Heb er bijna een maand testen van Apple Music opzitten, ik ben nooit super honkvast geweest met muziekstreaming services, dus ga ik zoals sommige hier wel eens een maandje testen met een andere dienst. als zowel Mac en Windows gebruiker had ik hoge verwachtingen aan de Mac kant. daarnaast heb ik ook een iphone in gebruik. de webversie heb ik exclusief op windows gebruikt, omdat door het toevoegen van passkeys je ervoor zorgt dat de music app op windows niet meer werkt. "het is niet compatible" aldus het login scherm.
mn muziek bibliotheek is qua favorieten niet enorm, ongeveer 1300 liedjes, maar ik draai vooral op playlists, heb er een goeie 150. en sommige zijn echt groot, met dit in de gedachten heb ik mn hele muziek library in apple music van een eerdere test compleet leeg gemaakt, voor een zo eerlijk mogelijke test.
dit had enige voeten in de aarde vanwege de cloud library die op het synchroniseren vast liep toen er meer dan 1000 liedjes verwijderd werden in 1 keer. uiteindelijk met een transfer service mijn actuele playlists en favorieten overgezet naar AM. na de eerste keer opstarten heb ik na ongeveer een uur wachten vanwege de eerder genoemde synchronisatie al mijn library in beeld. draadloos luisteren met aan klinkt vergelijkbaar met spotify als ik heel eerlijk ben (wel wat verfijnder), met een DAC + goeie koptelefoon is dit een heel ander verhaal.
de suggesties vind ik erg willekeurig en vooral gericht op pop, en zijn nou niet echt iets wat ik gauw zelf zou aanzetten.
maar wat een terugkerend thema blijft zijn is dat er echt veel laadmomenten in zitten bij het gebruiken van de app. de staat van de app op zowel mac als ios is echt achtergebleven, ik weet niet of er hier mensen zijn met playlists die meer dan 1000+ nummers bevatten en dit ook ervaren, want helaas gaat het voor mij een dealbreaker zijn.