[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50
Toevallig keek ik zojuist in de Google home app en bleek ik Apple Music gewoon te kunnen koppelen! Sinds wanneer is dit doorgevoerd? Ben erg blij er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:58
Ik had voorheen AM, toen weer terug naar Spotify en nu sinds een tijdje al weer beiden.
Voorheen kon ik in de wekker een nummer uit mijn bibliotheek selecteren om mee wakker te worden. Echter, nu kan ik enkel wakker worden met een nummer dat ik heb gedownload op mijn apparaat.
Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:31
austin_77 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:24:
Toevallig keek ik zojuist in de Google home app en bleek ik Apple Music gewoon te kunnen koppelen! Sinds wanneer is dit doorgevoerd? Ben erg blij er mee!
Dit opent voor mij ook de mogelijkheid om over te stappen naar Apple Music/ Apple One voor het hele gezin. De aanwezige google speakertjes en hubs kunnen dan gewoon blijven, enkel de Amazon echo’s zullen wel vervangen worden voor Homepods. Het is gewoon irritant dat Amazon het in Nederland niet toestaat om Apple Music te gebruiken.

Engineering

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Iemand deze wel eens gehad? Had een nummer opgezocht via de native Shazam app. Popt er ineens een melding in Shazam dat ik 2 maanden AM kan krijgen. Bij het verzilveren, kreeg ik deze melding.

Nou heb ik in de afgelopen 1,5 jaar wel via codes AM gehad, maar dat waren hooguit iets van 4 codes die verzilverd zijn. Luister normaal gesproken via Deezer muziek via een Family abo maar sinds ik een Homepod mini heb, is het gemak van AM ook wel lekker al kan ik de Homepod ook via stem commando's ook muziek afspelen via Deezer.

Anyway, wat is de limiet en hoe kom je er vanaf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOIfj7UEtr1T-m6_qT3uTD3oy20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umuDRzx4G1TTUQKYQ08R8pW9.jpg?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MRE-Inc schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:10:

Anyway, wat is de limiet en hoe kom je er vanaf?
Betalen natuurlijk, het blijft niet gratis 8)7

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:05

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er hier ook mensen die afspeellijsten hebben gemaakt en dat daar dan een vreemd nummer opeens tussen zit?

Zo af en toe duikt er wel eens een nummer tussen waarvan ik zeker weet dat ik deze er niet in heb gezet, het gaat vooral om lijsten die zijn samen gesteld uit diverse artiesten, vraag me af waar die vandaan komen. Ik heb vroeger weleens gebruik gemaakt van diensten die lijsten importeren uit andere streamingdiensten maar die rechten heb ik allang ingetrokken. Ik dacht voorheen dat die degene waren die bepaalde nummers lopen te pluggen, maar dat is toch alweer een paar jaar geleden. Zou Apple dit doen (lijkt me onwaarschijnlijk), of zal het gewoon een glitch zijn op de servers?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mr. Freeze schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:20:
Zijn er hier ook mensen die afspeellijsten hebben gemaakt en dat daar dan een vreemd nummer opeens tussen zit?

Zo af en toe duikt er wel eens een nummer tussen waarvan ik zeker weet dat ik deze er niet in heb gezet, het gaat vooral om lijsten die zijn samen gesteld uit diverse artiesten, vraag me af waar die vandaan komen. Ik heb vroeger weleens gebruik gemaakt van diensten die lijsten importeren uit andere streamingdiensten maar die rechten heb ik allang ingetrokken. Ik dacht voorheen dat die degene waren die bepaalde nummers lopen te pluggen, maar dat is toch alweer een paar jaar geleden. Zou Apple dit doen (lijkt me onwaarschijnlijk), of zal het gewoon een glitch zijn op de servers?
Ik heb tientallen afspeellijsten en nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier ook best wat lijsten en ken dit ook niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17
Mr. Freeze schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:20:
Nog nooit…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Ook nooit hoewel ik wel veel vreemde muziek luister😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:12
Er zijn terug iTunes kaarten te koop met 10% extra ( België). Zo is het jaarlijks abonnement toch iets goedkoper. Was al een tijdje op zoek om mijn abonnement te verlengen.

https://startselect.com/b...re-itunes-gift-card/24848

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:22
Afgelopen periode weer eens een poging gewaagd om van Spotify naar Apple Music over te stappen.

• UI spreekt me beter aan, clean
  • Apple Watch functionaliteit
  • Lossless en Dolby Atmos (niet fijn met Airpods, wel met AppleTV en surround set in huiskamer)
  • Zoeken op basis van songtekst en mogelijkheid om door songtekst te scrollen
Meh
  • Geen windows app, werkt zeer traag via browser
  • Geen zelf in te stellen EQ (op basis van Hz)
  • Nummers in een afspeellijst niet sorteerbaar op onlangs toegevoegd (heel simpel dat de nieuwste gewoon bovenaan staat), soms voegt hij nummers onderaan de lijst toe, een andere keer weer bovenaan.
  • Overzicht van afspeellijsten zelf niet in eigen volgorde neer te zetten
  • Ik kan geen mappen maken om afspeellijsten overzichtelijk te sorteren
  • In hitlijsten worden meteen volledig nieuwe albums van hiphop muziek gepusht, voor mijn gevoel meer dan spotify
  • Een hartje geven moet via het optiemenu, waarom niet gewoon op de pagina van het nummer zelf, dan kan ik ook meteen zien of ik dit nummer al leuk heb gevonden of niet.
  • Het lijkt wel alsof er bij het toevoegen van een nummer aan een afspeellijst een paar minuten vertraging in zit voordat hij daadwerkelijk zichtbaar komt?
Ik hou het nog even vol om te kijken of ik met bovenstaande kan leven anders probeer ik het later nog een keer.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:02
Alexknl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:35:
Afgelopen periode weer eens een poging gewaagd om van Spotify naar Apple Music over te stappen.

• Lossless en Dolby Atmos (niet fijn met Airpods)
Wat vind je niet fijn aan aan Atmos met de AirPods? Aanvankelijk had ik het idee dat ze de ‘richting’ van het geluid aanpasten aan waar je mobiel is, wat onhandig als je bijv. die in je zak hebt, maar volgens mij is dat niet meer?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:53
Radiodurans schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:42:
[...]

Wat vind je niet fijn aan aan Atmos met de AirPods? Aanvankelijk had ik het idee dat ze de ‘richting’ van het geluid aanpasten aan waar je mobiel is, wat onhandig als je bijv. die in je zak hebt, maar volgens mij is dat niet meer?
Ik heb het met muziek nog niet geprobeerd, maar bij b.v. Netflix kun je ruimtelijke audio vast zetten (dus niet meebewegen met hoofd, wat ik zelf overigens super irritant vind). Ik vermoed dat dit bij Muziek hetzelfde werkt. Dit hoef je overigens maar 1 keer per app in te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 14-09-2022 15:55 ]

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:22
Radiodurans schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:42:
[...]

