[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
Tip: via Shazam komen regelmatig aanbiedingen voorbij. Deze zijn tot op zekere hoogte (zit een maximum aan) ook geldig als je al eerder aanspraak hebt gemaakt op die actie. Even de app verwijderen en opnieuw downloaden. Het zal geen 6 maanden zijn, maar ik heb meerdere keren toen ik APM wilde proberen de actie voor 3 maanden kunnen activeren.

Ik ben al meer dan een jaar betalend family gebruiker en heb nog geen dag spijt. Vooral straks na iOS 17.2 niet meer (kun je eindelijk een playlist samen gebruiken) en nadat ik de film “The Playlist” op Netflix heb gezien. Meneer Ek van Spotify krijgt geen cent meer van mij.

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 29-10-2023 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MacD007 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:15:
[...]

Wat een onzin, ga maar lekker zelf crowdfunden, jij hebt dat blijkbaar meer nodig. :(
Haha. Waarom dat dan? Ik betaal gewoon maandelijks voor Apple Music en iCloud+. Dus waar je vandaan haalt dat ik het blijkbaar meer nodig hebt?

Bovendien is het de plank mis slaan. Maar dat terzijde. Tip: binnenkort Black Friday, krijg je weer drie maanden Spotify voor 1 euro per maand. Maar goed. Dat is natuurlijk nog steeds niet gratis. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
*snip* op de man

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2023 08:27 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Kunnen we de kinderachtige op-de-man reacties achterwege laten? De voorwaarden voor x maanden gratis Apple Music kunnen verwarrend zijn, maar om dan gelijk met een gestrekt been de discussie aan te gaan schiet niemand wat mee op. Laten we weer ontopic gaan over Apple Music zelf.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:11
Hebben hier iets vreemds met een familie account, mijn muziek en favorieten staan ineens op de telefoon van mijn vrouw. Op de Apple TV staat zij ook ingelogd en heeft ze wel haar eigen muziek en afspeellijsten.
Heb haar telefoon al diverse malen opnieuw ingelogd met haar eigen account, maar geen oplossing.
Blijf bij account instellingen in Apple muziek mijn e-mailadres als Apple ID zien.
Klik ik hierop ga ik naar de Apple ID pagina met de melding 1 account voor alles van apple.
Hier inloggen met haar account werkt, maar verandert verder niets.
Doe ik iets fout of zit er een bug in iOS 16.7?

Update:
Inmiddels opgelost, blijkt dat je eerst naar de App Store gaat, dit apparaat verwijderen van het verkeerde familie account. Aansluitend inloggen met het juiste account. Hier gaat het Apple Music account op mee.
iCloud en telefoon veranderen hier verder niet mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Jeweetje op 25-11-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
Ik heb nu een aantal maanden Apple Music gebruikt. Ik kreeg het opeens van Apple voor een paar maanden gratis omdat ik blijkbaar zo'n brave klant ben ofzo.

Voordelen is dat het qua aanbod voor mij niet onder doet aan Spotify. Qua kwaliteit ook niet (theoretisch zelfs beter, maar ik heb geen set-up dat losseless zin heeft). Qua prijs ook ongeveer het zelfde. De app mist alle Spotify bloatware, want ik wil geen video's en podcasts via een muziek streaming dienst. Wel heeft het kareoke functies voor mijn vrouw en vrienden die dat leuk vinden op mijn verjaardag. Ow, en de integratie tussen IOS/macOS en Apple TV app is veeeeeel beter dan Spotify. Maar die lat ligt bij Spotify enorm laag.

Nadelen: App integratie is slecht. Ja, ik zei beter dan Spotify, maar die is rommel. Youtube bijvoorbeeld is al beter. Apple tv music app is buggy. En ik haat het want ik gebruik die, er loopt een Dac naar mijn stereo via mijn tv (want Apple tv heeft die aansluiting lang geleden geschrapt helaas). Op een of andere manier zijn mijn playlists na aantal maanden niet meer af te spelen, terwijl ik de nummers wel kan opzoeken en gewoon afspelen. Syncen naar mijn Garmin horloge kan ik met Apple Music vergeten, terwijl dat met Spotify (via mijn iPhone) prima kan.

Al met al lastige keuze of ik bij Apple music blijf of terug ga naar Spotify ga (die me nu ook weer discount aanbieden). Ik hou niet van Vendor Lockin (wat ik al een beetje ben bij Apple, ze zijn al mijn primaire cloud, password ding en telefoon en computer), maar ik hou ook niet van Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:47
@PrimusIP Lastige keuze inderdaad. Ik ben al weer een tijdje 100% over naar AM vanwege de HomePods (2023's en Mini's). Waar je muziek van Spotify moet streamen naar de HP's, spelen deze AM met een siri-opdracht op de HP's zelf af. Maar de rest van het gezin zit wel nog op Spotify. Ik krijg ze daar niet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
@PrimusIP Dan Tidal of Qobuz proberen? Zijn meer muziek streamingdiensten dan enkel
Spotify en Apple Music. 😉

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:05
Ik heb best veel songs die icloud status "waiting" hebben. Wat is hier nu precies aan de hand? Want de nummers waren vroeger wel beschikbaar. Sterker nog, ze hebben ook veel plays en met die stats heb ik best wat smart-playlists gemaakt. Ik zou het vervelend vinden als deze data weg gaat.

Hoe los ik dit nu op?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yMpf0sdqwDhhmLi-1tkS2WP0R4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4kWAvsmTOyknnM0r6sWkqkUk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrizs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-04 15:26
smeerbartje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:22:
Ik heb best veel songs die icloud status "waiting" hebben. Wat is hier nu precies aan de hand? Want de nummers waren vroeger wel beschikbaar. Sterker nog, ze hebben ook veel plays en met die stats heb ik best wat smart-playlists gemaakt. Ik zou het vervelend vinden als deze data weg gaat.

Hoe los ik dit nu op?
Het lijkt erop dat het bestand niet gesyncd is met icloud, heb je al bibliotheek>icloud bibliotheek updaten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Heb nu al een hekel aan die Vision Pro :P

Apple Music heeft in de app voor WebOS alle knoppen naar klassieke muziek verwijderd en overal verwijzingen naar albums met “ruimtelijke audio” geïntroduceerd. Dat betekent blijkbaar niet eens iets: het is gewoon stereo...
Dus omdat die Vision Pro straks uitkomt in Amerika mogen mensen in Europa niet meer eenvoudig naar muziek luisteren… 8)7

Iemand enig idee hoe ik weer klassiek kan luisteren op WebOS? Ik ga niet casten vanaf mijn telefoon.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ample Energy schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:39:
Heb nu al een hekel aan die Vision Pro :P

Apple Music heeft in de app voor WebOS alle knoppen naar klassieke muziek verwijderd en overal verwijzingen naar albums met “ruimtelijke audio” geïntroduceerd. Dat betekent blijkbaar niet eens iets: het is gewoon stereo...
Dus omdat die Vision Pro straks uitkomt in Amerika mogen mensen in Europa niet meer eenvoudig naar muziek luisteren… 8)7

Iemand enig idee hoe ik weer klassiek kan luisteren op WebOS? Ik ga niet casten vanaf mijn telefoon.
Ruimtelijke audio is niet voor de Vision Pro. Dat is “spatial audio” zoals ze dat een tijdje terug al geïntroduceerd hebben.

Speel je dat af op bepaalde producten (AirPods Pro of Max bijvoorbeeld) dan is het absoluut geen “gewone stereo” overigens.

Zie hier: https://support.apple.com/nl-nl/102469

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Ruimtelijke audio is niet voor de Vision Pro. Dat is “spatial audio” zoals ze dat een tijdje terug al geïntroduceerd hebben.

Speel je dat af op bepaalde producten (AirPods Pro of Max bijvoorbeeld) dan is het absoluut geen “gewone stereo” overigens.

Zie hier: https://support.apple.com/nl-nl/102469
Maar wat doet die troep dan in de app op WebOS?
En hoe kom je er van af en krijg je normale muziek terug?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:08

Aiii

何これ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ample Energy schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Maar wat doet die troep dan in de app op WebOS?
En hoe kom je er van af en krijg je normale muziek terug?
Nah troep is het niet maar misschien dat WebOS het niet kan afspelen en je het daarom als Stereo ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Net contact gehad met Apple Support. Is inderdaad niet helemaal goed gegaan. Krijg zelfs een maand teruggestort. Had van mij niet gehoeven, maar gratis geld net voor het weekend is altijd leuk :+
Moet deze week worden geüpdatet!

Edit: Ook naar Spatial Audio gevraagd. Dat is inderdaad voor AirPods en iPads en zo en niet voor HiFi setups.

[ Voor 19% gewijzigd door Ample Energy op 11-01-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ample Energy schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:43:
Net contact gehad met Apple Support. Is inderdaad niet helemaal goed gegaan. Krijg zelfs een maand teruggestort. Had van mij niet gehoeven, maar gratis geld net voor het weekend is altijd leuk :+

Edit: Ook naar Spatial Audio gevraagd. Dat is inderdaad voor AirPods en iPads en zo en niet voor HiFi setups.
Spatial audio is zeker wel voor hifi setups. Maar dan wel de setups met atmos luidsprekers. Dus 5.1.2 of meerdere atmos luidsprekers.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Gekke vraag wellicht, heb sinds vandaag een tweede iPhone voor werk erbij, die heeft een nieuwe AppleID en zit in mijn AppleOne als 'familielid'. Nu zou ik graag mijn complete muzieklibrary willen sharen met mijn nieuwe toestel. Playlists gaan natuurlijk wel maar zou graag alles in mijn prive library ook op de nieuwe phone hebben. Is zoiets mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
Vildhjarta schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:54:
Gekke vraag wellicht, heb sinds vandaag een tweede iPhone voor werk erbij, die heeft een nieuwe AppleID en zit in mijn AppleOne als 'familielid'. Nu zou ik graag mijn complete muzieklibrary willen sharen met mijn nieuwe toestel. Playlists gaan natuurlijk wel maar zou graag alles in mijn prive library ook op de nieuwe phone hebben. Is zoiets mogelijk?
Nee. De library is persoonlijk.
Waarom gebruik je niet de Apple id die je al had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Ample Energy schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:43:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qadnn9S80CPP4CXDdydbResDt4Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sV9ik2fUPsLSRvdAFTEZYMeo.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8L8_3ixBpWeIJ3XV9MlH3p1MUQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1V5PgNXrm20cK5yq9TgeXyE6.jpg?f=fotoalbum_medium

Uiteraard was ik de enige klager en hebben ze speciaal voor mij de nacht doorgewerkt om me nog voor het weekend weer van Apple Music gebruik te kunnen laten maken (y) _/-\o_

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:01
Momenteel een proefperiode van Apple Music en ik ben aan het kijken wat de voor- en nadelen ten opzichte van Spotify zijn.
Een groot voordeel wat ik merk is dat het gewoon echt beter lijkt te klinken (Zou ook placebo kunnen zijn).

De nadelen:
Ik luister nu vooral via een Nvidia Shield met daarop een DAC aangesloten.
Er is dus geen Google TV app en ik heb daarvoor de Android Apple Music app los geinstalleerd.
Hierdoor heb ik voor de bediening nu echt wel een losse toetsenbord/ muis combi nodig (opgelost door een Rii afstandsbediening)

Is er een mogelijkheid om de android app te bedienen via iets?
via de Apple Music app op de iphone werkt het niet.
Via de Aircast app op Homeassistant kan ik het ook weer via Airplay streamen maar wat ik zo zie heb ik dan alleen CD kwaliteit.
Nadeel is dat het niet altijd even stabiel werkt bij mij (Dit zou ook nog aan de router instellingen of iets dergelijks kunnen liggen Unifi Dream Machine)

Het liefste heb ik gewoon de tv uitstaan en gebruik ik de Apple Music app zoals ik nu ook via Spotify doe.
Wij hebben ook nog een Samsung TV waar de Apple Music app op werkt maar die kan ik ook niet via de app bedienen.

Al flink gezocht en ik kwam op een gegeven moment bij een Itunes remote uit maar dat lijkt ook alleen maar op Apple devices te werken.
Zie ik iets over het hoofd en heeft iemand hier toevallig een andere oplossing voor?
Ik heb nog gekeken naar een Apple TV maar daar zit weer geen USB op voor de DAC.
Ik denk dat ik nu tegen het nadeel aanloop dat ik een Iphone heb en veel op Google gebaseerde spullen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

thespeed schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:53:
Momenteel een proefperiode van Apple Music en ik ben aan het kijken wat de voor- en nadelen ten opzichte van Spotify zijn.
Een groot voordeel wat ik merk is dat het gewoon echt beter lijkt te klinken (Zou ook placebo kunnen zijn).

De nadelen:
Ik luister nu vooral via een Nvidia Shield met daarop een DAC aangesloten.
Er is dus geen Google TV app en ik heb daarvoor de Android Apple Music app los geinstalleerd.
Hierdoor heb ik voor de bediening nu echt wel een losse toetsenbord/ muis combi nodig (opgelost door een Rii afstandsbediening)

Is er een mogelijkheid om de android app te bedienen via iets?
via de Apple Music app op de iphone werkt het niet.
Via de Aircast app op Homeassistant kan ik het ook weer via Airplay streamen maar wat ik zo zie heb ik dan alleen CD kwaliteit.
Nadeel is dat het niet altijd even stabiel werkt bij mij (Dit zou ook nog aan de router instellingen of iets dergelijks kunnen liggen Unifi Dream Machine)

Het liefste heb ik gewoon de tv uitstaan en gebruik ik de Apple Music app zoals ik nu ook via Spotify doe.
Wij hebben ook nog een Samsung TV waar de Apple Music app op werkt maar die kan ik ook niet via de app bedienen.

Al flink gezocht en ik kwam op een gegeven moment bij een Itunes remote uit maar dat lijkt ook alleen maar op Apple devices te werken.
Zie ik iets over het hoofd en heeft iemand hier toevallig een andere oplossing voor?
Ik heb nog gekeken naar een Apple TV maar daar zit weer geen USB op voor de DAC.
Ik denk dat ik nu tegen het nadeel aanloop dat ik een Iphone heb en veel op Google gebaseerde spullen heb.
AirPlay is typisch een Apple dingetje. Windows en Android ondersteunen het standaard niet.

Je kunt eventueel ook naar een versterker kijken die AirPlay aan boord heeft. Dan kun je rechtstreeks van je iPhone naar de versterker streamen. Dan zit je wel vast aan 256 kbit AAC. Wat overigens beter klinkt dan die mp3 bagger kwaliteit van Spotify.

Ik heb hier een tijdje Apple Music gestreamed vanaf mijn iPad naar mijn Cambridge Audio CXNv2 streamer. Deze heeft zowel AirPlay als Chromecast aan boord. Kwaliteit was nog steeds 256 kbit AAC via AirPlay. Maar het voordeel was wel dat de trackinformatie inclusief album art keurig in het display van de CXNv2 kwam te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door SandsOfArrakis op 14-01-2024 15:43 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

talin

ES-MA

thespeed schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:53:

ik heb in mijn garage een oude Airport Express die ik dus met mijn iPhone bedien.
die heeft ook een USB nadeel is dat deze geen wifi heeft alleen een netwerkaansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4SDaCGCl7etNEwt81CgOMuwp68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPB0jsDEniJ9ntdkcB7eh243.jpg?f=fotoalbum_large

rest van het huis heb ik apple tv's staan dus daar heb ik dat probleem niet.

weet iemand zo wat voor kwaliteit er uit zo'n oude Airport Express komt?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
talin schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:04:
[...]

ik heb in mijn garage een oude Airport Express die ik dus met mijn iPhone bedien.
die heeft ook een USB nadeel is dat deze geen wifi heeft alleen een netwerkaansluiting.

[Afbeelding]

rest van het huis heb ik apple tv's staan dus daar heb ik dat probleem niet.

weet iemand zo wat voor kwaliteit er uit zo'n oude Airport Express komt?
Weet je zeker dat ie geen Wifi heeft? Volgens mij is juist een AirPort Express altijd een wifi device geweest (wel ouderwetse wifi ondertussen, maar toch).

Qua kwaliteit: het is airplay, en een simpele audio aansluiting, zou voor de speakers in de garage wel goed genoeg zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door ChrisM op 17-01-2024 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
Ample Energy schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:52:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uiteraard was ik de enige klager en hebben ze speciaal voor mij de nacht doorgewerkt om me nog voor het weekend weer van Apple Music gebruik te kunnen laten maken (y) _/-\o_

:+
Nice! Apple Music op LG TV. Dat wist ik niet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
turkeyhakan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:19:
[...]

Nice! Apple Music op LG TV. Dat wist ik niet ;-)
Ik vind zo’n app echt een must!
Met AirPlay kan ik lekker muziek luisteren en dan kom ik per ongeluk met mijn telefoon op een website met reclame en dan heeft Apple zoiets van, “heeeeyy, even alles pauzeren en deze reclame op maximaal volume via de tv kijken!” Dat vind ik geen harden :P
Een dedicated app gaat gewoon uren ongestoord voor je aan de gang (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

ChrisM schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:10:
[...]

Weet je zeker dat ie geen Wifi heeft? Volgens mij is juist een AirPort Express altijd een wifi device geweest (wel ouderwetse wifi ondertussen, maar toch).

Qua kwaliteit: het is airplay, en een simpele audio aansluiting, zou voor de speakers in de garage wel goed genoeg zijn :P
deze heeft zeker geen wifi.
zijn de eerste modellen voor een prikkie te koop op Ebay tegenwoordig

het was dan ook de vraag of @thespeed er wat aan zou hebben, of dat de kwaliteit te laag zou zijn wat hier uit komt.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:07
talin schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:11:
[...]

deze heeft zeker geen wifi.
Geen Wifi!?!?!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IautN359gWzjIPB1N6C3GTaFyho=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vG5igWvbTLmtG0JkFxucUPjY.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

oh...
* talin gaat thuis checken.
heb er nog 2 van liggen + 1 in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik weet ook wel behoorlijk zeker dat AirPort juist staat voor wifi. ;-) Heb er hier ook nog een paar liggen (klaar voor de rommelmarkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn drie modellen geweest van de Airport in verschillende generaties.
Airport Extreme, Airport Express en de "TimeCapsule" (een Extreme met een langzame HDD erin). Allemaal hebben (uiteraard) wifi maar niet allemaal hebben ze Airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit plaatje gaat overigens niet over Airplay, dit gaat over de voorloper hiervan AirTunes wat "vroegah" in iTunes gebakken zat en inmiddels niet meer ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:54
Ample Energy schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:00:
[...]

Ik vind zo’n app echt een must!
Met AirPlay kan ik lekker muziek luisteren en dan kom ik per ongeluk met mijn telefoon op een website met reclame en dan heeft Apple zoiets van, “heeeeyy, even alles pauzeren en deze reclame op maximaal volume via de tv kijken!” Dat vind ik geen harden :P
Een dedicated app gaat gewoon uren ongestoord voor je aan de gang (y)
Ongelooflijk dat Apple daar nog altijd geen nette oplossing voor heeft zoals Spotify Connect.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
ericafterdark schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:54:
[...]

Ongelooflijk dat Apple daar nog altijd geen nette oplossing voor heeft zoals Spotify Connect.
Ik verwacht met enkele weken een receiver met AirPlay 2 te hebben. Ik zal wel laten weten hoe dat gaat, maar de gewone AirPlay is inderdaad best ongelooflijk en niet op een positieve manier :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:34
Kreeg een aanbieding tot een maand gratis Apple Music, maar weer eens akkoord gegaan om wat te vergelijken. Alweer een jaar of 2 geleden dat ik volledig overstapte naar Spotify denk ik.

Enerzijds zoek ik me soms een beetje suf in de Apple Music app, en vergeleken met Spotify zijn hun afspeellijsten vreemd genoemd of gevormd. Als ik dan denk 'dit is een leuke playlist', heb ik na twee nummers vaak een conclusie van 'neen dit is absoluut niet mijn muziek'.

Toch ook positieve zaken, hun work-out playlists zijn dan weer verfrissend. En ook al gebruik ik Spotify op de allerhoogste kwaliteitsinstelling, toch heb ik de indruk dat Apple Music nog net iets beter klinkt. Ruimtelijke audio is natuurlijk ook leuk, al is het geen dealbreker.

Niet genoeg om overstag te gaan, maar ik probeer nog wat verder. Kan zijn dat ik er gewoon meer mijn weg in moet vinden.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01:43
Marc19700 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:20:
Ik heb een probleem met apple music wat ik maar niet opgelost krijg.
Ik heb mijn favoriete albums toegevoegd aan de bibliotheek.
Maar wanneer ik na enkele dagen de albums map in de bibliotheek open om een album te kiezen, dan staan er plots ook andere albums in dan alleen degene die ik toegevoegd heb.
Vaak zijn dat albums van de artiesten waarvan ik bepaalde albums had toegevoegd, maar soms ook albums van artiesten die ik niet eens ken.
Ik vind het dan echt een rommeltje worden en wil dus alleen maar de albums die ik heb toegevoegd in de albums map hebben.
Ik weet niet hoe die ongewenste albums daarin geraken, want ik ben ook de enige gebruiker in huis van apple music.
Komt het misschien omdat je nummers los hebt toegevoegd of iets hebt toegevoegd aan een playlist?

Deze nummers worden namelijk toegevoegd aan je albums. Vervelende is ook nog eens dat niet het volledige album wordt toegevoegd maar alleen een album met 1 nummer er in. Dit komt volgens mij omdat apple music kijkt naar de metadata van alle nummers en op basis daarvan je albumlijst samenstelt.

Wat ik doe, is albums die ik daadwerkelijk in mijn albumlijst wil, markeren als favorite en de albumlijst standaard op favorites filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:34
Hoe kan ik Apple Music echt helemaal uitzetten?
iOS 17.4.1 en op dit moment geen Apple Music abonnement (meer). Wel > 50 GB aan eigen muziek op mijn telefoon, voorlopig even prima. Ik heb onder Instellingen -> Muziek "Toon Apple Music" uitgezet, maar wordt toch een beetje geflipt van alle Apple Music dingen die ik in de UI zie.

Als ik bv een (lokaal) album afspeel en daar op de artiest naam klik, krijg ik een lijstje "top nummers" en albums waarvan ik denk: "hey, die had ik toch helemaal niet?". Klik je daarop dan zie je dat album ook alsof hij in je library zit. Pas als je op "Speel af" drukt krijg je (alsnog) een reclame scherm om nu Apple Music af te nemen. De albums die je niet hebt staan ook in dezelfde lijst als de albums die wel in je library hebt (niet onderscheidbaar). Best wel een dark-pattern op deze manier.

Idem als je op "Zoek" drukt. Klein zoekveld, daaronder enorme tiles met categorieen, hitlijsten, etc. Linkt allemaal weer door naar prachtige overzichten die je alleen af kunst spelen als je Apple Music hebt. Die "Toon Apple Music" toggle doet niet veel? (alleen bij een search de mogelijkheid weghalen tussen expliciet alleen in je library of op Apple Music zoeken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stiggy schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:09:
Hoe kan ik Apple Music echt helemaal uitzetten?
iOS 17.4.1 en op dit moment geen Apple Music abonnement (meer). Wel > 50 GB aan eigen muziek op mijn telefoon, voorlopig even prima. Ik heb onder Instellingen -> Muziek "Toon Apple Music" uitgezet, maar wordt toch een beetje geflipt van alle Apple Music dingen die ik in de UI zie.
Niet, ja of een andere player gebruiken die locale files kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Laatst online: 22:34
Donstil schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:47:
[...]

Niet, ja of een andere player gebruiken die locale files kan afspelen.
Hmm dat is wel jammer. Ik heb het idee dat de opdringerigheid nu veel erger is dan een aantal releases terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:02
Voor zover ik weet kon dit nog niet eerder: De Apple Music app in de Windows Microsoft Store ondersteunt nu volledig lossless :*)

Het is zo ongeveer mijn enige luisterplek waar dit zinvol is, ik luister daar met een redelijke koptelefoon met versterker. Durf ik dat met een A/B test te bewijzen? Neuh, maar placebo doet het perfect O-)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Als oud-gebruiker van AM clickte ik gister op een aanbieding van 3 mnd voor 10,99. En waarempel, hij deed het ook nog. Wel een nieuwe creditcard moeten invoeren(oude was verlopen) en nieuw huisadres (want verhuisd), maar toch. Had niet gedacht dat dat zo makkelijk ging. Kan ik mooi nog gebruiken op mijn Fiio R7, die native AM afspeelt. Kijken hoedat bevalt, of dat we overgaan naar Qobuz, of alleen Roon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Philo Melos schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:15:
Als oud-gebruiker van AM clickte ik gister op een aanbieding van 3 mnd voor 10,99. En waarempel, hij deed het ook nog. Wel een nieuwe creditcard moeten invoeren(oude was verlopen) en nieuw huisadres (want verhuisd), maar toch. Had niet gedacht dat dat zo makkelijk ging. Kan ik mooi nog gebruiken op mijn Fiio R7, die native AM afspeelt. Kijken hoedat bevalt, of dat we overgaan naar Qobuz, of alleen Roon gebruiken.
Als je Roon gebruikt dan kom je automatisch bij Qobuz terecht. Ik persoonlijk heb niet voor Roon gekozen om alleen met mijn eigen collectie muziek te gebruiken. Het is de combinatie met een streamnig service die het voor mij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
SandsOfArrakis schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:19:
[...]

Als je Roon gebruikt dan kom je automatisch bij Qobuz terecht. Ik persoonlijk heb niet voor Roon gekozen om alleen met mijn eigen collectie muziek te gebruiken. Het is de combinatie met een streamnig service die het voor mij doet.
Heb al een jr of 6 een lifetimeabo op Roon en 1 heel grote eigen muziekcollectie. Juist dan vind ik Roon ideaal.
Maar nu met die Fiio R7 ben ik wel benieuwd of ik AM dan meer ga gebruiken. Qobuz integreert weer goed met Roon en met mijn Wiim Amp. Wacht op het juiste moment om 1 jr dat ultieme abo te nemen zodat je veel muziek met korting kunt kopen. Vool hi-res scheelt dan aardig. Keuzes, keuzes...
It's all between the ears :D

[ Voor 0% gewijzigd door Philo Melos op 28-07-2024 14:13 . Reden: o=i ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Philo Melos schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:12:
[...]

Heb al een jr of 6 een lifetimeabo op Roon en 1 heel grote eigen muziekcollectie. Juist dan vind ik Roon ideaal.
Maar nu met die Fiio R7 ben ik wel benieuwd of ik AM dan meer ga gebruiken. Qobuz integreert weer goed met Roon en met mijn Wiim Amp. Wacht op het juiste moment om 1 jr dat ultieme abo te nemen zodat je veel muziek met korting kunt kopen. Vool hi-res scheelt dan aardig. Keuzes, keuzes...
It's all between the ears :D
Ik ben in Januari overgestapt van Qobuz Studio naar Qobuz Sublime en heb sindsdien 21 albums gekocht. Waarvan zo'n driekwart in hi-res formaat. Dus Sublime heb ik er al lang en breed weer uit. En alweer een aantal jaar Roon, waarvan nu bijna 2 jaar als lifetimer.

[ Voor 4% gewijzigd door SandsOfArrakis op 28-07-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Deze eeuwige switcher is weer ff terug bij Apple Music. Ik hop en blijf maar hoppen tussen Spotify, TIDAL en Apple Music.

Dit keer heb ik bedraad maar eens een test gedaan of ik het lossless verschil kan waarnemen tussen Spotify (op hoogst) en Apple Music (op hoogst).

Koptelefoon voor de test: Beats Studio Pro.

Ja, ik weet het. Maar toch.

Uitslag: ik hoor het verschil niet.

Echter: ik hoor het verschil wel wanneer ik Apple Music luister en niet vergelijk. Heerlijk hè, hoe je hersenen werken.

Het ontbreken van Spotify Connect blijft een dingetje, alhoewel afspelen via de Sonos app op zich toch wel werkt. Ondanks de brakke app van Sonos. Geen AirPlay gedoe meer op mijn iPhone in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik zat bij Spotify tot ik een half jaar gratis Apple music kreeg. Vervolgens niet terug gegaan, maar ik zie me met een kortingsactie wel weer terugkregen bij Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
PrimusIP schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:51:
Ik zat bij Spotify tot ik een half jaar gratis Apple music kreeg. Vervolgens niet terug gegaan, maar ik zie me met een kortingsactie wel weer terugkregen bij Spotify.
Puur vanwege de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Klopt. Ze maken elkaar niet zoveel uit wat mij betreft. Aanbod qua muziek ongeveer het zelfde. Lossless heeft voor mijn opzet geen nut. Die extra spotify zooi (exclusive podcasts en video) geef ik niet om. De app functionaliteit werkt met spotify beter, communicatie en continuïteit tussen Apple devices doet Apple Music weer beter. Muziek syncen met mijn Garmin kan Apple Music niet, spotify weer wel. Maar dat ding ligt toch stof te verzamelen. En kinging het voordeel hebben om
Niet van alle diensten van Apple afhankelijk te zijn, maar ik vind spotify weer een onsympathiek bedrijf.
Dus blijft voor mij eigenlijk enkel de prijs over.

• PrimusIP
Ik zie dat ik voor bijna 10 euro in totaal drie maanden Spotify kan krijgen. Scheelt me weer 20 euro. Dus ik denk er over dat gewoon te doen en dan daar te blijven hangen tot ik weer een kortingsactie van Apple krijg, of wanneer er een andere redenen is om weer naar Apple Music te gaan.

• Ample Energy
  • Nu online
En ik ben weer terug bij AM, want weer 3 maanden voor €11 :+
Ik vind het algoritme van AM veel beter, de zoekfunctie werkt voor mij beter, de aparte app voor klassieke muziek is voor mij van grote toegevoegde waarde en het is eenvoudiger om hoge kwaliteit streams naar de receiver te krijgen. Spotify heeft de gedeelde playlists waardoor ik de twee diensten toch allebei hetzelfde cijfer zou geven, maar in de praktijk vind ik AM veel prettiger. Uiteindelijk is voor mij de prijs de doorslaggevende factor, dus waarschijnlijk wissel ik de komende jaren nog wel een paar keer.

• Nicj56
  • Laatst online: 21-04 22:05
Ik gebruik het nu al een paar jaar, was klaar met spotify die telkens zooi in hun interface veranderen.. Ben wel blij met AM.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:42
Ik ben ook erg tevreden, aantal jaar geleden overgestapt nadat podcasts te veel in the picture werden gezet en het gedoe met Joe Rogan. Erg tevreden wel.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02

_AN

Ik ben ook wel tevreden. Lang lang geleden gebruikte ik nog Spotify. Ik heb wel het idee dat Spotify mij destijds beter hielp met het ontdekken van nieuwe muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb lang Spotify gebruikt, maar gebruik nu ook een lange tijd AM. Voor beiden valt wel iets te zeggen. De integratie met mijn andere Apple apparaten is natuurlijk ongeëvenaard, maar het ‘algoritme’ van Spotify vond k wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
RicoK schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:17:
De integratie met mijn andere Apple apparaten is natuurlijk ongeëvenaard
Wat bedoel je daarmee? Het is gewoon een IOS app net zoals Spotify?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Tweaker_BE wat ik daarmee bedoel, is precies wat ik zeg.

Jij hebt bijvoorbeeld geen HomePod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
Tweaker_BE schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:25:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Het is gewoon een IOS app net zoals Spotify?
Je kan geen native spotify afspelen op een HomePod zonder tussen komst van een iPhone, iPad of iets. Dat kan met AM weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
RicoK schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:27:
@Tweaker_BE wat ik daarmee bedoel, is precies wat ik zeg.
Jij hebt bijvoorbeeld geen HomePod.
Of ik nou Apple music of Spotify op mijn Ipad of Iphone draai maakt nul verschil....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Nicj56 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:40:
[...]

Je kan geen native spotify afspelen op een HomePod zonder tussen komst van een iPhone, iPad of iets. Dat kan met AM weer wel.
En Deezer, Tidal, YouTube Music. Alleen Spotify wil dit niet goed ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Tweaker_BE schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:47:
[...]

Of ik nou Apple music of Spotify op mijn Ipad of Iphone draai maakt nul verschil....
Wat wil je nu? Je vraagt wat iemand bedoelt en diegene licht het toe: goede integratie met het Apple eco systeem (vnl. HomePod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Tweaker_BE Ik ben bang dat je gewoon niets hebt begrepen van wat ik nu bedoel.

Lees nog eens mijn posts terug en daarna jouw reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
RicoK schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:17:
Ik heb lang Spotify gebruikt, maar gebruik nu ook een lange tijd AM. Voor beiden valt wel iets te zeggen. De integratie met mijn andere Apple apparaten is natuurlijk ongeëvenaard, maar het ‘algoritme’ van Spotify vond k wel beter.
Op m'n Tesla gebruik ik noodgedwongen Spotify omdat de Tesla-"app" voor Apple Music een wrapper is om de poepslechte webinterface van AM. Ik word knettergek van het Spotify algoritme. Hun shuffle is totaal geen shuffle, maar pakt wat ie denkt dat je leuk vindt. Dus een artiest die je een keertje laat staan komt dan steeds vaker terug. Maar ik heb iets van 4500 nummers in m'n Library staan, waarom zou ik steeds dezelfde shit willen horen...? Bloedirritant.

Apple Music shuffle op m'n iPhone lijkt veel en veel beter. Maarja, die werkt dus niet in de auto. :+ (Ja als ik het vanaf m'n telefoon stream, maar dat is ff geen optie.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 00:09:
Apple Music shuffle op m'n iPhone lijkt veel en veel beter. Maarja, die werkt dus niet in de auto. :+ (Ja als ik het vanaf m'n telefoon stream, maar dat is ff geen optie.)
Nah ik heb geen recente ervaring met Spotify (onsympathiek bedrijf wat alleen maar aan het klagen is maar hun eigen problemen niet aanpakt) maar vind de shuffle van Apple Music echt van een laag niveau.

Wij maken 1x per jaar een lange rondreis en dan luisteren we dus ook veel Apple Music maar de hoeveelheid dezelfde nummers die de schuffle steeds voorschotelt is echt tenenkrommend.

Ik heb nu met SongShift al mijn playlists samen gevoegd tot een hele grote playlist en dan is het iets beter maar nog steeds verre van optimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Donstil Ah ik gebruik nauwelijks playlists in Apple Music (ik onderhoud er een paar die interesse wekken, that's it). In de auto zette ik hem altijd gewoon op Shuffle en that's it.

Maar..... Misschien ervaarde ik de Apple Music shuffle als fijn omdat ik er een stap tussen had zitten. Dat bedenk ik me nu pas, heeft een paar jaar zo gedraaid dus niet meer over nagedacht. :+ Ik trapte een Opdracht Automatisering af op de iPhone zodra ie verbinding maakte met de Bluetooth ontvanger. Die starte eerst shit als FlitsMeister enzo, en dan voor muziek de volgende stappen:
- <Wis "Hierna">
- <Zoek [Alle Muziek] waarbij [Titel] is [willekeurig], sorteer op [willekeurig] met Limiet van [tekst].>
- <Speel [Muziek] Af, Shuffle Nummers en herhaal alle>. (Waarbij [Muziek] het resultaat is uit de vorige stap.)
(Noot: het limiet in stap 2 is eerder in de opdracht gedefinieerd als een tekstveld, limiet stel je dan in op dat tekstveld. 500 had ik ingesteld, omdat ie bij veel meer dan dat over z'n nek ging/Muziek het weigerde/opdracht lang duurde en 500 is ruim voldoende.)

Anyway, misschien een tip als je een behoorlijk willekeurige shuffle wil. :P Opdrachten is agnostisch ten opzichte van je muziek en heeft geen enkel op voorkeuren gebaseerd algoritme eronder hangen. Kijkt gewoon naar je bibliotheek, trekt er X willekeurige nummers uit en ramt die terug in de que. Blijkbaar was dus ik blij met m'n eigen Shuffle (op Shuffle). :')

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 01:33:
@Donstil Ah ik gebruik nauwelijks playlists in Apple Music (ik onderhoud er een paar die interesse wekken, that's it). In de auto zette ik hem altijd gewoon op Shuffle en that's it.

Maar..... Misschien ervaarde ik de Apple Music shuffle als fijn omdat ik er een stap tussen had zitten. Dat bedenk ik me nu pas, heeft een paar jaar zo gedraaid dus niet meer over nagedacht. :+ Ik trapte een Opdracht Automatisering af op de iPhone zodra ie verbinding maakte met de Bluetooth ontvanger. Die starte eerst shit als FlitsMeister enzo, en dan voor muziek de volgende stappen:
- <Wis "Hierna">
- <Zoek [Alle Muziek] waarbij [Titel] is [willekeurig], sorteer op [willekeurig] met Limiet van [tekst].>
- <Speel [Muziek] Af, Shuffle Nummers en herhaal alle>. (Waarbij [Muziek] het resultaat is uit de vorige stap.)
(Noot: het limiet in stap 2 is eerder in de opdracht gedefinieerd als een tekstveld, limiet stel je dan in op dat tekstveld. 500 had ik ingesteld, omdat ie bij veel meer dan dat over z'n nek ging/Muziek het weigerde/opdracht lang duurde en 500 is ruim voldoende.)

Anyway, misschien een tip als je een behoorlijk willekeurige shuffle wil. :P Opdrachten is agnostisch ten opzichte van je muziek en heeft geen enkel op voorkeuren gebaseerd algoritme eronder hangen. Kijkt gewoon naar je bibliotheek, trekt er X willekeurige nummers uit en ramt die terug in de que. Blijkbaar was dus ik blij met m'n eigen Shuffle (op Shuffle). :')
Nice daar ga ik even mee spelen.

Ik heb alleen juist geen muziek in mijn library, alleen maar in Playlists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
*knip* onnodig

[ Voor 92% gewijzigd door Gonadan op 19-08-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
RicoK schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 00:02:
@Tweaker_BE Ik ben bang dat je gewoon niets hebt begrepen van wat ik nu bedoel.

Lees nog eens mijn posts terug en daarna jouw reacties.
Nee, ik begrijp die onzin die je post over de Apple Music integratie inderdaad niet..... er is geen (extra) integratie, het is gewoon een app net zoals alle anderen. Je kan met Apple music op je ios apparaat exact hetzelfde als met Spotify, Tidal of al die anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
Tweaker_BE schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Nee, ik begrijp die onzin die je post over de Apple Music integratie inderdaad niet..... er is geen (extra) integratie, het is gewoon een app net zoals alle anderen. Je kan met Apple music op je ios apparaat exact hetzelfde als met Spotify, Tidal of al die anderen.
Dan denk ik niet dat je het begrijpt... Ik kan tegen de homepod op Siri zeggen zonder tussenkomst, speel mijn muziek, en speelt het af zonder dat de iPhone enige vorm Siri request uitvoert, en dus native op het apparaat.. Dat kan met sommige andere koppelingen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
Nicj56 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:15:
[...]
Dan denk ik niet dat je het begrijpt... Ik kan tegen de homepod op Siri zeggen zonder tussenkomst, speel mijn muziek, en speelt het af zonder dat de iPhone enige vorm Siri request uitvoert, en dus native op het apparaat.. Dat kan met sommige andere koppelingen ook.
En dat kan met andere diensten dus ook gewoon.... zoals met Tidal. Boeit totaal niet wat er op de achtergrond gebeurt toch.

Maar vooruit als die hele integratie bestaat het kunnen praten tegen je homepods dan heb je gelijk, dat is beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Tweaker_BE op 20-08-2024 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
Tweaker_BE schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

En dat kan met andere diensten dus ook gewoon.... zoals met Tidal. Boeit totaal niet wat er op de achtergrond gebeurt toch.

Maar vooruit als die hele integratie bestaat het kunnen praten tegen je homepods dan heb je gelijk, dat is beter.
Met andere diensten gebruik je toch AirPlay, naar mijn weten, dus dan zeg je speel muziek op tidal af via de homepod.

Als waar de HomePod kan; speel muziek af, of speel naam radio station af.

[ Voor 7% gewijzigd door Nicj56 op 20-08-2024 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
Tweaker_BE schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:17:
[Maar vooruit als die hele integratie bestaat het kunnen praten tegen je homepods dan heb je gelijk, dat is beter.
:? Volgens mij gaf ik dat ook aan hè in een van mijn eerdere posts ‘zo heb jij bijvoorbeeld geen HomePod’.

Terwijl ik dit aangeef, ga je toch tegen beter weten in, zoals nu blijkt uit je reactie, door met het benoemen van voor jou, maar niet ter zake doende aandragingen. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb een probleempje met AM.

In het overzicht van al mijn afspeellijsten zijn alle afbeeldingen van de afspeellijsten een "normaal" icoontje geworden. Zo'n gradient achtig icoon van bv lichtpaars naar oranje enzo. Voorheen zag je altijd de album art. Dat was automatisch gegenereerd van de covers van de nummers die in je afspeellijst staan.

En nieuwe afspeellijst maken en de nummers importeren van de oude afspeellijst en dan de oude weggooien en de nieuwe hernoemen naar de naam van de oude afspeellijst, werkt niet.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04 10:48
Heb er bijna een maand testen van Apple Music opzitten, ik ben nooit super honkvast geweest met muziekstreaming services, dus ga ik zoals sommige hier wel eens een maandje testen met een andere dienst. als zowel Mac en Windows gebruiker had ik hoge verwachtingen aan de Mac kant. daarnaast heb ik ook een iphone in gebruik. de webversie heb ik exclusief op windows gebruikt, omdat door het toevoegen van passkeys je ervoor zorgt dat de music app op windows niet meer werkt. "het is niet compatible" aldus het login scherm.

mn muziek bibliotheek is qua favorieten niet enorm, ongeveer 1300 liedjes, maar ik draai vooral op playlists, heb er een goeie 150. en sommige zijn echt groot, met dit in de gedachten heb ik mn hele muziek library in apple music van een eerdere test compleet leeg gemaakt, voor een zo eerlijk mogelijke test.

dit had enige voeten in de aarde vanwege de cloud library die op het synchroniseren vast liep toen er meer dan 1000 liedjes verwijderd werden in 1 keer. uiteindelijk met een transfer service mijn actuele playlists en favorieten overgezet naar AM. na de eerste keer opstarten heb ik na ongeveer een uur wachten vanwege de eerder genoemde synchronisatie al mijn library in beeld. draadloos luisteren met aan klinkt vergelijkbaar met spotify als ik heel eerlijk ben (wel wat verfijnder), met een DAC + goeie koptelefoon is dit een heel ander verhaal.
de suggesties vind ik erg willekeurig en vooral gericht op pop, en zijn nou niet echt iets wat ik gauw zelf zou aanzetten.

maar wat een terugkerend thema blijft zijn is dat er echt veel laadmomenten in zitten bij het gebruiken van de app. de staat van de app op zowel mac als ios is echt achtergebleven, ik weet niet of er hier mensen zijn met playlists die meer dan 1000+ nummers bevatten en dit ook ervaren, want helaas gaat het voor mij een dealbreaker zijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nevermind, opgelost.

[ Voor 89% gewijzigd door Ronwiel op 29-10-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18:33
Ligt het aan mij of is het algoritme van Apple Music beter voor muziek aanbevelingen? Ik gebruik al jaren Spotify omdat ik gratis in een family account zit. Nu een maandje Apple Music en bevalt me goed. Ik overweeg om gewoon voor Apple Music te betalen ondanks dat ik gratis Spotify premium heb. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 20:39
Ik denk dat het aan jou ligt :P

Ik heb geen ervaring met Spotify, maar ik vind de aanbevelingen van Apple Music behoorlijk waardeloos bij mij. Zo krijg ik (als Vlaming) met de regelmaat van de klok Franstalige rap of Nederpop als suggestie, terwijl ik helemaal niets heb met ook maar 1 van die vier. (Ik zwerf vooral tussen prog rock en industrial metal).

Niet dat ik er mij aan stoor (ik vind mijn eigen weg wel), maar als Spotify het nog slechter doet, dan lijkt me dat toch triest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FbdJ
nokie schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:12:
Ik denk dat het aan jou ligt :P

Ik heb geen ervaring met Spotify, maar ik vind de aanbevelingen van Apple Music behoorlijk waardeloos bij mij. Zo krijg ik (als Vlaming) met de regelmaat van de klok Franstalige rap of Nederpop als suggestie, terwijl ik helemaal niets heb met ook maar 1 van die vier. (Ik zwerf vooral tussen prog rock en industrial metal).

Niet dat ik er mij aan stoor (ik vind mijn eigen weg wel), maar als Spotify het nog slechter doet, dan lijkt me dat toch triest.
Apart, iets lijkt me verkeerd te gaan bij jou op de achtergrond. Ik merk dat bijvoorbeeld de discovery station en new music mix tot zo ver best goed zijn. Ik zet meestal mijn muziek in mijn library en nummers die ik echt super vind favorite ik. Spotify was meer van oh jij luisterde naar x dan zal je y vast top vinden. Apple Music is meer oh jij luistert naar dit soort muziek, misschien is dit soort ook leuk of hier heb je het zelfde soort. (mijn ervaring at least)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Net even gekeken, deze week onder andere Tim Knol, Claude, Alderliefste, Roufaida in “discovery”. Ik heb ze allevier moeten opzoeken, maar lijken mij nu niet echt aan te sluiten bij mijn muziekkeuze…

En voor alle duidelijkheid: andere suggesties zijn wél goed en ik heb ook wel wat Vlaamse muziek in mijn bibliotheek. Maar de balans zit helemaal fout. En alle nummers in mijn library zijn gerate 1-5 sterren + favorieten.

Ik stoor me er niet aan hoor, dus als jij er blij mee bent, dan is dat gewoon top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
nokie schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:41:
Net even gekeken, deze week onder andere Tim Knol, Claude, Alderliefste, Roufaida in “discovery”. Ik heb ze allevier moeten opzoeken, maar lijken mij nu niet echt aan te sluiten bij mijn muziekkeuze…

En voor alle duidelijkheid: andere suggesties zijn wél goed en ik heb ook wel wat Vlaamse muziek in mijn bibliotheek. Maar de balans zit helemaal fout. En alle nummers in mijn library zijn gerate 1-5 sterren + favorieten.

Ik stoor me er niet aan hoor, dus als jij er blij mee bent, dan is dat gewoon top!
Misschien helpt het om die artiesten te markeren als "suggest less" geen idee of dat daadwerkelijk helpt, ben nieuw op AM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Ik zal het eens proberen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:37
Ik krijg vanochtend notificaties dat bepaalde albums aan mijn library zijn toegevoegd. Ik heb alleen nog nooit van deze artiesten of albums gehoord. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
oohh schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:30:
Ik krijg vanochtend notificaties dat bepaalde albums aan mijn library zijn toegevoegd. Ik heb alleen nog nooit van deze artiesten of albums gehoord. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Die heb ik nog nooit gezien. Heb je toevallig een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
oohh schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:30:
Dit lijkt me stug, denk eerder dat die de melding gaf dat er een nieuw album van artiest x met naam van album x, beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
smeerbartje schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:56:
[...]

Die heb ik nog nooit gezien. Heb je toevallig een screenshot?
Nee helaas, vergeten te maken.
Nicj56 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Dit lijkt me stug, denk eerder dat die de melding gaf dat er een nieuw album van artiest x met naam van album x, beschikbaar is.
Wellicht, ik kan het niet verifiëren omdat ik geen screenshot heb gemaakt. Maar het is sowieso apart omdat ik de artiesten niet herken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
@smeerbartje @Nicj56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjim4TU9ouwsWNIby5CFq5R8oCY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BjKSTG1G9HIdE3V2Wct9Aqyq.png?f=user_large
En zoals eerder gemeld niks te zien in mijn library. Artiest ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
oohh schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:11:
@smeerbartje @Nicj56
[Afbeelding]
Dit al geprobeerd?
Navigate to the 'Settings' menu.
Find the 'Music' section and tap on it.
Look for the 'Add Playlist Songs' option and toggle it off.

Als je een playlist volgt, die automatisch wordt geüpdatet, dan worden die nummers ook toegevoegd aan je library.

[ Voor 55% gewijzigd door ChrisM op 28-03-2025 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
oohh schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:11:
@smeerbartje @Nicj56
[Afbeelding]
Dit heb ik echt nog nooit gezien. Ik kan je niet helpen, sorry.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
ChrisM schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:16:
[...]

Dit al geprobeerd?
Navigate to the 'Settings' menu.
Find the 'Music' section and tap on it.
Look for the 'Add Playlist Songs' option and toggle it off.

Als je een playlist volgt, die automatisch wordt geüpdatet, dan worden die nummers ook toegevoegd aan je library.
Dit was de oplossing. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:46
Even een vraagje, ik gebruik AM vooral in de ochtend om radio te luisteren, journaal enzo. Maar stel het journaal begint om stipt 7 uur, dan kan je niet je stream op dat moment exact starten want dan mis je het begin door die stomme “Welcome to tune in” jingle. Dus daar hou ik al rekening mee. Nu is het tegenwoordig zelfs zo dat je na die jingle eerst meerdere advertenties krijgt, dezelfde die de radiozender zelf ook gebruikt dus ik dacht “de studio loopt achter, de reclame is nog bezig.. maar nee. Na die reclames val je gewoon middenin een zin, oftewel het programma was allang bezig maar die reclame word apart in de stream geïnjecteerd of iets? WHY!? Apple Music is een betaalde dienst, daar verwacht ik geen reclame (buiten de standaard radioreclame die natuurlijk logisch is want dat komt vanaf de bron). Is er een manier om dat uit te zetten, of streamen via een andere dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommy-D schreef op zondag 20 april 2025 @ 07:30:
Even een vraagje, ik gebruik AM vooral in de ochtend om radio te luisteren, journaal enzo. Maar stel het journaal begint om stipt 7 uur, dan kan je niet je stream op dat moment exact starten want dan mis je het begin door die stomme “Welcome to tune in” jingle. Dus daar hou ik al rekening mee. Nu is het tegenwoordig zelfs zo dat je na die jingle eerst meerdere advertenties krijgt, dezelfde die de radiozender zelf ook gebruikt dus ik dacht “de studio loopt achter, de reclame is nog bezig.. maar nee. Na die reclames val je gewoon middenin een zin, oftewel het programma was allang bezig maar die reclame word apart in de stream geïnjecteerd of iets? WHY!? Apple Music is een betaalde dienst, daar verwacht ik geen reclame (buiten de standaard radioreclame die natuurlijk logisch is want dat komt vanaf de bron). Is er een manier om dat uit te zetten, of streamen via een andere dienst?
De radio gaat via Tune-in, dat is de dienst.
Apple Music is de opstap naar, oftewel wil je van de tune-in reclame af moet je daar een abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
Donstil schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:43:
[...]

De radio gaat via Tune-in, dat is de dienst.
Apple Music is de opstap naar, oftewel wil je van de tune-in reclame af moet je daar een abonnement nemen.
Dat je de Tune-in opstart-jingle krijgt kan ik nog wel begrijpen, maar waarom proppen ze er ook nog “normale” reclame achteraan? Ik betaal voor AM, dus verwacht geen ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Die dienst kan je ook afnemen zonder AM abonnement (eveneens in de Music app) en heeft op zich dus niets te maken met je AM abbo. Er zijn ook radiostations binnen AM die dat niet hebben.

Wat jij lijkt te willen is dat AM jouw TuneIn Premium abbo betaalt, denk niet dat dat gaat gebeuren. En als Apple (of Google) het volledig zouden integreren, krijgen ze geheid weer hommeles met de EU, dus ik snap dat ze het niet doen.

Overigens zie ik dubbele berichten, ik weet niet of het TuneIn is die de reclame injecteert (en die je dus kan vermijden door TuneIn premium te nemen) of dat het de radiostations zijn die het (laten) doen. Dat is me niet duidelijk. Zelf krijg ik overigens maar 1 ad die hooguit 10s duurt als het al zo lang is. Ik stoor me er dus niet aan. Geen idee of het station-afhankelijk is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommy-D schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:25:
[...]

Dat je de Tune-in opstart-jingle krijgt kan ik nog wel begrijpen, maar waarom proppen ze er ook nog “normale” reclame achteraan? Ik betaal voor AM, dus verwacht geen ads.
De betaalde tune-in mogelijkheid is dus geen onderdeel van Apple Music, dus betalen voor Apple Music doet er daarom niet toe. Dat bedoelde ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy-D
Donstil schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:37:
[...]

De betaalde tune-in mogelijkheid is dus geen onderdeel van Apple Music, dus betalen voor Apple Music doet er daarom niet toe. Dat bedoelde ik.
Duidelijk, dank je. Gewoon accepteren dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tommy-D schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:45:
[...]

Duidelijk, dank je. Gewoon accepteren dus..
Eenmalige aanschaf van 4 Euro. Maar geen irritante reclame als ik het gebruik op mijn iPhone. Radio 1 start rechtstreeks op. :)

https://apps.apple.com/nl/app/radio-receiver/id311658127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
SandsOfArrakis schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:14:
[...]

Eenmalige aanschaf van 4 Euro. Maar geen irritante reclame als ik het gebruik op mijn iPhone. Radio 1 start rechtstreeks op. :)

https://apps.apple.com/nl/app/radio-receiver/id311658127
Als je het alleen voor de NPO zenders gebruikt, kun je ook gewoon de gratis NPO apps gebruiken op je iPhone/iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ThomasG schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:36:
[...]
Als je het alleen voor de NPO zenders gebruikt, kun je ook gewoon de gratis NPO apps gebruiken op je iPhone/iPad.
Dat gaat dan via AirPlay. Mijn ervaring is dat dit niet altijd een fijn werkt. Je moet dan bv de betreffende app op je iPhone actief en/of je kunt op je iPhone dan niet andere media openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
meesje schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:49:
[...]

Dat gaat dan via AirPlay. Mijn ervaring is dat dit niet altijd een fijn werkt. Je moet dan bv de betreffende app op je iPhone actief en/of je kunt op je iPhone dan niet andere media openen.
Dat je de app actief moet houden is niet waar. Je kunt het gewoon op de achtergrond hebben, en zelfs je telefoon locken. Het speelt gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ThomasG schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:58:
[...]
Dat je de app actief moet houden is niet waar. Je kunt het gewoon op de achtergrond hebben, en zelfs je telefoon locken. Het speelt gewoon door.
Mijn opmerking was algemeen van aard. Wellicht dat NPO AirPlay wel goed heeft geïmplementeerd. Ik zal straks zelf ook eens testen.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste