Aanschaf nieuw systeem klaar voor Occulus Rift

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Eindelijk €1500 beschikbaar voor een nieuw systeem waar ik op wil gamen en bovenal de Oculus Rift mee wil gaan gebruiken. Ik heb zelf nog hdd's en dvd-rom, dus deze zijn niet bij de prijs inbegrepen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€1500 ter beschikking.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Heb 2 hdd's (SATA) en dvd-rom.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik ben naar de plaatselijke computer winkel gegaan om advies in te winnen (Dimension te Rotterdam).

De medewerker aldaar kwam met het volgende systeem op de proppen, mijn vraag aan de kenners of dit een goede keuze zou zijn:

Kast - LC Power Gaming 976B Dark Trooper (black)
Voeding - Recom PE750 plus 750W
Moederbord - MSI H97 PC Mate
CPU - Intel Core i7-4790 LGA1150 Haswell Box + Cooler Master Hyper T4 CPU Cooler
RAM - Kingston HX318C10FB/8 8GB 1866 DD3
GFX - MSI GTX980Ti Gaming 6

Dit systeem zou €1,491.72 gaan kosten.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik ben benieuwd wat de mensen die hier verstand van hebben van vinden en of zij nog eventuele verbeter punten zien.

Ben benieuwd :) en ook bedankt voor je tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,-€ 264,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 145,95€ 145,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 354,95€ 354,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 54,-€ 54,-
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 84,-€ 84,-
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,70

Volgens mij heb je geen i7 en 980TI voor Oculus rift nodig :? of heb ik het fout?
Heb je Windows al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Voeding is overkill en van slechte kwaliteit. Ik zou lekker zelf een systeem samenstellen en in elkaar zetten ;) betaal je waarschijnlijk een paar 100 minder voor gelijke/betere prestaties en is ie gelijk volledig naar wens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnH333
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-07 15:27
I7 Lijkt me niet nodig. Zelf zou ik denk ik ook voor de I5 6600k gaan. Misschien 16gb ram. Wat betreft GPU ben ik bang dat de 970 snel al te traag zal zijn.

Persoonlijk lijkt het mij ook handiger om pas een pc voor vr te kopen als er ook echt vr is. Best kans dat er dan al nieuwe GPU's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KappaRoss schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:34:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,70

Volgens mij heb je geen i7 en 980TI voor Oculus rift nodig :? of heb ik het fout?
Heb je Windows al?
Ik kwam zelf ook met de minimale systeem eisen aanzetten zoals aangegeven op de officiele site, volgens degene die mij te woord stond zou het verstandig kunnen zijn om al wat op de zaken vooruit te lopen.Iets waar ik mij zelf ook wel enigzins in kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MartijnH333 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:47:
I7 Lijkt me niet nodig. Zelf zou ik denk ik ook voor de I5 6600k gaan. Misschien 16gb ram. Wat betreft GPU ben ik bang dat de 970 snel al te traag zal zijn.

Persoonlijk lijkt het mij ook handiger om pas een pc voor vr te kopen als er ook echt vr is. Best kans dat er dan al nieuwe GPU's zijn.
Dat laatse zou idd het ideale scenario zijn, ik zit nu echter helemaal zonder fatsoenlijk functionerend systeem dus moet snel iets nieuws komen. Mischien dat ik mijn huidige videokaart voorlopig blijf gebruiken in een nieuw systeem, en wacht met de aanschaf van een nieuwe tot dat de rift verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
Als dat de minimale eisen zijn, neem Skylake ipv Haswell
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 385,89€ 385,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 531,84

De nieuwste generatie (Skylake), overklokbaar, DDR4 geheugen en gaat langer mee dan de i7 4790 (non-K).
Maar wel SLECHT leverbaar :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnH333
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-07 15:27
Weet jij trouwens zeker dat je voor een rift gaat en niet voor bijvoorbeeld de HTC Vive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kgd92 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:46:
Voeding is overkill en van slechte kwaliteit. Ik zou lekker zelf een systeem samenstellen en in elkaar zetten ;) betaal je waarschijnlijk een paar 100 minder voor gelijke/betere prestaties en is ie gelijk volledig naar wens
Dat zou zeker kunnen, ben dan benieuwd welke componenten ik in dat geval het beste zou kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:35

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:18:
[...]

