Tomorrow is not today!
Ajax heeft 75% balbezit maar ze counteren...

Netjes wel die 0-2.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
nee tis gewoon zoKrukar schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:09:
[...]
Ajax heeft 75% balbezit maar ze counteren...kijk jij een andere wedstrijd ofzo?
Netjes wel die 0-2.
Ajax is wel effectief weer, ook klass hoor
[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 09-08-2015 13:10 ]
Serieus jij kijkt echt een andere wedstrijdkrissie100 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:09:
triest, totaal onverdiend

Wat heeft AZ tot nu toe laten zien
p.s. 0-3

Volgens mij haal je Ajax en Barcelona door elkaar?Spacey23 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:08:
Als Ajax sneller gaat spelen dan is er geen team die ze kan tegenhouden. Maar ja...
Tomorrow is not today!
weer een afstandsschot
[ Voor 80% gewijzigd door krissie100 op 09-08-2015 13:11 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nee maar AZ speelt echt belabberd slechtQuad schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:11:
Ik open Sofascore op m'n smartphone, en het staat 0-3? Is Ajax aan de drugs ofzo?
dit toevallig wel, maar hij heeft uitstekend gekeept in de europa league, dus dat is eg kort door de boichttoolkist schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:11:
AZ weet in ieder geval dat ze op zoek kunnen naar een andere keeper
dat slaat nergens op bobbybobsquad schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:12:
[...]
Tja als AZ dat moet doen dan moet het van eigen helft
Evenals jou reactie over counter voetbal.
B.t.w hoop niet dat ze nu verslappen wat we wel eens vaker hebben gezien

Hm oké.
Die goal van El Ghazi, Damn erg lekker!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Loopt goed af, maar dat leek toch wat onzeker.
Het is ook niet de kuip hePWM schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:14:
Maar goed voor Gudelj dat Blom niet fluit.

Hauweleej gets blocked by Gudelleje.....
AZ moet wel heel anders gaan voetballen in de 2de helft als ze nog wat willen veranderen.
Die heeft gisteren al gespeeldVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:19:
Hoelaat speelt de concurrent van Ajax?

PEC Zwolle speelt Woensdag om 19:45Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:19:
Wel weer een interessante uitspraak van Molenaar....
http://www.fcupdate.nl/vo...er-wat-gebeuren-bij-ajax/
[ Voor 27% gewijzigd door Krukar op 09-08-2015 13:22 ]
Heeft dit geweldige Ajax nog concurrenten dan?Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:19:
Verwijderd
Voordat het seizoen begon ging het alleen maar over die 2 clubs. Ik hoop dat het spannender gaat worden en Feyenoord weer kan aansluiten. Uiteraard is een verrassing ook leuk!
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2015 13:26 ]
nu lekker rustig kieken naar de tweede helft
[ Voor 47% gewijzigd door krissie100 op 09-08-2015 13:26 ]
de geweldige
maar ben bang dat het zo een 0-5/0-6 wordt
[ Voor 11% gewijzigd door krissie100 op 09-08-2015 13:32 ]
Hoop dat het niet al te ernstig is met El Ghazi.
Ajax gaat wel steeds beter voetballen, 1 of 2 erbij zou wel lekker zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Krukar op 09-08-2015 13:54 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Verwijderd
Moeten nog 2 doelpunten gescoord gaan wordenhupske schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:54:
De corners van Ajax zijn soms wel triest. Iedereen de 16 in. Doen ze een korte corner. Nou denk je, nu gooien ze de bal de 16 in. Nee hoor. Hij gaat gewoon helemaal terug. En dan zie een Veltman weer teleurgesteld naar zijn verdediging sjokken
Tomorrow is not today!
Zeker, al vond ik AZ in de 2de helft nog zwakker als in de eerste. Janssen was de enige man aan AZ-zijde die nog af en toe wat probeerde. Van Ajax vooral tussen minuut 60 en 80 prima voetbal gezien.Spacey23 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:19:
3 punten binnen. 2e helft goed gespeeld en geen kans weggeven.
Ben benieuwd wat Vitesse vanmiddag laat zien met hun nieuwe team.
1x inderdaad... maar alle andere corners was ik behoorlijk tevreden over... eindelijk eens strakke ballen ipv van die pisballetjes die de keeper zo uit de lucht plukthupske schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:54:
De corners van Ajax zijn soms wel triest. Iedereen de 16 in. Doen ze een korte corner. Nou denk je, nu gooien ze de bal de 16 in. Nee hoor. Hij gaat gewoon helemaal terug. En dan zie een Veltman weer teleurgesteld naar zijn verdediging sjokken
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Was bij Roda - Heracles ook al en dan nu bij Willem II - Vitesse.PWM schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:57:
Het heeft 1 wedstrijd geduurd, maar daar is het been gericht op de enkel, met succes. En natuurlijk, de... gele kaart.
Was gisteren ook geen rood, maar ja, Blom....
[ Voor 5% gewijzigd door schwarzenegger op 09-08-2015 17:00 ]
Meningen verschillenschwarzenegger schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:59:
[...]
Was bij Roda - Heracles ook al en dan nu bij Willem II - Vitesse.
Was gisteren ook geen rood, maar ja, Blom....
Overtreding vol op de enkel, of het nou lomp, onbedoeld of op een andere manier is, is gewoon rood
Hij raakt de bal helemaal niettoolkist schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:54:
Hier speelt ie de bal, gisteren totaal niet.
[edit] Lijkt erop dat Moreno toch niet naar PSV gaat. Van vi.nl:
De overgang van verdediger Héctor Moreno van Espanyol naar PSV is van de baan. De Mexicaan vliegt morgen terug naar Spanje.
Espanyol wil naar verluidt vier miljoen euro hebben voor de voormalig AZ-verdediger, maar dat vindt PSV te veel.
[ Voor 64% gewijzigd door toolkist op 09-08-2015 20:45 ]
Dat valt toch ook wel weer mee.
Hoeveel zal een Botteghin Feyenoord kosten?
Aan een meer ervaren Moreno heb je toch meer, zou je zeggen.
Edit: kan ook weer een slimme zet zijn in de tactiek van Brands, vergelijkbaar met die van Pereiro om zo de transfer toch op eigen voorwaarden door te laten gaan.
[ Voor 35% gewijzigd door dutchgio op 09-08-2015 21:22 ]
Bij de beoordeling van een overtreding moet altijd de intentie meespelen. Een slaande beweging kan mis zijn en is toch rood en een harde schop tegen de enkel kan pure pech zijn en geen rood. Als jij de bal trapt en er zit net een voet tussen kan je er gewoon weinig aan doen.Napo schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:38:
Meningen verschillen
Overtreding vol op de enkel, of het nou lomp, onbedoeld of op een andere manier is, is gewoon rood
Zeker gezien ze aangegeven hebben hier strenger op te letten.Napo schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:38:
[...]
Meningen verschillen
Nou dan heeft alleen Blom daar op gelet dit weekendKevinp schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:36:
[...]
Zeker gezien ze aangegeven hebben hier strenger op te letten.

Float like a butterfly, sting like a bee.
Het moet deels meegewogen worden ja, niet de reden om wel of niet een kaart te kunnen geven.ph4ge schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:21:
[...]
Bij de beoordeling van een overtreding moet altijd de intentie meespelen. Een slaande beweging kan mis zijn en is toch rood en een harde schop tegen de enkel kan pure pech zijn en geen rood. Als jij de bal trapt en er zit net een voet tussen kan je er gewoon weinig aan doen.
Als je een tackle maakt op een doorgebroken speler met als doel de bal te spelen, maar dat mislukt, dan moet je nog steeds rood krijgen.
Als je gaat glijden (zoals Karsdorp deed) weet je dat je het risico loopt dat je de bal mist en de man vol raakt. Dan kan het nog niet de intentie zijn, maar kan de overtreding nog steeds dermate lomp zijn dat rood wel terecht is.
Ik had zelf wel Guardado verwacht, maar De Jong is wel de enige andere optie.
Zien we halverwege de competitie wel wie er nog meer in de degradatie zone zitten.ik222 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:21:
[...]
Heeft dit geweldige Ajax nog concurrenten dan?
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Wim-Bart schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
Zien we halverwege de competitie wel wie er nog meer in de degradatie zone zitten.
Verwijderd
Niet definitief. Espanyol zal weer meer geld willen zien.Niku schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:28:
Transfer van Moreno is van de baan dus. Balen, want akkoord met de speler was er al. Ben zeer benieuwd wat plan B is.
Ze willen 4 miljoen geloof ik, snap niet zo goed waarom PSV dan niet zou happen, zeker omdat helemaal omhoog wordt geprezen. (Tenzij ze dus op de achtergrond nog veel meer vragen natuurlijk)Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 00:43:
[...]
Niet definitief. Espanyol zal weer meer geld willen zien.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Persoonlijk akkoord met de speler, geen echte andere kapers op de kust; Brands wil gewoon zo goedkoop mogelijk shoppen, komt nog wel goed.martinusz schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:44:
[...]
Ze willen 4 miljoen geloof ik, snap niet zo goed waarom PSV dan niet zou happen, zeker omdat helemaal omhoog wordt geprezen. (Tenzij ze dus op de achtergrond nog veel meer vragen natuurlijk)
Spelers uit Zuid-Amerika zijn sowieso nog veel vaker hierbij betrokken geraakt, laat staan clubs uit Spanje.
En dan toch nog 3-2 winnen, Dirk Kuyt wat een held
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Heerlijk vond ik hem niet maar wel heel spannend... Ben net klaar met lezen van alles maar ik vond het een leuke spannende wedstrijd van een niet al te hoog nivo. Maar wat een sfeer weer 95 minuten lang en wat een drama scheidsrechter (ook voor Utrecht was Blom soms onbegrijpelijk)!!Mars18 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:06:
Wat een heerlijke wedstrijd zaterdag van Feyenoord. Tot de rode kaart niets aan de hand, en daarna erg onder druk.
En dan toch nog 3-2 winnen, Dirk Kuyt wat een held
Wel meer dan terechte winnaar want over heel de wedstrijd was Feyenoord gewoon de ploeg die het verdiende. Jammer dat Blom wel andere regels hanteert dan de andere scheidrechters in NL. Tuurlijk ben ik wat partijdig maar wat hij de laatste wedstrijden in de kuip heeft laten zien sloeg echt nergens op, bijna schandalig soms.
Absolute hoogtepunt was supporters actie aan onze zijde voor de verjaardag van Geert, wat was dat mooi zeg!!!! Net als de hele wedstrijd trouwens was het een super sfeer weer in het hele stadion. Vond voor het eerst sinds seizoenen de Utrecht supporters tegenvallen wat bijzonder was want Utrecht en ADO (toch wel de leukste clubs qua uitsupporters) maken er bij uitwedstrijden altijd een feestje van in de Kuip en dit jaar waren ze dood stil, heel erg jammer.
De wedstrijd AZ - Ajax had ik veel meer van verwacht en ik zag een AZ wat echt ENORM tegenviel en wat totaal niet leek op het team wat we in de voorbereiding en tegen de Turken in de EL zagen.
Ajax begon de eerste helft leuk met een paar super acties van El Ghazi (kan ook niet anders met zo'n achtergrond !) wat resulteerde in misschien nu al de mooiste goal van het seizoen (ook ik hou van overdrijven, ook als het om Ajax gaat). Daarna fout op fout bij AZ en de wedstrijd was klaar. Onbegrijpelijk want zoals AZ in de EL speelde had ik eigenlijk verwacht dat ze Ajax van de mat zouden spelen (zo zie je de bal is rond hahaha)
Wel apart dat sommige spelers het einde haalde met overtredingen die door Blom met rood zouden zijn beloond met de wedstijd van zaterdag in het achterhoofd. Ik begrijp alleen De Boer echt soms niet als je de bank van Ajax ziet zitten en je laat een Veltman in de basis staan?!?!?! Ik ben er blij om hoor, hoe meer Veltman hoe beter ;-)
Kunnen we hier conclusies uit trekken? Ik denk het niet want zolang het transfer frame nog openstaat (geloof zelfs in Rusland nog tot in september) kunnen er voorlopig nog heel veel spelers weg of bij komen. Ben niet onder de indruk van Ajax na de wedstrijd, te onrustig en slechts met enkele goede momenten maar weer enorm veel onnodige persoonlijke fouten. Het is dat AZ te onmachtig was. Feyenoord moet nog van te ver komen met nog veel nieuwe spelers die of nog niet mochten spelen of er nog niet klaar voor zijn.
Dinsdag PSV verwacht ik wel veel van en ik blijf (helaas) bij mijn mening dat ik na dit weekend nog steeds alleen PSV als de enige kandidaat zie voor de titel.
PS
Vitesse viel me echt enorm tegen !!!!!
Andersom ook als Ajax vaak genoeg blijft scoren en daarmee aan zelfvertrouwen wint kunnen ze ver komen.
Ik vrees wel dat ze van een paar spelers afhankelijk zijn.
Pas over een paar weken kunnen we iets zeggen. Zoals het gezegde, één zwaluw maakt nog geen zomer.
Wel zie je duidelijk dat het voor veel ploegen nog te vroeg in het seizoen is. Niet constant, onvoldoende vertrouwen en zoekende. Journalisten en supporters zijn vanaf minuut één lekker kritisch op alles en iedereen, wellicht moeten we de term supporter/toeschouwer maar vervangen door joejouwer.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mee eens.Gonadan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:53:
De enige conclusies die we na één speelweekend kunnen trekken is dat de gekleurde brillen weer aardig uit de kast zijn gehaald. Zelden heb ik een volkomen objectieve analyse gezien.
Wel zie je duidelijk dat het voor veel ploegen nog te vroeg in het seizoen is. Niet constant, onvoldoende vertrouwen en zoekende. Journalisten en supporters zijn vanaf minuut één lekker kritisch op alles en iedereen, wellicht moeten we de term supporter/toeschouwer maar vervangen door joejouwer.
De onzin bij elke trainer "ze zijn op hem uitgekeken" tja echt waar tuurlijk kan het ooit minder gaan. Maar die onzinnige ontslag rondes altijd.
Je moet een trainer waar je achter staat ook de kans geven om een keer niet zo goed te presteren. Maar dat zit er vaak niet in.
Je voetbalt nou eenmaal met je voeten, er kan altijd een voetje tussen zitten. In potentie kan je elke keer dat je een bal trapt een enkel raken. De scheidsrechter moet echt naar de intentie en de omstandigheden kijken, en niet klakkeloos "enkel geraakt dus rood" toepassen, want dan kan je nooit meer in bal trappen of een tackle maken.toolkist schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:08:
Het moet deels meegewogen worden ja, niet de reden om wel of niet een kaart te kunnen geven.
Als je een tackle maakt op een doorgebroken speler met als doel de bal te spelen, maar dat mislukt, dan moet je nog steeds rood krijgen.
Als je gaat glijden (zoals Karsdorp deed) weet je dat je het risico loopt dat je de bal mist en de man vol raakt. Dan kan het nog niet de intentie zijn, maar kan de overtreding nog steeds dermate lomp zijn dat rood wel terecht is.
Ajax was wel effectief, maar ik zie het nog wel misgaan zo in de verdediging. Zo gemakkelijk als de schoten weggegeven werden. Het is dat AZ niet scherp was, (van de weet ik het hoeveel schoten, maar enkelen op doel) maar ze waren qua kans/ schotverhouding niet veel minder de eerste helft.bobsquad schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:10:
[...]
Serieus jij kijkt echt een andere wedstrijd![]()
Wat heeft AZ tot nu toe laten zien
p.s. 0-3![]()
![]()
Het komt toch allemaal wat onzeker/ onhandig over, al hebben ze wel geleerd dat het soms beter is een bal weg te roeien ipv het altijd alleen maar voetballend op te willen lossen.
We zullen zien wat de competitie gaat brengen, Ajax heeft een goede start, maar moet achterin echt wel zekerder en stabieler worden dan ze nu zijn!
Zoals gisteren ook in De Tafel van Kees werd gezegd dat het aantrekken van meer ervaren verdedigers door Feyenoord niet moet worden gezien als 'in de weg staan van jeugd', maar van het scheppen van betere omstandigheden voor jeugdspelers om door te groeien. Of, zoals Molenaar zei, een meer veilige omgeving om je als speler te ontwikkelen.
Maakt me eigenlijk niet uit hoe ze het noemen, zolang er uiteindelijk maar resultaat word geboekt.mefjoew schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:39:
Vergeet niet dat de Ajax-spelers enorm gemotiveerd waren. Dit is echt typisch zo'n ploeg die na een midweeks EL-duel verliest bij Excelsior (remind to quote self).. Snap niet waarom De Boer de meer ervaren spelers niet laat spelen in Europees verband om de jonkies zichzelf vervolgens te laten bewijzen in de nationale competitie.
Zoals gisteren ook in De Tafel van Kees werd gezegd dat het aantrekken van meer ervaren verdedigers door Feyenoord niet moet worden gezien als 'in de weg staan van jeugd', maar van het scheppen van betere omstandigheden voor jeugdspelers om door te groeien. Of, zoals Molenaar zei, een meer veilige omgeving om je als speler te ontwikkelen.
Eigenlijk boeit het me total niet dat Ajax zondag eenvoudig gewonnen heeft van AZ.
Er is simpelweg geen Champions League voor Ajax, dat betekend dat je het restant van het seizoen alleen maar bezig dit veilig te stellen voor volgend seizoen. Dat El Ghazi wel een positieve bijdrage kan leveren tegen AZ, maar tegen Wien misschien wel de slechte Ajax speler was geeft des te meer het verschil tussen beide tegenstanders en het gewenste Ajax niveau aan.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik zie ook nog wel dat El Ghazi de stappen gaat maken (om maar ff in cliche manager taal te spreken).
[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 10-08-2015 11:23 ]
Misschien komt het door zn maniertjes dat het me meer opvalt. Eens wat Fischer betreft.Harribo schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:22:
Ik vond El Ghazi niet heel slecht tegen Wien. Hij was wel wat dreigend hoewel hij moeilijk zijn 2 dekkers passeerde maar leverde wel weer een paar puike voorzetten af. Beetje vreemd dat El Ghazi vaak op de korrel wordt genomen terwijl Fischer die wedstrijd als een totale slapzak speelde. Die is echt totaal niet meer de man die we eens hebben zien schitteren.
Ik zie ook nog wel dat El Ghazi de stappen gaat maken (om maar ff in cliche manager taal te spreken).
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik vond mijn reactie niet echt gekleurd hoor hierboven, Az viel ENORM tegen Ajax, Ajax heeft zeker terecht gewonnen en had zeker een goede periode in de wedstrijd maar was niet in staat in de 2de helft om echt te vlammen en stortte eigenlijk in (veel balbezit maar zonder echt gevaar) met een grillige aanval die soms briljant was (1ste goal) en soms dramatisch. Feyenoord was over heel de wedstrijd gezien beter dan Utrecht maar hoe ze wonnen was niet echt briljant (muv inzet die weer ouderwets was soms door Kuyt). Verder was Blom de hoofdrol speler in deze wedstrijd met 2 rare penalty's en een rode kaart voor een type overtreding die ik dit weekend meer heb gezien en waar soms wel en soms niet voor werd gefloten.Gonadan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:53:
De enige conclusies die we na één speelweekend kunnen trekken is dat de gekleurde brillen weer aardig uit de kast zijn gehaald. Zelden heb ik een volkomen objectieve analyse gezien.
Tja en Vitesse was gewoon slecht.
Dit betreft de mogelijke kampioenskandidaten afgelopen weekend
Nav wat ik gezien heb (wat NATUURLIJK nog veel te vroeg is) schat ik alleen PSV in als enige mogelijke kampioen (maar dat kan dinsdag natuurlijk weer anders zijn) tenzij ze het zelf weer gaan verpesten zoals 2 seizoenen terug met de beste ploeg/selectie toen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Het duel was toch overdag? Het lijkt wel nacht.
Begon pas om 20:45Kevinp schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:23:
[...]
Het duel was toch overdag? Het lijkt wel nacht.
Mijn stelling was niet specifiek op jou bedoeld, maar in het algemeen. Om jouw voorbeeld aan te halen: het lijkt alsof men vergeet dat de tegenstander van AZ nu niet echt aansprekend was en dat Ajax tegen die Oostenrijkers ook goede dingen heeft laten zien. Zuiver op basis van het eindresultaat van de voorrondes wordt een verwachting geschept, en nu deze niet uit is gekomen lijkt het ineens tegen te vallen.rikoos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:02:
Ik vond mijn reactie niet echt gekleurd hoor hierboven
De amateuranalyses die ik veel hoor en lees sluiten dan ook vaak niet aan bij de zo mogelijk objectieve wedstrijdverslagen. Dit geldt niet alleen voor de genoemde wedstrijd maar voor meer wedstrijden, vandaar mijn opmerking.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Natuurlijk vergeten de meeste mensen dat. Vaak word de kwaliteit van een ploeg puur beoordeeld op de uitslag en niet het spel. Zat mensen die een oordeel vellen over een wedstrijd zonder de wedstrijd gezien te hebben en puur anderen napraten (zo doen sommige betaalde analisten dat geloof ik ook).Gonadan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:11:
[...]
Mijn stelling was niet specifiek op jou bedoeld, maar in het algemeen. Om jouw voorbeeld aan te halen: het lijkt alsof men vergeet dat de tegenstander van AZ nu niet echt aansprekend was en dat Ajax tegen die Oostenrijkers ook goede dingen heeft laten zien. Zuiver op basis van het eindresultaat van de voorrondes wordt een verwachting geschept, en nu deze niet uit is gekomen lijkt het ineens tegen te vallen.
De amateuranalyses die ik veel hoor en lees sluiten dan ook vaak niet aan bij de zo mogelijk objectieve wedstrijdverslagen. Dit geldt niet alleen voor de genoemde wedstrijd maar voor meer wedstrijden, vandaar mijn opmerking.
Ajax heeft die 2 wedstrijden gewoon mooie dingen laten zien maar maakte individuele fouten welke keihard afgestraft werden.
Tegen AZ gebeurde dat niet. Als ze eindelijk eens leren van deze fouten en dat mooie spel weten door te trekken dan zullen ze een goed jaar hebben.
Maar vooral veel matig voetbal. zaten 'leuke' stukjes tussen maar dat was niet bijzonder vaak tegen onze vrienden uit Oostenrijk. 9x in de 16 van de tegenstander komen in één helft is simpelweg te weinig, zeker tegen zo'n clubDeadsy schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:26:
Ajax heeft die 2 wedstrijden gewoon mooie dingen laten zien maar maakte individuele fouten welke keihard afgestraft werden.
Helemaal mee eens. In de 2e helft eens geen hakballetjes of onmogelijke terugspeelballen op Cilessen, maar gewoon volwassen gespeeld. Betwijfel alleen of dat er nu ineens structureel in zit, of dat AZ dat eigenlijk ook gewoon toeliet. Die spits van AZ leek de enige te zijn die er echt nog voor wilde gaan.ph4ge schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:43:
Zo slecht was AZ de eerste helft niet, alleen Ajax was dodelijk effectief. Als het met rust gelijk had gestaan was dat op basis van het spelbeeld niet raar. Ik vond het dan weer juist wel sterk van Ajax dat ze in de 2e helft het balbezit hielden en de wedstrijd doodmaakten.
Ik heb alleen de goals gezien van die wedstrijd. Helaas was het verdedigen van AZ echt fout, heel fout. Als je zoveel ruimte geeft, dan kun je zo'n balletjes tegen krijgen.ph4ge schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:43:
Zo slecht was AZ de eerste helft niet, alleen Ajax was dodelijk effectief. Als het met rust gelijk had gestaan was dat op basis van het spelbeeld niet raar. Ik vond het dan weer juist wel sterk van Ajax dat ze in de 2e helft het balbezit hielden en de wedstrijd doodmaakten.
Die van El-Ghazi was een mooie, maar vergeet niet dat hij daar wel ruimte kreeg.
Verwijderd
'Twee dingen duidelijk:Gonadan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:53:
1. Utrecht kon en deed helemaal niets en heeft een domme laffe coach.
2. Als Ajax de winnaarsmentaliteit van 010 zou hebben, werden we makkelijk kampioen.
Wat een baggerwedstrijd en zeer slechte en laffe scheids!'
Aldus cruijffthebest op Ajax Showtime: http://www.ajaxshowtime.c...et-tien-man-langs-utrecht
Verwijderd
Wellicht had hij geen zin in een reserve rol of dat hij geen zin had om de nieuwe Pelle te worden met dito druk om mee om te gaan.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:04:
Heel bijzonder dat Feyenoord eigenlijk Havenaar wilde hebben voor de spitspositie, Havenaar uiteindelijk niet wilde en ie nu bij ADO gaat spelen als vervanger van Kramer... die naar Feyenoord ging.
Verwijderd
Afgelopen winterstop, toen heeft Havenaar zijn contract bij Cordoba laten ontbinden en had Feyenoord interesse. Uiteindelijk heeft hij gekozen voor Helsinki.Faabjan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:39:
Wanneer wilde ze dan Havenaar? Deze transfer periode niet toch..
http://www.telegraaf.nl/t..._in_oefenwedstrijd__.html
En dat tegen een club uit.... Qatar
Zal wel meer financieel dan sportief zijn.
Dit topic is gesloten.
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016