Dat kun je ook vast zetten inderdaad. Persoonlijk vind ik het blikkerig en 'all over the place' klinken. In dit geval zie ik het als; ik heb twee oordopjes, twee bronnen, dan klinkt twee geluidskanalen (stereo) het beste voor mij.
Als ik in een ruimte sta waar daadwerkelijk het geluid van bepaalde richtingen kan komen, zoals een 5.1 of 7.1 setup, dan vind ik het wel heel nice en merk je echt het verschil. Maar nogmaals, dit is persoonlijk.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17
Alexknl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:35:

• UI spreekt me beter aan, clean
  • Apple Watch functionaliteit
  • Lossless en Dolby Atmos (niet fijn met Airpods, wel met AppleTV en surround set in huiskamer)
  • Zoeken op basis van songtekst en mogelijkheid om door songtekst te scrollen
Meh
  • Geen windows app, werkt zeer traag via browser
  • Geen zelf in te stellen EQ (op basis van Hz)
  • Nummers in een afspeellijst niet sorteerbaar op onlangs toegevoegd (heel simpel dat de nieuwste gewoon bovenaan staat), soms voegt hij nummers onderaan de lijst toe, een andere keer weer bovenaan.
  • Overzicht van afspeellijsten zelf niet in eigen volgorde neer te zetten
  • Ik kan geen mappen maken om afspeellijsten overzichtelijk te sorteren
  • In hitlijsten worden meteen volledig nieuwe albums van hiphop muziek gepusht, voor mijn gevoel meer dan spotify
  • Een hartje geven moet via het optiemenu, waarom niet gewoon op de pagina van het nummer zelf, dan kan ik ook meteen zien of ik dit nummer al leuk heb gevonden of niet.
  • Het lijkt wel alsof er bij het toevoegen van een nummer aan een afspeellijst een paar minuten vertraging in zit voordat hij daadwerkelijk zichtbaar komt?
Ik hou het nog even vol om te kijken of ik met bovenstaande kan leven anders probeer ik het later nog een keer.
Ik heb gewoon mappen hoor. In iTunes aangemaakt en die worden gewoon gesynchroniseerd met Apple Music op je devices.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Vildhjarta
Spatial audio en muziek is vaak redelijk 'mehhh' iig de dingen die van origine stereo zijn gemixed, en dan in Atmos geremixed zijn. Atmos films etc vind ik dan wel echt heel cool.

Sommige nieuwe dingen klinken dan wel weer tof, laatste Stromae album klinkt echt heel interessant in Atmos.
Meeste muziek vind ik persoonlijk een stereo mix wel veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Zo nu en dan maak ik gebruik van AM. Nu sinds enkele weken, nadat ik gebruik ben gaan maken van Apple HomePod Mini’s, maak ik er weer gebruik van.

Echter, nu ervaar ik weer hetzelfde als de laatste ke(e)r(en): een alsmaar groeiende Documenten en gegevens. Thans staat deze al weer op ruim 850 MB op mijn iPhone, van week nog op 350 MB. Op de iPad is het (nog) een acceptabele 59 MB. Maar wat is dit?

Deze opslag is ook bijna niet op te ruimen. De laatste keer bedroeg deze meer dan 3 GB. Het kostte mij een erg lange tijd, ik weet niet eens precies meer hoe, waarschijnlijk door diverse herinstallaties van het OS, om deze opslag uiteindelijk te laten verdwijnen.

Ik sla niets op. Ja, oke, behalve dan een nummer, waarmee ik wakker word.

Dus, wat is deze opslag? Waar komt deze vandaan? En hoe kan ik deze opruimen? Wat kan ik hiertegen doen?

Ik heb online gezocht, maar geen oplossing kunnen vinden. Ik ben bang (en hoop) eigenlijk, dat het iets heel eenvoudigs is en dat ik (te) moeilijk denk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5qYqX2UCZGWkMjdK69CJe9hNWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVFmT3FZ7oxORl0WvtuNUgmb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGAW8dR3NvWv7L0dnWOUGDV4epE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JW6awxLPOId7kwsQqNrPjcU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand die uit kan leggen hoe Dolby Atmos werkt? Ik had het eerst gedownload, maar was toch wel heel veel opslag. Ook niet bij elk nummer een groot succes, dus ik vond Stereo prima. Alle muziek verwijderd en zonder Dolby Atmos weer gedownload.

Als ik nu Spatial Audio activeer heb ik nog de tekst Dolby Atmos in beeld. Bij de instellingen van Muziek heb ik wel Dolby Atmos op automatisch staan. Pakt het dan in het geval van wifi of mobiele data alsnog die versie of zo?

Het viel me namelijk op dat mobiele data heel veel verbruikt ten opzichte van Spotfiy.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:44
RicoK schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:57:
Zo nu en dan maak ik gebruik van AM. Nu sinds enkele weken, nadat ik gebruik ben gaan maken van Apple HomePod Mini’s, maak ik er weer gebruik van.

Echter, nu ervaar ik weer hetzelfde als de laatste ke(e)r(en): een alsmaar groeiende Documenten en gegevens. Thans staat deze al weer op ruim 850 MB op mijn iPhone, van week nog op 350 MB. Op de iPad is het (nog) een acceptabele 59 MB. Maar wat is dit?

Deze opslag is ook bijna niet op te ruimen. De laatste keer bedroeg deze meer dan 3 GB. Het kostte mij een erg lange tijd, ik weet niet eens precies meer hoe, waarschijnlijk door diverse herinstallaties van het OS, om deze opslag uiteindelijk te laten verdwijnen.

Ik sla niets op. Ja, oke, behalve dan een nummer, waarmee ik wakker word.

Dus, wat is deze opslag? Waar komt deze vandaan? En hoe kan ik deze opruimen? Wat kan ik hiertegen doen?

Ik heb online gezocht, maar geen oplossing kunnen vinden. Ik ben bang (en hoop) eigenlijk, dat het iets heel eenvoudigs is en dat ik (te) moeilijk denk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij is dat 7,12GB. Maar ik luister dan ook dagelijks 5-6 uurtjes naar Music op werk.
Mij stoort die opslag niet.

In de instellingen van Muziek heb je ‘optimaliseer opslag’.
Wat gebeurt er als je die aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Tartarus Bedankt voor je reactie.

Jouw 7 GB, is dat door jou zelf opgeslagen muziek? Ik sla namelijk geen muziek op. Ik stream alles om welke reden ik het daarom ook vreemd vind dat Muziek op mijn telefoon opslaat.

De functie ‘optimaliseer opslag’ staat bij mij uit. Omdat bij het inschakelen ervan oude muziek wordt verwijderd die je al een tijdje niet meer hebt geluisterd in het geval van opslagtekort, maar ik geen muziek opsla, betwijfel ik of deze functie voor mij nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
RicoK schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:53:

Jouw 7 GB, is dat door jou zelf opgeslagen muziek? Ik sla namelijk geen muziek op. Ik stream alles om welke reden ik het daarom ook vreemd vind dat Muziek op mijn telefoon opslaat.
Ik heb 266MB aan opgeslagen muziek en de rest is cache van het streamen.
De functie ‘optimaliseer opslag’ staat bij mij uit. Omdat bij het inschakelen ervan oude muziek wordt verwijderd die je al een tijdje niet meer hebt geluisterd in het geval van opslagtekort, maar ik geen muziek opsla, betwijfel ik of deze functie voor mij nut heeft.
Het is dan ook een suggestie van mij. Door optimaliseer opslag te selecteren geef je in essentie aan dat je opslag terug wil. Daar zou naar mijn idee ook cache onder moeten vallen. Daarom denk ik dat je die optie eens moet aanzetten om te zien of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RicoK schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:53:

Ik zou je niet te druk maken, iOS regelt het allemaal wel. Vannacht bij mij m’n opslag weer verlaagd (dus cache gewist) van 27,5 naar 25,2 GB.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Ik heb 266MB aan opgeslagen muziek en de rest is cache van het streamen.
Bij Spotify zit het gewoon in de settings om de cache van gestreamde muziek te legen, dat maakt het wel weer makkelijker. Zodra Spotify met HiFi komt ben ik daar weer naar terug, dat heb ik nu al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Tartarus & @THE_BASE Bedankt wederom.

Oke, oke, dus de ‘cache’ kan zo maar gaan oplopen naar bijvoorbeeld 7 GB (…) en wellicht nog meer. Ik begin er langzamerhand overtuigd te raken dat het er dan toch maar bij hoort, maar, ja, ben ik weer, wat vind ik dat vreemd, want waarom een cache van die grootte? Dat is dan toch geen cache meer, maar volledige bestanden?

Ik maak me er nog niet druk over, maar de vorige keer, zal ongeveer een jaar geleden zijn geweest, toen had ik helemaal een haat-liefde verhouding had, omdat Muziek ‘s nachts meerdere malen mijn databundel er door heen joeg, omdat deze weet ik wat niet aan het doen was terwijl de iPhone naast mijn bed lag. Daar heb ik (nog) geen last van. Toen kwam daar ook nog eens die 3 GB niet verwijderbare opslag bij, want ook al had ik Muziek verwijderd, de opslag bleef wél staan en die kreeg ik maar moeilijk weg, waarna ik even helemaal klaar was met dat extreem buggy Muziek. En nog steeds heb ik wel dat Buggy-gevoel, maar ik zal me er niet meer druk om maken……..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-01 12:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op AM, ik geloof dat de muziekbibliotheek inmiddels (sinds een paar jaar waarschijnlijk al) niet meer zo'n probleem is. Ik gebruik nu Spotify premium en wat ik daar vooral fijn vind zijn de radio-functie (als je een leuk nummer hebt gevonden en je kiest de radio-functie dan maakt Spotify een nieuwe playlist met nummers die op dat ene nummer lijken) en ik vind de curated playlists van Spotify zelf ook wel goed. Het algoritme heeft redelijk in de gaten waar ik van hou en komt regelmatig met leuke lijstjes aan.

Zitten dergelijke functies ook in Apple Music?

Connaisseur des femmes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gulli schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:06:
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op AM, ik geloof dat de muziekbibliotheek inmiddels (sinds een paar jaar waarschijnlijk al) niet meer zo'n probleem is. Ik gebruik nu Spotify premium en wat ik daar vooral fijn vind zijn de radio-functie (als je een leuk nummer hebt gevonden en je kiest de radio-functie dan maakt Spotify een nieuwe playlist met nummers die op dat ene nummer lijken) en ik vind de curated playlists van Spotify zelf ook wel goed. Het algoritme heeft redelijk in de gaten waar ik van hou en komt regelmatig met leuke lijstjes aan.

Zitten dergelijke functies ook in Apple Music?
De functies zitten ook in Apple Music. Je kunt een radiostation beginnen vanaf een nummer, album of playlist. En er zijn zat curated playlists (op genre, mood, activiteit, seizoen, land etc.). Of ze net zo goed zijn/werken als Spotify is een kwestie van smaak denk ik. Ik zou het een maandje uitproberen.

[ Voor 54% gewijzigd door Mog op 04-10-2022 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gulli schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:06:
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op AM, ik geloof dat de muziekbibliotheek inmiddels (sinds een paar jaar waarschijnlijk al) niet meer zo'n probleem is.
Sterker nog hij is al een paar jaar groter dan Spotify en heeft sinds deze week zelfs 100 miljoen nummers.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 04-10-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-01 12:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Ok dan is het de moeite waard om het eens uit te proberen idd. Bedankt!

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-04 18:27

Kasai

Legendary

Hallo,

Van het weekend ben ik gestart met een proefperiode van Apple Music. Dit ter vervanging van Qobuz, maar zover ik kan zien is het nogal lastig om draadloos (hi-ress lossless) iets tot stand te krijgen. Momenteel heb ik een bluesound node n130 waarmee ik via de BlueOS app Qobuz afspeel.

Mijn streamer onderteunt wel Airplay 2, maar dan kan je dus niet hi-ress lossless mee afspelen. De enige optie die ik nu zie is mijn iPhone aansluiten op de streamer, maar dat is niet draadloos :+

Hoe pakken jullie dit aan?

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:04
Ik heb delen met gezin aan en een familie AM abo genomen. Nu krijgt mijn vrouw op haar iPhone de melding “geen verbinding” in de AM app.

Moet zij verder nog wat instellen? Delen met gezin staat aan op mijn iPhone

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zal waarschijnlijk bij ons ook een kwestie van tijd zijn.

Apple Increasing Pricing of Apple Music, Apple TV+, and Apple One

Apple Music
  • Individual plan - $10.99/month, a $1 increase
  • Family plan - $16.99/month, a $2 increase
  • Annual plan for individuals - $109/year, a $10 increase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Kasai schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:31:
Hallo,

Van het weekend ben ik gestart met een proefperiode van Apple Music. Dit ter vervanging van Qobuz, maar zover ik kan zien is het nogal lastig om draadloos (hi-ress lossless) iets tot stand te krijgen. Momenteel heb ik een bluesound node n130 waarmee ik via de BlueOS app Qobuz afspeel.

Mijn streamer onderteunt wel Airplay 2, maar dan kan je dus niet hi-ress lossless mee afspelen. De enige optie die ik nu zie is mijn iPhone aansluiten op de streamer, maar dat is niet draadloos :+

Hoe pakken jullie dit aan?
Ik heb Apple Music, via Apple One, en Qobuz als muziek streaming services.
Om eerlijk te zijn gebruik ik eigenlijk uitsluitend Qobuz.

Speelt hier prima weg op mijn beide MacBooks via Audirvana Studio. Ik heb geen super hi-res spul in huis, maar Audirvana klinkt stukken beter dan wat Apple ervan bakt.

En met de vermelde aankomende prijsverhogingen is het verschil tussen Apple Music en Qobuz Studio bijna verwaarloosbaar.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-04 18:27

Kasai

Legendary

SandsOfArrakis schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Ik heb Apple Music, via Apple One, en Qobuz als muziek streaming services.
Om eerlijk te zijn gebruik ik eigenlijk uitsluitend Qobuz.

Speelt hier prima weg op mijn beide MacBooks via Audirvana Studio. Ik heb geen super hi-res spul in huis, maar Audirvana klinkt stukken beter dan wat Apple ervan bakt.

En met de vermelde aankomende prijsverhogingen is het verschil tussen Apple Music en Qobuz Studio bijna verwaarloosbaar.
Bedankt voor je reactie! Ik heb nu inderdaad Qobuz en dat werkt prima via BluOS. Apple music laat ik aan me voorbij gaan :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Greatsword schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:46:
Zal waarschijnlijk bij ons ook een kwestie van tijd zijn.

Apple Increasing Pricing of Apple Music, Apple TV+, and Apple One

Apple Music
  • Individual plan - $10.99/month, a $1 increase
  • Family plan - $16.99/month, a $2 increase
  • Annual plan for individuals - $109/year, a $10 increase
ben benieuwd hoeveel het hier dan verhoogd wordt, letterlijk dollar naar euro ? of erger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Duurder, duurder... De prijs is iets hoger, maar voor die €0,99 krijg je wel een stuk betere geluidskwaliteit en meer aanbod. :P Naja, als je dat niet nodig hebt/vindt is het duurder natuurlijk - true, true.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 26-10-2022 01:28 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
WhatsappHack schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 01:20:
Duurder, duurder... De prijs is iets hoger, maar voor die €0,99 krijg je wel een stuk betere geluidskwaliteit en meer aanbod. :P Naja, als je dat niet nodig hebt/vindt is het duurder natuurlijk - true, true.
Duur is een rekbaar begrip. Ik ben opgegroeid in de muziekwinkel van mijn vader met toen nog cd's en vinyl en ik gaf (zelfs met de inkooprijzen destijds) veel meer uit aan muziek dan nu per maand aan een service als Apple Music. Met moderne tecnnologie heb je echt keuze uit 60 miljoen nummer voor een €10,00/11,00 euro.

Nadeel is natuurlijk dat je het alleen kan streamen en niet voor altijd als bezit hebt. Ik vind het qua prijs en wat je ervoor krijgt eigenlijk een schijntje, maar ik luister ook echt veel muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
WhatsappHack schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 01:20:
Ik betwijfel of ik het kwaliteitsverschil ga horen met mijn reguliere airpods of met mijn jaren 80 stereo versterker met dac. Dan gaat het niet of ik het nodig heb maar of ik het uiteindelijk ga horen. Voor mij dan geen nut om naar Apple music over te stappen, zodat ik een euro meer betaal en dan geen verschil merk
Wat dat betreft vraag ik me af hoeveel mensen met hun apparatuur, oren en muziek het verschil merken.

Het is net zoiets als met een internetverbinding: Glasvezel helpt niet als de servers enorm traag zijn of als je Wifi verbinding waardeloos is. Of als Steamingdienst: je hebt niet zoveel aan een 4K video als je thuis een HD-ready tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrimusIP schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:43:
[...]

Ik betwijfel of ik het kwaliteitsverschil ga horen met mijn reguliere airpods of met mijn jaren 80 stereo versterker met dac. Dan gaat het niet of ik het nodig heb maar of ik het uiteindelijk ga horen. Voor mij dan geen nut om naar Apple music over te stappen, zodat ik een euro meer betaal en dan geen verschil merk
Wat dat betreft vraag ik me af hoeveel mensen met hun apparatuur, oren en muziek het verschil merken.

Het is net zoiets als met een internetverbinding: Glasvezel helpt niet als de servers enorm traag zijn of als je Wifi verbinding waardeloos is. Of als Steamingdienst: je hebt niet zoveel aan een 4K video als je thuis een HD-ready tv hebt.
Nah het is wel meer dan alleen “kwaliteitsverschil“ natuurlijk, er is ook Dolby Atmos wat je ook met AirPods juist goed hoort en veel minder afhankelijk is van extreem goeie hardware.

Los daarvan is voor alles een uitzondering te vinden natuurlijk. Feit blijft dat Apple voor €9,95/€10,95 de hoogste kwaliteit aanbied, of je het nou hoort of niet, ze schalen de prijs immers niet naar beneden als je het niet hoort of denkt niet te horen.

Edit: Verder lijkt het mij een kwestie van tijd voor de andere diensten ook omhoog gaan overigens, in deze economische tijden je prijs niet verhogen betekend simpelweg dat je de prijs verlaagd, iets wat Spotify zich niet kan veroorloven.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 26-10-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Donstil schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:16:
[...]

Nah het is wel meer dan alleen “kwaliteitsverschil“ natuurlijk, er is ook Dolby Atmos wat je ook met AirPods juist goed hoort en veel minder afhankelijk is van extreem goeie hardware.

Los daarvan is voor alles een uitzondering te vinden natuurlijk. Feit blijft dat Apple voor €9,95/€10,95 de hoogste kwaliteit aanbied, of je het nou hoort of niet, ze schalen de prijs immers niet naar beneden als je het niet hoort of denkt niet te horen.

Edit: Verder lijkt het mij een kwestie van tijd voor de andere diensten ook omhoog gaan overigens, in deze economische tijden je prijs niet verhogen betekend simpelweg dat je de prijs verlaagd, iets wat Spotify zich niet kan veroorloven.
Qobuz is vorig jaar al met hun prijs omlaag gegaan. Van 20 naar 12,50 voor Qobuz Studio. Alleen hun Sublime is duurder. Ik heb nu voor de 2e keer een jaar abonnement afgesloten met hun. Bevalt me prima.

Het is overigens 14,99 als je per maand wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04 08:28
Iemand hier misschien ervaring met Marvis Pro, een (betaalde) aanvulling op Apple Music die de app wat fijner schijnt te maken. Vind 10 euro eigenlijk net te gek om het zo maar even te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrizs
  • Laatst online: 18-04 15:26
TR1969 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:25:
Iemand hier misschien ervaring met Marvis Pro, een (betaalde) aanvulling op Apple Music die de app wat fijner schijnt te maken. Vind 10 euro eigenlijk net te gek om het zo maar even te proberen.
Ik gebruik het wel eens, is wel een fijne app.
Je kan de app helemaal naar wens indelen en je kan last.fm gebruiken zonder dat het nummer in je bibliotheek staat.
Dit is een playlist met enkele tutorials https://youtube.com/playl...RG8LW1pjdJRQqj7CSM1VE-K04

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SandsOfArrakis schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:49:
[...]

Qobuz is vorig jaar al met hun prijs omlaag gegaan. Van 20 naar 12,50 voor Qobuz Studio. Alleen hun Sublime is duurder. Ik heb nu voor de 2e keer een jaar abonnement afgesloten met hun. Bevalt me prima.

Het is overigens 14,99 als je per maand wilt betalen.
Al heeft een “verlaging” (want jaar betaling dus niet helemaal een eerlijke vergelijking) bij een dergelijke dienst wel een andere reden dan mijn punt rond inflatie natuurlijk, dat zal eerder om de bekendheid of meekomen in de markt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb het een tijdje gebruikt maar vond het zijn prijs niet waard, de opties bovenop Apple Music vielen mij tegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04 22:19
Deze app maakt voor mij AM! Voor mij is het zijn geld dubbel en dwars waard. Alleen al de thuispagina die je helemaal naar wens in kan delen is geweldig. De app is vooral prettig als je meer uit je eigen bibliotheek wil halen.

Andere functies waar ik niet meer zonder kan:
  • Forgotten Album sectie; een lijst me albums uit je bibliotheek die je een tijdje niet hebt afgespeeld
  • Vastgepinde zoekacties; handig voor radioshows die hun show elke week als album uitbrengen, waardoor je bibliotheek hier niet meer mee hoeft te vervuilen
  • Filters toepassen op playlists; hierdoor kan je bijvoorbeeld ‘disliked’ nummers negeren of een specifieke artiest blokken
  • Like/dislike button niet achter een knop verstopt
  • Default ‘add to playlist’ knop ipv ‘add to library’ (instelbaar)
  • Veel eenvoudiger alle info van een nummer inzichtelijk
En dan ben ik nog een vrij basic gebruiker. De app geeft je zo veel vrijheid. Bovendien is de ontwikkelaar zeer actief op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:12
Voor de Belgen is er terug 15% extra bonus tegoed op de itunes cadeaukaarten via kruidvat actie.

https://www.kruidvat.be/itunesactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-04 16:36
Mijn vrouw heeft een Apple Iphone 14 Pro Max gekocht, en daarbij belooft Apple 6 maanden gratis Apple-music en 3 maanden gratis Apple-tv.
Nu heeft ze volgens Apple geen recht op gratis Apple-music meer omdat ze al een keer een gratis proef-abbonnement van een maand heeft gehad.
Slaat nergens op. Koop je een telefoon van 1869 euro, krijg je zo'n bullshit te horen.
Had me nog kunnen voorstellen dat ze dan nog maar 5 maanden daar recht op zou hebben.
Telefoontje naar Apple hielp niet.
Heb ook tegen haar gezegd dat ze gebruik moet maken van de consumentenbond waar ze lid van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Dat is al héél lang beleid bij Apple; 1x proefabbo gehad dan mag je nooit meer van zo’n actie gebruik maken. Vind het ook erg op de centen van Apple maar denk niet dat je er veel aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-04 16:36
Schandalig, mensen blij maken met een dooie mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:33
MadButcher schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:38:
Mijn vrouw heeft een Apple Iphone 14 Pro Max gekocht, en daarbij belooft Apple 6 maanden gratis Apple-music en 3 maanden gratis Apple-tv.
Nu heeft ze volgens Apple geen recht op gratis Apple-music meer omdat ze al een keer een gratis proef-abbonnement van een maand heeft gehad.
Slaat nergens op. Koop je een telefoon van 1869 euro, krijg je zo'n bullshit te horen.
Had me nog kunnen voorstellen dat ze dan nog maar 5 maanden daar recht op zou hebben.
Heb ook tegen haar gezegd dat ze gebruik moet maken van de consumentenbond waar ze lid van is.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, vrij bijzonder inderdaad.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Volgens mij is dit met alles wel zo, denk aan sportclubs, tijdschriften, kranten etc etc.
Hier gaat de Consumentenbond of wie dan ook echt niets tegen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan mij zo snel geen wet bedenken waar je jezelf op zou kunnen beroepen, wat verwacht je precies dat de Consumentenbond gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 18-04 10:50
Het staat zelfs bij de voorwaarden op de website van Apple: "Alleen voor nieuwe abonnees".

Dat je je afvraagt waarom je bij een apparaat voor zo'n prijs het er niet bij krijgt begrijp ik wel, maar dat zijn nou eenmaal de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan toen je de telefoon kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:41
Op zich toch ergens logisch, niet?
Je zou zo blijven kunnen gebruik maken van proefperiodes. Nu kopen we een iPhone, 6 maand subscriptie. De aankoop van een nieuwe iPad stellen we dan maar even uit tot over 6 maand en weer hup… weer 6 maanden erbij. Ondertussen heeft PlayStation ook een actie dus profiteren we weer van extra lidmaatschap.
Ik snap de frustratie als je ooit eens (bv. 3 jaar geleden) de proefperiode hebt gestart maar bedrijven hebben ook geld nodig en ze zijn zeker niet je vriend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 13:08

Aiii

何これ

Of je het eens bent met de voorwaarden of niet, de voorwaarden zijn duidelijk te zien voordat je de aankoop doet, dus de consumentenbond gaat niet veel voor je kunnen betekenen.

Zelf vind ik ook dat er teveel mee geadverteerd wordt door derde partijen als Belsimpel, Coolblue of MediaMarkt (net als de drie maanden Apple TV+, overigens) terwijl het duidelijk alleen voor nieuwe klanten geldt en de meeste mensen niet bepaald voor het eerst een Apple product kopen, maar goed, het is wat het is.

Zelf kijk ik altijd, maar dan ook altijd, eerst goed naar de voorwaarden bij acties als deze (idem voor "cashback" acties e.d.) voor ik daar een aankoop op baseer. Er zijn immers altijd kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Je kunt er inderdaad wat van vinden, maar een dergelijke actie zal voor mij niet een reden zijn om me over de streep te trekken om een iPhone, ipad of bepaalde televisie te kopen. Je bent toch al een klein vermogen kwijt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Leuke toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al heb ik wel een beetje mijn vraagtekens bij de data.
Ik heb 13000 minuten geluisterd en dat is met een ruim half uurtje per dag wel plausibel.

Alleen er staat een nummer op 1 met 75 plays die wij zeker 1x per dag draaien omdat de kleine nummer helemaal geweldig vind. Op langere tripjes in de auto zelfs meerdere keren. Dus 75 keer voelt wel heel erg weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Same here, van de data klopt voor mijn gevoel niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:59

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:04:
Ik heb 13000 minuten geluisterd en dat is met een ruim half uurtje per dag wel plausibel.

Alleen er staat een nummer op 1 met 75 plays die wij zeker 1x per dag draaien omdat de kleine nummer helemaal geweldig vind. Op langere tripjes in de auto zelfs meerdere keren. Dus 75 keer voelt wel heel erg weinig.
Ik had hetzelfde idee. Vervolgens zie je dan een album en daar staat dan bij 106 plays, maar ik heb dat album geen 106 x afgespeeld. Maar als je alle tracks op het album optelt dan zou dat 5 x zijn en dat klopt ook niet. :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
Ik heb mijn Spotify abbo geannuleerd nav de serie over Spotify op Netflix. Een aanrader!

Ben overgestapt op APM en wow wat een kwaliteit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 17:06

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

TheVMaster schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:25:
[...]

Ik had hetzelfde idee. Vervolgens zie je dan een album en daar staat dan bij 106 plays, maar ik heb dat album geen 106 x afgespeeld. Maar als je alle tracks op het album optelt dan zou dat 5 x zijn en dat klopt ook niet. :?
Voor een album dat ongeveer 6 maanden uit is, vind ik dit ook best vaak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-3hSc2WBQx7v6js7RWonyPlEV4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IgKDkD5ysWHu4ZyAgNWitg51.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-04 14:22
turkeyhakan schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:28:
Ik heb mijn Spotify abbo geannuleerd nav de serie over Spotify op Netflix. Een aanrader!

Die serie staat bij mij nog op mijn watchlist. Uit gezonde nieuwsgierigheid: wat precies in de serie deed je besluiten om over te stappen naar Apple Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
turkeyhakan schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:28:

Ik heb eens een proefperiode gehad van 6 maand AM naar aanleiding van een nieuwe iPhone (denk ik). Ik was ook erg onder de inrduk. Over de kwaliteit van het geluid kan ik me niet uitspreken, daar zijn mijn oren niet goed genoeg voor en ik ben geen audiofel. High res, spatial, ... ok het zal best...

Maar als je doelt op de kwaliteit van de app, interface en dergelijke dan ben ik het helemaal eens.

De app voelt gewoon meer 'luxe', meer gefocussed, en gecureerd. Zonder allemaal afleidingen, podcasts, en andere rommel. In vergelijking voelt Spotify gewoon erg rommelig aan. AM voelt in de eerste plaats aan als een product voor en door muziekliefhebbers, ik voel een duidelijke doorslag van het DNA van de iPods/Steve Jobs van vroeger.

Hetzelfde heb ik met apple TV+ (nu een proefabo van 9 maand ongeveer)

Anderzijds heb ik al zoveel hardware van Apple, en zit steeds dieper in het eco-systeem, dat ik me niet nog verder afhankelijk wil maken van Apple. Dus houd ik spotify aan om wat diversiteit in mijn abo's/diensten en aanbieders te houden. En omdat ik daar al m'n playlists en liked songs heb.

Al zal ik vast ooit wel overstag gaan naar apple One. Het is bijna onvermijdelijk. Ik betaal nu al appart voor 200 GB iCloud, en wellicht wil ik apple tv+ ook aanhouden? Er is echter geen 'redelijke' formule met 200GB iCloud space. En een familie abonnement heb ik ook niets aan. Apple Arcade zou dan een leuk extraatje zijn. Beetje ad-vrij mobiele games. Opnieuw, luxe.

Dat luxe gevoel heb ik bij android helemaal niet, waar je wordt ondergesneeuwd door shovelware. De Apple diensten zijn een a la carte restaurant, en andere platformen zijn een all you can eat buffet op een cruise schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Ik heb Apple One om die reden genomen (de opslag, AM, TV+ etc ) Mocht het alleen nog aan de overdracht van de playlists etc liggen, daar heb je apps voor die dat kunnen. Ik was zeer snel over inclusief mijn playlist naar Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
Amos_x schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:31:
De Apple diensten zijn een a la carte restaurant, en andere platformen zijn een all you can eat buffet op een cruise schip.
Dat laatste klopt meestal wel inderdaad, maar voor mij persoonlijk zijn Apple producten (varieert per product) niet altijd a la carte zijn, want de menu kaart is te beperkt voor mij. (wat het aanbiedt is top, maar je moet akkoord mee gaan dat je niet meer dan dat wilt)

Ik heb Apple Music vorig jaar gebruikt op mijn Android telefoon (nog geen iPhone gehad toen), prima ervaring en beter dan Spotify op veel fronten.

Maar toen ik Apple Music opnieuw probeerde op mijn iPhone paar maanden later, kreeg ik een minder fijne ervaring.

voor ik begin, mijn partner zit op Android en heeft niks met Apple, ik zit momenteel op beide maar daarvan is iPhone mijn main telefoon

Geen Chromecast support op iOS maar wel op Android, dat is gewoon absurd (en Apple TV kopen zie ik vanwege de bovengenoemde niet als een oplossing, want Chromecast werkt met beide)

Daarnaast het niet splitsen van mijn lokale en AM muziek bibliotheken op de iPhone zelf, misschien dat ik iets over het hoofd zie maar op Android had ik een aparte AM app voor dat en aparte muziek app voor alles lokaal, op mijn iPhone gooide hij alles door elkaar wat ik niet wens, want mijn lokale muziek is lokaal voor een reden, er zitten veel tracks tussen die niet op muziek streaming services bestaan (of niet de juiste varianten) maar ik luister via streaming naar totaal andere muziek dan lokaal, ik wil dat niet door elkaar.

Momenteel gebruik ik Spotify, kijkend naar Android zou ik liever AM gebruiken dan Spotify al is het vanwege de betere audio kwaliteit (via 3.5mm) en de betere app, op iOS vind ik de integratie van AM iets "te" en splits ik liever mijn dingen apart van elkaar door bij Spotify te blijven, ook al zou AM beter kunnen zijn als de bovenstaande 2 issues er niet waren (lokale muziek niet mengen met die van AM op mijn iPhone en Chromecast support op iOS)

en ik weet dat mijn voorkeuren heel specifiek zijn, dat is ook een beetje het probleem bij Apple dat dingen vaak per se met elkaar willen samen werken, terwijl ik ongeacht het platform of service dingen vaak van elkaar wil spreiden, deels om niet afhankelijk te worden van 1 service/apparaat en deels omdat ik zelf dat fors fijner en overzichtelijker vind

Aangezien geen van beide meer muziek aanbieden waar ik naar luister (ja AM heeft in het algemeen meer muziek, maar niet in mijn geval) maakt het voor mij weinig uit welke ik zou gebruiken puur op basis van de content (want betere audio is mooi en aardig, een gemiddelde BT hoofdtelefoon laat je dat verschil niet horen, een bedaarde hoofdtelefoon via 3.5mm kan dat wel)

Als de 2 genoemde issues door Apple opgelost zouden worden, dan zou ik nog eventueel de moeite nemen om mijn partner te overhalen naar AM, want mijn partner is de 3de reden dat we Spotify gebruiken (mijn partner gebruikt Spotify ook in de browser op het werk, geen idee of dat tegenwoordig met AM ook kan)

Best zonde eigenlijk, dat Apple hun eigen service mij een betere ervaring geeft op Android dan op iOS.

Doet mij een beetje denken aan Google vroeger, waar meerdere van hun apps een betere ervaring hadden op iOS dan op Android zelf.

om duidelijk te zijn, ik heb niks tegen AM en ik vind Spotify in algemene zin niet beter, maar ik vind wel dat op iOS die 2 issues mij enorm in de weg staan om het echt te willen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Daar gebruiken we al sinds 2006 last.fm voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philo Melos schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:49:
[...]

Daar gebruiken we al sinds 2006 last.fm voor.
Waarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
StevenRSCA schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:31:
[...]

Die serie staat bij mij nog op mijn watchlist. Uit gezonde nieuwsgierigheid: wat precies in de serie deed je besluiten om over te stappen naar Apple Music?
Ik zou het gewoon kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Apple Music sing in iOS 16.2 beta werkt echt goed. AI werkt goed om vocals weg te filteren. Heb een ouder nummer geprobeerd, wellicht dat het met een nieuwer nummer iets anders werkt omdat ze evt toegang hebben tot de sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Anoniem: 532727 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:09:
Apple Music sing in iOS 16.2 beta werkt echt goed. AI werkt goed om vocals weg te filteren. Heb een ouder nummer geprobeerd, wellicht dat het met een nieuwer nummer iets anders werkt omdat ze evt toegang hebben tot de sporen.
Helaas werkt het alleen als je het nummer niet hebt toegevoegd aan je bibliotheek.

Edit: Het duurde waarschijnlijk even maar deze beperking/uitzondering is niet meer van toepassing.

[ Voor 11% gewijzigd door Tartarus op 08-12-2022 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
Om luister statistieken bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus

Als je het betreffende nummer voor offline afspelen hebt opgeslagen, dan wordt die niet meer meegenomen in de afspeel teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:05
Tartarus schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:00:
[...]

Als je het betreffende nummer voor offline afspelen hebt opgeslagen, dan wordt die niet meer meegenomen in de afspeel teller.
Echt? Ja, dat verklaart veel. Ik moet regelmatig op reis voor het werk dus ik heb mijn favoriete nummers offline gedownload voor in het vliegtuig (en ook om data te besparen bij roaming). Dus al die nummers worden eruit gefilterd…

Edit: waar heb je dit gevonden? Voor zover ik kan zien, zeggen de meeste resultaten dat de playcount alsnog wordt geupdate als je online komt.

[ Voor 13% gewijzigd door nokie op 08-12-2022 07:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
nokie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:07:
[...]

Echt? Ja, dat verklaart veel. Ik moet regelmatig op reis voor het werk dus ik heb mijn favoriete nummers offline gedownload voor in het vliegtuig (en ook om data te besparen bij roaming). Dus al die nummers worden eruit gefilterd…

Edit: waar heb je dit gevonden? Voor zover ik kan zien, zeggen de meeste resultaten dat de playcount alsnog wordt geupdate als je online komt.
Eigen ervaring van de beginperiode van Music. Was hier toen heel erg mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Iemand bekend hiermee? Onlangs gedowngrade van de Beta naar de huidige versie van OSX.

in de andere apps Iphone, Consoles etc werkt AM gewoon. Op Macbook kan geen library aanklikken als ik deze wil selecteren, zijn 'greyed out'.

Enige optie is een nieuw aanmaken, maar ben ik dan alles kwijt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJ4VT07ZZe0T4yJ4kNhk10RJl-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g7YU4Hlnla58n9W9jhWH4loe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vildhjarta schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:33:
Iemand bekend hiermee? Onlangs gedowngrade van de Beta naar de huidige versie van OSX.
Typisch Beta dingetje natuurlijk en het is trouwens alweer een behoorlijke tijd MacOS i.p.v OSX ;)

Heb je geen backup gemaakt voordat je naar de Beta ging? Want die moet nu gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Greatsword schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:38:
[...]

Typisch Beta dingetje natuurlijk en het is trouwens alweer een behoorlijke tijd MacOS i.p.v OSX ;)

Heb je geen backup gemaakt voordat je naar de Beta ging? Want die moet nu gewoon werken.
OSX zit er zoooo ingebakken haha.

en nee geen backup helaas :( wel van de beta (I know...) Beta werkte voor alles verder perfect behalve voor een aantal audio plugins die ik gebruik voor Logic dus ben teruggegaan. Plugins werken nu top AM niet meer :P

[ Voor 16% gewijzigd door Vildhjarta op 13-12-2022 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:37
Vildhjarta schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:42:
[...]

OSX zit er zoooo ingebakken haha.

en nee geen backup helaas :( wel van de beta (I know...) Beta werkte voor alles verder perfect behalve voor een aantal audio plugins die ik gebruik voor Logic dus ben teruggegaan. Plugins werken nu top AM niet meer :P
Het zou mij niks verbazen als vanavond de releaseversie van Ventura 13.1 beschikbaar komt. Ik zou nog even afwachten. Misschien werkt het na de update vanavond weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
oohh schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:45:
[...]

Het zou mij niks verbazen als vanavond de releaseversie van Ventura 13.1 beschikbaar komt. Ik zou nog even afwachten. Misschien werkt het na de update vanavond weer.
Oh ja klopt die is er ook bijna, ja dat is het wachten wel waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Is die library niet gewoon een stuk legacy van het oude iTunes waarin je lokaal een library had? Als ik nu een verse installatie begin dan hoef ik enkel in te loggen bij Apple Music. Backuppen doe ik niet. Alles qua playlists gaat toch al via iCloud.
Dus tenzij je lokaal nog MP3's hebt staan zou ik gerust een nieuwe aanmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 13-12-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Pft, net Sing getest. Bleef zichzelf maar uitschakelen. Ik denk wel verdomme. Afijn, je moet dus gewoon niet die volumeslider van de stem naar maximaal proberen te zetten; want dan gaat ie uit. :+ Beetje raar ontworpen imho, maar okee.

Ff tip mocht iemand tegen ‘t zelfde aanlopen. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
MacOs update heeft mijn probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-04 15:52
Ik heb inmiddels ruim een half jaar dat ik regelmatig muziek probeer te luisteren in de auto (met CarPlay), maar dat hij niet begint met afspelen. Na enkele seconden komt de melding ‘resource unavailable’. Om gek van te worden!

Wat heb ik geprobeerd/gecontroleerd:
- ik heb een actief Apple One abonnement
- vaak genoeg de iPhone gereboot en gereset
- telkens de laatste iOS updates geïnstalleerd
- op zowel m’n iPhone 13 Pro als op m’n 14 Pro last van
- verschillende auto’s (een Polo uit 2018 en 2022 met CarPlay, een MINI uit 2006 zonder CarPlay)
- zowel KPN als T-Mobile netwerk als preferred data provider ingesteld (ik heb een werk en privé sim)
- ook in het buitenland (Duitsland, Denemarken, Zweden, België) ervaar ik deze issues
- verschillende streamingkwaliteit ingesteld (High-Quality, Lossless, Hi-Res)
- thuis over WIFI werkt het prima
- buiten de deur met bijvoorbeeld m’n AirPods ook
- de track downloaden en afspelen werkt wel

Iemand die dit probleem herkent? Of nog mooier: iemand een idee om hier permanent van af te komen?

Ik download nu iOS 16.2 en ga het weer beleven de komende dagen. Morgen zit ik weer in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
mymac schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:17:
Ik heb inmiddels ruim een half jaar dat ik regelmatig muziek probeer te luisteren in de auto (met CarPlay), maar dat hij niet begint met afspelen. Na enkele seconden komt de melding ‘resource unavailable’. Om gek van te worden!

Wat heb ik geprobeerd/gecontroleerd:
- ik heb een actief Apple One abonnement
- vaak genoeg de iPhone gereboot en gereset
- telkens de laatste iOS updates geïnstalleerd
- op zowel m’n iPhone 13 Pro als op m’n 14 Pro last van
- verschillende auto’s (een Polo uit 2018 en 2022 met CarPlay, een MINI uit 2006 zonder CarPlay)
- zowel KPN als T-Mobile netwerk als preferred data provider ingesteld (ik heb een werk en privé sim)
- ook in het buitenland (Duitsland, Denemarken, Zweden, België) ervaar ik deze issues
- verschillende streamingkwaliteit ingesteld (High-Quality, Lossless, Hi-Res)
- thuis over WIFI werkt het prima
- buiten de deur met bijvoorbeeld m’n AirPods ook
- de track downloaden en afspelen werkt wel

Iemand die dit probleem herkent? Of nog mooier: iemand een idee om hier permanent van af te komen?

Ik download nu iOS 16.2 en ga het weer beleven de komende dagen. Morgen zit ik weer in de auto.
Ik heb dat vandaag paar keer gehad maar nu ondertussen niet meer. Was trouwens met gewoon Bluetooth radio in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apple Music Classical Maakt zijn intrede in iOS 16.3 beta 1..

Ik zag daar her en der best wel wat vraag naar, Apple heeft dat ook mee gekregen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:32:
Apple Music Classical Maakt zijn intrede in iOS 16.3 beta 1..

Ik zag daar her en der best wel wat vraag naar, Apple heeft dat ook mee gekregen dus.
Is dat gewoon een onderdeel van het AM abonnement of moet je een afzonderlijk abo afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:53:
[...]

Is dat gewoon een onderdeel van het AM abonnement of moet je een afzonderlijk abo afsluiten?
Niet bekend nog voor zover ik weet maar kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze daar extra geld voor gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 13:08

Aiii

何これ

Apple Music Sing is toch best wel cool, eigenlijk.

https://music.apple.com/n...0782221?i=1440782870&l=en

Leuk hoe ze differentiëren tussen twee verschillende personen en ze de losse tussen rap woorden in het klein erbij doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrizs
  • Laatst online: 18-04 15:26
Je kan met MacOs Ventura eindelijk de Apple Music curated playlists in mappen zetten, Het word nog niet op iOS weergegeven maar misschien komt dat in een latere beta.

https://www.reddit.com/r/...le_music_playlists_under/

Ben zelf wel blij met deze functie, ik sla soms iets te veel playlists op :')

[ Voor 13% gewijzigd door chrizs op 20-12-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Ik merk de afgelopen dagen dat er een korte onderbreking is tussen de nummers. Dus geen gapless playback meer. Zowel op de ATV, iPad en iPhone en zowel bij gedownloade als gestreamde muziek. Alle apparaten zijn up-to-date.
Anderen ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik heb mijn muziek vanuit Spotify via Tunemymusic naar Apple Music getransferred. Ik krijg echter bij een aantal nummers "not available in your region" te zien. Geen probleem, verwijder ik het nummer zoek ik het op, kan ik het afspelen, tot ik het weer toe voeg aan mijn afspeellijst en dan krijg ik dezelfde melding.

Iemand enig idee? Regio stond en staat nog steeds op NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Radiodurans schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:51:
Ik merk de afgelopen dagen dat er een korte onderbreking is tussen de nummers. Dus geen gapless playback meer. Zowel op de ATV, iPad en iPhone en zowel bij gedownloade als gestreamde muziek. Alle apparaten zijn up-to-date.
Dit merkte ik vanmiddag ook bij het afspelen van een playlist via de HomePod Mini’s. Het begon na een paar nummers. Hierna ging het vrij snel naar ieder nummer. Als ik op mijn Watch kijk dan wordt er wel iets afgespeeld, want een pauze button, maar er loopt dan niets. Als ik op de pauze button druk en dan weer op play dan speelt het nummer wel direct.

Omdat ik hier wel gek van werd, zette ik maar Radio538 op. Dit speelde wel goed via Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
turkeyhakan schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:01:
Ik heb mijn muziek vanuit Spotify via Tunemymusic naar Apple Music getransferred. Ik krijg echter bij een aantal nummers "not available in your region" te zien. Geen probleem, verwijder ik het nummer zoek ik het op, kan ik het afspelen, tot ik het weer toe voeg aan mijn afspeellijst en dan krijg ik dezelfde melding.

Iemand enig idee? Regio stond en staat nog steeds op NL.
Ik ervaar iets soortgelijks. Als ik een album of playlist wil gaan afspelen, zie ik dikwijls te zien, dat het materiaal niet beschikbaar is of kan niet worden afgespeeld of iets wat daarop lijkt, maar als ik dan een (eerste) nummer pak, gaat er wel worden gespeeld.

Irritante verschijnselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
RicoK schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:26:
[...]

Ik ervaar iets soortgelijks. Als ik een album of playlist wil gaan afspelen, zie ik dikwijls te zien, dat het materiaal niet beschikbaar is of kan niet worden afgespeeld of iets wat daarop lijkt, maar als ik dan een (eerste) nummer pak, gaat er wel worden gespeeld.

Irritante verschijnselen.
Ik heb het grotendeels opgelost door de nummers opnieuw toe te voegen, maar dit werkt helaas niet bij alle nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@turkeyhakan Ik stream gewoon nieuwe muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 13:24
Radiodurans schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:51:
Ik heb op me Mac dat me eigen radio zender blijft “hangen” aan het einde van het nummer. Dit komt met regelmaat voor en op te lossen door naar het volgende nummer te selecteren.
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste