzelfde over gedacht als andrade niet geblesseerd was? Ik denk het niet.

Ja die handsbal in de 16 die van nog geen meter snoeihard tegen zn al uitgestoken arm aangeschoten wordt. Dat is natuurlijk geen opzettelijk hands. Feyenoord heeft gewoon geluk gehad met de arbitrage. Dat overkomt iedere club wel eens en nu een keer uitzonderlijk veel bij Feyenoord de afgelopen speelronde. Maak daar nou niet zo'n punt van en accepteer het. Ik denk dat je een supporter van Feyenoord bent? Wees dan juist blij met de 6 punten.
PauseBreak schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 02:16:
[...]

Nou ja... Als zélfs Jan van Halst een probleem heeft met die charge van Gudelj dan weet je wel dat het er gewoon eentje was die over de schreef ging. Juist het feit dat Andrade vast stond maakt het zo'n smerige overtreding, maar als de arbitrage anders oordeelt dan doe je er verder ook niks meer aan. Alhoewel ik wel hoop dat Gudelj hier iets van leert en iets dergelijks niet nog een keer doet want hij heeft dat helemaal niet nodig in zijn spel. Hij kan het vrijwel altijd wel voetballend oplossen.
Wel jammer dat hij een dergelijke charge niet durfde in te zetten in de CL-kwalificatiewedstrijd tegen Rapid Wien. Misschien dat hij dat probeerde te compenseren :P
Zie mijn verhaal hierboven. Analisten van studio voetbal zijn het grotendeels met me eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Arwintju schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 02:35:
[...]

Luister als analisten van studio voetbal exact hetzelfde zeggen als mij (behalve streppel natuurlijk) dan lijkt me dat er een kern van waarheid in mijn verhaal zit. Gudelj Is geen man die de harde duels niet aan gaat. Maar zelde tot nooit echt te ver gaat. Had jij er hetzelfde over gedacht als andrade niet geblesseerd was? Ik denk het niet.
Studio Voetbal is toch die show met Opa Mulder en co? Sorry, maar daar hecht ik niet veel waarde aan. Gelukkig zien we dergelijke charges in de Eredivisie zelden, en nog fijner is het dat die nog veel minder vaak een dergelijke afloop hebben, maar dat maakt niet dat ze opeens een plaats zouden moeten hebben in het voetbal als je het mij vraagt. Je hebt "mannelijk voetbal" en je hebt overdreven hard inkomen. Dit was in mijn optiek toch echt wel het laatste. Ook als Andrade geen blessure zou hebben opgelopen trouwens.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Arwintju schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 02:35:
[...]

Luister als analisten van studio voetbal exact hetzelfde zeggen als mij (behalve streppel natuurlijk) dan lijkt me dat er een kern van waarheid in mijn verhaal zit.
er zijn honderden analisten en studio voetbal staat bij mij niet heel hoog aangeschreven mede dankzij de familie mulder (harder schreeuwen om zijn gelijk te bewijzen vs alles richting Twente op redeneren). Desondanks worden diverse acties anders geinterpeteerd, zo is voetbal natuurlijk. Het is vrijwel nooit zwart of wit.
Gudelj Is geen man die de harde duels niet aan gaat. Maar zelde tot nooit echt te ver gaat.
Onzinredenering, een speler die "nooit" te ver gaat kan ook gewoon te ver gaan. Anders ga je een speler die 1 seizoen netjes speelt amper kunnne bestraffen omdat hij "nooit" te ver gaat.
Had jij er hetzelfde over gedacht als andrade niet geblesseerd was? Ik denk het niet.
Blessure is niet relevant, jammer voor Andrade maar de uitkomst had niet uitgemaakt. Gudelj komt er lomp in en neemt mijn inziens te veel risico waarbij de tegenstander geblesseerd kan raken. Dit moet je niet willen. Dit is geen mannelijk voetbal meer, dit is dom en stompzinnig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik zag zojuist pas de samenvatting van Cambuur - Feyenoord. Dat zijn (imo) toch wel 2 cadeautjes geweest voor Feyenoord. Die bal leek eerder over de lijn dan op de lijn (1-1) en die penalty sloeg natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
PauseBreak schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 02:42:
[...]

