[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.547 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 15:12
Het probleem is gewoon dat wij een opleidingsland (of Ajax in ieder geval een opleidingsclub) willen zijn. Dan kan het zijn dat je dit soort wedstrijden verliest en dus geen CL speelt. Je kan inderdaad iets stabielere 27 jarigen nemen met iets minder talent maar meer ervaring. Bereik je misschien iets meer mee qua prestaties.

Ik vind het wel leuk dat je met jonge talenten speelt die je later ziet uitgroeien tot toppers. Dat zie ik eerlijk gezegd liever dan 27+'ers die niet goed genoeg zijn voor de toplanden. Dat de prestaties dan af en toe wat minder zijn ben ik bereid te accepteren.

De enige manier waarop je echt erbovenuit kan gaan komen is door of:
- De jonkies 2/3 jaar langer weten te behouden
- Ex-toppers die op de weg terug zijn ernaast zetten voor de ervaring

Beiden zijn heel lastig vanwege het geld. Het tweede punt wordt almaar lastiger omdat Amerika/Midden-oosten nu erg zitten te azen op die spelers en ze gewoon 3/4 M per jaar kunnen bieden.

Ik hoop dat we ooit de top weer kunnen bereiken maar ik heb er een hard hoofd in. Daarvoor zijn we te klein, heel misschien dat met een Benelux league de budgetten structureel wat omhoog kunnen maar zelfs dan is het gat nog te groot denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is sowieso het kansloze tegenwoordig. Met je volle verstand een contract voor een vaste periode tekenen (lekker veel tekengeld etc) maar nul komma nul intentie om het uit te dienen. 8)7
Ramzzz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:46:
Het zou zomaar een soort tijdgewricht kunnen zijn, waarin de 'jochies' dezelfde mentaliteit in het veld etaleren, als Ronaldo erbuiten. :+

http://www.volkskrant.nl/...er-over-kapsels~a4113397/

Ik zat in de periode dat Ajax de 1-2 en de 2-2 maakte geboeid te kijken, maar dan vooral naar het fanatisme waarme de doelpunten minutenlang gevierd werden, toen er vooral op de eigen borst werd geklopt (denk als doelpuntenmaker bijv. ook eens aan de fantastische voorzet), om dan 1 minuut later een dodelijke tegengoal te krijgen. _O-

Sorry hoor, maar als je serieus 'in Europa' mee wilt doen, dan is dat echt 100% de verkeerde mentaliteit.

Bescheidenheid zou sieren, ook na een gelijkmaker, en dan gewoon scherp blijven. Amateuristisch was het zeker, en ik snap de norse Klaassen na de wedstrijd dan ook wel. Ik heb echter niet opgelet of hij als aanvoerder geprobeerd heeft het tij te keren, of de medespelers tijdens de wedstrijd te attenderen op de prioriteiten.

Wat dat betreft zakken Sinkgraven en Gudelj dus al door het ijs.

De enige die ik goed vond spelen was Dijks...
Kan het alleen maar met je eens zijn, het is wellicht een symptoom van de huidige generatie. Als ik vroeger slechte cijfers haalde kreeg ik van mijn ouders én mijn leraar op mijn lazer. Als je nu slechte cijfers haalt krijgt de leraar van de ouders op de lazer. Alles wordt in de schoot geworpen. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Napo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:57:
[...]

Welcome to the real world. Ajax is geen club die ver boven de rest in Nederland uitsteekt en dat wordt met het jaar minder en minder. Wellicht dat je dan beter de Schotse competitie kan gaan volgen.
Eens, maar dat is juist het probleem. De topclubs zijn de afgelopen jaren behoorlijk van hun voetstuk gevallen met als resultaat dat ze Europees gezien vrijwel geen rol van betekenis meer hebben. Het hoe en waarom laat ik maar even achterwege, maar dat is inderdaad de realiteit.

Financieel is het gaat blijkbaar veel kleiner dan sportief. Echter is het sportief vlak wel datgene waarom mensen naar stadium gaan of de TV aanzetten.

Is het sportief vlak juist niet datgene wat Cruijf een aantal jaren geleden ook al opmerkte met een "revolutie" als gevolg?. Het is vooral bij Ajax altijd het gezeur met jonge talenten of dat er een heule goede generatie aan zit te komen maar daar heb je in het heden helemaal niets aan.

Er zijn signalen genoeg, maar het niveau van de Eredivisie blijft maar dalen. Blijkbaar hebben wij dat als supporter maar voor lief te nemen. Daarnaast zie ik ook geen enkel initiatief tot verbetering.

--
@hierboven; gamification ftw ! :X

[ Voor 1% gewijzigd door Bossie op 05-08-2015 15:46 . Reden: typo; maar krijg natuurlijk wel een prijs omdat ik meedeed! ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

:?

Edit: net geëdit. :D

Toch snap ik niet wat je bedoelt te zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 05-08-2015 15:51 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:50:
[...]

:?

Edit: net geëdit. :D

Toch snap ik niet wat je bedoelt te zeggen.
Ik denk dat hij bedoelt 'het volledig van de realiteit losgezongen raken door invloed van o.a. de games-wereld', o.i.d. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee ik denk dat ik het snap. Tegenwoordig moet alles maar leuk zijn en in spelvorm aangeleerd, zodat koters het makkelijker accepteren. Vroeger kreeg je gewoon een pak ros een deed je dingen 'omdat het moet'. Tegenwoordig is alles een discussie tussen ouder en kind, en kinderen iets niet meer willen doen 'omdat het moet' maar alleen als er een beloning aan vast zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

Want één goede spits was de oplossing geweest? In mijn ogen deed Milik het niet onverdienstelijk. Echter laten de buitenspelers veel te weinig zien, lijdt het middenveld veel balverlies en zet traag druk en staat de verdediging te schutteren. Om dat op te lossen moeten ze wel héél diep in de buidel tasten.

De Boer heeft het in mijn ogen nog niet zo slecht gedaan, al had ik graag iets meer ervaring in het veld gezien. Aan de andere kant, als Heitinga naar verwachting traag was geweest en Ajax alsnog niet door was had je dezelfde verontwaardiging de andere kant op. Dit is wel de groep die het moet doen, blijkbaar zijn ze gewoon nog niet klaar voor het seizoen en moet het op stoom gaan komen. Een dure keuze maar wel te begrijpen, zeker aangezien die filosofie niet nieuw is.
Met een goede spits die zich internationaal heeft onderscheiden krijg je als bij-effect dat andere spelers ook willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah, ze hebben dat vroegâh met spelers als Laudrup geprobeerd, kan nu niet echt zeggen dat dát het effect was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Er loopt simpel gezegd geen baas op het veld.

