Voeding advies en informatie topic - Deel 31 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 37.935 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nou er is een nieuwe pricewatch: Seasonic ECO Series 430W met DC-DC conversie voor alleen de 3,3V, wat hem geschikter moet maken voor crossloads en dus voor C6 en C7, maar echt geweldig is dat ook niet.

Seasonic mag idd wel met een hele nieuwe range komen in het budget segment, huidige spul is gewoon erg oud, zijn wel nieuwe revisies van gekomen zoals volledig modulair, maar intern blijft het vergelijkbaar.

Voor Corsair geld trouwens hetzelfde, de "nieuwste" CX voedingen gemaakt door CWT zitten op de derde grote revisie. Eerste was zonder 80PLUS certificaat, tweede met 80PLUS en de huidige met 80PLUS Bronze. Maar op dit moment loopt Corsair erg achter in dit segment. Al denk ik dat er wel een nieuwe serie aankomt met individuele spanningsregulatie.

Wat betreft de andere series van Seasonic, is allemaal niet heel interessant meer. Op dit moment zijn er veel fabrikanten met interessantere series.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 23-10-2015 14:55 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:54:
[...]

Ach Seasonic levert ook veel voedingen aan andere fabrikanten, bijvoorbeeld aan Antec, Corsair, Fractal Design en Cooler Master. Die plakken er hun eigen logo op en knallen er een andere fan in :)
Maar het blijven idd gewoon dezelfde voedingen, op een uiterlijk en fan na. Seasonic staat namelijk andere veranderingen aan hun design niet toe. Voor Seasonic is een goed design dus wel erg belangrijk, anders lopen ook andere fabrikanten bij Seasonic weg en kiezen ze voor een andere OEM.

Op dit moment lijkt dat ook het geval trouwens. De grootste fabrikant van Seasonic, Corsair gebruikt helemaal geen Seasonic meer in nieuwe voedingen. De EVGA's van Seasonic zijn ook duidelijk minder interessant als de tegenhangers van Super Flower. De enige reden dat EVGA Seasonic erbij heeft is waarschijnlijk doordat Super Flower niet voldoende kan leveren voor EVGA.

Zeg nu zelf, wat zijn interessante producten van Seasonic op dit moment? Niet de S12II/M12II EVO Bronze series. De G-series en de niet modulaire versie hiervan de S12G zijn ook al weer mooi wat jaar op de markt, concurrentie staat niet stil.

Dan is er nu net een nieuwe serie, waarvan de naam nog onbekend is, maar je wel terug ziet in de EVGA voedingen van Seasonic en Cyonic (onderdeel/dochter van Seasonic), maar dit design presteert minder als de G-series.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=443
http://www.hardocp.com/ar...pact_power_supply_review/
http://www.pcper.com/revi...-450W-Power-Supply-Review

Dus mocht de gehele S12G serie EOL gaan en opgevolgd worden door een (niet modulaire variant) voeding uit bovenstaande serie dan mag de prijs wel omlaag. Al moet dat denk ik wel mogelijk zijn gezien het duidelijk goedkopere design.

En dan heb je nog de X en Platinum series, maar die zijn gewoon te duur. Oftewel werk aan de winkel voor Seasonic. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:22

ikt

Stel: Ik ben zo gek om nog een R9 290/290X/390/390X te halen en die in CrossFire mode te gaan zetten met mijn R9 390. Echter heb ik een 650W voeding (de Cooler Master V650), kan ik dan zorgeloos CF gaan?

Zo niet en is mijn voeding ontoereikend, de volgende stap:

Kan ik een extra voeding gebruiken om alleen de videokaart aan te sturen? :+ Dan gebruik ik mijn oude 500W voeding, sluit ik de groene pin en ground gelijk met die van de andere voeding zodat beiden gelijk starten en dezelfde ground hebben. Zou dit enigszins kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ikt schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 01:14:
Stel: Ik ben zo gek om nog een R9 290/290X/390/390X te halen en die in CrossFire mode te gaan zetten met mijn R9 390. Echter heb ik een 650W voeding (de Cooler Master V650), kan ik dan zorgeloos CF gaan?
Zorgeloos niet echt. Je moet sowieso even contact opnemen met Cooler Master voor een extra PEG kabel. En dan nog is het erg krap, dus overklokken kun je vergeten en zware benchmarks die de CPU en videokaarten belasten moet je niet gaan doen. Dus alleen games, die belasten namelijk niet alle onderdelen maximaal waardoor het verbruik normaalgesproken relatief beperkt blijft.
Zo niet en is mijn voeding ontoereikend, de volgende stap:

Kan ik een extra voeding gebruiken om alleen de videokaart aan te sturen? :+ Dan gebruik ik mijn oude 500W voeding, sluit ik de groene pin en ground gelijk met die van de andere voeding zodat beiden gelijk starten en dezelfde ground hebben. Zou dit enigszins kunnen?
Alleen als de voeding beschikt over DC-DC, anders vind die zo'n belasting niet leuk, maar ik ga er vanuit dat dat niet het geval is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:22

ikt

Als ik zo deze dingen erbij pak:
http://www.guru3d.com/art...-review-benchmarks,4.html
http://www.hardocp.com/ar...650w_power_supply_review/
productreview: Cooler Master V650 Semi-Modular review door gekke-gerrit

Dan lijkt de 603 Watt van de muur van de Guru3D test met een R9 290 in CF redelijk acceptabel, waar ze zelfs de gebruikte Core i7 3960 Extreme naar 4.6GHz hebben getild. Gezien de V650s die het redelijk doet volgens de benchmarks en tests (wel op 120V!), lijkt het me wel nét te doen, al is dit wel een torture test.

Erg krap, maar net te doen dus?

Anders is het waarschijnlijk een beter idee om deze voeding te verkopen en een nieuwe voeding te halen mocht ik gaan CFen. Is er iets op tegen voedingen te zoeken op V&A? Al die Amerikanen zijn erop tegen, maar dan is het wel via Craigslist of iets dergelijks onbetrouwbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door ikt op 24-10-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ikt schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:28:
Dan lijkt de 603 Watt van de muur van de Guru3D test met een R9 290 in CF redelijk acceptabel, waar ze zelfs de gebruikte Core i7 3960 Extreme naar 4.6GHz hebben getild. Gezien de V650s die het redelijk doet volgens de benchmarks en tests (wel op 120V!), lijkt het me wel nét te doen, al is dit wel een torture test.

Ik vind het zelf toch wat riskant, de r9 290s willen nog wel behoorlijk wat wattage door je kabels trekken.
En zoals The_Mask al aangeeft wordt de V650 net als de V550 geleverd met slechts 2 PEG kabels. Je moet dan of extra kabels regelen of met verloopjes gaan werken; de laatste optie is verre van wenselijk, je wil niet zoveel stroom door deze mini kabeltjes trekken gezien de veiligheid.
Anders is het waarschijnlijk een beter idee om deze voeding te verkopen en een nieuwe voeding te halen mocht ik gaan CFen. Is er iets op tegen voedingen te zoeken op V&A? Al die Amerikanen zijn erop tegen, maar dan is het wel via Craigslist of iets dergelijks onbetrouwbaar.
Je kan prima een voeding via V&A verkopen en ook een via V&A kopen! Gewoon een betrouwbare koper zoeken met goede beoordelingen en check of de voeding compleet is qua kabels. Daarnaast zit je altijd goed als je een factuur meegeleverd krijgt voor eventuele garantie.

Via V&A worden regelmatig erg leuke voedingen aangeboden van rond de 700-800w; je zit dan ook veilig met overclocken en benchmarken waarbij een behoorlijke piekspanning wordt geleverd. Je CPU en GPUs draaien dan op vol vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ikt schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:28:

Zolang je het houdt bij games en niet gaat overklokken net, qua verbruik zitten jouw R9 390 Gaming kaarten van MSI waarschijnlijk ook wel een stukje hoger. Maar ik ga er dan wel vanuit dat MSI deze kaart qua verbruik niet heeft verpruts zoals ze wel bij de R9 390X Gaming hebben gedaan. Zie bijvoorbeeld TechPowerUp: http://www.techpowerup.co...SI/R9_390X_Gaming/28.html Gemiddeld verbruik van 344W, van alleen de videokaart, zonder andere onderdelen.

En qua aansluitingen mis je dus twee PEG connectors, waardoor je een extra PEG kabel via Cooler Master moet halen. Maar als het meezit krijg je die wel gratis, hoort in principe ook gewoon op een 650W voeding te zitten.
Is gewoon goed te doen via V&A als iemand alleen maar goede beoordelingen heeft en als je dan een voeding met garantie koopt zit je helemaal safe.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 09:40
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:53:
[...]

Nou er is een nieuwe pricewatch: Seasonic ECO Series 430W met DC-DC conversie voor alleen de 3,3V, wat hem geschikter moet maken voor crossloads en dus voor C6 en C7, maar echt geweldig is dat ook niet.

Seasonic mag idd wel met een hele nieuwe range komen in het budget segment, huidige spul is gewoon erg oud, zijn wel nieuwe revisies van gekomen zoals volledig modulair, maar intern blijft het vergelijkbaar.

Voor Corsair geld trouwens hetzelfde, de "nieuwste" CX voedingen gemaakt door CWT zitten op de derde grote revisie. Eerste was zonder 80PLUS certificaat, tweede met 80PLUS en de huidige met 80PLUS Bronze. Maar op dit moment loopt Corsair erg achter in dit segment. Al denk ik dat er wel een nieuwe serie aankomt met individuele spanningsregulatie.

Wat betreft de andere series van Seasonic, is allemaal niet heel interessant meer. Op dit moment zijn er veel fabrikanten met interessantere series.
Nog extra Info :

C6/C7 should be disabled when used with our S12 & M12 but then this is very similar to other non- D-D PSUs which are still many in the market today.

Haswell requires 12V2 min load @ 0A, but our HQ did tests and found no issues for the S12 & M12 to work on the Haswell Platform even when C6/C7 were ENABLED.
Our PM spoke to Intel and they said 12V2 @ 0A is only worst case scenario and will depend on system configuration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:23:
[...]

Maar het blijven idd gewoon dezelfde voedingen, op een uiterlijk en fan na. Seasonic staat namelijk andere veranderingen aan hun design niet toe. Voor Seasonic is een goed design dus wel erg belangrijk, anders lopen ook andere fabrikanten bij Seasonic weg en kiezen ze voor een andere OEM.

Op dit moment lijkt dat ook het geval trouwens. De grootste fabrikant van Seasonic, Corsair gebruikt helemaal geen Seasonic meer in nieuwe voedingen. De EVGA's van Seasonic zijn ook duidelijk minder interessant als de tegenhangers van Super Flower. De enige reden dat EVGA Seasonic erbij heeft is waarschijnlijk doordat Super Flower niet voldoende kan leveren voor EVGA.

Zeg nu zelf, wat zijn interessante producten van Seasonic op dit moment? Niet de S12II/M12II EVO Bronze series. De G-series en de niet modulaire versie hiervan de S12G zijn ook al weer mooi wat jaar op de markt, concurrentie staat niet stil.

Dan is er nu net een nieuwe serie, waarvan de naam nog onbekend is, maar je wel terug ziet in de EVGA voedingen van Seasonic en Cyonic (onderdeel/dochter van Seasonic), maar dit design presteert minder als de G-series.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=443
http://www.hardocp.com/ar...pact_power_supply_review/
http://www.pcper.com/revi...-450W-Power-Supply-Review

Dus mocht de gehele S12G serie EOL gaan en opgevolgd worden door een (niet modulaire variant) voeding uit bovenstaande serie dan mag de prijs wel omlaag. Al moet dat denk ik wel mogelijk zijn gezien het duidelijk goedkopere design.

En dan heb je nog de X en Platinum series, maar die zijn gewoon te duur. Oftewel werk aan de winkel voor Seasonic. :)
S12G is als officeel EOL , wij kunnen ze niet meer inkopen bij Seasonic , Kanaal zal zichzelf leegverkopen.

