[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.534 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39
Bossie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:09:
[...]

Is EL nu een feit of moeten ze daar nog een kwalificatie/voorronde wedstrijd voor doen?
Ze moeten nog een voorronde spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
ADDG schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:10:
[...]

Ze moeten nog een voorronde spelen.
Dus nog even afwachten wat de tegenstander word

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
I
toolkist schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:09:
[...]

Of simpeler gezegd, door 3 keer gekluns met 3 gigantische dekkingsfouten en nonchalant spel. Wederom, daar kan De Boer echt niks aan doen.
Zeker wel, het gebeurt continue. Dan krijg je de boel echt niet scherp of je hebt de verkeerde spelers. Dat is echt zijn schuld.

Tel daar bij op de matige opvatting, de ervaring op de bank. Zolang je maar balbezit en een hoog banksaldo hebt...

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
https://nl.wikipedia.org/...ampions_League#Voorronden
De verliezers van de derde voorronde schuiven door naar de Play-off ronde van de UEFA Europa League, de winnaars gaan door naar de Play-off ronde van de CL. De verliezers van deze ronde plaatsen zich voor de groepsfase van de Europa League.
loewie1984 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:10:
^^ ik kan anders niet echt een vooruitgang ontdekken in het spel wat ajax speelt tov. van vorig seizoen. Dus wat mij betreft mag er een nieuwe wind door A'dam heen waaien. :(
Tja wat wil je er als elk jaar weer de beste spelers verkocht worden? Je kunt niet blijven opleiden.
Het is al heel knap als je hetzelfde niveau van het jaar daarvoor haalt denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Harribo op 04-08-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
Harribo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:08:
Altijd dat gezeur over dominant spelen. Je moet winnen, dat is het enige wat telt.
Ajax is Ajax al lang niet meer. Je bent hooguit van het niveau FSV Mainz 05 of zo, meer echt niet.

Dat snappen die spelers van Rapid Wien wel dat het om het resultaat gaat.
Dan maar met zijn allen in de 16 ophouden, het gaat om het resultaat.
Technisch zal Ajax beter zijn maar het komt ook aan op vernuft, fysiek en ....goed verdedigen.
Hoe kan je zó slecht verdedigen? Ongelofelijk. Dan verdien je gewoon niet te winnen.

Schone is inderdaad hoogtepunt :)
Je kunt moeilijk allebei op de 16 gaan hangen he, als Rapid zich terugtrekt, moet je het spel gaan maken.
Beetje tegenstrijdig dus wat je zegt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leon Zwiers schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:54:
Wil je het ontkennen dan? Ik gun Ajax het allerbeste in Europa, maar dit is toch wel weer typisch voor het publiek in de arena.
Ja, want dat gebeurt in elk stadion, dat weet jij ook dus ga even ergens anders trollen als je je verveelt. :')

Ontopic, toch nog vlak bij maar toch blijf ik erbij, mentaliteit. Zodra het lijkt te gaan lukken wordt het acuut verneukt, net als vorige week. En de jaren ervoor.

Ach toch ook wel fijn, elk jaar weer word je op tijd teleurgesteld. De rest van het seizoen kan alleen maar mee vallen. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
toolkist schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:09:
[...]

Of simpeler gezegd, door 3 keer gekluns met 3 gigantische dekkingsfouten en nonchalant spel. Wederom, daar kan De Boer echt niks aan doen.
Ik vind dat zo makkelijk. Dat zou betekenen dat Rapid ook 4 keer heeft geklunst. Echter, over 2 wedstrijden was het spel ook gewoon beter en hebben ze nog wel meer kansen gehad, terwijl Ajax juist uit 2 kansen 2 keer scoorde.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
martinusz schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:13:
[...]

Je kunt moeilijk allebei op de 16 gaan hangen he, als Rapid zich terugtrekt, moet je het spel gaan maken.
Beetje tegenstrijdig dus wat je zegt.
Het gaat om de omschakeling. Kijk maar eens als Rapid aanvalt en de bal verliest, hoe enorm snel ze terug zijn met zijn allen. En als dat niet lukt, wordt er gewoon ff een overtredinkje gemaakt. Verdedigen doe je namelijk met zijn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Overigens is Riedewald wel bij veel van de 5 goals betrokken deze 2 wedstrijden, hij is fysiek sterk, maar staat wel erg vaak verkeerd. Zet daar ervaring neer en je had waarschijnlijk 3 goals minder tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
ph4ge schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:15:
[...]

Ik vind dat zo makkelijk. Dat zou betekenen dat Rapid ook 4 keer heeft geklunst. Echter, over 2 wedstrijden was het spel ook gewoon beter en hebben ze nog wel meer kansen gehad, terwijl Ajax juist uit 2 kansen 2 keer scoorde.
Ik denk niet dat een andere trainer meer uit deze groep zal halen met van Gaal als uitzondering.
Ajax is simpelweg niet volwassen genoeg om op dit niveau mee te doen terwijl voetballend de potentie er wel is.

In de eerste wedstrijd had dit beslist moeten zijn, zeker met 2-0 rust en tegen 10 man in de tweede helft. Maar verdedigend geef je het gewoon zelf weg. Het enige positieve is dat jezelf 4 maal scoort, maar het is ook eigen schuld dat die 4 goals niet voldoende zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajax maakt even 4,25 miljoen over naar Eindhoven. Geen zorgen, bij ons is het in goede handen ;)

Het gezeur dat Ajax onder De Boer saai voetbal speelt kan na vanavond wel de prullenbak in, wat een lekkere wedstrijd voor de neutrale toeschouwer.

Voor het NLs voetbal is het wel een domper.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39
Bossie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:11:
[...]

Dus nog even afwachten wat de tegenstander word
Inderdaad, ik geloof dat Ajax als uitstromer van de de champions league geplaatst is bij de loting dus je zou een zwakkere tegenstander moeten treffen maar ja dat zelfs zou nog lastig kunnen zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat was het weer, Nederlandse ploegen verliezen de laatste jaren wel erg veel van de ploegen uit andere landen. Hopelijk gaat dat aantrekken. Je kunt wel per wedstrijd zeggen wat er aan de hand is, maar oost europese en andere europese ploegen winnen tegenwoordig van de Nederlandse top.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Harribo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:12:
Tja wat wil je er als elk jaar weer de beste spelers verkocht worden? Je kunt niet blijven opleiden.
Het is al heel knap als je hetzelfde niveau van het jaar daarvoor haalt denk ik.
Dat kan nu toch geen excuus zijn? Er is deze zomer niets fatsoenlijks verkocht (of gekocht), het is armoe troef. Ik vraag me af welke speler nu echt gewild zou zijn bij andere clubs, op Cilissen na.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
gambieter schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:28:
[...]

Dat kan nu toch geen excuus zijn? Er is deze zomer niets fatsoenlijks verkocht (of gekocht), het is armoe troef. Ik vraag me af welke speler nu echt gewild zou zijn bij andere clubs, op Cilissen na.
Nou ik vind Milik toch wel een goede spits hoor. 2x beslissend bij die goals terwijl hij weinig kansen heeft gehad omdat de ballen niet kwamen.
Vorig jaar in de EL ook weinig kansen nodig om te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Ik heb Kishna gemist vanavond :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:36
gambieter schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:28:
[...]

Klaassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Je kan ook niet zeggen dat Ajax slecht speelde. Zeker niet tegen zo'n muur. Verdedigend was het alleen om te huilen.

Nu heeft Ajax dus nog 1 kans om Europees te spelen, die voorronde. Tjonge nou ik juich niet eerder als ze dat overleeft hebben. Nog ff en of andere club uit Luxemburg wipt je eruit (Fc Utrecht) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Bossie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:20:
[...]

