[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiodurans schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:51:
Ik merk de afgelopen dagen dat er een korte onderbreking is tussen de nummers. Dus geen gapless playback meer. Zowel op de ATV, iPad en iPhone en zowel bij gedownloade als gestreamde muziek. Alle apparaten zijn up-to-date.
Anderen ook dit probleem?
Ja ik heb dit ook wel eens. Niet perse de afgelopen dagen maar wel “regelmatig”.

Zal wel iets server side zijn ofz, Apple Music wint sowieso geen prijzen op gebied van snelheid en souplesse wat mij betreft. Regelmatig erg traag.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Is er een manier om de censorship in Apple muziek uit te schakelen bij het beluisteren van tracks.

[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 29-12-2022 13:23 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

BramViking schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:23:
Is er een manier om de censorship in Apple muziek uit te schakelen bij het beluisteren van tracks.
Dolby Atmos al eens geprobeerd uit te zetten?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• BramViking
Greatsword schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:39:
[...]

Dolby Atmos al eens geprobeerd uit te zetten?
Ik heb het juist daarvoor aangeschaft, in combinatie met de surround setup dat heb ik.

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:08

Aiii

何これ

BramViking schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:23:
Apple Music heeft in die zin geen censorship, dus ik heb even wat moeite om te begrijpen wat je precies bedoelt. Als je een track hebt die gecensureerd is dan moet je de track nog eens opzoeken en die met "E" symbool erachter aanklikken in plaats van de versie die je nu hebt. Dan heb je de expliciete versie.

Als je bedoelt dat je muziek gerestrict is via Screen Time heb je hier een tutorial, mits je zelf de beheerder van het apparaat bent: https://discussions.apple.com/thread/8585366

Als je de lyrics bedoelt, dan zul je zelf het n-word moeten invullen i.p.v n***** inderdaad, maar eerlijk is eerlijk zal het toch geen probleem zijn om dat zelf aan te vullen? Ik verwacht niet dat Apple dat ooit gaat uncensoren. De "motherfuckers" e.d. zijn gewoon uncensored in ieder geval.

• BramViking
Aiii schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:56:
[...]

Apple Music heeft in die zin geen censorship, dus ik heb even wat moeite om te begrijpen wat je precies bedoelt. Als je een track hebt die gecensureerd is dan moet je de track nog eens opzoeken en die met "E" symbool erachter aanklikken in plaats van de versie die je nu hebt. Dan heb je de expliciete versie.

Als je bedoelt dat je muziek gerestrict is via Screen Time heb je hier een tutorial, mits je zelf de beheerder van het apparaat bent: https://discussions.apple.com/thread/8585366

Als je de lyrics bedoelt, dan zul je zelf het n-word moeten invullen i.p.v n***** inderdaad, maar eerlijk is eerlijk zal het toch geen probleem zijn om dat zelf aan te vullen? Ik verwacht niet dat Apple dat ooit gaat uncensoren. De "motherfuckers" e.d. zijn gewoon uncensored in ieder geval.
Zo moeilijk is het toch niet? Ik luister naar een track (heeft dus niks met het lezen van songteksten te maken) en ik hoor dat er geknipt wordt. Luister ik dezelfde track op Spotify dan wordt deze censuur niet toegepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:39
BramViking schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:01:
[...]

Zo moeilijk is het toch niet? Ik luister naar een track (heeft dus niks met het lezen van songteksten te maken) en ik hoor dat er geknipt wordt. Luister ik dezelfde track op Spotify dan wordt deze censuur niet toegepast.
Dan luister je naar de niet-expliciete versie, je hebt die met de “E” nodig daarvoor… Of is die niet te vinden? (Kan hoor, ik heb het nog niet meegemaakt maar mijn muzieksmaak is misschien verfijnder dan die van jou :p )

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Inderdaad, volgens mij zit daar ook geen verschil in met Spotify. Die vaak ook beide versies heeft, alleen zetten zij het tussen haakjes in de titel: (explicit).
Bij albums staat die E er ook gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Zijn er nog mensen die volgend probleem hebben met de Music app op Mac?

Hier is het zo dat ik de laatste weken regelmatig bij wat skippen in tracks of tussen tracks de music app blokkeert. Hij speelt niets meer af en de track wordt gewoon gepauzeerd. Ik moet de app manueel sluiten (vaak forced close) en opnieuw opstarten om terug muziek opgestart te krijgen.

Ik heb een database met 99,2k nummers (dicht tegen de limiet inderdaad) met een mix tussen Apple Music nummers en eigen collectie in mp3.

Daarvoor had ik helemaal nooit problemen met freeze van de muziek app...

[ Voor 7% gewijzigd door Vaganzza op 09-01-2023 14:31 ]

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrizs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-04 15:26
Apple Music is vandaag in preview op W11, alleen loopt het hier niet lekker.
Er word niks ingeladen tenzij ik op pijltje terug klik

Apple Music
AppleTV
(werkt allen op W11 en als de pc op regio US staat)

[ Voor 7% gewijzigd door chrizs op 12-01-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Laatst online: 09-02 23:43
Misschien pet peeve van mij... ik vind het rete irritant dat als ik een album selecteer (vaak om later even te checken) en ik uit de app ga, daarna weer in de app ga dat ie dan automatisch weer naar de standaard weergave gaat en niet gewoon waar ik gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:54
Opmerkelijk: ik heb de afgelopen tijd Apple Music, Spotify, TIDAL, Plexamp en Roon uitvoerig getest i.c.m. CarPlay en er is maar een dienst waarbij ik last heb van buffering en dat is Apple Music.

Meer mensen last van?

De kwaliteit omlaag schroeven lijkt niet te helpen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:07
Eiríkr schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:17:
Opmerkelijk: ik heb de afgelopen tijd Apple Music, Spotify, TIDAL, Plexamp en Roon uitvoerig getest i.c.m. CarPlay en er is maar een dienst waarbij ik last heb van buffering en dat is Apple Music.

Meer mensen last van?

De kwaliteit omlaag schroeven lijkt niet te helpen.
Nee. Dat heb ik nog nooit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
meesje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:10:
[...]

Nee. Dat heb ik nog nooit ervaren.
Het lijkt een probleem te zijn i.c.m. de software in de auto. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:47
Eiríkr schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:48:
Het lijkt een probleem te zijn i.c.m. de software in de auto. Zonde.
Om wat voor een auto (merk, model, jaar) gaat het hier? Heb je OEM CarPlay of heb je achteraf bijvoorbeeld een MMI Adapter geplaatst?