Als we Seasonic moeten geloven komen er nieuwe modellen aan , echter zijn er nog geen details over de nieuwe line-ups vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:30
Stel (lees: stel, want dit is allemaal puur hypothetisch), ik zou een tweede MSI GeForce GTX 980Ti in mijn systeem willen plaatsen, wat is dan een goede PSU om beide kaarten te voorzien van voldoende power? De CPU en GPU's zouden daarbij voorzien zijn van een OC (CPU: 4,7GHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Yonix schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:15:
Stel (lees: stel, want dit is allemaal puur hypothetisch), ik zou een tweede MSI GeForce GTX 980Ti in mijn systeem willen plaatsen, wat is dan een goede PSU om beide kaarten te voorzien van voldoende power? De CPU en GPU's zouden daarbij voorzien zijn van een OC (CPU: 4,7GHz).
Ik zou dan persoonlijk kijken naar een leuke 800w voeding, zeker gezien het feit dat je maximaal wil overclocken. Je gaat dan al snel, vooral in een synthetische benchmark, richting de 250-300w per videokaart en een 150w voor je CPU bij maximale belasting (100%). Voor normaal gebruik zou een 750w voeding moeten volstaan, maar gezien het verre overclocken en het feit dat je waarschijnlijk ook wel eens een benchmark wil runnen zou ik toch voor 800w+ gaan in jouw geval.

Een aantal kwalitatief goede opties hiervoor:

pricewatch: Corsair RM850i
pricewatch: Corsair RM850x
pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2
pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 850W Wit (Nog niet verkrijgbaar)

Mijn persoonlijke voorkeur zou uit gaan naar de EVGA G2 met een Super Flower design.
Kwalitatief zeer goed (zie Guru review en dergelijken) en goede garantievoorwaarden.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 26-10-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defusionn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-01-2024
Hooii!

Ik ben van plan een nieuwe game-pc te gaan bouwen. Hij zou rond de €900 mogen kosten, alleen alles wat ik bespaar/ kan besparen is mooi meegenomen.

De voeding die ik momenteel in mijn huidige systeem gebruik is: Cooler Master Voeding GX Lite 700W
https://azerty.nl/8-1073-...aster-gx-lite-700w-v.html (hier de link naar verdere info)

En dit is het systeem dat ik eromheen zou willen bouwen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,80€ 229,80
1MSI H170 GAMING M3€ 113,95€ 113,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 341,95€ 341,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 810,60

Ik vraag me af of ik wel een nieuwe voeding nodig heb aangezien het destijds een hele degelijke voeding was.

Stel ik zou een nieuwe voeding moeten aanschaffen welke zou dan prima zijn voor m'n build?
Voor zover gaat mijn keuze uit naar deze:
http://tweakers.net/price...r-gm-g550m/specificaties/

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breizinski
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:07
Ik heb een beetje een gekke vraag wellicht, maar ik kan er niet echt iets over vinden.

Ik wil mijn oude systeem grotendeels vervangen, maar mijn Antec Sonata III kast voldoet nog prima. Ik wil o.a. een i5-6600 en voorlopig nog mijn GTX560 videokaart draaien. Nu is de ingebouwde voeding dus wel al 8 jaar oud, en wil ik dus een nieuwe. Als ik het goed heb begrepen zou elke degelijke voeding van 450W al voldoende moeten zijn, toch?

Maar mijn huidige (top-mounted) PSU heeft een fan aan de achterkant van de kast, waar hij de warme lucht uitblaast. Alle voedingen die ik nu zie hebben een fan aan de boven- of onderkant. Kan iemand mij vertellen of dat überhaupt in mijn kast kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Zou gewoon moeten werken. De fans van nieuwe voedingen zuigen volgens mij van onderen door voeding heen. In principe werkt dus hetzelfde qua luchtstroom. Maar door grote fan meer stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Defusionn schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:23:
Hooii!

Ik ben van plan een nieuwe game-pc te gaan bouwen. Hij zou rond de €900 mogen kosten, alleen alles wat ik bespaar/ kan besparen is mooi meegenomen.

De voeding die ik momenteel in mijn huidige systeem gebruik is: Cooler Master Voeding GX Lite 700W
https://azerty.nl/8-1073-...aster-gx-lite-700w-v.html (hier de link naar verdere info)

Ik vraag me af of ik wel een nieuwe voeding nodig heb aangezien het destijds een hele degelijke voeding was.
Het is een echte low-end voeding van Cooler Master gemaakt door ATNG, maar zou wel moeten voldoen. Echter als je het geld hebt is iets beters wel aan te raden. Je kiest trouwens ook voor een behuizing met venster, dus een voeding met zulke lelijke kabels is ook niet heel mooi. Mocht je er voor kiezen de voeding blijven te gebruiken, zorg er dan wel voor dat je C6 en C7 powerstates hebt uitgeschakeld, anders kan het systeem vastlopen bij deze slaapstanden. Voeding ondersteund het namelijk niet.
Breizinski schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:10:
Ik heb een beetje een gekke vraag wellicht, maar ik kan er niet echt iets over vinden.

Ik wil mijn oude systeem grotendeels vervangen, maar mijn Antec Sonata III kast voldoet nog prima. Ik wil o.a. een i5-6600 en voorlopig nog mijn GTX560 videokaart draaien. Nu is de ingebouwde voeding dus wel al 8 jaar oud, en wil ik dus een nieuwe.
Een Antec EarthWatts EA-500 dus? (eerste revisie dus zonder letter D achter EA-500 en zonder toevoeging Green) Zou je even kunnen kijken wat er op de voeding staat voor type?
Als ik het goed heb begrepen zou elke degelijke voeding van 450W al voldoende moeten zijn, toch?
Een high-end 300W voeding zelfs, al zie je eigenlijk geen high-end 300W voedingen.
Maar mijn huidige (top-mounted) PSU heeft een fan aan de achterkant van de kast, waar hij de warme lucht uitblaast. Alle voedingen die ik nu zie hebben een fan aan de boven- of onderkant. Kan iemand mij vertellen of dat überhaupt in mijn kast kan?
Dat is sowieso geen probleem, fan is alleen van de achterkant naar onder verplaatst, maar de luchtstroom is nog hetzelfde, dus in elke normale ATX behuizing passen beide.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:35:
[...]

C6/C7 should be disabled when used with our S12 & M12 but then this is very similar to other non- D-D PSUs which are still many in the market today.
Ja al meermaals gezegd, staat ook in de TS. :p
Haswell requires 12V2 min load @ 0A, but our HQ did tests and found no issues for the S12 & M12 to work on the Haswell Platform even when C6/C7 were ENABLED.
Dat komt omdat de ene PC de andere niet is, daarom wordt bij de test uitgegaan van de minst ideale situatie. Ene PC zal immers veel meer of minder stroom van de verschillende spanningen trekken dan anderen.
Our PM spoke to Intel and they said 12V2 @ 0A is only worst case scenario and will depend on system configuration.
0,1A op de +12V1 en 0,05A on +12V2, 12V2 is dan voor de CPU, 12V1 verschilt per voeding, soms de rest bij twee rails, soms 24 pins ATX en sata/molex, etc.
Of 0,15A op de 12V bij een single rail voeding.

0A op de 12V2 zou betekenen dat de CPU helemaal niks meer verbruikt.

Maar dit is hoe het twee jaar geleden bij introductie van Haswell is bedacht door Intel, als het goed is is het nog zo. Al kan ik het niet controleren aangezien de nieuwste ATX specificatie niet publiek toegankelijk is, alleen oudere versies.
Gipsy King schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:38:
[...]

S12G is als officeel EOL , wij kunnen ze niet meer inkopen bij Seasonic , Kanaal zal zichzelf leegverkopen.

Als we Seasonic moeten geloven komen er nieuwe modellen aan , echter zijn er nog geen details over de nieuwe line-ups vrijgegeven.
http://mycyonic.com/category/power-supplies/au-series/ zal waarschijnlijk de opvolger worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Nope niet in de benelux kerel :)

Het is een ''budget'' variant welke wij als distributeur van Seasonic in de benelux niet gaan voeren :)

In q1 - 2016 komen nieuwe Seasonic voedingen, Stay Tuned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:59:
Nope niet in de benelux kerel :)

Het is een ''budget'' variant welke wij als distributeur van Seasonic in de benelux niet gaan voeren :)
Het platform wel te verstaan, niet het merk Cyonic.
In q1 - 2016 komen nieuwe Seasonic voedingen, Stay Tuned :)
Dat is nog vrij ver weg. Is er een reden waarom er zo'n tijd niks beschikbaar gaat zijn?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 16:58
Om Super Flower een kans te geven om marktaandeel te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 12:50
Ik ben op zoek naar een voeding voor het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 228,90€ 228,90
1ASRock B85M Pro4€ 61,95€ 61,95
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 276,-€ 276,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,07€ 45,07
1Sharkoon BD28 Groen€ 49,95€ 49,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 717,24

Daarnaast heeft de case twee ingebouwde led fans en twee verlichtte strepen aan de voorkant (via 1x molex). De videokaart heeft een 8 en 6 pin PCIe connector nodig.

Mijn budget ligt rond de 80 euro. De case heeft een window dus zwarte gesleevde kabels zijn gewenst. Ik verwacht met een 450W voeding uit te kunnen en heb de volgende opties uit het topic gedestileerd:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM450€ 96,50€ 96,50
1Fractal Design Integra M 450W€ 54,28€ 54,28
1Seasonic G-series 450 watt€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 230,73

Ik heb een lichte voorkeur voor de Seasonic ivm de twee losse PCIe kabels (Ik heb een Seasonic S12G teruggestuurd omdat die een gesplitste kabel had die erg stug was en de connectors licht onder spanning stonden na het plaatsen, maar dit kan voor andere fabrikanten anders zijn).

Ben ik nog interesante opties vergeten?

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breizinski
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:07
[b][message=45169818,noline]-The_Mask- schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:50
[...]

Een Antec EarthWatts EA-500 dus? (eerste revisie dus zonder letter D achter EA-500 en zonder toevoeging Green) Zou je even kunnen kijken wat er op de voeding staat voor type?
Doh! Ik had het nog expres uitgezocht, maar kennelijk niet in het bericht gezet |:(

Maar het is inderdaad de EA-500 (zonder Green).
[...]
Een high-end 300W voeding zelfs, al zie je eigenlijk geen high-end 300W voedingen.

[...]

Dat is sowieso geen probleem, fan is alleen van de achterkant naar onder verplaatst, maar de luchtstroom is nog hetzelfde, dus in elke normale ATX behuizing passen beide.
Dus ik kan eigenlijk af met elke degelijke voeding? Chill!

Want dan vind ik het vooral belangrijk dat hij ook erg stil is. Is een Antec VPF 450W dan prima? Of beter bijvoorbeeld een be quiet! System Power 7 450W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
Breizinski schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:02:
[...]
Want dan vind ik het vooral belangrijk dat hij ook erg stil is. Is een Antec VPF 450W dan prima? Of beter bijvoorbeeld een be quiet! System Power 7 450W?
Een tientje duurder, maar wel beter en stiller: pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 01-11-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalaglinV
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 16:59
Ik weet niet of ik hier een aparte topic voor moet aanmaken of dat het hier kan. Maar de vraag die ik heb is wat voor voeding ik zou moeten kiezen voor dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 262,90€ 262,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 145,95€ 145,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 351,95€ 351,95
1Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart€ 83,01€ 83,01
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 51,95€ 51,95

Ik heb al een 2 tb HDD en 250 gb SSD die ik ook in dit systeem ga plaatsen. Ik ben van plan de 6600k en R9 390 te gaan overclocken. Zelf zit ik te denken om de pricewatch: Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition te halen maar ik weet niet zeker of 550 watt genoeg is voor dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Wat ik mis in dit topic is wat meer informatie over stroomverbruik van een voeding als de computer idle is. Ik draai een computer als server die 24/7 aan staat, vandaar mijn interesse. Ik heb even geprobeerd om wat dingen op te schrijven. Ik hoop dat het duidelijk is en ergens op slaat ;). Ben absoluut geen expert in voedingen.

Bij 30watt load en 80% efficiëntie is 37,5watt. Bij 70% efficiëntie 42,85. Dat scheelt al ruim 10euro per jaar. Als een voeding 10 jaar mee gaat 24/7 dan is het verschil 100euro. Levert de voeding maar 60% efficiëntie dan is die 30watt al 50watt uit de muur geworden. Dan heb je het over een verschil van 25euro per jaar.

Ik heb een standaard computer met i4 3470S op Gigabyte Z68 moederbord met 16GB geheugen, een SSD en 5TB harde schijf. Meeste tijd zal de processorbelasting rond de 10/15% zijn. Ik gebruik hem voornamelijk met als NAS en VMware met daarop downloadmachine en wat andere experimenteerservers die meestal uit staan. Hierin zit de Antec EarthWatts 500 80plus (EA-500). IN 2007 was dit een hele goede voeding van wat ik er nog van kan vinden online. Efficiëntie op lage belasting vind ik alleen niet terug in de tests. Als ik kijk naar de nieuwere broertjes met hogere certificering dan zal het me niets verbazen als die van mij mogelijk rond de 60-65% zit bij 30watt vraag

In de OP staat bij de budgetvoedingen wat over DC-DC wat de Antec VPF serie en Cooler Master GM series hebben wat zuiniger is op lage vermogens. Als ik kijk naar http://www.tomshardware.c...-power-supply,4232-5.html dan is van deze VPF650 de efficiëntie bij net geen 20watt vraag 62,32%. Vind ik wel erg laag.

http://www.tomshardware.c...arque_fbrandx72,2571.html En hier een lange lijst met tests van vele voedingen op 25watt belasting. Helaas staan er lang niet alle voedingen in waardoor het geen compleet beeld geeft. Wat mij opvalt is dat als je series ziet zoals de Cooler Master V550S en V450S dat lagere maximale vermogens niet per se zorgt voor een beter rendement. Deze twee staan op nr. 1 en 3 in het overzicht.

http://nl.hardware.info/r...ientie-bij-lage-belasting Hier een Nederlandse review van be quiet! Straight Power 10 vergeleken met een hoop voedingen bij o.a. 22,5watt. Deze serie komt hier niet zo goed uit de test bij lage belasting. De vorige serie E9 zat bij de eerder genoemde test juist erg bovenaan. Lijkt zo een stap terug.

Volgens deze twee testen lijkt de Cooler Master V550S wel de beste bij lage belasting. Mocht iemand correctie op mijn stuk of nog wat andere info hebben over verbruik van voedingen bij lage vraag of tips dan ben ik benieuwd.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GigaDave56 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:38:
Ik ben op zoek naar een voeding voor het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 228,90€ 228,90
1ASRock B85M Pro4€ 61,95€ 61,95
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 276,-€ 276,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,07€ 45,07
1Sharkoon BD28 Groen€ 49,95€ 49,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 717,24

Daarnaast heeft de case twee ingebouwde led fans en twee verlichtte strepen aan de voorkant (via 1x molex). De videokaart heeft een 8 en 6 pin PCIe connector nodig.

Mijn budget ligt rond de 80 euro. De case heeft een window dus zwarte gesleevde kabels zijn gewenst. Ik verwacht met een 450W voeding uit te kunnen en heb de volgende opties uit het topic gedestileerd:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM450€ 96,50€ 96,50
1Fractal Design Integra M 450W€ 54,28€ 54,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 230,73

Ik heb een lichte voorkeur voor de Seasonic ivm de twee losse PCIe kabels (Ik heb een Seasonic S12G teruggestuurd omdat die een gesplitste kabel had die erg stug was en de connectors licht onder spanning stonden na het plaatsen, maar dit kan voor andere fabrikanten anders zijn).

Ben ik nog interesante opties vergeten?
Had je de onderstaande reactie nog gelezen?
-The_Mask- schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:00:

In jouw geval kan het prima, het gemiddeld verbruik van jouw videokaart tijdens een zware game zit op zo'n 180W en maximaal neemt de videokaart zo'n 200W tijdens games. Geen probleem dus. Sowieso is het een advies en is met afstand het belangrijkst dat de connectors goed contact maken. Doen ze dat dan kun je een veel hoger verbruik er nog door trekken hebben ze slecht contact dan kunnen ze al smelten met een veel lagere stroom.
Komt er dus op neer dat S12G prima kan met jouw videokaart. Er zijn namelijk maar twee videokaarten te koop waarbij je echt niet één kabel met twee PEG connectors moet gebruiken. Dat zijn de AMD R9 295X2 en Titan Z, die hebben beide namelijk twee 8 pins connectors, maar een verbruik van zo'n 500W max bij gaming. De twee connectors die daarop zitten daar gaat eigenlijk te veel stroom door, beide kaarten zouden sowieso drie 8 pins connectors moeten hebben, maar het liefst vier. Als je bij deze beide kaarten één kabel met twee connectors gebruikt is de kans groot dat je problemen gaat krijgen, bij alle andere videokaarten (sowieso met één GPU) mag er geen probleem ontstaan als je niet (extreem) overklokt.

Wat betreft de drie voedingen die je noemt, daarvan is de RM450 niet interessant, ook zo goed als niet meer verkrijgbaar en daarom nog duurder dan die al was, dus niet interessant.
De Integra M 450W heeft maar één PEG connector, dus geen optie, dan moet je kijken naar de 550W versie.
De G-series 450W zou kunnen, maar die heeft wel één kabel minder welke volledig zwart is en dat is die voor de stroomvoorziening van de CPU.

Eigenlijk had je al één van de betere keuzes, de S12G 450W, maar die is nu niet meer verkrijgbaar. :p

pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Gold is ook nog een optie, ook een Seasonic S12G voeding.

En anders een pricewatch: Corsair RM550x erg goede high-end voeding. Uitstekende prestaties, kwaliteit en heel erg stil.
Breizinski schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:02:
[...]

Doh! Ik had het nog expres uitgezocht, maar kennelijk niet in het bericht gezet |:(

Maar het is inderdaad de EA-500 (zonder Green).
Het was een leuke voeding in die tijd, maar 8 jaar is redelijk oud en de condensators waren niet van de allerhoogste kwaliteit, dus het lijkt mij verstandig om nu een andere voeding te nemen.
Dus ik kan eigenlijk af met elke degelijke voeding? Chill!
Zolang die de juiste connectors heeft wel.
Drie dagen geleden net een review van de Antec VPF 450W geschreven.
Zie: productreview: Antec VPF Series 450W review door -The_Mask-

Met jouw PC zou de Antec VPF 450W dus gewoon stil moeten zijn, maar je hebt stil en stil. De pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W die mitsumark noemde is sowieso in elke omstandigheid onhoorbaar stil en is ook een betere voeding, vandaar dat die ook iets duurder is.

De pricewatch: be quiet! System Power 7 450W zou ik niet overwegen. Dat is nu niet echt een hele goede voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Aangezien ik ook een nieuwe voeding moet en graag stilte wil, zou die be quiet! 400W voldoende zijn voor mijn systeem maar dan met de volgende videokaart? pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 217,83€ 217,83
1ASRock H87 Pro4€ 100,50€ 100,50
1MSI R7750-PMD1GD5/OC V2€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Antec Three Hundred€ 59,90€ 59,90
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 253,99€ 253,99
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL Retail)€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Logitech Corded Mouse M500€ 29,-€ 29,-
2Kingston HyperX KHX1600C10D3B1/8G€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S223F€ 0,-€ 0,-
1Enermax MODU82+ 425€ 0,-€ 0,-
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,07

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CalaglinV schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:27:

Ik heb al een 2 tb HDD en 250 gb SSD die ik ook in dit systeem ga plaatsen. Ik ben van plan de 6600k en R9 390 te gaan overclocken. Zelf zit ik te denken om de pricewatch: Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition te halen maar ik weet niet zeker of 550 watt genoeg is voor dit systeem.
Zolang het niet extreem overklokken wordt kan het ja, maar die Seasonic is eigenlijk niet meer interessant met de huidige prijs. Op dit moment zijn er wel een aantal voedingen welke beter zijn voor hetzelfde of minder afhankelijk van je eisen/wensen.
NitroX infinity schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:55:
Aangezien ik ook een nieuwe voeding moet en graag stilte wil, zou die be quiet! 400W voldoende zijn voor mijn systeem maar dan met de volgende videokaart? pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
Waarom moet? Is de Enermax stuk? Qua stilte en vermogen zou de Enermax namelijk prima moeten zijn.
Maar de be quiet! Straight Power 10 400W moet prima kunnen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Die Enermax is uit eind 2008 en volgend jaar hoop ik ook deze computer te verkopen ivm aanschaf van een nieuwe dus dan is een nieuwere voeding wel fijn.

Dus 400Watt is echt voldoende voor een 280X en i5 4690?

[ Voor 16% gewijzigd door NitroX infinity op 02-11-2015 21:45 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Hartstikke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
Hoi,

ik wil een nieuwe pc gaan halen.
Ik gebruik mijn pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0
en ga voor een i7 6700K

ik haal een pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Ik gebruik 2 ssd's en verder niet al te zwaar apparatuur.

Nu zou ik graag willen weten welke voeding ik moet nemen.
Ik wil het liefst een modulaire voeding zodat ik alles netjes kan wegwerken.
En ik zou graag een stille voeding willen hebben aangezien die in de woonkamer komt.

Maar als ik hier lees zijn er best wel wat merken die voedingen maken die niet meer (zo) goed zijn.
Ik hoop dat je me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik zie vaak de Antec VPF450 worden aangeraden.

In hoeverre is de BeQuiet 430W CM de meerprijs van een tientje waard? Zorgt dat tientje dan ook echt voor een "quiet" ervaring, of kan je dan net zo goed in je zak steken, en lekker voor de Antec gaan?

*sleeving en uiterlijk maakt minder uit.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
beebie121 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:12:
Hoi,

ik wil een nieuwe pc gaan halen.
Ik gebruik mijn pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0
en ga voor een i7 6700K

ik haal een pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Ik gebruik 2 ssd's en verder niet al te zwaar apparatuur.

Nu zou ik graag willen weten welke voeding ik moet nemen.
Ik wil het liefst een modulaire voeding zodat ik alles netjes kan wegwerken.
En ik zou graag een stille voeding willen hebben aangezien die in de woonkamer komt.

Maar als ik hier lees zijn er best wel wat merken die voedingen maken die niet meer (zo) goed zijn.
Ik hoop dat je me kan helpen.
Dit gaat een beetje van je budget afhangen ook, hoeveel wil je spenderen?
Gezien je 'K' processor gok ik dat je wel eventueel de CPU/GPU gaat overclocken waardoor ik zelf zou kijken naar een 500-550w voeding. Mocht je helemaal niet overclocken dan is een 450w voeding ook voldoende voor je systeempje.

Budget (maar alsnog goede kwaliteit!)
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Duurder segment
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart

De vraag is dus een beetje waar je waarde aan hecht naast modulair en stilte :)
De Cooler Master v550 zal iets minder stil zijn dan bijv. de Super Flower voeding, maar vaak hoor je het geluid van een GPU en/of casefan eerder dan de fan van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
Top! Bedankt stin00!
Ik ga dan voor de pricewatch: Corsair RM550x
ik lees er goede dingen over en hij heeft zwarte kabels.

Ja ik ga zeker overklokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
beebie121 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:10:
Top! Bedankt stin00!
Ik ga dan voor de pricewatch: Corsair RM550x
ik lees er goede dingen over en hij heeft zwarte kabels.

Ja ik ga zeker overklokken :)
Volgens onder meer de buren (HWI) zijn het uitstekende voedingen met alleen Japanse condensatoren: http://nl.hardware.info/r...taties-corsair-rmx-serien

Er zit een rifle-bearing fan in die behoorlijk lang meegaan, al heeft de hoger gepositioneerde RMi series een Fluid Dynamic Bearing fan die in de regel nóg langer meekunnen en nog stiller zijn. Maar de RMX scoort soms zelfs beter dan de rmi series en met 7 jaar garantie zou ik me nergens druk om maken :) Deze fan ga je ook niet boven je GPU uit horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:25:
Ik zie vaak de Antec VPF450 worden aangeraden.

In hoeverre is de BeQuiet 430W CM de meerprijs van een tientje waard? Zorgt dat tientje dan ook echt voor een "quiet" ervaring, of kan je dan net zo goed in je zak steken, en lekker voor de Antec gaan?

*sleeving en uiterlijk maakt minder uit.
De be quiet! Pure Power L8 430W CM is geen tientje meer waard, de voeding is sowieso te duur. Is een verouderd design met niet zulke goede prestaties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:56:
[...]

Waarom moet? Is de Enermax stuk? Qua stilte en vermogen zou de Enermax namelijk prima moeten zijn.
Maar de be quiet! Straight Power 10 400W moet prima kunnen. :)
Even een update, leek me wel belangrijke info;

Ik heb mijn oude voeding geprobeerd maar de combinatie van deze voeding, kast en moederbord werkt niet icm een lange videokaart.

De stroomkabels die in het moederbord moeten, zijn te kort met hun 50cm (minder zelfs?) en zitten daardoor in de weg van de videokaart. De 8pin stekker wil nog een beetje maar de 24pins is gewoon te stug om goed te kunnen buigen.

Dus, ik ga op zoek naar een voeding met lange kabels.

Edit;

Is de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 500W een goede keuze? Wil toch wat meer ruimte qua Watts en de kabels zijn ook een stukkie langer dan mijn huidige.

[ Voor 15% gewijzigd door NitroX infinity op 04-11-2015 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De 500W versie is prijstechnisch gezien veel minder interessant, in die prijscategorie zijn wel veel meer leuke voedingen.

En de kabels van de be quiet! Straight Power 10 400W lijken mij ook gewoon lang genoeg, voor die 100W meer hoef je het ook niet echt te doen, tenminste niet voor die R9 280X. Ik dacht trouwens ook dat je altijd opzoek was naar videokaarten met een goede performance/watt, dat valt bij een R9 280X nogal tegen, maar zelfs die moet gewoon kunnen. En een R9 280X zit al rond de max van wat single GPU videokaarten gebruiken, dus voor de toekomst hoef je het ook niet te doen, zolang je tenminste niet gaat overklokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Die is dan eigenlijk weer te duur, volgens mij kun je dan beter een antec edge 550 of evga supernova g2 550 pakken voor hetzelfde geld.

Zolang je geen videokaart + processor stresstest tegelijk gaat draaien is 400W overigens gewoon genoeg.
De videokaart piekt met gamen tussen de 200-250W (gemiddeld sub 200W), de rest van het systeem 100W.
(zelfs wanneer je furmark draait en de rest van de pc idle laat gaat het nog prima met een goede 400W voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Okee, 400W wordt het dan, alweer bedankt :P

En over die performance/watt voor de videokaart; nee, ik heb liever onder de 75Watt zodat het geen stroomkabel nodig heeft. Maar met Fallout 4 op komst is die HD 7750 van mij geen optie meer. Dus ik moet wel een stevigere kaart die wat meer prik zuipt. Voordeel is dat ik de pc volgend jaar dan wel voor een leuker prijsje kan doorverkopen als de 14/16nm kaarten uitkomen en dan doe ik het meteen goed qua stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 12:50
-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:19:

Had je de onderstaande reactie nog gelezen?
Jazeker en met name je opmerking over het goed contact maken heeft me doen besluiten de voeding terug te sturen. (cross topic BBG Nov)
Wat betreft de drie voedingen die je noemt, daarvan is de RM450 niet interessant, ook zo goed als niet meer verkrijgbaar en daarom nog duurder dan die al was, dus niet interessant.
Zover was ik nog niet, dank voor de tip. * GigaDave56 streept weg.
De Integra M 450W heeft maar één PEG connector, dus geen optie, dan moet je kijken naar de 550W versie.
Aha, er zit een typo in mijn short list. * GigaDave56 streept ook weg.
De G-series 450W zou kunnen, maar die heeft wel één kabel minder welke volledig zwart is en dat is die voor de stroomvoorziening van de CPU.
Dat is niet zo'n problem. Hij loopt toch achter het mb langs.
En anders een pricewatch: Corsair RM550x erg goede high-end voeding. Uitstekende prestaties, kwaliteit en heel erg stil.
In de topicstart staat dat ze toch nog een nadeel hebben (of ik mis iets):
De RM serie heeft echter één heel groot nadeel, wat je vooral terug ziet in de 450, 550, 650 en 1000W versie. Dat is namelijk de kwaliteit van de condensators, die is bij deze voedingen erg laag. [...] Deze voedingen zijn eigenlijk alleen een goede keuze als je volledig zwarte kabels wil hebben omdat je een window/venster in je behuizing hebt...
Dan blijft de volgende shortlist over:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM550x€ 99,-€ 99,-
1Fractal Design Integra M 550W€ 64,90€ 64,90
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 317,75

Ik streep de Corsair weg wegens budget en de Fractal wegens iets mindere caps (volgens KitGuru). Qua prijs en beoordelingen ontlopen de Seasonic en de XFX elkaar niet veel. De Seasonic heeft een fluid bearing, de XFX een double ball bearing, maar ik vond geen data om ze qua geluidsproductie te kunnen vergelijken. De Seasonic is deels modulair, de XFX heeft iets langere kabels en op z'n kop geplaatst is de Seasonic zwart en de XFX bedrukt :P Ik kan met beide geen buil vallen lijkt me.

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:35
Mijn dilemma, als eerste mijn setup (alleen de stroomvreters).
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 144,99€ 144,99
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 77,95€ 77,95
1Asus ENGTS450 DC OC/DI/1GD5€ 0,-€ 0,-
1WD Green SATA 3 Gb/s WD15EARS, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 222,94

Alles draait op stock speed, ik ben geen overclocker of gamer. De GPU zal binnenkort wel een GTX750Ti of GTX960 worden. De PC staat onder mijn bureau en heeft geen window. Kleuren van de kabels maken mij dus niets uit.

Dan de voedingen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Earthwatts EA-430D Green€ 53,45€ 53,45
1Seasonic S12G 450W€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 233,35

En het verhaal. De Antec zal al in mijn vorige build en is al op leeftijd. Daarom had ik die vervangen door de Seasonic S12G. De Seasonic is vorige week overleden en daar ik de Antec nog in de kast had liggen heb ik die er in gezet. Tot mijn verbazing is de Antec veel stiller dan de Seasonic was. Ja, ik weet inmiddels dat er 5 jaar garantie op de Seasonic zat, maar na een paar dagen in de kliko ga ik die niet voor garantie opsturen. 8)
Mijn eerste gedachte was dus om maar een Seasonic G-series 450 watt aan te schaffen, maar mogelijk zijn er betere of stillere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GigaDave56 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:57:
[...]

Jazeker en met name je opmerking over het goed contact maken heeft me doen besluiten de voeding terug te sturen. (cross topic BBG Nov)
Je had hem toch al lang terug gestuurd? Slecht contact is iig geen reden, bij slecht contact kan het zelfs al met een kleine stroom gaan smelten. Daar gaan twee losse kabels vanuit de voeding helemaal niks tegen helpen.
In de topicstart staat dat ze toch nog een nadeel hebben (of ik mis iets):
De RMx serie komt in de TS maar éénmaal voor en dat is dat die C6/C7 ondersteund, voor de rest wordt de serie niet benoemd.
Dan blijft de volgende shortlist over:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM550x€ 99,-€ 99,-
1Fractal Design Integra M 550W€ 64,90€ 64,90
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 317,75

Ik streep de Corsair weg wegens budget en de Fractal wegens iets mindere caps (volgens KitGuru).
Teapo condensators in een voeding zoals die Fractal Design Intergra M serie is een goede keuze, niks mis mee.
Qua prijs en beoordelingen ontlopen de Seasonic en de XFX elkaar niet veel. De Seasonic heeft een fluid bearing, de XFX een double ball bearing, maar ik vond geen data om ze qua geluidsproductie te kunnen vergelijken. De Seasonic is deels modulair, de XFX heeft iets langere kabels en op z'n kop geplaatst is de Seasonic zwart en de XFX bedrukt :P Ik kan met beide geen buil vallen lijkt me.
Seasonic en echt stille voedingen is iets wat je niet vaak ziet, de XFX en Seasonic, beide door Seasonic gemaakt zijn dan ook geen uitzondering. Maar de rest van de PC is ook niet bijzonder gericht op stilte dus ik verwacht dat beide voedingen stil genoeg bevonden gaan worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jeronimo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:02:
Tot mijn verbazing is de Antec veel stiller dan de Seasonic was.
Seasonic staat niet bekend om hun stille voedingen, maar met zo'n PC zou de voeding het zeker niet zwaar mogen hebben en moet die ook eigenlijk vrij stil tot bijna onhoorbaar zijn. Als de Antec dus veel stiller was, klopte er iets al niet.
Ja, ik weet inmiddels dat er 5 jaar garantie op de Seasonic zat, maar na een paar dagen in de kliko ga ik die niet voor garantie opsturen. 8)
Je mag hem ook altijd naar mij sturen. :)
Mijn eerste gedachte was dus om maar een Seasonic G-series 450 watt aan te schaffen, maar mogelijk zijn er betere of stillere alternatieven.
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Meer vermogen heb je toch niet nodig, met een GTX 960 erin kom je nog maar rond de 250W max uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:35
-The_Mask- schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:57:
Je mag hem ook altijd naar mij sturen. :)
En daarmee een milieu delict plegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jeronimo schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:23:
[...]

En daarmee een milieu delict plegen? :)
Dan ga ik hem proberen te maken, of zit dat er nu niet meer in? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Onder het kopje "Single-rail vs multi-rail" schrijf je dat "single-rail is beter" een mythe is.

Maar wat ik in de gelinkte Populaire en interessante voedingen opmerk (vooral in het High-end segment met hoge vermogens) is dat juist daar alle voedingen zonder uitzondering, single rail zijn.

In het Hogere midden segment zijn er juist veel dual, triple en quad rail varianten.

Dit topic is wel een uitstekend begin van mijn zoektocht naar een alleskunner met een diepte van maximaal 140mm.

offtopic:
P.S. En grappig dat je onder het kopje "Single-rail vs multi-rail" PC Power & Cooling een enorme schop onder de kont geeft en dan in je header graphic een van hun voedingen toont.
Goedmakertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NxCPU schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:55:
Onder het kopje "Single-rail vs multi-rail" schrijf je dat "single-rail is beter" een mythe is.

Maar wat ik in de gelinkte Populaire en interessante voedingen opmerk (vooral in het High-end segment met hoge vermogens) is dat juist daar alle voedingen zonder uitzondering, single rail zijn.

In het Hogere midden segment zijn er juist veel dual, triple en quad rail varianten.

Dit topic is wel een uitstekend begin van mijn zoektocht naar een alleskunner met een diepte van maximaal 140mm.
Het is zo'n sterke mythe dat fabrikanten weinig multi-rail voedingen uit durven te brengen en als ze het doen gebeurt het vaak genoeg dat ze hem verkopen als single rail. Zo zijn de Corsair HXi en RMi serie gewoon multi rail en zijn ze alleen via de bijgeleverde Corsair link software in te stellen als single rail.
offtopic:
P.S. En grappig dat je onder het kopje "Single-rail vs multi-rail" PC Power & Cooling een enorme schop onder de kont geeft en dan in je header graphic een van hun voedingen toont.
Goedmakertje?
Ik zocht een mooie foto van een mooie voeding en kwam hierop uit, voordeel is dat PCP&C niet meer bestaat, na de overname door OCZ zijn er nog wel enkele voedingen onder hun naam uitgebracht, maar OCZ is failliet gegaan en naar de doorstart van de PSU divisie onder de Firepower naam is het helemaal stil geworden. Voordeel is dus dat er niet echt reclame voor een nog bestaand merk wordt gemaakt dus. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Jezus het lijkt wel op het extreme effect dat mythes in "The Dark Ages" en daarvoor hadden.

Ik dacht dat OCZ helemaal overgenomen was door Toshiba. Goed om te weten dat ik Firepower moet mijden als de pest als dat tot leven komt. Ik wist niets hiervan. Thanks!

Ik heb overigens besloten om voorlopig voor de Enermax Platimax 600 Watt (EPM600AWT) te gaan. Is wel 20 mm te diep maar dan kies ik een kortere grafische kaart.
Spannend hoor die Fractal Design Node 304 behuizingen. Lekker puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
Ik probeer uit te vinden hoeveel vermogen ik nodig heb om mijn pc aan de praat te houden. Daarbij maak ik dankbaar gebruik van de prachtige topicstart, maar het feit dat ik van plan ben de cpu te overklokken maakt het wat lastiger.

De lijst ziet er als volgt uit:
#Product
1Intel Pentium G3258 Boxed
1Gigabyte GA-Z97M-DS3H
1Sapphire Radeon HD 7850 2GB OC GDDR5
1WD Blue WD10EZEX, 1TB
1Cooler Master Silencio 352
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Bekijk collectie
Importeer producten

Conform het kopje "hoeveel watt heb ik nodig?" in de TS reken ik zo:
De cpu heeft een tdp van 53W.
De videokaart trekt volgens TechPowerUp 130W. (Althans, dat is de tpd)
Er zit één harde schijf in het systeem, dus daar reken ik 10W voor.
De videokaart ben ik niet van plan te overklokken.
Totaal: 193W.

