Voeding advies en informatie topic - Deel 31 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 37.903 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:48
Thanks voor je hulp! Ik kan hier wel wat mee ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Iemand enig idee wat er te doen is aan een ventilator die geluid maakt alsof hij ergens tegenaan komt? Ik heb hier een antec edge 550w, maar de ventilator maakt een geluid die er niet hoort te zijn. Voeding anders terugsturen?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als het een draadje is moet je het wel kunnen zien, die kun je ook wel terug drukken, zonder dat je de voeding hoeft te openen. Stroom er wel afhalen als je dat doet natuurlijk.

Maar als dat het niet is, gewoon terug sturen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Salvatron schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:28:
[...]

Maakt het nog wat uit dat de condensatoren niet japans zijn of wellicht van mindere kwaliteit bij de be quiet straight power 10 400w ?
Nou er zitten Teapo SY's in die hebben een erg lange levensduur en SC's met een minder lange levensduur. De verwachte levensduur van de condensator wordt genoemd in de datasheet. Tussen de 2000 en 5000 uur is vrij normaal, dit lijkt kort 2000 uur is immers maar 83,33 dagen. Maar die 2000 uur is op maximale ripple wat de condensator kan verdragen en maximale temperatuur, 105 graden Celsius is normaal. Elke 10 graden lager verdubbeld echter ruwweg de levensduur. Is de gemiddelde temperatuur dus maar 55 graden van de condensator, dan wordt de levensduur in één keer vijf maal zo lang. Is de ripple welke de condensator dan weg moet filteren dan ook nog een stuk lager dan het maximale, dan slijt de condensator ook veel minder hard.

Mocht je dus willen weten hoe lang de condensators precies mee gaan dan valt dit dus redelijk goed uit te rekenen. Dus als je het wil weten mag je wel iets van 100.000 euro naar mij overmaken, kan ik de juiste apparatuur kopen en ga ik het voor je uitrekenen. :)

Vind je dat te gortig dan moet je het houden bij wat gokken en dan verwacht ik dat 8 jaar probleemloos werken er wel moet in zitten, mits redelijk stofvrij. Stof zorgt er voor dat de warmte niet weg kan en zoals je hierboven kan zien is een hoge temperatuur funest voor de levensduur. Maar over een aantal jaar is er sowieso veel meer te vertellen over de verwachte levensduur. Dan is er immers weer meer ervaring met de producten van nu.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sigilens schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:26:
[quote][b][message=45420855,noline]-The_Mask- schreef op vrijdag 11
De behuizing is een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window met venster? Maakt het uiterlijk van de voeding dan ook uit? Dus mooie zwarte kabels in plaats van alle kleuren van de regenboog?

Hoe lang moet de voeding mee gaan? Gewoon zo lang mogelijk en dus meerdere upgrades moet die overleven?

Het liefst heb ik dat de kabelsleeves helemaal doorlopen nu heb ik gekleurde uiteindes.

Hij moet toch wel een tijd meegaan.

Kwa looks maakt het niet zoveel uit aangezien mijn voeding weggewerkt is onder een plaatje zodat je hem helemaal niet ziet.

Ik weet nu niet of ik een goeie 450 watt moet nemen of een met een hoger wattage.
450W kan nu prima, maar als je later gaat naar een high-end videokaart met hoog verbruik en gaat overklokken, zowel de CPU als de videokaart dan is 550W wel wat ruimer.

Daarnaast zijn er op dit moment minder voor jouw interessante 450W voedingen en beginnen ze vaak pas bij 550W.

pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold

High-end voedingen welke zwarte draden hebben, perfect dus voor een behuizing met venster en van uitstekende kwaliteit zijn en erg goede presataties leveren. Levensduur van meer dan 10 jaar moet in principe goed kunnen met deze voedingen.

De Corsair en EVGA hebben dan ook 7 jaar garantie en de Cooler Master 5 jaar met twee jaar pick-up en return.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 00:20:
[...]

Beide hebben een prima RMA afhandeling. Maar als je eenmaal via Corsair de RMA doet kun je nooit meer via de webshop. Je krijgt immers een andere voeding terug met ander serienummer en dus herkent de webshop het nieuwe serienummer niet.
Dankjewel :)
Ik zal corsair maandag gelijk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 22:15
[quote]-The_Mask- schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:38:
[...]

pricewatch: Corsair RM650x 4 PEG connectors, erg stil, volledig modulair, erg goede prestaties en kwaliteit tegen een goede prijs.

Als ik de fotos bekijk zitten er maar 2x pci 6+2 connectors op? of zie ik dat helemaal verkeerd???
en 650 watt is voldoende voor 2x gtx970 en 4690K oc 4.3ghz

[ Voor 6% gewijzigd door markie1985 op 12-12-2015 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
markie1985 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:03:
Als ik de fotos bekijk zitten er maar 2x pci 6+2 connectors op? of zie ik dat helemaal verkeerd???
en 650 watt is voldoende voor 2x gtx970 en 4690K oc 4.3ghz
Zijn er vier laatste keer dat ik keek. ;)

Ja dat is zelfs erg overdreven, als het moet kan het op een high-end 450W voeding. Maar die dingen hebben nooit 4 PEG connectors.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Ik heb een nieuwe videokaart, een nvidia quadro4000, op het oog voor het beter gebruiken van cad applicaties. Nu twijfel ik alleen of m'n voeding toereikend is: 400W. Volgens de opgave van nvidia gebruikt de kaart 142W.

Dit zijn m'n systeemspecs:
Behuizing Inwin EA040, ATX, Zwart, 400W
Moederboard GigaByte GA-H81M-HD3 S1150 H81 2xDDR3 mATX
Processor Intel Core i5-4670, 3.40GHz, 6MB, S1150
Harddisk Samsung 840 EVO 120GB 2.5" SATA3 Basic
Grafische kaart Intel HD Graphics 4600

Ik ben benieuwd naar jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

-The_Mask- schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:28:
Als het een draadje is moet je het wel kunnen zien, die kun je ook wel terug drukken, zonder dat je de voeding hoeft te openen. Stroom er wel afhalen als je dat doet natuurlijk.

Maar als dat het niet is, gewoon terug sturen.
Lijkt inderdaad een draadje te zijn, teruggeduwd met een stomp ijzeren ding en nu is het geluid weg. Nog ff afwachten of het geluid terugkomt maar het lijkt er niet op. Er zit overigens nog wel een beetje een dradenbrij boven sommige condensators in die antec edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
tinus94 schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:51:
Ik heb een nieuwe videokaart, een nvidia quadro4000, op het oog voor het beter gebruiken van cad applicaties. Nu twijfel ik alleen of m'n voeding toereikend is: 400W. Volgens de opgave van nvidia gebruikt de kaart 142W.
Een oude Fermi gebaseerde 4000 en geen nieuwere Kepler K4000 of Maxwell M4000 dus?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:02

Matis

Rubber Rocket

Voor mijn Zuinige ESXi ben ik op zoek naar een geschikte voeding. Ik heb hiervoor de volgende componenten in gedachten:

Nieuw aan te schaffen
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,80€ 212,80
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1Sandisk Cruzer Ultra Fit 16GB Zilver€ 8,13€ 8,13
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 83,01€ 83,01
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 474,18

Met deze componenten die ik al heb (let niet op de totaalprijs, want ik heb zelf lopen editen).
#ProductPrijsSubtotaal
4WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 42,95€ 42,95
1Intel PRO/1000 GT€ 26,62€ 26,62
1Areca ARC-1220€ 0,-€ 0,-
1Corsair CX400W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 97,62

Echter werd ik er op gewezen dat de huidige voeding geen C6/C7 ondersteuning heeft en dat hij ook niet zo efficiënt is.
Bij de BBG van juli 2015 wordt deze voeding geadviseerd: pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
Volgens de website van BQ! ondersteunt hij Intel C6/C7 (kopje General).

-The_Mask- in "Zuinige ESXi Server" spreekt dat tegen en wijst me door naar dit topic.

Jullie advies?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
-The_Mask- schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:47:
[...]

Een oude Fermi gebaseerde 4000 en geen nieuwere Kepler K4000 of Maxwell M4000 dus?
Inderdaad een oudere Fermi gebaseerde 4000. Ik zie dat de kaart al ruim 5 jaar op de markt is. Is dit wel een verstandige keuze? Ik kan 'm 2e hands overnemen voor ca. € 130,-

Ik twijfel namelijk ook tussen de Nvidia K620...sorry een beetje off-topic

[ Voor 15% gewijzigd door tinus94 op 13-12-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou van een Corsair CX400 naar een be quiet! System Power 7 300W is gewoon geen grote upgrade, daar zie ik het nut niet echt van. De kwaliteit van een Corsair CX400 is ook goed genoeg om nog even mee te gaan als die nog werkt. Zoals gezegd heeft de voeding geen ondersteuning voor C6 en C7 power states doordat individuele spanningsregulatie ontbreekt. Dus mocht je de Corsair CX400 willen gebruiken zet dan C6 en C7 bij voorkeur uit zodat je geen problemen krijgt tijdens deze slaapstand.