Dat laatse zou idd het ideale scenario zijn, ik zit nu echter helemaal zonder fatsoenlijk functionerend systeem dus moet snel iets nieuws komen. Mischien dat ik mijn huidige videokaart voorlopig blijf gebruiken in een nieuw systeem, en wacht met de aanschaf van een nieuwe tot dat de rift verkrijgbaar is.
Ik weet niet wat voor videokaart je nu hebt, maar wachten klinkt niet als een heel slecht idee. Eventueel kan je nu voor een paar tientjes iets van een tweedehands HD7850 ofzo kopen. Ook al zijn de specs voor de Oculus Rift wel vrijgegeven, het blijft speculeren wat uiteindelijk de minimale of aanbevolen systeemeisen zijn. En misschien wil je straks wel liever SteamVR of een andere gadget.

Alhoewel... https://www.oculus.com/en-us/blog/powering-the-rift/
Given the challenges around VR graphics performance, the Rift will have a recommended specification to ensure that developers can optimize for a known hardware configuration, which ensures a better player experience of comfortable sustained presence. The recommended PC specification is an NVIDIA GTX 970 or AMD 290, Intel i5-4590, and 8GB RAM. This configuration will be held for the lifetime of the Rift and should drop in price over time.
Da's dus eigenlijk helemaal niet zo'n zwaar systeem. Een fatsoenlijke i5 die je kan overklokken (als dat tenminste je ding is) is hoe dan ook een goed advies. Bij een i7 is het maar de vraag of de meerprijs wel een meerwaarde is (dat hangt ook erg af van welk spel je speelt... en omdat we nu niet weten wat de hits voor de Oculus Rift is, kan je dat nu ook nog niet beslissen). Nu is het wel zo dat een zwaarder systeem beter is voorbereid op de toekomst; echter, je hebt dat zware systeem straks nodig, niet nu. Als je het later koopt, is het systeem goedkoper. Of, als je het later koopt, heb je voor hetzelfde geld een beter systeem.

Wikipedia: Temporal discounting

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij heb je geen i7 en 980TI voor Oculus rift nodig :? of heb ik het fout? Heb je Windows al?
Occulus schrijft zelfs als recommended een i5 4590 voor. Met andere woorden; een i5 4460 is eigenlijk ook ruim voldoende. ;) Voor GPU is een GTX 970 of AMD 290 recommended. Zou ik dus ietsjes ruimer gaan zitten en een GTX980 nemen.

Specs: https://www.oculus.com/en...and-mobile-vr-jam-voting/

[ Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 04-11-2015 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappaRoss
Een gtx 980 is 10% sneller voor 30-40% meer prijs |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 19:54
Was AMD niet beter voor VR? Ik dacht dat AMD een lagere latency had, wat prettiger zou zijn ivm motion sickness. In dat geval zou ik kijken naar een 390(x)/fury.

Al is het waarschijnlijk het beste om gewoon nu een systeem te kopen met een placeholder gpu tot alles daadwerkelijk uit is en goed getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shabbaman schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:04:
[...]

Ik weet niet wat voor videokaart je nu hebt, maar wachten klinkt niet als een heel slecht idee. Eventueel kan je nu voor een paar tientjes iets van een tweedehands HD7850 ofzo kopen. Ook al zijn de specs voor de Oculus Rift wel vrijgegeven, het blijft speculeren wat uiteindelijk de minimale of aanbevolen systeemeisen zijn. En misschien wil je straks wel liever SteamVR of een andere gadget.

Alhoewel... https://www.oculus.com/en-us/blog/powering-the-rift/

[...]

Da's dus eigenlijk helemaal niet zo'n zwaar systeem. Een fatsoenlijke i5 die je kan overklokken (als dat tenminste je ding is) is hoe dan ook een goed advies. Bij een i7 is het maar de vraag of de meerprijs wel een meerwaarde is (dat hangt ook erg af van welk spel je speelt... en omdat we nu niet weten wat de hits voor de Oculus Rift is, kan je dat nu ook nog niet beslissen). Nu is het wel zo dat een zwaarder systeem beter is voorbereid op de toekomst; echter, je hebt dat zware systeem straks nodig, niet nu. Als je het later koopt, is het systeem goedkoper. Of, als je het later koopt, heb je voor hetzelfde geld een beter systeem.

Wikipedia: Temporal discounting
Radeon HD 7850 is precies wat ik nu heb dus dat komt goed uit. Ik begrijp natuurlijk dat uitstellen in die zin voordeliger is, maar wil toch wel binnen nu en zeg een maand een nieuw systeem gaan aanschaffen. Ben van plan om sowieso die
1500 euro te spenderen, en daar bij het best mogelijke systeem binnen die prijs klasse. Heb er geen problemen mee overigens om ´ m zelf in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het lijstje zou gaan aanpassen voorlopig zonder nieuwe GPU om zelf iets te bouwen en de knoop zeg maar door te hakken, ben niet heel erg aan het denken aan overklokken enzo. Het moet simpel gezegd gewoon werken en goed zijn, ben niet echt een miereneuker mbt performance. Je kan blijven uitstellen en kijken naar net weer iets beters natuurlijk. Maar uiteindelijk wil ik toch echt graag op redelijk korte termijn een nieuw systeem in huis halen. Dus om mijn zin af te maken. Waar zou ik dan op dit moment het beste aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:37:
Ben van plan om sowieso die 1500 euro te spenderen, en daar bij het best mogelijke systeem binnen die prijs klasse.
In dat geval: kijk of je een moederbord kan vinden voor SLI/Crossfire en hou er rekening mee dat je over een jaar of wat twee videokaarten in je systeem hangt. Dus kies nu alvast voor een zwaardere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shabbaman schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:00:
[...]

In dat geval: kijk of je een moederbord kan vinden voor SLI/Crossfire en hou er rekening mee dat je over een jaar of wat twee videokaarten in je systeem hangt. Dus kies nu alvast voor een zwaardere voeding.
Zijn dat dan weer een apart soort kaarten die daarop gaan? Aan wat voor merken/typen/modellen moet ik ongeveer denken betreffende een dergelijk moederbord? Is die 750W voeding uit mijn lijstje iets wat daar bij zou kunnen passen, mij is verteld dat dit een behoorlijk krachtige voeding zou zijn. Al die verschillen in CPU's zijk ook nogal verwarrend, wat is nu en in de nabije toekomst gangbaar en wat steekt er echt bovenuit. In welke mate speelt dat ook weer een rol in de kosten? Moet ik wbt de CPU ook alvast vooruit kijken mbt twee videokaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Je hebt geen aparte kaart nodig voor SLI/Crossfire. Je moet wel genoeg sleuven op je moederbord hebben, en ruimte in je kast. Met een beetje fatsoenlijk ATX-moederbord in een ATX-kast moet dat wel lukken (overigens lees ik dat die MSI H97 PC Mate de bussnelheid terugschroeft als je twee kaarten gebruikt, dat lijkt me niet zo handig). Je moet wel een zware voeding hebben, zeker als je denkt aan een i7 die je ook nog wil overklokken. Met 750 Watt zit je wel in de goede richting, maar zoals hierboven al vermeld is is het niet echt het beste merk voeding. Voor informatie over voedingen wil ik je wijzen op dit topic, in mijn ogen een van de betere topics op Tweakers.

Het systeem wat jou in de winkel is geadviseerd is niet slecht ofzo, maar ik zou het nooit kopen (los van de hele discussie of het nu al slim is om dure hardware te kopen voor VR, terwijl nog niet duidelijk is wat je nodig hebt). Je koopt namelijk een hele dure CPU en videokaart, maar je bespaart op je moederbord, voeding en kast. Een videokaart vervangen (of toevoegen) is nou net wat makkelijker dan je voeding of kast vervangen (laat staan je moederbord).

Goed, een kast is natuurlijk wel een beetje subjectief, maar een systeem van 1500 euro hoort er gewoon goed uit te zien, maar moet ook een goede airflow hebben. Een fatsoenlijke kast kost je gewoon ongeveer 100 euro. De Define S die hierboven wordt geadviseerd is een prima kast. Ik heb zelf een Define R4. Zeker als je zelf een systeem gaat bouwen wil je wel een kast waar je je kabels goed kwijt kan, en dat je overal makkelijk bij kan.

Ik vind dit:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,70

Heb je Windows al?
best een goede suggestie. Als je geld echt op moet, dan in aanvulling hierop die i7-6700K... da's wel :9 En bijvoorbeeld deze voeding:

pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2

Met een Win10 OEM erbij zit je dan ook al aardig in de buurt van je streefbedrag. Over twee jaar is die GTX 970 veel goedkoper, dus als je dan twee 970's in SLI hebt kan je weer een tijdje vooruit. Een andere optie is om ieder jaar weer een nieuwe kaart te kopen en de oude via V&A verpatsen, maar dat moet je maar net liggen. Je hebt dan niet zo'n zware voeding nodig natuurlijk.

Over dat moederbord kan je hier wel een aardige review vinden overigens: reviews: Skylake-moederborden: nieuwe socket voor nieuwe processors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shabbaman schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:54:
Je hebt geen aparte kaart nodig voor SLI/Crossfire. Je moet wel genoeg sleuven op je moederbord hebben, en ruimte in je kast. Met een beetje fatsoenlijk ATX-moederbord in een ATX-kast moet dat wel lukken (overigens lees ik dat die MSI H97 PC Mate de bussnelheid terugschroeft als je twee kaarten gebruikt, dat lijkt me niet zo handig). Je moet wel een zware voeding hebben, zeker als je denkt aan een i7 die je ook nog wil overklokken. Met 750 Watt zit je wel in de goede richting, maar zoals hierboven al vermeld is is het niet echt het beste merk voeding. Voor informatie over voedingen wil ik je wijzen op dit topic, in mijn ogen een van de betere topics op Tweakers.

Het systeem wat jou in de winkel is geadviseerd is niet slecht ofzo, maar ik zou het nooit kopen (los van de hele discussie of het nu al slim is om dure hardware te kopen voor VR, terwijl nog niet duidelijk is wat je nodig hebt). Je koopt namelijk een hele dure CPU en videokaart, maar je bespaart op je moederbord, voeding en kast. Een videokaart vervangen (of toevoegen) is nou net wat makkelijker dan je voeding of kast vervangen (laat staan je moederbord).

Goed, een kast is natuurlijk wel een beetje subjectief, maar een systeem van 1500 euro hoort er gewoon goed uit te zien, maar moet ook een goede airflow hebben. Een fatsoenlijke kast kost je gewoon ongeveer 100 euro. De Define S die hierboven wordt geadviseerd is een prima kast. Ik heb zelf een Define R4. Zeker als je zelf een systeem gaat bouwen wil je wel een kast waar je je kabels goed kwijt kan, en dat je overal makkelijk bij kan.

Ik vind dit:

[...]

best een goede suggestie. Als je geld echt op moet, dan in aanvulling hierop die i7-6700K... da's wel :9 En bijvoorbeeld deze voeding:

Met een Win10 OEM erbij zit je dan ook al aardig in de buurt van je streefbedrag. Over twee jaar is die GTX 970 veel goedkoper, dus als je dan twee 970's in SLI hebt kan je weer een tijdje vooruit. Een andere optie is om ieder jaar weer een nieuwe kaart te kopen en de oude via V&A verpatsen, maar dat moet je maar net liggen. Je hebt dan niet zo'n zware voeding nodig natuurlijk.

Over dat moederbord kan je hier wel een aardige review vinden overigens: reviews: Skylake-moederborden: nieuwe socket voor nieuwe processors
Thanks man,

Ik ga die links is effe goed bestuderen, op deze manier moet ik er wel uit zien te komen.

Heb niet lang geleden windows 7 aangeschaft trouwens en direct gebruik gemaakt van de gratis upgrade optie naar 10, ben benieuwd of dat nog steeds mogelijk is als je nu weer een clean install doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
Het is nog steeds mogelijk om naar windows 10 gratis te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:10:
[...]
Heb niet lang geleden windows 7 aangeschaft trouwens en direct gebruik gemaakt van de gratis upgrade optie naar 10, ben benieuwd of dat nog steeds mogelijk is als je nu weer een clean install doet.
Niet als je dat dus al op je oude PC gedaan hebt. Afaik wordt de windows 10 licentie aan je moederbord gekoppeld. De upgrade is daarmee geconsumeerd.Je zou op die oude PC een clean install kunnen doen, maar NIET op de nieuwe PC.

Voor een nieuwe pc, wat eigenlijk een tweede pc is zou je een nieuwe windows licentie aan moeten schaffen. Als je nog een ongebruikte,niet geupgrade win7 licentie zou hebben zou je die nog kunnen upgraden naar win10, als je toch moet kopen doe dan rechtreeks een win 10 licentie.

Dat je de oude pc na aanschaf van de nieuwe PC niet meer gaat gebruiken maakt microsoft niet uit. De licentie hoort bij de oude pc/moederbord. Houd daar bij evt verkoop dan ook rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shabbaman schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:54:

Ik vind dit:

[...]

Ahum, Ok. Ben dan nu toch echt van plan om de bestelling te gaan plaatsen en een systeem te bouwen.

Ik heb op basis van de adviezen en informatie van jullie reacties een lijst samengesteld. Ik zou graag nog een keer willen na lopen of dit allemaal klopt zo. Ik wil natuurlijk complicaties zien te voorkomen, maar voor zover ik jullie reacties heb nagelopen zou dit wel ongeveer juist moeten zijn zo.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 389,90€ 389,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
2MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 357,95€ 715,90
1Fractal Design Define S€ 77,95€ 77,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 88,95€ 88,95
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 128,90€ 128,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.722,40

De totaal prijs stijgt zo wel iets boven mijn oorspronkelijke budget uit, maar dat is verder niet echt een probleem. Ik denk er zelf aan om nog te wachten met de aanschaf van die 2 grafische kaarten tot dat de Oculus Rift daadwerkelijk op de markt is en tot die tijd maar even mijn oude Radeon HD 7850 te gebruiken. Misschien dat ik tegen die tijd wel nog een betere keuze zou kunnen maken wat betreft GPU met betrekking tot de Oculus Rift (of wellicht een ander Virtual Reality device).

Het wordt sowieso de eerste keer dat ik zelf een systeem ga bouwen, heb het wel is iemand anders zien doen en het zag er niet heel erg ingewikkeld uit. Toch ben ik ook benieuwd of er wellicht goede sites bekend zijn bij jullie die mij hier bij kunnen helpen. Als het moment daar is dat ik alle hardware in huis heb ;)

Alright, thanks again.

Hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is zo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Je hebt twee voedingen in je lijst staan, dat lijkt me... overbodig ;) Met het oog op SLI heb je wel een zwaardere voeding nodig. Nu is 750W wel veel, maar ik weet niet helemaal zeker of dat genoeg is. Volgens de specificaties verbruikt deze kaart 148W, dus dat moet wel goed zitten. Voor de zekerheid kan je het navragen in dit topic: Voeding advies en informatie topic - Deel 31

Die kast is prima. Ik heb bijna dezelfde (R4), en ik heb er wel een extra casefan ingezet. Kan je later ook altijd nog doen.

Maar dat geheugen... ja, wie ben ik om te zeggen dat het niet goed is als het in de BBG staat? Waar ik wel een beetje over zit te twijfelen is dat je moederbord 4 reepjes kan hebben, en dat dit twee reepjes van 4 GB zijn. Ik kan me goed voorstellen dat je dat in de toekomst uit wil breiden; doe je er dan nog een setje in, dan heb je geen sloten meer over. Is dat een probleem? Uh. Het is nou typisch iets waar ik wakker van lig, maar stel nou dat je er hierna 16 GB bijplaatst.. wat voor nut heeft dat? Ik weet het niet. Hopelijk lig jij er niet van wakker ;) Gelijk 16 GB plaatsen ipv 8 lijkt me wat prijzig en ook niet echt noodzakelijk.

Tot slot: ik weet niet wat voor spellen je speelt en op welke resolutie, maar met zo'n systeem kan ik me voorstellen dat je nu juist wel 1x die GTX 970 koopt. Of je koopt een tweedehands HD7850 erbij, en je gaat kijken of je Crossfire (AMD's variant op SLI) wel de moeite waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shabbaman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:48:
Je hebt twee voedingen in je lijst staan, dat lijkt me... overbodig ;) Met het oog op SLI heb je wel een zwaardere voeding nodig. Nu is 750W wel veel, maar ik weet niet helemaal zeker of dat genoeg is. Volgens de specificaties verbruikt deze kaart 148W, dus dat moet wel goed zitten. Voor de zekerheid kan je het navragen in dit topic: Voeding advies en informatie topic - Deel 31

Die kast is prima. Ik heb bijna dezelfde (R4), en ik heb er wel een extra casefan ingezet. Kan je later ook altijd nog doen.

Maar dat geheugen... ja, wie ben ik om te zeggen dat het niet goed is als het in de BBG staat? Waar ik wel een beetje over zit te twijfelen is dat je moederbord 4 reepjes kan hebben, en dat dit twee reepjes van 4 GB zijn. Ik kan me goed voorstellen dat je dat in de toekomst uit wil breiden; doe je er dan nog een setje in, dan heb je geen sloten meer over. Is dat een probleem? Uh. Het is nou typisch iets waar ik wakker van lig, maar stel nou dat je er hierna 16 GB bijplaatst.. wat voor nut heeft dat? Ik weet het niet. Hopelijk lig jij er niet van wakker ;) Gelijk 16 GB plaatsen ipv 8 lijkt me wat prijzig en ook niet echt noodzakelijk.

Tot slot: ik weet niet wat voor spellen je speelt en op welke resolutie, maar met zo'n systeem kan ik me voorstellen dat je nu juist wel 1x die GTX 970 koopt. Of je koopt een tweedehands HD7850 erbij, en je gaat kijken of je Crossfire (AMD's variant op SLI) wel de moeite waard vindt.
Dankje voor de reactie,

Inderdaad ik zie het nu zelf ook die dubbele voeding. Foutje.

Wat geheugen betreft, ik zou ook een streepje van acht kunnen nemen denk ik? Alhoewel misschien dat als er uiteindelijk 4x4 op zitten dat toch ook wel voldoende zou moeten zijn hoop ik. Kijk wel effe.

Ik zit nog een klein beetje te twijfelen tussen twee keer die 970 in SLI of eenmaal een 980ti. Die zou ik dan in de toekomst nog kunnen uitbreiden met een tweede 980ti in SLI. Maarja ga sowieso effe navragen in dat topic of dat zo voldoende is met die voeding.

Kan wel even wachten met gamen tot dat de Rift verkrijgbaar is eventueel.

Oh een klein dingetje nog. Zijn alle kabels en dergelijke meegeleverd met al die onderdelen, of zijn er nog spullen die ik misschien nog los moet bestellen?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik heb nog nooit een moederbord gezien dat niet met voldoende kabels werd geleverd, dus dat zal goed zitten. De kast komt ook met bekabeling (zit al aan het voorpaneel gemonteerd), net als de voeding. Je kan nog wel kijken voor iets als een antistatische mat ofzo, zodat je niet je systeem sloopt voordat je 'm aan hebt gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shabbaman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:49:
Ik heb nog nooit een moederbord gezien dat niet met voldoende kabels werd geleverd, dus dat zal goed zitten. De kast komt ook met bekabeling (zit al aan het voorpaneel gemonteerd), net als de voeding. Je kan nog wel kijken voor iets als een antistatische mat ofzo, zodat je niet je systeem sloopt voordat je 'm aan hebt gezet :)
Last But Not Least. lijkt me hier op z'n plaats ;)
Pagina: 1