Voeding advies en informatie topic - Deel 31 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 37.929 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despotes98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 17:57
Hallo,

Dit is het systeem dat ik zeer binnenkort ga bouwen. Is de gekozen 550W voeding te weinig, genoeg of overkill? Ik ga dit systeem vooral gebruiken om te gamen en om films/videos te bekijken, maar ook wel voor zaken voor school zoals MS office. Ik ben van plan zowel de processor als de videokaart te overclocken.
Alvast bedankt voor het advies!

Eigenlijk zou ik het totale systeem gewoon op dit moment orderen, maar omdat de gekozen voeding een levertijd heeft van 2 weken kan ik nu nog even extra advies vragen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,51€ 264,51
1Asus Z170 PRO GAMING€ 150,95€ 150,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 67,95
1Phanteks Enthoo Pro Window Zwart€ 94,-€ 94,-
1König Micro Bluetooth versie 4.0 dongle€ 8,95€ 8,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 306,95€ 306,95
1Scythe Fuma€ 40,95€ 40,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 55,95€ 55,95
1Samsung Writemaster SH-224FB Zwart€ 11,85€ 11,85
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 90,-€ 90,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,33€ 80,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.536,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamedj
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 11:14
Op dit moment is het verschil idd klein, dus zou ik gewoon voor Skylake gaan.

Ja de pricewatch: Cooler Master GM G550M is een leuke voeding voor een mooie prijs voor in jouw PC. pricewatch: Antec VPF Series 550W zou ook nog kunnen, iets betere kwaliteit, maar niet zulke mooie kabels, waardoor het er minder mooi uitziet door het venster in de behuizing.
Oké, onwijs bedankt mitsumark en -The_Mask-! Ik ben uiteindelijk toch voor Skylake gegaan, scheelde nog geen 10 euro dus dat is geen reden om voor een vorige generatie te kiezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Despotes98 schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:07:
Hallo,

Dit is het systeem dat ik zeer binnenkort ga bouwen. Is de gekozen 550W voeding te weinig, genoeg of overkill? Ik ga dit systeem vooral gebruiken om te gamen en om films/videos te bekijken, maar ook wel voor zaken voor school zoals MS office. Ik ben van plan zowel de processor als de videokaart te overclocken.
Alvast bedankt voor het advies!

Eigenlijk zou ik het totale systeem gewoon op dit moment orderen, maar omdat de gekozen voeding een levertijd heeft van 2 weken kan ik nu nog even extra advies vragen.
De voeding is EOL en wordt in principe ook niet meer leverbaar. Daarnaast zijn de kabels ook vrij lelijk wat niet echt past bij een behuizing met window.

550W is overdreven, zelfs met overklokken zul je nooit voorbij de 450W komen, al worden goede 450W voedingen helaas wel steeds schaarser. Fabrikanten lijken liever een 550W versie te verkopen, omdat daar vaak wat meer winst op zit en brengen daarom steeds minder vaak 450W versies uit.

pricewatch: Corsair RM550x en pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Wit zijn op dit moment de beste voedingen voor ongeveer dezelfde prijs als degene die jij had gekozen.

Corsair heeft 2 jaar langere garantie en is iets stiller. De Super Flower is wit, al zie je daar niks van in jouw behuizing en heeft witte ledjes in de connector, maar daar zie je ook niet veel van waarschijnlijk, behalve als het donker is op de kamer.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despotes98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 17:57
-The_Mask- schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:38:
[...]
550W is overdreven, zelfs met overklokken zul je nooit voorbij de 450W komen, al worden goede 450W voedingen helaas wel steeds schaarser. Fabrikanten lijken liever een 550W versie te verkopen, omdat daar vaak wat meer winst op zit en brengen daarom steeds minder vaak 450W versies uit.

pricewatch: Corsair RM550x en pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Wit zijn op dit moment de beste voedingen voor ongeveer dezelfde prijs als degene die jij had gekozen.
Bedankt voor je advies. Ik denk dat ik met 550W dus wel goed zat (zonder het zeker te weten). Ik ben van plan deze videokaart over een paar jaar te vervangen door bijvoorbeeld een gtx 1070 maar waarschijnlijk zal die, als die al meer zou verbruiken dan de gtx 970, niet veel extra vermogen vragen. Ik ga voor de pricewatch: Corsair RM550x vanwege de langere garantie en de geluidsproductie (en ook een beetje omdat ik van dat andere merk nog nooit gehoord had, maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen). Ik hoop dat ik er nog jaren plezier van zal hebben.
Nogmaals bedankt voor je snelle en gerichte advies, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Despotes98 schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:07:
Bedankt voor je advies. Ik denk dat ik met 550W dus wel goed zat (zonder het zeker te weten). Ik ben van plan deze videokaart over een paar jaar te vervangen door bijvoorbeeld een gtx 1070 maar waarschijnlijk zal die, als die al meer zou verbruiken dan de gtx 970, niet veel extra vermogen vragen.
Een vergelijkbare kaart van de volgende generatie, in dit geval dus een nVidia Pascal GP104 GPU waarbij niet alles is ingeschakeld gaat idd hoogstwaarschijnlijk minder verbruiken. Maar al zou je een high-end GPU nemen, dan nog moet een 550W voeding bijna altijd wel voldoende zijn, nu en in de toekomst.
Ik ga voor de pricewatch: Corsair RM550x vanwege de langere garantie en de geluidsproductie (en ook een beetje omdat ik van dat andere merk nog nooit gehoord had, maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen).
Ik denk dat je dan de maker van de Corsair voeding dan ook niet kent, dat is namelijk Channel Well Technology (CWT). Dus dan ken je beide in principe niet. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Dank je voor de duidelijke uitleg en uitgebreide hulp! Ik ga de eerste bestellen (Corsair RM550X). Om de prijs en het uiterlijk. Ben even door de reviews heen gefietst en wat dat betreft kom ik geen negatieve eigenschappen tegen en ook weinig verschillen eigenlijk. Die corsair is volgens mij meer dan voldoende voor me.

Ik zal nog wat van me laten horen als ik de voeding binnen heb en in mijn systeem heb zitten.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 17:11
Mijn Zalman ZM-600HP heeft het (denk ik) na 7 jaar begeven. De laatste weken kon ik enkel nog mijn pc opstarten door hem even volledig spanningsloos te zetten (lees kabel uittrekken of knop op voeding uitzetten en 10 seconden wachten). Nu wil dat ook niet meer lukken sinds vorige week. Zo goed als alle fans (uitgezonderd de 2 fans van mijn case) draaien nog op een laag toerental, de powerled vooraan flikkert heel snel net zoals de led in de voeding zelf, maar de pc start niet door en ik krijg ook geen beeld. Heb de voeding in een pc op mijn werk getest door enkel de 24pin connector aan te sluiten en de 4pin connector voor de CPU. De voeding draait in die pc even en stopt er dan mee dus ik denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat ze defect is.

Volgens deze site komt mijn Load Wattage uit op 438W en is de Recommended PSU Wattage 488W. Ik heb een Intel Q9450, Nvidia 560TI, 1x SSD, 2xSATA HD en 2 optische stations. Verder twee 120mm case fans en nog een derde op de heatsink van de CPU.

Volgens een andere site kom ik op deze load uit:
Idle: 91W
Load: 350W
Recommended: 451W

Vraag is dus of 450W voldoende gaat zijn of ik beter veilig speel en voor 500W of 550W ga? Het staat nog op mijn planning om eind dit jaar, begin volgend jaar mijn systeem te upgraden naar wat recentere hardware. Ik ga meestal voor een mid-end systeem dus waarschijnlijker wordt de boel wat zuiniger met de recentere hardware. Het kan echter zijn dat dit pas tegen volgende zomer gebeurt dus daar dient wel rekening mee gehouden te worden.

Voorlopig neig ik nogal naar de Cooler Master V550 (99€). Sowieso liefst modulair of semi-modulair maar op zich geen vereiste. Case heeft geen venster dus uitzicht van de kabels maakt weinig uit.

Edit: Heb mijn kennis nog wat bijgeschaafd met o.a. dit topic op Hardware.info en er zijn nog 2 kanshebbers bijgekomen:

Corsair CS550M (87€)
Cooler Master G550M (69€)

[ Voor 7% gewijzigd door Largamelion op 01-12-2015 15:06 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Je pc komt niet boven de 300W piek (250W gemiddelde game belasting), een goede 450W voeding is meer dan voldoende.

Helaas worden de goede betaalbare 450W voedingen schaars.
pricewatch: Cooler Master GM G450M is een aardige optie als je er niet perse 10 jaar mee wilt doen.
pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt is ook een goede.
Anders toch 550W: pricewatch: Antec VPF Series 550W, voor betere kwaliteit ga je eigenlijk gelijk naar de 90-100 euro kostende 550W'ers.

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 01-12-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ondertussen heeft een collega mijn Zalman voeding in zijn pc getest en komt hij tot dezelfde conclusie: defect. Nu ben ik dus 100% zeker dat het aan mijn voeding ligt en niet aan mijn moederbord.

