Oke prima. Anders heb ik niks aan die kaart. Wat voor iets zou je aanraden? Hoeft niet perse modulair te zijn. Zal 550 wat voldoende zijn?
Je bent bang dat de voeding het niet trekt? Een high-end 550W voeding moet gewoon altijd voldoen voor een high-end game PC met een single GPU videokaart zonder overklokken. Je hebt zelfs in 99% van de gevallen nog ruimte voor een beste overklok en dit zal over enkele jaren niet anders zijn.Dutchredgaming schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:49:
Ik twijfel dat bij full load de PC zomaar uitschakeld.
PCPartPicker zegt de volgende:
http://pcpartpicker.com/p/t7wyhM
De genoemde pricewatch: Corsair RM550x, pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold, pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2 en pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart zijn gewoon hele goede voedingen welke prima moeten voldoen en ook prima in jouw systeem passen.
Van de 650W versie van de Leadex Platinum heb ik trouwens net mijn review af: productreview: Super Flower Leadex Platinum 650W Zwart review door -The_Mask-
Andere reviews:
http://www.tomshardware.c...0x-power-supply,4303.html (750W versie, maar zelfde platform)
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/ (oudere semi-modulaire variant, nieuwe volledig modulaire versie heeft een betere fan en is volledig modulair met zwarte kabels)
http://www.tomshardware.c...g2-power-supply,4244.html
http://www.tomshardware.c...0w-power-supply,4281.html
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
De behuizing is een pricewatch: Corsair Carbide SPEC-03 Red Led? Welke R9 290 is het precies?DvanK schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:55:
Oke prima. Anders heb ik niks aan die kaart. Wat voor iets zou je aanraden? Hoeft niet perse modulair te zijn. Zal 550 wat voldoende zijn?
Heb je nog speciale eisen en wensen aan de voeding?
AMD Nieuwsdiscussie
Dit is een echte high-end voeding voor een goede prijs. Erg goede prestaties, de voeding heeft namelijk extra draden welke de spanningsstabiliteit meten aan de connector kant op het moederbord voor de 3,3V, 5V en 12V. Ook zitten er condensators in de kabels, dat maakt de kabels aan het uiteinde wel iets dikker, maar zorgt wel voor hele goede ripple onderdrukking. Daarnaast is de kwaliteit van de voeding ook nog eens erg goed. Valt dus weinig aan deze serie van Corsair op te merken.Sardaukar schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:52:
Ik zie nu dat Corsair een nieuwe versie van zijn CM550 serie heeft uitgebracht.
pricewatch: Corsair RM550x
Ik kan echter (nog) niet terugvinden of Corsair voor deze serie is overgeschakelt naar een nieuwe leverancier voor de condensators (gegeven alle opmerkingen ook in dit forum over de 'mindere' condensatoren in dit type PSU).
Heeft iemand daar al iets over kunnen vinden? (Aan de andere kant: deze unit heeft 7(!) jaar fabrieksgarantie).
Review van de 750W versie: http://www.tomshardware.c...0x-power-supply,4303.html
AMD Nieuwsdiscussie
Leuk, heel herkenbaar ook-The_Mask- schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:50:
[...]
Van de 650W versie van de Leadex Platinum heb ik trouwens net mijn review af: productreview: Super Flower Leadex Platinum 650W Zwart review door -The_Mask-De 550W versie is erg vergelijkbaar en de EVGA SuperNOVA G2 is op hetzelfde platform van Super Flower gebaseerd, maar dan een Leadex Gold, maar dat verschil is vrij klein.
Ik heb sinds deze week de witte 550W Leadex Gold. Vooral omdat ik een witte voeding wilde, maar het is ook nog eens een van de beste voedingen in z'n categorie.
Wat me opvalt is dat de kabels bij mij wel volledig zwart zijn, dus zonder de rode en zwarte connectoren.
Verder heb ik nog een domme vraag. De grafische kaart heeft twee 6-pins PEG nodig. In mijn kabeltasje zat één dubbele 6+2-pins kabel en een enkele. Kan ik van die dubbele kabel beide aansluitingen gebruiken voor de grafische kaart of moet ik twee kabels aansluiten? Ik denk zelf dat ik die tweede kabel kan weghalen maar voor de zekerheid vraag ik het nog even
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Met een voeding van dergelijke kwaliteit is het echt geen enkel probleem om de dubbele PCI-E PEG kabel te gebruiken, hij zit er niet voor niets bijCanaria schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:00:
[...]
Verder heb ik nog een domme vraag. De grafische kaart heeft twee 6-pins PEG nodig. In mijn kabeltasje zat één dubbele 6+2-pins kabel en een enkele. Kan ik van die dubbele kabel beide aansluitingen gebruiken voor de grafische kaart of moet ik twee kabels aansluiten? Ik denk zelf dat ik die tweede kabel kan weghalen maar voor de zekerheid vraag ik het nog even
Het is sowieso wel bijzonder dat er een derde wordt meegeleverd, mijn SF Leadex Platinum 550w (zwart) heeft het ook inderdaad; wellicht voor het aansluiten van een grafische kaart á la de 980 TI Lightning (3x PEG) of voor een dedicated geluidskaart die een 6-pin PEG nodig heeft als extra 'schone' stroomvoorziening terwijl je er al 2 voor een videokaart in gebruik hebt.
Rode en blauwe bedoel je neem ik aan? Even gegoogled en zo te zien wisselen ze wel eens tussen beide. Misschien dat ouderen nog gekleurd waren maar hebben ze nu gewoon zwarten.Canaria schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:00:
Wat me opvalt is dat de kabels bij mij wel volledig zwart zijn, dus zonder de rode en zwarte connectoren.
Het gebruik van drie PEG connectors is alleen nodig bij een enkele videokaart welke gericht is op het extreem overklokken met vloeibare stikstof en het gebruik van twee losse PEG kabels naar de videokaart toe is alleen nodig bij een videokaart met een heel hoog verbruik of de draden moeten heel dun zijn.Verder heb ik nog een domme vraag. De grafische kaart heeft twee 6-pins PEG nodig. In mijn kabeltasje zat één dubbele 6+2-pins kabel en een enkele. Kan ik van die dubbele kabel beide aansluitingen gebruiken voor de grafische kaart of moet ik twee kabels aansluiten? Ik denk zelf dat ik die tweede kabel kan weghalen maar voor de zekerheid vraag ik het nog even
Maar omdat jij zo te zien een GTX 970 hebt kun je gewoon één kabel met twee connectors nemen. De GTX 970 is namelijk een relatief zuinige kaart en heeft gewoon genoeg aan één kabel met twee connectors. Twee losse kabels mag wel, maar voegt in jouw geval niet veel toe.
AMD Nieuwsdiscussie
Het is als het goed is een r9 290 xfx core edition 4gb.-The_Mask- schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:51:
[...]
De behuizing is een pricewatch: Corsair Carbide SPEC-03 Red Led? Welke R9 290 is het precies?
Heb je nog speciale eisen en wensen aan de voeding?
Ik heb geen speciale wensen of eisen. Ik wil dat mn voeding mn build prima draait. De case is idd degene die jij noemde. Kaartje past net, maar het past prima.
Thanks
Ok, dan haal ik hem weg, scheelt weer een kabel. Op het label van de dubbele stond 'SLI', daardoor was ik er niet zeker van.stin00 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:15:
[...]
Met een voeding van dergelijke kwaliteit is het echt geen enkel probleem om de dubbele PCI-E PEG kabel te gebruiken, hij zit er niet voor niets bijOverigens moet ik wel bekennen dat ik zelf twee 'losse' enkele kabels gebruik.
Het is sowieso wel bijzonder dat er een derde wordt meegeleverd, mijn SF Leadex Platinum 550w (zwart) heeft het ook inderdaad; wellicht voor het aansluiten van een grafische kaart á la de 980 TI Lightning (3x PEG) of voor een dedicated geluidskaart die een 6-pin PEG nodig heeft als extra 'schone' stroomvoorziening terwijl je er al 2 voor een videokaart in gebruik hebt.
Yes, ik bedoelde rode en blauwe inderdaad.-The_Mask- schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:15:
[...]
Rode en blauwe bedoel je neem ik aan? Even gegoogled en zo te zien wisselen ze wel eens tussen beide. Misschien dat ouderen nog gekleurd waren maar hebben ze nu gewoon zwarten.
De reference R9 290 dus, dus een hele stille voeding is niet echt nodig lijkt mij, de videokaart zal toch meer lawaai maken.DvanK schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:21:
[...]
Het is als het goed is een r9 290 xfx core edition 4gb.
Dan kun je bijvoorbeeld de pricewatch: Super Flower Bronze FX Series 450W nemen. Gewoon een budget voeding, maar heeft wel zwarte kabels zodat het netter staat als je door het venster van de behuizing kijkt. Wel onbreekt individuele spanningsregulatie, waardoor je beter de C6 en C7 slaapstand in UEFI kunt uitschakelen, anders kan de PC vastlopen tijdens deze slaapstand.Ik heb geen speciale wensen of eisen. Ik wil dat mn voeding mn build prima draait. De case is idd degene die jij noemde. Kaartje past net, maar het past prima.
De pricewatch: Cooler Master GM G450M is ook een budget voeding en kost iets meer, maar daarvoor krijg je wel individuele spanningsregulatie terug, waardoor je wel gebruik van C6 en C7 slaapstand kunt maken.
De pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt kost nog wat meer en heeft als voordeel boven de Cooler Master dat die een beter rendement heeft en dus zuiniger is.
En de pricewatch: Seasonic S12G 450W heeft dan nog als voordeel dat de kwaliteit beter is als de anderen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ahh top! Thanks. 450 watt is wel voldoende dan?-The_Mask- schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:47:
[...]
De reference R9 290 dus, dus een hele stille voeding is niet echt nodig lijkt mij, de videokaart zal toch meer lawaai maken.
[...]
Dan kun je bijvoorbeeld de pricewatch: Super Flower Bronze FX Series 450W nemen. Gewoon een budget voeding, maar heeft wel zwarte kabels zodat het netter staat als je door het venster van de behuizing kijkt. Wel onbreekt individuele spanningsregulatie, waardoor je beter de C6 en C7 slaapstand in UEFI kunt uitschakelen, anders kan de PC vastlopen tijdens deze slaapstand.
De pricewatch: Cooler Master GM G450M is ook een budget voeding en kost iets meer, maar daarvoor krijg je wel individuele spanningsregulatie terug, waardoor je wel gebruik van C6 en C7 slaapstand kunt maken.
De pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt kost nog wat meer en heeft als voordeel boven de Cooler Master dat die een beter rendement heeft en dus zuiniger is.
En de pricewatch: Seasonic S12G 450W heeft dan nog als voordeel dat de kwaliteit beter is als de anderen.
Jep, zo lang het een goede voeding is en geen bagger ding.DvanK schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:51:
[...]
Ahh top! Thanks. 450 watt is wel voldoende dan?
Het maximale piekverbruik van de PC zal 350W zijn dit is alleen haalbaar met benchmarks zoals Furmark en Prime of Linpack en dit tegelijkertijd. Bij hele zware games zal je meestal rond of onder de 300W zitten.
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor de info. Ik ga morgen een van de voedingen die jij voorstelde aanschaffen!-The_Mask- schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:54:
[...]
Jep, zo lang het een goede voeding is en geen bagger ding.
Het maximale piekverbruik van de PC zal 350W zijn dit is alleen haalbaar met benchmarks zoals Furmark en Prime of Linpack en dit tegelijkertijd. Bij hele zware games zal je meestal rond of onder de 300W zitten.
Anoniem: 657822
Hallo allemaal, ik heb onlangs een probleem met mijn voeding. Mijn PC viel spontaan uit tijdens gamen en ging vervolgens niet meer aan. Ik dacht eerst dat het de moederbord was maar ik heb hiernaa mijn PC proberen aan te zetten met een andere voeding, dat lukte wel.
Het is heel vreemd want ik heb een Seasonic G-series 450 W voeding, verdere zit er in mijn PC een i5-4460, GTX 960, twee HDDs en een SSD. Dit was een goede kwaliteits voeding (tier 2), dus hoe kan het dat na 6 maanden mijn voeding stuk is? Mijn PC verbruikt tijdens stress testen niet eens meer dan 250 W.
Heb ik toch gewoon domweg pech gehad of is was mijn voeding toch niet geschikt?
Het is heel vreemd want ik heb een Seasonic G-series 450 W voeding, verdere zit er in mijn PC een i5-4460, GTX 960, twee HDDs en een SSD. Dit was een goede kwaliteits voeding (tier 2), dus hoe kan het dat na 6 maanden mijn voeding stuk is? Mijn PC verbruikt tijdens stress testen niet eens meer dan 250 W.
Heb ik toch gewoon domweg pech gehad of is was mijn voeding toch niet geschikt?
Werkt de Seasonic ook niet in een andere pc?
Als hij kapot is heb je domweg pech, de voeding is meer dan voldoende voor jouw systeem.
Als hij kapot is heb je domweg pech, de voeding is meer dan voldoende voor jouw systeem.
Dat heb ik niet geprobeerd, maar mijn PC werkte wel met een andere voeding dus daaruit herleid ik dat die Seasonic toch echt stuk is. Zonde want het was een topkwaliteits voedingmitsumark schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:00:
Werkt de Seasonic ook niet in een andere pc?
Idd gewoon pech, daarvoor bestaat gelukkig garantie.
Maar je noemt tier 2, dat betekend dat je naar zo'n lijst hebt gekeken waar alleen maar onzin over voedingen in staat. Daar dus niet naar kijken want je krijgt er alleen maar onzin te zien.
In die lijsten zie je vaak genoeg dat een voeding uit de slechtste vijfde categorie beter is als één uit de eerste.
Maar je noemt tier 2, dat betekend dat je naar zo'n lijst hebt gekeken waar alleen maar onzin over voedingen in staat. Daar dus niet naar kijken want je krijgt er alleen maar onzin te zien.
AMD Nieuwsdiscussie
Hoeveel Watt had de anddere voeding?Anoniem: 657822 schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:01:
[...]
Dat heb ik niet geprobeerd, maar mijn PC werkte wel met een andere voeding dus daaruit herleid ik dat die Seasonic toch echt stuk is. Zonde want het was een topkwaliteits voeding
Had je gpu overgeklokt?
Thanks voor inside.-The_Mask- schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:50:
[...]
Je bent bang dat de voeding het niet trekt? Een high-end 550W voeding moet gewoon altijd voldoen voor een high-end game PC met een single GPU videokaart zonder overklokken. Je hebt zelfs in 99% van de gevallen nog ruimte voor een beste overklok en dit zal over enkele jaren niet anders zijn.
De genoemde pricewatch: Corsair RM550x, pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold, pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2 en pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart zijn gewoon hele goede voedingen welke prima moeten voldoen en ook prima in jouw systeem passen.
Van de 650W versie van de Leadex Platinum heb ik trouwens net mijn review af: productreview: Super Flower Leadex Platinum 650W Zwart review door -The_Mask-De 550W versie is erg vergelijkbaar en de EVGA SuperNOVA G2 is op hetzelfde platform van Super Flower gebaseerd, maar dan een Leadex Gold, maar dat verschil is vrij klein.
Andere reviews:
http://www.tomshardware.c...0x-power-supply,4303.html (750W versie, maar zelfde platform)
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/ (oudere semi-modulaire variant, nieuwe volledig modulaire versie heeft een betere fan en is volledig modulair met zwarte kabels)
http://www.tomshardware.c...g2-power-supply,4244.html
http://www.tomshardware.c...0w-power-supply,4281.html
De case die ik wil kopen heeft PSu cover, zo toeters en bellen op PSU is nutteloos.
Ik ga toch denk voor 650 Watt, voor te bereiden op x80ti serie ofzo van nvidea die wat meer stroom nodig hebt dan R9 390. pricewatch: Corsair RM650x Ziet meeste leuk uit, met 7 jaar garantie ook mee
Het heeft echt alleen nut als je een tweede kaart wil. Twee high-end videokaarten van AMD en nVidia kunnen namelijk op de RM650x. Fury X en een GTX 980 Ti in CrossFire of SLI kan prima. Eén videokaart gaat gewoon prima op een high-end 550W voeding en dat blijft wel zo.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik bedoelde meer van bijv. Over 4 jaar komt er high end videokaart vergelijkbaar wat nu gtx 980 ti is. Daar wordt 650 watt aanbevolen. Niet cf/sli-The_Mask- schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:06:
Het heeft echt alleen nut als je een tweede kaart wil. Twee high-end videokaarten van AMD en nVidia kunnen namelijk op de RM650x. Fury X en een GTX 980 Ti in CrossFire of SLI kan prima. Eén videokaart gaat gewoon prima op een high-end 550W voeding en dat blijft wel zo.
De kans dat dan wel 650W nodig is echt heel klein, het maximale verbruik van een single GPU zit al jaren rond hetzelfde en dat is ook niet zo vreemd er is namelijk niet voor niks een PCI Express standaard. Daarin staat allemaal eisen waaraan een videokaart moet voldoen. Dat is niet voor niks andere componenten moeten er ook mee samenwerken daarom is een standaard nodig.
AMD Nieuwsdiscussie
Is de voeding in onderstaand system voldoende? Mocht dat niet zo zijn, wat raden jullie aan? Ik ga niet overclocken en vind het vooral belangrijk dat de voeding stil is.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 209,95 | € 209,95 |
1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 80,- | € 80,- |
1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 358,95 | € 358,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Fractal Design Define S | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Samsung S24D590PL Zwart | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 54,- | € 54,- |
1 | Seasonic G-series 450 watt | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.209,55 |
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Als je een stille voeding zoekt zou ik persoonlijk geen Seasonic voeding halen. De kwaliteit is prima, maar ze staan nou niet bekend als een fabrikant die stille fans integreert in hun voedingen. Je kan voor een 450w voeding gaan aangezien dat meer dan prima is, maar ik zou wellicht uitwijken naar een kwalitatief goede 550w voeding zodat je wat 'lager' op de fancurve zit van de voeding bij maximaal verbruik. Ik zou deze overwegen:SanderF1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:36:
Is de voeding in onderstaand system voldoende? Mocht dat niet zo zijn, wat raden jullie aan? Ik ga niet overclocken en vind het vooral belangrijk dat de voeding stil is.
[knip]
pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold (= opvolger in de V-series)
Thanks! De Corsair lijkt wel een goede keuze dan! Ik zag ook de Be Quiet! I8 530CM (pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM) die weer wat goedkoper is en de naam lijkt te veronderstellen dat deze erg stil is...welke is denk je de betere keuze?
De EVGA SuperNOVA G2 550W, Corsair RM550x en Cooler Master V550, zijn veel betere voedingen. Voor het niet al te grote prijsverschil zijn die betere keuzes.
Maar voor een echt stille PC lijkt mij die videokaart niet echt ideaal, dat kan veel stiller. Heeft ook vooral met het verbruik te maken dat is veel hoger dan andere R9 390X videokaarten. Zie bijvoorbeeld deze review: http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/R9_390X_Gaming/
Maar voor een echt stille PC lijkt mij die videokaart niet echt ideaal, dat kan veel stiller. Heeft ook vooral met het verbruik te maken dat is veel hoger dan andere R9 390X videokaarten. Zie bijvoorbeeld deze review: http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/R9_390X_Gaming/
AMD Nieuwsdiscussie
De Be Quiet L8 series is al weer wat ouder en stamt uit 2011; vooral de 'slechts' 3 jaar garantie springt hier toch wel in het oog. Verder gebruik Skylake net als Haswell een nieuwe vorm van powersaving, de C6 en C7 powerstepping. Ik meen dat deze Be Quiet L8 series dit niet ondersteunen waardoor je C6 & C7 powerstepping moet uitschakelen in het bios omdat je PC anders soms niet uit slaapstand wil komen.SanderF1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:14:
Thanks! De Corsair lijkt wel een goede keuze dan! Ik zag ook de Be Quiet! I8 530CM (pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM) die weer wat goedkoper is en de naam lijkt te veronderstellen dat deze erg stil is...welke is denk je de betere keuze?
De Corsair RM550X is bijvoorbeeld wel volledig Haswell/Skylake compatible
[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 16-11-2015 11:38 ]
Ik zoek een?
Nieuwe voeding
Wat is je budget?
100 euro maximaal
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf goede ervaringen met cooler master, maar sta open voor alternatieven
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
-CPU: pricewatch: AMD FX 6300
-VGA: pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB OC
-PSU: Stille 12Cm Silence 500W voeding (http://www.amazon.co.uk/S...ilent-MOLEX/dp/B00P2GE38C)
-ATX: Sharkoon Redled gaming tower met blue ledfan
-HDD: Sata3 1000Gb 32Mb 7200Rpm harddisk
-RAM: Crucial 16Gb DDR3 1600mhz
-Mobo: ASROCK AM3+ Nforce 630A FX chipset met:
2x USB2.0, 2xUSB3.0 (2x USB3.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front.
Lan Gbit 10/100/1000, 5.1 Digital Sound HD audio / 4x Sata300 (raid)
1x PCiE 16x 2.0, 1XPCiE X1, 2x PCi, 1x Com, 2x PS2
Ik ben de volgende tegen gekomen:
pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular
pricewatch: Corsair CX600M
Aangezien ik mij zelf meer met software en netwerken bezig houd, vraag ik om advies waar mijn hardware kennis niet super is.
Met vriendelijke groeten,
Justin
Nieuwe voeding
Wat is je budget?
100 euro maximaal
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf goede ervaringen met cooler master, maar sta open voor alternatieven
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
-CPU: pricewatch: AMD FX 6300
-VGA: pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB OC
-PSU: Stille 12Cm Silence 500W voeding (http://www.amazon.co.uk/S...ilent-MOLEX/dp/B00P2GE38C)
-ATX: Sharkoon Redled gaming tower met blue ledfan
-HDD: Sata3 1000Gb 32Mb 7200Rpm harddisk
-RAM: Crucial 16Gb DDR3 1600mhz
-Mobo: ASROCK AM3+ Nforce 630A FX chipset met:
2x USB2.0, 2xUSB3.0 (2x USB3.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front.
Lan Gbit 10/100/1000, 5.1 Digital Sound HD audio / 4x Sata300 (raid)
1x PCiE 16x 2.0, 1XPCiE X1, 2x PCi, 1x Com, 2x PS2
Ik ben de volgende tegen gekomen:
pricewatch: Corsair CX600M
Aangezien ik mij zelf meer met software en netwerken bezig houd, vraag ik om advies waar mijn hardware kennis niet super is.
Met vriendelijke groeten,
Justin
5120Wp Oost/West - PV Output
Waarom heb je een nieuwe voeding nodig? En met die setup heb je echt geen 650 watt nodig. Ergens tussen rond de 450 a 550 (omdat het prijstechnisch weinig uitmaakt) is al meer dan voldoende.
De huidige voeding komt tot zijn eind of kan in ieder geval het vermogen niet leveren wat er benodigd is. Hier loopt ook nog een topic van, vanwege issues.Flaat schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:56:
Waarom heb je een nieuwe voeding nodig? En met die setup heb je echt geen 650 watt nodig. Ergens tussen rond de 450 a 550 (omdat het prijstechnisch weinig uitmaakt) is al meer dan voldoende.
Eventuele suggesties in de 450W / 550W range?
[ Voor 5% gewijzigd door JustinoFTW op 17-11-2015 09:08 ]
5120Wp Oost/West - PV Output
Een 300W voeding is al meer dan genoeg. 650W neem je voor twee high-end videokaarten zoals een Fury X of GTX 980 Ti.
AMD Nieuwsdiscussie
Even een sanity check: in mijn huidige setup wil ik de Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost vervangen door een (enkele) Inno3D GeForce GTX 980 Ti 6GB iChill X3 Ultra. Kom ik dan nog uit met de Cooler Master V550 Semi-Modular? Op papier namelijk niet (volgens online calculators en NVidia richtlijnen kom ik zo'n 50-100W tekort) maar ik merk dat hier de meningen wat milder (reëler?) zijn...
Ten overvloede: draai op dit moment zonder CPU overklok, maar sluit niet uit dat dat in de nabije toekomst verandert.
Volgens de buren zit die Inno3D op 362.1W (ik neem aan system wide met een 5960X op 4.4GHz) en bij Hexus op 340W (zeker system wide met een 4770K op 4.4GHz). Afgaande op deze benchmarks zou ik het veilig aandurven (inclusief toekomstige overklok).
Huidige setup:
Geplande upgrade:
Ten overvloede: draai op dit moment zonder CPU overklok, maar sluit niet uit dat dat in de nabije toekomst verandert.
Volgens de buren zit die Inno3D op 362.1W (ik neem aan system wide met een 5960X op 4.4GHz) en bij Hexus op 340W (zeker system wide met een 4770K op 4.4GHz). Afgaande op deze benchmarks zou ik het veilig aandurven (inclusief toekomstige overklok).
Huidige setup:
1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 238,90 | € 238,90 |
1 | Asus Z97-A | € 152,25 | € 152,25 |
1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 177,95 | € 177,95 |
1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 95,- | € 95,- |
1 | Thermalright Macho Rev.A (BW) | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
1 | Kensington Expert Mouse Optical | € 88,60 | € 88,60 |
1 | G.Skill TridentX F3-2400C9D-8GTXD | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 88,95 | € 88,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 118,- | € 118,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 974,07 |
Geplande upgrade:
1 | Inno3D GeForce GTX 980 Ti 6GB iChill X3 Ultra | € 684,50 | € 684,50 |
3 | Dell Ultrasharp U2415 Zwart | € 281,95 | € 845,85 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 162,95 | € 162,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.693,30 |
Dat zijn cijfers incl. verlies van de voeding, dus niet wat je werkelijk uit de voeding trekt maar meer. Het is echter weer niet het maximale verbruik omdat er niet voor de zwaarste belasting is gekozen. Oftewel je kunt het eigenlijk niet echt gebruiken voor het verbruik van een videokaart en het berekenen van de voeding. In de topicstart staat een veel betere manier om te weten hoeveel vermogen je nodig hebt.Magchiel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:44:
Volgens de buren zit die Inno3D op 362.1W (ik neem aan system wide met een 5960X op 4.4GHz) en bij Hexus op 340W (zeker system wide met een 4770K op 4.4GHz).
De voeding moet het idd wel aan kunnen, ook met overklok.Afgaande op deze benchmarks zou ik het veilig aandurven (inclusief toekomstige overklok).
AMD Nieuwsdiscussie
Fair enough. Had inderdaad gezien de methode TDP+max GPU+perhiperal gezien. Kom ik op z'n 400W dus nog steeds binnen de marge.-The_Mask- schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:33:
Dat zijn cijfers incl. verlies van de voeding, dus niet wat je werkelijk uit de voeding trekt meer. Het is echter weer niet het maximale verbruik omdat er niet voor de zwaarste belasting is gekozen. Oftewel je kunt het eigenlijk niet echt gebruiken voor het verbruik van een videokaart en het berekenen van de voeding. In de topicstart staat een veel betere manier om te weten hoeveel vermogen je nodig hebt.
Many thanks.[b]-The_Mask- schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:33:
De voeding moet het idd wel aan kunnen, ook met overklok.
Inmiddels wat laat, maar nog bedankt voor je reactie. Ik had nog nooit van het merk Super Flower gehoord, maar volgens diverse reviews zijn dat inderdaad best aardige voedingen.-The_Mask- schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:01:
[...]
Het is een echt betere voeding en de 20 euro is die wel waard.
[...]
Maar anders kun je ook nog kijken naar de pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt die zit er qua prijs, kwaliteit en prestaties mooi tussen beide in.
[...]
Ja verouderd ontwerp, matige prestaties, luidruchtig en duur, niet echt meer een voeding welke je tegenwoordig nog echt moet overwegen.
[...]
Is idd EOL
[...]
Klopt.
[...]
De hierboven genoemde Super Flower heeft vergelijkbare kabels.
[...]
Ja zonder overklokken zou een goede 400/450W voeding bijna altijd moeten voldoen voor een high-end game PC met een single GPU videokaart, enkele uitzonderingen daargelaten.
Uiteindelijk ben ik toch voor een Cooler Master V550S gegaan. Deze voeding kon ik voordelig aanschaffen, en met 550W heb ik later iets meer speling bij het kiezen van een nieuwe videokaart.
Ook een leuke voeding, enig nadeel is dat die wel de minste kabels heeft van allemaal. De zwarte kabels zijn alleen de sata en molex kabels welke je toch normaal gesproken nooit ziet. En de gekleurde kabels zijn allemaal zichtbaar, sleeving loopt bij deze voeding lang niet tot het einde waardoor je de sleeving eigenlijk nooit ziet als je de kabels achter het moederbord langs plaatst. Enige wat je wel altijd ziet zijn alle gekleurde kabels.AntonV schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:31:
[...]
Uiteindelijk ben ik toch voor een Cooler Master V550S gegaan. Deze voeding kon ik voordelig aanschaffen, en met 550W heb ik later iets meer speling bij het kiezen van een nieuwe videokaart.
AMD Nieuwsdiscussie
De sleeving is inderdaad niet ideaal, maar ik vind het ook weer niet echt storend om stukjes gekleurde kabel te zien. Wat ik wel makkelijk vond bij deze voeding was de enkele kabel voor de twee PEG-connectors, bij mijn Seasonic liepen er daarvoor nog twee kabels door de behuizing. Al is dat dan weer een voordeel voor videokaarten met een enkele aansluiting.
Die onderste, dat is dus ook een prima voeding? Ik wil hem in mijn nieuwe systeem gaan plaatsen, omdat hij stiller is dan z'n voorganger. Maar omdat hij nog vrij nieuw is kon ik er verder niet heel veel over vinden. Dus: is het een geschikte voeding (betrouwbaarheid en volume), ook in combinatie met het systeem wat ik samengesteld heb?stin00 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:09:
[...]
Als je een stille voeding zoekt zou ik persoonlijk geen Seasonic voeding halen. De kwaliteit is prima, maar ze staan nou niet bekend als een fabrikant die stille fans integreert in hun voedingen. Je kan voor een 450w voeding gaan aangezien dat meer dan prima is, maar ik zou wellicht uitwijken naar een kwalitatief goede 550w voeding zodat je wat 'lager' op de fancurve zit van de voeding bij maximaal verbruik. Ik zou deze overwegen:
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold (= opvolger in de V-series)
1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 236,91 | € 236,91 |
1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 148,95 | € 148,95 |
1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 365,80 | € 365,80 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Fractal Design Define R5 Wit | € 106,95 | € 106,95 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 107,95 | € 107,95 |
1 | Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold | € 97,- | € 97,- |
1 | Crucial MX200 2,5" 500GB | € 173,04 | € 173,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.324,50 |
Hoeveel schermen ik aan ga sturen heeft geen invloed op de voeding toch?
Heb nu onderstaande componenten maar binnen 2 maanden verwacht ik nog 2 extra schermen erbij te zetten.
Heb nu onderstaande componenten maar binnen 2 maanden verwacht ik nog 2 extra schermen erbij te zetten.
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 210,95 | € 210,95 |
1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 358,- | € 358,- |
1 | Fractal Design Define S | € 83,47 | € 83,47 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 39,80 | € 39,80 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 50,95 | € 50,95 |
1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.154,92 |
Nee. Monitoren hebben immers hun eigen stroomvoorziening en eigen stroomkabel, deze staan niet in verbinding met je voeding.SanderF1 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:29:
Hoeveel schermen ik aan ga sturen heeft geen invloed op de voeding toch?
Cool, thanks, dan ga ik vanavond bestellen!
Heb na het bekijken van de wenslijst van wimderon (boven mij) meteen even de kast aangepast, was nog op zoek naar een mooie en stille witte kast, dus thanks!
Even voor wimderon: Mij is verteld dat de Nvidia qua performance, energieverbruik en geluidsproductie een betere keuze is dan de AMD
Heb na het bekijken van de wenslijst van wimderon (boven mij) meteen even de kast aangepast, was nog op zoek naar een mooie en stille witte kast, dus thanks!
Even voor wimderon: Mij is verteld dat de Nvidia qua performance, energieverbruik en geluidsproductie een betere keuze is dan de AMD
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 210,95 | € 210,95 |
1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 358,- | € 358,- |
1 | Fractal Design Define R5 Wit | € 106,95 | € 106,95 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 39,80 | € 39,80 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 50,95 | € 50,95 |
1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.178,40 |
[ Voor 3% gewijzigd door Sanderrr op 18-11-2015 12:56 ]
Off-topic:wimderon schreef op woensdag 18 november 2015 @ 03:07:
[...]
Die onderste, dat is dus ook een prima voeding? Ik wil hem in mijn nieuwe systeem gaan plaatsen, omdat hij stiller is dan z'n voorganger. Maar omdat hij nog vrij nieuw is kon ik er verder niet heel veel over vinden. Dus: is het een geschikte voeding (betrouwbaarheid en volume), ook in combinatie met het systeem wat ik samengesteld heb?
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5-6600 Boxed € 236,91 € 236,91 1 Asus Z170 PRO GAMING € 148,95 € 148,95 1 MSI Radeon R9 390 8GB Gaming € 365,80 € 365,80 1 WD Blue WD10EZEX, 1TB € 47,95 € 47,95 1 Fractal Design Define R5 Wit € 106,95 € 106,95 1 Scythe Mugen 4 PCGH Edition € 39,95 € 39,95 1 Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 € 107,95 € 107,95 1 Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold € 97,- € 97,- 1 Crucial MX200 2,5" 500GB € 173,04 € 173,04 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.324,50
Ik zou sowieso je processor aanpassen naar een 6600K of je moederbord naar een SkyLake H170 als je niet gaat overklokken anders is het zonde van het geld.
On-topic:
De Cooler Master voeding zou dat met gemak aan moeten kunnen op basis van een snel gokje zit je rond de 450 - 500W voor je hele systeem en veel meer zal deze ook niet aan prik nodig hebben tenzij je een tweede R9 390 er naast gaat zetten. Cooler Master voedingen zijn over het algemeen zeer betrouwbaar.
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
Wat betreft de processor heb je gelijk, ik had de non-K erin gezet omdat de K amper verkrijgbaar was vorige week. Die is nu wel weer goed verkrijgbaar.DieVeenman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:36:
[...]
Off-topic:
Ik zou sowieso je processor aanpassen naar een 6600K of je moederbord naar een SkyLake H170 als je niet gaat overklokken anders is het zonde van het geld.![]()
On-topic:
De Cooler Master voeding zou dat met gemak aan moeten kunnen op basis van een snel gokje zit je rond de 450 - 500W voor je hele systeem en veel meer zal deze ook niet aan prik nodig hebben tenzij je een tweede R9 390 er naast gaat zetten. Cooler Master voedingen zijn over het algemeen zeer betrouwbaar.
Verder bedankt voor je reactie omtrent de voeding.
Anoniem: 464374
Hallo Tweakers,
Ik ben van plan een nieuw systeem te gaan bouwen met in het bijzonder de Oculus Rift (of eventueel een ander VR device) in het achterhoofd.
Ik ben al een topic begonnen om me daarover te laten adviseren (zie hier: Aanschaf nieuw systeem klaar voor Occulus Rift)
Naar aanleiding hiervan ben ik van plan om twee van dit soort grafische kaarten in een SLI configuratie te gebruiken (pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G).
Dat in combinatie met dit moederbord (pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING) en deze CPU (pricewatch: Intel Core i7 6700K Boxed).
Nu is mij duidelijk dat dit een hoop energie trekt, er is mij aangeraden om voor een behoorlijk krachtige voeding te gaan en dat is dan deze (pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2).
Mijn vraag aan de mensen die er verstand van hebben.
Is dit voldoende voor wat ik allemaal van plan ben?
Wil graag voorkomen om straks in de problemen te komen.
Thanks.
Ik ben van plan een nieuw systeem te gaan bouwen met in het bijzonder de Oculus Rift (of eventueel een ander VR device) in het achterhoofd.
Ik ben al een topic begonnen om me daarover te laten adviseren (zie hier: Aanschaf nieuw systeem klaar voor Occulus Rift)
Naar aanleiding hiervan ben ik van plan om twee van dit soort grafische kaarten in een SLI configuratie te gebruiken (pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G).
Dat in combinatie met dit moederbord (pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING) en deze CPU (pricewatch: Intel Core i7 6700K Boxed).
Nu is mij duidelijk dat dit een hoop energie trekt, er is mij aangeraden om voor een behoorlijk krachtige voeding te gaan en dat is dan deze (pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2).
Mijn vraag aan de mensen die er verstand van hebben.
Is dit voldoende voor wat ik allemaal van plan ben?
Wil graag voorkomen om straks in de problemen te komen.
Thanks.
Dat lijkt me een perfecte voeding!
Aangezien je een i7 6700K hebt zal je ongetwijfeld de boel nog willen overclocken, en wellicht ook nog beide videokaarten. Normaliter zou een 650w voeding ook voldoen aangezien de 970 een uiterst zuinige kaart is, evenals het Skylake platform. Een kwalitatief goede 750w voeding lijkt me daarom spot-on eerlijk gezegd als je nog wat gaat overclocken
Allen goede keuzes:
pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2
pricewatch: Cooler Master V Series V750 - 80+ Gold
pricewatch: Corsair RM750x
Aangezien je een i7 6700K hebt zal je ongetwijfeld de boel nog willen overclocken, en wellicht ook nog beide videokaarten. Normaliter zou een 650w voeding ook voldoen aangezien de 970 een uiterst zuinige kaart is, evenals het Skylake platform. Een kwalitatief goede 750w voeding lijkt me daarom spot-on eerlijk gezegd als je nog wat gaat overclocken
Allen goede keuzes:
Zijn systeem kan draaien op een goede high-end 450W voeding, mits er niet wordt overgeklokt, nu is het wel zo dat 450W voedingen meestal niet uitkomt qua aansluitingen, maar een 750W voeding lijkt mij dan wel weer heel erg overdreven. Dan mag er wel heel extreem worden overgeklokt wil dat nuttig zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 464374
OK bedankt,stin00 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:36:
Dat lijkt me een perfecte voeding!
Allen goede keuzes:
Weet ik in iedergeval dat ik goed zit, beter wat teveel dan te weinig denk ik dan maar. Als ik nog wil uitbreiden in de toekomst kan het ook vast nog van pas komen.
Hallo, ik heb inmiddels nu 3 voedingen gehad (geruild via RMA).. Maar nog steeds blijft mijn voeding ratelen, ik ben echt een beetje ten einde raad. Telkens als mijn voeding gewoon een dagje aanstaat, zelfs als de pc gewoon uitgeschakeld is, begint deze weer te ratelen. Ik heb eerst 2x een cooler master v450 gehad, en nu een corsair rm550x.
Mijn specs:
I5-4460
Asrock b85m-pro4
Kingston hyperx fury red 1x8gb
Crucial
Cooler master n200
Msi gtx 970 gaming
Als iemand mij zou willen helpen, Heel graag!! Zelf heb ik het idee dat het misschien aan de videokaart ligt sinds dat deze al zoveel mee aan de hand is geweest (denk aan 3.5gb.. Coil whine,enz)
Lucas
Mijn specs:
I5-4460
Asrock b85m-pro4
Kingston hyperx fury red 1x8gb
Crucial
Cooler master n200
Msi gtx 970 gaming
Als iemand mij zou willen helpen, Heel graag!! Zelf heb ik het idee dat het misschien aan de videokaart ligt sinds dat deze al zoveel mee aan de hand is geweest (denk aan 3.5gb.. Coil whine,enz)
Lucas
Coil whine klinkt normaal niet als een ratelend geluid. Maar is het mogelijk om het op te nemen zodat wij het hier ook kunnen horen?
AMD Nieuwsdiscussie
Voor een nieuw systeem voor mijn broer ben ik op zoek naar een degelijke voeding.
Het budget voor de voeding is ongeveer 50-70 euro.
Een modulaire voeding is geen harde eis maar is wel een pluspunt.
Het geplande systeem is:
De voeding waar ik zelf aan dacht was pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden of deze voeding Haswell-compatible is.
Een niet-modulair alternatief was pricewatch: Antec VPF Series 450W maar die is momenteel nauwelijks verkrijgbaar.
Graag zou ik willen weten of de Seasonic een verstandige keuze is voor het bovenstaande systeem.
Alvast bedankt!
Het budget voor de voeding is ongeveer 50-70 euro.
Een modulaire voeding is geen harde eis maar is wel een pluspunt.
Het geplande systeem is:
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 212,95 | € 212,95 |
1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 89,95 | € 89,95 |
1 | EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 341,95 | € 341,95 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 89,95 | € 89,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,33 | € 80,33 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 866,03 |
De voeding waar ik zelf aan dacht was pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden of deze voeding Haswell-compatible is.
Een niet-modulair alternatief was pricewatch: Antec VPF Series 450W maar die is momenteel nauwelijks verkrijgbaar.
Graag zou ik willen weten of de Seasonic een verstandige keuze is voor het bovenstaande systeem.
Alvast bedankt!
Vergeten te vermelden; het is een pricewatch: Antec Three Hundred.-The_Mask- schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:13:
Welke behuizing?
Ik wil even een 'sanity check' doen, mijn hobby-server heeft sinds een tijdje kuren (crashes). Het moederbord geeft middels een LEDje aan dat er een power failure is, nou kan het net zo goed het mobo zijn dat stuk is. Maar toch wil ik graag even jullie advies over mijn setup:
Volgens mijn onderzoeken is de voeding meer dan capabel voor de hardware die ik heb, ook verscheidenen online calculators komen niet boven de 300W dus ik zou goed moeten zitten. Toch heb ik 't idee dat de server een power failure heeft bij piekspanningen (aantal VM's die tegelijk updates gaan draaien en de CPU belasten, of een film starten die de nas-VM en de RAID6 aanspreekt).. maar het vreemde is weer bijvoorbeeld tijdens een film het pas na een half uur gebeurt..
Als iemand tips heeft waar ik naar kan kijken, dan hoor ik het graag!
Groeten,
Roald
1 | Intel Xeon E3-1245 v3 Boxed | € 311,50 | € 311,50 |
1 | Supermicro X10SL7-F | € 259,95 | € 259,95 |
1 | Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
4 | WD Green WD20EZRX | € 72,95 | € 291,80 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 88,- | € 88,- |
1 | Sandisk Ultra Fit 16GB Zilver | € 8,13 | € 8,13 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,95 | € 27,95 |
1 | Crucial CT2KIT102472BD160B | € 130,04 | € 130,04 |
1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 57,95 | € 57,95 |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 130,95 | € 130,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.374,22 |
Volgens mijn onderzoeken is de voeding meer dan capabel voor de hardware die ik heb, ook verscheidenen online calculators komen niet boven de 300W dus ik zou goed moeten zitten. Toch heb ik 't idee dat de server een power failure heeft bij piekspanningen (aantal VM's die tegelijk updates gaan draaien en de CPU belasten, of een film starten die de nas-VM en de RAID6 aanspreekt).. maar het vreemde is weer bijvoorbeeld tijdens een film het pas na een half uur gebeurt..
Als iemand tips heeft waar ik naar kan kijken, dan hoor ik het graag!
Groeten,
Roald
Je hebt een enorm zuinige hobbyserver met alleen een Intel Xeon E3 met onboard grafische chip. Het zou mij persoonlijk verbazen als je piekwattage ooit überhaupt al 150-200 watt is. Er hangen natuurlijk een aantal HDDs aan maar deze zijn nooit allemaal tegelijkertijd volle bak aan het draaien; en zelfs dan is je stroomverbruik enorm laag.
Wat gebeurt er precies bij een crash?
Ik zou eerder het probleem leggen bij bijv. de CPU, je RAM of het moederbord.
Het "aan" lampje op de kast gaat uit, alles lijkt verder wel vrolijk door te draaien. Echter op het moederbord is LE6 permanent rood (volgens de handleiding is dat een power failure). Stroom eraf en meteen er weer op geeft geen oplossing, echter stroom er af (schakelaar op voeding op 0, maar stekker er wel in) en na een half uur (of korter, dan heb ik nog niet scherp) kan ik de server weer opstarten..stin00 schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:10:
Je hebt een enorm zuinige hobbyserver met alleen een Intel Xeon E3 met onboard grafische chip. Het zou mij persoonlijk verbazen als je piekwattage ooit überhaupt al 150-200 watt is. Er hangen natuurlijk een aantal HDDs aan maar deze zijn nooit allemaal tegelijkertijd volle bak aan het draaien; en zelfs dan is je stroomverbruik enorm laag.
Hij draaide eerst een maand of vijf 24/7 zonder issues, is in oktober gecrashed. Maand later weer, daarna week later weer en daarna binnen 12 uur weer.. Hij ligt nu op de achtertafel, alle VM's e.d. wel opgestart maar geen netwerkkabel er in, gewoon te liggen en te wachten tot hij weer crashed. Ik weet alleen niet hoe ik vanaf hier verder moet analyseren zonder lukraak onderdelen te vervangen (die ik niet heb liggen)
Veel anders zit er niet op. Ik zou beginnen met de voeding vervangen omdat die het meest eenvoudige is en het wel richting de voeding wijst. Helpt dan niet dan is het moederbord het meest logische.
Heb je niet nog een PC staan waar je de voeding uit kan halen?
AMD Nieuwsdiscussie
Nee, helaas is dit de enige kast die ik heb draaien (heb verder alleen Apple spul in huis).. Misschien dat ik geluk heb en van een collega nog wat kan lenen, anders maar op de gok een nieuwe voeding kopen. Daarom ook de sanity-check, voor hetzelfde geld werd hier gemeld "geen wonder dat 't ding crashed, je hebt minstens 500W nodig" dan weet ik dat ik een ander type voeding had moeten nemen.-The_Mask- schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:19:
Veel anders zit er niet op. Ik zou beginnen met de voeding vervangen omdat die het meest eenvoudige is en het wel richting de voeding wijst. Helpt dan niet dan is het moederbord het meest logische.
Maar op zich is de voeding die ik heb dus wel voldoende? Dat is mooi, blij te weten dat ik geen miskoop heb gedaan
Bedankt voor jullie hulp dus ver!
Nee is die niet, zie de topicstart.dieselross schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:12:
Nee te oud en te duur, tegenwoordig kun je voor 70 euro wel wat beters krijgen.Een niet-modulair alternatief was pricewatch: Antec VPF Series 450W maar die is momenteel nauwelijks verkrijgbaar.
De PC neemt trouwens maximaal zo'n 275W, dus elke ATX voeding met de juiste aansluitingen zou gewoon moeten voldoen.
pricewatch: Super Flower Golden Green HX 350 watt is een mooie budget 80PLUS Gold voeding voor een nette prijs en heeft twee PEG connectors voor de videokaart.
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W is kwalitatief wat beter, maar ook wat duurder.
pricewatch: Cooler Master GM G450M zou dan ook nog kunnen, als je liever modulair hebt als een hoog rendement. Kwaliteit en prestaties zijn redelijk te vergelijken met de Super Flower namelijk, alleen dus een lager rendement, maar wel modulair.
AMD Nieuwsdiscussie
Hallo allemaal,
Ik ben van plan een EVGA Supernova GS 650W voeding aan te schaffen, ik had gelezen dat deze een tier 1 voeding was. Maar op een review hier: https://www.techpowerup.c...A/SuperNOVA_GS_650/9.html las ik dat deze voeding is nogal middelmatige tot slechte ripple suppression heeft. Weet iemand wat voor effect dit zal hebben, de Seasonic G-series heeft een veel betere ripple suppression. Is dit gevaarlijk voor mijn componenten?
Ik ben van plan een EVGA Supernova GS 650W voeding aan te schaffen, ik had gelezen dat deze een tier 1 voeding was. Maar op een review hier: https://www.techpowerup.c...A/SuperNOVA_GS_650/9.html las ik dat deze voeding is nogal middelmatige tot slechte ripple suppression heeft. Weet iemand wat voor effect dit zal hebben, de Seasonic G-series heeft een veel betere ripple suppression. Is dit gevaarlijk voor mijn componenten?
50mV is nog niet zo'n probleem, maar er zijn voor dat geld wel betere voedingen te koop.
Hoe zwaar ga je de voeding overigens belasten? Heb je wel 650W nodig?
Hoe zwaar ga je de voeding overigens belasten? Heb je wel 650W nodig?
Je hebt dat zeker van zo'n PSU tier list, welke van begin tot eind vol staat met onzin.Anoniem: 657822 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:25:
Ik ben van plan een EVGA Supernova GS 650W voeding aan te schaffen, ik had gelezen dat deze een tier 1 voeding was.
Je zal weinig verschil merken, maar dat betekend niet dat de voeding een goede keuze is.https://www.techpowerup.c...A/SuperNOVA_GS_650/9.html las ik dat deze voeding is nogal middelmatige tot slechte ripple suppression heeft. Weet iemand wat voor effect dit zal hebben, de Seasonic G-series heeft een veel betere ripple suppression.
NeeIs dit gevaarlijk voor mijn componenten?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik wil graag en nieuwe voeding in mijn systeem laten inbouwen. Op dit moment heb ik een SeaSonic die naar mijn mening wel veel geluid produceert, de fan is nogal gehorig. Dit is het systeem waar ik het over heb:
Ik ben op zoek naar een modulaire voeding en volgens mij is 520W zelfs voor dit systeem al te veel dus het mag ook wat minder zijn.
Mischien deze? https://azerty.nl/8-1073-652232/corsair-cs450m.html
Of deze? https://azerty.nl/8-1073-...et-straight-power-10.html
Ik kan ook gaan voor de Corsair CX series maar die hebben volgens mij van die goedkope caps aan boord?
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,95 | € 182,95 |
1 | Asus H97M-E | € 91,95 | € 91,95 |
1 | MSI GeForce GTX 750 1GB (v1) | € 110,70 | € 110,70 |
1 | Sharkoon MA-W1000 | € 36,50 | € 36,50 |
1 | NZXT NZXT Sentry Mix 2 | € 30,95 | € 30,95 |
4 | Kingston KHX1600C9D3/4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Crucial BX100 500GB | € 162,59 | € 162,59 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 682,59 |
Ik ben op zoek naar een modulaire voeding en volgens mij is 520W zelfs voor dit systeem al te veel dus het mag ook wat minder zijn.
Mischien deze? https://azerty.nl/8-1073-652232/corsair-cs450m.html
Of deze? https://azerty.nl/8-1073-...et-straight-power-10.html
Ik kan ook gaan voor de Corsair CX series maar die hebben volgens mij van die goedkope caps aan boord?
Die Seasonic is inderdaad geen stille voeding over het algemeen. Maar jouw PC neemt maximaal nog niet eens 200W, eerder iets van 150W maximaal. Met zo'n laag verbruik zou de voeding wel relatief stil moeten zijn, (zo goed als) onhoorbaar op normale afstand iig.
Weet je dus zeker dat het de voeding is? Mocht het wel de voeding zijn, dan is er waarschijnlijk iets defect. Bijvoorbeeld een lager of de fancontroller. Wat voor geluid is het wat je hoort? Piepend, knarsend of gewoon luchtverplaatsing?
Mocht je beslissen een nieuwe voeding te nemen dan heb je met de be quiet! Straight Power 10 400W zeker een extreem stille prima geprijsde voeding. Wel is de voeding nogal overdreven, kan namelijk ook een high-end videokaart aan. Ander nadeel is dat de voeding niet over mooie zwarte kabels beschikt zoals de huidige voeding. Ziet er dus door het venster in de behuizing iets minder net uit, maar als dit niks uitmaakt dan is het natuurlijk geen nadeel.
Wat betreft de Corsair CS450M dat is een budget 80PLUS Gold voeding, voor de prijs van een mainstream, oftewel dat ding is veel te duur voor wat je krijgt.
Weet je dus zeker dat het de voeding is? Mocht het wel de voeding zijn, dan is er waarschijnlijk iets defect. Bijvoorbeeld een lager of de fancontroller. Wat voor geluid is het wat je hoort? Piepend, knarsend of gewoon luchtverplaatsing?
Mocht je beslissen een nieuwe voeding te nemen dan heb je met de be quiet! Straight Power 10 400W zeker een extreem stille prima geprijsde voeding. Wel is de voeding nogal overdreven, kan namelijk ook een high-end videokaart aan. Ander nadeel is dat de voeding niet over mooie zwarte kabels beschikt zoals de huidige voeding. Ziet er dus door het venster in de behuizing iets minder net uit, maar als dit niks uitmaakt dan is het natuurlijk geen nadeel.
Wat betreft de Corsair CS450M dat is een budget 80PLUS Gold voeding, voor de prijs van een mainstream, oftewel dat ding is veel te duur voor wat je krijgt.
AMD Nieuwsdiscussie
Het is niet zo dat wanneer ik achter de computer zit dat de voeding door de hele kamer te horen is hoor maar doordat het geluid er is begin je er juist op te focussen en lijkt het erger te worden, het is de fan die een beetje rattelig of tikkend geluid geeft want als ik mijn oor op de voeding leg is dit geluid erg sterk, voor de rest hoor je voeding niet, maakt ook bijna geen coil whine. Nou heb ik de computer wel vrijwel direct naast me staan dus ik hoor het tikkende/ratelende geluid wel zachtjes.
Nou heb ik in maart dit jaar deze voeding RMA gestuurd vanwege piepende condensatoren en toen viel mij ook op dat de fan destijds tikte maar dat was toen nog een stukje erger, echter heb ik helemaal geen zin om deze wederom terug te moeten sturen voor RMA. Daarom overweeg ik een andere voeding. Deze SeaSonic wil ik achter de hand houden voor het geval dat ik ooit een voeding nodig ben om te testen want hij is naar mijn mening verder natuurlijk nog gewoon goed.
Nou heb ik in maart dit jaar deze voeding RMA gestuurd vanwege piepende condensatoren en toen viel mij ook op dat de fan destijds tikte maar dat was toen nog een stukje erger, echter heb ik helemaal geen zin om deze wederom terug te moeten sturen voor RMA. Daarom overweeg ik een andere voeding. Deze SeaSonic wil ik achter de hand houden voor het geval dat ik ooit een voeding nodig ben om te testen want hij is naar mijn mening verder natuurlijk nog gewoon goed.
Dat maakt me niet zoveel uit.Ander nadeel is dat de voeding niet over mooie zwarte kabels beschikt zoals de huidige voeding
[ Voor 6% gewijzigd door Allard Pruim op 24-11-2015 17:42 ]
Intel i5 4570
Asrock H81-HDS
2x 4GB DDR3 1600
Crucial MX100 256GB
MSI GTX 770 Gaming OC
Enermax LiqMax 120S
Heb nu een Corsair CX430 v2 maar heb het idee dat deze te weinig marge overheeft.
Zal dit gewoon goed blijven werken of is het verstandig te upgraden
en welke voedingen zijn aan te raden?
Asrock H81-HDS
2x 4GB DDR3 1600
Crucial MX100 256GB
MSI GTX 770 Gaming OC
Enermax LiqMax 120S
Heb nu een Corsair CX430 v2 maar heb het idee dat deze te weinig marge overheeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Majin Buu op 25-11-2015 16:55 ]
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
@Majin Buu, in principe moet de Corsair CX430 het aankunnen.
Een tikkend lager is iets wat je kunt horen idd, is zelfs standaard bij het type fan lager wat in die voeding zit, een dual ball bearing, al verschilt het wel per exemplaar hoeveel geluid er ontstaat. Dan lijkt mij een voeding met stille fan en goed lager idd niet verkeerd.Allard Pruim schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:35:
Het is niet zo dat wanneer ik achter de computer zit dat de voeding door de hele kamer te horen is hoor maar doordat het geluid er is begin je er juist op te focussen en lijkt het erger te worden, het is de fan die een beetje rattelig of tikkend geluid geeft want als ik mijn oor op de voeding leg is dit geluid erg sterk, voor de rest hoor je voeding niet, maakt ook bijna geen coil whine. Nou heb ik de computer wel vrijwel direct naast me staan dus ik hoor het tikkende/ratelende geluid wel zachtjes.