Wie is er nou enigszins serieus gelouterd, tussen dat grut op het veld? Niemand toch? Zelfs Heitinga niet...

Als je dit aan het spelen wilt krijgen, heb je, zoals vroeger een Rijkaard of een Blind nodig.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eens. Maar dan moet je daar wel serieus iets mee willen. Een VdV was een geinig idee, maar wordt hem niet. Knakkers als Zimling, tja...

[ Voor 92% gewijzigd door Gonadan op 05-08-2015 16:45 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Als in je team allemaal van die mannetjes - op cruciale posities - hebt rondlopen met het air van 'ik ben het helemaal', zonder dat ze eens door een speler met autoriteit met hun neus op de feiten gedrukt worden, dan gaat elk team je op kunnen rollen.

Maar dan, er zijn tegenwoordig zat van die mannetjes die zelfs van een gelouterde speler met autoriteit niets aannemen. Zoals een tijdje bij PSV te zien was aan Maher, of heel overduidelijk bij Bakkali.

Snotneuzen die je niets kunt bijbrengen, omdat ze alk meet ego aan de dag leggen dan Ronaldo.

Dan zeg ik: :w zoek het lekker uit.

Volgens mij is dat bij Ajax nog niet eens zo erg het geval, maar er is gewoon geen een speler die de baas kan spelen. Zelfs een relatief routineuze speler als Schöne niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Schöne heeft dan ook een bak ervaring, in de Eredivisie. Zo'n snotneus denkt dan ook, wacht jij maar malle Deen, zodra ik mijn talent tentoonspreid zit ik in een competitie waar jij alleen maar van kunt dromen.
Je hebt er echt één nodig die zich bewezen heeft en waar ze naar op kijken.

Over Maher, tegen wie moest hij dan opkijken in jouw ogen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Destijds (2013-2014) was er geen speler waarvan je kon zeggen dat hij echt serieus de baas was - met autoriteit.

Wijnaldum was zelf nog piepjong, als aanvoerder. Van Bommel was net weg. Schaars duurzaam afwezig. Dat was dan ook het probleem - met Maher.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 05-08-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja precies, feitelijk hetzelfde probleem. Want dat Maher dat gedrag ging vertonen was te verwachten, daarom vond ik het niet heel erg dat Ajax hem niet binnen haalde. :+

Overigens is Schaars ook typisch zo'n geval wat het 'leuk' gedaan heeft maar bij lange na niet goed genoeg voor die jochies om naar op te kijken. De denken onderhand dat alleen de absolute top ertoe doet.

[ Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 05-08-2015 17:08 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Lesjes in nederigheid zijn af en toe nodig. Bij sommigen komen ze ook echt aan.

Sommigen zijn er domweg niet gevoelig voor, omdat ze van huis uit waarschijnlijk al voordurend als prinsjes-bol-van-uit-te-buiten-talent-waar-heel-veel-geld-aan-te-verdienen-valt zijn behandeld.

Onverbeterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ach ja, degenen die daar daadwerkelijk gevoelig voor zijn hebben Raiola als 'belangenbehartiger' en zie je nooit meer wat van terug. Op een sarcastisch nieuwsbericht in de komkommertijd na.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:16
Hebben de Ajacieden hier zich trouwens ook zo geërgerd aan het juichen van Gudelj?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Niet op gelet, ik erger mij al voordat hij kwam aan Gudelj en dat hij nu in dit shirt loopt zal daar weinig aan veranderen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:22
Wat moeilijke spelers betreft: daar is wel een oplossing voor. Zet gewoon types als v Gaal voor de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:21:
Wat moeilijke spelers betreft: daar is wel een oplossing voor. Zet gewoon types als v Gaal voor de groep.
En: exit goeie, eigenwijze spelers! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Gonadan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:14:
Nee ik denk dat ik het snap. Tegenwoordig moet alles maar leuk zijn en in spelvorm aangeleerd, zodat koters het makkelijker accepteren. Vroeger kreeg je gewoon een pak ros een deed je dingen 'omdat het moet'. Tegenwoordig is alles een discussie tussen ouder en kind, en kinderen iets niet meer willen doen 'omdat het moet' maar alleen als er een beloning aan vast zit.
Voor heel veel dingen krijg je tegenwoordig een (kleine) beloning met als doel iemand te stimuleren/motiveren hiermee verder te gaan (zie bvb achievements in games). Een gevolg hiervan is vaak dat je beloont word terwijl je bijvoorbeeld alleen maar meedoet ipv wint. Dit komt naar mijn inziens de mentaliteit niet ten goede en creëert een verwachtingspatroon dat minimale inspanning voldoende is of dat inspanning gekoppeld moet worden aan een beloning.

+10 tweaker points voor Gonadan!

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:21:
En dan wordt weer beweerd dat hij niet met vedettes kan omgaan. Nou volgens mij is dat meer een kwestie van willen dan van kunnen. En terecht. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:32:
[...]

En: exit goeie, eigenwijze spelers! :+
Niet heel anders dan de Boer dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:08:
Dat is sowieso het kansloze tegenwoordig. Met je volle verstand een contract voor een vaste periode tekenen (lekker veel tekengeld etc) maar nul komma nul intentie om het uit te dienen. 8)7
Alleen vergeet je dat ook de club normaliter niet de intentie heeft om de speler voor de volledige contractduur binnen te houden. NLse clubs zijn afhankelijk van transfersommen. Ik vind dat helemaal niet kansloos of belachelijk. Gewoon logisch.
Kan het alleen maar met je eens zijn, het is wellicht een symptoom van de huidige generatie. Als ik vroeger slechte cijfers haalde kreeg ik van mijn ouders én mijn leraar op mijn lazer. Als je nu slechte cijfers haalt krijgt de leraar van de ouders op de lazer. Alles wordt in de schoot geworpen. 8)7
Ach, vroeger werd er ook al geklaagd over de patatgeneratie.