Als je OEM CarPlay en wellicht nog garantie hebt, zou je de dealer eens kunnen vragen of er een software update is. Als het after-market CarPlay is, zou je de leverancier kunnen vragen om een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
RicoK schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:12:
[...]

Om wat voor een auto (merk, model, jaar) gaat het hier? Heb je OEM CarPlay of heb je achteraf bijvoorbeeld een MMI Adapter geplaatst?

Als je OEM CarPlay en wellicht nog garantie hebt, zou je de dealer eens kunnen vragen of er een software update is. Als het after-market CarPlay is, zou je de leverancier kunnen vragen om een software update.
2022 CUPRA Born. Onderdeel van het systeem.

Ik lees online dat het een bekende klacht is, ook bij Volkswagen. Ik download de muziek voorlopig maar even vooraf naar mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Eiríkr schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:34:
2022 CUPRA Born. Onderdeel van het systeem.

Ik lees online dat het een bekende klacht is, ook bij Volkswagen. Ik download de muziek voorlopig maar even vooraf naar mijn iPhone.
OK.

Misschien kun je eventuele volgende vragen m.b.t. Apple CarPlay beter hier kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:34
chrizs schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:07:
Apple Music is vandaag in preview op W11, alleen loopt het hier niet lekker.
Er word niks ingeladen tenzij ik op pijltje terug klik

Apple Music
AppleTV
(werkt allen op W11 en als de pc op regio US staat)
werkt prima hier, eindelijk een betere apple music client !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik merk net dat er een apple music web client is. Ik ben (nog) geen apple music klant, dus kan 'm niet uitproberen. Werkt het goed?

Op een windows pc wil ik eigenlijk zo weinig mogelijk apple software moeten installeren. Nog steeds trauma's uit de windows iTunes tijd van jaren terug, en iCloud app werkt eigenlijk ook matig op windows.

Ik twijfel regelmatig om over te stappen op apple music vanuit spotify. Maar dan wil ik minstens feature parity. En een web client hoort daar bij imo.

Ik gebruik het niet super vaak, maar je zal het maar eens willen gebruiken. Muziek luisteren op een managed pc waar je niet zomaar apps kan installeren (in een werkomgeving bvb) of gewoon even bij iemand anders inloggen. Er is altijd wel een use-case voor een web client.

Eigenlijk vind ik dat meer 'software' web only mag worden. Is tegenwoordig prima mogelijk, en dan hoef je maar 1 applicatie mooi bij te houden (safari, Edge, Firefox, Chrome, noem maar op)

Ik blijf het moeilijk vinden om de beslissing te nemen, omdat natuurlijk al m'n playlists en favorieten bij spotify staan, na jaren en jaren gebruik. Is natuurlijk een stukje vendor lock-in, maar dat maakt het niet minder een 'probleem'. M'n accounts uit handen geven aan third party software begin ik niet aan.

In augustus loopt m'n apple TV+ trial af, en dan wordt het wel heel aanlokkelijk om Apple One te nemen. Zeker met de app voor klassieke muziek die er nu bij komt, en omdat ik al apart voor cloud storage betaal. En daarmee ook alle andere video streaming services stop zetten, zo vaak gebruik ik die toch niet. (af en toe eens een film, maar die kan ik dan even goed huren of kopen in iTunes)

Keuzes... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Amos_x schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:11:
Ik merk net dat er een apple music web client is. Ik ben (nog) geen apple music klant, dus kan 'm niet uitproberen. Werkt het goed?

Op een windows pc wil ik eigenlijk zo weinig mogelijk apple software moeten installeren. Nog steeds trauma's uit de windows iTunes tijd van jaren terug, en iCloud app werkt eigenlijk ook matig op windows.

Ik twijfel regelmatig om over te stappen op apple music vanuit spotify. Maar dan wil ik minstens feature parity. En een web client hoort daar bij imo.

Ik gebruik het niet super vaak, maar je zal het maar eens willen gebruiken. Muziek luisteren op een managed pc waar je niet zomaar apps kan installeren (in een werkomgeving bvb) of gewoon even bij iemand anders inloggen. Er is altijd wel een use-case voor een web client.

Eigenlijk vind ik dat meer 'software' web only mag worden. Is tegenwoordig prima mogelijk, en dan hoe je maar 1 applicatie mooi bij te houden (safari, Edge, Firefox, Chrome, noem maar op)

Ik blijf het moeilijk vinden om de beslissing te nemen, omdat natuurlijk al m'n playlists en favorieten bij spotify staan, na jaren en jaren gebruik. Is natuurlijk een stukje vendor lock-in, maar dat maakt het niet minder een 'probleem'. M'n accounts uit handen geven aan third party software begin ik niet aan.

In augustus loopt m'n apple TV+ trial af, en dan wordt het wel heel aanlokkelijk om Apple One te nemen. Zeker met de app voor klassieke muziek die er nu bij komt, en omdat ik al apart voor cloud storage betaal. En daarmee ook alle andere video streaming services stop zetten, zo vaak gebruik ik die toch niet. (af en toe eens een film, maar die kan ik dan even goed huren of kopen in iTunes)

Keuzes... :)
Als je met Apple webclient refereert naar de Apple Music die je via elke willekeurige web browser kunt bereiken dan werkt dat op zich prima. Alleen geen high-res als ik met niet vergis. 16 bit/44.1 kHz max. Dus standaard CD kwaliteit.

https://music.apple.com/nl/browse

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb een probleem met apple music wat ik maar niet opgelost krijg.
Ik heb mijn favoriete albums toegevoegd aan de bibliotheek.
Maar wanneer ik na enkele dagen de albums map in de bibliotheek open om een album te kiezen, dan staan er plots ook andere albums in dan alleen degene die ik toegevoegd heb.
Vaak zijn dat albums van de artiesten waarvan ik bepaalde albums had toegevoegd, maar soms ook albums van artiesten die ik niet eens ken.
Ik vind het dan echt een rommeltje worden en wil dus alleen maar de albums die ik heb toegevoegd in de albums map hebben.
Ik weet niet hoe die ongewenste albums daarin geraken, want ik ben ook de enige gebruiker in huis van apple music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Marc19700 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:20:
Maar wanneer ik na enkele dagen de albums map in de bibliotheek open om een album te kiezen, dan staan er plots ook andere albums in dan alleen degene die ik toegevoegd heb.
Vaak zijn dat albums van de artiesten waarvan ik bepaalde albums had toegevoegd, maar soms ook albums van artiesten die ik niet eens ken.
Ik vind het dan echt een rommeltje worden en wil dus alleen maar de albums die ik heb toegevoegd in de albums map hebben.
Ik weet niet hoe die ongewenste albums daarin geraken, want ik ben ook de enige gebruiker in huis van apple music.
Voeg je ze toevallig toe via Apple Music in de web browser? Want dan gebeuren er bij mij ook vreemde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Eiríkr schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:51:
[...]

