Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:36

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Hoite
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:20

Hoite

Inleiding:

Op 30-juni-2015 trapt Apple hun eigen muziek streaming dienst Apple Music af met de release van iOS 8.4.

Samen met de miljoenen nummers in hun streaming dienst komt er ook een heus Radio station genaamd Beats-1.

In dit topic bespreken onze ervaringen rond deze twee diensten.

Gedurende de week zal ik de OP aanpassen met informatie beschikbaar na de lancering aanstaande dinsdag.

Online:

Kosten:

Proefperiode:

Met je gratis proefabonnement van drie maanden heb je toegang tot alles wat Apple Music te bieden heeft op je iPhone, iPad, iPod touch, Mac of pc.

Individueel abonnement:

Toegang tot de complete Apple Music-bibliotheek, aanbevelingen van experts, de beste nieuwe muziek volgens Apple, en onbeperkt nummers overslaan bij radiostations.

€ 10,- per maand

Gezinsabonnement:

De hele muziekwereld voor het hele gezin. Maximaal zes mensen kunnen onbeperkt gebruikmaken van Apple Music op al hun devices.
Voor het gebruik van het gezinsabonnement heb een iCloud-account nodig en Family Sharing.

€ 15,- per maand

Hoite wijzigde deze reactie 30-06-2015 13:25 (51%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
De eerste Beats-1 preview is inmiddels beschikbaar voor sommige gebruikers met de Beta.

Behoorlijk drukke bedoeling als je het mij vraagt.

Donstil wijzigde deze reactie 29-06-2015 23:01 (95%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
RFdeGroot schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:21:
Ah super! Een Apple Music topic!
Zat er gister al naar te zoeken, en dacht toen nog, zal ik er zelf 1 starten... Maar goed dat ie er is!

Ben momenteel (zoals vele) Spotify Premium user en aangezien muziek mijn grootste hobby is ga ik Apple Music (als toch wel beetje apple fan) absoluut proberen. Meteen vanavond nog :)
Ben erg benieuwd
Nou dat had ik ook, dus daarom maar even een topic aangemaakt.

Ik gebruik nu Napster (omdat dit bij mijn Vodafone verlenging zat) maar heb er zelf ook wel oren naar om over te stappen. De Napster (en Spotify ook) apps zijn prima maar niet meer dan dan, als Apple Music straks mooi geΓ―ntrigeerd gaat worden in het OS is dat voor mij wel een pluspunt, zeker met Siri in de auto.

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Ik bedacht me net vandaag dat de release vandaag zou zijn.
Op de US site (apple.com/music) staat dat de release 6.30.15 is, op de Nederlandse versie staat "Binnenkort Beschikbaar".
Is het zeker dat het in Nederland ook vandaag beschikbaar komt?

Zal wel 19:00 vanavond gaan worden gok ik, mits het vandaag beschikbaar is.

Lekker kort.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Hoite schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:13:
Ik bedacht me net vandaag dat de release vandaag zou zijn.
Op de US site (apple.com/music) staat dat de release 6.30.15 is, op de Nederlandse versie staat "Binnenkort Beschikbaar".
Is het zeker dat het in Nederland ook vandaag beschikbaar komt?

Zal wel 19:00 vanavond gaan worden gok ik, mits het vandaag beschikbaar is.
Als ik het goed heb begrepen wordt het om 17:00 updaten naar iOS 8.4, 18:00 de start van Beats-1 en dan om 19:00 de start van Music zelf.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
ZpAz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:31:
[afbeelding]

Dit is exact hoe het ook ging in de Beats Music App. Met de bolletjes kan je kiezen wat je leuk vind, en hoe groter je het bolletje maakt, hoe leuker je het vind. Vond die op zich ook wel fijn werken. Maar ben benieuwd.
Dat zag je ook tijdens de Keynote idd.
Werkt opzich prima (er zijn idd wel meer apps die dit zo gebruiken) maar je mag te vaak maar 3 keuzes maken wat het allemaal te veel beperkt naar mijn mening.

Als ik Jazz, Classic Rock en Blues kies krijg ik dus 33% Classic Rock terwijl ik dat graag maar 15% zou willen. Om maar een voorbeeld te noemen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Ik ben bang dat iOS 9 Music volgende week pas krijgt.
Apple heeft wel gezegd dat er een nieuwe Seed komt natuurlijk maar niet dat deze vandaag ook komt.
quote:
MetaFrame schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:00:
Wanneer gaat eindelijk de iOS 9 public beta lopen?
Ergens in Juli toch?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
NotSoSteady schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:10:
[...]

Lijkt me persoonlijk sterk, maar kan natuurlijk wel.
Misschien omdat er niet zoveel te testen valt voor Developers i.c.m. Apple Music en daarom de noodzaak er niet zo is (Want alleen Developers testen die software op hun "Niet primary devices" natuurlijk ;) )

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Dhrzao schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:21:
Wat me direct opvalt; je moet DIRECT kiezen voor een abonnement en daarvoor gegevens (creditcard etc) opgeven. Je kunt dus niet kiezen voor 3 maanden gratis en daarna automatische stop. Je kunt niet 3 maanden gratis proberen zonder abonnementsvorm te kiezen... Of mis ik een knopje?
Dat is eigenlijk altijd toch?
Spoitify, Napster, Netflix doen dit ook allemaal op deze manier.

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Ik heb nog geen iTunes update, de download van 10.10.4 gaat nog 49 minuten duren (op een 600/600 verbinding) en mn iPhone is nu aan het updaten naar 8.4

Classic Apple release party dus.

Lekker kort.