Studio Voetbal is toch die show met Opa Mulder en co? Sorry, maar daar hecht ik niet veel waarde aan. Gelukkig zien we dergelijke charges in de Eredivisie zelden, en nog fijner is het dat die nog veel minder vaak een dergelijke afloop hebben, maar dat maakt niet dat ze opeens een plaats zouden moeten hebben in het voetbal als je het mij vraagt. Je hebt "mannelijk voetbal" en je hebt overdreven hard inkomen. Dit was in mijn optiek toch echt wel het laatste. Ook als Andrade geen blessure zou hebben opgelopen trouwens.
Jep, met opa Mulder. Die is ook inderdaad moeilijk serieus te nemen maar die was er niet bij.
Napo schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 06:59:
[...]

er zijn honderden analisten en studio voetbal staat bij mij niet heel hoog aangeschreven mede dankzij de familie mulder (harder schreeuwen om zijn gelijk te bewijzen vs alles richting Twente op redeneren). Desondanks worden diverse acties anders geinterpeteerd, zo is voetbal natuurlijk. Het is vrijwel nooit zwart of wit.

[...]

Onzinredenering, een speler die "nooit" te ver gaat kan ook gewoon te ver gaan. Anders ga je een speler die 1 seizoen netjes speelt amper kunnne bestraffen omdat hij "nooit" te ver gaat.

[...]

Blessure is niet relevant, jammer voor Andrade maar de uitkomst had niet uitgemaakt. Gudelj komt er lomp in en neemt mijn inziens te veel risico waarbij de tegenstander geblesseerd kan raken. Dit moet je niet willen. Dit is geen mannelijk voetbal meer, dit is dom en stompzinnig
Ik ben het niet met jullie eens. Maar dat kan natuurlijk. Ben benieuwd wat jullie dan van de tackle van Karsdorp vinden in de wedstrijd tegen Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Arwintju schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:22:
[...]

Jep, met opa Mulder. Die is ook inderdaad moeilijk serieus te nemen maar die was er niet bij.

[...]

Ik ben het niet met jullie eens. Maar dat kan natuurlijk. Ben benieuwd wat jullie dan van de tackle van Karsdorp vinden in de wedstrijd tegen Utrecht.
Die is vorige week uit den treure besproken. Lijkt me dus niet nodig.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Die van Karsdorp vind ik ook een gevalletje lomp en onbenullig. Jammer dat die vrijuit is gegaan door een vormfout van de arbitrage.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
Ramzzz schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:49:
[...]

Die is vorige week uit den treure besproken. Lijkt me dus niet nodig.
Lijkt me wel nodig, ik zou graag de mening van deze tweakers willen horen in vergelijking met de tackle van gudelj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Arwintju schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:11:
[...]

Lijkt me wel nodig, ik zou graag de mening van deze tweakers willen horen in vergelijking met de tackle van gudelj.
Dan lees je het even terug... Laten we dit nu niet weer gaan aanhalen.

Wel mooi hoe het falen van Blom ineens overgaat in een overtreding van Gudelj 8)7 .

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 17-08-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En dan? Zinloos gaan vergelijken? Wederom een treurige welles-nietes discussie? Daar stroomt het topic de laatste tijd al van over... ;)
Vos schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:22:
Wel mooi hoe het falen van Blom ineens overgaat in een overtreding van Gudelj 8)7 .
Ze hebben Studio Voetbal gekeken en willen die discussie nu hier herhalen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Han op 17-08-2015 09:25 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:18:
Ik zag zojuist pas de samenvatting van Cambuur - Feyenoord. Dat zijn (imo) toch wel 2 cadeautjes geweest voor Feyenoord. Die bal leek eerder over de lijn dan op de lijn (1-1) en die penalty sloeg natuurlijk nergens op.
Feyenoord heeft in 2 speelrondes nu al 4 keer mazzel gehad, naar mijn mening. 2 onzinpenalties, 1 onterecht afgekeurde tegengoal en 1x het seponeren van een rode kaart nadat de aanklager een schorsing voorstelde. Rode kaarten worden normaliter alleen direct geseponeerd. Ik snap dat Feyenoord de gunfactor heeft vanwege jaren van sportieve ellende, maar dit wordt me wat te gortig.

Wat overtredingen betreft, vond ik die van Karsdorp zwaarder dan de overtreding van Gudelj. Als je in komt vliegen/glijden, is dat vrijwel altijd veel riskanter dan wanneer je tegen iemand op loopt. Dan zit je volle gewicht er achter en kun je niet afremmen.

En je ontkomt er niet aan om andere/eerdere overtredingen te bespreken, als je een geschikte strafmaat vast wil stellen voor overtreding X in wedstrijd Y. Al zie je zelden 2 identieke situaties, dat maakt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

Feyenoord heeft in 2 speelrondes nu al 4 keer mazzel gehad, naar mijn mening. 2 onzinpenalties, 1 onterecht afgekeurde tegengoal en 1x het seponeren van een rode kaart nadat de aanklager een schorsing voorstelde. Rode kaarten worden normaliter alleen direct geseponeerd. Ik snap dat Feyenoord de gunfactor heeft vanwege jaren van sportieve ellende, maar dit wordt me wat te gortig.

Wat overtredingen betreft, vond ik die van Karsdorp zwaarder dan de overtreding van Gudelj. Als je in komt vliegen/glijden, is dat vrijwel altijd veel riskanter dan wanneer je tegen iemand op loopt. Dan zit je volle gewicht er achter en kun je niet afremmen.

En je ontkomt er niet aan om andere/eerdere overtredingen te bespreken, als je een geschikte strafmaat vast wil stellen voor overtreding X in wedstrijd Y. Al zie je zelden 2 identieke situaties, dat maakt het lastig.
Met jou ben ik het helemaal eens! Daarom denk ik dus stiekem ook dat als die speler van Utrecht een forse enkelblessure op had gelopen, wat heel goed kan met zo'n tackle, dat de meningen dan anders geweest waren. Ik blijf erbij dat als andrade niet geblesseerd geraakt was, dat we het hier dan niet over zouden hebben.

Begrijp me niet verkeerd want ik heb het wel te doen met andrade. Blessures zijn nooit leuk en zeker zo'n ernstige blessure niet! Dat gun je niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

De reden dat de kaart geseponeerd is schijnt een vormfout te zijn.
De grensrechter had opgeschreven dat hij er 1 meter vanaf stond, maar dit bleek 30/40 meter te zijn.
Daar heeft Feyenoord slim op geanticipeerd en zo is de kaart kwijtgescholden.
Dat heeft niets met gunfactor te maken.
Wat mij betreft was rood in beide gevallen niet nodig (ook bij Gudelj niet) maar geel meer dan voldoende.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
[...]

Euhmmmm lees ongeveer 5 pagina's vol hierover enkele paginas terug!!!

[ Voor 71% gewijzigd door rikoos op 17-08-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Vos schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:22:
[...]

Dan lees je het even terug... Laten we dit nu niet weer gaan aanhalen.

Nou ja, het falen van Blom spreekt redelijk voor zich toch? Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat die man ongeschikt is als arbiter op dit niveau :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afvalzak schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:44:
[...]

De grensrechter had opgeschreven dat hij er 1 meter vanaf stond, maar dit bleek 30/40 meter te zijn.
Wat mij betreft was rood in beide gevallen niet nodig (ook bij Gudelj niet) maar geel meer dan voldoende.
Een vormfout? Is dat al eerder voorgekomen in de geschiedenis van de Eredivisie? Nooit van gehoord. Geen idee ook waarom dat zou moeten leiden tot kwijtschelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:20:
...

Bij de grotere clubs ligt het altijd meer onder een vergrootglas, welkom ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Karsdorp geef nu ook toe dat die bal de lijn al gepasseerd Was. Feyenoord heeft dus 2 keer het geluk mee gehad deze wedstrijd.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Interesse vanuit Crystal Palace in Zoet. Blijkbaar zit daar Pardew, die ook al interesse in Zoet had bij Newcastle. Nu vind ik Zoet geen verkeerde keeper, maar hoe komt zo iemand nu specifiek bij Zoet uit vraag ik me dan af. Hopelijk blijft hij nog een aantal jaren bij PSV. Vermeer schijnt overigens ook beschikbaar te zijn voor een transfer, althans hij ligt bij Feyenoord onder vuur las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het zal meegewogen hebben dat de verklaringen van de grensrechter en de scheidsrechter niet klopten, maar hij is gewoon kwijtgescholden omdat het een onterechte rode kaart was. Het besluit had voor zover bekend gewoon betrekking op de overtreding zelf, maar een belastende verklaring die aantoonbaar fouten bevat weegt natuurlijk niet zwaar meer mee.

Volgens Tokkie heb je geluk als een onterechte rode kaart die je zomaar punten kan kosten niet gevolgd wordt door een schorsing. 8)7

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:57:
[...]

Een vormfout? Is dat al eerder voorgekomen in de geschiedenis van de Eredivisie? Nooit van gehoord. Geen idee ook waarom dat zou moeten leiden tot kwijtschelding.
Tjah, 't werkt gewoon hetzelfde als bij een rechtszaak e.d.:
Een crimineel kan weet ik het wat gedaan hebben, maar kan in sommige gevallen gewoon niet meer bestraft worden vanwege een vormfout.