Ik denk dat wij ouwe lullen niet te veel moeten zeuren over de mentaliteit van de jeugd. Waren wij zo heel anders dan de jeugd van nu?

Ja, natuurlijk kun je jezelf niet vergelijken met een voetballer die tonnen krijgt om tegen een bal of een tegenstander te schoppen. En waar miljoenen mensen naar kijken en een mening over vormen, die in 1 dag hun status van held naar gehaat zien draaien. Het is een knettergek wereldje en dat komt ook door de kijkers en fans he? Wij verafgoden die jongens. Hand in eigen boezem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee, het Bosman arrest heeft meer gevolgen gehad dan je denkt waardoor in plaats van een dienstverband gewoon contracthandel is geworden.

Ja wij waren anders, sinds de jaren 50 heeft elke generatie minder discipline. Maar dat draait wel een keer om, dan wordt het weer langzaam strenger. We hebben het gewoon te goed.

Edit: ik zeg wel wij maar misschien schelen we gewoon tien jaar. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 05-08-2015 18:28 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Het zou zomaar een soort tijdgewricht kunnen zijn, waarin de 'jochies' dezelfde mentaliteit in het veld etaleren, als Ronaldo erbuiten. :+

http://www.volkskrant.nl/...er-over-kapsels~a4113397/

Ik zat in de periode dat Ajax de 1-2 en de 2-2 maakte geboeid te kijken, maar dan vooral naar het fanatisme waarme de doelpunten minutenlang gevierd werden, toen er vooral op de eigen borst werd geklopt (denk als doelpuntenmaker bijv. ook eens aan de fantastische voorzet), om dan 1 minuut later een dodelijke tegengoal te krijgen. _O-

Sorry hoor, maar als je serieus 'in Europa' mee wilt doen, dan is dat echt 100% de verkeerde mentaliteit.

Bescheidenheid zou sieren, ook na een gelijkmaker, en dan gewoon scherp blijven. Amateuristisch was het zeker, en ik snap de norse Klaassen na de wedstrijd dan ook wel. Ik heb echter niet opgelet of hij als aanvoerder geprobeerd heeft het tij te keren, of de medespelers tijdens de wedstrijd te attenderen op de prioriteiten.

Wat dat betreft zakken Sinkgraven en Gudelj dus al door het ijs.

De enige die ik goed vond spelen was Dijks...
Het irritantste vond ik nog de reactie van Sinkgraven bij de 0-1, nadat Cilessen los tegen em ging... Al wijzend naar Bazoer "ja maar hij..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bossie schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:36:
[...]

Voor heel veel dingen krijg je tegenwoordig een (kleine) beloning met als doel iemand te stimuleren/motiveren hiermee verder te gaan (zie bvb achievements in games). Een gevolg hiervan is vaak dat je beloont word terwijl je bijvoorbeeld alleen maar meedoet ipv wint. Dit komt naar mijn inziens de mentaliteit niet ten goede en creëert een verwachtingspatroon dat minimale inspanning voldoende is of dat inspanning gekoppeld moet worden aan een beloning.

+10 tweaker points voor Gonadan!
Advocaat van de duivel spelend.....Tegenwoordig meent iedereen psycholoog te zijn en overal verstand van te hebben.....Van mensen op fora die menen te weten hoe alles werkt tot voetballers die denken de wijsheid al in pacht te hebben met 22 :O . Als wij het allemaal zo goed weten, waarom voeden wij onze kinderen dan niet goed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:28:
[...]

Advocaat van de duivel spelend.....Tegenwoordig meent iedereen psycholoog te zijn en overal verstand van te hebben.....Van mensen op fora die menen te weten hoe alles werkt tot voetballers die denken de wijsheid al in pacht te hebben met 22 :O . Als wij het allemaal zo goed weten, waarom voeden wij onze kinderen dan niet goed op?
Ach mijn vader vertelde mij dat na de oorlog hier (hij is uit 1939) men klaagde over de jeugd die zo los was, toen kwam mijn generatie (ik ben uit 1969) en die kreeg te horen dat we de patat generatie waren die niets wilde en inmiddels is de generatie van mijn kleine neefjes (na 2000) bijna aan de beurt. Hetzelfde krijgen we weer en we klagen weer over dat deze kinderen geen opvoeding hebben en geen doorzettingsvermogen omdat we het te goed hebben.

Ik denk dat dit hetzelfde is met de voetballer, kijk maar naar mannen als Van Hanegem die alleen maar klagen over de mentaliteit etc etc

De spelers zijn gewoon kinderen van de moderne tijd en daar hoort (helaas) deze mentaliteit bij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Socrates schreef op (469–399 B.C.):
The children now love luxury; they have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in place of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their households. They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Mooi om te lezen over Elia _/-\o_
Eljero Elia bood zichzelf aan bij Feyenoord

donderdag 6 augustus 2015 09:02 2.254 keer bekeken 23 reacties Pro Shots

Technisch directeur Martin van Geel had Eljero Elia niet op zijn lijstje staan. De aanvaller bood zichzelf aan bij Feyenoord. ''Ze waren inderdaad een beetje verbaasd dat ik zelf aangaf dat ik bij Feyenoord wilde spelen'', blikt Elia terug tegenover Voetbal International.

Van Geel kreeg uiteindelijk hulp van Colin Kazim-Richards. ''Kazim-Richards was eigenlijk degene die me er over deed nadenken. Wij kwamen elkaar deze zomer tegen in Dubai. Ik was op huwelijksreis en Kazim zei tegen me: waarom kom je niet bij Feyenoord spelen! Wij hebben je nodig! Die opmerking is altijd blijven hangen.''

Het Midden-Oosten zag hij niet zitten. ''Waarom word je profvoetballer? Omdat je gewoon in mooie stadions wil spelen voor heel veel toeschouwers. Zo dacht ik er over als klein jongetje en nu nog steeds. Toen ik terug kwam zei ik tegen mijn zaakwaarnemer Rodger Lindse: Ik wil bij Feyenoord spelen. Neem maar contact op.''

Elia is klaar voor zijn nieuwe avontuur. ''Ik ben superfit. De afgelopen maanden heb ik één tot twee keer per dag getraind. Ik heb ook een performance-trainer (Purcy Marte) in de arm genomen, omdat ik er vanuit ging dat er elk moment een club kon komen. Alleen weet ik uit ervaring dat ik nog niet wedstrijdfit ben.''

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:18
De laatste speler die op zo'n manier kwam binnenrollen, deed het redelijk goed zullen we maar zeggen... (Pelle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schitterende illustratie van mijn stelling dat klagen over de jeugd van alle tijden is ;)

Verder is volgens het Catalaanse Sport, Hector Moreno op weg naar PSV en heeft ie al afscheid genomen van zijn teamgenoten bij Espanyol. Dat zou wat zijn, die jongen was bij Espanyol de beste speler en hield zich heel goed staande in de Primera Division. Daarnaast vaste waarde bij Mexico. Met 27 jaar is ie nu op zijn top.

Goed voor de Eredivisie, en de broodnodige linksbenige opbouwer centraal achterin voor PSV :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Moreno lijkt dan toch echt naar PSV te gaan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 11:45
Gonadan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:27:
Nee, het Bosman arrest heeft meer gevolgen gehad dan je denkt waardoor in plaats van een dienstverband gewoon contracthandel is geworden.
Inderdaad, door het bosman arrest is in de diverse competities ook de beperking op het aantal buitenlanders opgeheven. Waardoor het voor clubs interessant is geworden om buitenlands talent te halen i.p.v. zelf talent op te leiden.

Hierdoor zijn (jeugd)spelers handelswaar geworden. Zo heeft Ajax in zijn jaarverslag staan dat het talent opleid voor de verkoop. Voor Ajax een logische keus, het is immers een NV.

vanuit dat oogpunt zijn de keuzes die Frank de Boer heeft gemaakt m.b.t. de wedstijden tegen Rapid ook logisch, je product moet immers in de etalage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Schitterende illustratie van mijn stelling dat klagen over de jeugd van alle tijden is ;)

Verder is volgens het Catalaanse Sport, Hector Moreno op weg naar PSV en heeft ie al afscheid genomen van zijn teamgenoten bij Espanyol. Dat zou wat zijn, die jongen was bij Espanyol de beste speler en hield zich heel goed staande in de Primera Division. Daarnaast vaste waarde bij Mexico. Met 27 jaar is ie nu op zijn top.

Goed voor de Eredivisie, en de broodnodige linksbenige opbouwer centraal achterin voor PSV :)
Dat zou zomaar erg leuk zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Ramzzz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:42:
[...]

Dat zou zomaar erg leuk zijn! :)
Okay..... voor de kwaliteit van de eredivisie en PSV is het zeker een aanwinst!

(ben alleen bang dat PSV nu wel heel erg sterk gaat worden, niet leuk hehehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:28

Uitstekende transfer, daar kunnen ze bij Ajax echt wat van leren (als het waar is natuurlijk, nog niet officieel toch?). Het verhaal dat dit soort spelers gewoon niet willen komen gaat niet op.

Voor Elia geldt natuurlijk in iets mindere mate hetzelfde, wel een speler met een kras maar die had ook ergens anders veel meer kunnen verdienen en waarschijnlijk waren er in grote competities ook nog wel clubs die hem hadden willen oppikken. Aan mooie woorden voorlopig geen gebrek.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kan Ajax nog wat van leren zeg. Wanneer wordt daar eens een scout ontslagen? Ik begrijp niet hoe PSV dit soort spelers op de radar krijgt en Ajax met Heitinga komt aanzetten. Ik ben echt heel benieuwd wat ze daar nu in Amsterdam van vinden. Of is daar automatisch het antwoord 'ja maar Moreno was toch wel wat duurder dan Heitinga' ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
De Rode Duivels zijn op de nieuwe FIFA-ranking opnieuw opgeklommen van de derde naar de tweede plaats. België wipt over wereldkampioen Duitsland en daarmee zorgen de troepen van Marc Wilmots voor een dubbele primeur. Sinds het ontstaan van de FIFA-ranking gebeurde het nog nooit dat ons land de 'Mannschaft' op de wereldranglijst voorafging. Bovendien staan de Duivels nu als beste Europees land op de FIFA-ranking genoteerd. Ook dàt is voor het eerst in de geschiedenis.

Op de nieuwe FIFA-ranking tellen de Rode Duivels 1.244 punten, achttien punten meer dan het nummer drie, Duitsland (1.226). Argentinië voert de ranglijst aan met 1.425 punten. Opvallend is de hoge notering van Wales, koploper in de groep van de Rode Duivels in de EK-kwalificaties. Gareth Bale en co mogen pronken met een historische negende plaats.
Beter als Duitsland? :X
:)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Krijg bij PSV het gevoel dat ze langzaam maar zeker weer een team creëren zoals onder Hiddink een jaar of tien terug. Mooie combinatie van gearriveerde spelers en schijnbaar aanstormend talent (waarvan ik het niveau nog niet ken). Denk dat de competitie vooral onder plek één, twee en drie spannend gaat worden zo...
Van Ajax verwacht ik een seizoen met hoge pieken en dalen, zoals past bij het jeugdige karakter van de ploeg. Of tenminste het team waar De Boer een voorkeur voor lijkt te hebben. Gezien het aanwezige talent en de mogelijkheden schat ik Ajax wel hoger in dan Feyenoord.

Vraag is nu natuurlijk wel welke Ajacied ook een leuke speler voor zijn ploeg gaat binnenhalen. Feyenoord dankt Elia aan Kazim en PSV heeft Moreno dankzij Guardado.. Misschien kan Milik Lewandowski aandragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
Aghanim schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:56:
Kan Ajax nog wat van leren zeg. Wanneer wordt daar eens een scout ontslagen? Ik begrijp niet hoe PSV dit soort spelers op de radar krijgt en Ajax met Heitinga komt aanzetten. Ik ben echt heel benieuwd wat ze daar nu in Amsterdam van vinden. Of is daar automatisch het antwoord 'ja maar Moreno was toch wel wat duurder dan Heitinga' ;(
Voor Ajax is Moreno een risico van hoge afschrijving.

voor PSV is Moreno die ene verdediger die PSV sportief verder helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

-Bonalds schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

En in mijn ogen moet je geld op het veld staan: erg goede aankoop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
-Bonalds schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Of:
Bij Ajax zou Moreno een talentvolle verdediger in de weg staan die zodra hij enigszins tot wasdom komt wordt verkocht

Bij PSV kijkt men ook naar het succes op korte termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
mefjoew schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