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
quote:
CyBeR schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:40:
[...]

Juist niet. Ik ben van Apple juist gewend dat 't super rap gaat. Inmiddels heeft m'n telefoon zelf een server gevonden die wel een betere verbinding heeft dan een 56k modem dus daar is 't gelukt.
Mijn 10.10.4 update was klaar met downloaden en wou herstarten, gaat t App Store Dock icon springen, heeft ie de melding dat de available updates veranderd zijn, met een Show Details knop waarop er niets veranderd.

Nu opnieuw aan het proberen.

Lekker kort.

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
quote:
Jelle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:48:
En weer is een creditcard verplicht... Wordt er toch niet goed van, ondersteun dan ook iDeal/Paypal etc.
Tja, niks nieuws.
Clickandbuy kan je koppelen aan je bankrekening, dat is het enige wat je kunt zonder CC, of iTunes-kaarten kopen natuurlijk.

Lekker kort.

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Mijn iMac blijft hierop steken:

*O*

Lekker kort.

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Spotify werkte al tijden slecht op OS X bij mij, maar het lijkt me sterk dat ze Spotify onklaar hebben gemaakt met een update.

Lekker kort.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Jelle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:53:
[...]

En dan moet je de daaropvolgende maanden elke keer weer naar de winkel.
Neem dan ook gewoon een Creditcard.
quote:
PBP schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:39:
[...]

Gewoon gelijk dit uitschakelen en je kan 3maanden proberen zonder kosten.

[afbeelding]
Zo he. Mooi ios6 schuifje :)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Jelle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Dat zou ik wel willen, maar ik ben helaas nog minderjarig ;)
He shit dat is misschien wel de enige legitieme reden die je nou net te pakken hebt :)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
FiXeR.nl schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:18:
Beats1 draait wel lekker muziek, alleen denk ik elke keer dat ik naar een GTA V radiostation zit te luisteren. Al die jingles er door heen. :>
Tenzij het op K-Rose lijkt, dat is fantastisch :) (Ik heb de K-Rose Cd met Jingles enz, die luister ik nog wel eens)

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
quote:
HoefMeistert schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:50:
[...]

Ja dat heet iTunes Match, kost E25 per jaar. al je iTunes nummer overal (streaming) beschikbaar. Limiet is nu 25K nummers (niet gematched) deze gaat naar 100K nummers. Dit zijn dan niet gematchte nummers. Nummers die iTunes match kan matchen met iTunes store tellen niet mee.
Dit is niet geheel correct, nummers die je gekocht hebt via iTunes tellen niet mee, "vreemde" muziek die wel gematcht kan worden met de store tellen wel mee.

Lekker kort.

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
quote:
crzyhiphopazn schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:14:
iTunes Match kan tot 25K tot 100K bevatten, maar je standaard iCloud storage is 5GB.
Wil je meer dan moet je maandelijks betalen, wat prijziger is dan Apple Music.
Dan heb je theoretisch een bieb met 18 mil tracks bij je. Enige verschil is je Eigen cloud muziek heb je niet bij je.
Bij een iTunes Match account telt de gematchte en geuploade muziek niet mee met de 5GB van iCloud.

Lekker kort.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Iemand al gevonden waar je de kwaliteit kan instellen?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
CH 033 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:19:
Heb geen abo op Apple Music.. Maar bij instellingen/muziek 'Apple Music'? Lijkt me dat je dit per device kan of wil instellen idd.
Ik wil al mijn devices op de hoogste stand. Kan het alleen niet vinden.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
CH 033 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:28:
[...]

Dan lijkt het er op dat Apple geen consessies doet vwb. de sound quality. Wat wel toe te juichen is, zolang het maar DSP en EQ natural, en ALAC is ;) (oeps databundel..)
ALAC zou top zijn ja. Maar het is AAC toch? Althans dat neem ik aan.
Is het 256kbps AAC?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
OkΓ© duidelijk, geen lousness maar dat was wel te verwachten, toch 256 AAC waar ik in de auto prima vrede mee kan hebben (Daar gebruik ik zulke streaming diensten het meest).

Thnx.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Waar zitten alle andere muziek stromen?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
matthijst schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:41:
Wel handig als je bij beperkingen Apple Connect uitzet krijg je een tabblad playlists terug in de app :)
Whoei, top tip!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Ik zie door de bomen het bos niet echt meer denk ik.
Ik heb net mijn iTunes ge-update op de Mac en mijn iTunes vraagt dan op ik mijn locale muziek in de Cloud wil.

Nu zie ik hier het een en ander over DRM en daar heb ik niet zoveel zin in.

Moet ik dit nu wel of niet doen? Mijn lokale muziek staat eigenlijk nooit op mijn iPhone gesynchroniseerd maar ik wil dit zo nu en dan wel beluisteren, kan dit icm Cloud music?
(Ik heb er geen zin in dat hij alles gaat downloaden uit de cloud en mijn phone alsnog vol sluipt)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
matthijst schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:17:
Op je iPhone moet je echt kiezen per nummer of album of ze offline beschikbaar moeten zijn.
OkΓ© dus het heeft eigenlijk niet zoveel zin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
matthijst schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:33:
Nee, als je het nauwelijks gebruikt op je telefoon niet :)
Gebruik m zelf elke dag om muziek te luisteren, dus ben tot nu toe aardig blij met Apple Music (want vind de Music app fijner dan Spotify).
Ja Apple Music wel maar ik bedoelde Music in The Cloud was de nieuwe iTunes nu ineens wil.

Moet zelf nog even op de derde beta van 9.0 wachten voor ik met Music los kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Cass schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:02:
werkt dit?
Playlists van Spotify naar Apple Music met nieuwe Mac-app
http://www.onemorething.n...music-met-nieuwe-mac-app/
One way to find out.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
iOS 9b3 is uit en daar zit nu ook Music in maar zit deze functie (Onderste regel) nou ook in 8.4?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Vooral hoge kwaliteit op data vind ik zelf wel een Plus omdat ik het voornamelijk on the road zal gebruiken.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
UltraSub schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:28:
Als ik Music een tijdje niet heb gebruikt en ik start de app dan gaat het kreng niet verder waar ik was gebleven. Op play drukken zorgt ervoor dat er een random album uit mijn eigen library wordt gestart. Verrekte irritant. Zeker als je in de auto stapt, bt connectie wordt gemaakt, speelt niks. Druk je op play op de radio en dan start gewoon zomaar een nummer. Meer mensen die dit herkennen?
Spotify had dit probleem niet, tenzij de app werd ge-update maar goed. Das logisch. Wat daar dan weer het probleem was is dat als spotify wat verder naar de achtergrond zakte, op play drukken op de radio voor hetzelfde probleem zorgde, immers de default app is Music. Het is voor mij een van de redenen om over te stappen als dat werkt. Niet meer kijken naar je telefoon, gewoon op play drukken in de auto. Dat is namelijk waar ik de meeste muziek luister.
Hoe lang ben je dan bij de auto vandaan geweest en heb je geen andere apps met afspeelmogelijlheid gebruikt?

Ik zit op Music via iOS 9.0 Beta 3 en daar werkt dit namelijk wel. Vanmorgen 09:00 uit de auto gestapt (Muziek niet zelf gestopt. Dat gebeurd als ik het contact uit zet) net om 17:30 er weer in en nadat mijn auto de iPhone gevonden had op Play gedrukt, Music ging (Na even bufferen op 3G) verder waar ik was gebleven (In een door Apple samen gestelde Playlist)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Edit: Gemiste kans dat je geen nummers kan "liken" via de Apple watch. Ik maak erg veel gebruik van de gepersonaliseerde playlists en zou op deze manier graag aangeven wat ik wel en niet leuk vind. Dit omdat de selectie aan het begin een te beperkt beeld geeft.
quote:
UltraSub schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:33:
Ook het gebruik dat jij beschrijft alleen gedraagt Music zich bij mij dus niet zo. Stap vanmorgen in de auto, begint automatisch gewoon random nummer uit mijn eigen library te spelen. Opvallend; altijd wordt de eigen library gekozen. En dan gewoon totaal random. Geen peil op te trekken.
Heb jij Match?

/edit
Had dit met 8.4, en nu met 9 public beta zelfde.
Oke vreemd.

Ik heb dit ook wel eens maar heb dan meestal tussen de twee auto ritten in een filmpje gekeken op mijn iPhone. Zodra ik dan op Play druk wil de iPhone dat gaan afspelen en de iPhone lijkt dan geen onderscheid te maken tussen Youtube/instagram video/audio via Music/online video maar kijkt alleen naar wat als laatste is afgespeeld.

Donstil wijzigde deze reactie 11-07-2015 20:14 (13%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Weet iemand waar ik de nummers terug vind (binnen de iOS app) die ik een "Hartje" heb gegeven?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
sww89 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:58:
Nu ik een tijdje aan het luisteren en liken ben wordt mijn aanbod in voor jou ook gevarieerder. Ik maak veel gebruik van die voorgestelde afspeellijsten en mis eerlijk gezegd die community afspeellijsten van Spotify nog niet zo erg.
Ik moet zeggen dat ik op Spotify nooit naar voorgestelde playlists luisterde en nu juist alleen maar. Het sluit nu lekker bij mijn muziek smaak aan en dat had ik voorheen nooit.

Wel slaat beta 3 nog veel nummers over. Ik zie de app geregeld een aantal nummers uit een playlist overslaan.

Ooh en voor het mooie zou ik liever nog meer muziek stromen willen kiezen. Dat eerste menu is nu wat beperkt.
quote:
UltraSub schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:17:
[...]

Niet :(
Zelfs niet met een smart playlist die het eigenlijk zou moeten laten zien.

Over dat starten van muziek uit de local library, Knet-ter-gek word ik ervan. Man man, al 2 dagen start het ding een of andere kleutercd als ik in de auto stap. Ook als er helemaal niks anders heeft gespeeld tussendoor (ook geen video of youtube of iets dergelijks). Wat een zeik. :(
Dat eerste is echt een gemist. Dat tweede lijkt bij mij inmiddels ook een Hit and Mis te zijn. Vandaag 5 uurtjes op de zaak geweest en daarna deed hij het niet toen ik in de auto stapte.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:51:
Wat ik me afvraag. Eerder (voor Apple Music) had ik wat MP3's op mijn telefoon staan, zo'n 2,5 GB. Die kun je met de nieuwe iTunes er niet meer af halen. Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen? Ze hoeven niet meer op mijn telefoon te staan, immers, als ik ze ook kan streamen.
hoezo kan dat niet?

Ik heb eergister (dus voor 12.1.1) mijn iPhone nog aangesloten en de muziek verwijderd, althans synchronisatie uitgezet, de muziek gaat er dan vanzelf af.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Ik heb een Playlist waarin ik nummers toevoeg welke in series gebruikt worden.
Dit doe ik dus nu op Apple Music maar nu kom ik er dus net achter dat deze playlist nog steeds leeg is (Super onhandig omdat ik al die series miet opnieuw wil/kan kijken).

Meer mensen er last van fat Playlists niet gevuld worden? Als ik er nummer toevoeg komt er wel keurig Eem grote vink in mijn scherm maar hij doet dus niet :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
RaydeJee schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Ja had ik ook, als ik aan Mijn Favorieten playlist een nummer wilde toevoegen. Deze playlist was al aangemaakt toen ik startte met Apple Music. Ik heb die playlist verwijderd en opnieuw aangemaakt en sindsdien werkt het wel.
Dat lijkt het niet te zijn bij mij, althans dit is een nieuwe playlist die ik binnen de iOS app heb aangemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
scar2face schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:42:
[...]

heb je deze liedjes ook toegevoegd aan 'mijn muziek'? bij mij verschijnen de nummers pas in de afspeellijsten als ik ze heb toegevoegd aan 'mijn muziek' :?
Ooh nee dat heb ik idd niet gedaan.
Zo gelijk eens proberen.

Edit: Dit lost het op idd, het is alleen wel jammer dat ik daarvoor mijn hele library in de cloud moest zetten.

Donstil wijzigde deze reactie 19-07-2015 23:10 (14%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Ppff verplicht een nummer moeten toevoegen aan "mijn muziek" voor hij in een Playlist kan schopt mijn perfect geordende library wel echt door elkaar zeg. Wat een ellende.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Volgens mij hoeven nummers in Beta 4 muziek niet meer in "Mijn Muziek" geplaatst te worden als je ze aan een playlist wil toevoegen.

Net een paar keer getest en lijkt te werken.
Verwijderen uit mijn muziek is wel uit de Playlist maar toevoegen aan playlist werkt nu zonder mijn muziek :)

Edit: Kak niet goed gekeken. Hij voegt de muziek nu automatisch toe onder mijn muziek. Nou ik leg me er bij neer, mijn lokale muziek biep op de Mac laat ik lekker netjes. Op de iPhone ga ik wel werken met Playlists. Dan maar een rommeltje :(

Donstil wijzigde deze reactie 21-07-2015 23:50 (29%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
iAmRenzo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:57:
Ok. Ik begin met de week minder enthousiast te raken...

Ik heb nu weer een vaag probleem. Ik heb ooit een playlist toegevoegd (volgens mij), op mijn iPhone. Een hele zwik artiesten/albums/songs is dus aan My Music toegevoegd, maar enkel op mijn iPhone. Op mijn iPad en Mac zijn die artiesten/albums/songs nergens te vinden.
Ik denk dat de playlist, die er verantwoordelijk is, ook niet gesynced is! Hoe kan dat nu weer iPhone only zijn?

/edit: het mag duidelijk zijn dat ik overal met mijn eigen Apple ID ben ingelogd, overal Apple Music aan heb staan Γ©n iCloud Music Library :)
Hier precies hetzelfde. OSX en iPad zien mijn iPhone playlist niet.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Is het eigenlijk mogelijk om een Radio station te starten aan de hand van je Playlist? Ik kan dit niet vinden in de app.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met het delen van Playlists?
Als ik nummers toevoeg zien de andere dit dan ook?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Als ik het zo zie gaat dit meer over gekochte inhoud delen. Mijn antwoord staat hier helaas niet bij.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
chippie777 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:17:
Ik ben bezig om zelf een afspeellijst te maken. Nu lukt dit wel en het plaatsen van eigen muziek in deze afspeellijst is eenvoudig, maar om muziek van apple muziek er in te krijgen vind ik omslachtig. Je zoekt in apple music een nummer, voegt dit toe aan mijn muziek, dan ga ik naar mijn muziek om het betreffende nummer in mijn afspeellijst te te zetten. Kan dit niet eenvoudiger? Ik wil gewoon zoeken in apple music en met een klik een nummer in een afspeellijst plaatsen. Ik heb dan wel over iTunes op een mac. Dus niet via iOS.
In beta 4 van iOS 9 kan het wel iets simpeler want het nummer wat je aan een playlist toevoegt wordt dan ook automatisch aan Mijn muziek toegevoegd. Werkt nu alleen nog erg vaak niet maar dit zullen ze vanzelf patchen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
macxpgebruiker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:30:
Het grootste nadeel van Apple Music vind ik dat je persΓ© moet updaten naar iOS 8.4. Geen probleem op mijn iPhone 6, maar gezien voor ons een familie abo de beste keus is, betekent dat ook dat oudere apparaten zoals een iPhone 4s en een iPad 2 ook naar 8.4 moeten worden geupdate, en dat raad ik niemand aan (ik wist niet hoe snel ik 7.1.2 terug moest installeren). iOS 8 is een behoorlijk stuk trager dan 7.1.2 op oudere apparaten. Dus voorlopig blijven we bij Spotify, gezien dat perfect werkt zonder een update naar 8.4.
Nog wel maar dat is ook een kwestie van tijd natuurlijk. Op een gegeven moment kun je als Apple developer gewoon moet meer voor al die oudere os'en blijven ontwikkelen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Benosa schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:00:
Als je muziek offline beschikbaar maakt, worden dan alle nummers volledig op je iPhone gedownload?
Heb nu nog maar iets van een 4GB vrije ruimte, die zal snel vol staan anders...
Hoe had je dat anders graag gezien dan 8)7

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Toch wel kwalijk dat je voor een dergelijke update van je muziek speler het hele OS moet updaten.
Een native app had toch een stuk fijner geweest.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
OkselFris schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:57:
[...]

De update is relatief klein en bevat meer dan alleen maar updates voor Apple music, bevat toch een hele lijst aan security updates voor IOS. https://support.apple.com/en-us/HT205030
Zoals altijd..
Exploit fixes voor de Jailbreak zeker 8)7

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
sww89 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:02:
[...]
Heb jij voorbeelden bij de hand die jouw mening bevestigen? Ik ben oprecht benieuwd namelijk.
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik hoor dit om mij heen wel wat vaker namelijk maar meestal is het een kwestie van gewenning (ik zeg niet dat dit ook bij deze tweakers zo is hoor). Mensen zijn al jaren spotify gewend en dan zijn bepaalde dingen gewoon anders/omslachtig.

De hoeveelheid nummers ontlopen elkaar niet zoveel toch. Apple Music spreekt over 30 miljoen nummers, Spotify over "meer dan 30 miljoen" wat naar mij inziens niet meer dan 31/32 zal zijn anders zouden ze daar wel mee adverteren.
quote:
macmellow schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:39:
En via KPN heb ik Spotify gratis en ik blijf een Nederlander natuurlijk. :P
Je bedoelt "ik betaal er op een andere manier voor" zeker ;)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Dannydekr schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:53:
Ik ga morgen even bij de Sail kijken. Was benieuwd of ik in de Apple Store een 42mm Space Grey op kan halen? Online is het nog gewoon op voorraad namelijk, maar je weet natuurlijk nooit of dat in de winkel ook het geval is. Iemand enig idee?
En ging het? Hadden ze voorraad?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Dannydekr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

5 minuten te laat, 19:05 stond ik voor de deur en mocht absoluut niet meer naar binnen :'(
Heb hem zojuist online besteld, morgen komt die hier aan op m'n werk.
OkΓ© zonde. Ben wel benieuwd of ze inmiddels voorraad hebben namelijk.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
readytoflow schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:20:
Werkt bij jullie Shazam goed icm Apple Music?

Wanneer ik een liedje vind via Shazam, krijg je de mogelijkheid om het via Apple Music af te spelen.
Dat laatste werkt dus niet bij mij.

Hij opent wel Apple Music, maar ik blijf dan in het hoofdscherm hangen zonder dat het betreffende liedje afgespeeld wordt.
Dat werkte op Beta 4 uitstekend maar krijg ik helaas ook niet meer werkend.
Erg jammer want gebruik dit erg veel.

(Ik heb een Playlist waarin ik sinds kort de muziek toevoeg welke ik in series tegenkom. Geeft een erg leuk en divers aanbod).

Donstil wijzigde deze reactie 11-09-2015 13:43 (7%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Tayfunc schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:22:
Is er iemand die tijdens de apple music trial van 3 maanden is gewisseld van abbonementsvorm?
Ik wil namelijk van family plan naar individual gaan. Ik vraag me alleen af of de trial, daardoor vervalt?
Ik heb een weekje voor het aflopen van mijn trail de overgestapt gemaakt naar het familie plan en mijn vriendin toegevoegd welke nog geen trail had.

We hebben toen die week samen gewoon Apple Music gebruikt en na de week (toen mijn trail dus verliep) kreeg ik een mailtje dat er 14,99 belast zou worden.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Ik heb trouwens wel meer problemen met Offline playlists.
Ik heb een iPad in mijn dashboard en daarop gebruik ik dus Apple Music maar geregeld zijn de bestanden van de offline playlist verdwenen en begint hij alles te streamen. Meestal nadat de iPad leeg is geweest of uit is geweest. Best irritant.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Orion84 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:54:
Het punt is dat als je een album start, de rest van dat album niet automatisch in de queue komt te staan. De queue kan je alleen vullen met die add to up next functie. Dus ondanks dat je een album start, is de queue leeg en alles wat je er in stopt wordt dus direct na het huidige nummer gespeeld.

Workaround is om vanaf het eerste nummer/album dat je opzet via de queue te werken.
Op iOS of op OSX?

Op iOS (9.2 beta). Werkt dat hier prima. Als je een album afspeelt gaat hij automatisch naar het volgende nummer op het album.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Orion84 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:46:
[...]
Ja, dat werkt prima. Het ging er om wat er gebeurt als je vervolgens iets toevoegt als "volgende" of "Up Next", dat doorbreekt dan de nummers van het album.

Dus is mijn conclusie: het afspelen van een heel album volgt een andere queue dan de "up next" queue. Of in elk geval, komen "up next" items direct na het huidige nummer, zelfs als er nog een aantal andere albumtracks af te spelen waren.
Ooh zo, ja dat werkt niet idd maar dat is misschien ook niet onlogisch, je kiest er immers zelf voor het album te doorbreken.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Nou ik weet niet of dat zo vreemd is, ik luister regelmatig reeds bekende albums als ik even geen inspiratie heb voor andere muziek, dat Apple music dan automatisch verder gaat is meer omdat hij zich dan gedraagt als cd (althans zo gebruik ik het). Op het moment dat je "Add to up next" gebruikt kies je er mijn inziens bewust voor een ander nummer te gaan luisteren.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Zijn er mensen hier welke ook irritatie ervaren met de Shuffle functie van je eigen Playlists?

Ik heb een Playlist met ongeveer 200 nummers erin maar de App komt continu met de zelfde nummers aan zakken als ik hem laat snuffelen.

Wordt er gek van, zo gaat het hele idee van een random Playlist er namelijk wel een beetje vanaf.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Verkleiner schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:44:
[...]

Dit valt mij ook op. Ik heb ruim 500 nummers in 1 playlist staan maar er worden niet meer dan 20 nummers hieruit afgespeeld.
Irritant probleem ja, er zijn diverse lang lopende topic over op het Apple Support forum, is geen probleem wat gekomen is na de overstap naar Apple Music maar iets wat er al heel lang inzit helaas.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Giga_ schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:11:
[...]

Dat, beste meneer, zou je eens moeten proberen op Spotify. Tot over 30 jaar _/-\o_
Uuhh we hebben het hier over Playlists (Playlisten?) die we zelf vullen he, daar staat niet voor 30 jaar muziek in natuurlijk :)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Mooie prestatie zo na een half jaar.
http://9to5mac.com/2016/0...llion-paying-subscribers/

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Staat altijd uitgeschakeld als je bv van Apple ID wisselt. Heel irritant, hij snapt niet dat bij Apple ID 1 het aan moet staan en bij 2 uit.

Ik wissel nog wel eens tussen NL en USA en de eerste keren moet ik er ook even naar zoeken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
applepaul schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:28:
Wat een ramp!!!!!!!! ik ben echt een apple fan, 3 macs, 6 ipads, iphone, maar dit is echt een waardeloze dienst. Alles door elkaar, syncen RAMP, wel of niet offline beschikbaar RAMP, verschillende apparaten RAMP, vandaag gebeld met apple, ik wil NIET de proefperiode, ik wil dat alles terug wordt gedraaid, ze zeggen niets te doen met je bibliotheek maar dat doet Apple wel. Premium spottify TOP!
Goed verhaal. Lekker kort ook.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
AppleFangirl schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:06:
Ik heb ook een Apple Music vraag. Ik heb nu drie devices waar ik drie maanden gratis uitproberen bij kreeg. Telt ie dat automatisch bij elkaar op...?

En hoe kom je na de uitprobeerfase weer van het abbonement af? Als je het dat tientje niet waard vind.
Je krijgt geen 3 maanden proberen bij een iOS device. Je mag het drie maanden proberen per Apple ID.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
sharkzor schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:45:
ik ga apple music maar eens opzeggen...
De dienst en aanbod is top. Zeker voor onderweg. Maar streamen in huis naar een stereo is gewoon niet te doen. Airplay werkt goed, maar je hebt altijd geneuzel dat al je audio doorgestuurd wordt. Dus stopt de muziek als je een appje krijgt, gebeld wordt of even de babycam wil checken.

Vind niemand dit een groot probleem?

zodra apple de chromecast audio gaat ondersteunen switch ik weer terug.
Dat vind ik sowieso heel irritant aan Airplay eigenlijk.
Stream je iets uit de NPO app via Airplay. Open je een andere app en BAM dat op je scherm.

Het zou veel mooier zijn als Airplay een soort Chromecast support krijgt. Dus stream aanzetten en dan weer "losgekoppeld"

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
weeraanmelden schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:17:
Albert Heijn verkoopt Apple Store gift cards nu met 15% korting. Let op: niet de Apple music. Maar... je kan de gift cards gewoon scannen via iTunes op je iPhone en profiel kiezen. Kies dan inwisselen en scan je Gift Card. Je krijgt dan de vraag of je het bedrag voor iTunes store of Apple music wilt gebruiken. Als je €100 koopt (€85 aan de kassa) krijg je 12 maanden voor €85 uiteindelijk.
Korting van €34
Meer rente dan je spaarrekening ;)
Apple Music voor 1 jaar kost €99,95, je hebt dus €15,- korting op je jaar abonnement (door de AH) niet €34,-

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
jelle. schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:58:
[...]
Hij vergelijkt het natuurlijk met een maandabonnement: 12x €9,99.
Ja jezelf een beetje “rijk” rekenen maar verschil blijft gewoon €15 😎
quote:
Coldbullet schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:09:
[...]
Werk dit ook voor family abbo van €15 pmd?
Nope.

Donstil wijzigde deze reactie 19-02-2018 21:55 (32%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Coldbullet schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:41:
Ik bedoel als je itunes tegoed in de store zet, maakt hij dan eerst deze tegoed op voordat het van de cc gefactureerd wordt? Ik zie dat je de apple
Music abbo nog niet hebt. Maar wel honepod enz. Heb je hier toevallig een reden voor? Spotify of koop
Je je albums?
Ja dat klopt. iTunes tegoed wordt eerst opgemaakt.

Ik had inderdaad Spotify (aan het begin ooit eens Apple Music op een ander AppleId) maar voor de HomePod ben ik weer overgestapt en kon ik dus gebruik maken van 3 maanden voor €1,-

Gaat opzich prima. Vind de spotify app iets fijner (vooral vegen over de album art voor volgend nummer is in de auto erg handig) maar het went wel.

HomePod doet ook AirPlay maar spelen vanuit Apple Music door tegen Siri te praten is wel heel fijn :)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
pina schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:26:
- Hoe kan ik in godsnaam de volgorde van mijn playlist aanpassen?
Voor zover ik weet kan dit niet.
quote:
- Hoe kan ik de liedjes van een afspeellijst sorteren in 'date added' ?
Dit kan ook niet je zult ze met de hand bovenin moeten plaatsen.
quote:
- Ik snap het verschil ook niet in itunes tussen het + icoon en het wolkje. Als je naast een song op + klikt, voegt hij hem toe aan uw library, als je daarna op het wolkje klikt, download je hem effectief, klopt dat?
Je snapt het wel, want dit klopt :) .
quote:
- Vroeger had je itunes match, is dat iets dat geintegreerd is in apple music?
iTunes Match is een losse dienst.
quote:
Een ander irritant detzil: In de app op de iPhone, kan je niet swipen,
Swipen over Album art is idd fijn op Spotify dat mis ik ook geregeld. Vooral in de auto is dat makkelijker dan drukken op de "volgende" knop.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
wardjj schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:07:
[...]
Nee hoor, als je Apple Music hebt heb je geen iTunes Match nodig. Met alleen Apple Music matcht 'ie ook je lokale nummers en upload 'ie eventueel nummers naar de iCloud die niet in Apple Music staan.
Ooh zo, Apple Match is een losse dienst die je kunt gebruiken als je geen Apple Music hebt dus eigenlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Als je iets laagdrempeligs zoekt moet je deze app gebruiken. Makkelijker wordt het niet.

SongShift van Juan Carlos Perez https://itunes.apple.com/nl/app/songshift/id1097974566?mt=8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Ronwiel schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:55:
@Donstil thanks, geef je via deze app ook toegang tot je Apple ID? Heb er eerder wel eens naar gekeken, maar nog helemaal achterhaald hoe de gegevens bij Spotify worden opgehaald en in Apple Music worden gezet.
Nee je geeft de app niet direct toegang tot je AppleID. Hij heeft alleen op je device toestemming om in AppleMusic te kijken.

Je moet hem wel aan Spotify koppelen maar dat heb ik na de Sync gewoon weer ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Dit is toch wel een mooie opsteker voor Apple.

Major music distributor says Apple Music now has more US paying subscribers than Spotify

Donstil wijzigde deze reactie 06-07-2018 14:04 (21%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
THE_BASE schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:13:
Dat zal best, in Amerika loopt iedereen met iPhones, AirPods en Apple Watch, dus dan zit je veel meer in het ecosysteem.
Precies de reden waarom het een goeie opsteker is voor Apple :)
In je thuis markt wil je toch de grootste zijn en dat lukt ze ook hiermee weer aardig.
quote:
THE_BASE schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:13:
Ik heb toevallig laatste weken weer Apple Music geprobeerd. Alhoewel er pluspunten zijn, vind ik nog altijd Spotify sneller en makkelijker werken. Veel duidelijker. En ik vind het overdreven font in Muziek ook smakeloos. :)
Mm ik ben het daar gedeeltelijk ook wel mee eens. Spotify werkt prima maar is eerder makkelijker door gewenning. De interface is niet beter oid.

Ik heb nu sinds februari weer Apple Music (i.v.m. de homepod) en als je daarin je weg weer weet is het eigenlijk wel prima.

Donstil wijzigde deze reactie 10-07-2018 16:20 (44%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
THE_BASE schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:30:
[...]

Ik heb zojuist iTunes weer eens geopend, alle drukke illustraties zijn voor mij een doorn in het oog. Zoeken is prima, je vindt wat je zoekt, maar leuke muziek ontdekken vind ik lastig. Het werkt natuurlijk wel weer fijne met Apple Watch en CarPlay. Dat is iets waar ik me met Spotify weer aan erger.

Voor beide diensten valt iets te zeggen. Voorlopig maar even Spotify.
iTunes kom ik op macOS ook maar zelden. Althans heel af en toe in het afspeellijsten gedeelte maar niet veel verder 8)7. Zelfde geld voor Spotify trouwens, 99% van mijn muziek consumptie is vanaf mobiel of in de auto (met Carplay).

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Ik heb ook iets soortgelijks. Nummers in mijn afspeellijsten blijven wisselen van oorsprong.

Dus de ene keer zijn het studio opnames van album 1, dan ineens van album 2 en weer later is het ineens een live opname (irritant!).

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
mr.JamesBond schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:26:
Hallo allemaal! Ik ben inmiddels een proefabonnement gestart maar ik loop tegen het volgende aan.

Ik heb gekozen voor het familieabonnement en heb 15 euro staan op mijn AppleID. Als ik mensen wil uitnodigen via berichten, geeft hij aan dat ik eerst een betaalmethode moet aangeven in de instellingen van de App Store/iTunes store. Als ik, als betaalmethode, kies voor iDeal moet ik saldo opwaarderen. Ik heb ook de optie om te annuleren, maar dan begin ik weer bij nul.

Hoe kan ik mensen uitnodigen voor Apple Music?

EDIT: Ik heb nog eens tien euro extra overgemaakt en mijn saldo opgewaardeerd, maar ik krijg nog steeds de melding dat ik een betaalmethode moet kiezen. :(
Dat werkt ook niet. Je hebt een CC nodig voor Family sharing.

Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT201088

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
tAnk schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:26:
Ik heb bij de launch eens geproefd aan Apple Music maar werd er niet vrolijk van en was snel terug bij Spotify. Echt een kans heb ik het dus niet gegeven.

Anyway, ik wil het nog weleens proberen. Zeker nu ik een Apple Watch heb. Begrijp ik het echter goed en moet ik met mijn vrouw een 'gezin' creΓ«ren (Family Sharing) voor korting? Ik kan me herinneren dat we dat in de tijd niet hebben gedaan omdat dan als gezinshoofd alleen mijn credit card kon worden gebruikt. Die van haar verviel. Wat natuurlijk helemaal nergens over gaat als je alleen met je vrouw Apple Music wilt delen.
Delen van Apple music met je iCloud Family kan idd. Kost €14,95 per maand.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
tAnk schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:17:
[...]

Maar betekent dat dat mijn vrouw haar eigen credit card in iCloud moet opgeven en leunt op die van mij (want ik ben dan gezinshoofd)?
Dat zou je even moeten googelen. Dat weet ik niet.
Wij hebben twee creditcards maar gaat van dezelfde rekening dus dan maakt dan niet meer uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is (via een App/service eventueel) om playlists te ontdubbelen?

Apple music meld het helaas niet als er iets aan wordt toegevoegd wat er al instaat en daardoor heb ik nu playlists met dezelfde nummers erin

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Aah dat ziet er goed uit maar doet helaas niet direct wat ik wil.

Deze Shortcut maakt een nieuwe Playlist van je huidige playlist maar dan met de nummers verwijderd. Best handig alleen ik heb wat vrienden die mijn playlists volgen en daardoor niet handig.

Ik heb liever iets wat de dubbelen uit mijn huidige playlist haalt.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Je eigen Apple Music Replay is beschikbaar.
Geeft een leuk inkijkje in je jaarlijkse gebruik.

Zo heb ik met 200 uur muziek minder geluisterd dan het jaar ervoor en heb ik #1 55 keer afgespeeld.

Grappige stats.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Ja playlists kan. Zoek in dit topic even op SongShift, heb ik wel eens gepost.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
readytoflow schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:18:
[...]

Thx.
Jij kan Apple producten ook wel waarderen toch? Zoals ik dat overigens ook doe.

jij weet vast wel wat nou echt het voordeel van Apple Music binnen iOS is?
Mm vind het echte voordeel persoonlijk wel meevallen. Ik draai Apple Music en Tidal naast elkaar.

Apple Music gebruik ik voor 90%. Tidal voor die 10% welke op lossless beschikbaar is.

Als echt/enige voordeel zou ik dan mijn HomePod noemen, die werkt alleen met Apple Music als je geen AirPlay wilt gebruiken (zoals ik) dus dan moet je haast wel 8)7

Verder vind ik de apps van Apple, Tidal en Spotify om het even eigenlijk, geen duidelijke winnaar wat mij betreft.

Edit: Nu ik er over nadenk. Ik ben ooit van Spotify naar Apple Music gegaan omdat Apple Music in mijn huidige auto (Met iDrive5.0) album art geeft op de in-car schermen. Tidal en Spotify kunnen dat ook maar zijn niet consistent hierin helaas.

Donstil wijzigde deze reactie 11-02-2020 12:45 (13%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Tartarus schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:23:
[...]

Er zit ongeveer 24 uur tot 36 uur vertraging in play counts. En ook: play counts worden niet bijgehouden op offline opgeslagen songs op de iPhone. Met andere woorden, als je op je iPhone offline songs afspeelt, tellen die niet mee in recently played en play counts op Apple Music en synchroniseert dat niet terug naar je Mac.
Ik heb daarom helemaal geen songs meer offline op mijn iPhone.
Hoe bedoel je dat? Als in mp3’s die je zelf op je toestel zet (die tellen idd niet mee)?
Of muziek die je vanaf music gedownload hebt, β€œoffline beschikbaar hebt gemaakt”?

Want dat laatste telt gewoon mee, hier altijd al zo geweest ook.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Tartarus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 05:51:
[...]

Ik twijfel nu, daarom ook mijn advies om zelf even te kijken naar het hoe en wat.
Aah okΓ©, ja misschien is het bij jou β€œstuk”. Dat kan natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Tartarus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Het is echt heel lang geleden dat ik me bezig hield met playlists gebaseerd op play counts.
Nou ik weet dat het werkt omdat het eerste nummer wat mijn in-car-entertainment systeem afspeelt als de iPhone verbind altijd dezelfde is. Dat nummer stond dus afgelopen jaar met stip op 1 (8)7) en zit alleen in een gedownloade playlist.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Nu we toch bij de playlists zitten.
Ik kijk als hobby redelijk wat Films en series (Series nu 16.xxx afleveringen in 296 shows) en hou al een langere tijd de muziek bij die ze gebruiken.

Al die muziek slinger ik in playlists waarvan ik inmiddels aan de derde bezig ben.

Mocht iemand geΓ―nteresseerd zijn in een naar mijn mening leuke mix van bekende en vooral onbekende nummers van de laatste 70 jaar:

Mr. Silencieux: Awesome Mix Vol. 1
Mr. Silencieux: Awesome Mix Vol. 2
Mr. Silencieux: Awesome Mix Vol. 3

Playlist drie wordt nog gevuld, 1&2 zullen zo blijven.
Op shuffle luisteren is wel het advies omdat je dan een leukere mix krijgt.
Nice, goed werk zeg!

Donstil wijzigde deze reactie 06-03-2020 10:38 (75%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Serena schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:53:
Ooooh, ik heb een punaise gekregen!!! πŸ“Œ

Het is deze maand 80’s maand bij Radio 10.
Aan het twijfelen of ik weer de 80’s Top 810 online zal zetten.
Liefhebbers?
Voor mij is er maar 1 externe lijst en die heb je al gedaan :)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Waar blijven de playlists van andere eigenlijk? Want ik heb de top2000 hierboven toegevoegd maar kan de lijst niet meer vinden.

Opnieuw naar de link geeft ook geen resultaat meer.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Weet je toevallig war hij blijft nadat je op toevoegen hebt gedrukt? Want met de directe link kan ik ernaar toe maar daarna is hij foetsie 8)7

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Serena schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Huh, ik heb echt geen flauw idee!
Ja vreemd, Ik volg de link, Apple Music wordt geopend, het duurt even en de playlist komt.
Daarna kan ik wel luisteren maar als ik naar playlists ga is hij weer weg.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Serena schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Oh, dat heb ik ook wel eens gehad.
Abonneer eens vanaf een ander apparaat. Dat werkte in ieder geval voor mij.
Got it, ander device precies hetzelfde maar na ik de playlist volledig heb gedownload is hij er ineens :)
Vreemde bug wel

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True