In beide gevallen vind ik (en ben toch "een Feyenoorder", dat dit onzin is, een typefout (of vormfout) is zo gemaakt, maar zou gewoon hersteld moeten kunnen worden. Dat is niet een reden om iemand maar vrijuit te laten gaan.

Bij Karsdorp was Leo (lomp en onbenullig), net als bij Gudelj, beiden hadden wel bestraft mogen worden. Bij Gudelj zie je ook duidelijk dat de bal weg is en hij wel vol doorloopt. Punt is in die situatie denk ik ook dat hij niet nogmaals wilde dat iemand zo voorbij hem liep en hij niet aan de noodrem trok. Vergelijk het met de actie tegen Wien, ik kan me goed voorstellen dat je daarna sneller aan een noodrem trekt, omdat je zoiets wil voorkomen.

Maargoed, het gaat hier tegenwoordig (bijna) alleen maar over de overtredingen en arbitrage (al moet ik zeggen dat over Blom meer dan genoeg is gezegd, hij moet echt beter stoppen met z'n vak). Wat vinden we van het niveau tegenwoordig?

Ikzelf vindt dat Feyenoord stootkracht tekort komt, Vermeer weer (bijna) lekker bezig was, en Hahn wel een kans mag krijgen. Achterin staat het zo wel redelijk, maar moet zien hoe dit zich verhoudt tot sterkere tegenstanders.

Ajax wint wel, heeft stootkracht genoeg, maar vind ik verdedigend best zwak, zelfde geldt eigenlijk voor PSV, ben benieuwd hoe die zich in Europa gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:12:
Interesse vanuit Crystal Palace in Zoet. Blijkbaar zit daar Pardew, die ook al interesse in Zoet had bij Newcastle. Nu vind ik Zoet geen verkeerde keeper, maar hoe komt zo iemand nu specifiek bij Zoet uit vraag ik me dan af. Hopelijk blijft hij nog een aantal jaren bij PSV. Vermeer schijnt overigens ook beschikbaar te zijn voor een transfer, althans hij ligt bij Feyenoord onder vuur las ik.
Volgens mij zijn Janmaat en De Jong ook onder Pardew gehaald, die meneer kijkt gewoon wat er bij ons in de vitrine staat. Dat is niet gek, want het is een fijne keeper, en Zoet word alleen maar duurder mocht er een goed reeks in de CL worden neergezet.

Speroni is ook niet meer de jongste, en Hennesey was al de tweede man achter Speroni.
McCarthy stond er ook in voor de eerste wedstrijd dit seizoen. Tweede wedstrijd heb ik niet gezien, maar ik las dat ie er ook instond. Volgens mij is dat wel een goede, misschien wil Pardew wat nieuw jong spul als concurrentie?

Wat moet een Vermeer nu bij andere clubs doen dan, die moet eerst wat laten zien bij Feyenoord. Ik bedoel hij zit er pas net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:12:
Interesse vanuit Crystal Palace in Zoet. Blijkbaar zit daar Pardew, die ook al interesse in Zoet had bij Newcastle. Nu vind ik Zoet geen verkeerde keeper, maar hoe komt zo iemand nu specifiek bij Zoet uit vraag ik me dan af.
Prima prijs/kwaliteit verhouding. Liet gisteren weer zien dat ie prima bezig is met die redding op die kopbal van De Leeuw.
Voor een vergelijkbare Engelse keeper betaal je dan al snel meer dan 20miljoen. voor Zoet 10, misschien 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15 toch niet.... Ja, misschien als ze wachten tot 1 minuut voor 12 deadline day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

jbdeiman schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

Maargoed, het gaat hier tegenwoordig (bijna) alleen maar over de overtredingen en arbitrage (al moet ik zeggen dat over Blom meer dan genoeg is gezegd, hij moet echt beter stoppen met z'n vak). Wat vinden we van het niveau tegenwoordig?

Ikzelf vindt dat Feyenoord stootkracht tekort komt, Vermeer weer (bijna) lekker bezig was, en Hahn wel een kans mag krijgen. Achterin staat het zo wel redelijk, maar moet zien hoe dit zich verhoudt tot sterkere tegenstanders.

Ajax wint wel, heeft stootkracht genoeg, maar vind ik verdedigend best zwak, zelfde geldt eigenlijk voor PSV, ben benieuwd hoe die zich in Europa gaan houden.
Lijkt me zo een prima samenvatting van de top 3 eigenlijk. Ik ben benieuwd hoe Cocu straks PSV neerzet als iedereen fit is. Met Willems en Moreno erin staat er in ieder geval een elftal dat wat mij betreft wel moet kunnen overwinteren in Europa. Het is een goed uitgebalanceerd elftal. Nu missen we nog wel wat met Brenet als linksback.

Als je wat verder kijkt dan de top drie dan valt me eigenlijk voornamelijk op dat het verschil met de net gepromoveerde clubs en de rest van de Eredivisie groter lijkt dan vorig seizoen. Sowieso zijn er tot nu toe meer echt leuke wedstrijden geweest om naar te kijken. Er zijn meer clubs gewaagd aan elkaar en er wordt weer ouderwets Hollandsch gevoetbald: Zonder scrupules aanvallen _/-\o_

Van de clubs die wat kleiner zijn verwacht ik eigenlijk wel wat moois van Ado (ook al is het Ado :P) en Heerenveen. Ado heeft goed ingekocht en het team staat er al. Heerenveen heeft vooral het team behouden en moet nu als collectief toch wel door kunnen stoten naar de middenmoot met al die getalenteerde Scandinaviërs van ze.

En ik hoop dat Cambuur mooi meedoet, maar als de afgelopen wedstrijden een graadmeter zijn voor de rest van het seizoen zal dat wel weer tegenvallen :+
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:24:
15 toch niet.... Ja, misschien als ze wachten tot 1 minuut voor 12 deadline day.
PSV wil niemand meer verkopen en is in onderhandeling met Zoet over contractverlenging. Daar vragen ze dus gewoon de hoofdprijs voor.

[ Voor 7% gewijzigd door PauseBreak op 17-08-2015 11:32 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:21:
Prima prijs/kwaliteit verhouding. Liet gisteren weer zien dat ie prima bezig is met die redding op die kopbal van De Leeuw.
Voor een vergelijkbare Engelse keeper betaal je dan al snel meer dan 20miljoen. voor Zoet 10, misschien 15
Keepers zijn niet duur, voor 20 miljoen zou je de op 3 na duurste keeper alle tijden zijn. Met ruim 10 miljoen Euro sta je nog in de top 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contract is contract, uiteraard, maar je kan iemand niet zomaar houden en verwachten dat ie dezelfde inzet toont (dit alles natuurlijk in het geval hij zelf ook weg wil). Zeggen dat er niks te koop is, is ook gewoon een slechte strategie, als een speler echt wil zijn er genoeg manieren om hem over te halen.

En daarbij: Als Newcastle al word gezien als een goede club voor onze internationals, dan is de club die een paar plekken boven Newcastle eindigde zeker een leuke optie voor Zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:41:
Contract is contract, uiteraard, maar je kan iemand niet zomaar houden en verwachten dat ie dezelfde inzet toont (dit alles natuurlijk in het geval hij zelf ook weg wil). Zeggen dat er niks te koop is, is ook gewoon een slechte strategie, als een speler echt wil zijn er genoeg manieren om hem over te halen.

En daarbij: Als Newcastle al word gezien als een goede club voor onze internationals, dan is de club die een paar plekken boven Newcastle eindigde zeker een leuke optie voor Zoet :)
Dat is wel helder, maar als club voorkom je dan al dat men verwacht "voor een appel en een ei" een nieuwe speler daar weg te halen. Je weet al dat je diep in de buidel moet tasten om iemand los te weken. Het is ook een "verkoop" en "prijsopdrijf" strategie.

Stel: Je gaat naar een winkel, ziet wat moois in de etalage en ze zeggen dat het niet te koop is. Dan zijn ze eigenlijk al bezig met een soort van handel, het is meer "hoe hard" je in het "niet te koop" zit. Als je geen gesprek aangaat, dan is het wel een slechte actie, maar je zou als "klant" ook meer kunnen bieden, om de verkoper toch te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
[...]
Het lijkt wel de media hier om alleen te roepen dat dat alleen de reden was, dit werd gisteren alleen bij Studio voetbal geroepen maar als je op FB kijkt dan zie je veel andere berichten die ook andere redenen aangaven. Er is ook aangegeven dat hij niet (bewust) de speler probeerde te raken, ook nog wat andere zaken gaven ze aan. Dus aub wel de volledige reden neerzetten ;-)

Maar goed eigenlijk is dit alweer TE oud nieuws om hier weer te gaan bespreken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat moois wat daar in de etalage ligt heeft geen eigen mening en leest geen nieuws over hem en verbanden met nieuwe eigenaren en kun je niet op andere gedachte brengen door vieze spelletjes en geneuzel bestuurskamertjes....