In de startpost worden de CSM voedingen van Corsair afgeraden maar op Hardware.info worden ze redelijk aanbevolen. Is de kwaliteit echt zo slecht vraag ik me dan af en gaat dit dan vooral over de duurzaamheid?

Nu dacht ik dat aangezien 450W genoeg is voor mijn build, de CM V450 ideaal zou zijn maar dan lees ik in de startpost weer dat die een mindere fan heeft. Hij is ook maar 10€ goedkoper dan de V550 dus ook niet de moeite denk ik dan. De Antec VPF ziet er niet mis uit maar ik lees dat de kabels nogal kort zijn en dat dit vooral voor mijn CPU een probleem kan vormen (connector zit bovenaan mobo achter een grote Mugen heatsink). Dan is de kans dus groot dat ik nog een verloopstuk moet gaan halen.

Misschien dan toch maar een beetje meer betalen en een duurzame, probleemloze voeding binnenhalen zoals de V550. Of toch iets goedkoper gaan en voor de wat minder duurzame G550M gaan. Op het einde van de rit komt het waarschijnlijk op hetzelfde neer.

Hoe zit het trouwens met Zalman? Zijn die gestopt met voedingen maken? Ik kom die precies nergens meer tegen.

Edit: Het zal de G550M worden denk ik, die kan ik bij Coolblue bestellen voor 70€ en heb ik dan normaal morgen in huis.

[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 02-12-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Largamelion schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:47:

In de startpost worden de CSM voedingen van Corsair afgeraden maar op Hardware.info worden ze redelijk aanbevolen. Is de kwaliteit echt zo slecht vraag ik me dan af en gaat dit dan vooral over de duurzaamheid?
Er zitten CapXon condensatoren aan de secundaire kan van de voeding die over het algemeen van mindere kwaliteit zijn. Daarnaast is de fan oké, maar zeker niet geweldig.
Met name de prijs van zeker 86 euro is te hoog voor het 550w model; voor een tientje meer heb je een voeding met hoge kwaliteit componenten en een betere fan.

Dus het is geen hele slechte voeding maar ook geen hele goede; de prijs maakt deze voeding echter niet aantrekkelijk.
Hoe zit het trouwens met Zalman? Zijn die gestopt met voedingen maken? Ik kom die precies nergens meer tegen.
Zalman is ergens in 2014 bijna failliet gegaan en verkeren nog steeds in moeilijk vaarwater.
Ze hebben de afgelopen 2 jaar slechts 1 á 2 modellen voedingen uitgebracht die matig verkrijgbaar zijn en ook vrijwel nergens gereviewed worden.. Ik zou persoonlijk niet het risico nemen, er zijn genoeg 'gerenommeerde' fabrikanten die voedingen verkopen :)
Edit: Het zal de G550M worden denk ik, die kan ik bij Coolblue bestellen voor 70€ en heb ik dan normaal morgen in huis.
De Cooler Master GM series brengt DC-DC (betere spanningsstabiliteit en hoger rendement) naar het budget segment en combineert dit met een semi-modulair design. Nadeel van deze serie is mindere kwaliteit van de condensators waardoor de verwachte levensduur van deze serie korter is. Maar zolang de garantie loopt (5 jaar) hoef je nog geen problemen te verwachten. Waarschijnlijk moet iets van 8 jaar ook geen probleem zijn doordat de condensators goed gekoeld kunnen worden en weinig ripple weg hoeven te filteren.

De pricewatch: Antec VPF Series 550W is ook een leuke optie.
450w zou voldoende zijn, maar dat model is helaas niet meer leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat de Zalman ZM-600HP niet meer goed is, is eigenlijk normaal voor deze voeding. Is een FSP Epsilon design met CapXon condensators. CapXon is een merk dat niet bekend staat om hun kwaliteit en in het Epsilon design van FSP worden ze ook nog eens zwaar belast door de hoge ripple die de voeding zelf produceert, daarnaast kunnen de condensators ook nog eens niet goed gekoeld worden doordat de kabels over de condensators heen liggen. Dit alles maakt de levensduur er niet goed op. Bij jouw is zo te zien de 5Vsb condensator stuk, dan krijg je namelijk hetgeen wat jij omschrijft. Eventueel kunnen er nog meer secondaire filter condensators stuk zijn, maar gebruiken zou ik de voeding niet meer.

Wat betreft de Corsair CSM series die zijn gewoon te duur en de 450W versie mist ook nog de tweede PEG connector waardoor je alleen low-end en simpele mainstream videokaarten kan aansluiten, terwijl 450W genoeg is voor high-end videokaarten. De CS850M mist dan ook nog de vijfde en zesde PEG connector, die heeft er maar vier, terwijl je 850W normaal gesproken voor drie videokaarten wil gebruiken.

Maar ook al hadden ze wel de juiste connectors dan nog waren deze voedingen gewoon te duur. De Corsair CSM series is namelijk een low-end 80PLUS Gold lijn, maar heeft de prijs gezet die op mainstream tot high-end uitkomt.

Om interessant te zijn moet er 10 tot 20 euro van de prijs af, afhankelijk van het model, dat is een realistische prijs voor de Corsair CSM series.

Wat betreft HWI die delen Awards uit bij pakjes boter en schrijven zeer matige reviews zonder diepgang en kennis, daar zou ik dus geen waarde aan hechten.

De voedingen welke mitsumark mee komt zijn goede budget voedingen, wil je meer high-end kom je op bijvoorbeeld de Corsair RM550x, Cooler Master V550, Super Flower Leadex Gold 550W, Super Flower Leadex Platinum 550W en EVGA SuperNOVA 550 G2, allemaal volledig modulair.

Is dat je te duur heb je ook nog een be quiet! Straight Power 10 400W, welke er mooi tussen in zit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ok bedankt, hier heb ik wat aan.

Ik neem de Antec terug in overweging, vind alleen nergens de effectieve kabellengte terug (ook niet op de site van Antec zelf). M'n Zalman had een 8pin (4+4) CPU kabel van 50cm en dit was redelijk nipt. Ik lees op verschillende plaatsen dat de Antec VP550 nogal korte kabels heeft waardoor er soms een verloopstuk nodig is om tot bij de CPU te geraken. Ik zie echter ook dat de meeste voedingen van tegenwoordig kabels hebben van minimum 60cm dus dat zou ruim voldoende moeten zijn.

De Antec is ongeveer 5€ duurder dan de Cooler Master maar zou dus langer moeten meegaan. Ik denk er nog even over en bestel straks één van beide.

Nogmaals dank voor de feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Largamelion schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:08:
Ik neem de Antec terug in overweging, vind alleen nergens de effectieve kabellengte terug (ook niet op de site van Antec zelf). M'n Zalman had een 8pin (4+4) CPU kabel van 50cm en dit was redelijk nipt.
De 20+4 ATX moederbordkabel is 50 cm, de 4+4 EPS (CPU) kabel is 57 cm.

Zie de review van The_mask van het 450w model: productreview: Antec VPF Series 450W review door -The_Mask-

[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 02-12-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Het is de Antec VPF 550W geworden. Normaal heb ik hem morgen binnen, ik laat wel even weten hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abilunon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Hallo,

Ik heb het volgende systeem:

- Intel Core i5-4460 Boxed
- ASRock B85M Pro4
- Crucial Ballistix 2x 4 GB (1600 MHz)
- Crucial BX100 250GB
- Sharkoon VS4-W
- Sapphire Nitro R9 380 4G D5 + back plate, zie https://www.alternate.nl/...uct/1230442?tk=7&lk=16980
- 2 HDD's (7200 rpm)
- CD/DVD brander

In de tweakers best buy guide wordt daarbij als voeding de Antec VPF 450W aangeraden, maar deze is nauwelijks leverbaar.

Welke voeding is voor dit systeem het beste alternatief? Op de doos van de videokaart wordt 500W of meer aangeraden inclusief twee 75W 6-pin PCI Express power connectors.

Ik heb in de reacties de Cooler Master GM G450M en de Super Flower Golden Green HX 450W al voorbij zien komen als prima voedingen. Ik heb alleen niet de voorkeur om de Cooler Master GM G450M in de loop der tijd te vervangen vanwege de mindere condensatoren. Is dat bij de Super Flower Golden Green HX 450W niet het geval? Wat zou de reden zijn om een van deze (of een andere) voeding te kiezen?
Zie ik naast deze 2 voedingen nog een andere over het hoofd?

Alvast dank voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Met maximale verbruik van deze PC zal niet voorbij de 300W komen, dus een 400W voeding met twee PEG connectors moet ook zeker kunnen, minimaal 500W klopt iig niet.

Wat betreft de kwaliteit van de Cooler Master G450M en Super Flower Golden Green HX 450W, die is redelijk vergelijkbaar, beide behoren tot de budget lijn van beide fabrikanten. Maar het zijn iig wel leuke budget voedingen voor een nette prijs.

Normaal gesproken mag je ook gewoon verwachten dat 7 of 8 jaar probleemloze werking geen probleem is, ook al is de kwaliteit minder dan een high-end product. Wil je er echter 10 jaar mee doen, dan kun je beter opzoek naar een high-end product.

Maar als ik zou PC zo zien, dan lijkt een Cooler Master G450M of Super Flower Golden Green HX450 daar prima in te passen. Beide hebben overigens ook 5 jaar garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Op dit moment ben ik bezig met het upgraden van mijn PC. Hiervoor had ik een topic aan gemaakt.

Nu is mijn gewenste voeding niet tot heel slecht leverbaar.

Dit is mijn pc die het gaat worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 213,90€ 213,90
1ASRock B150M Pro4S€ 78,50€ 78,50
1XFX GeForce 9600GT€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master HAF 932€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,95€ 19,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 50,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 116,99€ 116,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,29

De precieze videokaart die ik later aan ga schaffen, is nog niet helemaal duidelijk. Maar dat zal iets in de geest zijn van Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro of vergelijkbaar.

De andere grote ontbrekende, is de voeding. Die voeding van mij is denk ik al 12 jaar oud, dus erg toe aan vervanging.

Ik had de Antec VPF Series 450W in gedachten, maar deze is ondertussen niet/slecht leverbaar.

Nu ben ik aan het kijken van dezelfde met 100W meer:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec VPF Series 550W€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 58,-

Is het slim om deze aan te schaffen? Of raden jullie mij andere voedingen aan?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er zijn meerdere vergelijkbaar geprijsde voedingen naast de Antec VPF 550W.

De pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt bijvoorbeeld, welke als voordeel een hoger rendement heeft.

De pricewatch: Fractal Design Integra M 550W welke er beter uit ziet, qua kabels, allemaal mooi zwart en qua uiterlijk ook mooi mat zwart. Goede optie dus als je een venster hebt in de PC.

Of de pricewatch: Cooler Master GM G450M, vergelijkbaar met de Fractal.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

-The_Mask- schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:17:
Er zijn meerdere vergelijkbaar geprijsde voedingen naast de Antec VPF 550W.

De pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt bijvoorbeeld, welke als voordeel een hoger rendement heeft.

De pricewatch: Fractal Design Integra M 550W welke er beter uit ziet, qua kabels, allemaal mooi zwart en qua uiterlijk ook mooi mat zwart. Goede optie dus als je een venster hebt in de PC.

Of de pricewatch: Cooler Master GM G450M, vergelijkbaar met de Fractal.
De eerste twee zijn beide helaas niet zo goed lever baar. De Fractal is wel erg nice!

De 3e is beter leverbaar, maar als ik de startpost lees, dan wordt de Cooler Master GM series niet aangeraden wegens niet heel erg lange levensduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe lang was je van plan met de voeding te doen? Als dat weer meer dan 10 jaar moet worden, dan is geen van deze voedingen geschikt, dan moet je ook denken aan voedingen van rond of over de 100 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

-The_Mask- schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:11:
Hoe lang was je van plan met de voeding te doen? Als dat weer meer dan 10 jaar moet worden, dan is geen van deze voedingen geschikt, dan moet je ook denken aan voedingen van rond of over de 100 euro.
Dan ga ik voor de cooler master! Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 11:54
Voeding
Ik zoek de juste aantal watts voor een i7 4790k (standaard clock), 16gig DDR3, 3 USB apparaaten (2.0), DVD-ROM en 2 R9 290 kaarten.

Wat is je budget?
200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
De twee R9 kaarten wil ik graag kunnen overklokken van 977mhz core, 1250mhz RAM naar 1050mhz core en 1350mhz RAM. Buiten het feit dat ik dit kan halen met mijn kaarten, wil ik ook de ruimte aan watts van mijn voeding.

Nou zat ik te denken aan deze voedingen:

pricewatch: Corsair RM850
pricewatch: Corsair RM1000
http://tweakers.net/price...sonic-m12ii-evo-850w.html

Er zit voor de rest 4 fans in mijn kast:
pricewatch: CM Storm Trooper (Closed)

Steam ID: TheLastOttoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Gisteren de pricewatch: Antec VPF Series 550W besteld bij Alternate.be en vandaag al geleverd bij een postpunt in de buurt (was 1€ goedkoper en makkelijker ook, je moet er niet voor thuis zijn :)). Nette service toch wel.

Pc start terug op. Voeding zeker niet de mooiste omwille van de blote kabels maar ik ging niet extra betalen aangezien mijn case toch gesloten is (geen venster). Kabels zijn ook aan de korte kant zoals verwacht, vooral de 24pin, de 8pin CPU en de 2x 6+2pin PEG kabels. Alles wel probleemloos kunnen aansluiten maar niet zo netjes kunnen wegwerken. Nu is m'n case hier ook niet zo goed op voorzien dus op zich ook geen probleem.

Nogmaals bedankt voor het advies iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De RM serie is opgevolgd door de betere RMx serie, dus deze is een betere keuze.

Overigens moet 750W ook gewoon genoeg zijn, al is 850W niet overdreven veel.
pricewatch: Corsair RM750x en pricewatch: Corsair RM850x zijn de meest interessante voedingen qua prijs/kwaliteit/prestaties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericvdwoude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12-2024
Hoi,
Ik ben binnenkort van plan om mijn computer te upgraden. Hierbij ga ik van een GTX 750 (non-ti) naar een Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost, die 200-250 watt in load zou verbruiken. Niet de 280X variant, maar de reguliere 280. Daarnaast draai ik een I5-3330.

Zou de volgende voeding genoeg leveren Seasonic M12II Evo 520W of kan ik beter voor een 550-600 watt voeding gaan, voor wat meer ruimte. Ik lees op internet namelijk nogal wat tegenstrijdige verhalen dat het krap zou worden, maar ook dat het prima kan. Als voeding wil ik graag een (semi)modulaire voeding met mooie kabels, aangezien ik binnenkort een case met window ga aanschaffen. De tweede optie is de Cooler Master GM G550M of de Fractal Design Integra M 550W. Ik las in dit topic ook dat PC's met een R9 380 rond de 450-550 watt voeding aangeraden wordt, hier zit de 280 denk ik niet veel naast? Voor de zekerheid toch even deze vraag.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte check door de mensen met verstand van zaken om te horen of ik niets over het hoofd zie. Ik denk aan het volgende systeem, en denk dan aan de Corsair RM550x. Ik wil graag volledig modulair en liefst zo stil mogelijk. Verder denk ik zowel cpu als gpu te gaan overclocken. Deze 550w is wel voldoende toch? Verder nog zaken waarmee ik rekening moet houden? Hartelijk dank!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,51€ 264,51
1Asus Z170 PRO GAMING€ 150,95€ 150,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 53,95€ 53,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.129,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De voeding is meer dan genoeg en perfect geschikt voor jouw wensen.

Wel zou ik de CPU koeler vervangen, dat ding heeft twee fans op vast toeren van 800RPM, dat betekent niet onhoorbaar tijdens lichte load en niet echt goed koelend tijdens zware load.

Ik zou eerder gaan voor een high-end luchtkoeler welke een rpm bereik heeft van bijvoorbeeld minimaal 300/400RPM en maximaal 1200 RPM. Met goed instellen in UEFI heb je dan bij licht gebruik een onhoorbare koeler en bij zwaar gebruik een stille koeler, maar een die nog wel fatsoenlijk koelt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ericvdwoude schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:34:

Zou de volgende voeding genoeg leveren Seasonic M12II Evo 520W of kan ik beter voor een 550-600 watt voeding gaan, voor wat meer ruimte. Ik lees op internet namelijk nogal wat tegenstrijdige verhalen dat het krap zou worden, maar ook dat het prima kan. Als voeding wil ik graag een (semi)modulaire voeding met mooie kabels, aangezien ik binnenkort een case met window ga aanschaffen. De tweede optie is de Cooler Master GM G550M of de Fractal Design Integra M 550W. Ik las in dit topic ook dat PC's met een R9 380 rond de 450-550 watt voeding aangeraden wordt, hier zit de 280 denk ik niet veel naast? Voor de zekerheid toch even deze vraag.

Alvast bedankt _/-\o_
De Seasonic M12II EVO 520W is qua kabels en vermogen een prima optie, juiste aansluitingen, mooie zwarte kabels, genoeg vermogen. Alleen nadeel is dat het een vrij oud model is, ondersteuning voor de nieuwe power states is er bijvoorbeeld niet. Maar als je deze voeding alleen met je Ivy Bridge configuratie gaat gebruiken maakt dit nog niet echt uit. Wil je de voeding meenemen bij een upgrade is misschien wat beters wel aan te raden. Ander nadeel van deze voeding is dat die boven de 250W vrij snel meer geluid gaat maken en bij de 350W duidelijk hoorbaar is. Nu zal jouw PC niet de 350W halen, maar als je een wat stillere voeding zoekt is dit misschien ook niet de beste optie.