Dan zou ik de be quiet! Straight Power 10 400W nemen. Goede voeding met een onhoorbaar stille fluid dynamic bearing fan. Kan de voeding ook nog een high-end videokaart aan mocht je dat willen.Dat maakt me niet zoveel uit.
Hoe heb je de videokaart precies op de voeding aangesloten, de voeding heeft namelijk niet de juiste aansluitingen. Molex naar 6 pins PEG verloopjes zijn namelijk niet altijd even betrouwbaar.Majin Buu schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:53:
AMD Nieuwsdiscussie
Ja ik heb dus 1x verloopje in gebruik en 1x 8-pin PEG van de voeding. Draait nu (nog?)zonder enig probleem...
Gebruik je een twee keer molex naar 6 pins PEG of één keer molex naar 6 pins PEG? Eigenlijk zou je twee maal molex naar 6 pins PEG moeten hebben waarbij elke molex van een eigen kabelboom komt, maar dat is niet mogelijk met jouw voeding aangezien er maar één kabelboom met molex connectors aan zit. Maar zorg er in ieder geval voor dat je twee molex connectors gebruikt, één is helemaal niet slim. De stroom die door één molex connector zal gaan is anders te groot, al is een goede oplossing niet mogelijk met deze voeding zonder te solderen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik gebruik een 2x molex naar 6-pin, deze zat bij de videokaart.
Hoi, ik wil het volgende systeem samenstellen als een thuis NAS:
Verder zitten er 3 fans in de kast. Het systeem zal in principe altijd aan staan dus energie besparing is ook belangrijk.
Wat zou een ideale voeding voor dit systeem zijn?
450 watt? 550 watt?
Misschien deze: http://tweakers.net/price...ic-g-series-550-watt.html
of http://tweakers.net/price...50-watt-pcgh-edition.html
of http://tweakers.net/price...ic-g-series-450-watt.html
of een fanless versie: http://tweakers.net/price...ies-460-watt-fanless.html
Bedankt.
1 | Supermicro X10SDV-8C-TLN4F | € 0,- | € 0,- |
6 | WD Green HDD, 6TB | € 232,95 | € 1.397,70 |
1 | Fractal Design Node 304 Wit | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Crucial CT32G4RFD4213 | € 290,67 | € 290,67 |
1 | Kingston KTM-SX421LQ/32G | € 348,72 | € 348,72 |
1 | Samsung M386A4G40DM0-CPB | € 278,- | € 278,- |
1 | Crucial MX200 M.2 80mm 500GB | € 182,50 | € 182,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.579,54 |
Verder zitten er 3 fans in de kast. Het systeem zal in principe altijd aan staan dus energie besparing is ook belangrijk.
450 watt? 550 watt?
Misschien deze: http://tweakers.net/price...ic-g-series-550-watt.html
of http://tweakers.net/price...50-watt-pcgh-edition.html
of http://tweakers.net/price...ic-g-series-450-watt.html
of een fanless versie: http://tweakers.net/price...ies-460-watt-fanless.html
Bedankt.
Je NAS zou al van stroom worden voorzien door een 300w voeding; het verbruikt immers geen drol aangezien je geen dikke CPU en videokaart hebt.
Echter doordat je wel 6 HDDs hebt zal je wel 6 SATA aansluitingen moeten hebben; dit maakt de keuze wat lastiger
Deze heeft er 6: pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Een goedkoper alternatief is bijv deze: pricewatch: Super Flower Golden Green HX 350 watt
Hierbij moet je dan nog wel bijvoorbeeld een molex-to-sata splitter halen.
Edit: Een seasonic voeding zou ik persoonlijk niet nemen voor een stille NAS.
De fan in de meeste Seasonic voedingen is niet geheel stil.
Echter doordat je wel 6 HDDs hebt zal je wel 6 SATA aansluitingen moeten hebben; dit maakt de keuze wat lastiger
Deze heeft er 6: pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Een goedkoper alternatief is bijv deze: pricewatch: Super Flower Golden Green HX 350 watt
Hierbij moet je dan nog wel bijvoorbeeld een molex-to-sata splitter halen.
Edit: Een seasonic voeding zou ik persoonlijk niet nemen voor een stille NAS.
De fan in de meeste Seasonic voedingen is niet geheel stil.
[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 26-11-2015 14:51 ]
Hallo allemaal,
Nu het moederbord van mijn pc is overleden wil ik een nieuwe gaan bouwen. Enige waar ik nog over twijfel is of ik de voeding zou vervangen ja of nee. Hieronder mijn oude systeem, is inmiddels ruim 3,5 jaar oud.
Qua vermogen zal de voeding denk ik wel genoeg zijn. Waar ik over twijfel is of deze wel geschikt is voor een Haswell processor. Hieronder de nieuwe componenten die ik wil bestellen. Geheugen, HDD en SSD neem ik mee.
Nu het moederbord van mijn pc is overleden wil ik een nieuwe gaan bouwen. Enige waar ik nog over twijfel is of ik de voeding zou vervangen ja of nee. Hieronder mijn oude systeem, is inmiddels ruim 3,5 jaar oud.
1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 217,40 | € 217,40 |
1 | MSI Z77A-G43 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Sharkoon T5 Value | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 47,95 | € 47,95 |
1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial m4 SSD 2.5" 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 310,30 |
Qua vermogen zal de voeding denk ik wel genoeg zijn. Waar ik over twijfel is of deze wel geschikt is voor een Haswell processor. Hieronder de nieuwe componenten die ik wil bestellen. Geheugen, HDD en SSD neem ik mee.
1 | Intel Core i5 4460 Boxed | € 182,95 | € 182,95 |
1 | MSI H97 GAMING 3 | € 101,95 | € 101,95 |
1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 368,90 | € 368,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 653,80 |
XAEROCOOL schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:31:
Dit lijkt mij idd de beste optie op dit moment.
Qua vermogen is het ook vrij krap, geen ondersteuning voor C6 en C7 idd en de kwaliteit is niet al te hoog. Na zo'n 5 jaar vervangen is niet verkeerd, dat is nog 1,5 jaar, maar toch zou ik hem nu al vervangen ook omdat het nogal krap wordt.Gamedj schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:03:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5 4460 Boxed € 182,95 € 182,95 1 MSI H97 GAMING 3 € 101,95 € 101,95 1 MSI Radeon R9 390 8GB Gaming € 368,90 € 368,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 653,80
Waarom kies je trouwens voor Haswell en niet voor Skylake?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ben eventjes bezig geweest aan mijn kant maar ik heb nog niet besloten om die be quiet! Straight Power 10 400W aan te schaffen. Ik heb de pc nu verplaatst zodat hij niet meer naast me staat maar onder in me bureau. Nu is scheelt het al een hele boel. Eventueel zou ik in de toekomst die be quiet! voeding alsnog kunnen aanschaffen.-The_Mask- schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:26:
Een tikkend lager is iets wat je kunt horen idd, is zelfs standaard bij het type fan lager wat in die voeding zit, een dual ball bearing, al verschilt het wel per exemplaar hoeveel geluid er ontstaat. Dan lijkt mij een voeding met stille fan en goed lager idd niet verkeerd.
Ik heb nog wel een andere opmerking, op de website van Azerty staat dat deze be quiet! voeding modulair is maar volgens mij is dit een foutje?
Klopt kun je ook gewoon zien aan het plaatje op Azerty's site, er is wel een modulaire versie van deze serie maar die begint bij 500W en heeft CM (Cable Management) in de naam.
AMD Nieuwsdiscussie
Oké, ik dacht dat 530 watt wel voldoende zou zijn. Ik had het idee dat ik met Haswell wat goedkoper uit zou zijn, echter had ik dit lijstje al gemaakt voordat Skylake uitkwam en toen was het goedkoper. Nu zie ik dat het niet heel veel scheelt.Qua vermogen is het ook vrij krap, geen ondersteuning voor C6 en C7 idd en de kwaliteit is niet al te hoog. Na zo'n 5 jaar vervangen is niet verkeerd, dat is nog 1,5 jaar, maar toch zou ik hem nu al vervangen ook omdat het nogal krap wordt.
Waarom kies je trouwens voor Haswell en niet voor Skylake?
Qua voeding zal ik dan kunnen voldoen met de http://tweakers.net/price...oler-master-gm-g550m.html of is deze dan beter?http://tweakers.net/price...air-cx600m/specificaties/
Er staat 530W op de sticker, maar hij levert maar 420W op de 12V, iets wat je normaal gesproken bij een 450W voeding ziet.
De CX600M is sowieso geen goede keus, heb je de start post (deels) gelezen?
De CX600M is sowieso geen goede keus, heb je de start post (deels) gelezen?
Zoals mitsumark al zegt, is het probleem vooral het lage vermogen op de 12V een probleem. Daarnaast zit je ook met de kwaliteit die niet al te hoog is van de voeding en een verbruik van de videokaart wat niet precies bekend is door het ontbreken van een review.Gamedj schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:52:
[...]
Oké, ik dacht dat 530 watt wel voldoende zou zijn.
Van de MSI R9 390X Gaming (dus met X) is wel een review en daarvan is het verbruik zo'n 100W hoger dan een standaard R9 390X welke normaal gesproken zo'n 275W neemt. Zie: https://www.techpowerup.c...SI/R9_390X_Gaming/28.html
Als MSI de R9 390 Gaming ook zo heeft verprutst met het verbruik dan ga je de voeding gewoon overbelasten op vol vermogen en dat lijkt is niet aan te raden.
Op dit moment is het verschil idd klein, dus zou ik gewoon voor Skylake gaan.Ik had het idee dat ik met Haswell wat goedkoper uit zou zijn, echter had ik dit lijstje al gemaakt voordat Skylake uitkwam en toen was het goedkoper. Nu zie ik dat het niet heel veel scheelt.
Ja de pricewatch: Cooler Master GM G550M is een leuke voeding voor een mooie prijs voor in jouw PC. pricewatch: Antec VPF Series 550W zou ook nog kunnen, iets betere kwaliteit, maar niet zulke mooie kabels, waardoor het er minder mooi uitziet door het venster in de behuizing.Qua voeding zal ik dan kunnen voldoen met de http://tweakers.net/price...oler-master-gm-g550m.html of is deze dan beter?http://tweakers.net/price...air-cx600m/specificaties/
AMD Nieuwsdiscussie
Voor een budget pc van een collega met een pricewatch: AMD A10-5800K Boxed ben ik op zoek naar een nieuwe voeding.
Van de huidige, een FSP400-60HLN, zijn namelijk een paar condensators kapot gegaan.
Omdat de pc niet zo heel veel vermogen trekt dacht ik aan een pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
Is dit een fatsoenlijke voeding of kan ik beter iets anders bestellen?
Deze voeding ondersteunt volgens mij niet de Haswell C6/C7 power states (staat in ieder geval niet in het lijstje in de OP)
Voor een AMD A10 maakt dat uiteraard niks uit, maar mocht mijn collega de cpu later willen upgraden naar een nieuwere Intel cpu dan is dat wat minder handig.
Daarom wil ik hem ook een ander alternatief voorstellen die deze power states wel ondersteunt.
Met die eis kom ik dan op een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt uit.
Een kwalitatief goede voeding, maar volgens mij kan het nog wel wat goedkoper.
Weet iemand hiervoor een goedkoper alternatief, die toch nog redelijke kwaliteit biedt?
Vanwege de bolle/gebarsten condensators in de FSP400 ben ik op moment even allergisch voor Capxon.
Van de huidige, een FSP400-60HLN, zijn namelijk een paar condensators kapot gegaan.
Omdat de pc niet zo heel veel vermogen trekt dacht ik aan een pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
Is dit een fatsoenlijke voeding of kan ik beter iets anders bestellen?
Deze voeding ondersteunt volgens mij niet de Haswell C6/C7 power states (staat in ieder geval niet in het lijstje in de OP)
Voor een AMD A10 maakt dat uiteraard niks uit, maar mocht mijn collega de cpu later willen upgraden naar een nieuwere Intel cpu dan is dat wat minder handig.
Daarom wil ik hem ook een ander alternatief voorstellen die deze power states wel ondersteunt.
Met die eis kom ik dan op een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt uit.
Een kwalitatief goede voeding, maar volgens mij kan het nog wel wat goedkoper.
Weet iemand hiervoor een goedkoper alternatief, die toch nog redelijke kwaliteit biedt?
Vanwege de bolle/gebarsten condensators in de FSP400 ben ik op moment even allergisch voor Capxon.
Wil hij in de toekomst nog upgraden naar bijv een losse videokaart? Of blijft de PC een budget pctje voor lichte taken als windows, tekstverwerken etc?
Dan kan je bijv. deze Antec voeding nemen: pricewatch: Antec VP450P
Er is ook een 350w model, pricewatch: Antec VP350P , echter is deze volgens http://www.hardwaresecret...0-power-supply-review/11/ minder efficiënt onder bepaalde loads.
Nu zal je niet vaak met een dergelijke pc op loads boven de 50% komen, maar het 450w model is slechts 1 euro duurder en bij 4Launch goed leverbaar uit voorraad.
In mijn ogen een mooie voeding voor het geld, een prima budget voeding volgens deze review.
Edit: Als Haswell C6 C7 stepping ondersteund moet worden kom ik uit bij bijv. een Seasonic voeding:
pricewatch: Super Flower Golden Green HX 350 watt
Zeer leuke voeding met gold efficiëny en ook C6 C7 support voor de toekomst. Net wat goedkoper dan je gelinkte Seasonic voeding.
Dan kan je bijv. deze Antec voeding nemen: pricewatch: Antec VP450P
Er is ook een 350w model, pricewatch: Antec VP350P , echter is deze volgens http://www.hardwaresecret...0-power-supply-review/11/ minder efficiënt onder bepaalde loads.
Nu zal je niet vaak met een dergelijke pc op loads boven de 50% komen, maar het 450w model is slechts 1 euro duurder en bij 4Launch goed leverbaar uit voorraad.
In mijn ogen een mooie voeding voor het geld, een prima budget voeding volgens deze review.
Edit: Als Haswell C6 C7 stepping ondersteund moet worden kom ik uit bij bijv. een Seasonic voeding:
Zeer leuke voeding met gold efficiëny en ook C6 C7 support voor de toekomst. Net wat goedkoper dan je gelinkte Seasonic voeding.
[ Voor 21% gewijzigd door stin00 op 28-11-2015 13:08 ]
Antec VP450P is kwalitatief niks beter dan FSP HLN, de Antec is dan wel geen HLN, maar een APN van FSP, maar kwalitatief ga je niks vooruit met nog steeds CapXon en een sleeve bearing fan van Yate Loon.
De System Power 7 is wel iets beter, FSP EPN met Teapo en Taicon en de Antec VP350P is nog een stapje beter qua kwaliteit, maar qua rendement weer minder. Maar het zijn wel allemaal budget voedingen zonder individuele spanningsregulatie en dus geen support voor de C6 en C7 power states.
Is dus de vraag wat je zoekt. Wordt de voeding binnen vijf jaar vervangen en hoeft die niet mee te gaan met een nieuwe PC dan zijn bovenstaande budget voedingen prima.
Moet die echter één of meerdere upgrades doorstaan dan is de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt wel de beste keuze.
De System Power 7 is wel iets beter, FSP EPN met Teapo en Taicon en de Antec VP350P is nog een stapje beter qua kwaliteit, maar qua rendement weer minder. Maar het zijn wel allemaal budget voedingen zonder individuele spanningsregulatie en dus geen support voor de C6 en C7 power states.
Is dus de vraag wat je zoekt. Wordt de voeding binnen vijf jaar vervangen en hoeft die niet mee te gaan met een nieuwe PC dan zijn bovenstaande budget voedingen prima.
Moet die echter één of meerdere upgrades doorstaan dan is de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt wel de beste keuze.
AMD Nieuwsdiscussie
Wat dacht je van deze Super Flower voeding als alternatief?-The_Mask- schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:08:
De Seasonic is een betere keuze voor als je lange levensduur wenst en eigenlijk geen PEG connectors nodig hebt. De Super Flower Golden Green HX heeft CapXons met een Globe sleeve bearing fan. De CapXons hebben in deze voeding wel minder werk te doen en worden beter gekoeld, dus een langere levensduur dan dezelfde elco's in een FSP HLN mag je sowieso verwachten. Maar de Seasonic heeft alleen maar kwaliteitselco's met een dual ball bearing fan, wat sowieso veel beter voor de levensduur zal zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Het is jammer dat de voedingen van Super Flower hier zo onbekend en slecht leverbaar zijn. De enkeling die er een in een aankooplijstje zet, krijgt het advies om een betere voeding te kiezen, alsof het een MS-Tech is.
Maar in alle reviews krijgen Super Flowers uitstekende beoordelingen, dat geldt voor alle producten.
Ik zou bijna zeggen: met een Super Flower zit je altijd goed.
Maar in alle reviews krijgen Super Flowers uitstekende beoordelingen, dat geldt voor alle producten.
Ik zou bijna zeggen: met een Super Flower zit je altijd goed.
De Golden Green serie van de eerste serie van Super Flower welke echt leuk was, goede prestaties en kwaliteit voor een aantrekkelijke prijs. Daarvoor was het niet zoveel bijzonders en de Golden Green is nog maar van 2010, dat is dus vrij jong.
De slechte leverbaarheid komt doordat Super Flower moeilijk aan de vraag kan voldoen. EVGA schijnt goed te verkopen met hun Super Flower voedingen, maar Super Flower heeft bij lange na niet genoeg capaciteit.
Daarnaast als je zelf een Super Flower voeding wil kopen onder eigen naam dan komen ze altijd bij Caseking.de weg hier in West Europa en niet elke Nederlandse webshop heeft Caseking als leverancier, vandaar dat lang niet elke webshop Super Flower in het assortiment heeft.
De slechte leverbaarheid komt doordat Super Flower moeilijk aan de vraag kan voldoen. EVGA schijnt goed te verkopen met hun Super Flower voedingen, maar Super Flower heeft bij lange na niet genoeg capaciteit.
Daarnaast als je zelf een Super Flower voeding wil kopen onder eigen naam dan komen ze altijd bij Caseking.de weg hier in West Europa en niet elke Nederlandse webshop heeft Caseking als leverancier, vandaar dat lang niet elke webshop Super Flower in het assortiment heeft.
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor de reacties. 
Ik voeg de voeding in ieder geval toe aan de shortlist.
Voor de C6/C7 compatible optie blijf ik bij de Seasonic G360. Die is maar een paar euro duurder dan de
De Super Flower Golden Green HX 350, maar zo te horen wel een stuk beter.
Het blijft een simpele pc. Ik verwacht niet dat er nog een videokaart bij in komt.stin00 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:01:
Wil hij in de toekomst nog upgraden naar bijv een losse videokaart? Of blijft de PC een budget pctje voor lichte taken als windows, tekstverwerken etc?
Is die review wel van hetzelfde model? In deze review ziet de voeding er anders uit: http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/VP350P/4.htmlEr is ook een 350w model, pricewatch: Antec VP350P , echter is deze volgens http://www.hardwaresecret...0-power-supply-review/11/ minder efficiënt onder bepaalde loads.
De Antec VP350P is dus kwalitatief iets beter, maar zal door de lagere efficiënte ook wat warmer worden, wat ook invloed heeft op de levensduur. Kan ik dan stellen dat ze allebei even lang mee gaan?-The_Mask- schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:08:
Voor de C6/C7 compatible optie blijf ik bij de Seasonic G360. Die is maar een paar euro duurder dan de
De Super Flower Golden Green HX 350, maar zo te horen wel een stuk beter.
Hi all,
Mag ik even beroep op jullie doen?
Dit is mijn build, waarbij mijn CPU en GPU in totaal 290W trekken. Ik heb nu een 550W voeding gekozen. Wellicht wil ik in de toekomst in SLI draaien, maar vooralsnog gewoon single GPU.
A. Is deze voeding goed om in de toekomst SLI te draaien met nog een GTX970?
B. Is een voeding met minder vermogen interessant (prijs/kwaliteit) om deze setup vooralsnog in single GPU te draaien?
Alvast super bedankt!
Mag ik even beroep op jullie doen?
1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 237,99 | € 237,99 |
1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 150,95 | € 150,95 |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 361,95 | € 361,95 |
1 | NZXT S340 Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA | € 106,- | € 106,- |
1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.133,07 |
Dit is mijn build, waarbij mijn CPU en GPU in totaal 290W trekken. Ik heb nu een 550W voeding gekozen. Wellicht wil ik in de toekomst in SLI draaien, maar vooralsnog gewoon single GPU.
B. Is een voeding met minder vermogen interessant (prijs/kwaliteit) om deze setup vooralsnog in single GPU te draaien?
Alvast super bedankt!
Ik ben niet het masker, maar kan je altijd even wat advies gevenNeyluzz schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:25:
Hi The Mask,
Moet prima kunnen! Door de Asus Strix keuze, die slechts 1 8-pin PEG connector nodig heeft, kan je in de toekomst inderdaad in SLI draaien. Qua wattage zit je ook prima dan, gezien het lage verbruik van de 970 GTX en Skylake CPU.Dit is mijn build, waarbij mijn CPU en GPU in totaal 290W trekken. Ik heb nu een 550W voeding gekozen. Wellicht wil ik in de toekomst in SLI draaien, maar vooralsnog gewoon single GPU.
Je kan eventueel prima een 400-450w voeding gebruiken voor je setup, gezien de zeer zuinige componenten.B. Is een voeding met minder vermogen interessant (prijs/kwaliteit) om deze setup vooralsnog in single GPU te draaien?
Maar gezien je toch wel high-end build is een leuke 550w à la de 550RMX een uitstekende keuze; je behoudt zo ook nog de SLI optie
FTFYstin00 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:31:
[...]
Ik ben niet het masker, maar kan je altijd even wat advies geven
[...]
Moet prima kunnen! Door de Asus Strix keuze, die slechts 1 8-pin PEG connector nodig heeft, kan je in de toekomst inderdaad in SLI draaien. Qua wattage zit je ook prima dan, gezien het lage verbruik van de 970 GTX en Skylake CPU.
[...]
Je kan eventueel prima een 400-450w voeding gebruiken voor je setup, gezien de zeer zuinige componenten.
Maar gezien je toch wel high-end build is een leuke 550w à la de 550RMX een uitstekende keuze; je behoudt zo ook nog de SLI optie
Ik denk dat ik dan gewoon bij m'n huidige voeding blijf. Bedankt voor je input
Andere leuke high-end voedingen:Neyluzz schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:38:
[...]
FTFYBedankt!
Ik denk dat ik dan gewoon bij m'n huidige voeding blijf. Bedankt voor je input
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold
pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart
Maar eigenlijk zijn het net als de RM550X stuk voor stuk high-end voedingen, het is maar net welk design/kabels/merk je prefereert eigenlijk
Dankjewel voor de alternatieven. Ik heb jaren geleden een PC gehad waarin een Coolermaster voeding zat, prima ding overigens. Ik vind het moeilijk om te kiezen of een andere voeding (uit de lijst die je hierboven gaf) beter bij deze setup past. Volgens mij zijn de verschillen marginaal, amirite?stin00 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:42:
[...]
Andere leuke high-end voedingen:
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold
pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart
Maar eigenlijk zijn het net als de RM550X stuk voor stuk high-end voedingen, het is maar net welk design/kabels/merk je prefereert eigenlijk
Het meest belangrijke vind ik dat ze stil moeten zijn en volledig modulair zijn. Volledig modulair zijn ze allemaal in deze lijst volgens mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Neyluzz op 28-11-2015 14:56 ]
Niet helemaal de ene is een Antec VP350 en de andere VP350P, verschil is de actieve power factor correctie welke mist in de VP350.wappiewappie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:20:
Is die review wel van hetzelfde model? In deze review ziet de voeding er anders uit: http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/VP350P/4.html
Nee, want hoe warm een voeding wordt is ook afhankelijk van de heatsinks, fan en design van de voeding. Het rendement is maar een klein deel. De verwachte levensduur van de VP350P zal waarschijnlijk iets beter zijn.De Antec VP350P is dus kwalitatief iets beter, maar zal door de lagere efficiënte ook wat warmer worden, wat ook invloed heeft op de levensduur. Kan ik dan stellen dat ze allebei even lang mee gaan?
AMD Nieuwsdiscussie
Goedemiddag,
Ik heb een vraag over deze voeding:
De Seasonic M12II 520W is semi modulair. Hij heeft ook 2 12V Rails.
Nu heb ik 1 van die rails aangesloten op mijn moederbord. Nou heb ik alleen nog de tweede EPS/ATX kabel over. Moet ik deze ook nog ergens op aansluiten?
Bij de reviews van de Seasonic M12II 520W staat een beoordeling waarin hetzelfde probleem staat beschreven. Deze Tweaker heeft 1 kabel ongebruikt in de behuizing liggen. Gaat dit geen problemen geven?
Dit is mijn build:
Ik heb een vraag over deze voeding:
1 | Seasonic M12II 520W | € 77,34 | € 77,34 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 77,34 |
De Seasonic M12II 520W is semi modulair. Hij heeft ook 2 12V Rails.
Nu heb ik 1 van die rails aangesloten op mijn moederbord. Nou heb ik alleen nog de tweede EPS/ATX kabel over. Moet ik deze ook nog ergens op aansluiten?
Bij de reviews van de Seasonic M12II 520W staat een beoordeling waarin hetzelfde probleem staat beschreven. Deze Tweaker heeft 1 kabel ongebruikt in de behuizing liggen. Gaat dit geen problemen geven?
Dit is mijn build:
1 | Intel Core i5-4590 Tray | € 212,14 | € 212,14 |
1 | Gigabyte GA-Z97M-DS3H | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Gigabyte GV-R929D5-4GD-B | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
1 | Acer X223W Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 41,95 | € 41,95 |
1 | Seasonic M12II 520W | € 77,34 | € 77,34 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 590,16 |
Geen enkel probleem.
Twee ATX/EPS kabels is eigenlijk alleen voor servers met meerdere processors (of een asus bordje met extra stroomvoorziening voor andere chips/sloten)
Twee ATX/EPS kabels is eigenlijk alleen voor servers met meerdere processors (of een asus bordje met extra stroomvoorziening voor andere chips/sloten)
[ Voor 53% gewijzigd door mitsumark op 29-11-2015 14:27 ]
Is trouwens een single rail voeding, specs kloppen niet. Niet dat het uit maakt overigens.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb een vraagje over de aankoop van een nieuwe voeding. mijn huidige (pricewatch: Antec NeoPower 500) heb ik al LANG! ongeveer sinds 2005. En op zich heeft het ding het lange tijd probleemloos gedaan, ook sinds een upgrade naar een nieuw moederbord, processor en geheugen, maar sinds ik een nieuwe videokaart heb maakt de voeding aanzienlijk mee geluid dan voorheen. De fan gaat dus harder draaien.
Ik heb momenteel de volgende setup:
Moederbord: pricewatch: ASRock FM2A88M Extreme4+
Processor: pricewatch: AMD Athlon II X4 740 Boxed
Geheugen: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Videokaart: pricewatch: Club 3D Radeon R9 270 '14 Series
Momenteel maak ik nog gebruik van de bijgeleverde cooler.
Daarnaast zitten er nu nog 3 wat oudere harde schijven op aangesloten maar die gaan binnenkort vervangen worden door een SSD en een 1TB harde schijf.
Nu wil ik dus de voeding vervangen door een zwaarder model in de hoop dat het dan allemaal wat stiller word. Is dit dan voldoende:
?
Gezien de GOLD+ rating ga ik er vanuit dat met mijn huidige setup 650 watt ruimschoots voldoende moet zijn. Ik lees in reviews her en der wel dat de voeding niet muisstil is, maar dat hoeft voor mij ook niet.
Alvast bedankt.
Momenteel maak ik nog gebruik van de bijgeleverde cooler.
Daarnaast zitten er nu nog 3 wat oudere harde schijven op aangesloten maar die gaan binnenkort vervangen worden door een SSD en een 1TB harde schijf.
Nu wil ik dus de voeding vervangen door een zwaarder model in de hoop dat het dan allemaal wat stiller word. Is dit dan voldoende:
?
Gezien de GOLD+ rating ga ik er vanuit dat met mijn huidige setup 650 watt ruimschoots voldoende moet zijn. Ik lees in reviews her en der wel dat de voeding niet muisstil is, maar dat hoeft voor mij ook niet.
Alvast bedankt.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Deze PC neemt maar 250W maximaal en heeft maar één PEG connector nodig.lj_tree schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:40:
Een overdreven voeding maakt het geheel niet stiller, een stille voeding maakt het stil. Overigens is een 650W voeding bedoeld voor twee high-end videokaarten, bijvoorbeeld twee GTX 980 Ti's in SLI of twee Fury X kaarten in CrossFire. Alleen heeft deze voeding maar twee PEG connectors waardoor die als 650W voeding volledig door de mand valt. Je kunt hem immers bijna nooit als 650W voeding gebruiken door het gebrek aan aansluitingen. Overigens is de Cooler Master V650 ook EOL en niet meer leverbaar, dus een optie is het sowieso niet.Nu wil ik dus de voeding vervangen door een zwaarder model in de hoop dat het dan allemaal wat stiller word. Is dit dan voldoende:
Het maakt geen verschil als die nog 80PLUS standaard, geen 80PLUS certificaat, 80PLUS Silver, Gold, Platinum of zelfs Titanium heeft. 650W blijft 650W, uitgaand van fatsoenlijk kwaliteit en geen onzin vermogen op de voeding geplakt. Zo zie je soms gare 200W voedingen, waar de fabrikant dan een sticker van bijvoorbeeld 500 of 600W op plakt.Gezien de GOLD+ rating ga ik er vanuit dat met mijn huidige setup 650 watt ruimschoots voldoende moet zijn.
Maar nu over de nieuwe voeding. Ik ga er vanuit dat die weer zo lang mee moet gaan? Wat voor upgrades heb je dan nog in gedachten? Komt er bijvoorbeeld ooit nog een high-end gamesysteem? Ga je ook overklokken? Heb of wil je ook een behuizing met een venster of kies je altijd voor een dichte behuizing?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zou het wel prettig vinden als de voeding weer een ruime tijd mee gaat maar ik snap wel dat 10 jaar tegenwoordig best uitzonderlijk is:) Qua upgrades zal het allemaal wel meevallen. Ik wil wellicht een keer overstappen naar een core I7 (gezien die nu in mijn laptop zit en erg goed bevalt), en een ssd. Meer dan een videokaart gaat het echt niet worden bij mij. Er zit geen venster in de kast die ik momenteel gebruik (cooler master mistique). edit: en ik ga ook niet overklokken:)-The_Mask- schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:57:
[...]
Deze PC neemt maar 250W maximaal en heeft maar één PEG connector nodig.
[...]
Een overdreven voeding maakt het geheel niet stiller, een stille voeding maakt het stil. Overigens is een 650W voeding bedoeld voor twee high-end videokaarten, bijvoorbeeld twee GTX 980 Ti's in SLI of twee Fury X kaarten in CrossFire. Alleen heeft deze voeding maar twee PEG connectors waardoor die als 650W voeding volledig door de mand valt. Je kunt hem immers bijna nooit als 650W voeding gebruiken door het gebrek aan aansluitingen. Overigens is de Cooler Master V650 ook EOL en niet meer leverbaar, dus een optie is het sowieso niet.
[...]
Het maakt geen verschil als die nog 80PLUS standaard, geen 80PLUS certificaat, 80PLUS Silver, Gold, Platinum of zelfs Titanium heeft. 650W blijft 650W, uitgaand van fatsoenlijk kwaliteit en geen onzin vermogen op de voeding geplakt. Zo zie je soms gare 200W voedingen, waar de fabrikant dan een sticker van bijvoorbeeld 500 of 600W op plakt.
Maar nu over de nieuwe voeding. Ik ga er vanuit dat die weer zo lang mee moet gaan? Wat voor upgrades heb je dan nog in gedachten? Komt er bijvoorbeeld ooit nog een high-end gamesysteem? Ga je ook overklokken? Heb of wil je ook een behuizing met een venster of kies je altijd voor een dichte behuizing?
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Met voedingen zoals de pricewatch: Corsair RM550x, pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2, pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold en pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart moet 10 jaar in principe goed te doen zijn. De eerste twee hebben dan ook 7 jaar garantie en de andere twee 5 jaar. Kwaliteit is daarnaast ook een stuk beter dan je huidige voeding, dus het moet goed mogelijk zijn met één van bovenstaande voedingen.lj_tree schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:06:
[...]
Ik zou het wel prettig vinden als de voeding weer een ruime tijd mee gaat maar ik snap wel dat 10 jaar tegenwoordig best uitzonderlijk is:) Qua upgrades zal het allemaal wel meevallen. Ik wil wellicht een keer overstappen naar een core I7 (gezien die nu in mijn laptop zit en erg goed bevalt), en een ssd. Meer dan een videokaart gaat het echt niet worden bij mij. Er zit geen venster in de kast die ik momenteel gebruik (cooler master mistique). edit: en ik ga ook niet overklokken:)
Voedingen zijn wel wat overdreven qua vermogen waarschijnlijk, want hiermee kun je gewoon een high-end game PC maken met één GPU en ook nog ruimte hebben om over te klokken. Maar vergelijkbare voeding van minder vermogen zijn niet te koop.
Ook hebben alle voedingen zwarte kabels en zijn ze volledig modulair, dus mocht er ooit een behuizing met venster komen dan ziet er ook nog netjes uit.
AMD Nieuwsdiscussie
Dit topic is gesloten.