Ik merk net dat er een apple music web client is. Ik ben (nog) geen apple music klant, dus kan 'm niet uitproberen. Werkt het goed?
Op een windows pc wil ik eigenlijk zo weinig mogelijk apple software moeten installeren. Nog steeds trauma's uit de windows iTunes tijd van jaren terug, en iCloud app werkt eigenlijk ook matig op windows.
Ik twijfel regelmatig om over te stappen op apple music vanuit spotify. Maar dan wil ik minstens feature parity. En een web client hoort daar bij imo.
Ik gebruik het niet super vaak, maar je zal het maar eens willen gebruiken. Muziek luisteren op een managed pc waar je niet zomaar apps kan installeren (in een werkomgeving bvb) of gewoon even bij iemand anders inloggen. Er is altijd wel een use-case voor een web client.
Eigenlijk vind ik dat meer 'software' web only mag worden. Is tegenwoordig prima mogelijk, en dan hoef je maar 1 applicatie mooi bij te houden (safari, Edge, Firefox, Chrome, noem maar op)
Ik blijf het moeilijk vinden om de beslissing te nemen, omdat natuurlijk al m'n playlists en favorieten bij spotify staan, na jaren en jaren gebruik. Is natuurlijk een stukje vendor lock-in, maar dat maakt het niet minder een 'probleem'. M'n accounts uit handen geven aan third party software begin ik niet aan.
In augustus loopt m'n apple TV+ trial af, en dan wordt het wel heel aanlokkelijk om Apple One te nemen. Zeker met de app voor klassieke muziek die er nu bij komt, en omdat ik al apart voor cloud storage betaal. En daarmee ook alle andere video streaming services stop zetten, zo vaak gebruik ik die toch niet. (af en toe eens een film, maar die kan ik dan even goed huren of kopen in iTunes)
Keuzes...