Dus het is maar de vraag wat je belangrijk vindt, van de drie genoemde voedingen is de Seasonic het meest verouderd, maar wel de enige met volledig zwarte kabels, maar dan wel weer de minst stille. Hoe lang moet de voeding eigenlijk meegaan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericvdwoude
  • Laatst online: 17-12-2024
Bedankt voor je snelle reactie! Het zou fijn zijn als de voeding rond de 5 jaar mee gaat. Ik wil hem in toekomstige upgrades wel graag meenemen. Ken jij een voeding van deze prijsklasse die de powerstates wel ondersteund?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De pricewatch: Cooler Master GM G550M en pricewatch: Fractal Design Integra M 550W doen dat beide. En als je rond dit bedrag wil blijven dan zijn deze twee ook de beste optie, beide moeten 5 jaar prima vol kunnen houden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:23:
De voeding is meer dan genoeg en perfect geschikt voor jouw wensen.

Wel zou ik de CPU koeler vervangen, dat ding heeft twee fans op vast toeren van 800RPM, dat betekent niet onhoorbaar tijdens lichte load en niet echt goed koelend tijdens zware load.

Ik zou eerder gaan voor een high-end luchtkoeler welke een rpm bereik heeft van bijvoorbeeld minimaal 300/400RPM en maximaal 1200 RPM. Met goed instellen in UEFI heb je dan bij licht gebruik een onhoorbare koeler en bij zwaar gebruik een stille koeler, maar een die nog wel fatsoenlijk koelt.
Dankjewel voor je snelle reactie! Ik had nog niet zo nagedacht over de koeler, en ik zal dit zeker overwegen mits het binnen mijn budget valt. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abilunon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Bedankt voor de info The Mask!
Ik heb voor de Cooler Master gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubZer0.nl
  • Laatst online: 05-01-2023
Afgelopen woensdag is helaas mijn voeding overleden en nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe. Zelf heb ik niet zo heel veel verstand van hardware, waardoor ik een jaar of 3 geleden een vriend van mij heb gevraagd om een PC voor mij samen te stellen. Toen is er voor een CoolerMaster van 850W gekozen en ik ben dan ook op zoek naar een goede voeding van 850W.
In de inleiding van dit topic lees ik van alles over stabiliteit en de problemen die een voeding van mindere kwaliteit teweeg kunnen brengen voor je PC. Ik heb voedingen van 850W zien staan die qua prijs variëren van 75 tot 250 euro. Goedkoop is doorgaans duurkoop, dus ook vooral met de info uit dit topic over stabiliteit. Nou heb ik net een dure reparatie aan mijn auto gehad en ben ik zes weken geleden verhuisd, dus ik ben op zoek naar een voeding van goede kwaliteit maar zo goedkoop mogelijk. Zelf kom ik er niet uit, dus vraag ik jullie graag om hulp.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SubZer0.nl schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:34:
Zelf kom ik er niet uit, dus vraag ik jullie graag om hulp.
Zou je de specificaties van de PC kunnen benoemen, zonder dat te weten is het onmogelijk om een goede voeding te adviseren.

Als je het niet weet is het wel uit te lezen met software. Zo kan CPU-z het type CPU, geheugen en moederbord uitlezen en kan GPU-z het type videokaart uitlezen.

Als je dan ook nog het aantal hardeschijven, SSD's en opticals kunt benoemen dan is het ook bekent hoeveel aansluitingen en vermogen je nodig hebt.

Als laatste is dan ook nog de behuizing nodig, staat ongetwijfeld wel een merk op en als je het type niet kan achterhalen zou je dan een foto kunnen maken dan wordt die vast wel herkend. Behuizing bepaald namelijk hoe lang de kabels moeten zijn, in een grote behuizing heb je niks aan een voeding met (te) korte kabels immers.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubZer0.nl
  • Laatst online: 05-01-2023
Dat is een goed punt inderdaad. Op dit moment ben ik blij dat ik vrijwel alle doosjes heb bewaard, want ik zou anders niet eens weten wat er ook alweer in mijn PC zou zitten (yup, zo'n grote leek ben ik)

Moederbord: ASUS H87-plus
CPU: Intel Core i5-4670
Geheugen: Corsair Vengeance LP
Videokaart: Sapphire Toxic R9 280X

Opslag bestaat uit een SSD (240gb naar ik meen), 300GB HD (oude windows schijf, ik dacht een Western Digital van 10.000 rpm) en een HD van 2TB (Seagate?).
Opticals? Ik neem aan dat dat mijn DVD lezer is. Sorry, echt geen idee anders..
De behuizing is een ThermalTake Element V. Behoorlijk grote behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SubZer0.nl schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:00:
Moederbord: ASUS H87-plus
CPU: Intel Core i5-4670
Geheugen: Corsair Vengeance LP
Videokaart: Sapphire Toxic R9 280X

Opslag bestaat uit een SSD (240gb naar ik meen), 300GB HD (oude windows schijf, ik dacht een Western Digital van 10.000 rpm) en een HD van 2TB (Seagate?).
Zo'n systeem heeft niks aan een 850W voeding. Met 850W kun je drie high-end videokaarten van stroom voorzien. Met één high-end videokaart kom je altijd op 400/550W uit afhankelijk van de videokaart, de rest van het systeem en het gebruik, bijvoorbeeld als je gaat overklokken.
Opticals? Ik neem aan dat dat mijn DVD lezer is. Sorry, echt geen idee anders..
Ja CD/DVD/Blu-Ray speler/brander.
De behuizing is een ThermalTake Element V. Behoorlijk grote behuizing
Nou jij lijkt mij niet de persoon welke gaat overklokken en het is ook niet mogelijk met die CPU, dus ik ga er vanuit dat je dat niet van plan bent. ;)

Zonder dit zal het verbruik van dit systeem niet voorbij de 400W gaan maximaal piek met een hele zware benchmark. Bij normaal gamen zal het verbruik niet voorbij de 300W gaan, met een gemiddeld verbruik van zo'n 250W tijdens een zware game.

Dus aan een 850W voeding hoef je niet te denken, dat voegt niks toe.

Nu is het alleen de vraag of je heel lang met de voeding wil doen. Moet die bijvoorbeeld één of meerdere upgrades kunnen doorstaan en bijvoorbeeld zo'n 10 jaar mee gaan of vervang je de voeding naar bijvoorbeeld 5 of 6 jaar of sneller.

In dat laatste geval heb je voldoende aan één van deze "budget" voedingen:
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt

Prestaties en kwaliteit van bovenstaande voeding zijn redelijk, niet bijzonder, maar gewoon goed genoeg voor normaal gesproken wel 7 jaar van probleemloze werking. Mits de voedingen (redelijk) stof vrij blijven. Beide voedingen worden ook geleverd met 5 jaar garantie. Mochten er toch problemen ontstaan, wat natuurlijk altijd mogelijk is, zelfs bij het allerbeste product.

Wil je dat de voeding 10 jaar of langer mee gaat, dan heb je meer aan één van onderstaande voedingen.

pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold

De bovenste twee komen met 7 jaar garantie en de onderste met 5 jaar waarbij de eerste 2 jaar pick-up en return garantie is zodat je bij een defect niet zonder komt te zitten. Bovenstaande voedingen zijn overigens van uitstekende kwaliteit, leveren uitstekende prestaties, zijn ook nog eens volledig modulair en hebben volledig zwarte kabels. Maar de meerprijs tegenover de twee goedkopere voedingen is dan ook vrij fors.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Waar zijn tagan voedingen gebleven? Iemand enig idee?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb nog een paar Tagan voedingen hier, still going strong d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Vertaling: het is wellicht verstandig om ze te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

een TG380-U01
En een TG480-U01
mitsumark schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:26:
[...]

Waarom dat?

[ Voor 37% gewijzigd door Salvatron op 06-12-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Omdat niet alle Tagan voedingen erg goed waren en omdat ze nu toch al behoorlijk oud zijn.

Van de TG380-U01 kom ik verschillende plaatjes tegen, enerzijds met rubycon caps en anderzijds met fuhjyyu, die laatste wil je eigenlijk niet langer gebruiken (zeker niet bij zo'n stille voeding met dus weinig koeling). Misschien dat the mask uitsluitsel kan geven.

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 06-12-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

mitsumark schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:41:
Omdat niet alle Tagan voedingen erg goed waren en omdat ze nu toch al behoorlijk oud zijn.

Van de TG380-U01 kom ik verschillende plaatjes tegen, enerzijds met rubycon caps en anderzijds met fuhjyyu, die laatste wil je eigenlijk niet langer gebruiken (zeker niet bij zo'n stille voeding met dus weinig koeling). Misschien dat the mask uitsluitsel kan geven.
DIe andere is een TG480-U01, maar toen ik die vanochtend inbouwde sloeg er een stop door. Echter nu doet de computer het gewoon. Ik zal ff kijken naar die condensatoren.

Ik heb de Tagan 380 watt opengemaakt en hier zijn foto's van de condensatoren:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uQm4XTKZD3sMx9fLMCk6GZzV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lE95tc2x9U5tdbbpWPFORa43/full.jpg

Je ziet dus dat deze voeding inderdaad fuhjyyu condensatoren heeft (die zwarte). Ook zien die zwarte condensatoren er wel goed uit, die blauwe echter lijken bol te staan en er zit een soort vies spul op.
Lijkt inderdaad tijd om de voedingen te vervangen.

Ik heb die 480 watt voeding opengemaakt en die heeft ook een paar blauwe bolle condensatoren.

[ Voor 33% gewijzigd door Salvatron op 06-12-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mitsumark schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:26:
[...]

Nou ja het was afwachten welke voeding hij had, want er zitten een paar bij waar je niet blij van wordt.
Salvatron schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:54:

Ik heb de Tagan 380 watt opengemaakt en hier zijn foto's van de condensatoren:

[afbeelding]

[afbeelding]

Je ziet dus dat deze voeding inderdaad fuhjyyu condensatoren heeft (die zwarte). Ook zien die zwarte condensatoren er wel goed uit, die blauwe echter lijken bol te staan en er zit een soort vies spul op.
Lijkt inderdaad tijd om de voedingen te vervangen.

Ik heb die 480 watt voeding opengemaakt en die heeft ook een paar blauwe bolle condensatoren.
Ja hier was ik al bang voor, deze voedingen zijn alles behalve stabiel, deze sloopt waarschijnlijk je PC door hoge extreem hoge ripple.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

-The_Mask- schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:09:
[...]

Nou ja het was afwachten welke voeding hij had, want er zitten een paar bij waar je niet blij van wordt.

[...]

Ja hier was ik al bang voor, deze voedingen zijn alles behalve stabiel, deze sloopt waarschijnlijk je PC door hoge extreem hoge ripple.
Zijn er nog meer merken die dit probleem hebben of is het specifiek iets van Tagan? Ik heb wel vaker bolle condensatoren langs zien komen, vooral op moederborden. Is dit normaal of is dit een slechte lading condensatoren geweest (van toen er spionage was)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:39

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Dag mede Tweakers.

Ik wil graag een beroep doen op jullie kennis over het uitzoeken van een geschikte voeding.
Onderstaand lijstje word het systeem dat ik wil bouwen, Gpu is al in bezit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,80€ 264,80
1MSI Z170A GAMING M3€ 145,95€ 145,95
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 236,95€ 236,95
1G.Skill TridentZ F4-3000C15D-8GTZB€ 79,33€ 79,33
1Seasonic M12II Evo 520W€ 66,95€ 66,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 870,98

Ik had gekozen voor de Seasonic M12II Evo 520W vanwege het feit dat ie modulair is en zwarte platte kabels heeft.
Tevens heb ik inmiddels al 2 systemen draaien met deze voeding en hij bevalt me prima.

Nu twijfel ik dus bij deze voeding in combinatie met skylake vanwege dat skylake bepaalde powerstates etc heeft waarmee de Seasonic wellicht niet mee overweg kan.

Wat is eventueel een goed alternatief voor deze voeding die vergelijkbare eigenschappen heeft zoals de platte zwarte kabels en voldoende rendement om een lichte overclock (4.5ghz) van de cpu toe te staan.

Mijn budget is 70 euro.
Heb een kast met window dus hecht waarde aan het uiterlijk van de voeding

Groet Japiegsxr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Salvatron schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:14:
[...]

Zijn er nog meer merken die dit probleem hebben of is het specifiek iets van Tagan? Ik heb wel vaker bolle condensatoren langs zien komen, vooral op moederborden. Is dit normaal of is dit een slechte lading condensatoren geweest (van toen er spionage was)?
Nee dat is het niet, Fuhjyyu verkoopt gewoon geen kwaliteitscondensators en de levensduur van een condensator wordt ook nog eens erg bepaald door de temperatuur. Ruwweg kun je zeggen dat elke 10 graden koeler staat voor een dubbel zo lange levensduur. Bij deze voedingen worden de condensators alleen niet echt goed gekoeld, dus een lange levensduur hebben de condensators niet. Waarschijnlijk is de voeding ook al vrij lang defect.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Japiegsxr schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:16:
Wat is eventueel een goed alternatief voor deze voeding die vergelijkbare eigenschappen heeft zoals de platte zwarte kabels en voldoende rendement om een lichte overclock (4.5ghz) van de cpu toe te staan.

Mijn budget is 70 euro.
Heb een kast met window dus hecht waarde aan het uiterlijk van de voeding
Welke behuizing is het? Hecht je ook waarde aan een stille voeding? Want dan valt die Seasonic eigenlijk ook af. Ook geen ondersteuning voor C6 en C7 idd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Laatst online: 17-09 18:39

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

-The_Mask- schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:29:
[...]

Welke behuizing is het? Hecht je ook waarde aan een stille voeding? Want dan valt die Seasonic eigenlijk ook af. Ook geen ondersteuning voor C6 en C7 idd.
Het is een pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood.

Hoe kom ik er achter of een voeding volledig compatible is met de nieuwe skylake powerstates ?
Ben namelijk bang dat als ik een wat ouder type voeding pak ik met een niet stabiel systeem kom te zitten.

Stilte is wel prettig maar onder load mag de psu best wel een beetje geluid produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

-The_Mask- schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:26:
[...]

Nee dat is het niet, Fuhjyyu verkoopt gewoon geen kwaliteitscondensators en de levensduur van een condensator wordt ook nog eens erg bepaald door de temperatuur. Ruwweg kun je zeggen dat elke 10 graden koeler staat voor een dubbel zo lange levensduur. Bij deze voedingen worden de condensators alleen niet echt goed gekoeld, dus een lange levensduur hebben de condensators niet. Waarschijnlijk is de voeding ook al vrij lang defect.
Wel verbazingwekkend dat die Tagan voedingen zo goed uit de tests kwamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Japiegsxr schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:38:

Hoe kom ik er achter of een voeding volledig compatible is met de nieuwe skylake powerstates ?
Zie de topicstart.
Ben namelijk bang dat als ik een wat ouder type voeding pak ik met een niet stabiel systeem kom te zitten.
Je kunt er altijd voor kiezen om de C6 en C7 power states uit te schakelen.
Stilte is wel prettig maar onder load mag de psu best wel een beetje geluid produceren.
Nou ja dan zit je met de Seasonic goed. :p

Maar ik denk dat je beter de pricewatch: Fractal Design Integra M 550W kunt nemen. Alleen de 24 pins ATX kabel is niet zwart, maar voor de rest is de voeding een betere keuze. Helaas is er weinig keuze alleen in deze klasse.
Salvatron schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:53:

Wel verbazingwekkend dat die Tagan voedingen zo goed uit de tests kwamen...
Nou er zaten ook gewoon erg goede Tagan voedingen tussen. Maar lang niet elke review is en was even goed natuurlijk. Als de review bestaat uit: "ziet er leuk uit en werkt in mijn test systeem" dan heb je niet zoveel aan de review. Dan is er natuurlijk ook nog het feit dat het kennisniveau over de jaren beter zal worden bij iedereen door ervaring.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb nieuwe voedingen voor mijn computers nodig. (Ik weet niet hoe je links vanuit de pricewatch hier kunt zetten helaas)

De eerste computer:
CPU: AMD FX 6300
Videokaart: GTX260 maar wordt uitgebreid naar een GTx960 4 GB waarschijnlijk
geheugen: 8 GB
mobo: asrock
Sata Harddisk + Sata SSD

Ik dacht aan een 400 Watt voeding van Be quiet: be quiet! System Power 7 400W
pricewatch: be quiet! System Power 7 400W

Of misschien een Antec 450 Watt:
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Of een be quiet straight power 10 400 Watt
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Wat ik me afvraag is of de duurdere be Quiet Straight Power 10 400 W nou significant beter is dan de Be Quiet Straight Power 7 400 W? Hij is wel significant duurder (44 euro vs 68 euro).

Voor mijn andere computer heb ik ook een nieuwe voeding nodig:
CPU: amd A8-7600
Videokaart: zit in de CPU maar wordt misschien een GTX 260
SSD sata

Ik dacht hiervoor de bovenstaande be quiet voedingen System Power 7 400 W of Straight Power 7 400 W als die significant beter is.

eventueel:
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C

[ Voor 11% gewijzigd door Salvatron op 07-12-2015 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke behuizingen gebruik je bij beide PC's? Hoe lang wil je met de voedingen doen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

-The_Mask- schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:32:
Welke behuizingen gebruik je bij beide PC's? Hoe lang wil je met de voedingen doen?
Bij de FX6300 een hele goedkope behuizing van circa 30 euro en al >10 jaar oud, bij de A8 7600 CPU een Fractal Design Define R5 (nieuw). (ATX beide)
Voedingen moeten zolang mogelijk meegaan 10-15 jaar, echter als het significant goedkoper is koop ik misschien liever voedingen die korter meegaan.

Hoeveel jaar gaat een goedkope voeding normaal gesproken mee?
Zoals:
be quiet! System Power 7 400W
Antec 450 Watt:

Is dat een jaar of 5 bijvoorbeeld of zo?

[ Voor 15% gewijzigd door Salvatron op 07-12-2015 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort besloten om mijn videokaart te upgraden naar een msi gtx 970 4G gaming. Ik moet hierom ook mijn power supply upgraden. Ik weet alleen niet welke goed met deze kaart samengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Wat is je huidige powersupply?

Als hij lager is dan 400 watt en van beroerde kwaliteit, kun je voor de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W kiezen, prima en zeer stille powersupply.

[ Voor 80% gewijzigd door Koninkje op 07-12-2015 20:16 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan je niet zeggen zonder dat je weet welke andere onderdelen er in z'n pc zitten. Misschien heeft hij wel een FX 9590 en dan kom je aan 400w dik tekort.
Dus lode2000, waaruit bestaat de rest van je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige PC bestaat uit
I7 3.4Ghz
500Gb ssd, 2TB harde schijf
Gt 640
350w power supply
8,00 GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Welke voeding? Graag merk + type, desnoods een foto van de sticker op de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Salvatron schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:40:
[...]

Hoeveel jaar gaat een goedkope voeding normaal gesproken mee?
Zoals:
be quiet! System Power 7 400W
Antec 450 Watt:

Is dat een jaar of 5 bijvoorbeeld of zo?
Ik denk dat jouw Tagan gemaakt door Topower niet eens 5 jaar vol kon houden, terwijl een high-end Tagan door Etasis gewoon prima 10 jaar vol moeten kunnen houden.

Een be quiet! System Power 7 400W heeft dan zo'n 7 jaar wel zijn beste tijd gehad, 5 jaar moet wel te doen zijn, maar 8 jaar wordt denk ik wat te lang. Een Antec VPF moet wel iets langer mee kunnen gaan, één à twee jaar. Al ben je bij beide voedingen ook afhankelijk van de fan en dan vooral het lager. Beide hebben en sleeve bearing van Yate Loon, zolang er olie in blijft kan die wel even mee, maar als die lekt is die zo stuk, maar dan hoor je het wel aan het lager. Maar dat is meer geluk of pech, gebeurt namelijk niet zo vaak, dan wijsheid.

Bij een echte high-end voeding, waar alle componenten 10 keer overgedimensioneerd zijn, waar alleen maar high-end condensators in zitten, een high-end fluid dynamic bearing fan en alles heel netjes is geassembleerd, daar mag je gewoon het 'eeuwige' leven van verwachten. Daar is een kapotte voeding gewoon pech of licht de oorzaak buiten de voeding, bijvoorbeeld door een grote spanningspiek van buitenaf. Indirecte blikseminslag bijvoorbeeld of andere grote spanningspiek.
Salvatron schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:54:
Ik heb nieuwe voedingen voor mijn computers nodig. (Ik weet niet hoe je links vanuit de pricewatch hier kunt zetten helaas)

De eerste computer:
CPU: AMD FX 6300
Videokaart: GTX260 maar wordt uitgebreid naar een GTx960 4 GB waarschijnlijk
Sata Harddisk + Sata SSD

Ik dacht aan een 400 Watt voeding van Be quiet: be quiet! System Power 7 400W
pricewatch: be quiet! System Power 7 400W

Of misschien een Antec 450 Watt:
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Of een be quiet straight power 10 400 Watt
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Wat ik me afvraag is of de duurdere be Quiet Straight Power 10 400 W nou significant beter is dan de Be Quiet Straight Power 7 400 W? Hij is wel significant duurder (44 euro vs 68 euro).
Ja eigenlijk wel, de meerprijs is het wel waard. Betere prestaties, betere kwaliteit en stiller. En de betere kwaliteit zou je moeten merken in de langere levensduur en ook langere garantie. Betere prestaties o.a. doordat de Straight Power 10 compatibel is met de C6 en C7 power states van Intel. En stiller, in een hele stille PC moet je het verschil kunnen horen. Ook kan een sleeve bearing fan (die in de System Power 7) overtijd wat meer geluid gaan maken, dat is bij de Straight Power 10 met zijn FDB fan niet zo.
Voor mijn andere computer heb ik ook een nieuwe voeding nodig:
CPU: amd A8-7600
Videokaart: zit in de CPU maar wordt misschien een GTX 260
SSD sata

Ik dacht hiervoor de bovenstaande be quiet voedingen System Power 7 400 W of Straight Power 7 400 W als die significant beter is.

eventueel:
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C
Ook hier lijkt de be quiet! Straight Power 10 400W mij een prima optie. Het is overigens niet de meest dure high-end voeding welke er bestaat. Want dan kom je qua bedrag nog wel minimaal drie tientjes hoger uit. (Nou eigenlijk wel een paar honderd euro meer, maar dat is gewoon overdreven). De be quiet! Straight Power 10 400W is gewoon een goede mix van kwaliteit, prestaties en prijs en moet wel een eind richting de 10 jaar kunnen gaan. Hoe lang precies is

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 19-09 14:43
Hey iedereen,

Ik heb wat voedingsadvies nodig van jullie pc diëtisten :D

Ik heb nu een Mini Itx systeem waar ik een grafische kaart op wil installeren om te gamen.
Ik heb een redelijk oude voeding (heb ik nog van de vorige pc, ik denk dat die nu 5-6 jaar oud is) Corsair cx450watt

Volgens mij begint de voeding kuren te krijgen: de usb poorten vallen regelmatig uit zodat mijn draadloze keyboard/muis ook uitvallen en dat ik dan de pc terug moet heropstarten. Dit gebeurt zo'n 3 a 5 keer per dag. En het zijn echt alle usb poorten, de usb 3.0 poorten vooraan werken ook niet als ik een usb stick insteek heeft het geen stroom meer. Kan dit aan de voeding liggen?

Maar soit; ik dacht aan een GTX 960 videokaart te steken (ook wat overclocken? nog nooit gedaan maar wil het wel proberen)

Ik heb nu een
asrock b85m-itx moederboard, en een I5-4570 cpu.
SSD 128Gb en een 1 TB harde schijf
8GB ddr3 ram

Ik dacht aan de cooler master GM550w maar ik hoor soms dat die niet zo lang meegaan?? Welke alternatieven voor dezelfde price range? Graag modulair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:36:
Een CX430? Welke versie van de drie?

Welke behuizing heb je?
Oeps. Ik bedoelde een VX450
En qua behuizing : lian li q08b. Deze heeft plaats voor atx voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
Goedenavond medetweakers, ik ben vanuit het zuinige ESXi server topic hierheen verwezen en ik heb wat advies nodig over een voeding. Ik heb absoluut geen kaas gegeten van voedingen en hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Ik ben van plan dit lijstje aan te gaan schaffen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Tray€ 212,-€ 212,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1Cooltek C3 Zwart€ 63,67€ 63,67
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 25,95€ 25,95
2Corsair Value Select CMV16GX4M1A2133C15€ 127,50€ 255,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 639,57

Dit zou mijn nieuwe server moeten gaan worden en het enige puntje waar ik nog tegenaan loop is de voeding. Ik ben op zoek naar een stille of pasieve voeding welke energie zuinig is. Omdat het systeem 24/7 aan staat vind ik het verbruik het belangrijkste. Het liefst modulair is maar dat is geen must. Mijn budget voor de totale server is rond de 700 euro dus ik hoop dat het beetje budget wat over is geschikt is voor een goede voeding, zo niet dan moet ik het budget wat oprekken :D. Ik hoop dat jullie me een beetje verder op weg kunnen helpen.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Pico PSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:20:

Dit zou mijn nieuwe server moeten gaan worden en het enige puntje waar ik nog tegenaan loop is de voeding. Ik ben op zoek naar een stille of pasieve voeding welke energie zuinig is. Omdat het systeem 24/7 aan staat vind ik het verbruik het belangrijkste. Het liefst modulair is maar dat is geen must. Mijn budget voor de totale server is rond de 700 euro dus ik hoop dat het beetje budget wat over is geschikt is voor een goede voeding, zo niet dan moet ik het budget wat oprekken :D. Ik hoop dat jullie me een beetje verder op weg kunnen helpen.
Wat voor hardeschijven komen erin te hangen en hoeveel?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:31:

Volgens mij begint de voeding kuren te krijgen: de usb poorten vallen regelmatig uit zodat mijn draadloze keyboard/muis ook uitvallen en dat ik dan de pc terug moet heropstarten. Dit gebeurt zo'n 3 a 5 keer per dag. En het zijn echt alle usb poorten, de usb 3.0 poorten vooraan werken ook niet als ik een usb stick insteek heeft het geen stroom meer. Kan dit aan de voeding liggen?
Moederbord lijkt mij logischer.
Maar soit; ik dacht aan een GTX 960 videokaart te steken (ook wat overclocken? nog nooit gedaan maar wil het wel proberen)

Ik heb nu een
asrock b85m-itx moederboard, en een I5-4570 cpu.
SSD 128Gb en een 1 TB harde schijf
8GB ddr3 ram

Ik dacht aan de cooler master GM550w maar ik hoor soms dat die niet zo lang meegaan?? Welke alternatieven voor dezelfde price range? Graag modulair!
Daarvoor heb je geen 550W voeding nodig, de Cooler Master G450M kan ook gemakkelijk. Wat betreft de kwaliteit, de Cooler Master GM serie is idd geen high-end voeding, maar 7 jaar mag geen probleem zijn, zit ook al 5 jaar garantie op de voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
-The_Mask- schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:11:
[...]

Wat voor hardeschijven komen erin te hangen en hoeveel?
Goede vraag, sorry voor het vergeten bij te vermelden. Zoals het nu lijkt 1 120GB M.2 SSD, 1 normale 250GB SSD en een normale 2.5inch 500GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 22:15
Hallo Tweakers,

Ben bezig om me hardware in een nieuw jasje te bouwen, alleen zit ik met de vraag welke voeding ik moet kopen aangezien me Thermaltake Toughpower 850W wat veel lawaai maakt en ik nu graag een stille pc wil hebben.

I5 4690k Oc @4,3Ghz
Asus strix gtx 970
16gig geheugen 1866
ASRock Fatal1ty Z97X Killer
128 gig ssd samsung 840 pro
2x 500 gig hhd

alles word in de NZXT H440 gebouwd maar de 2x hhd worden nog vervanden door 2 x 500g ssd samsung 850 evo, Verder moet er rekening gehouden worden met een sli setup van dus 2x gtx970.

Budget: denk dat voor 125 euro wel wat moois verrkijgbaar is
Eisen: Stil, modulerend en toekomst gericht (4x PCI-e minimaal)

[ Voor 3% gewijzigd door markie1985 op 09-12-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Waarom staat in de topicstart eigenlijk deze voeding in het high end segment?

pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
EVGA SuperNOVA 550 G2

Hij is circa even duur als de voedingen in het hogere middensegment, ook is de fan zo te zien geen fluid bearing ding, en heeft hij maar 1 12 v rail volgens de specs. Wel heeft hij 7 jaar garantie in tegenstelling tot 5 die de hogere midden segment voedingen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De TS is al weer wat ouder, maar over een maand of zo (bij post 1000) open ik een nieuw deel met geüpdate TS.

AMD Nieuwsdiscussie

• tommyboy0606
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-09 18:57
Ik zoek advies of mijn voeding wel hoog genoeg is om mijn videokaart en mijn processor over te clocken.
Het gaat om een r9 290 tri x oc die ik via msi afterburner op 1150mhz kan draaien met een +18 power supply
Een 4690k die ik op 4.5 heb kunnen clocken met 1.35V
Als psu heb een seasonic g series 550 watt.
Nu draait mijn systeem als een zonnetje alleen heb ik hier en daar even gegoogled en kom ik steeds erop uit dat mensen een 650 watt gold voeding aanraden als je gaat beide gaat overclocken.
Nu is mijn vraag eigenlijk of mijn voeiding nu niet te erg wordt belast als ik beide overclocks gebruik, Zoals gezegd draait hij als een zonnetje en heb ik gisteren beide overclocks tegelijkertijd aangehad en toen draaide hij ook goed alleen heb ik mijn videokaart weer op standaard gezet na het googlen.

Verder heb ik 3 fans een gigabyte gaming 5 moederbord. 1tb harde sschijf een een ssd.

[ Voor 5% gewijzigd door tommyboy0606 op 10-12-2015 14:04 ]

• RHAR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:54
Beste allen,

Graag ontvang ik feedback over het verbruik van mijn nieuwe systeem. Het betreft een mini itx systeem met een i5 4590 en R9 290. Er zal geen sprake zijn van overclocks en alles zal op stock blijven.

Via diverse PSU calculators heb ik berekend dat een PSU met een vermogen van 450 watt voldoende is voor het systeem. Wat zijn jullie gedachtes hierbij? Is het verstandig om te kiezen voor 450 of is 500 watt de betere keuze?

Alvast dank voor de tijd en aandacht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4590 Tray€ 211,17€ 211,17
1ASRock H81M-ITX/WiFi€ 78,95€ 78,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5€ 369,95€ 369,95
1Silverstone Fortress FTZ01 Zilver€ 129,90€ 129,90
1Cryorig C1€ 67,24€ 67,24
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 72,-€ 72,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.010,45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
tommyboy0606 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:03:
Ik zoek advies of mijn voeding wel hoog genoeg is om mijn videokaart en mijn processor over te clocken.
Het gaat om een r9 290 tri x oc die ik via msi afterburner op 1150mhz kan draaien met een +18 power supply
Een 4690k die ik op 4.5 heb kunnen clocken met 1.35V
Als psu heb een seasonic g series 550 watt.
Geen enkel probleem. Mensen raden een 650w voeding aan omdat ze geen idee hebben van hun daadwerkelijke verbruik, of rekening houden met een zeer slechte voeding.

Met een 550w kwaltieits Seasonic voeding kan je overclocken naar hartelust :)
Je hebt meer dan genoeg speling.

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Aangezien vanmorgen mijn pc met geen mogelijkheid aan ging en er een brommend/piepend geluid bij mijn voeding vandaan kwam moet ik ook aan een nieuwe voeding.
Mijn systeem bestaat uit het volgende :

i7 920
Asus Sabertooth X58
Corsair Dominator TR3X6G1600C8D
Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost
Corsair Hydro H100i
Samsung 840 Pro 512GB
Seagate 2tb sata hdd
7 casefans

Op dit moment heb ik als voeding een Cooler Master Real Power M620
Het liefst draai ik mijn processor op een stabiele o.c. van 4.0 GHz dit trekt dus aardig wat stroom.
Welke modulaire voeding kan ik het beste nemen met een budget van tussen de 60 en 110 euro?

• Cowboy_Henk
-The_Mask- schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:17:
[...]
Moederbord lijkt mij logischer.

[...]

Daarvoor heb je geen 550W voeding nodig, de Cooler Master G450M kan ook gemakkelijk. Wat betreft de kwaliteit, de Cooler Master GM serie is idd geen high-end voeding, maar 7 jaar mag geen probleem zijn, zit ook al 5 jaar garantie op de voeding.
Bedankt maar zou ik toch niet 550w als ik moet overclocken? En eigenlijk schelen ze niet in prijs

[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 10-12-2015 18:19 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:07:
[...]

Bedankt maar zou ik toch niet 550w als ik moet overclocken? En eigenlijk schelen ze niet in prijs
Nee standaard verbruikt de PC zo'n 200W max, met overklokken kom je waarschijnlijk op 250W, sowieso niet voorbij de 300W.

AMD Nieuwsdiscussie

• mitsumark
-The_Mask- schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:21:
[...]
Nee standaard verbruikt de PC zo'n 200W max, met overklokken kom je waarschijnlijk op 250W, sowieso niet voorbij de 300W.
Zo'n i7 9xx verbruikt met OC best wel veel, ik denk dat piekverbruik toch richting 350-400W kan gaan (zelfs met zo'n zuinige videokaart) en zou kijken voor een 450W voeding.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Moet een voeding met de ventilator omhoog of naar beneden worden gemonteerd? De voeding (antec edge 550w) heeft de ventilator omlaag, echter in de behuizing (fractal define R5) wordt de voeding beneden gemonteerd. Echter als de ventilator naar boven wijst is de voeding omstekop.
Toch lijkt het me logischer om de ventilator omhoog te laten wijzen. Het zou echter kunnen dat de ventilator de lucht naar binnen zuigt inplaats van uit de voeding blaast, terwijl warme lucht juist opstijgt. Dit zou elkaar dus kunnen gaan tegenwerken.
Als je de ventilator omlaag laat wijzen is de voeding niet omstekop, maar dan wordt de lucht vanuit onder de behuizing aangezogen of daar eruit geblazen.

• mitsumark
Met de koeler naar beneden zuigt hij koelere lucht aan van buiten, dat is beter voor hem.
De warme lucht komt er sowieso aan de achterkant uit.

• -The_Mask-
  • Niet online
mitsumark schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:51:
[...]

Zo'n i7 9xx verbruikt met OC best wel veel, ik denk dat piekverbruik toch richting 350-400W kan gaan (zelfs met zo'n zuinige videokaart) en zou kijken voor een 450W voeding.
Het is een niet overklokbare i5-4570 met een GTX 960?

AMD Nieuwsdiscussie

• mitsumark
-The_Mask- schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:39:
[...]

Het is een niet overklokbare i5-4570 met een GTX 960?
My bad, dacht dat het een reactie op sigilens was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

mitsumark schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:31:
Met de koeler naar beneden zuigt hij koelere lucht aan van buiten, dat is beter voor hem.
De warme lucht komt er sowieso aan de achterkant uit.
Ik zie er hier iets over staan:
http://www.tomshardware.c...flow-heatsink,3053-4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sigilens schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:54:
Aangezien vanmorgen mijn pc met geen mogelijkheid aan ging en er een brommend/piepend geluid bij mijn voeding vandaan kwam moet ik ook aan een nieuwe voeding.
Mijn systeem bestaat uit het volgende :

i7 920
Asus Sabertooth X58
Corsair Dominator TR3X6G1600C8D
Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost
Corsair Hydro H100i
Samsung 840 Pro 512GB
Seagate 2tb sata hdd
7 casefans

Op dit moment heb ik als voeding een Cooler Master Real Power M620
Het liefst draai ik mijn processor op een stabiele o.c. van 4.0 GHz dit trekt dus aardig wat stroom.
Welke modulaire voeding kan ik het beste nemen met een budget van tussen de 60 en 110 euro?
De behuizing is een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window met venster? Maakt het uiterlijk van de voeding dan ook uit? Dus mooie zwarte kabels in plaats van alle kleuren van de regenboog?

Hoe lang moet de voeding mee gaan? Gewoon zo lang mogelijk en dus meerdere upgrades moet die overleven?
Bij een moderne behuizing waar de voeding onder kan is bijna altijd wel ruimte voor de fan om koele lucht van onder de behuizing weg te zuigen. In zo'n geval is de meest logische en beste manier van inbouwen om de fan naar onder te laten wijzen.
RHAR schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:26:
Beste allen,

Graag ontvang ik feedback over het verbruik van mijn nieuwe systeem. Het betreft een mini itx systeem met een i5 4590 en R9 290. Er zal geen sprake zijn van overclocks en alles zal op stock blijven.

Via diverse PSU calculators heb ik berekend dat een PSU met een vermogen van 450 watt voldoende is voor het systeem. Wat zijn jullie gedachtes hierbij? Is het verstandig om te kiezen voor 450 of is 500 watt de betere keuze?
Een high-end 450W voeding moet zeker kunnen. Je zet alleen wel vast aan SFX en als het een stille PC moet worden dan gaat dan denk ik tegenvallen. Relatief hoog stroomverbruik en dus warmteontwikkeling in een kleine behuizing met weinig airflow mogelijkheden is niet echt ideaal.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
markie1985 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:32:
Hallo Tweakers,

Ben bezig om me hardware in een nieuw jasje te bouwen, alleen zit ik met de vraag welke voeding ik moet kopen aangezien me Thermaltake Toughpower 850W wat veel lawaai maakt en ik nu graag een stille pc wil hebben.

I5 4690k Oc @4,3Ghz
Asus strix gtx 970
16gig geheugen 1866
ASRock Fatal1ty Z97X Killer
128 gig ssd samsung 840 pro
2x 500 gig hhd

alles word in de NZXT H440 gebouwd maar de 2x hhd worden nog vervanden door 2 x 500g ssd samsung 850 evo, Verder moet er rekening gehouden worden met een sli setup van dus 2x gtx970.

Budget: denk dat voor 125 euro wel wat moois verrkijgbaar is
Eisen: Stil, modulerend en toekomst gericht (4x PCI-e minimaal)
pricewatch: Corsair RM650x 4 PEG connectors, erg stil, volledig modulair, erg goede prestaties en kwaliteit tegen een goede prijs.
Madhouse1979 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:59:
[...]

Goede vraag, sorry voor het vergeten bij te vermelden. Zoals het nu lijkt 1 120GB M.2 SSD, 1 normale 250GB SSD en een normale 2.5inch 500GB.
De be quiet! Straight Power 10 400W heeft een relatief hoog rendement bij lage belasting en is extreem stil, veel stiller als alle andere onderdelen in de PC. Daarmee heb je ook nog ruimte voor eventueel meer HDD's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:38:
De be quiet! Straight Power 10 400W heeft een relatief hoog rendement bij lage belasting en is extreem stil, veel stiller als alle andere onderdelen in de PC. Daarmee heb je ook nog ruimte voor eventueel meer HDD's.
Daar kan ik iets mee! Thanks voor je aanbeveling, ik ga deze mee nemen in mijn verglijk.

Enig idee wat de door mij samengestelde config met deze voeding per jaar verbruikt bij 24/7 aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Madhouse1979 op 11-12-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
[quote][b][message=45420855,noline]-The_Mask- schreef op vrijdag 11
De behuizing is een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window met venster? Maakt het uiterlijk van de voeding dan ook uit? Dus mooie zwarte kabels in plaats van alle kleuren van de regenboog?

Hoe lang moet de voeding mee gaan? Gewoon zo lang mogelijk en dus meerdere upgrades moet die overleven?

Het liefst heb ik dat de kabelsleeves helemaal doorlopen nu heb ik gekleurde uiteindes.

Hij moet toch wel een tijd meegaan.

Kwa looks maakt het niet zoveel uit aangezien mijn voeding weggewerkt is onder een plaatje zodat je hem helemaal niet ziet.

Ik weet nu niet of ik een goeie 450 watt moet nemen of een met een hoger wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

-The_Mask- schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:38:
Maakt het nog wat uit dat de condensatoren niet japans zijn of wellicht van mindere kwaliteit bij de be quiet straight power 10 400w ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ik heb een corsair vs550 voeding. pricewatch: Corsair VS550 80plus
En de fan van de voeding die draait niet.
Dit kan niet kloppen toch?
Wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 00:10
Ik heb een corsair pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze . Ik vraag me af deze voldoet voor een pc met een i5 2500K en een pricewatch: Zotac GeForce GTX 670 2GB AMP! Edition . Ik overklok beide onderdelen niet. Het lijkt me dat hij wel voldoende is. Bij de tweakertest verbruikt hij maximaal 366 wat terwijl deze voeding 384 watt kan leveren. Of moet ik toch een andere voedi ng gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NO_Excuses schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:33:
Ik heb een corsair vs550 voeding. pricewatch: Corsair VS550 80plus
En de fan van de voeding die draait niet.
Dit kan niet kloppen toch?
Wat kan ik er aan doen?
Nee dat klopt idd niet, niet gebruiken is niet veilig. Heb je nog garantie? Hoe oud is die? Als je de bon kwijt bent kun je de leeftijd ook aan het serienummer zien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
superrock schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:26:
Ik heb een corsair pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze . Ik vraag me af deze voldoet voor een pc met een i5 2500K en een pricewatch: Zotac GeForce GTX 670 2GB AMP! Edition . Ik overklok beide onderdelen niet. Het lijkt me dat hij wel voldoende is. Bij de tweakertest verbruikt hij maximaal 366 wat terwijl deze voeding 384 watt kan leveren. Of moet ik toch een andere voedi ng gebruiken?
De voeding heeft één PEG connector en de videokaart heeft er twee nodig. Hoe had je in gedachte om dat op te lossen. Verloopjes zijn niet echt ideaal, maar kan wel als het moet. Gebeurt alleen wel eens dat er een verloopje weg smelt door slecht contact.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:25:
[...]

De voeding heeft één PEG connector en de videokaart heeft er twee nodig. Hoe had je in gedachte om dat op te lossen. Verloopjes zijn niet echt ideaal, maar kan wel als het moet. Gebeurt alleen wel eens dat er een verloopje weg smelt door slecht contact.
Ik heb de doos nog met twee verloopjes dus dat zit wel in orde. En is dat wegsmelten kan dat jaren sluimeren of direct pats boem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
superrock schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:29:
[...]

Ik heb de doos nog met twee verloopjes dus dat zit wel in orde. En is dat wegsmelten kan dat jaren sluimeren of direct pats boem weg.
Niet direct *pats boem* dan heb je kortsluiting, is iets wat minuten tot uren zal duren en kan altijd gebeuren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Laatst online: 08-03 13:51
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:08:
[...]

Nee dat klopt idd niet, niet gebruiken is niet veilig. Heb je nog garantie? Hoe oud is die? Als je de bon kwijt bent kun je de leeftijd ook aan het serienummer zien.
Is amper een maand oud ik heb dit probleem altijd al gehad volgens mij. Gelukkig heb ik de bon nog wat raad je aan gewoon corsair bellen? Of terug sturen naar de webwinkel (afuture)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
Ok dan weet ik genoeg. Ik zal het risico wel lopen want een beetje risico kan wel. Bedankt voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NO_Excuses schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:45:
[...]

Is amper een maand oud ik heb dit probleem altijd al gehad volgens mij. Gelukkig heb ik de bon nog wat raad je aan gewoon corsair bellen? Of terug sturen naar de webwinkel (afuture)?
Beide hebben een prima RMA afhandeling. Maar als je eenmaal via Corsair de RMA doet kun je nooit meer via de webshop. Je krijgt immers een andere voeding terug met ander serienummer en dus herkent de webshop het nieuwe serienummer niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:12:
[...]

Enig idee wat de door mij samengestelde config met deze voeding per jaar verbruikt bij 24/7 aan?
Minder dan 20W idle moet zeker te doen zijn bij goed UEFI tweaken. Als die dan +95% van de tijd idle is met hardeschijf in standby dan kom je op zo'n 40 euro per jaar.

Elke watt 24/7 is ongeveer 2 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.