Of:
Bij Ajax zou Moreno een talentvolle verdediger in de weg staan die zodra hij enigszins tot wasdom komt wordt verkocht

Ajax kan een Riedewald eigenlijk niet op de bank zetten, daar is hij te ver voor. Maar nu hebben ze daar voor de centrale verdediging Veltman, Riedewald, van der Hoorn en Heitinga. 3 zijn rechtsbenig, 1 is linksbenig en meteen het minst ervaren. Wat dat betreft hadden ze wellicht beter wel een Moreno kunnen halen in plaats van Heitinga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
mefjoew schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:17:
Of:

Jonkies leren van oudere spelers en kunnen zich daar aan optrekken. 4 jonkies in de verdediging klinkt leuk omdat ze alle 4 ervaring opdoen, maar waarschijnlijk is het beter om er 1 ervaren rot tussen te zetten zodat die 3 jonkies zich beter ontwikkelen, plus dat natuurlijk sportief succes ook meer ervaring betekent. Volgens mij heeft PSV straks naast Moreno ook voornamelijk jonge verdedigers.

Er van uitgaande dat er niet een financieel absurde prijs wordt betaalt en Moreno inderdaad zo goed is als we denken (ik heb hem alleen op het WK gezien, verder al jaren niet) is het gewoon een heel verstandige aankoop.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Joster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Ajax kan een Riedewald eigenlijk niet op de bank zetten, daar is hij te ver voor. Maar nu hebben ze daar voor de centrale verdediging Veltman, Riedewald, van der Hoorn en Heitinga. 3 zijn rechtsbenig, 1 is linksbenig en meteen het minst ervaren. Wat dat betreft hadden ze wellicht beter wel een Moreno kunnen halen in plaats van Heitinga.
Viergever ook nog, en Van de Hoorn mag (tijdelijk) weg.
Dan heb je beide centrale posities gewoon dubbel bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
ph4ge schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:36:
[...]

Er van uitgaande dat er niet een financieel absurde prijs wordt betaalt en Moreno inderdaad zo goed is als we denken (ik heb hem alleen op het WK gezien, verder al jaren niet) is het gewoon een heel verstandige aankoop.
Het is nog niet definitief maar het lijkt te gaan om een bedrag tussen de 3 a 4 miljoen:
http://www.telegraaf.nl/t...no_kiest_voor_PSV___.html

Wat betreft prijs/kwaliteit verhouding een uitstekende aankoop.

Edit: zijn zaakwaarnemer is Mino Raiola, blijkt hij toch nog ergens goed voor te zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -Bonalds op 06-08-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Joster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Als Riedewald zo fantastisch goed is dan speelt hij wel, ook al is Morena gehaald. Ik denk dat Ajax dit soort talenten wel op de bank kan zetten zo lang zij niet in staat zijn sportieve successen te boeken. Ajax is een handelshuis geworden waar maar 1 proces geldt: inkoop goedkope talenten --> Verhuren om ervaring op te doen --> Opstellen in Ajax 1 --> Verkopen met flinke winst. Dit proces beheerst Ajax prima en de aandeelhouders zullen daarom blij zijn met het gigantische eigen vermogen dat jaarlijks toeneemt. Als Ajax een bedrijf was geweest dan deden ze het in mijn ogen prima. Maar Ajax is een voetbalclub en geen bedrijf. Het primaire proces is sportieve resultaten boeken in plaats van rendement. Bij Ajax geldt echter het rendement als uitgangspunt lijkt het wel en als het even mee zit worden ze daarnaast ook nog kampioen.

Het doet pijn om te zeggen maar Ajax lijkt in de verste verte niet meer op het Ajax waar ik ooit trots op was. Hopelijk sparen ze stiekem nog steeds voor de beurs-exit, maar de aankoop van de Arena zou financieel gezien interessanter zijn en dus, in lijn met het winstbejag, een logischere stap zijn.

Dat PSV naar korte termijn kijkt legt ze geen windeieren. Die worden dit jaar weer gewoon kampioen. En dat is, gezien het beleid, in mijn ogen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
dutchgio schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Viergever ook nog, en Van de Hoorn mag (tijdelijk) weg.
Dan heb je beide centrale posities gewoon dubbel bezet.
Van Viergever klopt het inderdaad, die was ik vergeten, my bad.

Van Van der Hoorn hoor ik juist dat die nog een streep voor heeft op Heitinga omdat iedereen binnen Ajax positief over hem is, veel meer dan over Heitinga. De verwachting is dan ook dat mocht Veltman geslachtofferd worden Van der Hoorn gaat spelen.
Aghanim schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:46:
[...]

Als Riedewald zo fantastisch goed is dan speelt hij wel, ook al is Morena gehaald. Ik denk dat Ajax dit soort talenten wel op de bank kan zetten zo lang zij niet in staat zijn sportieve successen te boeken. Ajax is een handelshuis geworden waar maar 1 proces geldt: inkoop goedkope talenten --> Verhuren om ervaring op te doen --> Opstellen in Ajax 1 --> Verkopen met flinke winst. Dit proces beheerst Ajax prima en de aandeelhouders zullen daarom blij zijn met het gigantische eigen vermogen dat jaarlijks toeneemt. Als Ajax een bedrijf was geweest dan deden ze het in mijn ogen prima. Maar Ajax is een voetbalclub en geen bedrijf. Het primaire proces is sportieve resultaten boeken in plaats van rendement. Bij Ajax geldt echter het rendement als uitgangspunt lijkt het wel en als het even mee zit worden ze kampioen.

Het doet pijn om te zeggen maar Ajax lijkt in de verste verte niet meer op het Ajax waar ik ooit trots op was. Hopelijk sparen ze stiekem nog steeds voor de beurs-exit, maar de aankoop van de Arena zou financieel gezien interessanter zijn en dus, in lijn met het winstbejag, een logischere stap zijn.

Dat PSV naar korte termijn kijkt legt ze geen windeieren. Die worden dit jaar weer gewoon kampioen. En dat is, gezien het beleid, in mijn ogen terecht.
Zoals ik al eerder zei; Ajax had met de 4 kampioenschappen op rij mijlenver voor moeten staan op de concurrentie. Zowel op financieel als sportief gebied. Nu lijken ze weer te worden bijgehaald / ingehaald door PSV.

Gelukkig dat Sanders de puinhopen van Reker heeft geruimd en er met (Ger)Brands een koers / beleid is ingezet dat zowel op korte als lange termijn zijn vruchten af lijkt te werpen. Cashcows genoeg als het gaat lopen, dan maakt het ook niet uit dat je wat hebt uitgegeven voor kwalitatief goede ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
Aghanim schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:46:
[...]

Maar Ajax is een voetbalclub en geen bedrijf. Het primaire proces is sportieve resultaten boeken in plaats van rendement. Bij Ajax geldt echter het rendement als uitgangspunt lijkt het wel en als het even mee zit worden ze kampioen.
Ajax is een NV, het is op de eerste plaats een bedrijf daarna een voetbalclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
-Bonalds schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:55:
[...]

Ajax is een NV, het is op de eerste plaats een bedrijf daarna een voetbalclub.
Dat is inderdaad de rechtsvorm ja, desalniettemin hebben we het over een voetbalclub waarbij sportieve prestaties altijd boven financiële stabiliteit zouden moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12
[...]

Zet die ontzettend gekleurde bril toch eens af zeg :X Moreno de beste speler van Espanyol. Zodra ze naar PSV komen zijn ze dat allemaal volgens jou. Het is een goede verdediger, maar als hij de beste speler was daar, waarom laten ze hem dan zo makkelijk gaan en waarom gaat hij dan naar de Eredivisie? Hij was gewoon een degelijke verdediger daar, speelde 18 wedstrijden vorig seizoen en deed het redelijk, maar beste speler, nee dat niet.

Neemt niet weg dat dit een ontzettend goede transfer is voor PSV. Eigenlijk zouden ze nog iemand moeten halen als back-up achter Bruma, dat is toch wel de zwakke broeder daar achterin de verdediging. Die schaal kunnen ze bij de KNVB alvast in orde gaan maken en naar Eindhoven brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 06-08-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 12:58
JanW schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:06:
[...]

Zet die ontzettend gekleurde bril toch eens af zeg :X Moreno de beste speler van Espanyol. Zodra ze naar PSV komen zijn ze dat allemaal volgens jou. Het is een goede verdediger, maar als hij de beste speler was daar, waarom laten ze hem dan zo makkelijk gaan en waarom gaat hij dan naar de Eredivisie? Hij was gewoon een degelijke verdediger daar, speelde 18 wedstrijden vorig seizoen en deed het redelijk, maar beste speler, nee dat niet.

Neemt niet weg dat dit een ontzettend goede transfer is voor PSV. Eigenlijk zouden ze nog iemand moeten halen als back-up achter Bruma, dat is toch wel de zwakke broeder daar achterin de verdediging. Die schaal kunnen ze bij de KNVB alvast in orde gaan maken en naar Eindhoven brengen.
De beste zou ik hem ook niet noemen, maar als je je een beetje verdiept dan weet je dat Moreno maar 18 wedstrijden heeft gespeeld omdat hij een scheenbeenbreuk heeft opgelopen vorig seizoen. Hij heeft eruit gelegen tot 1 december 2014 (155 dagen niet kunnen spelen). Ook wil Espanyol zijn contract verlengen alleen wil Moreno niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

kimiferrari schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:19:
De beste zou ik hem ook niet noemen, maar als je je een beetje verdiept dan weet je dat Moreno maar 18 wedstrijden heeft gespeeld omdat hij een scheenbeenbreuk heeft opgelopen vorig seizoen. Hij heeft eruit gelegen tot 1 december 2014 (155 dagen niet kunnen spelen). Ook wil Espanyol zijn contract verlengen alleen wil Moreno niet.
Los van Espanyol, de clubs die interesse hebben in Moreno zijn nou niet echt bepaald toppers. Wellicht zegt dat genoeg over zijn kwaliteit. Het is een bruikbare speler die absoluut mee kan bij een middenmoter, meer echter niet. Dat Espanyol wil verlengen snap ik, het is een relatief goedkope speler die je binnen je selectie wilt hebben als backup :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 23:41

Wom

Heeft PSV eigenlijk ook een max. salaris zoals bijv. Ajax of is men daar flexibeler in?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Han schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Los van Espanyol, de clubs die interesse hebben in Moreno zijn nou niet echt bepaald toppers. Wellicht zegt dat genoeg over zijn kwaliteit. Het is een bruikbare speler die absoluut mee kan bij een middenmoter, meer echter niet. Dat Espanyol wil verlengen snap ik, het is een relatief goedkope speler die je binnen je selectie wilt hebben als backup :)
Stond altijd basis als hij fit was :) Dus backup? Espanyol heeft een betalingsachterstand bij sowieso Moreno, dat is de grootste reden dat hij wil vertrekken. Het salaris is geen probleem want ook nu verdient hij onder het plafond van PSV.
Wom schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:32:
Heeft PSV eigenlijk ook een max. salaris zoals bijv. Ajax of is men daar flexibeler in?
1 miljoen is het plafond, maar daar zal middels tekengelden en bonussen wel flexibel mee omgegaan worden. Is dat bij Ajax niet het geval dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 12:58
Han schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Klopt, maar er was ook geen tot weinig interesse in Guardado en Luuk de Jong. deze zijn ook toptransfers voor PSV gebleken. Dus als er geen interesse van topclubs is wil niet zeggen dat de speler geen topper is.

Moreno is trouwens gewoon een basis speler bij Espanyol:
2011/12 35 wedstrijden
2012/13 32 wedstrijden
2013/14 32 wedstrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Aghanim schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:03:
[...]

Dat is inderdaad de rechtsvorm ja, desalniettemin hebben we het over een voetbalclub waarbij sportieve prestaties altijd boven financiële stabiliteit zouden moeten staan.
Ik denk dat de AFM daar anders over denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

kimiferrari schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:39:
Klopt, maar er was ook geen tot weinig interesse in Guardado en Luuk de Jong. deze zijn ook toptransfers voor PSV gebleken. Dus als er geen interesse van topclubs is wil niet zeggen dat de speler geen topper is.
Dat klopt... voor de eredivisie zijn het prima spelers :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
Aghanim schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:03:
[...]

Bij een professionele voetbalvereniging zou de sportieve prestatie prio 1 moeten zijn. Winst maken is daarbij geen doel op zichzelf.

Zodra een vereniging een NV of BV wordt verandert dat en zijn de sportieve prestaties per definitie ondergeschikt aan het financiële beleid.

Uiteraard wil men de best mogelijke prestatie, succes is prima marketing voor je product, maar nog altijd ondergeschikt aan het financiële beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
Het valt me op dat Joster hetzelfde icoon heeft als Vos :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

Met het aantrekken van Moreno is de nummer 1 in mijn ogen nog duidelijker.

Wat dat betreft zie ik weer hetzelfde verloop als vorig jaar. Helaas ;).
Outerspace schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:03:
offtopic:
Het valt me op dat Joster hetzelfde icoon heeft als Vos :P
Ietsie pietsie anders ;). Hij wil hem niet aanpassen ;( :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 06-08-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Die van mij is inderdaad een stuk verder uitgezoomd! Vos wil hem trouwens ook niet aanpassen :P Volgens mij hebben we er alleen in dit topic last van en hebben we het er inmiddels voor de 4e keer over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Die ranglijst blijft vaag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:52
Ik denk dat bij elke sportclub financiële stabiliteit op 1 zou moeten staan. Of hebben de fans van Ajax en PSV liever dat hetzelfde gebeurt als afgelopen 5-10 jaar bij Feyenoord is gebeurt, waar meer is uitgegeven dan kon en ze vervolgens jarenlang in de shit zitten?
Tja, als je de laatste jaren veel wint/ weinig verliest, sta je hoog ;)

Je kwalificatiewedstrijden allemaal winnen, in de poule op eindtoernooien niet verliezen en er dan in de knock-out uitvliegen en je vriendschappelijke wedstrijden beperken, vooral tegen top 50 (maar niet top-10) landen spelen en die dan ook winnen is een garantie voor een hoge plaats.

Zo uit m'n hoofd is een wedstrijd die je wint van de nr. 1 op de ranking op 't WK 2.400 punten waard, de max die je kunt halen.
Win je een vriendschappelijke wedstrijd, dan is die 600 punten waard maximaal. Speel je dus veel vriendschappelijk, dan heb je veel wedstrijden die max 600 punten waard zijn. Nederland staat nu op iets meer dan 1.000, dus elke vriendschappelijke wedstrijd laat Nederland zakken op de ranking ;)

[ Voor 63% gewijzigd door rik86 op 06-08-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Ik zet al een hele tijd mijn vraagtekens bij het functioneren van Overmars maar waarom heeft hij geen balletje opgegooid bij Moreno? Dat zou toch dé man kunnen zijn die alle problemen achterin oplost.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
rik86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:36:
Ik denk dat bij elke sportclub financiële stabiliteit op 1 zou moeten staan. Of hebben de fans van Ajax en PSV liever dat hetzelfde gebeurt als afgelopen 5-10 jaar bij Feyenoord is gebeurt, waar meer is uitgegeven dan kon en ze vervolgens jarenlang in de shit zitten?

[...]

Tja, als je de laatste jaren veel wint/ weinig verliest, sta je hoog ;)

Je kwalificatiewedstrijden allemaal winnen, in de poule op eindtoernooien niet verliezen en er dan in de knock-out uitvliegen en je vriendschappelijke wedstrijden beperken, vooral tegen top 50 (maar niet top-10) landen spelen en die dan ook winnen is een garantie voor een hoge plaats.

Zo uit m'n hoofd is een wedstrijd die je wint van de nr. 1 op de ranking op 't WK 2.400 punten waard, de max die je kunt halen.
Win je een vriendschappelijke wedstrijd, dan is die 600 punten waard maximaal. Speel je dus veel vriendschappelijk, dan heb je veel wedstrijden die max 600 punten waard zijn. Nederland staat nu op iets meer dan 1.000, dus elke vriendschappelijke wedstrijd laat Nederland zakken op de ranking ;)
+1; maar het meetellen van oefenwedstrijden blijft discutabel en de voornaamste reden dat ik deze ranking vaag vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Feyenoord en Ado praten weer. Hopelijk komt Kramer nog :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:42:
Die van mij is inderdaad een stuk verder uitgezoomd! Vos wil hem trouwens ook niet aanpassen :P Volgens mij hebben we er alleen in dit topic last van en hebben we het er inmiddels voor de 4e keer over :P
Stel voor dat jullie een partijtje gaan voetballen via internet wat te volgen is voor iedereen die dat wil, al zou ik niet zo snel weten welk programma daarvoor geschikt is. De winnaar mag bepalen wat hij met die icoontjes gaat doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Of 1 van de 2 spiegelt hem, dat ziet er ook leuk uit :D

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik weet niet hoe je een tweet quote, maar volgens Krabbendam stelt Ado zich zeer hard en formeel op. Als ik Feyenoord was had ik tegen Kramer gezegd dat de directeur alles tegenwerkt en hem in de winter voor de helft opgepikt of eind van het seizoen gratis. Er zit iig nog geen schot in de gesprekken.

[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 06-08-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mars18 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:16:
Feyenoord en Ado praten weer. Hopelijk komt Kramer nog :)
Waarom hoop je dat? Elia, Kuijt, Bilal lijkt me nu de voorhoede en als pinchhitter voldoen Kazim en Tevrede ook wel. Feyenoord moet geen overschot aan spelers willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Feyenoord hoopt te Vrede nog te kunnen lozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dan nog vind ik hem een dure pinchhitter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
D-e-n schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:59:
Dan nog vind ik hem een dure pinchhitter worden.
Of ze zien in hem een basisspeler. Heeft er afgelopen seizoen toch 17 gemaakt in 32 wedstrijden. Kazim 12 uit 20 wedstrijden (Al scoor je als spits denk ik sowieso meer doelpunten bij Feyenoord als bij Ado, dus niet helemaal een eerlijke vergelijking).

[ Voor 23% gewijzigd door RedHat op 06-08-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:57:
Waarom hoop je dat? Elia, Kuijt, Bilal lijkt me nu de voorhoede en als pinchhitter voldoen Kazim en Tevrede ook wel. Feyenoord moet geen overschot aan spelers willen.
Mee eens, Feyenoord moet zo onderhand extra kleedkamers bij gaan bouwen om de selectie te kunnen huisvesten. Achabar, Manu en wellicht Sleegers heb je ook nog. Dammers is eigenlijk ook een aanvaller.
RedHat schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:05:
Of ze zien in hem een basisspeler. Heeft er afgelopen seizoen toch 17 gemaakt in 32 wedstrijden.
In dat geval wordt Bilal of Kuyt een dure bankzitter terwijl we ook met Kazim al een prijzige reserve spits hebben, plus de spelers hierboven...

Van Geel moet zich richten op verkopen. Leuk dat er nog een potje is, bewaar het voor de volgende keer en spaar even voor een echte topaankoop.

[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 06-08-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze mogen Immers, Kazim en Te Vrede wel eens lozen. Desnoods Achachbar verhuren.
Je kunt moeilijk 3 aanvallers binnenhalen en niks verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik denk dat het Elia - Kazim / Kramer - Bassie wordt. Te Vrede willen ze lozen, Achachbar willen ze geloof ik wel in de selectie houden. Kuyt kan ook op de plek van Bassie spelen. Alleen ik heb het persoonlijk niet zo op Kuyt, die had 2 seizoenen geleden moeten komen en niet nu meer (In mijn optiek). Immers willen ze geloof ik ook verkopen zodra er iemand zich meldt voor Immers.

Sleegers / Dammers komen dit seizoen nog niet aan bod denk, veel te grote selectie,

[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 06-08-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kuijt speelt altijd natuurlijk en Bilal moet gewoon de kans krijgen nu. Hij begint net te wennen nu en ze hebben niet voor niks zoveel betaald. Feyenoord kan het zich niet veroorloven aankopen na een jaar al weer af te schrijven.

Achabar kan wellicht als vierde aanvaller nog achter Kuijt spelen in sommige situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

Stel voor dat jullie een partijtje gaan voetballen via internet wat te volgen is voor iedereen die dat wil, al zou ik niet zo snel weten welk programma daarvoor geschikt is. De winnaar mag bepalen wat hij met die icoontjes gaat doen. :P
Afvalzak schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:14:
Of 1 van de 2 spiegelt hem, dat ziet er ook leuk uit :D
Op een ander forum heb ik deze wel eens gebruikt met kerst:

Afbeeldingslocatie: http://forum.manutd.nl/images/avatars/avatar40_4.gif

Nooit meer terug veranderd terwijl ik er nog steeds post _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kramer is een prima speler, ook voor Feyenoord. Maar met de huidige selectie zou je hem niet moeten halen.

Je hebt Kazim nog en niet te vergeten Achabar. Manu en te Vrede kunnen daar ook uit te voeten. Totaal onbegrijpelijke transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

Joster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

[...]

Op een ander forum heb ik deze wel eens gebruikt met kerst:

[afbeelding]

Nooit meer terug veranderd terwijl ik er nog steeds post _O-
wacht ff.....een autosport gerelateerd forum??

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
L1nt schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:48:
[...]

Niet dat ik weet, heeft iemand hem gejat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

L1nt schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:48:
Nee, forum voor het spel Footballmanager volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

Joster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Niet dat ik weet, heeft iemand hem gejat? :D
Geen idee maar forum waar ik kom doen sommigen dat met kerst dus dacht .....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 06:29
Gaat Vitesse het redden, denken jullie? 3 - 0 inhalen wordt erg lastig. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
chim0 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:53:
Gaat Vitesse het redden, denken jullie? 3 - 0 inhalen wordt erg lastig. :$
Is dat een serieuze vraag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:52
De trainer van Southampton is wel geblesseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 06:29
RedHat schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:54:
[...]

Is dat een serieuze vraag? ;)
Tuurlijk! Waarom niet? In voetbal kan alles. Kijk maar gisteren Shakhtar - Fenebache. Knotsgekke wedstrijd, Shakhtar 3 - 0 gewonnen en door! *O*

Trouwens, dat Fenerbache is ook een bij elkaar zooitje van veteranen, zeg. Van Persie niet eens gespeeld en Stoch mocht 3 minuten voor tijd invallen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je binnen 20 minuten scoort en net voor rust of net na rust er nog 1 erin trap waarom niet? Dan worden hun ook onrustig al is de kans dat zoiets gebeurd natuurlijk niet hughe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
chim0 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:59:
[...]

Tuurlijk! Waarom niet? In voetbal kan alles. Kijk maar gisteren Shakhtar - Fenebache. Knotsgekke wedstrijd, Shakhtar 3 - 0 gewonnen en door! *O*
In voetbal kan natuurlijk alles, alleen de kans is wel zo verdomd klein. Maar ik ga de wedstrijd wel kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
@spitsen discussie Feyenoord, Kuyt heeft tijdens het WK ook laten zien goed te kunnen verdedigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bossie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:13:
@spitsen discussie Feyenoord, Kuyt heeft tijdens het WK ook laten zien goed te kunnen verdedigen :+
Keepen zal die vast ook wel kunnen. handig zo'n speler voor op het hele veld. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Feyenoord mag Kazim en Immers ook wel lozen, want dat zijn twee klunzen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Gaat nog genoeg verkocht worden verwacht ik. Window is nog een kleine maand open. Ben wel heel erg tevreden met de aankoop van Elia. Blijkt toch maar weer dat het strand het beste terrein voor Feyenoord is om spelers te kopen ;)

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Intussen staat AZ 1-0 voor. Tenminste nog één Nederlandse club die presteert in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
1-1 inmiddels, maar als het zo blijft alsnog voldoende..

Wel weer gezellig in Arnhem, 60 man opgepakt en 1 agent gewond geraakt.
Blijlbaar ook Feyenoord(!) aanhang die in Arnhem zijn(??) en lopen te rellen.

En daarom worden wedstrijden zonder mogelijke inzet van Politie dus afgelast.....

[ Voor 68% gewijzigd door dutchgio op 06-08-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Arnhem al met 1-0 achter door een doelpunt van Pelle.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

dutchgio schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:56:
.
Blijlbaar ook Feyenoord(!) aanhang die in Arnhem zijn(??) en lopen te rellen.
De pijn van het niet Europees spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Niku schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:13:
[...]

De pijn van het niet Europees spelen?
Als dat zo zou zijn, van de rellende Feyenoord supporters dan zijn het gewoon een stelletje malloten die zin hebben in een relletje. Kun je nauwelijks fans noemen. Dat van pijn van het niet Europees spelen vind ik wel een beetje ver gezocht.
Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016