In de eerste wedstrijd had dit beslist moeten zijn, zeker met 2-0 rust en tegen 10 man in de tweede helft...
Sterker, in die eerste helft had het 4-0 moeten worden, dan was het direct al over geweest. Ze hebben de ellende toen eigenlijk over zichzelf afgeroepen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Harribo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:32:
Je kan ook niet zeggen dat Ajax slecht speelde. Zeker niet tegen zo'n muur. Verdedigend was het alleen om te huilen.
Heb jij een andere wedstrijd zitten kijken?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Nou hoeven ze niet meer met dikke cijfers te verliezen van Real Madrid, maar gewoon punten ophalen tegen onbekende clubs in de EL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de meer ervaren spelers buiten de basiself houden in een wedstrijd waarin het resultaat heiig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:32:

Nu heeft Ajax dus nog 1 kans om Europees te spelen, die voorronde. Tjonge nou ik juich niet eerder als ze dat overleeft hebben. Nog ff en of andere club uit Luxemburg wipt je eruit (Fc Utrecht) :)
Ajax speelde wel slecht want ze kunnen geen 1 fatsoenlijke kans creëren. Een uitgespeelde kans, bal op de paal of 1 op 1 voor de keeper heb ik Ajax in het afgelopen half jaar geen enkele keer zien doen. Als je geen kansen creëert dan moet je in elk geval achterin niks weggeven. Maar Ajax strooit al jaren achterin met fouten en maakt het de tegenpartij wel erg gemakkelijk. Als je dan zelf niks creëert voorin wordt het erg lastig.

Goed spelen doe je niet door balbezit te hebben en rond te tikken op het middenveld, dat is eerder machteloosheid.

Dan kun je wel 15mln aan spelers besteed hebben, die voegen wederom niks toe. De scouting van Ajax gaat er niet voor zorgen dat Ajax weer klimt qua niveau.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 04-08-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:15:
Overigens is Riedewald wel bij veel van de 5 goals betrokken deze 2 wedstrijden, hij is fysiek sterk, maar staat wel erg vaak verkeerd. Zet daar ervaring neer en je had waarschijnlijk 3 goals minder tegen.
Hij mocht meerdere keren kiezen tussen 2 spelers, als een medespeler weer eens verzaakte. Kun je hem niet kwalijk nemen. Op die voorzet in de heenwedstrijd na natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigelijk zou Ajax gewoon het lef moeten hebben om voor Ajax-begrippen diep in de buidel te tasten voor een spits waarvoor mensen naar het stadion komen. Dus niet €5,- miljoen of iets dergelijks maar iets tussen de €10,- en €15,- miljoen.

Idem geldt overigens voor Feyenoord, zij het in mindere mate gezien hun financiële mogelijkheden.

Dat continu voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten gaat geleidelijk aan ten koste van de spelers die nog wel willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:09:
[...]

Hij mocht meerdere keren kiezen tussen 2 spelers, als een medespeler weer eens verzaakte. Kun je hem niet kwalijk nemen. Op die voorzet in de heenwedstrijd na natuurlijk ;)
Niet helemaal eens, bij de eerste goal staat hij lucht te dekken, er was maar echt 1 tegenstander in de buurt dus viel niks te kiezen. Bij de 3de staat ie de buitenkant te dekken ipv de binnenkant, is toch echt basis verdedigen.
Een goal is bijna nooit echt 1 iemand zijn schuld, maar de verdediging van Ajax is zelf toch wel verantwoordelijk voor veel van de 5 tegengoals.

Leuk om met het jongste elftal te spelen, maar had misschien beter geweest om 1 of 2 ervaren mannen erin te hebben staan ipv jongetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:11:
Eigelijk zou Ajax gewoon het lef moeten hebben om voor Ajax-begrippen diep in de buidel te tasten voor een spits waarvoor mensen naar het stadion komen. Dus niet €5,- miljoen of iets dergelijks maar iets tussen de €10,- en €15,- miljoen.

Idem geldt overigens voor Feyenoord, zij het in mindere mate gezien hun financiële mogelijkheden.

Dat continu voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten gaat geleidelijk aan ten koste van de spelers die nog wel willen komen.
Alsof die spelers naar Nederland komen. Die hebben met alle respect Ajax weer zien stuntelen vanavond. Die hebben daar echt geen trek in.

Bovendien is Overmars ook niet zo happig op investeren. Waar Brands gewoon een ijzersterke selectie samenstelt met ervaren gasten en talentvolle jongens is Overmars vooral bezig met B-garnituur halen. Sanogo heeft amper gescoord en Heitinga zat op de bank bij Hertha. Dat is van een hele andere orde dan Luuk de Jong, Guardado, Moreno en die twee buitenspelers die gehaald zijn.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 13:03
Ajax had gewoon één ervaren verdediger moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En opstellen. Ik vraag me sterk af of Ajax niet beter een andere coach had kunnen aanstellen na het vorige seizoen, FdB faalt nu weer. Maar goed, wie weet gaat PSV het moeilijk hebben met CL-voetbal en competitie en gaat Ajax toch weer presteren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als je hem hebt stel je hem wel hebt. Heitinga is gewoon niet goed genoeg meer

Troost voor de Ajacieden: Feyenoord maakt er helemaal een potje van op transfergebied, als ik het AD moet geloven

[ Voor 42% gewijzigd door D-e-n op 05-08-2015 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:00:
[...]

Alsof die spelers naar Nederland komen. Die hebben met alle respect Ajax weer zien stuntelen vanavond. Die hebben daar echt geen trek in.

Bovendien is Overmars ook niet zo happig op investeren. Waar Brands gewoon een ijzersterke selectie samenstelt met ervaren gasten en talentvolle jongens is Overmars vooral bezig met B-garnituur halen. Sanogo heeft amper gescoord en Heitinga zat op de bank bij Hertha. Dat is van een hele andere orde dan Luuk de Jong, Guardado, Moreno en die twee buitenspelers die gehaald zijn.
Voor een goed salaris wil elke speler echt wel naar Nederland komen hoor. Moet je alleen wel het lef hebben dat salaris te betalen. Juist Ajax kan zich dat echter wel permitteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Volgens de Telegraaf is Elia binnen 24 uur Feyenoorder. Toch wel een hele behoorlijke versterking op papier. Nu nog hopen dat hij zijn kop erbijhoudt en zich niet laat verleiden door het nachtleven in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een onverantwoorde investering wat mij betreft. Hij is ten eerste niet eens wedstrijdfit volgens mij, al jaren aan het kwakkelen en zelfs als hij functioneert is de kans op doorverkopen nihil. Dus dat geld is voor eens en altijd pleite.

Het is puur paniekvoetbal want hiermee zegt v Geel dus dat het verlengen van Kaziem en Achabar kennelijk niet zo nodig was. Je kan er maar elf opstellen tenslotte.

Edit
Volgens een Feyenoord fansite zou hij transfervrij zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 05-08-2015 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Zijn transfersom is minimaal en je hoeft niet iedere speler voor een hoop geld te verkopen. De komende jaren moeten jongens als Van Beek en Kongolo geld gaan opleveren. Je hebt ook ervaren jongens nodig. Dat hebben we vanavond nog maar eens gezien.

Wat de selectie betreft. JPB was de eerste en zeker niet de laatste die vertrekt. De komende weken zullen ook jongens als Vilhena, Te Vrede, Immers en misschien ook Kazim wel vertrekken.

[ Voor 27% gewijzigd door CR1691 op 05-08-2015 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kongolo komt wellicht op de bank als ze vd Heijden nog op back zetten. En dan is dit wellicht het elftal van Feyenoord:

Vermeer 29
Karsdorp 20
V Beek 21
Botteghin 27
Vd Heijden 27
Vejinovic 25
El Ahmadi 30
Immers 29
Kuijt 35
Kazim 28
Elia 28

Buiten twee jonge verdedigers heb je dan een heel oud Feyenoord met schrikbarend weinig toekomst. Geroep om ervaring is in het geval van Feyenoord echt de grootste onzin.
Een groot deel van het elftal zul je straks al weer moeten vervangen en zeker aanvallend moet dat dan weer gekocht worden. En waar gaan we dat van betalen? Nogmaals: het lijkt het elftal van Bosz wel.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 05-08-2015 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet Wilkshire nog! :)

Het lijkt het elftal van de tweede periode onder van Marwijk wel. En iedereen weet hoe het dat elftal is vergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wilkshire speelt niet.

Met een beetje mazzel speelt Gustafson zich erin, blijft Kongolo gewoon erin en gaat Kazim wieberen voor Bilal. Dan heb je nog iets. Maar dit is echt bloedlink. Ik vind het onverantwoord wat v Geel doet.

Qua percentage eigen jeugd is het sowieso een schandaal.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 05-08-2015 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens. In de as van je elftal ervaren spelers is tot daar aan toe. Maar je moet dat niet overdrijven.

Is wel een punt van aandacht, Feyenoord moet Jong Feyenoord dit seizoen volledig zelf bemannen omdat de samenwerking met Excelsior afgelopen is. Die 30 selectiespelers die Feyenoord nu heeft dacht ik komen in dat licht wel in een iets ander daglicht te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Achabar of Kazim in het tweede, dat schiet lekker op. Bilal of Sleegers worden daar ook niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wordt daar wel beter? De spelers die gewoonlijk in de A1 spelen dan wel net bij het eerste zijn gekomen. Maar het moet wel gevuld worden.

Baal overigens wel van Vincent Janssen. Gozer lijkt nu de vaste nummer 9 bij AZ te zijn geworden. Evenzo baal ik er best wel een beetje van dat van Geel niets lijkt te doen ten aanzien van de beste spelers en de beste talenten van de Jupiler League. AZ heeft juist vandaag die Iraniër binnengehaald van NEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
ph4ge schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:08:
[...]

Ik heb begrepen dat ze groepshoofd zijn. In dat geval moet overwinteren te doen zijn.
Ze zullen zich eerst moeten plaatsen voor de groepsfase, in de play-off kunnen ze bijv. West Ham United of Southampton FC loten. Vooral die laatste is erg lastig, vooral hoe ze nu spelen blijkbaar..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Van der Heijden is gehaald als centrale verdediger en niet als back. Hij is een back-up maar als Kongolo zo blijft doorklooien is hij zijn plek kwijt.

Die vergelijking met het elftal van Bosz gaat helemaal nergens over. Dat waren destijds allemaal 30-plassers die opgebrand waren en waar je helemaal niks meer voor zou vangen. Speelt Elia 1 of 2 leuke seizoenen dan verkoop je die, idem voor Immers, Kazim en veijinovic etc.

Daarnaast. Er zit met Gronsveld, Nieuwkoop, Sleegers, schuurman en Verdonk een hele nieuwe lichting aan te komen. Op sleegers na zijn die allemaal onder 20. Beetje onverantwoord ok die een basisplek te geven. Laat ze er maar voor knokken. Als ze goed genoeg zijn zullen ze heus wel een plek krijgen.

Het doemscenario die jij nu beschrijft gaat niet op.

[ Voor 67% gewijzigd door CR1691 op 05-08-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
D-e-n schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 01:59:
Kongolo komt wellicht op de bank als ze vd Heijden nog op back zetten. En dan is dit wellicht het elftal van Feyenoord:

Vermeer 29
Karsdorp 20
V Beek 21
Botteghin 27
Vd Heijden 27
Vejinovic 25
El Ahmadi 30
Immers 29
Kuijt 35
Kazim 28
Elia 28

Buiten twee jonge verdedigers heb je dan een heel oud Feyenoord met schrikbarend weinig toekomst. Geroep om ervaring is in het geval van Feyenoord echt de grootste onzin.
Een groot deel van het elftal zul je straks al weer moeten vervangen en zeker aanvallend moet dat dan weer gekocht worden. En waar gaan we dat van betalen? Nogmaals: het lijkt het elftal van Bosz wel.
Botteghin rond met Feyenoord? Heb ik wat gemist? DDat zou toch niet doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Elia is een jongen die wil shinen, en dan niet alleen op het veld. Bentleys en Porsches die eerst langs (optische) tuners gaan, waarna hij ze pontificaal voor de deur zet. Niet echt het gedrag wat erg gewaardeerd word bij de supporters.

Transfervrij is het sportief misschien een leuke gok, maar hoop dat bovenstaande niet in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
PWM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:15:
Elia is een jongen die wil shinen, en dan niet alleen op het veld. Bentleys en Porsches die eerst langs (optische) tuners gaan, waarna hij ze pontificaal voor de deur zet. Niet echt het gedrag wat erg gewaardeerd word bij de supporters.

Transfervrij is het sportief misschien een leuke gok, maar hoop dat bovenstaande niet in de weg zit.
Ik heb er hele gemengde gevoelens bij. Het elftal is oud genoeg en er is talent genoeg op die positie.

Zoals ik al eerder zei, tot nu toe begrijp ik van Geel zn aankopen over het algemeen wel. Maar weer 3 25+ erbij is gewoon niet verstandig. Steek dat geld dan in 1 speler van 21 die nog kan doorgroeien.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voor de liefhebber, zijn auto's: http://www.autojunk.nl/tag/eljero-elia

Zie je hem die al naast de Opel Kadett van Kuyt zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Harribo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:58:
[...]

Botteghin rond met Feyenoord? Heb ik wat gemist? DDat zou toch niet doorgaan?
Feyenoord is met de speler rond, helaas nog niet met FC Groningen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
PWM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:32:
Voor de liefhebber, zijn auto's: http://www.autojunk.nl/tag/eljero-elia

Zie je hem die al naast de Opel Kadett van Kuyt zetten :p
Volgens Bild komt Elia gratis. In dat geval ben ik toch gematigd blij, slechter dan Boetius zn laatste seizoen zal hij niet zijn. Of zn salaris wordt gesproken over max 1 miljoen incl allerlei bonussen. Als hij en Feyenoord het zo goed doen dat er maximale bonussen betaald kunnen worden vind ik 1 miljoen ook nog netjes voor zo'n speler. Ik neem wel aan dat het geen bancaire bonussen zijn die je bijna altijd behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
CR1691 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:58:
Speelt Elia 1 of 2 leuke seizoenen dan verkoop je die, idem voor Immers, Kazim en veijinovic etc.
De meesten gaan richting de 30. Dat zijn echt geen Pelle bedragen die je gaat vangen.
Daarnaast. Er zit met Gronsveld, Nieuwkoop, Sleegers, schuurman en Verdonk een hele nieuwe lichting aan te komen. Op sleegers na zijn die allemaal onder 20. Beetje onverantwoord ok die een basisplek te geven.
"Ook een basisplek"? Alsof we zoveel jeugd in de basis hebben. En waar zeg ik dat ik dat wil? Dat was ook helemaal geen issue. Ze zijn ook zonder aankopen kilometers verwijderd van een basisplek.

Het gaat om de balans. Je hebt nu veel te weinig spelers waar progressie in zit. Feyenoord moet spelers kopen waar progressie in zit om te kunnen overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
PWM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:15:

Boetius, had ook een grote Range Rover waar die in rond scheurde, al is dit wel 10x mooier :P

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Ik zie hier overigens veel reacties op een "oud" Feyenoord, maar ik verwacht niet dat Botteghin en Van der Heijden constant ter vervanging van Kongolo/van Beek gaan spelen. Afgezien van hoe die laatste twee presteren natuurlijk. Eigenlijk is het natuurlijk ook nooit goed: als ze veel jonkies hebben spelen ze met een onervaren team á la Ajax, als ze ervaring toevoegen geven ze hun eigen jeugd geen kans.

Afgezien van Elia zijn gedrag buiten het veld denk ik dat we er niet moeilijk over hoeven te doen dat het een verbetering zal zijn t.o.v. Manu, Sleegers is er nog niet klaar voor. Ook Boëtius was het simpelweg niet meer (en ik hoop dat hij gaat vlammen bij FC Basel!), maar dat kwam door het speltype. Je jonkies bestaan dan uit Van Beek, Kongolo, Karsdorp, Basaçikoglu en Schuurman waarvan het lijkt dat ze hem langzaam willen brengen dit seizoen (althans, hij staat nog niet in de picture voor verhuur). Kazim, Vejinovic, Toornstra, etc. kunnen nog jaren voetballen (afgezien van kwaliteiten) dus die zijn wat dat betreft toch geen oudjes?

Natuurlijk is het jammer dat je jeugd weg moet doen (Vilhena, Te Vrede, Boëtius), maar als je conclusie is dat zij het niet halen of verkeerde motivatie hebben, dan lijkt me dat toch niet meer dan terecht?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:11:
Want één goede spits was de oplossing geweest? In mijn ogen deed Milik het niet onverdienstelijk. Echter laten de buitenspelers veel te weinig zien, lijdt het middenveld veel balverlies en zet traag druk en staat de verdediging te schutteren. Om dat op te lossen moeten ze wel héél diep in de buidel tasten.

De Boer heeft het in mijn ogen nog niet zo slecht gedaan, al had ik graag iets meer ervaring in het veld gezien. Aan de andere kant, als Heitinga naar verwachting traag was geweest en Ajax alsnog niet door was had je dezelfde verontwaardiging de andere kant op. Dit is wel de groep die het moet doen, blijkbaar zijn ze gewoon nog niet klaar voor het seizoen en moet het op stoom gaan komen. Een dure keuze maar wel te begrijpen, zeker aangezien die filosofie niet nieuw is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elia komt niet gratis, net als Kuijt niet gratis kwam. Transfervrij is niet gratis bij de wat bekendere spelers, dan heb je tekengeld etc. Vaak worden hoge salariseisen gecompenseerd door heel veel tekengeld neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@arjan90
Het gaat niet zozeer om Schuurman of Vilhena. Het gaat om de aankopen. Je komt net uit een periode waarbij er schuld ontstond omdat je massaal spelers kocht zonder restwaarde. En wat doe je nu? Je haalt allemaal spelers zonder restwaarde. De meeste spelers beginnen rond hun dertigste toch echt minder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

D-e-n schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:03:
[...]

De meesten gaan richting de 30. Dat zijn echt geen Pelle bedragen die je gaat vangen.

[...]

"Ook een basisplek"? Alsof we zoveel jeugd in de basis hebben. En waar zeg ik dat ik dat wil? Dat was ook helemaal geen issue. Ze zijn ook zonder aankopen kilometers verwijderd van een basisplek.

Het gaat om de balans. Je hebt nu veel te weinig spelers waar progressie in zit. Feyenoord moet spelers kopen waar progressie in zit om te kunnen overleven.
Hoe oud was pelle ook alweer toen we die verkochten? Ook net 30. Leeftijd zegt dus helemaal niks.

Jonge spelers hoeft Feyenoord niet te kopen, die moeten we opleiden. In het verleden is gebleken dat die veel beter presteren. Buitenkansjes zoals Gustafson (naar horen zeggen) moet je altijd grijpen.

Ik word ook warm van jongens zoals De Vrij en Clasie die hun hele jeugd hier hebben gezeten hoor. Maar met mate. Ik vind het ook bijvoorbeeld nog steeds jammer dat Karsdorp geen middenvelder is. Is beter dan immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Laatst online: 12:59
Gonadan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

Want één goede spits was de oplossing geweest? In mijn ogen deed Milik het niet onverdienstelijk. Echter laten de buitenspelers veel te weinig zien, lijdt het middenveld veel balverlies en zet traag druk en staat de verdediging te schutteren. Om dat op te lossen moeten ze wel héél diep in de buidel tasten.

De Boer heeft het in mijn ogen nog niet zo slecht gedaan, al had ik graag iets meer ervaring in het veld gezien. Aan de andere kant, als Heitinga naar verwachting traag was geweest en Ajax alsnog niet door was had je dezelfde verontwaardiging de andere kant op. Dit is wel de groep die het moet doen, blijkbaar zijn ze gewoon nog niet klaar voor het seizoen en moet het op stoom gaan komen. Een dure keuze maar wel te begrijpen, zeker aangezien die filosofie niet nieuw is.
Er hoeft ook geen extra inkopen gedaan te worden wat mij betreft.
De aankopen die zijn gekomen, Gudelj, Dijks, Heitinga & Sinkgraven (tel deze ook maar even mee) zijn prima.

Het elftal barst van het talent & voetballend vermogen, alleen heeft totaal geen idee hoe het in het volwassen voetbal werkt.
Als je kijkt dat de kern vanuit het middenveld & verdediging te samen (Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, Sinkgraven) nog geen 36 wedstrijden op Europees niveau hebben gespeelt (208 totaal competitie wedstrijden met 6 spelers), dan kan je mij niet vertellen dat ze elkaar kunnen coachen. Ook Klaassen is nog onervaren, en kan zeker vanuit zijn positie in het veld geen coaching geven in de verdediging.

Frank de Boer moet toch met 20 jaar topvoetbal snappen dat in Europa ervaring gewoon voor 3 telt als je ervoor moet zorgen dat de tegenstander niet mag scoren. Waarvoor haal je Heitinga (323 competitie wedstijden, 39 europees), als je juist in 1 van die 5 wedstrijden die je seizoen gaat maken of breken, je hem niet gebruikt. Dat Heitinga voetballend niet beter is dan Veltman of Riedewald ziet iedereen, maar hij snapt wel wanneer die bal een rot trap naar voeren moet krijgen, of wanneer je iemand even onderuit haalt als je 1op1 in de verdediging staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het is eigenlijk schandalig dat Ajax het Europees laat lopen...
Tegen zo'n zwakke tegenstander moet je het gewoon afmaken en je beste elftal opstellen. Niet een veredeld jeugdelftal. Ze moeten zich diep schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
D-e-n schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:13:
@arjan90
Het gaat niet zozeer om Schuurman of Vilhena. Het gaat om de aankopen. Je komt net uit een periode waarbij er schuld ontstond omdat je massaal spelers kocht zonder restwaarde. En wat doe je nu? Je haalt allemaal spelers zonder restwaarde. De meeste spelers beginnen rond hun dertigste toch echt minder te worden.
Dat valt toch wel mee?

Géén restwaardeRestwaarde
El Ahmadi (2014)Kazim (2014)
Wilkshire (2014)Toornstra (2014)
Kuyt (2015) - (transfervrij, tekengeld?)Basaçikoglu (2014)
Elia (2015) - (transfervrij, tekengeld achteraf middels % transfersom)Vejinovic (2015)
Gustafson (2015)
Van der Heijden (2015)
Botteghin (2015)
Kramer (2015)

Schuingedrukt is nog niet zeker, maar ik denk dat die wel gaan komen. Van de spelers zonder restwaarde hoop je gewoon dat de jeugd dat uiteindelijk gaat overnemen, of een veelbelovend talent wat je kan ophalen (zoals Gustafson). Van de aanwinsten kun je qua leeftijd niet zeggen dat ze geen restwaarde meer zullen hebben, dat zal ook afhankelijk zijn van wat ze doen. Maar als ze gewoon goed spelen bij Feyenoord en ze zijn een jaar of 28-30, dan vang je daar gewoon nog euro's voor als ze nog een jaar een contract hebben.

Maar je ziet overal het probleem van aankoopbeleid, ook bij Ajax heb ik veel twijfels over wat ze doen. Sinkgraven is natuurlijk een talent, maar daar hebben ze wel erg veel voor betaald. Gudelj lijkt nog erg te moeten wennen aan de "Ajax" school. PSV lijkt goed aan te kopen, spelers die talentvol zijn maar niet heel jong. Daar lijkt ook een goede mix van ervaring/talent op elke linie. En dat mis ik bij zowel Ajax als Feyenoord: de balans tussen de linies is er niet. Feyenoord lijkt daar in de verdediging nu wat balans in te krijgen (maar heeft gek genoeg nog steeds geen LB erbij). Ik zou Feyenoord wel graag in een 5-3-2 zien spelen (of 5-2-3) tegen sterkere ploegen en een 4-3-3 tegen de "mindere" ploegen, dan kunnen ze echt nog wel wat doen. Maar zoals altijd: de beste stuurlui staan aan wal :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:34:
Het is eigenlijk schandalig dat Ajax het Europees laat lopen...
Tegen zo'n zwakke tegenstander moet je het gewoon afmaken en je beste elftal opstellen. Niet een veredeld jeugdelftal. Ze moeten zich diep schamen.
Dit ís het beste elftal.
JPM85 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:33:
Frank de Boer moet toch met 20 jaar topvoetbal snappen dat in Europa ervaring gewoon voor 3 telt als je ervoor moet zorgen dat de tegenstander niet mag scoren. Waarvoor haal je Heitinga (323 competitie wedstijden, 39 europees), als je juist in 1 van die 5 wedstrijden die je seizoen gaat maken of breken, je hem niet gebruikt. Dat Heitinga voetballend niet beter is dan Veltman of Riedewald ziet iedereen, maar hij snapt wel wanneer die bal een rot trap naar voeren moet krijgen, of wanneer je iemand even onderuit haalt als je 1op1 in de verdediging staat.
Dat ben ik wel met je eens, eerder heeft hij ook een Poulsen op die manier ingezet. Dat heeft in de juiste wedstrijden zeker vruchten afgeworpen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@arjan90
Spelers leveren alleen wat op als ze spelen. Als Kramer en Elia een succes zijn zul je die 3,5 miljoen van Bilal grotendeels moeten afschrijven, en andersom. Toornstra op de bank is niet zoveel waard, Kazim idem dito.

En het is leuk dat je zegt dat de jeugd het dan straks moet overnemen. Maar die staan er ook niet direct en dan zijn we straks dus weer op het punt van drie jaar terug. Ik zou wel eens op de lange termijn vooruit willen. Maar lange termijn is een vies woord volgens mij.

Over de balans: Feyenoord had een jonge verdediging maar verder had Feyenoord al een behoorlijk ervaren ploeg juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik zou lekker voorin zo gaan spelen:

Elia - Kuyt - Bilal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:03:
goed voor de punten :-)

volgend jaar de kampioen ook in de voorrondes gaat goed met het nederlandse voetbal
Die trend is al jaren geleden ingezet, daar heeft dit enkele resultaat amper invloed op. Onder de huidige omstandigheden zal het voetbal nooit nivelleren, dan moet er rigoureus iets veranderen.
Royalty schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:54:
Nou hoeven ze niet meer met dikke cijfers te verliezen van Real Madrid, maar gewoon punten ophalen tegen onbekende clubs in de EL
Dit soort misplaatste arrogantie is volgens mij juist heel het probleem van Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Mars18 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:01:
[...]

Feyenoord is met de speler rond, helaas nog niet met FC Groningen.
Duh...en dan ga jij er maar vanuit dat hij ff komt? Beetje voorbarig niet?

Feyenoord, tuurlijk, die bieden misschien een aardig/beter salaris en daar heeft Botteghin natuurlijk wel oren naar, dat is logisch, das het probleem ook niet.
Het probleem is dat Botteghin onder contract staat bij Groningen en die willen geld voor hem hebben en dat heeft Feyenoord niet.
Wat ik al eerder zei: Feyenoord wil veel maar hebben bijna geen rooie cent te makken dus dan kan je niet zoveel.
Joster schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Dit soort misplaatste arrogantie is volgens mij juist heel het probleem van Ajax.
Inderdaad, ik ben wel fan van Ajax maar op het moment zijn ze niet meer dan een middelmatig team waarin IEDEREEN keihard moet werken om een Rapid te verslaan. De tijden dat Ajax uberhaupt bij de subtop van Europa hoorde, is ook al lang voorbij. Mooi dat ze bravoure hebben, hou daar wel van, maar daarnaast, als het moment daar is, wel met beide benen op de grond staan.

[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 05-08-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Harribo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:31:
[...]

Duh...en dan ga jij er maar vanuit dat hij ff komt? Beetje voorbarig niet?

Feyenoord, tuurlijk, die bieden misschien een aardig/beter salaris en daar heeft Botteghin natuurlijk wel oren naar, dat is logisch, das het probleem ook niet.
Het probleem is dat Botteghin onder contract staat bij Groningen en die willen geld voor hem hebben en dat heeft Feyenoord niet.
Wat ik al eerder zei: Feyenoord wil veel maar hebben bijna geen rooie cent te makken dus dan kan je niet zoveel.

[...]

Inderdaad, ik ben wel fan van Ajax maar op het moment zijn ze niet meer dan een middelmatig team waarin IEDEREEN keihard moet werken om een Rapid te verslaan. De tijden dat Ajax uberhaupt bij de subtop van Europa hoorde, is ook al lang voorbij. Mooi dat ze bravoure hebben, hou daar wel van, maar daarnaast, als het moment daar is, wel met beide benen op de grond staan.
Wat Ajax betreft, ik vond de betreffende opmerking geen arrogantie maar simpelweg een juiste weergave van de werkelijkheid. Financieel is de CL leuk, maar sportief gezien is het net iets te hoog gegrepen waarbij je door een combinatie van gemakzucht tegenstanders en gelukkige loting evt een minimale kans hebt om de poule fase te overleven.

Wat Botteghin betreft, Nijland doet dit slim en hij zal hem zeer waarschijnlijk wel kunnen behouden voor FC Groningen. Als Feyenoord uiteindelijk alsnog aan de vraagprijs kan voldoen dan heeft Nijland alsnog het maximale er uit gehaald. De echte vraag blijft natuurlijk of hij sowieso bereid is on hem te laten gaan (kop er veur!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Bossie schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:57:
[...]

Wat Ajax betreft, ik vond de betreffende opmerking geen arrogantie maar simpelweg een juiste weergave van de werkelijkheid. Financieel is de CL leuk, maar sportief gezien is het net iets te hoog gegrepen waarbij je door een combinatie van gemakzucht tegenstanders en gelukkige loting evt een minimale kans hebt om de poule fase te overleven.
Maar men gaat er nu al vanuit dat ze de groepsfase van de EL wel even halen en punten gaan scoren aldaar. Dat uitgangspunt is hetgeen waar ik moeite mee heb omdat het allerminst zeker is dat je de groepsfase wel "even gewoon" haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat gisteren (en de deksel op je neus tegen Red Bull vorig jaar) een perfect voorbeeld is van het verschil tussen de perceptie van de Ajax kwaliteit door de supporters (CL-waardig team met grote historie) en de daadwerkelijke kwaliteit (een team dat in de EL geen grote naam meer is) van het elftal.

Zelf geloof ik er niet in dat je dit kunt veranderen met een andere trainer, nieuwe spelers of een andere tactiek. Dit is in mijn ogen het gevolg van het structureel veranderd zijn van het Europese voetbal waarbij clubs als Ajax de dupe zijn van de financiële ongelijkheid. In 20 jaar tijd heeft dit er voor gezorgd dat Ajax is afgezakt van een CL-winnaar naar een club die finaal afgemaakt wordt door een middenmotor uit Engeland. En Rapid Wien heeft inderdaad geen grotere zak met geld dan Ajax, maar het verschil in kwaliteit op het veld is bij lange na niet meer wat het 20 jaar geleden was.

Bravoure en 'arrogantie' zijn niet meer op zijn plek in het NL-voetbal. Daar moeten wij als supporters echter nog aan wennen. Het vasthouden aan iets wat ooit was heeft geen zin, dat leidt alleen maar tot extra teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Joster schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Maar men gaat er nu al vanuit dat ze de groepsfase van de EL wel even halen en punten gaan scoren aldaar. Dat uitgangspunt is hetgeen waar ik moeite mee heb omdat het allerminst zeker is dat je de groepsfase wel "even gewoon" haalt.
Klopt, maar ik verwacht wel dat Ajax resultaten boekt tegen dat soort teams. Mochten ze in de EL overwinteren dan eindigt het toch tegen een uitstromer uit de CL of een subtopper uit oost Europa.

Voor nu is het afwachten wie de eerstvolgende tegenstander word in de kwalificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:11
Áls Ajax erin slaagt in de EL wel de resultaten te boeken die je van de club / het team mag verwachten, dan is de uitschakeling wellicht positief voor Nederland an sich.
Even ervan uitgaande dat Ajax in de play-offs van de CL een tegenstander had geloot waartegen het de bek wel had kunnen afvegen en nu in de play-offs voor de EL een haalbare tegenstander loot, kun je die punten wegstrepen tegen de punten die nu misgelopen zijn. In de groepsfase van de EL zal Ajax dan meer punten scoren dan normaliter in de CL het geval was geweest en dus behaalt de ploeg uiteindelijk meer punten voor de UEFA-ranking. Dat is natuurlijk wel wat Nederland nodig heeft..

Maar goed, zolang je kansen weggeeft zoals gisteren en vorige week verlies je van elke C-ploeg uit Europa..

Betreffende Feyenoord: ben geen fan van hem, maar volgens mij doet Van Geel prima zaken met de (beperkte) mogelijkheden die hij heeft. Elia bijvoorbeeld, had ik gisteren graag beschikbaar gezien bij Ajax.. Heeft bij Southampton enigszins aangetoond nog heel wat in zijn mars te hebben en zal deze 'laatste kans' vast met beide handen willen grijpen. Plus; uitgerangeerde aanvallers doen het altijd goed in de Eredivisie 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door mefjoew op 05-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Allerlei supportersgroepen trollen de politie met allerlei acties, ter gelegenheid van de 'politiestaking' die het eerste Eredivisieweekend dreig te vernaggelen:

http://www.volkskrant.nl/...un-geen-staking~a4114088/

Als ze het netjes houden, en de politie rukt alsnog massaal uit, de actie van het jaar.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Wij geen wedstrijd, hun geen staking.. Moet dat niet 'zij geen staking' zijn?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
aicaramba schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:52:
Wij geen wedstrijd, hun geen staking.. Moet dat niet 'zij geen staking' zijn?
Niet in Den Haag en omstreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 15:12
Klinkt misschien beetje cru maar het mooiste zou zijn dat de staking doorgaat waardoor er te weinig politie is en er relletjes uitbreken (hopelijk zonder letsel). Geen enkele rechter zal vanaf dat moment zulke belachelijke stakingen ooit nog gaan toestaan.

Ik gun de politie best betere voorwaarden en gun ze ook absoluut hun recht op staken maar sport gaan misbruiken om een betere CAO af te dwingen is gewoon pure misbruik van je macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:33
Tja, maar als ze al niet mogen staken bij iets wat een 'bijzaak' voorkomt, waar kunnen ze dan nog wel bij staken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02

Quad

Doof

Nee, beter geen rellen want dat brengt het voetbal, en de supporters weer in kwaad daglicht.

Juist wanneer bovenstaande gewoon super gaat dan is het een prachtige actie. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Bossie schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:57:
Wat Botteghin betreft, Nijland doet dit slim en hij zal hem zeer waarschijnlijk wel kunnen behouden voor FC Groningen. Als Feyenoord uiteindelijk alsnog aan de vraagprijs kan voldoen dan heeft Nijland alsnog het maximale er uit gehaald. De echte vraag blijft natuurlijk of hij sowieso bereid is on hem te laten gaan (kop er veur!).
Botteghin ligt nog maar een jaar vast, is een verdediger en is op leeftijd. Rond de 2 miljoen zoals naar het schijnt is geboden is dan een uitstekend bedrag. Zelf kan Nijland niet het risico lopen dat hij straks gratis de deur uitloopt en bovendien kan je het naar een speler ook niet maken, met een zeer ongemotiveerde speler ten gevolge. Voor alle partijen is het ook beter als deze transfer zo snel plaatsvindt en niet op 31 augustus.

Nee, het is klinkt leuk in de media om nog even te bluffen, maar verstandig is het zeker niet. Feyenoord zal hem ook niet koste wat het kost willen, in principe is de verdediging ook zonder hem al rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wellicht hoopt Nijland op een andere club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
ph4ge schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:25:
[...]
Botteghin ligt nog maar een jaar vast, is een verdediger en is op leeftijd. Rond de 2 miljoen zoals naar het schijnt is geboden is dan een uitstekend bedrag. Zelf kan Nijland niet het risico lopen dat hij straks gratis de deur uitloopt en bovendien kan je het naar een speler ook niet maken, met een zeer ongemotiveerde speler ten gevolge. Voor alle partijen is het ook beter als deze transfer zo snel plaatsvindt en niet op 31 augustus.

Nee, het is klinkt leuk in de media om nog even te bluffen, maar verstandig is het zeker niet. Feyenoord zal hem ook niet koste wat het kost willen, in principe is de verdediging ook zonder hem al rond.
Waarom kan je dat niet maken? Hij heeft zelf dat contract getekend. Daarnaast is het nog maar de vraag of hij echt zo ongemotiveerd zal zijn. Het is niet alsof Feyenoord nou zo'n gigantische stap omhoog is, hij zal door de overstap zelfs Europees voetbal moeten missen. Zo'n speler kan bovendien ook inzien dat Fey blijkbaar niet meer wil betalen.

Ken verder de verhalen van deze (mogelijke) overgang niet echt en weet wel dat Bot zelf de overstap wel zag zitten, maar vraag me af of het echt zo belangrijk voor hem is dat hij ook zeer ongemotiveerd zal zijn als het niet doorgaat. Ik zou het zelf iig enigszins vreemd vinden, want sportief doet Groningen op dit moment niet echt zoveel onder voor Feyenoord zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Ramzzz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:33:
Allerlei supportersgroepen trollen de politie met allerlei acties, ter gelegenheid van de 'politiestaking' die het eerste Eredivisieweekend dreig te vernaggelen:

http://www.volkskrant.nl/...un-geen-staking~a4114088/

Als ze het netjes houden, en de politie rukt alsnog massaal uit, de actie van het jaar.
Dit deden Feyenoorders vorig jaar ook toen de wedstrijd tegen PSV niet doorging. Kwamen er ineens wel massaal ME busjes en ja het bleef netjes

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Royz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:08:
[...]

Dit deden Feyenoorders vorig jaar ook toen de wedstrijd tegen PSV niet doorging. Kwamen er ineens wel massaal ME busjes en ja het bleef netjes
Maar die wedstrijd was niet afgelast omdat de politie staakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Napo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:26:
[...]

Maar die wedstrijd was niet afgelast omdat de politie staakte
Ah ja klopt, Vitesse was het niet PSV :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Elia komt :)

Check Gio maar op het einde YouTube: Elia tekent meerjarig contract bij Feyenoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik begrijp niet dat Ajax fans dit zomaar toelaten. Ik denk dat de Eredivisie gewoon compleet niks meer wordt en dat is verrektes jammer.
Ik las net dat de 2. Bundesliga en die van Engeland ons al voorbij zijn. Geen idee hoe dat precies zit, maar leuk nieuws is het zeker niet.

Het scheelt dat ik dicht bij Duitsland woon, maar of ze bij Ajax uberhaupt iets om fans geven betwijfel ik. Vanuit daar pak je niet zomaar een dagje Gladbach/Gelsenkirchen/Dortmund. Ben je toch langer dan 2 uur aan het rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mosin schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:52:
Ik begrijp niet dat Ajax fans dit zomaar toelaten. Ik denk dat de Eredivisie gewoon compleet niks meer wordt en dat is verrektes jammer.
Ik las net dat de 2. Bundesliga en die van Engeland ons al voorbij zijn. Geen idee hoe dat precies zit, maar leuk nieuws is het zeker niet.

Het scheelt dat ik dicht bij Duitsland woon, maar of ze bij Ajax uberhaupt iets om fans geven betwijfel ik. Vanuit daar pak je niet zomaar een dagje Gladbach. Ben je toch langer dan 2 uur aan het rijden..
Wat is het punt dat je wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Napo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

Wat is het punt dat je wil maken?
Joh, wat denk je zelf :')
Dat die clubs misschien eens anders moet gaan handelen. Ajax zou toch gewoon CL moeten spelen. Als fan zijnde is dit toch niet leuk of ben jij voor PSV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mosin schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

Joh, wat denk je zelf :')
Dat die clubs misschien eens anders moet gaan handelen. Ajax zou toch gewoon CL moeten spelen. Als fan zijnde is dit toch niet leuk of ben jij voor PSV?
Je aanname is dat ze niets om voetbal geven, Ajax heeft simpelweg een andere insteek. Goed verzorgd voetbal waar het resultaat blijkbaar minder belangrijk is. Daarnaast haal je opeens de 2de bundes liga erbij alsmede de 2de premieur league. Waarom vraag ik mij af.

Waarom zou Ajax CL moeten spelen? Ze hebben de kans gehad dit seizoen en ze hebben gefaald. Blijkbaar is Rapid Wien beter en hebben meer recht op CL voetbal dan Ajax momenteel.

Dat het aankoopbeleid er anders zou mogen ben ik volledig mee eens. De jeugdfetisj is daar (en bij andere clubs in mindere mate gelukkig) momenteel zo erg dat het ze meer tegenwerkt dan dat het ze goed doet.

Of ik fan ben van PSV, Feyenoord of Stormvogels Telstar is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Napo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:57:
[...]

Je aanname is dat ze niets om voetbal geven, Ajax heeft simpelweg een andere insteek. Goed verzorgd voetbal waar het resultaat blijkbaar minder belangrijk is. Daarnaast haal je opeens de 2de bundes liga erbij alsmede de 2de premieur league. Waarom vraag ik mij af.

Waarom zou Ajax CL moeten spelen? Ze hebben de kans gehad dit seizoen en ze hebben gefaald. Blijkbaar is Rapid Wien beter en hebben meer recht op CL voetbal dan Ajax momenteel.

Dat het aankoopbeleid er anders zou mogen ben ik volledig mee eens. De jeugdfetisj is daar (en bij andere clubs in mindere mate gelukkig) momenteel zo erg dat het ze meer tegenwerkt dan dat het ze goed doet.

Of ik fan ben van PSV, Feyenoord of Stormvogels Telstar is niet relevant.
En op dat aankoop beleid doel ik juist. Wanneer je ook betere spelers koopt, dan zou je theoretisch gezien beter kunnen gaan spelen. Dat van de Bundesliga en Engeland was geen handige, zoals ik zei weet ik dat ook helemaal niet precies 8)7

Je speelt nu geen CL, dat is niet goed voor de spelers en niet leuk voor de fans. Ik hoop daarom dat Ajax zich eens goed bedenkt. Ik vind het gewoon doodzonde.
Ook loop je een hoop geld mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Snowdog schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:57:
Waarom kan je dat niet maken? Hij heeft zelf dat contract getekend. Daarnaast is het nog maar de vraag of hij echt zo ongemotiveerd zal zijn. Het is niet alsof Feyenoord nou zo'n gigantische stap omhoog is, hij zal door de overstap zelfs Europees voetbal moeten missen. Zo'n speler kan bovendien ook inzien dat Fey blijkbaar niet meer wil betalen.
Bij een contract hoort ook dat een club zich redelijk opstelt als het nog maar een jaar duurt en hij heeft duidelijk aangegeven dolgraag te willen.

Verder is het natuurlijk wel een flinke stap, een negatieve uitschieter van de een en een positieve uitschieter van de ander betekent niet dat de verhouding ineens anders liggen in de ogen van een speler.
Snowdog schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:57:
Ken verder de verhalen van deze (mogelijke) overgang niet echt en weet wel dat Bot zelf de overstap wel zag zitten, maar vraag me af of het echt zo belangrijk voor hem is dat hij ook zeer ongemotiveerd zal zijn als het niet doorgaat. Ik zou het zelf iig enigszins vreemd vinden, want sportief doet Groningen op dit moment niet echt zoveel onder voor Feyenoord zou je zeggen.
Het is zeer bijzonder dat een speler zich zo uitlaat over een transfer, omdat spelers altijd weten dat ze daarmee ook bruggen verbranden, dat doen ze alleen als ze echt graag willen en er een zeer reële kans is.

Feyenoord is over het algemeen wel principieel dat ze geen arbitrage zaken en dat soort ongein willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:29
Mosin schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:04:
[...]

En op dat aankoop beleid doel ik juist. Wanneer je ook betere spelers koopt, dan zou je theoretisch gezien beter kunnen gaan spelen. Dat van de Bundesliga en Engeland was geen handige, zoals ik zei weet ik dat ook helemaal niet precies 8)7
http://www.vi.nl/nieuws/v...oor-tweede-bundesliga.htm

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mosin schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:04:
[...]
Je speelt nu geen CL, dat is niet goed voor de spelers en niet leuk voor de fans. Ik hoop daarom dat Ajax zich eens goed bedenkt. Ik vind het gewoon doodzonde.
Ook loop je een hoop geld mis.
Het is voetbal, er zijn altijd jaren zonder CL. Jammer voor de Fans maar in Nederland zijn we niet in de positie om Feyenoord, PSV, Ajax, Twente, AZ en wie nog meer in de CL te laten spelen.

Ajax het geld van de CL beter moeten gebruiken al is dat ook geen garantie voor succes.

In Nederland speelt 1 club CL en 1 club misschien (en die kans acht ik klein dat het binnenkort voor zal komen). En Ajax is niet altijd de aangewezen club om CL te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aghanim schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:14:
Ik denk dat gisteren (en de deksel op je neus tegen Red Bull vorig jaar) een perfect voorbeeld is van het verschil tussen de perceptie van de Ajax kwaliteit door de supporters (CL-waardig team met grote historie) en de daadwerkelijke kwaliteit (een team dat in de EL geen grote naam meer is) van het elftal.

Zelf geloof ik er niet in dat je dit kunt veranderen met een andere trainer, nieuwe spelers of een andere tactiek. Dit is in mijn ogen het gevolg van het structureel veranderd zijn van het Europese voetbal waarbij clubs als Ajax de dupe zijn van de financiële ongelijkheid. In 20 jaar tijd heeft dit er voor gezorgd dat Ajax is afgezakt van een CL-winnaar naar een club die finaal afgemaakt wordt door een middenmotor uit Engeland. En Rapid Wien heeft inderdaad geen grotere zak met geld dan Ajax, maar het verschil in kwaliteit op het veld is bij lange na niet meer wat het 20 jaar geleden was.

Bravoure en 'arrogantie' zijn niet meer op zijn plek in het NL-voetbal. Daar moeten wij als supporters echter nog aan wennen. Het vasthouden aan iets wat ooit was heeft geen zin, dat leidt alleen maar tot extra teleurstelling.
Eens. Je ziet dan ook duidelijk dat Rapid het gewoon op mentaliteit gewonnen heeft, niet op talent of kwaliteit. Zij gaan wel voor elke bal, of doen wat voor hun maat, of even dat butsje extra. Die jochies geven soms het gevoel twee keer met het witte broekje te willen doen.

Als je Europees en ook binnen Nederland je mannetje wilt staan dan moet je er ook gewoon voor werken. Bah, waarom ben ik ooit eigenlijk voor Ajax geworden. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 15:19
Die 2e liga's worden erbij gehaald omdat het niveau daar inmiddels hoger ligt dan in onze eredivisie. Of dat dan op financieel of sportief vlak is me niet helemaal duidelijk. Het punt dat BamBoomBots maakt is dat je om een potje goed voetbal te zien de grens over moet, en dat het eigenlijk idioot is dat dit wordt geaccepteerd door de fans van de (top-)clubs.
Want Ajax zou veel beter moeten kunnen. Als je ziet dat Ajax de 27e is qua begrotingsomvang dan is het uitermate teleurstellend dat ze niet structureel bij de 32 clubs in de Champions League meedraaien. De begroting van Ajax is maar 10% kleiner dan die van Atletico Madrid of Lazio Roma. Maar wat een verschil in spelers...

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:29
Gonadan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:10:
[...]

Eens. Je ziet dan ook duidelijk dat Rapid het gewoon op mentaliteit gewonnen heeft, niet op talent of kwaliteit. Zij gaan wel voor elke bal, of doen wat voor hun maat, of even dat butsje extra. Die jochies geven soms het gevoel twee keer met het witte broekje te willen doen.

Als je Europees en ook binnen Nederland je mannetje wilt staan dan moet je er ook gewoon voor werken. Bah, waarom ben ik ooit eigenlijk voor Ajax geworden. :+
Mentaliteit is ook een kwaliteit, daar kan je op selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kon je het maar zo simpel vergelijken als een begroting. In verschillende landen gelden verschillende regels en gaat men verschillend om met het breken van die regels.
-Bonalds schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:14:
Mentaliteit is ook een kwaliteit, daar kan je op selecteren.
Niet als het de filosofie van je club is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 15:19
Er wordt wel vaak naar de begroting gewezen als oorzaak/excuus voor het niveauverschil met het buitenland. Ik wil alleen maar aangeven dat het in geval van Ajax wel meevalt. Je zou kunnen zeggen dat het bij Ajax vooral aan het beleid ligt. 100 miljoen op de bank, geen dure aankopen doen, maar wel de prijs van een seizoenskaart verhogen. Je zou daar als supporter ook gewoon over kunnen morren.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:15:
Kon je het maar zo simpel vergelijken als een begroting. In verschillende landen gelden verschillende regels en gaat men verschillend om met het breken van die regels.

[...]

Niet als het de filosofie van je club is.
Het zou zomaar een soort tijdgewricht kunnen zijn, waarin de 'jochies' dezelfde mentaliteit in het veld etaleren, als Ronaldo erbuiten. :+

http://www.volkskrant.nl/...er-over-kapsels~a4113397/

Ik zat in de periode dat Ajax de 1-2 en de 2-2 maakte geboeid te kijken, maar dan vooral naar het fanatisme waarme de doelpunten minutenlang gevierd werden, toen er vooral op de eigen borst werd geklopt (denk als doelpuntenmaker bijv. ook eens aan de fantastische voorzet), om dan 1 minuut later een dodelijke tegengoal te krijgen. _O-

Sorry hoor, maar als je serieus 'in Europa' mee wilt doen, dan is dat echt 100% de verkeerde mentaliteit.

Bescheidenheid zou sieren, ook na een gelijkmaker, en dan gewoon scherp blijven. Amateuristisch was het zeker, en ik snap de norse Klaassen na de wedstrijd dan ook wel. Ik heb echter niet opgelet of hij als aanvoerder geprobeerd heeft het tij te keren, of de medespelers tijdens de wedstrijd te attenderen op de prioriteiten.

Wat dat betreft zakken Sinkgraven en Gudelj dus al door het ijs.

De enige die ik goed vond spelen was Dijks...

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 05-08-2015 14:55 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
T-MOB schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:44:
Er wordt wel vaak naar de begroting gewezen als oorzaak/excuus voor het niveauverschil met het buitenland.
Wanneer we verliezen van Belgische, Oostenrijkse en Zwitserse clubs dan is er meer aan de hand. Handhaven in de top tien van de landen ranking moet ook nu nog makkelijk kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Napo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Het is voetbal, er zijn altijd jaren zonder CL. Jammer voor de Fans maar in Nederland zijn we niet in de positie om Feyenoord, PSV, Ajax, Twente, AZ en wie nog meer in de CL te laten spelen.

Ajax het geld van de CL beter moeten gebruiken al is dat ook geen garantie voor succes.

In Nederland speelt 1 club CL en 1 club misschien (en die kans acht ik klein dat het binnenkort voor zal komen). En Ajax is niet altijd de aangewezen club om CL te spelen.
Ja, maar dat wil ik niet accepteren. We veranderen niks en Ajax is gewoon eruit.
Alleen moeten dit soort dingen gewoon beter gaan. Je moet afentoe dingen niet aan het toeval overlaten, maar het gewoon keihard oplossen.
T-MOB schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:13:
Die 2e liga's worden erbij gehaald omdat het niveau daar inmiddels hoger ligt dan in onze eredivisie. Of dat dan op financieel of sportief vlak is me niet helemaal duidelijk. Het punt dat BamBoomBots maakt is dat je om een potje goed voetbal te zien de grens over moet, en dat het eigenlijk idioot is dat dit wordt geaccepteerd door de fans van de (top-)clubs.
Want Ajax zou veel beter moeten kunnen. Als je ziet dat Ajax de 27e is qua begrotingsomvang dan is het uitermate teleurstellend dat ze niet structureel bij de 32 clubs in de Champions League meedraaien. De begroting van Ajax is maar 10% kleiner dan die van Atletico Madrid of Lazio Roma. Maar wat een verschil in spelers...
Dat bedoel ik ook. Je verwoord het zo ook een stuk beter dan mijzelf.
Duitsland heeft ook best goedkope tickets, het heeft veel aantrekkelijker voetbal en de sfeer is honderden keren beter. Die begroting er bovenop maakt het nog even extra lullig.

Het is zo makkelijk om maar ''ja'' te zeggen tegen die fratsen, zoals: Nederland is opleidingsland. Hier loopt genoeg rond, maar dan MOET je wel CL spelen om die gasten ervaring op te brengen.
Het zal me nog bij blijven toen ik Leroy Sane tegen Real zag invallen.. Naja toen wist ik wel genoeg.
Ja, de Bundesliga is beter. Wij kunnen ook veel meer, maar dan moet je er wel energie in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mosin schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:54:
[...]

Ja, maar dat wil ik niet accepteren. We veranderen niks en Ajax is gewoon eruit.
Alleen moeten dit soort dingen gewoon beter gaan. Je moet afentoe dingen niet aan het toeval overlaten, maar het gewoon keihard oplossen.
Welcome to the real world. Ajax is geen club die ver boven de rest in Nederland uitsteekt en dat wordt met het jaar minder en minder. Wellicht dat je dan beter de Schotse competitie kan gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ajax had met 4 kampioenschappen op rij en goed beleid mijlenver voor moeten staan op de rest in ieder geval.
ph4ge schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:05:
[...]
Bij een contract hoort ook dat een club zich redelijk opstelt als het nog maar een jaar duurt en hij heeft duidelijk aangegeven dolgraag te willen.

[...]
Waar staat dat dat hoort :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[b][message=44696326,noline]Joster schreef op woensdag 05 augustus 2015 @
[...]

Waar staat dat dat hoort :?
Mooi toch hoe men daar over denkt. Alles in het voordeel van de speler.

Krijgt de speler zijn droomtransfer niet -> gedemotiveerd -> slecht spel -> club benadeeld
Raakt de speler geblesseerd -> club blijft betalen -> speler weer fit -> loopt gratis weg

Clubs zitten al in het nadeel
Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016