Maar nu komt het overklokken van de cpu om de hoek kijken. Ik heb een tijdje rondgegoogled, maar een goede schatting van hoeveel extra vermogen dat vraagt kon ik niet vinden. Als we nu uitgaan van een overclock tot 4,2 GHz (stock 3,2 Ghz), van hoeveel watt moet ik dan uitgaan?

Zou dat lukken op bijvoorbeeld een pricewatch: be quiet! System Power 7 350W? Of kan ik beter een stukje opschalen naar de 400W?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Zie hier idle vs load en stock vs OC.
http://www.bit-tech.net/h...el-pentium-g3258-review/6

Met een forse OC komt er dus pakweg 50W bij, die 4.2GHz zal minder schelen.
350W is dan ook meer dan genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 08-11-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vanmorgen heeft mijn voeding het tijdens standby plotseling begeven, en nu ben ik dus op zoek naar een vervanger. Het betrof een Seasonic M12II 620W, aangeschaft in 2011 (helaas dus met 3 jaar garantie ipv 5).

Hieronder de specificaties van mijn pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8P67 PRO (Rev.3.0)€ 0,-€ 0,-
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 0,-€ 0,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Seasonic M12II 620W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 130,95€ 130,95
1Scythe Kama Reader USB 3.0€ 0,-€ 0,-

Tijdens het zoeken viel het me op dat de aangeraden voedingen nu een stuk "lichter" zijn dan toen ik mijn pc samenstelde. Veel van de voedingen die nu worden aangeraden zijn 450W voor een gemiddelde game pc, maar ik vraag me af of dat in mijn situatie wel genoeg is. De GTX 560Ti verbruikt nu eenmaal wat meer stroom dan zijn opvolgers. De 620W die ik nu heb is trouwens aan de zware kant, omdat ik bij het samenstellen ook nog rekening hield met SLI.

Ik zoek nu een betrouwbare modulaire voeding die weer een paar jaar mee kan gaan, eventueel ook in een nieuwe pc. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken. Voor mijn vader heb ik een tijd geleden nog een pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W aangeraden en ingebouwd, maar nu lees ik in dit topic dat dit geen goede keuze zou zijn vanwege het geluid en het ontbreken van Haswell C6 en C7 powerstates. Die voeding is verder wel volledig modulair en heeft mooie zwarte kabels.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik tot de volgende exemplaren:
pricewatch: Cooler Master GM G550M
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Is die tweede het extra geld waard? het scheelt namelijk nogal in prijs. Of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De 560 ti is geen grootverbruiker hoor: https://www.techpowerup.c...560_Twin_Frozr_II/21.html

Jouw systeem verbruikt niet meer dan 250W (gemiddeld) tot 300W (piek), dus een goede 400W voeding is al voldoende.

In hoeverre wil je modulair en zwarte kabels?
Ik zou kijken naar zoiets: http://tweakers.net/price...;400855;431179/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Niet online
Bedankt voor de suggesties, vooral die pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W ziet er wel interessant uit. Die kwam ik ook al tegen bij de laatste Best Buy Guide. Een niet modulaire voeding zou nog kunnen, voedingen zonder gesleevde (zwarte) kabels vallen af. Nu heb ik nog geen window in mijn kast, maar die optie wil ik wel graag open houden. Ik zal me er even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NxCPU schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:51:
Ik dacht dat OCZ helemaal overgenomen was door Toshiba. Goed om te weten dat ik Firepower moet mijden als de pest als dat tot leven komt. Ik wist niets hiervan. Thanks!
Dat hoeft niet perse, op dit moment is alleen de naam veranderd en voor de rest zijn het gewoon dezelfde voedingen. Maar er lijkt nu niks meer verkocht te worden, als er echter in de toekomst nog besloten wordt goed spul uit te brengen valt het prima te overwegen, al lijkt het daar op het moment niet op.
Ik heb overigens besloten om voorlopig voor de Enermax Platimax 600 Watt (EPM600AWT) te gaan. Is wel 20 mm te diep maar dan kies ik een kortere grafische kaart.
Spannend hoor die Fractal Design Node 304 behuizingen. Lekker puzzelen.
Nou de Enermax Platimax 600W is geen 20cm diep, maar als die wel 20mm diep zou zijn zou ik niet weten wat jij er mee moet.

600W heb je namelijk pas nodig bij twee high-end videokaarten, een dual GPU videokaart of één heel veel verbruikende videokaart en een overklokte CPU en videokaart. Maar in alle gevallen betekent dat, dat je waarschijnlijk een lange videokaart hebt. Iets wat dan niet past in de behuizing, daar kunnen namelijk alleen maar korte voedingen in met lange videokaarten.

Eigenlijk beperk je jezelf dus heel erg door het kiezen van een lange voeding, dan kun je namelijk alleen nog maar een videokaart met HBM nemen, alle andere videokaarten worden te lang of zijn niet high-end genoeg voor het rechtvaardigen van een 600W voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
offtopic:
Ik heb wat tegen OCZ. Uit het verleden. DDR3 geheugen en geheugen koelers. 4GB DDR3 (kit van 2 x 2GB) van 2000MHz zijn met 2 reepjes net stabiel te krijgen op 1800Mhz. En met 4 reepjes (2 kits van 2 x 2GB) maximaal op 1333MHz (minder dan de haalbare 1666MHz van de X58 chipset). Heel l.lverhaal te horen gekregen op hun forum over "extreme strain on the memory controller due to more noise on the memorybus". Maar geen geld terug (slechts 8 dagen in bezit).
Geugenkoelers waarvan ootb de fans niet draaien. Pas na 4 keer omruilen een werkend exemplaar. Gestold smeermiddel.
Daarom wil ik ze mijden als de pest. Ook als ze nu Firepower heten. Ik heb niets tegen PC P & C. Maar ik kan/ga ook niet uitzoeken of er nu wel of niet oud OCZ medewerkers bij Firepower werken. ;)

Ik schreef "20 mm te diep" (20 mm dieper dan de 140 mm die ik op het oog heb).

Ik schreef ook dat ik voorlopig voor de 600 W Platimax ga. Ik wil eigenlijk een 550 Watt voeding. Bij de Platimax is de keuze 500/600/750 Watt (en meer). Ik heb dus naar boven afgerond.
De Platimax is nu meer een soort placeholder in mijn configuratie. Het staat voor wat ik wil, maar zit alleen in een iets te grote behuizing.
Die Platimax met de kleinste capaciteit (500 Watt) is dus ook in een te grote behuizing.

Ik wil een Platinum (EU) of Gold (EU) gecertificeerde voeding. Niet om het lager stroom verbruik (want dat is toch weer hoger op 230V) maar meer omdat de voeding dan zelf minder hitte produceert. Hij is tenslotte efficiënter.

Ook wil ik compatibiliteit met Skylake's power states.

De Enermax Maxpro is 80 Plus 230V EU gecertificeerd. Maar het komt over op mij als een budget dingetje. Dat is alleen een indruk van mij natuurlijk. En de conclusie van de test op hardwareluxx.de bevestigd dit wel.

Ik kreeg net wel een tip.
En heb mijn config dus even aangepast bij de voeding (VS550 ipv Platimax) en grafische kaart (langer).
De tip: Cooler Master V Series (volledig modulair; niet de semi modulaire) is pas uitgebreid met lagere wattages van 550, 650 en 750. Deze voedingen zijn 140mm diep. :)
http://www.coolermaster.c...ines/enthusiast-v-series/
Ik ben nu aan het uitzoeken of er binnenin niet bezuinigd is op deze 3 nieuwe versies. Als dat niet zo is dan is de VS550 uitverkoren : pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold

Vanwege de 550 Watt voor de voeding:
Het systeem dat ik wil bouwen is niet voor gaming. Maar voor web design en development. Ik ga wel een medium overclock doen. Niets extreems.
Linux (Fedora) als Host OS (main workhorse) met Windows 10 en OS X per toerbeurt in KVM/QEMU gevirtualiseerd. Linux met Intel GPU. Windows of OS X met een GTX 960 via passthrough en 8GB dedicated DDR4 geheugen. In Windows en OS X wil ik Adobe CS4 draaien en mijn WP themes en scripts testen. Batchconversies van images kunnen vooral in Linux, maar ook in Windows draaien terwijl ik één van de 2 interactief gebruik.
Ook gebruik ik Unity (3D) om shaders te scripten (slechts een serieuze hobby). En 3DS Max 2013 (ook een serieuze hobby als overblijfsel uit de tijd dat ik daar nog mijn brood mee verdiende).

Als de socket 1151 micro-ATX moederborden niet zo teleurstellend waren had ik een systeem met 2 GTX 960 kunnen bouwen (i.p.v. met één door het mini-ITX formaat) en Windows en OS X tegelijk kunnen virtualiseren in KVM/QEMU.
Vandaar ook die 550 Watt.

Die Noctua gaat waarschijnlijk net niet passen vanwege de 3 hangende drive cages. Ik wacht op antwoord van Fractal.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 389,90€ 389,90
1ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac€ 199,80€ 199,80
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 230,95€ 230,95
1Fractal Design Node 304 Wit€ 81,58€ 81,58
1Noctua NH-D15S€ 73,92€ 73,92
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 298,10€ 298,10
1Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold€ 97,-€ 97,-
2Samsung 950 Pro 256GB€ 186,95€ 373,90
1Samsung 950 Pro 512GB€ 324,90€ 324,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.070,05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
NxCPU schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:32:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 389,90€ 389,90
1ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac€ 199,80€ 199,80
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 230,95€ 230,95
1Fractal Design Node 304 Wit€ 81,58€ 81,58
1Noctua NH-D15S€ 73,92€ 73,92
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 298,10€ 298,10
1Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold€ 97,-€ 97,-
2Samsung 950 Pro 256GB€ 186,95€ 373,90
1Samsung 950 Pro 512GB€ 324,90€ 324,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.070,05
Waarom knal je hier geen 400 of 450w voeding in? Of ben je nog steeds van plan 2 960 GTX te gaan draaien in de nabije toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:59:
[...]

Waarom knal je hier geen 400 of 450w voeding in? Of ben je nog steeds van plan 2 960 GTX te gaan draaien in de nabije toekomst?
Ja! Ik wacht tot en met de eerste week van december of er nog een geschikt micro-ATX moederbord verschijnt. Anders wordt het (ongeveer) deze config.
Ik ben niet zo zeker van 400/450 Watt. Ik zal tenslotte 2 OS'en gelijktijdig draaien. Fedora+Win10 of Fedora+OS X. Naast elkaar op een 4K scherm (LG 31MU97) die ik pas heb.

EDIT: Er is overigens geen voeding met een lagere capaciteit in deze serie en voor steeds 100 Watt meer capaciteit betaal je ongeveer € 10,-- extra. Kijk maar:
http://tweakers.net/product/447632/cooler-master-v-series/
Als straks 550 niet op voorraad is ga ik echt niet wachten. Dan neem ik gewoon 650 of 750. Ze zijn alle drie 140 mm diep. Misschien geen geweldige keuze. Maar van te weinig Watts krijg ik meer problemen.

[ Voor 27% gewijzigd door NxCPU op 09-11-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NxCPU schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:32:
Ik schreef "20 mm te diep" (20 mm dieper dan de 140 mm die ik op het oog heb).
Ah juist, verkeerd gelezen.
De Enermax Maxpro is 80 Plus 230V EU gecertificeerd. Maar het komt over op mij als een budget dingetje. Dat is alleen een indruk van mij natuurlijk. En de conclusie van de test op hardwareluxx.de bevestigd dit wel.
Dat is idd een voeding die je niet hoeft te overwegen. Voeding is gemaakt door CWT, GPK platform net als deze voeding: productreview: Cooler Master B600 ver.2 review door -The_Mask- alleen dan duurder dus nog minder interessant.
En heb mijn config dus even aangepast bij de voeding (VS550 ipv Platimax) en grafische kaart (langer).
De tip: Cooler Master V Series (volledig modulair; niet de semi modulaire) is pas uitgebreid met lagere wattages van 550, 650 en 750. Deze voedingen zijn 140mm diep. :)
De Cooler Master V serie t/m 750W zijn idd de beste voedingen tot 14cm.
Als de socket 1151 micro-ATX moederborden niet zo teleurstellend waren had ik een systeem met 2 GTX 960 kunnen bouwen (i.p.v. met één door het mini-ITX formaat) en Windows en OS X tegelijk kunnen virtualiseren in KVM/QEMU.
Vandaar ook die 550 Watt.
Twee GTX 960's en een overgeklokte CPU kunnen ook gemakkelijk op een high-end 450W voeding. :)

Wat moet het moederbord allemaal hebben dan wat je mist bij de mATX versies?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siard
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 10:47
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe (semi) modulaire voeding. Momenteel heb ik nog een XFX Pro 550W, en daar ben ik in principe heel tevreden mee. Echter is deze niet modulair en heb ik dus een drama aan kabels liggen onderin mijn behuizing. Dit wil graag veranderen, o.a. ook om de airflow te verbeteren maar natuurlijk gaat het ook om de uitstraling.

Wat zoek ik?
Ik zoek een (semi) modulaire voeding van ongeveer 550W.

Mijn componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 64,95€ 64,95
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Zalman Z11 Plus€ 66,01€ 66,01
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 45,95€ 45,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 22,91€ 22,91
1XFX Pro 550W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 112,-€ 112,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
1Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black€ 8,25€ 8,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 406,03

Hierbij ga ik de Zalman Z11 Plus nog vervangen voor een Be Quiet! Silent Base 600.

Aan welke voedingen zat ik zelf al te denken?
Na wat rondkijken en reviews lezen ben ik zelf op de volgende selectie uitgekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 84,-€ 84,-
1Corsair CS550M€ 78,95€ 78,95
1Seasonic G-series 550 watt€ 91,95€ 91,95
1Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition€ 98,90€ 98,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,80

Hierbij springen voor mij de Seasonic G-series 550W en de CM V550-Semi-Modulair er uit omdat die veel naar voren komen als goede voedingen in reviews.

Overige voorwaarden
Mijn budget ligt op maximaal €100 en ik hecht wel enige waarde aan de geluidsproductie. bij normale load, dus bij normaal gebruik, wil ik de voeding eigenlijk niet kunnen horen (dus max. 35 dB?)

Wat vraag ik van jullie?
Mijn vraag aan jullie is dus, hebben jullie nog een andere voeding die beter is dan een die ik genoemd heb en/of zouden jullie mij kunnen vertellen waarom ik de een boven de ander zou moeten kiezen?

Alvast bedankt! :)

- Siard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik denk dat de Antec Edge de beste 550W onder de 100 euro is, echter waarom 550W? 450W is ook al ruim voldoende.

Wil je nog meer stilte kun je de Be Quiet / Corsair overwegen.
http://tweakers.net/price...;463791;317760/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:48:

De Cooler Master V serie t/m 750W zijn idd de beste voedingen tot 14cm.

[...]

Twee GTX 960's en een overgeklokte CPU kunnen ook gemakkelijk op een high-end 450W voeding. :)
Maar 450 Watt bestaat niet in die serie. 550 Watt is de minimum capaciteit. Ik ben wel blij dat er mensen meedenken en wat afremmen. ;)
-The_Mask- schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:48:
Wat moet het moederbord allemaal hebben dan wat je mist bij de mATX versies?
Vergelijk deze 2 moederborden, mini-ITX en micro-ATX : http://tweakers.net/price.../457626;457427/categorie/
De Micro-ATX is iets duurder. Maar heeft géén HDMI 2.0, géén Wi-Fi, géén Bluetooth. Wel de mogelijkheid voor een tweede grafische kaart.
Kosten Wi-Fi adapter komt er dus nog bij.

HDMI 2.0 om leesbaarheid van fonts, grootte van buttons, etc op een 4K televisie te testen.
Dit is niet hetzelfde als via de browser van een smart-TV, maar geeft wel een redelijke indicatie.
Als het mogelijk was om een smart-TV via één van deze gesynchroniseerde cross-device testing tools aan te sturen was dat niet nodig : http://www.html5rocks.com...zed-cross-device-testing/
Iedere web pagina die ik bezoek in de browser in mijn testomgeving wordt dan gesynchroniseerd (ook bezocht) op ieder gekoppeld device.
Ik gebruik Browsersync en Ghostlab.

[ Voor 46% gewijzigd door NxCPU op 09-11-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
siard schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:49:
Aan welke voedingen zat ik zelf al te denken?
Na wat rondkijken en reviews lezen ben ik zelf op de volgende selectie uitgekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 84,-€ 84,-
1Corsair CS550M€ 78,95€ 78,95
1Seasonic G-series 550 watt€ 91,95€ 91,95
1Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition€ 98,90€ 98,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,80
De Seasonics zou ik persoonlijk links laten liggen. Kwalitatief zeer goed, maar Seasonic staat nou niet bepaald bekend om zéér stille fans. Je kan hiervoor beter uitwijken naar een andere fabrikant naar mijn mening.

De Corsair CS550M vind ik zijn geld niet waard. Het is best een leuke voeding, maar niet bepaald een uitblinker. Deze heeft ook wat caps van CapXon en Teapos aan de secundaire zijde; deze worden toch een beetje geclassificeerd als tweederangs.

Wat dacht je van de pricewatch: Corsair RM550x ? :)
Dit is de nieuwe voedingen lijn van Corsair welke gepositioneerd is tussen de RM550 en RM550i.
De zwaardere varianten (750/850/1000) zijn bij HWI net getest en kwamen erg goed uit de bus.

7 jaar garantie, modulair, gold rating en een relatief stille rifle ball bearing fan.
Verder exact 99 inclusief verzending dus wel op het randje van je budget.

Eventueel kan je ook de vernieuwde Cooler Master V series overwegen; pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold

Maar tenslotte kan je nog een zeer goede EVGA voeding overwegen; de EVGA SuperNOVA 550 G2.
pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
Guru was in ieder geval zeer te spreken over deze voeding in zijn review.

Ik ben zelf erg gecharmeerd door zowel EVGA als Corsair mbt hun service en garantiebepalingen.
Persoonlijk zou ik dus kiezen tussen of de Evga 550 G2 of de Corsair RM550X; allebei een uitstekende keuze :)

Edit: Ik heb zelf overigens een Super Flower Leadex Platinum 550w waar ik érg van gecharmeerd ben.
Mooie, goed afgewerkte en lange kabels. Erg stille fan en platinum efficiëntie. pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart
Maar deze is wel weer net boven je budget en ik weet niet of de meerprijs nou te rechtvaardigen is; je krijgt bij hen 'slechts' 5 jaar garantie. HWI was wel erg te spreken verder over de voeding.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 09-11-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
siard schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:49:
Hierbij ga ik de Zalman Z11 Plus nog vervangen voor een Be Quiet! Silent Base 600.
In de Zalman Z11 Plus is kabelmanagement nog wel enigszins mogelijk en in de be quiet! Silent Base 600 zelfs heel goed. In beide gevallen zou ik zeggen dat een modulaire voeding geen voordeel bied wat betreft netheid en weg werken van de kabels. Dat is meer een kwestie van gewoon zelf de PC netjes in elkaar zetten. Een modulaire voeding zorgt er ook niet voor dat het netjes wordt, je moet het toch echt zelf netjes in elkaar zetten. ;)
mitsumark schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:17:
Ik denk dat de Antec Edge de beste 550W onder de 100 euro is, echter waarom 550W? 450W is ook al ruim voldoende.
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold
pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Wit
Zijn op dit moment betere voedingen overall.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siard
-The_Mask- schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:14:
[...]

In de Zalman Z11 Plus is kabelmanagement nog wel enigszins mogelijk en in de be quiet! Silent Base 600 zelfs heel goed. In beide gevallen zou ik zeggen dat een modulaire voeding geen voordeel bied wat betreft netheid en weg werken van de kabels. Dat is meer een kwestie van gewoon zelf de PC netjes in elkaar zetten.
Hoe wil je die bende qua draden dan wegwerken als ik vragen mag? Scheelt weer heel wat geld namelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
siard schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:26:
[...]

Hoe wil je die bende qua draden dan wegwerken als ik vragen mag? Scheelt weer heel wat geld namelijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2012/10/27120457224l.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.quietpc.com/images/products/z11-tool-large.jpg
Achter de voeding en het moederbord.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NxCPU schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:42:

Vergelijk deze 2 moederborden, mini-ITX en micro-ATX : http://tweakers.net/price.../457626;457427/categorie/
De Micro-ATX is iets duurder. Maar heeft géén HDMI 2.0, géén Wi-Fi, géén Bluetooth. Wel de mogelijkheid voor een tweede grafische kaart.
Kosten Wi-Fi adapter komt er dus nog bij.
WiFi en Bluetooth is iets wat je op ITX ziet en eigenlijk nooit op mATX, staat ook geen enkel moederbord in de pricewatch met WiFi en/of Bluetooth welke van het mATX formaat is.

Waarom moet het moederbord trouwens HDMI 2.0 hebben? HDMI 2.0 via de videokaart is niet mogelijk?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siard
aha op die manier... Echter heb ik nu al soms moeite om die zijkant dicht te krijgen, lijkt me helemaal lastig gaan dan. Sowieso ga ik het niet nog proberen in de Zalman Z11 Plus, prima behuizing maar vind het inmiddels niet meer mooi, dus tijd voor wat nieuws en minder schreeuwerig.

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik ben weer eens goed geholpen. Mocht het toch niet lukken met de voeding, laat ik het wel weer eens weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik ging er met de Edge er even vanuit dat het uiterlijk het belangrijkste zou zijn (wat mij betreft vallen de V550 en Leadex 550 dan af), daarnaast zijn de kwaliteit en zeker ook geluidsproductie ook meer dan prima.
Er zijn natuurlijk meer erg goede voedingen tussen 75 en 100 euro, de RM550x is voor mij nieuw, maar als jij zegt dat die kwalitatief beter is dan de Edge geloof ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Hai. Een vraagje:

Ik zat zojuist even te kijken naar de productspecificaties van de pricewatch: be quiet! System Power 7 350W op de website van be quiet! zelf. Als je op die pagina onder het tabje "Technical data" kijkt, en dan onder het kopje "Output", staat aangegeven dat de voeding op de twee +12V rails elk 18A levert. Samen dus 36A. Omdat Watt = Volt × Ampère, reken ik dat 36 Ampère × 12 Volt uitkomt op 432 Watt. Dat is sterk, want het betreft een 350W voeding. Op de pagina zélf staat dat de 12V rails gezamenlijk 336 Watt leveren. Dat klinkt logischer, maar ik snap dus niet hoe ze daaraan komen. Kan iemand hier wat helderheid in scheppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:18:
[...]

Ik ging er met de Edge er even vanuit dat het uiterlijk het belangrijkste zou zijn (wat mij betreft vallen de V550 en Leadex 550 dan af), daarnaast zijn de kwaliteit en zeker ook geluidsproductie ook meer dan prima.
Er zijn natuurlijk meer erg goede voedingen tussen 75 en 100 euro, de RM550x is voor mij nieuw, maar als jij zegt dat die kwalitatief beter is dan de Edge geloof ik dat :)
Daar ging ik ook vanuit. De Leadex Gold is idd wit, al is er ook een zwarte versie, maar die is nog minder goed leverbaar, maar het uiterlijk van de V550 lijkt mij toch weinig mis mee.
Chotto Toire schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:48:
Ik zat zojuist even te kijken naar de productspecificaties van de pricewatch: be quiet! System Power 7 350W op de website van be quiet! zelf. Als je op die pagina onder het tabje "Technical data" kijkt, en dan onder het kopje "Output", staat aangegeven dat de voeding op de twee +12V rails elk 18A levert. Samen dus 36A. Omdat Watt = Volt × Ampère, reken ik dat 36 Ampère × 12 Volt uitkomt op 432 Watt. Dat is sterk, want het betreft een 350W voeding. Op de pagina zélf staat dat de 12V rails gezamenlijk 336 Watt leveren. Dat klinkt logischer, maar ik snap dus niet hoe ze daaraan komen. Kan iemand hier wat helderheid in scheppen?
Het is een overbelastingbeveiliging. De 12V komt van één bron en wordt opgedeeld in meerder met hun eigen maximale toegelaten stroom, net als de groepen in de meterkast. Is er zodat je niet te veel stroom door een draad kan trekken waardoor die kan smelten.

Als je dus een voeding hebt welke 100A op de 12V kan leveren en het is een single rail voeding, dan is het dus mogelijk om 100A door één draadje te trekken zonder dat de voeding uitschakelt. Maar 100A kan natuurlijk nooit door één zo'n draadje heen, die gaat dus smelten. Maar als je nu meerdere rails van bijvoorbeeld 30A maakt dan schakelt de voeding uit bij meer dan 30A. Het is nu dus niet mogelijk de 100A door één draadje te trekken, verder dan 30A is in zo'n geval niet mogelijk.

Heb je dus een kortsluiting of trek je te veel stroom door één draad dan is een multi-rail voeding een stuk veiliger, single rail kan er voor zorgen dat er iets goed mis kan gaan bij kortsluiting of overbelasting van een draad of connector.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:56:
Het is een overbelastingbeveiliging. De 12V komt van één bron en wordt opgedeeld in meerder met hun eigen maximale toegelaten stroom, net als de groepen in de meterkast. Is er zodat je niet te veel stroom door een draad kan trekken waardoor die kan smelten.

Als je dus een voeding hebt welke 100A op de 12V kan leveren en het is een single rail voeding, dan is het dus mogelijk om 100A door één draadje te trekken zonder dat de voeding uitschakelt. Maar 100A kan natuurlijk nooit door één zo'n draadje heen, die gaat dus smelten. Maar als je nu meerdere rails van bijvoorbeeld 30A maakt dan schakelt de voeding uit bij meer dan 30A. Het is nu dus niet mogelijk de 100A door één draadje te trekken, verder dan 30A is in zo'n geval niet mogelijk.

Heb je dus een kortsluiting of trek je te veel stroom door één draad dan is een multi-rail voeding een stuk veiliger, single rail kan er voor zorgen dat er iets goed mis kan gaan bij kortsluiting of overbelasting van een draad of connector.
Super uitleg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:33:
[...]

WiFi en Bluetooth is iets wat je op ITX ziet en eigenlijk nooit op mATX, staat ook geen enkel moederbord in de pricewatch met WiFi en/of Bluetooth welke van het mATX formaat is.
Deze 2 zijn ook eigenlijk makkelijk (helaas met wat meer geld) op te lossen. Het is wel belachelijk dat een mini-ITX moederbord betere/volledigere specs heeft dan een micro-ATX moederbord dat duurder is.
-The_Mask- schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:33:

Waarom moet het moederbord trouwens HDMI 2.0 hebben? HDMI 2.0 via de videokaart is niet mogelijk?
Linux/Fedora, het host OS, gaat de GPU in de i7-6700K gebruiken. Fedora ziet de grafische kaart(en) (GTX 960) niet. Want die is via KVM/QEMU passthrough dedicated toegewezen aan Windows of OS X.
Gaat ook op voor 2 maal GTX 960. Ieder OS zijn eigen dedicated grafische kaart en dedicated DDR4 geheugen.
Fedora ziet de grafische kaart(en) alleen als ze ongebruikt zijn (geen passthrough) door KVM/QEMU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NxCPU schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:19:
[...]

Linux/Fedora, het host OS, gaat de GPU in de i7-6700K gebruiken. Fedora ziet de grafische kaart(en) (GTX 960) niet. Want die is via KVM/QEMU passthrough dedicated toegewezen aan Windows of OS X.
Gaat ook op voor 2 maal GTX 960. Ieder OS zijn eigen dedicated grafische kaart en dedicated DDR4 geheugen.
Fedora ziet de grafische kaart(en) alleen als ze ongebruikt zijn (geen passthrough) door KVM/QEMU.
Nee dat is idd nu niet mogelijk, of je moet kiezen voor een ATX moederbord met kleine behuizing.

pricewatch: Cooltek W2 Zwart
pricewatch: Cooltek RM1 Zwart

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=5479#ov
http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=5478#ov

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 10-11-2015 11:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Die cooltek behuizingen zien er wel goed uit maar zijn te hoog voor op het bureau. (Had ik aan moeten geven.)

Frappant, de UD5 TH dat was het moederbord waar ik mee begon. Maar de behuizingen daarvoor zijn veel te hoog. Ik had de Fractal Design Define R5, Cooler Master Silencio 352 en Inwin 805 op het oog. Ik wil een compacte (liefst witte, of (lichtgekleurde) aluminium) behuizing voor op mijn bureau. Als ik in de PW bij "Alleen geschikt voor" micro-ATX aanvink (om de afmetingen al flink te beperken) en de hoogte beperk tot 285 mm, dan blijven er wat mij betreft alleen maar treurige behuizingen over:
http://tweakers.net/categ...QMlHaXcxAogx8jCFMirra0FAA

Iets vergelijkbaar met de Node 304, maar voor micro-ATX. Dus iets groter. Ik kijk ook Sl naar buitenlandse sites nu voor wat betreft micro-ATX.
De keuze voor een Mini-ITX behuizing staat vast.

Ik had zelf deze op het oog (niet erg mooi) totdat ik de maximum hoogte van de CPU koeler zag: 100mm.
pricewatch: Lian Li PC-V355

Ik kan trouwens de Asus Hyper Express (voor die 2 SSD's met kleinere capaciteit) niet toevoegen aan mijn boodschappenlijstje want die staat natuurlijk nog niet in de PW. Ik dacht die inmiddels wel al beschikbaar zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door NxCPU op 10-11-2015 12:00 . Reden: Typos! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:56:
Daar ging ik ook vanuit. De Leadex Gold is idd wit, al is er ook een zwarte versie, maar die is nog minder goed leverbaar, maar het uiterlijk van de V550 lijkt mij toch weinig mis mee.
My bad, kwam met plaatjes zoeken op de verkeerde versie uit waarbij de kabels minder mooi zijn, die van de V-series V550 zijn inderdaad volledig zwart.

Los daarvan blijft 550W natuurlijk nog overkill voor een i5 en 7950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Ik zoek een?
Een nieuwe voeding.

Wat is je budget?
Zoveel als nodig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Enige voorkeur is 80 plus gold of beter.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 238,90€ 238,90
1Gigabyte GA-Z97X-SLI€ 110,50€ 110,50
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 366,95€ 366,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 102,95€ 102,95
1Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart€ 255,50€ 255,50
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 45,75€ 45,75
1Logitech Speaker System Z623€ 127,95€ 127,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 45,80€ 45,80
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 75,95€ 75,95
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 68,90€ 68,90
1Cooler Master Silent Pro M700€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 512GB€ 229,-€ 229,-
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.758,10

De reden waarom ik een nieuwe PSU wil is als volgt.
Bij mijn vorige build had ik (geen idee eigenlijk of het al vanaf het begin of later pas begon) last van schrokkerige filmpjes (vooral zichtbaar bij shots die van kant naar kant schuiven en bij in/uit zoomen) in zowel YouTube (kwaliteit van het filmpje maakte niets uit 1080p 720p of lager) als in games (cutscenes, uitgever filmpjes, intro's etc.) terwijl de normale fps gewoon goed waren/zijn.

Beetje bij beetje heb ik mijn systeem door de tijd ge-upgrade om zo als prio uiteraard een beter/sneller systeem te krijgen met als extra van al die schrokkerige beelden af te zijn.

Mijn systeem vertoond af en toe buiten dit schokkerige probleem ook redelijk wat random crashes (Windows 10 drie weken terug clean installed en staat amper programma's of games op nu)Ook bij Fallout 4 krijg ik zo'n beetje om de 10 mins een crash maar desktop. (Nieuwste drivers, beta update, niets lijkt te helpen! :/
Nu heb ik ondertussen mijn hele systeem vernieuwd op mijn PSU na. Geen idee waarom ik hiermee zo lang gewacht heb eigenlijk.

Mijn huidige voeding is de Cooler Master Silent Pro M700, dit is een gewone 80 plus voeding die ik nu zo'n 3-4 jaar heb.
Aangezien 80 plus nou niet bepaald top is en de leverbare wattage vele malen hoger is dan ik gebruik gaat de efficiëntie nogbmeer omlaag toch?

Wat heb ik op het oog.
Zelf denk ik dat een 550 watt voeding wel goed zit voor mijn systeem of raden jullie lager aan?

De PSU die ik nu op het oog heb is de: pricewatch: Seasonic G-series 550 watt

Graag van jullie wat input over deze kwestie. Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door Cowamundo op 11-11-2015 08:28 . Reden: Wat toevoegingen typo's ]

• joerivanbenten
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-09 01:56
Ik heb op alternate een configuratie gemaakt, maar waar ik over twijfel is welke wattage voeding heb ik nodig.

Als ik alle componenten bij elkaar optel kom ik op 650 watt, is dat wel genoeg? :?

Dus mij vraag is welke wattage voeding heb ik nodig. En hoe kan je het bepalen welke wattage je nodig heb

De configuratie: https://www.alternate.nl/...755a394c39cd5bb6e9ed34507

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

In mn 980 Ti review productreview: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G review door Foritain kwam ik tot een peak belasting van ~400W gedurende al het testen etc. Een mooie 500-550W voeding is echt zat (want een 6600K koop je om te overklokken, en je wilt ruimte voor evt toevoegingen). Indien je zwaar gaat overklokken (lees: serieuze toename voltage CPU en GPU / de grenzen op gaat zoeken) dan kan een 650W nog een overweging zijn, maar meer is echt niet nodig.

• -The_Mask-
  • Niet online
Foritain schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:05:
In mn 980 Ti review productreview: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G review door Foritain kwam ik tot een peak belasting van ~400W gedurende al het testen etc.
AC verbruik neem ik aan, dus inclusief verlies van de voeding zelf? Dus wat je uit de voeding trekt zal lager liggen.
Wat bedoel je? Heb je de voeding al? Dan zou het moeten kunnen. Heb je de voeding niet dan is het niet echt een goede keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Cowamundo schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:11:

De reden waarom ik een nieuwe PSU wil is als volgt.
Bij mijn vorige build had ik (geen idee eigenlijk of het al vanaf het begin of later pas begon) last van schrokkerige filmpjes (vooral zichtbaar bij shots die van kant naar kant schuiven en bij in/uit zoomen) in zowel YouTube (kwaliteit van het filmpje maakte niets uit 1080p 720p of lager) als in games (cutscenes, uitgever filmpjes, intro's etc.) terwijl de normale fps gewoon goed waren/zijn.

Beetje bij beetje heb ik mijn systeem door de tijd ge-upgrade om zo als prio uiteraard een beter/sneller systeem te krijgen met als extra van al die schrokkerige beelden af te zijn.

Mijn systeem vertoond af en toe buiten dit schokkerige probleem ook redelijk wat random crashes (Windows 10 drie weken terug clean installed en staat amper programma's of games op nu)Ook bij Fallout 4 krijg ik zo'n beetje om de 10 mins een crash maar desktop. (Nieuwste drivers, beta update, niets lijkt te helpen! :/
Nu heb ik ondertussen mijn hele systeem vernieuwd op mijn PSU na. Geen idee waarom ik hiermee zo lang gewacht heb eigenlijk.

Mijn huidige voeding is de Cooler Master Silent Pro M700, dit is een gewone 80 plus voeding die ik nu zo'n 3-4 jaar heb.
Het kan eigenlijk niet de voeding zijn. Heb je al eens geprobeerd met de TDP limieter en GPU frequentie gespeeld van de videokaart? Lagere GPU frequentie en/of lagere TDP limiet bijvoorbeeld?
Aangezien 80 plus nou niet bepaald top is en de leverbare wattage vele malen hoger is dan ik gebruik gaat de efficiëntie nogbmeer omlaag toch?
Het rendement van de voeding is niet bijzonder, maar bij normaal gebruik in een normale PC zie je een energiezuinige voeding amper terug op je energierekening.
Zelf denk ik dat een 550 watt voeding wel goed zit voor mijn systeem of raden jullie lager aan?

De PSU die ik nu op het oog heb is de: pricewatch: Seasonic G-series 550 watt
Het is meer dan genoeg, maar er zijn tegenwoordig betere 550W voedingen en ik denk niet dat het de voeding is dus. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

-The_Mask- schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:12:
[...]

AC verbruik neem ik aan, dus inclusief verlies van de voeding zelf? Dus wat je uit de voeding trekt zal lager liggen.
what the... volgens mij is een ander topic samengevoegd met deze, nu kan ik mijn post totaal niet meer plaatsen.

Dat is AC verbruik icm een Seasonic G Series 550W inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
-The_Mask- schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:17:
[...]
Het kan eigenlijk niet de voeding zijn. Heb je al eens geprobeerd met de TDP limieter en GPU frequentie gespeeld van de videokaart? Lagere GPU frequentie en/of lagere TDP limiet bijvoorbeeld?

[...]

Het is meer dan genoeg, maar er zijn tegenwoordig betere 550W voedingen en ik denk niet dat het de voeding is dus. ;)
De GPU draait op stock snelheid, zou dat ding dan niet gewoon defect zijn als hij omlaag moet?
Maar ik zal het eens gaan proberen.

Welke voeding zou volgens jou meer geschikt zijn dan en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arayke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-07 17:28
-The_Mask- schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:12:
[...]

[...]

Wat bedoel je? Heb je de voeding al? Dan zou het moeten kunnen. Heb je de voeding niet dan is het niet echt een goede keuze.
Ik krijg de voeding + 270x van een goeie vriend van me voor 75 eu.
Vandaar dat ik het liefste deze gebruik en evt later nog eens een nieuwe mocht het nodig zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cowamundo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:30:
[...]

De GPU draait op stock snelheid, zou dat ding dan niet gewoon defect zijn als hij omlaag moet?
Maar ik zal het eens gaan proberen.
Niet echt defect, maar de kloksnelheid is te hoog of de spanning te laag. De boostkloksnelheid wisselt en heeft geen vaste waarde, gebeurt bij nVidia wel eens dat de kloksnelheid te hoog wordt zodat de videokaart niet meer stabiel is.
Welke voeding zou volgens jou meer geschikt zijn dan en waarom?
De Seasonic kost op dit moment rond de 100 euro, met uitzondering van twee webshops welke een niet al te beste reputatie hebben doordat ze vaak niet kunnen leveren voor de genoemde prijs en een slechte aftersales hebben.

Voor die 100 euro heb je dan ook betere voedingen zoals de:
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold

En een tientje meer:
pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart
arayke schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:27:
[...]

Ik krijg de voeding + 270x van een goeie vriend van me voor 75 eu.
Vandaar dat ik het liefste deze gebruik en evt later nog eens een nieuwe mocht het nodig zijn
Dat is een nette prijs voor die videokaart en voeding, zorg er alleen wel voor dat als C6 en C7 slaapstand aan staat in UEFI dat je het uitschakelt, de voeding heeft namelijk geen individuele spanningsregulatie, waardoor de PC vast kan lopen tijdens de C6 en C7 slaapstand. Zie ook de topicstart voor meer uitleg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Niet online
Ik had mijn vraag hier al eens eerder gesteld, maar ik twijfel nog tussen een paar voedingen:

http://tweakers.net/price...512;360226;349125;349130/

Het gaat nu vooral nog tussen de be quiet! Straight Power 10 400W en de Cooler Master GM G450M. Het prijsverschil is €20, en ik neig dan ook naar naar de Cooler Master. Als ik voor die €20 extra echter een veel betere voeding heb, kan ik nu beter iets meer uitgeven. Een voordeel is wel dat ze beide 5 jaar garantie hebben, en dat is wel zo fijn als ze er (net als mijn 4 jaar oude Seasonic) opeens mee op zouden houden.

De Seasonic M12II Evo 520W was mijn eerste keuze, maar deze schijnt qua ontwerp al wat verouderd te zijn. De Cooler Master V450 Semi-Modular is momenteel nog maar bij 3 winkels uit voorraad leverbaar, en lijkt wel EOL. Van de 550W versie is er inmiddels een (duurdere) vervanger, maar die is er voor zover ik weet niet in een 450W uitvoering.

Antec voedingen heb ik ook bekeken, maar die hadden gekleurde kabels. Graag houd ik een kast met window als mogelijkheid, en de kabels zoals bij be quiet! zijn voor mij dan mooi genoeg.

Mijn pc bestaat trouwens uit een Intel i7 2600 en een MSI 560Ti, ik werd er hier al op gewezen dat 400W dan voldoende zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AntonV schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:30:

Het gaat nu vooral nog tussen de be quiet! Straight Power 10 400W en de Cooler Master GM G450M. Het prijsverschil is €20, en ik neig dan ook naar naar de Cooler Master. Als ik voor die €20 extra echter een veel betere voeding heb, kan ik nu beter iets meer uitgeven.
Het is een echt betere voeding en de 20 euro is die wel waard.
Een voordeel is wel dat ze beide 5 jaar garantie hebben, en dat is wel zo fijn als ze er (net als mijn 4 jaar oude Seasonic) opeens mee op zouden houden.
Maar anders kun je ook nog kijken naar de pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt die zit er qua prijs, kwaliteit en prestaties mooi tussen beide in.
De Seasonic M12II Evo 520W was mijn eerste keuze, maar deze schijnt qua ontwerp al wat verouderd te zijn.
Ja verouderd ontwerp, matige prestaties, luidruchtig en duur, niet echt meer een voeding welke je tegenwoordig nog echt moet overwegen.
De Cooler Master V450 Semi-Modular is momenteel nog maar bij 3 winkels uit voorraad leverbaar, en lijkt wel EOL.
Is idd EOL
Van de 550W versie is er inmiddels een (duurdere) vervanger, maar die is er voor zover ik weet niet in een 450W uitvoering.
Klopt.
Antec voedingen heb ik ook bekeken, maar die hadden gekleurde kabels. Graag houd ik een kast met window als mogelijkheid, en de kabels zoals bij be quiet! zijn voor mij dan mooi genoeg.
De hierboven genoemde Super Flower heeft vergelijkbare kabels.
Mijn pc bestaat trouwens uit een Intel i7 2600 en een MSI 560Ti, ik werd er hier al op gewezen dat 400W dan voldoende zou zijn.
Ja zonder overklokken zou een goede 400/450W voeding bijna altijd moeten voldoen voor een high-end game PC met een single GPU videokaart, enkele uitzonderingen daargelaten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Ik zie nu dat Corsair een nieuwe versie van zijn CM550 serie heeft uitgebracht.

Ik kan echter (nog) niet terugvinden of Corsair voor deze serie is overgeschakelt naar een nieuwe leverancier voor de condensators (gegeven alle opmerkingen ook in dit forum over de 'mindere' condensatoren in dit type PSU).

Heeft iemand daar al iets over kunnen vinden? (Aan de andere kant: deze unit heeft 7(!) jaar fabrieksgarantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 12:06
Hallo tweakers.

Ik heb net een tweedehands r9 290 xfx core edition overgenomen van een medetweaker. Ik heb de kaart geïnstalleerd. Nu zit ik met een probleem en ik probeer hier even definitief te horen wat er mis is.

Mijn probleem:

Ik heb een corsair cx430m psu. Ik heb echter maar 1x de aansluiting voor de voeding van mijn gpu. (290 heeft een 8pins en een 6pins aansluiting). Ik heb de 8 pins erin gestoken en de 6 pins blijft dus leeg. Ik start mijn pc op (nieuwe eigen build) en hij herkent de kaart niet. Ik denk dat dit ligt aan de enkele aansluiting die ik maar heb. Vanuit mijn psu kan ik volgens mij ook niet meer aansluitingen eraan hangen.

Moet ik nu een nieuwe psu kopen? En zoja welke raden jullie me aan dan.

Groeten,

Dvank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Kwalitatief gezien is het een goede voeding, maar er worden slechts 2 PEG connectors bijgeleverd (videokaart kabels). Het is hierdoor een rare voeding want het is overkill voor 1 videokaart maar je kan geen SLI of CF draaien vanwege het gebrek aan kabels.

Voor wat voor build zoek je een voeding? Voor elke single GPU is een 550w voeding + overclocken al voldoende, à la pricewatch: Corsair RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

stin00 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:44:
[...]

Kwalitatief gezien is het een goede voeding, maar er worden slechts 2 PEG connectors bijgeleverd (videokaart kabels). Het is hierdoor een rare voeding want het is overkill voor 1 videokaart maar je kan geen SLI of CF draaien vanwege het gebrek aan kabels.

Voor wat voor build zoek je een voeding? Voor elke single GPU is een 550w voeding + overclocken al voldoende, à la pricewatch: Corsair RM550x
Op dit moment:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 327,95€ 327,95
1MSI H170 GAMING M3€ 117,95€ 117,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 358,95€ 358,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 62,95€ 62,95
1Iiyama ProLite XUB2390HS-B1 Zwart€ 198,90€ 198,90
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Sharkoon Tactix€ 12,25€ 12,25
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C14R€ 56,95€ 56,95
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 92,-€ 92,-
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.406,75

Ik wilde over 3 of 4 jaar nieuwe videokaart halen zoals 980 ti in die trend.

(Ik heb ook OC lijstje, maar ik denk overklokken heeft weinig zin in gamen, streamen en video redering)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:45:
[...]
Ik wilde over 3 of 4 jaar nieuwe videokaart halen zoals 980 ti in die trend.

(Ik heb ook OC lijstje, maar ik denk overklokken heeft weinig zin in gamen, streamen en video redering)
De volgende generatie videokaarten krijgen kleinere chips en zouden dus ook energiezuiniger moeten worden. Ik voorzie daarom niet waarom een 650w voeding meerwaarde zou kunnen bieden in de toekomst, helemaal gezien je 2 PCI-E kabels erbij geleverd krijgt!

Je hebt een relatief zuinige Skylake die je niet zal overclocken, daarom is voor je R9 390 een 550w voeding al meer dan genoeg :) Je kan dan de videokaart nog prima overclocken ook, geen enkel probleem.

De Cooler Master V-series is trouwens vernieuwd en vervangen voor een geüpgraded model met volledig modulair design en een betere fan. Zie hier: pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold

Maar in die pricerange zou ik zelf gaan voor een pricewatch: Corsair RM550x , pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2 of voor eventueel de Platinum rated pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart . Het grote voordeel van de Corsair RM550X en EVGA 550w G2 is overigens de 7 jaar garantie!

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 14-11-2015 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
DvanK schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:00:
Ik heb net een tweedehands r9 290 xfx core edition overgenomen van een medetweaker. Ik heb de kaart geïnstalleerd. Nu zit ik met een probleem en ik probeer hier even definitief te horen wat er mis is.

Mijn probleem:

Ik heb een corsair cx430m psu. Ik heb echter maar 1x de aansluiting voor de voeding van mijn gpu. (290 heeft een 8pins en een 6pins aansluiting). Ik heb de 8 pins erin gestoken en de 6 pins blijft dus leeg. Ik start mijn pc op (nieuwe eigen build) en hij herkent de kaart niet. Ik denk dat dit ligt aan de enkele aansluiting die ik maar heb. Vanuit mijn psu kan ik volgens mij ook niet meer aansluitingen eraan hangen.

Moet ik nu een nieuwe psu kopen? En zoja welke raden jullie me aan dan.
De videokaart krijgt nu te weinig power inderdaad, je moet zowel een 6pin (75w) als een 8pin (150w) connecten! Helaas heeft jouw voeding inderdaad alleen een 6+2pin PCI-E stekker, wat mij betreft een grote faal van Corsair. De voeding is ook niet je-van-het op het gebied van efficiëntie.

Hoe ziet de rest van je systeem eruit en wat zou je budget zijn voor een nieuwe voeding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 12:06
in00 bedankt voor je reactie.
Mn systeem is als volgt
I5 4460
R9 290
Ssd 256 gb
Hd 500gb
1 disk drive
8gb ram
2 case fans
Asrock b85m pro4 mobo

Mn budget ligt rond de 50 euro. Iets meer kan.

[ Voor 14% gewijzigd door DvanK op 14-11-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

DvanK schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:13:
[...]

Mn budget ligt rond de 50 euro. Iets meer kan.
Ik zou je budget verhogen
stin00 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:58:
[...]

De volgende generatie videokaarten krijgen kleinere chips en zouden dus ook energiezuiniger moeten worden. Ik voorzie daarom niet waarom een 650w voeding meerwaarde zou kunnen bieden in de toekomst, helemaal gezien je 2 PCI-E kabels erbij geleverd krijgt!

Je hebt een relatief zuinige Skylake die je niet zal overclocken, daarom is voor je R9 390 een 550w voeding al meer dan genoeg :) Je kan dan de videokaart nog prima overclocken ook, geen enkel probleem.

De Cooler Master V-series is trouwens vernieuwd en vervangen voor een geüpgraded model met volledig modulair design en een betere fan. Zie hier: pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold

Maar in die pricerange zou ik zelf gaan voor een pricewatch: Corsair RM550x , pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2 of voor eventueel de Platinum rated pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart . Het grote voordeel van de Corsair RM550X en EVGA 550w G2 is overigens de 7 jaar garantie!
Ik twijfel dat bij full load de PC zomaar uitschakeld.
PCPartPicker zegt de volgende:
http://pcpartpicker.com/p/t7wyhM

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.