als Palace begint met 5, dan mag ie wel voor 8,5. (wederom, als Zoet echt wil, want ik snap dat Cocu halverwege augustus niet echt meer wat anders wil zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

rikoos schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

Het lijkt wel de media hier om alleen te roepen dat dat alleen de reden was, dit werd gisteren alleen bij Studio voetbal geroepen maar als je op FB kijkt dan zie je veel andere berichten die ook andere redenen aangaven. Er is ook aangegeven dat hij niet (bewust) de speler probeerde te raken, ook nog wat andere zaken gaven ze aan. Dus aub wel de volledige reden neerzetten ;-)

Maar goed eigenlijk is dit alweer TE oud nieuws om hier weer te gaan bespreken :+
Daarom zeg ik ook "schijnt" :P

Eens, we kunnen er over blijven lullen zo ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Helaas alleen samenvatting gezien van Feyenoord.
Gelukkig gewonnen 0-2, was niet best zo te zien.

Ben benieuwd zondag!

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:09:
Karsdorp geef nu ook toe dat die bal de lijn al gepasseerd Was. Feyenoord heeft dus 2 keer het geluk mee gehad deze wedstrijd.
Elders op internet vroeg iemand zich af hoe of dat Karsdorp dat dan wel kon zien gezien de plek waar hij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Elders op internet vroeg iemand zich af hoe of dat Karsdorp dat dan wel kon zien gezien de plek waar hij stond.
Niet !! Maar het was met het menselijk oog niet waar te nemen aangezien er niemand echt op één lijn stond. Zelfs met de herhalingen konden de reporters het niet goed beoordelen. Dus was hij erin of niet zonder technische hulpmiddelen kunnen wij het met het oog niet beoordelen (al denken veel mensen hier dat zij het wel zeker weten of niet 8)7 ). Het leek voor mij ook of hij erin zat, maar dat is ook alleen maar gissen of dat echt zo was dus mij hoor je niet klagen hehehe.

Gelukkig hebben de Kuip en de Arena de technologie inmiddels wel om het te controleren zodat andere clubs iig niet meer kunnen roepen dat ze altijd benadeeld worden tov de grotere clubs.

Maar het gekregen "voordeel" wat Feyenoord heeft gekregen in deze wedstrijd heft zichzelf altijd op tegen de nadelen die elke club ook in een seizoen krijgt. Dus dit gaan we achter ons laten en concentreren we ons op de EL clubs komende week ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:34
rikoos schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:38:
[...]

Niet !! Maar het was met het menselijk oog niet waar te nemen aangezien er niemand echt op één lijn stond. Zelfs met de herhalingen konden de reporters het niet goed beoordelen. Dus was hij erin of niet zonder technische hulpmiddelen kunnen wij het met het oog niet beoordelen (al denken veel mensen hier dat zij het wel zeker weten of niet 8)7 ). Het leek voor mij ook of hij erin zat, maar dat is ook alleen maar gissen of dat echt zo was dus mij hoor je niet klagen hehehe.

Gelukkig hebben de Kuip en de Arena de technologie inmiddels wel om het te controleren zodat andere clubs iig niet meer kunnen roepen dat ze altijd benadeeld worden tov de grotere clubs.
Maar het gekregen "voordeel" wat Feyenoord heeft gekregen in deze wedstrijd heft zichzelf altijd op tegen de nadelen die elke club ook in een seizoen krijgt.. Dus dit gaan we achter ons laten en concentreren we ons op de EL clubs komende week ;-)
Dat is natuurlijk bullshit, het is echt onmogelijk dat elke club precies evenveel dingen voor als tegen krijgt. Gewoon goedpraten van het voordeel dat je nu hebt, zo van het gaat toch wel een keertje fout. En vervolgens als het een fout in het nadeel is dan is het we hebben ook nooit geluk.

Maarja dat is de gemiddelde voetbalsupporter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Het is natuurlijk jouw persoonlijke mening dat mijn redenatie het bullshit is, het is duidelijk niet iedereen zijn mening ondanks dat je het nu als een waarheid neerzet. Natuurlijk zal het nooit 1op1 lopen maar wordt er zo moe van dat mensen 1 of 2 zaken uit een wedstrijd halen en dan doen alsof dat de reden van verlies of winst was zonder hun eigen voordeeltjes te benoemen of sterker nog: bewust niet noemen zoals jij nu mij van beschuldigd . Aan het einde van het seizoen is het bijna altijd evenveel voordeel als nadeel.

Karsdorp kan zoveel roepen maar zeker weet hij het ook niet. Dat was onmogelijk om dat te zien!

Ik ben juist niet begonnen over het niet geven van een penalty na WEL een duidelijke handsbal afgelopen wedstrijd (in de herhaling was dat vol in beeld) omdat ik juist niet zo lang wil doorzeuren zoals soms hier gebeurt. Soms heb je geluk en soms niet daarom ben ik dus HEEL blij met de doellijn technologie om dit soort zielige discussies te moeten voeren waar mensen hun ogen en waarheid laten bepalen door de clubvoorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Maakt toch ook niet zoveel uit? Feyenoord heeft gewoon verdiend gewonnen en als Kazim niet zo ontzettend slecht was geweest, was het veel eerder beslist geweest.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Kan iemand mij uitleggen waarom de media zo kritisch was op Ajax, maar er nu bij het AD 2 en bij de telegraaf 3 ajaxieden in het elftal van de week staan.

El Ghazi scoort erg goed terwijl hij 70 minuten niks raakte.

Natuurlijk twee keer scoren is knap voor de tweede keer op rij.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
rikoos schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:38:

Maar het gekregen "voordeel" wat Feyenoord heeft gekregen in deze wedstrijd heft zichzelf altijd op tegen de nadelen die elke club ook in een seizoen krijgt. Dus dit gaan we achter ons laten en concentreren we ons op de EL clubs komende week ;-)
Het grappige is dat de beruchte Kuip dit thuisvoordeel niet meer kent. :) Net als types als Blom die vooral bezig zijn met bewijzen dat ze niet onder de indruk zijn.

Bal over de lijn of niet is gewoon niet te zien. Hij moet 100% over de lijn zijn. Dat kan de scheidsrechter nooit goed besluiten. Eerste handsbal fluit hij niet, daarna geeft hij een goedmakertje weg. Alles bij elkaar een terechte afgedwongen overwinning, waar het met wat minder geluk toch verkeerd had kunnen aflopen. Vorige week was het andersom. Het verschil met vorig seizoen is dat het geluk en pech voorlopig, zoals het cliche voorschrijft, tegen elkaar weg te strepen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
ph4ge schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:36:
[...]

Het grappige is dat de beruchte Kuip dit thuisvoordeel niet meer kent. :) Net als types als Blom die vooral bezig zijn met bewijzen dat ze niet onder de indruk zijn.

Bal over de lijn of niet is gewoon niet te zien. Hij moet 100% over de lijn zijn. Dat kan de scheidsrechter nooit goed besluiten. Eerste handsbal fluit hij niet, daarna geeft hij een goedmakertje weg. Alles bij elkaar een terechte afgedwongen overwinning, waar het met wat minder geluk toch verkeerd had kunnen aflopen. Vorige week was het andersom. Het verschil met vorig seizoen is dat het geluk en pech voorlopig, zoals het cliche voorschrijft, tegen elkaar weg te strepen is.
De 'goal' niet goedkeuren is een goedmakertje. De strafschop geven net zo.

Die eerste is misschien een strafschop, maar wel zo dichtbij, dan is geen hands meer. Er is een verschil tussen hands en aangeschoten hands. Lekker makkelijk om van dichtbij de bal hard tegen iemands arm te schieten.

Vervolgens hoor je over het seponeren van de rode kaart van Kasdorp? En hoorde geluiden over voordelig fluiten voor Feyenoord in de eerste wedstrijd? Dat heb ik niet gekeken, maar Feyenoord had de scheids zeker mee afgelopen wedstrijd.

Het had echt heel simpel een goedgekeurde goal kunnen zijn en geen penalty. Het had er echt de schijn van dat de bal over de lijn was. Als het Feyenoord was die zo'n bal had, dan werd het van de daken geschreeuwd dat het een goal was en dat Feyenoord altijd maar weer benadeeld wordt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/21slOj1.jpg

Zijn knie is boven de lijn en zijn uitgestrekte been natuurlijk een stuk verder dan dat... dus je kan zo je conclusies trekken?

[ Voor 37% gewijzigd door Luxicon op 17-08-2015 19:58 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andrade heeft dus een gebroken scheenbeen over gehouden aan die charge van Gudelj.

Iedereen die van voetbal houdt gruwelt van dergelijke overtredingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:09:
Andrade heeft dus een gebroken scheenbeen over gehouden aan die charge van Gudelj.

Bah. Erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:36:
[...]

Op basis waarvan zeg je dat?

Onlangs liet ik de feiten zien, waaruit bleek dat Feyenoord sinds 2007/2008 de meeste penalties kreeg van alle ploegen die in de Eredivisie actief zijn, in eigen stadion.

Qua overall cijfers, uit en thuis: de laatste 3 seizoenen kreeg Feyenoord 25 (!!!!) penalties. Vijf-en-twintig! Ajax kreeg er 11, PSV 15.

Sneu voor Andrade, gebroken scheenbeen is heftig. Gudelj maakte opzettelijk een overtreding door stevig door te lopen, die zal daar de volgende keer nog wel even over nadenken. Toch vind ik dat zeer ongelukkig, zoals Karsdorp geluk had dat het niet slechter af liep voor zijn tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:44:
De 'goal' niet goedkeuren is een goedmakertje. De strafschop geven net zo.

Die eerste is misschien een strafschop, maar wel zo dichtbij, dan is geen hands meer. Er is een verschil tussen hands en aangeschoten hands. Lekker makkelijk om van dichtbij de bal hard tegen iemands arm te schieten.
Aangeschoten hands bestaat niet, voorwaardelijke opzet wel. Als je je hand in die positie plaatst loop je het grote risico dat de bal er tegenaan komt en dat je daar voordeel van hebt. Daarom moet je je handen langs je lichaam houden. Dit was gewoon een penalty. Vervolgens wordt hij gegeven op het moment dat er iemand naar de bal slaat, maar hem toevallig mist. Een begrijpelijke fout, leuk dat hij in 93ste minuut een fout compenseert uit de 70ste minuut.
Vervolgens hoor je over het seponeren van de rode kaart van Kasdorp? En hoorde geluiden over voordelig fluiten voor Feyenoord in de eerste wedstrijd? Dat heb ik niet gekeken, maar Feyenoord had de scheids zeker mee afgelopen wedstrijd.
Het is simpel, Feyenoord kreeg vlak na rust bij een 0-1 voorsprong een onterechte rode kaart. Een enorme negatieve invloed van de scheidsrechter op de wedstrijd. Een doekje voor het bloeden dat hij gewoon werd kwijtgescholden. Vervolgens krijgt Feyenoord bij 2-1 vlak voor tijd een strafschop cadeau, en de tegenstander ook weer een cadeau bij een 3-1 stand. Beide voor de statistieken, terwijl de onterechte rode kaart voor Karsdorp wel zeer negatieve gevolgen had.
Het had echt heel simpel een goedgekeurde goal kunnen zijn en geen penalty. Het had er echt de schijn van dat de bal over de lijn was. Als het Feyenoord was die zo'n bal had, dan werd het van de daken geschreeuwd dat het een goal was en dat Feyenoord altijd maar weer benadeeld wordt.

[afbeelding]

Zijn knie is boven de lijn en zijn uitgestrekte been natuurlijk een stuk verder dan dat... dus je kan zo je conclusies trekken?
Ook waar zn knie is valt niet te zien in deze hoek, je moet gewoon op de lijn kijken. De bal moet ook helemaal over de lijn zijn, misschien was hij grotendeels over de lijn maar dat is nog niet over de lijn. Hoe dan ook ironisch dat we dit uitvoordeel een keer hebben, mag ook weleens :P
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:25:
Op basis waarvan zeg je dat?

Onlangs liet ik de feiten zien, waaruit bleek dat Feyenoord sinds 2007/2008 de meeste penalties kreeg van alle ploegen die in de Eredivisie actief zijn, in eigen stadion.

Qua overall cijfers, uit en thuis: de laatste 3 seizoenen kreeg Feyenoord 25 (!!!!) penalties. Vijf-en-twintig! Ajax kreeg er 11, PSV 15.
Wat wil je daarmee zeggen? Misschien waren ze alle 25 onterecht, misschien hadden ze er wel 100 moeten krijgen. Het zegt helemaal niks.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 17-08-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
gevolg van de overtreding is niet relevant voor de strafmaat.
Erg voor Andrade dat hij een breuk heeft maar maakt de overtreding niet erger. Actie van Gudelj blijft buitensporig en mag mijn inziens best bestraft worden, net zoals de actie van Karsdorp onhandig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Napo schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:30:
gevolg van de overtreding is niet relevant voor de strafmaat.
Erg voor Andrade dat hij een breuk heeft maar maakt de overtreding niet erger. Actie van Gudelj blijft buitensporig en mag mijn inziens best bestraft worden, net zoals de actie van Karsdorp onhandig was
Ik vond het "gewoon" een overtreding om een tegenaanval eruit te halen. Geel was een goede beslissing geweest en dan niet eens omdat de overtreding zelf zo ernstig was.

Vaak genoeg lopen de gemeenste overtreding goed af en zijn de lulligste overtredingen de oorzaak van een zware blessure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Oei, dat is een zware blessure. Had ook de pech dat zijn been net 'vast' stond toen hij geraakt werd door Gudelj.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016