Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:36

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Hoite
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:20

Hoite

Inleiding:

Op 30-juni-2015 trapt Apple hun eigen muziek streaming dienst Apple Music af met de release van iOS 8.4.

Samen met de miljoenen nummers in hun streaming dienst komt er ook een heus Radio station genaamd Beats-1.

In dit topic bespreken onze ervaringen rond deze twee diensten.

Gedurende de week zal ik de OP aanpassen met informatie beschikbaar na de lancering aanstaande dinsdag.

Online:

Kosten:

Proefperiode:

Met je gratis proefabonnement van drie maanden heb je toegang tot alles wat Apple Music te bieden heeft op je iPhone, iPad, iPod touch, Mac of pc.

Individueel abonnement:

Toegang tot de complete Apple Music-bibliotheek, aanbevelingen van experts, de beste nieuwe muziek volgens Apple, en onbeperkt nummers overslaan bij radiostations.

€ 10,- per maand

Gezinsabonnement:

De hele muziekwereld voor het hele gezin. Maximaal zes mensen kunnen onbeperkt gebruikmaken van Apple Music op al hun devices.
Voor het gebruik van het gezinsabonnement heb een iCloud-account nodig en Family Sharing.

€ 15,- per maand

Hoite wijzigde deze reactie 30-06-2015 13:25 (51%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Hawk999
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:57
quote:
Hoite schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:13:

Is het zeker dat het in Nederland ook vandaag beschikbaar komt?
Via ‘Cult Of Mac:

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:37

Dit is exact hoe het ook ging in de Beats Music App. Met de bolletjes kan je kiezen wat je leuk vind, en hoe groter je het bolletje maakt, hoe leuker je het vind. Vond die op zich ook wel fijn werken. Maar ben benieuwd.

ZpAz wijzigde deze reactie 30-06-2015 16:31 (22%)

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Traagste. Update. Ever.

CyBeR wijzigde deze reactie 30-06-2015 17:35 (52%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PBP
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01:22
quote:
NotSoSteady schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:30:
[...]

Ja duh wat verwacht je dan, zo werkt het. Jij krijgt 3 maanden en in ruil willen ze je betaalgegevens.
Gewoon gelijk dit uitschakelen en je kan 3maanden proberen zonder kosten.

• Hoite
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:20

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Mijn iMac blijft hierop steken:

*O*

Lekker kort.

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-03 12:27

Dit krijg ik op elk apparaat. Buiten het feit dat er 'fotobibliotheek' ipv 'muziek' staat zeer irritant want ik kan nu niet muziek toevoegen aan 'Mijn Muziek'.

macmellow wijzigde deze reactie 30-06-2015 20:40 (8%)

MacBook Pro 15” 2018 16/512 GB, iPad 2019 128 GB, iPhone XR 128 GB

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:08

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

iTunes pagina van Apple toont nu '12.2 Coming Soon' - https://www.apple.com/itunes/download/

kaassouffle wijzigde deze reactie 30-06-2015 21:09 (15%)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:20
Daar staat die al op.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 01-07-2015 11:12 (57%)

• me_mrtn
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:11
De Control Center speler in iOS is wel aangepast, maar onder het berichtencentrum is er niets veranderd, voor zover ik weet. Niet snel een hartje aanklikken.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Waar zitten alle andere muziek stromen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-03 12:51
]ik wil graag meteen mijn proefperiode opzeggen voor apple music Er zijn genoeg instructies te vinden, echter lukt dit niet bij mij. Via music-->mijn account --> beheer moet je bij onderstaande scherm komen:

ik kom echter uit in safari op mijn persoonlijke beheerpagina, waar ik mijn telefoonnummer e.d. kan aanpassen. Wat gaat er mis?

• Jermaine
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 26-03 13:10

Jermaine

Hi friend!

Ik kijk al sinds vanmiddag naar de onderstaande error, die ervoor zorgt dat ik geen nieuwe nummers aan mijn Library toe kan voegen, of nummers die ik nog niet lokaal heb kan downloaden naar mijn localhost. Op Twitter en de Apple statuspagina lees ik niets vreemds, ben ik de enige? Ik heb eerdergenoemde problemen trouwens op een iPhone en iPad met iOS 8.4, en op 2 laptops met de laatste versies van iTunes... ;(

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
iOS 9b3 is uit en daar zit nu ook Music in maar zit deze functie (Onderste regel) nou ook in 8.4?

• monnick
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Meer mensen hier zéér ontevreden over Apple Music?

Inleiding: ik ben een zeer grote music-enthousiast en heb een enorme collectie vol FLACs en MP3 op mijn pc staan. Het merendeel van mijn collectie bestaat uit obscure ambient, techno en klassieke muziek die allemaal met veel moeite door de jaren heen verzamelend is. Alles is tot in de puntjes correct gelabeld, getagged en voorzien van mooie albumhoezen in hoge resolutie. Juist omdat ik zo kritisch en perfectionistisch ben qua muziek heb ik nooit een streamingdienst als Spotify gebruikt. Aangezien ik allemaal Apple devices heb en de eerste 3 maanden gratis zijn heb ik toch besloten om Apple Music een kans te geven, maar helaas ben ik totaal niet tevreden :-(

Problemen: Apple Music heeft alle albumhoezen door de war gegooid en er lijkt geen mogelijkheid te zijn om dit terug te draaien of te voorkomen (Apple Support). Het is zelfs zo erg dat er voor één album meerdere albumhoezen geselecteerd worden door Apple. Wat een fucking puinhoop...

Wat hebben ze in vredesnaam met de UI gedaan? Overvolle menu's, super onduidelijke kleine verstopte knopjes, iTunes verschrikkelijk onduidelijk. Maar vooral die zogenaamd leuke kleuren die ze uit de album art extracten en gebruiken als achtergrond...Dit ziet er toch niet uit :?

Verder slurpt de nieuwe iOS app echt batterij vergeleken met de oude muziek app (iPhone 6). Ook ben ik absoluut niet te spreken over het aanbod wat je kan streamen, maar misschien moet ik daar niet over klagen aangezien ik een niet hele gebruikelijke muzieksmaak heb :9 Het enige waar ik wel positief over ben ik dat je bij veel albums die je op je telefoon hebt gezet suggesties krijgt van nieuwe artiesten (al zijn het vaak zeer matige suggesties).

Al met al heeft Apple mijn muziekervaring wel redelijk gesloopt met Apple Music. Vooral de puinhoop met de albumhoezen, het enorme energieverbruik en de zeer onduidelijke en lelijke UI vind ik zeer zeer jammer en dit ben ik echt niet gewend van Apple. :|

Meer mensen zo ontevreden als dat ik ben? Of ben ik gewoon zeer kritisch...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botech
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 11:06
Sinds ik de nieuwste versie van iTunes heb is heel m'n muziek bibliotheek om zeep :(
Zoals je kan zien op onderstaand screenshot: Ik klik op een liedje van Abba, er staat een cover van Metallica en de muziek die je hoort is Dropkick Murphys (zie Dropkick cover boven in de speler)
Iemand ee idee hoe dit kan en hoe ik dit goed krijg? Het liefst zou ik heel die Apple music zooi verwijderen maar ik weet niet of dit mogelijk is.

• E.r.w.i.n
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06-09-2017
quote:
botech schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:36:
[...]

Misschien zie je die 2 kopjes voor shuffle en repeat over het hoofd? Staan helemaal onderaan net boven de home knop. Staan daar slecht vind ik, ik heb ze ook al verschillende keren per ongeluk ingedrukt en kom er dan pas achter als ik 3x 't zelfde liedje/groep hoor 8)7
Die heb ik gezien, die kopjes. :) Alleen heb ik dus in het onderstaande scherm op dat shuffle icoontje/woord geklikt waardoor dit album standaard op shuffle staat. Alleen kan ik 'em daarmee dus niet van shuffle af krijgen. Dat vind ik 'onhandig' en als ik het op een andere manier moet doen, vind ik het niet heul gebruiksvriendelijk. ;)

• funk-e
  • Laatst online: 19-03 16:08

Dit is voor mij de grootste manco in Apple Music: Van het meest populair album in Apple Music (Hitzone 74) is nog geen 20% af te spelen. En dit terwijl veel van de grijzen nummers wel te vinden zijn op Apple Music, maar dan op een ander album waarschijnlijk. Dus blijkbaar is er wel een contract met de betreffende artiesten.

Neem bijvoorbeeld 'Drank en Drugs': Gewoon te vinden en af te spelen op Apple Music, maar niet vanuit het Hitzone album

funk-e wijzigde deze reactie 18-07-2015 12:53 (72%)

...less is more

• E.r.w.i.n
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06-09-2017
Ik heb iets geks. :P

Stel ik sta op mijn iPhone 6 die draait op iOS 9 in dit scherm:

En ik druk op de drie puntjes, dan kom ik in dit scherm:

Maar, als ik daar op annuleren klik dan verwacht ik in het eerste scherm te komen. But no, dan schiet 'ie naar dit scherm:

Ben ik de enige die daar last van heeft? :)

• monnick
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Niet helemaal omtrent Apple Music misschien, maar....Kan je in iTunes 12 ineens geen muziek meer drag-and-droppen vanaf File Explorer naar je library en iPhone ?!?! Ik zit op Windows 8.1 en kan dus geen muziek meer kopieren naar mijn iPhone zonder dat ik eerst heel omslachtig linksboven op File -> Add File/Folder klik. Gewoon slepen lijkt dus niet meer te werken. Ik zie op het Apple Support Forum ook vrij veel klachten hierover. Iemand een oplossing? Denk je alles gehad te hebben met het tergende iTunes krijgen we dit...Absoluut onbehoorlijk, ik dacht dat Apple de muziekluisteraar een beetje serieus nam.

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:59
Een plaatje zegt meer, dus bij deze. Het nummer komt trouwens uit een random afspeellijst die ik heb aangeklikt als voorbeeld. Ik krijg in iTunes deze keuzes, waaronder Ga naar artiest:

En iOS zoals gezegd alleen Toon in iTunes Store. Ik neem aan dat dit in de toekomst nog gelijk wordt getrokken.

• TeenieInBikini
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-01-2018
Ik heb sinds vanochtend last van deze melding

iCloud status geeft geen foutmeldingen. Ik heb al uit-en ingelogd, ook in combinatie met opnieuw opstarten. Ik heb een Apple Music abonnement wat automatisch verlengd wordt. iCloud Muziekbibliotheek en Apple Music staan gewoon aan in iTunes.

Het probleem doet zich voor bij mijn MBA en iMac.

Iemand anders ook dit probleem, danwel een oplossing voor dit probleem? :)

TeenieInBikini wijzigde deze reactie 18-09-2015 14:02 (20%)

• Antje14
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-03 15:35
Zijn er mensen die ook Clickandbuy gebruiken maar nu steeds deze melding krijgen?

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 28-03 13:09

BleuZ

Dolletjes!

Ik ben me aan het wagen aan de overstap van Spotify naar Apple Music, maar ik merk in iTunes dat sommige nummers 'greyed out' zijn terwijl ik ze wel kan afspelen.

Is dit normaal, of wat houdt dit precies in?

• Woodpecker
  • Laatst online: 26-02-2018
Help! Ik heb een probleem met het afspelen/downloaden van gekochte muziek uit iTunes op mijn iPhone. Momenteel bestaat mijn muziekbibliotheek uit nummers van Apple Music, eigen geïmporteerde liedjes van cd en een hele hoop aangeschafte tracks uit iTunes. Nu wil ik een playlist offline beschikbaar stellen op mijn iPhone, en krijg dan vervolgens de volgende mededeling:

Ik heb alles met dezelfde Apple-ID gekocht en beheerd. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 27-03 23:23
Ligt Apple Music er bij nog iemand uit op dit ogenblik??

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-03 09:39
quote:
Vet gaaf idee, die icoontjes. Heb even lopen prutsen in Pixelmater en heb mijn eigen artist icoontjes gemaakt...

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
jelle. schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:58:
[...]
Hij vergelijkt het natuurlijk met een maandabonnement: 12x €9,99.
Ja jezelf een beetje “rijk” rekenen maar verschil blijft gewoon €15 😎
quote:
Coldbullet schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:09:
[...]
Werk dit ook voor family abbo van €15 pmd?
Nope.

Donstil wijzigde deze reactie 19-02-2018 21:55 (32%)

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[b]aljooge schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:28:[/b

het is geen kwestie van wennen, nummers staan gewoon als niet aanwezig in een album, het is alsof je een stapel cds hebt waarvan in een flink aantal cds een paar liedjes zijn weggehaald.
Ik heb met deze reactie en je voorgaande over 'cover bands' geen enkel idee waar je het over hebt. Ik twijfel of we dezelfde Apple Music gebruiken.

Ik open iTunes. Ik zoek op Eric Clapton. (Een artiest waar ik volstrekt niets mee heb..)

Dat levert een pagina op:

Ik zie geen coverbands en geen verwarrende links. Ik klik de artiest aan, en dat levert dit op:

Ik zie geen coverbands en geen verwarrende links. Ik klik bij Albums 'See all' aan, en dat levert dit op:

Ik heb er zeven of acht uitgeprobeerd en elk ervan geeft me een volledig album, zonder missende nummers:

ben ik nou gek of ben jij het? Ik weet het niet, maar ik zie precies dat wat ik zou verwachten, en dat komt totaal niet overeen met de ervaring die jij beschrijft.

Ik hou niet van mainstream geneuzel als Eric Clapton. Ik heb m'n eigen topic over obscure muziekjes als je wilt weten wat ik (en een stel andere mafketels) denken dat je moet luisteren.

Welke albums van Eric Clapton zijn onvolledig en wat doe jij met iTunes om te verdwalen in covers en coverbandjes? Ik kan met wat je vertelt echt niet reproduceren wat je beschrijft.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-03 09:56
tAnk schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:14:
Ik heb nu met SongShift Pro mijn Spotify playlists geïmporteerd. Dat gaat ontzettend soepel. Sommige liedjes zijn echter grijs en kan ik niet afspelen terwijl er wel werkende versies op andere albums beschikbaar zijn. Is het eenvoudig om ze daarmee te vervangen in mijn playlists? Volgens mij deed Spotify dit automatisch.
Om toch even op te volgen. Ik ben al een dag aan het zoeken maar vind geen geautomatiseerde oplossing. Dit is wel echt frustrerend zeg. Ik heb dus na mijn migratie vanuit Spotify nummers die niet beschikbaar zijn. Maar wel op andere albums. Dien ik echt in elke playlist die nummers handmatig op te zoeken en vervangen...?

-edit-

Oplossing gevonden! Houdini werkt wel. In tegenstelling tot SongShift zoekt deze de werkende versies van liedjes die worden overgezet.

tAnk wijzigde deze reactie 02-12-2018 11:27 (10%)
Reden: Oplossing gevonden!

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:24
Deze bijvoorbeeld:

Dit werkt perfect op de Mac, maar op mijn telefoon (laatste versie van iOS) zie ik echt een totaal andere inhoud van de playlist.
Tartarus schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Alle wijzigingen die in iTunes op de computer te zien zijn, zijn ook op mijn iPhone te zien.

Wat voor synchronisatie-dingetje doel je precies op?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True