Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• 144479
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-10-2015
quote:
Hawk999 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:40:
Ik vraag me af of iemand mij kan helpen. Afgelopen vrijdag op 11 september is het nieuwe album van Slayer uitgekomen. Het album heet ‘Repenless'

Ik hoop niet dat er meer albums gaan uitkomen die onvolledig zijn.
Ik kan gewoon het hele album afspelen. Geen problemen hier.

• henkna
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02-04 18:27
Ik ook!

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Ik nu ook, maar dat was eerst niet het geval ;)

Het moment van verlengen breekt bijna aan. Ik ben best tevreden dus ik blijf voorlopig.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:54

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Zijn er mensen hier welke ook irritatie ervaren met de Shuffle functie van je eigen Playlists?

Ik heb een Playlist met ongeveer 200 nummers erin maar de App komt continu met de zelfde nummers aan zakken als ik hem laat snuffelen.

Wordt er gek van, zo gaat het hele idee van een random Playlist er namelijk wel een beetje vanaf.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Verkleiner
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 01-02 12:21
quote:
Donstil schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:49:
Zijn er mensen hier welke ook irritatie ervaren met de Shuffle functie van je eigen Playlists?

Ik heb een Playlist met ongeveer 200 nummers erin maar de App komt continu met de zelfde nummers aan zakken als ik hem laat snuffelen.

Wordt er gek van, zo gaat het hele idee van een random Playlist er namelijk wel een beetje vanaf.
Dit valt mij ook op. Ik heb ruim 500 nummers in 1 playlist staan maar er worden niet meer dan 20 nummers hieruit afgespeeld.

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:13

page404

Sanity not found

Guys, wie heeft er ook dat in de curated playlists er ineens van die bumpertjes zitten? Ik zat naar "general pop" te luisteren, en elke zoveel nummers hoorde ik ineens iemand zeggen "Just general pop music" of zo. Was bij mij via de iPhone met iOS 9.3 beta.
Bloedirritant!

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-04 18:43
quote:
Psycho_Mantis schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:31:
Sinds een paar dagen zijn al mijn playlists verdwenen op mijn iPhone, heeft iemand dit al eerder gehad toevallig?
Staat iCloud Music Library nog wel ingeschakeld? Die is bij mij ook ooit eens uitgeschakeld (heel mysterieus).

Overigens, doet search het bij jullie al weer? Ik krijg nog steeds geen resultaten... :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Yep, je houdt gewoon je eigen profiel. Wordt hier gebruikt door 4 personen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
applepaul schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:28:
Wat een ramp!!!!!!!! ik ben echt een apple fan, 3 macs, 6 ipads, iphone, maar dit is echt een waardeloze dienst. Alles door elkaar, syncen RAMP, wel of niet offline beschikbaar RAMP, verschillende apparaten RAMP, vandaag gebeld met apple, ik wil NIET de proefperiode, ik wil dat alles terug wordt gedraaid, ze zeggen niets te doen met je bibliotheek maar dat doet Apple wel. Premium spottify TOP!
Goed verhaal. Lekker kort ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:56
Sinds kort ook lid van apple music omdat dit nou eenmaal mooier / beter werkt met mijn auto dan spotify. Mis wel de openbare afspeellijsten zoals in spotify dus hierbij:

538 Dance Smash 2016 Vol.2
https://itunes.apple.com/...be04b4782b1be20f92c3df294

538 Hitzone 78 CD1
https://itunes.apple.com/...15d3b429c95c369697a6f540e

538 Hitzone 78 CD2
https://itunes.apple.com/...d284642d68f6beb5444b6e5f2

• iAR
quote:
Valderrama schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:11:
Ik heb de app Music Tracker op mijn iPhone staan. Deze houd exact alle wijzigingen bij die Apple aan de hand van wijziging verzoeken en take down verzoeken doorvoert.

Op die manier krijg ik elke dag dat er wat verandert een bericht waar uit ik op kan halen wat er allemaal veranderd is. Titel of albumnaam wijzigingen vind ik niet erg... Maar dat tracks ineens verwijderd zijn natuurlijk wel. Dit houd ik hier mee dus in de gaten.

Vaak zie je dat een album bijvoorbeeld wordt terug getrokken en dat Apple Music automatisch de meeste singles, indien beschikbaar, voor je in je library zet. Het meeste komt overigens na een paar dagen terug in mijn geval. Soms moet ik toch zelf even het nummer weer opnieuw toevoegen omdat Apple Music om een of andere reden niet de match naar een single ofzo kan maken.
Goede tip, ik ga eens kijken of ik het die euro waard vindt...
Als je het mij vraagt een van de grootste irritaties van dit soort streaming deals.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:02
Iemand een idee of je een ander land als default kunt instellen?
Wordt in die hitlijsten strontziek van NL- en UK-rappers.

• iAR
quote:
SalimRMAF schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:57:
|:( Ik loop tegen een probleem aan.

Nu heb ik van september tot begin december gebruik gemaakt van de trial van Apple Music.

Hier heb ik honderden liedjes gedownload op mijn apparaten.

De trial is enkele weken geleden verlopen.

Ik heb nu een abbo afgesloten voor mijn Apple Music, maar mijn library is helemaal LEEG. :(

Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik wil al mijn oude gedownloade liedjes terug, ik weet niet meer welke dat waren. :/
Ik zou me voor kunnen stellen dat Apple je bibiliotheek flusht als je de dienst op zegt (trial verlopen) en later een abonnement start (met een tussenpoze).

• RFdeGroot
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:36
quote:
SalimRMAF schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:57:
|:( Ik loop tegen een probleem aan.

Nu heb ik van september tot begin december gebruik gemaakt van de trial van Apple Music.

Hier heb ik honderden liedjes gedownload op mijn apparaten.

De trial is enkele weken geleden verlopen.

Ik heb nu een abbo afgesloten voor mijn Apple Music, maar mijn library is helemaal LEEG. :(

Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik wil al mijn oude gedownloade liedjes terug, ik weet niet meer welke dat waren. :/
Wel weer opnieuw iCloud Muziek Bibliotheek aangezet op je apparaten?
Ik ben sinds kort ook weer terug bij Apple Music na een paar maanden spotify en had gewoon mijn volledige library weer beschikbaar na opnieuw activeren van mijn abonnement.

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01-04 01:05

SalimRMAF

SpaceX - 4K

quote:
iAmRenzo schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Ik zou me voor kunnen stellen dat Apple je bibiliotheek flusht als je de dienst op zegt (trial verlopen) en later een abonnement start (met een tussenpoze).
ja na een tijdje werd al mn oude muziek herstwld 😁

Gulfstream G650

• weeraanmelden
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-03 22:03

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Albert Heijn verkoopt Apple Store gift cards nu met 15% korting. Let op: niet de Apple music. Maar... je kan de gift cards gewoon scannen via iTunes op je iPhone en profiel kiezen. Kies dan inwisselen en scan je Gift Card. Je krijgt dan de vraag of je het bedrag voor iTunes store of Apple music wilt gebruiken. Als je €100 koopt (€85 aan de kassa) krijg je 12 maanden voor €85 uiteindelijk.
Korting van €34
Meer rente dan je spaarrekening ;)

• jdiezrequejo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04-04 11:37
quote:
Coldbullet schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:50:
Ik heb een vraag. Is het inmiddels al
Mogelijk om Openbare playlist te volgenzoals op spotify. Zoals de nederlandse top40 en automatisch word bijgewerkt weekelijks?
Zit nu op spotify maar dit is het gene wat mij nu nog weerhoud om
Over te stappen. Ja je hebt de albums van hitzone maar die zijn altijd vrij laat en maar ieder kwartaal.
Ja als jij bijvoorbeeld zoekt op Top40 dan kan jij ook playlists toevoegen aan jou bibliotheek!

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• nokie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:50
quote:
Canaria schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:54:
Hoe werkt Apple Music in combinatie met een iTunes Library?
Het zou heel vervelend zijn als een proefabonnement mijn Library onomkeerbaar aanpast. Mijn Library bevat alleen mp3's in hoge kwaliteit van mijn cd-verzameling (die nog steeds groeit).

Ik heb in iTunes afspeelstatistieken sinds 2003 en op basis daarvan heb ik een aantal smart playlists gemaakt. Komen tracks van Apple Music ook in deze smart playlists? Dan wordt bijvoorbeeld de playlist "Never played" (alle tracks waarvoor geldt: playcount = 0) iets te lang, vrees ik.
Uiteraard komt alleen de muziek die je toevoegt aan je bibliotheek in je smart playlists als het voldoet aan je criteria. De rest heb ik nog nooit zien verschijnen (mijn bibliotheek bestaat uit 2/3 CD's en 1/3 Apple Music)

Playcounts is wel nog altijd de wobbly implementatie van iTunes Match volgens mij. Als je afspeelt op verschillende devices, kan het wel eventjes duren voor alles geupdate wordt (het werkt uiteindelijk meestal wel, maar het kan eventjes duren, en het gaat al eens mis ook).
quote:
Wat gebeurt er als ik het abonnement op Apple Music beëindig? Wordt de iTunes Library dan weer hersteld?
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik vermoed dat alle Apple Music verdwijnt als je je iCloud Library uitschakelt. In mijn ervaring raakt Apple Music niet aan mijn bestaande nummers, tenzij ik het vraag (wat ik dus niet doe), dus je oude library blijft ongewijzigd.
quote:
Momenteel heb ik Spotify Premium, dat is voor mij wat de cd-winkel vroeger was: daar ontdek ik nieuwe muziek. Als ik iets leuks heb gevonden, koop ik de cd. Hoe gaat dat dan bij Apple Music? Stel ik voeg een album toe in Apple Music en ik download de tracks naar mijn Mac. Als ik dan later de cd koop, kan ik die dan nog importeren in iTunes ("rippen") en worden de lokale tracks van Apple Music dan overschreven?
Dat kan. Persoonlijk kies ik er altijd voor om ze niet te overschrijven omdat ze dan (bij mij toch, in windows, bij het rippen krijg ik een keuzevenster) in de "apple music" folder terecht komen, en ik dat niet wil. Dus ik rip ze "ernaast" en verwijder de Apple Music variant.

Bij de eerste methode behoud je de statistieken, bij wat ik doe niet (maar dat stoort me minder dan dat eigen geripte muziek in de Apple Music folder staat, die play counts haal ik wel weer in). De muziek wordt dan wel terug gematched en is terug beschikbaar in je iCloud library.
quote:
Wat ik niet wil is dat mijn eigen cd's verwijderd worden als ik niet doorga met Apple Music, of dat er nog verwijzingen staan, in bijvoorbeeld playlists, naar muziek die ik niet meer kan afspelen.
Zie hierboven, zou geen probleem mogen zijn. Het enige wat bij mij soms foutgaat is dat een artiest waarvan ik CD's heb zijn muziek van Apple Music haalt (of vervangt door een andere versie). Dan kan ik die nog steeds op mijn PC afspelen, maar niet meer op mijn iPhone bijvoorbeeld. Het nummer heeft dan de status "niet meer beschikbaar".

De oplossing is hem dan verwijderen uit de iCloud libary (op mijn iPhone, niet op mijn pc want dan is het origineel weg, denk ik) en dan terug via mijn PC toevoegen aan mijn iCloud library. Ik heb een smart playlist die checkt op die status, dus ik weet waar er problemen zitten.
quote:
Ik heb ooit kort na de Keynote waarop het werd geïntroduceerd een abonnement op iTunes Match genomen, dat was echt zo slecht. Heeft destijds mijn Library verpest: mijn eigen mp3's van hoge kwaliteit werden overschreven door cloudversies, coverart werd ongevraagd aangepast, waarna ik veel cd's opnieuw moest rippen en metadata handmatig moest terugzetten. Dat wil ik nooit meer!
Problemen met cover art zijn bij mij grotendeels verdwenen. Alleen bij compilaties gebeurt het nog wel eens (of heb ik in het verleden de moeite niet genomen om het op te lossen, dat kan me weinig boeien). Ook durft Apple Music (of iTunes, geen idee wie het doet) soms wel eens album rating vastleggen, en dat verstoort mijn smart playlists.

Wat je zeker niet mag doen, is je "downloads" verwijderen, want dan zijn ze inderdaad weg, en heb je alleen nog de cloudversies over. Voor zover ik weet, doet Apple Music dat vervangen echt niet uit zichzelf (waarmee ik niet wil zeggen dat het niet ooit gebeurd is, het is heel moeilijk te achterhalen wat iedereen ooit gedaan heeft, ik kan alleen van mezelf zeggen dat ik Apple Music quasi van dag 1 heb en dat ik het nooit heb voorgehad).
quote:
De reden dat ik Apple Music wel wil proberen is dat het audiosysteem in mijn auto beter werkt met de Music-app dan met de Spotify-app op de iPod touch (via iPhone/iPod-connector aangesloten). Music kan ik op het stuur bedienen, Spotify alleen gedeeltelijk.
Als je echt twijfelt, maak dan een backup (ik neem ergens aan dat je die al hebt) en probeer het eens een paar weken. Gaat het mis, dan zet je je backup terug en is er niets aan het handje.

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:38
quote:
wardjj schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:07:
Dat kan op iTunes op Mac/PC in ieder geval wel, al is het een beetje weggestopt. Zodra je in een playlist zit klik je in het menu op View -> Sort by -> Descending i.p.v. Ascending. ;)
heb ook het volgende gevonden:
view -> view as -> songs
daarna "copy as play order" gebruiken

ik snap de logica absoluut niet, maar het werkt zo wel 8)7

EDIT: werkt dus niet behoorlijk. Zelfs als ik een liedje als laatste toegevoegd, slaagt itunes erin een ander liedje bovenaan te houden :( ik word er behoorlijk pissed van

Aangezien je de playlists niet kan sorteren zoals je wilt, maar enkel via bepaalde criteria zoals alfabet, heb ik een smiley gebruikt. Die zet de playlist dan bovenaan voor de letter A. In iTunes werkt dat, maar op mijn iPhone wordt de letter A voor die smiley gebruikt, ook al sorteer ik hem op alfabat. :(

[Voor 38% gewijzigd door pina op 10-03-2018 14:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Als je iets laagdrempeligs zoekt moet je deze app gebruiken. Makkelijker wordt het niet.

SongShift van Juan Carlos Perez https://itunes.apple.com/nl/app/songshift/id1097974566?mt=8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Ronwiel schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:55:
@Donstil thanks, geef je via deze app ook toegang tot je Apple ID? Heb er eerder wel eens naar gekeken, maar nog helemaal achterhaald hoe de gegevens bij Spotify worden opgehaald en in Apple Music worden gezet.
Nee je geeft de app niet direct toegang tot je AppleID. Hij heeft alleen op je device toestemming om in AppleMusic te kijken.

Je moet hem wel aan Spotify koppelen maar dat heb ik na de Sync gewoon weer ongedaan gemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
THE_BASE schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:30:
[...]

Ik heb zojuist iTunes weer eens geopend, alle drukke illustraties zijn voor mij een doorn in het oog. Zoeken is prima, je vindt wat je zoekt, maar leuke muziek ontdekken vind ik lastig. Het werkt natuurlijk wel weer fijne met Apple Watch en CarPlay. Dat is iets waar ik me met Spotify weer aan erger.

Voor beide diensten valt iets te zeggen. Voorlopig maar even Spotify.
iTunes kom ik op macOS ook maar zelden. Althans heel af en toe in het afspeellijsten gedeelte maar niet veel verder 8)7. Zelfde geld voor Spotify trouwens, 99% van mijn muziek consumptie is vanaf mobiel of in de auto (met Carplay).

• Serena
  • Laatst online: 21:40
En vanaf vandaag is er ook AirPlay 2 beschikbaar op de AirPort Express. Dus in mijn geval, muziek synchroon door het hele huis!!!

• OkselFris
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02-04 22:09

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Deze AirPort Express update met Airplay 2 maakt in 1 klap mijn Sonos connect overbodig.
Ik heb een Teufel Sounddeck streaming (zie het als een Sonos Playbase tegenhanger), echter die ondersteunt een aantal muziekdiensten waaronder Spotify maar helaas geen Apple Music. Nu heeft de Sounddeck meerdere ingangen en had ik mijn AirPort express er aan gehangen zodat ik Apple Music via Airplay kan streamen. Nadeel is dat je altijd je mobiel of iPad gebruikt voor streaming, of ik moest de Apple TV gebruiken met de TV aan voor doorgifte geluid via HDMI, wat niet ideaal is.

Gezien ik elders in huis 2 maal een Sonos One heb, dacht ik dan maar een Sonos connect aan de teufel sounddeck te hangen. Zodat ik via de Sonos App , Apple music kan gebruiken.
Echter nu de Express AirPlay 2 ondersteunt kom ik erachter dat de Sonos connect volstrekt overbodig is geworden. Dankzij Airplay 2 kan ik vanaf mijn IOS device Apple Music via de Apple TV remote bedienen en de gewenste AirPlay 2 speaker kan kiezen.

Kortom de Apple TV is daarmee de hub voor het afspelen. Ik kan vanuit alle apparaten Apple Music op de Apple TV aansturen en kan dus gebruik maken van de volledige Appel Music interface i.p.v de beperkte interface welke ik tot nu toe gebruikte op de Sonos App.

Erg gaaf gedaan.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[b]aljooge schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:28:[/b

het is geen kwestie van wennen, nummers staan gewoon als niet aanwezig in een album, het is alsof je een stapel cds hebt waarvan in een flink aantal cds een paar liedjes zijn weggehaald.
Ik heb met deze reactie en je voorgaande over 'cover bands' geen enkel idee waar je het over hebt. Ik twijfel of we dezelfde Apple Music gebruiken.

Ik open iTunes. Ik zoek op Eric Clapton. (Een artiest waar ik volstrekt niets mee heb..)

https://i.imgur.com/rBnXRbI.png

Dat levert een pagina op:

https://i.imgur.com/vVSL4zF.jpg

Ik zie geen coverbands en geen verwarrende links. Ik klik de artiest aan, en dat levert dit op:

https://i.imgur.com/RNiRwYE.jpg

Ik zie geen coverbands en geen verwarrende links. Ik klik bij Albums 'See all' aan, en dat levert dit op:

https://i.imgur.com/tpnSWn3.jpg

Ik heb er zeven of acht uitgeprobeerd en elk ervan geeft me een volledig album, zonder missende nummers:

https://i.imgur.com/VhhNOWY.jpg

ben ik nou gek of ben jij het? Ik weet het niet, maar ik zie precies dat wat ik zou verwachten, en dat komt totaal niet overeen met de ervaring die jij beschrijft.

Ik hou niet van mainstream geneuzel als Eric Clapton. Ik heb m'n eigen topic over obscure muziekjes als je wilt weten wat ik (en een stel andere mafketels) denken dat je moet luisteren.

Welke albums van Eric Clapton zijn onvolledig en wat doe jij met iTunes om te verdwalen in covers en coverbandjes? Ik kan met wat je vertelt echt niet reproduceren wat je beschrijft.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:19
aljooge schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:32:
[...]

even weer apple music opgestart en zie inderdaad dat dit er niet uit ziet als ik mij kan herinneren. Dit ziet er aardig compleet uit.

Is Apple music veranderd in de afgelopen maanden?

ps Eric Clapton is een steengoede zanger en gitarist
Dus je kwam pessimistisch doen over Apple Music nadat je het maanden niet gebruikt had, met als doel dat er minder mensen over gaan op Apple Music?

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

aljooge schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:32:
[...]
Is Apple music veranderd in de afgelopen maanden?
Apple Music is een van de dingen die sinds ik het gebruik (oktober 2015) niet noemenswaardig veranderd is. Er zijn een hoop indies en kleine, obscure labeltjes bijgekomen, en soms verdwijnt er ook wel iets. Recent is er een artiestenpagina bijgekomen (maar die is voor veel artiesten nog leeg) en het onderscheid tussen single en album is wat strakker geworden. Oh, en Siri werkt beter, met de komst van Mojave.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• AppleFangirl
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15-08-2019
Hoe zit dat met Apple Music en familie delen, met afspeellijsten en zo? Ik heb er geen zin in dat mijn kinderen in mn lijsten zitten te rommelen of ik ineens rapper Boef in mn suggesties zie staan.

En ik heb een jaar abbo. Moet ik dat dan bij betalen?

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:12
tAnk schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:14:
Ik heb nu met SongShift Pro mijn Spotify playlists geïmporteerd. Dat gaat ontzettend soepel. Sommige liedjes zijn echter grijs en kan ik niet afspelen terwijl er wel werkende versies op andere albums beschikbaar zijn. Is het eenvoudig om ze daarmee te vervangen in mijn playlists? Volgens mij deed Spotify dit automatisch.
Om toch even op te volgen. Ik ben al een dag aan het zoeken maar vind geen geautomatiseerde oplossing. Dit is wel echt frustrerend zeg. Ik heb dus na mijn migratie vanuit Spotify nummers die niet beschikbaar zijn. Maar wel op andere albums. Dien ik echt in elke playlist die nummers handmatig op te zoeken en vervangen...?

iTunes Apple Music

-edit-

Oplossing gevonden! Houdini werkt wel. In tegenstelling tot SongShift zoekt deze de werkende versies van liedjes die worden overgezet.

[Voor 10% gewijzigd door tAnk op 02-12-2018 11:27. Reden: Oplossing gevonden!]

• shyheim
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 16-01 23:29
tAnk schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:55:
[...]

Om toch even op te volgen. Ik ben al een dag aan het zoeken maar vind geen geautomatiseerde oplossing. Dit is wel echt frustrerend zeg. Ik heb dus na mijn migratie vanuit Spotify nummers die niet beschikbaar zijn. Maar wel op andere albums. Dien ik echt in elke playlist die nummers handmatig op te zoeken en vervangen...?

[Afbeelding: iTunes Apple Music]

-edit-

Oplossing gevonden! Houdini werkt wel. In tegenstelling tot SongShift zoekt deze de werkende versies van liedjes die worden overgezet.
Bedankt!

Zit namelijk in dezelfde situatie. Al jà-ren Spotify-gebruiker, maar nu ik m’n Apple Watch heb gekocht, toch maar Apple Music maar eens beginnen uitproberen. Enorm wennen, vooral omdat de UI minder overzichtelijk is. En de desktop-client van iTunes is even dikke rommel als 10 jaar geleden helaas.
De suggestions/related music is dan weer wel beter bij Apple vind ik. Bij Spotify zat ik vast in dezelfde circlejerk van nummers en artiesten. Elke keer ik een nieuwe playlist creëerde, gaf die dezelfde suggesties als bestaande playlists.

Had al met Songshift vanalles overgezet, maar dezelfde conclusie als jij. Kon niet klagen, want freeware (behalve Pro versie, die wel meerdere playlists kan syncen).
Goed om weten dat Houdini het wel kan dus. Zal daar dan meteen maar voor betalen.

Btw: hoe komt het dat je iTunes dark is? OS X?
Edit: ja dus, Mojave. M’n oude Macbook draait dat niet. :)

[Voor 10% gewijzigd door shyheim op 02-12-2018 20:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:59
Donstil schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:06:
Weet iemand of het mogelijk is (via een App/service eventueel) om playlists te ontdubbelen?

Apple music meld het helaas niet als er iets aan wordt toegevoegd wat er al instaat en daardoor heb ik nu playlists met dezelfde nummers erin
Zoiets?

https://www.reddit.com/r/...plicate_songs_from_apple/

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 03-04 16:54

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Je eigen Apple Music Replay is beschikbaar.
Geeft een leuk inkijkje in je jaarlijkse gebruik.

Zo heb ik met 200 uur muziek minder geluisterd dan het jaar ervoor en heb ik #1 55 keer afgespeeld.

Grappige stats.

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Ronvgs schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:06:
Sinds gisteren geen Nederlandse NPO radiozenders meer in Apple muziek.
Ook BNR werkt niet meer.
Npo doet het hier gewoon.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
readytoflow schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:18:
[...]

Thx.
Jij kan Apple producten ook wel waarderen toch? Zoals ik dat overigens ook doe.

jij weet vast wel wat nou echt het voordeel van Apple Music binnen iOS is?
Mm vind het echte voordeel persoonlijk wel meevallen. Ik draai Apple Music en Tidal naast elkaar.

Apple Music gebruik ik voor 90%. Tidal voor die 10% welke op lossless beschikbaar is.

Als echt/enige voordeel zou ik dan mijn HomePod noemen, die werkt alleen met Apple Music als je geen AirPlay wilt gebruiken (zoals ik) dus dan moet je haast wel 8)7

Verder vind ik de apps van Apple, Tidal en Spotify om het even eigenlijk, geen duidelijke winnaar wat mij betreft.

Edit: Nu ik er over nadenk. Ik ben ooit van Spotify naar Apple Music gegaan omdat Apple Music in mijn huidige auto (Met iDrive5.0) album art geeft op de in-car schermen. Tidal en Spotify kunnen dat ook maar zijn niet consistent hierin helaas.

[Voor 13% gewijzigd door Donstil op 11-02-2020 12:45]

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:29
Sinds een paar dagen overgestapt van Spotify naar Apple Music en moet zeggen bevalt me meer dan prima!

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

• Serena
Tom schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:05:
Een half jaar terug ben ik van Spotify naar Apple Music overgestapt. Al vond ik Spotify ook altijd fijn, maar ik heb alles van Apple dus vond dit wel een logische keus. Daarnaast heb ik tijdelijk Tidal.

Het bevalt mij goed :)
- Muziekkeuze is groot. Niks tegengekomen wat ik mis.
- Geluidskwaliteit vond ik wat beter, al verschilt het per nummer hoe hoorbaar het is.
- De AI van Spotify is beter, de playlists die voor jou samengesteld worden vind ik bij Apple minder.
- De normale playlisten van Apple vind ik beter dan Spotify. Maar ik mis de playlisten van andere gebruikers die je op Spotify kunt vinden (al zat daar ook een hoop crap tussen).
- De shows van Beats 1 (Radio) zijn tof. Live luisteren doe ik niet, maar sommige shows achteraf luisteren wel. Voordeel is dat je dan ook dance mixen hebt (show: One Mix), dat mistte ik altijd bij Spotify, tenzij je een gemixed album tegenkwam wat vrij uitzonderlijk is.
- Performance van Spotify is een tikje beter (skippen tracks).
- Apple Music voelt meer alsof het gemaakt is door muziekliefhebbers. Bij Spotify is het een techneuten ding.
- Bij Apple kun je op 5 apparaten aangemeld zijn, haal dat precies maar heb dus niks over. Bij Spotify maakt het aantal logins niet uit, zolang je maar op één locatie afspeelt.

Tidal is qua geluidskwaliteit nog een stapje beter, al is dat lang niet altijd hoorbaar. Playlisten bevat soms verrassende muziek, maar kwaliteit verschilt een beetje per genre. Bij een goede aanbieding pak ik het wellicht weer, maar ga niet verlengen.
Je kunt gewoon afspeellijsten van anderen volgen/vinden hoor. Ik heb echt honderden abonnees op mijn Nederlandse Top 40 lijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
smeerbartje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:36:
Deze bijvoorbeeld:

[Afbeelding]

Dit werkt perfect op de Mac, maar op mijn telefoon (laatste versie van iOS) zie ik echt een totaal andere inhoud van de playlist.

[...]
Sorteer die playlist op je Mac op iets willekeurigs en daarna terug naar je voorkeur-sortering.
De eerste keer gaat het sorteren fout op de iPhone en houdt hij een eigenzinnige sortering aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:45
Gast! Thanks man! Heel helder dit. Ik ga het topic volgen 👍.
Tartarus schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:23:
[...]

Er zit ongeveer 24 uur tot 36 uur vertraging in play counts. En ook: play counts worden niet bijgehouden op offline opgeslagen songs op de iPhone. Met andere woorden, als je op je iPhone offline songs afspeelt, tellen die niet mee in recently played en play counts op Apple Music en synchroniseert dat niet terug naar je Mac.
Ik heb daarom helemaal geen songs meer offline op mijn iPhone.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
matthijst schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:47:
[...]

Is dit iets nieuws? Want download altijd alle nummers naar iPhone en krijg gewoon played most volgens mij.

Plus al die jaarlijkse replaylijsten zijn gevuld.
Volgens mij altijd al zo geweest. Ik kan er eventueel ook naast zitten, maar voel er eigenlijk weinig voor om het uit te proberen. Met een unlimited abonnement heb ik ook helemaal geen reden om offline songs te hebben.
Ik luister de hele dag door Apple Music en verbruik maar iets van 200-300 MB data op werk dagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:45
Dit is wat mij betreft JUIST een hele coole feature.
Tartarus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Het is echt heel lang geleden dat ik me bezig hield met playlists gebaseerd op play counts.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Tartarus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Het is echt heel lang geleden dat ik me bezig hield met playlists gebaseerd op play counts.
Nou ik weet dat het werkt omdat het eerste nummer wat mijn in-car-entertainment systeem afspeelt als de iPhone verbind altijd dezelfde is. Dat nummer stond dus afgelopen jaar met stip op 1 (8)7) en zit alleen in een gedownloade playlist.

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:31:
[...]

Kick, klopt de volgorde ook?
Uiteraard!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
En mocht iemand het leuk vinden…
Ik zet ook nog iedere week de Top 40 online.

https://music.apple.com/n...a2f3249fa97d2dfaa4bed7ff5

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Nu we toch bij de playlists zitten.
Ik kijk als hobby redelijk wat Films en series (Series nu 16.xxx afleveringen in 296 shows) en hou al een langere tijd de muziek bij die ze gebruiken.

Al die muziek slinger ik in playlists waarvan ik inmiddels aan de derde bezig ben.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een naar mijn mening leuke mix van bekende en vooral onbekende nummers van de laatste 70 jaar:

Mr. Silencieux: Awesome Mix Vol. 1
Mr. Silencieux: Awesome Mix Vol. 2
Mr. Silencieux: Awesome Mix Vol. 3

Playlist drie wordt nog gevuld, 1&2 zullen zo blijven.
Op shuffle luisteren is wel het advies omdat je dan een leukere mix krijgt.
Nice, goed werk zeg!

[Voor 75% gewijzigd door Donstil op 06-03-2020 10:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
Ooooh, ik heb een punaise gekregen!!! 📌

Het is deze maand 80’s maand bij Radio 10.
Aan het twijfelen of ik weer de 80’s Top 810 online zal zetten.
Liefhebbers?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Serena schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:53:
Ooooh, ik heb een punaise gekregen!!! 📌

Het is deze maand 80’s maand bij Radio 10.
Aan het twijfelen of ik weer de 80’s Top 810 online zal zetten.
Liefhebbers?
Voor mij is er maar 1 externe lijst en die heb je al gedaan :)

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True