Het probleem is gewoon dat wij een opleidingsland (of Ajax in ieder geval een opleidingsclub) willen zijn. Dan kan het zijn dat je dit soort wedstrijden verliest en dus geen CL speelt. Je kan inderdaad iets stabielere 27 jarigen nemen met iets minder talent maar meer ervaring. Bereik je misschien iets meer mee qua prestaties.
Ik vind het wel leuk dat je met jonge talenten speelt die je later ziet uitgroeien tot toppers. Dat zie ik eerlijk gezegd liever dan 27+'ers die niet goed genoeg zijn voor de toplanden. Dat de prestaties dan af en toe wat minder zijn ben ik bereid te accepteren.
De enige manier waarop je echt erbovenuit kan gaan komen is door of:
- De jonkies 2/3 jaar langer weten te behouden
- Ex-toppers die op de weg terug zijn ernaast zetten voor de ervaring
Beiden zijn heel lastig vanwege het geld. Het tweede punt wordt almaar lastiger omdat Amerika/Midden-oosten nu erg zitten te azen op die spelers en ze gewoon 3/4 M per jaar kunnen bieden.
Ik hoop dat we ooit de top weer kunnen bereiken maar ik heb er een hard hoofd in. Daarvoor zijn we te klein, heel misschien dat met een Benelux league de budgetten structureel wat omhoog kunnen maar zelfs dan is het gat nog te groot denk ik
Ik vind het wel leuk dat je met jonge talenten speelt die je later ziet uitgroeien tot toppers. Dat zie ik eerlijk gezegd liever dan 27+'ers die niet goed genoeg zijn voor de toplanden. Dat de prestaties dan af en toe wat minder zijn ben ik bereid te accepteren.
De enige manier waarop je echt erbovenuit kan gaan komen is door of:
- De jonkies 2/3 jaar langer weten te behouden
- Ex-toppers die op de weg terug zijn ernaast zetten voor de ervaring
Beiden zijn heel lastig vanwege het geld. Het tweede punt wordt almaar lastiger omdat Amerika/Midden-oosten nu erg zitten te azen op die spelers en ze gewoon 3/4 M per jaar kunnen bieden.
Ik hoop dat we ooit de top weer kunnen bereiken maar ik heb er een hard hoofd in. Daarvoor zijn we te klein, heel misschien dat met een Benelux league de budgetten structureel wat omhoog kunnen maar zelfs dan is het gat nog te groot denk ik