Wil je toch een andere voeding, neem dan één welke meer een upgrade is en een hoger rendement heeft, voor in een server kan dat wel uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

-The_Mask- schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:30:
Nou van een Corsair CX400 naar een be quiet! System Power 7 300W is gewoon geen grote upgrade, daar zie ik het nut niet echt van. De kwaliteit van een Corsair CX400 is ook goed genoeg om nog even mee te gaan als die nog werkt. Zoals gezegd heeft de voeding geen ondersteuning voor C6 en C7 power states doordat individuele spanningsregulatie ontbreekt. Dus mocht je de Corsair CX400 willen gebruiken zet dan C6 en C7 bij voorkeur uit zodat je geen problemen krijgt tijdens deze slaapstand.

Wil je toch een andere voeding, neem dan één welke meer een upgrade is en een hoger rendement heeft, voor in een server kan dat wel uit.
Bedankt voor de toelichting. Ik ben ook niet op zoek naar een grote upgrade. Ik kreeg alleen het idee dat ik een nieuwe zuinigere voeding in de loop der tijd terug zou verdienen.
Het systeem moest sowieso 24/7 aanstaan, dus er komt geen slaapstand aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Matis schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:33:
[...]

Bedankt voor de toelichting. Ik ben ook niet op zoek naar een grote upgrade. Ik kreeg alleen het idee dat ik een nieuwe zuinigere voeding in de loop der tijd terug zou verdienen.
Het systeem moest sowieso 24/7 aanstaan, dus er komt geen slaapstand aan te pas.
Een nieuwe efficiëntere voeding gaat zich ook terug verdienen in zo'n systeem wat altijd aan staat. Vandaar dat ik nog iets meer zou investeren voor meer kwaliteit en een hoger rendement.

Cooler Master V450SM heeft het hoogste rendement bij lage vermogens, maar die is helaas EOL.
be quiet! Straight Power 10 400W doet het ook goed en de Seasonic G-series 360W is ook redelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
tinus94 schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:03:
[...]

Inderdaad een oudere Fermi gebaseerde 4000. Ik zie dat de kaart al ruim 5 jaar op de markt is. Is dit wel een verstandige keuze? Ik kan 'm 2e hands overnemen voor ca. € 130,-

Ik twijfel namelijk ook tussen de Nvidia K620...sorry een beetje off-topic
CAD applicaties is nogal een erg ruim begrip. Voor de ene zal daarmee de IGP in de CPU meer dan prima zijn, de andere heeft genoeg aan een mainstream nVidia GeForce videokaartje en sommigen hebben het meeste aan een high-end nVidia of AMD videokaart. Anderen schieten daar weer niks mee op en hebben een professionele videokaart van AMD of nVidia nodig. Is dus maar net wat je er mee doet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

-The_Mask- schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:56:
Een nieuwe efficiëntere voeding gaat zich ook terug verdienen in zo'n systeem wat altijd aan staat. Vandaar dat ik nog iets meer zou investeren voor meer kwaliteit en een hoger rendement.

Cooler Master V450SM heeft het hoogste rendement bij lage vermogens, maar die is helaas EOL.
be quiet! Straight Power 10 400W doet het ook goed en de Seasonic G-series 360W is ook redelijk.
Bedankt voor de adviezen. In dat geval ga ik voor de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Die €12,= verschil zijn het me dan toch wel weer waard. Zeker de hoeveelheid sata-poorten spreekt me aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal,

Graag zou ik voor mijn toekomstige PC de Antec VPF Series 450W voeding gebruiken.

Echter deze is niet leverbaar in het bedrijf waar ik mijn bestelling wil doen. Ik heb daarom nu 2 opties:
  • De Antec VPF Series 550W kopen, maar hier alsnog 7 dagen op wachten
  • In plaats daarvan een alternatief nemen die wel meteen leverbaar is, zelf had ik de Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W in gedachten.
Graag hoor ik een advies, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Hoe lang kan een voeding mee?

Ik heb een XFX Pro Series 850W Black Edition PSU, nu precies 4 jaar. Ik ben nu een nieuwe pc aan het bouwen, en wilde deze hierin meenemen.

De voeding heeft voor 3 jaar gedraaid met een gtx 580 en een 2500k en afgelopen jaar met een gtx 980.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een high-end voeding zoals die moet prima in slaat zijn om meer dan 10 jaar mee te gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:30:

• In plaats daarvan een alternatief nemen die wel meteen leverbaar is, zelf had ik de Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W in gedachten.
Dat is moeilijk een alternatief te noemen, de Sharkoon is namelijk een SFX voeding, terwijl de Antec een ATX is, totaal ander formaat dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
-The_Mask- schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:27:
Een high-end voeding zoals die moet prima in slaat zijn om meer dan 10 jaar mee te gaan.
Bedankt! Dan ga ik er straks mee aan de slag.

• martijn256
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-08 20:13
Voor mijn gaming pc ben ik op zoek naar een nieuwe voeding.
Dit zijn de componeren die er mee moeten werken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4590 Boxed€ 209,-€ 209,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 109,95€ 109,95
1Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD€ 341,-€ 341,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Special Edition€ 82,95€ 82,95
1be quiet! Pure Rock€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 35,95€ 35,95
1Crucial MX100 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,75

Mijn budget is €70.
Het liefst wil ik een voeding die je niet hoort bij lichte taken (word, powerpoint, browser, ...).
Als hij under load meer geluid maakt vind ik geen probleem want als ik aan het game ben gebruik ik normaal een headset.
Maar ik kan geen hybrid voeding vinden binnen mijn budget.
Zelf dacht ik aan een van deze voedingen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec VPF Series 550W€ 56,95€ 56,95
1Cooler Master GM G550M€ 63,50€ 63,50
1EVGA 600B€ 66,01€ 66,01
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 58,-€ 58,-
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 63,50€ 63,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,96

Zou iemand me kunnen vertellen welke van deze het beste is en relatief stil?
Anderen voorstellen zijn natuurlijk ook welkom.

• -The_Mask-
  • Niet online
martijn256 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:11:

Mijn budget is €70.
Het liefst wil ik een voeding die je niet hoort bij lichte taken (word, powerpoint, browser, ...).
Als hij under load meer geluid maakt vind ik geen probleem want als ik aan het game ben gebruik ik normaal een headset.
Dan voldoen de meeste fatsoenlijke voedingen wel. Heb je trouwens de componenten behalve de voeding al? Omdat je anders beter voor Skylake kunt gaan, Haswell is immers al weer twee generaties ouder.
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec VPF Series 550W€ 56,95€ 56,95
1Cooler Master GM G550M€ 63,50€ 63,50
1EVGA 600B€ 66,01€ 66,01
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 58,-€ 58,-
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 63,50€ 63,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,96

Zou iemand me kunnen vertellen welke van deze het beste is en relatief stil?
De EVGA 600B is gewoon erg duur voor wat je krijgt, oud design, matige prestaties, matige kwaliteit. De XFX en Seasonic zijn al wat beter kwalitatief gezien, maar hebben ook nog een oud design.

De pricewatch: Antec VPF Series 550W, pricewatch: Cooler Master GM G550M en ook pricewatch: Fractal Design Integra M 550W zijn moderne voedingen. Waarbij de Fractal en Cooler Master in jouw geval de beste keuze zijn. In een behuizing met venster zet je immers geen voeding met lelijke kabels, dan kun je beter een dichte behuizing nemen.

De Fractal Design en Cooler Master verschillen niet veel van elkaar qua kwaliteit en prestaties, beide zijn goede keuzes.

AMD Nieuwsdiscussie

• martijn256
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-08 20:13
-The_Mask- schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:12:
[...]

Dan voldoen de meeste fatsoenlijke voedingen wel. Heb je trouwens de componenten behalve de voeding al? Omdat je anders beter voor Skylake kunt gaan, Haswell is immers al weer twee generaties ouder.

[...]

De EVGA 600B is gewoon erg duur voor wat je krijgt, oud design, matige prestaties, matige kwaliteit. De XFX en Seasonic zijn al wat beter kwalitatief gezien, maar hebben ook nog een oud design.

De pricewatch: Antec VPF Series 550W, pricewatch: Cooler Master GM G550M en ook pricewatch: Fractal Design Integra M 550W zijn moderne voedingen. Waarbij de Fractal en Cooler Master in jouw geval de beste keuze zijn. In een behuizing met venster zet je immers geen voeding met lelijke kabels, dan kun je beter een dichte behuizing nemen.

De Fractal Design en Cooler Master verschillen niet veel van elkaar qua kwaliteit en prestaties, beide zijn goede keuzes.
Ja de componenten heb ik al.
Ik had deze pc namelijk met een i3 en een R9 270, en ben hierna geüpgraded.
Maar mijn huidige PSU (CX430M) heeft niet genoeg vermogen meer voor deze nieuwe configuratie.
De lelijke kabel maakt me niet uit want ik heb Bitfenix Alchemy extensions voor alle kabels in die in zicht zijn.
En de NZXT heeft een cover voor de PSU waardoor je die ook niet zien.
Dus het maakt me niet uit hoe hij eruit ziet.
Een kwalitatief redelijke PSU die still is tijdens lichte belasting is voor mij veel belangrijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30
Ik ben druk aan het puzzelen op een nieuwe zware Game PC voor mijn zoon.
Tot nu toe ben ik tot deze lijst gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 409,-€ 409,-
1MSI Z170A GAMING PRO€ 152,50€ 152,50
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 718,-€ 718,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD4003FZEX, 4TB€ 222,68€ 222,68
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 117,95€ 117,95
1NZXT Kraken X61€ 141,-€ 141,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 115,90€ 115,90
1Samsung SM951 (AHCI) 512GB€ 336,50€ 336,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.213,53

En nu is dus de voeding aan de beurt.