Voeg je ze toevallig toe via Apple Music in de web browser? Want dan gebeuren er bij mij ook vreemde dingen.
Nee, gewoon via de apple music app op iphone en ipad.
Heb er al een jaartje of 2 last van.
En ik vind maar geen oplossing.
Voordien had ik spotify en daar had ik dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Marc19700 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:52:
[...]

Nee, gewoon via de apple music app op iphone en ipad.
Heb er al een jaartje of 2 last van.
En ik vind maar geen oplossing.
Voordien had ik spotify en daar had ik dat probleem niet.
Zijn het dan misschien albums of bepaalde liedjes die je voor Apple Music al had gekocht in de iTunes Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Eiríkr schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:55:
[...]

Zijn het dan misschien albums of bepaalde liedjes die je voor Apple Music al had gekocht in de iTunes Store?
Nee, geen aangekochte nummers en ook geen albums die ik al eens ooit beluisterd heb. Vaak zijn het ook albums waar ik totaal nog nooit van gehoord heb en dat totaal mijn muziekgenre niet is.
Ik vind het zeer vreemd hoe die telkens tussen mijn toegevoegde albums komen.
En wanneer ik ze weer verwijdert heb, dan verschijnen er later weer andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Fijn dat er nu Apple Klassiek is (draai 90% van de tijd klassiek).
Maar nu hoef ik de klassieke albums niet ook nog in de gewone Apple Music app te zien.
Is er een manier om die weg te filteren zodat ik die alleen in Apple Klassiek zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Philo Melos Ik heb dezelfde ervaring. Ik begrijp die zijdelingse integratie met de gewone muziekapp ook niet helemaal. Laat ze nou gewoon een dedicated Classical App verder ontwikkelen mét CarPlay functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 13:57
Misschien zie ik het over het hoofd maar is het mogelijk om afspeellijsten te maken met meerdere artiesten?
Als ik nu een afspeellijst maak moet ik nummer per nummer selecteren welke ik wil horen maar wil eigenlijk alle nummers van diverse artiesten in 1 playlist.

Ik heb een hele tijd zitten zoeken maar vind geen duidelijke oplossing hier voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
paul99 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:32:
Misschien zie ik het over het hoofd maar is het mogelijk om afspeellijsten te maken met meerdere artiesten?
Als ik nu een afspeellijst maak moet ik nummer per nummer selecteren welke ik wil horen maar wil eigenlijk alle nummers van diverse artiesten in 1 playlist.

Ik heb een hele tijd zitten zoeken maar vind geen duidelijke oplossing hier voor.
Je kan gewoon hele albums van verschillende artiesten aan afspeellijsten toevoegen. dus jasoor, dat kan, geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04 22:19
Ik heb de preview van de nieuwe Apple Music app op Windows geïnstalleerd en verrassend genoeg lukt het mij hierin om de apple afspeellijsten in een map te plaatsen. Voorheen was dit niet mogelijk. En dit synced met iOS / iPadOS. Wellicht kan dit al langer, maar dat was mij ontgaan.

Eindelijk van de ellenlange lijst van afspeellijsten af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Nog altijd werkt Apple Music niet met CarPlay. Ik merk dat in mijn huidige auto het probleem alleen speelt wanneer ik wireless CarPlay gebruik. Liedjes laden niet of hij blijft constant bufferen. Op mijn iPhone zie ik uiteindelijk de beruchte resource unavailable melding.

Uit wanhoop porteer ik volgende week van Tele2 naar KPN. Al zal dat wel niet de oplossing zijn want Spotify en TIDAL werken prima.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

talin

ES-MA

Eiríkr schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:05:
Nog altijd werkt Apple Music niet met CarPlay. Ik merk dat in mijn huidige auto het probleem alleen speelt wanneer ik wireless CarPlay gebruik. Liedjes laden niet of hij blijft constant bufferen. Op mijn iPhone zie ik uiteindelijk de beruchte resource unavailable melding.

Uit wanhoop porteer ik volgende week van Tele2 naar KPN. Al zal dat wel niet de oplossing zijn want Spotify en TIDAL werken prima.

Zucht.
je weet dat je hier moet zijn en dat het probleem niet in Apple Car Play zit maar in de software van je specifieke auto?
wat zegt je fabrikant?
heb je daar ooit de vraag neergelegd?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
talin schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:13:
[...]

je weet dat je hier moet zijn en dat het probleem niet in Apple Car Play zit maar in de software van je specifieke auto?
wat zegt je fabrikant?
heb je daar ooit de vraag neergelegd?
Ben van Audi naar CUPRA geswitched, zelfde probleem. Het is inderdaad heel specifiek draadloos CarPlay. Ik zal naar het juiste topic verhuizen.

Overigens vallen CUPRA en Audi onder dezelfde groep dus daar is wel een verband. Gebruiken vast dezelfde software of hardware componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

talin

ES-MA

Eiríkr schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Ben van Audi naar CUPRA geswitched, zelfde probleem. Het is inderdaad heel specifiek draadloos CarPlay. Ik zal naar het juiste topic verhuizen.

Overigens vallen CUPRA en Audi onder dezelfde groep dus daar is wel een verband. Gebruiken vast dezelfde software of hardware componenten.
wat voor een headunits zit daar tegenwoordig in?
heb een jaar of 6-7 een A3 gereden daar zat nog geen wireless in maar weet nog met een kabeltje werkte alles zoals de bedoeling was.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:39
Scenario: Op MacBook staat een muziekje via Apple Music aan. Als ik op mijn iPhone een 'Terugblik' van Photos krijg en bekijk stopt het spelen van Apple Music op de Mac met de mededeling "Er wordt al muziek afgespeeld op een ander apparaat. Neem een gezinsabonnement bladiebla".

Dat lijkt me toch een bug? Wat heeft het streamen van Apple Music op de Mac te maken met het afspelen van een terugblik op de iPhone (en waarom zou ik daar in godsnaam een gezinsabonnement op Music voor nodig hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-04 13:41
Stiggy schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:47:
Scenario: Op MacBook staat een muziekje via Apple Music aan. Als ik op mijn iPhone een 'Terugblik' van Photos krijg en bekijk stopt het spelen van Apple Music op de Mac met de mededeling "Er wordt al muziek afgespeeld op een ander apparaat. Neem een gezinsabonnement bladiebla".

Dat lijkt me toch een bug? Wat heeft het streamen van Apple Music op de Mac te maken met het afspelen van een terugblik op de iPhone (en waarom zou ik daar in godsnaam een gezinsabonnement op Music voor nodig hebben?)
Die terugblik pikt waarschijnlijk zijn achtergrond songs uit Apple Music, waardoor het net lijkt alsof jij op je iPhone via Apple Music bent begonnen met afspelen.
Het lijkt me heel simpel op te lossen maar zal waarschijnlijk zo weinig voorkomen dat het geen prioriteit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:39
Tartarus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:28:
[...]

Die terugblik pikt waarschijnlijk zijn achtergrond songs uit Apple Music, waardoor het net lijkt alsof jij op je iPhone via Apple Music bent begonnen met afspelen.
Het lijkt me heel simpel op te lossen maar zal waarschijnlijk zo weinig voorkomen dat het geen prioriteit krijgt.
Die terugblikken werken ook (met muziekjes) als je geen Apple Music abonnement hebt. Kan alsnog dat ze daar wel de muziek vandaan halen, maar de melding dat je een familie abonnement nodig hebt is ook nog eens fout (beide devices gebruiken hetzelfde Apple ID).

Ik vind het nogal slordig en het doen ook een beetje afbreuk aan het idee dat alles lokaal op je device gebeurt.
--
Edit: Bug report aangemaakt bij Apple.

[ Voor 2% gewijzigd door Stiggy op 19-06-2023 17:23 . Reden: Toegevoegd dat ik een bug report aangemaakt heb ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
Ik heb nu een gratis half jaar Apple Music gekregen. Ik gebruikte hiervoor Spotify. Als ik meer tevreden ben dan ik met Spotify, dan blijf ik daarna, anders ga ik weer terug. Spotify heeft namelijk één voordeel voor me: Ze hebben een Garmin app.

Tot nu toe merk ik nog geen voordeel (of nadeel) tov Spotify. (Nederlandse) Siri snapt toch niet waar ik om vraag, de apps zijn ook niet beter en integratie binnen Apple ecosysteem valt me een beetje tegen. Althans, de Apple TV app van Apple Music lijkt in een losse wereld te bestaan van mijn iPhone app. Ik zou wel graag iets van een resume functie willen of iets dergelijks.
Maar andersom slechter is het ook niet dan Spotify en het is ook niet dat Spotify beter is voor de muzikanten zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 16:11
Grootste verschil voor mij is de lossless optie in Apple Music. Verder word ik op mijn telefoon altijd een beetje iebelig van de spotify-UI.

[ Voor 5% gewijzigd door cornelisprul op 21-06-2023 13:07 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Laatst online: 09-02 23:43
cornelisprul schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:22:
Grootste verschil voor mij is de lossless optie in Apple Music. Verder wordt ik op mijn telefoon altijd een beetje iebelig van de spotify-UI.
Same, zag ook van Spotify wat dingen van de nieuwe UI, daar zou ik nog minder blij van worden. Ben benieuwd hoe dat ontvangen gaat worden. Wat ik tov van Spotify mis is continuity tussen devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaddbouh
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik krijg zojuist een mailtje dat de prijzen van individuele abonnement met een euro oer maand verhoogd zijn, hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Imaddbouh schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:48:
Ik krijg zojuist een mailtje dat de prijzen van individuele abonnement met een euro oer maand verhoogd zijn, hebben jullie dit ook?
Van Apple Music? Hier niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Imaddbouh schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:48:
Hier niks. Maar ik heb Apple One en dat is een paar maanden geleden al duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaddbouh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EXqYG3Vj5YN-rcfj4ee2-bPpfU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mGPBQPSBPatYp3g0jgtwtc99.png?f=fotoalbum_large

Note: Ik heb de Beta van iOS 17 draaien, heel misschien dat dat ermee te maken heeft. Ik acht echter de kans hierop klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Imaddbouh schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:46:
[Afbeelding]

Note: Ik heb de Beta van iOS 17 draaien, heel misschien dat dat ermee te maken heeft. Ik acht echter de kans hierop klein.
Deze prijs is al een tijdje actief inmiddels.
nieuws: Apple verhoogt prijzen abonnementen Music, TV+ en One per direct - up...

Had jij al die tijd geluk of nu pas je jaarabonnement afgelopen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imaddbouh
Donstil schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:07:
[...]

Deze prijs is al een tijdje actief inmiddels.
nieuws: Apple verhoogt prijzen abonnementen Music, TV+ en One per direct - up...

Had jij al die tijd geluk of nu pas je jaarabonnement afgelopen?
Oh heel frappant,

Nee ik nooit een jaarabonnement afgesloten. Dan had ik waarschijnlijk geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:51

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Marc19700 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:20:
Heb je deze optie nog aan staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqXpqQi7FTTguTGC_wRk4AdAJM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tmp3nObVu2nWiSDBYcIb77f3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:05
Dat nieuwe "discovery" station is echt vet!
Werkt lekker! Mensen ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:02
Ja erg leuk! Mooie aanvulling op je ‘eigen station’ als je zin hebt om alleen nieuwe muziek te luisteren.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-04 22:05
Gebruik dat ook erg vaak inderdaad, krijg je een hoop muziek die in je straatje past zonder dat je zelf nog ouderwets afspeellijsten moet gaan samenstellen, heerlijk. (en daar ben ik ook altijd te lui voor geweest).

Ook fijn dat er in IOS17 eindelijk crossfade komt, dat was mijn grootste irritatie aan AM. Minuut lang geen muziek horen door een of andere lange outro met een daaropvolgende lange intro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-04 18:08
smeerbartje schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:45:
Dat nieuwe "discovery" station is echt vet!
Werkt lekker! Mensen ervaringen mee?
Eh werkt minder bij mij, maar dat komt omdat ik ook veel musicals/filmmuziek luister, waarbij context en mood best belangrijk zijn. Voor rock, dance en hip-hop kan ik me wel voorstellen dat het nice is.

Dit is wel een niche probleem en zeker geen minpunt in mijn optiek, mijn primaire muziekstijlen zijn gewoon lastig om willekeurig te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door BiaggioLuciano op 25-08-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
  • Laatst online: 18-04 13:13
Sinds kort ben ik aan het overstappen naar Apple Music. Bevalt prima, vooral in combinatie met een Apple Watch tijdens het sporten (offline muziek werkt toch net wat fijner dan Spotify).

Wat me wel tegenvalt is het navigeren naar de pagina van een artiest. Bij Spotify kun je vanuit de playlist klikken op de artiest en dan krijg je alles van die artiest te zien. Als ik dat bij Apple Music doe navigeer ik naar mijn eigen bibliotheek maar ik wil eigenlijk de artiest op Apple Music zien. Ik kan wel een right click op een liedje doen, dan 'Toon in Apple Music' en dan op de artiest klikken maar dat zijn toch wel behoorlijk wat stappen. Is hier een makkelijkere manier voor die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mint schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:56:
Sinds kort ben ik aan het overstappen naar Apple Music. Bevalt prima, vooral in combinatie met een Apple Watch tijdens het sporten (offline muziek werkt toch net wat fijner dan Spotify).

Wat me wel tegenvalt is het navigeren naar de pagina van een artiest. Bij Spotify kun je vanuit de playlist klikken op de artiest en dan krijg je alles van die artiest te zien. Als ik dat bij Apple Music doe navigeer ik naar mijn eigen bibliotheek maar ik wil eigenlijk de artiest op Apple Music zien. Ik kan wel een right click op een liedje doen, dan 'Toon in Apple Music' en dan op de artiest klikken maar dat zijn toch wel behoorlijk wat stappen. Is hier een makkelijkere manier voor die ik over het hoofd zie?
Bedoel je op Mac of PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Beiden :) Ik ben het op de Apple Music clients op beide OS'en niet tegengekomen, maar ik kan er ook volledig naast hebben gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:23
Mint schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:56:

Ik vind om deze reden de navigatie op de iPhone niet fijn, maar juist in MacOS dan weer wel omdat het me daar wel lukt om met 1 klik vanuit een afspeellijst naar de artiest in Apple Music te gaan, door op de artiest te klikken. Wat vreemd dat het bij jou dan niet zo werkt.

Edit: ah, wacht, ik denk dat ik het heb: als ik een afspeellijst afspeel die ik zelf aan mijn bibliotheek heb toegevoegd kan ik niet rechtstreeks naar de artiest, in afspeellijsten die door Apple Music zijn gegenereerd wel.

Edit2: wat suf dat dat zo werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door DwightKSchrute op 29-08-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Goed om te weten dat het dan niet aan mij ligt :P Dan zal ik er iig aan moeten wennen om met wat tussenstappen naar de pagina van de artiest moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Ja die interface can Apple Music is best gaar op iOS. Het is heel onhandig om van een nummer naar de artiest of naar een album te gaan. Dat moet via submenu’s ipv bijv. rechtstreeks op de naam van de artiest of het album te klikken. Dit is ook nog eens inconsequent want bij sommige schermen werkt het wel :? . Je raakt er aan gewend…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Op iOS werkt het juist wel fijn in mijn ervaring. Druk in de speler op het nummer of de artiest eronder, je krijgt dan een een menu om snel naar de afspeellijst, album of artiest te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-99jn9vUHh8qD60K5DT72nyE5Po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gqd80sY2KKHiatm03Ohd75kL.jpg?f=fotoalbum_large

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na zoveel tijd weer geprobeerd de overstap te maken van Spotify naar Apple Music. Verschillende tools gebruikt om playlists over te zetten (Soundiiz en Songshift werken het beste in mijn library) maar ik mis cover art bij nummers waardoor ik gewoon het grijze album icoontje zie. En dat vind ik irritant.

Zodra ik op zo'n nummer zonder cover art klik en dan naar "Show in Apple Music" ga, dan zie ik wel de juiste afbeelding van het nummer/album. In de playlist tools zie ik ook de juiste match inclusief cover art aan beide kanten.

Als ik het betreffende nummer verwijder en opnieuw toevoeg vanuit Apple Music zelf dan wordt wel de cover art meegenomen.

Ik heb van alles geprobeerd zoals iCloud uitloggen, opnieuw installeren van Spotify en Apple Music na reboot van iPhone. Ook hetzelfde probleem in MacOS in Apple Music.

Ik heb geen zin om alle liedjes zonder cover art 1 voor 1 te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Een voorbeeld van 2 willekeurige nummers waarbij ik dit probleem heb is:

3 Doors Down - Here Without You (Album: Away from the Sun).
Rihanna - Unfaithful (Album: A Girl Like Me).

Deze staan beide op Spotify en Apple music en geven een 100% identieke match inclusief hoesje. Maar na de sync krijg ik toch geen cover art tenzij ik het nummer eerst handmatig verwijder en opnieuw toevoeg.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Screenshot 1, Screenshot 2, Screenshot 3

[ Voor 53% gewijzigd door Executor16 op 31-08-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrizs
Misschien kan je Playlisty proberen? Is een gratis versie van.
Met Playlisty heb ik betere resultaten en album covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 10:09
Zo, weer 2 maanden gratis Apple Music geregeld! Nu enkele maanden terug bij Spotify geweest, maar kan toch niet aan die drukke interface wennen en de podcasts die steeds in your face komen.
Mooi om te zien dat Apple Music de aanval aan het openen is op Spotify met functies toevoegen die voorheen alleen Spotify had (crossfade, party mode).

Enige wat ik nu een beetje mis is spotify Connect. Airplay 2 werkt niet op mijn oude Sonos speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb Apple Music al een poos via Apple One. Eigenlijk niet zo veel gebruikt daar ik Roon al had in combinatie met Qobuz en Tidal. En daarnaast een jaar abonnement op Deezer.

Nu dat ik besloten heb om Tidal en Deezer eruit te gooien, bleef eigenlijk alleen de combinatie Roon+Qobuz over. Dus Apple Music afgestoft en ik gebruik deze nu naast Roon+Qobuz. Want Qobuz heeft niet alle muziek waar ik naar luister.

Ik heb de optie om via mijn iPad via AirPlay 2 de muziek naar mijn Cambridge Audio CXNv2 streamer te sturen, die verbonden is met mijn CXA81 versterker.

Maar ik ben van het weekend bezig geweest. En heb mijn oude trouwe 2017 MacBook Air via een Audiotrak Prodigy Cube 24/96 geluidskaart via een optische kabel met de CXNv2 verbonden. En ik kan dus op deze manier lossless & hi-res streamen ipv AAC via AirPlay 2.

Google Remote Desktop geinstalleerd op mijn MacBook Air en iPad zodat ik de Air via de iPad kan besturen. Dat is mooi want de Air zit niet op een extern scherm aangesloten en de klep zit dicht.

Het is een beetje een omweg maar het werkt prima en het ziet er nog best wel netjes uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

-TheNose- schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:57:
Zo, weer 2 maanden gratis Apple Music geregeld! Nu enkele maanden terug bij Spotify geweest, maar kan toch niet aan die drukke interface wennen en de podcasts die steeds in your face komen.
Mooi om te zien dat Apple Music de aanval aan het openen is op Spotify met functies toevoegen die voorheen alleen Spotify had (crossfade, party mode).

Enige wat ik nu een beetje mis is spotify Connect. Airplay 2 werkt niet op mijn oude Sonos speakers.
Komt dat niet omdat je ook gewoon naar podcasts luistert? Mijn gehele hoofdpagina van Spotify staat uitsluitend vol met muziek en 0 podcasts. Of ik heb het ooit ergens uitgezet of zo.

Ik gebruik de IOS app.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 22:51

Fjeze

AllesPerfect!

misschien een vraag die al vaker is gesteld, maar ik kreeg het niet gevonden.

Ik gebruik nu spotify, maar zit eraan te denken over te stappen op Apple Music. Echter gebruiken al mijn vrienden/familie Spotify.
Als ik nu een nummer of album wil delen via bijvoorbeeld whatsapp, of hun met mij, werkt dat nog? Of gaat hij dan (zoals ik verwacht) zeggen dat ik spotify weer moet downloaden op mijn iPhone?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-04 22:05
Fjeze schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:39:
misschien een vraag die al vaker is gesteld, maar ik kreeg het niet gevonden.

Ik gebruik nu spotify, maar zit eraan te denken over te stappen op Apple Music. Echter gebruiken al mijn vrienden/familie Spotify.
Als ik nu een nummer of album wil delen via bijvoorbeeld whatsapp, of hun met mij, werkt dat nog? Of gaat hij dan (zoals ik verwacht) zeggen dat ik spotify weer moet downloaden op mijn iPhone?
Jij zal een link sturen met music.apple.com/blablablanummer
De ander weer met spofity dus krijg je dat hun hem handmatig moeten opzoeken, bij jouw links zal die bij hen de Muziek app openen.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
chrizs schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:59:
Misschien kan je Playlisty proberen? Is een gratis versie van.
Met Playlisty heb ik betere resultaten en album covers
Net getest met de trial versie. Exact dezelfde nummers (uit voorbeeld) weer zonder album covers terwijl ze bij de match wel getoond worden. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 21-04 22:51

Fjeze

AllesPerfect!

Nicj56 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:50:
[...]

Jij zal een link sturen met music.apple.com/blablablanummer
De ander weer met spofity dus krijg je dat hun hem handmatig moeten opzoeken, bij jouw links zal die bij hen de Muziek app openen.
Dank je! Daar was ik inderdaad al "bang" voor. Even aankijken wat ik ermee doe.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:19

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ga overstappen naar Apple Music en wil graag een familie abonnement delen met vrouw en enkele vrienden. Lees dat je ook Icloud storrage deelt, je aankopen worden weergegeven en je de cc van de hoofdgebruiker belast wordt bij aankopen van andere ‘gezinsleden’.

Is er een manier om alleen het muziek gedeelte te delen? Heb gezocht in dit forum en het internet maar geen eenduidig antwoord gevonden. Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Voor zover ik weet kan dit niet. Het zou ook niet in de filosofie van Apple passen noch in hun zakelijk belang zijn om dit te faciliteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
Elias2020 schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:32:
Ga overstappen naar Apple Music en wil graag een familie abonnement delen met vrouw en enkele vrienden. Lees dat je ook Icloud storrage deelt, je aankopen worden weergegeven en je de cc van de hoofdgebruiker belast wordt bij aankopen van andere ‘gezinsleden’.

Is er een manier om alleen het muziek gedeelte te delen? Heb gezocht in dit forum en het internet maar geen eenduidig antwoord gevonden. Bvd.
“Purchase sharing” kan je uitzetten, dan gebruikt een ieder zijn eigen betaalmethode voor eigen aankopen.

Je kan ook aangeven dat je iCloud Storage niet deelt, maar hier heb je sowieso geen toegang tot elkaars bestanden dus het kan ook in economisch belang zijn van jullie groep om ook dat te gaan delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Wie of wie heeft de gouden tip: ik zou graag alle nummers met een "hartje" willen inzien die NIET in mijn library staan. Ik heb alles geprobeerd, maar ik kan een dergelijke smart-list niet maken. Is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
smeerbartje schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:28:
Wie of wie heeft de gouden tip: ik zou graag alle nummers met een "hartje" willen inzien die NIET in mijn library staan. Ik heb alles geprobeerd, maar ik kan een dergelijke smart-list niet maken. Is dit uberhaupt mogelijk?
Marvis app, en dan een nieuwe section op je home maken met deze regels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Axl99cRSxxtPjY4jt8BXfbq83g4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kx4bZQxOWseZXqWRviSe9W5j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xckuNVrV3QYPBq28m9DcH-KNV9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDHJLk5CCN5CLha4BFJC9MTl.jpg?f=fotoalbum_large

Belangrijk is de “extended library” onderaan met de filters uit de eerste screenshot.

[ Voor 3% gewijzigd door sigmundfreund op 18-09-2023 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02

_AN

smeerbartje schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:28:
Probeer eens in de Apple Music app op je Mac (als je die hebt). Het is mij in ieder geval wel gelukt om alle nummers met een hartje in een lijst krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
_AN schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:12:
[...]

Probeer eens in de Apple Music app op je Mac (als je die hebt). Het is mij in ieder geval wel gelukt om alle nummers met een hartje in een lijst krijgen.
Ja klopt, alleen op de mac kun je alleen maar de nummers in een smart-list zetten die daadwerkelijk zijn toegevoegd aan je library. Ik wil juist de nummers die NIET in mijn library staan.
sigmundfreund schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Belangrijk is de “extended library” onderaan met de filters uit de eerste screenshot.
Oeh! Ik ga het proberen!

[ Voor 47% gewijzigd door smeerbartje op 18-09-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02

_AN

Ok. Dat wist ik niet. Je kan eventueel ook nog kijken naar een Shortcut.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:49
Het is echt genieten met de AlbumArt in Apple Music op m’n iPhone.
Wat een hoogstandjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Ronvgs eens. Als je een Apple Watch hebt, zie je de cover art daar ook.

• ericafterdark
Ik ben weer eens aan het spelen met Apple Music en met de laatste beta van iOS heb je de mogelijkheid om de album weergave te filteren op favoriete albums. Geweldig! Helaas zie je dan alleen de liedjes met een (inmiddels is het een) ster maar toch, er is in ieder geval een schonere weergave mogelijk voor de album liefhebber.

Toch worstel ik nog een beetje met hoe ik Apple Music beheer. Liedjes die ik leuk vind geef ik een ster. Maar je kunt liedjes ook toevoegen aan je bibliotheek. Er is in de laatste beta nog geen playlist voor nummers met een ster dus dat moet dan weer een smart playlist worden. En als ze niet in mijn bibliotheek staan, zie ik ze alsnog niet.

Ik speel weer verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrizs
ericafterdark schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:38:
Ik ben weer eens aan het spelen met Apple Music en met de laatste beta van iOS heb je de mogelijkheid om de album weergave te filteren op favoriete albums. Geweldig! Helaas zie je dan alleen de liedjes met een (inmiddels is het een) ster maar toch, er is in ieder geval een schonere weergave mogelijk voor de album liefhebber.

Toch worstel ik nog een beetje met hoe ik Apple Music beheer. Liedjes die ik leuk vind geef ik een ster. Maar je kunt liedjes ook toevoegen aan je bibliotheek. Er is in de laatste beta nog geen playlist voor nummers met een ster dus dat moet dan weer een smart playlist worden. En als ze niet in mijn bibliotheek staan, zie ik ze alsnog niet.

Ik speel weer verder...
Liedjes die je een ster geeft worden automatisch in je bibliotheek gezet

• ericafterdark
chrizs schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:13:
[...]

Liedjes die je een ster geeft worden automatisch in je bibliotheek gezet
Vreemd, dat doet hij hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
sigmundfreund schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb die app, maar wat ik ook doe., ik krijg het niet voor elkaar. Die secties die ik aan kan maken zijn allemaal gefocused op het showen van playlists, maar NIET voor het daadewrkelijk showen van nummers. Als ik zo'n sectie aanmaak, wat moet ik dan kiezen?

Eigenlijk is de vraag: hoe maak ik nu een playlist die valt in m'n nieuwe section?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yQe3qwpZHiut1Ds1spnIK63QHA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RRYyXIA6pjuLRp0T9C4qsTKc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-L76kqI3690b-dnkOmYkFfd854=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Mcu97wMI3AJLzQaOyFLiFo9m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
smeerbartje schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:26:
[...]

Ik heb die app, maar wat ik ook doe., ik krijg het niet voor elkaar. Die secties die ik aan kan maken zijn allemaal gefocused op het showen van playlists, maar NIET voor het daadewrkelijk showen van nummers. Als ik zo'n sectie aanmaak, wat moet ik dan kiezen?

Eigenlijk is de vraag: hoe maak ik nu een playlist die valt in m'n nieuwe section?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kijk er vanavond of morgen even naar, met een herinstallatie van iOS ben ik ook even mijn oude config kwijt. Blijkbaar zat dit niet in iCloud. Of is het ondertussen al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
sigmundfreund schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

Ik kijk er vanavond of morgen even naar, met een herinstallatie van iOS ben ik ook even mijn oude config kwijt. Blijkbaar zat dit niet in iCloud. Of is het ondertussen al gelukt?
Nee nog niet gelukt. Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
smeerbartje schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:02:
[...]

Nee nog niet gelukt. Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken
Ik heb even een opname gemaakt van hoe het werkt. Kijk maar even hier.

Als je er niet uitkomt laat maar weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
sigmundfreund schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Ik heb even een opname gemaakt van hoe het werkt. Kijk maar even hier.

Als je er niet uitkomt laat maar weten :)
Wha! Ik zat veel te moeilijk te denken. Er hoeft helemaal geen nieuwe section te komen. Puur een nieuwe playlist en hupseee... thanks man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
smeerbartje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:59:
[...]

Wha! Ik zat veel te moeilijk te denken. Er hoeft helemaal geen nieuwe section te komen. Puur een nieuwe playlist en hupseee... thanks man!
Het kan ook met een playlist werken inderdaad, ik vond section de makkelijkere weg. In elk geval goed dat het werkt. Marvis is een sterke tool voor heel veel wat je vooral niet met Apple Music kan doen, waaronder iets simpels als landscape mode. Enige wat gelimiteerd wordt, maar dat is aan Apple's kant, is het zoeken naar nieuwe muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrizs
iOS 17.2 (beta) heeft nu de favorieten playlist en collab. playlists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:17
Amos_x schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:31:
[...]

Ik heb eens een proefperiode gehad van 6 maand AM naar aanleiding van een nieuwe iPhone (denk ik). Ik was ook erg onder de inrduk. Over de kwaliteit van het geluid kan ik me niet uitspreken, daar zijn mijn oren niet goed genoeg voor en ik ben geen audiofel. High res, spatial, ... ok het zal best...

Maar als je doelt op de kwaliteit van de app, interface en dergelijke dan ben ik het helemaal eens.

De app voelt gewoon meer 'luxe', meer gefocussed, en gecureerd. Zonder allemaal afleidingen, podcasts, en andere rommel. In vergelijking voelt Spotify gewoon erg rommelig aan. AM voelt in de eerste plaats aan als een product voor en door muziekliefhebbers, ik voel een duidelijke doorslag van het DNA van de iPods/Steve Jobs van vroeger.

Hetzelfde heb ik met apple TV+ (nu een proefabo van 9 maand ongeveer)

Anderzijds heb ik al zoveel hardware van Apple, en zit steeds dieper in het eco-systeem, dat ik me niet nog verder afhankelijk wil maken van Apple. Dus houd ik spotify aan om wat diversiteit in mijn abo's/diensten en aanbieders te houden. En omdat ik daar al m'n playlists en liked songs heb.

Al zal ik vast ooit wel overstag gaan naar apple One. Het is bijna onvermijdelijk. Ik betaal nu al appart voor 200 GB iCloud, en wellicht wil ik apple tv+ ook aanhouden? Er is echter geen 'redelijke' formule met 200GB iCloud space. En een familie abonnement heb ik ook niets aan. Apple Arcade zou dan een leuk extraatje zijn. Beetje ad-vrij mobiele games. Opnieuw, luxe.

Dat luxe gevoel heb ik bij android helemaal niet, waar je wordt ondergesneeuwd door shovelware. De Apple diensten zijn een a la carte restaurant, en andere platformen zijn een all you can eat buffet op een cruise schip.
Een zeer verveelde ervaring met de proefperiode die bij een nieuwe Iphone (nu bv wat je veel ziet bij een nieuwe Iphone 15 waar super groot met 6 maanden gratis Apple Music wordt aangeboden) blijkt dat dit helaas veelal niet waar wordt gemaakt.
In helaas niet verder in hun voorwaarden (zie bv https://offers.applemusic...l/six-month-offer-devices en verder in verdere voorwaarden (https://www.apple.com/nl/promo/) en weer verder in nog verdere voorwaarden (https://www.apple.com/nl/...c_iPhone_Promo_121321.pdf) word gezegt wat Apple onder "De aanbieding is beperkt geldig voor nieuwe Apple Musicabonnees die in het bezit zijn van een in aanmerking komend device" ziet is het woordje "nieuwe", blijkbaar (dit wordt echter nergens verder in de voorwaarden omschreven, daar kom je dus pas achter na dat je met apple contact hebt gehad) betekend dat je de laatste 3 Jaar geen abonnement of aanbieding van Apple Music hebt gehad. :(

Dus de belofte van 6 maanden Music zal voor een gemiddelde apple gebruiker veelal niet waargemaakt worden. Je bent hierbij gewaarschuwd.
Ook hoef je van Apple support hier geen ondersteuning in te verwachten. Wees dus gewaarschuwd.
Mensen die dus via de app denken dat ze 6 maanden als proefperiode krijgen worden direct deze in rekening gesteld.
Tijdens gespreken met support word wel gesteld dat e.e.a. mogelijk wat beter omschreven had kunnen worden, maar dat was het dus ook. :-(

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MacD007 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

Dus de belofte van 6 maanden Music zal voor een gemiddelde apple gebruiker veelal niet waargemaakt worden. Je bent hierbij gewaarschuwd.
Stel je niet zo aan joh, je snapt toch wel dat het niet gratis kan blijven en als je er juist zo blij mee ben sluit dan gewoon een abonnement af.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MacD007 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

Een zeer verveelde ervaring met de proefperiode die bij een nieuwe Iphone (nu bv wat je veel ziet bij een nieuwe Iphone 15 waar super groot met 6 maanden gratis Apple Music wordt aangeboden) blijkt dat dit helaas veelal niet waar wordt gemaakt.
In helaas niet verder in hun voorwaarden (zie bv https://offers.applemusic...l/six-month-offer-devices en verder in verdere voorwaarden (https://www.apple.com/nl/promo/) en weer verder in nog verdere voorwaarden (https://www.apple.com/nl/...c_iPhone_Promo_121321.pdf) word gezegt wat Apple onder "De aanbieding is beperkt geldig voor nieuwe Apple Musicabonnees die in het bezit zijn van een in aanmerking komend device" ziet is het woordje "nieuwe", blijkbaar (dit wordt echter nergens verder in de voorwaarden omschreven, daar kom je dus pas achter na dat je met apple contact hebt gehad) betekend dat je de laatste 3 Jaar geen abonnement of aanbieding van Apple Music hebt gehad. :(

Ook hoef je van Apple support hier geen ondersteuning in te verwachten. Wees dus gewaarschuwd.
Mensen die dus via de app denken dat ze 6 maanden als proefperiode krijgen worden direct deze in rekening gesteld.
Tijdens gespreken met support word wel gesteld dat e.e.a. mogelijk wat beter omschreven had kunnen worden, maar dat was het dus ook. :-(
Sorry, ik moest dit echt drie keer lezen. Wat een onsamenhangend verhaal.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-04 13:41
THE_BASE schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

Sorry, ik moest dit echt drie keer lezen. Wat een onsamenhangend verhaal.
Kort samengevat komt het erop neer dat meneer al gebruik heeft gemaakt van die aanbieding en binnen 3 jaar weer gebruik wil maken.
Maar me dunkt dat meneer al wist dat dat niet zou gebeuren en nu loopt meneer hier te muggenziften.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
*snip* niet op de man.

[ Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2023 08:27 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Greatsword schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:39:
[...]

Stel je niet zo aan joh, je snapt toch wel dat het niet gratis kan blijven en als je er juist zo blij mee ben sluit dan gewoon een abonnement af.
sorry, je mist hier compleet de plank, het gaat hier dat men dus iets belooft maar er zoveel verstoppte voorwaarden aan vast zet, dat een gemiddelde koper op het verkeerde been wordt gezet.

Mijn punt was zet deze voorwaarden gewoon duidelijk en ondubbelzinig bij je aanbieding, dan kan er dus ook geen misverstand over bestaan. Helaas heeft juist Apple dit dus niet gedaan.

overigen ook je argument "dat het niet gratis kan blijven" slaat ook nergens op, ten slotte bied Apple dat groots zelf aan, als ze het kunnen betalen, dan zou ik zeggen, bied het dan ook niet aan.
Nu is het gewoon een lokkertje met geen enkele inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
*snip* op de man.

[ Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Tartarus schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Kort samengevat komt het erop neer dat meneer al gebruik heeft gemaakt van die aanbieding en binnen 3 jaar weer gebruik wil maken.
Maar me dunkt dat meneer al wist dat dat niet zou gebeuren en nu loopt meneer hier te muggenziften.
Lezen is dus blijkbaar ook een vak, en voor bepaalde mensen lastig. |:(
nee, het gaat dus helemaal niet of je al eens eerder een aanbieding hebt gehad.
Alleen al als je binnen die 3 jaar ooit het product Music (betaald) hebt gekocht, al ist dat maar voor één maand, ook dan kun je dus bij een aanschaf van een telefoon van ruim 1.000 euro ! deze door hun zelf aangegeven actie (er is niemand die Apple daar toe heeft verplicht om dit te doen) geen gebruik te maken.

en dat juist deze voorwaarde niet duidelijk kenbaar gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
*snip* niet op de man

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2023 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
Tip: via Shazam komen regelmatig aanbiedingen voorbij. Deze zijn tot op zekere hoogte (zit een maximum aan) ook geldig als je al eerder aanspraak hebt gemaakt op die actie. Even de app verwijderen en opnieuw downloaden. Het zal geen 6 maanden zijn, maar ik heb meerdere keren toen ik APM wilde proberen de actie voor 3 maanden kunnen activeren.

Ik ben al meer dan een jaar betalend family gebruiker en heb nog geen dag spijt. Vooral straks na iOS 17.2 niet meer (kun je eindelijk een playlist samen gebruiken) en nadat ik de film “The Playlist” op Netflix heb gezien. Meneer Ek van Spotify krijgt geen cent meer van mij.

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 29-10-2023 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MacD007 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:15:
[...]

Wat een onzin, ga maar lekker zelf crowdfunden, jij hebt dat blijkbaar meer nodig. :(
Haha. Waarom dat dan? Ik betaal gewoon maandelijks voor Apple Music en iCloud+. Dus waar je vandaan haalt dat ik het blijkbaar meer nodig hebt?

Bovendien is het de plank mis slaan. Maar dat terzijde. Tip: binnenkort Black Friday, krijg je weer drie maanden Spotify voor 1 euro per maand. Maar goed. Dat is natuurlijk nog steeds niet gratis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
*snip* op de man

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2023 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Kunnen we de kinderachtige op-de-man reacties achterwege laten? De voorwaarden voor x maanden gratis Apple Music kunnen verwarrend zijn, maar om dan gelijk met een gestrekt been de discussie aan te gaan schiet niemand wat mee op. Laten we weer ontopic gaan over Apple Music zelf.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste