Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 89 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
Haay schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:59:
Rim of the World (2019)[Afbeelding: Rim of the World (2019)]
Tweakers: 6.5 | IMDb: N/A | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Best vermakelijke low-budget teenage avonturen film volgens het concept zoals dat in de jaren '80 en '90 populair was. Laat je verstand even een dutje doen om alle plotgaten en onwaarschijnlijkheden te negeren, en laat je gewoon meevoeren met de verwikkelingen die de vier kinderen doormaken. De regelmatige referenties naar andere films (o.a. Gladiator, Star Wars, Independence Day, enz.) en bekende pop-culture, en het zichzelf niet al te serieus nemen maakt veel goed. Aardig voor een avondje Netflixen :-)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Pas gezien en sluit me hierbij aan.
Mijn dochter wilde hem graag kijken, dus meegekeken.

Verhaal mist wel wat diepgang, maar dat geeft niet.
Wat ik het meest storend vond was dat scenes soms net even te vroeg werden gestopt. Maak de film 10 minuten langer en laat scenes wat vloeiender in elkaar overlopen.

Bijvoorbeeld, ze klimmen uit het huis, maar voordat ze er allemaal uit zijn rennen ze al in de volgende shot door het bos. (als ik me het goed herinner)

Prima film voor om even te netflixen

wijze woorden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:07
Apollo 11 (2019)Apollo 11 (2019)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, History | Runtime: 93 min | MPAA: G
Voorpremiere in EYE gezien, prachtige beelden, heel mooi gemonteerd. Ongeveer 50% van het beeldmateriaal is niet eerder vertoond of van veel hogere kwaliteit dan tot nu toe. Ook is er control room beeld gesynced met de audio, heel gaaf om die mensen te zien en te horen. Er is geen enkele voice-over (verteller), alleen een paar eenvoudige animaties om de manoeuvres te tonen en af en toe wat getallen in beeld (snelheid, hoogte, seconden, etc.) dus de beelden, dialogen, geluid en muziek dragen de documentaire. Een absolute aanrader voor het grote scherm!

Na de vertoning in EYE was er een gesprek met Todd Douglas Miller en André Kuipers, waar een boel verteld werd over hoe deze film tot stand is gekomen. Veel van die info staat op wikipedia. Na het kijken zeker de moeite waard om te lezen.

Let op: in het Omniversum draait een 50 minuten versie, de film versie is 93 minuten.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 29-05-2019 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Salvatron schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:51:
[...]

De verrassing maakt niet uit. Ze moeten het rechttoe rechtaan houden en niet met oninteressante subplots komen, gewoon rechttoe rechtaan lekker knallen en achtervolgen en ze hebben een goede film. Maakt niet uit als het meer van hetzelfde is, terminator 2 heb ik ook al 10x gezien en het blijft een van de beste films ooit. Nee, de verrassing, die maakt niet uit.
Een film meerdere keren kijken is niet hetzelfde als vervolg films maken die meer van hetzelfde zijn. Sommige films /genres komen er mee weg, zoals slasher films, maar Terminator is eigenlijk niet geschikt om uit te melken. Terminator Salvation heeft geprobeerd om het anders te doen, maar dat werd geen succes. Terminator 3 en Genysis zijn allebei slappe aftreksels van Terminator 2. De enige pluspunten aan die films zijn de dingen die anders zijn, namelijk het einde van van T3: Judgement Day en Skynet zijn niet te voorkomen en het alternatieve 1984 in Genysis. Nadat ze in Genysis naar het heden gaan is het wéér een race tegen de klok om Skynet tegen te houden en wéér een andere en betere Terminator als vijand :O

De Alien franchise zit ook zo vast. En dan denken fans dat alles beter wordt als je Ellen Ripley weer terug brengt (en dat gaat ongetwijfeld gebeuren nu na de reboot en reimagining, de direct sequel retcon helemaal hip is), terwijl Ellen Ripley de film Alien Resurrection niet beter heeft gemaakt. In de Alien franchise komen ze niet verder dan "Aliens zijn biologische wapens". Je kan er alle kanten ermee op, maar dan blijven ze hangen bij biologische wapens.
Ik ben waarschijnlijk de enige op deze aardbol, maar ik vind Alien vs Predator: Requim een leuke film. Helaas was de film veel te donker gefilmd en ik verbaas me elke keer als ik de film kijk dat je echt geen ene zak ziet, maar Aliens die eens op aarde zijn en een afgelegen dorpje terroriseren vind ik veel leuker dan Aliens die weer in donkere gangen van een ruimteschip rondkruipen.

Kortom, meer van hetzelfde is niet altijd leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Droefsnoet schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:54:
[...]

Een film meerdere keren kijken is niet hetzelfde als vervolg films maken die meer van hetzelfde zijn. Sommige films /genres komen er mee weg, zoals slasher films, maar Terminator is eigenlijk niet geschikt om uit te melken. Terminator Salvation heeft geprobeerd om het anders te doen, maar dat werd geen succes. Terminator 3 en Genysis zijn allebei slappe aftreksels van Terminator 2. De enige pluspunten aan die films zijn de dingen die anders zijn, namelijk het einde van van T3: Judgement Day en Skynet zijn niet te voorkomen en het alternatieve 1984 in Genysis. Nadat ze in Genysis naar het heden gaan is het wéér een race tegen de klok om Skynet tegen te houden en wéér een andere en betere Terminator als vijand :O

De Alien franchise zit ook zo vast. En dan denken fans dat alles beter wordt als je Ellen Ripley weer terug brengt (en dat gaat ongetwijfeld gebeuren nu na de reboot en reimagining, de direct sequel retcon helemaal hip is), terwijl Ellen Ripley de film Alien Resurrection niet beter heeft gemaakt. In de Alien franchise komen ze niet verder dan "Aliens zijn biologische wapens". Je kan er alle kanten ermee op, maar dan blijven ze hangen bij biologische wapens.
Ik ben waarschijnlijk de enige op deze aardbol, maar ik vind Alien vs Predator: Requim een leuke film. Helaas was de film veel te donker gefilmd en ik verbaas me elke keer als ik de film kijk dat je echt geen ene zak ziet, maar Aliens die eens op aarde zijn en een afgelegen dorpje terroriseren vind ik veel leuker dan Aliens die weer in donkere gangen van een ruimteschip rondkruipen.

Kortom, meer van hetzelfde is niet altijd leuk.
Klopt allemaal niet. De vervolgen worden om zeep geholpen door slechte casting, en te weinig spanning. Wat ze moeten doen is rechttoe rechtaan achtervolgen, met goede karakters en goed acteerwerk. In alien resurrection loopt Ripley te snuffelen, en is de film soms kinderachtig. Verder is die film wel goed.
Terminator 3 is een slap aftreksel van 2 omdat de acteurs die de Connors spelen niet goed zijn, maar verder is die film ook wel goed.
Het is de kwaliteit van de films waardoor die vervolgen niet altijd goed zijn, niet omdat het verhaal niet verder kan.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Salvatron schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:34:
[...]
Terminator 3 is een slap aftreksel van 2 omdat de acteurs die de Connors spelen niet goed zijn, maar verder is die film ook wel goed.
Het is de kwaliteit van de films waardoor die vervolgen niet altijd goed zijn, niet omdat het verhaal niet verder kan.
T3 is ronduit bagger imo. Teveel "grappige" situaties voor een dergelijke duistere franchise. Het beroerde acteerwerk maakte het inderdaad nog erger. Kristanna Loken kun je geen seconde serieus nemen als terminator. Claire Danes is een prima actrice, maar hier sloeg ze de plank aardig mis en Nick Stahl sloeg helemaal nergens op.

T2 is terecht een klassieker in het actie genre. Goed verhaal, sterk acteerwerk en een goede balans tussen grappige situaties en actie/drama. James Cameron doet met Dark Fate een poging om weer aansluiting te vinden bij zijn oude meesterwerk, maar ik ben bang dat geen enkel vervolg zich met T2 zal kunnen meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43

MazeWing

The plot thickens...

John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: R
"Sometimes too much is just too much..."

Gisterenavond deze film gezien en kan niets anders concluderen dan dat de film volledig is doorgeslagen in het steeds maar weer opnieuw in beeld brengen hoe mensen om het leven gebracht worden. Dit wordt dusdanig veel gedaan dat het uiteindelijk gewoon zijn charme verliest en simpelweg saai wordt.

Waar John Wick 1 vernieuwend was en dit in een nog enigszins geloofwaardige setting deed, was deeltje 2 al meer van het zelfde in een steeds ongeloofwaardig wordende setting. Deeltje 3 slaat echter volledig door en laat een wereld zien waarbij schijnbaar zo'n beetje iedereen huurmoordenaar is. Bij de rest van de mensen is waarschijnlijk #IDontGiveAFuck trending, want er komt praktisch geen enkele reacties van omstanders, kijken niet eens om en geven er werkelijk waar geen ene reet om.

De actie zelf is fantastisch in beeld gebracht, echter is het zoals reeds aangegeven, echt veel te veel van hetzelfde waarbij voor de 400e keer iemand tegen de grond werken en door zijn hoofd schieten praktisch al zijn charme heeft verloren...
De scenes lijken ook veel meer "opgezet" te zijn dan in de vorige 2 delen, waarbij er ook nog eens veel meer ongeloofwaardigheden in zitten. Waarom met 6 man op een motor achter John Wick aan en hem met een pistool neerschieten, als je ook heel trendy met z'n allen je samurai zwaard kan trekken en 'm op die manier van kant probeert te maken. Zo is de hele film eigenlijk gevuld, waarbij er nauwelijks tot geen aandacht wordt geschonken aan echt iets vernieuwends in beeld te brengen of iets anders te doen dan we in de eerste 5 minuten al te zien krijgen.

Qua verhaal is het verder ook weinig soeps. Het is eerder een draadje om de ene met de andere scene te verbinden en de kijker een reden te geven waarom John nu weer de volgende 100 vijanden gaat killen. De film doet niets, maar dan ook niets vernieuwend en teert enkel en alleen op het "gun kata" van John Wick en het visueel (grotendeels steeds op dezelfde manier) in beeld brengen hoe hij mensen omlegt. Leuk voor de eerste 10 keer, meer van het zelfde na de eerste 100 keer, ronduit vermoeiend na de 1000e keer.

Ik hoop echt dat ze met deel 4 eindelijk eens wat vernieuwing gaan brengen en ook het verhaal eens wat meer aandacht gaat krijgen. Ook een iets geloofwaardige setting zou de film erg ten goede komen. Kijk ik echter naar de lijn die men heeft gezet, dan verwacht ik dat John Wick in deeltje 4 op de afdeling neonatologie terecht komt en daar aangevallen gaat worden door prematuur geboren baby's...
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

AcidBurn schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:02:
[...]

T3 is ronduit bagger imo. Teveel "grappige" situaties voor een dergelijke duistere franchise. Het beroerde acteerwerk maakte het inderdaad nog erger. Kristanna Loken kun je geen seconde serieus nemen als terminator. Claire Danes is een prima actrice, maar hier sloeg ze de plank aardig mis en Nick Stahl sloeg helemaal nergens op.

T2 is terecht een klassieker in het actie genre. Goed verhaal, sterk acteerwerk en een goede balans tussen grappige situaties en actie/drama. James Cameron doet met Dark Fate een poging om weer aansluiting te vinden bij zijn oude meesterwerk, maar ik ben bang dat geen enkel vervolg zich met T2 zal kunnen meten.
Ik heb laatst T2 nog eens gekeken en het blijft knap hoe goed die film, zelfs na al die jaren, nog is! Hij voelt ook op geen moment gedateerd aan (enkel misschien bepaalde "morphing effecten" daargelaten).
Terminator 2 is een schoolvoorbeeld hoe een goede actie film in elkaar moet zitten. Qua verhaal, opbouw van spanning, visueel overzichtelijk in beeld gebracht, etc.

Dark Fate wordt hopelijk beter dan alles na T2, alhoewel m'n verwachtingen extreem laag zijn...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:26
Enige jaren geleden met mijn vrouw T1 zitten kijken. Die had ik zelf nog nooit gezien, dus goed om mee te beginnen. Ondertussen T2 die ik wel al had gezien nog niet bekeken. T1 is echt te bejaard. Maar dat was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

AcidBurn schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:02:
[...]

gewoon een film over je heen laten komen en niet teveel nadenken over het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:33
@MazeWing Ik heb JW3 nog niet gezien, maar wat me bij deel 1 is bijgebleven is niet de actie, maar juist het (toch wel geloofwaardige) verhaal, de karakters, de muziek, het (onder)wereldje en hoe John Wick daar ooit van deel uit heeft gemaakt. Zonder ook maar 1 flashback weet je als kijker hoe de vork in de steel zit.

Deel 2 vond ik een herhaling van zetten, waardoor ik het een erg saaie film vond. Het enige wat me van deel 2 is bijgebleven is dat het ongeloofwaardig en uitgemolken aanvoelde.

Ik las aanvankelijk lovende verhalen over deel 3, maar als het zich nòg meer op de actie focust en de rest op de achtergrond beland, dan is het voor mij zeker geen verbetering.

Voor over the top actie kijk ik wel machete, die neemt zichzelf tenminste niet serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 16:38

AvK

Ready Set Go

LA-384 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:56:
@MazeWing Ik heb JW3 nog niet gezien, maar wat me bij deel 1 is bijgebleven is niet de actie, maar juist het (toch wel geloofwaardige) verhaal, de karakters, de muziek, het (onder)wereldje en hoe John Wick daar ooit van deel uit heeft gemaakt. Zonder ook maar 1 flashback weet je als kijker hoe de vork in de steel zit.

Deel 2 vond ik een herhaling van zetten, waardoor ik het een erg saaie film vond. Het enige wat me van deel 2 is bijgebleven is dat het ongeloofwaardig en uitgemolken aanvoelde.

Ik las aanvankelijk lovende verhalen over deel 3, maar als het zich nòg meer op de actie focust en de rest op de achtergrond beland, dan is het voor mij zeker geen verbetering.

Voor over the top actie kijk ik wel machete, die neemt zichzelf tenminste niet serieus.
Als je Machete leuk vind moet je Hobo with a Shotgun ook eens kijken. Met onze eigen Rutger Hauer. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

LA-384 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:56:

Voor over de top actie moet je inderdaad Machete kijken. Voor een serieuze actiefilm waar bloed zweet en tranen zitten moet je John Wick kijken. Beetje makkelijk om JW zo weg te zetten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Yup, in je eentje een heel bende uitroeien is een serieuze actiefilm.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@AvK Hobo with a shotgun heb ik ooit eens opgezet, maar kon er echt niet naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

MazeWing schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:06:
De actie zelf is fantastisch in beeld gebracht
6/10.
Zonder zelf de film gezien te hebben, heb ik wel moeite met het cijfer wat je er voor geeft. Het enige pluspunt
wat je noemt is dat de actie fantastisch is in beeld gebracht is, maar vervolgens heb je moeite zowel het verhaal,de ongeloofwaardige setting, als de repetitieve actie.

Naar mijn mening hoort er bij deze onderbouwing dan maximaal een 4+ tot een 5-, en zeker geen 6
wat een voldoende impliceert.

Wat iemand voor cijfer geeft is aan de persoon zelf. Het topic is hier niet het discussieer over wat voor cijfer een Tweaker nou weer geeft

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 31-05-2019 14:19 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ome Ernst schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Zonder zelf de film gezien te hebben, heb ik wel moeite met het cijfer wat je er voor geeft. Het enige pluspunt
wat je noemt is dat de actie fantastisch is in beeld gebracht is, maar vervolgens heb je moeite zowel het verhaal,de ongeloofwaardige setting, als de repetitieve actie.

Naar mijn mening hoort er bij deze onderbouwing dan maximaal een 4+ tot een 5-, en zeker geen 6
Nutteloze discussie.
Laat mensen zelf bepalen wat ze een 6 vinden en wat niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:08
Suicide Squad (2016)Suicide Squad (2016)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Vreselijke screenplay, dat vat het zowat samen. Gelukkig maken enkele acteurs veel goed door hun vertolking van de verknipte personages. Wat domme ruwe actie, halfbakken grapjes, en je komt tot een geheel dat toch geen volledige verspilling van je avond betekent. En ik geef toe, ik heb een boontje voor Margot Robbie.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ome Ernst schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Vanwege het feit dat de actie fantastisch is en mooi in beeld is gebracht krijgt de film een 6. Meer ook niet want daar is de rest te slecht voor.

Ik geef films zelden een onvoldoende. Als ik ze echt waardeloos vind zet ik ze tijdig af omdat het dan zonde van m'n tijd begint te worden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo gaan we niet met elkaar om. Graag constructieve bijdrages anders niet

[ Voor 181% gewijzigd door Outerspace op 31-05-2019 14:19 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Wat is US een bagger film zeg. Nadat de doppelgangers het huis binnenvielen ging het echt bergafwaarts. Verhaal zelf sloeg nergens op.

MrVegeta Prima dat dat naar jouw mening moet. Maar iemand anders denkt dat daar anders over.

Geen namen verbasteren van anderen s.v.p.

[ Voor 186% gewijzigd door defiant op 31-05-2019 22:27 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
Ma (2019)Ma (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R
Schiet mij maar lek als dit horror moet zijn. De eerste helft gebeurd er werkelijk niks anders dan school jeugd die lopen te zuipen en te feesten. (waarschijnlijk onder het mom van "verhaal opbouw"). De tweede helft begint het thriller element een beetje op gang te komen, maar de "horror" elementen komen pas het laatste kwartier aan bod.

Een paar mensen in de zaal schrokken hardop van sommige situaties, waarbij ik dacht: Hoezo schrik je hiervan? Je kijkt een horrorfilm, wat verwacht je dan? En het is nog niet eens extreme gore ofzo. Het zijn bij lange na geen Saw/Hostile praktijken.

Het einde slaat ook helemaal nergens op, alsof de regisseur niet meer wist wat hij nou wilde. Op het laatste kwartier na is de hele film geen moer aan en hangt van de cliche's aan elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Mile 22 (2018)Mile 22 (2018)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R
Een film met veel actie en een chaotische manier van filmen. Het aantal ononderbroken scènes langer dan 5 seconden is op 1 hand te tellen. Dit maakt het toch wel een ietwat vermoeiende film om te kijken. De vechtscenes met Iko Uwais maken veel goed, maar hebben ook te lijden onder de slechte, chaotische editing.

Het verhaal is moeilijk te volgen door allerlei scènes en verhaallijnen die at random in beeld komen; zoals de Russen in dat vliegtuig, de persconferentie in de toekomst en de scheiding van een van de karakters.

Opvallend genoeg leiden deze scènes wel tot een onverwacht einde, wat de film toch ook weer iets beter maakt.

Al met al een film die het vooral moet hebben van de actie. Zet je verstand op nul en je hebt 90 minuten aardig plezier.

Mile 22 - 6,5/10
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Vandaag de volgende films bekeken op Film1: Action:

Kill Command (2016)Kill Command (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: Not Rated
Ik had gezien op F1lm: Action, niet helemaal vanaf het begin. Maar goed het verhaal is wel duidelijk naarmate je langer kijkt. Op zich een leuke film. Alleen de ''Killing machines'' GFX is niet zo spectaculair waardoor de film niet helemaal tot zijn recht komt. Het gore gedeelte is helaas niet zo goed uitgevoerd. Tof om 1x naar te kijken niet meerdere keren waard.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Battle Drone (2018)Battle Drone (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13
Een leuke film om naar te kijken. Deze komt in het dezelfde schuitje als ''Kill Command'' maar dan op een veel realisctischere omgeving. Ook de drones bewegen iets beter en natuurlijker dan ''Kill command'' en de figuranten zijn ook een stuk leuker om naar te kijken. Een aanrader. Ik vermoed dat er een 2de deel aankomt als ik zo het einde bekijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

[ Voor 94% gewijzigd door theduke1989 op 31-05-2019 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

Godzilla: King of the Monsters (2019)Godzilla: King of the Monsters (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
Vandaag de 3D-versie met Dolby Atmos gezien. Ik ging er naar toe met de verwachting een spektakelfestijn met monstergevechten te zien en dat is precies wat ik kreeg. Overweldigend geweld, heerlijk! Er zit serieus ook nog een verhaal aan vast en alhoewel het geen Oscarmateriaal is, is het voor een monsterfilm best wel aardig opgezet.

Ik wacht alvast op het volgende deel waarin Godzilla het tegen King Kong mag gaan opnemen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@MrVegeta Fury Road was absoluut een aardige film maar bij lange na niet de beste actiefilm van de afgelopen 20 jaar!

Wat betreft Transformers; de eerste was het beste, de 2 daarna waren vermakelijk maar stukken minder. Hetgeen daarna kwam zijn een visueel orgasme maar slecht. Bumblebee was wel weer aardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:46

Vrijdag

De Zwarte

@LA-384 toen ik die film keek dacht ik "hee, maar deze heb ik toch al eens gezien?" Ben daarna eens in mijn kast met dvd's gaan rommelen en waarempel!

Exit Wounds en 16 blocks doen precies hetzelfde. Escorteren van een belangrijke/gevaarlijke crimineel wat dan helemaal fout gaat.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:24

Aight!

'A toy robot...'

Vrijdag schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:22:
@LA-384 toen ik die film keek dacht ik "hee, maar deze heb ik toch al eens gezien?" Ben daarna eens in mijn kast met dvd's gaan rommelen en waarempel!

Exit Wounds en 16 blocks doen precies hetzelfde. Escorteren van een belangrijke/gevaarlijke crimineel wat dan helemaal fout gaat.
16 Blocks met Mos Def en zijn irritante stem :P

Maar vond het wel een grappige film, moet Mile 22 ook nog eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Wildfire schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:42:
Godzilla: King of the Monsters (2019)[Afbeelding: Godzilla: King of the Monsters (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
Vandaag de 3D-versie met Dolby Atmos gezien. Ik ging er naar toe met de verwachting een spektakelfestijn met monstergevechten te zien en dat is precies wat ik kreeg. Overweldigend geweld, heerlijk! Er zit serieus ook nog een verhaal aan vast en alhoewel het geen Oscarmateriaal is, is het voor een monsterfilm best wel aardig opgezet.

Ik wacht alvast op het volgende deel waarin Godzilla het tegen King Kong mag gaan opnemen :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Ik deel volledig dezelfde mening. Ik zie veel online critics nu de commentaar geven dat ze Godzilla net meer hadden moeten teasen (een van de grote commentaren van de eerste). Als ik naar een Godzilla film ga wil ik gigantische monsters zien vechten, het menselijk gedeelte is pure bijzaak. Heb er echt van genoten.

Maar over het verhaal:
spoiler:
Heel het "De mensheid is het virus." plot begint wat afgezaagd te worden, is niet de eerste film die dit gebruikt de afgelopen maanden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:17:
Enige jaren geleden met mijn vrouw T1 zitten kijken. Die had ik zelf nog nooit gezien, dus goed om mee te beginnen. Ondertussen T2 die ik wel al had gezien nog niet bekeken. T1 is echt te bejaard. Maar dat was te verwachten.
T1 was dan ook een low-budget project met 6,4 miljoen dollar. T2 had een budget van 94 miljoen dollar.

Persoonlijk gaat m'n voorkeur uit naar T1. De T-1000 doet het niet voor me, dat vloeibare metaal is voor mij niet overtuigend/geloofwaardig als machine, itt de T-800. En de sfeer in T1 is wat rauwer/duisterder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotel Mumbai in the bioscoop

Echt wel nagelbijten van start to finish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Triple Frontier (2019)Triple Frontier (2019)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: R
man wat rare film. Er staat in de basis een goed en interessant verhaal. De hele film geeft het idee alsof er iemand goed heeft nagedacht over het begin en de opbouw van het verhaal. Daarna gaat het zo rap bergafwaarts dat het lijkt alsof er een stagiair aangesteld is om de rest af te schrijven..

knip spoilers
Echt de hele film zit vol met wtf's van midden tot eind, Netflix laat keer op keer zien dat met een goede kast en director en een flink budget je nog steeds matige tot zeer matige films kan maken..

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 02-06-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godzilla: King of the Monsters (2019)[Afbeelding: Godzilla: King of the Monsters (2019)]

Heb hem gisteren gezien en kon mijn ogen bijna niet openhouden, zo slaapverwekkend. De monstergevechten waren gigantisch onoverzichtelijk en daardoor kon je gewoon niet zien wat er allemaal gebeurde. Alsof je alles met een zoom zat te kijken. Het geluid was goed, maar de beelden waren erg matig, zeker vergeleken met de film uit 2014. Die was veel beter geschoten en veel overzichtelijker en daardoor een veel vermakelijkere film. Tevens was hier zowat alles in het donker geschoten waardoor alles nog minder goed te zien was. Nee, dit was echt geen goede film. Ook al ben ik een enorme fan van dit genre!

5,0 zou ik hem maximaal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Net terug en zeker genoten ervan. Alleen jammer dat human drama enz er weer in moet. Had van mij niet zo gehoeven. Maar verdrr godzilla dus ja dikke 8 van mij !!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Simon Shipperd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:08:

[...]

Maar over het verhaal:
spoiler:
Heel het "De mensheid is het virus." plot begint wat afgezaagd te worden, is niet de eerste film die dit gebruikt de afgelopen maanden
Ik bedoelde meer dat er in deze film wordt ingegaan op de achtergrond van de Titans. Niet dat plotlijntje waar jij op doelt, dat vond ik ook zo'n onzin.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Heb hem gisteren gezien en kon mijn ogen bijna niet openhouden, zo slaapverwekkend. De monstergevechten waren gigantisch onoverzichtelijk en daardoor kon je gewoon niet zien wat er allemaal gebeurde. Alsof je alles met een zoom zat te kijken. Het geluid was goed, maar de beelden waren erg matig, zeker vergeleken met de film uit 2014. Die was veel beter geschoten en veel overzichtelijker en daardoor een veel vermakelijkere film. Tevens was hier zowat alles in het donker geschoten waardoor alles nog minder goed te zien was. Nee, dit was echt geen goede film. Ook al ben ik een enorme fan van dit genre!

5,0 zou ik hem maximaal geven.
Ik kon de gevechten anders toch echt prima volgen. Is dan meer persoonlijk lijkt me :P

[ Voor 48% gewijzigd door Wildfire op 31-05-2019 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:10

Als Red Sox fan zijnde...
spoiler:
vond ik deze film veel te ver gaan! zat ik daar in m'n Mookie Betts shirsey terwijl Fenway Park met de grond gelijk gemaakt werd :'( ;w

verder heb ik me wel prima vermaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
@Brilsmurfffje Ik deel je mening grotendeels maar misschien moet je toch wat spoilertags toevoegen. Je geeft wel erg veel van het beperkte plot weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Justice League (2017)Justice League (2017)
Tweakers: 6.4 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: PG-13
Ik weet niet of dit bedoeld was als films is ala Avengers Endgame, die je pas kunt zien na de 10 voorgaande gezien te hebben, Maar Ik heb hiervoor van DC alleen wonderwoman gezien, dus mogelijk dat dat het probleem was. Maar ik vond dit echt een waardeloze film.

Je krijgt 0.1 uitleg over alle karakters. Blijkbaar is supermand door heb gedood, en nu gaan ze hen weer tot leven wekken?? zodat ze 3 doosjes kunnen vinden voor een of ander generic "eet de aarde op beest."

De stem van batman is moet blijkbaar elke keer weer wat gruiser en lager. en is op dit punt meer een persiflage.

Het enige wat me deze film bezig kon houden was wat er nu eigenlijk aan de hand was met superman zijn gezicht* Heb hem iets voor 20 min voor het einde maar uitgezet, omdat het me allemaal eigenlijk niks kon schelen. en dat doe ik toch niet vaak !

*
spoiler:
blijkbaar hebben een snor weg moeten CGI'en in diverse scenes, en dat schijnt 15 jaar na Gollum toch nog te veel gevraagd te zijn :?
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 01-06-2019 16:19 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@heuveltje Wonder Woman, denk ik? ;)

Het probleem met DC is dat er geen goede rode draad is. Waar ze met het Arrowverse proberen om alles aan elkaar te verbinden, zijn ze met de films echt tig keer opnieuw begonnen. Als Fox het kan met X-Men en Deadpool; Sony met Venom en Spider-Man; en Marvel met de complete MCU, dan zouden die paar films van Warner en DC toch ook moeten lukken?

De Dark Knight trilogie paste goed bij elkaar, maar met daarna opnieuw een nieuwe Batman werd ook daar een nieuwe start gemaakt. Man of Steel, Batman vs Superman, Wonder Woman, Aquaman, Suicide Squad en Justice League spelen zich allemaal af in hetzelfde universum. Wellicht dat we nu eindelijk eens wat consistentie gaan zien.

Zou wel leuk zijn. Nu is het elke keer maar afwachten of het erbij hoort en of het überhaupt het bekijken waard is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Captain Marvel (2019)Captain Marvel (2019)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Waardeloze film. Twee punten erbij voor het NiN shirt en de Stan Lee tribute. Twee punten aftrek voor de muziek van No Doubt en Hole.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/1.png1 / 10

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vrijdag schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:59:
Captain Marvel (2019)[Afbeelding: Captain Marvel (2019)]
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Waardeloze film. Twee punten erbij voor het NiN shirt en de Stan Lee tribute. Twee punten aftrek voor de muziek van No Doubt en Hole.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Waarom vind je het een waardeloze film? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
anandus schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:02:
[...]
Waarom vind je het een waardeloze film? :?
Inderdaad, ik vind de film best goed. Vond met name Brie Larson vrij goed spelen voor een Marvel film. Coulson in de film is eindelijk waar alle Marvel agents of Shield kijkers op gewacht hebben. En Fury heeft eindelijk een belangrijke rol in de film.

Marvel universe is dit beste een grote en belangrijke film. Met name verdieping in verhaal van Couslon en Fury.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Droefsnoet schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:54:
[...]

Terminator: The Sarah Connor Chronicles was anders zeer vermakelijk en in mijn ogen zeker beter dan Salvation. Helaas hebben ze die serie veel te vroeg de nek omgedraaid. :'(

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 16:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

A Star Is Born (2018)A Star Is Born (2018)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R
Mooi, integer en aangrijpend waarbij zowel Cooper als Lady Gaga mij erg positief verrast hebben. De film is een remake van vooral de versie uit 1976, wat weer een remake was van de versies uit 1937 en 1954. Ik kan deze zeer aanraden.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Inderdaad, ik vind de film best goed.
offtopic:
Ik heb de film niet gezien, het gaat mij niet zozeer om het eindcijfer.
Maar als je iets 1 ster (of überhaupt een cijfer) geeft, onderbouw dat dan ook.
"Het is een slechte film, 1 ster" (of net zo goed "het is een goede film, 10 sterren") is compleet niets waard zonder onderbouwing en dan kan je net zo goed niets posten, vind ik.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Green Book (2018)Green Book (2018)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Music | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Heb je genoten van The Intouchables dan is deze film ook absoluut een instant hit. Hoofdpersonen worden sterk neergezet en als kijker voel je duidelijk mee met de hoofdpersonen.

De rassendiscriminatie word zeer goed neergezet en je ziet Viggo veranderen doordat hij het nu first hand ervaart
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:56
Vrijdag schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:59:
Geweldige film, 4 punten erbij voor de 90's, 3 punten erbij voor No Doubt en 2 voor Samuel en de poes, 10!!
Sterk verhaal, goed onderbouwd ook :P

Nee vond het een heerlijke film, nostalgie trip en vind haar ook goed spelen, past haar goed zo die rol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 09:04

-36-

Trust me. I'm an amateur

Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Niet de beste uit de reeks maar ik snap eerlijk gezegd niet zo waar de haat voor Bree Brie Larson vandaan komt of dat dit een of ander feministisch vehicel zou zijn. Okee ze kijkt de hele tijd wel erg serieus en de soundtrack ligt er wat dik bovenop waar zo'n beetje ieder girl power nummer uit de jaren 90 voorbij komt. En haar achtergrond verhaaltje is dat ze moeite heeft om te excelleren in een door mannen gedomineerde terreinen als racen en het leger. Maar om je daar nu aan te storen of minpunten voor te geven.. Best okee film dus, zij het dat het hele superhelden riedeltje onderhand een wat uitgemolken concept is geworden.

[ Voor 1% gewijzigd door -36- op 02-06-2019 18:06 . Reden: brie brie brie brie brie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17-09 21:32
-36- schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:26:

Ik snap eerlijk gezegd niet zo waar de haat voor Bree Larson vandaan komt of dat dit een of ander feministisch vehicel zou zijn.
Het feministische gezeur rondom Captain Marvel zat niet in de film zelf, maar komt door uitspraken die Brie (niet Bree :P) Larson in het echt heeft gedaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 02-06-2019 15:04 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Bor schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:27:
Mooi, integer en aangrijpend waarbij zowel Cooper als Lady Gaga mij erg positief verrast hebben. Bradley Cooper weet zijn Walking Dead juk goed af te werpen.
:?

Pssst... https://www.imdb.com/name/nm0511088/?ref_=tt_cl_t3

[ Voor 48% gewijzigd door NaN op 02-06-2019 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 13:57

Tijntje

Hello?!

Bor schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:42:
[...]

Lol, my bad. Fixorz.
Ik snapte je link met The Walking Dead al niet maar ik dacht dat het aan mij lag :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Tijntje schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Ik snapte je link met The Walking Dead al niet maar ik dacht dat het aan mij lag :)
Die twee lijken behoorlijk op elkaar imho. Nu met mijn aanpassing is het weer rechtgezet :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 02-06-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 13:57

Tijntje

Hello?!

Fighting with My Family (2019)Fighting with My Family (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Sport | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Ik had er niet veel van verwacht maar alles bij elkaar was het een vermakelijke film, The Rock is meer een cameo dan een echte rol.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10
How to Train Your Dragon: The Hidden World (2019)How to Train Your Dragon: The Hidden World (2019)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104 min | MPAA: PG
Wat een perfecte afsluiting van de trilogie en weer adembenemende animatie.
Ik heb nooit begrepen waarom deze films niet populairder zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10
Welcome to Marwen (2018)Welcome to Marwen (2018)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.1 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Steve Carell kan zeker niet alleen comedies spelen, erg aandoenlijke film. Het is mooi gedaan hoe ze de poppen to leven laten komen.

[ Voor 53% gewijzigd door Tijntje op 02-06-2019 16:15 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Simon Shipperd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Ik deel volledig dezelfde mening. Ik zie veel online critics nu de commentaar geven dat ze Godzilla net meer hadden moeten teasen (een van de grote commentaren van de eerste). Als ik naar een Godzilla film ga wil ik gigantische monsters zien vechten, het menselijk gedeelte is pure bijzaak. Heb er echt van genoten.
Maar dit is zo'n loose-loose situatie. Tease je dan klagen mensen dat hij pas na 3/4 van de film in beeld komt. Tease je niet dan klagen mensen dat hij al na 1/4 van de film in beeld komt. Het menselijke gedeelte vind ik door de oppervlakkigheid vaak zelfs afleidend.

side note: Aargh een spoiler is gewoon leesbaar in mijn edit box! lol.. foutje van mij. :/

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nou, vanwege overweldigende vraag, hier een nieuwe review :P

Waardeloze film.

Een onsamenhangend achtergrondverhaaltje over de superheld in kwestie. Ongeveer samen te vatten als "blanke heterosexuele mannen zijn de bron van alle kwaad". Carol Danvers (in de eerste helft Vers geheten) is een Aardling en geen Kree. Deze hebben haar ontvoerd vanwege een geheim project wat mis ging en waardoor ze superkrachten heeft gekregen. Ondertussen krijgt ze vreemde flashbacks die ze niet kan plaatsen, wordt haar samenleving aangevallen door shapeshifters en gaat ze terug naar de Aarde.
Daar blijkt dat het net wat anders is dan dat ze dacht, of toch eigenlijk precies wat ze had gedacht. Ze komt Nick Fury tegen, wat Shield knakkers en een kat. OMG een kat. Een KAT ZEG IK JE! Je kan immers niet mis gaan met een kat, want iedereen en zijn moeder heeft een kattenfetisj.

Na wat gebakkelei met een niet zo heel oprechte voormalige partner/mentor en een vijand-die-dat-eigenlijk-niet-is hervind ze haar krachten weer en kan net zoals Superman zo ongeveer alles. Natuurlijk is ze niet zoals Superman maar beter. Superman heeft immers Krypton als zwakte. Captain Marvel heeft geen zwakte. Dat is immers niet sterk en onafhankelijk.

En we weten nu waarom Fury een ooglapje heeft. Wauw.

Naast verhaallijntjes die nergens heen gaan/vandaan komen, dertien in het dozijn actiescenes en een totaal gebrek aan uitstraling van Larson vind ik het geforceerde female empowerment werkelijk zum kotzen.

"Haha, maar ze neemt Jude Law mooi te grazen!". Die scene is gewoon gejat uit Indiana Jones. Verder heeft Larson net zoveel charisma en verschillende gezichtsuitdrukkingen als Kirsten Stewart. Nee, Larson ziet er in elke scene uit alsof ze een paspop is met constipatie.

Twee punten erbij voor het NiN shirt en de Stan Lee tribute. Twee punten aftrek voor de muziek van No Doubt en Hole.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/1.png1 / 10

Zo, allemaal blij nu? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, Captain Marvel was inderdaad niet best, maar een 1 is wel erg mager. Ik geef hem een 4! Een 13 in een dozijn film die niet grappig is, niet spannend is, bijna 100% is green screen en het plot was nou ook niet echt boeiend nee.

Een film die je dus het beste kunt overslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
MrMonkE schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:10:
[...]

Maar dit is zo'n loose-loose situatie. Tease je dan klagen mensen dat hij pas na 3/4 van de film in beeld komt. Tease je niet dan klagen mensen dat hij al na 1/4 van de film in beeld komt. Het menselijke gedeelte vind ik door de oppervlakkigheid vaak zelfs afleidend.

side note: Aargh een spoiler is gewoon leesbaar in mijn edit box! lol.. foutje van mij. :/
Tgoh, echt een spoiler is het niet, gaat niet veel afdoen van de film zelf.

Het probleem is dat als je de monsters amper wil tonen dat je moet zorgen dat je interessante personages moet hebben. In Jurassic Park komen de dinosaurussen slechts +- 15 minuten in beeld in een film die meer dan 2 uur duurt maar doordat er zeer interessante personages en dialoog is valt dit amper op en is de pay-off des te groter.

Maar als je het dan toch vertikt om deftige personages of dialoog te schrijven, focus dan puur op de monsters en laat al de rest erbuiten ipv halverwege een gevecht plots naar de menselijke personages te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Simon Shipperd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:43:
[...]

Tgoh, echt een spoiler is het niet, gaat niet veel afdoen van de film zelf.

Het probleem is dat als je de monsters amper wil tonen dat je moet zorgen dat je interessante personages moet hebben. In Jurassic Park komen de dinosaurussen slechts +- 15 minuten in beeld in een film die meer dan 2 uur duurt maar doordat er zeer interessante personages en dialoog is valt dit amper op en is de pay-off des te groter.

Maar als je het dan toch vertikt om deftige personages of dialoog te schrijven, focus dan puur op de monsters en laat al de rest erbuiten ipv halverwege een gevecht plots naar de menselijke personages te switchen.
Het engste monster is het monster dat je niet ziet.
Het woord dat je denk ik had kunnen gebruiken is SUSPENSE :+

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Vrijdag schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:29:

Waardeloze film.

Een onsamenhangend achtergrondverhaaltje over de superheld in kwestie. Ongeveer samen te vatten als "blanke heterosexuele mannen zijn de bron van alle kwaad". Carol Danvers (in de eerste helft Vers geheten) is een Aardling en geen Kree. Deze hebben haar ontvoerd vanwege een geheim project wat mis ging en waardoor ze superkrachten heeft gekregen. Ondertussen krijgt ze vreemde flashbacks die ze niet kan plaatsen, wordt haar samenleving aangevallen door shapeshifters en gaat ze terug naar de Aarde.
Daar blijkt dat het net wat anders is dan dat ze dacht, of toch eigenlijk precies wat ze had gedacht. Ze komt Nick Fury tegen, wat Shield knakkers en een kat. OMG een kat. Een KAT ZEG IK JE! Je kan immers niet mis gaan met een kat, want iedereen en zijn moeder heeft een kattenfetisj.

Na wat gebakkelei met een niet zo heel oprechte voormalige partner/mentor en een vijand-die-dat-eigenlijk-niet-is hervind ze haar krachten weer en kan net zoals Superman zo ongeveer alles. Natuurlijk is ze niet zoals Superman maar beter. Superman heeft immers Krypton als zwakte. Captain Marvel heeft geen zwakte. Dat is immers niet sterk en onafhankelijk.

En we weten nu waarom Fury een ooglapje heeft. Wauw.

Naast verhaallijntjes die nergens heen gaan/vandaan komen, dertien in het dozijn actiescenes en een totaal gebrek aan uitstraling van Larson vind ik het geforceerde female empowerment werkelijk zum kotzen.

"Haha, maar ze neemt Jude Law mooi te grazen!". Die scene is gewoon gejat uit Indiana Jones. Verder heeft Larson net zoveel charisma en verschillende gezichtsuitdrukkingen als Kirsten Stewart. Nee, Larson ziet er in elke scene uit alsof ze een paspop is met constipatie.

Twee punten erbij voor het NiN shirt en de Stan Lee tribute. Twee punten aftrek voor de muziek van No Doubt en Hole.

Ik wil zo een paspop hoor....errrr....voor een vriend...altijd al crush gehad op Bree Larson

Maar ik geef je wel gelijk, ik vond de film helemaal niets. Ook al ben ik fan van Larson, in deze film doet ze het buiten een paar schattige glimlachen echt slecht. Voor de rest slaagt de film ook nergens op. Verhaal is te simplistisch en te voorspellend.
Enige lichtpuntje is Coulson, wat een held :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SadisticPanda schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Ik wil zo een paspop hoor....errrr....voor een vriend...altijd al crush gehad op Bree Larson

Maar ik geef je wel gelijk, ik vond de film helemaal niets. Ook al ben ik fan van Larson, in deze film doet ze het buiten een paar schattige glimlachen echt slecht. Voor de rest slaagt de film ook nergens op. Verhaal is te simplistisch en te voorspellend.
Enige lichtpuntje is Coulson, wat een held :D
Ik vond haar in Kong Skull Island leuker :P In Captain Marvel loopt ze de hele tijd met zo'n gezicht dat het haar allemaal niet kan interesseren, echt pure verveling straalt er vanaf. Zeg maar zo'n gezicht, maar dan in het echt -> :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Captain Marvel vind ik ook een vrij matige film, zoals het meeste van die superheldenfilms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rampage (2018)Rampage (2018)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Dit is een film die je kijkt omdat je gewoon spektakel wilt en dat krijg je dan ook. Verwacht hier geen hoogstaand verhaal, daar is het deze film ook niet om te doen. Ik heb me in ieder geval prima vermaakt.
Iron Sky: The Coming Race (2019)Iron Sky: The Coming Race (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
De vorige Iron Sky vond ik heerlijk kijkvoer, maar deze was een stuk minder wat mij betreft. Het verhaal was een stuk matiger en er leek veel minder te gebeuren, vooral qua aktie. Desalniettemin kijk ik wel uit naar deel 3, wat zich blijkbaar op Mars gaat afspelen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 02-06-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
Vrijdag schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:29:

Een onsamenhangend achtergrondverhaaltje over de superheld in kwestie. Ongeveer samen te vatten als "blanke heterosexuele mannen zijn de bron van alle kwaad".

Apart, dat haalde ik helemaal niet uit de film. Kan je dit toelichten? Welke blanke heteroseksuele mannen waren dan het kwaad? Erg veel blanke mannen deden er ook niet in mee geloof ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Droefsnoet schreef op maandag 3 juni 2019 @ 01:08:
[...]

Apart, dat haalde ik helemaal niet uit de film. Kan je dit toelichten? Welke blanke heteroseksuele mannen waren dan het kwaad? Erg veel blanke mannen deden er ook niet in mee geloof ik.
Op het grote boze internet, gedomineerd door jongetjes, wordt er van alles met de haren bij gesleept om dit maar als een ultra feministische film te kunnen bestempelen. Want er zou tussen al dat mannelijk superheldengeweld eens een vrouw de show stelen en de sterkste zijn. Foei dat mag niet.

Een en ander met een korreltje zout te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Droefsnoet schreef op maandag 3 juni 2019 @ 01:08:
[...]

Haar vader, haar collega's, haar hele jeugd en zelfs James Bond.

Verder was ze als karakter totaal oninteressant. Geen enkele persoonlijke ontwikkeling en zelfs voor superheldenfilms volkomen ongeloofwaardig en "inleefbaar".

De hele girlpower boodschap lag er zo enorm dik bovenop dat het simpelweg belachelijk en vreselijk irritant wordt.

Als persoon maakt ze niets mee dat haar karakter interessant maakt. Wonder Woman, Alita, GI Jane, Ripley, Jean Grey, Mystique, Sarah Connor, Clarice Starling en Major Kusinagi gaan allemaal door een periode dat het tegenzit en ze zowel fysiek als mentaal in gevaar zijn. Daardoor groeien de karakters, krijg je een band met ze en worden ze wat ze uiteindelijk zijn door trial and error en doorzetten bij tegenslag.

Net als met Superman, Blade, Spiderman, Spawn, Batman, Iron Man, Wolverine en hell, zelfs Oliver Queen. Allemaal, zowel de mannen als de vrouwen, gingen ze door een existentionele crisis en hebben een zwaar trauma opgelopen.
Ondanks hun (super)krachten zijn ze nog steeds kwetsbaar, zowel fysiek als mentaal en moeten ze keihard werken om dat te voorkomen. Captain Marvel niet. Die is overpowered as fuck en heeft zoveel mental plot armour dat niks haar van haar stuk kan krijgen.

Captain Marvel's enige motivatie is dat ze werd gepest want vrouw. Dat is naturlijk klote, maar verder dan dat komt het verhaal niet. Verder heb je in de film nergens het gevoel dat ze écht in gevaar is én ze kan álles. Ook voordat ze haar superkrachten krijgt.

Ik heb niks tegen een sterke vrouwelijke lead, integendeel. Het geslacht interesseert me geen fuck. Wel moet een karakter interessant zijn, je moet je er mee kunnen identificeren en de acties moeten begrijpelijk zijn.

Dat je dit kan uitleggen in één film is heel goed mogelijk. Dat heeft het verleden uitgewezen. Deze film was gewoon lui scriptschrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 03-06-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Vrijdag Lekker bezig met spoileren voor mensen die de film toevallig nog niet hebben gezien?
Zou je even een deel in spoilertags kunnen zetten. Niet voor mij overigens, want ik heb de film wel al gezien.

Avengers: Endgame (2019)Avengers: Endgame (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: PG-13
Vorige week deze film eindelijk kunnen kijken in 2D in Vue Vlaardingen. We hadden lekker de VIP stoelen.
Alles is volgens mij al gezegd. Wij vonden het iig een vermakelijke film en een afsluiting voor de reeks. Enige wat ik altijd apart vind en dat was met Armageddon ook.
spoiler:
why the hell offert iemand zich op terwijl iemand anders een betere keuze is om legio redenen en zichzelf "graag" op wil offeren. Black Widow tegenover Hawkeye. Why?! Maar goed, daar zal wel een goede reden voor zijn.

Verder gebruiken ze heel veel opties en of het klopt of niet, maakt een film. Er zitten genoeg delen in dat mijn geek hartje sneller deed kloppen.
Aan het einde had ik wel even een moment van wtf?
spoiler:
toen iedereen ineens binnen kwam stormen, toen begon het te dagen dat ze al de vingers geknipt hadden.

Al met al een vermakelijke film, maar niet één van de beste zeg maar uit de reeks.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.pngundefined / 10

Avengers: Endgame (2019)Avengers: Endgame (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: PG-13
Vorige week deze film eindelijk kunnen kijken in 2D in Vue Vlaardingen. We hadden lekker de VIP stoelen.
Alles is volgens mij al gezegd. Wij vonden het iig een vermakelijke film en een afsluiting voor de reeks. Enige wat ik altijd apart vind en dat was met Armageddon ook.
spoiler:
why the hell offert iemand zich op terwijl iemand anders een betere keuze is om legio redenen en zichzelf "graag" op wil offeren. Black Widow tegenover Hawkeye. Why?! Maar goed, daar zal wel een goede reden voor zijn.

Verder gebruiken ze heel veel opties en of het klopt of niet, maakt een film. Er zitten genoeg delen in dat mijn geek hartje sneller deed kloppen.

Al met al een vermakelijke film, maar niet één van de beste zeg maar uit de reeks.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.pngundefined / 10
Aquaman (2018)Aquaman (2018)
Tweakers: 5.8 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13
We zijn voor films eerder fan van Marvel dan van DC, maar dat is weer het tegenovergestelde voor de series.
Deze hebben we thuis gekeken op 4k. In eerste instantie had ik niet het idee het verschil te zien, maar uiteindelijk zit er veel in waardoor je de scherpte wel merkt.
De film had humor, actie een best aardig verhaal.
We hebben ons goed vermaakt met deze film, zeker geen verloren tijd zeg maar.
Jason vind ik een erg leuke acteur. Hij is grappig, maar kan ook hard zijn als het nodig is.
Daarnaast moet ik zeggen dat eindelijk bij een actiefilm, de actie ook daadwerkelijk goed te volgen is. De camera bewegingen e.d. zaten erg goed in elkaar waardoor je goed kon zien wat er nu eigenlijk gebeurde. Ook op momenten dat er meer mensen op verschillende plekken aan het vechten zijn. Dus wat dat betreft DC, hulde voor deze film. Vond hem zelf wel wat beter in elkaar zitten dan Endgame.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

[ Voor 95% gewijzigd door Arunia op 03-06-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Een leuk film om een keer te kijken, vond hem niet geweldig. Het verhaal is verder wel leuk gedaan, alleen vind ik haar rol in End Game erg mager en een goedkope oplossing om S. te redden in de film. Verder heb ik er ook niet meer over te zeggen,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Ik vond Captain Marvel ook tegenvallen, gewoon in het rijtje andere semi-matige actiefilms. 13 in een dozijn. Leukste was eigenlijk het ontstaan van de ooglap van Fury en de Avengers. En de kat natuurlijk.

De hele "alle blanke heteroseksuele mannen zijn slecht" setting heb ik er -als blanke heteroseksuele man" totaal niet uitgehaald.
Als blanke vrouw kon ze ook geen donkere vader hebben bijvoorbeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Ik ken de hele Captain Marvel series niet van de comics, dus voor mij was het iets nieuws. De film is goed in elkaar gezet. Je kan de film makkelijk volgen en het verhaallijn is erg duidelijk. Ook is het goed gedaan hoe de historie tot stand is gekomen van Captain Marvel. Een erg vermakelijke film. Maar het einde luidt er op dat er een 2de deel uit gaat komen. Wat apart is in de Avengers: End game series. Maar goed we zullen het zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Arunia schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:42:
Aan het einde had ik wel even een moment van wtf?
spoiler:
toen iedereen ineens binnen kwam stormen, toen begon het te dagen dat ze al de vingers geknipt hadden.
spoiler:
Je hebt na een tijdje toch het moment dat Thu Hulk de snap doet? Niet veel later wordt Hawkeye door zijn vrouw gebeld, en zien ze ineens weer vogeltjes bij hun binnentuin(?). Vanaf dat moment was iedereen al terug.
Alleen heeft Dr. Strange ervoor gezorgd dat hij eerst iedereen ging verzamelen, en gezien zijn uitspraak in Infinity War dat er maar 1 toekomst was waarin ze konden winnen, wist hij waar en wanneer hij met iedereen kon verschijnen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 17-09 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dus het is een SJW Film als een blanke man de slechterik in het verhaal is
Zo uit het hoofd wat van de beste actiefilms imho

Film Grote bozerikis een
Die hard Gruber Blanke witte man
Matrix Agent smith Virus in de vorm van blanke witte man
Iron Man 1 Obadiah Blanke witte man
Smokey and te bandit Sheriff Buford T. Justice Blanke witte man
John Wick Russische maffia baas Blanke witte man
Terminator 2 T 1000 robot in de vorm van Blanke witte man
Running man Killigan Blanke witte man
Commando Bennet Blanke witte man
Waterworld Ooglap gast Blanke witte man

Schijnbaar ben ik nogal gek op SJW films :P

Verder ben ik het wel eens dat ze te overpowered is om interesant te zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door heuveltje op 04-06-2019 15:43 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Remy!!!! Nee tuurlijk, dat begrijp ik allemaal wel, maar er zit best wat tijd tussen in de film van het moment tot het moment van climax zeg maar. Dus dat was me even ontschoten. Het hoe en wat was uiteraard wel logisch verder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:34
Green Book (2018)Green Book (2018)
Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Music | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Afgelopen weekend deze eens opgezet. De film gaat over een Italiaanse Amerikaan (Viggo Mortensen) die als chauffeur aan de slag gaat van een beroemde zwarte muzikant klassieke pianist (Mahershala Ali) die wil toeren door het zuiden van Amerika. Hier wordt hij gewaardeerd als muzikant, maar omdat hij zwart is bijzonder racistisch wordt behandeld.
De film brengt goed in beeld hoe het qua racisme eraan toe ging in Amerika in de 60’s. Gelukkig krijgt de film geen politieke lading. Beide acteurs spelen hun rol fantastisch in een film die feilloos drama met humor afwisselen. De film zit boordevol grappen, in tijden niet zo gelachen.
Absolute aanrader!

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@heuveltje en @Prosac ik heb helemaal geen enkel probleem met een sterke vrouw als lead, zie mijn vorige post met vrouwelijke helden. Ook niet dat de antagonist een blanke (heterosexuele) man is. Dat is trouwens in bijna elke (westerse) film zo en maakt het niet meteen een "SJW film".

Waar ik wél een hekel aan heb is een sterke vrouw die niets meer is dan precies dat. Hetzelfde had ik met Rey in The last Jedi. Nergens wordt het voor haar echt moeilijk of uitdagend. Nooit is ze in echt gevaar of heeft ze ergens moeite mee. Geen intensieve training, dingen die misgaan etc. Dát is wat me tegenstaat. Als je iemand wil neerzetten als sterk personage, waarom kies je dan voor de Guus Geluk methode? Dat is toch volkomen unrelatable en maakt voor mij zo iemand niet sterk. Er is immers niks overwonnen. Suspension of disbelief werkt maar tot op bepaalde hoogte.

Had Captain Marvel wat meer menselijk gemaakt, met zwakke punten, dan was het een veel interessanter karakter geworden. Jean Grey in The Dark Phoenix is ook enorm overpowered. Maar toch een figuur waar je kan meeleven.

Mensen die hier kritiek op hebben wegzetten als zielige jongetjes/zolderkamerbewonende incels/sneue cis male chauvinistic pigs vind ik goedkoop. Hetzelfde als mensen die kritiek hadden op The Black Panther. Die werden ook meteen neergezet als witte racistische heteromannen. Je kon geen review vinden die níet vooraf ging van een disclaimer "ik heb niets tegen variatie/verschillende etnische groepen" om maar de flak voor te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 03-06-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:53
Prosac schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:30:
Ik vond Captain Marvel ook tegenvallen, gewoon in het rijtje andere semi-matige actiefilms. 13 in een dozijn. Leukste was eigenlijk het ontstaan van de ooglap van Fury en de Avengers. En de kat natuurlijk.

De hele "alle blanke heteroseksuele mannen zijn slecht" setting heb ik er -als blanke heteroseksuele man" totaal niet uitgehaald.
Als blanke vrouw kon ze ook geen donkere vader hebben bijvoorbeeld. :P
Er zit in de film gewoon een montage van alle tegenslagen die ze heeft gehad en zeer toevallig alleen maar door mannen. Die scene met de biker waar ze de motor van jat was ook een goed voorbeeld.

Het is voor mij iig zeer duidelijk dat dat de insteek van de film was. Iets waar ik zelf ook helemaal geen fan van ben, maar dat zou te overzien zijn als het een goede film was. Onder het mom van, ik ben niet de doelgroep, maar de film was goed.

Nu valt het gewoon nog meer op omdat het niet echt een goede film was, wel vermakelijk overigens. En zeker omdat er blijkbaar mensen zijn die de film erg goed vonden vanwege het statement die de film maakt en iedereen die de film slecht vond gelijk wegzet als vrouwenhater, wat gelijk een inhoudelijke discussie over de film onmogelijk maakt. Iets wat hier dus ook al gebeurde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Terranova schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:31:
[...]

Er zit in de film gewoon een montage van alle tegenslagen die ze heeft gehad en zeer toevallig alleen maar door mannen. Die scene met de biker waar ze de motor van jat was ook een goed voorbeeld.

Het is voor mij iig zeer duidelijk dat dat de insteek van de film was. Iets waar ik zelf ook helemaal geen fan van ben, maar dat zou te overzien zijn als het een goede film was. Onder het mom van, ik ben niet de doelgroep, maar de film was goed.

Nu valt het gewoon nog meer op omdat het niet echt een goede film was, wel vermakelijk overigens. En zeker omdat er blijkbaar mensen zijn die de film erg goed vonden vanwege het statement die de film maakt en iedereen die de film slecht vond gelijk wegzet als vrouwenhater, wat gelijk een inhoudelijke discussie over de film onmogelijk maakt. Iets wat hier dus ook al gebeurde
Ben het grotendeels met je eens en opbouwende kritiek ook op politieke statements moet kunnen zonder meteen als een hater weggezet te worden, maar je kan toch ook niet ontkennen dat het iets kinderachtigs heeft om als je je daar aan stoort dan maar meteen een 1/10 te geven. Dat werkt trouwens ook de andere kant op een 10/10 geven omdat de film een statement maakt of omdat je kritiekloze fan bent is ook een beetje flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:53
-36- schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:55:
[...]

Ben het grotendeels met je eens en opbouwende kritiek ook op politieke statements moet kunnen zonder meteen als een hater weggezet te worden, maar je eens maar je kan toch ook niet ontkennen dat het iets kinderachtigs heeft om als je je daar aan stoort dan maar meteen een 1/10 te geven. Dat werkt trouwens ook de andere kant op een 10/10 geven omdat de film een statement maakt of omdat je kritiekloze fan bent is ook een beetje zielig.
Oh daar heb je zeker gelijk in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Ik haal dat soort gevoeligheden niet echt uit films als ze niet politiek bedoeld zijn. Ik zou net zo raar staan te kijken als iemand helemaal over de zeik gaat als die betreffende biker een donker persoon zou zijn geweest en er geroepen werd dat de "crimineel blijkbaar weer een 'zwarte' moest zijn" ;)

Bij bv BlackKlansman haal ik er wel de boodschap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Captain Marvel is van zichzelf niet perse politiek geladen, er wordt wel (terecht) laten zien dat het allemaal een mannenwereldje is en dat zij zich daar niet naar aan past. Allemaal prima.

Het grootste probleem is alles om de film heen. Bree heeft nogal wat onhandige opmerkingen gemaakt tijdens de press-tour en daar zijn veel mannen (terecht) over gevallen.

Ik vond Captain Marvel ook een van de mindere Marvel films, dat komt niet perse door Bree Larson want het karakter dat ze speelt is niet zo interessant (heeft weinig persoonlijkheid vergeleken met Iron Man/Thor), maar ze draagt ook niet heel veel toe. Maar misschien komt het omdat ik mij minder met haar identificeer. Zo zullen er vast ook vrouwen zijn die Iron Man maar een arrogante asshole vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
Arunia schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:42:
spoiler:
Daar is inderdaad een prima reden voor:
spoiler:
Als de snap lukt, dan zal Hawkeye zijn gezin terugkrijgen en dan is hij dus niet meer alleen.
Black Widow daarintegen, heeft geen familie buiten The Avengers om, en is daarom de betere keuze om zichzelf op te offeren. Zij beseft dat, hij zit op dat moment nog teveel met schuldgevoel te worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@AcidBurn Ahhh, dat is inderdaad wel een hele geldige reden. Goede uitleg. Dank daarvoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Capernaum (2018)Capernaum (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R
Echt een geweldige film. NB: filmhuisfilm... Mooi verhaal, heel realistisch en zeer goed en geloofwaardig gespeeld door alle spelers (niet alleen de hoofdrolspelers). Onbekende acteurs.

Geen spoiler: de film speelt zich af in Libanon en gaat onder andere over een jongen van 12, op zoek naar overleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52
Fahrenheit 11/9 (2018)Fahrenheit 11/9 (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Documentary | Runtime: 128 min | MPAA: R
Op zich een interessante documentaire over hoe die gekke Trump president is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Ik vond het al opvallend dat deze film ineens zo vaak gereviewd werd en ben daarom eens de digitale winkel ingedoken waar ie inderdaad sinds eergisteren beschikbaar was.

Gisteren gezien en natuurlijk kan ik ook niet achterblijven om hier mijn plasje overheen te doen.

Laat ik beginnen te zeggen dat ik de film wel vermakelijk vond. Ik heb regelmatig bij Marvel films dat ze na een klein uur inkakken en ikzelf langzaam indut en dus de rest van de film mis.

Dat had ik niet bij deze film. Maakt het dat dan een goede film? Eigenlijk ook niet echt.

De film is volgens mij bedoeld als een origin story, maar faalt daarin gigantisch. Zo krijg je slechts flarden mee
spoiler:
van haar verleden en dan voornamelijk uit zeer korte, uit het verband gerukte “herinneringen”, waarbij een bepaald vooroordeel er wel erg dik bovenop ligt.

Het ergste is nog dat nagenoeg al die flarden al in de trailer zitten (welke overigens erg slecht is zie ik nu).

Daarnaast vind er ook geen enkele persoonlijke ontwikkeling plaats.
spoiler:
Het ene moment kan ze wat lightbeams uit haar vuisten schieten en een beetje vechten. Het andere moment is ze onverwoestbaar, kan ze vliegen, ademen in de ruimte, laat ze iedereen alle hoeken van de kamer zien en weet ze een arsenaal buitenaardse atoombommen retour afzender te sturen (wat al voldoende is om de hele invasie te keren).
En dat alles met dezelfde moeite die de gemiddelde mens heeft met het uitzoeken of een deur duwend of trekkend geopend moet worden. Er is geen enkele leercurve.

Op deze manier haalt het alle spanning uit de film en heb ik als kijker eigenlijk totaal geen band/gevoel met de hoofdrolspeelster. Sterker nog, de enige die dat wel voor elkaar kreeg was
spoiler:
Talos
, iemand die er voor de film als origin story eigenlijk niet echt toe zou moeten doen.

Nee als origin story is het een slechte film.

Als simpel vermaak is het dan weer een prima film. Een echt diepgaand verhaal is er niet, spanning ook niet, maar actie is er genoeg. Voeg daar enkele grappige momenten aan toe en je hebt een vermakelijke film. Goed voor een avondje bankhangen, ik zou er niet voor naar de bios gaan.

Nu ik erover nadenk, Arnold Schwartzenegger heeft ook in veel van zo’n films gespeeld. Toch valt deze niet in die categorie :D

Captain Marvel - 6,5/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:08
heuveltje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:27:
Waterworld Ooglap gast robot in de vorm van Blanke witte man
Uhm... Wat? Robot?
Jorgen schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:57:
@heuveltjeDe Dark Knight trilogie paste goed bij elkaar, maar met daarna opnieuw een nieuwe Batman werd ook daar een nieuwe start gemaakt. Man of Steel, Batman vs Superman, Wonder Woman, Aquaman, Suicide Squad en Justice League spelen zich allemaal af in hetzelfde universum. Wellicht dat we nu eindelijk eens wat consistentie gaan zien.
Ik geloof er niet echt meer in. Ben Affleck keert niet terug als Batman in de volgende film. En rond Henry Cavill als Superman zijn er ook geruchten, sowieso staat er geen Superman film meer op het plan. Tot zover de consistentie :P

Niet dat ik dat van die Superman film nu erg vind, eigenlijk is hij als superheld niet zo interessant. Nogal overpowered en je kan moeilijk steeds weer met Kryptonite langs komen om een verhaal te vertellen. Alhoewel ik Evil Superman en zijn leger (die voor kwamen in de dromen van Batman in BvS) wel een erg interessant settting vond om op verder te werken. Jammer dat dat niet echt verder werd uitgediept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
LA-384 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:31:
Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Ik vond het al opvallend dat deze film ineens zo vaak gereviewd werd en ben daarom eens de digitale winkel ingedoken waar ie inderdaad sinds eergisteren beschikbaar was.

Gisteren gezien en natuurlijk kan ik ook niet achterblijven om hier mijn plasje overheen te doen.

Laat ik beginnen te zeggen dat ik de film wel vermakelijk vond. Ik heb regelmatig bij Marvel films dat ze na een klein uur inkakken en ikzelf langzaam indut en dus de rest van de film mis.

Dat had ik niet bij deze film. Maakt het dat dan een goede film? Eigenlijk ook niet echt.

De film is volgens mij bedoeld als een origin story, maar faalt daarin gigantisch. Zo krijg je slechts flarden mee
spoiler:
van haar verleden en dan voornamelijk uit zeer korte, uit het verband gerukte “herinneringen”, waarbij een bepaald vooroordeel er wel erg dik bovenop ligt.

Het ergste is nog dat nagenoeg al die flarden al in de trailer zitten (welke overigens erg slecht is zie ik nu).

Daarnaast vind er ook geen enkele persoonlijke ontwikkeling plaats.
spoiler:
Het ene moment kan ze wat lightbeams uit haar vuisten schieten en een beetje vechten. Het andere moment is ze onverwoestbaar, kan ze vliegen, ademen in de ruimte, laat ze iedereen alle hoeken van de kamer zien en weet ze een arsenaal buitenaardse atoombommen retour afzender te sturen (wat al voldoende is om de hele invasie te keren).
En dat alles met dezelfde moeite die de gemiddelde mens heeft met het uitzoeken of een deur duwend of trekkend geopend moet worden. Er is geen enkele leercurve.

Op deze manier haalt het alle spanning uit de film en heb ik als kijker eigenlijk totaal geen band/gevoel met de hoofdrolspeelster. Sterker nog, de enige die dat wel voor elkaar kreeg was
spoiler:
Talos
, iemand die er voor de film als origin story eigenlijk niet echt toe zou moeten doen.

Nee als origin story is het een slechte film.

Als simpel vermaak is het dan weer een prima film. Een echt diepgaand verhaal is er niet, spanning ook niet, maar actie is er genoeg. Voeg daar enkele grappige momenten aan toe en je hebt een vermakelijke film. Goed voor een avondje bankhangen, ik zou er niet voor naar de bios gaan.

Nu ik erover nadenk, Arnold Schwartzenegger heeft ook in veel van zo’n films gespeeld. Toch valt deze niet in die categorie :D

Captain Marvel - 6,5/10
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Volgens mij zat je een beetje te appen tijdens de film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:07

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

D-Three schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:57:

Niet dat ik dat van die Superman film nu erg vind, eigenlijk is hij als superheld niet zo interessant. Nogal overpowered en je kan moeilijk steeds weer met Kryptonite langs komen om een verhaal te vertellen.
Dit is wat mij betreft precies het mankement aan Superman en ook de reden waarom Captain Marvel totaal niet interessant is.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
Onverslaanbaar hoeft het niet per definitie oninteressant te maken. One punch man heeft een 8.9 op IMDB en vind ik zelf ook erg vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:19:
Onverslaanbaar hoeft het niet per definitie oninteressant te maken. One punch man heeft een 8.9 op IMDB en vind ik zelf ook erg vermakelijk :)
Dat is juist het punt van One Punch Man. Zijn superkracht is zijn weakness. Dat staat lijnrecht tegen over Superman en Captain Marvel. Dus nee, Saitama kan je niet met hun vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:09:
Capernaum (2018)[Afbeelding: Capernaum (2018)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R
Echt een geweldige film. NB: filmhuisfilm... Mooi verhaal, heel realistisch en zeer goed en geloofwaardig gespeeld door alle spelers (niet alleen de hoofdrolspelers). Onbekende acteurs.

Geen spoiler: de film speelt zich af in Libanon en gaat onder andere over een jongen van 12, op zoek naar overleving.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Afgrijselijke 'misery porn' tranentrekker. De muziek alleen al, die zo ongeveer in je oor tettert, "En nu ga je godverdomme huilen!" Film mist elke vorm van subtiliteit. Goed geacteerd, dat inderdaad wel. Maar dat de regisseuse aan het eind zelf nog even Zain's advocaat speelt en dat neerzet als een redder in nood, dat hoeft voor mij dan ook weer niet.

Eén van de slechtste films die ik vorig jaar gezien heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

autje schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Afgrijselijke 'misery porn' tranentrekker. De muziek alleen al, die zo ongeveer in je oor tettert, "En nu ga je godverdomme huilen!" Film mist elke vorm van subtiliteit. Goed geacteerd, dat inderdaad wel. Maar dat de regisseuse aan het eind zelf nog even Zain's advocaat speelt en dat neerzet als een redder in nood, dat hoeft voor mij dan ook weer niet.

Eén van de slechtste films die ik vorig jaar gezien heb.
Meestal al er zo op een film die zo goed wordt gewaardeerd wordt gereageerd ga ik 'um erg waarderen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Op enkele welbekende klassiekers na zijn scores hoger dan een 8.5 op IMDB sowieso verdacht.

[ Voor 61% gewijzigd door -36- op 04-06-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 16:29
MrVegeta schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:31:
[...]

Meestal al er zo op een film die zo goed wordt gewaardeerd wordt gereageerd ga ik 'um erg waarderen. Bedankt!
Ik hoop het, ik heb liever dat mensen van film genieten dan zich ergeren. Het is slechts mijn mening :). Maar ik gruwel van dit soort films waarbij de manipulatie van de kijker er duimendik bovenop ligt. Die manipulatie is er bij vrijwel elke film, maar ik ga voor subtieler en films die op andere emoties inspelen dan deze.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Droefsnoet
D-Three schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:57:
[...]

Niet dat ik dat van die Superman film nu erg vind, eigenlijk is hij als superheld niet zo interessant. Nogal overpowered en je kan moeilijk steeds weer met Kryptonite langs komen om een verhaal te vertellen. Alhoewel ik Evil Superman en zijn leger (die voor kwamen in de dromen van Batman in BvS) wel een erg interessant settting vond om op verder te werken. Jammer dat dat niet echt verder werd uitgediept.
Dwarlorf schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:15:
[...]

Dit is wat mij betreft precies het mankement aan Superman en ook de reden waarom Captain Marvel totaal niet interessant is.
Dat hoor ik vaker over Superman, maar gek genoeg worden er al 80 (!) jaar strips van hem verkocht. Best knap voor iemand die totaal niet interessant is. Er wordt ook altijd fout gedacht dat ongelimiteerde fysieke kracht iemand overpowered maakt. Maar Batman die alles weet, kan en heeft uitgedacht is niet overpowered? Wat te denken van The Flash? Die rent zo snel dat hij alle misdaden kan stoppen een milliseconde nadat een misdaad is begonnen, laat staan al die andere krachten zoals zo snel bewegen dat hij door objecten kan faseren of zo hard rent dat hij de tijd kan manipuleren. Zie ook deze meme over zijn snelheid. Jean Grey heeft telekinetische krachten, die hoeft alleen maar te denken aan Superman's nek om te draaien en het gebeurd. Met telekinetische krachten hoef je nooit meer fysiek een gevecht aan te gaan, je hoeft alleen maar te denken aan iemand tegenhouden en het gebeurd. Waarom gebruikt Darth Vader een lightsaber als hij iemand kan laten stikken met zijn gedachten, zelfs via videobellen. Achja ik kan zo doorgaan met door een heleboel karakters te noemen die overpowered zijn.

De meest interessante verhalen van Superman zijn ook niet dat hij alles kan, maar dat hij zelfs met onmetelijke krachten niet op kan tegen honger en corrupte regimes (Superman: Peace on Earth) of dat hij de wereld wil helpen door juist politiek te negeren en wereldpolitie wordt (Injustice: Gods Among Us). Ook een aanrader Superman: Red Son, waar Superman als kind niet in Amerika land, maar in Rusland en met die normen en waarden opgroeit tijdens de koude oorlog. En wat te denken van Superman die te maken krijgt met iemand die zelfmoord wil plegen: https://imgur.com/gallery/Ijdxh.
Wat al die verhalen gemeen hebben is dat Superman altijd het juiste wil doen. Hij is een buitenaards wezen dat meer compassie heeft voor mensen dan mensen zelf. Bij Injustice neemt dat zulke vormen aan, dat Superman uiteindelijk zelf een dictatuur wordt.

Maar goed, films dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
absrnd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:54:
[...]

Volgens mij zat je een beetje te appen tijdens de film :)
Kun je me die uitleggen? In mijn beleving heb ik de film van voor tot achter gezien, zonder afleidingen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:19:
Met One Punch Man kwam ik voor het eerst in aanraking met Anime. Erg goede serie. Inmiddels ook het fantastische Death Note gekeken alhoewel die naar het einde toe minder wordt en nu bezig met Fullmetal Alchemist. Sterke fantasievolle verhalen maar goed, ik heb dan wel de top anime series al te pakken denk ik. Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:20
-Moondust- schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:47:
[...]

Met One Punch Man kwam ik voor het eerst in aanraking met Anime. Erg goede serie. Inmiddels ook het fantastische Death Note gekeken alhoewel die naar het einde toe minder wordt en nu bezig met Fullmetal Alchemist. Sterke fantasievolle verhalen maar goed, ik heb dan wel de top anime series al te pakken denk ik. Heeft iemand nog tips?
Het Anime en Manga topic (deel 24)

Ik vond zelf Steins;Gate bijvoorbeeld ook top. Het hangt allemaal een beetje af van wat je leuk vindt, want de meeste Anime vind ik geen klap aan -O-, maar er zijn ook een aantal series en films die ik echt geweldig vind. _/-\o_

Nja, zo is het ook met gewone films natuurlijk.

En om weer on-topic te geraken:

You Were Never Really Here (2017)You Were Never Really Here (2017)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R
Visueel sterke film en verder ook niet dertien in een dozijn. Een karakter-studie van een oorlogsveteraan die in opdracht gekidnapte meisjes uit de handen van perverselingen bevrijdt en daarbij een nogal aparte manier van werken heeft. Met behulp van flashbacks vanuit zijn jeugd en oorlogsverleden en nog wat fragmenten met zijn moeder wordt gepoogd het geheel meer diepgang te geven, maar ik vond dat dat niet echt werkte. Je kreeg daarbij slechts sporadisch het gevoel dat dit de motieven van de hoofdpersoon verduidelijkte. Het is een plus dat deze film het niet over dezelfde boeg gooit als zoveel andere, maar alles hangt net wat te losjes bij elkaar en sommige belangrijke zaken lijken te gebeuren zonder echt een goede reden. Nu hoeft dat niet per se, maar dat maakt een film doorgaans wel sterker. Bovendien wordt het geweld net wat te simpel in beeld gebracht: telkens een shot van dat er iemand op de grond ligt en dat is het dan.

Ik vond het geen slechte film, begrijp me niet verkeerd, maar veel meer dan een voldoende kan ik niet geven. Wellicht dat het na nog eens kijken beter wordt (dat heb ik wel eens met films die afwijken van de standaard), maar als ik zo de scores van de andere Tweakers er langs leg, vermoed ik dat dat niet het geval zal zijn.

Ik vond Let's Talk About Kevin (ook een film van Lynne Ramsay) overigens een stuk beter in elkaar zitten.

[ Voor 64% gewijzigd door josh-hill op 05-06-2019 00:09 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
Rocketman (2019)Rocketman (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, Music, Musical | Runtime: 121 min | MPAA: R
Het nummer Rocketman van Elton John laat mij altijd terug denken aan een heel mooi moment. Sommige nummers hebben die kracht. Toen ik de film trailer zag had ik dan ook het gevoel dat ik dit moest zien. Allereerst een soort waarschuwing; verwacht geen film zoals Bohemian Rapsody. Dit is echt een stuk meer musical dan biografie. Het leven van Elton John wordt erg mooi in beeld gebracht. Taron Egerton acteert echt geweldig in deze film en gaat duidelijk in zijn rol op.

Van mij hadden er iets minder stukken in gemogen waarbij alle acteurs in zang en dans uitbreken, maar ik ben dan ook geen musical-type. Toch was dit niet heel storend. Ook de "aanstootgevende mannenliefde scenes", die er in Rusland uit zijn geknipt waardoor de film 5 minuten korter duurt :'), vond ik niet storend. Bepaalde gebeurtenissen in de film gaan wel heel (te) snel en voegen weinig toe. Verder was het een visueel en muzikaal prachtige verfilming van het leven van Elton John.
Pagina: 1 ... 89 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.