In de toekomst wil hij eventueel gaan overclocken (vandaar K versie en Z170 moederbord) en eventueel een tweede GTX-980Ti er bij als hij overgaat naar 4K scherm (als dat tegen die tijd nog nut heeft, anders vervangen van de videokaart)

Als ik naar dit alles kijk dan heb ik minimaal de volgende aansluitingen nodig:

24p en 4p+4p moederbord/CPU connector
2x8p voor GPU (en dus de mogelijkeheid om in de toekomst te verdubbelen)
1 Sata aansluiting voor de HDD (SDD is M.2 op de moederboard) maar eventueel nog een extra voor de toekomst
1 Sata aansluiting voor de voeding van de X61.
1 Molex aansluiting voor de lampjes etc van de kast

Als ik dat allemaal in de price watch filter gooi dan krijg ik een aantal zware voedingen naar boven (750+ Watt) maar is het mij onduidelijk welke nou "het beste" zou zijn.

Gezien de kast en de waterkoeling neig ik nu naar de pricewatch: NZXT Hale90 v2 850W maar ik weet niet of dat een goede voeding is. (nog even los van de prijs, alhoewel de rest van de PC ook al niet goedkoop is)

Hier nog iemand met een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[b]duvekot schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:09:
Moet er ook rekening gehouden worden met het overklokken van de videokaarten? En gaat het hier dan om een kleine overklok of wordt echt de max opgezocht?

Wat betreft de voeding. Moet die beschikking hebben over volledig zwarte kabels? Ga je gebruik maken van individueel gesleevde verlengkabels? Ga je de draden zelfs sleeven? Of ga je individueel gesleevde kabels kopen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

duvekot schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:09:
Ik ben druk aan het puzzelen op een nieuwe zware Game PC voor mijn zoon.
Tot nu toe ben ik tot deze lijst gekomen:
[...]

En nu is dus de voeding aan de beurt.

In de toekomst wil hij eventueel gaan overclocken (vandaar K versie en Z170 moederbord) en eventueel een tweede GTX-980Ti er bij als hij overgaat naar 4K scherm (als dat tegen die tijd nog nut heeft, anders vervangen van de videokaart)

Als ik naar dit alles kijk dan heb ik minimaal de volgende aansluitingen nodig:

24p en 4p+4p moederbord/CPU connector
2x8p voor GPU (en dus de mogelijkeheid om in de toekomst te verdubbelen)
1 Sata aansluiting voor de HDD (SDD is M.2 op de moederboard) maar eventueel nog een extra voor de toekomst
1 Sata aansluiting voor de voeding van de X61.
1 Molex aansluiting voor de lampjes etc van de kast

Als ik dat allemaal in de price watch filter gooi dan krijg ik een aantal zware voedingen naar boven (750+ Watt) maar is het mij onduidelijk welke nou "het beste" zou zijn.

Gezien de kast en de waterkoeling neig ik nu naar de pricewatch: NZXT Hale90 v2 850W maar ik weet niet of dat een goede voeding is. (nog even los van de prijs, alhoewel de rest van de PC ook al niet goedkoop is)

Deze: pricewatch: Super Flower Leadex Gold 750W Zwart
Ik heb zelf ook een 6700K/Z170-combi van NZXT en MSI en de Super Flower staat daar super bij. De voeding is ook erg goed en de kwaliteit van de kabels is super. In alle aansluitingen die je nodig hebt is voorzien. Er zit zelfs een kabel met 2x sata en 1x molex bij, ideaal zou ik zeggen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
-The_Mask- schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:16:
[...]

Moet er ook rekening gehouden worden met het overklokken van de videokaarten? En gaat het hier dan om een kleine overklok of wordt echt de max opgezocht?

Wat betreft de voeding. Moet die beschikking hebben over volledig zwarte kabels? Ga je gebruik maken van individueel gesleevde verlengkabels? Ga je de draden zelfs sleeven? Of ga je individueel gesleevde kabels kopen?
De Max opzoeken bij overclocken zal niet gebeuren, daarvoor is het gewoon kunnen spelen van games belangrijker :-) Maar een kleine overclock om de toekomst weer wat extra FPS'en er uit te persen zal vast wel gaan gebeuren.

Gezien de rest van de kast en componenten zouden rode en/of zwarte individueel gesleevde kabels mooi kunnen zijn. Zelf draden sleeven zie ik hem niet doen, en ik zelf zou het wel willen proberen, maar ik verwacht dat ik er geen tijd voor krijg als de componenten eenmaal binnen zijn. Dus als ze kant en klaar gekocht kunnen worden (zoals bij Corsair zag ik) dan zou het mooi meegenomen zijn.
Over gesleevde verlengkabels had ik nog niet na gedacht .. zou idd ook een optie kunnen zijn. Er is volgens mij meer dan voldoende ruimte aan de achterkant van de kast om kabels kwijt te kunnen.

Maar (zoals bij de NZXT voeding) volledig zwarte kabels zou ook prima passen denk ik.
(gekleurde draden zijn idd, zoals je zelf ook vindt, niet meer van deze tijd/prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
duvekot schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:39:
[...]

De Max opzoeken bij overclocken zal niet gebeuren, daarvoor is het gewoon kunnen spelen van games belangrijker :-) Maar een kleine overclock om de toekomst weer wat extra FPS'en er uit te persen zal vast wel gaan gebeuren.
Zonder overklok is een high-end 650W voeding krap aan met twee van die videokaarten, met kleine overklok moet 750W wel gaan, maar als de overklok iets groter wordt is 850W verstandiger.
Gezien de rest van de kast en componenten zouden rode en/of zwarte individueel gesleevde kabels mooi kunnen zijn. Zelf draden sleeven zie ik hem niet doen, en ik zelf zou het wel willen proberen, maar ik verwacht dat ik er geen tijd voor krijg als de componenten eenmaal binnen zijn. Dus als ze kant en klaar gekocht kunnen worden (zoals bij Corsair zag ik) dan zou het mooi meegenomen zijn.
Over gesleevde verlengkabels had ik nog niet na gedacht .. zou idd ook een optie kunnen zijn. Er is volgens mij meer dan voldoende ruimte aan de achterkant van de kast om kabels kwijt te kunnen.

Maar (zoals bij de NZXT voeding) volledig zwarte kabels zou ook prima passen denk ik.
(gekleurde draden zijn idd, zoals je zelf ook vindt, niet meer van deze tijd/prijsklasse)
De NZXT Hale V2 850W heeft wel gewoon een 24 pins ATX kabel met gekleurde draden en sleeving, dus ik zou eerder gaan voor één met helemaal zwarte draden. Dat ding is sowieso erg duur, dus ik zou hem eigenlijk helemaal niet nemen.

Voedingen zoals de:
pricewatch: Corsair RM850
pricewatch: Corsair RM850x
pricewatch: Corsair RM850i
pricewatch: Corsair HX850i
pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2
Zijn allemaal betere voedingen welke volledig modulair zijn en volledig zwarte kabels hebben. Daarnaast zijn er van deze voedingen ook nog individueel gesleevde kabels te krijgen via https://cablemod.com/products/

RM850 (CWT editie) review: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=422
RM850x review: http://www.pcper.com/revi...-850W-Power-Supply-Review
RM850i review: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=441
HX750i review: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=392 (geen goede review van de 850W versie beschikbaar.

Zoals je kunt zien in de reviews lijken deze vier voedingen erg op elkaar van binnen. Dat klopt ook ze zijn allemaal op hetzelfde design gebaseerd waarbij veranderingen zijn gedaan in elke serie.

De standaard RM850 (CWT) is de meest basale versie deze heeft ook zwarte platte kabels zonder sleeving.

Dan heb je de RM850x welke vier draden extra heeft in de 24 pins ATX stekker welke de spanning op het moederbord terug zend naar de voeding, hierdoor heeft deze een betere spanningsstabiliteit. Ook zitten er condensators in de kabels voor betere ripple onderdrukking. Dit zorgt er wel voor dat de kabels wat dikker worden en door de condensators zitten deze kabels ook verpakt in sleeving anders kwamen de condensators bloot te liggen.

De RM850i is vergelijkbaar met de RM850x, maar die heeft een extra digitaal PCB in de voeding zitten. Hierdoor kun je de voeding verbinden via USB en via software dingen uitlezen zoals verbruik en spanning en dingen instellen zoals het OCP trippoint.

Dan heb je nog de HX850i deze heeft niet de kabels van de RMx en RMi series, maar nog de oudere kabels van de RM serie. Deze heeft dus platte zwarte kabels zonder sleeving, ziet er naar mijn mening het mooist uit. Maar in de kabels zitten dus geen extra draden voor het doorgeven van de spanning aan de voeding en ook geen condensators in de kabels, dit zorgt voor iets mindere prestaties. Iets wat je overigens in de praktijk niet gaat merken. Voordeel van deze voeding tegenover de anderen is dan het hogere rendement, 80PLUS Platinum, door het gebruik van iets efficiëntere componenten.

De EVGA SuperNOVA G2 is overigens een door Super Flower geproduceerde voeding en is van hun Leadex Gold design. Van de redelijk vergelijkbare Leadex Platinum heb ik zelf nog een review geschreven. Maar van de EVGA zelf zijn ook goede reviews geschreven:
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=377
http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/SuperNOVA_G2_850/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Ik heb in een separaat topic een voorstel gedaan voor een gamePC met een budget van 1000 euro. Echter als ik op de verschillende topics kijk zie ik wat meningsverschillen over de gekozen voeding wat nu de Cooler Master GM G550M is.

Bijvoorbeeld in dit topic is dat het element dat meteen veranderd wordt. Echter hier wordt hij wel meerdere keren aangeraden.

Nu is mijn vraga is dit gewoon een goede voeding die zonder problemen mee moet gaan? Ik heb wel altijd geleerd dat een goede voeding essentieel is, en niet het onderdeel op extreem op te bezuinigen.
Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TheTMC schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:23:
Nu is mijn vraga is dit gewoon een goede voeding die zonder problemen mee moet gaan? Ik heb wel altijd geleerd dat een goede voeding essentieel is, en niet het onderdeel op extreem op te bezuinigen.
Wat is jullie mening?
De Cooler Master GM series is een leuke budget voeding, maar voor een high-end game PC welke 1000 euro kost verwacht ik ook een mainstream of high-end voeding.

Overigens verbruikt die PC maximaal zo'n 250W, een voeding welke 550W kan leveren is dan nogal overdreven, daarmee kun je twee van die videokaarten van stroom voorzien en de CPU overklokken. SLI is niet mogelijk met dat moederbord en overklokken wordt niet gedaan? Dus ik zou eerder een wat betere voeding halen, maar dan van minder vermogen dan hoeft dat niet perse meer te kosten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 15:27
Ik zoek een?
Nieuwe voeding die mijn nieuwe videokaart wel aan kan

Wat is je budget?
ik wil echt max 100€ uitgeven, maar liever minder (dit komt nogal onvoorzien)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mark of type maakt mij niet uit, maar ik wil nu wel een keer een kwalitatief goede voeding

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus MB P8P67 EVO€ 0,-€ 0,-
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 252,08€ 252,08
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 42,95€ 42,95
1Samsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 295,03

Hier naast zit er nog in:
1x HDD
1x DVD drive
en een 2tal casefans.

Nu zit ik een beetje met het vermogen.

Ik zit te twijfelen tussen de 450W en de 550W varianten.

ik heb gevonden:
(uit BBG): pricewatch: Antec VPF Series 450W

en zelf zoeken:
pricewatch: Cooler Master GM G550M

Zit er veel verschil tussen de 80 bronze en 80 gold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:07:
[...]
... een heleboel goede en waardevolle informatie ...
-The_Mask-,

allereerst zeer bedankt voor de goed onderbouwde en zeer uitgebreide informatie. Dit soort zaken maakt GoT zo'n bijzondere plek en vol met kennis/kunde/informatie die je niet zo eenvoudig ergens anders bij elkaar kan vinden. En ik vind het helemaal bewonderenswaardig dat dit helemaal vrijwillig gedaan wordt, tot in de kleine uurtjes aan toe :-)

Ik zit nu te twijfelen tussen de RM850x en de EVGA SuperNOVA G2. Ik ga ff kijken of ik daar mooie rode kabels voor kan krijgen :-). (lijkt her en der uitverkocht te zijn)
Zodra ik wat besloten heb laat ik het weten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
In Nederland heeft Highflow wel veel op voorraad, zij hebben ook cable combs voor het netjes uitlijnen van de draden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
fjux schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:12:
Ik zoek een?

Wat is je budget?

Mark of type maakt mij niet uit, maar ik wil nu wel een keer een kwalitatief goede voeding

Mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus MB P8P67 EVO€ 0,-€ 0,-
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 252,08€ 252,08
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 42,95€ 42,95
1Samsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 295,03

Hier naast zit er nog in:
1x HDD
1x DVD drive
en een 2tal casefans.

Nu zit ik een beetje met het vermogen.

Ik zit te twijfelen tussen de 450W en de 550W varianten.

ik heb gevonden:
(uit BBG): pricewatch: Antec VPF Series 450W

en zelf zoeken:

Zit er veel verschil tussen de 80 bronze en 80 gold?
De VPF is slecht leverbaar de laatste tijd. en zijn geld niet waard. Zover ik weet is de corsair erg duur voor wat je er voor krijgt. De coolermaster GM g550 heeft geloof ik ook niet de beste interne componenten. al eens naar productreview: Cooler Master V450 Semi-Modular review door JKMH gekeken? lekker stil intern goed.
eventueel pricewatch: Seasonic G-series 450 watt.

Welke van de 2 beter is durf ik niet te zeggen(als er verschil tussen zit). Maar dat kunnen andere tweakers wel. en misschien is er nog een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
@loki504

thanks, ik wil het liefst de voeding vandaag nog ophalen ergens (ik kan nu star wars niet spelen GRRRR)

maar is 450W genoeg voor mijn systeem?
ik heb op een site gevonden dat er minimaal 500W wordt aangeraden met de R9 380X (maar die site kan ik nu niet even 123 vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
fjux schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:12:
Ik zoek een?
Ja de vorige, de Linkworld Black Power LPG19 580W, kan echt helemaal niks leveren, misschien 200W stabiel op een goede dag als die wind mee heeft. Maar dit is echt een hele gare PC slopende voeding.
Wat is je budget?
Welke behuizing heb je? Hoe lang moet de voeding ongeveer meegaan? Moet die meerdere upgrades overleven? Nog speciale eisen?
loki504 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:22:
[...]

De VPF is slecht leverbaar de laatste tijd. en zijn geld niet waard.
Slecht leverbaar klopt, doordat die nogal populair is, is die uitverkocht. Maar zijn geld niet waard? :?
Zover ik weet is de corsair erg duur voor wat je er voor krijgt.
De RM550x is één van de aller goedkoopsten in zijn klasse en gelijk ook nog één van de aller besten.
De coolermaster GM g550 heeft geloof ik ook niet de beste interne componenten.
Nee, maar dat kun je ook niet verwachten voor die prijs.
De VSM serie is EOL en niet meer verkrijgbaar.
fjux schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:27:

thanks, ik wil het liefst de voeding vandaag nog ophalen ergens (ik kan nu star wars niet spelen GRRRR)
Welke winkels zitten in de buurt? Waar kun je dus uit kiezen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Mijn behuizing:

pricewatch: Sharkoon T9 Value White edition

ik zou het fijn vinden als de voeding nog wel even mee gaat, maar ik verwacht niet dat ik mijn PC ineens ga upgraden naar een uber game pc, dus verbuik zal waarschijnlijk aardig gelijk blijven met upgrades.

Winkels in de buurt maakt niet uit, ik vind het ook niet erg om een stukje te rijden ;)
Zelf woonachtig in Utrecht.

wat ik nu heb gezien:

Wel wat prijzig maar ziet er voor de rest helemaal top uit:

Goedkoop:

en er tussenin (denk ik):
pricewatch: Corsair CX500M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
fjux schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:27:
ik heb op een site gevonden dat er minimaal 500W wordt aangeraden met de R9 380X (maar die site kan ik nu niet even 123 vinden)
Zonder overklokken zal de PC ongeveer 300W maximaal verbruiken, dus een high-end 400W voeding moet ook kunnen. Pas als je wil overklokken moet je kijken naar 500/550W.
fjux schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:40:

Wel wat prijzig maar ziet er voor de rest helemaal top uit:
Met de Corsair RM550x heb je een voeding welke meer dan 10 jaar mee moet kunnen, zit ook 7 jaar garantie op.
Bij een voeding zoals deze mag je wel 7 jaar probleemloze werking verwachten, zit ook 5 jaar garantie op.
en er tussenin (denk ik):
pricewatch: Corsair CX500M
Deze voeding is een stap terug in vergelijking met de Cooler Master G550M, totaal niet iets om te overwegen.

pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W is nog een mooie tussen stap, welke redelijk op voorraad is bij enkele winkels. Moet je niet van plan zijn over te klokken, of alleen de CPU een beetje, anders wordt het wel krap.

Meeste andere interessante voedingen hebben een levertijd van enkele dagen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerhigh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08 18:04
Beste Mede Tweakers ik heb een cx430m psu alleen ben ik mijn pcie power kabel kwijt hebben jullie tips waar ik deze evt kan bestellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:55:
[...]

Zonder overklokken zal de PC ongeveer 300W maximaal verbruiken, dus een high-end 400W voeding moet ook kunnen. Pas als je wil overklokken moet je kijken naar 500/550W.

[...]

Met de Corsair RM550x heb je een voeding welke meer dan 10 jaar mee moet kunnen, zit ook 7 jaar garantie op.

[...]

Bij een voeding zoals deze mag je wel 7 jaar probleemloze werking verwachten, zit ook 5 jaar garantie op.

[...]

Deze voeding is een stap terug in vergelijking met de Cooler Master G550M, totaal niet iets om te overwegen.

pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W is nog een mooie tussen stap, welke redelijk op voorraad is bij enkele winkels. Moet je niet van plan zijn over te klokken, of alleen de CPU een beetje, anders wordt het wel krap.

Meeste andere interessante voedingen hebben een levertijd van enkele dagen.
Top info!

ik vind de 400W toch net iets te weinig. en als ik de 500W van die reeks vergelijk met de Corsair RM550x was de keuze duidelijk ;)

Heel erg bedankt, ik ga nu de Corsair RM550x ophalen!
en dan vanavond weer eens lekker gamen :D

super bedankt voor de snelle reacties!

edit: het werkt nu allemaal perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kerhigh schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:35:
Beste Mede Tweakers ik heb een cx430m psu alleen ben ik mijn pcie power kabel kwijt hebben jullie tips waar ik deze evt kan bestellen?

Alvast bedankt!
Je zou Corsair kunnen vragen, soms willen ze hem nog wel gratis naar je toe zenden, Corsair heeft namelijk een vestiging in Nederland. Maar als je moet betalen zal het vast ook niet veel kosten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:39:
[...]

De Cooler Master GM series is een leuke budget voeding, maar voor een high-end game PC welke 1000 euro kost verwacht ik ook een mainstream of high-end voeding.

Overigens verbruikt die PC maximaal zo'n 250W, een voeding welke 550W kan leveren is dan nogal overdreven, daarmee kun je twee van die videokaarten van stroom voorzien en de CPU overklokken. SLI is niet mogelijk met dat moederbord en overklokken wordt niet gedaan? Dus ik zou eerder een wat betere voeding halen, maar dan van minder vermogen dan hoeft dat niet perse meer te kosten.
Bedankt voor de toelichting.
Dan kom ik denk ik toch uit op de Seasonic G-series 450 watt of de be quiet! Straight Power 10 400W als opties voor smi-modulair en niet modulair.
Wat ik zo terug kan vinden maken deze qua kwaliteit niet zoveel uit (beide gewoon goede kwaliteit) en moeten ze beide ook genoeg prik leveren voor een GTX970 icm een i5 6500, zolang er niet overgeklokt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TheTMC schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:01:
[...]

Bedankt voor de toelichting.
Dan kom ik denk ik toch uit op de Seasonic G-series 450 watt of de be quiet! Straight Power 10 400W als opties voor smi-modulair en niet modulair.
Wat ik zo terug kan vinden maken deze qua kwaliteit niet zoveel uit (beide gewoon goede kwaliteit) en moeten ze beide ook genoeg prik leveren voor een GTX970 icm een i5 6500, zolang er niet overgeklokt wordt.
Ook met overklokken voldoen ze gewoon, zolang het niet extreem overklokken is kun je met beide gewoon de CPU en videokaart prima overklokken. Zonder overklok is het verbruik maar max 250W dus dat geeft nog vrij veel ruimte voor overklokken.

Op dit moment is er wel wat weinig keuze tussen de budget voedingen van zo'n 50 euro en de high-end van 100 euro. Jij hebt een behuizing met window, dus een voeding met zwarte kabels zal er beter uitzien dan één met allemaal gekleurde kabels.

De kabels van de be quiet! Straight Power 10 400W zijn bijvoorbeeld niet heel mooi, de Seasonic G-series 450W is wel wat beter, maar de Seasonic G-series 450W zit bij de meeste winkels wel op zo'n 90 euro en dat kost de pricewatch: Corsair RM550x ook bij de goedkoopste winkels. De Corsair RM550x is dan toch wel een aardig betere voeding, de Seasonic is dus eigenlijk te duur, was een tijdje terug een stuk beter geprijsd.

pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt is trouwens ook nog wel een leuke budget optie. Wel mindere kwaliteit, maar ook een stuk goedkoper, helaas geen zwarte kabels. Mocht je trouwens niet gaan overklokken dan kan de 350W versie ook prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Bedankt voor de tijd en toelichting. Uiteindelijk is de keus gevallen op de Seasonic, scheelde in de webshop toch weer ongeveer 15 euro met de Corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
duvekot schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:12:
[...]
Ik zit nu te twijfelen tussen de RM850x en de EVGA SuperNOVA G2. Ik ga ff kijken of ik daar mooie rode kabels voor kan krijgen :-). (lijkt her en der uitverkocht te zijn)
Zodra ik wat besloten heb laat ik het weten ..
Ik heb gekozen voor de RM850x, maar puur vanwege de levertijd omdat de eVGA dan pas na kerst binnen zou komen, en zo lang kon er niet meer gewacht worden op de nieuwe PC :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49

Harrie

NederVlaming

als ik een 35Watt TDP skylake processor (i5-6600T bijvoorbeeld) op een H170-ITX bordje zet, met verder enkel een SSD, kom ik dan toe met een 90Watt PicoPSU en de Jetway 80 Watt adapter?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600T Tray€ 229,50€ 229,50
1Gigabyte GA-H170N-WIFI€ 125,95€ 125,95
1Streacom F1CWS Evo Zilver€ 75,48€ 75,48
1Scythe Kodati Rev.B€ 19,95€ 19,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 73,-€ 73,-
1Jetway Power adapter 80W€ 16,50€ 16,50
1Mini-box picoPSU 90€ 41,80€ 41,80
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,89€ 80,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 663,07

De zwaardere adapters worden ineens weer een stuk duurder. Hoeveel vermogen moet ik rekenen voor zo'n moederbordje? (Het is een ITX, maar toch wel full feature, inclusief wifi kaart)

Bijvoorbeeld deze is 3e zo duur als de jetway adapter:
pricewatch: Seasonic Power Adapter 102W - 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Harrie schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:29:
als ik een 35Watt TDP skylake processor (i5-6600T bijvoorbeeld) op een H170-ITX bordje zet, met verder enkel een SSD, kom ik dan toe met een 90Watt PicoPSU en de Jetway 80 Watt adapter?
Moet gewoon kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49

Harrie

NederVlaming

OK, thanks! Leek mij ook wel.
Toevallig ook een idee van de ebay "picopsu's"? Hier geldt waarschijnlijk hetzelfde voor als andere Chinese voedingen, en beter links laten liggen? Hoewel ze natuurlijk niet de 12V hoeven te maken..
Op het zicht lijken het wel directe kopieën van de Streacom nano150.

[ Voor 19% gewijzigd door Harrie op 23-12-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De PicoPSU's met universele input, welke dus wel 12V moet maken, zijn sowieso veel beter. Adapters hebben vaak hoge ripple en slechte spanningsstabiliteit, dus als dat wordt gereguleerd en gefilterd door een PicoPSU is het vaak veel beter.

Ebay spul en ook de Streacom is nog een stuk minder waarschijnlijk als het echte spul.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 21:24
Beste Tweakers,

Het zit momenteel niet echt mee. Aardig wat gezeur met de PC op het moment en ineens is dit begonnen sinds een weekje:

YouTube: Cooler Master v550 rattling sound... Worrysome? (vanaf ongeveer 15 seconden goed te horen)

Het gaat dan vooral om het geratel uiteraard... is dit genoeg reden om hem terug te sturen? Kan ik eigenlijk niet echt doen nu ivm PC nodig voor mijn studie, maar van wat ik om me heen hoor is dit toch niet echt de bedoeling. Nog nooit eerder meegemaakt in ieder geval. De opname pakt helaas ook meer ''ruis'' op want ik hoor vooral het getik in mijn kamer in plaats van het lichte luchtverplaatsingsgeluid wat op de video hard naar voren komt.

Enig advies/idee? :) Ik hoop dat ik me druk maak om niks, maar ik ben vrij voorzichtig met dit soort zaken...

EDIT: Meer informatie kan altijd gegeven worden! Inclusief andere filmpjes of wat dan ook ;)
EDIT2: Hoe de PSU gehouden worden lijkt invloed te hebben op het geluid, maar ik kan zo snel niet iets vinden waar hij tegen aan loopt... Zal morgen nogmaals eens op zoek gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Brutal1ty op 25-12-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Brutal1ty schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:48:

Het gaat dan vooral om het geratel uiteraard... is dit genoeg reden om hem terug te sturen?
Ja dat hoort niet of er komt iets tegen de fan of het lager van de fan is niet goed. Is wel een dual ball bearing welke altijd wel wat geluid maakt maar dit hoort amper hoorbaar te zijn en niet duidelijk hoorbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 21:24
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:33:
[...]

Ja dat hoort niet of er komt iets tegen de fan of het lager van de fan is niet goed. Is wel een dual ball bearing welke altijd wel wat geluid maakt maar dit hoort amper hoorbaar te zijn en niet duidelijk hoorbaar.
Was ik al bang voor. Ik zal hem vandaag eens uit de kast halen en beter bekijken. Wat wel opvalt is dat de positie van de kast al invloed heeft op het geluid: de kast semi-schuin houden verergert het geluid lichtelijk. Op z'n zijkant klinkt ie weer anders etc. Dus zal idd een van jouw twee opties zijn... Hoop eerlijk gezegd dat ik het zelf kan fixen :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou binnenkort naar een last gen i5 willen upgraden maar ik vermoed dat mijn oudere voeding de lagere power states niet ondersteunt... Doe ik er goed aan die te vervangen? Is degelijke voeding.

Systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 980 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H€ 0,-€ 0,-
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 0,-€ 0,-
1Corsair Obsidian 550D€ 124,90€ 124,90
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 0,-€ 0,-
1Debian GNU/Linux€ 0,-€ 0,-
1Sennheiser HD 202 II (Zwart)€ 30,50€ 30,50
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Logitech Ultrax Media Desktop (BE)€ 0,-€ 0,-
3Corsair CM2X2048-6400C5€ 33,-€ 99,-
1Antec TruePower Trio 550€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 161,-€ 161,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 415,40

Nieuwe config wordt CPU + mamaplank + 4 RAM-latjes, dus ik denk dat 400-450W voldoende is als ik voeding dien te vervangen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 27 december 2015 @ 01:53:
Ik zou binnenkort naar een last gen i5 willen upgraden maar ik vermoed dat mijn oudere voeding de lagere power states niet ondersteunt... Doe ik er goed aan die te vervangen? Is degelijke voeding.

[KNIP]

Nieuwe config wordt CPU + mamaplank + 4 RAM-latjes, dus ik denk dat 400-450W voldoende is als ik voeding dien te vervangen.
De Antec TruePower Trio 550 is alweer een oudje inderdaad, gebaseerd op een relatief verouderd Seasonic design. Hoe lang heeft deze voeding z'n werk inmiddels gedaan? Als het zo'n 5 tot 7 jaar is dan zou ik hem wellicht wel vervangen bij de overstap naar een Skylake i5; voor eentje die inderdaad wel C6 C7 stepping ondersteunt :)

Blijf je gewoon je HD6950 nog een tijdje gebruiken of komt er ook een GPU upgrade?
En wat zijn je eisen voor een voedingen, naast de low power-state ondersteuning?
Denk aan de prijs, uiterlijk voeding (kabels), modulariteit, efficieny, geluidsproductie fan en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die voeding lijkt mij tussen de 7 en 9 jaar oud, toen was die serie namelijk op de markt.

Het is overigens wel een goede voeding uit die tijd en heeft ook individuele spanningsregulatie, éénvoudig te zien aan de drie spoelen aan de secondaire kant (rechts). Waarschijnlijk zal die dan ook de power state test prima kunnen doorlopen. Maar als je een nieuwe PC gaat kopen welke weer een tijd mee moet gaan is het misschien niet verkeerd de voeding ook gewoon te vervangen.

http://www.xbitlabs.com/m...antec-psu-roundup/5p3.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan ik zo'n test zelf ook doen?
stin00 schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:18:
Hoe lang heeft deze voeding z'n werk inmiddels gedaan? Als het zo'n 5 tot 7 jaar is dan zou ik hem wellicht wel vervangen bij de overstap naar een Skylake i5; voor eentje die inderdaad wel C6 C7 stepping ondersteunt :)
Ik vind de aankoopdatum niet terug, maar ik vermoed ergens rond 2010. Ik hoef niet per sé een nieuwe voeding, maar als de huidige die power states niet ondersteunt...
Blijf je gewoon je HD6950 nog een tijdje gebruiken of komt er ook een GPU upgrade?
GPU wordt niet vervangen, ook niet in de volgende jaren. Games speel ik nauwelijks meer.
En wat zijn je eisen voor een voedingen, naast de low power-state ondersteuning?
Denk aan de prijs, uiterlijk voeding (kabels), modulariteit, efficieny, geluidsproductie fan en dergelijken.
Mag modulair zijn, uiterlijk niet belangrijk, moet wel stil en efficiënt zijn. Sleeving is handig maar geen vereiste.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je de beschikking hebt over apparatuur van duizenden euro's. Anders is het een kwestie van proberen en afwachten.
Ik vind de aankoopdatum niet terug, maar ik vermoed ergens rond 2010. Ik hoef niet per sé een nieuwe voeding, maar als de huidige die power states niet ondersteunt...
Rond 2010 was de True Power Trio series EOL en had je de modernere TruePower New. Weet je dus zeker dat je toen de voeding hebt gekocht of dat het niet een andere is?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De aankoopdatum is giswerk, maar het model klopt 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Jans96
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 11:37
Hallo,

Binnenkort wil ik gaan upgraden naar de nieuwe Intel Skylake serie, het gaat hierbij om een i5-6400 of 6500. In mijn huidige build heb ik een Antec HCG 620w zitten welke het volgende systeem voorziet:

PC-Build --->

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX FX-8320 Black Edition€ 146,95€ 146,95
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 78,95€ 78,95
1MSI GTX960-4GD5T OC€ 215,-€ 215,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Core 3300€ 71,72€ 71,72
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.3€ 23,95€ 23,95
3Gelid Solutions Silent 14, 140mm€ 5,72€ 11,44
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M4X1600C9€ 65,50€ 65,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Antec HCG-620€ 79,41€ 79,41
1Sandisk Solid State Drive 128GB€ 59,37€ 59,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 814,66

Voordat ik een Nvidia GTX 960 had, zat er een AMD kaart in die best wel wat stroom vroeg. Daarnaast had ik dus de FX-8320. Vandaar toen de keuze gemaakt voor de Antec HCG 620w te gaan, maar nu heb ik een energiezuinige GTX 960 en stap ik over op de Skylake, welke ook energiezuiniger is dan de FX-8320. Ik vroeg mij af of het nodig is om dan ook een nieuwe voeding te kopen met een lagere wattage (400-550w) en een betere certificering (plus gold/silver), of zal ik de Antec HCG 620w, in mijn huidige build, behouden?

Als een nieuwe voeding wordt aangeraden, wat randinformatie:
Ik doe nooit aan overclocken en heb daarom genoeg aan een voeding tussen de 400 en 550 watt, liefst met een 80 plus gold/silver certificaat en onder de 75 euro.
Dan kom je uit op bijvoorbeeld de be quiet! System Power 7 450W http://tweakers.net/price...-system-power-7-450w.html

Ik vroeg mij af of dit merk (dus be quiet!) een goede keuze is? Ik heb altijd gekeken voor een Antec, Seasonic, XFX of EVGA en ben daarom ook niet bekend met de kwaliteit van be quiet!
Desondanks staat bijvoorbeeld de be quiet! Straight Power 10 400W http://tweakers.net/price...raight-power-10-400w.html wel in de Best Buy Guide van november.

Andere suggesties voor voedingen met eerder genoemde specificaties zijn ook welkom.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Straight power is wat anders dan system power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:56
Ik zou alleen overstappen als je de Antec goed kunt verkopen, anders ben je ondanks de efficiëntie geld aan het weggooien.
Je moet dan alleen wel de C6-C7 power states uitzetten in de bios om crashes vanuit slaapstand te voorkomen (geldt overigens ook voor een BQ system power voeding).

Met jouw MSI 960 en een skylake processor (non-k) heb je voldoende aan een 250W voeding met minimaal één 6+2 pcie stekker (die beginnen alleen pas bij 350W).
http://tweakers.net/price...re/listing/388815;415512/

400W is eigenlijk overkill, maar kun je nemen als je later nog een videokaart neemt die wel 250W verbruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 28-12-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Hallo allemaal,

Ik wilde voor mijn Dell T3500 Workstation een andere videokaart en nu werd ik hierna toe verwezen om te checken of de voeding nog wel goed genoeg zou zijn..
Zouden de mensen met kijk erop hier eens naar kunnen kijken?

De specs van de PC en de videokaart die ik erin zou willen doen staan in dit topic:

Dell T3500

Alvast bedankt.

Reageren mag ook via PB of in mijn eigen topic zodat dit topic verder schoon blijft..

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een?
Voeding die mijn computer stabiel laat draaien, deze hoeft niet energiezuinig te zijn of wat dan ook.

Wat is je budget?

Max tot 100 euro

Merk maakt me niet uit, als het maar een sterke voeding is:)

Op het moment draai ik de volgende setup, hierbij ben ik destijds geholpen door azerty:

MSI B150A Gaming Pro Moederbord
Intel Core i5 6500 Skylake 3.20 ghz
MSI r9 380 4GB
Stock CPU koeler
Corsair Carbide Spec-03 Orange
Op het moment draai ik de computer met een oude 500 watt voeding, de ene keer gaat de computer aan en de andere keer niet. Hoe los ik dit op? ik haal de kast open en haal de power kabel 30 seconden van het moederbord, Dit wil ik natuurlijk niet blijven doen...

Op het internet heb ik wat gelezen over C6 en C7 stepping, helpt dit tegen het niet aangaan van mijn computer of moet ik een nieuwe voeding kopen? Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Hoi, ik ga de volgende systeem inelkaar zetten en wou graag weten welke voeding ik het beste kan nemen, heel misschien een lichte overklok.

Systeem:
Moederbord: Gigabyte GA-P35-DSL3
Processor: Intel Q6600
Videokaart: Saphire radeon 6870 1 GB ( 2 x een 6 pins connector nodig )
Geheugen: 4x1Gb ddr pc 6400
Harde schijf: standaard 250 Gb harde schijf

Ik heb er 1 op het oog en dat is de volgende: Cooler master Real Power M520 520W, als het goed is heeft deze een 2x6pins connector voor de videokaart. Ik denk dat 520 watt redelijk genoeg is toch?
Alvast bedankt.

• mitsumark
De M520 verkopen ze al heel lang niet meer en was geen beister goede voeding, die zou ik dus links laten liggen.

Met slechts een lichte OC heb je voldoende aan 350-400W.
http://tweakers.net/price...;415512;388815/categorie/
De system power 8 is de opvolger van de 7, maar ik weet niet precies of die ook beter is.

Wat voor eisen heb je nog meer?

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 31-12-2015 01:14 ]

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Enige eis die ik heb is als die maar een 2x6 pinns connector heeft voor de videokaart, en eventueel de power om lichtjes te overklokken, voor de rest maakt het mij niet uit, ja de prijs natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robjuh_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-08 11:40
Beste Tweakers,

Voor een nieuw systeem van familie heb ik even advies nodig m.b.t. de voeding:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 122,95€ 122,95
1Asus B150M-A€ 80,95€ 80,95
1Cooler Master N200 Closed€ 39,95€ 39,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 40,-€ 40,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 40,95€ 40,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 77,18€ 77,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,40

Is de genoemde voeding hierboven voldoende en kan deze overweg met de c6/c7 states van de processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:04:
De aankoopdatum is giswerk, maar het model klopt 100%.
Nou ik verwacht dat die ouder is, of er was nog een winkel die hele oude voorraad had liggen. Maar dan nog een condensator wordt ook minder als die niet gebruikt wordt. Dus ik denk dat je er wel verstandig aan doet de voeding te vervangen. Eén of twee jaar zou misschien nog kunnen, maar het is verstandiger om hem nu te vervangen als je toch ook de rest upgrade.
wickedm3n schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:53:
Hallo allemaal,

Ik wilde voor mijn Dell T3500 Workstation een andere videokaart en nu werd ik hierna toe verwezen om te checken of de voeding nog wel goed genoeg zou zijn..
Zouden de mensen met kijk erop hier eens naar kunnen kijken?

De specs van de PC en de videokaart die ik erin zou willen doen staan in dit topic:

Dell T3500

Alvast bedankt.

Reageren mag ook via PB of in mijn eigen topic zodat dit topic verder schoon blijft..
Dit topic is voor dit soort vragen. ;)

Maar hoeveel PEG connectors heeft de voeding? Als dat één is kan bijvoorbeeld een GTX 960 wel, maar dan is het afwachten of het moederbord wel om kan gaan met moderne UEFI videokaarten.
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:54:
Ik zoek een?
Voeding die mijn computer stabiel laat draaien, deze hoeft niet energiezuinig te zijn of wat dan ook.

Wat is je budget?

Max tot 100 euro

Merk maakt me niet uit, als het maar een sterke voeding is:)

Op het moment draai ik de volgende setup, hierbij ben ik destijds geholpen door azerty:

MSI B150A Gaming Pro Moederbord
Intel Core i5 6500 Skylake 3.20 ghz
MSI r9 380 4GB
Stock CPU koeler
Corsair Carbide Spec-03 Orange
Op het moment draai ik de computer met een oude 500 watt voeding, de ene keer gaat de computer aan en de andere keer niet. Hoe los ik dit op? ik haal de kast open en haal de power kabel 30 seconden van het moederbord, Dit wil ik natuurlijk niet blijven doen...

Op het internet heb ik wat gelezen over C6 en C7 stepping, helpt dit tegen het niet aangaan van mijn computer of moet ik een nieuwe voeding kopen? Alvast bedankt _/-\o_
Zou kunnen zijn dat de voeding kapotte elco's heeft. Welke voeding is het? Oplossing zou dan zijn nieuwe condensators in de voeding plaatsen, maar voor 99,999999% van de mensen is dat niet te doen en zal het dus een nieuwe voeding worden.

pricewatch: Cooler Master GM G450M
Zijn bijvoorbeeld twee goede keuzes. De eerste is een leuke budget voeding voor een leuke prijs en de andere is een high-end voeding met bijbehorende prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier ook weer bezig voor iemand. Game PC (silent) in het zwart/wit thema:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 388,-€ 388,-
1MSI Z170A KRAIT GAMING€ 147,-€ 147,-
1MSI GTX 980TI 6GD5T OC€ 686,95€ 686,95
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 111,-€ 111,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 45,80€ 45,80
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 99,90€ 99,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,-€ 164,-

De voeding gaat waarschijnlijk een van de volgende twee worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Corsair RM650i€ 120,95€ 120,95

Maar twijfel nog. Het lijkt alsof de 550x genoeg is, maar toch neig ik voor de paar tientjes in zo'n machine toch voor de 650i te gaan. Overklok plannen zijn er echter niet. Daarnaast is er ook nog een 750i (overkill, maar slechts 9 euro duurder). Twijfel twijfel... Tips en suggesties welkom O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Executor16 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:07:
Maar twijfel nog. Het lijkt alsof de 550x genoeg is, maar toch neig ik voor de paar tientjes in zo'n machine toch voor de 650i te gaan. Overklok plannen zijn er echter niet. Daarnaast is er ook nog een 750i (overkill, maar slechts 9 euro duurder). Twijfel twijfel... Tips en suggesties welkom O+
De RM550X is al meer dan voldoende voor dat systeem, helemaal als je niet overclockt.
De Krait en K processor zijn waarschijnlijk gekozen voor het zwart wit thema (Krait) en hogere resell value (K processor)? Voor die 3 tientjes extra tov de 6700 non-k valt de extra investering wel mee.

[ Voor 26% gewijzigd door stin00 op 02-01-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Executor16 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:07:

Als je een RMi neemt heeft alleen nut als je de bijbehorende software en Over Current Protection gaat gebruiken. Het extra vermogen voegt voor de rest niks toe, tenzij er een tweede videokaart bij komt.

Twee GTX 980 Ti's kunnen op één high-end 650W voeding en ga je ook nog wat overklokken met twee GTX 980 Ti's en de CPU dan kom je op een high-end 750W voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
stin00 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:39:
[...]

De RM550X is al meer dan voldoende voor dat systeem, helemaal als je niet overclockt.
De Krait en K processor zijn waarschijnlijk gekozen voor het zwart wit thema (Krait) en hogere resell value (K processor)? Voor die 3 tientjes extra tov de 6700 non-k valt de extra investering wel mee.

Ik vond het MSI Krait bord er in het echt minder mooi uitzien dan verwacht trouwens, precies wat iemand ook in een review schrijft. Het kleurcontrast valt wat minder mooi op, ik vind bijv. de pricewatch: Asus Z170-A persoonlijk mooier 8)
Duidelijk. Ik las nog iets over een "slechte condensators" batch in de oude corsairs (ook RM reeks). De 650i heeft hier geen last meer van (las ik in de TS) maar over de 550x heb ik niks gezien. Heeft deze ook goede kwaliteit condensators? Zo ja, ga ik gewoon voor die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Executor16 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:51:
[...]
Duidelijk. Ik las nog iets over een "slechte condensators" batch in de oude corsairs (ook RM reeks). De 650i heeft hier geen last meer van (las ik in de TS) maar over de 550x heb ik niks gezien. Heeft deze ook goede kwaliteit condensators? Zo ja, ga ik gewoon voor die.
De Corsair RM series is een wat rare reeks met allerlei nieuwe uitgaves, vooral onder het 750w en 850w model die beiden van hoge kwaliteit zijn; de anderen uit deze reeks hebben inderdaad mindere kwaliteit condensatoren. Zeer verwarrend allemaal dat er zelfs per serie nieuwe uitgaven komen en dat er (grote) onderlinge verschillen zijn, geen handige zet van Corsair.

De RMX series presteert vaak even goed als de RMi series en soms zelfs beter, terwijl de prijs een stuk lager is. Dit komt eigenlijk puur door de Corsair Link software bij de RMi voeding; leuk om een paar keer te bekijken wat je verbruik is, maar verder voor de meeste consumenten nauwelijks interessant.

De RM550X heeft inderdaad alleen maar Japanse kwaliteits condensatoren :)
Zie ook de review van de buren waarin de 750w en 850w modellen getest zijn.

Of nog beter, lees even de Guru review van het 750w model, de testmethode van HWI is niet helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

-The_Mask- schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:03:
[...]

Nou ik verwacht dat die ouder is, of er was nog een winkel die hele oude voorraad had liggen. Maar dan nog een condensator wordt ook minder als die niet gebruikt wordt. Dus ik denk dat je er wel verstandig aan doet de voeding te vervangen. Eén of twee jaar zou misschien nog kunnen, maar het is verstandiger om hem nu te vervangen als je toch ook de rest upgrade.
OK bedankt. Heb je tips qua model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb een Xilence Performance C XP400 in m'n hobby/rommelbak (Pov-Ion 330 (Atom 330), Nvidia GTS250, en een Samdisk 40GB ssd, Sharkoon QB One)
Nu is mijn vraag, hoe is de Xilence Performance C XP400 ???

Is dit een voeding dat acceptabel is, of is dit een categorie MS-Tech?

Het is niet zozeer dat ik problemen heb of zo, het gaat me meer om de informatie/ervaringen.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
geenwindows schreef op zondag 03 januari 2016 @ 02:03:
Ik heb een Xilence Performance C XP400 in m'n hobby/rommelbak (Pov-Ion 330 (Atom 330), Nvidia GTS250, en een Samdisk 40GB ssd, Sharkoon QB One)
Nu is mijn vraag, hoe is de Xilence Performance C XP400 ???

Is dit een voeding dat acceptabel is, of is dit een categorie MS-Tech?

Het is niet zozeer dat ik problemen heb of zo, het gaat me meer om de informatie/ervaringen.
De Xilence Performance C Series XP400R6 is helaas geen hoogvlieger.
De naam van de voeding doet vermoeden dat het een volledig 400w model is, maar dit blijkt in feite 250w te zijn met 400w piekspanning. De +12v rail bestaat uit een 12v1 rail en heeft 15A; 180w dus. Voor die 3 tientjes stoppen ze er uiteraard ook condensatoren in van matige kwaliteit en wordt er zo veel mogelijk bespaard op... vrijwel alles eigenlijk :+

Hier is een review te vinden.

Voor een oude rommelbak zal het niet zo'n probleem zijn, maar stop die voeding aub niet in een systeem dat boven de 200-250w uitkomt :P

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 03-01-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

-The_Mask- schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:03:
[...]

Dit topic is voor dit soort vragen. ;)

Maar hoeveel PEG connectors heeft de voeding? Als dat één is kan bijvoorbeeld een GTX 960 wel, maar dan is het afwachten of het moederbord wel om kan gaan met moderne UEFI videokaarten.
[...]
ok bedankt :)
Ik heb nu één 6 pin stekker op mijn Quadro 4000 zitten(meer heb ik er niet) dus inderdaad sommige GTX 960 gaan wel passen. hmm nu hoor ik wel weer wat nieuws met UEFI... kan ik ergens checken of mijn moederbord daarmee om kan gaan?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
stin00 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:08:
[...]

De Xilence Performance C Series XP400R6 is helaas geen hoogvlieger.
De naam van de voeding doet vermoeden dat het een volledig 400w model is, maar dit blijkt in feite 250w te zijn met 400w piekspanning. De +12v rail bestaat uit een 12v1 rail en heeft 15A; 180w dus. Voor die 3 tientjes stoppen ze er uiteraard ook condensatoren in van matige kwaliteit en wordt er zo veel mogelijk bespaard op... vrijwel alles eigenlijk :+

Hier is een review te vinden.

Voor een oude rommelbak zal het niet zo'n probleem zijn, maar stop die voeding aub niet in een systeem dat boven de 200-250w uitkomt :P
ok dankje.
Dat het geen hoogvlieger is had ik al in de gaten, zeker gezien het bedrag. Dat ie geen 400W kan leveren kan ik ook wel begrijpen. Alleen de GTS250 is de groot verbruiker..
Zolang ie maar niet de rest frituurt bij normaal gebruik vind ik het prima. (gamen op een Atom 330 is toch niet mogelijk (ok, gta v via steam stream gaat best goed), ding ga ik misschien naast de Raspi's gebruiken als HTPC met plex etc.) al dan soms 24/7 aan...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:20

Neo

Ik heb onderstaand systeem samengesteld maar twijfel nog over de voeding. Ik hoop dat jullie de doorslag kunnen geven.

Ik dacht aan de Seasonic G-series 360 watt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 388,-€ 388,-
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7€ 216,90€ 216,90
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Mugen 4€ 39,70€ 39,70
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 106,95€ 106,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.080,77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-08 09:52
Zelf vind ik de ripple van de G-360W vrij hoog en zou eerder voor een M12II evo dan gaan (of de G-450W versie die beter scoort). Ik baseer me op de test van de buren. Evga supernova G2 550W scoort overigens ook erg goed, alsook de Superflower leadex platinum 550W

@Stin00, kan je mij eigenlijk eens vertellen wat er beter kan aan de voedingentest van HWI, gezien ik deze dan waarschijnlijk verkeerd interpreteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De ripple bij full load in warme conditie is nog niet eens de helft van de toegestane spec.
Inderdaad niet zo laag als sommige andere (duurdere) voedingen, maar ook zeker niet slecht.
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=313

HWI haalt de voedingen niet open en kan dus niks zeggen over de interne kwaliteit, daar waar het eigenlijk om draait.

De M12II EVO is een nog ouder design en ondersteunt de skylake niet volledig (C6&C7).

550W is zwaar overkill voor een systeem dat zelfs met overklok en stresstest maar 150W verbruikt, helaas zijn er simpelweg niet zoveel high-end voedingen onder de 400W.

Ik zou toch voor de G360 gaan, of een super flower of be quiet.
http://tweakers.net/price...;317759;415512/categorie/

Hoef je geen semi-high-end en zuinige voeding kun je natuurlijk gewoon kijken naar zoiets:
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

PS: ripple metingen door de buren van de G360:
300W - 31.2
100W - 12.8
50W - 7
22.5W - 5.8
Zeker geen waardes om je zorgen om te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 04-01-2016 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wickedm3n schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:29:
[...]

ok bedankt :)
Ik heb nu één 6 pin stekker op mijn Quadro 4000 zitten(meer heb ik er niet) dus inderdaad sommige GTX 960 gaan wel passen. hmm nu hoor ik wel weer wat nieuws met UEFI... kan ik ergens checken of mijn moederbord daarmee om kan gaan?
Googlen naar andere mensen met hetzelfde moederbord en een moderne videokaart, GTX 960, GTX 970 of GTX 980 bijvoorbeeld. Of even kijken of er een nieuw bios is waarbij wordt vermeldt dat UEFI kaarten nu werken.

Ik kan er zo snel niks over vinden, dus gewoon proberen, waarschijnlijk zijn er dan geen problemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Bedankt voor het advies! Stilte vind ik ook wel belangrijk en dat lijkt bij de G360 iets minder te zijn. Inderdaad meer dan 300watt is ook zonde. De tip om be quiet heb ik ter harte genomen en ik kom dan uit op de versie 8 van de voeding die je aangeeft @mitsumark. Die lijkt nog net iets betere waardes te hebben bij de buren.

be quiet! Pure Power L8 300W

Doe ik daar goed aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mhpwolf schreef op donderdag 31 december 2015 @ 01:14:
Enige eis die ik heb is als die maar een 2x6 pinns connector heeft voor de videokaart, en eventueel de power om lichtjes te overklokken, voor de rest maakt het mij niet uit, ja de prijs natuurlijk :)
Tweedehands of nieuw en moet die ook mee naar een nieuwe PC?
Robjuh_ schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:19:

Is de genoemde voeding hierboven voldoende en kan deze overweg met de c6/c7 states van de processor?
Wel meer dan voldoende, maar in principe niet C6 of C7 gecertificeerd, wat net perse hoeft te betekenen dat het werkt, maar alleen dat de voeding geen individuele spanningsregulatie heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Neo schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:38:
Bedankt voor het advies! Stilte vind ik ook wel belangrijk en dat lijkt bij de G360 iets minder te zijn. Inderdaad meer dan 300watt is ook zonde. De tip om be quiet heb ik ter harte genomen en ik kom dan uit op de versie 8 van de voeding die je aangeeft @mitsumark. Die lijkt nog net iets betere waardes te hebben bij de buren.

Doe ik daar goed aan?
Nee naar mijn idee is het vreemd om te gaan voor zo'n budget voeding als je een high-end workstation aan het bouwen bent.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:15:
[...]

OK bedankt. Heb je tips qua model?
Heb je een grote stap voorwaarts, beide met 7 jaar garantie en zouden geen probleem mogen hebben met meer dan 10 jaar perfecte werking.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

-The_Mask- schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:45:
[...]

Nee naar mijn idee is het vreemd om te gaan voor zo'n budget voeding als je een high-end workstation aan het bouwen bent.
Bedankt, ik ben echt geen expert op het gebied van voedingen ;) . Zou de be quiet! Straight Power 10 400W zoals aangeraden werd er beter bij passen?

[ Voor 7% gewijzigd door Neo op 04-01-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Neo schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:38:

Doe ik daar goed aan?
Aangezien je niet boven de 50% belasting gaat komen is de seasonic niet luidruchtig, wil je meer stilte dan kun inderdaad de BQ power 10 400W nemen.

http://www.silentpcreview.com/article1297-page4.html
The default ~13 dBA@1m SPL did not change till around 200W load, when the controller started spinning the fan up a bit. After about 15 minutes at 200W, the SPL had risen up to 19 dBA, which is still pretty quiet but clearly audible in a quiet room. From that load up, the fan sped up quickly, hitting 24 dBA at 250W, and 34 dBA at 300W. At full load, the fan managed to speed up just a wee bit more for a maximum of 29 dBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Bedankt mitsumark & -The_Mask- dan wordt het de BQ. Dan heb ik net wat meer ruimte over voor de toekomst en de meerprijs bij Azerty waar alles besteld gaat worden is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

-The_Mask- schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:36:
[...]

Googlen naar andere mensen met hetzelfde moederbord en een moderne videokaart, GTX 960, GTX 970 of GTX 980 bijvoorbeeld. Of even kijken of er een nieuw bios is waarbij wordt vermeldt dat UEFI kaarten nu werken.

Ik kan er zo snel niks over vinden, dus gewoon proberen, waarschijnlijk zijn er dan geen problemen.
bedankt voor de info. :*) Ik heb net even gegoogled en kan aardig wat filmpjes vinden van een T3500 met een modernere videokaart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste