Voetbal Inside is (weer) begonnen, eens kijken wat het niveau van dit seizoen is
Wel een B elftal he.
Iedereen die gister niet gespeeld heeft, of al dan niet als invaller binnen de lijnen kwam voor hooguit een kwartier.
Die houden dan ook het wedstrijdritme.
SaNOGOAL scoort 3 keer, hij kan het dus wel. In duels die nergens om gaan.
Iedereen die gister niet gespeeld heeft, of al dan niet als invaller binnen de lijnen kwam voor hooguit een kwartier.
Die houden dan ook het wedstrijdritme.
SaNOGOAL scoort 3 keer, hij kan het dus wel. In duels die nergens om gaan.
Wtf Karsdorp 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.
Ter vergelijking die debiel van rapid kreeg 2 wedstrijden
Je gaat je toch schamen voor de KNVB.

Float like a butterfly, sting like a bee.
Schamen als in dat de overtreding van Karsdorp helemaal niet zo zwaar was, maar niet omdat dat in vergelijking met die van Rapid niks was. Die straf van 2 wedstrijden sloeg namelijk nergens op. Dan moet de KNVB zich toch niet daaraan spiegelen?martinusz schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:34:
Wtf Karsdorp 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.
Daar heb je ook gelijk in, maar 1 wedstrijd had voldoende geweest en voor de sier er 1 voorwaardelijk bij.Fleximex schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:42:
[...]
Schamen als in dat de overtreding van Karsdorp helemaal niet zo zwaar was, maar niet omdat dat in vergelijking met die van Rapid niks was. Die straf van 2 wedstrijden sloeg namelijk nergens op. Dan moet de KNVB zich toch niet daaraan spiegelen?
Zo kun je nu als speler voor een overtreding op de enkel geen kaart krijgen (zagen we dit weekend), krijg je een gele kaart ( goh zagen we ook dit weekend) of krijg je rood met 2 wedstrijden schorsing....klopt geen reet meer van.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ritme houden voor wisselspelers en spelers van het tweede en A-jeugd. Niet echt bedoeld als voorbereiding voor het eerste team inderdaad, een zak geld zal wel geholpen hebben.PWM schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:31:
Een oefenduel 1 dag na de uit wedstrijd tegen AZ
http://www.telegraaf.nl/t..._in_oefenwedstrijd__.html
En dat tegen een club uit.... Qatar
Zal wel meer financieel dan sportief zijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
De ene overtreding op de enkel is de ander niet he? Rood was redelijk stevig bestraft maar ik vond het te billijken, hij gleed met volle gewicht in op zijn enkel, been vooruit. Dat kan makkelijk tot zware blessures leiden. Dit was absoluut een gevaarlijke overtreding.martinusz schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:48:
[...]
Daar heb je ook gelijk in, maar 1 wedstrijd had voldoende geweest en voor de sier er 1 voorwaardelijk bij.
Zo kun je nu als speler voor een overtreding op de enkel geen kaart krijgen (zagen we dit weekend), krijg je een gele kaart ( goh zagen we ook dit weekend) of krijg je rood met 2 wedstrijden schorsing....klopt geen reet meer van.
Verwijderd
Die rode kaart van Karsdorp? Mwah, was geen gestrekt been en gozer kwam er niet mee naar voren maar meer naar opzij. Blom overdreef zoals Blom dat wel vaker pleegt te doen. Waarop hij later marchandeerde met beide pingels. En menige toeschouwer met een katterig gevoel huiswaarts liet gaan. De leiding was de smet op de wedstrijd.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:54:
[...]
De ene overtreding op de enkel is de ander niet he? Rood was redelijk stevig bestraft maar ik vond het te billijken, hij gleed met volle gewicht in op zijn enkel, been vooruit. Dat kan makkelijk tot zware blessures leiden. Dit was absoluut een gevaarlijke overtreding.
Diverse media als Fox, Studio Sport, Lang de Lijn, Betweters en VI hebben allemaal ook duidelijk laten weten dat het geen rode kaart was. Zelfs oud scheidsrechters hebben laten weten dat Blom te fanatiek de nieuwe regels wilde hanteren zonder te kijken wat er echt aan de hand was en er max geel gegeven had moeten worden. Eigenlijk hoor ik alleen prive personen reageren dat het terecht was (duidelijk clubvoorkeur hehehehe).Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:05:
[...]
Die rode kaart van Karsdorp? Mwah, was geen gestrekt been en gozer kwam er niet mee naar voren maar meer naar opzij. Blom overdreef zoals Blom dat wel vaker pleegt te doen. Waarop hij later marchandeerde met beide pingels. En menige toeschouwer met een katterig gevoel huiswaarts liet gaan. De leiding was de smet op de wedstrijd.
Heb nu ook de herhaling en foto's bekeken en het ziet er erger uit in eerste instantie dan dat het was. Hij raakt hem bijna niet en was duidelijk NIET op zoek naar de enkels maar de bal, okay hij was te laat maar je ziet hem heel duidelijk echt alleen naar de bal kijken en totaal niet naar zijn tegenstander.
Zware straf voor zo'n onervaren jonge speler, niet eerlijk en terecht dat Feyenoord in beroep gaat!
Verwijderd
Iemand die rode kaart voor Karsdorp uit een andere hoek? Hier lijkt het een snoeiharde overtreding:
YouTube: Rode kaart voor Rick Karsdorp 🔴⚪️
Maar als Van der Ende het geel vond, hecht ik daar waarde aan want die zit er zelden naast met zijn nabeschouwingen.
Moreno lijkt toch te gaan komen vandaag, voor een bedrag van rond de 4 miljoen. Zou wat zijn zeg, ik had deze transfer a priori als onmogelijk ingeschat. Basisspeler uit de Primera Division en Mexicaans nationaal team naar Eindhoven halen op zijn 27e, poeh.
Dat het echter niet altijd goed gaat met spelers uit de Primera Division, hebben we gezien met Luque, Oleguer en Krkic. En wie kent deze nog?
plaatje
Gabri vond ik wel een echte aanwinst voor Ajax.
Maar als Van der Ende het geel vond, hecht ik daar waarde aan want die zit er zelden naast met zijn nabeschouwingen.
Moreno lijkt toch te gaan komen vandaag, voor een bedrag van rond de 4 miljoen. Zou wat zijn zeg, ik had deze transfer a priori als onmogelijk ingeschat. Basisspeler uit de Primera Division en Mexicaans nationaal team naar Eindhoven halen op zijn 27e, poeh.
Dat het echter niet altijd goed gaat met spelers uit de Primera Division, hebben we gezien met Luque, Oleguer en Krkic. En wie kent deze nog?
plaatje
Karsdorp had dit gewoon moeten voorkomen, duel op middenveld, je verliest de bal. who cares...Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:27:
Iemand die rode kaart voor Karsdorp uit een andere hoek? Hier lijkt het een snoeiharde overtreding:
plaatje
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
Dat sowieso, daar is weinig aandacht voor, alle aandacht gaat naar de scheids. Onervarenheid. Vanuit sommige hoeken ziet het er heel gevaarlijk uit, dan kun je daar rood voor krijgen.Mars18 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:49:
[...]
Karsdorp had dit gewoon moeten voorkomen, duel op middenveld, je verliest de bal. who cares...
Overtreding komt vooruit uit de gebrekkige techniek van Karsdorp. Hij is op dat moment niet in staat om tijdens de dribbel de bal aan zijn voet te houden, speelt te ver voor zich uit en moet een overtreding maken om geen balverlies te lijden.Mars18 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:49:
[...]
Karsdorp had dit gewoon moeten voorkomen, duel op middenveld, je verliest de bal. who cares...
Balverlies lijden op dat moment, op het middenveld, is dodelijk. Feyenoord staat op dat moment met de meeste spelers voor de bal. Hij moet de overtreding maken om de counter eruit te halen.
Het is in ieder geval geel waard, rood kan een scheids geven maar is wel aan de zware kant.
Ik word een beetje moe van alle personen die na 5 herhalingen duidelijk kunnen zien dat het geen rood was. Nee, ik ben geen fan van Blom, maar hij moest na een te late tackle op het standbeen beslissen of het rood of geel was. Hij koos deze keer voor rood. Accepteren en doorgaan.
Ga zelf eens een wedstrijd fluiten en dan merk je zelf dat je 50 beslissingen moet nemen in 90 minuten. Er is niemand op de wereld die alle 50 beslissingen correct neemt.
En dan laat ik al het theater van de spelers nog even buiten beschouwing.
Ga zelf eens een wedstrijd fluiten en dan merk je zelf dat je 50 beslissingen moet nemen in 90 minuten. Er is niemand op de wereld die alle 50 beslissingen correct neemt.
Hattrick: Thorgal Eagles
Heb dit weekend weinig er van mee gekregen maar ga grotendeels mee in je verhaal. Mits de scheids mans genoeg is om achteraf toe te geven dat ie fout zat.bregweb schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:10:
Ik word een beetje moe van alle personen die na 5 herhalingen duidelijk kunnen zien dat het geen rood was. Nee, ik ben geen fan van Blom, maar hij moest na een te late tackle op het standbeen beslissen of het rood of geel was. Hij koos deze keer voor rood. Accepteren en doorgaan.
IMHO is er niks mis mee als de scheids later zegt dat na het zien van de beelden de beslissing niet juist was maar dat hij op dat moment niet hier over kon beschikken.
Eigenlijk moeten ze de scheids ook gewoon een klein cameraatje geven.
Denk dat in 9 van de 10 gevallen de discussie gelijk klaar is als je ziet wat de scheids kon zien en dat hij ter plekke moest beslissen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Euhmmmmm daar is hij scheidsrechter voor toch? Ik ben geen scheidsrechter dus van mij mag je dat niet verwachten maar van een professionele scheidsrechter mag je verwachten dat ze allemaal hetzelfde zijn en ook dezelfde beslissing nemen (met gevolgen). Nu blijft Blom het ook nog verdedigen dat het terecht is terwijl anderen duidelijk hebben laten weten dat het niet zo was.bregweb schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:10:
Het gaat er bij mij niet in dat de eene keer we de scheidsrechter zijn fouten moeten vergeven en de andere keer hem er wel op afrekenen. Hij maakte een fout en geef dat dan ook toe. Ik snap dat als je er staat het er soms anders uitziet dan wij op TV kunnen zien maar blijf niet volhouden dat het terecht was dan maak je jezelf ongeloofwaardig.
Verder waarom een speler straffen op basis van TV beelden maar een beslissing van een scheidsrechter is heilig ?!?! De KNVB geeft ook nog een 3 wedstrijden als straf op basis van het verslag van Blom en kijken verder niet naar de beelden want de waarheid is de scheidsrechter, tja dan houdt het voor mij op ....
Het voor sommige ook moeilijk te accepteren dat een scheids fouten maakt en mag maken. Zolang hij geen tools krijgt om zaken te controleren gaan er dingen mis. Of we voorzien de scheids van tools, bijvoorbeeld een extra video-scheidsrechter of we accepteren een bepaalde foutmarge.
Voor wat betreft Karsdorp zou de discussie ook niet moeten gaan of het geel of rood was maar waarom over de verkeerde keuzes van Karsdorp.
Voor wat betreft Karsdorp zou de discussie ook niet moeten gaan of het geel of rood was maar waarom over de verkeerde keuzes van Karsdorp.
Andersom werkt het ook zo. Als een scheidsrechter iets heeft beoordeeld tijdens de wedstrijd en besluit om niks te doen dan wel geel te geven, kan er achteraf ook geen schorsing worden opgelegd. Dus wat mij betreft is het fair om het rapport van de scheidsrechter aan te houden (óf in beide gevallen TV-beelden gebruiken, maar dan krijg je over alles discussie).rikoos schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:32:
[...]
Verder waarom een speler straffen op basis van TV beelden maar een beslissing van een scheidsrechter is heilig ?!?! De KNVB geeft ook nog een 3 wedstrijden als straf op basis van het verslag van Blom en kijken verder niet naar de beelden want de waarheid is de scheidsrechter, tja dan houdt het voor mij op ....
Verwijderd
Frame voor frame bekijkend kun je moeilijk spreken van een snoeiharde overtreding. Sterker nog, het lijkt dan meer op een Schwalbe van de kant van die Utrecht speler.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:27:
Klopt en daar stoor ik mij ook vaak aan, zodra de scheids heeft gefloten (dus heeft gereageerd op een voorval) is er niets meer mogelijk behalve achteraf NA DE WEDSTRIJD in beroep gaan tegen een opgelegde straf. Soms fluit hij voor een op het oog normale overtreding maar in de herhaling blijkt het een smerige overtreding te zijn. De dader komt er dan mee weg. Andersom idd ook een speler krijgt onterecht een rode kaart en wie heeft daar dan het meeste voordeel aan. De komende tegenstanders want de speler mag 3 wedstrijden niet mee doen. dat voelt als onrecht te top! Je wordt in de wedstrijd al benadeeld omdat je met minder moet spelen en de komende tegenstanders hebben er ook nog eens voordeel aan.ilhanko schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:37:
[...]
Andersom werkt het ook zo. Als een scheidsrechter iets heeft beoordeeld tijdens de wedstrijd en besluit om niks te doen dan wel geel te geven, kan er achteraf ook geen schorsing worden opgelegd. Dus wat mij betreft is het fair om het rapport van de scheidsrechter aan te houden (óf in beide gevallen TV-beelden gebruiken, maar dan krijg je over alles discussie).
We leven nu in de 21ste eeuw maar we hanteren (en vinden dat ook maar okay) regels van 60 jaar terug.
Gelukkig komt als eerste nu de Hawkeye in de Kuip en geloof ook in de Arena. Nu nog Hockey beter bestuderen want daar kan alles terug bekeken worden kan de scheids altijd overruled worden op basis van beelden. Ik geloof dat dit 3x per team mag worden gevraagd en de scheidsrechters onbeperkt toegang hebben hiertoe.
Dus weg met die irritante ego's zoals bij Blom maar alles puur op feiten, wel zo eerlijk!
Klopt als de kaart geel was geweest maar door de verkeerde beslissing is dit nu de talk of de town ;-)-Bonalds schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:35:
[ Voor 13% gewijzigd door rikoos op 11-08-2015 12:49 ]
Voetbal is nou eenmaal veel meer emotie en heel erg arbitrair. Het is onmogelijk om exact elke wedstrijd, elke situatie, precies hetzelfde te behandelen. Tenzij je de regels omgooit en bijv. lichaamscontact per definitie strafbaar maakt en allerlei andere zwart-wit regels invoert ipv vele tinten grijs zoals het nu is.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:39:
Frame voor frame bekijkend kun je moeilijk spreken van een snoeiharde overtreding. Sterker nog, het lijkt dan meer op een Schwalbe van de kant van die Utrecht speler.
Dit los je niet op met een videoref, want "ernstig gemeen spel" is niet zwart-wit.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Knvb op ze kromst zojuist..
Blom is door de knvb "gestraft" en mag komende week geen wedstrijden fluiten, zelfs geen Jupiler wedstrijden maar wel karsdorp 3 wedstrijden straf geven.
Blom is door de knvb "gestraft" en mag komende week geen wedstrijden fluiten, zelfs geen Jupiler wedstrijden maar wel karsdorp 3 wedstrijden straf geven.
Jawel, maar dan kom je wel met het volgende:ilhanko schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:37:
[...]
Andersom werkt het ook zo. Als een scheidsrechter iets heeft beoordeeld tijdens de wedstrijd en besluit om niks te doen dan wel geel te geven, kan er achteraf ook geen schorsing worden opgelegd. Dus wat mij betreft is het fair om het rapport van de scheidsrechter aan te houden (óf in beide gevallen TV-beelden gebruiken, maar dan krijg je over alles discussie).
- Zal een scheids zomaar toegeven dat hij het niet gezien heeft, wanneer hij niets deed waar dat wel moet? Of wanneer hij geen kaart/ actie heeft ondernomen, gewoon zeggen dat hij het niet heeft gezien. De 2e optie (niet gezien) is minder risicovol.
- Andersom: Wanneer de scheids aangeeft iets verkeerd te hebben gezien, moet het toch ook opgelost kunnen worden.
Daarbij: Schwalbes e.d. kunnen dan iig gewoon achteraf bestraft worden, waardoor dat wangedrag ook een keer van de velden verdwijnt. Vrouwenvoetbal (sorry voor mogelijk vloeken in de kerk) is wat dat soort gedragingen betreft mannelijker dan mannenvoetbal.
Ik betwijfel of Moreno nog naar PSV komt. Ik lees teveel tegenstrijdige berichten in ieder geval.
"Espanyol: No habrá traspaso de Moreno al PSV"
[ Voor 23% gewijzigd door FREAKJAM op 11-08-2015 13:27 ]
is everything cool?
Imho vooral omdat de belangen daar (nog) een stuk kleiner zijn. Als dat groter en groter word geloof ik er niks van dat dat spelletje daar zo 'vriendelijk' blijft.jbdeiman schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:20:
[...]
Vrouwenvoetbal (sorry voor mogelijk vloeken in de kerk) is wat dat soort gedragingen betreft mannelijker dan mannenvoetbal.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Ik vind het bizar dat je op basis van die beelden tot deze mening kunt komen. Echt bizar.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:39:
[...]
Frame voor frame bekijkend kun je moeilijk spreken van een snoeiharde overtreding. Sterker nog, het lijkt dan meer op een Schwalbe van de kant van die Utrecht speler.
Dat kan wel zijn, maar ik bedoel vooral dat het duikelen e.d. gewoon achteraf bestraft mag worden, ook al heeft de scheidsrechter beoordeeld dat het een overtreding was, ipv dat de ander een schwalbe maakte. Dat maakt het spelletje een stuk aantrekkelijker.BM schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:27:
[...]
Imho vooral omdat de belangen daar (nog) een stuk kleiner zijn. Als dat groter en groter word geloof ik er niks van dat dat spelletje daar zo 'vriendelijk' blijft.
Belangen op zichzelf zijn geen reden om je als een kleine kleuter te laten vallen, rollen en moord en brand schreeuwen.
Weet niet of ik het in dit topic al eens had gezegd, maar Culina (scheidsrechter) had groot gelijk toen hij die speler, die als voor dood van het veld ging (degene met de overtreding was bestraft) ineens weer opsprong en het veld in wilde, dat hij er een kaart voor gaf. Mogen ze vaker doen, gewoon snoeihard aanpakken dat soort acties, dan gaat het wel beter worden. Voor overgaan is het te laat denk ik...
Die quote is van gisteren. Vanochtend in Mundo Deportivo:FREAKJAM schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:26:
Ik betwijfel of Moreno nog naar PSV komt. Ik lees teveel tegenstrijdige berichten in ieder geval.
Ook elders zie ik geen recente berichten die het bovenstaande tegenspreken. Volgens dit bericht betaalt PSV ongeveer 5 miljoen, komt de deal waarschijnlijk vandaag rond en zal Moreno ook nog vandaag weer naar Eindhoven gaan.La operación está prácticamente cerrada, a falta de pulir algunos flecos, pues el acuerdo entre ambos clubs es total.
Blom is natuurlijk niet "gestraft" maar vanwege alle kritiek is besloten hem vrijaf te geven omdat anders al zijn beslissingen zo kort na die wedstrijd helemaal onder een vergrootglas komen te liggen natuurlijk. Juist het feit dat karsdorp 3 wedstrijden schorsing heeft gekregen is een signaal dat de KNVB het wel eens is met de beslissing.rikoos schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:08:
Knvb op ze kromst zojuist..
Blom is door de KNVB "gestraft" en mag komende week geen wedstrijden fluiten, zelfs geen Jupiler wedstrijden maar wel karsdorp 3 wedstrijden straf geven.
Ik vind dat je hem wel kan geven. Komt behoorlijk hard van de zijkant tegen de enkel van de Utrecht speler aan. Dit kan vreselijke blessures tot gevolg hebben! Juist bij enkels is een harde tackle van de zijkant gevaarlijk. Omdat er verder niets aan de hand lijkt en Karsdorp wel zn been lijkt in te trekken zodra hij die Utrecht speler raakt is rood misschien wel aan de zware kant. Maarja beoordeel dat maar eens in een split second. Ik kan me voorstellen dat je hem geeft. Hij is gewoon veel en veel te laat en gaat voor de enkels van die speler. Regels met betrekking tot tackles op enkels zijn aangescherpt en misschien wat te strak gehandhaafd door Blom. Maar echt een fout vind ik het niet.
Daarom schreef ik ook "gestraft" ipv gestraft ;-)
Ik snap dat je in een split second de beslissing moet nemen maar dat deed Blom dus niet, kijk maar in de herhaling. Hij liep er eerst naartoe, keek naar het slachtoffer hoe deze er aan toe was en had via zijn oortje contact met zijn technische staf. Pas daarna zie je hem de kaart pakken. Eerder in de wedstrijd zie je hem een kaart pakken direct na de overtreding tijdens het er naartoe rennen. Er is dus duidelijk overleg geweest en op basis daarvan is de beslissing genomen om hem rood te geven.
Zoals ik al eerder schreef vind ik het dus kwalijk dat een beslissing van de scheidsrechter herroepbaar is terwijl je hem duidelijk eerst ziet twijfelen en dus ook niet zeker was over de zwaarte van de overtreding.
Laat ik duidelijk zijn, hij was te laat maar hij was 100% zeker niet erop uit om de speler te raken, sterker nog hij keek echt alleen naar de bal. Dom? Ja want je kan een speler ernstig raken en blesseren door zo te spelen maar er is een verschil tussen een speler bewust schoppen/blesseren of domme actie zoals deze. Geel was meer dan genoeg geweest en dan ook dat de KNVB hem 3 wedstrijden geeft er achteraan. Alsof deze jongen het allemaal bewust deed en zijn tegenstander wilde blesseren (zoals de andere rode kaart in de andere wedstrijd die wel echt bewust was).
Gisteren werd er ook aan gerefereerd bij VI en haalde ze de PL aan waar ze slidings zagen die in Nederland dus diep rood zouden zijn maar door deze scheids werden afgedaan met een waarschuwing.
Edit: Misschien komt mijn mening ook wel omdat Blom de scheids was, ik heb hem afgelopen seizoen meerdere keren zien fluiten (Bij Feyenoord en bij ADO) en alle wedstrijden waren echt kapot gemaakt door zijn onkunde en totaal niet in de geest van de wedstrijd kunnen fluiten. Afgelopen zaterdag was hij echt niet alleen anti Feyenoord hoor want ook beslissingen in het voordeel van Feyenoord werden soms met verbazing vanuit het publiek begroet. Lees de reacties maar van Utrecht supporters.
Ik snap dat je in een split second de beslissing moet nemen maar dat deed Blom dus niet, kijk maar in de herhaling. Hij liep er eerst naartoe, keek naar het slachtoffer hoe deze er aan toe was en had via zijn oortje contact met zijn technische staf. Pas daarna zie je hem de kaart pakken. Eerder in de wedstrijd zie je hem een kaart pakken direct na de overtreding tijdens het er naartoe rennen. Er is dus duidelijk overleg geweest en op basis daarvan is de beslissing genomen om hem rood te geven.
Zoals ik al eerder schreef vind ik het dus kwalijk dat een beslissing van de scheidsrechter herroepbaar is terwijl je hem duidelijk eerst ziet twijfelen en dus ook niet zeker was over de zwaarte van de overtreding.
Laat ik duidelijk zijn, hij was te laat maar hij was 100% zeker niet erop uit om de speler te raken, sterker nog hij keek echt alleen naar de bal. Dom? Ja want je kan een speler ernstig raken en blesseren door zo te spelen maar er is een verschil tussen een speler bewust schoppen/blesseren of domme actie zoals deze. Geel was meer dan genoeg geweest en dan ook dat de KNVB hem 3 wedstrijden geeft er achteraan. Alsof deze jongen het allemaal bewust deed en zijn tegenstander wilde blesseren (zoals de andere rode kaart in de andere wedstrijd die wel echt bewust was).
Gisteren werd er ook aan gerefereerd bij VI en haalde ze de PL aan waar ze slidings zagen die in Nederland dus diep rood zouden zijn maar door deze scheids werden afgedaan met een waarschuwing.
Edit: Misschien komt mijn mening ook wel omdat Blom de scheids was, ik heb hem afgelopen seizoen meerdere keren zien fluiten (Bij Feyenoord en bij ADO) en alle wedstrijden waren echt kapot gemaakt door zijn onkunde en totaal niet in de geest van de wedstrijd kunnen fluiten. Afgelopen zaterdag was hij echt niet alleen anti Feyenoord hoor want ook beslissingen in het voordeel van Feyenoord werden soms met verbazing vanuit het publiek begroet. Lees de reacties maar van Utrecht supporters.
[ Voor 13% gewijzigd door rikoos op 11-08-2015 14:29 ]
Het blijft huilen met de pet op. Zolang er geen verandering van regels komt, of inzet van een videoref (ipv van nog 6 / 7 / 8 lijnrechters er bij plaatsen, zullen de fouten gewoon gemaakt blijven worden. Fouten maken is immers menselijk, en tot bepaalde hoogte ook nog voor interpretatie vatbaar.
Heeft denk ik ook weinig zin om nog lang hierover door te gaan. Er zijn duidelijk voor en tegenstanders van rood en of de beelden die hebben doen besluiten tot..
Heeft denk ik ook weinig zin om nog lang hierover door te gaan. Er zijn duidelijk voor en tegenstanders van rood en of de beelden die hebben doen besluiten tot..
Het feit dat er overleg geweest is, spreekt alleen maar in het voordeel van Blom. Blijkbaar waren de assistenten het dus ook eens met rood, of heeft hij zelfs adviezen aangenomen van de grensrechters en/of 4de man.rikoos schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:19:
Daarom schreef ik ook "gestraft" ipv gestraft ;-)
Ik snap dat je in een split second de beslissing moet nemen maar dat deed Blom dus niet, kijk maar in de herhaling. Hij liep er eerst naartoe, keek naar het slachtoffer hoe deze er aan toe was en had via zijn oortje contact met zijn technische staf. Pas daarna zie je hem de kaart pakken. Eerder in de wedstrijd zie je hem een kaart pakken direct na de overtreding tijdens het er naartoe rennen. Er is dus duidelijk overleg geweest e.....
Begrijp me niet verkeerd, want Blom laat wel vaker zien dat hij geen goede scheidsrechter is. De twee penals waren ook absoluut discutabel. Blom is wel vaker betrokken bij discutabele beslissingen, ook in andere wedstrijden. Maar hier zit blom denk ik wel goed, tenminste hij kan m geven zoals ik al aangaf. Natuurlijk zal het niet de bedoeling van Karsdorp geweest zijn om bewust de man te raken, maar hij neemt het risico wel en dan ook nog is op het middenveld met een tackle op de enkels (ookal was het op de bal bedoeld, hij raakt de enkels). Hij neemt dus bewust het risico de man te raken. 3 wedstrijden schorsing is teveel, maak daar 1 wedstrijd van en het is klaar denk ik.
Daarnaast is men het bij de KNVB dus wel eens met zijn beslissing. Anders was de kaart wel geseponeerd.
Het feit of ze zo'n tackle in de PL niet bestraffen vind ik dan ook niet van toepassing. In Nederland hebben we de Eredivisie en niet de PL. Weet niet of je de PL wel eens volgt, maar ook daar lopen belachelijk slechte scheidsrechters rond net als in de spanje trouwens. En ja ook daar worden er soms rode kaarten getrokken voor "lichte" overtredingen.
Dat gevoel had ik dus niet vandaar dat ik, in mijn emotie, misschien heftig reageerde maar de schorsing was namelijk heel snel uitgesproken door de KNVB. Ze zullen nu beter moeten gaan kijken want door het beroep worden ze gedwongen om uit te leggen waarom ze tot die conclusie zijn gekomen om hem 3 wedstrijden te geven wat bij het uitspreken van de voorgestelde straf helaas nooit wordt verteld.Arwintju schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:51:
[...]
Daarnaast is men het bij de KNVB dus wel eens met zijn beslissing. Anders was de kaart wel geseponeerd.
Of te wel, de KNVB soap gaat weer verder ;-)
De uitleg zal wel simpel zijn verwacht ik, namelijk (ernstig) gevaarlijk spel van Karsdorp wat had kunnen lijden tot (ernstig) letsel of iets in die geest. Nadeel van zo'n beroep is dat de straf ook hoger uit kan vallen. Dat lijkt me in dit geval echter niet het geval en het zal wel een wedstrijd of 2 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk worden ofzo.rikoos schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:07:
[...]
Dat gevoel had ik dus niet vandaar dat ik, in mijn emotie, misschien heftig reageerde maar de schorsing was namelijk heel snel uitgesproken door de KNVB. Ze zullen nu beter moeten gaan kijken want door het beroep worden ze gedwongen om uit te leggen waarom ze tot die conclusie zijn gekomen om hem 3 wedstrijden te geven wat bij het uitspreken van de voorgestelde straf helaas nooit wordt verteld.
Of te wel, de KNVB soap gaat weer verder ;-)
Dat zou een stuk eerlijker zijn al blijf ik van mening dat een gele kaart (zeker na het zien van andere overtreding dit weekend) meer dan voldoende was geweest. Persoonlijk verwacht ik ook wat jij aangaf 1 wedstrijd echte schorsing.
Het probleem is ook dat 3 fouten nog geen reden is om een 4e fout te maken. Strikt volgens het boekje kan je de scheidsrechter gelijk geven, dat dat boekje verder nooit gevolgd wordt is denk ik niet het probleem van de tuchtcommissie.rikoos schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:12:
Dat zou een stuk eerlijker zijn al blijf ik van mening dat een gele kaart (zeker na het zien van andere overtreding dit weekend) meer dan voldoende was geweest. Persoonlijk verwacht ik ook wat jij aangaf 1 wedstrijd echte schorsing.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Is dit niet gewoon weer een gevalletje hoe harder ze ontkennen hoe eerder het rond is?Anakha schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:06:
[...]
Die quote is van gisteren. Vanochtend in Mundo Deportivo:
[...]
Ook elders zie ik geen recente berichten die het bovenstaande tegenspreken. Volgens dit bericht betaalt PSV ongeveer 5 miljoen, komt de deal waarschijnlijk vandaag rond en zal Moreno ook nog vandaag weer naar Eindhoven gaan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Idd, PSV krijgt toch ongeveer 4,5 miljoen extra omdat Ajax zich niet geplaatst heeft voor de CL?Gonadan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:09:
[...]
Is dit niet gewoon weer een gevalletje hoe harder ze ontkennen hoe eerder het rond is?
Netto gezien gaat PSV waarschijnlijk meer betalen maar deze extra inkomsten kunnen direct weggestreept worden tegen de transfersom.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik hoop toch niet dat we elke speelronde de foutieve beslissingen van een scheidsrechter zo uitvoerig gaan bespreken. Scheidsrechters moeten in een seconde beslissen hoe zwaar de overtreding is, het kan inderdaad voor die wedstrijd in het nadeel uitpakken voor de club. Maar als de knvb daarna ook nog met een straf komt heb er dan vrede mee. Sowieso heeft Feyenoord nu ook nog gewoon de 3 punten binnen gehaald. We kunnen het erover hebben of je het er mee eens bent of niet, maar daar schieten we nu niets meer mee op. Dan kunnen we het ook nog wel even hebben over Robben, wat als hij die bal tegen Spanje er gewoon in had geschoten...
Kunnen we het nu weer gewoon bij het voetbal houden? Vanavond o.a. PSV tegen Ado Den Haag in actie. Ben benieuwd, wederom veel druk bij die ploeg dit seizoen (lees grootste titelkandidaat), hoe zullen ze daar mee omgaan zonder de dragende spelers Depay en Wijnaldum?
Ik verwacht een simpele 0-3 overwinning voor PSV.
Kunnen we het nu weer gewoon bij het voetbal houden? Vanavond o.a. PSV tegen Ado Den Haag in actie. Ben benieuwd, wederom veel druk bij die ploeg dit seizoen (lees grootste titelkandidaat), hoe zullen ze daar mee omgaan zonder de dragende spelers Depay en Wijnaldum?
Ik verwacht een simpele 0-3 overwinning voor PSV.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Aangezien ADO er alleen maar zwakker op geworden is lijkt me dit een makkie voor PSV. 0-4 moet makkelijk kunnen
Blom heeft in mijn ogen niets te zoeken op een voetbalveld. Die man fluit bijna elke wedstrijd waar hij op t veld staat kapot. Dit keer was Feyenoord bijna het slachtoffer, volgende keer is het weer een andere club.
Dat de KNVB m aan de kant houdt zegt genoeg.
Ik verwacht verder ook een makkelijke overwinning voor PSV vanavond.
Dat de KNVB m aan de kant houdt zegt genoeg.
Ik verwacht verder ook een makkelijke overwinning voor PSV vanavond.
Ongelofelijk inderdaad. Ik vond 'm de pass naar Lestienne al rijkelijk laat geven maar dat ging nog net goed, om vervolgens die enorme kans (zoals vaker) om zeep te helpen...Leon Zwiers schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:33:
Narsingh... de Nelom van PSV. Hoe kan je die missen

PSV begint goed. maar Ado beging ook wel erg zwak. Zeker in de opbouw.
Ik snap ook niet dat ado zoveel haast maakt. Je zou zeggen dat ze wel 1 minuut de bal in de ploeg moeten willen houden.
Ik snap ook niet dat ado zoveel haast maakt. Je zou zeggen dat ze wel 1 minuut de bal in de ploeg moeten willen houden.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Man man man, wat staat PSV heerlijk te spelen zeg. Genot om naar te kijken. Ze krijgen ook wel hulp van een tot nu toe waardeloos ADO, maar zie er maar eens zo gebruik van te maken..
Met die aanval van net zag je wel de zwakte van PSV. Zo makkelijk de bal in de zestien af kunnen pakken. Dat hij niet de kwaliteit had om er iets nuttigs mee te doen is iets anders.
En De Jong mist ook maar eens voor open goal.
Wat waren nog eens de verwachtingen bij ADO?
Binnen x jaar kampioen? ofzo.
Binnen x jaar kampioen? ofzo.
PSV speelt goed, maar slordig in de afwerking. Je ziet wel dat er een goede rustige verdediger nodig is zoals Moreno. Er is nog af en toe te veel paniek achterin door gebrek aan ervaring.
Tja, en Brenet op LB.
Maar ik vind Poulsen ook niet erg goed, die werd tegen Groningen elke keer overlopen. Te traag.
Tja, en Brenet op LB.

Mooie goal hoor!
Edit: Ook hier weer falende arbitrage
Edit: Ook hier weer falende arbitrage
[ Voor 56% gewijzigd door LZ86 op 11-08-2015 18:54 ]
Volgens mij was het net buitenspel, of zag ik dat niet goed? De herhaling ging ook erg snel.
Edit: wow, een penalty voor Den Haag een minuut later.
[ Voor 23% gewijzigd door Luxicon op 11-08-2015 18:54 ]
...
Grensie
meters!!
Oeh pingel, ik kijk een vertraagde stream heb ik al door
Oeh pingel, ik kijk een vertraagde stream heb ik al door
[ Voor 61% gewijzigd door St@m op 11-08-2015 18:54 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Was buitenspel. Lol Pingel ADO, gerechtigheid!Luxicon schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:53:
Volgens mij was het net buitenspel, of zag ik dat niet goed? De herhaling ging ook erg snel.
ja was ruim buitenspel.Luxicon schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:53:
En een penalty voor Ado
Zeker een overtreding, maar ver buiten de 16. Lame.
Ja, dan is dit goed rechtgezet inderdaad. Persoonlijk hoop ik dat PSV wint, omdat ADO een concurrent van PEC is.Leon Zwiers schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:54:
[...]
Was buitenspel. Lol Pingel ADO, gerechtigheid!
Lame? De buitenspel goal van PSV ook.Niku schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:55:
En een penalty voor AdoZeker een overtreding, maar ver buiten de 16. Lame.
[ Voor 28% gewijzigd door Luxicon op 11-08-2015 18:56 ]
...
Ruim buitenspel zelfs maar het was ook geen penalty voor ADO, de eerste overtreding was vasthouden en die werd buiten het strafschopgebied ingezet.
Weer twee arbitrale blunders dus. Buitenspel en onterechte strafschop. Nja, beide even zwaar gestraft.
Blunders van de arbitrage dus ook maar gewoon 1-1
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Inderdaad, hij liep nog even die paar extra meters voordat ie zich liet vallen. Werd allang niet meer vastgehouden. Maarja, twee keer een fout van de arbitrage in het voordeel van beide ploegen.ik222 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:55:
Ruim buitenspel zelfs maar het was ook geen penalty voor ADO, de eerste overtreding was vasthouden en die werd buiten het strafschopgebied ingezet.
Schaken staat een lekker potje te spelen zeg, veruit de beste bij ADO nu.
Daarintegen staat die Narsingh weer een draak van een wedstrijd te spelen. Heeft Cocu nu echt niets beters?
Daarintegen staat die Narsingh weer een draak van een wedstrijd te spelen. Heeft Cocu nu echt niets beters?
PereiroLeon Zwiers schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:02:
Heeft Cocu nu echt niets beters?
Tja, Narsingh staat zelfs bij Nederland in de basis als Robben er niet is..Leon Zwiers schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:02:
Schaken staat een lekker potje te spelen zeg, veruit de beste bij ADO nu.
...
Dat snapt ook niemand, zou lekker Promes daar neerzetten.Luxicon schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:04:
[...]
Tja, Narsingh staat zelfs bij Nederland in de basis als Robben er niet is..
Heeft die grens gezopen ofzo.. Man man man
Nou.. Aanwinst weer hoor die Lestienne 
Edit: Nee Narsingh, dat was een kutbal

Edit: Nee Narsingh, dat was een kutbal
[ Voor 33% gewijzigd door St@m op 11-08-2015 19:12 ]
Jammer dat ze hier geen rood voor geven. Als het lukt krijgt de ander rood. Nu krijg je zelf geel. Jammer, maar wel goed gezien.
Overigens zou het Cocu sieren wanneer hij hem nu wisselt en twee weken langs de kant zet. Maar ja dat doet geen enkele coach/club.
Overigens zou het Cocu sieren wanneer hij hem nu wisselt en twee weken langs de kant zet. Maar ja dat doet geen enkele coach/club.
Maar met zo'n opmerking van Cocu had ik hem weg gestuurd. Je speler stelt zich aan, en dan kritiek hebben op de leiding. Ik zou daar niet van gediend zijn.ik222 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:14:
Dat was wel super van Liesvelt inderdaad, gelijk geel voor zo'n matennaaier.
Die gast van Ado werd volgens mij wel geraakt bij zn heupLeon Zwiers schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:15:
Had ie hier ook wel geel voor mogen geven zeg, aan beide dan wel. Gevaarlijk spel en toneel
Zo buitenspel stond Maher niet. Misschien wel op één lijn...
Fleximex schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:24:
Zo buitenspel stond Maher niet. Misschien wel op één lijn...

Nummer 10 is Maher die scoort.
Overigens legt PSV in de tweede helft ook de zwakte van het PSV blood. De verdediging.
Natuurlijk zijn ze nog altijd erg gevaarlijk met snelle tegenaanvallen.
De bal is daar al van de voet. Verkeerd moment op de foto.
Met een fitte Willems en een verdediger als Moreno maken dit wel tot een dodelijk team. Maar nu staan er 2 spelers uit positie. (Isimat LCV als RCV en Brenet LB als RB).Kevinp schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:42:
Overigens legt PSV in de tweede helft ook de zwakte van het PSV blood. De verdediging.
Als Schaken nou nog eens een goede voorzet zou geven... Hij heeft nu toch vaak genoeg kunnen oefenen
Wissel die Narsingh alsjeblieft Cocu.. alsjeblieft..
Doodmoe word je er inderdaad van, mooie pass op 'm, hij neemt keurig aan en vervolgens weet je al wat ie er mee gaat doen; iig niet afgeven. Nee... liever dribbelen en pingelen en een kansloos schot. Als ie 'm daar af geeft heb je tenminste nog enigszins kans.St@m schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:46:
edit:
Ok dat was een goede voorzet van 'm
Ok dat was een goede voorzet van 'm
[ Voor 6% gewijzigd door Denman op 11-08-2015 19:51 ]
hahaSt@m schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:46:
En dan geeft ie een goede voorzet en is het 1-2
Ik wou het net posten, je was me voortoolkist schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:51:
Je hebt vrij staan en VRIJ staan, pfff.. En dat als enige spits
Hoe dan ook wel grappig om te zien dat niet alleen Feyenoord een probleem heeft met de verdediging. PSV is ook wankel achterin.
En Ajax ook ( kijk maar naar Rapid Wien ) de truck is zo goed en dreigend ze zijn in tegenaanvallen dat er nooit een volle aanval komt.Leon Zwiers schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:55:
[...]
Ik wou het net posten, je was me voor.
Hoe dan ook wel grappig om te zien dat niet alleen Feyenoord een probleem heeft met de verdediging. PSV is ook wankel achterin.
Ook bij Ajax Barca zag je dat ook Barca volle tegenaanvallen lastig vind.
Zie het nog wel 2-2 worden als het zo doorgaat. Ook valt me op dat het een sportieve wedstrijd is ( Op de streken van Lestienne na )
[ Voor 48% gewijzigd door LZ86 op 11-08-2015 20:05 ]
Nee daar is Ado gewoon niet goed genoeg voor het blijft 1-2 of het wordt nog ergens in de 88e minuut 1-3.Leon Zwiers schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:04:
Zie het nog wel 2-2 worden als het zo doorgaat. Ook valt me op dat het een sportieve wedstrijd is ( Op de streken van Lestienne na )
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016